Zie ook: Bavaria lanceert sexy WK-jurkjequote:FIFA laat Bavariababes arresteren
JOHANNESBURG - De kortgejurkte meiden van Bavaria zijn gisteren tegen het einde van de WK-interland Nederland - Denemarken hardhandig Soccer City uitgezet, waarna ze urenlang zijn verhoord. Dat meldt de Zuid-Afrikaanse krant The Star vanmorgen.
Ze zeiden dat ik zou worden vervolgd en een gevangenisstraf van zes maanden riskeer. En dat allemaal voor een oranje jurkje....
Barbara Kastein
De 36 meiden zijn in opdracht van de FIFA ondervraagd. De wereldvoetbalbond vindt de sluikreclame - op de jurkjes was geen reclame-uiting te vinden - tegen de marketingregels van de wereldvoetbalbond. Bavaria is geen commerciële partner. De FIFA rept bij de actie van het biermerk van een marketing-hinderlaag.
The Star citeerde vanmorgen Barbara Kastein, één van de 36 babes van Bavaria, in Nederland 'officieel' . ,,We hadden lol, zongen en iedereen fotografeerde ons. Totdat een FIFA-official in de tweede helft naar ons toe kwam met de mededeling dat het niet toegestaan was het Bavariajurkje te dragen. Hij liet ons een keuze: onmiddellijk vrijwillig het stadion uit of anders zou dat hardhandig gebeuren.''
Kastein meldde de FIFA-man volgens The Star dat er niets mis was met het jurkje. ,,Totdat veertig stewards ons omsingelden. Ze duwden en trokken ons en een van de meiden viel zelfs van een trap.''
Buiten het stadion werden de 36 meiden gearresteerd en uren ondervraagd. Twee van hen, onder wie Kastein, moesten zelfs tot diep in de avond op het bureau blijven. ,,Waarna we werden teruggebracht naar ons hotel,'' zegt Kastein. ,,Daar werd mijn paspoort ingenomen en een kopie gemaakt. Ze zeiden dat ik zou worden vervolgd en een gevangenisstraf van zes maanden rikeer. En dat allemaal voor een oranje jurkje....''
Bavaria-directeur Peer Swinkels vindt de actie van de FIFA in The Star 'onzinnig'. "Het zijn leuke jurkjes en er staat geen merknaam op. In mijn bescheiden mening mag iedereen toch dragen wat hij of zij wil. Dus wat hebben we verkeerd gedaan? Sinds wanneer bestaat er een kledingvoorschrift tijdens wedstrijden?"
DE FIFA beroept zich op een ,,ongeoorloofde marketing-overval'' van Bavaria. Ook tijdens het WK in 2006 ging de FIFA in de clinch met het biermerk. Toen waren ledehosen de inzet van de discussie.
Daar had ik hem nog niet gezien, maar dan krijg ik weer gedoe dat ik een voetbaltopic open in NWSquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef PiRANiA het volgende:
FIFA laat ’babes’ in oranje jurk oppakken
FIFA laat ’oranje-babes’ oppakken
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:18 schreef banapples het volgende:
Ze hadden die jurkjes uit moeten laten trekken
lijkt in eerste instantie overdreven van je ..maar vrouwen hardhandig behandelen (of zeg maar gerust mishandelen) en ook nog eens door een fucking voetbal organisatie zonder enig juridisch recht om wie dan ook te arresteren.. voor een blanco oranje jurkje.. ja ik zou idd zeggen stuur wat soldaten ter beveiliging van onze bevolking.quote:
Iddquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:30 schreef gebruikersnaam het volgende:Fifa hoort liever luid getoeter, dan dat ze mooie dames in een strak jurkje zien
Toch heel slim van Bavaria, al die gratis publiciteitquote:Bavaria-directeur Peer Swinkels vindt de actie van de FIFA in The Star 'onzinnig'. "Het zijn leuke jurkjes en er staat geen merknaam op. In mijn bescheiden mening mag iedereen toch dragen wat hij of zij wil. Dus wat hebben we verkeerd gedaan? Sinds wanneer bestaat er een kledingvoorschrift tijdens wedstrijden?"
Jupiler is officiële sponsorquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:42 schreef Crazy-M het volgende:
mja alleen AD komt hier mee ... heb voor de rest nergens iets kunnen vinden.
Hoorde het vanmorgen op 538.
En wat doen ze dan met de billboards van Jupiler ?
ja maar heineken heeft toch "alleen" recht zegt de fifaquote:
Misschien sponsordingen, je mocht bij vorig EK toch ook niet bepaalde helmen of toeters het stadion meenemen? Denk ook dat de Zuid-Afrikanen gewoon beetje huiverig zijn en misschien daardoor te gretig waren.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:50 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ja maar heineken heeft toch "alleen" recht zegt de fifa
Vind het wel erg zwak van de FIFA. En op grond waarvan zijn ze gearresteerd ? Verkeerde kleding? ... denk als je het goed aanpakt je de fifa een schadevergoeding kunt laten betalen (onterecht vrijheids inneming) (denk ik)
In een bananenrepubliek als Zuid-Afrika? Wat denk je zelf echt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:50 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ja maar heineken heeft toch "alleen" recht zegt de fifa
Vind het wel erg zwak van de FIFA. En op grond waarvan zijn ze gearresteerd ? Verkeerde kleding? ... denk als je het goed aanpakt je de fifa een schadevergoeding kunt laten betalen (onterecht vrijheids inneming) (denk ik)
Er staat Helemaal nergens een logo van Bavaria op die jurkjes!!! ....quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:24 schreef Flammie het volgende:
Regels zijn regles.. de fifa valt niks te verwijten
Bij het EK was het de Löwenhosequote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:00 schreef Rookert het volgende:
[..]
Misschien sponsordingen, je mocht bij vorig EK toch ook niet bepaalde helmen of toeters het stadion meenemen? Denk ook dat de Zuid-Afrikanen gewoon beetje huiverig zijn en misschien daardoor te gretig waren.
De regels zijn tegen merkuitingen, dus ik denk dat de Fifa hartstikke fout zit hiermee. Plus dat ze, onbedoeld waarschijnlijk, nu juist Bavaria in de kaart spelen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:24 schreef Flammie het volgende:
Dus je mag ook geen andere kleding dragen omdat dat ook van 'een merk' is? De rest van de wereld weet niet eens dat die jurkjes van Bavaria zijn, wij inmiddels wel door blunders van Heineken en de KNVB.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:24 schreef Flammie het volgende:
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:23 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Dus je mag ook geen andere kleding dragen omdat dat ook van 'een merk' is? De rest van de wereld weet niet eens dat die jurkjes van Bavaria zijn, wij inmiddels wel door blunders van Heineken en de KNVB.
Echt achterlijk, laat die dames lekker dansen en zingen in dat stadion.
http://www.nu.nl/buitenla(...)te-oranje-babes.htmlquote:AMSTERDAM - Bavaria blijkt wel degelijk achter de Nederlandse 'Oranje-babes' te zitten. De bierbrouwer ontkende tot nu toe meer te hebben gedaan dan alleen het beschikbaar stellen van de Oranje jurkjes.
dat MEEN je nietquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:29 schreef Freudie het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)te-oranje-babes.html
hahaha domme wijven, komen alleen maar naar dat stadion om op te vallen mooi te wezen en met hun bek op tv te komen, heeft niks met voetbal te maken.....geef ze maar een flink pak slaag, sluit ze op en laat ze pas na het wk weer vrij en geef de opengekomen plaatsen lekker aan ECHTE voetbalsupporters die WEL voor het voetbal komen!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:29 schreef Freudie het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)te-oranje-babes.html
FIFA moet zich niet zo aanstellen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:33 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
hahaha domme wijven, komen alleen maar naar dat stadion om op te vallen mooi te wezen en met hun bek op tv te komen, heeft niks met voetbal te maken.....geef ze maar een flink pak slaag, sluit ze op en laat ze pas na het wk weer vrij en geef de opengekomen plaatsen lekker aan ECHTE voetbalsupporters die WEL voor het voetbal komen!
commerciele kutzooi mandat hoort niet in een voetbalstadion thuis
janktrutjes
Ach man, als die meisjes daar feest willen vieren, laat ze dan. Of ze nou betaald worden of niet. De grote fout van de FIFA is om er aandacht aan te besteden, op die manier komt Bavaria weer meer in beeld.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:27 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
dit soort mensen, daar kan ik dus heeeeeel slecht tegen![]()
laat die wijven lekker naar een musical gaan ofzo, of lekker in je huiskamer dansen en zingen....maar val ons voetbalsupporters daar verder niet mee lastig!
kneus.
Het is Flammiequote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:23 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Dus je mag ook geen andere kleding dragen omdat dat ook van 'een merk' is? De rest van de wereld weet niet eens dat die jurkjes van Bavaria zijn, wij inmiddels wel door blunders van Heineken en de KNVB.
Echt achterlijk, laat die dames lekker dansen en zingen in dat stadion.
Heineken is sponsor van Nederland, Budweiser is hoofdsponsorquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:35 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
FIFA moet zich niet zo aanstellen.
Als ze die vrouwkes niet hadden opgepakt was er ook niet zoveel nieuws over geweest.
Heb jij trouwens iemand met een Heineken pletterpet gezien ?
Heineken is dan wel hoofdsponsor maar ze komen nog eens niet in beeld ofzo![]()
Bavaria heeft het gewoon goed en slim gedaan om zo reclame te maken, en het kost ze niks. (nu wel een advocaat)
Kan mn tijd beter ergens anders aan besteden, lekker kijken naar DutchyDress damesquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Het is Flammiedaar moet je niet op letten!
Die zoekt al weken aandacht in het WK forum....
Dit soort frustraties zie je vaak bij alleenstaande lelijke mannetjes die hun hele leven al met een uitkering achter de computer zitten stoer te doen.....quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:33 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
hahaha domme wijven, komen alleen maar naar dat stadion om op te vallen mooi te wezen en met hun bek op tv te komen, heeft niks met voetbal te maken.....geef ze maar een flink pak slaag, sluit ze op en laat ze pas na het wk weer vrij en geef de opengekomen plaatsen lekker aan ECHTE voetbalsupporters die WEL voor het voetbal komen!
janktrutjes
Jij hebt echt problemenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:33 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
janktrutjes
het irriteert mij zeker. van die aandachtsgeile wijven die alles doen om op tv te komen en even in het middelpunt van de belangstelling te staan terwijl ze niks om voetbal geven, waarschijnlijk niet eens de helft van de selectie kennen en als ze zelf zouden moeten betalen nooit maar dan ook nooit een kaartje voor een voetbalwedstrijd zouden kopen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:37 schreef Dayshine het volgende:
[..]
Ach man, als die meisjes daar feest willen vieren, laat ze dan. Of ze nou betaald worden of niet. De grote fout van de FIFA is om er aandacht aan te besteden, op die manier komt Bavaria weer meer in beeld.
Wat voor last heb jij trouwens van die dames?
Stond gisteren in de winkel en ik dacht 'welk bier zal ik gaan drinken bij Ned-Den?'quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:41 schreef Eggos het volgende:
ik weet in ieder geval welk bier merk ik NOOOOOIT meer drink, en dat merk is geen Bavaria!
wat een zielige mensen van de FIFA
leuk lache hahaha grappig zegquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:41 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dit soort frustraties zie je vaak bij alleenstaande lelijke mannetjes die hun hele leven al met een uitkering achter de computer zitten stoer te doen.....
Het is een vrij veelvoorkomend probleem in veel westerse landen onder de laagste laag van de bevolking, hij zal zich dus niet zo'n zorgen hoeven te maken.
dat denk ik dus niet. in de jaren 60 en 70 was de commercie nog lang niet ingeburgerd maar speelde Oranje wel het beste voetbal uit haar historie en worden alle toppers uit die periode nog steeds gezien als beste spelers ter wereld dus tja......je lult uit je nek.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:41 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Jij hebt echt problemen
De stadions zitten sowieso met moeite vol, omdat Zuid-Afrikanen de kaarten niet kunnen betalen. Dus als jij liever naar lege stoelen kijkt dan naar prettig uitziende dames (al dan niet ingehuurd), prima.
Overigens zou je zonder die 'commerciële kutzooi' nooit naar het voetbal op het huidige niveau kunnen kijken. Commercie en voetbal gaan (helaas) hand in hand en daar ga jij met je gefrustreerde uitingen vrij weinig aan veranderen.
tja, veel gelegenheidsbezoekers hier he, ivm met het WKquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:45 schreef Happel het volgende:
HaagsePietje, hou je even in. Dank u.
Deel je mening trouwens.
Ik verwijs naar het huidige niveau van voetbal, niet dat uit de jaren '60 en '70. Verder heb ik het ook over het niveau wereldwijd, dat vele malen hoger ligt in vergelijking met toen evenals het tempo.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:44 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dat denk ik dus niet. in de jaren 60 en 70 was de commercie nog lang niet ingeburgerd maar speelde Oranje wel het beste voetbal uit haar historie en worden alle toppers uit die periode nog steeds gezien als beste spelers ter wereld dus tja......je lult uit je nek.
Let op het gedeelte in bold. Nu komt de vraag:quote:Woede over aanhouding Bavaria-Babes
door Joël Roerig
PRETORIA - De Nederlandse ambassade in Zuid-Afrika is hevig ontstemd over de aanhouding van de dertig Bavaria-Babes tijdens de wedstrijd Nederland-Denemarken, die gisteren in Soccer City in Johannesburg plaatsvond.
“We hebben opheldering gevraagd bij de politie op basis waarvan de dames zijn aangehouden”, aldus ambassadewoordvoerder Christoph Prommersbergen. “Het is ons niet duidelijk waarom dames die een oranje jurkje dragen urenlang ondervraagd moeten worden.”
Volgens Prommersbergen bestond de groep meiden uit drie Nederlandse vrouwen en 27 Zuid-Afrikaanse hulpkrachten. “Ze zijn niet naar een politiebureau gebracht, maar ter plekke ondervraagd. De Nederlandse vrouwen zaten twee uur vast, de Zuid-Afrikaansen zelfs zes uur.” Volgens de zegsman hebben de dames na afloop van hun botsing met justitie overigens nog wel gezellig samen gegeten en gedronken.
De actie van de politie heeft te maken met het beleid van wereldvoetbalbond FIFA om alle merken te weren die geen officiële sponsor zijn. Het officiële biermerk tijdens het WK is Budweiser – honderden fans die op de Oranjecamping overnachten moesten daarom gisteren hun (gratis) Heineken Pletterpet inleveren bij de ingang van het stadion. Sommigen konden de ‘makarapa’ binnensmokkelen door inderhaast de merknaam eraf te krassen.
De Zuid-Afrikaanse politie (SAPS) ontkent overigens iets te maken te hebben met de urenlange ondervraging van de Bavaria-Babes. “Wij waren het niet,” aldus SAPS-woordvoerder Vish Naidoo. ”De politie heeft de dames niet uit het stadion verwijderd en niet ondervraagd.” Volgens Naidoo was het de beveiliging van de wereldvoetbalbond FIFA die de dames tijdens de tweede helft in de kraag greep en urenlang aan de tand voelde. “Zij hebben het recht om dat te doen als de merkrechten worden geschonden,” aldus Naidoo.
Bavaria-directeur Peer Swinkels vindt het belachelijk dat de voetbalmeiden gearresteerd zijn. „Er staat niet eens een merk op die jurkjes, dus wat doen we verkeerd? Sinds wanneer bestaat er een kledingvoorschrift tijdens wedstrijden?”. De Bavaria-jurkjes zijn voorzien van een miniem label dat de naam van het biermerk draagt. “Als ze daarmee de merkregels hebben overtreden dan kunnen de jurkjes in beslag genomen worden, maar dat is nog geen grond voor aanhouding door de politie,” aldus Prommersbergen van de ambassade.
De FIFA en de Zuid-Afrikaanse politie hebben nog niet op het incident gereageerd. Naar verluidt zou de FIFA zelfs even hebben overwogen de meiden de jurken uit te laten trekken. Maar al snel realiseerden de officials zich dat zo’n actie nog veel meer publiciteit zou opleveren.
De Nederlandse ambassade in Zuid-Afrika heeft de politie om opheldering gevraagd en is ontstemd dat dames in oranje jurkjes zolang kunnen worden vastgehouden. De groep bestond uit drie Nederlanders en 27 Zuid-Afrikaanse hulpkrachten. FIFA wil alle merken te weren die geen officiële sponsor zijn. Het officiële biermerk tijdens het WK is Budweiser.
er staat toch geen reclame op.?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:05 schreef Rookert het volgende:
Het was een betaalde Bavaria marketing actie
Weer zo'n autist ... ik hoop dat je een geintje maaktequote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:08 schreef Micson het volgende:
Terechte actie van FIFA, betreffende aandachtsgeile wichten verdienen het om weg te kwijnen in een Zuid Afrikaanse kerker
Miniem merkje, maar goed. Denk ook niet dat ze de striptease konden waarderen van Deense kledij naar dit soort jurkjes. Het is beetje provocerend gedrag, kan je wel allemaal leuke met onze normen en waarden en standaarden vergelijken, maar het blijft Zuid-Afrikaquote:
bavaria heeft bekend dat opgezet is, ze zetten wel een advocaat op de zaakquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:18 schreef rub3n het volgende:
Opzich kan ik me niet voorstellen dat dit geen vooropgezette actie is. Zoveel van die jurkjes naast elkaar, moet wel opgezet zijn. Her en der in het stadion zo'n jurkje, daar maakt de FIFA geen bezwaar tegen denk ik.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:08 schreef Micson het volgende:
Terechte actie van FIFA, betreffende aandachtsgeile wichten verdienen het om weg te kwijnen in een Zuid Afrikaanse kerker
Whehe ik dacht precies hetzelfde. Hoe ze daar staan te dansen zo van:Hey kijk ons hier vrolijk en tof doen. Domme attentionwhoresquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:33 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
janktrutjes
Je.... alle meiden moeten natuurlijk in nette kleding gewoon rustig op de bank gaan zitten kijken..... stemming in een stadion is natuurlijk onzin!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Whehe ik dacht precies hetzelfde. Hoe ze daar staan te dansen zo van:Hey kijk ons hier vrolijk en tof doen. Domme attentionwhores.
Ja, dat heet misogynie.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:53 schreef horned_reaper het volgende:
Als een man op de tribune staat te juichen en te springen met allemaal oranje meuk om zich heen is het een supporter.... maar een knappe vrouw is een atention whore ......
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:28 schreef Sheepcidus het volgende:
Wie vertelt Blatter ff dat alle vuvuzuela's gesponsord zijn door Bavaria.
quote:Vragen over bierarrestatie Z-Afrika
` Het ministerie van Buitenlandse Zaken
heeft in Zuid-Afrika navraag gedaan
over de arrestatie van drie Nederlandse
vrouwen in Johannesburg.Ze hoorden bij
een groep van dertig jonge vrouwen die
een oranje jurk aan hadden van het
biermerk Bavaria.
Het zou gaan om bescherming van het
biermerk Budweiser,een officiële
sponsor van het WK.Het ministerie kan
zich niet voorstellen dat het verboden
is om in een oranje jurk rond te lopen.
Op de jurk staat nergens zichtbaar de
naam Bavaria.Het ministerie heeft nog
geen antwoord van de Zuid-Afrikaanse
autoriteiten.
Ik durf te wedden dat ze met een oranje-bavaria-boerka net zoveel aandacht krijgen. Net wat je liever ziet. Feit blijft dat Bavaria punten scoort en de FIFA zich lekker laat kennen. Merkbescherming kan ook door het te negeren en gewoon niet prominent in beeld laten komen. Overigens wist niet iedereen dat het jurkje van Bavaria is - maar das nu wel anders.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Whehe ik dacht precies hetzelfde. Hoe ze daar staan te dansen zo van:Hey kijk ons hier vrolijk en tof doen. Domme attentionwhores.
Inderdaad, wat de FIFA doet heeft juist het tegenovergestelde effect; nog meer exposure voor Bavaria. Helemaal omdat het van die kekke jurkjes zijn met leuke Hollandse blonde geiten erin.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:58 schreef Outlined het volgende:
niks damesdispuut, gewoon ingehuurd
bavaria heeft iig wat ze willen, aandacht
Ben het helemaal met je eens over de commercie, maar dat hou je niet tegen. Het bezwijkt vanzelf onder zn eigen gewicht op een dag.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:44 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dat denk ik dus niet. in de jaren 60 en 70 was de commercie nog lang niet ingeburgerd maar speelde Oranje wel het beste voetbal uit haar historie en worden alle toppers uit die periode nog steeds gezien als beste spelers ter wereld dus tja......je lult uit je nek.
Misschien kwamen ze gewoon af op het strippen van de kleding, als 18 wijven dat doen en met een kort oranje jurkje onder vandaan komen terwijl het gefilmd wordt trekt dat wel de aandacht.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:20 schreef UltraR het volgende:
Er staat -geen- Bavaria op die jurkjes. Dus zie ik geen enkele reden waarom je ze niet zou mogen dragen in het stadion.
Dat iedereen -weet- dat ze van Bavaria zijn is simpelweg geniale marketing, maar uiteindelijk blijft het simpelweg een oranje jurkje.
Hoe dan ook, Bavaria krijgt meer aandacht dan ze ooit hadden durven dromen. En dat zonder duur sponsorcontract. Doen ze goed.
Sterker nog - de internationale media heeft het opgepakt en uit de reacties is wel op te maken dat ondanks dat sponsoring beschermd mag worden onze blonde meisjes (hoewel de meeste uit ZA kwam, maar toch) nog beter beschermd dienen te wordenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:20 schreef UltraR het volgende:
Knipz
Hoe dan ook, Bavaria krijgt meer aandacht dan ze ooit hadden durven dromen. En dat zonder duur sponsorcontract. Doen ze goed.
een half jaar cel is misschien overdreven, maar hoop dat die domme trutjes wel een SV krijgen voor de rest van het toernooi. dat soort domme snollen horen echt niet in een stadion thuis en tja, wie provoceert kan dit soort dingen gewoon verwachten...simpelquote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:30 schreef OmniRocket het volgende:
meiden moeten blij zijn dat ze niet half jaar de cel in gaan, dat had zomaar gekund...
Pff kom op zeg, wat een overdreven reactie. Ik word er juist blij van als er mooie vrouwen in 't stadion zijn en als ze in beeld worden gebracht eigenlijkquote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:48 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
een half jaar cel is misschien overdreven, maar hoop dat die domme trutjes wel een SV krijgen voor de rest van het toernooi. dat soort domme snollen horen echt niet in een stadion thuis en tja, wie provoceert kan dit soort dingen gewoon verwachten...simpel
prima voor in de discotheek of op een terras ofzo, maar in een voetbalstadion hebben die trutjes niks te zoeken, geef maar liever extra kaartjes aan arme afrikanen die WEL van voetbal houden en WEL de echte passie hebben.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:52 schreef Jaja.. het volgende:
[..]
Pff kom op zeg, wat een overdreven reactie. Ik word er juist blij van als er mooie vrouwen in 't stadion zijn en als ze in beeld worden gebracht eigenlijkIk vind dan ook dat het gewoon toegestaan moeten worden, die jurkjes waren ook verdomd sexy.
Snulquote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:52 schreef Jaja.. het volgende:
[..]
Pff kom op zeg, wat een overdreven reactie. Ik word er juist blij van als er mooie vrouwen in 't stadion zijn en als ze in beeld worden gebracht eigenlijkIk vind dan ook dat het gewoon toegestaan moeten worden, die jurkjes waren ook verdomd sexy.
Die Afrikanen die niks anders dan op hun vuvuzela dinges aan het blazen zijn? Nee doe mij dit maar:quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:54 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
prima voor in de discotheek of op een terras ofzo, maar in een voetbalstadion hebben die trutjes niks te zoeken, geef maar liever extra kaartjes aan arme afrikanen die WEL van voetbal houden en WEL de echte passie hebben.
overigens ben ik sowieso een tegenstander van wijven bij het voetbal maar dat terzijde
Er waren nog 10.000 kaartjes over voor Nederland - Denemarken. Ze zaten dus niemand in de weg (behalve Budweiser).quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:54 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
prima voor in de discotheek of op een terras ofzo, maar in een voetbalstadion hebben die trutjes niks te zoeken, geef maar liever extra kaartjes aan arme afrikanen die WEL van voetbal houden en WEL de echte passie hebben.
overigens ben ik sowieso een tegenstander van wijven bij het voetbal maar dat terzijde
Op grond waarvan dan?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:30 schreef OmniRocket het volgende:
meiden moeten blij zijn dat ze niet half jaar de cel in gaan, dat had zomaar gekund...
lijkt wel jahquote:Op woensdag 16 juni 2010 08:59 schreef MadMarine het volgende:
Er staat ook een foto op de voorpagina van de Sp!ts (natuurlijk)
Maar ik zou toch echt zweren dat Sieneke daarbij staat...
Oordeel zelf
Dat is een omgebouwde joh.quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:59 schreef MadMarine het volgende:
Er staat ook een foto op de voorpagina van de Sp!ts (natuurlijk)
Maar ik zou toch echt zweren dat Sieneke daarbij staat...
Oordeel zelf
Iemand heeft zich laten ombouwen tot Sieneke?quote:
Zitten ze nu ook al in een special editie van Big-Brother?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:19 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij RTL aan het woord en in beeld.
http://www.telegraaf.nl/t(...)gearresteerd___.htmlquote:'Bavaria Babes weer gearresteerd'
JOHANNESBURG - De 'Bavaria Babes' zijn vanochtend wederom gearresteerd door de Zuid-Afrikaanse politie en worden binnen enkele uren naar de rechtbank gebracht. Dat meldde Barbara, een van de 'Bavaria Babes', middels een sms aan deze krant.
Ben benieuwdquote:
Niet heel grappigquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:03 schreef B3nn0 het volgende:
Terecht.. Arresteren die meiden! Voor straf moeten ze allemaal een dagje naar het strand met Joran...![]()
Ze zijn gisteren de cavity search vergeten natuurlijk, de sukkelsquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:02 schreef PkrMart het volgende:
WTF??![]()
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)gearresteerd___.html
Schamel loonquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:15 schreef Dayshine het volgende:
Haha, en nu zijn de 'babes' verongelijkt en is Bavaria te ver gegaan. Dit was gewoon een meesterzet van Bavaria en die dames wisten dondersgoed wat de risico's waren. Verder kregen ze volgens mij naast een (vrij schamel) loon ook nog eens de reis en het verblijf betaalt dus wat zeuren ze nou.
De dames die nu opgepakt zijn hoorden meer bij de organisatie en dus zullen ze ook wel meer betaald hebben gekregen. Ik betwijfel of ze zich gerealiseerd hebben dat de wet in Z-A was aangepast wat dit soort acties betreft.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:15 schreef Dayshine het volgende:
Haha, en nu zijn de 'babes' verongelijkt en is Bavaria te ver gegaan. Dit was gewoon een meesterzet van Bavaria en die dames wisten dondersgoed wat de risico's waren. Verder kregen ze volgens mij naast een (vrij schamel) loon ook nog eens de reis en het verblijf betaalt dus wat zeuren ze nou.
De FIFA heeft weinig keus en moet wel de rechten van de sponsors beschermen, als ze dit toelaten ga je meer van dit soort acties krijgen wat uiteindelijk een invloed zou kunnen hebben op de sponsor inkomstenquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:18 schreef crv het volgende:
Waar is de FIFA in godsnaam mee bezig
Wat heeft BUDTTweiser nou voor last van Bavaria
Daar waar ik er iets over lees in de buite nlandse pers is iedereen VOOR de stunt en TEGEN BUDTTweiser
Nee, ze krijgen alleen 10 euro per uur.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:15 schreef Dayshine het volgende:
Ok, maar ze wisten dat ze het stadion uitgezet zouden kunnen worden en dat dit ook vrij hardhandig kan gebeuren. Waarschijnlijk wist Bavaria evenmin van die aangepaste wetgeving trouwens.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:21 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De dames die nu opgepakt zijn hoorden meer bij de organisatie en dus zullen ze ook wel meer betaald hebben gekregen. Ik betwijfel of ze zich gerealiseerd hebben dat de wet in Z-A was aangepast wat dit soort acties betreft.
'Geen zichtbare beeldmerken van concurrenten in het stadion' is een regel die vrij makkelijk te handhaven is. Aangezien hier daar geen sprake van is slaat de Fifa door.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
De FIFA heeft weinig keus en moet wel de rechten van de sponsors beschermen, als ze dit toelaten ga je meer van dit soort acties krijgen wat uiteindelijk een invloed zou kunnen hebben op de sponsor inkomsten
Misschien wil de FIFA juist een rechtzaak om te zien hoever ze kunnen gaan met het beschermen van de sponsorsquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:25 schreef Symer het volgende:
[..]
'Geen zichtbare beeldmerken van concurrenten in het stadion' is een regel die vrij makkelijk te handhaven is. Aangezien hier daar geen sprake van is slaat de Fifa door.
Heikeken pletterpetten mochten ook naar binnen mits je het beeldmerk er af schraapte.
Dit gaat alleen maar van kwaad tot erger wordenquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
De FIFA heeft weinig keus en moet wel de rechten van de sponsors beschermen, als ze dit toelaten ga je meer van dit soort acties krijgen wat uiteindelijk een invloed zou kunnen hebben op de sponsor inkomsten
Precies dus alleen al door dit toe te laten kunnen ze de "babes" niets maken lijkt mequote:Op woensdag 16 juni 2010 10:25 schreef Symer het volgende:
[..]
'Geen zichtbare beeldmerken van concurrenten in het stadion' is een regel die vrij makkelijk te handhaven is. Aangezien hier daar geen sprake van is slaat de Fifa door.
Heikeken pletterpetten mochten ook naar binnen mits je het beeldmerk er af schraapte.
Lijkt me ook niet op het eerste gezicht maar het zijn wel door een concurrerende (nou ja) bierbrouwer betaalde mensen en dus deel van reclame campagne van deze bierbrouwerquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:35 schreef crv het volgende:
[..]
Precies dus alleen al door dit toe te laten kunnen ze de "babes" niets maken lijkt me
Weet je, lokaal in NL kan ik me het nog voorstellen, maar zelfs dan....quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet op het eerste gezicht maar het zijn wel door een concurrerende (nou ja) bierbrouwer betaalde mensen en dus deel van reclame campagne van deze bierbrouwer
En dan Oranje maken en de "D" veranderen in "TT"quote:
Ja maar Budweiser is 1 merk van een hele grote bierbrouwer die in Nederland oa de merken Jupiler, Dommelsch en Hertogh Jan voert.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:49 schreef crv het volgende:
[..]
Weet je, lokaal in NL kan ik me het nog voorstellen, maar zelfs dan....
Wat heeft Bavaria in godsnaam voor concurentie positie t.o.v. Budttweiser
quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:18 schreef crv het volgende:
Waar is de FIFA in godsnaam mee bezig
Wat heeft BUDTTweiser nou voor last van Bavaria
Daar waar ik er iets over lees in de buite nlandse pers is iedereen VOOR de stunt en TEGEN BUDTTweiser
Een woordvoerder van Bavaria zei ooit: "Wij hebben niet veel geld, dus we moeten slim zijn"quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:02 schreef Rookert het volgende:
Bavaria is een trending topic op Twitter, ik denk dat de champagneflessen ontkurkt worden daar en PR bedrijfje de bonus binnenheeft
Je kan gewoon met je Nike-shirtje het stadion in. Zelfs met dertig man tegelijk. Het wordt pas een probleem wanneer er sprake is van een doelgerichte actie om sluikreclame te maken. En dat is in dit geval domweg het geval. FIFA heeft het volste recht om die meiden te verwijderen uit het stadion. Dat ze voor de rechter moeten komen is overigens wel belachelijk.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:34 schreef crv het volgende:
[..]
Dit gaat alleen maar van kwaad tot erger worden
Als je Zwart-wit kijkt dan kun je dus als NL-fan in de toekomst vergeten om een officieel oranje T-shirt aan te trekken want daar staat Nike op
Dit zijn gewoon praktijken waar landen Als Noord-Korea, Myanmar en China jaloers op zijn
Met zo'n pletterpet met logo kom je gewoon niet binnen, maar dat was bij vorige toernooien ook al zo.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:16 schreef DaMart het volgende:
[..]
En als Budweiser het alleenrecht heeft, dan wordt straks ook iedereen met een pletterpet gearresteerd, zeker? Want daar staat wel een logo van Heineken op.
Ik zag al reacties op een oostenrijks forum en op CNN ireportquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
ik kan niet echt buitenlandse pers vinden die hier een drama van maakt.
Het is alleen jammer dat het niet te zuipen is.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:02 schreef Rookert het volgende:
Bavaria is een trending topic op Twitter, ik denk dat de champagneflessen ontkurkt worden daar en PR bedrijfje de bonus binnenheeft
quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:28 schreef pongping het volgende:
Check deze foto op de website van de FIFA zelf![]()
http://www.fifa.com/world(...)otolist.html#1244348
In de UK is het groot nieuws, ook omdat een bekende Britse presentator is ontslagen vanwege deze affaire. Hij had de kaartjes voor de dames ter beschikking gesteld.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:31 schreef Symer het volgende:
[..]
Met zo'n pletterpet met logo kom je gewoon niet binnen, maar dat was bij vorige toernooien ook al zo.
Er een drama van maken gaat wat ver, maar het blijft zeker niet onopgemerkt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Alle media staan onder grote druk van de FIFAquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:26 schreef gniffie het volgende:
De telegraaf die nu ook stelt dat de schuld bij bavaria ligt en niet bij de FIFA
quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:35 schreef Symer het volgende:
[..]
Er een drama van maken gaat wat ver, maar het blijft zeker niet onopgemerkt.
quote:Nog even wilde Miguel Portela zich niet gewonnen geven. Hij opperde zelfs een ogenblik of het niet mogelijk was om de meisjes hun jurkjes te laten uittrekken. Toen daarop het antwoord kwam dat de aanwezigheid van 25 nagenoeg naakte Hollandse meisjes, wellicht nóg veel meer antireclame zou betekenen gaf hij de strijd op en zakte terug in zijn stoel.
Die Portela had natuurlijk zijn zakdoekje al klaarquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:46 schreef Jojoke het volgende:
http://www.elfvoetbal.nl/(...)van-bavaria-fifa-1-0
Een kijkje in de Fifa keuken over de jurkjes.
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)-beer-orange-dressesquote:When racist chanting rained down on England players during a 2004 friendly against Spain in Madrid, Fifa imposed a risible £44,750 fine on the Spanish FA. In that same year, Cameroon wore an unauthorised kit at the African Cup of Nations – an offence for which Fifa saw fit to fine the Cameroonian FA £86,000.
Het is ook gewoon belachelijk natuurlijk. Maar voor Bavaria is het verhaal elke cent duizend keer waard natuurlijkquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:57 schreef Symer het volgende:
Hier nog een voorbeeld van hoe de Fifa in elkaar steekt:
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)-beer-orange-dresses
^ Dat hele artikel is vrij vernietigend.
Het is alleen wel heel erg lullig voor die meiden. Kan me goed voorstellen dat ze zich gebruikt voelen...quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is ook gewoon belachelijk natuurlijk. Maar voor Bavaria is het verhaal elke cent duizend keer waard natuurlijkHebben ze goed gedaan
Bavaria wist ook niet dat dit ging gebeuren. Ze zullen vast wel een kratje van 24 bonus krijgenquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is alleen wel heel erg lullig voor die meiden. Kan me goed voorstellen dat ze zich gebruikt voelen...
Tja ik verwacht wel dat de meiden wisten dat wat ze deden officieel niet mocht en dat de kans bestond dat ze uit het stadion gezet zouden worden. Ik meen ook dat een van de dames dit op camera vertelde. Maar dat ze als een soort van hooligan behandeld zouden worden verwachtte niemand.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is alleen wel heel erg lullig voor die meiden. Kan me goed voorstellen dat ze zich gebruikt voelen...
Natuurlijk wisten ze dat, daarom hadden ze ook Deense fankleding aan voor ze stadion in gingen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:30 schreef Nico_Galijk het volgende:
[..]
Tja ik verwacht wel dat de meiden wisten dat wat ze deden officieel niet mocht en dat de kans bestond dat ze uit het stadion gezet zouden worden.
De meesten zijn wel blond hequote:Op woensdag 16 juni 2010 12:30 schreef Nico_Galijk het volgende:
[..]
Tja ik verwacht wel dat de meiden wisten dat wat ze deden officieel niet mocht en dat de kans bestond dat ze uit het stadion gezet zouden worden.
quote:FIFA klaagt Bavaria aan
JOHANNESBURG - De FIFA heeft een aanklacht ingediend tegen Bavaria. De wereldvoetbalbond legt de Nederlandse bierbrouwer een verkapte marketingactie ten laste. Aanleiding was een groep vrouwen die tijdens de wedstrijd van Oranje tegen Denemarken gehuld in jurkjes van de brouwer op de tribune verscheen.
„De FIFA heeft een aanklacht ingediend tegen de organisatoren van deze campagne”, aldus woordvoerder Nicolas Maingot op een persconferentie.
Nouja prive-jets zijn niet zo vreemd met zo'n gigantische omzet/winst.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:42 schreef crv het volgende:
Als je wilt weten waar de FIFA het boetegeld voor gebruikt
Artikel is in het duits
Die Erste Klasse ist nicht genug
[ afbeelding ]
natuurlijk heeft de FIFA het recht niet. Er staat toch geen merknaam op de jurkjes ?quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Je kan gewoon met je Nike-shirtje het stadion in. Zelfs met dertig man tegelijk. Het wordt pas een probleem wanneer er sprake is van een doelgerichte actie om sluikreclame te maken. En dat is in dit geval domweg het geval. FIFA heeft het volste recht om die meiden te verwijderen uit het stadion. Dat ze voor de rechter moeten komen is overigens wel belachelijk.
Terroristen kunnen sowieso binnenkomen want de controle is alleen bij de voordeur. De hekken aan de zij- en achterkant staan gewoon open.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
natuurlijk heeft de FIFA het recht niet. Er staat toch geen merknaam op de jurkjes ?
Echt belachelijk dit, nu weet iedereen dat het Bavaria meisjes zijn. Wie heeft daarvoor gezorgd. Juist de FIFA met deze actie.
Gewoon miljoenen schadevergoeding eisen
Wel raar dar ze binnen zijn gekomen, kaartjes stonden toch op naam ?
Terroristen kunnen dus ook zo binnenkomen.
Blatter verdient niet genoeg waarschijnlijkquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:54 schreef mcwops het volgende:
de dames zijn te zien bij het fotoverslag op de FIFA-site. wie maillt Fuhrer Blatter even dat dat niet kan?
http://www.fifa.com/world(...)otolist.html#1244132
Omdat iemand totaal uit de lucht gegrepen over "commerciële kuthoeren" begint wellichtquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:04 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
hahaha omdat iemand een andere mening heeft en wel het hele jaar door voetbal volgt en wel begrijpt wat wel en niet in een stadion thuishoort??![]()
quote:Verhagen heeft zeer boos telefoontje richting Z-afrikaanse ambassadeur gepleegd. #bavaria
4 minutes ago via mobile web .
Er is trouwens ook iemand van bavaria in de rechtszaal. Maar die wil niet praten met media.
6 minutes ago via mobile web .
de twee bavariameisjes zien er erg gespannen uit. Ambassadepersoneel continu aanwezig. Rechter nog niet.
11 minutes ago via mobile web .
@jaccovlastuin ben aanwezig maar zitting nog niet begonnen. Kan nog wel ff gaan duren.
34 minutes ago via mobile web .
advocaat bavariameisjes probeert ze op borg vrij te krijgen. Zitting nog steeds niet begonnen.
39 minutes ago via mobile web .
komt waarschijnlijk niet tot een veroordeling, zegt advocaat bavariameisjes. Tenzij ze bekennen. Is niet waarschijnlijk.
40 minutes ago via mobile web
quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
We starten een actie om de meiden vrij te krijgen:
http://releaseourbabes.com
Teken de petitie, dan gaan we met alle reacties naar de FIFA en de Zuid Afrikaanse ambassade!
Nee die is er niet. En als jij de beste plekken had gewild had je maar harder moeten werken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:21 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
![]()
is er ook een petitie die ik kan ondertekenen om dit soort commerciele trutjes, die helemaal niets om voetbal geven maar vaak wel de beste plaatsen krijgen bij grote wedstrijden, uit de stadions te weren???
die teken ik met liefde!
haha, mij niet gezien tussen die carnaval kneuzen en commerciele kuthoertjes van Oranje. Nee, wedstrijden van Den Haag met mn vrienden, dat vind ik een stuk leuker en daar gaat al mn geld aan opquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee die is er niet. En als jij de beste plekken had gewild had je maar harder moeten werken.
Go tell 'em Maxime!quote:Als FIFA een probleem heeft met oranje jurkjes kunnen ze dat juridisch uitvechten met het bedrijf, arrestatie is buiten proportie
Mag hopen dat onze regering zich niet zo gek laat maken om toe te staan dat Fifa onze wetten gaat aanpassen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:31 schreef crv het volgende:
STel dat NL 2018 mag organiseren.
Dan krijgen we een echte bierkrieg hier
Fifa moet zich schamen.quote:BREKEND Ze komen op borg vrij. 10000 rand. 22 juni komt de zaak nog een keer voor. Ze moeten zich beschikbaar houden voor justitie.
2 minutes ago via Snaptu
quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:21 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
![]()
is er ook een petitie die ik kan ondertekenen om dit soort commerciele trutjes, die helemaal niets om voetbal geven maar vaak wel de beste plaatsen krijgen bij grote wedstrijden, uit de stadions te weren???
die teken ik met liefde!
Enige juiste reactie van Maxime. De FIFA moet het met Bavaria uitvechten en niet met die meiden. Extreem domme actie van de FIFA.quote:
Hoezo? Die meiden laten zich voor 10 euro per uur inhuren om een strafbaar feit te plegen. Ik zeg: hup 2 jaar de bak in ermee!quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Enige juiste reactie van Maxime. De FIFA moet het met Bavaria uitvechten en niet met die meiden. Extreem domme actie van de FIFA.
Zou wel typisch Afrikaans zijn om de mensen die wel werken de bak in te sturen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:48 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Hoezo? Die meiden laten zich voor 10 euro per uur inhuren om een strafbaar feit te plegen. Ik zeg: hup 2 jaar de bak in ermee!
quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zou wel typisch Afrikaans zijn om de mensen die wel werken de bak in te sturen.
is wel typisch dat je het verschil tussen werken en naar het voetballen gaan niet zietquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zou wel typisch Afrikaans zijn om de mensen die wel werken de bak in te sturen.
Ik maak hier anders uit op dat het ook in Zuid-Afrika niet verboden is ("sonder om enige wette te oortree").quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:36 schreef SingleCoil het volgende:
Wat velen hier niet lijken te begrijpenis dat in Zuid-Afrika ambush sponsoring, het als niet-sponsor een graantje mee proberen te pikken van een gesponsord evenement, bij wet verboden is. De politie mag verdachten verhoren. Er staat maximaal twee jaar celstraf op het overtreden van de marketingwet.
Simpel gevalletje van hup de bak in dus. Het waren trouwens hoofdzakelijk ingehuurde zuid-afrikaanse schonen, er zaten maar 2 nederlandse meiden bij.
Het is dus een probleem om de naam te verbinden aan een evenement waar niet voor betaald is zonder de wet te overtreden. Zo moet je het denk ik vertalen.quote:Dit skep 'n probleem vir ander maatskappye wat dan ook probeer om hulle naam aan die geleentheid te koppel sonder om vir die voorreg te betaal, en sonder om enige wette te oortree.
Bronquote:Update @ 15:10 uur:
Barbara Castelein en Mirte Nieuwpoort, de Bavaria-babes die vanochtend werden aagehouden, zijn op borgtocht vrijgelaten. Daarnaast zijn ze hun paspoort in elk geval tot 22 juni, de dag waarop de zaak dient, kwijt en zijn ze vrij om te gaan en te staan waar ze willen.
De aanklacht van de rechtbank was in elk geval duidelijk; het ontplooien van commerciële activiteiten in een voetbalstadion, het zogenaamde 'ambush marketing'.
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren op losse bezoeksters in zo'n jurkje inderdaad.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:12 schreef Symer het volgende:
Ben benieuwd hoe ver de Fifa deze onzin door wil voeren eigenlijk. Iedereen die zaterdag een oranje jurkje aantrekt doet nu aan Bavaria denken natuurlijk.
dat geloof ik niet, maar als het al wel zo is: waar bemoei jij je dan mee?quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:31 schreef crv het volgende:
Ded FIFA heeft maar 1 belang en dat is de zakken van de bobo's zo snel mogelijk vullen.
Ze hebben vast een punt, maar de actie van de FIFA tegenover die meiden is gewoon oerdom en overdreven.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:19 schreef SingleCoil het volgende:
wat zwaarwegend meetelt is dat ze betaald werden door Bavaria, en het dus kennelijk een marketing actie is. Als je alleen maar een oranje jurkje aan zou trekken (als was het een bavaria jurkje) zou er denkelijk weinig aan de hand zijn.
Allemaal weer rustig?
Naar wat we hier gewend zijn, althans..quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:39 schreef marcodej het volgende:
Ze hebben vast een punt, maar de actie van de FIFA tegenover die meiden is gewoon oerdom en overdreven.
Alleen al het feit dat de FIFA op eigen initiatief mensen vasthoudt gaat mij al te ver.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Naar wat we hier gewend zijn, althans..
Ik bemoei me er niet mee, maar ageer daar wel tegen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:37 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
dat geloof ik niet, maar als het al wel zo is: waar bemoei jij je dan mee?
de FIFA doet dat toch ook niet? Die hebben gewoon de politie er bij gehaald. Binnen het stadion is de FIFA neem ik aan gewoon de baas, dus ze mogen je er altijd uitzetten. En wie de confrontatie opzoek moet niet gek opkijken als die ook komt. Laten we wel zijn: Bavaria heeft die meiden gewoon misbruikt. Maar dat neemt niet weg dat ze wel gewoon fout zijn en wel gewoon vervolgd worden. Dat het in Nederland anders geregeld is: djeez...grote wereld he?quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:44 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat de FIFA op eigen initiatief mensen vasthoudt gaat mij al te ver.
Nee, dat geld komt vooral van jouw kabel-abonnement. Je hebt er weer niet veel van begrepen maar ja, Fok!, he? Waar je niks hoeft te weten en toch gewoon je mening mag gevenquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:48 schreef crv het volgende:
[..]
Ik bemoei me er niet mee, maar ageer daar wel tegen.
Verwachtte winst voor FIFA 3 miljard. En hierbij kan je gerust stellen over de ruggen van de armo in zuid-Afrika, want ik geloof nooit dat die er veel van meekrijgen. De kaarten zijn veels te duur.
ach jee, het volk komt in opstand...quote:Voetbal Volkssport, behalve als er centjes te verdienen zijn
Ik bemoei me er niet mee, maar ageer daar wel tegen.quote:En waar bemoei jij je mee dan?
Ja, in Nederland gaat het nooit mis,met particuliere beveiligers...quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Naar wat we hier gewend zijn, althans..
Ja, maar ze zijn op authoriteit van de FIFA 4 uur vastgehouden door beveiligers en de FIFA. Politie was wel aanwezig maar hield ze niet vast. FIFA zou ze wel het stadion uit mogen zetten, maar niet vasthouden. Zelfs in Z-A niet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:49 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
de FIFA doet dat toch ook niet? Die hebben gewoon de politie er bij gehaald. Binnen het stadion is de FIFA neem ik aan gewoon de baas, dus ze mogen je er altijd uitzetten. En wie de confrontatie opzoek moet niet gek opkijken als die ook komt. Laten we wel zijn: Bavaria heeft die meiden gewoon misbruikt. Maar dat neemt niet weg dat ze wel gewoon fout zijn en wel gewoon vervolgd worden. Dat het in Nederland anders geregeld is: djeez...grote wereld he?
Gelukkig hebben we mensen als jij die het wel begrijpen en ondanks dat toch op FOK postenquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:51 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Nee, dat geld komt vooral van jouw kabel-abonnement. Je hebt er weer niet veel van begrepen maar ja, Fok!, he? Waar je niks hoeft te weten en toch gewoon je mening mag geven
[..]
ach jee, het volk komt in opstand...
[..]
Ik bemoei me er niet mee, maar ageer daar wel tegen.
Gebeurt in Nederland net zo, als je op heterdaad betrapt wordt. Gewoon wachten tot de politie komt. Je loopt een probleem te maken dat er helemaal niet is denk ik.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:53 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ja, maar ze zijn op authoriteit van de FIFA 4 uur vastgehouden door beveiligers en de FIFA. Politie was wel aanwezig maar hield ze niet vast. FIFA zou ze wel het stadion uit mogen zetten, maar niet vasthouden. Zelfs in Z-A niet.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:56 schreef crv het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we mensen als jij die het wel begrijpen en ondanks dat toch op FOK posten
Ach same herequote:Op woensdag 16 juni 2010 15:57 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ja, ik heb het er best druk mee. Nou ja, het was dit of een leven.
In Nederland gebeurt dat alleen maar tot de politie er is, en dan wordt je overgedragen. In Z-A gaat de politie er doodleuk naast zitten en laat het ondervragen over aan burgers. Iets zegt me dat dat niet helemaal correct is...quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:56 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Gebeurt in Nederland net zo, als je op heterdaad betrapt wordt. Gewoon wachten tot de politie komt. Je loopt een probleem te maken dat er helemaal niet is denk ik.
Klein verschil; als burger mag je in Nederland alleen iemand aanhouden en vasthouden in geval van een misdrijf, niet bij een overtreding.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:56 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Gebeurt in Nederland net zo, als je op heterdaad betrapt wordt. Gewoon wachten tot de politie komt. Je loopt een probleem te maken dat er helemaal niet is denk ik.
Oh, best wel, maar dat levert een hoop gezeik op. Maar dat was helemaal mijn punt niet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:53 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ja, in Nederland gaat het nooit mis,met particuliere beveiligers...
als er twee jaar gevangenisstraf op staat lijkt het me niet echt een "overtreding". En als een particuliere beveiliger bij de Bijenkorf iemand op heterdaad betrapt zet 'ie 'm net zo lang in een afgesloten kamertje tot de politie er is. Kan zomaar ook een paar uur duren.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klein verschil; als burger mag je in Nederland alleen iemand aanhouden en vasthouden in geval van een misdrijf, niet bij een overtreding.
Voorderest gok ik dat dit met een sisser / boete gaat aflopen. Die celstraf gaat echt niet gegeven worden.
...dan snap ik je punt niet helemaal, denk ik...?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, best wel, maar dat levert een hoop gezeik op. Maar dat was helemaal mijn punt niet.
Mijn punt was dat wat we hier normaal vinden, niet noodzakelijkerwijs in Zuid-Afrika normaal hoeft te zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...dan snap ik je punt niet helemaal, denk ik...?
Soit, er zal eens een exces voorkomen, maar dat is meer regel dan uitzondering. De wet zegt dat een aanhouding door een burger alleen mag geschieden als de dader onmiddellijk aan de politie overgedragen wordt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:08 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
als er twee jaar gevangenisstraf op staat lijkt het me niet echt een "overtreding". En als een particuliere beveiliger bij de Bijenkorf iemand op heterdaad betrapt zet 'ie 'm net zo lang in een afgesloten kamertje tot de politie er is. Kan zomaar ook een paar uur duren.
Maar zo ver mag een particuliere beveiliger dan weer niet gaan. Dat hij het wel probeert doet daar niets van af.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:08 schreef SingleCoil het volgende:
als er twee jaar gevangenisstraf op staat lijkt het me niet echt een "overtreding". En als een particuliere beveiliger bij de Bijenkorf iemand op heterdaad betrapt zet 'ie 'm net zo lang in een afgesloten kamertje tot de politie er is. Kan zomaar ook een paar uur duren.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:21 schreef Strani het volgende:
Ze moeten gewoon stickertjes van Bavaria op alle Vuvuzelas plakken (zodra ze in het stadion zijn) en dan kijken welk probleem de FIFA dan het eerst oplost: De vuvuzelas of de sluikreclame.
Sowieso een win-win situatie.
Dat is dan ook een misdrijf, diefstalquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:08 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Absoluut wel. Elke burger heeft het recht tot aanhouden en vasthouden bij heterdaad betrapping op een misdrijf.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar zo ver mag een particuliere beveiliger dan weer niet gaan. Dat hij het wel probeert doet daar niets van af.
Nope. De burger heeft slechts het recht tot aanhouden en overdragen aan de politie. Niet tot vervoeren of opsluiten.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Absoluut wel. Elke burger heeft het recht tot aanhouden en vasthouden bij heterdaad betrapping op een misdrijf.
Ik weet niet, maar het is sowieso Zuid-Afrika en niet Nederland.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:12 schreef SingleCoil het volgende:
...maarik had begrepen dat de stadion stewards een soort van boa-status hebben. En die mogen dat geloof ik wel.
Schijnt dat het beeldmerk achterop stond en dat de jurkjes bekend zijn van bavaria te komen ofzo..quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:37 schreef UltraR het volgende:
Tja, punt voor mij blijft dat er geen Bavaria op die jurkjes staat en FIFA en Zuid-Afrika dus geen poot hebben om op te staan.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:21 schreef Strani het volgende:
Ze moeten gewoon stickertjes van Bavaria op alle Vuvuzelas plakken (zodra ze in het stadion zijn) en dan kijken welk probleem de FIFA dan het eerst oplost: De vuvuzelas of de sluikreclame.
Sowieso een win-win situatie.
Er staat een merkje op, blijft alleen de vraag of dat de grond was voor de aanhouding. Weet verder niet hoe het in Zuid-Afrika werkt, maar in Nederland mag je voortborduren op je eerste bevoegdheid om ook andere zaken die illegaal zijn aan te kaarten. En een merkje is een merk, dus in principe verboden. Rechter zal wel meenemen dat het doel - reclame maken in stadion voor biermerk - niet gehaald kan worden met een dergelijk klein merkje, dus straffen zullen we neerkomen op een boete enzo.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:37 schreef UltraR het volgende:
Tja, punt voor mij blijft dat er geen Bavaria op die jurkjes staat en FIFA en Zuid-Afrika dus geen poot hebben om op te staan.
Jij bent je oranje-fan dingetje niet waardig! Beetje onze supporter-babes 'domme wijven' noemenquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:45 schreef Shreyas het volgende:
Nét goed, die domme wijven hebben helemaal niets met voetbal te maken. Gewoon arresteren of terugsturen naar Nederland.
Toch nieuwsgierig, waar staat Bavaria dan?quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:19 schreef Evertjan het volgende:
Moet je is een keer bij een Bavaria gesponserd event in vol Heineken tenue komen. budweiser betaalt een hoop geld voor een exclusive deal met de FIFA dus ze hebben groot gelijk dat ze daar tegen optreden. Wie betaalt die bepaalt
'Vol heineken tenue' enerzijds en merkloos oranje jurkje anderzijds is wel een verschil.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:19 schreef Evertjan het volgende:
Moet je is een keer bij een Bavaria gesponserd event in vol Heineken tenue komen. budweiser betaalt een hoop geld voor een exclusive deal met de FIFA dus ze hebben groot gelijk dat ze daar tegen optreden. Wie betaalt die bepaalt
Ik kwam het TT circuit van Assen gewoon met mijn Heineken petje binnen hoor.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:19 schreef Evertjan het volgende:
Hoe origineel http://releaseourbabes.comquote:Op woensdag 16 juni 2010 23:29 schreef bierenvrouwen het volgende:
Wil je ze een hart onder de riem steken, en je naam zetten onder de petitie dat deze dames vrij moeten? Dat kan nu op ons initiatief http://www.steunbavariababes.nl/
Gelieve niet te verwijderen het is volledig non-commercieel.
vanochtend een woordvoerder van bavaria op de radio, er staat dus GEEN logo op behalve op het etiketje waar de maat staat staat, van binnen dusquote:Op woensdag 16 juni 2010 19:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Er staat een merkje op, blijft alleen de vraag of dat de grond was voor de aanhouding. Weet verder niet hoe het in Zuid-Afrika werkt, maar in Nederland mag je voortborduren op je eerste bevoegdheid om ook andere zaken die illegaal zijn aan te kaarten. En een merkje is een merk, dus in principe verboden. Rechter zal wel meenemen dat het doel - reclame maken in stadion voor biermerk - niet gehaald kan worden met een dergelijk klein merkje, dus straffen zullen we neerkomen op een boete enzo.
Er staat wel iets van een logo op de achterkant (zie foto), maar Bavaria kan ik er niet in herkennen iddquote:Op donderdag 17 juni 2010 08:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
vanochtend een woordvoerder van bavaria op de radio, er staat dus GEEN logo op behalve op het etiketje waar de maat staat staat, van binnen dus
Geen wonder, bedacht door 2 vrouwenquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:53 schreef Alicey het volgende:
Die jurkjes zijn trouwens wel zo ongeveer het enige oranje-artikel dat leuk is.
quote:Het moet passen bij dik, dun, met of zonder pronte borsten, en ook voor dames met een meer dan gemiddelde vetreserves rond de taille. En dat is gelukt.
Een grappige gedachtegang ... als het doel van 'reclame maken' niet gehaald zal worden, wat een rechter kan vaststellen, waarop geef je dan de boete?quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Er staat een merkje op, blijft alleen de vraag of dat de grond was voor de aanhouding. Weet verder niet hoe het in Zuid-Afrika werkt, maar in Nederland mag je voortborduren op je eerste bevoegdheid om ook andere zaken die illegaal zijn aan te kaarten. En een merkje is een merk, dus in principe verboden. Rechter zal wel meenemen dat het doel - reclame maken in stadion voor biermerk - niet gehaald kan worden met een dergelijk klein merkje, dus straffen zullen we neerkomen op een boete enzo.
quote:***************************************
Bavaria stopt met reclamestunts WK
` Bavaria zal tijdens het WK voetbal
in Zuid-Afrika geen reclamestunts meer
organiseren.De Brabantse bierbrouwer
heeft dat besloten na de uit de hand
gelopen actie van afgelopen maandag.
Een groep van 36 vrouwen stond tijdens
de wedstrijd Nederland-Denemarken in
oranje Bavaria-jurkjes op de tribune.
Dat was tegen de regels van de FIFA,
omdat Bavaria geen WK-sponsor is.
Twee van de vrouwen werden gisteren
opgepakt en moeten volgende week voor
de rechter komen.Bavaria zegt dat het
belang van de vrouwen zwaarder weegt
dan het commerciële belang en ziet
daarom af van verdere acties.
Ik vermoed dat Verhagen hier een handje in hadquote:Klacht tegen Nederlandse Bavaria-babes ingetrokken
[...]
. Een woordvoerder van de rechtbank zei dinsdag dat de aanklacht is ingetrokken op last van de staat.
Verdere vervolging zou alleen maar meer afleiden van Budweiser, FIFA laat het zo met een sisser aflopen en over een week zijn we dit vergetenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:44 schreef Symer het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20100622_039
[..]
Ik vermoed dat Verhagen hier een handje in had
Ik denk dat Fifa het zo hoog gespeeld heeft om een zo hoog mogelijke schikking uit Bavaria te kunnen trekken.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:48 schreef Rookert het volgende:
[..]
Verdere vervolging zou alleen maar meer afleiden van Budweiser, FIFA laat het zo met een sisser aflopen en over een week zijn we dit vergeten
Kom op zeg. Dit is voor Bavaria een win-win situatie. Ze kunnen het voor het grote publiek nooit fout doen als je tegenover de FIFA staat. Vooral als er een stel mooie dames op het spel staan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:03 schreef crossover het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)er-vrije-voeten.html
Begrijp ik dit goed? Bavaria heeft geld betaald om FIFA de aanklacht in te laten trekken?
?Huh? Het nieuws is wel weer erg veranderlijk vandaag. Zojuist was het nog "op last van de regering ingetrokken".....quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:03 schreef crossover het volgende:
Begrijp ik dit goed? Bavaria heeft geld betaald om FIFA de aanklacht in te laten trekken?
nee, dat heb je niet goed begrepen... er is een 'schikking' getroffen tussen Bavaria en de FIFA, maar beide partijen wensen zich niet uit te laten waaruit precies die schikking bestaat...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:03 schreef crossover het volgende:
het was een strafrechterlijke aanklacht (omdat in zuid-afrika die marketingvorm onder de Strafwet valt en als 'misdrijf' geld), en die kon de FIFA dus niet zomaar 'intrekken'...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:13 schreef Perox het volgende:
[..]
?Huh? Het nieuws is wel weer erg veranderlijk vandaag. Zojuist was het nog "op last van de regering ingetrokken".....
Geen succes hequote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:59 schreef NiGeLaToR het volgende:
Goed nieuws voor de meiden![]()
Jammer voor m'n site
Nee, nou ja, dat had anders kunnen zijn als ze wel vast bleven zitten - maar dat is gelukkig niet zo, dus op zich doel geslaagdquote:
quote:Hello!
Thank you for your recent e-mail.
We are aware from various media reports of the incident to which you are referring. Although AB InBev is an official beer sponsor of the 2010 FIFA World Cup, FIFA remains the sole decision maker in regards to tournament issues both on and off the field. We had nothing to do with FIFA's decision to remove these women from the stadium. Please understand that our position as a sponsor of the World Cup does not give us such decision-making authority.
Here is a link to a recent AP wire story on this matter (http://www.fanhouse.com/news/main/dont-be-fooled-by-world-cup-sob-story/1118351), hoping you find it as useful background. Thanks again for getting in touch with us. We always appreciate hearing from the public.
Regards,
Your Friends at Anheuser-Busch
1-800-342-5283
www.anheuser-busch.com
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |