Nee als je dat blust met bijvoorbeeld bier en dan laat smoren in honing en sinasappel....ja die extra ingredienten zijn veel dominanter in smaak....quote:Op maandag 21 juni 2010 19:27 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Kip, sinaasappel, honing en kerrie snap ik nog. Daarbij koriander, munt en rozijnen ook wel. Maar blauwschimmelkaas erbij, én (evt) gefrituurde kuit? Lijkt me vies![]()
wat lul jij nou weerquote:Op maandag 21 juni 2010 19:30 schreef cinnamon_M het volgende:
Vraagje overigens - ben je van oorsprong niet Nederlands?
Gezien je schrijfstijl?
Ha je bent de eerste bijna die me niet uitscheld ha ha ( arme ik )quote:Op maandag 21 juni 2010 19:30 schreef cinnamon_M het volgende:
Vraagje overigens - ben je van oorsprong niet Nederlands?
Gezien je schrijfstijl?
hehe, ik dacht dat die persoon het tegen mij hadquote:Op maandag 21 juni 2010 19:38 schreef dandybleu het volgende:
[..]
Ha je bent de eerste bijna die me niet uitscheld ha ha ( arme ik )
ja ik praat veel met Engelsen voor hobbie en voor mn werk..... Dus ja dan op een dag dan raakt heel de spelling in de soep......Dus ja nu is mn Engels beter dan mijn Nederlands op dit moment.....
Raar genoeg in Engeland dan klaagt nooit iemand ( nul komma nul ) ....ja want die zijn wel wat gewend.... die moeten ook zaken doen met Amerika en ja Amerika zit vol met ghetto taal hee? ( slang ) ....Ja dus de gemiddelde moderne uni student in Engeland die maakt zich niet druk over spelling.....
Ik betaal iets meer dan 50 euro, in de regel iets van 52 of zo p/m (voor eten alleen dan he) en ik doe voor een groot deel gewoon bij de AH XL boodschappen...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:35 schreef dandybleu het volgende:
Ja en heb ook wel eens een student gesproken die het met 20 euro per week moest doen om te eten.....Ja dat is wel een beetje het absolute minimum....Lager als dat bedrag heb ik echt nog nooit gehoord....
En aanlenglimonade.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
frisdrank is natuurlijk geheel uit den boze als je voor zeer weinig geld wilt rondkomen, dan drink je thee.
Er was ook eens een onderzoek naar de vitamines en mineralen die kinderen kregen met het eten van vlees. Het bleek dat die hele goedkope hamburgers meer voedingswaarde aan vitamines en mineralen bevatten dan filetjes en biefstukjes, simpelweg omdat hamburgers uit orgaanvlees worden gemaakt.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:25 schreef cinnamongirl het volgende:
TS heeft het idee dat goedkoop voedsel ook meteen minder volwaardig is dan duurdere etenswaren. Maar een gevulde koek van de Lidl uit een pak van 69 cent is qua voedingswaarde vergelijkbaar met een exemplaar van de warme bakker van 2 euro. Ze zijn immers beide gemaakt van bloem, boter en suiker.
Dat je met 50 euro per maand rondkomt qua eten, vind ik knap, dat allereerst. Maar waarom aardappelpuree? Kan me echt niet voorstellen dat dat goedkoper is dan gewoon aardappelen koken (en tis wel vele malen minder lekker). En pannekoekenmix is definately duurder dan gewoon bloem.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:40 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ik betaal iets meer dan 50 euro, in de regel iets van 52 of zo p/m (voor eten alleen dan he) en ik doe voor een groot deel gewoon bij de AH XL boodschappen...En ik heb nog voedselallergieen ook. Gewoon op de aanbiedingen letten joh. En sommige dingen zijn bij de aldi beter en lekkerder dan bij de AH. Gedroogde aardappelpuree bijvoorbeeld (met spinazi erbij en rookworst prima te eten). Pannekoekenmix.
Etc. Maar Aldi is zeker niet voor alles de goedkoopste. Groente en fruit voornamelijk, eigenlijk. Als je in R'dam woont kun je die overigens beter op de markt halen in 't centrum (maar hier kost 't op de markt nog meer dan in de supermarkt)
Voor 't vlees moet je eigenlijk wel bij de AH zijn maar dat valt ook wel weer mee eigenlijk. Vandaag nog 3 kilo gehakt plus 2 pakken vissticks ingeslagen voor een tientje. Nou dat is ook weer vlees voor een maand (de norm is iets van 125 gram vlees per dag of zo, dan heb je nog die vissticks en soms pak ik ei ipv vlees dus idd voor een maand). Ik ga natuurlijk geen maand lang gehakt eten, ik heb nog kip in de vriezer van de vorige keer dat dit in de aanbieding was, en van die reepjes vlees met kruiden.
Ha dat kan wek kloppen.....das ook zo bij kip : als je die bij een indonees haalt ( moxi meti ) dan zit er heel veel kip aan die hollanders weggooien vaak : en juist die vreemde stukjes kip hebben hele lekkere smaakjes ....quote:Op maandag 21 juni 2010 19:53 schreef Sessy het volgende:
[..]
Er was ook eens een onderzoek naar de vitamines en mineralen die kinderen kregen met het eten van vlees. Het bleek dat die hele goedkope hamburgers meer voedingswaarde aan vitamines en mineralen bevatten dan filetjes en biefstukjes, simpelweg omdat hamburgers uit orgaanvlees worden gemaakt.
hahahahahahaha het is moksi meti en dat is surinaams, idioot.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:43 schreef dandybleu het volgende:
[..]
Ha dat kan wek kloppen.....das ook zo bij kip : als je die bij een indonees haalt ( moxi meti ) dan zit er heel veel kip aan die hollanders weggooien vaak : en juist die vreemde stukjes kip hebben hele lekkere smaakjes ....
Ha j oke zal wel zijn : bij ons in Rotterdam is alles op een hoop gegooid : Surinaamse restauranten die bestaan helemaal niet : Ze zijn allemaal in handen van soort van chinesen : En vaak op hun uithangbord staat dan : Indonesie en surinaams etc etc nog wat namen die ik niet uit mn hoofd weet ....quote:Op maandag 21 juni 2010 20:47 schreef LarryBird het volgende:
[..]
hahahahahahaha het is moksi meti en dat is surinaams, idioot.![]()
quote:Op maandag 21 juni 2010 16:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En vers kun je ook heel gemakkelijk zelf invriezen
Wat vind jij dan lekker om te eten?quote:Op maandag 21 juni 2010 18:27 schreef dandybleu het volgende:
ha ha mijn avondeten budget is dus ongeveer : een euro dertig..per avond .... Ik klaag niet hoor want ja veel mensen hebben het slechter als ik ...... Maar ja ik heb zoiets : ja ik zie toch geen mogelijkheden om te koken ( en te kopen ) waar ik echt trek in heb ....
dus ja ik geef de moed op en koop een restaurante pizza tonijn van twee euro zestig....daar doe ik dan twee dagen mee als avond eten..... ja en is best wel lekker.... ik klaag niet.....
om heel slim te gaan koken voor weinig geld : daar heb ik dus echt de kennis niet voor.... ik verdwaal dan ook in de supermarkt.......
Dus, zodra dit wordt gevangenquote:Op maandag 21 juni 2010 23:06 schreef dandybleu het volgende:
ja kuit en vis en spaanse biefstuk ( maar goedkope vis daar zit bijna geen smaak aan....het ontbreekt aan essentiele olieen.... ) ....duurdere vis is voor mij onbetaalbaar
quote:Op maandag 21 juni 2010 23:06 schreef dandybleu het volgende:
ja kuit en vis en spaanse biefstuk ( maar goedkope vis daar zit bijna geen smaak aan....het ontbreekt aan essentiele olieen.... ) ....duurdere vis is voor mij onbetaalbaar
Wat mankeert er aan een verse makreel?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:06 schreef dandybleu het volgende:
okquote:Op maandag 21 juni 2010 23:18 schreef dandybleu het volgende:
ha ha nou ik hou het lievr bij mn docter oetker pizaa ha ha
( was ik maar blij met wat ik had ha ha )
Is er ook een sub forum : IRI?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:28 schreef dandybleu het volgende:
2 ¤ per kilo ?
ja als het lekker vis is dan zou ik ook wel omlopen ervoor ....maar ha ja ik ga niet graag naar de markt .... te ver....ik heb ook geen geld voor een koffie onderweg.... en het is te druk daar ook voor mij....
Ik begin wel vast te schoppen, kunnen ze ondertussen een subforum creëren!quote:Op maandag 21 juni 2010 23:35 schreef prupke het volgende:
[..]
Is er ook een sub forum : IRI?
Kan daar een schop naar toe?
Dat je verstandig met je geld om moet gaan is natuurlijk niets mis mee, dat moet ik ook. Maar om dan een halve pizza per avond te eten? Dat vult toch niet genoeg?.. Beter neem je gewoon een goedkopere huismerk pizza (zo'n mozarella of margarita ding) en gooi je daar zelf nog wat dingen op. Dat doe ik ook altijd. Beetje pesto, spinazi, ui, olijven, weet ik veel.. van alles wat ik over heb van eten wat ik de dagen daarvoor gemaakt heb. Dan heb je echt een heel lekkere pizza voor 1,50 ofzo. Zelfs daar heb ik niet genoeg aan, dus maak ik er dan vaak sla of stokbrood bij, maar dat kost nu ook zoveel weer niet.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:27 schreef dandybleu het volgende:
ha ha mijn avondeten budget is dus ongeveer : een euro dertig..per avond .... Ik klaag niet hoor want ja veel mensen hebben het slechter als ik ...... Maar ja ik heb zoiets : ja ik zie toch geen mogelijkheden om te koken ( en te kopen ) waar ik echt trek in heb ....
dus ja ik geef de moed op en koop een restaurante pizza tonijn van twee euro zestig....daar doe ik dan twee dagen mee als avond eten..... ja en is best wel lekker.... ik klaag niet.....
om heel slim te gaan koken voor weinig geld : daar heb ik dus echt de kennis niet voor.... ik verdwaal dan ook in de supermarkt.......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |