abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2010 @ 17:15:49 #126
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82748336
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit heeft niets met gewenning te maken. Zoals gezegd is het gewoon een irritant geluid.

Bovendien draai je het nogal om, alsof wij dankbaar moeten zijn dat Zuid-Afrika dit wil organiseren . Afrika moet de FIFA op de blote knietjes bedanken dat dit toernooi überhaupt naar Zuid-Afrika is gegaan.
Natuurlijk heeft dat met gewenning te maken. Als je vlak naast het spoor woont hoor je na verloop van tijd de trein ook niet meer terwijl het eerst irritant was.
Ieder land die het mag organiseren mag er blij om zijn en mag de FIFA bedanken. Dat wil niet zeggen dat zij hun gewoontes in een stadion aan moeten passen.
pi_82748337
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:12 schreef Ringo het volgende:
Overigens hoor ik alleen maar laffe televisiekijkertjes mopperen en klagen. Hoe wordt de sfeer in de stadions zelf beleefd?
Volgens een reportage gisteren op de Duitse televisie balen de meeste voetbalfans enorm. Een groepje Fransozen was echt enorm kwaad. Ze zeiden wanneer je dichtbij zit ook echt gewoon letterlijk fysieke hoofdpijn er van krijgt. Verder verziekte het de hele sfeer volgens hen waardoor ze de hele wedstrijd maar gewoon op hun stoel gezeten hebben.

Deze wedstrijd (Ghana- Servië) lijkt overigens wel de ergste tot nu toe qua toeteraars.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:16:15 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82748354
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 17:12 schreef Ringo het volgende:
Overigens hoor ik alleen maar laffe televisiekijkertjes mopperen en klagen. Hoe wordt de sfeer in de stadions zelf beleefd?
De spelers kunnen elkaar nauwelijks verstaan. Kijk alleen maar naar die blunder van die Sloveense verdediger in de wedstrijd vanmiddag. De keepers schreeuwde zo hard als hij kon, maar de verdediger hoorde het niet en wist niet dat er een aanvaller aan kwam. Gelukkig voor Slovenië liep dat goed af.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_82748374
quote:
"AMSTERDAM - Danny Jordaan, de voorzitter van het WK in Zuid-Afrika, sluit niet uit dat vuvuzela's verboden worden in de stadions. De toeters maken een hoop lawaai en zorgen voor veel irritatie op de tribunes, veld en bij televisiekijkers." bron: nu.nl
pi_82748414
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:15 schreef Beavis het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft dat met gewenning te maken. Als je vlak naast het spoor woont hoor je na verloop van tijd de trein ook niet meer terwijl het eerst irritant was.
Ieder land die het mag organiseren mag er blij om zijn en mag de FIFA bedanken. Dat wil niet zeggen dat zij hun gewoontes in een stadion aan moeten passen.
Al wen je aan de teringherrie van die dingen (wat gewoon gehoorbeschadiging tot gevolg kan hebben), dan nog zal je de emoties voor de rest missen.

Geen stadion dat 'opveert' bij een grote kans. Geen applaus voor een knappe redding van de keeper, geen gejuich bij een doelpunt etc.

Snap je dat nou echt niet?
  zondag 13 juni 2010 @ 17:18:15 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82748432
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 17:15 schreef Beavis het volgende:

[..]

Ik hoor die kutdingen nog steeds. Het helpt ook niet dat elke wedstrijd het geluidsniveau anders is.
quote:
Nou heel gastvrij hoor . Ik vind dat je eens na moet gaan denken over hoe je jouw land wilt vertegenwoordigen. Want op dit moment daalt Zuid-Afrika (en jij ook) alleen maar in mijn achting. En ik zal niet de enige zijn.
pi_82748443
Wat vinden die negers er zelf nu eigenlijk zo leuk aan? Ik begrijp er namelijk helemaal NIETS van.
pi_82748484
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat vinden die negers er zelf nu eigenlijk zo leuk aan? Ik begrijp er namelijk helemaal NIETS van.
Gemiddeld IQ in zuid afrika van 72
#winning
pi_82748519
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:19 schreef Tware het volgende:

[..]

Ah
pi_82748522
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mja, ik denk het onmogelijk is om op een rationale wijze de psyche van een toeterneger te doorgronden.

Ik denk dat ze het gewoon leuk vinden dat het zo'n herrie maakt. Het is wel een spraakmakend iets. Die toeternegers zijn dol op aandacht, en negatieve aandacht is ook aandacht...
  zondag 13 juni 2010 @ 17:20:56 #136
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_82748533
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik hoor die kutdingen nog steeds. Het helpt ook niet dat elke wedstrijd het geluidsniveau anders is.
[..]

Nou heel gastvrij hoor . Ik vind dat je eens na moet gaan denken over hoe je jouw land wilt vertegenwoordigen. Want op dit moment daalt Zuid-Afrika (en jij ook) alleen maar in mijn achting. En ik zal niet de enige zijn.
Op de man spelen is altijd makkelijk en dat valt me behoorlijk van je tegen.
Ik heb al vaker gezegd dat ik er geen traan om zal laten als die dingen verboden worden. Wel verdedig ik de ZA voetbalfan die gewoon gewend is om met zo'n ding in het stadion te zitten en te toeteren. Het is normaal daar.
pi_82748569
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:19 schreef Tware het volgende:

[..]

Niet in de stadions! ...daar halen ze dat bij lange na niet
pi_82748596
Zelfs de Engelsen kwamen gister amper boven die achterlijke toeters uit.. Dat ze bij wedstrijden van Zuid-Afrika massaal toeteren vind ik best, maar bij andere wedstrijden mogen ze lekker wegblijven.
pi_82748606
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:20 schreef Beavis het volgende:

[..]

Ik heb al vaker gezegd dat ik er geen traan om zal laten als die dingen verboden worden. Wel verdedig ik de ZA voetbalfan die gewoon gewend is om met zo'n ding in het stadion te zitten en te toeteren. Het is normaal daar.
Dan doen ze het lekker bij de wedstrijd van Zuid Afrika? Die teringmongolen vliegen er hopelijk toch snel genoeg uit. Ze hoeven toch niet elke wedstrijd te verneuken?

Echt, wat een kutvolk joh.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:24:30 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82748670
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 17:20 schreef Beavis het volgende:

[..]

Weer 'het is normaal'. Dat is geen argument. Dit is geen wedstrijd tussen de lokale clubjes, dit is het wereldkampioenschap. Die lui kunnen de rest van het seizoen met die kuttoeters doen wat ze willen, niemand heeft er last van. Nu dus wel. Ik zie niet in waarom de rest van de wereld zich maar moet aanpassen, waarom kunnen zij dat niet doen?

En ik speel op de man omdat jij nu net zo irritant begint te worden als die toeters, en jij pleegt je land te vertegenwoordigen in deze kwestie.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:25:44 #141
129907 mamapan
alles met een knipoog....
pi_82748725
quote:
Laffe....??????

De mensen in het stadion zijn helemaal suf getoeterd en hebben geen mening meer
er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan waar jij je nù druk over maakt.
pi_82748906
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Weer 'het is normaal'. Dat is geen argument. Dit is geen wedstrijd tussen de lokale clubjes, dit is het wereldkampioenschap. Die lui kunnen de rest van het seizoen met die kuttoeters doen wat ze willen, niemand heeft er last van. Nu dus wel. Ik zie niet in waarom de rest van de wereld zich maar moet aanpassen, waarom kunnen zij dat niet doen?

En ik speel op de man omdat jij nu net zo irritant begint te worden als die toeters, en jij pleegt je land te vertegenwoordigen in deze kwestie.
Ik denk niet serieus dat hij uit dat land komt. Dan zou je of wel je dood schamen voor het sfeerverziekende gedrag van die toetersukkels en je hier niet vertonen, of je zou je excuses aanbieden voor het verzieken van de sfeer op een heel tournooi (dus niet alleen bij de wedstrijden van ZA zelf). Of je bent echt een provocateur.

Dat laatste zal dan wel het dichtste bij de waarheid liggen.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:31:31 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82748988
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 17:30 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik denk niet serieus dat hij uit dat land komt. Dan zou je of wel je dood schamen voor het sfeerverziekende gedrag van die toetersukkels en je hier niet vertonen, of je zou je excuses aanbieden voor het verzieken van de sfeer op een heel tournooi (dus niet alleen bij de wedstrijden van ZA zelf). Of je bent echt een provocateur.

Dat laatste zal wel het dichtste bij de waarheid liggen.
Nee het is gewoon doorgeslagen trots, en bovendien een sterk staaltje 'Hollandertje pesten'. Hij kan zich in deze situatie profileren en doet dat op deze confronterende manier. Ik hoop maar dat het niet representatief is.
pi_82749040
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:20 schreef Beavis het volgende:

[..]

Vuvuzela's worden pas sinds 2001 en masse geproduceerd. Het heeft ook niks met cultuur te maken. Ze probeerden die dingen oorspronkelijk als kinderspeelgoed te slijten, maar dat sloeg niet aan.

Iemand van marketing kwam op het briljante idee om ze bij een stadion te verkopen en sindsdien stroomt het geld binnen.
pi_82749074
Ah, nu is er blijkbaar rood gegeven. Ik heb de tv op de achtergrond aan staan.

Normaal krijg je dit wel mee door een heftige reactie uit het stadion. Nu is er geen enkele emotie van uit het stadion te horen...

Nuff said.
pi_82749107
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee het is gewoon doorgeslagen trots, en bovendien een sterk staaltje 'Hollandertje pesten'. Hij kan zich in deze situatie profileren en doet dat op deze confronterende manier. Ik hoop maar dat het niet representatief is.
Trots waar op? Is het een zwarte of blanke Zuid Afrikaan?
pi_82749130
"There is an old African saying that goes like this: 'The baboon is killed by a lot of noise'. We make as much noise as we can to confuse our opponents on the field," said Mafani.

http://www.news24.com/Sou(...)ere-to-stay-20040523
  zondag 13 juni 2010 @ 17:34:32 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82749138
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 17:33 schreef Gulo het volgende:
Ah, nu is er blijkbaar rood gegeven. Ik heb de tv op de achtergrond aan staan.

Normaal krijg je dit wel mee door een heftige reactie uit het stadion. Nu is er geen enkele emotie van uit het stadion te horen...

Nuff said.
Er was net wel een verschil in volume, er werd iemand gewisseld bij Ghana. Ik denk dat als zij scoren je misschien het ook wel zal kunnen horen, ik neem aan dat de meeste Zuid-Afrikanen in dat stadion voor Ghana juichen (en terecht).
pi_82749152
  zondag 13 juni 2010 @ 17:34:54 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82749155
quote:
Op zondag 13 juni 2010 @ 17:33 schreef Gulo het volgende:

[..]

Trots waar op? Is het een zwarte of blanke Zuid Afrikaan?
Geen idee, vraag het hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')