Bronquote:Wereldvoetbalbond FIFA heeft na afloop van de wedstrijd Nederland-Denemarken 36 ‘Bavaria-Babes’ laten oppakken, meldt de Telegraaf.
Zij waren gekleed in de 'Dutch Dress van bierbrouwer Bavaria. Ook dertig meiden die in de oranje jurken de fanzone betraden, werden verwijderd. De FIFA wil zo de eigen sponsoren beschermen, in dit geval het biermerk Budweiser.
Volgens de Telegraaf zou de FIFA zelfs even hebben overwogen de meiden de jurken uit te laten trekken. Maar al snel realiseerden de officials zich dat zo’n actie nog veel meer publiciteit zou opleveren.
Bavaria-directeur Peer Swinkels is niet blij met de actie van de voetbalbond. "Er staat niet eens een merk op die jurkjes, dus wat doen we verkeerd? Sinds wanneer bestaat er een kledingvoorschrift tijdens wedstrijden?”.
In dit geval terecht... Dit slaat nergens op.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:02 schreef SicSicSics het volgende:
Alsof dat niet precies is wat ze wilden... Gratis publiciteit!
Je stuurt een paar meiskes in een goedkoop jurkje naar Zuid Afrika en je hebt meet exposure dan een dure tv campagne! En de FIFA en de officiële sponsor zijn de boeman.
Merken bescherming. Daar gaan ze best ver in, terecht! Weet je wat een hoofdsponsor lapt? Ik snap dat je dan wat belangen te beschermen hebt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
In dit geval terecht... Dit slaat nergens op.
Bescherming waartegen dan precies?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Merken bescherming. Daar gaan ze best ver in, terecht! Weet je wat een hoofdsponsor lapt? Ik snap dat je dan wat belangen te beschermen hebt.
En Bavaria wordt er ook niet slechter van op deze manier.
Tegen teveel exposure van concurrerende merken die geen godsvermogen hebben betaald om met hun naam aanwezig te zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Bescherming waartegen dan precies?
Want jij en de FIFA brengen het heel leuk, maar slaan de plan falikant mis.
Of dacht je dat je op nike gympen het stadion niet inmocht?
Nee verklap het ons eens.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
! Weet je wat een hoofdsponsor lapt?
Over welke exposure heb je het dan? Want dat is nu juist waar het mij om gaat. Er ís geen exposure van het merk Bavaria.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Tegen teveel exposure van concurrerende merken die geen godsvermogen hebben betaald om met hun naam aanwezig te zijn.
Niet volgens de rechter...![]()
Ik dacht van wel!
Absoluut niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:08 schreef Brentmeister het volgende:
Als adidas de hoofdsponsor geweest was, had je je nike-schoenen uit moeten trekken.
Veel, maar aan de belangen van de locals in de townships wordt totaal voorbij gegaan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef SicSicSics het volgende:
Weet je wat een hoofdsponsor lapt? Ik snap dat je dan wat belangen te beschermen hebt.
Precies, voor deze FIFA actie wisten alleen de Nederlanders dat deze jurkjes van Bavaria waren, nu weet iedereen het. Dom van de FIFA.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Over welke exposure heb je het dan? Want dat is nu juist waar het mij om gaat. Er ís geen exposure van het merk Bavaria.
[..]
Mastercard sponsorde 8 jaar geleden voor 46 miljoen. Het exacte bedrag weet ik niet, maar het zal ook wel richting die kant gaan...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:09 schreef Basp1 het volgende:
Nee verklap het ons eens.
Ja... En Bavaria heeft daar wat mee te maken!?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:13 schreef JeMoeder het volgende:
Veel, maar aan de belangen van de locals in de townships wordt totaal voorbij gegaan.
Daar dachten ze dus kennelijk anders over.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Over welke exposure heb je het dan? Want dat is nu juist waar het mij om gaat. Er ís geen exposure van het merk Bavaria.
En toen kon je ook met niets anders als met mastercards afrekenen?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef SicSicSics het volgende:
Mastercard sponsorde 8 jaar geleden voor 46 miljoen. Het exacte bedrag weet ik niet, maar het zal ook wel richting die kant gaan...
Het is natuurlijk erg kinderachtig, maar Bavaria speelt het spel ook gewoon en in principe mag je op je eigen terrein natuurlijk toelaten wie je wilt en dus ook kledingvoorschriften stellen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef SicSicSics het volgende:
Daar dachten ze dus kennelijk anders over.Tevens is het een lastige kwestie, maar heeft de rechter ooit eens gezegd dat als een merk zijn best doet om bekend te maken dat iets van haar is, je het dus duidelijk kunt koppelen aan elkaar. Iedereen weet dat het een oranje jurkje van Bavaria is, dan hoeft het er niet expliciet op te staan.
bronquote:ROTTERDAM - Er is ophef ontstaan over het oranje jurkje van bierbrouwer Bavaria, de 'DutchDress'. Voetbalbond KNVB zou het bierjurkje willen weigeren bij de oefeninterland Nederland-Ghana, omdat biermerk Heineken de hoofdsponsor is.
Voetbalvrouw Sylvie bij de presentatie van de DutchDress.
Dat beweerde althans De Telegraaf. De KNVB spreekt het echter tegen. "Wij zullen geen supporters met oranje jurkjes uit het stadion weren. Maar we zullen wel bekijken hoe we Heineken het alleenrecht op bierreclame kunnen garanderen", zei een KNVB-woordvoerder.
Reclame maken via nieuwsberichten in de krant, wat maakt het de Telegraaf ook uit.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:31 schreef kadeya het volgende:
Het lijkt er meer op dat Bavaria wat geld heeft neergelegd bij de telegraaf... aangezien daar het jurkjes-nieuws steeds vandaan komt...
[..]
bron
FIFA laat ’oranje-babes’ oppakkenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Reclame maken via nieuwsberichten in de krant, wat maakt het de Telegraaf ook uit.
Mijn fout.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:33 schreef Amos_ het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)bes-arresteren.dhtml
Het AD meldt het ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |