Denk je dat je kan overleven op goedkoop voedsel?
Ja ik startte ergens op internet een discussie : Over het feit dat ik denk dat bijstandsmoeders het zwaar hebben ( door te weinig geld )
Een spinoff ontstond er toen : Over het onderwerp eten : Sommige mensen denken dat je gezond kan blijven met goedkoop voedsel..
Maar ja ha heb je die goedkope aardappels wel eens geroken ? Die stinken een uur in de wind naar een soort pokon mest.....( te koop bij de Aldi bijvoorbeeld )
Ja en ook hetzelfde met de geodkoopste lasagna : Die smaakt heel waterig en ja als je die gegeten hebt dan merk ik echt wel in mijn body een soort signaal dat ik niet de juiste voeding heb binnen gekregen....
Ja ik denk dan : Boehoe zal wel niet gezond zijn ....Ja en bijvoorbeeld aardappellen voor de iets rijkere mensen onder ons ( bij de Appie ) ja die ruiken gewoon echt veel gezonder hee? Dan denk ik ja : Dan zal er ook wel iets voedbaarders inzitten.....Kwa mineralen enzo.....Maar ja voor iemand met een kleine beurs dus echt onbetaalbaar
Maar ja heel veel mensen beweren dan dat er nix mis mee is met de allergoedkoopste aardappels bij de Aldi.......
Laatst zat ik ook zonder geld en toen heb ik salami gekocht van het goedkoopste merk bij de Super de Boer.... Ha je klomp breekt wel hoe goedkoop het is : Ongeveer 2 euro per halve kilo...
Toch toen ik thuis was heb ik heel lang gewacht met het openen ervan .... Ja op een of andere manier vertrouwde ik het toch niet helemaal : Alleen ja toen de honger kwam in mn buikje ben ik toch maar gaan eten.... ( het viel wel mee maar ja volgens mij kan het nooit echt goed zijn zo goedkoop )
Toch is een klein deel van de bevolking : ( bijstandsmoeders bijvoorbeeld ) bijna soort van verplicht alles zo goedkoop in te kopen in de super.....En dus ook verplicht zijn om hun kinderen hier mee te voeden.....
Ha en whats my point excactly? Ha weet ik ook eigenlijk niet helemaal : Zomaar wat chit chat dus eigenlijk .....Maar ja als ik tv kijk : Ja dan zie ik het wel door een linkse bril hee? Mensen in Nederland hebben geld bijvoorbeeld om even een tripje te maken naar Afrika voor een potje voetbal te kijken....Ja en een ander deel die loopt bij de voedelbank en moet dan maar nog eens zien of hij of zij nog wat voedzaams binnen krijgt hee?
Ja en heb ook wel eens een student gesproken die het met 20 euro per week moest doen om te eten.....Ja dat is wel een beetje het absolute minimum....Lager als dat bedrag heb ik echt nog nooit gehoord....
Ja ik denk dan wel bij mezelf : Ja dat is een klein beetje scheef gegroeid in Nederland .... Maar ja ha ha ik ben dan ook van huis uit een linkse rakker ....
Toi toi toi