Lammetje Lammetje Lammetjequote:Op woensdag 23 juni 2010 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
gewetensvraag aan de veggies hier; wat is erger, koeiemelk van koeien die hun hele leven in een klein rot stalletje staan, of lamsvlees (lammetjes staan nooit op stal of volgepropt op 1m2, dus relatief diervriendelijk)
Okee gefeliciteerd.quote:Op donderdag 24 juni 2010 01:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lammetje Lammetje Lammetje
Lammetje Lammetje Lammetje
Lammetje lief,
Lammetje klein
Wil je wel mijn eten zijn...
Ik ben blij dat mijn geweten niet knaagt, dus ik eet lekker lamsvlees en drink melk
Lamsvlees is niet duur, ga naar de turkse slagerquote:Op donderdag 24 juni 2010 02:04 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Okee gefeliciteerd.
Maar lamsvlees is duur en dus offtopic.
Ex-veggie en nu gematigd vleeseter speaking: de koeiemelk natuurlijk. Ik eet niet minder vlees omdat ik het zielig vind om dieren dood te maken, maar omdat ik vind dat a) we het teveel eten (=slecht voor milieu en ook niet gezond) en b) de leefomstandigheden van dieren vaak idioot slecht is. Lam is trouwens erg lekkerquote:Op woensdag 23 juni 2010 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
gewetensvraag aan de veggies hier; wat is erger, koeiemelk van koeien die hun hele leven in een klein rot stalletje staan, of lamsvlees (lammetjes staan nooit op stal of volgepropt op 1m2, dus relatief diervriendelijk)
Ik heb de tt meerdere malen gelezen maar ik kan het woord gezond niet vinden...quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dat overpriced stuk veggiburger heeft ook niets in dit topic te zoeken want niet gezond. En ik was gewoon nieuwsgierig.
<-- Dit dus.quote:Op donderdag 24 juni 2010 02:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lamsvlees is niet duur, ga naar de turkse slager
wat is dit nou voor vraagquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:46 schreef RobinOok het volgende:
Ben je allergisch voor turkse slagers, Sessy?
Ze bedoeld dat ze het eens is met mijn post, het pijltje wijst naar de quote van mijn post lieve schat.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:34 schreef RobinOok het volgende:
Ik snapte Sessy reply niet. Pijltje naar d'r avatar. Net zag ik daar nog een opgestoken middelvinger in, nu niet. Dus nu snap ik het nog minder en slaat mijn vraag inderdaad nergens op.
Sessy is het met de reply van PietVerdriet eens begrijp ik eruitquote:Op donderdag 24 juni 2010 13:34 schreef RobinOok het volgende:
Ik snapte Sessy reply niet. Pijltje naar d'r avatar. Net zag ik daar nog een opgestoken middelvinger in, nu niet. Dus nu snap ik het nog minder en slaat mijn vraag inderdaad nergens op.
Ach da's nie! Jouw kwoot staat erboven, ze wijst opzij naar links!quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze bedoeld dat ze het eens is met mijn post, het pijltje wijst naar de quote van mijn post lieve schat.
Op water en brood leven omdat je anders de whiskas niet kunt betalen.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:15 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik begrijp je geloof ik niet... Bedoel je nu te zeggen dat mensen wanneer ze in een financieel moeilijkere situatie komen, ze hun huisdieren maar op straat moeten zetten? Je zet je kinderen toch ook niet buiten op het moment dat je het financieel moeilijker hebt? Wanneer je die huisdieren aanschaft in die moeilijke situatie zou ik ook zeggen dat me dat niet zo'n goed idee lijkt. Maar als je die dieren al hebt, wat voor mens ben je dan als je ze buiten zet op het moment dat je het lastiger hebt??
Terwijl huisdieren zo een mooie eiwitaanvulling kunnen zijn in je dieet. Cavia's, Konijnen, kippen, ze eten afval en geven zoveel terug.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Op water en brood leven omdat je anders de whiskas niet kunt betalen.
Cuyquote:Op donderdag 24 juni 2010 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Terwijl huisdieren zo een mooie eiwitaanvulling kunnen zijn in je dieet. Cavia's, Konijnen, kippen, ze eten afval en geven zoveel terug.
Kunnen zo groot worden als speenvarkens.quote:
Pijltje wijst naar een plaatje waar een middelvinger opgestoken wordt. Daarom denk ikquote:
quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:02 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ach da's nie! Jouw kwoot staat erboven, ze wijst opzij naar links!
WTF is dat?quote:
quote:
Ik drink biologische melkquote:Op woensdag 23 juni 2010 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ja want mensen die weinig te besteden hebben kopen Whiskasquote:Op donderdag 24 juni 2010 14:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Op water en brood leven omdat je anders de whiskas niet kunt betalen.
Lammetjes bioindustrie?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:59 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik drink biologische melk
O lammetjes zitten echt wel met z'n alle in een kleine stal!
Je begrijpt best wat ik bedoel.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:20 schreef Lips het volgende:
[..]
Ja want mensen die weinig te besteden hebben kopen Whiskas
Jij alleen niet wat ik bedoelquote:
Als je het googled komt er een of ander vreemde soort rat in nog vreemder uitziende Peruaanse settings tevoorschijn.quote:
Het hele jaar of in de winter?quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:38 schreef P.F het volgende:
[..]
Bij mijn oom zaten ze met z'n alle in een klein hokje..
Of als ze pasgeboren zijn en met de fles gevoerd moeten worden?quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het hele jaar of in de winter?
Eh.. Ja hij heeft melkmachines? Ik kan mij alleen een hok met 6 kleine lammetjes voor mij zien, echt zielig!quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Of als ze pasgeboren zijn en met de fles gevoerd moeten worden?![]()
En is jouw oom echt boer-boer als in: fokt lammetjes voor de vleesindustrie, of is hij hobbyboer?
Lammetjes en melkmachines?quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:58 schreef P.F het volgende:
[..]
Eh.. Ja hij heeft melkmachines? Ik kan mij alleen een hok met 6 kleine lammetjes voor mij zien, echt zielig!
P.F.!!quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:11 schreef P.F het volgende:
Ja nee die nog niet, maar hij heeft denk ik 100 koeien die dan achter een rek staan (dus wel naar buiten kunnen kijken) en dan nog lammetjes binnen.
O wacht. Lammetjes zijn niet van koeien he
In een schaapskooi misschien als ze net geboren zijn, maar zodra het weer het toelaat lopen ze heerlijk in de wei.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:59 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik drink biologische melk
O lammetjes zitten echt wel met z'n alle in een kleine stal!
quote:
Jawel.quote:
leven in het beloofde land is dat : grond in Holland is daarvoor vaak te duur......quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Is natuurlijk helemaal goedkoop als je je groenten zelf verbouwt en je vis zelf vangt, kipjes je bioafval voert en daar de eieren van eet.
Ik verbouw m'n groenten zelf op het balkon (nou ja, een paar tomaten en radijzen), maar da's nog best een prijzige hobby met alle zakken potgrond en bloempotten enzoquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Is natuurlijk helemaal goedkoop als je je groenten zelf verbouwt en je vis zelf vangt, kipjes je bioafval voert en daar de eieren van eet.
Als je kippen hebt, kun je die mest weer gebruiken. In andere landen gebruiken ze ook wel eens de zooi uit een plee (niet wc, maar echt plee) maar dat moet je ongeveer 3 jaar eerst door laten rotten alvorens je dat kunt gebruiken, ivm vet en dergelijks wat er in mensenpoep zit (en niet in koeienmest bijvoorbeeld), anders loop je het risico op herbesmetting met verschillende parasieten of zo, ik weet niet precies hoe het zit. Voorts is as (van verbrandde takken en bijv. verbrandde groene delen van aardappelplanten die boven de grond zitten, wat niet eetbaar is ivm giftig) ook een heel goed verrijkingsmiddel voor grond. Daarnaast compost natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik verbouw m'n groenten zelf op het balkon (nou ja, een paar tomaten en radijzen), maar da's nog best een prijzige hobby met alle zakken potgrond en bloempotten enzoIk denk dat dat voor de gemiddelde bijstandsmoeder niet erg reeel is!
en je hebt ookal geen coffee to go daarquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:45 schreef dandybleu het volgende:
[..]
leven in het beloofde land is dat : grond in Holland is daarvoor vaak te duur......
En zelfs potgrond kun je zelf maken! In de herfst ga je grote hoeveelheden afgevallen bladeren verzamelen. Bij voorkeur natgeregende bladeren, maar je kunt ze natuurlijk ook zelf natmaken. Deze bladeren maak je fijn en stop je in vuilniszakken waarin je een paar gaten hebt geprikt. Laat dit minimaal een jaar staan en je hebt bladaarde. Meng deze bladaarde met zand en wat mest en je hebt potgrond.quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
Ik verbouw m'n groenten zelf op het balkon (nou ja, een paar tomaten en radijzen), maar da's nog best een prijzige hobby met alle zakken potgrond en bloempotten enzoIk denk dat dat voor de gemiddelde bijstandsmoeder niet erg reeel is!
ligt er aan waar je in dit land wil wonen......quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:45 schreef dandybleu het volgende:
[..]
leven in het beloofde land is dat : grond in Holland is daarvoor vaak te duur......
Overigens, koffiedrab die na het zetten van koffie overblijft is enorm goed om katten uit je tuin te houden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:21 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
en je hebt ookal geen coffee to go daar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |