leeuwen en olifanten horen ook bij Afrika maar niet in een voetbalstadion. (ze hoeven ze ook niet te verbieden van mij, als nos gewoon dat bbc trukje uithaalt ben ik blij)quote:Op zondag 13 juni 2010 12:38 schreef Karammel het volgende:
Gaat helemaal nergens over dit. Dit hoort gewoon bij Afrika. Punt.
Zal mooi zijn als ze voor morgen verboden worden, maar idd wat jij zegt is het eerlijkst ja, zo heeft iedereen een keer met dat klote gezoem gespeelt.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:45 schreef Fyodor het volgende:
Liever vandaag dan morgen!
Het eerlijkst zou het zijn als nu de eerste serie wedstrijden afgemaakt wordt met vuvuzela's en dan vanaf elke tweede wedstrijd het ding uit het stadion verbannen wordt. Een paar verdwaalde vuvuzela's zullen toch nooit voor hetzelfde effect zorgen!
Jij gaat van "weet ik niet" naar "ik heb zo'n vermoeden" naar "dat lijkt wel mee te vallen". Aardige gedachtekronkel maak je hier.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:38 schreef Karammel het volgende:
Hoe de communicatie op het veld er onder lijdt weet ik niet. Het zou wel jammer zijn als coaching helemaal niet meer mogelijk zou zijn, maar ik heb zo'n vermoeden dat het zo'n vaart niet zal lopen. Dat lijkt wel mee te vallen.
Ze schijnen het ook leuk te vinden om elke dag 35km te lopen voor een emmer water. Dan verbaast dit mij niets...quote:Op zondag 13 juni 2010 12:21 schreef MrX1982 het volgende:
Liever vandaag dan morgen.
Ik begrijp ook niet dat die Afrikanen het leuk vinden om de hele tijd op zijn kut toeter te blazen met hetzelfde monotone geluid.
Dat klopt, het geluid kan wennen, maar de geluiden die je niet hoort omdat je het vuvuzela geluid uit moet bannen blijft irritant voor velen.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:38 schreef Karammel het volgende:
En tijdens het kijken naar voetbal hoor je het op een gegeven moment gewoon niet meer. Pas als je erop gaat letten hoor je het. Het is maar waar je je druk om kan maken.
Afrikanen he?quote:Op zondag 13 juni 2010 14:20 schreef Tommeke het volgende:
Ik snap ook niet wat de lol is om 90 minuten lang op zo'n toeter te blazen
Het domste vind ik ook dat er genoeg van die droeftoeters zijn die tijdens de volksliederen door blijven toeteren
Onderontwikkeld gedoe
Wat een bullshit.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:13 schreef klotetoeters het volgende:
En het cultuurargument is helemaaaal bullshit, dan ken ik er nog wel eentje: in USA zijn grote V8 motoren in je auto ook een onderdeel van de cultuur in den lande, maar zie jij iemand een V8 motor mee het honkbalstadium in slepen om hem daar te starten en zo lang de match duurt vol open te trekken en een gebrul ten gehore te brengen?
quote:Op zondag 13 juni 2010 14:13 schreef klotetoeters het volgende:
Wel leuk dat er precies de argumenten genoemd worden die door de voorstanders van die kuttoeters gebagatelliseerd worden.
En het cultuurargument is helemaaaal bullshit, dan ken ik er nog wel eentje: in USA zijn grote V8 motoren in je auto ook een onderdeel van de cultuur in den lande, maar zie jij iemand een V8 motor mee het honkbalstadium in slepen om hem daar te starten en zo lang de match duurt vol open te trekken en een gebrul ten gehore te brengen?
Het blazen op plastic toeters die allemaal geïmporteerd zijn uit landen als China en Taiwan, is cultuur in Zuid-Afrika???quote:Op zondag 13 juni 2010 14:33 schreef Beavis het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
In ZA is het cultuur om de vuvuzela in voetbalstadions te blazen. Dat heeft niks te maken met V8 moteren op de snelweg.
Ja, inmiddels wel. Wat is daar zo lastig aan te begrijpen.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het blazen op plastic toeters die allemaal geïmporteerd zijn uit landen als China en Taiwan, is cultuur in Zuid-Afrika???
Ha Beavis! Heb jij ooit in NL een voetbalwedstrijd meegemaakt, waarbij je de tribune hoort, en de geluiden op het veld? Indien ja -> wat vond je daar van in vergelijking tot die toetermatches in ZA?quote:Op zondag 13 juni 2010 14:33 schreef Beavis het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
In ZA is het cultuur om de vuvuzela in voetbalstadions te blazen. Dat heeft niks te maken met V8 moteren op de snelweg.
Ja, al bijna 20 jaar! Sterker nog, de plastic vuvuzela zoals die nu gebruikt wordt, bestaat pas sinds 2001. Voor die tijd zongen de Afrikanen gewoon in het stadion.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:33 schreef Beavis het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Oh, ik ben ook geen groot fan van die dingen maar het is daar normaal. Dit toernooi wordt daar gespeeld. Dan zijn toeters dus normaal.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:41 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Ha Beavis! Heb jij ooit in NL een voetbalwedstrijd meegemaakt, waarbij je de tribune hoort, en de geluiden op het veld? Indien ja -> wat vond je daar van in vergelijking tot die toetermatches in ZA?
Dan concludeer ik dat we goed genaaid zijn dat het WK in Z.Afrika gehouden wordt.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:43 schreef Beavis het volgende:
[..]
Oh, ik ben ook geen groot fan van die dingen maar het is daar normaal. Dit toernooi wordt daar gespeeld. Dan zijn toeters dus normaal.
quote:Op zondag 13 juni 2010 14:47 schreef Strani het volgende:
Een gastheer hoort zich aan te passen aan zijn gasten, niet andersom.
Nee is niet lullig, je kunt die kuttoeters nog gebruiken in de keuken, als trechter, nadat je em een beetje bijknipt. En anders flikkeren ze em maar bij de almaar groeiende afvalberg, daar is dit soort plastic troep toch gedoemd te eindigen, of dat nou nú gebeurd of over 1 maand na de finale...quote:Op zondag 13 juni 2010 15:01 schreef Myers het volgende:
Fuck cultuur. De FIFA bepaalt de regels op een WK, niet Zuid-Afrika. En inderdaad, het WK is een feest van de hele wereld, dus ook de gastheer mag zich een beetje aanpassen. Als het naast de supporters, ook de spelers enorm irriteert dan moet het gewoon verboden worden. Al vind ik het wel lullig naar Zuid-Afrika toe om dat nu pas te doen, dit is een beslissing die al veel eerder gemaakt had moeten worden.
Ik geloof niet dat veel Nederlanders het daarmee eens zullen zijn. Je pleidooi komt zo'n dertig jaar te laat.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:47 schreef Strani het volgende:
Een gastheer hoort zich aan te passen aan zijn gasten, niet andersom.
Idd. Als iedereen nou een keyboard meeneemt dan wordt het pas interessantquote:Op zondag 13 juni 2010 12:21 schreef MrX1982 het volgende:
Liever vandaag dan morgen.
Ik begrijp ook niet dat die Afrikanen het leuk vinden om de hele tijd op zijn kut toeter te blazen met hetzelfde monotone geluid.
Visite en vis blijven drie dagen fris. Niet dertig jaar.quote:Op zondag 13 juni 2010 15:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat veel Nederlanders het daarmee eens zullen zijn. Je pleidooi komt zo'n dertig jaar te laat.
Inderdaad, dan is het tenminste gelijk duidelijk dat er never nooit meer een WK op het Afrikaanse continent georganiseerd moet worden. Zijn we gelijk van dat gezeik af.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:46 schreef Happel het volgende:
Wat Karammel zegt.
Hoe klote die dingen ook zijn, gewoon blijven toestaan. Juist vanwege het feit dat dit bij de cultuur hoort van de Zuid-Afrikanen.
Dat dus idd.quote:Op zondag 13 juni 2010 15:57 schreef Harlon het volgende:
[..]
Inderdaad, dan is het tenminste gelijk duidelijk dat er never nooit meer een WK op het Afrikaanse continent georganiseerd moet worden. Zijn we gelijk van dat gezeik af.
Ja, als het nou nog mooi melodisch was, maar nee, het is gewoon 1 eentonige bromtoon.:')quote:Op zondag 13 juni 2010 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zit nu Servië - Ghana te kijken... wat een tyfus gezoem is het toch.
Bron (Zie laatste alinea)quote:Over gehoorschade door de door velen gehate vuvuzela's hoeft Van Marwijk zich overigens geen zorgen te maken. Maandag krijgt de selectie van Oranje oordoppen aangeboden die het omgevingsgeluid met twintig decibel zouden verminderen. Of de spelers de bondscoach dan nog kunnen verstaan, is echter niet duidelijk.
Geweldig hè? Dus dan voetballen zonder communicatie in een sfeerloos stadion op grote hoogte (vermoeidheid) ... garantie voor mooie wedstrijden!quote:
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:19 schreef klotetoeters het volgende:
Wat een klootzakken zeg... probeert nu net een groepje op de tribune wat te klappen tijdens SER-GHA in een soort van ritme, worden meteen neergesabeld doordat die kuttoeters harder gaan toeteren
Kijk zelf die neger moeten al huilen om die verlepte vuvuzelaoueaquote:
quote:
Ik weet het. Toen moest ik weleens huilen. Dat heb ik inmiddels achter mij gelaten. Dit in tegenstelling tot jij.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:24 schreef klotetoeters het volgende:
whahahaa wat een leuke foto plaats je daar van je jonge jaren Beavis!
Ik denk dat jij van de week toch minimaal 1 keer moet huilen als blijkt dat ze die kk dingen uit het stadion weren.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:26 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ik weet het. Toen moest ik weleens huilen. Dat heb ik inmiddels achter mij gelaten. Dit in tegenstelling tot jij.
Nee hoor. Good riddance if they're gone!!quote:Op zondag 13 juni 2010 16:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk dat jij van de week toch minimaal 1 keer moet huilen als blijkt dat ze die kk dingen uit het stadion weren.
Ja, AIDS ook. Moeten we dan ook maar condooms verbieden tijdens het WK?quote:Op zondag 13 juni 2010 12:46 schreef Happel het volgende:
Wat Karammel zegt.
Hoe klote die dingen ook zijn, gewoon blijven toestaan. Juist vanwege het feit dat dit bij de cultuur hoort van de Zuid-Afrikanen.
Misschien kunnen ze die kuttoeters dichtsmelten aan het mondstuk, kunnen ze die er omheenschuiven.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:39 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja, AIDS ook. Moeten we dan ook maar condooms verbieden tijdens het WK?
Het is altijd weer grappig hoe mensen de vreemdste dingen erbij halen als ze hun zin niet krijgenquote:Op zondag 13 juni 2010 16:39 schreef Nouk het volgende:
[..]
Aids heeft niks met cultuur te maken. Er zijn mensen in NL die kanker hebben maar dat heeft niks met cultuur te maken.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:39 schreef Nouk het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:36 schreef heloef het volgende:
Hopelijk mag de vuvuzela gewoon het stadion in jullie blanken hebben altijd wel wat te zeiken.
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:41 schreef Strani het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met de groeten van Patrice Evra.
Lol, iedereen haat die krengen. En dan ook echt iedereen, niet alleen in NL, Zelfs Lance Armstrong twitters erover.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:40 schreef Beavis het volgende:
[..]
Het is altijd weer grappig hoe mensen de vreemdste dingen erbij halen als ze hun zin niet krijgen
Sorry, dat werkt niet: de grote vuvuzelas zijn al verboden. Die kleintjes hebben we niets aanquote:Op zondag 13 juni 2010 16:40 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze die kuttoeters dichtsmelten aan het mondstuk, kunnen ze die er omheenschuiven.
Ga er anders ff serieus op in.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:40 schreef heloef het volgende:
[..]
Aids heeft niks met cultuur te maken. Er zijn mensen in NL die kanker hebben maar dat heeft niks met cultuur te maken.
Oh!! Lance??quote:Op zondag 13 juni 2010 16:41 schreef Nouk het volgende:
[..]
Lol, iedereen haat die krengen. En dan ook echt iedereen, niet alleen in NL, Zelfs Lance Armstrong twitters erover.
Nee alleen blanke mensen zeiken erover.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:41 schreef Nouk het volgende:
[..]
Lol, iedereen haat die krengen. En dan ook echt iedereen, niet alleen in NL, Zelfs Lance Armstrong twitters erover.
HEY!!quote:Op zondag 13 juni 2010 16:42 schreef heloef het volgende:
[..]
Nee alleen blanke mensen zeiken erover.
Knelt lekker af voor jullie dan, meteen geboortebeperking zodat er minder geld die kant uit gestuurd hoeft te worden voor ontwikkelingssamenwerking...ik zie ineens mogelijkheden te over met die condoomtoetersquote:Op zondag 13 juni 2010 16:41 schreef Beavis het volgende:
[..]
Sorry, dat werkt niet: de grote vuvuzelas zijn al verboden. Die kleintjes hebben we niets aan
Heb je dat onderzocht?quote:Op zondag 13 juni 2010 16:42 schreef heloef het volgende:
[..]
Hoeveel geld gaat er vanuit NL naar ZA, Geert?quote:Op zondag 13 juni 2010 16:43 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Knelt lekker af voor jullie dan, meteen geboortebeperking zodat er minder geld die kant uit gestuurd hoeft te worden voor ontwikkelingssamenwerking...ik zie ineens mogelijkheden te over met die condoomtoeters
Uhuh...quote:Op zondag 13 juni 2010 16:42 schreef heloef het volgende:
[..]
quote:Patrice Evra van Frankrijk zegt niet te kunnen slapen door de toeters. "We kunnen niet slapen, want de mensen beginnen al om zes uur in de ochtend met het blazen op de toeter. Op het veld kunnen we elkaar niet eens verstaan",
In 2009 is er in ieder geval nog een mooi bedrag goed geïnvesteerd, Femke:quote:Op zondag 13 juni 2010 16:44 schreef Beavis het volgende:
[..]
Hoeveel geld gaat er vanuit NL naar ZA, Geert?
En je bron is "welingelichtekringen.nl"?quote:Op zondag 13 juni 2010 16:50 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
In 2009 is er in ieder geval nog een mooi bedrag goed geïnvesteerd, Femke:
"Opnieuw misbruik Nederlandse ontwikkelingshulp in Zuid-Afrika
Geplaatst op: woensdag 16 september 2009
Door: Henk Steenhuis
Categorie: Samenleving
Bronnen: De Telegraaf, Welingelichte Kringen
Het is nog maar 2 dagen geleden dat Welingelichte Kringen onthulde hoe gezwendeld wordt in Zuid-Afrika met Nederlands geld van de minister van ontwikkelingshulp. Het ging om de donatie van een half miljoen euro aan een grote kippenfarm waar zwarte medewerkers zogenaamd geholpen worden om een zinvol bestaan op te bouwen (zie 2e link).
Vandaag werd bekend (zie 1e link) hoe leraren die betaald worden met Nederlands ontwikkelingsgeld in Zuid-Afrika, zijn verdacht van seksueel misbruik van kinderen.
Het misbruik zou hebben plaatsgevonden in de school van de Centrale Methodisten Kerk in Johannesburg. In het kerkgebouw slapen elke nacht enkele duizenden vluchtelingen, van wie de meesten uit Zimbabwe komen.
Sommigen van de volwassen vluchtelingen werken als leraar in de [..]"
Helemaal mee eens, hoewel het voor de mensen daar wél feestelijk is. Maar ik mis voetbalsfeer, omdat je geen gejuich en gezang hoort. Maar aan de andere kant: dat gezang is ónze definitie van een echte voetbalsfeer. Dáár zien ze die toeters als sfeerverhogend middel. Maar goed, de hele wereld kijkt mee, wat mij betreft mogen die dingen verboden worden. Al zijn ze er nogal laat mee en hoe gaan ze erop controleren? Ik zag net bijvoorbeeld een Ghanees met een trompet op de tribune, mag dat dan wel? En als dat ook verboden wordt, mogen trommels dan wel of moeten gewoon alle instrumenten verboden worden?quote:Op zondag 13 juni 2010 14:45 schreef Madhouse11 het volgende:
Ja, het is irritant en ja het hoort ook bij de cultuur. Maar van mij mogen ze worden verboden. Feestelijk is het niet en afgezien dat je er koppijn van krijgt is mijn grootste bezwaar dat je geen gezang en gejuich hoort door die dingen.
Kan wel wezen maar het is gewoon een kutgeluid en het verpest de sfeer. En de wedstrijd. Het is ook cultuur in Saoudi-Arabië om kinderen van 10 te laten trouwen met lui van 40. Moeten we dat ook maar gewoon normaal vinden omdat het cultuur is?quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 14:33 schreef Beavis het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kan wel wezen maar het is gewoon een kutgeluid en het verpest de sfeer. En de wedstrijd. Het is ook cultuur in Saoudi-Arabië om kinderen van 10 te laten trouwen met lui van 40. Moeten we dat ook maar gewoon normaal vinden omdat het cultuur is?
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:40 schreef Beavis het volgende:
[..]
Het is altijd weer grappig hoe mensen de vreemdste dingen erbij halen als ze hun zin niet krijgen
Volgens Europa is het sfeerverpestend. Newsflash: ze spelen niet in Europa.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:57 schreef Fir3fly het volgende:
Inderdaad. 'Het is cultuur'. Wat een kulargument. Het is gewoon een sfeerverpestend kutgeluid en dat is reden genoeg om die stomme dingen te verbieden.
Lekker belangrijk, de rest van de wereld heeft er last van. Zelfs de spelers (waar het toch om gaat?) hebben er last van.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:00 schreef Beavis het volgende:
[..]
Volgens Europa is het sfeerverpestend. Newsflash: ze spelen niet in Europa.
Nou Femke dat zal ik eens ff toelichten: 1. je hoeft klaarblijkelijk niet al te ver te zoeken om dat soort informatie te vinden en 2. waar rook is, is vuur tenslotte 3. voor de discussie in casu is sluitend bewijs leveren volgens mij niet noodzakelijk, daar het punt slechts ter illustratie wordt aangehaald.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:54 schreef Beavis het volgende:
[..]
En je bron is "welingelichtekringen.nl"?
Had je niks kunnen op geenstijl kunnen vinden? Ik wil wel een betrouwbare bron natuurlijk.
Oh dus jij vindt de tv-kijkers niet belangrijk?quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 17:00 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dus?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:00 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dus als een WK in Australië wordt gehouden moeten die gasten maar midden in de nacht voetballen zodat de TV kijkers in Europa lekker savonds kunnen kijken?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh dus jij vindt de tv-kijkers niet belangrijk?
Allicht is dit sfeerverpestend.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:00 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dit heeft niets met gewenning te maken. Zoals gezegd is het gewoon een irritant geluid.quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 17:08 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dus als een WK in Australië wordt gehouden moeten die gasten maar midden in de nacht voetballen zodat de TV kijkers in Europa lekker savonds kunnen kijken?
Je gaat naar een bepaald land met bepaalde gebruiken. Dat de bezoekers en tv kijkers niet gewend zijn aan sommige gebruiken wil niet zeggen dat het meteen verboden moet worden.
quote:Op zondag 13 juni 2010 17:09 schreef Gulo het volgende:
[..]
Allicht is dit sfeerverpestend.Niet alleen Volgens Europa, ook volgens Zuid-Amerika, Azië en andere continenten.
Het hele punt is dat ze alle ander sfeeruitingen doen verstommen.
Zodra een groepje fans,die een lang reis gemaakt hebben en veel geld kwijt zijn om hun ploegen te ondersteunen, aanstalten maken om wat te zingen beginnen die eikels nog harder op hun kuttoeter te blazen om het te overstemmen.
Het is toch niet normaal dat je niets gejuich hoort wanneer er een goal gescoord wordt?
Nee, sfeervol hoor. Goed gedaan FIFA, een W.K. aan zo'n onderontwikkeld land geven. Nou ja, de baas had stemmen nodig.
Natuurlijk heeft dat met gewenning te maken. Als je vlak naast het spoor woont hoor je na verloop van tijd de trein ook niet meer terwijl het eerst irritant was.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit heeft niets met gewenning te maken. Zoals gezegd is het gewoon een irritant geluid.
Bovendien draai je het nogal om, alsof wij dankbaar moeten zijn dat Zuid-Afrika dit wil organiseren. Afrika moet de FIFA op de blote knietjes bedanken dat dit toernooi überhaupt naar Zuid-Afrika is gegaan.
Volgens een reportage gisteren op de Duitse televisie balen de meeste voetbalfans enorm. Een groepje Fransozen was echt enorm kwaad. Ze zeiden wanneer je dichtbij zit ook echt gewoon letterlijk fysieke hoofdpijn er van krijgt. Verder verziekte het de hele sfeer volgens hen waardoor ze de hele wedstrijd maar gewoon op hun stoel gezeten hebben.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:12 schreef Ringo het volgende:
Overigens hoor ik alleen maar laffe televisiekijkertjes mopperen en klagen. Hoe wordt de sfeer in de stadions zelf beleefd?
De spelers kunnen elkaar nauwelijks verstaan. Kijk alleen maar naar die blunder van die Sloveense verdediger in de wedstrijd vanmiddag. De keepers schreeuwde zo hard als hij kon, maar de verdediger hoorde het niet en wist niet dat er een aanvaller aan kwam. Gelukkig voor Slovenië liep dat goed af.quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 17:12 schreef Ringo het volgende:
Overigens hoor ik alleen maar laffe televisiekijkertjes mopperen en klagen. Hoe wordt de sfeer in de stadions zelf beleefd?
"AMSTERDAM - Danny Jordaan, de voorzitter van het WK in Zuid-Afrika, sluit niet uit dat vuvuzela's verboden worden in de stadions. De toeters maken een hoop lawaai en zorgen voor veel irritatie op de tribunes, veld en bij televisiekijkers." bron: nu.nlquote:Op zondag 13 juni 2010 17:12 schreef Ringo het volgende:
Al wen je aan de teringherrie van die dingen (wat gewoon gehoorbeschadiging tot gevolg kan hebben), dan nog zal je de emoties voor de rest missen.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:15 schreef Beavis het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat met gewenning te maken. Als je vlak naast het spoor woont hoor je na verloop van tijd de trein ook niet meer terwijl het eerst irritant was.
Ieder land die het mag organiseren mag er blij om zijn en mag de FIFA bedanken. Dat wil niet zeggen dat zij hun gewoontes in een stadion aan moeten passen.
Ik hoor die kutdingen nog steeds. Het helpt ook niet dat elke wedstrijd het geluidsniveau anders is.quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 17:15 schreef Beavis het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat met gewenning te maken. Als je vlak naast het spoor woont hoor je na verloop van tijd de trein ook niet meer terwijl het eerst irritant was.
Nou heel gastvrij hoorquote:Ieder land die het mag organiseren mag er blij om zijn en mag de FIFA bedanken. Dat wil niet zeggen dat zij hun gewoontes in een stadion aan moeten passen.
Gemiddeld IQ in zuid afrika van 72quote:Op zondag 13 juni 2010 17:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat vinden die negers er zelf nu eigenlijk zo leuk aan? Ik begrijp er namelijk helemaal NIETS van.
Mja, ik denk het onmogelijk is om op een rationale wijze de psyche van een toeterneger te doorgronden.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat vinden die negers er zelf nu eigenlijk zo leuk aan? Ik begrijp er namelijk helemaal NIETS van.
Op de man spelen is altijd makkelijk en dat valt me behoorlijk van je tegen.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik hoor die kutdingen nog steeds. Het helpt ook niet dat elke wedstrijd het geluidsniveau anders is.
[..]
Nou heel gastvrij hoor. Ik vind dat je eens na moet gaan denken over hoe je jouw land wilt vertegenwoordigen. Want op dit moment daalt Zuid-Afrika (en jij ook) alleen maar in mijn achting. En ik zal niet de enige zijn.
Dan doen ze het lekker bij de wedstrijd van Zuid Afrika? Die teringmongolen vliegen er hopelijk toch snel genoeg uit. Ze hoeven toch niet elke wedstrijd te verneuken?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:20 schreef Beavis het volgende:
[..]
Op de man spelen is altijd makkelijk en dat valt me behoorlijk van je tegen.
Ik heb al vaker gezegd dat ik er geen traan om zal laten als die dingen verboden worden. Wel verdedig ik de ZA voetbalfan die gewoon gewend is om met zo'n ding in het stadion te zitten en te toeteren. Het is normaal daar.
Weer 'het is normaal'. Dat is geen argument. Dit is geen wedstrijd tussen de lokale clubjes, dit is het wereldkampioenschap. Die lui kunnen de rest van het seizoen met die kuttoeters doen wat ze willen, niemand heeft er last van. Nu dus wel. Ik zie niet in waarom de rest van de wereld zich maar moet aanpassen, waarom kunnen zij dat niet doen?quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 17:20 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ik heb al vaker gezegd dat ik er geen traan om zal laten als die dingen verboden worden. Wel verdedig ik de ZA voetbalfan die gewoon gewend is om met zo'n ding in het stadion te zitten en te toeteren. Het is normaal daar.
Laffe....??????quote:Op zondag 13 juni 2010 17:12 schreef Ringo het volgende:
Ik denk niet serieus dat hij uit dat land komt. Dan zou je of wel je dood schamen voor het sfeerverziekende gedrag van die toetersukkels en je hier niet vertonen, of je zou je excuses aanbieden voor het verzieken van de sfeer op een heel tournooi (dus niet alleen bij de wedstrijden van ZA zelf). Of je bent echt een provocateur.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Weer 'het is normaal'. Dat is geen argument. Dit is geen wedstrijd tussen de lokale clubjes, dit is het wereldkampioenschap. Die lui kunnen de rest van het seizoen met die kuttoeters doen wat ze willen, niemand heeft er last van. Nu dus wel. Ik zie niet in waarom de rest van de wereld zich maar moet aanpassen, waarom kunnen zij dat niet doen?
En ik speel op de man omdat jij nu net zo irritant begint te worden als die toeters, en jij pleegt je land te vertegenwoordigen in deze kwestie.
Nee het is gewoon doorgeslagen trots, en bovendien een sterk staaltje 'Hollandertje pesten'. Hij kan zich in deze situatie profileren en doet dat op deze confronterende manier. Ik hoop maar dat het niet representatief is.quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 17:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik denk niet serieus dat hij uit dat land komt. Dan zou je of wel je dood schamen voor het sfeerverziekende gedrag van die toetersukkels en je hier niet vertonen, of je zou je excuses aanbieden voor het verzieken van de sfeer op een heel tournooi (dus niet alleen bij de wedstrijden van ZA zelf). Of je bent echt een provocateur.
Dat laatste zal wel het dichtste bij de waarheid liggen.
Vuvuzela's worden pas sinds 2001 en masse geproduceerd. Het heeft ook niks met cultuur te maken. Ze probeerden die dingen oorspronkelijk als kinderspeelgoed te slijten, maar dat sloeg niet aan.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:20 schreef Beavis het volgende:
[..]
Trots waar op? Is het een zwarte of blanke Zuid Afrikaan?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee het is gewoon doorgeslagen trots, en bovendien een sterk staaltje 'Hollandertje pesten'. Hij kan zich in deze situatie profileren en doet dat op deze confronterende manier. Ik hoop maar dat het niet representatief is.
Er was net wel een verschil in volume, er werd iemand gewisseld bij Ghana. Ik denk dat als zij scoren je misschien het ook wel zal kunnen horen, ik neem aan dat de meeste Zuid-Afrikanen in dat stadion voor Ghana juichen (en terecht).quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 17:33 schreef Gulo het volgende:
Ah, nu is er blijkbaar rood gegeven. Ik heb de tv op de achtergrond aan staan.
Normaal krijg je dit wel mee door een heftige reactie uit het stadion. Nu is er geen enkele emotie van uit het stadion te horen...
Nuff said.
Geen idee, vraag het hem.quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 17:33 schreef Gulo het volgende:
[..]
Trots waar op? Is het een zwarte of blanke Zuid Afrikaan?
Die oetlul zouden ze verplicht de hele dag naar die teringherrie moeten laten luisteren à 130 dB keihard op beide orenquote:Op zondag 13 juni 2010 17:32 schreef Symer het volgende:
[..]
Vuvuzela's worden pas sinds 2001 en masse geproduceerd. Het heeft ook niks met cultuur te maken. Ze probeerden die dingen oorspronkelijk als kinderspeelgoed te slijten, maar dat sloeg niet aan.
Iemand van marketing kwam op het briljante idee om ze bij een stadion te verkopen en sindsdien stroomt het geld binnen.
Het speelt natuurlijk ook mee dat dit WK 'helemaal' in Zuid-Afrika wordt gespeeld. Er zijn gewoon een stuk minder Engelse supporters dan bijv op het WK in Duitsland, vier jaar geleden. Het volume van deze supportersgroep is dus een stuk lager dan we gewend zijn.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:22 schreef Mistbank het volgende:
Zelfs de Engelsen kwamen gister amper boven die achterlijke toeters uit.
Dat was inderdaad een goed voorbeeld van hoe je gewoon totaal geen sfeer hoort.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:33 schreef Gulo het volgende:
Ah, nu is er blijkbaar rood gegeven. Ik heb de tv op de achtergrond aan staan.
Normaal krijg je dit wel mee door een heftige reactie uit het stadion. Nu is er geen enkele emotie van uit het stadion te horen...
Nuff said.
Precies, het is daarom ook geen MENING dat die toeters kut zijn, het is een FEIT.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een goed voorbeeld van hoe je gewoon totaal geen sfeer hoort.
Prachtig ja..alsof hun eigen spelers geen gehoor hebben.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:34 schreef Symer het volgende:
"There is an old African saying that goes like this: 'The baboon is killed by a lot of noise'. We make as much noise as we can to confuse our opponents on the field," said Mafani.
http://www.news24.com/Sou(...)ere-to-stay-20040523
Het WK2002 in Korea/Japan vond ik anders gewoon een geslaagd WK in dat opzicht. Afstand zou dus niet de belemmering mogen zijn.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:35 schreef Stampie22 het volgende:
[..]
Het speelt natuurlijk ook mee dat dit WK 'helemaal' in Zuid-Afrika wordt gespeeld. Er zijn gewoon een stuk minder Engelse supporters dan bijv op het WK in Duitsland, vier jaar geleden. Het volume van deze supportersgroep is dus een stuk lager dan we gewend zijn.
Wanneer je de wedstrijd gezien zou hebben, dan had je ook gezien dat de Engelsen massaal aanwezig waren en als je het voetbal al ff volgt dan weet je ook dat ze dan goed te horen zijn.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:35 schreef Stampie22 het volgende:
[..]
Het speelt natuurlijk ook mee dat dit WK 'helemaal' in Zuid-Afrika wordt gespeeld. Er zijn gewoon een stuk minder Engelse supporters dan bijv op het WK in Duitsland, vier jaar geleden. Het volume van deze supportersgroep is dus een stuk lager dan we gewend zijn.
Ik ben blank.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:33 schreef Gulo het volgende:
[..]
Trots waar op? Is het een zwarte of blanke Zuid Afrikaan?
Je hebt gelukkig een hoop kennis van Zuid Afrika.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:38 schreef Gulo het volgende:
Het feit dat Zuid-Afrika een door en door verrot land is, waar je leven niet veilig is, zal waarschijnlijk wel een rol spelen inderdaad.
Je hoorde inderdaad nauwelijks iets.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:42 schreef Ludacriss het volgende:
Er wordt gescoord en je hoort niemand juichen, alleen maar gezoem. Wat een sfeer zeg!
Dat maakt het ook allemaal zo mat en oppervlakkig. Het voegt veel toe wanneer je de passie en beleving hoort vanaf de tribunes.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:42 schreef Ludacriss het volgende:
Er wordt gescoord en je hoort niemand juichen, alleen maar gezoem. Wat een sfeer zeg!
Offtopic: Ik denk dat Schopenhauer ook wel dolenthousiast zou zijn wanneer hij in de omgeving was van hele groepen toeterende mensen. (Als je weet hoe hij tegenover dat soort geluiden, hoe het afleidt etc.)quote:Op zondag 13 juni 2010 17:48 schreef Gulo het volgende:
Ik zou bijna pro-Apartheid worden. Dan hadden we waarschijnlijk geen last gehad van die toeterdebielen.
Dat geel moet ie echt aanvechten. Misschien zet dat de deur open voor een verbod op die grafkuttoetersquote:Op zondag 13 juni 2010 17:46 schreef Gulo het volgende:
Lol, een speler krijgt geel omdat de scheidsrechter gefloten had. Ik heb het echt niet gehoord!
Je noemt Zuid Afrika door en door verrot?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:48 schreef Gulo het volgende:
Ik zou bijna pro-Apartheid worden. Dan hadden we waarschijnlijk geen last gehad van die toeterdebielen.
Allicht, haha.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:51 schreef Mistbank het volgende:
[..]
Offtopic: Ik denk dat Schopenhauer ook wel dolenthousiast zou zijn wanneer hij in de omgeving was van hele groepen toeterende mensen. (Als je weet hoe hij tegenover dat soort geluiden, hoe het afleidt etc.)
quote:Op zondag 13 juni 2010 17:42 schreef Ringo het volgende:
En bij een massaal en plotseling verbod? Gaan dan de wapens mee? Het blijven wilde apen...
Oh, jij vindt dat het allemaal wel lekker gaat in Zuid-Afrika?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:53 schreef Beavis het volgende:
[..]
Je noemt Zuid Afrika door en door verrot?
Je bent duidelijk niks beter.
Dat heb ik nergens gezegd en daar reageerde ik niet op.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:57 schreef Gulo het volgende:
[..]
Oh, jij vindt dat het allemaal wel lekker gaat in Zuid-Afrika?
En bij een massaal en plotseling verbod? Gaan dan de wapens mee? Het blijven wilde apen...
Heb je al aids ??quote:Op zondag 13 juni 2010 17:58 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd en daar reageerde ik niet op.
Het is ook gewoon hinderlijk voor de spelers.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:58 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd en daar reageerde ik niet op.
Zomaar een gesprekje:quote:
Er zouden minimaal tienduizend ghanezen in het stadion hebben gezeten, maar ik hoorde maar heel weinig gejuig toen de penalty erin gingquote:Op zondag 13 juni 2010 17:35 schreef Stampie22 het volgende:
[..]
Zuid-Afrika = Aids jeweets.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:04 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Zomaar een gesprekje:
"Hey hoe is het met jou?"
"ja, goed, wel wat last van die toeters"
"Oh ja. Enne, heb je al aids?"
Wat is dat nou voor vraag?
quote:
Nou nou, wat een grappige post van Ringoquote:
We zouden zo met zo'n kuttoeter op de tribune kunnen plaatsnemen en daar niet opvallen tussen al díe kleuters wil je zeggen?quote:Op zondag 13 juni 2010 18:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nou nou, wat een grappige post van Ringo![]()
Stelletje irritante kleuters, sodemieter een eind op![]()
Vanwaar deze boosheid? Ben jij ook 'n wilde, vuvuzela blazende aap?quote:Op zondag 13 juni 2010 18:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nou nou, wat een grappige post van Ringo![]()
Stelletje irritante kleuters, sodemieter een eind op![]()
gefocussed zijn ze wel hèquote:
Kleuters mag je ze noemen van mij. Wat mij stoort is het niveau van de opmerking van Ringo en dan vervolgens kinderachtige users die dat heel grappig vinden.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:09 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
We zouden zo met zo'n kuttoeter op de tribune kunnen plaatsnemen en daar niet opvallen tussen al díe kleuters wil je zeggen?
Gelukkig hebben we jou om de orde te herstellen en je sfeervolle posts om e.e.a. wat op te leuken inderdaad. Ik zou niet weten wat het forum zonder jou was!quote:Op zondag 13 juni 2010 18:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kleuters mag je ze noemen van mij. Wat mij stoort is het niveau van de opmerking van Ringo en dan vervolgens kinderachtige users die dat heel grappig vinden.
De vuvuzela's verpesten de sfeer op het wk, en de pubers op dit forum verpesten hier vaak de sfeer
Als dat de achterliggende gedachte van de toeternegers zo zijn zou het nog een reconsideratie van mij standpunt waard zijn, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat niet het geval is.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:33 schreef Ringo het volgende:
Overigens zijn de Fifafascisten niet te beroerd om een ultra-repressief marketingbeleid af te dwingen, waarin zelfs het getal 2010 een gedeponeerde merknaam is. Er mag nog geen sleutelhanger het stadion worden binnengebracht met een verkeerd logootje. Laat staan dat er met 'illegale' merchandising handel mag worden gedreven.
Heel toegeeflijk is het bobotuig dus niet. Tenzij het de organisatie niet direct schaadt, er niet direct financiële belangen mee zijn gemoeid. Dan mag plotseling alles. Dus niks mis met 130 dB teringtyfuskankerherrie, als er maar geen stickertje van een fout biermerk op staat.
De menselijke maat is al tijden zoek in de wereld van het voetbal. Die vuvuzela is enerzijds een krachtig symbool voor de chronisch verziekte staat waarin het profvoetbal verkeert en anderzijds een luid volksprotest tegen de terreur van de commerciële gestapomentaliteit.
Blaas ze maar een end weg.
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:43 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Knelt lekker af voor jullie dan, meteen geboortebeperking zodat er minder geld die kant uit gestuurd hoeft te worden voor ontwikkelingssamenwerking...ik zie ineens mogelijkheden te over met die condoomtoeters
quote:Fifa and organisers have already said that they will ban the instrument if any are thrown onto the pitch or used as a weapon and urged fans not to blow them during national anthems.
"We did say that if any land on the pitch in anger we will take action.
Je zou er gewoon voor naar ZA gaan.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:29 schreef popolon het volgende:
Kan iemand daar er eventjes eentje op het veld gooien? bvd
[..]
Ze klinken nu wel minder hard dan eerdere wedstrijden.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:30 schreef klotetoeters het volgende:
Dui - Aus: Daar zijn ze weer hoor, die sfeerheren met hun instrumenten!
Ik denk dat de NOS wat heeft gedaan aan de settings, dit is wel al beter in ieder gevalquote:Op zondag 13 juni 2010 20:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ze klinken nu wel minder hard dan eerdere wedstrijden.
Ik moet zeggen dat ik het publiek nu ook wel hoor, zoals je bij een voetbalwedstrijd gewend bent.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:30 schreef klotetoeters het volgende:
Dui - Aus: Daar zijn ze weer hoor, die sfeerheren met hun instrumenten!
You're making it worse...quote:Op zondag 13 juni 2010 14:33 schreef Beavis het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Beter had ik het niet kunnen verwoordenquote:Op zondag 13 juni 2010 20:39 schreef NorthernStar het volgende:
Door dit cultuur te noemen impliceer je dat men er geen cultuur heeft. Of in ieder geval een erg primitieve cultuur. Namelijk plastic toeters blazen.
Een zesjarige vindt het leuk om op een toetertje te blazen. De meeste kinderen hebben er na een 10 minueten genoeg van en gaan spelen. Het enkele kind dat door blijft gaan wordt de toeter afgepakt. Blijkbaar zijn Zuid-Afrikanen net als dat ene kind dat geen maat kan houden.
Mensen die het "sfeer" noemen zijn nog erger trouwens. Hoe simpel kan je zijn. Is het geluid van de stofzuiger ook sfeer? Dat is gelijk een tip voor die lui als de plastic toeters idd verboden gaan worden. Zet voortaan de stofzuiger aan als je naar voetbal gaat kijken. Lekker sfeervol immers, zo'n monotoon kutgeluid.
Misschien zijn ze aan het testen ofzo? Wat filters aan het uitproberen.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:47 schreef klotetoeters het volgende:
draait de NOS nu die filter weer uit of gaan die zolen weer harder blazen??????????
Ik begin me er steeds meer aan te ergeren ook. Zo'n zin in dit wk en die toeters verpesten allesquote:Op zondag 13 juni 2010 21:00 schreef Frisianpmc het volgende:
Al weer een stuk of drie communicatiefouten gezien bij Dui-Aus a.g.v de vuvuzela. Dit worden de slechtste kampioenschappen ooit volgens mij.
Oorkanker dankje.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:04 schreef TimKuik het volgende:
HAHAHAHAHAHAHA, Vuvuzela! Ik hoop dat jullie allen de oorkanker sterven
!
Dubbel zo duidelijkquote:Op zondag 13 juni 2010 21:04 schreef klotetoeters het volgende:
het is pas duidelijk als ze zijn afgeschaft Tommeke
Die zijn op een bepaald moment wel leegquote:Op zondag 13 juni 2010 21:16 schreef Mistbank het volgende:
We mogen blij zijn dat ze daar de gastoeter nog niet geintroduceerd hebben.
[ afbeelding ]
De diehards daar zullen er altijd voor zorgen dat ze iig 90 min door kunnen blijven toeteren. Het is echt een hardnekkig probleem.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die zijn op een bepaald moment wel leeg>
Goede berichten!quote:Op zondag 13 juni 2010 21:16 schreef Saekerhett het volgende:
804 Teletekst zo 13 jun
**********NOS:maatregelen tegen herrie
**De NOS heeft besloten maatregelen te
nemen tegen de 'vuvuzela-terreur' uit
Zuid-Afrika.De omroep komt zo tegemoet
aan de vele televisiekijkers die zich
ergeren aan het harde gezoem van de
toeters tijdens de uitzendingen van de
WK-wedstrijden.
De regisseurs en geluidstechnici hebben
de opdracht gekregen het geluid uit het
stadion nog zachter te zetten,zodat het
stadiongeluid - inclusief de herrie van
de vuvuzela's - minder indringend de
Nederlandse huiskamers in komt.
Bovendien zal de mix tussen commentaar
en stadiongeluid scherp in de gaten
worden gehouden en waar nodig direct
worden bijgesteld.
vuvuzela wellicht verboden:zie 805
volgende nieuws sport wk voetbal
NOS
Haha, dat is wel de spijker op de kop!quote:Op zondag 13 juni 2010 20:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
You're making it worse...
[ afbeelding ]
Door dit cultuur te noemen impliceer je dat men er geen cultuur heeft. Of in ieder geval een erg primitieve cultuur. Namelijk plastic toeters blazen.
Een zesjarige vindt het leuk om op een toetertje te blazen. De meeste kinderen hebben er na een 10 minueten genoeg van en gaan spelen. Het enkele kind dat door blijft gaan wordt de toeter afgepakt. Blijkbaar zijn Zuid-Afrikanen net als dat ene kind dat geen maat kan houden.
Mensen die het "sfeer" noemen zijn nog erger trouwens. Hoe simpel kan je zijn. Is het geluid van de stofzuiger ook sfeer? Dat is gelijk een tip voor die lui als de plastic toeters idd verboden gaan worden. Zet voortaan de stofzuiger aan als je naar voetbal gaat kijken. Lekker sfeervol immers, zo'n monotoon kutgeluid.
Dat zeg ik niet, maar zelfs de grootste onzin die ik hier uitkraam is nog beter dan: Negers! Apen! Primitief! Wapens!quote:Op zondag 13 juni 2010 18:26 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we jou om de orde te herstellen en je sfeervolle posts om e.e.a. wat op te leuken inderdaad. Ik zou niet weten wat het forum zonder jou was!
Ik snap de NOS maar eigenlijk is het van den zotte dat we het prachtige geluid van de paal/lat niet kunnen horen als daar een bal tegen aan kletst doordat er mongolen op die kankertoeter moeten blazen.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:16 schreef Saekerhett het volgende:
804 Teletekst zo 13 jun
**********NOS:maatregelen tegen herrie
**De NOS heeft besloten maatregelen te
nemen tegen de 'vuvuzela-terreur' uit
Zuid-Afrika.De omroep komt zo tegemoet
aan de vele televisiekijkers die zich
ergeren aan het harde gezoem van de
toeters tijdens de uitzendingen van de
WK-wedstrijden.
De regisseurs en geluidstechnici hebben
de opdracht gekregen het geluid uit het
stadion nog zachter te zetten,zodat het
stadiongeluid - inclusief de herrie van
de vuvuzela's - minder indringend de
Nederlandse huiskamers in komt.
Bovendien zal de mix tussen commentaar
en stadiongeluid scherp in de gaten
worden gehouden en waar nodig direct
worden bijgesteld.
vuvuzela wellicht verboden:zie 805
volgende nieuws sport wk voetbal
NOS
Het is voetbalcultuur daar. Ze doen het al jaren, ze doen het graag en ze hebben er lol in. Het is dus voetbalcultuur ja. Ik heb het niet verzonnen, het is gewoon zo.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:23 schreef Biogarde het volgende:
Ik word niet goed van die kankerdingen. Zit naar wedstrijden zonder geluid te kijken. Voetballers horen de scheids niet, er is geen communicatie.
En het cultuur noemenLaat je nakijken
Wat voor nut heeft het om 90 minuten lang op zo'n toeter te blazen ??quote:Op zondag 13 juni 2010 21:28 schreef Beavis het volgende:
[..]
Het is voetbalcultuur daar. Ze doen het al jaren, ze doen het graag en ze hebben er lol in. Het is dus voetbalcultuur ja. Ik heb het niet verzonnen, het is gewoon zo.
Als je dat niet in kan zien leef je in een verdomd klein wereldje en misschien moet je jezelf maar eens laten nakijken.
Geen.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:30 schreef Daniel.Skoffa het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft het om 90 minuten lang op zo'n toeter te blazen ??
Wat gek. Vanmiddag zei je nog dat het toch geen cultuur is:quote:Op zondag 13 juni 2010 21:28 schreef Beavis het volgende:
[..]
Het is voetbalcultuur daar. Ze doen het al jaren, ze doen het graag en ze hebben er lol in. Het is dus voetbalcultuur ja.
quote:Op zondag 13 juni 2010 14:40 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ja, inmiddels wel. Wat is daar zo lastig aan te begrijpen.
Laat ik het anders stellen: het is normaal voor zuid afrikanen om tijdens voetbalwedstrijden op een vuvuzela te blazen.
Zo, dan geen cultuur maar wel normaal.
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:23 schreef Biogarde het volgende:
Ik word niet goed van die kankerdingen. Zit naar wedstrijden zonder geluid te kijken. Voetballers horen de scheids niet, er is geen communicatie.
En het cultuur noemenLaat je nakijken
Maar hou dat dan lekker daar en lokaal zonder dat de rest van de wereld er last van heeft. En cultuur is iets anders dan voetbalcultuur.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:28 schreef Beavis het volgende:
[..]
Het is voetbalcultuur daar. Ze doen het al jaren, ze doen het graag en ze hebben er lol in. Het is dus voetbalcultuur ja. Ik heb het niet verzonnen, het is gewoon zo.
Als je dat niet in kan zien leef je in een verdomd klein wereldje en misschien moet je jezelf maar eens laten nakijken.
Ik stelde het alleen anders. Even niet het woord cultuur gebruikt maar wel met dezelfde strekking.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:32 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat gek. Vanmiddag zei je nog dat het toch geen cultuur is:
[..]
Ze houden het ook daar. De wereld wil het graag uitzendenquote:Op zondag 13 juni 2010 21:33 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Maar hou dat dan lekker daar en lokaal zonder dat de rest van de wereld er last van heeft. En cultuur is iets anders dan voetbalcultuur.
Dit is een internationaal iets dat zij morgen organiseren volgens het lijstje van de Fifa. Als dat lijstje morgen zegt; no more toeters, dan zul je geen toeters meer zien.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Aanpassen of oprotten. Moeten buitenlanders hier ook, dus niet zeiken.
Altijd anderen iets willen verbieden.....kleinzielig.
Ze hebben geen keus. Want dat getoeter is er.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:34 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ze houden het ook daar. De wereld wil het graag uitzenden
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:35 schreef Biogarde het volgende:
In 2002 sloegen ze toch ook niet op wokpannen omdat het cultuur is te bakken in een wok?
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:40 schreef Beavis het volgende:
[..]
Het lijkt er anders op dat we wél onze zin krijgen. En terecht, want de overgrote meerderheid heeft een teringhekel aan die dingen.quote:
Hoi broertjequote:Op zondag 13 juni 2010 21:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het lijkt er anders op dat we wél onze zin krijgen. En terecht, want de overgrote meerderheid heeft een teringhekel aan die dingen.
Mij zal je dan zéker niet horen klagenquote:Op zondag 13 juni 2010 21:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het lijkt er anders op dat we wél onze zin krijgen. En terecht, want de overgrote meerderheid heeft een teringhekel aan die dingen.
Is niet zo vreemd hoor simpele. Beantwoord de de rest van post ook even. Maar daar zul je geen antwoord op hebben.quote:
Amen.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:39 schreef Biogarde het volgende:
En mensen die zich er niet aan storen zijn doof of zijn verre van voetballiefhebber. Ja, bij dit soort gelegenheden staan ze ineens vooraan.
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:38 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Is niet zo vreemd hoor simpele. Beantwoord de de rest van post ook even. Maar daar zul je geen antwoord op hebben.
Kloptquote:Op zondag 13 juni 2010 21:35 schreef Biogarde het volgende:
Dit is een internationaal iets dat zij morgen organiseren volgens het lijstje van de Fifa. Als dat lijstje morgen zegt; no more toeters, dan zul je geen toeters meer zien.
Niet aan mij gericht dus reactie van mij is overbodigquote:Dus in dit geval slaat je post als een lul op een drumstel. Want ze zijn GASTland, ze MOGEN het ORGANISEREN, meer niet.
Je mensenkennis is oneindigquote:Op zondag 13 juni 2010 21:39 schreef Biogarde het volgende:
En mensen die zich er niet aan storen zijn doof of zijn verre van voetballiefhebber. Ja, bij dit soort gelegenheden staan ze ineens vooraan.
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:41 schreef Beavis het volgende:
[..]
[..]
Klopt
[..]
Niet aan mij gericht dus reactie van mij is overbodig
Het was niet moeilijk, kontkorst (of is het niet de bedoeling om in iedere post een vorm van belediging te zetten?)
Toet toet.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:39 schreef Biogarde het volgende:
Wat wil je nou dat ik zeg? Het is dat ik soms op m'n handen moet gaan zitten, maar soms is het me een maandban waard iets te antwoorden waar je van gaat schuimbekkenquote:
Ik hou je niet tegen....quote:Op zondag 13 juni 2010 21:44 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Wat wil je nou dat ik zeg? Het is dat ik soms op m'n handen moet gaan zitten, maar soms is het me een maandban waard iets te antwoorden waar je van gaat schuimbekken
Die tag naast m'n naam wel.quote:
Ik vind jou wel een SGPstemmer.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:46 schreef Beavis het volgende:
Jammer
Pindakaas op je reet smeren ook.quote:
Je kunt ook gewoon wegblijven hier in plaats van dat uitlokken van reacties steeds.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:46 schreef Beavis het volgende:
Jammer
Ik heb 1 keer uitgelokt en dat was omdat hij zei dat hij zich moest inhouden. Verder reageer ik simpelweg op posts. Meer niet.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon wegblijven hier in plaats van dat uitlokken van reacties steeds.
Is het WK rugby er niet op?quote:Op zondag 13 juni 2010 21:49 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer uitgelokt en dat was omdat hij zei dat hij zich moest inhouden. Verder reageer ik simpelweg op posts. Meer niet.
Des te meer bewijs dat die dingen niks met een specifieke cultuur te maken hebben.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:42 schreef Kieswiel het volgende:
Nederlanders hebben toch ook masaal die toeters ingeslagen? kan je moeilijk alleen de Afrikanen de schuld geven.
Dus daar vind je het wel ineens goed dat er geen vuvuzela's zijn.quote:
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:52 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dus daar vind je het wel ineens goed dat er geen vuvuzela's zijn.
Echt serieus, kap gewoon met posten, want je maakt jezelf keer op keer compleet belachelijk
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik ben ook geen liefhebber van dat ding maar ik verdedig wel mijn land. Simple as that.quote:
Dat doe je het beste door je excuses te maken voor je landgenoten, niet door hun gedrag tot normaal te verheffen dunkt me zo.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:54 schreef Beavis het volgende:
Ik ben ook geen liefhebber van dat ding maar ik verdedig wel mijn land. Simple as that.
Helaas verdedig je 'je land' niet, maar maak je het nóg erger allemaal.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:54 schreef Beavis het volgende:
Ik ben ook geen liefhebber van dat ding maar ik verdedig wel mijn land. Simple as that.
Wacht, ik pak mijn vuvuzela er even bij....quote:Op zondag 13 juni 2010 21:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Helaas verdedig je 'je land' niet, maar maak je het nóg erger allemaal.
![]()
Ik ben het deels met je eens dat een land niet afgerekend moet worden op het domme kuddegedrag van een bepaald percentage van de bevolking. Die kuddedieren die met elke hype meelopen hebben we hier in Nederland ook.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:01 schreef Beavis het volgende:
[..]
Wacht, ik pak mijn vuvuzela er even bij....
Hoe maak ik het erger?
Als sommigen te ver gaan, hoeft dat het feit dat die toeters de wedstrijden verzieken toch niet te beinvloeden...quote:Op zondag 13 juni 2010 22:01 schreef Beavis het volgende:
[..]
Hoe maak ik het erger? Moet ik maar gewoon over mijn kant laten gaan dat er geroepen wordt dat het een door en door verrot land is met alleen maar IQ loze apen als inwoners? Nee, dat doe ik niet.
Je gooit continu olie op het vuur, dan moet je nu niet zeuren dat de brand erger wordt...quote:Op zondag 13 juni 2010 22:01 schreef Beavis het volgende:
[..]
Hoe maak ik het erger? Moet ik maar gewoon over mijn kant laten gaan dat er geroepen wordt dat het een door en door verrot land is met alleen maar IQ loze apen als inwoners? Nee, dat doe ik niet.
Het ís representatief voor ZA voetbal.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:05 schreef Symer het volgende:
Maar door keer op keer te roepen dat het een deel van de Zuid-Afrikaanse cultuur is, en dus wél representatief voor dat land, graaf je je eigen gat steeds dieper.
Waar doe ik dat?quote:Op zondag 13 juni 2010 22:06 schreef Boca_Raton het volgende:
dan moet je nu niet zeuren dat de brand erger wordt...
Ik ben geen voetballiefhebber en ik stoor me er ook aan.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:39 schreef Biogarde het volgende:
Vervelend he? Mensen die je mening niet delen. Ik kan er gelukkig mee omgaan.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
IN JE 85.000 POSTS OVER DIE FLUTSZOELOEZUELA
85.001quote:Op zondag 13 juni 2010 22:17 schreef Beavis het volgende:
[..]
Vervelend he? Mensen die je mening niet delen. Ik kan er gelukkig mee omgaan.
Zelfs m'n kat schiet alle kanten op omdat ie denkt dat er iets voorbij vliegtquote:Op zondag 13 juni 2010 22:13 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik ben geen voetballiefhebber en ik stoor me er ook aan..
Net 5 minuten van de DE-AUS gezien en ik had er alweer genoeg van wegens dat onoplatende zoemgeluid. Het lijkt wel of je bij een imker in een bijenhouderij staat..
Weg met die dingen dus!
Het enige waar jij mee om kunt gaan is met je vlaggetje wapperen.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:17 schreef Beavis het volgende:
[..]
Vervelend he? Mensen die je mening niet delen. Ik kan er gelukkig mee omgaan.
Mijn kat heeft het vooralsnog te druk met beesies killen.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:18 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Zelfs m'n kat schiet alle kanten op omdat ie denkt dat er iets voorbij vliegt
Ik verwijs naar de website van de producent van die dingen:quote:
http://www.boogieblast.co.za/index.htm#truthvuvuquote:THE LONG AWAITED TRUTH ABOUT THE VUVUZELA.
The vuvuzela was introduced to South Africa as a toy for kids to blow, and hardly got off the ground. Selling the vuvuzela proved almost impossible, until the full potential was realized by the local soccer supporters.
The first prototype was from America and changed somewhat for more comfortable blowing and effectiveness. We have researched the history of the Vuvuzela, and follows a trail back to a women's Chinese basketball team, AMAZING...
The word, VUVUZELA, was first used by a few soccer supporters. There are many claims to what the word really means, but more generally it means to pump up ones performance in a truly South African manner.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |