abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82980121
Denk je dat je kan overleven op goedkoop voedsel?

Ja ik startte ergens op internet een discussie : Over het feit dat ik denk dat bijstandsmoeders het zwaar hebben ( door te weinig geld )

Een spinoff ontstond er toen : Over het onderwerp eten : Sommige mensen denken dat je gezond kan blijven met goedkoop voedsel..

Maar ja ha heb je die goedkope aardappels wel eens geroken ? Die stinken een uur in de wind naar een soort pokon mest.....( te koop bij de Aldi bijvoorbeeld )

Ja en ook hetzelfde met de geodkoopste lasagna : Die smaakt heel waterig en ja als je die gegeten hebt dan merk ik echt wel in mijn body een soort signaal dat ik niet de juiste voeding heb binnen gekregen....

Ja ik denk dan : Boehoe zal wel niet gezond zijn ....Ja en bijvoorbeeld aardappellen voor de iets rijkere mensen onder ons ( bij de Appie ) ja die ruiken gewoon echt veel gezonder hee? Dan denk ik ja : Dan zal er ook wel iets voedbaarders inzitten.....Kwa mineralen enzo.....Maar ja voor iemand met een kleine beurs dus echt onbetaalbaar

Maar ja heel veel mensen beweren dan dat er nix mis mee is met de allergoedkoopste aardappels bij de Aldi.......

Laatst zat ik ook zonder geld en toen heb ik salami gekocht van het goedkoopste merk bij de Super de Boer.... Ha je klomp breekt wel hoe goedkoop het is : Ongeveer 2 euro per halve kilo...

Toch toen ik thuis was heb ik heel lang gewacht met het openen ervan .... Ja op een of andere manier vertrouwde ik het toch niet helemaal : Alleen ja toen de honger kwam in mn buikje ben ik toch maar gaan eten.... ( het viel wel mee maar ja volgens mij kan het nooit echt goed zijn zo goedkoop )

Toch is een klein deel van de bevolking : ( bijstandsmoeders bijvoorbeeld ) bijna soort van verplicht alles zo goedkoop in te kopen in de super.....En dus ook verplicht zijn om hun kinderen hier mee te voeden.....

Ha en whats my point excactly? Ha weet ik ook eigenlijk niet helemaal : Zomaar wat chit chat dus eigenlijk .....Maar ja als ik tv kijk : Ja dan zie ik het wel door een linkse bril hee? Mensen in Nederland hebben geld bijvoorbeeld om even een tripje te maken naar Afrika voor een potje voetbal te kijken....Ja en een ander deel die loopt bij de voedelbank en moet dan maar nog eens zien of hij of zij nog wat voedzaams binnen krijgt hee?

Ja en heb ook wel eens een student gesproken die het met 20 euro per week moest doen om te eten.....Ja dat is wel een beetje het absolute minimum....Lager als dat bedrag heb ik echt nog nooit gehoord....

Ja ik denk dan wel bij mezelf : Ja dat is een klein beetje scheef gegroeid in Nederland .... Maar ja ha ha ik ben dan ook van huis uit een linkse rakker ....

Toi toi toi

pi_82980165
Wij hier overleven al 2 jaar op goedkoop voedsel
En het is prima te doen
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:39:48 #3
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_82980394
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:35 schreef Pixie. het volgende:
En het is prima te doen
Ik doe het al 3 jaar met zo'n 30 tot 40 euro per week, en dan kan ik bij albert heijn boodschappen doen als ik n beetje oplet. Ik eet er goed van hoor! Als je een goede voorraadkast hebt kan je goed eten van weinig geld, alleen niet elke dag vlees. Maar da's prima te overleven, ik eet een of twee keer per week vlees en het gaat prima. Als je het met dat budget moet doen met 3 kinderen, ja dan zou ik t ook niet weten. Maar voor mij alleen is het prima.
pi_82980685
@ TT: Dat weet ik wel zeker ja. Tuurlijk smaakt het niet altijd hetzelfde als wat duurdere merken, maar dat betekent niet meteen dat het ranzig, niet goed of whatever is..
pi_82981153
Wat een verschrikkelijk vermoeiende schrijfstijl heb jij TS, maar dat terzijde.

Ja, je zou best kunnen overleven op goedkoper voedsel. Misschien dat je niet al je vitamines en mineralen ermee binnenkrijgt, maar er bestaat ook goedkoop fruit, na half 5 zaterdagmiddag op de markt ofzo.

Maar ik zou er diep ongelukkig van worden als ik goedkoop voedsel (waaraan je ook proeft dat het goedkoop is) zou moeten eten. Ik zal pas als laatste mogelijkheid gaan bezuinigen op goed en gezond eten als ik in een financieel moeilijke situatie terechtkom.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_82981294
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:39 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik doe het al 3 jaar met zo'n 30 tot 40 euro per week, en dan kan ik bij albert heijn boodschappen doen als ik n beetje oplet. Ik eet er goed van hoor! Als je een goede voorraadkast hebt kan je goed eten van weinig geld, alleen niet elke dag vlees. Maar da's prima te overleven, ik eet een of twee keer per week vlees en het gaat prima. Als je het met dat budget moet doen met 3 kinderen, ja dan zou ik t ook niet weten. Maar voor mij alleen is het prima.
Inderdaad
Bij de albert heijn zijn wij ook goedkoper uit dan bijv deka markt.

Wij eten dan wel elke dag vlees
Zijn met z'n 2en en dan 4 huisdieren en 40 euro per week doen wij er mee
Lukt prima
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_82981371
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:35 schreef Pixie. het volgende:
En het is prima te doen
Ja ik heb het ok wel eens gedaan voor een tijd... Maar ja een jaartje ofzo dat trek ik wel maar op lange termijn hee?
pi_82981535
Ik leef al jaren op goedkoper voedsel...A-merken zijn zo overgewaardeerd.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_82981687
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:51 schreef dandybleu het volgende:

[..]

Ja ik heb het ok wel eens gedaan voor een tijd... Maar ja een jaartje ofzo dat trek ik wel maar op lange termijn hee?
Het ligt eraan wat je koop eh
En huismerken zijn zo slecht nog niet
pi_82983120
Ha mijn broer die let altijd een beetje op de centjes ook ( dit terwijl ie geld genoeg heeft )

Koopt ie dus doodluek euro-shopper borrelnootjes bij de Appie...Ha en dan ben ik bij hem op bezoek en die dingen smaken echt naar karton.......Helemaal geen feest dus.....Net alsof je een feest hebt thuis met een zxak chips die een dag heeft open gestaan en met cola zonder prik ........

Koop je de Aldi borrelnootjes ( ook goedkoop ) ja die smaken nog ergens naar hee?...Bijna net zo lekker als Duivis nootjes....

Ja dan snap ik de AH niet helemaal dat ze dat in hun winkel hebben liggen......
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:21:24 #11
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_82983405
Ts heeft gelijk!
Voedsel moet goede kwaliteit hebben, en mensen kunnen wel zeggen zo leef ik nu al jaren, lekker goedkoop, kijk nu ben je nog niet ziek...maar die tijd komt...tzt!
En dan?

Dus al het geld zou men als men arm is, wel moeten spenderen aan goed voedsel, dat houdt dan misschien in dat er voor de rest niets overblijft.
Dat zijn keuzes die men maakt.
Ik zou gaan voor gezonde voeding.
Dan bv maar geen nieuwe kleding, als men dat al kan betalen als men in die situatie zit.

In feite krijg je hiermee ook nog eens ongezonde volwassenen tzt.
Plus als men goedkoop voedsel tot zich neemt, er meer problemen ontstaan, denk aan kleurstoffen en smaakstoffen, waardoor kinderen te druk kunnen worden en vervelend.

Dus ts goede stelling!
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_82983537
Gezonde voeding heeft niets te maken met het bedrag
Als je gewoon de aanbiedingen neemt die er zijn ( groenten, fruit etc)
Er zijn ook dure producten waar genoeg zooi in zit
Het ligt er aan wat je koopt
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:24:14 #13
244933 trovey
Nachtoele
pi_82983603
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:21 schreef Druuna het volgende:
Ts heeft gelijk!
Voedsel moet goede kwaliteit hebben, en mensen kunnen wel zeggen zo leef ik nu al jaren, lekker goedkoop, kijk nu ben je nog niet ziek...maar die tijd komt...tzt!
En dan?

Dus al het geld zou men als men arm is, wel moeten spenderen aan goed voedsel, dat houdt dan misschien in dat er voor de rest niets overblijft.
Dat zijn keuzes die men maakt.
Ik zou gaan voor gezonde voeding.
Dan bv maar geen nieuwe kleding, als men dat al kan betalen als men in die situatie zit.

In feite krijg je hiermee ook nog eens ongezonde volwassenen tzt.
Plus als men goedkoop voedsel tot zich neemt, er meer problemen ontstaan, denk aan kleurstoffen en smaakstoffen, waardoor kinderen te druk kunnen worden en vervelend.

Dus ts goede stelling!

Je hebt het over gezonde voeding, TS heeft het over duurdere merken die beter zouden smaken dus jullie hebben het niet over hetzelfde. Gezonde voeding kan ook een goedkoper merk zijn maar daar trekt TS de neus voor op. Voorbeeld: verse melk, je kunt het goedkoopste pak nemen en het duurste pak, beiden blijft dagverse melk, het ene is niet gezonder dan het andere.
Optimist tot in de kist
pi_82983832
Omgedraaid werkt het ook : Vroeger toen zette ik vaak de bloemetjes buiten ( terwijl ik er geen geld voor had ha ha ) maar ja toen was ik echt wel een fijnproever....

Ja dus dan ontdek je vanzelf op een dag de biologische supermarkt...... Super lekker dus ( maar helaas ook superduur ) ....en gezond omdat de ingredienten vaak superieur zijn ....

Koop je daar bijvoorbeeld een pot amandel pasta .... Heerlijk op brood of over de kip ( marineren ) en ja je lichaam merkt dan echt wel dat het wat bijzonders gegeten heeft....

Maar ja ha hee? Totaal onbetaalbaar ( voor mij dan )
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:42:24 #15
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_82984571
Kan prima hoor.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:52:03 #16
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_82985079
Ontbijt:
Melk met havermout en appel.

- Melk 0,47 ct per liter (euroshopper).
- Havermout 0.38 ct per 500 gram (euroshopper).
- Appels dagprijs/ - 1,20 euro per kilo.

's Middags:
- Volkorenbrood (1,20 euro AH)
- Pindakaas (0,92 per pot á 600 gram)
- Tomatenpuree (0.06 per blikje)
- Kaas (AH Goudse jong belegen 30+ plakken, 3,99)

etcetera..
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:54:08 #17
209360 Druuna
pi_82985181
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Je hebt het over gezonde voeding, TS heeft het over duurdere merken die beter zouden smaken dus jullie hebben het niet over hetzelfde. Gezonde voeding kan ook een goedkoper merk zijn maar daar trekt TS de neus voor op. Voorbeeld: verse melk, je kunt het goedkoopste pak nemen en het duurste pak, beiden blijft dagverse melk, het ene is niet gezonder dan het andere.
Het is toch bekend dat goedkope voeding, vaker meer gifstoffen bevat?
Groentes bv komen van de veiling, je hebt verschillende gradaties, qua kwaliteit.
Het duurste is meestal ook wel het best.

Merkartikelen smaken uberhaupt vaak al veel beter dan de merkloze artikelen, dus heb ik het over hetzelfde als ts, althans vanuit mijn optiek
dan een atoom."
pi_82985225
Overleven kan wel!

Maar wat ik lees dat mensen voor 40 euro boodschappen doen in de week, dat lukt me niet.
Ik let nergens op met boodschappen doen en ben zeker tussen de 80 en 100 euro kwijt in de week voor 2 pers.

Ik koop wel alles vers dus geen macaronipakket. Dat is wel een stukje duurder.

Maar wss. als ik er op let zou ik ook wel veel kunnen besparen al betwijfel ik of ik voor 40 euro rond kan komen.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:21:12 #19
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_82986746
Als ik zou moeten kan ik overleven op water en brood, maar of ik er gelukkiger van word
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:23:48 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82989760
Goedkoop voedsel betekend gewoon zelf koken, geen kant en klaar producten, veel seizoensproducten, koolsoorten eten. Zelden vlees eten.
Kan zeer gezond zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 18:24:50 #21
244933 trovey
Nachtoele
pi_82992031
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:54 schreef Druuna het volgende:

[..]

Het is toch bekend dat goedkope voeding, vaker meer gifstoffen bevat?
Groentes bv komen van de veiling, je hebt verschillende gradaties, qua kwaliteit.
Het duurste is meestal ook wel het best.

Merkartikelen smaken uberhaupt vaak al veel beter dan de merkloze artikelen, dus heb ik het over hetzelfde als ts, althans vanuit mijn optiek

Die kwaliteitgradaties heeft te maken met het feit of bv een komkommer recht is of krom....met gezond heeft dat niets te maken en op dure groente kan zelfs meer gif zitten juist omdat het er perfect uitziet en niet is aangetast door insectenvraat. En wat betreft A-merken tegenover huismerken of zelfs dingen als Euroshopper.....vaak ook maar een persoonlijke smaakbeleving. Ik heb goedkope cheap-ass pindakaas van Super de Boer waar meer pinda's inzitten dan de o zo bejubelende Calve en waar buiten pinda's en zout verder niets raars inzit en die is echt beter van smaak dan de Calve. Het beste is nog altijd naar de etiketten te kijken i.p.v. de prijs, prijs zegt werkelijk niets maar het etiket alles.

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 18-06-2010 19:37:01 ]
Optimist tot in de kist
pi_82992762
Waar wij vooral tegen aan lopen met goedkope boodschappen is me vriendin moet op dieet en daar horen natuurlijk bepaalde magere vleessoorten bij. Die nouja niet onbetaalbaar zijn maar prijzig. Te denken aan biefstuk, rosbief enz. Natuurlijk kunnen we vleesvervangers nemen maar ook die zijn behoorlijk prijzig. En het is ook een beetje lullig als de 1 met een biefstuk zit en de ander met een balletje gehakt.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 18:52:51 #23
244933 trovey
Nachtoele
pi_82993048
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:45 schreef davo1979 het volgende:
Waar wij vooral tegen aan lopen met goedkope boodschappen is me vriendin moet op dieet en daar horen natuurlijk bepaalde magere vleessoorten bij. Die nouja niet onbetaalbaar zijn maar prijzig. Te denken aan biefstuk, rosbief enz. Natuurlijk kunnen we vleesvervangers nemen maar ook die zijn behoorlijk prijzig. En het is ook een beetje lullig als de 1 met een biefstuk zit en de ander met een balletje gehakt.

Gewoon met de bekende 35% korting kopen en of invriezen of dezelfde dag eten....ik ben ook op dieet (medische gronden) en dit is de enige manier voor mij om me zulke vleessoorten te veroorloven (en gewoon een kleiner stukje vlees eten ).
Optimist tot in de kist
  vrijdag 18 juni 2010 @ 19:13:45 #24
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82993734
wat een idiote vraag. Minimaal 30% van Nederland leeft op goedkoop voedsel.

Natuurlijk kun je er op "overleven", want dacht je dan? Of je er oud en gelukkig gezond van zult blijven is wat anders.
pi_82995210
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:52 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon met de bekende 35% korting kopen en of invriezen of dezelfde dag eten....ik ben ook op dieet (medische gronden) en dit is de enige manier voor mij om me zulke vleessoorten te veroorloven (en gewoon een kleiner stukje vlees eten ).
Dank je wel voor de tip! Zover had ik nog niet nagedacht eigenlijk.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 16:08:41 #26
97745 Thorical
finding a way
pi_83023740
Ik denk dat je uitstekend kan leven op niet duur voedsel.
Je moet er alleen meer moeite voor doen. Kant en klaar is uit den boze. Maar vers/ aanbiedingen kan zeker goed en gezond zijn en dan wel iets minder vlees. Fruit in de aanbieding hoeft ook niet zo duur te zijn.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 16:27:49 #27
45206 Pietverdriet
pi_83024280
Rijst en Bonen, zijn goedkoop en de halve wereld leeft erop.
pi_83026418
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:35 schreef dandybleu het volgende:
Ja en heb ook wel eens een student gesproken die het met 20 euro per week moest doen om te eten.....Ja dat is wel een beetje het absolute minimum....Lager als dat bedrag heb ik echt nog nooit gehoord....
http://onedollardietproject.wordpress.com/

En er is nog iemand die dat heeft gedaan met wat verser voedsel gecombineerd. Het zag er bij haar allemaal wat smakelijker uit, plus zij had een ander uitgangspunt. Maar dus ook 1 dollar per dag.

1 dagmenu:
quote:
Breakfast: Oatmeal – $0.06, 1 TBSP Peanut Butter on 1/2 piece of bread – $0.10 (Christopher only), 1/3 TBSP of margarine – $0.02 (Kerri only)

Lunch: Peanut Butter and Jelly Sandwiches (homemade bread, 2 TBSP Peanut Butter, 1 TBSP Jelly) – $0.36, 2 Cups popped popcorn – $0.07 (Kerri only)

Dinner: Chana Masala – $0.25, Rice – $0.11

Desert: 1 TBSP Peanut Butter – $0.05

Kerri Total: $0.94

Christopher Total: $0.88
En voor wie het zich afvraagt hun chana masala recept:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83026662
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:52 schreef Isabeau het volgende:

En er is nog iemand die dat heeft gedaan met wat verser voedsel gecombineerd. Het zag er bij haar allemaal wat smakelijker uit, plus zij had een ander uitgangspunt. Maar dus ook 1 dollar per dag.
Andere blog ook gevonden: http://lessisenough.wordpress.com/about/
Zij eet dus wel verse produkten Ik zie nu dat ze na een maand lang 1 dollar per dag dus een nieuw project is begonnen van 100 dollar per maand (alhoewel ze zo te zien steeds tussen de 66 en 89 dollar per maand uitkwam)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:09:14 #30
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83026805
Jeez.. Mensen die het verschil tussen smaak en voedingswaarde niet kennen, en niet bedenken dat het eten zijn niet de enige kosten zijn aan de kant van de producent

Ik heb ook prima geleeft van eerder genoemde bedragen, je moet wat als je het niet ruim hebt.. Gewoon aanbiedingen afgaan, verstandig inkopen en niet teveel moeilijk gaan doen. Ik wou ook wel een ontbijten met tapas en champange, maar stukje vlees (dezelfde dag nog gehaald, eind van de dag ging er vaak vlees voor 50% weg) en pasta vond ik ook wel prima. Het is maar hoe je ertegenaan kijkt; ik vond het geen probleem om te eten tegn de honger, en niet omdat het allemaal zo lekker was..
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:21:10 #31
139677 Curiosity
pi_83027100
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

1 dagmenu:
[..]

En voor wie het zich afvraagt hun chana masala recept:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk kost het bijna niets per dag, maar ze heeft in eerste instantie wel een pot pindakaas, zak zout enz enz moeten kopen, of verkopen ze het daar per lepel
DIe voorrraad heeft ze wel moeten kopen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:31:06 #32
97745 Thorical
finding a way
pi_83027331
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:21 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Uiteindelijk kost het bijna niets per dag, maar ze heeft in eerste instantie wel een pot pindakaas, zak zout enz enz moeten kopen, of verkopen ze het daar per lepel
Dat was in de tijd dat ze 1$ per dag uitgaf en nog lijnde ook.
Maar natuurlijk zijn het gemiddelden over een week of maand.
Je gaat ook immers geen 1/2 ons gehakt halen of 1/4 tofu blokje.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:38:07 #33
151515 verita
Happy days
pi_83027511
quote:

[..]

De 1/3 teaspoon peanutbutter die men als 'dessert' eet.
Het kost niks, maar het is ook niks.

Ik denk wel dat iedereen die om wat voor reden dan ook, met heel weinig geld moet leven, op den duur wel voedingsstoffen tekort komt.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:42:02 #34
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83027618
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:38 schreef verita het volgende:

[..]

De 1/3 teaspoon peanutbutter die men als 'dessert' eet.
Het kost niks, maar het is ook niks.

Ik denk wel dat iedereen die om wat voor reden dan ook, met heel weinig geld moet leven, op den duur wel voedingsstoffen tekort komt.
Waarom dan? Zit er in duurder voedsel iets wat ergens anders niet in zit?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:48:33 #35
139677 Curiosity
pi_83027762
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:31 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dat was in de tijd dat ze 1$ per dag uitgaf en nog lijnde ook.
Maar natuurlijk zijn het gemiddelden over een week of maand.
Je gaat ook immers geen 1/2 ons gehakt halen of 1/4 tofu blokje.
Maar wat ze in eerste instantie heeft moeten uitgeven om zo goedkoop te kunnen eten blijft toch meer dan wat ze nu per dag eet.
Dus goedkoop ???
pi_83027828
quote:
Beide projecten hadden een ander uitgangspunt.
Dat eerste project heeft dus voorraad gekocht en maakt maaltijden van max 1 dollar per dag. Commentaar daar was dus dat ze bulk eten hadden gekocht bij een soort Amerikaanse Makro waar ej ook nog eens 30 dollar per jaar lidmaatschap voor moest betalen. Dat kunnen echt arme mensen niet eens betalen.

Dat andere project (als reactie op het eerste) is begonnen op dag 1 met 2 dollar en krijgt er dan elke dag 1 dollar bij om eten voor te kopen. Geen voorraad bij haar dus, maar beginnen met niets. (die extra dollar van dag 1 haalt ze later overigens weer in).
pi_83027865
ha ik ben echt een vleeseter : ja dan merk je wel het verschil in je lichaam na het eten : als je dan een duur biefstukje hebt gekocht bij de alberthein dan heb je dat voldane gevoel in je lichaam : die je krijgt als je iets goeds hebt binnengekregen....

Soms heb ik dan geen geld en dan koop ik de goedkoopste leverworst bij de supermarkt.....Ja en na het eten voel ik me soms ( ha vaak meestal ) ellendig in mn lichaam....

ja das dan bepaald geen greenfield stukje vlees hee?

ja en wil je het nog lekkerder en gezonder hebben dan kom je bij de biologische supermarkt uit
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:54:01 #38
45206 Pietverdriet
pi_83027902
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:38 schreef verita het volgende:

[..
Zoals?
Goedkoop eten betekend niet dat je slecht eet.
Als je aan dieet eet waarbij je bruin brood met kaas eet, rijst en bonen, veel kool en een paar bananen in de week eet je al gezonder dan 3/4 van de mensheid.
Als je dit aanvult met wat vis en andere groenten, of af en toe wat kip of vlees eet je al beter dan 5/6 van de mensheid.
Echter, mensen met weinig geld eten maar al te vaak kant en klaar maaltijden omdat ze te beroerd om zijn te koken .
pi_83027942
Samenvatting van aankopen van dat tweede project:

http://lessisenough.wordpress.com/summary/

Dit koopt ze de eerste dag:
quote:
•BOUGHT: organic cornmeal (.47 lbs), organic wheat berries (.39 lbs), green split peas (.20 lbs), sea salt (.07 lbs), organic raw sunflower seeds (.07 lbs)
•COOKED: 1 cup cornmeal; wheat berries with split peas
•ATE—MEAL ONE: cornmeal mush
•ATE—MEAL TWO: wheatberries with split peas
•ATE—SNACK: sunflower seeds
•SPENT: $1.26
•CUMULATIVE +/-: +$0.26

Al weet ik zo snel nergens in Nederland waar je zelf dit soort eten kan scheppen in zakjes, wegen en afrekenen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:02:04 #40
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83028111
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:48 schreef Gripper het volgende:
Wat een verschrikkelijk vermoeiende schrijfstijl heb jij TS, maar dat terzijde.
Dat idd

Maar OT; ik vind het zo'n onzin dat duurder beter zou zijn! Vlees van de Lidl is prima te eten en de groenten zijn daar minstens net zo goed als bij de AH (maar wel veel goedkoper). Natuurlijk zijn er ook producten waarbij het verschil echt groot is en ook ik voor een A-merk kies, maar bij de meeste producten is het verschil te verwaarlozen.
Wanneer je op bijstandsniveau moet leven lijkt het me niet logisch dat je een kant en klare lasagne gaat kopen, zelf maken is dan veel goedkoper. Sowieso is werken met verse producten en het meeste zelf maken goedkoper dan al die kant en klare troep.
Vind het nogal storend dat sommige mensen de smaak aan de verpakking koppelen. Leuke doelgroep voor geblindoekte testen is dat.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:03:18 #41
45206 Pietverdriet
pi_83028137
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Al weet ik zo snel nergens in Nederland waar je zelf dit soort eten kan scheppen in zakjes, wegen en afrekenen.
Spliterwten koop je gewoon in zakjes, kost bijna niets, zonnebloem zaad bij de turk, granen kan je bij de landhandel kopen.
Als je echt goedkoop wilt leven moet je dingen als peulvruchten, granen, rijst etc in bulk kopen. Een 25 kilo zak kost per kilo vaak veel minder dan kleine pakjes.
Grote zakken rijst krijg je bij de toko, peulvruchten en granen bij landhandels want het wordt ook als veevoer verkocht.
Aardappels kan je goedkoop op de markt kopen, of direct bij de boer.
pi_83028211
[quote]Op zaterdag 19 juni 2010 19:02 schreef Lips het volgende:

[..]

Dat idd?

Ha ha verschikkelijk vermoeiend zelfs.... ontiegenlijk verschikkelijk achterlijk vervelend irritant onleesbaar en ongeschoold?

Zoiets?

Ha sorry ik doe mn best....
pi_83028246
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:02 schreef Lips het volgende:

Wanneer je op bijstandsniveau moet leven lijkt het me niet logisch dat je een kant en klare lasagne gaat kopen, zelf maken is dan veel goedkoper. Sowieso is werken met verse producten en het meeste zelf maken goedkoper dan al die kant en klare troep.
Dat vooral Als je je maaltijden helemaal zelf klaar maakt en niet per se merkprodukten hoeft dan kan je super goedkoop eten hoor.

Sinds ik de AH wat links laat liggen en vooral boodschappen doe bij Lidl (prima vlees en groente en fruit hoor) en Nettorama (geweldige aanbiedingen en uitstekende groente en fruitafdeling) ben ik per week heel wat minder kwijt aan boodschappen en de smaak is er echt niet slechter door geworden. Ik wil alleen nog wel steeds Coca Cola en niets anders
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:08:13 #44
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83028255
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Denk dat de grotere steden wel ergens een antiek winkeltje hebben waar je dat los zou kunnen kopen.. Soort kruidenier zeg maar. Vind wel, van haar maaltijd zou ik echt niet kunnen leven, doe mij dan maar een bord noodles
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:52 schreef dandybleu het volgende:
ha ik ben echt een vleeseter : ja dan merk je wel het verschil in je lichaam na het eten : als je dan een duur biefstukje hebt gekocht bij de alberthein dan heb je dat voldane gevoel in je lichaam : die je krijgt als je iets goeds hebt binnengekregen....

Soms heb ik dan geen geld en dan koop ik de goedkoopste leverworst bij de supermarkt.....Ja en na het eten voel ik me soms ( ha vaak meestal ) ellendig in mn lichaam....

ja en wil je het nog lekkerder en gezonder hebben dan kom je bij de biologische supermarkt uit
Ik denk dat je beetje sociale zelfmoord hebt gepleegd door dat goede biefstuk te noemen, hier in cul
pi_83028299
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:

Spliterwten koop je gewoon in zakjes, kost bijna niets, zonnebloem zaad bij de turk, granen kan je bij de landhandel kopen.
Als je echt goedkoop wilt leven moet je dingen als peulvruchten, granen, rijst etc in bulk kopen. Een 25 kilo zak kost per kilo vaak veel minder dan kleine pakjes.
Grote zakken rijst krijg je bij de toko, peulvruchten en granen bij landhandels want het wordt ook als veevoer verkocht.
Aardappels kan je goedkoop op de markt kopen, of direct bij de boer.
Alleen als je echt super goedkoop moet eten omdat je bijna geen geld meer hebt, dan heb je vaak ook geen geld om die bulk in te kunnen slaan. Of dat bijv doen als je salaris/uitkering net binnen is, dan moet het wel lukken. Ik woonde vroeger in een straat met een molen; kon je ook megagoedkoop grote zakken meel kopen
pi_83028310
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Goedkoop voedsel betekend gewoon zelf koken, geen kant en klaar producten, veel seizoensproducten, koolsoorten eten. Zelden vlees eten.
Kan zeer gezond zijn.
Ik vraag het me af. Verse groente wordt steeds duurder terwijl blikvoer bijna gratis is. Tomaten uit blik.... 19ct oid verse tomaten al snel 3euro voor een doosje. Boontjes / wortellen etc hetzelfde. Op de markt zijn de prijzen (tenmniste hier @ Utrecht) ook niet meer de moeite waard.
pi_83028322
quote:
Biefstuk koop je bij een slager.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:11:09 #48
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83028343
Dan haal je een zak macaroni bij de lidl, rond de 30 cent. Kun je wel een week op leven, zeker weten
pi_83028390
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:08 schreef fs180 het volgende:

Denk dat de grotere steden wel ergens een antiek winkeltje hebben waar je dat los zou kunnen kopen.. Soort kruidenier zeg maar. Vind wel, van haar maaltijd zou ik echt niet kunnen leven, doe mij dan maar een bord noodles
Van die zakjes ramen noodles oid kan je ook supergoedkoop eten maken (niet te eten overigens, imho)

Ik zou ook niet op dat budget kunnen zitten, maar je vraagt je toch af wat je dan wel niet kan koken voor bijv. 2 dollar per dag als je al voor 1 dollar dit soort eten kan maken (ze bakt zelfs koekjes!). Ik las ergens dat een Amerikaan gemiddeld 7 dollar per dag aan eten uitgeeft pp. Geen idee wat Nederlanders per dag uitgeven, maar ik haal niet de 7 euro.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:12:48 #50
139677 Curiosity
pi_83028395
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beide projecten hadden een ander uitgangspunt.
Dat eerste project heeft dus voorraad gekocht en maakt maaltijden van max 1 dollar per dag. Commentaar daar was dus dat ze bulk eten hadden gekocht bij een soort Amerikaanse Makro waar ej ook nog eens 30 dollar per jaar lidmaatschap voor moest betalen. Dat kunnen echt arme mensen niet eens betalen.

Dat andere project (als reactie op het eerste) is begonnen op dag 1 met 2 dollar en krijgt er dan elke dag 1 dollar bij om eten voor te kopen. Geen voorraad bij haar dus, maar beginnen met niets. (die extra dollar van dag 1 haalt ze later overigens weer in).
Oke, nu snap ik het wat meer, dank voor je uitleg.
pi_83028406
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:10 schreef Underdoggy het volgende:

Ik vraag het me af. Verse groente wordt steeds duurder terwijl blikvoer bijna gratis is. Tomaten uit blik.... 19ct oid verse tomaten al snel 3euro voor een doosje. Boontjes / wortellen etc hetzelfde. Op de markt zijn de prijzen (tenmniste hier @ Utrecht) ook niet meer de moeite waard.
Tomaten 60 cent per pond. Wat voor "doosjes" koop jij?
En winterwortel is zo'n beetje de goedkoopste groente als je geen geld meer hebt. Vaak kost zo'n grote wortel maar iets van 15-20 cent.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:16:55 #52
45206 Pietverdriet
pi_83028500
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat vooral Als je je maaltijden helemaal zelf klaar maakt en niet per se merkprodukten hoeft dan kan je super goedkoop eten hoor.
en veel beter en gezonder.
Van een groot blik tomaten, wat kruiden, zout, peper, knoflook, pondje gehakt, een paar eieren, een halve liter melk en een pondje bloem en een klein stukje kaas maak je een lasagna waar je makkelijk 10 a 12 porties uit snijdt.
Ja, je staat dan wel 2 uur in de keuken als je het allemaal zelf maakt, maar het is veel lekkerder,beter, gezonder en waarschijnlijk goedkoper als van die kant en klare troep met een sterke maggiesmaak
quote:
Sinds ik de AH wat links laat liggen en vooral boodschappen doe bij Lidl (prima vlees en groente en fruit hoor) en Nettorama (geweldige aanbiedingen en uitstekende groente en fruitafdeling) ben ik per week heel wat minder kwijt aan boodschappen en de smaak is er echt niet slechter door geworden. Ik wil alleen nog wel steeds Coca Cola en niets anders
frisdrank is natuurlijk geheel uit den boze als je voor zeer weinig geld wilt rondkomen, dan drink je thee.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:17:04 #53
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83028506
Alsof prijs gelijkstaat aan kwaliteit. Het hoeft er niet eens een indicatie voor te zijn. Ken genoeg producten waarvan het A-merk volgepompt zit met toevoegingen, en het euroshopper-type enkel natuurlijke producten zijn.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:19:06 #54
45206 Pietverdriet
pi_83028552
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:10 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Niets mis met tomaten uit blik, en voor verse groenten moet je eens bij turkse of marokkaanse groenteboeren gaan kijken.
Je moet uiteraard wel seizoensproducten eten.
pi_83028557
Bij normale supermarkten is verse groente niet meer te betalen wil ik meer duidelijk maken. Haal bij de AH / Superdeduur maar eens een tomaten of boontjes. Zelfs in het seizoen onbetaalbaar voor de minder bedeelden. Uiteraard zijn er ook andere supermarkten maar volgens mij is de tendens wel dat vers steeds duurder wordt. Paprika is tegenwoordig standaard een Euro of je moet ze per 3 kopen. Idiote prijzen maar je hebt geen keuze als je van vers en groenterijk (dus gezond) voedsel houdt.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:19:41 #56
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83028565
ik ga gewoon dood zonder mijn gepocheerde pinguinlevertjes
Intelligent, but fucked up.
pi_83028572
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:

frisdrank is natuurlijk geheel uit den boze als je voor zeer weinig geld wilt rondkomen, dan drink je thee.
Jajaja Maar het is echt het enige produkt waarbij ik me aan het merk vastklamp En ik drink alleen frisdrank in het weekend (en dan dus echt geen light, bah bah).

Water en thee voldoen verder prima als je op een laag budget zit.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:20:41 #58
139677 Curiosity
pi_83028586
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:17 schreef 08gnoT. het volgende:
Alsof prijs gelijkstaat aan kwaliteit. Het hoeft er niet eens een indicatie voor te zijn. Ken genoeg producten waarvan het A-merk volgepompt zit met toevoegingen, en het euroshopper-type enkel natuurlijke producten zijn.
Buiten dat, je betaalt bij een merk vooral de marketing.
pi_83028610
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Niets mis met tomaten uit blik, en voor verse groenten moet je eens bij turkse of marokkaanse groenteboeren gaan kijken.
Je moet uiteraard wel seizoensproducten eten.
Het schijnt dat tomaten in blik gezonder zijn door bepaalde chemische processen. Hetzelfde geldt overigens voor lang van te voren reeds gesneden kool, dus ook zakjes k&k gesneden kool zijn gezonder dan zelf vlak voor je gaat koken kool snijden.
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:19 schreef Underdoggy het volgende:
Bij normale supermarkten is verse groente niet meer te betalen wil ik meer duidelijk maken. Haal bij de AH / Superdeduur maar eens een tomaten of boontjes. Zelfs in het seizoen onbetaalbaar voor de minder bedeelden. Uiteraard zijn er ook andere supermarkten maar volgens mij is de tendens wel dat vers steeds duurder wordt. Paprika is tegenwoordig standaard een Euro of je moet ze per 3 kopen. Idiote prijzen maar je hebt geen keuze als je van vers en groenterijk (dus gezond) voedsel houdt.
Snelle oplossing: koop je groente en fruit dan ook niet bij de AH. Ik vind de kwaliteit daar overigens nog slecht ook; je kan vaak wel zien dat de omzet wat groente en fruit betreft wat lager is omdat het te duur is.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 juni 2010 @ 19:23:47 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83028658
quote:

Ik heb het idee dat je het eerder tussen je oren moet zoeken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_83028711
TS heeft het idee dat goedkoop voedsel ook meteen minder volwaardig is dan duurdere etenswaren. Maar een gevulde koek van de Lidl uit een pak van 69 cent is qua voedingswaarde vergelijkbaar met een exemplaar van de warme bakker van 2 euro. Ze zijn immers beide gemaakt van bloem, boter en suiker.

En dat van de aardappelen geloof ik eigenlijk niet. Een knol is toch een knol, het prijsverschil is volgens mij alleen te verklaren doordat er verschillen zijn in rassen en smaakjes. Een goedkope aardappel die zo-zo smaakt is denk ik qua voedingswaarde net zo volwaardig als een exemplaar van een duurder ras.
pi_83028738
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het schijnt dat tomaten in blik gezonder zijn door bepaalde chemische processen. Hetzelfde geldt overigens voor lang van te voren reeds gesneden kool, dus ook zakjes k&k gesneden kool zijn gezonder dan zelf vlak voor je gaat koken kool snijden.
[..]

Snelle oplossing: koop je groente en fruit dan ook niet bij de AH. Ik vind de kwaliteit daar overigens nog slecht ook; je kan vaak wel zien dat de omzet wat groente en fruit betreft wat lager is omdat het te duur is.
Ik heb geen tijd om meerdere malen per week meerdere supermarkten te bezoeken. Ik snap ook niet waar mensen de tijd vandaan halen om Turkse supermarktjes af te struinen e.d. In het weekend oké dan ga ik ook wel eens naar een speciaal zaak om wat lekkers te halen maar meerdere malen per week?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:27:46 #63
45206 Pietverdriet
pi_83028763
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

Precies, koop je groente bij een goedkope groenteboer, meestal turks, die zijn zeer betaalbaar.
En kool kan je ook prima koolsla van maken, met wat azijn, zout, suiker, olie en wat kummel is het ook nog eens verschrikkelijk lekker en in wat oude mayonaise potten/ jampotten in de koelkast wekenlang goed te houden.
Gesneden kool kopen in zakjes is natuurlijk geld verbranden.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:28:52 #64
45206 Pietverdriet
pi_83028798
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:26 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik heb geen tijd om meerdere malen per week meerdere supermarkten te bezoeken. Ik snap ook niet waar mensen de tijd vandaan halen om Turkse supermarktjes af te struinen e.d. In het weekend oké dan ga ik ook wel eens naar een speciaal zaak om wat lekkers te halen maar meerdere malen per week?
Waarom zou je meerdere malen per week moeten gaan?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:30:58 #65
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83028854
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Van die zakjes ramen noodles oid kan je ook supergoedkoop eten maken (niet te eten overigens, imho)

Ik zou ook niet op dat budget kunnen zitten, maar je vraagt je toch af wat je dan wel niet kan koken voor bijv. 2 dollar per dag als je al voor 1 dollar dit soort eten kan maken (ze bakt zelfs koekjes!). Ik las ergens dat een Amerikaan gemiddeld 7 dollar per dag aan eten uitgeeft pp. Geen idee wat Nederlanders per dag uitgeven, maar ik haal niet de 7 euro.
Als student wordt je aardig creatief, ik heb hoef niet zo speciaal te eten, zodra het maar prima smaakt. En gemiddeld at ik bijv:
noodles (niet die kleintjes, maar als pasta, in een zak, voor 1 euro, kun je wel een week van eten!)
Kip of gehakt (kip bij voorkeur, maar gehakt kost maar 2 euro per kilo en was vaker in de aanbieding, kilo's kopen en invriezen
Salade, gewoon bij de lidl om de hoek, komkommer, paar tomaten en krop sla.

Was in paar minuten klaar te maken, en kost je eigenlijk niets, moet je wel wat kruiden en saus erbij nemen, wordt anders wat droogjes, maar zo kun je zelfs makkelijk voor 15 euro p/w eten! Als het snel klaar te maken is en pittig smaakt ben ik al snel tevreden Maar ik denk zelf dat vooral je 'extra' inkopen het probleem zijn wanneer je weinig geld hebt. Cruciaal eten is niet zo duur. Maar juist de extra dingen kosten je een hoop geld. Fles drinken daar, zakje chips hier, zakjes nootjes voor de vrijdagavond etc..
Let eens op in de supermarkt, hoeveel producten mensen kopen die eigenlijk niet gekocht worden als eten, maar voor de smaak
pi_83028895
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je meerdere malen per week moeten gaan?
De meeste groente/fruit wordt toch minder na een paar dagen of heb je daar een oplossing voor? Ik doel dan voornamelijk op bladgroente en paprika's
pi_83028921
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:30 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als student wordt je aardig creatief, ik heb hoef niet zo speciaal te eten, zodra het maar prima smaakt. En gemiddeld at ik bijv:
noodles (niet die kleintjes, maar als pasta, in een zak, voor 1 euro, kun je wel een week van eten!)
Kip of gehakt (kip bij voorkeur, maar gehakt kost maar 2 euro per kilo en was vaker in de aanbieding, kilo's kopen en invriezen
Salade, gewoon bij de lidl om de hoek, komkommer, paar tomaten en krop sla.

Was in paar minuten klaar te maken, en kost je eigenlijk niets, moet je wel wat kruiden en saus erbij nemen, wordt anders wat droogjes, maar zo kun je zelfs makkelijk voor 15 euro p/w eten! Als het snel klaar te maken is en pittig smaakt ben ik al snel tevreden Maar ik denk zelf dat vooral je 'extra' inkopen het probleem zijn wanneer je weinig geld hebt. Cruciaal eten is niet zo duur. Maar juist de extra dingen kosten je een hoop geld. Fles drinken daar, zakje chips hier, zakjes nootjes voor de vrijdagavond etc..
Let eens op in de supermarkt, hoeveel producten mensen kopen die eigenlijk niet gekocht worden als eten, maar voor de smaak
Mijn bespraaktruc als student was gewoon geen zakjes kopen maar alles zelf bereiden met kruiden e.d. lekkerder, gezonder (minder zout!) en vooral goedkoper!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:34:14 #68
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83028940
Zal ook te maken hebben met welke reden je goedkoop moet eten. Als je 40 uur werkt op een kantoorbaan zul je niet persee naar de aldi moeten (in het algemeen). Juist de mensen die geen fulltime baan hebben, van een bijstand leven of studeren hebben vaak ook meer tijd, maar weinig geld
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:35:12 #69
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83028971
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:33 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Mijn bespraaktruc als student was gewoon geen zakjes kopen maar alles zelf bereiden met kruiden e.d. lekkerder, gezonder (minder zout!) en vooral goedkoper!
Wat voor zakjes kocht jij normaliter dan? Van die zakjes gehaktkruiden?
pi_83028992
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:35 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wat voor zakjes kocht jij normaliter dan?
Conimex / Honig ellende? Wereldgerechten e.d. ? Volgens mij koopt half Nederland die dingen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:37:21 #71
45206 Pietverdriet
pi_83029035
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:32 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

De meeste groente/fruit wordt toch minder na een paar dagen of heb je daar een oplossing voor? Ik doel dan voornamelijk op bladgroente en paprika's
En? als je op een krap budget zit moet die sowieso de hele week bladgroenten eten, duur en weinig voedingswaarde. Dan eet je knolraap, uien, koolsoorten, meirapen, snijbonen (in het seizoen) en die blijven lang goed in de koelkast, paprika trouwens ook, net als ijsbergsla.
Ja, kropsla, veldsla enzo worden minder na een paar dagen. maar andijvie blijft langer goed en is goedkoper.
pi_83029064
Ik eet geen vlees maar ik ben wel bizar veel kwijt aan eten
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:38:54 #73
45206 Pietverdriet
pi_83029084
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:34 schreef fs180 het volgende:
Zal ook te maken hebben met welke reden je goedkoop moet eten. Als je 40 uur werkt op een kantoorbaan zul je niet persee naar de aldi moeten (in het algemeen). Juist de mensen die geen fulltime baan hebben, van een bijstand leven of studeren hebben vaak ook meer tijd, maar weinig geld
Mensen die 40 uur in de fabriek werken en kinderen hebben moeten echt op het geld letten, omdat ze ondanks hun niet al te hoge salaris nog steeds veel mogen bijdragen aan onze geweldige overheid.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:40:12 #74
45206 Pietverdriet
pi_83029123
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:38 schreef P.F het volgende:
Ik eet geen vlees maar ik ben wel bizar veel kwijt aan eten
Dat is je eigen schuld.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:41:29 #75
45206 Pietverdriet
pi_83029167
Zie bij de esotherische supermarkt nog wel eens mensen die het niet breed hebben en dan antroposofische margarine kopen voor een prijs waar je bij de aldi echte boter voor koopt.
Knettergek ben je dan
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:43:00 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83029207
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:35 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Conimex / Honig ellende? Wereldgerechten e.d. ? Volgens mij koopt half Nederland die dingen.
Ah, ja daar kun je inderdaad een fortuin aan uitgeven. Moeders kruidenkastjes staan daar dan ook vol mee. Terwijl daar bij mij een paar pannen, chilisaus en een berg kruiden staan (potjes pepers, dat soort).
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen die 40 uur in de fabriek werken en kinderen hebben moeten echt op het geld letten, omdat ze ondanks hun niet al te hoge salaris nog steeds veel mogen bijdragen aan onze geweldige overheid.
Natuurlijk, zeg ook niet dat die het makkelijk hebben. Kom zelf uit een éénoudergezin met 3 kinderen, dus dat snap ik ook zeker. Maar over het algemeen hebben die toch iets meer financiele vrijheden..
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:45:13 #77
307548 Estola
Ondertitel
pi_83029275
Discounters Lidl en Aldi verkopen de beste kwaliteit groente en fruit. Dat maakte de Consumentenbond donderdag bekend na onderzoek naar de prijs-kwaliteitverhouding van groenten en fruit. Albert Heijn en de markt volgen de prijsvechters.

http://www.retailnews.nl/(...)te%20en%20fruit.html

Gezond eten heeft weinig met de supermarkt te maken waar je naartoe gaat, het gaat er om w'at je koopt en hoe je het klaarmaakt.
Doei
pi_83029363
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is je eigen schuld.

Nah, ik hou niet zo van droge rijst + blikgroenten..
pi_83029458
goedkoop kan gezond zijn. prefab is vaak wat ongezonder, maar ja dat heb je ook duur.

probleem is natuurlijk dat tokkies gewoon 5 keer per week frituur willen eten, en dat is goedkoop en ongezond.
pi_83029497
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:35 schreef Underdoggy het volgende:

Volgens mij kan een groot deel van Nederland niet eens meer koken en moeten ze wel omdat op zo'n pak tenminste een simpel te volgen recept staat
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:59:24 #81
307548 Estola
Ondertitel
pi_83029739
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij kan een groot deel van Nederland niet eens meer koken en moeten ze wel omdat op zo'n pak tenminste een simpel te volgen recept staat
dat begrijp ik niet zo goed. Volgens mij heeft het weinig met niet kunnen te maken, maar met niet durven of er te beroerd voor zijn.
Doei
pi_83029902
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:59 schreef Estola het volgende:

[..]

dat begrijp ik niet zo goed. Volgens mij heeft het weinig met niet kunnen te maken, maar met niet durven of er te beroerd voor zijn.
Ik heb vrienden die niet in staat zijn om fatsoenlijk rijst te koken.... Het is een stukje opvoeding wat tegenwoordig nogal eens ontbreekt.
pi_83029979
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:59 schreef Estola het volgende:

Neem bijv pannenkoekenmeel.

Je koopt een redelijk duur pak pannenkoekenmeel. Daar doe je dan melk en eieren bij en je kan pannenkoeken bakken.
Of je koopt een supergoedkoop pak bloem. Daar doe je melk, eieren en zout bij en je kan ook pannenkoeken bakken.

Ben ik nou gek?
pi_83030007
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je koopt een redelijk duur pak pannenkoekenmeel. Daar doe je dan melk en eieren bij en je kan pannenkoeken bakken.
Of je koopt een supergoedkoop pak bloem. Daar doe je melk, eieren en zout bij en je kan ook pannenkoeken bakken.

Ben ik nou gek?
Ja, je moet ook zo'n "shaker" kopen... De helft van de meel, dubbele prijs maar het scheelt opruimen!
pi_83030111
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:07 schreef Underdoggy het volgende:

Ja, je moet ook zo'n "shaker" kopen... De helft van de meel, dubbele prijs maar het scheelt opruimen!
Helemaal zo'n marketingtruc! Echt enorm duur voor waanzinnig goedkope ingredienten.
Of 'Oma's Pannenkoeken'....daar zit dan een snufje kaneel door en hop je betaalt zo 30 cent extra voor een snufje kaneel van 0,001 cent
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:10:48 #86
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_83030114
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:52 schreef Twizu het volgende:
Ontbijt:
Melk met havermout en appel.

- Melk 0,47 ct per liter (euroshopper).
- Havermout 0.38 ct per 500 gram (euroshopper).
- Appels dagprijs/ - 1,20 euro per kilo.
Goedkope winkel als je 't mij vraagt. Alleen de appels zijn in verhouding stervensduur.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_83030191
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:10 schreef Daffodil31LE het volgende:

Goedkope winkel als je 't mij vraagt. Alleen de appels zijn in verhouding stervensduur.
Mijn appels van gisteren kostten 43 cent per 2 (99 cent per kilo). Dus 1,20 is denk ik niet 'stervensduur'.
Bonnetje ligt toevallig naast me

edit: oh wacht, je zei in verhouding.
Ja, vers eten is in verhouding wel duur.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:14:44 #88
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83030259
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ben ik nou gek?
Dat vind ik inderdaad de meest belachelijke uitvinding!! Daarbij is pannenkoekenmix veel ongezonder door toevoeging van suiker en zout en het is nog minder lekker ook!
Als ik zelf pannenkoeken bak is het bloem, eieren, melk, kaneel (en een klein scheutje bier, maar dat is niet noodzakelijk) en dan zijn ze zo veel lekkerder dan met mix
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:15:29 #89
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83030297
Ik koop bij de Lidl 2 kg appels voor ik geloof ¤ 1,50. Gewoon Elstars.
Miauw
pi_83030338
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn appels van gisteren kostten 43 cent per 2 (99 cent per kilo). Dus 1,20 is denk ik niet 'stervensduur'.

ff iets wat ik gek vind;

een zak gala appels bij super de boer van 1,5 kg is ¤ 1,99 tot ¤ 2,49
een pakje met 4 gala appels bij super de boer (ligt ernaast) is ¤ 1,99
en ze smaken geeneens stukken beter. wat is het verschil???
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_83030427
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:16 schreef FutureFairytale het volgende:

ff iets wat ik gek vind;

Het verpakkingsgemak. Of zo. Ik snap er ook niets van hoor
Je ziet wel vaker dat soort rare prijzen in supermarkten. Bijvoorbeeld 1 pakje boter van 500 gram is dan duurder dan 2 pakjes (zelfde merk) van 250 gram Je zou het andersom verwachten.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:19:22 #92
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_83030442
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lees eens heel goed wat ik precies heb zitten quoten...

Appels van ¤ 1,20 en dan melk en havermout van elk nog geen halve cent per eenheid.
pi_83030512
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
Lees eens heel goed wat ik precies heb zitten quoten...

Appels van ¤ 1,20 en dan melk en havermout van elk nog geen halve cent per eenheid.
Ik had al geëdit dat ik verkeerd had gelezen. Moet jij ook goed lezen, k?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:27:11 #94
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_83030757
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had al geëdit dat ik verkeerd had gelezen. Moet jij ook goed lezen, k?
Heeft niets met jouw edit te maken maar meer met Twizu's onvermogen om met geld om te gaan.
pi_83030897
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het verpakkingsgemak. Of zo. Ik snap er ook niets van hoor
Je ziet wel vaker dat soort rare prijzen in supermarkten. Bijvoorbeeld 1 pakje boter van 500 gram is dan duurder dan 2 pakjes (zelfde merk) van 250 gram Je zou het andersom verwachten.
idd, dan koopt iedereen toch 2x 250 gram? denk dat supermarkten soms niet goed nadenken over prijzen ofzo, anders snap ik het ook niet
pi_83031029
Ik kan btw niet overleven op pannnenkoeken !
pi_83031100
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:33 schreef P.F het volgende:
Ik kan btw niet overleven op pannnenkoeken !
Wie wel?

Ik bedoel gewoon dat het allemaal gemakszucht is als je k&k pakken koopt die wel duurder, maar niet per se makkelijker zijn dan alles gewoon zelf maken. Je kan al heel veel besparen als je dat soort onzin (met in mijn ogen pannenkoekenmix als idioot toppunt) in de supermarkt achterlaat.
pi_83031322
O ja klopt, ik heb van een vorige studie recepten voor cake, drie-in-de-pan, oliebollen etc. met alleen meel, gist, suiker, etc.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:51:58 #99
45206 Pietverdriet
pi_83031695
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:48 schreef P.F het volgende:

[..]

Nah, ik hou niet zo van droge rijst + blikgroenten..
Je kan niet koken bedoel je?
Goedkope ingredienten kunnen geweldige gerechten maken.
pi_83031799
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan niet koken bedoel je?
Goedkope ingredienten kunnen geweldige gerechten maken.
Ik kan wel koken maar ik kook nooit.. Dan ga ik als ik toch kook voor zo voedzaam/goedkoop mogelijk.

Ik kan niet zo goed in m'n eentje eten, weet niet waarom
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:57:07 #101
45206 Pietverdriet
pi_83031896
Als je voor weinig geld wilt eten, leer goed koken. En maak grote hoeveelheden en vries in.
Een grote pan zuurkoolstampot/boerenkoolstampot/hutspot/Cassoulet/chiliconcarne, een grote lasagna etc etc/ kost niet veel om te maken, maar je kan vaak van eten.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:58:30 #102
45206 Pietverdriet
pi_83031954
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:54 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik kan wel koken maar ik kook nooit.. Dan ga ik als ik toch kook voor zo voedzaam/goedkoop mogelijk.

Ik kan niet zo goed in m'n eentje eten, weet niet waarom
Samen eten is idd gezelliger, dat klopt.
Eten is een sociaal gebeuren
pi_83031983
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je voor weinig geld wilt eten, leer goed koken. En maak grote hoeveelheden en vries in.
Een grote pan zuurkoolstampot/boerenkoolstampot/hutspot/Cassoulet/chiliconcarne, een grote lasagna etc etc/ kost niet veel om te maken, maar je kan vaak van eten.
Ik vind dat allemaal niet echt lekker, behalve dan lasagne. Ik eeet het wel als het moet hoor. Maar dan eet ik liever nootjes met kwark
pi_83032029
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Samen eten is idd gezelliger, dat klopt.
Eten is een sociaal gebeuren
Soms haal ik wel eens alleen een frietje, dan eet ik later thuis nog een keer. Maar als ik alleen ben krijg ik meestal maar 1/3e op. Heel suf.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:07:12 #105
45206 Pietverdriet
pi_83032370
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:59 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik vind dat allemaal niet echt lekker, behalve dan lasagne. Ik eeet het wel als het moet hoor. Maar dan eet ik liever nootjes met kwark
Vriendje aan de haak slaan die kan koken?
pi_83032433
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vriendje aan de haak slaan die kan koken?

Ik heb hem leren koken Maar ik eet niet vaak samen.
pi_83032472
De meeste gerechten die ik uit m'n hoofd weet zijn met vlees, en dat eet ik niet meer Maar als het goed is heb ik binnenkort de Dikke Vegetariër, dus wie weet heb ik dan allemaal nieuwe gerechten..
pi_83034917
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wie wel?

Ik bedoel gewoon dat het allemaal gemakszucht is als je k&k pakken koopt die wel duurder, maar niet per se makkelijker zijn dan alles gewoon zelf maken. Je kan al heel veel besparen als je dat soort onzin (met in mijn ogen pannenkoekenmix als idioot toppunt) in de supermarkt achterlaat.
Ik heb toevallig laatst een kant en klaar pannnenkoekmix gekocht waar alleen water bij moest. Geweldige uitvinding voor iemand die geen melk drinkt en nauwelijks eieren eet. Er zijn meerdere verklaringen naast 'gemakzucht'.
pi_83035162
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:16 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

ff iets wat ik gek vind;

Ik koop de laatste weken alleen nog maar van die verpakkingen van 4 stuks voor ¤ 1,99. Simpelweg omdat de kwaliteit van de "normale" gala appels echt crap is bij mijn super de boer. Veel rare plekken en te zacht. Die los verpakte hebben betere kwaliteit, zeker buiten het seizoen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:20:37 #110
209360 Druuna
pi_83035831
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan zeer gezond zijn.
Ik kook dagelijkse gezonde voeding.
Het liefst inclu goed vlees en niet dat goedkope boordevol hormonen etc.
En liever de wat duurdere groenten dan dat in zakjes, ik snij zelf liever nml.
En het smaakt goddelijk, ieder die ik ken weet en zegt dat ik zalig kan koken.
En ik wil er zelf ook van genieten dus, maak ik graag iets lekkers klaar en geen troep dat bewerkt is of uit pakjes oid.
Eten koken is in feite een kunst, maar je moet er wel van houden uiteraard.
dan een atoom."
pi_83036642
ha ha het topic is volledig buiten mijn controle : iedereen beweert hier dat geodkoop erg lekker is ha ha ha

maar goed ik heb geen geld voor den Appie en ik baal wel soms ....
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:40:24 #112
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83036904
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:35 schreef dandybleu het volgende:
ha ha het topic is volledig buiten mijn controle : iedereen beweert hier dat geodkoop erg lekker is ha ha ha

maar goed ik heb geen geld voor den Appie en ik baal wel soms ....
Ehm, wat wil je nou zeggen? Dat je nog steeds niet gelooft dat je voor weinig geld lekker kan eten?
Miauw
pi_83039168
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:40 schreef Lips het volgende:

[..]

Ehm, wat wil je nou zeggen? Dat je nog steeds niet gelooft dat je voor weinig geld lekker kan eten?
Zelfs ik ben overtuigd, als je maar de tijd er voor neemt en zelf wilt koken (niet uit pakjes/zakjes)
pi_83039297
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:00 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Ik heb toevallig laatst een kant en klaar pannnenkoekmix gekocht waar alleen water bij moest. Geweldige uitvinding voor iemand die geen melk drinkt en nauwelijks eieren eet. Er zijn meerdere verklaringen naast 'gemakzucht'.
nah. het blijft gemakzucht. melk kost niets, eitjes ook niet. en dan eet je toch een maandje die 2 extra eitjes die je overhoudt. vers ei in je beslag is zoveel meer mjummie dan dat eipoeder in die kant-en-klaar-zooi. daarbij weet je dan tenminste wat je eet.
pi_83041899
quote:

[..]

Je kan zelfs gewoon bloem mixen met water en daar pannekoeken van bakken. Gebeurt hier weleens als we geen zin meer hebben om naar de winkel te gaan en trek hebben in pannenkoeken.
pi_83043861
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:33 schreef davo1979 het volgende:
Je kan zelfs gewoon bloem mixen met water en daar pannekoeken van bakken. Gebeurt hier weleens als we geen zin meer hebben om naar de winkel te gaan en trek hebben in pannenkoeken.
offtopic: karnemelk is ook erg lekker
  zondag 20 juni 2010 @ 02:06:43 #117
244933 trovey
Nachtoele
pi_83044014
Of je neemt melkpoeder om pannekoeken te bakken, is heel lang houdbaar en als je geen melk drinkt maar toch melk wilt hebben voor pannenkoeken is het een ideale oplossing. Ik ben trouwens gek op melk.
Optimist tot in de kist
pi_83046936
quote:
Op zondag 20 juni 2010 02:06 schreef trovey het volgende:
Of je neemt melkpoeder om pannekoeken te bakken, is heel lang houdbaar en als je geen melk drinkt maar toch melk wilt hebben voor pannenkoeken is het een ideale oplossing. Ik ben trouwens gek op melk.
mensen zijn gewoon verwend. als je een pak melk koopt voor je pannekoeken drink je de rest toch gewoon op. daarbij bestaan er volgens mij nog steeds halve liter pakken.
gemaksverwend trouwens , niet kwaliteitsverwend.
  zondag 20 juni 2010 @ 10:44:58 #119
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_83047284
quote:

[..]

Heb je de ingredientenlijst weleens bekeken? Dikke kans dat er melkpoeder in zit. En een heleboel troep.

OT: goekoop koken is erg makkelijk. Gewoon 1x in de week boodschappen doen, seizoensgroenten kopen en die in volgorde van max. bewaartijd opeten. Hele grote porties koken en die invriezen. Géén blik of potgroente kopen (is vies en verhoudingsgewijs duur), afgezien van tomaten in blik. Geen kant-en-klaarmeuk gebruiken. Zelf je yoghurt en brood maken. Rijst in balen kopen. Aardappels bij de boer halen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 20 juni 2010 @ 11:15:04 #120
296595 foodlover
live and learn
pi_83047859
Ik doe voor gemiddeld 50 euro per week boodschappen voor 2 personen en dat is incl:
- hondenbrokken (lightbrokken, Lidl)
- shampoo, tandpasta e.d.
- schoonmaakmiddelen als azijn, wcreiniger, allesreiniger, vloeibaar wasmiddel
- gemiddeld 2 flessen wijn (van rond de 3 euro)
- biertjes (sixpack Aldi o.i.d.)
- voor 3-4 x per week vlees
- verse seizoensgroente, fruit (niet heel veel fruit)
- lekkers als toastjes, kaasjes, chippie, nootje

Wat ik doe: 1x per week boodschappen doen, naar Lidl OF Aldi en rest op zelfde dag, dus ook in 1x bijhalen bij AH. Verder maak ik veel zelf, wil ik cake, dan bak ik er 1 (bloem,bakpoeder,eieren,) geen cakemeel kopen bv. idem met pannekoeken, pizza, stokbrood etc. Wil ik frietjes, dan schil ik zelf de aardappelen, purree, gepofte aardappelen etc idem. Ik gebruik weinig mixen en dure groenten koop ik diepgevroren (want buiten seizoen), bv. bloemkool of paprika's, peultjes.

Vanavond eten we elk een kogelbiefstukje, 3,49 per 2 bij de LIdl, maak er zelf verse frietjes bij, nog geen 30ct aan aardappelen, erbij peultjes bonduelle vriezer uit aanbieding, halve zak zo'n 50ct. en een halve komkommer voor komkommersla, ook 30ct. Tel daar nog een ui, wat sladressing, mayo, bij op en je zit op:
ca. 5,50 voor 2 personen, doe je daar een flesje rode wijn bij, zelfgemaakt stokbrood en roomboter en wat yoghurt met meloen zit je onder een tientje!

Ik zie vaak bij de AH mensen (no offence, ieder doet wat ie wil) met van die macaronipaketten, pasta, gehakt e.d. en dan kom je ook rond een tientje uit, heb je macaroni gegeten!

Financieel heb ik het niet nodig om op prijzen te letten maar ik vind het leuk om te doen en om zelf veel te maken, moet toegeven dat ik er wel eens een sport van maak om voor zo weinig mogelijk geld een lekkere maaltijd op tafel te zetten.
  zondag 20 juni 2010 @ 12:02:32 #121
139677 Curiosity
pi_83049077
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb je de ingredientenlijst weleens bekeken? Dikke kans dat er melkpoeder in zit. En een heleboel troep.

OT: goekoop koken is erg makkelijk. Gewoon 1x in de week boodschappen doen, seizoensgroenten kopen en die in volgorde van max. bewaartijd opeten. Hele grote porties koken en die invriezen. Géén blik of potgroente kopen (is vies en verhoudingsgewijs duur), afgezien van tomaten in blik. Geen kant-en-klaarmeuk gebruiken. Zelf je yoghurt en brood maken. Rijst in balen kopen. Aardappels bij de boer halen.
Vind jij.
pi_83049170
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:02 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Vind jij.
Vers is lekkerder. Als je blikvoer lekkerder vindt; gewoon je verse groente kapot koken en wat teveel zout toevoegen, dan smaakt het net als blikvoer
  zondag 20 juni 2010 @ 12:15:06 #123
139677 Curiosity
pi_83049400
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Vers is lekkerder. Als je blikvoer lekkerder vindt; gewoon je verse groente kapot koken en wat teveel zout toevoegen, dan smaakt het net als blikvoer
Ik vind sommige dingen best goed te eten uit blik danwel pot, bijv. doperwten en boontjes.
  zondag 20 juni 2010 @ 12:18:03 #124
45206 Pietverdriet
pi_83049479
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:15 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik vind sommige dingen best goed te eten uit blik danwel pot, bijv. doperwten en boontjes.
Boontjes uit blik, dat smaakt ergens tussen soda en zout in
  zondag 20 juni 2010 @ 12:21:31 #125
139677 Curiosity
pi_83049573
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Boontjes uit blik, dat smaakt ergens tussen soda en zout in
Ja zal best.
Maar mij smaakt het goed.
pi_83049601
doperwten en worteltjes eet ik liever uit pot dan uit diepvries. is lekkerder en nog makkelijker te bereiden ook
  zondag 20 juni 2010 @ 12:22:46 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_83049606
Als je geen tijd hebt voor vers, neem dan diepvries. Niet alles hoeft vers te zijn. Maar blik of pot is inderdaad veel te zout. Al kan ik dat mijn man en kinderen ook niet bijbrengen. Die zweren bij doperwten en wortelen uit pot of blik
  zondag 20 juni 2010 @ 12:23:45 #128
139677 Curiosity
pi_83049632
Het enige wat ik werkelijk niet te vreten vind zijn doperwten uit het vriesvak.
pi_83049663
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:22 schreef Tinkepink het volgende:
Als je geen tijd hebt voor vers, neem dan diepvries. Niet alles hoeft vers te zijn. Maar blik of pot is inderdaad veel te zout. Al kan ik dat mijn man en kinderen ook niet bijbrengen. Die zweren bij doperwten en wortelen uit pot of blik
ik vind ze juist totaal niet zout uit potje. gooi er nog een hus peper overheen en klaar
  zondag 20 juni 2010 @ 12:25:24 #130
45206 Pietverdriet
pi_83049689
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:23 schreef Curiosity het volgende:
dan vind je ze vers waarschijnlijk ook niet lekker
  zondag 20 juni 2010 @ 12:29:01 #131
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_83049800
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:23 schreef Curiosity het volgende:
Dat is eigenljk de enige manier waarop ik ze wel lekker vind. Vers heb ik helaas nooit gegeten. Wel verse peultjes overigens, maar dat is toch anders
pi_83050115
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:28 schreef dandybleu het volgende:
Ja dus dan ontdek je vanzelf op een dag de biologische supermarkt...... Super lekker dus ( maar helaas ook superduur ) ....en gezond omdat de ingredienten vaak superieur zijn ....
Dit topic staat vol met totaal onzinnige aannames. TS lijkt ervan uit te gaan alsof de prijs enkel gebaseerd is op de voedingswaarde en hoeveelheid vitamines in een product.

Natuurlijk is het zo dat bepaalde B-merken goedkoper zijn, omdat ze goedkopere ingrediënten gebruiken die ook minder gezond zijn. Dat wil alleen echt niet zeggen dat dit in al de gevallen zo is.

Het is helemaal niet moeilijk om goedkoop én gezond te eten. Belangrijk hierbij is vooral dat je zelf kookt. Uitkeringstrekkers/mensen die niet met geld om kunnen gaan eten in heel veel gevallen dure magnetronmaaltijden. En die zijn ook meestal ongezonder dan wanneer je het zelf maakt.

Zolang je zelf kookt, seizoensgebonden producten koopt, op aanbiedingen let en de vriezer goed weet te gebruiken is het heel goed te doen om goedkoop en gezond te koken.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zondag 20 juni 2010 @ 14:01:36 #133
244933 trovey
Nachtoele
pi_83053239
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:39 schreef Karammel het volgende:

[..]

Dit topic staat vol met totaal onzinnige aannames. TS lijkt ervan uit te gaan alsof de prijs enkel gebaseerd is op de voedingswaarde en hoeveelheid vitamines in een product.

Natuurlijk is het zo dat bepaalde B-merken goedkoper zijn, omdat ze goedkopere ingrediënten gebruiken die ook minder gezond zijn. Dat wil alleen echt niet zeggen dat dit in al de gevallen zo is.

Het is helemaal niet moeilijk om goedkoop én gezond te eten. Belangrijk hierbij is vooral dat je zelf kookt. Uitkeringstrekkers/mensen die niet met geld om kunnen gaan eten in heel veel gevallen dure magnetronmaaltijden. En die zijn ook meestal ongezonder dan wanneer je het zelf maakt.

Zolang je zelf kookt, seizoensgebonden producten koopt, op aanbiedingen let en de vriezer goed weet te gebruiken is het heel goed te doen om goedkoop en gezond te koken.

Over onzinnige aannames gesproken . Jij gooit mensen die een uitkering hebben meteen maar op de hoop van mensen die niet met geld kunnen omgaan en iedereen die slecht met geld zou kunnen omgaan zal ook wel niet goed eten. Voor de rest heb je wel degelijk gelijk maar deze bewering slaat natuurlijk nergens op.
Optimist tot in de kist
  zondag 20 juni 2010 @ 14:04:11 #134
45206 Pietverdriet
pi_83053323
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:01 schreef trovey het volgende:

[..]

Over onzinnige aannames gesproken . Jij gooit mensen die een uitkering hebben meteen maar op de hoop van mensen die niet met geld kunnen omgaan en iedereen die slecht met geld zou kunnen omgaan zal ook wel niet goed eten. Voor de rest heb je wel degelijk gelijk maar deze bewering slaat natuurlijk nergens op.
Toch blijkt het vaak uit onderzoek dat mensen die weinig geld te besteden hebben veel kant en klaar kopen.
Kan me herinneren dit vaker gelezen te hebben.
  zondag 20 juni 2010 @ 14:09:46 #135
244933 trovey
Nachtoele
pi_83053540
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch blijkt het vaak uit onderzoek dat mensen die weinig geld te besteden hebben veel kant en klaar kopen.
Kan me herinneren dit vaker gelezen te hebben.

Maar het moet niet maar meteen als feit hier neergezet worden. Er zijn genoeg mensen in een uitkeringssituatie die gewoon goed met hun voedsel en geld omgaan, net iets te gemakkelijk om iedereen dan maar op de hoop te gooien die het dan blijkbaar niet goed doet. Mensen met een uitkering zijn hier vaak toch al de gebeten hond op FOK! dus op nog meer vooroordelen zitten ze echt niet op te wachten.
Optimist tot in de kist
  zondag 20 juni 2010 @ 14:11:30 #136
45206 Pietverdriet
pi_83053605
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:09 schreef trovey het volgende:

[..]

Maar het moet niet maar meteen als feit hier neergezet worden. Er zijn genoeg mensen in een uitkeringssituatie die gewoon goed met hun voedsel en geld omgaan, net iets te gemakkelijk om iedereen dan maar op de hoop te gooien die het dan blijkbaar niet goed doet. Mensen met een uitkering zijn hier vaak toch al de gebeten hond op FOK! dus op nog meer vooroordelen zitten ze echt niet op te wachten.
Mij komen de tranen.
  zondag 20 juni 2010 @ 14:13:40 #137
244933 trovey
Nachtoele
pi_83053685
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mij komen de tranen.
Ik merk dat jij nog nooit ben aangekeken op het feit dat je buiten je schuld in een situatie hebt gezeten waar je niet in wilde zitten en waar andere mensen je op beoordelen omdat ze niet verder willen kijken dan dat hun neus lang is.
Optimist tot in de kist
  zondag 20 juni 2010 @ 14:20:22 #138
45206 Pietverdriet
pi_83053933
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik merk dat jij nog nooit ben aangekeken op het feit dat je buiten je schuld in een situatie hebt gezeten waar je niet in wilde zitten en waar andere mensen je op beoordelen omdat ze niet verder willen kijken dan dat hun neus lang is.
Heeft iets met in controle zijn over je leven te maken.
pi_83054097
quote:

Daar zit ik ook wel aan zo ongeveer. Niet dat het per se moet, maar dat lukt me toch wel.

Geen vleesch eten, groente bij de Lidl scoren, of uit de diepvries (net zo gezond), geen snoep/chips/frisdrank e.d. (hou ik allemaal niet zo van). Gaat prima. Toen ik nog samenwoonde heb ik een tijdlang voor zo'n 100 euro per maand met z'n twee elke dag prima gegeten. En toen zelfs nog met vleesch.

A-merken hoeven niet per se beter te zijn. Dat geldt alleen voor pindakaas En supermarkten als Lidl verkopen ook prima dingen.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  zondag 20 juni 2010 @ 14:25:26 #140
244933 trovey
Nachtoele
pi_83054116
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tuurlijk, ziek worden/een aandoening krijgen kun je helemaal controleren Helemaal mijn fout . Al die mensen met dingen als kanker, MS, artritus/artrose etc., allemaal hun eigen schuld en daarom mogen we ze er ook op aankijken, hadden ze er maar voor moeten zorgen dat ze niet ziek werden
Optimist tot in de kist
pi_83054317
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:50 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Inderdaad
Bij de albert heijn zijn wij ook goedkoper uit dan bijv deka markt.

Wij eten dan wel elke dag vlees
Zijn met z'n 2en en dan 4 huisdieren en 40 euro per week doen wij er mee
Lukt prima
Zelf zo armoedig (nog geen 3 euro per dag, per persoon) boodschappen moeten doen, maar wel vier huisdieren onderhouden... ik begrijp daar echt helemaal niets van, maar ja, gelukkig is iedereen anders .
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 20 juni 2010 @ 14:39:59 #142
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_83054635
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:01 schreef trovey het volgende:

[..]

dat is helemaal niet wat hij zegt. Hij zegt enkel dat iemand met weinig geld en een gat in de hand duur voedsel (wat ook nog eens geen voedsel is) gaat kopen.

Wat slechts een idee van hem is en geen feit. Maar dat is in een soort tijdsvacuüm waarin iedereen genoeg tijd heeft om te werken, boodschappen doen, koken, afwassen, enzovoorts.

Mensen kopen kant en klaar omdat ze verder gewoon geen tijd hebben of geen manier weten om die tijd vrij te krijgen. Daarnaast zijn de ideeën over lekkernijen heel erg verstoord in de Westerse wereld.
Serieus, wie hier kent niet de "lekker naar de mac" gedachte?

Terwijl dat extreem duur en extreem onvoedzaam 'voedsel ' is. Maar dat is dus wel samen met bijvoorbeeld "woensdag patatdag" wel het normaal geachte lekkernij circuit waar we het over hebben. Daarnaast zijn er natuurlijk nog al de frisdranken en snoepgoed waar we als kinderen helemaal niet vandaan te slaan zijn.
(wat eigenlijk aangeeft dat er iets fundamenteel fout is met onze voedselinstincten in de westerse wereld en dat kinderen blijkbaar toch echt met tekorten rondlopen en geen 'verstandige' eetcultuur meekrijgen).
  zondag 20 juni 2010 @ 14:57:32 #143
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_83055378
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het eerste wat ik hierbij dacht: "dat idee moet wel van een babyboomer komen". Je profiel stelde niet teleur.

Het aparte aan de gehele 'you can do it' cultus, is dat juist het idee van gebrek aan controle onder de generatie vanaf de jaren 70 juist sterk aan kracht heeft gewonnen. Wat ook logisch is, want de kosten en risico's voor het door de vorige generatie als "normaal leven" gepropageerde idee ook enorm zijn toegenomen.

Het als heilig verkondigen van de eigen ervaringen heeft echt geen enkele waarde voor huidige en toekomstige generaties.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:04:02 #144
45206 Pietverdriet
pi_83055578
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Tuurlijk, ziek worden/een aandoening krijgen kun je helemaal controleren Helemaal mijn fout . Al die mensen met dingen als kanker, MS, artritus/artrose etc., allemaal hun eigen schuld en daarom mogen we ze er ook op aankijken, hadden ze er maar voor moeten zorgen dat ze niet ziek werden
Dat is een ander soort situatie dan waar je het net over had.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:15:52 #145
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83056011
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zelf zo armoedig (nog geen 3 euro per dag, per persoon) boodschappen moeten doen, maar wel vier huisdieren onderhouden... ik begrijp daar echt helemaal niets van, maar ja, gelukkig is iedereen anders .
Ik begrijp je geloof ik niet... Bedoel je nu te zeggen dat mensen wanneer ze in een financieel moeilijkere situatie komen, ze hun huisdieren maar op straat moeten zetten? Je zet je kinderen toch ook niet buiten op het moment dat je het financieel moeilijker hebt? Wanneer je die huisdieren aanschaft in die moeilijke situatie zou ik ook zeggen dat me dat niet zo'n goed idee lijkt. Maar als je die dieren al hebt, wat voor mens ben je dan als je ze buiten zet op het moment dat je het lastiger hebt??
Miauw
  zondag 20 juni 2010 @ 15:16:07 #146
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_83056018
Gefeliciteerd pietverdriet : je hebt een topic over goedkoop eten ook kunnen veranderen in een discussie over je favoriete stokpaardje de uitkeringstrekker

Mag het nu weer ontopic?
  zondag 20 juni 2010 @ 15:16:17 #147
45206 Pietverdriet
pi_83056026
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:57 schreef Frith het volgende:

[..]

Het eerste wat ik hierbij dacht: "dat idee moet wel van een babyboomer komen". Je profiel stelde niet teleur.
1965 babyboomer?
LOL
Nee, niet echt
quote:
Het aparte aan de gehele 'you can do it' cultus, is dat juist het idee van gebrek aan controle onder de generatie vanaf de jaren 70 juist sterk aan kracht heeft gewonnen. Wat ook logisch is, want de kosten en risico's voor het door de vorige generatie als "normaal leven" gepropageerde idee ook enorm zijn toegenomen.
De Nintendo generatie die alles in hun reet geschoven kreeg en nooit ergens hun best voor heeft moeten doen. Geen wonder dat die dat anders zien, de wereld is hun een leven schuldig. Boe Hoe Hoe
quote:
Het als heilig verkondigen van de eigen ervaringen heeft echt geen enkele waarde voor huidige en toekomstige generaties.
Het zal me een rotzorg zijn, ik ben er niet op uit een volgschap te kweken. Ik kan prima voor mezelf zorgen en doe dat ook. Als jij je leven anders wilt leven, prima, maar dat is jouw keuze, en jouw eigen verantwoording.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:16:22 #148
244933 trovey
Nachtoele
pi_83056029
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is een ander soort situatie dan waar je het net over had.
We hadden het over uitkeringgerechtigen en jij vertelde dat je alle controle had in het leven...dan heb ik je of verkeerd begrepen of jij bent ineens een andere zijweg ingeslagen waarbij je even vergeten bent mij te informeren . Hoe dan ook, we gaan behoorlijk off-topic zo dus terug naar de voeding of dat duur moet zijn of goedkoop om goed te zijn (of dat qua voedingsstoffen of qua smaak is daar is iedereen in dit topic het nog niet over eens ).
Optimist tot in de kist
  zondag 20 juni 2010 @ 15:17:53 #149
45206 Pietverdriet
pi_83056088
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:16 schreef Windigo het volgende:
Gefeliciteerd pietverdriet : je hebt een topic over goedkoop eten ook kunnen veranderen in een discussie over je favoriete stokpaardje de uitkeringstrekker

Mag het nu weer ontopic?
Van mij wel. Ik begon er niet over.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:18:57 #150
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_83056125
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Van mij wel. Ik begon er niet over.
Oké daar heb ik dan overheen gelezen, excuses

Mogen we weer ontopic mensen?
  zondag 20 juni 2010 @ 15:19:31 #151
45206 Pietverdriet
pi_83056144
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:16 schreef trovey het volgende:

[..]

We hadden het over uitkeringgerechtigen en jij vertelde dat je alle controle had in het leven...dan heb ik je of verkeerd begrepen of jij bent ineens een andere zijweg ingeslagen waarbij je even vergeten bent mij te informeren . Hoe dan ook, we gaan behoorlijk off-topic zo dus terug naar de voeding of dat duur moet zijn of goedkoop om goed te zijn (of dat qua voedingsstoffen of qua smaak is daar is iedereen in dit topic het nog niet over eens ).
Nee, we hadden het erover jezelf als slachtoffer te zien.
Maar we gaan on topic verder.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:12:36 #152
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_83058384
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1965 babyboomer?
LOL
Nee, niet echt
[..]

De Nintendo generatie die alles in hun reet geschoven kreeg en nooit ergens hun best voor heeft moeten doen. Geen wonder dat die dat anders zien, de wereld is hun een leven schuldig. Boe Hoe Hoe
[..]

Het zal me een rotzorg zijn, ik ben er niet op uit een volgschap te kweken. Ik kan prima voor mezelf zorgen en doe dat ook. Als jij je leven anders wilt leven, prima, maar dat is jouw keuze, en jouw eigen verantwoording.
A) babyboomer lopen dan wel tot 1964, maar het is toch niet alsof typologieën scherp zijn af te bakenen. Dat je soortgelijke ideeën hebt is dus geen wonder. Het labeltje interesseert me niet.

B) dus omdat de ouders hun kinderen hebben verwend, zijn die kinderen zelf verantwoordelijk voor de extreme maatschappelijke veranderingen die in zich in tussentijd hebben afgespeeld? En voor het gegeven dat hun ouders hen hebben "verwend", inclusief allerlei slechte voeding? (het topic hier)

Ja, dat is iets om jaloers op te zijn zeg.

C) ah, de "mijn woorden hebben geen waarde" dooddoener. Natuurlijk zijn je ideeën gevat in woorden wél bedoeld om mensen te overtuigen van jouw mening, anders zou het niet nodig zijn om ze in de wereld te werpen. Bovendien pas je wel degelijk je eigen ervaringen en wereld toe op de condities van anderen, dus die hele drogreden kan de kliko in. Trouwens, deze discussie gaat toch juist over de voeding van anderen. Dus...
Ik accepteer wel "ik heb geen zin in deze discussie", want dat is tenminste een eerlijk antwoord.

Hoe dan ook is het niet zo dat ik een gebrek aan zelfredzaamheid promoot ofzo, maar dat juist de begineisen voor zelfredzaamheid in tussentijd in belachelijk tempo zijn toegenomen en het verschil in met name de mentale druk (zeker in combinatie met een nog veel grotere toename in scheidingen) in een onvergelijkbare wijze is toegenomen.

Het helpt ook niet dat al die vriendelijke bureaucratische instanties voor voedsel volstrekte bullshit verspreiden. Cholesterol en verzadigde vetzuren zijn slecht, volgens hun.
Dit is volstrekte bullshit. Die shit houdt de mens juist in leven. Maar die kennis wordt dus niet doorgegeven en de gemiddelde burger gaat er wel van uit dat dergelijke informatievoorziening ook daadwerkelijk correct is. Het beste dieet wat je kunt hebben is zo'n beetje boter, kaas en eieren (en spek), geheel tegengesteld aan de "algemene kennis".

"goed eten" of "met weinig geld goed eten" is dus net zo goed een kwestie van verstandig met geld omgaan (voor zowel lagere- als middenklasse) als van het uitvogelen wat nou wel of niet goede informatie is.

En met name dat laatste is juist iets waar wij met zijn allen geen tijd voor hebben en dus wel moeten uitgaan van de instanties. Dus hier geven we de verantwoordelijkheid voor goede voeding toch al uit handen, zoals we met tig andere zaken in het leven ook al doen inmiddels.
Dergelijke 'overheidsmediatie" hadden we in het alledaagse bestaan 50 jaar terug gewoon niet.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:15:01 #153
244933 trovey
Nachtoele
pi_83058525
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, we hadden het erover jezelf als slachtoffer te zien.
Maar we gaan on topic verder.
Jij had het daar dan blijkbaar over. , en weer verder met het onderwerp waar het hier om gaat
Optimist tot in de kist
pi_83061547
Eigenlijk gaat het qua gezond eten al mis als je het over A-merken en B-merken gaat hebben. Het meeste gezonde voedsel heeft helemaal geen merk. Knorr en Euroshopper doen niet in appels, broccoli, aardappels en spitskool.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 20 juni 2010 @ 17:23:06 #155
244933 trovey
Nachtoele
pi_83061967
Maar HAK en een evenredig huismerk wel. En verse groente is alleen vers als je het ook binnen de kortste keren opeet. Ik prefeer ook verse groentes maar voor de mensen die 1 x per week alles inslaan is soms diepvries of blikgroente te verkiezen boven vers.
Optimist tot in de kist
pi_83062108
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:23 schreef trovey het volgende:
Maar HAK en een evenredig huismerk wel. En verse groente is alleen vers als je het ook binnen de kortste keren opeet. Ik prefeer ook verse groentes maar voor de mensen die 1 x per week alles inslaan is soms diepvries of blikgroente te verkiezen boven vers.
Bovendien schijnt diepvriesgroente net zo gezond te zijn als vers. Het wordt immers vers van het land ingevroren en tijdens dat proces verliest het geen vitaminen e.d. Dat gebeurt pas als je het gaat bereiden
  zondag 20 juni 2010 @ 17:30:38 #157
244933 trovey
Nachtoele
pi_83062237
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:27 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Bovendien schijnt diepvriesgroente net zo gezond te zijn als vers. Het wordt immers vers van het land ingevroren en tijdens dat proces verliest het geen vitaminen e.d. Dat gebeurt pas als je het gaat bereiden
Niets mis dus met dieprvries en altijd handig om in huis te hebben zodat je op elk moment een gezonde maaltijd kunt bereiden.
Optimist tot in de kist
  Licht Ontvlambaar maandag 21 juni 2010 @ 16:35:10 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83104327
quote:
En vers kun je ook heel gemakkelijk zelf invriezen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_83104803
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:39 schreef Windigo het volgende:

[..]

als je zunig leeft ga je zeker niet naar AH harry.

dan ga je naar de aldi of sneak je een ziekenhuiskantine in van een bedrijf waar je voor 4 euro een complete maaltijd hebt met aardappelen,vlees en groenten.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 21 juni 2010 @ 17:00:30 #160
45206 Pietverdriet
pi_83105636
quote:
Als je het alleen om de voedingswaarde gaat en niet om de smaak is het beter om blikvoer te eten, dit is zo kapotgekookt dat je de voedingsstoffen die er in zitten heel makkelijk kan opnemen. Knapperig beetgaar gestoomde (of rauwe) groenten zijn vitamine rijker en lekkerder, maar de meeste vitamines poep je ook zo weer uit omdat je het niet makkelijk kan opnemen uit deze groenten.
  maandag 21 juni 2010 @ 17:55:16 #161
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83108211
Ik heb niet veel geld en koop altijd het goedkoopste "euroshopper" voedsel. En ik moet zeggen dat die prima kwaliteit en smaak hebben. Eens per maand kook ik iets "duurders" en uitgebreid.
Maar meestal is het goedkoopste aardappels, met groentes uit de reclame. En twee a drie keer per week vis of vlees.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  maandag 21 juni 2010 @ 18:03:45 #162
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_83108513
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:44 schreef rubje het volgende:

[..]

als je zunig leeft ga je zeker niet naar AH harry.

dan ga je naar de aldi of sneak je een ziekenhuiskantine in van een bedrijf waar je voor 4 euro een complete maaltijd hebt met aardappelen,vlees en groenten.
Dat ligt er maar net aan. Ik heb de ene week 30 euro voor mn boodschappen en de andere week 40, en ik doe boodschappen bij AH en Lidl. De bulk/voorraadkast dingen haal ik bij de Lidl (dus aardappels, uien, rijst, pasta, blikken en potjes, groenten en fruit, eieren) en de ''luxere'' dingen zoals broodbeleg, frisdrank en sauzen en vis haal ik bij de AH. Vlees en brood,kruiden, sommige soorten kaas en yoghurt en groenten haal ik bij de Turkse winkel omdat die daar veel goedkoper zijn. Zo kom ik iedere week prima uit met mn geld en kan ik ook nog lekkere dingen eten. En ik houd ook nog geld over voor dingen als afwasmiddel en wc papier enzo.

Over de kwaliteit van de Lidl en Alid en de Turk heb ik ook niks slechts te melden, met weinig geld hoef je niks tekort te komen als je maar oplet. Ik eet niet iedere dag vlees of vis, dat scheelt wel in de kosten natuurlijk. Maar het is echt onzin om te stellen dat je met weinig geld niet gezond kan leven.
pi_83109201
ja maar hoe kan je dan dit gerecht goedkoop in elkaar zetten ?

de basis is is juliette aardappellen....

men neme : geroosterd kip en be-sprenkel dat met sinasappel en honing en kerrie masalla ..... voeg daarbij om het geheel helemaal te blussen nog wat rode wijn toe.......

laat het dan smeulen ( of smoren? ) met een hand vol kershaw nootjes en wat blauwe deense schimmel kaas.....

evt nog wat medeteriaanse zeezout en een vers pepertje...... en wat lekkere tomaten stukjes ( geen water tomaat dus ) of eventueel rozijnen.....en eventueel wat koriander maar dan verse....of wat munt

eventueel afblussen niet met wijn maar juist met het bier ( ook erg jammie mjammie ) en eventueel ook wat amandel pasta gebruiken bij de nootjes.....maar in het gevaal dat je geen geld hebt voor amandelpasta dan is pindkaas ook een optie.......( niet teveel anders word het een pinda soep ha ha )

heel gedurfde combinatie maar die vinden sommige mensen niet lekker : ( maar ha ha ik dus wel heel erg ) is de combinatie kip en vis..... ( mjammie mjammie ) men neemt het gerecht als bescheven maar voeg daarbij als derde component ook gefrituurde kuit aan toe.....passen super lekker bij elkaar.....

niet alles teveel door elkaar mixen want het is de bedoeling dat je nog wat afzonderlijke smaken kan proeven aan het einde ( als dat mogelijk is )

het eindoel is een oven-schotel als alle ingredienten goed gaar zijn .......

serveren met een belgisch biertje alla : pecresse lindemans perzikkenbier ( champagne onder de bieren )

heel erg lekker en ja als je dat eet dan voel je daarna een gloeiend vuur in je maag .... heel je lichaam warmt ervan op ... je voelt je gezond na het eten ....

maar ja hee? totaal onbetaalbaar voor een bijstandsmoeder je bent zo een tientje kwijt in de winkel en ja de meeste bijstandsmoeders die hebben maar een hanjde vol euros ...zoiets als twee
  maandag 21 juni 2010 @ 18:24:28 #164
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83109319
Ja, maar niet iedereen kan naar jouw standaard leven schat. En wat jij noemt is lekker, maar duur. Basisvoedsel kun je ook erg lekker maken, maar dan moet je andere keuzes maken.
  maandag 21 juni 2010 @ 18:26:57 #165
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_83109428
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:21 schreef dandybleu het volgende:
maar ja hee? totaal onbetaalbaar voor een bijstandsmoeder je bent zo een tientje kwijt in de winkel en ja de meeste bijstandsmoeders die hebben maar een hanjde vol euros ...zoiets als twee
Helemaal niet onbetaalbaar als je slim inkoopt, jij koopt kennelijk alles op het laatste moment maar iemand met weinig geld zorgt dat hij/zij een voorraad heeft zodat er aan verse ingrediënten (zoals vlees en vis) niet veel uitgegeven hoeft te worden.

Verse aankopen in dit recept: sinaasappels, kip, kuit. Vis kan je altijd uit het recept laten in dit geval als het je te duur word.

Voorraadkast: wijn, amandelen (kan je malen tot pasta), nootjes, bier, rozijnen, koriander, munt, tomaten uit blik, zeezout, rode peper, honing, kerrie masala.

Je denkt onpraktisch, dit gerecht zou juist goedkoop te maken zijn als je een goede voorraad hebt. Met mijn voorraad zou ik alleen wijn (drink ik nooit), kip en sinaasappels hoeven kopen voor dit gerecht. Ja da's dan zo'n 7 euro, maar als ik er 2 dagen van eet kost het nog niet veel.

Goedkoop leven is echt een kwestie van praktisch inkopen doen en je kop erbij houden
pi_83109450
ha ha mijn avondeten budget is dus ongeveer : een euro dertig..per avond .... Ik klaag niet hoor want ja veel mensen hebben het slechter als ik ...... Maar ja ik heb zoiets : ja ik zie toch geen mogelijkheden om te koken ( en te kopen ) waar ik echt trek in heb ....

dus ja ik geef de moed op en koop een restaurante pizza tonijn van twee euro zestig....daar doe ik dan twee dagen mee als avond eten..... ja en is best wel lekker.... ik klaag niet.....

om heel slim te gaan koken voor weinig geld : daar heb ik dus echt de kennis niet voor.... ik verdwaal dan ook in de supermarkt.......
  maandag 21 juni 2010 @ 18:30:52 #167
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83109558
Zo eet ik wel eens bijvoorbeeld koolvis (iets van 99 cent) op een bedje van prei en ei, met knoflook en wat kruiden uit de oven. Met daarbij aardappeltjes. Dat is nog geen 3 euro per persoon. En dat is luxe. Mijn vriend en ik eten samen meestal voor 2 euro per avond. Met kruiden, combineren en varieren kun je echt lekker eten.

Maar als je wilt kan ik wel een paar goedkope recepten posten?
pi_83109589
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:27 schreef dandybleu het volgende:
ha ha mijn avondeten budget is dus ongeveer : een euro dertig..per avond .... Ik klaag niet hoor want ja veel mensen hebben het slechter als ik ...... Maar ja ik heb zoiets : ja ik zie toch geen mogelijkheden om te koken ( en te kopen ) waar ik echt trek in heb ....

dus ja ik geef de moed op en koop een restaurante pizza tonijn van twee euro zestig....daar doe ik dan twee dagen mee als avond eten..... ja en is best wel lekker.... ik klaag niet.....

om heel slim te gaan koken voor weinig geld : daar heb ik dus echt de kennis niet voor.... ik verdwaal dan ook in de supermarkt.......
Ik verdwaal in jouw manier van schrijven

Ik denk dat je de moed te snel opgeeft en een enorm vooroordeel hebt tov goedkoop eten en budgetsupermarkten. Er zijn hier al zoveel tips gegeven waar je makkelijk mee aan de slag kan.
  maandag 21 juni 2010 @ 18:33:51 #169
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83109680
Ja als je elke dag een halve pizza eetn, kun je er inderdaad niet hard op overleven. Voor 1,30 kun je echt wel een normale maaltijd maken hoor, aardappels/rijst kost niks, ingeblikt vlees/vis en ei is niet duur en groenten op de markt zijn ook voor een respectabele prijs te krijgen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_83109695
1,2 kilo gekruide kippenbouten voor 3 euro bij de spar.
  maandag 21 juni 2010 @ 18:40:57 #171
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83109962
1 kg rundergehakt voor 2,99 bij de AH.
pi_83109980
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:40 schreef 08gnoT. het volgende:
1 kg rundergehakt voor 2,99 bij de AH.
veel hamburgers
pi_83111985
quote:
ja maar hoe kan je dan dit gerecht goedkoop in elkaar zetten ?
Kip, sinaasappel, honing en kerrie snap ik nog. Daarbij koriander, munt en rozijnen ook wel. Maar blauwschimmelkaas erbij, én (evt) gefrituurde kuit? Lijkt me vies

Maar ok, even een paar tips dan. 1,30 per avond, daar kun je namelijk heerlijk van eten.

- heb je er de mogelijkheid voor, hang dan wat bakken aan de vensterbank/zet ze op het balkon/in de tuin met verse kruiden. Je koopt ze 1x en hebt er de rest van de zomer plezier van.
- Koop idd aanbiedingen vlees, en vries het in delen in
- Eet enkele malen per week vegetarisch
- Ga vaak naar de toko

Wij hebben het ook niet breed (nu wat meer, een tijdje terug héél krap). Een aantal dingen die wel in ons repertoire zitten:

- Pasta:
spekjes (euroshopper/lidl, je hebt voor 2 personen een half bakje nodig) zachtjes bakken (half uitgebakken). Fruit ui en knoflook bij de spekjes,tomaten erbij; beetje aceto erdoor, peper, evt. rode wijn (wij doen restjes in een aparte fles, als kookwijn). Lekker laten pruttelen. Pasta koken, saus erover, als het binnen je budget past beetje parmezaan erover (koop het hier op de markt voor 1 euro per 100 gram), pluk wat verse basilicum van je balkon, bon apetit! Tip: koop een keer een kilo tomaten als je een goede aanbieding ziet, en maak een heleboel saus. Kun je de rest invriezen, is makkelijk én lekker, omdat de smaken ingetrokken zijn!

- De kip van de aanbieding hier:
stukje kipfilet in de oven met citroensap (citroenen kosten zo weinig bij de toko!), honing (ook van de toko, is bij ons iig de goedkoopste, gewoon grote pot kopen), tijm en klein beetje zout in de oven. Paar aardappeltjes schillen, voorkoken en dan lekker bakken. Erbij: je kunt hier natuurlijk gewoon de groente bij doen die in de aanbieding is, bijvoorbeeld: sla van de lidl (ik meen nu ca 60 cent voor een krop), dressing van olie, azijn, zout, peper, knof (en andere kruiden die je lekker vindt), zwarte olijven erdoor, klaar.

- Andijviestamp anders:
Andijviestamppot maken, beetje cashewnoten en oude kaas erdoor; erbij: een rode saus van kersenjam & beetje rode wijn. Simpel & lekker.

Verder veel combineren: eet een keer kip omwikkeld met lekkere ham (lidl/aldi heeft lekkere schinken voor weinig geld), en maak de volgende dag een omelet met die ham erdoor.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_83112029
quote:

Je moet niet kijken naar ik heb maar 1,30 per avond maar meer naar wat heb ik in de week voor avondeten. En dat is 9,10. Koop een zak met aardappelen ( 2 euro voor ongeveer 5 kilo en die ga je echt niet in een week op krijgen hoor) 4 grote potten groente of spinazie of rodekool uit de vriezer van 0,55 cent. En doe daar gewoon 2x mee. Dat is al 2,20 en dan blijft er dus nog 4,90 over voor vlees. Eventueel kan je ook de koopjes af van verse groente op de markt of ergens in de aanbieding als je dat liever hebt.
pi_83112144
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:27 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Kip, sinaasappel, honing en kerrie snap ik nog. Daarbij koriander, munt en rozijnen ook wel. Maar blauwschimmelkaas erbij, én (evt) gefrituurde kuit? Lijkt me vies

Maar ok, even een paar tips dan. 1,30 per avond, daar kun je namelijk heerlijk van eten.

- heb je er de mogelijkheid voor, hang dan wat bakken aan de vensterbank/zet ze op het balkon/in de tuin met verse kruiden. Je koopt ze 1x en hebt er de rest van de zomer plezier van.
- Koop idd aanbiedingen vlees, en vries het in delen in
- Eet enkele malen per week vegetarisch
- Ga vaak naar de toko

Wij hebben het ook niet breed (nu wat meer, een tijdje terug héél krap). Een aantal dingen die wel in ons repertoire zitten:

- Pasta:
spekjes (euroshopper/lidl, je hebt voor 2 personen een half bakje nodig) zachtjes bakken (half uitgebakken). Fruit ui en knoflook bij de spekjes,tomaten erbij; beetje aceto erdoor, peper, evt. rode wijn (wij doen restjes in een aparte fles, als kookwijn). Lekker laten pruttelen. Pasta koken, saus erover, als het binnen je budget past beetje parmezaan erover (koop het hier op de markt voor 1 euro per 100 gram), pluk wat verse basilicum van je balkon, bon apetit! Tip: koop een keer een kilo tomaten als je een goede aanbieding ziet, en maak een heleboel saus. Kun je de rest invriezen, is makkelijk én lekker, omdat de smaken ingetrokken zijn!

- De kip van de aanbieding hier:
stukje kipfilet in de oven met citroensap (citroenen kosten zo weinig bij de toko!), honing (ook van de toko, is bij ons iig de goedkoopste, gewoon grote pot kopen), tijm en klein beetje zout in de oven. Paar aardappeltjes schillen, voorkoken en dan lekker bakken. Erbij: je kunt hier natuurlijk gewoon de groente bij doen die in de aanbieding is, bijvoorbeeld: sla van de lidl (ik meen nu ca 60 cent voor een krop), dressing van olie, azijn, zout, peper, knof (en andere kruiden die je lekker vindt), zwarte olijven erdoor, klaar.

- Andijviestamp anders:
Andijviestamppot maken, beetje cashewnoten en oude kaas erdoor; erbij: een rode saus van kersenjam & beetje rode wijn. Simpel & lekker.

Verder veel combineren: eet een keer kip omwikkeld met lekkere ham (lidl/aldi heeft lekkere schinken voor weinig geld), en maak de volgende dag een omelet met die ham erdoor.
goeie tips... vleesaanbiedingen zijn iig erg goed, zo goed dat je gewoon dagelijks vlees kan eten als je wil.
pi_83112155
Vraagje overigens - ben je van oorsprong niet Nederlands?
Gezien je schrijfstijl?
// wandelende paradox //
pi_83112332
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:27 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Nee als je dat blust met bijvoorbeeld bier en dan laat smoren in honing en sinasappel....ja die extra ingredienten zijn veel dominanter in smaak....

Ha ha ik heb echt alles ooit in de keuken uitgeprobeerd wat god ( wiens naam in hoogheid mogen schitteren ) verboden heeft.....

Met een paar mislukkingen : Bijvoorbeeld vanille youghurt door de koffie in de hoop op een wonder : Nee ha ha dat smaakte niet lekker ha ha....
pi_83112412
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:30 schreef cinnamon_M het volgende:
Gezien je schrijfstijl?
wat lul jij nou weer
pi_83112556
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:30 schreef cinnamon_M het volgende:
Gezien je schrijfstijl?
Ha je bent de eerste bijna die me niet uitscheld ha ha ( arme ik )

ja ik praat veel met Engelsen voor hobbie en voor mn werk..... Dus ja dan op een dag dan raakt heel de spelling in de soep......Dus ja nu is mn Engels beter dan mijn Nederlands op dit moment.....

Raar genoeg in Engeland dan klaagt nooit iemand ( nul komma nul ) ....ja want die zijn wel wat gewend.... die moeten ook zaken doen met Amerika en ja Amerika zit vol met ghetto taal hee? ( slang ) ....Ja dus de gemiddelde moderne uni student in Engeland die maakt zich niet druk over spelling.....
pi_83112667
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:38 schreef dandybleu het volgende:

[..]

Ha je bent de eerste bijna die me niet uitscheld ha ha ( arme ik )

ja ik praat veel met Engelsen voor hobbie en voor mn werk..... Dus ja dan op een dag dan raakt heel de spelling in de soep......Dus ja nu is mn Engels beter dan mijn Nederlands op dit moment.....

Raar genoeg in Engeland dan klaagt nooit iemand ( nul komma nul ) ....ja want die zijn wel wat gewend.... die moeten ook zaken doen met Amerika en ja Amerika zit vol met ghetto taal hee? ( slang ) ....Ja dus de gemiddelde moderne uni student in Engeland die maakt zich niet druk over spelling.....
hehe, ik dacht dat die persoon het tegen mij had
pi_83112705
quote:

Ik betaal iets meer dan 50 euro, in de regel iets van 52 of zo p/m (voor eten alleen dan he) en ik doe voor een groot deel gewoon bij de AH XL boodschappen... En ik heb nog voedselallergieen ook. Gewoon op de aanbiedingen letten joh. En sommige dingen zijn bij de aldi beter en lekkerder dan bij de AH. Gedroogde aardappelpuree bijvoorbeeld (met spinazi erbij en rookworst prima te eten). Pannekoekenmix. Etc. Maar Aldi is zeker niet voor alles de goedkoopste. Groente en fruit voornamelijk, eigenlijk. Als je in R'dam woont kun je die overigens beter op de markt halen in 't centrum (maar hier kost 't op de markt nog meer dan in de supermarkt)

Voor 't vlees moet je eigenlijk wel bij de AH zijn maar dat valt ook wel weer mee eigenlijk. Vandaag nog 3 kilo gehakt plus 2 pakken vissticks ingeslagen voor een tientje. Nou dat is ook weer vlees voor een maand (de norm is iets van 125 gram vlees per dag of zo, dan heb je nog die vissticks en soms pak ik ei ipv vlees dus idd voor een maand). Ik ga natuurlijk geen maand lang gehakt eten, ik heb nog kip in de vriezer van de vorige keer dat dit in de aanbieding was, en van die reepjes vlees met kruiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sessy op 21-06-2010 19:49:35 ]
pi_83113271
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:

En aanlenglimonade.

Voor de liefhebbers van koud met ijsklontjes. Bij mij, met heet water.
pi_83113408
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:25 schreef cinnamongirl het volgende:
TS heeft het idee dat goedkoop voedsel ook meteen minder volwaardig is dan duurdere etenswaren. Maar een gevulde koek van de Lidl uit een pak van 69 cent is qua voedingswaarde vergelijkbaar met een exemplaar van de warme bakker van 2 euro. Ze zijn immers beide gemaakt van bloem, boter en suiker.
Er was ook eens een onderzoek naar de vitamines en mineralen die kinderen kregen met het eten van vlees. Het bleek dat die hele goedkope hamburgers meer voedingswaarde aan vitamines en mineralen bevatten dan filetjes en biefstukjes, simpelweg omdat hamburgers uit orgaanvlees worden gemaakt.
pi_83115812
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:40 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik betaal iets meer dan 50 euro, in de regel iets van 52 of zo p/m (voor eten alleen dan he) en ik doe voor een groot deel gewoon bij de AH XL boodschappen... En ik heb nog voedselallergieen ook. Gewoon op de aanbiedingen letten joh. En sommige dingen zijn bij de aldi beter en lekkerder dan bij de AH. Gedroogde aardappelpuree bijvoorbeeld (met spinazi erbij en rookworst prima te eten). Pannekoekenmix. Etc. Maar Aldi is zeker niet voor alles de goedkoopste. Groente en fruit voornamelijk, eigenlijk. Als je in R'dam woont kun je die overigens beter op de markt halen in 't centrum (maar hier kost 't op de markt nog meer dan in de supermarkt)

Voor 't vlees moet je eigenlijk wel bij de AH zijn maar dat valt ook wel weer mee eigenlijk. Vandaag nog 3 kilo gehakt plus 2 pakken vissticks ingeslagen voor een tientje. Nou dat is ook weer vlees voor een maand (de norm is iets van 125 gram vlees per dag of zo, dan heb je nog die vissticks en soms pak ik ei ipv vlees dus idd voor een maand). Ik ga natuurlijk geen maand lang gehakt eten, ik heb nog kip in de vriezer van de vorige keer dat dit in de aanbieding was, en van die reepjes vlees met kruiden.

Dat je met 50 euro per maand rondkomt qua eten, vind ik knap, dat allereerst. Maar waarom aardappelpuree? Kan me echt niet voorstellen dat dat goedkoper is dan gewoon aardappelen koken (en tis wel vele malen minder lekker). En pannekoekenmix is definately duurder dan gewoon bloem.

En waarom moet je voor het vlees eigenlijk wel bij de AH zijn? Het is, vind ik, helemaal niet altijd van heel hoge kwaliteit, maar wel relatief duur. Dan ga ik liever naar de toko, of de slager (ok, ik ga dan naar de bioslager, en dat is wel duur. Maar daarom eet ik gewoon minder vaak vlees). En als ik het vergelijk met de ah, dan heeft de lidl ook best aardig vlees (en vis, veelal met het MSC keurmerk). Niet dat ik nooit wat bij de ah haal, maar het is zeker niet het goedkoopste, en als je dan persé voor kwaliteit wil gaan, dan zou ik juist weer niet bij de ah langs gaan.
// wandelende paradox //
pi_83116250
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:53 schreef Sessy het volgende:

[..]

Er was ook eens een onderzoek naar de vitamines en mineralen die kinderen kregen met het eten van vlees. Het bleek dat die hele goedkope hamburgers meer voedingswaarde aan vitamines en mineralen bevatten dan filetjes en biefstukjes, simpelweg omdat hamburgers uit orgaanvlees worden gemaakt.
Ha dat kan wek kloppen.....das ook zo bij kip : als je die bij een indonees haalt ( moxi meti ) dan zit er heel veel kip aan die hollanders weggooien vaak : en juist die vreemde stukjes kip hebben hele lekkere smaakjes ....
pi_83116486
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:43 schreef dandybleu het volgende:

[..]

Ha dat kan wek kloppen.....das ook zo bij kip : als je die bij een indonees haalt ( moxi meti ) dan zit er heel veel kip aan die hollanders weggooien vaak : en juist die vreemde stukjes kip hebben hele lekkere smaakjes ....
hahahahahahaha het is moksi meti en dat is surinaams, idioot.
pi_83116780
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:47 schreef LarryBird het volgende:

[..]

hahahahahahaha het is moksi meti en dat is surinaams, idioot.
Ha j oke zal wel zijn : bij ons in Rotterdam is alles op een hoop gegooid : Surinaamse restauranten die bestaan helemaal niet : Ze zijn allemaal in handen van soort van chinesen : En vaak op hun uithangbord staat dan : Indonesie en surinaams etc etc nog wat namen die ik niet uit mn hoofd weet ....
  maandag 21 juni 2010 @ 21:52:16 #188
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83120455
Javaans, hindoestaans?
  maandag 21 juni 2010 @ 22:28:06 #189
244933 trovey
Nachtoele
pi_83122754
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En vers kun je ook heel gemakkelijk zelf invriezen

Maar diepvries is vaak goedkoper dan vers kopen en dan diepvries, in de winter kun je beter een aantal groentes in de diepvries kopen dan vers want dan zijn die groentes loeiduur. Vers invriezen is eigenlijk voornamelijk interessant als je verse groente (en fruit zoals kleinfruit) goedkoop en in grote hoeveelheden kunt inkopen (of je groeit het zelf ) maar daar moet je dan weer een hele grote vriezer voor hebben.
Optimist tot in de kist
pi_83124398
quote:

Wat vind jij dan lekker om te eten?

Ik ga de uitdaging wel aan om een week gezonde (goedkope) voeding voor je bij elkaar te sprokkelen
(proberen he, en dan moet je niet aankomen natuurlijk met hertebiefstuk )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_83124825
ja kuit en vis en spaanse biefstuk ( maar goedkope vis daar zit bijna geen smaak aan....het ontbreekt aan essentiele olieen.... ) ....duurdere vis is voor mij onbetaalbaar
pi_83124926
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:06 schreef dandybleu het volgende:
ja kuit en vis en spaanse biefstuk ( maar goedkope vis daar zit bijna geen smaak aan....het ontbreekt aan essentiele olieen.... ) ....duurdere vis is voor mij onbetaalbaar
Dus, zodra dit wordt gevangen

bekijkt de visser of het een smakelijk (hoge prijs) of niet zo smakelijk (goedkoop) visje is?
pi_83125177
quote:

wat je hier ziet kost (ongeveer) 1 euro en 70 cent....
pi_83125401
ha ha nou ik hou het lievr bij mn docter oetker pizaa ha ha

( was ik maar blij met wat ik had ha ha )
  maandag 21 juni 2010 @ 23:22:15 #195
97745 Thorical
finding a way
pi_83125564
quote:
Wat mankeert er aan een verse makreel?
Je kan ze voor onder de 2 ¤ per kilo krijgen op de markt. En als je die 2 ¤ niet bij elkaar kan sprokkelen ben je een ontzettende minkukel.
pi_83125565
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:18 schreef dandybleu het volgende:
ha ha nou ik hou het lievr bij mn docter oetker pizaa ha ha

( was ik maar blij met wat ik had ha ha )
ok

succes en slib maar lekker dicht
pi_83125853
2 ¤ per kilo ?

ja als het lekker vis is dan zou ik ook wel omlopen ervoor ....maar ha ja ik ga niet graag naar de markt .... te ver....ik heb ook geen geld voor een koffie onderweg.... en het is te druk daar ook voor mij....
pi_83126150
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:28 schreef dandybleu het volgende:
2 ¤ per kilo ?

ja als het lekker vis is dan zou ik ook wel omlopen ervoor ....maar ha ja ik ga niet graag naar de markt .... te ver....ik heb ook geen geld voor een koffie onderweg.... en het is te druk daar ook voor mij....
Is er ook een sub forum : IRI?

Kan daar een schop naar toe?
  maandag 21 juni 2010 @ 23:38:37 #199
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83126305
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:35 schreef prupke het volgende:

[..]

Is er ook een sub forum : IRI?

Kan daar een schop naar toe?
Ik begin wel vast te schoppen, kunnen ze ondertussen een subforum creëren!
Miauw
pi_83126527
quote:

Dat je verstandig met je geld om moet gaan is natuurlijk niets mis mee, dat moet ik ook. Maar om dan een halve pizza per avond te eten? Dat vult toch niet genoeg?.. Beter neem je gewoon een goedkopere huismerk pizza (zo'n mozarella of margarita ding) en gooi je daar zelf nog wat dingen op. Dat doe ik ook altijd. Beetje pesto, spinazi, ui, olijven, weet ik veel.. van alles wat ik over heb van eten wat ik de dagen daarvoor gemaakt heb. Dan heb je echt een heel lekkere pizza voor 1,50 ofzo. Zelfs daar heb ik niet genoeg aan, dus maak ik er dan vaak sla of stokbrood bij, maar dat kost nu ook zoveel weer niet.
  maandag 21 juni 2010 @ 23:55:14 #201
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83126978
Ik word echt helemaal depressief en wanhopig bij het idee dat ik voor 1,50 per persoon zou moeten koken. Een keertje kan best. En een maandje zou een uitdaging zijn, maar anders dan dat kan ik me gewoon geen leven voorstellen. Of het moet zijn dat ik in China woon of zo.....

Verder ben ik dan weer niet zo naief zoals velen hier om te denken dat potjes, blikken of diepvriesgroenten duurder zouden zijn dan vers. Integendeel dus. Zie hier ook veel suggesties voorbij komen die je echt niet redt met 1,50 per dag/maaltijd.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:24:06 #202
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_83128081
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:55 schreef RobinOok het volgende:
Ik word echt helemaal depressief en wanhopig bij het idee dat ik voor 1,50 per persoon zou moeten koken. Een keertje kan best. En een maandje zou een uitdaging zijn, maar anders dan dat kan ik me gewoon geen leven voorstellen. Of het moet zijn dat ik in China woon of zo.....

Verder ben ik dan weer niet zo naief zoals velen hier om te denken dat potjes, blikken of diepvriesgroenten duurder zouden zijn dan vers. Integendeel dus. Zie hier ook veel suggesties voorbij komen die je echt niet redt met 1,50 per dag/maaltijd.
in alle gevallen is het lastig om voor maar 1 persoon te koken.
denk dat het wel tedoen is als je kookt, en het in de vriezer verdeelt in porties voor volgende dagen.

verder zou een toko wel fijn zijn. groente en rijst etc. zijn zo veel goedkoper daar. dan red je het wel.
als je het met de plaatselijke AH moet gaan doen denk ik dat je het niet 1 dag gaat redden
pi_83128386
Toko helpt een hoop ja.

Favoriet hier: 60 vegetarische loempiaatjes voor 1,30
  dinsdag 22 juni 2010 @ 06:17:56 #204
45206 Pietverdriet
pi_83130855
quote:
tja Makreel is zo duur,
LOL
pi_83141152
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 06:17 schreef Pietverdriet het volgende:

tja Makreel is zo duur,
LOL
Het ontbreekt de jongeman aan kennis, dat is mijn kortste conclusie.
pi_83144362
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou toevallig kom ik net van de markt. Maar makreel 2,00 de kilo was hier zeker niet eerder 10 euro de kilo.
pi_83144432
Heb net een halve kilo thee gehaald voor een euro.
Smaakt nog goed ook.
pi_83146968
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:36 schreef cinnamon_M het volgende:
Dat je met 50 euro per maand rondkomt qua eten, vind ik knap, dat allereerst. Maar waarom aardappelpuree? Kan me echt niet voorstellen dat dat goedkoper is dan gewoon aardappelen koken (en tis wel vele malen minder lekker). En pannekoekenmix is definately duurder dan gewoon bloem.

En waarom moet je voor het vlees eigenlijk wel bij de AH zijn? Het is, vind ik, helemaal niet altijd van heel hoge kwaliteit, maar wel relatief duur. Dan ga ik liever naar de toko, of de slager (ok, ik ga dan naar de bioslager, en dat is wel duur. Maar daarom eet ik gewoon minder vaak vlees). En als ik het vergelijk met de ah, dan heeft de lidl ook best aardig vlees (en vis, veelal met het MSC keurmerk). Niet dat ik nooit wat bij de ah haal, maar het is zeker niet het goedkoopste, en als je dan persé voor kwaliteit wil gaan, dan zou ik juist weer niet bij de ah langs gaan.
Omdat ik elektrisch kook en aardappelen koken dus ook aantikt (zo'n elektrisch kookdingetje verbruikt dus gewoon een kilowatuur per 25 minuten), omdat ik aardappelen niet wil schillen en, vooral, omdat ik aardappelpuree vaak ipv paneermeel gebruik, als bindmiddel, etc.

In de pannekoekmix van de aldi zitten de eieren er al in (en ipv melk kan je koffiecreamer of melkpoeder gebruiken) en d.w.z. dat als je dus echt zo goed als niks in huis hebt je dat door mekaar mengt en avondeten hebt. Bovendien kost het iets van 1,30 voor 6 zakjes of zo die dan ook niet klonteren (elk zakje is 2 personen) wat meel wel doet, en in tegenstelling tot eieren zelf is het eeuwig houdbaar zo'n beetje. Nee die pannekoekmix van de aldi is echt tof om in de kast te hebben hoor.

Bij de lidl en aldi zit er vaak enorm veel water toegevoegd aan 't vlees en vis (dat weten ze knap te verbergen, maar die chemische goedjes die ze gebruiken om 't water in 't vlees vast te houden zijn niet goed voor je) en daarnaast zitten er in de meeste soorten vlees en vleesproducten dingen in die ik niet mag hebben (soya, paneermeel, o.a.). Op de markt hier zijn dingen nog duurder dan in de winkel (dit is in Rotterdam NIET het geval, in R'dam zijn dingen op de markt super goedkoop heb ik gemerkt toen ik er een tijdje woonde) en wat een toko is, geen idee, maar als het 1 of andere afhaal iets of zo is dan reageer ik daar met 99% zekerheid allergisch op want ik heb echt heel veel voedselallergieen.

Mja ik koop dus nooit frisdrank of iets, dat scheelt enorm denk ik. Als ik die prijzen zo zie van een euro per fles of zo.

En dat van 't water toevoegen aan vlees en vis is een algemeen bekend verschijnsel, niet alleen in NL. Ik denk dat wie hierboven zei dat 't niet smaakte bij goedkope vis met name dus diepvriesvis bedoelde waar men wel eens tot 20% ijs aan toevoegt...

[ Bericht 17% gewijzigd door Sessy op 22-06-2010 16:02:38 ]
pi_83147671
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:55 schreef RobinOok het volgende:
Klopt, 1 of ander goedkoop merk boontjes of erwtjes is gewoon heel goedkoop.

Kooksuggestie voor vandaag: gehaktballen voor 3 personen. 250 gram gehakt (3 euro voor een kilo deze week, 75 cent aan vlees dus), oud brood/paneermeel/tarwemeel/aardappelpureepoeder, 1-2 eieren, een hele gesnipperde ui, paprika- peper- en knoflookpoeder en zout. Goed kneden, in de pan met zonnebloemolie bakken. Aardappelen of zo erbij, doperwtjes uit een potje (ik geloof 60 cent of zo)... Is genoeg voor 3x eten (voor mij in elk geval wel) en gehaktballen kun je invriezen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:34:24 #210
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83153040
Ik zie eigenlijk geen probleem bij het voor 1pers koken? Je maakt dan toch gewoon minder? Ik zorg altijd dat ik van tevoren uitmeet hoeveel ik overal van nodig heb. Vuilnis staat namelijk beneden, en ik heb liever geen etensresten in huis, dus ik gooi niets weg. Het enige wat ik invries is het vlees, koop ik per kilo, maar aardappels, groente etc neem ik gewon elke keer vers. Ik ga ook geen pan macaroni invriezen, dat maak je zelf in een paar minuten joh..
Toko is een aziatisch winkeltje met bergen goedkoop eten, zakken noodles, kruiden, loempia's en weet ik veel nog meer. Kom er paar keer per jaar om van alles in te slaan, en goedkoop natuurlijk
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:35:38 #211
139677 Curiosity
pi_83153082
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ipv deze opmerking kun je misschien suggesties aan dragen waar hij wel wat aan heeft.
Deel de kennis die jij wel hebt.
pi_83159041
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:54 schreef Sessy het volgende:

Bij de lidl en aldi zit er vaak enorm veel water toegevoegd aan 't vlees en vis (dat weten ze knap te verbergen, maar die chemische goedjes die ze gebruiken om 't water in 't vlees vast te houden zijn niet goed voor je) en daarnaast zitten e
En dat van 't water toevoegen aan vlees en vis is een algemeen bekend verschijnsel, niet alleen in NL. Ik denk dat wie hierboven zei dat 't niet smaakte bij goedkope vis met name dus diepvriesvis bedoelde waar men wel eens tot 20% ijs aan toevoegt...

Mijn ervaring is dat er bij de Lidl vaak minder water is toegevoegd dan vlees van de appie. Helemaal bij kipfilet en blokjes spek.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:01:20 #213
45206 Pietverdriet
pi_83159589
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:50 schreef Weird- het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat er bij de Lidl vaak minder water is toegevoegd dan vlees van de appie. Helemaal bij kipfilet en blokjes spek.
Jep,
Vlees is niet iets wat ik bij de AH zou halen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:50:21 #214
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83162321
AH heeft inderdaad enorm veel water
pi_83164530
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:50 schreef fs180 het volgende:
AH heeft inderdaad enorm veel water
volgens mij voegen ze tegenwoordig dat andere goedje toe, eiwitdrap. als je ah rundergehakt in de pan legt komen daar allemaal van die eiwitsliertjes uit (zie dat nooit als ik het bij de turkse slager haal - en volgens mij hoort het ook niet?)
pi_83175429
quote:
Toko is een aziatisch winkeltje
Of turks, om maar wat te noemen
En idd: vlees van de ah is niet echt van megakwaliteit imo, iig geen goede prijs-kwaliteitverhouding
(over het algemeen dan, gisteren toevallig er een biefstuk gehaald die op zich wel redelijk in verhouding was (aanbieding) en gewoon smakelijk)
// wandelende paradox //
pi_83176526
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:34 schreef fs180 het volgende:
Toko is een aziatisch winkeltje met bergen goedkoop eten, zakken noodles, kruiden, loempia's en weet ik veel nog meer. Kom er paar keer per jaar om van alles in te slaan, en goedkoop natuurlijk
Ja aziatisch gaat niet zo mooi met m'n allergieen. Turks doe ik wel eens ja.
pi_83176555
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:50 schreef Weird- het volgende:

[..]

Ja mja die zitten hier alledrie aan de oostelijke kant van de stad.
Maar ik zal eens kijken de ene vreemde keer dat ik er kom idd (eigenlijk alleen als ik naar de gamma moet of zo).

[ Bericht 9% gewijzigd door Sessy op 23-06-2010 01:07:16 ]
pi_83176569
"Bestaan er studenten?"

Ja dus.
pi_83182345
Ik weet sinds gisteren niet wat ik erger vind, vlees waaraan water wordt toegevoegd of hybride vlees!
Gisteren was er een item bij het RTL nieuws over dit nieuwe product naar aanleiding van dit persbericht

Bij watervlees gaat de smaak achteruit maar bij hybridevlees eet je niet eens vlees. En dat alleen om de prijs naar beneden te krijgen (en de stijgende vraag naar vlees te compenseren).
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:16:19 #221
45206 Pietverdriet
pi_83184976
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

volgens mij voegen ze tegenwoordig dat andere goedje toe, eiwitdrap. als je ah rundergehakt in de pan legt komen daar allemaal van die eiwitsliertjes uit (zie dat nooit als ik het bij de turkse slager haal - en volgens mij hoort het ook niet?)
Eiwit wordt er door gedaan om te zorgen dat het water er niet uit loopt.
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:27:18 #222
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83185514
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:10 schreef Oceanonix het volgende:
Ik weet sinds gisteren niet wat ik erger vind, vlees waaraan water wordt toegevoegd of hybride vlees!
Mensen die nu ook al prefab hamburgers en gehaktballen eten zal het echt niets uitmaken. En op zich is er ook niks mis mee natuurlijk. Oma deed ook al een boterham of paneermeel door d'r ballen.
pi_83187104
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:10 schreef Oceanonix het volgende:
Gisteren was er een item bij het RTL nieuws over dit nieuwe product naar aanleiding van dit persbericht
Weer met soya-eiwit zeker? He bah, moet ik straks zeker alles biologisch gaan halen of zo.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:12:06 #224
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83187417
Je wordt vast niet oud.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:54:39 #225
45206 Pietverdriet
pi_83189100
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:27 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Mensen die nu ook al prefab hamburgers en gehaktballen eten zal het echt niets uitmaken. En op zich is er ook niks mis mee natuurlijk. Oma deed ook al een boterham of paneermeel door d'r ballen.
Natuurlijk, maar het blijft strekken en belazeren.
Probleem is trouwens dat het steeds lastiger wordt aan echte producten te komen, ham die niet gestrekt is, geplakt en geverfd.
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:33:02 #226
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83190663
Als je een beetje bekend bent in de provincie dan hoef je je groente niet ens bij de super te halen maa rdan ga je gewoon van boer naar boer in het seizoen om gratis of heul goedkoop verse groente en fruit te halen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:35:03 #227
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83190734
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar het blijft strekken en belazeren.
Niet als het er gewoon opstaat. Sommige mensen willen graag minder vlees eten. Net zoals sommige mensen graag zo'n Valess-ding willen eten omdat het geen vlees is.
pi_83191854
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:33 schreef Maanvis het volgende:
Als je een beetje bekend bent in de provincie dan hoef je je groente niet ens bij de super te halen maa rdan ga je gewoon van boer naar boer in het seizoen om gratis of heul goedkoop verse groente en fruit te halen
TS woont in Rotterdam en is te beroerd om even naar de markt te gaan omdat hij geen geld heeft voor koffie onderweg
pi_83195439
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:02 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

TS woont in Rotterdam en is te beroerd om even naar de markt te gaan omdat hij geen geld heeft voor koffie onderweg
Idd

Je hebt niet kunnen en niet willen; óf eindje fietsen óf geen lekkere dingen van de markt. Life's all about choices.

En wbt vlees: tja, op zich haal ik ook het liefst biologisch vlees. Maar dan moet je er óf meer geld voor over hebben, of minder vlees eten (wat ik dus doe)
Keuzes, again
// wandelende paradox //
pi_83197217
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:34 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Idd

Je hebt niet kunnen en niet willen; óf eindje fietsen óf geen lekkere dingen van de markt. Life's all about choices.
dat dus, en al helemaal als je in rotterdam woont en markten hebt waar alles echt heel erg goedkoop is. Zou willen dat we dat ook hier in Delft hadden Verder heb ik mazzel met een vriendin die in het Westland woont en hele kisten met groenten en fruit elke week krijgt van haar vriend die daar werkt en dat nooit opkrijgt, dus hier regelmatig verse groenten zo van het land
pi_83201291
Ik denk dat het bij jou meer te maken heeft met het merk dat erop staat. En ook voor eten geldt dan:
kan je het niet betalen, zeik dan niet.
Dat is hetzelfde als nu gaan roepen dat een Ray Ban zonnebril slechter dan een Chanel is.

En als je die kant en klare troep nou eens laat, dan eet je nog best lekker.
pi_83201640
Er was onlangs een item op de TV bij m'n ouders, over een vrouw die in de Amerikaanse voedselbijstand zat. Ze had te weinig geld om aan eten te komen. Kan gebeuren, maar ze zag eruit alsof ze minstens 160 kg woog..
pi_83202448
TS kap eens met dat "Ha" de hele tijd !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_83202872
l
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:47 schreef rijsttafel het volgende:
Er was onlangs een item op de lTV bij m'n ouders, over een vrouw die in de Amerikaanse voedselbijstand zat. Ze had te weinig geld om aan eten te komen. Kan gebeuren, maar ze zag eruit alsof ze minstens 160 kg woog..
dat ligt aan haar lichaamsbouw en het gewicht van haar botten.... jeweets niet aan al die goedkope junkass fastfood die ze in amerika naar binnenwerken
pi_83203053
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:02 schreef vosss het volgende:
TS kap eens met dat "Ha" de hele tijd !
dat is de charme van TS Neem dat van hem af en dan heeft hij niks meer.... en ookal geen behoorlijk voedsel omdat hij geen 'coffee to go' kan betalen, als hij al naar de markt zou willen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2010 18:18:02 ]
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:00:38 #236
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83204933
Ik zat vandaag te tellen. Heb afgelopen maandag 5 kg aardappels gehaald voor ¤ 1,45 en een krop andijvie voor ¤ 0,59. Gisteren hebben we rauwe andijviestamp gegeten met voor mijn vriend een slavink en voor mij een kaasburger. Vandaag hadden we nog een keer rauwe andijviestamp (zo groot was de krop!) met voor mij een burger van Vales en voor mijn vriend een paar varkensfiletlapjes.
Het eten van vandaag kostte dus ongeveer ¤ 0,30 (andijvie) + ¤ 0,20 (aardappels) + ¤ 0,65 (Valess uit de aanbieding 1 + 1 gratis) + ¤ 1,00 (denk ik ongeveer voor de varkensfiletlapjes). Totaal hebben we dus met z'n 2en voor ¤ 2,15 gegeten. Prima eten en spotgoedkoop!!
Miauw
pi_83205666
Kan prima, maarja ik eet dan ook geen kant en klare lasagne, zakken salami en voorgebakken aardappelen.
pi_83205670
valless
quote:
ngrediënten: 83% magere melk, zuurteregelaar: kaliumlactaat en natriumpolyfosfaat, soja eiwit concentraat, verdikkingsmiddel: calciumalginaat en methylcellulose, plantaardige olie, scharrelkippenei-eiwit, havervezel, 1,9% zongedroogde tomaat, aroma, 1,4% basilicum, kruiden & specerijen, kleurstof: karamel, ijzer, vitamine B6.
en dat durven ze gezond te noemen
pi_83205823
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
valless
[..]

en dat durven ze gezond te noemen
Hahaha, gadverdamme, dat er serieus mensen zijn die die ongezonde, kleffe zuivelmeuk naar binnen krijgen. Eet gewoon een stukje kipfilet of als je vegetariër bent ( ), bak desnoods een ei.
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:32:17 #240
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83206563
Mooi dat mensen die het nooit hebben geproeft er wel een mening over hebben
Miauw
pi_83206793
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:32 schreef Lips het volgende:
Ik heb het 'genoegen' gehad om die zooi eens te proeven.
pi_83206863
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hahaha, gadverdamme, dat er serieus mensen zijn die die ongezonde, kleffe zuivelmeuk naar binnen krijgen. Eet gewoon een stukje kipfilet of als je vegetariër bent ( ), bak desnoods een ei.
Kipfilet, gatverdammme. Dat er serieus mensen zijn die die ongezonde, droge meuk naar binnen kunnen krijgen.
pi_83206904
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:32 schreef Lips het volgende:
puur een mening over de gezondheid van die shizzle, misschien is het best lekker

maar doe mij toch maar iets wat je vers bereid, persoonlijk.
pi_83206961
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:37 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Kipfilet, gatverdammme. Dat er serieus mensen zijn die die ongezonde, droge meuk naar binnen kunnen krijgen.
Leer eens koken.

En kipfilet is allesbehalve ongezond, tenzij je het rauw opeet.
pi_83207145
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Leer eens koken.

En kipfilet is allesbehalve ongezond, tenzij je het rauw opeet.
Ik kan koken. Eet dan wel geen kip én geen Valess dingen, maar probeerde alleen aan te tonen hoe goed jij je post beargumenteerd had. Namelijk niet.
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:30:20 #246
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83210219
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

puur een mening over de gezondheid van die shizzle, misschien is het best lekker

maar doe mij toch maar iets wat je vers bereid, persoonlijk.
Mijn post was een reactie op heiden6, niet op jou bericht

Ik geloof best dat Valess niet het meest gezonde is, maar het is prima te eten (dat wil zeggen sommige varianten, vind ze ook echt niet allemaal lekker!) en een makkelijke manier om wat extra ijzer en B12 binnen te krijgen
Miauw
pi_83210434
gewetensvraag aan de veggies hier; wat is erger, koeiemelk van koeien die hun hele leven in een klein rot stalletje staan, of lamsvlees (lammetjes staan nooit op stal of volgepropt op 1m2, dus relatief diervriendelijk)
pi_83211098
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:47 schreef rijsttafel het volgende:
Er was onlangs een item op de TV bij m'n ouders, over een vrouw die in de Amerikaanse voedselbijstand zat. Ze had te weinig geld om aan eten te komen. Kan gebeuren, maar ze zag eruit alsof ze minstens 160 kg woog..
In Amerika hebben ze landbouwsubsidies op ongezond voer (mais etc voor suiker, varkens), en geen subsidies op gezond voedsel (groente, fruit, volkoren spul). Serieus. En zich dan afvragen waarom mensen niet gezond eten.
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:52:18 #249
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83211772
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
gewetensvraag aan de veggies hier; wat is erger, koeiemelk van koeien die hun hele leven in een klein rot stalletje staan, of lamsvlees (lammetjes staan nooit op stal of volgepropt op 1m2, dus relatief diervriendelijk)
Wat wil je met je vraag bereiken? Een discussie die geen nut heeft of een vrijbrief voor jezelf om melk te drinken danwel lamsvlees te eten?
Miauw
pi_83224400
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:52 schreef Lips het volgende:

[..]

Wat wil je met je vraag bereiken? Een discussie die geen nut heeft of een vrijbrief voor jezelf om melk te drinken danwel lamsvlees te eten?
Dat overpriced stuk veggiburger heeft ook niets in dit topic te zoeken want niet gezond. En ik was gewoon nieuwsgierig.
  donderdag 24 juni 2010 @ 01:26:10 #251
45206 Pietverdriet
pi_83227992
quote:
Lammetje Lammetje Lammetje
Lammetje lief,
Lammetje klein
Wil je wel mijn eten zijn...

Ik ben blij dat mijn geweten niet knaagt, dus ik eet lekker lamsvlees en drink melk
pi_83228536
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 01:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lammetje lief,
Lammetje klein
Wil je wel mijn eten zijn...

Ik ben blij dat mijn geweten niet knaagt, dus ik eet lekker lamsvlees en drink melk
Okee gefeliciteerd.

Maar lamsvlees is duur en dus offtopic.
  donderdag 24 juni 2010 @ 02:14:55 #253
45206 Pietverdriet
pi_83228653
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:04 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Okee gefeliciteerd.

Maar lamsvlees is duur en dus offtopic.
Lamsvlees is niet duur, ga naar de turkse slager
pi_83228887
quote:
Ex-veggie en nu gematigd vleeseter speaking: de koeiemelk natuurlijk. Ik eet niet minder vlees omdat ik het zielig vind om dieren dood te maken, maar omdat ik vind dat a) we het teveel eten (=slecht voor milieu en ook niet gezond) en b) de leefomstandigheden van dieren vaak idioot slecht is. Lam is trouwens erg lekker
// wandelende paradox //
pi_83230245
Het is prima mogelijk om van weinig geld te leven. Het kost alleen meer tijd (zelf maken) en niet alles voorverpakt kopen. Gisteren bij de toko geweest, hele zak vol dingen voor een tientje, die bij de appie zeker ¤20 zouden kosten. En ik eet er niet minder om, in tegendeel, ik kan best koken en dit is lekkerder dan elke avond een pizza!
  donderdag 24 juni 2010 @ 09:06:08 #256
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83230582
De Aldi verkocht vroeger heerlijke schnitzels per 10 in een doos.

Daar wil ik gaarne op overleven.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:01:07 #257
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83236959
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 23:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dat overpriced stuk veggiburger heeft ook niets in dit topic te zoeken want niet gezond. En ik was gewoon nieuwsgierig.
Ik heb de tt meerdere malen gelezen maar ik kan het woord gezond niet vinden...
Miauw
pi_83238433
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lamsvlees is niet duur, ga naar de turkse slager
<-- Dit dus.
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:46:22 #259
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83238471
Ben je allergisch voor turkse slagers, Sessy?
pi_83240054
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:46 schreef RobinOok het volgende:
Ben je allergisch voor turkse slagers, Sessy?
wat is dit nou voor vraag
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:34:49 #261
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83240375
Ik snapte Sessy reply niet. Pijltje naar d'r avatar. Net zag ik daar nog een opgestoken middelvinger in, nu niet. Dus nu snap ik het nog minder en slaat mijn vraag inderdaad nergens op.
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:53:55 #262
45206 Pietverdriet
pi_83241199
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:34 schreef RobinOok het volgende:
Ik snapte Sessy reply niet. Pijltje naar d'r avatar. Net zag ik daar nog een opgestoken middelvinger in, nu niet. Dus nu snap ik het nog minder en slaat mijn vraag inderdaad nergens op.
Ze bedoeld dat ze het eens is met mijn post, het pijltje wijst naar de quote van mijn post lieve schat.
pi_83241201
Ik zie ook een middelvinger hoor.
pi_83241225
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:34 schreef RobinOok het volgende:
Sessy is het met de reply van PietVerdriet eens begrijp ik eruit
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:02:08 #265
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83241593
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze bedoeld dat ze het eens is met mijn post, het pijltje wijst naar de quote van mijn post lieve schat.
Ach da's nie! Jouw kwoot staat erboven, ze wijst opzij naar links!
pi_83241628
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:15 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik begrijp je geloof ik niet... Bedoel je nu te zeggen dat mensen wanneer ze in een financieel moeilijkere situatie komen, ze hun huisdieren maar op straat moeten zetten? Je zet je kinderen toch ook niet buiten op het moment dat je het financieel moeilijker hebt? Wanneer je die huisdieren aanschaft in die moeilijke situatie zou ik ook zeggen dat me dat niet zo'n goed idee lijkt. Maar als je die dieren al hebt, wat voor mens ben je dan als je ze buiten zet op het moment dat je het lastiger hebt??
Op water en brood leven omdat je anders de whiskas niet kunt betalen.
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:30:08 #267
45206 Pietverdriet
pi_83242746
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Terwijl huisdieren zo een mooie eiwitaanvulling kunnen zijn in je dieet. Cavia's, Konijnen, kippen, ze eten afval en geven zoveel terug.
pi_83242854
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Terwijl huisdieren zo een mooie eiwitaanvulling kunnen zijn in je dieet. Cavia's, Konijnen, kippen, ze eten afval en geven zoveel terug.
Cuy
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:04:35 #269
45206 Pietverdriet
pi_83244136
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:32 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Cuy
Kunnen zo groot worden als speenvarkens.
pi_83245509
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:26 schreef FutureFairytale het volgende:

wat is dit nou voor vraag
Pijltje wijst naar een plaatje waar een middelvinger opgestoken wordt. Daarom denk ik
pi_83249413
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:02 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ach da's nie! Jouw kwoot staat erboven, ze wijst opzij naar links!

Uhm ja je moet even de witregel wegdenken.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:32 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Cuy
WTF is dat?
pi_83249560
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:54 schreef Sessy het volgende:

WTF is dat?
pi_83249666
quote:
Ik drink biologische melk

O lammetjes zitten echt wel met z'n alle in een kleine stal!
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:20:04 #274
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83250566
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja want mensen die weinig te besteden hebben kopen Whiskas
Miauw
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:28:02 #275
45206 Pietverdriet
pi_83250912
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:59 schreef P.F het volgende:

[..]

Lammetjes bioindustrie?
Waar?
pi_83250931
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:20 schreef Lips het volgende:

[..]

Ja want mensen die weinig te besteden hebben kopen Whiskas
Je begrijpt best wat ik bedoel.
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:28:22 #277
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83253988
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je begrijpt best wat ik bedoel.
Jij alleen niet wat ik bedoel
Miauw
pi_83254165
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je het googled komt er een of ander vreemde soort rat in nog vreemder uitziende Peruaanse settings tevoorschijn.

http://www.smallparty.org/yoram/personal/ecuador/cuy.jpg
pi_83254435
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lammetjes bioindustrie?
Waar?
Bij mijn oom zaten ze met z'n alle in een klein hokje..
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:43:48 #280
45206 Pietverdriet
pi_83254625
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:38 schreef P.F het volgende:

[..]

Bij mijn oom zaten ze met z'n alle in een klein hokje..
Het hele jaar of in de winter?
pi_83254782
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het hele jaar of in de winter?
Of als ze pasgeboren zijn en met de fles gevoerd moeten worden?

En is jouw oom echt boer-boer als in: fokt lammetjes voor de vleesindustrie, of is hij hobbyboer?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83255195
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Of als ze pasgeboren zijn en met de fles gevoerd moeten worden?

En is jouw oom echt boer-boer als in: fokt lammetjes voor de vleesindustrie, of is hij hobbyboer?
Eh.. Ja hij heeft melkmachines? Ik kan mij alleen een hok met 6 kleine lammetjes voor mij zien, echt zielig!
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:09:51 #283
45206 Pietverdriet
pi_83255630
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:58 schreef P.F het volgende:

[..]

Eh.. Ja hij heeft melkmachines? Ik kan mij alleen een hok met 6 kleine lammetjes voor mij zien, echt zielig!
Lammetjes en melkmachines?
pi_83255671
Ja nee die nog niet, maar hij heeft denk ik 100 koeien die dan achter een rek staan (dus wel naar buiten kunnen kijken) en dan nog lammetjes binnen.

O wacht. Lammetjes zijn niet van koeien he
pi_83256018
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:11 schreef P.F het volgende:
Ja nee die nog niet, maar hij heeft denk ik 100 koeien die dan achter een rek staan (dus wel naar buiten kunnen kijken) en dan nog lammetjes binnen.

P.F.!!
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:24:44 #286
139677 Curiosity
pi_83256209
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:59 schreef P.F het volgende:

[..]

In een schaapskooi misschien als ze net geboren zijn, maar zodra het weer het toelaat lopen ze heerlijk in de wei.
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:24:47 #287
45206 Pietverdriet
pi_83258534
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:11 schreef P.F het volgende:

Lammetjes (kleine schapen)

Kalf (kleine koeien)

pi_83258655
Ja sorry, maar het is zo verwarrend want de babies van geiten heten ook lammetjes, toch?
pi_83258672
Kijkt nog eens naar eigen icoon...
pi_83258847
oops dubbel. internet deed net of 't niet verzonden was.
pi_83258896
lammetjes, biggetjes, kalvertjes, veulentjes, kuikentjes... Tis me wat!
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:55:36 #292
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 24 juni 2010 @ 22:27:54 #293
45206 Pietverdriet
pi_83263502
Is natuurlijk helemaal goedkoop als je je groenten zelf verbouwt en je vis zelf vangt, kipjes je bioafval voert en daar de eieren van eet.
pi_83264138
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:28 schreef Lips het volgende:

[..]

Jij alleen niet wat ik bedoel
Jawel.
pi_83264379
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Is natuurlijk helemaal goedkoop als je je groenten zelf verbouwt en je vis zelf vangt, kipjes je bioafval voert en daar de eieren van eet.
leven in het beloofde land is dat : grond in Holland is daarvoor vaak te duur......
pi_83265349
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik verbouw m'n groenten zelf op het balkon (nou ja, een paar tomaten en radijzen), maar da's nog best een prijzige hobby met alle zakken potgrond en bloempotten enzo Ik denk dat dat voor de gemiddelde bijstandsmoeder niet erg reeel is!
pi_83265890
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik verbouw m'n groenten zelf op het balkon (nou ja, een paar tomaten en radijzen), maar da's nog best een prijzige hobby met alle zakken potgrond en bloempotten enzo Ik denk dat dat voor de gemiddelde bijstandsmoeder niet erg reeel is!
Als je kippen hebt, kun je die mest weer gebruiken. In andere landen gebruiken ze ook wel eens de zooi uit een plee (niet wc, maar echt plee) maar dat moet je ongeveer 3 jaar eerst door laten rotten alvorens je dat kunt gebruiken, ivm vet en dergelijks wat er in mensenpoep zit (en niet in koeienmest bijvoorbeeld), anders loop je het risico op herbesmetting met verschillende parasieten of zo, ik weet niet precies hoe het zit. Voorts is as (van verbrandde takken en bijv. verbrandde groene delen van aardappelplanten die boven de grond zitten, wat niet eetbaar is ivm giftig) ook een heel goed verrijkingsmiddel voor grond. Daarnaast compost natuurlijk.
pi_83265959
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:45 schreef dandybleu het volgende:

[..]

leven in het beloofde land is dat : grond in Holland is daarvoor vaak te duur......
en je hebt ookal geen coffee to go daar
pi_83266203
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
En zelfs potgrond kun je zelf maken! In de herfst ga je grote hoeveelheden afgevallen bladeren verzamelen. Bij voorkeur natgeregende bladeren, maar je kunt ze natuurlijk ook zelf natmaken. Deze bladeren maak je fijn en stop je in vuilniszakken waarin je een paar gaten hebt geprikt. Laat dit minimaal een jaar staan en je hebt bladaarde. Meng deze bladaarde met zand en wat mest en je hebt potgrond.

En verder OT: natuurlijk kun je op goedkoop voedsel overleven. Dat is een kwestie van willen en doen, in plaats van duur prefabvoer meenemen uit de winkel.
pi_83266899
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:45 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ligt er aan waar je in dit land wil wonen......

(er even van uit gaande dat je holland zegt en nederland bedoeld? )
pi_83266958
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:21 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

en je hebt ookal geen coffee to go daar
Overigens, koffiedrab die na het zetten van koffie overblijft is enorm goed om katten uit je tuin te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')