http://onedollardietproject.wordpress.com/quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:35 schreef dandybleu het volgende:
Ja en heb ook wel eens een student gesproken die het met 20 euro per week moest doen om te eten.....Ja dat is wel een beetje het absolute minimum....Lager als dat bedrag heb ik echt nog nooit gehoord....
En voor wie het zich afvraagt hun chana masala recept:quote:Breakfast: Oatmeal – $0.06, 1 TBSP Peanut Butter on 1/2 piece of bread – $0.10 (Christopher only), 1/3 TBSP of margarine – $0.02 (Kerri only)
Lunch: Peanut Butter and Jelly Sandwiches (homemade bread, 2 TBSP Peanut Butter, 1 TBSP Jelly) – $0.36, 2 Cups popped popcorn – $0.07 (Kerri only)
Dinner: Chana Masala – $0.25, Rice – $0.11
Desert: 1 TBSP Peanut Butter – $0.05
Kerri Total: $0.94
Christopher Total: $0.88
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Andere blog ook gevonden: http://lessisenough.wordpress.com/about/quote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:52 schreef Isabeau het volgende:
http://onedollardietproject.wordpress.com/
En er is nog iemand die dat heeft gedaan met wat verser voedsel gecombineerd. Het zag er bij haar allemaal wat smakelijker uit, plus zij had een ander uitgangspunt. Maar dus ook 1 dollar per dag.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://onedollardietproject.wordpress.com/
En er is nog iemand die dat heeft gedaan met wat verser voedsel gecombineerd. Het zag er bij haar allemaal wat smakelijker uit, plus zij had een ander uitgangspunt. Maar dus ook 1 dollar per dag.
1 dagmenu:
[..]
En voor wie het zich afvraagt hun chana masala recept:Uiteindelijk kost het bijna niets per dag, maar ze heeft in eerste instantie wel een pot pindakaas, zak zout enz enz moeten kopen, of verkopen ze het daar per lepelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
DIe voorrraad heeft ze wel moeten kopen.“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
Dat was in de tijd dat ze 1$ per dag uitgaf en nog lijnde ook.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:21 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Uiteindelijk kost het bijna niets per dag, maar ze heeft in eerste instantie wel een pot pindakaas, zak zout enz enz moeten kopen, of verkopen ze het daar per lepel![]()
DIe voorrraad heeft ze wel moeten kopen.
De 1/3 teaspoon peanutbutter die men als 'dessert' eet.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:21 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Uiteindelijk kost het bijna niets per dag, maar ze heeft in eerste instantie wel een pot pindakaas, zak zout enz enz moeten kopen, of verkopen ze het daar per lepel![]()
Waarom dan? Zit er in duurder voedsel iets wat ergens anders niet in zit?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:38 schreef verita het volgende:
[..]
De 1/3 teaspoon peanutbutter die men als 'dessert' eet.![]()
Het kost niks, maar het is ook niks.
Ik denk wel dat iedereen die om wat voor reden dan ook, met heel weinig geld moet leven, op den duur wel voedingsstoffen tekort komt.
Maar wat ze in eerste instantie heeft moeten uitgeven om zo goedkoop te kunnen eten blijft toch meer dan wat ze nu per dag eet.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:31 schreef Thorical het volgende:
[..]
Dat was in de tijd dat ze 1$ per dag uitgaf en nog lijnde ook.
Maar natuurlijk zijn het gemiddelden over een week of maand.
Je gaat ook immers geen 1/2 ons gehakt halen of 1/4 tofu blokje.
Beide projecten hadden een ander uitgangspunt.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:21 schreef Curiosity het volgende:
Zoals?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:38 schreef verita het volgende:
[..
Ik denk wel dat iedereen die om wat voor reden dan ook, met heel weinig geld moet leven, op den duur wel voedingsstoffen tekort komt.
quote:•BOUGHT: organic cornmeal (.47 lbs), organic wheat berries (.39 lbs), green split peas (.20 lbs), sea salt (.07 lbs), organic raw sunflower seeds (.07 lbs)
•COOKED: 1 cup cornmeal; wheat berries with split peas
•ATE—MEAL ONE: cornmeal mush
•ATE—MEAL TWO: wheatberries with split peas
•ATE—SNACK: sunflower seeds
•SPENT: $1.26
•CUMULATIVE +/-: +$0.26
Dat iddquote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:48 schreef Gripper het volgende:
Wat een verschrikkelijk vermoeiende schrijfstijl heb jij TS, maar dat terzijde.
Spliterwten koop je gewoon in zakjes, kost bijna niets, zonnebloem zaad bij de turk, granen kan je bij de landhandel kopen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:55 schreef Isabeau het volgende:
Samenvatting van aankopen van dat tweede project:
http://lessisenough.wordpress.com/summary/
Dit koopt ze de eerste dag:
[..]
[ afbeelding ]
Al weet ik zo snel nergens in Nederland waar je zelf dit soort eten kan scheppen in zakjes, wegen en afrekenen.
Dat vooralquote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:02 schreef Lips het volgende:
Wanneer je op bijstandsniveau moet leven lijkt het me niet logisch dat je een kant en klare lasagne gaat kopen, zelf maken is dan veel goedkoper. Sowieso is werken met verse producten en het meeste zelf maken goedkoper dan al die kant en klare troep.
Denk dat de grotere steden wel ergens een antiek winkeltje hebben waar je dat los zou kunnen kopen.. Soort kruidenier zeg maar. Vind wel, van haar maaltijd zou ik echt niet kunnen leven, doe mij dan maar een bord noodlesquote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:55 schreef Isabeau het volgende:
Samenvatting van aankopen van dat tweede project:
http://lessisenough.wordpress.com/summary/
Dit koopt ze de eerste dag:
[..]
[ afbeelding ]
Al weet ik zo snel nergens in Nederland waar je zelf dit soort eten kan scheppen in zakjes, wegen en afrekenen.
Ik denk dat je beetje sociale zelfmoord hebt gepleegd door dat goede biefstuk te noemen, hier in culquote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:52 schreef dandybleu het volgende:
ha ik ben echt een vleeseter : ja dan merk je wel het verschil in je lichaam na het eten : als je dan een duur biefstukje hebt gekocht bij de alberthein dan heb je dat voldane gevoel in je lichaam : die je krijgt als je iets goeds hebt binnengekregen....
Soms heb ik dan geen geld en dan koop ik de goedkoopste leverworst bij de supermarkt.....Ja en na het eten voel ik me soms ( ha vaak meestal ) ellendig in mn lichaam....
ja das dan bepaald geen greenfield stukje vlees hee?
ja en wil je het nog lekkerder en gezonder hebben dan kom je bij de biologische supermarkt uit
Alleen als je echt super goedkoop moet eten omdat je bijna geen geld meer hebt, dan heb je vaak ook geen geld om die bulk in te kunnen slaan. Of dat bijv doen als je salaris/uitkering net binnen is, dan moet het wel lukken. Ik woonde vroeger in een straat met een molen; kon je ook megagoedkoop grote zakken meel kopenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Spliterwten koop je gewoon in zakjes, kost bijna niets, zonnebloem zaad bij de turk, granen kan je bij de landhandel kopen.
Als je echt goedkoop wilt leven moet je dingen als peulvruchten, granen, rijst etc in bulk kopen. Een 25 kilo zak kost per kilo vaak veel minder dan kleine pakjes.
Grote zakken rijst krijg je bij de toko, peulvruchten en granen bij landhandels want het wordt ook als veevoer verkocht.
Aardappels kan je goedkoop op de markt kopen, of direct bij de boer.
Ik vraag het me af. Verse groente wordt steeds duurder terwijl blikvoer bijna gratis is. Tomaten uit blik.... 19ct oid verse tomaten al snel 3euro voor een doosje. Boontjes / wortellen etc hetzelfde. Op de markt zijn de prijzen (tenmniste hier @ Utrecht) ook niet meer de moeite waard.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Goedkoop voedsel betekend gewoon zelf koken, geen kant en klaar producten, veel seizoensproducten, koolsoorten eten. Zelden vlees eten.
Kan zeer gezond zijn.
Biefstuk koop je bij een slager.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:52 schreef dandybleu het volgende:
ha ik ben echt een vleeseter : ja dan merk je wel het verschil in je lichaam na het eten : als je dan een duur biefstukje hebt gekocht bij de alberthein dan heb je dat voldane gevoel in je lichaam : die je krijgt als je iets goeds hebt binnengekregen....
Van die zakjes ramen noodles oid kan je ook supergoedkoop eten makenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:08 schreef fs180 het volgende:
Denk dat de grotere steden wel ergens een antiek winkeltje hebben waar je dat los zou kunnen kopen.. Soort kruidenier zeg maar. Vind wel, van haar maaltijd zou ik echt niet kunnen leven, doe mij dan maar een bord noodles
Oke, nu snap ik het wat meer, dank voor je uitleg.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beide projecten hadden een ander uitgangspunt.
Dat eerste project heeft dus voorraad gekocht en maakt maaltijden van max 1 dollar per dag. Commentaar daar was dus dat ze bulk eten hadden gekocht bij een soort Amerikaanse Makro waar ej ook nog eens 30 dollar per jaar lidmaatschap voor moest betalen. Dat kunnen echt arme mensen niet eens betalen.
Dat andere project (als reactie op het eerste) is begonnen op dag 1 met 2 dollar en krijgt er dan elke dag 1 dollar bij om eten voor te kopen. Geen voorraad bij haar dus, maar beginnen met niets. (die extra dollar van dag 1 haalt ze later overigens weer in).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |