abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2010 @ 15:19:31 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83056144
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:16 schreef trovey het volgende:

[..]

We hadden het over uitkeringgerechtigen en jij vertelde dat je alle controle had in het leven...dan heb ik je of verkeerd begrepen of jij bent ineens een andere zijweg ingeslagen waarbij je even vergeten bent mij te informeren . Hoe dan ook, we gaan behoorlijk off-topic zo dus terug naar de voeding of dat duur moet zijn of goedkoop om goed te zijn (of dat qua voedingsstoffen of qua smaak is daar is iedereen in dit topic het nog niet over eens ).
Nee, we hadden het erover jezelf als slachtoffer te zien.
Maar we gaan on topic verder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:12:36 #152
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_83058384
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1965 babyboomer?
LOL
Nee, niet echt
[..]

De Nintendo generatie die alles in hun reet geschoven kreeg en nooit ergens hun best voor heeft moeten doen. Geen wonder dat die dat anders zien, de wereld is hun een leven schuldig. Boe Hoe Hoe
[..]

Het zal me een rotzorg zijn, ik ben er niet op uit een volgschap te kweken. Ik kan prima voor mezelf zorgen en doe dat ook. Als jij je leven anders wilt leven, prima, maar dat is jouw keuze, en jouw eigen verantwoording.
A) babyboomer lopen dan wel tot 1964, maar het is toch niet alsof typologieën scherp zijn af te bakenen. Dat je soortgelijke ideeën hebt is dus geen wonder. Het labeltje interesseert me niet.

B) dus omdat de ouders hun kinderen hebben verwend, zijn die kinderen zelf verantwoordelijk voor de extreme maatschappelijke veranderingen die in zich in tussentijd hebben afgespeeld? En voor het gegeven dat hun ouders hen hebben "verwend", inclusief allerlei slechte voeding? (het topic hier)

Ja, dat is iets om jaloers op te zijn zeg.

C) ah, de "mijn woorden hebben geen waarde" dooddoener. Natuurlijk zijn je ideeën gevat in woorden wél bedoeld om mensen te overtuigen van jouw mening, anders zou het niet nodig zijn om ze in de wereld te werpen. Bovendien pas je wel degelijk je eigen ervaringen en wereld toe op de condities van anderen, dus die hele drogreden kan de kliko in. Trouwens, deze discussie gaat toch juist over de voeding van anderen. Dus...
Ik accepteer wel "ik heb geen zin in deze discussie", want dat is tenminste een eerlijk antwoord.

Hoe dan ook is het niet zo dat ik een gebrek aan zelfredzaamheid promoot ofzo, maar dat juist de begineisen voor zelfredzaamheid in tussentijd in belachelijk tempo zijn toegenomen en het verschil in met name de mentale druk (zeker in combinatie met een nog veel grotere toename in scheidingen) in een onvergelijkbare wijze is toegenomen.

Het helpt ook niet dat al die vriendelijke bureaucratische instanties voor voedsel volstrekte bullshit verspreiden. Cholesterol en verzadigde vetzuren zijn slecht, volgens hun.
Dit is volstrekte bullshit. Die shit houdt de mens juist in leven. Maar die kennis wordt dus niet doorgegeven en de gemiddelde burger gaat er wel van uit dat dergelijke informatievoorziening ook daadwerkelijk correct is. Het beste dieet wat je kunt hebben is zo'n beetje boter, kaas en eieren (en spek), geheel tegengesteld aan de "algemene kennis".

"goed eten" of "met weinig geld goed eten" is dus net zo goed een kwestie van verstandig met geld omgaan (voor zowel lagere- als middenklasse) als van het uitvogelen wat nou wel of niet goede informatie is.

En met name dat laatste is juist iets waar wij met zijn allen geen tijd voor hebben en dus wel moeten uitgaan van de instanties. Dus hier geven we de verantwoordelijkheid voor goede voeding toch al uit handen, zoals we met tig andere zaken in het leven ook al doen inmiddels.
Dergelijke 'overheidsmediatie" hadden we in het alledaagse bestaan 50 jaar terug gewoon niet.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:15:01 #153
244933 trovey
Nachtoele
pi_83058525
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, we hadden het erover jezelf als slachtoffer te zien.
Maar we gaan on topic verder.
Jij had het daar dan blijkbaar over. , en weer verder met het onderwerp waar het hier om gaat
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_83061547
Eigenlijk gaat het qua gezond eten al mis als je het over A-merken en B-merken gaat hebben. Het meeste gezonde voedsel heeft helemaal geen merk. Knorr en Euroshopper doen niet in appels, broccoli, aardappels en spitskool.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 20 juni 2010 @ 17:23:06 #155
244933 trovey
Nachtoele
pi_83061967
Maar HAK en een evenredig huismerk wel. En verse groente is alleen vers als je het ook binnen de kortste keren opeet. Ik prefeer ook verse groentes maar voor de mensen die 1 x per week alles inslaan is soms diepvries of blikgroente te verkiezen boven vers.
Optimist tot in de kist
pi_83062108
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:23 schreef trovey het volgende:
Maar HAK en een evenredig huismerk wel. En verse groente is alleen vers als je het ook binnen de kortste keren opeet. Ik prefeer ook verse groentes maar voor de mensen die 1 x per week alles inslaan is soms diepvries of blikgroente te verkiezen boven vers.
Bovendien schijnt diepvriesgroente net zo gezond te zijn als vers. Het wordt immers vers van het land ingevroren en tijdens dat proces verliest het geen vitaminen e.d. Dat gebeurt pas als je het gaat bereiden
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  zondag 20 juni 2010 @ 17:30:38 #157
244933 trovey
Nachtoele
pi_83062237
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:27 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Bovendien schijnt diepvriesgroente net zo gezond te zijn als vers. Het wordt immers vers van het land ingevroren en tijdens dat proces verliest het geen vitaminen e.d. Dat gebeurt pas als je het gaat bereiden
Niets mis dus met dieprvries en altijd handig om in huis te hebben zodat je op elk moment een gezonde maaltijd kunt bereiden.
Optimist tot in de kist
  Licht Ontvlambaar maandag 21 juni 2010 @ 16:35:10 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83104327
quote:
En vers kun je ook heel gemakkelijk zelf invriezen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_83104803
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:39 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik doe het al 3 jaar met zo'n 30 tot 40 euro per week, en dan kan ik bij albert heijn boodschappen doen als ik n beetje oplet. Ik eet er goed van hoor! Als je een goede voorraadkast hebt kan je goed eten van weinig geld, alleen niet elke dag vlees. Maar da's prima te overleven, ik eet een of twee keer per week vlees en het gaat prima. Als je het met dat budget moet doen met 3 kinderen, ja dan zou ik t ook niet weten. Maar voor mij alleen is het prima.

als je zunig leeft ga je zeker niet naar AH harry.

dan ga je naar de aldi of sneak je een ziekenhuiskantine in van een bedrijf waar je voor 4 euro een complete maaltijd hebt met aardappelen,vlees en groenten.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 21 juni 2010 @ 17:00:30 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83105636
quote:
Als je het alleen om de voedingswaarde gaat en niet om de smaak is het beter om blikvoer te eten, dit is zo kapotgekookt dat je de voedingsstoffen die er in zitten heel makkelijk kan opnemen. Knapperig beetgaar gestoomde (of rauwe) groenten zijn vitamine rijker en lekkerder, maar de meeste vitamines poep je ook zo weer uit omdat je het niet makkelijk kan opnemen uit deze groenten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 21 juni 2010 @ 17:55:16 #161
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83108211
Ik heb niet veel geld en koop altijd het goedkoopste "euroshopper" voedsel. En ik moet zeggen dat die prima kwaliteit en smaak hebben. Eens per maand kook ik iets "duurders" en uitgebreid.
Maar meestal is het goedkoopste aardappels, met groentes uit de reclame. En twee a drie keer per week vis of vlees.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  maandag 21 juni 2010 @ 18:03:45 #162
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_83108513
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:44 schreef rubje het volgende:

[..]

als je zunig leeft ga je zeker niet naar AH harry.

dan ga je naar de aldi of sneak je een ziekenhuiskantine in van een bedrijf waar je voor 4 euro een complete maaltijd hebt met aardappelen,vlees en groenten.
Dat ligt er maar net aan. Ik heb de ene week 30 euro voor mn boodschappen en de andere week 40, en ik doe boodschappen bij AH en Lidl. De bulk/voorraadkast dingen haal ik bij de Lidl (dus aardappels, uien, rijst, pasta, blikken en potjes, groenten en fruit, eieren) en de ''luxere'' dingen zoals broodbeleg, frisdrank en sauzen en vis haal ik bij de AH. Vlees en brood,kruiden, sommige soorten kaas en yoghurt en groenten haal ik bij de Turkse winkel omdat die daar veel goedkoper zijn. Zo kom ik iedere week prima uit met mn geld en kan ik ook nog lekkere dingen eten. En ik houd ook nog geld over voor dingen als afwasmiddel en wc papier enzo.

Over de kwaliteit van de Lidl en Alid en de Turk heb ik ook niks slechts te melden, met weinig geld hoef je niks tekort te komen als je maar oplet. Ik eet niet iedere dag vlees of vis, dat scheelt wel in de kosten natuurlijk. Maar het is echt onzin om te stellen dat je met weinig geld niet gezond kan leven.
pi_83109201
ja maar hoe kan je dan dit gerecht goedkoop in elkaar zetten ?

de basis is is juliette aardappellen....

men neme : geroosterd kip en be-sprenkel dat met sinasappel en honing en kerrie masalla ..... voeg daarbij om het geheel helemaal te blussen nog wat rode wijn toe.......

laat het dan smeulen ( of smoren? ) met een hand vol kershaw nootjes en wat blauwe deense schimmel kaas.....

evt nog wat medeteriaanse zeezout en een vers pepertje...... en wat lekkere tomaten stukjes ( geen water tomaat dus ) of eventueel rozijnen.....en eventueel wat koriander maar dan verse....of wat munt

eventueel afblussen niet met wijn maar juist met het bier ( ook erg jammie mjammie ) en eventueel ook wat amandel pasta gebruiken bij de nootjes.....maar in het gevaal dat je geen geld hebt voor amandelpasta dan is pindkaas ook een optie.......( niet teveel anders word het een pinda soep ha ha )

heel gedurfde combinatie maar die vinden sommige mensen niet lekker : ( maar ha ha ik dus wel heel erg ) is de combinatie kip en vis..... ( mjammie mjammie ) men neemt het gerecht als bescheven maar voeg daarbij als derde component ook gefrituurde kuit aan toe.....passen super lekker bij elkaar.....

niet alles teveel door elkaar mixen want het is de bedoeling dat je nog wat afzonderlijke smaken kan proeven aan het einde ( als dat mogelijk is )

het eindoel is een oven-schotel als alle ingredienten goed gaar zijn .......

serveren met een belgisch biertje alla : pecresse lindemans perzikkenbier ( champagne onder de bieren )

heel erg lekker en ja als je dat eet dan voel je daarna een gloeiend vuur in je maag .... heel je lichaam warmt ervan op ... je voelt je gezond na het eten ....

maar ja hee? totaal onbetaalbaar voor een bijstandsmoeder je bent zo een tientje kwijt in de winkel en ja de meeste bijstandsmoeders die hebben maar een hanjde vol euros ...zoiets als twee
  maandag 21 juni 2010 @ 18:24:28 #164
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83109319
Ja, maar niet iedereen kan naar jouw standaard leven schat. En wat jij noemt is lekker, maar duur. Basisvoedsel kun je ook erg lekker maken, maar dan moet je andere keuzes maken.
  maandag 21 juni 2010 @ 18:26:57 #165
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_83109428
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:21 schreef dandybleu het volgende:
maar ja hee? totaal onbetaalbaar voor een bijstandsmoeder je bent zo een tientje kwijt in de winkel en ja de meeste bijstandsmoeders die hebben maar een hanjde vol euros ...zoiets als twee
Helemaal niet onbetaalbaar als je slim inkoopt, jij koopt kennelijk alles op het laatste moment maar iemand met weinig geld zorgt dat hij/zij een voorraad heeft zodat er aan verse ingrediënten (zoals vlees en vis) niet veel uitgegeven hoeft te worden.

Verse aankopen in dit recept: sinaasappels, kip, kuit. Vis kan je altijd uit het recept laten in dit geval als het je te duur word.

Voorraadkast: wijn, amandelen (kan je malen tot pasta), nootjes, bier, rozijnen, koriander, munt, tomaten uit blik, zeezout, rode peper, honing, kerrie masala.

Je denkt onpraktisch, dit gerecht zou juist goedkoop te maken zijn als je een goede voorraad hebt. Met mijn voorraad zou ik alleen wijn (drink ik nooit), kip en sinaasappels hoeven kopen voor dit gerecht. Ja da's dan zo'n 7 euro, maar als ik er 2 dagen van eet kost het nog niet veel.

Goedkoop leven is echt een kwestie van praktisch inkopen doen en je kop erbij houden
pi_83109450
ha ha mijn avondeten budget is dus ongeveer : een euro dertig..per avond .... Ik klaag niet hoor want ja veel mensen hebben het slechter als ik ...... Maar ja ik heb zoiets : ja ik zie toch geen mogelijkheden om te koken ( en te kopen ) waar ik echt trek in heb ....

dus ja ik geef de moed op en koop een restaurante pizza tonijn van twee euro zestig....daar doe ik dan twee dagen mee als avond eten..... ja en is best wel lekker.... ik klaag niet.....

om heel slim te gaan koken voor weinig geld : daar heb ik dus echt de kennis niet voor.... ik verdwaal dan ook in de supermarkt.......
  maandag 21 juni 2010 @ 18:30:52 #167
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_83109558
Zo eet ik wel eens bijvoorbeeld koolvis (iets van 99 cent) op een bedje van prei en ei, met knoflook en wat kruiden uit de oven. Met daarbij aardappeltjes. Dat is nog geen 3 euro per persoon. En dat is luxe. Mijn vriend en ik eten samen meestal voor 2 euro per avond. Met kruiden, combineren en varieren kun je echt lekker eten.

Maar als je wilt kan ik wel een paar goedkope recepten posten?
pi_83109589
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:27 schreef dandybleu het volgende:
ha ha mijn avondeten budget is dus ongeveer : een euro dertig..per avond .... Ik klaag niet hoor want ja veel mensen hebben het slechter als ik ...... Maar ja ik heb zoiets : ja ik zie toch geen mogelijkheden om te koken ( en te kopen ) waar ik echt trek in heb ....

dus ja ik geef de moed op en koop een restaurante pizza tonijn van twee euro zestig....daar doe ik dan twee dagen mee als avond eten..... ja en is best wel lekker.... ik klaag niet.....

om heel slim te gaan koken voor weinig geld : daar heb ik dus echt de kennis niet voor.... ik verdwaal dan ook in de supermarkt.......
Ik verdwaal in jouw manier van schrijven

Ik denk dat je de moed te snel opgeeft en een enorm vooroordeel hebt tov goedkoop eten en budgetsupermarkten. Er zijn hier al zoveel tips gegeven waar je makkelijk mee aan de slag kan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 juni 2010 @ 18:33:51 #169
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83109680
Ja als je elke dag een halve pizza eetn, kun je er inderdaad niet hard op overleven. Voor 1,30 kun je echt wel een normale maaltijd maken hoor, aardappels/rijst kost niks, ingeblikt vlees/vis en ei is niet duur en groenten op de markt zijn ook voor een respectabele prijs te krijgen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_83109695
1,2 kilo gekruide kippenbouten voor 3 euro bij de spar.
  maandag 21 juni 2010 @ 18:40:57 #171
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83109962
1 kg rundergehakt voor 2,99 bij de AH.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_83109980
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:40 schreef 08gnoT. het volgende:
1 kg rundergehakt voor 2,99 bij de AH.
veel hamburgers
pi_83111985
quote:
ja maar hoe kan je dan dit gerecht goedkoop in elkaar zetten ?
Kip, sinaasappel, honing en kerrie snap ik nog. Daarbij koriander, munt en rozijnen ook wel. Maar blauwschimmelkaas erbij, én (evt) gefrituurde kuit? Lijkt me vies

Maar ok, even een paar tips dan. 1,30 per avond, daar kun je namelijk heerlijk van eten.

- heb je er de mogelijkheid voor, hang dan wat bakken aan de vensterbank/zet ze op het balkon/in de tuin met verse kruiden. Je koopt ze 1x en hebt er de rest van de zomer plezier van.
- Koop idd aanbiedingen vlees, en vries het in delen in
- Eet enkele malen per week vegetarisch
- Ga vaak naar de toko

Wij hebben het ook niet breed (nu wat meer, een tijdje terug héél krap). Een aantal dingen die wel in ons repertoire zitten:

- Pasta:
spekjes (euroshopper/lidl, je hebt voor 2 personen een half bakje nodig) zachtjes bakken (half uitgebakken). Fruit ui en knoflook bij de spekjes,tomaten erbij; beetje aceto erdoor, peper, evt. rode wijn (wij doen restjes in een aparte fles, als kookwijn). Lekker laten pruttelen. Pasta koken, saus erover, als het binnen je budget past beetje parmezaan erover (koop het hier op de markt voor 1 euro per 100 gram), pluk wat verse basilicum van je balkon, bon apetit! Tip: koop een keer een kilo tomaten als je een goede aanbieding ziet, en maak een heleboel saus. Kun je de rest invriezen, is makkelijk én lekker, omdat de smaken ingetrokken zijn!

- De kip van de aanbieding hier:
stukje kipfilet in de oven met citroensap (citroenen kosten zo weinig bij de toko!), honing (ook van de toko, is bij ons iig de goedkoopste, gewoon grote pot kopen), tijm en klein beetje zout in de oven. Paar aardappeltjes schillen, voorkoken en dan lekker bakken. Erbij: je kunt hier natuurlijk gewoon de groente bij doen die in de aanbieding is, bijvoorbeeld: sla van de lidl (ik meen nu ca 60 cent voor een krop), dressing van olie, azijn, zout, peper, knof (en andere kruiden die je lekker vindt), zwarte olijven erdoor, klaar.

- Andijviestamp anders:
Andijviestamppot maken, beetje cashewnoten en oude kaas erdoor; erbij: een rode saus van kersenjam & beetje rode wijn. Simpel & lekker.

Verder veel combineren: eet een keer kip omwikkeld met lekkere ham (lidl/aldi heeft lekkere schinken voor weinig geld), en maak de volgende dag een omelet met die ham erdoor.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_83112029
quote:

Je moet niet kijken naar ik heb maar 1,30 per avond maar meer naar wat heb ik in de week voor avondeten. En dat is 9,10. Koop een zak met aardappelen ( 2 euro voor ongeveer 5 kilo en die ga je echt niet in een week op krijgen hoor) 4 grote potten groente of spinazie of rodekool uit de vriezer van 0,55 cent. En doe daar gewoon 2x mee. Dat is al 2,20 en dan blijft er dus nog 4,90 over voor vlees. Eventueel kan je ook de koopjes af van verse groente op de markt of ergens in de aanbieding als je dat liever hebt.
pi_83112144
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:27 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Kip, sinaasappel, honing en kerrie snap ik nog. Daarbij koriander, munt en rozijnen ook wel. Maar blauwschimmelkaas erbij, én (evt) gefrituurde kuit? Lijkt me vies

Maar ok, even een paar tips dan. 1,30 per avond, daar kun je namelijk heerlijk van eten.

- heb je er de mogelijkheid voor, hang dan wat bakken aan de vensterbank/zet ze op het balkon/in de tuin met verse kruiden. Je koopt ze 1x en hebt er de rest van de zomer plezier van.
- Koop idd aanbiedingen vlees, en vries het in delen in
- Eet enkele malen per week vegetarisch
- Ga vaak naar de toko

Wij hebben het ook niet breed (nu wat meer, een tijdje terug héél krap). Een aantal dingen die wel in ons repertoire zitten:

- Pasta:
spekjes (euroshopper/lidl, je hebt voor 2 personen een half bakje nodig) zachtjes bakken (half uitgebakken). Fruit ui en knoflook bij de spekjes,tomaten erbij; beetje aceto erdoor, peper, evt. rode wijn (wij doen restjes in een aparte fles, als kookwijn). Lekker laten pruttelen. Pasta koken, saus erover, als het binnen je budget past beetje parmezaan erover (koop het hier op de markt voor 1 euro per 100 gram), pluk wat verse basilicum van je balkon, bon apetit! Tip: koop een keer een kilo tomaten als je een goede aanbieding ziet, en maak een heleboel saus. Kun je de rest invriezen, is makkelijk én lekker, omdat de smaken ingetrokken zijn!

- De kip van de aanbieding hier:
stukje kipfilet in de oven met citroensap (citroenen kosten zo weinig bij de toko!), honing (ook van de toko, is bij ons iig de goedkoopste, gewoon grote pot kopen), tijm en klein beetje zout in de oven. Paar aardappeltjes schillen, voorkoken en dan lekker bakken. Erbij: je kunt hier natuurlijk gewoon de groente bij doen die in de aanbieding is, bijvoorbeeld: sla van de lidl (ik meen nu ca 60 cent voor een krop), dressing van olie, azijn, zout, peper, knof (en andere kruiden die je lekker vindt), zwarte olijven erdoor, klaar.

- Andijviestamp anders:
Andijviestamppot maken, beetje cashewnoten en oude kaas erdoor; erbij: een rode saus van kersenjam & beetje rode wijn. Simpel & lekker.

Verder veel combineren: eet een keer kip omwikkeld met lekkere ham (lidl/aldi heeft lekkere schinken voor weinig geld), en maak de volgende dag een omelet met die ham erdoor.
goeie tips... vleesaanbiedingen zijn iig erg goed, zo goed dat je gewoon dagelijks vlees kan eten als je wil.
pi_83112155
Vraagje overigens - ben je van oorsprong niet Nederlands?
Gezien je schrijfstijl?
// wandelende paradox //
pi_83112332
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:27 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Nee als je dat blust met bijvoorbeeld bier en dan laat smoren in honing en sinasappel....ja die extra ingredienten zijn veel dominanter in smaak....

Ha ha ik heb echt alles ooit in de keuken uitgeprobeerd wat god ( wiens naam in hoogheid mogen schitteren ) verboden heeft.....

Met een paar mislukkingen : Bijvoorbeeld vanille youghurt door de koffie in de hoop op een wonder : Nee ha ha dat smaakte niet lekker ha ha....
pi_83112412
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:30 schreef cinnamon_M het volgende:
Gezien je schrijfstijl?
wat lul jij nou weer
pi_83112556
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:30 schreef cinnamon_M het volgende:
Gezien je schrijfstijl?
Ha je bent de eerste bijna die me niet uitscheld ha ha ( arme ik )

ja ik praat veel met Engelsen voor hobbie en voor mn werk..... Dus ja dan op een dag dan raakt heel de spelling in de soep......Dus ja nu is mn Engels beter dan mijn Nederlands op dit moment.....

Raar genoeg in Engeland dan klaagt nooit iemand ( nul komma nul ) ....ja want die zijn wel wat gewend.... die moeten ook zaken doen met Amerika en ja Amerika zit vol met ghetto taal hee? ( slang ) ....Ja dus de gemiddelde moderne uni student in Engeland die maakt zich niet druk over spelling.....
pi_83112667
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:38 schreef dandybleu het volgende:

[..]

Ha je bent de eerste bijna die me niet uitscheld ha ha ( arme ik )

ja ik praat veel met Engelsen voor hobbie en voor mn werk..... Dus ja dan op een dag dan raakt heel de spelling in de soep......Dus ja nu is mn Engels beter dan mijn Nederlands op dit moment.....

Raar genoeg in Engeland dan klaagt nooit iemand ( nul komma nul ) ....ja want die zijn wel wat gewend.... die moeten ook zaken doen met Amerika en ja Amerika zit vol met ghetto taal hee? ( slang ) ....Ja dus de gemiddelde moderne uni student in Engeland die maakt zich niet druk over spelling.....
hehe, ik dacht dat die persoon het tegen mij had
pi_83112705
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:35 schreef dandybleu het volgende:
Ja en heb ook wel eens een student gesproken die het met 20 euro per week moest doen om te eten.....Ja dat is wel een beetje het absolute minimum....Lager als dat bedrag heb ik echt nog nooit gehoord....

Ik betaal iets meer dan 50 euro, in de regel iets van 52 of zo p/m (voor eten alleen dan he) en ik doe voor een groot deel gewoon bij de AH XL boodschappen... En ik heb nog voedselallergieen ook. Gewoon op de aanbiedingen letten joh. En sommige dingen zijn bij de aldi beter en lekkerder dan bij de AH. Gedroogde aardappelpuree bijvoorbeeld (met spinazi erbij en rookworst prima te eten). Pannekoekenmix. Etc. Maar Aldi is zeker niet voor alles de goedkoopste. Groente en fruit voornamelijk, eigenlijk. Als je in R'dam woont kun je die overigens beter op de markt halen in 't centrum (maar hier kost 't op de markt nog meer dan in de supermarkt)

Voor 't vlees moet je eigenlijk wel bij de AH zijn maar dat valt ook wel weer mee eigenlijk. Vandaag nog 3 kilo gehakt plus 2 pakken vissticks ingeslagen voor een tientje. Nou dat is ook weer vlees voor een maand (de norm is iets van 125 gram vlees per dag of zo, dan heb je nog die vissticks en soms pak ik ei ipv vlees dus idd voor een maand). Ik ga natuurlijk geen maand lang gehakt eten, ik heb nog kip in de vriezer van de vorige keer dat dit in de aanbieding was, en van die reepjes vlees met kruiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sessy op 21-06-2010 19:49:35 ]
pi_83113271
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:

frisdrank is natuurlijk geheel uit den boze als je voor zeer weinig geld wilt rondkomen, dan drink je thee.

En aanlenglimonade.

Voor de liefhebbers van koud met ijsklontjes. Bij mij, met heet water.
pi_83113408
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:25 schreef cinnamongirl het volgende:
TS heeft het idee dat goedkoop voedsel ook meteen minder volwaardig is dan duurdere etenswaren. Maar een gevulde koek van de Lidl uit een pak van 69 cent is qua voedingswaarde vergelijkbaar met een exemplaar van de warme bakker van 2 euro. Ze zijn immers beide gemaakt van bloem, boter en suiker.
Er was ook eens een onderzoek naar de vitamines en mineralen die kinderen kregen met het eten van vlees. Het bleek dat die hele goedkope hamburgers meer voedingswaarde aan vitamines en mineralen bevatten dan filetjes en biefstukjes, simpelweg omdat hamburgers uit orgaanvlees worden gemaakt.
pi_83115812
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:40 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik betaal iets meer dan 50 euro, in de regel iets van 52 of zo p/m (voor eten alleen dan he) en ik doe voor een groot deel gewoon bij de AH XL boodschappen... En ik heb nog voedselallergieen ook. Gewoon op de aanbiedingen letten joh. En sommige dingen zijn bij de aldi beter en lekkerder dan bij de AH. Gedroogde aardappelpuree bijvoorbeeld (met spinazi erbij en rookworst prima te eten). Pannekoekenmix. Etc. Maar Aldi is zeker niet voor alles de goedkoopste. Groente en fruit voornamelijk, eigenlijk. Als je in R'dam woont kun je die overigens beter op de markt halen in 't centrum (maar hier kost 't op de markt nog meer dan in de supermarkt)

Voor 't vlees moet je eigenlijk wel bij de AH zijn maar dat valt ook wel weer mee eigenlijk. Vandaag nog 3 kilo gehakt plus 2 pakken vissticks ingeslagen voor een tientje. Nou dat is ook weer vlees voor een maand (de norm is iets van 125 gram vlees per dag of zo, dan heb je nog die vissticks en soms pak ik ei ipv vlees dus idd voor een maand). Ik ga natuurlijk geen maand lang gehakt eten, ik heb nog kip in de vriezer van de vorige keer dat dit in de aanbieding was, en van die reepjes vlees met kruiden.

Dat je met 50 euro per maand rondkomt qua eten, vind ik knap, dat allereerst. Maar waarom aardappelpuree? Kan me echt niet voorstellen dat dat goedkoper is dan gewoon aardappelen koken (en tis wel vele malen minder lekker). En pannekoekenmix is definately duurder dan gewoon bloem.

En waarom moet je voor het vlees eigenlijk wel bij de AH zijn? Het is, vind ik, helemaal niet altijd van heel hoge kwaliteit, maar wel relatief duur. Dan ga ik liever naar de toko, of de slager (ok, ik ga dan naar de bioslager, en dat is wel duur. Maar daarom eet ik gewoon minder vaak vlees). En als ik het vergelijk met de ah, dan heeft de lidl ook best aardig vlees (en vis, veelal met het MSC keurmerk). Niet dat ik nooit wat bij de ah haal, maar het is zeker niet het goedkoopste, en als je dan persé voor kwaliteit wil gaan, dan zou ik juist weer niet bij de ah langs gaan.
// wandelende paradox //
pi_83116250
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:53 schreef Sessy het volgende:

[..]

Er was ook eens een onderzoek naar de vitamines en mineralen die kinderen kregen met het eten van vlees. Het bleek dat die hele goedkope hamburgers meer voedingswaarde aan vitamines en mineralen bevatten dan filetjes en biefstukjes, simpelweg omdat hamburgers uit orgaanvlees worden gemaakt.
Ha dat kan wek kloppen.....das ook zo bij kip : als je die bij een indonees haalt ( moxi meti ) dan zit er heel veel kip aan die hollanders weggooien vaak : en juist die vreemde stukjes kip hebben hele lekkere smaakjes ....
pi_83116486
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:43 schreef dandybleu het volgende:

[..]

Ha dat kan wek kloppen.....das ook zo bij kip : als je die bij een indonees haalt ( moxi meti ) dan zit er heel veel kip aan die hollanders weggooien vaak : en juist die vreemde stukjes kip hebben hele lekkere smaakjes ....
hahahahahahaha het is moksi meti en dat is surinaams, idioot.
pi_83116780
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:47 schreef LarryBird het volgende:

[..]

hahahahahahaha het is moksi meti en dat is surinaams, idioot.
Ha j oke zal wel zijn : bij ons in Rotterdam is alles op een hoop gegooid : Surinaamse restauranten die bestaan helemaal niet : Ze zijn allemaal in handen van soort van chinesen : En vaak op hun uithangbord staat dan : Indonesie en surinaams etc etc nog wat namen die ik niet uit mn hoofd weet ....
  maandag 21 juni 2010 @ 21:52:16 #188
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83120455
Javaans, hindoestaans?
  maandag 21 juni 2010 @ 22:28:06 #189
244933 trovey
Nachtoele
pi_83122754
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En vers kun je ook heel gemakkelijk zelf invriezen

Maar diepvries is vaak goedkoper dan vers kopen en dan diepvries, in de winter kun je beter een aantal groentes in de diepvries kopen dan vers want dan zijn die groentes loeiduur. Vers invriezen is eigenlijk voornamelijk interessant als je verse groente (en fruit zoals kleinfruit) goedkoop en in grote hoeveelheden kunt inkopen (of je groeit het zelf ) maar daar moet je dan weer een hele grote vriezer voor hebben.
Optimist tot in de kist
pi_83124398
quote:

Wat vind jij dan lekker om te eten?

Ik ga de uitdaging wel aan om een week gezonde (goedkope) voeding voor je bij elkaar te sprokkelen
(proberen he, en dan moet je niet aankomen natuurlijk met hertebiefstuk )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_83124825
ja kuit en vis en spaanse biefstuk ( maar goedkope vis daar zit bijna geen smaak aan....het ontbreekt aan essentiele olieen.... ) ....duurdere vis is voor mij onbetaalbaar
pi_83124926
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:06 schreef dandybleu het volgende:
ja kuit en vis en spaanse biefstuk ( maar goedkope vis daar zit bijna geen smaak aan....het ontbreekt aan essentiele olieen.... ) ....duurdere vis is voor mij onbetaalbaar
Dus, zodra dit wordt gevangen

bekijkt de visser of het een smakelijk (hoge prijs) of niet zo smakelijk (goedkoop) visje is?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83125177
quote:

wat je hier ziet kost (ongeveer) 1 euro en 70 cent....
pi_83125401
ha ha nou ik hou het lievr bij mn docter oetker pizaa ha ha

( was ik maar blij met wat ik had ha ha )
  maandag 21 juni 2010 @ 23:22:15 #195
97745 Thorical
finding a way
pi_83125564
quote:
Wat mankeert er aan een verse makreel?
Je kan ze voor onder de 2 ¤ per kilo krijgen op de markt. En als je die 2 ¤ niet bij elkaar kan sprokkelen ben je een ontzettende minkukel.
pi_83125565
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:18 schreef dandybleu het volgende:
ha ha nou ik hou het lievr bij mn docter oetker pizaa ha ha

( was ik maar blij met wat ik had ha ha )
ok

succes en slib maar lekker dicht
pi_83125853
2 ¤ per kilo ?

ja als het lekker vis is dan zou ik ook wel omlopen ervoor ....maar ha ja ik ga niet graag naar de markt .... te ver....ik heb ook geen geld voor een koffie onderweg.... en het is te druk daar ook voor mij....
pi_83126150
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:28 schreef dandybleu het volgende:
2 ¤ per kilo ?

ja als het lekker vis is dan zou ik ook wel omlopen ervoor ....maar ha ja ik ga niet graag naar de markt .... te ver....ik heb ook geen geld voor een koffie onderweg.... en het is te druk daar ook voor mij....
Is er ook een sub forum : IRI?

Kan daar een schop naar toe?
  maandag 21 juni 2010 @ 23:38:37 #199
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83126305
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:35 schreef prupke het volgende:

[..]

Is er ook een sub forum : IRI?

Kan daar een schop naar toe?
Ik begin wel vast te schoppen, kunnen ze ondertussen een subforum creëren!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_83126527
quote:

Dat je verstandig met je geld om moet gaan is natuurlijk niets mis mee, dat moet ik ook. Maar om dan een halve pizza per avond te eten? Dat vult toch niet genoeg?.. Beter neem je gewoon een goedkopere huismerk pizza (zo'n mozarella of margarita ding) en gooi je daar zelf nog wat dingen op. Dat doe ik ook altijd. Beetje pesto, spinazi, ui, olijven, weet ik veel.. van alles wat ik over heb van eten wat ik de dagen daarvoor gemaakt heb. Dan heb je echt een heel lekkere pizza voor 1,50 ofzo. Zelfs daar heb ik niet genoeg aan, dus maak ik er dan vaak sla of stokbrood bij, maar dat kost nu ook zoveel weer niet.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')