abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82980121
Denk je dat je kan overleven op goedkoop voedsel?

Ja ik startte ergens op internet een discussie : Over het feit dat ik denk dat bijstandsmoeders het zwaar hebben ( door te weinig geld )

Een spinoff ontstond er toen : Over het onderwerp eten : Sommige mensen denken dat je gezond kan blijven met goedkoop voedsel..

Maar ja ha heb je die goedkope aardappels wel eens geroken ? Die stinken een uur in de wind naar een soort pokon mest.....( te koop bij de Aldi bijvoorbeeld )

Ja en ook hetzelfde met de geodkoopste lasagna : Die smaakt heel waterig en ja als je die gegeten hebt dan merk ik echt wel in mijn body een soort signaal dat ik niet de juiste voeding heb binnen gekregen....

Ja ik denk dan : Boehoe zal wel niet gezond zijn ....Ja en bijvoorbeeld aardappellen voor de iets rijkere mensen onder ons ( bij de Appie ) ja die ruiken gewoon echt veel gezonder hee? Dan denk ik ja : Dan zal er ook wel iets voedbaarders inzitten.....Kwa mineralen enzo.....Maar ja voor iemand met een kleine beurs dus echt onbetaalbaar

Maar ja heel veel mensen beweren dan dat er nix mis mee is met de allergoedkoopste aardappels bij de Aldi.......

Laatst zat ik ook zonder geld en toen heb ik salami gekocht van het goedkoopste merk bij de Super de Boer.... Ha je klomp breekt wel hoe goedkoop het is : Ongeveer 2 euro per halve kilo...

Toch toen ik thuis was heb ik heel lang gewacht met het openen ervan .... Ja op een of andere manier vertrouwde ik het toch niet helemaal : Alleen ja toen de honger kwam in mn buikje ben ik toch maar gaan eten.... ( het viel wel mee maar ja volgens mij kan het nooit echt goed zijn zo goedkoop )

Toch is een klein deel van de bevolking : ( bijstandsmoeders bijvoorbeeld ) bijna soort van verplicht alles zo goedkoop in te kopen in de super.....En dus ook verplicht zijn om hun kinderen hier mee te voeden.....

Ha en whats my point excactly? Ha weet ik ook eigenlijk niet helemaal : Zomaar wat chit chat dus eigenlijk .....Maar ja als ik tv kijk : Ja dan zie ik het wel door een linkse bril hee? Mensen in Nederland hebben geld bijvoorbeeld om even een tripje te maken naar Afrika voor een potje voetbal te kijken....Ja en een ander deel die loopt bij de voedelbank en moet dan maar nog eens zien of hij of zij nog wat voedzaams binnen krijgt hee?

Ja en heb ook wel eens een student gesproken die het met 20 euro per week moest doen om te eten.....Ja dat is wel een beetje het absolute minimum....Lager als dat bedrag heb ik echt nog nooit gehoord....

Ja ik denk dan wel bij mezelf : Ja dat is een klein beetje scheef gegroeid in Nederland .... Maar ja ha ha ik ben dan ook van huis uit een linkse rakker ....

Toi toi toi

pi_82980165
Wij hier overleven al 2 jaar op goedkoop voedsel
En het is prima te doen
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:39:48 #3
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_82980394
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:35 schreef Pixie. het volgende:
En het is prima te doen
Ik doe het al 3 jaar met zo'n 30 tot 40 euro per week, en dan kan ik bij albert heijn boodschappen doen als ik n beetje oplet. Ik eet er goed van hoor! Als je een goede voorraadkast hebt kan je goed eten van weinig geld, alleen niet elke dag vlees. Maar da's prima te overleven, ik eet een of twee keer per week vlees en het gaat prima. Als je het met dat budget moet doen met 3 kinderen, ja dan zou ik t ook niet weten. Maar voor mij alleen is het prima.
pi_82980685
@ TT: Dat weet ik wel zeker ja. Tuurlijk smaakt het niet altijd hetzelfde als wat duurdere merken, maar dat betekent niet meteen dat het ranzig, niet goed of whatever is..
pi_82981153
Wat een verschrikkelijk vermoeiende schrijfstijl heb jij TS, maar dat terzijde.

Ja, je zou best kunnen overleven op goedkoper voedsel. Misschien dat je niet al je vitamines en mineralen ermee binnenkrijgt, maar er bestaat ook goedkoop fruit, na half 5 zaterdagmiddag op de markt ofzo.

Maar ik zou er diep ongelukkig van worden als ik goedkoop voedsel (waaraan je ook proeft dat het goedkoop is) zou moeten eten. Ik zal pas als laatste mogelijkheid gaan bezuinigen op goed en gezond eten als ik in een financieel moeilijke situatie terechtkom.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_82981294
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:39 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik doe het al 3 jaar met zo'n 30 tot 40 euro per week, en dan kan ik bij albert heijn boodschappen doen als ik n beetje oplet. Ik eet er goed van hoor! Als je een goede voorraadkast hebt kan je goed eten van weinig geld, alleen niet elke dag vlees. Maar da's prima te overleven, ik eet een of twee keer per week vlees en het gaat prima. Als je het met dat budget moet doen met 3 kinderen, ja dan zou ik t ook niet weten. Maar voor mij alleen is het prima.
Inderdaad
Bij de albert heijn zijn wij ook goedkoper uit dan bijv deka markt.

Wij eten dan wel elke dag vlees
Zijn met z'n 2en en dan 4 huisdieren en 40 euro per week doen wij er mee
Lukt prima
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_82981371
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:35 schreef Pixie. het volgende:
En het is prima te doen
Ja ik heb het ok wel eens gedaan voor een tijd... Maar ja een jaartje ofzo dat trek ik wel maar op lange termijn hee?
pi_82981535
Ik leef al jaren op goedkoper voedsel...A-merken zijn zo overgewaardeerd.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_82981687
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:51 schreef dandybleu het volgende:

[..]

Ja ik heb het ok wel eens gedaan voor een tijd... Maar ja een jaartje ofzo dat trek ik wel maar op lange termijn hee?
Het ligt eraan wat je koop eh
En huismerken zijn zo slecht nog niet
pi_82983120
Ha mijn broer die let altijd een beetje op de centjes ook ( dit terwijl ie geld genoeg heeft )

Koopt ie dus doodluek euro-shopper borrelnootjes bij de Appie...Ha en dan ben ik bij hem op bezoek en die dingen smaken echt naar karton.......Helemaal geen feest dus.....Net alsof je een feest hebt thuis met een zxak chips die een dag heeft open gestaan en met cola zonder prik ........

Koop je de Aldi borrelnootjes ( ook goedkoop ) ja die smaken nog ergens naar hee?...Bijna net zo lekker als Duivis nootjes....

Ja dan snap ik de AH niet helemaal dat ze dat in hun winkel hebben liggen......
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:21:24 #11
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_82983405
Ts heeft gelijk!
Voedsel moet goede kwaliteit hebben, en mensen kunnen wel zeggen zo leef ik nu al jaren, lekker goedkoop, kijk nu ben je nog niet ziek...maar die tijd komt...tzt!
En dan?

Dus al het geld zou men als men arm is, wel moeten spenderen aan goed voedsel, dat houdt dan misschien in dat er voor de rest niets overblijft.
Dat zijn keuzes die men maakt.
Ik zou gaan voor gezonde voeding.
Dan bv maar geen nieuwe kleding, als men dat al kan betalen als men in die situatie zit.

In feite krijg je hiermee ook nog eens ongezonde volwassenen tzt.
Plus als men goedkoop voedsel tot zich neemt, er meer problemen ontstaan, denk aan kleurstoffen en smaakstoffen, waardoor kinderen te druk kunnen worden en vervelend.

Dus ts goede stelling!
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_82983537
Gezonde voeding heeft niets te maken met het bedrag
Als je gewoon de aanbiedingen neemt die er zijn ( groenten, fruit etc)
Er zijn ook dure producten waar genoeg zooi in zit
Het ligt er aan wat je koopt
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:24:14 #13
244933 trovey
Nachtoele
pi_82983603
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:21 schreef Druuna het volgende:
Ts heeft gelijk!
Voedsel moet goede kwaliteit hebben, en mensen kunnen wel zeggen zo leef ik nu al jaren, lekker goedkoop, kijk nu ben je nog niet ziek...maar die tijd komt...tzt!
En dan?

Dus al het geld zou men als men arm is, wel moeten spenderen aan goed voedsel, dat houdt dan misschien in dat er voor de rest niets overblijft.
Dat zijn keuzes die men maakt.
Ik zou gaan voor gezonde voeding.
Dan bv maar geen nieuwe kleding, als men dat al kan betalen als men in die situatie zit.

In feite krijg je hiermee ook nog eens ongezonde volwassenen tzt.
Plus als men goedkoop voedsel tot zich neemt, er meer problemen ontstaan, denk aan kleurstoffen en smaakstoffen, waardoor kinderen te druk kunnen worden en vervelend.

Dus ts goede stelling!

Je hebt het over gezonde voeding, TS heeft het over duurdere merken die beter zouden smaken dus jullie hebben het niet over hetzelfde. Gezonde voeding kan ook een goedkoper merk zijn maar daar trekt TS de neus voor op. Voorbeeld: verse melk, je kunt het goedkoopste pak nemen en het duurste pak, beiden blijft dagverse melk, het ene is niet gezonder dan het andere.
Optimist tot in de kist
pi_82983832
Omgedraaid werkt het ook : Vroeger toen zette ik vaak de bloemetjes buiten ( terwijl ik er geen geld voor had ha ha ) maar ja toen was ik echt wel een fijnproever....

Ja dus dan ontdek je vanzelf op een dag de biologische supermarkt...... Super lekker dus ( maar helaas ook superduur ) ....en gezond omdat de ingredienten vaak superieur zijn ....

Koop je daar bijvoorbeeld een pot amandel pasta .... Heerlijk op brood of over de kip ( marineren ) en ja je lichaam merkt dan echt wel dat het wat bijzonders gegeten heeft....

Maar ja ha hee? Totaal onbetaalbaar ( voor mij dan )
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:42:24 #15
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_82984571
Kan prima hoor.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:52:03 #16
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_82985079
Ontbijt:
Melk met havermout en appel.

- Melk 0,47 ct per liter (euroshopper).
- Havermout 0.38 ct per 500 gram (euroshopper).
- Appels dagprijs/ - 1,20 euro per kilo.

's Middags:
- Volkorenbrood (1,20 euro AH)
- Pindakaas (0,92 per pot á 600 gram)
- Tomatenpuree (0.06 per blikje)
- Kaas (AH Goudse jong belegen 30+ plakken, 3,99)

etcetera..
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:54:08 #17
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_82985181
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Je hebt het over gezonde voeding, TS heeft het over duurdere merken die beter zouden smaken dus jullie hebben het niet over hetzelfde. Gezonde voeding kan ook een goedkoper merk zijn maar daar trekt TS de neus voor op. Voorbeeld: verse melk, je kunt het goedkoopste pak nemen en het duurste pak, beiden blijft dagverse melk, het ene is niet gezonder dan het andere.
Het is toch bekend dat goedkope voeding, vaker meer gifstoffen bevat?
Groentes bv komen van de veiling, je hebt verschillende gradaties, qua kwaliteit.
Het duurste is meestal ook wel het best.

Merkartikelen smaken uberhaupt vaak al veel beter dan de merkloze artikelen, dus heb ik het over hetzelfde als ts, althans vanuit mijn optiek
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_82985225
Overleven kan wel!

Maar wat ik lees dat mensen voor 40 euro boodschappen doen in de week, dat lukt me niet.
Ik let nergens op met boodschappen doen en ben zeker tussen de 80 en 100 euro kwijt in de week voor 2 pers.

Ik koop wel alles vers dus geen macaronipakket. Dat is wel een stukje duurder.

Maar wss. als ik er op let zou ik ook wel veel kunnen besparen al betwijfel ik of ik voor 40 euro rond kan komen.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:21:12 #19
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_82986746
Als ik zou moeten kan ik overleven op water en brood, maar of ik er gelukkiger van word
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:23:48 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82989760
Goedkoop voedsel betekend gewoon zelf koken, geen kant en klaar producten, veel seizoensproducten, koolsoorten eten. Zelden vlees eten.
Kan zeer gezond zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 18:24:50 #21
244933 trovey
Nachtoele
pi_82992031
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:54 schreef Druuna het volgende:

[..]

Het is toch bekend dat goedkope voeding, vaker meer gifstoffen bevat?
Groentes bv komen van de veiling, je hebt verschillende gradaties, qua kwaliteit.
Het duurste is meestal ook wel het best.

Merkartikelen smaken uberhaupt vaak al veel beter dan de merkloze artikelen, dus heb ik het over hetzelfde als ts, althans vanuit mijn optiek

Die kwaliteitgradaties heeft te maken met het feit of bv een komkommer recht is of krom....met gezond heeft dat niets te maken en op dure groente kan zelfs meer gif zitten juist omdat het er perfect uitziet en niet is aangetast door insectenvraat. En wat betreft A-merken tegenover huismerken of zelfs dingen als Euroshopper.....vaak ook maar een persoonlijke smaakbeleving. Ik heb goedkope cheap-ass pindakaas van Super de Boer waar meer pinda's inzitten dan de o zo bejubelende Calve en waar buiten pinda's en zout verder niets raars inzit en die is echt beter van smaak dan de Calve. Het beste is nog altijd naar de etiketten te kijken i.p.v. de prijs, prijs zegt werkelijk niets maar het etiket alles.

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 18-06-2010 19:37:01 ]
Optimist tot in de kist
pi_82992762
Waar wij vooral tegen aan lopen met goedkope boodschappen is me vriendin moet op dieet en daar horen natuurlijk bepaalde magere vleessoorten bij. Die nouja niet onbetaalbaar zijn maar prijzig. Te denken aan biefstuk, rosbief enz. Natuurlijk kunnen we vleesvervangers nemen maar ook die zijn behoorlijk prijzig. En het is ook een beetje lullig als de 1 met een biefstuk zit en de ander met een balletje gehakt.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 18:52:51 #23
244933 trovey
Nachtoele
pi_82993048
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:45 schreef davo1979 het volgende:
Waar wij vooral tegen aan lopen met goedkope boodschappen is me vriendin moet op dieet en daar horen natuurlijk bepaalde magere vleessoorten bij. Die nouja niet onbetaalbaar zijn maar prijzig. Te denken aan biefstuk, rosbief enz. Natuurlijk kunnen we vleesvervangers nemen maar ook die zijn behoorlijk prijzig. En het is ook een beetje lullig als de 1 met een biefstuk zit en de ander met een balletje gehakt.

Gewoon met de bekende 35% korting kopen en of invriezen of dezelfde dag eten....ik ben ook op dieet (medische gronden) en dit is de enige manier voor mij om me zulke vleessoorten te veroorloven (en gewoon een kleiner stukje vlees eten ).
Optimist tot in de kist
  vrijdag 18 juni 2010 @ 19:13:45 #24
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82993734
wat een idiote vraag. Minimaal 30% van Nederland leeft op goedkoop voedsel.

Natuurlijk kun je er op "overleven", want dacht je dan? Of je er oud en gelukkig gezond van zult blijven is wat anders.
pi_82995210
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:52 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon met de bekende 35% korting kopen en of invriezen of dezelfde dag eten....ik ben ook op dieet (medische gronden) en dit is de enige manier voor mij om me zulke vleessoorten te veroorloven (en gewoon een kleiner stukje vlees eten ).
Dank je wel voor de tip! Zover had ik nog niet nagedacht eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')