abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82964496
Goedemorgen allemaal... Lisa slaapt nog. Zo lang heeft ze nog nooit geslapen!

Vanmorgen even werken en dan vanmiddag de laatste voorbereidingen voor onze 'grote' dag morgen doen. Vanaf vanmiddag 2 uur mag ik mijn huis al niet meer in, dus ik denk niet meer dat ik hier te vinden zal zijn vanmiddag of vanavond.

Gisteren heb ik de bruidsjurk van Lisa gestreken. Stijken is nog nooit zo leuk geweest.

Ik hoop dat Lisa het morgen een beetje trekt. Tijdens de ceremonie en het taart eten mag ze erbij zijn en om 5 uur wordt ze dan 'afgevoerd' door de oppas waar we haar rond 10 uur 's avonds weer ophalen. Ik hoop dat ze zich een beetje gedraagt bij de oppas, maar dat zal wel niet na de vele nieuwe indrukken van die dag.
pi_82964580
Nikki, komt vast allemaal goed
En heel mooie en leuke dag morgen.
pi_82965707
Herkennen jullie dit:

Als Mart wat drukker is, het willen zitten. Spelen, mopperen enzo. Dan geeft hij vaak wat melk terug. Of soms is het ook gewoon aleen water. Maar soms dus ook echt melk.
Hij vind het super leuk om op schoot te spelen, maar dit gaat dus samen met het 'spugen'.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:06:49 #254
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_82965811
Ja, dat herken ik Ymme!
Doordat hij zo druk is spant hij z'n middenrif aan. Daardoor wordt de maag wat samengedrukt. De maagklep tussen maag en slokdarm is nog niet zo goed als bij een volwassene en doordat de maag samengedrukt wordt komt er wat voeding terug richting de slokdarm (het moet ergens heen zeg maar.)
Volgens mij is het niet iets om je zorgen over te maken. Doe je dat toch, of twijfel je, hup naar je huisarts of CB!

Toen Emma nog sondevoeding had gebeurde dit ook regelmatig. Als het dopje van de sonde dan niet dichtzat hadden we soms echt fonteintjes!

_NIKKI_: Ik wens jullie alledrie een fantastische dag toe morgen! (En alle dagen daarna. )
A grand adventure has begun.
pi_82965980
Gelukkig maak ik mij niet echt zorgen. Het is eerder een beetje iritant. Gisteren kwam het precies tussen mijn borsten terecht
pi_82966074
Ymme, inderdaad heel herkenbaar... Minke is ook zo'n bewegelijk ding (het liefst ook situps tijdens het drinken, heel handig ) dus die geeft dan ook wel wat terug. Terwijl 's avonds als ze de laatste fles krijgt ze ahalf slaapt en dan dus nooit wat terug geeft... Ook merk ik dat als ze na het drinken gaat spelen in de box of op het kleed ze heel snel naar haar buik draait en dan komt er ook extra druk op haar maagje en ligt ze regelmatig te boeren en te "lekken"...

Nikki veel plezier morgen! (mooie trouwdatum hoor! )
pi_82966234
Asy, klinkt goed!

En met spugen: druk is inderdaad wat het doet. Hier ook spugen bij rechtop zitten (record loszitten is 10 sec )
En bij poepen.

Over poepen gesproken... Ik heb net een klein manneke zonder pardon in bad gezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat handje ging ook nog even de mond in voor ik hem schoon had En het zat ook tot in zijn nek
pi_82966282
Wat een mooie foto freecell

En idd, daar helpt maar één ding tegen. In bad
Hoe is het vanacht gegaan?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:30:40 #259
265732 Keshet
pi_82966360
Whehe, die foto! Je hebt 'm wel een kwartiertje laten weken neem ik aan?

Volgens mij hangt het een beetje in de lucht; Emma is ook aan het oefenen op spuitluiers!
pi_82966361
Mweh, we lagen zelf een beetje laat in bed
Geslapen van 12 tot 5 oid (wel redelijk aan één stuk, ik geloof 2x speen ploppen) en daarna was het meer dommelen.
pi_82966378
Lekker Free.... (vonden ook mijn collega's die de fout maakten op mijn beeldscherm te kijken )
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:49:28 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82966931
free
dan was de schade bij mij vanmorgen nog niet zo groot';)

foto's van Harry staan hier
pi_82967047
Wat een lekker koppie heeft Harry toch
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:06:26 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82967434
Die van jou heeft ook zo'n lekker bekkie (allebei trouwens
Een keertje ruilen? Maar dan wil ik hem wel schoon en niet zoals hierboven
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:11:34 #265
265732 Keshet
pi_82967580
Ik ben ook vlieft op Harry!

Oh, over het schoonpoetsen van gisteren: Dat was niet echt een succes.
D. gisteravond ineens: 'Hee, d'r zit iets geels op d'r voet!'
Ik: <insert knalrode kop> "Uhm ja, ze heeft een keer in d'r luier gestampt, ik dacht dat ik 't allemaal weg had gekregen '
D: "Eeeeew!'
En toen ben ik maar verder gaan poetsen.

Het is wat, vaderdagkadootjes knutselen.
pi_82967675
Hier gisteren ook met Mart aan het knutselen geweest En daarna heerlijk in bad gedaan. En alle vingerverf is van zijn voeten en handen af
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:16:26 #267
265732 Keshet
pi_82967743
Mjah, in bad gaan was een optie, maar dat is hier een hele onderneming. Emma heeft besloten dat op je buik in bad dobberen de enige juiste manier is en ze probeert zich dus continue om te draaien. Ik moet 'r echt met 2 handen vasthouden!

Heeft iemand hier nog tips voor trouwens?
pi_82967831
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:16 schreef Keshet het volgende:
Mjah, in bad gaan was een optie, maar dat is hier een hele onderneming. Emma heeft besloten dat op je buik in bad dobberen de enige juiste manier is en ze probeert zich dus continue om te draaien. Ik moet 'r echt met 2 handen vasthouden!

Wij hebben z'n zit ding voor in bad. Misschien dat dat wat is
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:19:49 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82967862
quote:

Ik heb zo'n ding gekocht. Hoef ik alleen zijn hoofd nog maar boven water te houden (in de zin van als hij draait )
pi_82967936
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:19 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb zo'n ding gekocht. Hoef ik alleen zijn hoofd nog maar boven water te houden (in de zin van als hij draait )
Die bedoel ik ja
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:22:10 #271
265732 Keshet
pi_82967962
Is dat te gebruiken in een baby-badje dan? Ik dacht die dingen alleen voor in normale badkuipen waren?
pi_82968002
Hier staat ie in een baby badje. Hebben helaas geen bad
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:23:26 #273
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82968019
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:22 schreef Keshet het volgende:
Is dat te gebruiken in een baby-badje dan? Ik dacht die dingen alleen voor in normale badkuipen waren?
Het past bij mij in het babybadje (ik dacht ook dat ze voor in het grote bad waren)
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:24:09 #274
265732 Keshet
pi_82968045
Ok, bedankt voor de tip dan! Dan ga ik zo'n ding maar eens halen!

Ik voel me echt zo'n n00b soms he!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:26:30 #275
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82968131
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:24 schreef Keshet het volgende:

ben je gek...
hebben wij ook allemaal gehad joh.
SOmmige dingen kom ik ook nu pas achter dat eerder handig was geweest...
niet druk om maken hoor
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:34:52 #276
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82968426
Poepverhalen!

Dyon is vandaag een grote baby, dus we gaan ff zwaaien!

We hebben vannacht een nachtvoeding gehad! t arme kind had het koud, en gilde dus ook Eli wakker. dus eerst PR eruit, Aviva troosten, door naar Eli, Eli troosten, weer terug in bed, begint Aviva weer. Toen mocht ik loop die kamer binnen, voel in dr nekje, KOUD! heb dr maar aangelegd, ze was best over dr toeren. Ging net zo soepel als gister bij de gastouder ( gister had ik haar helemaal in de starthouding, madam brullen! krijsen! kijken naar de gastouder met haar meest verwijtende blik waar de fles nou bleef uhm, lieverd? kijk eens naar rechts? moeders in de aanslag? uiteindelijk in andere houding genomen en toen had ze wel door dat ik er was )
vannacht wilde ik liggend voeden, maar toen had ze ook niet door dat ik er helemaal klaar voor lag. beetje dom, noemen we zoiets
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_82968574
Nikki alvast een hele mooie dag gewenst morgen!
free na zo'n plaatje zou ik ook het bad zonder pardon vol laten lopen!
harry! smelt!
ik heb vandaag m'n laatste dag volledige hulp, vanaf maandag heeft m'n schoonmoeder weer haar eigen verplichtingen en komt ze me alleen de ochtend nog helpen!
ow en keshet ik voel me ook zo vaak een noob nu ook! volgens mij had ons meisje een sprongetje maar kan dan tussen de hang dagen en nachten ook een goede dag en nacht zitten om vervolgens weer een echte bagger nacht te hebben? ook blijft ze veel herkauwen! dus we zijn een beetje zoekende
pi_82968648
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:24 schreef Keshet het volgende:

Tsss, en je kind is al zo oud

Florian draait ook op z'n buik... nuja, dan maar op zijn buik !
pi_82971296
huh? ben via m'n mobiel aan het internetten en die gaf net steeds aan geen reactie maar toch bericht geplaatst! nou ja alleen maar fijn hoef ik het niet overnieuw te typen!
en nu kan ik davina en haar kleine grote baby nog uitzwaaien! tot over een tijdje!
pi_82973230
Meimeltje en Dijon... gefeliciteerd!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:57:36 #281
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82974611
draakje, wij staan nog op nr. 3, hoor!
duurt nog heeeeeel lang, dus
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_82979143
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:57 schreef DaviniaHR het volgende:
draakje, wij staan nog op nr. 3, hoor!
duurt nog heeeeeel lang, dus
ow verdorie heel je post verkeerd gelezen! sorry!
ik moet dijon uitzwaaien! veel plezier in het volgende topic!
pi_82983527
Dyon komt ook even zwaaien!

Op zijn verhalfjaardag mocht hij ook nog eens naar het CB en is hij weer goedgekeurd 69 cm en 7520 gram. Conclusie van het CB: een erg vrolijk gezond mannetje (tja dat wisten we al ).

Tot heel snel allemaal! (ik hoop tenminste dat ik het in het grote babytjestopic ook een beetje bij kan houden).
pi_82984336
quote:

Bij de prenatal heb ik een soort van zitje gekocht voor in een babybad die schuin afloopt en waar ze in kunnen zitten/liggen zodat je ook handen vrij hebt
pi_82985782
* CrazyPrincess komt zich hier heel voorzichtig melden

12 juni is onze dochter 2 weken en 1 dag na de uitgerekende datum geboren via een keizersnee. Naam gooien we niet online (alias voor hier: Moneypenny) en foto's... wie weet wel eens af en toe eentje

Ze is een flinke meid van 4690 gram bij haar geboorte, maar dat zit vooral in de lengte (geschat op minstens 54 cm ). Moeder en kind hebben een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en zijn sinds woensdag weer thuis, maar door een wervelwind van een kraamhulp (wel heel veel aan gehad!) heb ik nu pas tijd om echt wat tot rust te komen en weer eens online te spieken.

Ik geef borstvoeding en ondanks een slechte start in het ziekenhuis (ik was gescheiden van ons meisje ) gaat dat hardstikke goed. Ben ik erg blij mee. Verder is ze hardstikke lief, maar misschien is dat de stilte voor de storm

edit: Mag ik in de OP?
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess

[ Bericht 3% gewijzigd door CrazyPrincess op 18-06-2010 16:29:05 ]
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:08:50 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82985954
Welkom CP!
Jammer van de wat minder goede start maar nu gaat het goed en daar gaat het toch om tenslotte...
Ben wel benieuwd naar haar naam. Als je wil, mag je me natuurlijk PM-en

Keshet, er staan nog wat nieuwe Harry-foto's in het Vaderdagtopic

Dag Dyon, tot over een tijdje!
pi_82987601
CP, van harte welkom met je meissie! Fijn dat het nu wel goed gaat, en je eindelijk lekker kunt genieten en wennen aan elkaar...
pi_82990063
CP welkom hier! Eindelijk!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82995290
Iedereen nog bedankt voor de felicitaties
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:09 schreef Lijnloos het volgende:
Gefeliciteerd Plums! Gaat alles goed met jullie? Al een beetje gewend aan elkaar?
Alles gaat helemaal goed hier! Beetje moeite met voeden eerst, maar lang leve 't tepelhoedje Gewend ook wel, al is het 's nachts nog altijd even denken "wat huilt daar zo "
stiekem lees ik hier overigens al weken mee

En gefeliciteerd CP
I'm not a sinner.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:32:37 #290
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82999965
Rienk en Dyon Tot binnen een paar maand

Welkom Liesz, Plums en CP

Voor de rest ben ik eigenlijk een beetje de draad kwijt. Het was vandaag weer rennen geblazen, maar de sessies bij de kinesist zitten er op dus nu eindelijk rust als ik 's avonds thuis kom van het werk

Ik weet ook niet of ik het al gepost heb (ben dan ook helemaal gaar eigenlijk): Gisteren nog bij Kind & Gezin geweest en Thomas weegt nu 5,790kg en meet 62,5cm. Volgens de curves dus een lange smalle, maar dat zie je duidelijk niet. Mijn ma zei nog aan de telefoon dat ze hem een dikkerdje vindt
Hij drinkt genoeg (als in: de minimal 500cc) dus daar moeten we ons geen zorgen over maken, maar hij zou eigenlijk wel wat meer mogen drinken en vooral vlugger moeten drinken. Blijkbaar "moet" een fles binnen het kwartier leeg zijn. Thomas doet er hier vaak 40 minuten over en dan is ze nog niet helemaal leeg. Morgen dan maar eens zien om een andere speen te kopen want zo'n 1, 2, 3-speen lijkt niet echt te werken met afgekolfde melk. Morgen eens zien of het wel werkt met KV en dan beslissen of we bij die wissel-spenen blijven of speen nr 3 kopen.
Niemand had me eigenlijk ooit al verteld dat het belangrijk is dat die fles vlotjes binnen gaat. Wij zijn al blij als hij ze effectief uitdrinkt
pi_83012380
Waarom moet het dan sneller? Hier gaat het vaak wel heel snel met spugen als gevolg...
Voor deomgeing is een kwartiertje misschien makkelijker, maar verder maakt het niet uit toch?
pi_83012511
Wel, dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar moet er toch *een* reden voor zijn (maar die moet ik dus nog opzoeken ). Misschien iets in de zin van 40min drinken is te vermoeiend ofzo of als het zo traag gaat zal er gen ritme in zitten of zal hij zich nooit verzadigd voelen.
pi_83012539
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:32 schreef leonieke het volgende:
Rienk en Dyon Tot binnen een paar maand

Welkom Liesz, Plums en CP

Voor de rest ben ik eigenlijk een beetje de draad kwijt. Het was vandaag weer rennen geblazen, maar de sessies bij de kinesist zitten er op dus nu eindelijk rust als ik 's avonds thuis kom van het werk

Ik weet ook niet of ik het al gepost heb (ben dan ook helemaal gaar eigenlijk): Gisteren nog bij Kind & Gezin geweest en Thomas weegt nu 5,790kg en meet 62,5cm. Volgens de curves dus een lange smalle, maar dat zie je duidelijk niet. Mijn ma zei nog aan de telefoon dat ze hem een dikkerdje vindt
Hij drinkt genoeg (als in: de minimal 500cc) dus daar moeten we ons geen zorgen over maken, maar hij zou eigenlijk wel wat meer mogen drinken en vooral vlugger moeten drinken. Blijkbaar "moet" een fles binnen het kwartier leeg zijn. Thomas doet er hier vaak 40 minuten over en dan is ze nog niet helemaal leeg. Morgen dan maar eens zien om een andere speen te kopen want zo'n 1, 2, 3-speen lijkt niet echt te werken met afgekolfde melk. Morgen eens zien of het wel werkt met KV en dan beslissen of we bij die wissel-spenen blijven of speen nr 3 kopen.
Niemand had me eigenlijk ooit al verteld dat het belangrijk is dat die fles vlotjes binnen gaat. Wij zijn al blij als hij ze effectief uitdrinkt
Binnen een half uur is volgens mij de norm in Nederland, maar is Thomas na 40 minuten drinken niet ontzettend moe dan? Welke fles gebruik je? Want misschien zou ook een heel andere fles met dus een totaal andere speen wel kunnen werken!

Rienk drinkt nu gemiddeld een fles in 10 minuten leeg. Soms zelfs binnen 5 Hij drinkt hier het beste uit een Difrax met Medium speen. Zijn papfles is een Avent met 3 standen speen.

Succes!
pi_83012550
Leo, dat had ik destijds ook begrepen van de kraamhulp, dat je max zo'n 20 minuten over een fles moest doen. Isa deed er ook weleens 30 - 40 minuten over. De kraamhulp gaf aan dat ze vaak na zo'n 20 minuten nog te moe zijn om te drinken. Dan kost het ze teveel energie. Maar dat is denk ik alleen bij die hele kleintjes zo.
pi_83012583
Oh en welkom CP!!!

Trouwens, gisteren weer geexperimenteerd met een wortelhapje. Ik had zelf een hapje gemaakt, maar die viel niet in de smaak! Ze trok de meest smerige gezichten!! Toen nog een potje klaargemaakt, en deze ging er wel in!
pi_83012594
Hier trouwens weer ouderwets slecht geslapen

Mensen in een cirkel van 3 meter om mij heen zijn niet veilig
pi_83012595
Ik wist dat helemaal niet. Ik weet ook niet hoe lang Leah erover doet. Toch eens vragen..

Ik geef nog steeds borstvoeding en dat duurt nog rustig een half uur of langer.
pi_83012605
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 09:21 schreef lily het volgende:
Ik wist dat helemaal niet. Ik weet ook niet hoe lang Leah erover doet. Toch eens vragen..

Ik geef nog steeds borstvoeding en dat duurt nog rustig een half uur of langer.
Bij bv is het ook anders volgens mij, dan clusteren baby's soms ook. Bij een fles valt er weinig te clusteren
pi_83012608
Ik gebruik nu Avent-flessen met speen 2. Heb gisteren geprobeerd met zo'n wisselspeen, maar dat stroomt er gewoon uit (moedermelk alleszins) en dan verslikt hij zich constant.
Het is de bedoeling dat ik vandaag in de winkel geraak om een speen 3 te kopen om te zien wat dat zal geven. En die wisselspeen is gebruiken bij KV, daar zal het misschien beter mee gaan.

En echt moe lijkt hij niet als hij zo lang over de fles doet. Wij zijn al blij dat hij op dat moment zijn fles meer dan half leeg krijgt want ook dat is een gedoe (maar 80 of 90 cc drinken per fles).

Wat was bv toch makkelijker, daar mocht en kon alles
pi_83012611
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 09:21 schreef NieuweUser het volgende:
Trouwens, gisteren weer geexperimenteerd met een wortelhapje. Ik had zelf een hapje gemaakt, maar die viel niet in de smaak! Ze trok de meest smerige gezichten!! Toen nog een potje klaargemaakt, en deze ging er wel in!
haha, die vieze gezichten die ze dan kunnen trekken

ik ben echt benieuwd met Leah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')