Klopt, 1 of ander goedkoop merk boontjes of erwtjes is gewoon heel goedkoop.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:55 schreef RobinOok het volgende:
Verder ben ik dan weer niet zo naief zoals velen hier om te denken dat potjes, blikken of diepvriesgroenten duurder zouden zijn dan vers. Integendeel dus. Zie hier ook veel suggesties voorbij komen die je echt niet redt met 1,50 per dag/maaltijd.
Ipv deze opmerking kun je misschien suggesties aan dragen waar hij wel wat aan heeft.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het ontbreekt de jongeman aan kennis, dat is mijn kortste conclusie.
Mijn ervaring is dat er bij de Lidl vaak minder water is toegevoegd dan vlees van de appie. Helemaal bij kipfilet en blokjes spek.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:54 schreef Sessy het volgende:
Bij de lidl en aldi zit er vaak enorm veel water toegevoegd aan 't vlees en vis (dat weten ze knap te verbergen, maar die chemische goedjes die ze gebruiken om 't water in 't vlees vast te houden zijn niet goed voor je) en daarnaast zitten e
En dat van 't water toevoegen aan vlees en vis is een algemeen bekend verschijnsel, niet alleen in NL. Ik denk dat wie hierboven zei dat 't niet smaakte bij goedkope vis met name dus diepvriesvis bedoelde waar men wel eens tot 20% ijs aan toevoegt...![]()
Jep,quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:50 schreef Weird- het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er bij de Lidl vaak minder water is toegevoegd dan vlees van de appie. Helemaal bij kipfilet en blokjes spek.
volgens mij voegen ze tegenwoordig dat andere goedje toe, eiwitdrap. als je ah rundergehakt in de pan legt komen daar allemaal van die eiwitsliertjes uit (zie dat nooit als ik het bij de turkse slager haal - en volgens mij hoort het ook niet?)quote:
Of turks, om maar wat te noemenquote:Toko is een aziatisch winkeltje
Ja aziatisch gaat niet zo mooi met m'n allergieen. Turks doe ik wel eens ja.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:34 schreef fs180 het volgende:
Toko is een aziatisch winkeltje met bergen goedkoop eten, zakken noodles, kruiden, loempia's en weet ik veel nog meer. Kom er paar keer per jaar om van alles in te slaan, en goedkoop natuurlijk
Ja mja die zitten hier alledrie aan de oostelijke kant van de stad.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:50 schreef Weird- het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er bij de Lidl vaak minder water is toegevoegd dan vlees van de appie. Helemaal bij kipfilet en blokjes spek.
Eiwit wordt er door gedaan om te zorgen dat het water er niet uit loopt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
volgens mij voegen ze tegenwoordig dat andere goedje toe, eiwitdrap. als je ah rundergehakt in de pan legt komen daar allemaal van die eiwitsliertjes uit (zie dat nooit als ik het bij de turkse slager haal - en volgens mij hoort het ook niet?)
Mensen die nu ook al prefab hamburgers en gehaktballen eten zal het echt niets uitmaken. En op zich is er ook niks mis mee natuurlijk. Oma deed ook al een boterham of paneermeel door d'r ballen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:10 schreef Oceanonix het volgende:
Ik weet sinds gisteren niet wat ik erger vind, vlees waaraan water wordt toegevoegd of hybride vlees!
Weer met soya-eiwit zeker? He bah, moet ik straks zeker alles biologisch gaan halen of zo.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:10 schreef Oceanonix het volgende:
Gisteren was er een item bij het RTL nieuws over dit nieuwe product naar aanleiding van dit persbericht
Natuurlijk, maar het blijft strekken en belazeren.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:27 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Mensen die nu ook al prefab hamburgers en gehaktballen eten zal het echt niets uitmaken. En op zich is er ook niks mis mee natuurlijk. Oma deed ook al een boterham of paneermeel door d'r ballen.
Niet als het er gewoon opstaat. Sommige mensen willen graag minder vlees eten. Net zoals sommige mensen graag zo'n Valess-ding willen eten omdat het geen vlees is.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het blijft strekken en belazeren.
TS woont in Rotterdam en is te beroerd om even naar de markt te gaan omdat hij geen geld heeft voor koffie onderwegquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:33 schreef Maanvis het volgende:
Als je een beetje bekend bent in de provincie dan hoef je je groente niet ens bij de super te halen maa rdan ga je gewoon van boer naar boer in het seizoen om gratis of heul goedkoop verse groente en fruit te halen
Iddquote:Op woensdag 23 juni 2010 14:02 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
TS woont in Rotterdam en is te beroerd om even naar de markt te gaan omdat hij geen geld heeft voor koffie onderweg
dat dus, en al helemaal als je in rotterdam woont en markten hebt waar alles echt heel erg goedkoop is. Zou willen dat we dat ook hier in Delft haddenquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:34 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Idd![]()
![]()
Je hebt niet kunnen en niet willen; ķf eindje fietsen ķf geen lekkere dingen van de markt. Life's all about choices.
dat ligt aan haar lichaamsbouw en het gewicht van haar botten.... jeweetsquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:47 schreef rijsttafel het volgende:
Er was onlangs een item op de lTV bij m'n ouders, over een vrouw die in de Amerikaanse voedselbijstand zat. Ze had te weinig geld om aan eten te komen. Kan gebeuren, maar ze zag eruit alsof ze minstens 160 kg woog..
dat is de charme van TSquote:
en dat durven ze gezond te noemenquote:ngrediënten: 83% magere melk, zuurteregelaar: kaliumlactaat en natriumpolyfosfaat, soja eiwit concentraat, verdikkingsmiddel: calciumalginaat en methylcellulose, plantaardige olie, scharrelkippenei-eiwit, havervezel, 1,9% zongedroogde tomaat, aroma, 1,4% basilicum, kruiden & specerijen, kleurstof: karamel, ijzer, vitamine B6.
Hahaha, gadverdamme, dat er serieus mensen zijn die die ongezonde, kleffe zuivelmeuk naar binnen krijgen. Eet gewoon een stukje kipfilet of als je vegetariër bent (quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
valless
[..]
en dat durven ze gezond te noemen
Ik heb het 'genoegen' gehad om die zooi eens te proeven.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:32 schreef Lips het volgende:
Mooi dat mensen die het nooit hebben geproeft er wel een mening over hebben
Kipfilet, gatverdammme. Dat er serieus mensen zijn die die ongezonde, droge meuk naar binnen kunnen krijgen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hahaha, gadverdamme, dat er serieus mensen zijn die die ongezonde, kleffe zuivelmeuk naar binnen krijgen. Eet gewoon een stukje kipfilet of als je vegetariër bent (![]()
![]()
), bak desnoods een ei.
puur een mening over de gezondheid van die shizzle, misschien is het best lekkerquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:32 schreef Lips het volgende:
Mooi dat mensen die het nooit hebben geproeft er wel een mening over hebben
Leer eens koken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:37 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Kipfilet, gatverdammme. Dat er serieus mensen zijn die die ongezonde, droge meuk naar binnen kunnen krijgen.
Ik kan koken. Eet dan wel geen kip én geen Valess dingen, maar probeerde alleen aan te tonen hoe goed jij je post beargumenteerd had. Namelijk niet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Leer eens koken.
En kipfilet is allesbehalve ongezond, tenzij je het rauw opeet.
Mijn post was een reactie op heiden6, niet op jou berichtquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
puur een mening over de gezondheid van die shizzle, misschien is het best lekker
maar doe mij toch maar iets wat je vers bereid, persoonlijk.
In Amerika hebben ze landbouwsubsidies op ongezond voer (mais etc voor suiker, varkens), en geen subsidies op gezond voedsel (groente, fruit, volkoren spul). Serieus.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:47 schreef rijsttafel het volgende:
Er was onlangs een item op de TV bij m'n ouders, over een vrouw die in de Amerikaanse voedselbijstand zat. Ze had te weinig geld om aan eten te komen. Kan gebeuren, maar ze zag eruit alsof ze minstens 160 kg woog..
Wat wil je met je vraag bereiken? Een discussie die geen nut heeft of een vrijbrief voor jezelf om melk te drinken danwel lamsvlees te eten?quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
gewetensvraag aan de veggies hier; wat is erger, koeiemelk van koeien die hun hele leven in een klein rot stalletje staan, of lamsvlees (lammetjes staan nooit op stal of volgepropt op 1m2, dus relatief diervriendelijk)
Dat overpriced stuk veggiburger heeft ook niets in dit topic te zoeken want niet gezond. En ik was gewoon nieuwsgierig.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:52 schreef Lips het volgende:
[..]
Wat wil je met je vraag bereiken? Een discussie die geen nut heeft of een vrijbrief voor jezelf om melk te drinken danwel lamsvlees te eten?
Lammetje Lammetje Lammetjequote:Op woensdag 23 juni 2010 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
gewetensvraag aan de veggies hier; wat is erger, koeiemelk van koeien die hun hele leven in een klein rot stalletje staan, of lamsvlees (lammetjes staan nooit op stal of volgepropt op 1m2, dus relatief diervriendelijk)
Okee gefeliciteerd.quote:Op donderdag 24 juni 2010 01:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lammetje Lammetje Lammetje
Lammetje Lammetje Lammetje
Lammetje lief,
Lammetje klein
Wil je wel mijn eten zijn...
Ik ben blij dat mijn geweten niet knaagt, dus ik eet lekker lamsvlees en drink melk
Lamsvlees is niet duur, ga naar de turkse slagerquote:Op donderdag 24 juni 2010 02:04 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Okee gefeliciteerd.
Maar lamsvlees is duur en dus offtopic.
Ex-veggie en nu gematigd vleeseter speaking: de koeiemelk natuurlijk. Ik eet niet minder vlees omdat ik het zielig vind om dieren dood te maken, maar omdat ik vind dat a) we het teveel eten (=slecht voor milieu en ook niet gezond) en b) de leefomstandigheden van dieren vaak idioot slecht is. Lam is trouwens erg lekkerquote:Op woensdag 23 juni 2010 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik heb de tt meerdere malen gelezen maar ik kan het woord gezond niet vinden...quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dat overpriced stuk veggiburger heeft ook niets in dit topic te zoeken want niet gezond. En ik was gewoon nieuwsgierig.
<-- Dit dus.quote:Op donderdag 24 juni 2010 02:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lamsvlees is niet duur, ga naar de turkse slager
wat is dit nou voor vraagquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:46 schreef RobinOok het volgende:
Ben je allergisch voor turkse slagers, Sessy?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |