Je begrijpt best wat ik bedoel.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:20 schreef Lips het volgende:
[..]
Ja want mensen die weinig te besteden hebben kopen Whiskas
Jij alleen niet wat ik bedoelquote:
Als je het googled komt er een of ander vreemde soort rat in nog vreemder uitziende Peruaanse settings tevoorschijn.quote:
Het hele jaar of in de winter?quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:38 schreef P.F het volgende:
[..]
Bij mijn oom zaten ze met z'n alle in een klein hokje..
Of als ze pasgeboren zijn en met de fles gevoerd moeten worden?quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het hele jaar of in de winter?
Eh.. Ja hij heeft melkmachines? Ik kan mij alleen een hok met 6 kleine lammetjes voor mij zien, echt zielig!quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Of als ze pasgeboren zijn en met de fles gevoerd moeten worden?![]()
En is jouw oom echt boer-boer als in: fokt lammetjes voor de vleesindustrie, of is hij hobbyboer?
Lammetjes en melkmachines?quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:58 schreef P.F het volgende:
[..]
Eh.. Ja hij heeft melkmachines? Ik kan mij alleen een hok met 6 kleine lammetjes voor mij zien, echt zielig!
P.F.!!quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:11 schreef P.F het volgende:
Ja nee die nog niet, maar hij heeft denk ik 100 koeien die dan achter een rek staan (dus wel naar buiten kunnen kijken) en dan nog lammetjes binnen.
O wacht. Lammetjes zijn niet van koeien he
In een schaapskooi misschien als ze net geboren zijn, maar zodra het weer het toelaat lopen ze heerlijk in de wei.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:59 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik drink biologische melk
O lammetjes zitten echt wel met z'n alle in een kleine stal!
quote:
Jawel.quote:
leven in het beloofde land is dat : grond in Holland is daarvoor vaak te duur......quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Is natuurlijk helemaal goedkoop als je je groenten zelf verbouwt en je vis zelf vangt, kipjes je bioafval voert en daar de eieren van eet.
Ik verbouw m'n groenten zelf op het balkon (nou ja, een paar tomaten en radijzen), maar da's nog best een prijzige hobby met alle zakken potgrond en bloempotten enzoquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Is natuurlijk helemaal goedkoop als je je groenten zelf verbouwt en je vis zelf vangt, kipjes je bioafval voert en daar de eieren van eet.
Als je kippen hebt, kun je die mest weer gebruiken. In andere landen gebruiken ze ook wel eens de zooi uit een plee (niet wc, maar echt plee) maar dat moet je ongeveer 3 jaar eerst door laten rotten alvorens je dat kunt gebruiken, ivm vet en dergelijks wat er in mensenpoep zit (en niet in koeienmest bijvoorbeeld), anders loop je het risico op herbesmetting met verschillende parasieten of zo, ik weet niet precies hoe het zit. Voorts is as (van verbrandde takken en bijv. verbrandde groene delen van aardappelplanten die boven de grond zitten, wat niet eetbaar is ivm giftig) ook een heel goed verrijkingsmiddel voor grond. Daarnaast compost natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik verbouw m'n groenten zelf op het balkon (nou ja, een paar tomaten en radijzen), maar da's nog best een prijzige hobby met alle zakken potgrond en bloempotten enzoIk denk dat dat voor de gemiddelde bijstandsmoeder niet erg reeel is!
en je hebt ookal geen coffee to go daarquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:45 schreef dandybleu het volgende:
[..]
leven in het beloofde land is dat : grond in Holland is daarvoor vaak te duur......
En zelfs potgrond kun je zelf maken! In de herfst ga je grote hoeveelheden afgevallen bladeren verzamelen. Bij voorkeur natgeregende bladeren, maar je kunt ze natuurlijk ook zelf natmaken. Deze bladeren maak je fijn en stop je in vuilniszakken waarin je een paar gaten hebt geprikt. Laat dit minimaal een jaar staan en je hebt bladaarde. Meng deze bladaarde met zand en wat mest en je hebt potgrond.quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
Ik verbouw m'n groenten zelf op het balkon (nou ja, een paar tomaten en radijzen), maar da's nog best een prijzige hobby met alle zakken potgrond en bloempotten enzoIk denk dat dat voor de gemiddelde bijstandsmoeder niet erg reeel is!
ligt er aan waar je in dit land wil wonen......quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:45 schreef dandybleu het volgende:
[..]
leven in het beloofde land is dat : grond in Holland is daarvoor vaak te duur......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |