abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juni 2010 @ 16:08:41 #26
97745 Thorical
finding a way
pi_83023740
Ik denk dat je uitstekend kan leven op niet duur voedsel.
Je moet er alleen meer moeite voor doen. Kant en klaar is uit den boze. Maar vers/ aanbiedingen kan zeker goed en gezond zijn en dan wel iets minder vlees. Fruit in de aanbieding hoeft ook niet zo duur te zijn.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 16:27:49 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83024280
Rijst en Bonen, zijn goedkoop en de halve wereld leeft erop.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_83026418
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:35 schreef dandybleu het volgende:
Ja en heb ook wel eens een student gesproken die het met 20 euro per week moest doen om te eten.....Ja dat is wel een beetje het absolute minimum....Lager als dat bedrag heb ik echt nog nooit gehoord....
http://onedollardietproject.wordpress.com/

En er is nog iemand die dat heeft gedaan met wat verser voedsel gecombineerd. Het zag er bij haar allemaal wat smakelijker uit, plus zij had een ander uitgangspunt. Maar dus ook 1 dollar per dag.

1 dagmenu:
quote:
Breakfast: Oatmeal – $0.06, 1 TBSP Peanut Butter on 1/2 piece of bread – $0.10 (Christopher only), 1/3 TBSP of margarine – $0.02 (Kerri only)

Lunch: Peanut Butter and Jelly Sandwiches (homemade bread, 2 TBSP Peanut Butter, 1 TBSP Jelly) – $0.36, 2 Cups popped popcorn – $0.07 (Kerri only)

Dinner: Chana Masala – $0.25, Rice – $0.11

Desert: 1 TBSP Peanut Butter – $0.05

Kerri Total: $0.94

Christopher Total: $0.88
En voor wie het zich afvraagt hun chana masala recept:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83026662
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:52 schreef Isabeau het volgende:

En er is nog iemand die dat heeft gedaan met wat verser voedsel gecombineerd. Het zag er bij haar allemaal wat smakelijker uit, plus zij had een ander uitgangspunt. Maar dus ook 1 dollar per dag.
Andere blog ook gevonden: http://lessisenough.wordpress.com/about/
Zij eet dus wel verse produkten Ik zie nu dat ze na een maand lang 1 dollar per dag dus een nieuw project is begonnen van 100 dollar per maand (alhoewel ze zo te zien steeds tussen de 66 en 89 dollar per maand uitkwam)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:09:14 #30
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83026805
Jeez.. Mensen die het verschil tussen smaak en voedingswaarde niet kennen, en niet bedenken dat het eten zijn niet de enige kosten zijn aan de kant van de producent

Ik heb ook prima geleeft van eerder genoemde bedragen, je moet wat als je het niet ruim hebt.. Gewoon aanbiedingen afgaan, verstandig inkopen en niet teveel moeilijk gaan doen. Ik wou ook wel een ontbijten met tapas en champange, maar stukje vlees (dezelfde dag nog gehaald, eind van de dag ging er vaak vlees voor 50% weg) en pasta vond ik ook wel prima. Het is maar hoe je ertegenaan kijkt; ik vond het geen probleem om te eten tegn de honger, en niet omdat het allemaal zo lekker was..
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:21:10 #31
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_83027100
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

1 dagmenu:
[..]

En voor wie het zich afvraagt hun chana masala recept:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk kost het bijna niets per dag, maar ze heeft in eerste instantie wel een pot pindakaas, zak zout enz enz moeten kopen, of verkopen ze het daar per lepel
DIe voorrraad heeft ze wel moeten kopen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:31:06 #32
97745 Thorical
finding a way
pi_83027331
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:21 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Uiteindelijk kost het bijna niets per dag, maar ze heeft in eerste instantie wel een pot pindakaas, zak zout enz enz moeten kopen, of verkopen ze het daar per lepel
Dat was in de tijd dat ze 1$ per dag uitgaf en nog lijnde ook.
Maar natuurlijk zijn het gemiddelden over een week of maand.
Je gaat ook immers geen 1/2 ons gehakt halen of 1/4 tofu blokje.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:38:07 #33
151515 verita
Happy days
pi_83027511
quote:

[..]

De 1/3 teaspoon peanutbutter die men als 'dessert' eet.
Het kost niks, maar het is ook niks.

Ik denk wel dat iedereen die om wat voor reden dan ook, met heel weinig geld moet leven, op den duur wel voedingsstoffen tekort komt.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:42:02 #34
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83027618
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:38 schreef verita het volgende:

[..]

De 1/3 teaspoon peanutbutter die men als 'dessert' eet.
Het kost niks, maar het is ook niks.

Ik denk wel dat iedereen die om wat voor reden dan ook, met heel weinig geld moet leven, op den duur wel voedingsstoffen tekort komt.
Waarom dan? Zit er in duurder voedsel iets wat ergens anders niet in zit?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:48:33 #35
139677 Curiosity
pi_83027762
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:31 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dat was in de tijd dat ze 1$ per dag uitgaf en nog lijnde ook.
Maar natuurlijk zijn het gemiddelden over een week of maand.
Je gaat ook immers geen 1/2 ons gehakt halen of 1/4 tofu blokje.
Maar wat ze in eerste instantie heeft moeten uitgeven om zo goedkoop te kunnen eten blijft toch meer dan wat ze nu per dag eet.
Dus goedkoop ???
pi_83027828
quote:
Beide projecten hadden een ander uitgangspunt.
Dat eerste project heeft dus voorraad gekocht en maakt maaltijden van max 1 dollar per dag. Commentaar daar was dus dat ze bulk eten hadden gekocht bij een soort Amerikaanse Makro waar ej ook nog eens 30 dollar per jaar lidmaatschap voor moest betalen. Dat kunnen echt arme mensen niet eens betalen.

Dat andere project (als reactie op het eerste) is begonnen op dag 1 met 2 dollar en krijgt er dan elke dag 1 dollar bij om eten voor te kopen. Geen voorraad bij haar dus, maar beginnen met niets. (die extra dollar van dag 1 haalt ze later overigens weer in).
pi_83027865
ha ik ben echt een vleeseter : ja dan merk je wel het verschil in je lichaam na het eten : als je dan een duur biefstukje hebt gekocht bij de alberthein dan heb je dat voldane gevoel in je lichaam : die je krijgt als je iets goeds hebt binnengekregen....

Soms heb ik dan geen geld en dan koop ik de goedkoopste leverworst bij de supermarkt.....Ja en na het eten voel ik me soms ( ha vaak meestal ) ellendig in mn lichaam....

ja das dan bepaald geen greenfield stukje vlees hee?

ja en wil je het nog lekkerder en gezonder hebben dan kom je bij de biologische supermarkt uit
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:54:01 #38
45206 Pietverdriet
pi_83027902
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:38 schreef verita het volgende:

[..
Zoals?
Goedkoop eten betekend niet dat je slecht eet.
Als je aan dieet eet waarbij je bruin brood met kaas eet, rijst en bonen, veel kool en een paar bananen in de week eet je al gezonder dan 3/4 van de mensheid.
Als je dit aanvult met wat vis en andere groenten, of af en toe wat kip of vlees eet je al beter dan 5/6 van de mensheid.
Echter, mensen met weinig geld eten maar al te vaak kant en klaar maaltijden omdat ze te beroerd om zijn te koken .
pi_83027942
Samenvatting van aankopen van dat tweede project:

http://lessisenough.wordpress.com/summary/

Dit koopt ze de eerste dag:
quote:
•BOUGHT: organic cornmeal (.47 lbs), organic wheat berries (.39 lbs), green split peas (.20 lbs), sea salt (.07 lbs), organic raw sunflower seeds (.07 lbs)
•COOKED: 1 cup cornmeal; wheat berries with split peas
•ATE—MEAL ONE: cornmeal mush
•ATE—MEAL TWO: wheatberries with split peas
•ATE—SNACK: sunflower seeds
•SPENT: $1.26
•CUMULATIVE +/-: +$0.26

Al weet ik zo snel nergens in Nederland waar je zelf dit soort eten kan scheppen in zakjes, wegen en afrekenen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:02:04 #40
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83028111
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:48 schreef Gripper het volgende:
Wat een verschrikkelijk vermoeiende schrijfstijl heb jij TS, maar dat terzijde.
Dat idd

Maar OT; ik vind het zo'n onzin dat duurder beter zou zijn! Vlees van de Lidl is prima te eten en de groenten zijn daar minstens net zo goed als bij de AH (maar wel veel goedkoper). Natuurlijk zijn er ook producten waarbij het verschil echt groot is en ook ik voor een A-merk kies, maar bij de meeste producten is het verschil te verwaarlozen.
Wanneer je op bijstandsniveau moet leven lijkt het me niet logisch dat je een kant en klare lasagne gaat kopen, zelf maken is dan veel goedkoper. Sowieso is werken met verse producten en het meeste zelf maken goedkoper dan al die kant en klare troep.
Vind het nogal storend dat sommige mensen de smaak aan de verpakking koppelen. Leuke doelgroep voor geblindoekte testen is dat.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:03:18 #41
45206 Pietverdriet
pi_83028137
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Al weet ik zo snel nergens in Nederland waar je zelf dit soort eten kan scheppen in zakjes, wegen en afrekenen.
Spliterwten koop je gewoon in zakjes, kost bijna niets, zonnebloem zaad bij de turk, granen kan je bij de landhandel kopen.
Als je echt goedkoop wilt leven moet je dingen als peulvruchten, granen, rijst etc in bulk kopen. Een 25 kilo zak kost per kilo vaak veel minder dan kleine pakjes.
Grote zakken rijst krijg je bij de toko, peulvruchten en granen bij landhandels want het wordt ook als veevoer verkocht.
Aardappels kan je goedkoop op de markt kopen, of direct bij de boer.
pi_83028211
[quote]Op zaterdag 19 juni 2010 19:02 schreef Lips het volgende:

[..]

Dat idd?

Ha ha verschikkelijk vermoeiend zelfs.... ontiegenlijk verschikkelijk achterlijk vervelend irritant onleesbaar en ongeschoold?

Zoiets?

Ha sorry ik doe mn best....
pi_83028246
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:02 schreef Lips het volgende:

Wanneer je op bijstandsniveau moet leven lijkt het me niet logisch dat je een kant en klare lasagne gaat kopen, zelf maken is dan veel goedkoper. Sowieso is werken met verse producten en het meeste zelf maken goedkoper dan al die kant en klare troep.
Dat vooral Als je je maaltijden helemaal zelf klaar maakt en niet per se merkprodukten hoeft dan kan je super goedkoop eten hoor.

Sinds ik de AH wat links laat liggen en vooral boodschappen doe bij Lidl (prima vlees en groente en fruit hoor) en Nettorama (geweldige aanbiedingen en uitstekende groente en fruitafdeling) ben ik per week heel wat minder kwijt aan boodschappen en de smaak is er echt niet slechter door geworden. Ik wil alleen nog wel steeds Coca Cola en niets anders
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:08:13 #44
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83028255
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Denk dat de grotere steden wel ergens een antiek winkeltje hebben waar je dat los zou kunnen kopen.. Soort kruidenier zeg maar. Vind wel, van haar maaltijd zou ik echt niet kunnen leven, doe mij dan maar een bord noodles
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:52 schreef dandybleu het volgende:
ha ik ben echt een vleeseter : ja dan merk je wel het verschil in je lichaam na het eten : als je dan een duur biefstukje hebt gekocht bij de alberthein dan heb je dat voldane gevoel in je lichaam : die je krijgt als je iets goeds hebt binnengekregen....

Soms heb ik dan geen geld en dan koop ik de goedkoopste leverworst bij de supermarkt.....Ja en na het eten voel ik me soms ( ha vaak meestal ) ellendig in mn lichaam....

ja das dan bepaald geen greenfield stukje vlees hee?

ja en wil je het nog lekkerder en gezonder hebben dan kom je bij de biologische supermarkt uit
Ik denk dat je beetje sociale zelfmoord hebt gepleegd door dat goede biefstuk te noemen, hier in cul
pi_83028299
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:

Spliterwten koop je gewoon in zakjes, kost bijna niets, zonnebloem zaad bij de turk, granen kan je bij de landhandel kopen.
Als je echt goedkoop wilt leven moet je dingen als peulvruchten, granen, rijst etc in bulk kopen. Een 25 kilo zak kost per kilo vaak veel minder dan kleine pakjes.
Grote zakken rijst krijg je bij de toko, peulvruchten en granen bij landhandels want het wordt ook als veevoer verkocht.
Aardappels kan je goedkoop op de markt kopen, of direct bij de boer.
Alleen als je echt super goedkoop moet eten omdat je bijna geen geld meer hebt, dan heb je vaak ook geen geld om die bulk in te kunnen slaan. Of dat bijv doen als je salaris/uitkering net binnen is, dan moet het wel lukken. Ik woonde vroeger in een straat met een molen; kon je ook megagoedkoop grote zakken meel kopen
pi_83028310
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Goedkoop voedsel betekend gewoon zelf koken, geen kant en klaar producten, veel seizoensproducten, koolsoorten eten. Zelden vlees eten.
Kan zeer gezond zijn.
Ik vraag het me af. Verse groente wordt steeds duurder terwijl blikvoer bijna gratis is. Tomaten uit blik.... 19ct oid verse tomaten al snel 3euro voor een doosje. Boontjes / wortellen etc hetzelfde. Op de markt zijn de prijzen (tenmniste hier @ Utrecht) ook niet meer de moeite waard.
pi_83028322
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:52 schreef dandybleu het volgende:
Biefstuk koop je bij een slager.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:11:09 #48
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83028343
Dan haal je een zak macaroni bij de lidl, rond de 30 cent. Kun je wel een week op leven, zeker weten
pi_83028390
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:08 schreef fs180 het volgende:

Denk dat de grotere steden wel ergens een antiek winkeltje hebben waar je dat los zou kunnen kopen.. Soort kruidenier zeg maar. Vind wel, van haar maaltijd zou ik echt niet kunnen leven, doe mij dan maar een bord noodles
Van die zakjes ramen noodles oid kan je ook supergoedkoop eten maken (niet te eten overigens, imho)

Ik zou ook niet op dat budget kunnen zitten, maar je vraagt je toch af wat je dan wel niet kan koken voor bijv. 2 dollar per dag als je al voor 1 dollar dit soort eten kan maken (ze bakt zelfs koekjes!). Ik las ergens dat een Amerikaan gemiddeld 7 dollar per dag aan eten uitgeeft pp. Geen idee wat Nederlanders per dag uitgeven, maar ik haal niet de 7 euro.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:12:48 #50
139677 Curiosity
pi_83028395
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beide projecten hadden een ander uitgangspunt.
Dat eerste project heeft dus voorraad gekocht en maakt maaltijden van max 1 dollar per dag. Commentaar daar was dus dat ze bulk eten hadden gekocht bij een soort Amerikaanse Makro waar ej ook nog eens 30 dollar per jaar lidmaatschap voor moest betalen. Dat kunnen echt arme mensen niet eens betalen.

Dat andere project (als reactie op het eerste) is begonnen op dag 1 met 2 dollar en krijgt er dan elke dag 1 dollar bij om eten voor te kopen. Geen voorraad bij haar dus, maar beginnen met niets. (die extra dollar van dag 1 haalt ze later overigens weer in).
Oke, nu snap ik het wat meer, dank voor je uitleg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')