abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:57:07 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83031896
Als je voor weinig geld wilt eten, leer goed koken. En maak grote hoeveelheden en vries in.
Een grote pan zuurkoolstampot/boerenkoolstampot/hutspot/Cassoulet/chiliconcarne, een grote lasagna etc etc/ kost niet veel om te maken, maar je kan vaak van eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:58:30 #102
45206 Pietverdriet
pi_83031954
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:54 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik kan wel koken maar ik kook nooit.. Dan ga ik als ik toch kook voor zo voedzaam/goedkoop mogelijk.

Ik kan niet zo goed in m'n eentje eten, weet niet waarom
Samen eten is idd gezelliger, dat klopt.
Eten is een sociaal gebeuren
pi_83031983
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je voor weinig geld wilt eten, leer goed koken. En maak grote hoeveelheden en vries in.
Een grote pan zuurkoolstampot/boerenkoolstampot/hutspot/Cassoulet/chiliconcarne, een grote lasagna etc etc/ kost niet veel om te maken, maar je kan vaak van eten.
Ik vind dat allemaal niet echt lekker, behalve dan lasagne. Ik eeet het wel als het moet hoor. Maar dan eet ik liever nootjes met kwark
pi_83032029
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Samen eten is idd gezelliger, dat klopt.
Eten is een sociaal gebeuren
Soms haal ik wel eens alleen een frietje, dan eet ik later thuis nog een keer. Maar als ik alleen ben krijg ik meestal maar 1/3e op. Heel suf.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:07:12 #105
45206 Pietverdriet
pi_83032370
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:59 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik vind dat allemaal niet echt lekker, behalve dan lasagne. Ik eeet het wel als het moet hoor. Maar dan eet ik liever nootjes met kwark
Vriendje aan de haak slaan die kan koken?
pi_83032433
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vriendje aan de haak slaan die kan koken?

Ik heb hem leren koken Maar ik eet niet vaak samen.
pi_83032472
De meeste gerechten die ik uit m'n hoofd weet zijn met vlees, en dat eet ik niet meer Maar als het goed is heb ik binnenkort de Dikke Vegetariër, dus wie weet heb ik dan allemaal nieuwe gerechten..
pi_83034917
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wie wel?

Ik bedoel gewoon dat het allemaal gemakszucht is als je k&k pakken koopt die wel duurder, maar niet per se makkelijker zijn dan alles gewoon zelf maken. Je kan al heel veel besparen als je dat soort onzin (met in mijn ogen pannenkoekenmix als idioot toppunt) in de supermarkt achterlaat.
Ik heb toevallig laatst een kant en klaar pannnenkoekmix gekocht waar alleen water bij moest. Geweldige uitvinding voor iemand die geen melk drinkt en nauwelijks eieren eet. Er zijn meerdere verklaringen naast 'gemakzucht'.
pi_83035162
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:16 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

ff iets wat ik gek vind;

een zak gala appels bij super de boer van 1,5 kg is ¤ 1,99 tot ¤ 2,49
een pakje met 4 gala appels bij super de boer (ligt ernaast) is ¤ 1,99
en ze smaken geeneens stukken beter. wat is het verschil???
Ik koop de laatste weken alleen nog maar van die verpakkingen van 4 stuks voor ¤ 1,99. Simpelweg omdat de kwaliteit van de "normale" gala appels echt crap is bij mijn super de boer. Veel rare plekken en te zacht. Die los verpakte hebben betere kwaliteit, zeker buiten het seizoen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:20:37 #110
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_83035831
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Goedkoop voedsel betekend gewoon zelf koken, geen kant en klaar producten, veel seizoensproducten, koolsoorten eten. Zelden vlees eten.
Kan zeer gezond zijn.
Ik kook dagelijkse gezonde voeding.
Het liefst inclu goed vlees en niet dat goedkope boordevol hormonen etc.
En liever de wat duurdere groenten dan dat in zakjes, ik snij zelf liever nml.
En het smaakt goddelijk, ieder die ik ken weet en zegt dat ik zalig kan koken.
En ik wil er zelf ook van genieten dus, maak ik graag iets lekkers klaar en geen troep dat bewerkt is of uit pakjes oid.
Eten koken is in feite een kunst, maar je moet er wel van houden uiteraard.
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_83036642
ha ha het topic is volledig buiten mijn controle : iedereen beweert hier dat geodkoop erg lekker is ha ha ha

maar goed ik heb geen geld voor den Appie en ik baal wel soms ....
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:40:24 #112
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83036904
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:35 schreef dandybleu het volgende:
ha ha het topic is volledig buiten mijn controle : iedereen beweert hier dat geodkoop erg lekker is ha ha ha

maar goed ik heb geen geld voor den Appie en ik baal wel soms ....
Ehm, wat wil je nou zeggen? Dat je nog steeds niet gelooft dat je voor weinig geld lekker kan eten?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_83039168
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:40 schreef Lips het volgende:

[..]

Ehm, wat wil je nou zeggen? Dat je nog steeds niet gelooft dat je voor weinig geld lekker kan eten?
Zelfs ik ben overtuigd, als je maar de tijd er voor neemt en zelf wilt koken (niet uit pakjes/zakjes)
pi_83039297
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:00 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Ik heb toevallig laatst een kant en klaar pannnenkoekmix gekocht waar alleen water bij moest. Geweldige uitvinding voor iemand die geen melk drinkt en nauwelijks eieren eet. Er zijn meerdere verklaringen naast 'gemakzucht'.
nah. het blijft gemakzucht. melk kost niets, eitjes ook niet. en dan eet je toch een maandje die 2 extra eitjes die je overhoudt. vers ei in je beslag is zoveel meer mjummie dan dat eipoeder in die kant-en-klaar-zooi. daarbij weet je dan tenminste wat je eet.
pi_83041899
quote:

[..]

Je kan zelfs gewoon bloem mixen met water en daar pannekoeken van bakken. Gebeurt hier weleens als we geen zin meer hebben om naar de winkel te gaan en trek hebben in pannenkoeken.
pi_83043861
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:33 schreef davo1979 het volgende:
Je kan zelfs gewoon bloem mixen met water en daar pannekoeken van bakken. Gebeurt hier weleens als we geen zin meer hebben om naar de winkel te gaan en trek hebben in pannenkoeken.
offtopic: karnemelk is ook erg lekker
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 20 juni 2010 @ 02:06:43 #117
244933 trovey
Nachtoele
pi_83044014
Of je neemt melkpoeder om pannekoeken te bakken, is heel lang houdbaar en als je geen melk drinkt maar toch melk wilt hebben voor pannenkoeken is het een ideale oplossing. Ik ben trouwens gek op melk.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_83046936
quote:
Op zondag 20 juni 2010 02:06 schreef trovey het volgende:
Of je neemt melkpoeder om pannekoeken te bakken, is heel lang houdbaar en als je geen melk drinkt maar toch melk wilt hebben voor pannenkoeken is het een ideale oplossing. Ik ben trouwens gek op melk.
mensen zijn gewoon verwend. als je een pak melk koopt voor je pannekoeken drink je de rest toch gewoon op. daarbij bestaan er volgens mij nog steeds halve liter pakken.
gemaksverwend trouwens , niet kwaliteitsverwend.
  zondag 20 juni 2010 @ 10:44:58 #119
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_83047284
quote:

[..]

Heb je de ingredientenlijst weleens bekeken? Dikke kans dat er melkpoeder in zit. En een heleboel troep.

OT: goekoop koken is erg makkelijk. Gewoon 1x in de week boodschappen doen, seizoensgroenten kopen en die in volgorde van max. bewaartijd opeten. Hele grote porties koken en die invriezen. Géén blik of potgroente kopen (is vies en verhoudingsgewijs duur), afgezien van tomaten in blik. Geen kant-en-klaarmeuk gebruiken. Zelf je yoghurt en brood maken. Rijst in balen kopen. Aardappels bij de boer halen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 20 juni 2010 @ 11:15:04 #120
296595 foodlover
live and learn
pi_83047859
Ik doe voor gemiddeld 50 euro per week boodschappen voor 2 personen en dat is incl:
- hondenbrokken (lightbrokken, Lidl)
- shampoo, tandpasta e.d.
- schoonmaakmiddelen als azijn, wcreiniger, allesreiniger, vloeibaar wasmiddel
- gemiddeld 2 flessen wijn (van rond de 3 euro)
- biertjes (sixpack Aldi o.i.d.)
- voor 3-4 x per week vlees
- verse seizoensgroente, fruit (niet heel veel fruit)
- lekkers als toastjes, kaasjes, chippie, nootje

Wat ik doe: 1x per week boodschappen doen, naar Lidl OF Aldi en rest op zelfde dag, dus ook in 1x bijhalen bij AH. Verder maak ik veel zelf, wil ik cake, dan bak ik er 1 (bloem,bakpoeder,eieren,) geen cakemeel kopen bv. idem met pannekoeken, pizza, stokbrood etc. Wil ik frietjes, dan schil ik zelf de aardappelen, purree, gepofte aardappelen etc idem. Ik gebruik weinig mixen en dure groenten koop ik diepgevroren (want buiten seizoen), bv. bloemkool of paprika's, peultjes.

Vanavond eten we elk een kogelbiefstukje, 3,49 per 2 bij de LIdl, maak er zelf verse frietjes bij, nog geen 30ct aan aardappelen, erbij peultjes bonduelle vriezer uit aanbieding, halve zak zo'n 50ct. en een halve komkommer voor komkommersla, ook 30ct. Tel daar nog een ui, wat sladressing, mayo, bij op en je zit op:
ca. 5,50 voor 2 personen, doe je daar een flesje rode wijn bij, zelfgemaakt stokbrood en roomboter en wat yoghurt met meloen zit je onder een tientje!

Ik zie vaak bij de AH mensen (no offence, ieder doet wat ie wil) met van die macaronipaketten, pasta, gehakt e.d. en dan kom je ook rond een tientje uit, heb je macaroni gegeten!

Financieel heb ik het niet nodig om op prijzen te letten maar ik vind het leuk om te doen en om zelf veel te maken, moet toegeven dat ik er wel eens een sport van maak om voor zo weinig mogelijk geld een lekkere maaltijd op tafel te zetten.
  zondag 20 juni 2010 @ 12:02:32 #121
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_83049077
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb je de ingredientenlijst weleens bekeken? Dikke kans dat er melkpoeder in zit. En een heleboel troep.

OT: goekoop koken is erg makkelijk. Gewoon 1x in de week boodschappen doen, seizoensgroenten kopen en die in volgorde van max. bewaartijd opeten. Hele grote porties koken en die invriezen. Géén blik of potgroente kopen (is vies en verhoudingsgewijs duur), afgezien van tomaten in blik. Geen kant-en-klaarmeuk gebruiken. Zelf je yoghurt en brood maken. Rijst in balen kopen. Aardappels bij de boer halen.
Vind jij.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_83049170
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:02 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Vind jij.
Vers is lekkerder. Als je blikvoer lekkerder vindt; gewoon je verse groente kapot koken en wat teveel zout toevoegen, dan smaakt het net als blikvoer
  zondag 20 juni 2010 @ 12:15:06 #123
139677 Curiosity
pi_83049400
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Vers is lekkerder. Als je blikvoer lekkerder vindt; gewoon je verse groente kapot koken en wat teveel zout toevoegen, dan smaakt het net als blikvoer
Ik vind sommige dingen best goed te eten uit blik danwel pot, bijv. doperwten en boontjes.
  zondag 20 juni 2010 @ 12:18:03 #124
45206 Pietverdriet
pi_83049479
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:15 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik vind sommige dingen best goed te eten uit blik danwel pot, bijv. doperwten en boontjes.
Boontjes uit blik, dat smaakt ergens tussen soda en zout in
  zondag 20 juni 2010 @ 12:21:31 #125
139677 Curiosity
pi_83049573
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Boontjes uit blik, dat smaakt ergens tussen soda en zout in
Ja zal best.
Maar mij smaakt het goed.
pi_83049601
doperwten en worteltjes eet ik liever uit pot dan uit diepvries. is lekkerder en nog makkelijker te bereiden ook
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 20 juni 2010 @ 12:22:46 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_83049606
Als je geen tijd hebt voor vers, neem dan diepvries. Niet alles hoeft vers te zijn. Maar blik of pot is inderdaad veel te zout. Al kan ik dat mijn man en kinderen ook niet bijbrengen. Die zweren bij doperwten en wortelen uit pot of blik
  zondag 20 juni 2010 @ 12:23:45 #128
139677 Curiosity
pi_83049632
Het enige wat ik werkelijk niet te vreten vind zijn doperwten uit het vriesvak.
pi_83049663
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:22 schreef Tinkepink het volgende:
Als je geen tijd hebt voor vers, neem dan diepvries. Niet alles hoeft vers te zijn. Maar blik of pot is inderdaad veel te zout. Al kan ik dat mijn man en kinderen ook niet bijbrengen. Die zweren bij doperwten en wortelen uit pot of blik
ik vind ze juist totaal niet zout uit potje. gooi er nog een hus peper overheen en klaar
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 20 juni 2010 @ 12:25:24 #130
45206 Pietverdriet
pi_83049689
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:23 schreef Curiosity het volgende:
dan vind je ze vers waarschijnlijk ook niet lekker
  zondag 20 juni 2010 @ 12:29:01 #131
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_83049800
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:23 schreef Curiosity het volgende:
Dat is eigenljk de enige manier waarop ik ze wel lekker vind. Vers heb ik helaas nooit gegeten. Wel verse peultjes overigens, maar dat is toch anders
pi_83050115
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:28 schreef dandybleu het volgende:
Ja dus dan ontdek je vanzelf op een dag de biologische supermarkt...... Super lekker dus ( maar helaas ook superduur ) ....en gezond omdat de ingredienten vaak superieur zijn ....
Dit topic staat vol met totaal onzinnige aannames. TS lijkt ervan uit te gaan alsof de prijs enkel gebaseerd is op de voedingswaarde en hoeveelheid vitamines in een product.

Natuurlijk is het zo dat bepaalde B-merken goedkoper zijn, omdat ze goedkopere ingrediënten gebruiken die ook minder gezond zijn. Dat wil alleen echt niet zeggen dat dit in al de gevallen zo is.

Het is helemaal niet moeilijk om goedkoop én gezond te eten. Belangrijk hierbij is vooral dat je zelf kookt. Uitkeringstrekkers/mensen die niet met geld om kunnen gaan eten in heel veel gevallen dure magnetronmaaltijden. En die zijn ook meestal ongezonder dan wanneer je het zelf maakt.

Zolang je zelf kookt, seizoensgebonden producten koopt, op aanbiedingen let en de vriezer goed weet te gebruiken is het heel goed te doen om goedkoop en gezond te koken.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zondag 20 juni 2010 @ 14:01:36 #133
244933 trovey
Nachtoele
pi_83053239
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:39 schreef Karammel het volgende:

[..]

Dit topic staat vol met totaal onzinnige aannames. TS lijkt ervan uit te gaan alsof de prijs enkel gebaseerd is op de voedingswaarde en hoeveelheid vitamines in een product.

Natuurlijk is het zo dat bepaalde B-merken goedkoper zijn, omdat ze goedkopere ingrediënten gebruiken die ook minder gezond zijn. Dat wil alleen echt niet zeggen dat dit in al de gevallen zo is.

Het is helemaal niet moeilijk om goedkoop én gezond te eten. Belangrijk hierbij is vooral dat je zelf kookt. Uitkeringstrekkers/mensen die niet met geld om kunnen gaan eten in heel veel gevallen dure magnetronmaaltijden. En die zijn ook meestal ongezonder dan wanneer je het zelf maakt.

Zolang je zelf kookt, seizoensgebonden producten koopt, op aanbiedingen let en de vriezer goed weet te gebruiken is het heel goed te doen om goedkoop en gezond te koken.

Over onzinnige aannames gesproken . Jij gooit mensen die een uitkering hebben meteen maar op de hoop van mensen die niet met geld kunnen omgaan en iedereen die slecht met geld zou kunnen omgaan zal ook wel niet goed eten. Voor de rest heb je wel degelijk gelijk maar deze bewering slaat natuurlijk nergens op.
Optimist tot in de kist
  zondag 20 juni 2010 @ 14:04:11 #134
45206 Pietverdriet
pi_83053323
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:01 schreef trovey het volgende:

[..]

Over onzinnige aannames gesproken . Jij gooit mensen die een uitkering hebben meteen maar op de hoop van mensen die niet met geld kunnen omgaan en iedereen die slecht met geld zou kunnen omgaan zal ook wel niet goed eten. Voor de rest heb je wel degelijk gelijk maar deze bewering slaat natuurlijk nergens op.
Toch blijkt het vaak uit onderzoek dat mensen die weinig geld te besteden hebben veel kant en klaar kopen.
Kan me herinneren dit vaker gelezen te hebben.
  zondag 20 juni 2010 @ 14:09:46 #135
244933 trovey
Nachtoele
pi_83053540
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch blijkt het vaak uit onderzoek dat mensen die weinig geld te besteden hebben veel kant en klaar kopen.
Kan me herinneren dit vaker gelezen te hebben.

Maar het moet niet maar meteen als feit hier neergezet worden. Er zijn genoeg mensen in een uitkeringssituatie die gewoon goed met hun voedsel en geld omgaan, net iets te gemakkelijk om iedereen dan maar op de hoop te gooien die het dan blijkbaar niet goed doet. Mensen met een uitkering zijn hier vaak toch al de gebeten hond op FOK! dus op nog meer vooroordelen zitten ze echt niet op te wachten.
Optimist tot in de kist
  zondag 20 juni 2010 @ 14:11:30 #136
45206 Pietverdriet
pi_83053605
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:09 schreef trovey het volgende:

[..]

Maar het moet niet maar meteen als feit hier neergezet worden. Er zijn genoeg mensen in een uitkeringssituatie die gewoon goed met hun voedsel en geld omgaan, net iets te gemakkelijk om iedereen dan maar op de hoop te gooien die het dan blijkbaar niet goed doet. Mensen met een uitkering zijn hier vaak toch al de gebeten hond op FOK! dus op nog meer vooroordelen zitten ze echt niet op te wachten.
Mij komen de tranen.
  zondag 20 juni 2010 @ 14:13:40 #137
244933 trovey
Nachtoele
pi_83053685
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mij komen de tranen.
Ik merk dat jij nog nooit ben aangekeken op het feit dat je buiten je schuld in een situatie hebt gezeten waar je niet in wilde zitten en waar andere mensen je op beoordelen omdat ze niet verder willen kijken dan dat hun neus lang is.
Optimist tot in de kist
  zondag 20 juni 2010 @ 14:20:22 #138
45206 Pietverdriet
pi_83053933
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik merk dat jij nog nooit ben aangekeken op het feit dat je buiten je schuld in een situatie hebt gezeten waar je niet in wilde zitten en waar andere mensen je op beoordelen omdat ze niet verder willen kijken dan dat hun neus lang is.
Heeft iets met in controle zijn over je leven te maken.
pi_83054097
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:35 schreef dandybleu het volgende:

Ja en heb ook wel eens een student gesproken die het met 20 euro per week moest doen om te eten.....Ja dat is wel een beetje het absolute minimum....Lager als dat bedrag heb ik echt nog nooit gehoord....

Daar zit ik ook wel aan zo ongeveer. Niet dat het per se moet, maar dat lukt me toch wel.

Geen vleesch eten, groente bij de Lidl scoren, of uit de diepvries (net zo gezond), geen snoep/chips/frisdrank e.d. (hou ik allemaal niet zo van). Gaat prima. Toen ik nog samenwoonde heb ik een tijdlang voor zo'n 100 euro per maand met z'n twee elke dag prima gegeten. En toen zelfs nog met vleesch.

A-merken hoeven niet per se beter te zijn. Dat geldt alleen voor pindakaas En supermarkten als Lidl verkopen ook prima dingen.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  zondag 20 juni 2010 @ 14:25:26 #140
244933 trovey
Nachtoele
pi_83054116
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tuurlijk, ziek worden/een aandoening krijgen kun je helemaal controleren Helemaal mijn fout . Al die mensen met dingen als kanker, MS, artritus/artrose etc., allemaal hun eigen schuld en daarom mogen we ze er ook op aankijken, hadden ze er maar voor moeten zorgen dat ze niet ziek werden
Optimist tot in de kist
pi_83054317
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:50 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Inderdaad
Bij de albert heijn zijn wij ook goedkoper uit dan bijv deka markt.

Wij eten dan wel elke dag vlees
Zijn met z'n 2en en dan 4 huisdieren en 40 euro per week doen wij er mee
Lukt prima
Zelf zo armoedig (nog geen 3 euro per dag, per persoon) boodschappen moeten doen, maar wel vier huisdieren onderhouden... ik begrijp daar echt helemaal niets van, maar ja, gelukkig is iedereen anders .
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 20 juni 2010 @ 14:39:59 #142
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_83054635
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:01 schreef trovey het volgende:

[..]

dat is helemaal niet wat hij zegt. Hij zegt enkel dat iemand met weinig geld en een gat in de hand duur voedsel (wat ook nog eens geen voedsel is) gaat kopen.

Wat slechts een idee van hem is en geen feit. Maar dat is in een soort tijdsvacuüm waarin iedereen genoeg tijd heeft om te werken, boodschappen doen, koken, afwassen, enzovoorts.

Mensen kopen kant en klaar omdat ze verder gewoon geen tijd hebben of geen manier weten om die tijd vrij te krijgen. Daarnaast zijn de ideeën over lekkernijen heel erg verstoord in de Westerse wereld.
Serieus, wie hier kent niet de "lekker naar de mac" gedachte?

Terwijl dat extreem duur en extreem onvoedzaam 'voedsel ' is. Maar dat is dus wel samen met bijvoorbeeld "woensdag patatdag" wel het normaal geachte lekkernij circuit waar we het over hebben. Daarnaast zijn er natuurlijk nog al de frisdranken en snoepgoed waar we als kinderen helemaal niet vandaan te slaan zijn.
(wat eigenlijk aangeeft dat er iets fundamenteel fout is met onze voedselinstincten in de westerse wereld en dat kinderen blijkbaar toch echt met tekorten rondlopen en geen 'verstandige' eetcultuur meekrijgen).
  zondag 20 juni 2010 @ 14:57:32 #143
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_83055378
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het eerste wat ik hierbij dacht: "dat idee moet wel van een babyboomer komen". Je profiel stelde niet teleur.

Het aparte aan de gehele 'you can do it' cultus, is dat juist het idee van gebrek aan controle onder de generatie vanaf de jaren 70 juist sterk aan kracht heeft gewonnen. Wat ook logisch is, want de kosten en risico's voor het door de vorige generatie als "normaal leven" gepropageerde idee ook enorm zijn toegenomen.

Het als heilig verkondigen van de eigen ervaringen heeft echt geen enkele waarde voor huidige en toekomstige generaties.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:04:02 #144
45206 Pietverdriet
pi_83055578
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Tuurlijk, ziek worden/een aandoening krijgen kun je helemaal controleren Helemaal mijn fout . Al die mensen met dingen als kanker, MS, artritus/artrose etc., allemaal hun eigen schuld en daarom mogen we ze er ook op aankijken, hadden ze er maar voor moeten zorgen dat ze niet ziek werden
Dat is een ander soort situatie dan waar je het net over had.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:15:52 #145
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83056011
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zelf zo armoedig (nog geen 3 euro per dag, per persoon) boodschappen moeten doen, maar wel vier huisdieren onderhouden... ik begrijp daar echt helemaal niets van, maar ja, gelukkig is iedereen anders .
Ik begrijp je geloof ik niet... Bedoel je nu te zeggen dat mensen wanneer ze in een financieel moeilijkere situatie komen, ze hun huisdieren maar op straat moeten zetten? Je zet je kinderen toch ook niet buiten op het moment dat je het financieel moeilijker hebt? Wanneer je die huisdieren aanschaft in die moeilijke situatie zou ik ook zeggen dat me dat niet zo'n goed idee lijkt. Maar als je die dieren al hebt, wat voor mens ben je dan als je ze buiten zet op het moment dat je het lastiger hebt??
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:16:07 #146
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_83056018
Gefeliciteerd pietverdriet : je hebt een topic over goedkoop eten ook kunnen veranderen in een discussie over je favoriete stokpaardje de uitkeringstrekker

Mag het nu weer ontopic?
  zondag 20 juni 2010 @ 15:16:17 #147
45206 Pietverdriet
pi_83056026
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:57 schreef Frith het volgende:

[..]

Het eerste wat ik hierbij dacht: "dat idee moet wel van een babyboomer komen". Je profiel stelde niet teleur.
1965 babyboomer?
LOL
Nee, niet echt
quote:
Het aparte aan de gehele 'you can do it' cultus, is dat juist het idee van gebrek aan controle onder de generatie vanaf de jaren 70 juist sterk aan kracht heeft gewonnen. Wat ook logisch is, want de kosten en risico's voor het door de vorige generatie als "normaal leven" gepropageerde idee ook enorm zijn toegenomen.
De Nintendo generatie die alles in hun reet geschoven kreeg en nooit ergens hun best voor heeft moeten doen. Geen wonder dat die dat anders zien, de wereld is hun een leven schuldig. Boe Hoe Hoe
quote:
Het als heilig verkondigen van de eigen ervaringen heeft echt geen enkele waarde voor huidige en toekomstige generaties.
Het zal me een rotzorg zijn, ik ben er niet op uit een volgschap te kweken. Ik kan prima voor mezelf zorgen en doe dat ook. Als jij je leven anders wilt leven, prima, maar dat is jouw keuze, en jouw eigen verantwoording.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:16:22 #148
244933 trovey
Nachtoele
pi_83056029
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is een ander soort situatie dan waar je het net over had.
We hadden het over uitkeringgerechtigen en jij vertelde dat je alle controle had in het leven...dan heb ik je of verkeerd begrepen of jij bent ineens een andere zijweg ingeslagen waarbij je even vergeten bent mij te informeren . Hoe dan ook, we gaan behoorlijk off-topic zo dus terug naar de voeding of dat duur moet zijn of goedkoop om goed te zijn (of dat qua voedingsstoffen of qua smaak is daar is iedereen in dit topic het nog niet over eens ).
Optimist tot in de kist
  zondag 20 juni 2010 @ 15:17:53 #149
45206 Pietverdriet
pi_83056088
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:16 schreef Windigo het volgende:
Gefeliciteerd pietverdriet : je hebt een topic over goedkoop eten ook kunnen veranderen in een discussie over je favoriete stokpaardje de uitkeringstrekker

Mag het nu weer ontopic?
Van mij wel. Ik begon er niet over.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:18:57 #150
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_83056125
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Van mij wel. Ik begon er niet over.
Oké daar heb ik dan overheen gelezen, excuses

Mogen we weer ontopic mensen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties