Tomaten 60 cent per pond. Wat voor "doosjes" koop jij?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:10 schreef Underdoggy het volgende:
Ik vraag het me af. Verse groente wordt steeds duurder terwijl blikvoer bijna gratis is. Tomaten uit blik.... 19ct oid verse tomaten al snel 3euro voor een doosje. Boontjes / wortellen etc hetzelfde. Op de markt zijn de prijzen (tenmniste hier @ Utrecht) ook niet meer de moeite waard.
en veel beter en gezonder.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat vooralAls je je maaltijden helemaal zelf klaar maakt en niet per se merkprodukten hoeft dan kan je super goedkoop eten hoor.
frisdrank is natuurlijk geheel uit den boze als je voor zeer weinig geld wilt rondkomen, dan drink je thee.quote:Sinds ik de AH wat links laat liggen en vooral boodschappen doe bij Lidl (prima vlees en groente en fruit hoor) en Nettorama (geweldige aanbiedingen en uitstekende groente en fruitafdeling) ben ik per week heel wat minder kwijt aan boodschappen en de smaak is er echt niet slechter door geworden. Ik wil alleen nog wel steeds Coca Cola en niets anders
Niets mis met tomaten uit blik, en voor verse groenten moet je eens bij turkse of marokkaanse groenteboeren gaan kijken.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:10 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Verse groente wordt steeds duurder terwijl blikvoer bijna gratis is. Tomaten uit blik.... 19ct oid verse tomaten al snel 3euro voor een doosje. Boontjes / wortellen etc hetzelfde. Op de markt zijn de prijzen (tenmniste hier @ Utrecht) ook niet meer de moeite waard.
Jajajaquote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
frisdrank is natuurlijk geheel uit den boze als je voor zeer weinig geld wilt rondkomen, dan drink je thee.
Buiten dat, je betaalt bij een merk vooral de marketing.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:17 schreef 08gnoT. het volgende:
Alsof prijs gelijkstaat aan kwaliteit. Het hoeft er niet eens een indicatie voor te zijn. Ken genoeg producten waarvan het A-merk volgepompt zit met toevoegingen, en het euroshopper-type enkel natuurlijke producten zijn.
Het schijnt dat tomaten in blik gezonder zijn door bepaalde chemische processen. Hetzelfde geldt overigens voor lang van te voren reeds gesneden kool, dus ook zakjes k&k gesneden kool zijn gezonder dan zelf vlak voor je gaat koken kool snijden.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Niets mis met tomaten uit blik, en voor verse groenten moet je eens bij turkse of marokkaanse groenteboeren gaan kijken.
Je moet uiteraard wel seizoensproducten eten.
Snelle oplossing: koop je groente en fruit dan ook niet bij de AH. Ik vind de kwaliteit daar overigens nog slecht ook; je kan vaak wel zien dat de omzet wat groente en fruit betreft wat lager is omdat het te duur is.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:19 schreef Underdoggy het volgende:
Bij normale supermarkten is verse groente niet meer te betalen wil ik meer duidelijk maken. Haal bij de AH / Superdeduur maar eens een tomaten of boontjes. Zelfs in het seizoen onbetaalbaar voor de minder bedeelden. Uiteraard zijn er ook andere supermarkten maar volgens mij is de tendens wel dat vers steeds duurder wordt. Paprika is tegenwoordig standaard een Euro of je moet ze per 3 kopen. Idiote prijzen maar je hebt geen keuze als je van vers en groenterijk (dus gezond) voedsel houdt.
Ik heb het idee dat je het eerder tussen je oren moet zoeken...quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:52 schreef dandybleu het volgende:
ha ik ben echt een vleeseter : ja dan merk je wel het verschil in je lichaam na het eten : als je dan een duur biefstukje hebt gekocht bij de alberthein dan heb je dat voldane gevoel in je lichaam : die je krijgt als je iets goeds hebt binnengekregen....
Soms heb ik dan geen geld en dan koop ik de goedkoopste leverworst bij de supermarkt.....Ja en na het eten voel ik me soms ( ha vaak meestal ) ellendig in mn lichaam....
ja das dan bepaald geen greenfield stukje vlees hee?
ja en wil je het nog lekkerder en gezonder hebben dan kom je bij de biologische supermarkt uit
Ik heb geen tijd om meerdere malen per week meerdere supermarkten te bezoeken. Ik snap ook niet waar mensen de tijd vandaan halen om Turkse supermarktjes af te struinen e.d. In het weekend oké dan ga ik ook wel eens naar een speciaal zaak om wat lekkers te halen maar meerdere malen per week?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het schijnt dat tomaten in blik gezonder zijn door bepaalde chemische processen. Hetzelfde geldt overigens voor lang van te voren reeds gesneden kool, dus ook zakjes k&k gesneden kool zijn gezonder dan zelf vlak voor je gaat koken kool snijden.
[..]
Snelle oplossing: koop je groente en fruit dan ook niet bij de AH. Ik vind de kwaliteit daar overigens nog slecht ook; je kan vaak wel zien dat de omzet wat groente en fruit betreft wat lager is omdat het te duur is.
Precies, koop je groente bij een goedkope groenteboer, meestal turks, die zijn zeer betaalbaar.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het schijnt dat tomaten in blik gezonder zijn door bepaalde chemische processen. Hetzelfde geldt overigens voor lang van te voren reeds gesneden kool, dus ook zakjes k&k gesneden kool zijn gezonder dan zelf vlak voor je gaat koken kool snijden.
[..]
Snelle oplossing: koop je groente en fruit dan ook niet bij de AH. Ik vind de kwaliteit daar overigens nog slecht ook; je kan vaak wel zien dat de omzet wat groente en fruit betreft wat lager is omdat het te duur is.
Waarom zou je meerdere malen per week moeten gaan?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:26 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik heb geen tijd om meerdere malen per week meerdere supermarkten te bezoeken. Ik snap ook niet waar mensen de tijd vandaan halen om Turkse supermarktjes af te struinen e.d. In het weekend oké dan ga ik ook wel eens naar een speciaal zaak om wat lekkers te halen maar meerdere malen per week?
Als student wordt je aardig creatief, ik heb hoef niet zo speciaal te eten, zodra het maar prima smaakt. En gemiddeld at ik bijv:quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van die zakjes ramen noodles oid kan je ook supergoedkoop eten maken(niet te eten overigens, imho)
Ik zou ook niet op dat budget kunnen zitten, maar je vraagt je toch af wat je dan wel niet kan koken voor bijv. 2 dollar per dag als je al voor 1 dollar dit soort eten kan maken (ze bakt zelfs koekjes!). Ik las ergens dat een Amerikaan gemiddeld 7 dollar per dag aan eten uitgeeft pp. Geen idee wat Nederlanders per dag uitgeven, maar ik haal niet de 7 euro.
De meeste groente/fruit wordt toch minder na een paar dagen of heb je daar een oplossing voor? Ik doel dan voornamelijk op bladgroente en paprika'squote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je meerdere malen per week moeten gaan?
Mijn bespraaktruc als student was gewoon geen zakjes kopen maar alles zelf bereiden met kruiden e.d. lekkerder, gezonder (minder zout!) en vooral goedkoper!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:30 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als student wordt je aardig creatief, ik heb hoef niet zo speciaal te eten, zodra het maar prima smaakt. En gemiddeld at ik bijv:
noodles (niet die kleintjes, maar als pasta, in een zak, voor 1 euro, kun je wel een week van eten!)
Kip of gehakt (kip bij voorkeur, maar gehakt kost maar 2 euro per kilo en was vaker in de aanbieding, kilo's kopen en invriezen![]()
Salade, gewoon bij de lidl om de hoek, komkommer, paar tomaten en krop sla.
Was in paar minuten klaar te maken, en kost je eigenlijk niets, moet je wel wat kruiden en saus erbij nemen, wordt anders wat droogjes, maar zo kun je zelfs makkelijk voor 15 euro p/w eten! Als het snel klaar te maken is en pittig smaakt ben ik al snel tevredenMaar ik denk zelf dat vooral je 'extra' inkopen het probleem zijn wanneer je weinig geld hebt. Cruciaal eten is niet zo duur. Maar juist de extra dingen kosten je een hoop geld. Fles drinken daar, zakje chips hier, zakjes nootjes voor de vrijdagavond etc..
Let eens op in de supermarkt, hoeveel producten mensen kopen die eigenlijk niet gekocht worden als eten, maar voor de smaak
Wat voor zakjes kocht jij normaliter dan?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:33 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Mijn bespraaktruc als student was gewoon geen zakjes kopen maar alles zelf bereiden met kruiden e.d. lekkerder, gezonder (minder zout!) en vooral goedkoper!
Conimex / Honig ellende? Wereldgerechten e.d. ? Volgens mij koopt half Nederland die dingen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wat voor zakjes kocht jij normaliter dan?
En? als je op een krap budget zit moet die sowieso de hele week bladgroenten eten, duur en weinig voedingswaarde. Dan eet je knolraap, uien, koolsoorten, meirapen, snijbonen (in het seizoen) en die blijven lang goed in de koelkast, paprika trouwens ook, net als ijsbergsla.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:32 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
De meeste groente/fruit wordt toch minder na een paar dagen of heb je daar een oplossing voor? Ik doel dan voornamelijk op bladgroente en paprika's
Mensen die 40 uur in de fabriek werken en kinderen hebben moeten echt op het geld letten, omdat ze ondanks hun niet al te hoge salaris nog steeds veel mogen bijdragen aan onze geweldige overheid.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:34 schreef fs180 het volgende:
Zal ook te maken hebben met welke reden je goedkoop moet eten. Als je 40 uur werkt op een kantoorbaan zul je niet persee naar de aldi moeten (in het algemeen). Juist de mensen die geen fulltime baan hebben, van een bijstand leven of studeren hebben vaak ook meer tijd, maar weinig geld
Dat is je eigen schuld.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:38 schreef P.F het volgende:
Ik eet geen vlees maar ik ben wel bizar veel kwijt aan eten
Ah, ja daar kun je inderdaad een fortuin aan uitgeven. Moeders kruidenkastjes staan daar dan ook vol mee. Terwijl daar bij mij een paar pannen, chilisaus en een berg kruiden staan (potjes pepers, dat soort).quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:35 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Conimex / Honig ellende? Wereldgerechten e.d. ? Volgens mij koopt half Nederland die dingen.
Natuurlijk, zeg ook niet dat die het makkelijk hebben. Kom zelf uit een éénoudergezin met 3 kinderen, dus dat snap ik ook zeker. Maar over het algemeen hebben die toch iets meer financiele vrijheden..quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen die 40 uur in de fabriek werken en kinderen hebben moeten echt op het geld letten, omdat ze ondanks hun niet al te hoge salaris nog steeds veel mogen bijdragen aan onze geweldige overheid.
Volgens mij kan een groot deel van Nederland niet eens meer koken en moeten ze wel omdat op zo'n pak tenminste een simpel te volgen recept staatquote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:35 schreef Underdoggy het volgende:
Conimex / Honig ellende? Wereldgerechten e.d. ? Volgens mij koopt half Nederland die dingen.
dat begrijp ik niet zo goed. Volgens mij heeft het weinig met niet kunnen te maken, maar met niet durven of er te beroerd voor zijn.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij kan een groot deel van Nederland niet eens meer koken en moeten ze wel omdat op zo'n pak tenminste een simpel te volgen recept staat
Ik heb vrienden die niet in staat zijn om fatsoenlijk rijst te koken.... Het is een stukje opvoeding wat tegenwoordig nogal eens ontbreekt.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:59 schreef Estola het volgende:
[..]
dat begrijp ik niet zo goed. Volgens mij heeft het weinig met niet kunnen te maken, maar met niet durven of er te beroerd voor zijn.
Neem bijv pannenkoekenmeel.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:59 schreef Estola het volgende:
dat begrijp ik niet zo goed. Volgens mij heeft het weinig met niet kunnen te maken, maar met niet durven of er te beroerd voor zijn.
Ja, je moet ook zo'n "shaker" kopen... De helft van de meel, dubbele prijs maar het scheelt opruimen!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Neem bijv pannenkoekenmeel.
Je koopt een redelijk duur pak pannenkoekenmeel. Daar doe je dan melk en eieren bij en je kan pannenkoeken bakken.
Of je koopt een supergoedkoop pak bloem. Daar doe je melk, eieren en zout bij en je kan ook pannenkoeken bakken.
Ben ik nou gek?
Helemaal zo'n marketingtruc!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:07 schreef Underdoggy het volgende:
Ja, je moet ook zo'n "shaker" kopen... De helft van de meel, dubbele prijs maar het scheelt opruimen!
Goedkope winkel als je 't mij vraagt. Alleen de appels zijn in verhouding stervensduur.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:52 schreef Twizu het volgende:
Ontbijt:
Melk met havermout en appel.
- Melk 0,47 ct per liter (euroshopper).
- Havermout 0.38 ct per 500 gram (euroshopper).
- Appels dagprijs/ - 1,20 euro per kilo.
Mijn appels van gisteren kostten 43 cent per 2 (99 cent per kilo). Dus 1,20 is denk ik niet 'stervensduur'.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Goedkope winkel als je 't mij vraagt. Alleen de appels zijn in verhouding stervensduur.
Dat vind ik inderdaad de meest belachelijke uitvinding!! Daarbij is pannenkoekenmix veel ongezonder door toevoeging van suiker en zout en het is nog minder lekker ook!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Neem bijv pannenkoekenmeel.
Je koopt een redelijk duur pak pannenkoekenmeel. Daar doe je dan melk en eieren bij en je kan pannenkoeken bakken.
Of je koopt een supergoedkoop pak bloem. Daar doe je melk, eieren en zout bij en je kan ook pannenkoeken bakken.
Ben ik nou gek?
ff iets wat ik gek vind;quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn appels van gisteren kostten 43 cent per 2 (99 cent per kilo). Dus 1,20 is denk ik niet 'stervensduur'.
Bonnetje ligt toevallig naast me
edit: oh wacht, je zei in verhouding.
Ja, vers eten is in verhouding wel duur.
Het verpakkingsgemak. Of zo. Ik snap er ook niets van hoorquote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:16 schreef FutureFairytale het volgende:
ff iets wat ik gek vind;
een zak gala appels bij super de boer van 1,5 kg is ¤ 1,99 tot ¤ 2,49
een pakje met 4 gala appels bij super de boer (ligt ernaast) is ¤ 1,99
en ze smaken geeneens stukken beter. wat is het verschil???
Lees eens heel goed wat ik precies heb zitten quoten...quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn appels van gisteren kostten 43 cent per 2 (99 cent per kilo). Dus 1,20 is denk ik niet 'stervensduur'.
Bonnetje ligt toevallig naast me
edit: oh wacht, je zei in verhouding.
Ja, vers eten is in verhouding wel duur.
Ik had al geëdit dat ik verkeerd had gelezen. Moet jij ook goed lezen, k?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
Lees eens heel goed wat ik precies heb zitten quoten...
Appels van ¤ 1,20 en dan melk en havermout van elk nog geen halve cent per eenheid.
Heeft niets met jouw edit te maken maar meer met Twizu's onvermogen om met geld om te gaan.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had al geëdit dat ik verkeerd had gelezen. Moet jij ook goed lezen, k?
idd, dan koopt iedereen toch 2x 250 gram? denk dat supermarkten soms niet goed nadenken over prijzen ofzo, anders snap ik het ook nietquote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het verpakkingsgemak. Of zo. Ik snap er ook niets van hoor
Je ziet wel vaker dat soort rare prijzen in supermarkten. Bijvoorbeeld 1 pakje boter van 500 gram is dan duurder dan 2 pakjes (zelfde merk) van 250 gramJe zou het andersom verwachten.
Wie wel?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:33 schreef P.F het volgende:
Ik kan btw niet overleven op pannnenkoeken!
Je kan niet koken bedoel je?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:48 schreef P.F het volgende:
[..]
Nah, ik hou niet zo van droge rijst + blikgroenten..
Ik kan wel koken maar ik kook nooit.. Dan ga ik als ik toch kook voor zo voedzaam/goedkoop mogelijk.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan niet koken bedoel je?
Goedkope ingredienten kunnen geweldige gerechten maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |