abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2010 @ 23:55:14 #201
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83126978
Ik word echt helemaal depressief en wanhopig bij het idee dat ik voor 1,50 per persoon zou moeten koken. Een keertje kan best. En een maandje zou een uitdaging zijn, maar anders dan dat kan ik me gewoon geen leven voorstellen. Of het moet zijn dat ik in China woon of zo.....

Verder ben ik dan weer niet zo naief zoals velen hier om te denken dat potjes, blikken of diepvriesgroenten duurder zouden zijn dan vers. Integendeel dus. Zie hier ook veel suggesties voorbij komen die je echt niet redt met 1,50 per dag/maaltijd.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:24:06 #202
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_83128081
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:55 schreef RobinOok het volgende:
Ik word echt helemaal depressief en wanhopig bij het idee dat ik voor 1,50 per persoon zou moeten koken. Een keertje kan best. En een maandje zou een uitdaging zijn, maar anders dan dat kan ik me gewoon geen leven voorstellen. Of het moet zijn dat ik in China woon of zo.....

Verder ben ik dan weer niet zo naief zoals velen hier om te denken dat potjes, blikken of diepvriesgroenten duurder zouden zijn dan vers. Integendeel dus. Zie hier ook veel suggesties voorbij komen die je echt niet redt met 1,50 per dag/maaltijd.
in alle gevallen is het lastig om voor maar 1 persoon te koken.
denk dat het wel tedoen is als je kookt, en het in de vriezer verdeelt in porties voor volgende dagen.

verder zou een toko wel fijn zijn. groente en rijst etc. zijn zo veel goedkoper daar. dan red je het wel.
als je het met de plaatselijke AH moet gaan doen denk ik dat je het niet 1 dag gaat redden
pi_83128386
Toko helpt een hoop ja.

Favoriet hier: 60 vegetarische loempiaatjes voor 1,30
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  dinsdag 22 juni 2010 @ 06:17:56 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83130855
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:06 schreef dandybleu het volgende:
ja kuit en vis en spaanse biefstuk ( maar goedkope vis daar zit bijna geen smaak aan....het ontbreekt aan essentiele olieen.... ) ....duurdere vis is voor mij onbetaalbaar
tja Makreel is zo duur,
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_83141152
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 06:17 schreef Pietverdriet het volgende:

tja Makreel is zo duur,
LOL
Het ontbreekt de jongeman aan kennis, dat is mijn kortste conclusie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83144362
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou toevallig kom ik net van de markt. Maar makreel 2,00 de kilo was hier zeker niet eerder 10 euro de kilo.
pi_83144432
Heb net een halve kilo thee gehaald voor een euro.
Smaakt nog goed ook.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_83146968
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:36 schreef cinnamon_M het volgende:
Dat je met 50 euro per maand rondkomt qua eten, vind ik knap, dat allereerst. Maar waarom aardappelpuree? Kan me echt niet voorstellen dat dat goedkoper is dan gewoon aardappelen koken (en tis wel vele malen minder lekker). En pannekoekenmix is definately duurder dan gewoon bloem.

En waarom moet je voor het vlees eigenlijk wel bij de AH zijn? Het is, vind ik, helemaal niet altijd van heel hoge kwaliteit, maar wel relatief duur. Dan ga ik liever naar de toko, of de slager (ok, ik ga dan naar de bioslager, en dat is wel duur. Maar daarom eet ik gewoon minder vaak vlees). En als ik het vergelijk met de ah, dan heeft de lidl ook best aardig vlees (en vis, veelal met het MSC keurmerk). Niet dat ik nooit wat bij de ah haal, maar het is zeker niet het goedkoopste, en als je dan persé voor kwaliteit wil gaan, dan zou ik juist weer niet bij de ah langs gaan.
Omdat ik elektrisch kook en aardappelen koken dus ook aantikt (zo'n elektrisch kookdingetje verbruikt dus gewoon een kilowatuur per 25 minuten), omdat ik aardappelen niet wil schillen en, vooral, omdat ik aardappelpuree vaak ipv paneermeel gebruik, als bindmiddel, etc.

In de pannekoekmix van de aldi zitten de eieren er al in (en ipv melk kan je koffiecreamer of melkpoeder gebruiken) en d.w.z. dat als je dus echt zo goed als niks in huis hebt je dat door mekaar mengt en avondeten hebt. Bovendien kost het iets van 1,30 voor 6 zakjes of zo die dan ook niet klonteren (elk zakje is 2 personen) wat meel wel doet, en in tegenstelling tot eieren zelf is het eeuwig houdbaar zo'n beetje. Nee die pannekoekmix van de aldi is echt tof om in de kast te hebben hoor.

Bij de lidl en aldi zit er vaak enorm veel water toegevoegd aan 't vlees en vis (dat weten ze knap te verbergen, maar die chemische goedjes die ze gebruiken om 't water in 't vlees vast te houden zijn niet goed voor je) en daarnaast zitten er in de meeste soorten vlees en vleesproducten dingen in die ik niet mag hebben (soya, paneermeel, o.a.). Op de markt hier zijn dingen nog duurder dan in de winkel (dit is in Rotterdam NIET het geval, in R'dam zijn dingen op de markt super goedkoop heb ik gemerkt toen ik er een tijdje woonde) en wat een toko is, geen idee, maar als het 1 of andere afhaal iets of zo is dan reageer ik daar met 99% zekerheid allergisch op want ik heb echt heel veel voedselallergieen.

Mja ik koop dus nooit frisdrank of iets, dat scheelt enorm denk ik. Als ik die prijzen zo zie van een euro per fles of zo.

En dat van 't water toevoegen aan vlees en vis is een algemeen bekend verschijnsel, niet alleen in NL. Ik denk dat wie hierboven zei dat 't niet smaakte bij goedkope vis met name dus diepvriesvis bedoelde waar men wel eens tot 20% ijs aan toevoegt...

[ Bericht 17% gewijzigd door Sessy op 22-06-2010 16:02:38 ]
pi_83147671
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:55 schreef RobinOok het volgende:
Klopt, 1 of ander goedkoop merk boontjes of erwtjes is gewoon heel goedkoop.

Kooksuggestie voor vandaag: gehaktballen voor 3 personen. 250 gram gehakt (3 euro voor een kilo deze week, 75 cent aan vlees dus), oud brood/paneermeel/tarwemeel/aardappelpureepoeder, 1-2 eieren, een hele gesnipperde ui, paprika- peper- en knoflookpoeder en zout. Goed kneden, in de pan met zonnebloemolie bakken. Aardappelen of zo erbij, doperwtjes uit een potje (ik geloof 60 cent of zo)... Is genoeg voor 3x eten (voor mij in elk geval wel) en gehaktballen kun je invriezen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:34:24 #210
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83153040
Ik zie eigenlijk geen probleem bij het voor 1pers koken? Je maakt dan toch gewoon minder? Ik zorg altijd dat ik van tevoren uitmeet hoeveel ik overal van nodig heb. Vuilnis staat namelijk beneden, en ik heb liever geen etensresten in huis, dus ik gooi niets weg. Het enige wat ik invries is het vlees, koop ik per kilo, maar aardappels, groente etc neem ik gewon elke keer vers. Ik ga ook geen pan macaroni invriezen, dat maak je zelf in een paar minuten joh..
Toko is een aziatisch winkeltje met bergen goedkoop eten, zakken noodles, kruiden, loempia's en weet ik veel nog meer. Kom er paar keer per jaar om van alles in te slaan, en goedkoop natuurlijk
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:35:38 #211
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_83153082
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ipv deze opmerking kun je misschien suggesties aan dragen waar hij wel wat aan heeft.
Deel de kennis die jij wel hebt.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_83159041
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:54 schreef Sessy het volgende:

Bij de lidl en aldi zit er vaak enorm veel water toegevoegd aan 't vlees en vis (dat weten ze knap te verbergen, maar die chemische goedjes die ze gebruiken om 't water in 't vlees vast te houden zijn niet goed voor je) en daarnaast zitten e
En dat van 't water toevoegen aan vlees en vis is een algemeen bekend verschijnsel, niet alleen in NL. Ik denk dat wie hierboven zei dat 't niet smaakte bij goedkope vis met name dus diepvriesvis bedoelde waar men wel eens tot 20% ijs aan toevoegt...

Mijn ervaring is dat er bij de Lidl vaak minder water is toegevoegd dan vlees van de appie. Helemaal bij kipfilet en blokjes spek.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:01:20 #213
45206 Pietverdriet
pi_83159589
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:50 schreef Weird- het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat er bij de Lidl vaak minder water is toegevoegd dan vlees van de appie. Helemaal bij kipfilet en blokjes spek.
Jep,
Vlees is niet iets wat ik bij de AH zou halen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:50:21 #214
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83162321
AH heeft inderdaad enorm veel water
pi_83164530
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:50 schreef fs180 het volgende:
AH heeft inderdaad enorm veel water
volgens mij voegen ze tegenwoordig dat andere goedje toe, eiwitdrap. als je ah rundergehakt in de pan legt komen daar allemaal van die eiwitsliertjes uit (zie dat nooit als ik het bij de turkse slager haal - en volgens mij hoort het ook niet?)
pi_83175429
quote:
Toko is een aziatisch winkeltje
Of turks, om maar wat te noemen
En idd: vlees van de ah is niet echt van megakwaliteit imo, iig geen goede prijs-kwaliteitverhouding
(over het algemeen dan, gisteren toevallig er een biefstuk gehaald die op zich wel redelijk in verhouding was (aanbieding) en gewoon smakelijk)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_83176526
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:34 schreef fs180 het volgende:
Toko is een aziatisch winkeltje met bergen goedkoop eten, zakken noodles, kruiden, loempia's en weet ik veel nog meer. Kom er paar keer per jaar om van alles in te slaan, en goedkoop natuurlijk
Ja aziatisch gaat niet zo mooi met m'n allergieen. Turks doe ik wel eens ja.
pi_83176555
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:50 schreef Weird- het volgende:

[..]

Ja mja die zitten hier alledrie aan de oostelijke kant van de stad.
Maar ik zal eens kijken de ene vreemde keer dat ik er kom idd (eigenlijk alleen als ik naar de gamma moet of zo).

[ Bericht 9% gewijzigd door Sessy op 23-06-2010 01:07:16 ]
pi_83176569
"Bestaan er studenten?"

Ja dus.
pi_83182345
Ik weet sinds gisteren niet wat ik erger vind, vlees waaraan water wordt toegevoegd of hybride vlees!
Gisteren was er een item bij het RTL nieuws over dit nieuwe product naar aanleiding van dit persbericht

Bij watervlees gaat de smaak achteruit maar bij hybridevlees eet je niet eens vlees. En dat alleen om de prijs naar beneden te krijgen (en de stijgende vraag naar vlees te compenseren).
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:16:19 #221
45206 Pietverdriet
pi_83184976
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

volgens mij voegen ze tegenwoordig dat andere goedje toe, eiwitdrap. als je ah rundergehakt in de pan legt komen daar allemaal van die eiwitsliertjes uit (zie dat nooit als ik het bij de turkse slager haal - en volgens mij hoort het ook niet?)
Eiwit wordt er door gedaan om te zorgen dat het water er niet uit loopt.
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:27:18 #222
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83185514
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:10 schreef Oceanonix het volgende:
Ik weet sinds gisteren niet wat ik erger vind, vlees waaraan water wordt toegevoegd of hybride vlees!
Mensen die nu ook al prefab hamburgers en gehaktballen eten zal het echt niets uitmaken. En op zich is er ook niks mis mee natuurlijk. Oma deed ook al een boterham of paneermeel door d'r ballen.
pi_83187104
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:10 schreef Oceanonix het volgende:
Gisteren was er een item bij het RTL nieuws over dit nieuwe product naar aanleiding van dit persbericht
Weer met soya-eiwit zeker? He bah, moet ik straks zeker alles biologisch gaan halen of zo.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:12:06 #224
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83187417
Je wordt vast niet oud.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:54:39 #225
45206 Pietverdriet
pi_83189100
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:27 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Mensen die nu ook al prefab hamburgers en gehaktballen eten zal het echt niets uitmaken. En op zich is er ook niks mis mee natuurlijk. Oma deed ook al een boterham of paneermeel door d'r ballen.
Natuurlijk, maar het blijft strekken en belazeren.
Probleem is trouwens dat het steeds lastiger wordt aan echte producten te komen, ham die niet gestrekt is, geplakt en geverfd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')