Hoeveel geld gaat er vanuit NL naar ZA, Geert?quote:Op zondag 13 juni 2010 16:43 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
Knelt lekker af voor jullie dan, meteen geboortebeperking zodat er minder geld die kant uit gestuurd hoeft te worden voor ontwikkelingssamenwerking...ik zie ineens mogelijkheden te over met die condoomtoeters
Uhuh...quote:Op zondag 13 juni 2010 16:42 schreef heloef het volgende:
[..]
Nee alleen blanke mensen zeiken erover.
quote:Patrice Evra van Frankrijk zegt niet te kunnen slapen door de toeters. "We kunnen niet slapen, want de mensen beginnen al om zes uur in de ochtend met het blazen op de toeter. Op het veld kunnen we elkaar niet eens verstaan",
In 2009 is er in ieder geval nog een mooi bedrag goed geïnvesteerd, Femke:quote:Op zondag 13 juni 2010 16:44 schreef Beavis het volgende:
[..]
Hoeveel geld gaat er vanuit NL naar ZA, Geert?
En je bron is "welingelichtekringen.nl"?quote:Op zondag 13 juni 2010 16:50 schreef klotetoeters het volgende:
[..]
In 2009 is er in ieder geval nog een mooi bedrag goed geïnvesteerd, Femke:
"Opnieuw misbruik Nederlandse ontwikkelingshulp in Zuid-Afrika
Geplaatst op: woensdag 16 september 2009
Door: Henk Steenhuis
Categorie: Samenleving
Bronnen: De Telegraaf, Welingelichte Kringen
Het is nog maar 2 dagen geleden dat Welingelichte Kringen onthulde hoe gezwendeld wordt in Zuid-Afrika met Nederlands geld van de minister van ontwikkelingshulp. Het ging om de donatie van een half miljoen euro aan een grote kippenfarm waar zwarte medewerkers zogenaamd geholpen worden om een zinvol bestaan op te bouwen (zie 2e link).
Vandaag werd bekend (zie 1e link) hoe leraren die betaald worden met Nederlands ontwikkelingsgeld in Zuid-Afrika, zijn verdacht van seksueel misbruik van kinderen.
Het misbruik zou hebben plaatsgevonden in de school van de Centrale Methodisten Kerk in Johannesburg. In het kerkgebouw slapen elke nacht enkele duizenden vluchtelingen, van wie de meesten uit Zimbabwe komen.
Sommigen van de volwassen vluchtelingen werken als leraar in de [..]"
Helemaal mee eens, hoewel het voor de mensen daar wél feestelijk is. Maar ik mis voetbalsfeer, omdat je geen gejuich en gezang hoort. Maar aan de andere kant: dat gezang is ónze definitie van een echte voetbalsfeer. Dáár zien ze die toeters als sfeerverhogend middel. Maar goed, de hele wereld kijkt mee, wat mij betreft mogen die dingen verboden worden. Al zijn ze er nogal laat mee en hoe gaan ze erop controleren? Ik zag net bijvoorbeeld een Ghanees met een trompet op de tribune, mag dat dan wel? En als dat ook verboden wordt, mogen trommels dan wel of moeten gewoon alle instrumenten verboden worden?quote:Op zondag 13 juni 2010 14:45 schreef Madhouse11 het volgende:
Ja, het is irritant en ja het hoort ook bij de cultuur. Maar van mij mogen ze worden verboden. Feestelijk is het niet en afgezien dat je er koppijn van krijgt is mijn grootste bezwaar dat je geen gezang en gejuich hoort door die dingen.
Kan wel wezen maar het is gewoon een kutgeluid en het verpest de sfeer. En de wedstrijd. Het is ook cultuur in Saoudi-Arabië om kinderen van 10 te laten trouwen met lui van 40. Moeten we dat ook maar gewoon normaal vinden omdat het cultuur is?quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 14:33 schreef Beavis het volgende:
[..]
In ZA is het cultuur om de vuvuzela in voetbalstadions te blazen. Dat heeft niks te maken met V8 moteren op de snelweg.
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kan wel wezen maar het is gewoon een kutgeluid en het verpest de sfeer. En de wedstrijd. Het is ook cultuur in Saoudi-Arabië om kinderen van 10 te laten trouwen met lui van 40. Moeten we dat ook maar gewoon normaal vinden omdat het cultuur is?
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:40 schreef Beavis het volgende:
[..]
Het is altijd weer grappig hoe mensen de vreemdste dingen erbij halen als ze hun zin niet krijgen
Volgens Europa is het sfeerverpestend. Newsflash: ze spelen niet in Europa.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:57 schreef Fir3fly het volgende:
Inderdaad. 'Het is cultuur'. Wat een kulargument. Het is gewoon een sfeerverpestend kutgeluid en dat is reden genoeg om die stomme dingen te verbieden.
Lekker belangrijk, de rest van de wereld heeft er last van. Zelfs de spelers (waar het toch om gaat?) hebben er last van.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:00 schreef Beavis het volgende:
[..]
Volgens Europa is het sfeerverpestend. Newsflash: ze spelen niet in Europa.
Nou Femke dat zal ik eens ff toelichten: 1. je hoeft klaarblijkelijk niet al te ver te zoeken om dat soort informatie te vinden en 2. waar rook is, is vuur tenslotte 3. voor de discussie in casu is sluitend bewijs leveren volgens mij niet noodzakelijk, daar het punt slechts ter illustratie wordt aangehaald.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:54 schreef Beavis het volgende:
[..]
En je bron is "welingelichtekringen.nl"?
Had je niks kunnen op geenstijl kunnen vinden? Ik wil wel een betrouwbare bron natuurlijk.
Oh dus jij vindt de tv-kijkers niet belangrijk?quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 17:00 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dus?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:00 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dus als een WK in Australië wordt gehouden moeten die gasten maar midden in de nacht voetballen zodat de TV kijkers in Europa lekker savonds kunnen kijken?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh dus jij vindt de tv-kijkers niet belangrijk?
Allicht is dit sfeerverpestend.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:00 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dit heeft niets met gewenning te maken. Zoals gezegd is het gewoon een irritant geluid.quote:Op zondag 13 juni 2010 @ 17:08 schreef Beavis het volgende:
[..]
Dus als een WK in Australië wordt gehouden moeten die gasten maar midden in de nacht voetballen zodat de TV kijkers in Europa lekker savonds kunnen kijken?
Je gaat naar een bepaald land met bepaalde gebruiken. Dat de bezoekers en tv kijkers niet gewend zijn aan sommige gebruiken wil niet zeggen dat het meteen verboden moet worden.
quote:Op zondag 13 juni 2010 17:09 schreef Gulo het volgende:
[..]
Allicht is dit sfeerverpestend.Niet alleen Volgens Europa, ook volgens Zuid-Amerika, Azië en andere continenten.
Het hele punt is dat ze alle ander sfeeruitingen doen verstommen.
Zodra een groepje fans,die een lang reis gemaakt hebben en veel geld kwijt zijn om hun ploegen te ondersteunen, aanstalten maken om wat te zingen beginnen die eikels nog harder op hun kuttoeter te blazen om het te overstemmen.
Het is toch niet normaal dat je niets gejuich hoort wanneer er een goal gescoord wordt?
Nee, sfeervol hoor. Goed gedaan FIFA, een W.K. aan zo'n onderontwikkeld land geven. Nou ja, de baas had stemmen nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |