1 losse, een stokje in hetzelfde gaatje als waar je de losse hebt gedaan zeg maar (dus in de eerste), dan in de volgende 7 steken 7 stokjes (elke steek 1 stokje) en dan draaien?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:05 schreef StefanieV het volgende:
Kan iemand me helpen met het volgende zinnetje?
7th round: 1 ch, 1 dc into same stitch as chain, 1 dc into next 7 dc, turn
Ik zit nu met 12 steken, maar snap niet echt wat ik moet doen.
je kunt er een heel functionele kussenhoes van maken hoor!quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:55 schreef EilandjeOnline het volgende:
Ik snap die grannysquare hype trouwens niet hier, wat kan je er verder mee?
ik haak liever functionele dingen
tijd om het te gaan leren!quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:31 schreef Tammymara het volgende:
Ik wil zo graag voor iemand babysokjes haken maar ik kan helemaal niet haken
eerst even wat basissteken oefenen, zie de openingspost voor wat handige linkjes naar tutorials. als je lossen, vasten en stokjes kunt ben je al een heel eind, en dan is 't lezen van een patroon ook niet meer zo moeilijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:46 schreef Tammymara het volgende:
Ik ben dagen aan het googlen en kwam toevallig hier uit
Maar ik word er echt totaal geen wijs uit , De patronen niet, de uitleg niet, Niets niet.
En als ik hier dan zie wat sommige mensen kunnen ga ik bijna kwijlen!
Ik heb deze gebruikt uit de OP: Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:46 schreef Tammymara het volgende:
Ik ben dagen aan het googlen en kwam toevallig hier uit
Maar ik word er echt totaal geen wijs uit , De patronen niet, de uitleg niet, Niets niet.
En als ik hier dan zie wat sommige mensen kunnen ga ik bijna kwijlen!
JIj bent de eerste idd. PM even je adres, dan stuur ik 'm op!quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:16 schreef mijsje het volgende:
[..]
ben ik de eerste?ik zou hem wel willen hebben... wil je hem nog steeds kwijt?
die van mij heeft ook vrij slappe armen. mijn truc was niet te strak haken, en in de ledematen écht alleen de bolletjes vullen, de beentjes en armpjes verder heb ik helemaal niet gevuld...quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:12 schreef Ilske het volgende:
ben (als tussenproject) bezig met nog een Lavender Bunny. Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met gewicht in de armen/benen, zodat hij een soort lappenpop/slap konijn wordt?
Zat zelf te denken aan zakjes met pitten (goed afgesloten uiteraard) onderin de armen en benen? en voor de rest niet de stevig opvullen?
Heldere momenten zijn welkom!
Ik heb van de bookdepo 1 boek binnen terwijl ik er 3 besteld had... Gebeurt dat vaker?quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:43 schreef Lijnloos het volgende:
Ik denk dat ik dat blokkenboek ook maar ga bestellen, het ziet er zo leuk uit allemaal...
BesteldHad nog precies ¤10 op mijn paypal staan, dus dat kon precies via die bookdepo.
Ben benieuwd!
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:41 schreef Inu het volgende:
Deze vind ik wel heel gaaf, een mega grannysquare!
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:02 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
JIj bent de eerste idd. PM even je adres, dan stuur ik 'm op!
Ik heb ook alleen de bolletjes van de armen en benen gevuld met vulsel, en geen extra gewicht door zakjes met pitten erin te stoppen. door alleen de bolletjes te vullen werden de armen en benen al zwaar genoeg en doordat de rest niet te vullen bleven ze ook flexibel genoeg om mee te kunnen spelen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:12 schreef Ilske het volgende:
ben (als tussenproject) bezig met nog een Lavender Bunny. Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met gewicht in de armen/benen, zodat hij een soort lappenpop/slap konijn wordt?
Zat zelf te denken aan zakjes met pitten (goed afgesloten uiteraard) onderin de armen en benen? en voor de rest niet de stevig opvullen?
Heldere momenten zijn welkom!
het was een US-patroon, geen engels...anders was een stokje geen dc...quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:13 schreef Troel het volgende:
[..]
1 losse, een stokje in hetzelfde gaatje als waar je de losse hebt gedaan zeg maar (dus in de eerste), dan in de volgende 7 steken 7 stokjes (elke steek 1 stokje) en dan draaien?
Als het engels is trouwens.
(en hoe dat precies zit dat je 12 steken hebt weet ik ook niet)
Je hebt gelijk. Er staat bij dat het een Engels patroon is, maar ik dacht dat de eerste rij uit de Op UK was, maar het is juist USquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:37 schreef mijsje het volgende:
[..]
het was een US-patroon, geen engels...anders was een stokje geen dc...
Het is misschien net zoals bij bol.com, ze hebben een shiptijd binnen zoveel uur, degene die als eerste beschikbaar waren worden dan meteen verzonden en de rest zodra dat ook binnen is misschien.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:28 schreef Lijnloos het volgende:
Inu, ik heb geen idee hoe of wt met die site, is voor mij ook de eerste keer daar. Vooral de prijs + geen verzendkosten + paypal mogelijkheid deed me betellen... Ben benieuwd!
Mn tweede boekje is nu ook binnenquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:28 schreef Lijnloos het volgende:
Inu, ik heb geen idee hoe of wt met die site, is voor mij ook de eerste keer daar. Vooral de prijs + geen verzendkosten + paypal mogelijkheid deed me betellen... Ben benieuwd!
Lekker retro!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:32 schreef YPPY het volgende:
Jullie gaan echt veel te snel!
Die mutsjes vind ik erg leuk cropje. Welk patroon heb je gebruikt voor de sjaals?
De giraffe is zo schattig!
De lampjes zijn ook heel erg leuk en origineel bedacht.Upje
wow kwakz0r, het blijft een geniaal project.
Goed bezig trui! En bedankt voor de larkfootstitch, daar ben ik nu een tweede kussenhoes voor aan het haken.
Whaaaaa, zo'n taart! Krijg er gewoon honger van.
De visjesdeken snapte ik eerst niet zo, maar nu ziet het er op de foto wel mooi uit.
Mijn kussenhoesje is eindelijk af.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Knoop zelf maar gehaakt, de knopen die ik had, vond ik niet passend genoeg.
Wow wat een werk! Ik heb toch wel waardering voor al die grote projecten! Ik ben mijn kleine knuffels al snel zatquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:41 schreef trui het volgende:
wat een werk, yppy! heb je nou een extra flap gehaakt die met die knoop vast zit? leuk idee!
mijn larksfoot dekentje groeit langzaam maar gestaag. elke dag een paar rijtjes. ik zit nu op 55cm (= 37 dubbele rijen).
[ afbeelding ]
Echt heel mooi! En zo netjes recht ookquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:41 schreef trui het volgende:
wat een werk, yppy! heb je nou een extra flap gehaakt die met die knoop vast zit? leuk idee! en erg netjes afgewerkt!
mijn larksfoot dekentje groeit langzaam maar gestaag. elke dag een paar rijtjes. ik zit nu op 55cm (= 37 dubbele rijen).
[ afbeelding ]
De jouwe is echt veel leuker, ik vind mijn kleuren niet meer leukquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:41 schreef trui het volgende:
wat een werk, yppy! heb je nou een extra flap gehaakt die met die knoop vast zit? leuk idee! en erg netjes afgewerkt!
[ afbeelding ]
Is dat dan ook niet te zwaar voor zo'n baby/klein kindje?quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:43 schreef trui het volgende:
ja, zo'n beetje. begint al wel wat zwaar te worden vind ik!
't kind ligt denk ik niet onder de hele deken tegelijk, dus dat valt denk ik wel mee. dit is wol (bewust niet voor katoen gekozen omdat dat zo zwaar is) en deels wol-met-acryl. maar ach, ook onder katoenen dekens kunnen baby'tjes over 't algemeen wel liggen, dus ik denk echt niet dat 't snel te zwaar is.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:33 schreef B.ertha het volgende:
Is dat dan ook niet te zwaar voor zo'n baby/klein kindje?
ik vind dit dus zo'n handig rijtje, kan dit niet ook in de OP?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:09 schreef trui het volgende:
kom ik weer aan met m'n softfun (van scheepjeswol).iets dikker dan catania (namelijk voor naald 4), maar met een vleugje acryl, waardoor het een stuk soepeler en zachter is. en lichter. nog steeds (een van) m'n lievelings!
en als je een super heerlijk wat dunner (naald 3,25) garen wil is debbie bliss baby cashmerino ook aan te raden. maar da's wol met een 'microfibre' mengsel. beetje duur alleen.
beide dus eigenlijk niet bepaald 'soortgelijk' garen.sorry!
qua katoen: ik hoorde dat paris van drops ook een fijn katoenen garen is. maar da's wel weer een stuk dikker (voor naald 5)
oh en scheepjeswol heeft trouwens ook een prima (dunner) katoenen garen: cotton8 , naalddikte 3.
ah en nog één laatste tip waar ik onlangs van hoorde: Balans van Slot. verkrijgbaar in veel mooie kleuren! mengsel van acryl en katoen ook, maar wel in de naalddikte van catania ongeveer: 3-3,5.
dat vind ik een stuk minder mooi dus nee, da's geen optie. maar ik maak 'm denk ik niet veel langer dan breed hoor, heb ik besloten. dus ik ben ruim over de helft, olé!quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:44 schreef mijsje het volgende:
Wow Trui, je dekentje is ook erg mooi al... hoelang wilde je hem maken? en als je hem te breed vindt, kun je ipv horizontale strepen, de strepen dan niet verticaal gebruiken? dan heb je al een aardige lengte voor je babydekentje...
Hoeveel kosten heb je dan zelf?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:31 schreef Hoothoot het volgende:
Lijnloos: 20 euro per stuk voor 40x40cm. 25 euro voor 50x50cm.
Dan hebben ze een goede dealquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:48 schreef Hoothoot het volgende:
Veel minder dan dat...
Ik heb het nooit precies nagerekend, maar ik denk ongeveer 8 euro voor het 40cm kussen. Puur aan materiaalkosten, daarnaast zit er zo'n 6-8 uur werk in één kussen.
Klopt, ik las net nog even de procedure door, maar de ingezonden dingen worden eerst nog even gescand of het wel door de beugel kan. Kan dus nog effe durenquote:
Ik heb ze idd met de hand vastgezet aan de hoes, ging prima.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:04 schreef trui het volgende:
hoothoot wat zijn ze mooi geworden, je kussens! en een schappelijk prijsje hoor! hoe heb je ze vastgemaakt aan de rest van de hoes, met de hand? en welk garen is dat, ik vind de kleuren erg mooi!
Dit is wel de basisgranny-steek, hoewel het werkje een beetje a-typisch is. Je werkt namelijk in rijen, niet in vierkanten.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 08:55 schreef AnitraX het volgende:
Wat gaan jullie hard![]()
Hoothoot wat zijn die kussens mooi!
Yppy jouw kussen is ook heel mooi!
Zag nog een boel leuke dekentjes voorbij komen!
Arual wat mooi! Is dat die granny steek? En regenboog![]()
Mijn regenboogdeken is nu op 2,5 baan. Moet nog heel veel, maar ben ondertussen al aan het bedenken wat de volgende deken word en dit keer eens voor mezelf. Maar dat duurt nog heel lang want zit pas op een kwart van de regenboog deken
Daar kwam ik niet goed uit.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:24 schreef trui het volgende:
arual, heb je 't patroon van attic24 gebruikt? of een andere. ik vind die granny stripes heel leuk!
anitra, op een kwart, dat moet gevierd worden!![]()
Picasa is echt te erg. Zowat ieder haak- en amigrumiboek is erop terug te vinden, en ik weet niet hoeveel borduurpatronen erop staan...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:35 schreef trui het volgende:
hey, die heeft gewoon heel jan eatons boek gefotografeerd.(daar komt dit patroontje dus uit zag ik).
Toch vind ik gewone boekjes dan leuker! Er is al zoveel gratis te vinden, dan mag een donatie naar een designer ook wel!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:37 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Picasa is echt te erg. Zowat ieder haak- en amigrumiboek is erop terug te vinden, en ik weet niet hoeveel borduurpatronen erop staan...
Ik heb inmiddels zelf ook wel wat boekjesquote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:52 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Toch vind ik gewone boekjes dan leuker! Er is al zoveel gratis te vinden, dan mag een donatie naar een designer ook wel!
Ik print het ook uitquote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:57 schreef Inu het volgende:
Ik vind een boekje ook wel fijn haken ipv met je laptop voor je neus te zitten
Waar werk jij eigenlijk? Nieuwsgierig na bekijken profiel...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:11 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb zojuist mijn Octo gedoneerd aan de creatieve therapie op mijn werk. Ze gaan hem binnenkort op een kraampje met andere spullen verkopen en de opbrengst wordennieuwe materialen aangeschaft! Ik heb nog tot 25juni, misschien nog meer afgeven.
Weet iemand de levertijd van een boekje van the bookdepo? Er is er al 1 gedispatched.
dat vind ik stiekem echt best wel ergquote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Daar kwam ik niet goed uit.Of ik vond de zijkanten gewoon niet mooi. Ik weet het niet, ik blijf een beginner. Aan de hand van dat patroon ben ik wel verder gaan zoeken, en toen vond ik dit:
http://picasaweb.google.n(...)#5264632829195624274
toch vaak wel een week. vanuit engeland met de post is niet zo snel.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:11 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb zojuist mijn Octo gedoneerd aan de creatieve therapie op mijn werk. Ze gaan hem binnenkort op een kraampje met andere spullen verkopen en de opbrengst wordennieuwe materialen aangeschaft! Ik heb nog tot 25juni, misschien nog meer afgeven.
Weet iemand de levertijd van een boekje van the bookdepo? Er is er al 1 gedispatched.
Vertel mij wat. Ik heb twee boeken in de winkel liggen, en ik heb er niks aan verdient (ja, een leuk cijfer voor mijn onbetaalde stage). En er zit wel veel werk in. Ik zou persoonlijk ook flink staan stampen als ik mijn boeken online terug zou vinden, zou echt acuut actie ondernemen. Maar door andere boeken neuzen, dat doe ik dan welquote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat vind ik stiekem echt best wel ergdat dat gewoon online staat... hypocriet hoor, want ik download wel films en series, maar een boek doet me meer als het gepirate wordt, omdat ik weet hoeveel moeite het kost om een boek te publiceren, en hoe weinig er maar naar de auteur gaat...
over de stripe: ik heb die van lucy en van jan eaton allebei gedaan, proeflapje. de stitschcount van de chain van lucy klopt niet, daarom gign hij eerst mis, maar bij mij worden de zijkantjes een stuk netter met het lucy patroon, dus ik ga die gebruiken áls ik ooit een stripe dekentje ga maken...
Tof! Ik vind het niet heel specifiek meisjes achtig hoor?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:37 schreef trui het volgende:
nu ben ik nog nieuwsgieriger saffier!maar slaap lekker, morgen weer een dag!
voortgang dekentje:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips? Opmerkingen? Ideeen? Alles is welkom!
[ Bericht 2% gewijzigd door Saffier op 12-06-2010 16:16:18 ]Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
ik moest even denken hoor, maar bedoel je met die 2e baby die van de collega? die is voorlopig nog niet geboren hoor, dus wat dat betreft heb ik nog wel wat speling.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:31 schreef caroline88 het volgende:
Leuke dingen allemaal en Trui ik vind het dekentje ook volkomen "neutraal" dus dat kun je best aan een jongetje geven. Een ander ding is, red je het voor beide kindjes met je tijd? Want 2 babydekentjes is natuurlijk wel een boel werk.
Sorry ja dat bedoelde ik, een babydekentje is natuurlijk een prachtig cadeau maar je moet er allemaal maar tijd voor hebben - ik ben natuurlijke de enige op de wereld die wel eens wat te veel hooi op haar vork neemtquote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:46 schreef trui het volgende:
[..]
ik moest even denken hoor, maar bedoel je met die 2e baby die van de collega? die is voorlopig nog niet geboren hoor, dus wat dat betreft heb ik nog wel wat speling.
dat is kl*te! Heb je ze gemaild?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:34 schreef B.ertha het volgende:
@#$%&%$@*^%&$#
Er is maar één set haaknaalden geleverd.
Echt?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:34 schreef B.ertha het volgende:
@#$%&%$@*^%&$#
Er is maar één set haaknaalden geleverd.
euh nee, ponden... volgens mij... of europrijzen...quote:Op zondag 13 juni 2010 11:41 schreef mmascha het volgende:
Aha, .com=dollar. Dat is beter dan de pondDank voor de tip!
Waar staat die?quote:
wat telde je precies na dan? met die golfjes is 't toch per golfje meteen al wel aardig te zien of 't nog klopt?quote:Op zondag 13 juni 2010 13:41 schreef AnitraX het volgende:
Ik weet nu waarom jullie veel sneller gaan met de dekens dan ik, ik telde alles tig keer nanu ik dat niet doe gaat een rij bijna dubbel zo snel
haha ik moest echt even denken wat je bedoelde, ik dacht eerst dat je 't over de kussens had.quote:Op zondag 13 juni 2010 13:32 schreef YPPY het volgende:
Wat is zo'n monster toch schattig Lyssa.
Nog beter saffier, ik heb ook de twee levende maaksels van trui bewonderd.![]()
![]()
ik vind het grappig, jij met de volgorde van de GS'jesZo met patroon en de lila wisselend lijkt me een goed idee.
was nog al een pietje precies en bleef dan tellen of ik idd wel 4 steken gedaan hadquote:Op zondag 13 juni 2010 14:16 schreef trui het volgende:
[..]
wat telde je precies na dan? met die golfjes is 't toch per golfje meteen al wel aardig te zien of 't nog klopt?
Die 2 levende maaksels wil ik ook nog steeds een keer ontmoeten jaquote:Op zondag 13 juni 2010 13:32 schreef YPPY het volgende:
Wat is zo'n monster toch schattig Lyssa.
Nog beter saffier, ik heb ook de twee levende maaksels van trui bewonderd.![]()
![]()
ik vind het grappig, jij met de volgorde van de GS'jesZo met patroon en de lila wisselend lijkt me een goed idee.
Nou dat we in opdracht een leuk haaksel (hoeft niet groot) maken voor elkaar met een algemeen thema. Ik ben namelijk nogal doelloos aan het haken xD Dat is niet erg op zich, maar misschien is het wel leuk!quote:Op zondag 13 juni 2010 15:44 schreef Saffier het volgende:
Lyssa wat bedoel je daarmee precies? Met een swap? Ik wet wel dat ik nu geen tijd heb om met een project mee te doen, eerst moet dit af en als het goed is kan ik me binnenkort gaan uitleven op de kinderkamer![]()
Of of ofquote:Op zondag 13 juni 2010 16:00 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Nou dat we in opdracht een leuk haaksel (hoeft niet groot) maken voor elkaar met een algemeen thema. Ik ben namelijk nogal doelloos aan het haken xD Dat is niet erg op zich, maar misschien is het wel leuk!
Gestemdquote:Op zondag 13 juni 2010 21:14 schreef Lijnloos het volgende:
Mooie dingen weer allemaal hoor! Ik blijf het zo leuk vinden allemaal... Ik word gewoon plaatsvervangend blij van al die werkjes in progress en eindresultaten.
mijn upje is trouwens opgenomen in de gallery en er kan op gestemd worden:
http://www.happyseamstres(...)ntendo-craft-contest
voor wie wil...
en alvast bedankt voor een ieder die dat doet!
ik geloof maar 1x per ip-adres... Helaas.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:32 schreef mmascha het volgende:
Lyssa, wat een leukerd! Mooi garen heb je gebruikt.
Yppy, ook een mooi dekentje!
Lijnloos, kunnen we elke dag stemmen? Of mag dat maar 1x?
Dinsdag op werk ook nog ff stemmenquote:Op zondag 13 juni 2010 21:35 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
ik geloof maar 1x per ip-adres... Helaas.
Current Average: 4.7 / 5 starsquote:Op zondag 13 juni 2010 21:14 schreef Lijnloos het volgende:
mijn upje is trouwens opgenomen in de gallery en er kan op gestemd worden:
http://www.happyseamstres(...)ntendo-craft-contest
quote:Op zondag 13 juni 2010 22:14 schreef Lijnloos het volgende:
Oh ja, dat swap idee vind ik ook wel koel! Maak je dan iets voor een ander, maar in opdracht van of meer als secret santa? Ik vind het wel leuk idee en dan de vakantie de tijd (juli + augustus bijvoorbeeld) tijd om te maken en dan 1 september op de bus of zo... ? Ik roep maar iets... Wellicht dat lootjes trekken digitaal werkt voor zoiets? En dan is je verlanglijstje de opdracht die je geeft? Evt adres vermelden?!
Wij gaan over twee weken op vakantie, maar mijn haakbak gaat echt wel mee, plus veel patroontjes en zo!
Hopelijk is mijn boekje er danzou leuk zijn... Hmm projectje: alle 200 gsjes uit het boek maken!
dat heb ik ook gedaan inderdaad, maar hoeveel projecten mag je nou eigenlijk raten? ik vind 't allemaal niet zo duidelijk aangegeven.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:31 schreef YPPY het volgende:
Heb je 5 sterren gegeven Lijnloos, en de rest meteen wat minder.
ambitieus project!quote:Op zondag 13 juni 2010 22:36 schreef mmascha het volgende:
Ik ben dus niet de enige die dat wil. Als je ze een beetje met bij elkaar passende kleuren maakt moet dat een geweldige deken worden!
Ik durf het echt niet aan. Maar ik schrijf me wel vast in voor de kerstswapquote:Op zondag 13 juni 2010 22:48 schreef trui het volgende:
daarom denk ik dat 1 september best een goede datum is, dan heb je ruim de tijd.
Hmm, dat ziet er al druk genoeg uit. Maar wat is dat gaaf! Ik vind het in wit ook eigenlijk wel heel mooi.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:43 schreef trui het volgende:
[..]
ambitieus project!ik ben voor mezelf van plan om er voor een deken of doek een paar uit te kiezen die mooi bij elkaar passen. maar zo'n deken met allemaal verschillende blokken vind ik ook erg leuk, al denk ik dan meer in de richting van iets in 1 kleur, zoals in dit project
Inderdaad... leek mij ook wel tof. En dan gewoon simpele kleuren gebruiken (wit, geel, rood, blauw, groen) zodat je er vast wel wat passend krijgt voor een deken/kussentje. Eventueel ook gewoon meerdere kussens maken uiteindelijk (en eventueel verpatsen), maar wel eerst alle 200 gsjes maken. Ik denk dat dat mijn vakantieproject gaat worden... van de week maar es effe een vakantie-garen-pakket samenstellen en kopen.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:36 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik ben dus niet de enige die dat wil. Als je ze een beetje met bij elkaar passende kleuren maakt moet dat een geweldige deken worden!
Volgens mij mag je overal waar je op wil stemmen gewoon doen. Alleen maar 1 keer per project. En volgens mij "verdwijnen" er ook af en toe weer projecten, zodat iedereen evenveel tijd heeft om stemmen te verzamelen. Nou ja, we zien het wel... tot nu toe gaat het voortvarendquote:Op zondag 13 juni 2010 22:39 schreef trui het volgende:
[..]
dat heb ik ook gedaan inderdaad, maar hoeveel projecten mag je nou eigenlijk raten? ik vind 't allemaal niet zo duidelijk aangegeven.
Nou inderdaad, het is wel ruim 2 maanden verder, maar dan heeft iedereen ook ruim de tijd. Ook ivm vakanties en zo tussendoor... En dan hoef je je ook geen bult in de rondte te haken om het op tijd af te krijgen (als je een beetje plant).quote:Op zondag 13 juni 2010 22:48 schreef trui het volgende:
daarom denk ik dat 1 september best een goede datum is, dan heb je ruim de tijd.
Haken in Boston!quote:Op maandag 14 juni 2010 00:03 schreef Ilske het volgende:
Even snel vanuit Boston:
heb op je gestemd Lijnloos, en vind jouw project ook echt de leukste die erbij zit!
Verder hier 1 wolwinkeltje gevonden, begint het garen daar bij 9 dollar per bol, en ik vond de kleurtjes nog tegenvallen ook.... Zat daar een vrouwtje dat net een paar bollen yak-garen a 40 dollar per bol (!!!!!) had gekocht. Ik was echt flabbergasted! Ze zou voor de grap eens naar de Wibra moeten, 1 euro
Heb mijn search naar amerikaans garen nog niet opgegeven, bolletjes Debbie Bliss, Red Heart Super Saver of andere soorten moeten te vinden zijn toch!
quote:Op maandag 14 juni 2010 00:03 schreef Ilske het volgende:
Even snel vanuit Boston:
heb op je gestemd Lijnloos, en vind jouw project ook echt de leukste die erbij zit!
Verder hier 1 wolwinkeltje gevonden, begint het garen daar bij 9 dollar per bol, en ik vond de kleurtjes nog tegenvallen ook.... Zat daar een vrouwtje dat net een paar bollen yak-garen a 40 dollar per bol (!!!!!) had gekocht. Ik was echt flabbergasted! Ze zou voor de grap eens naar de Wibra
moeten, 1 euro
Heb mijn search naar amerikaans garen nog niet opgegeven, bolletjes Debbie Bliss, Red Heart Super Saver of andere
soorten moeten te vinden zijn toch!
Misschien Dan toch even walmart proberen,die hebben zeker de redheart!Ik Koop het hier ook en het is niet duur.zit er vast wel een in de buurt denk ik.
En misschien hebben ze daar ook een micheals,Dan kan je kiezen wat je wilt!
Oh, maar ik wil juist die steekjesquote:Op maandag 14 juni 2010 13:44 schreef kwakz0r het volgende:
@inu: kan het dat je de steekjes minder ziet als je alleen de buitenste lusjes pakt?
Wow supergaaf!!quote:Op maandag 14 juni 2010 19:49 schreef Rimketje het volgende:
@Lyssa, Ze zijn leuk zeg!!
@Inu Hij is echt leuk die visjesdeken! Ik zou ook voor de minstblauwe steken gaan denk ik..
Mijn tunisch haakproject is klaar en ligt nu op de strijkplank te drogen om zo weer een beetje goede vorm krijgen..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was een heel werk en ga denk ik de volgende keer een iets minder ambitieus project starten :p Maar het was wel erg leuk! En veel van geleerd weer
misschien nog het overwegen waard: ik zag net ook nog een leuke andere op attic24, zie hierquote:
nog een overkoepelend thema, of echt helemaal vrij. Sturen we alleen haaksels (vind ik wel het leukst) of een heel pakketje? En als budget 5/10 euro + verzendkosten (of gooien we er meteen een meet aanvast) Om het laagdrempelig te houden?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:23 schreef trui het volgende:
ja, zoiets dacht ik? en dan binnen een redelijk budget. wat vinden jullie een acceptabel bedrag?
dat ben ik zekerquote:Op maandag 14 juni 2010 21:37 schreef Saffier het volgende:
Ik ken iemand die ze in elkaar zet met haar tanden (nee,niet ikzelf), dat beschadigd de oogjes niet zoals een tangetje dat doet, maar of het goed is voor je tanden....
wat een schattige boekjes!quote:Op maandag 14 juni 2010 20:02 schreef NijntjesUk het volgende:
Zo, dat kussen ziet er strak uit!!!
Ik zit wel vol met vragen vandaag, maar heb er toch nog 1tje.
Is er iemand die deze twee boeken heeft? >
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zit me namelijk af te vragen of deze nou (deels) hetzelfde zijn? Ze zijn zo vlak na elkaar uitgekomen, en kan geen inhoudsopgave vinden.. Help?
die ging bij mij de eerste keer ook helemaal mis. heb m nog niet opnieuw geprobeerd...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:39 schreef trui het volgende:
ff tusendoor: zie hier een gelukt en een mislukt exemplaar van een jan eaton block:
[ afbeelding ]
Voor mij hetzelfdequote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:45 schreef YPPY het volgende:
Ik doe ook mee swappen hoor, niks hoogstaands, maar ik wil best wat proberen.
ik vind 'm toch wel mooi hoor!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:02 schreef Hoothoot het volgende:
Trui, wat ging er mis bij die rechter?
Ik ben dit weekend officieel gestart met block nr 9, ben er alleen niet zo tevreden over, hij ziet er wat rommelig en losjes uit.
[ afbeelding ]
Ik wil wel meedoen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:12 schreef trui het volgende:
wow saffier, je gaat hard! ik heb vandaag geen haaktijd, mag me zo gaan melden bij de sportdag op school als hulpouder. 's ochtends bij de kleuters, 's middags bij groep 3.tussendoor nog boodschappen en daarna ook nog naar (2x) zwemles! ben nu al moe!
zullen we even een lijstje aanleggen dan van belangstellenden voor de swap-actie? tot dusver gemeld:
lyssa
bubbles
anitrax
trui
lijnloos
mijsje
ilske (misschien?)
troel
inu
stefanieV
ynske
ophelia
quote:Hi Marja,
Apologies for the error, I will post 4 sets by 1st class post.
Regards, Linda.
hihi, dat dacht ik dus ook...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:38 schreef trui het volgende:
dat is inderdaad wel handig om te weten, zijn er nog meer mensen die in 't buitenland wonen? (hihi ik dacht eerst dat BrightEyes had aangegeven dat ze geen zin had om naar het buitenland te versturen, en ik dacht al 'goh helemaal gemist dat die zich hiervoor heeft aangemeld!')
Dat was ook mijn vraag. In Amerikaanse swaps is er altijd een heul pakket met extra wol, leuke freubeltjes om te gebruiken etc. Ik doe het liefste gewoon alleen een haakwerkje. Daar zit garen in, oogjes eventueel vilt, en in mijn geval vulling. Maar ik ben niet zo budgetgebonden, dus t maakt me niet zoveel uit. Lastige is alleen dat ik met amigurumi al snel aan pakketpost zit, hetgeen al 7 euro kost.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:07 schreef StefanieV het volgende:
10 euro is goed voor mij maar wat steek je daar dan in dat veel geld kost? Garen kost op zich toch zoveel niet? Ik heb nog nooit aan een swap meegedaan dus weet helemaal niet hoe het werkt :-)
Nee hoor, mijn nijntje bv was gewone post, je moet het gewoon wat platduwen en goed verpakken. Zodra het door een brievenbus kan, is het gewoon briefpost bij ons.. Maar als het al wat groter is, dan wordt het idd pakketpost en als het pakketpost wordt voor mij, dan zit ik al over de 10 euro denk k..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:10 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Dat was ook mijn vraag. In Amerikaanse swaps is er altijd een heul pakket met extra wol, leuke freubeltjes om te gebruiken etc. Ik doe het liefste gewoon alleen een haakwerkje. Daar zit garen in, oogjes eventueel vilt, en in mijn geval vulling. Maar ik ben niet zo budgetgebonden, dus t maakt me niet zoveel uit. Lastige is alleen dat ik met amigurumi al snel aan pakketpost zit, hetgeen al 7 euro kost.
Nee hoor! Als je maar haaktquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:56 schreef -Marjo- het volgende:
Ik post hier niet zo gek vaak maar het lijkt me onwijs leuk om mee te doen aan de swap. Of moet je daar een vaste poster voor zijn?
Ik ben nu Wheely aan het makenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:45 schreef Lyssa het volgende:
Wee! Mijn Crobots en Creepy Cute Crochet zijn binnen!
Nu heb ik teveel keuze wat ik moet maken
Tof! ben benieuwd naar het resultaat. Ik moet nog wat kraaltjes enzo aanschaffen om echt leuke crobots te kunnen makenquote:
Die heb ik vandaag bij de Action gehaaldquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:34 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Tof! ben benieuwd naar het resultaat. Ik moet nog wat kraaltjes enzo aanschaffen om echt leuke crobots te kunnen maken
Het materiaal maakt toch niet uit, je krijgt toch een eindproduct?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:12 schreef Yachiru het volgende:
Aah, lief schildpadje!Ik zie dat het gezichtje bij jou wel goed gelukt is, bij mij leken de neusgaten meer op oogjes en de oogjes op.. nouja, het gezichtje zag er een beetje vreemd uit, haha
Cactus schiet lekker op! Hoef alleen het potje nog te haken, en het cactusje daar dan in te naaien.
En een leuk bloemetje of strikje erop!
Hmm, ik zou eigenlijk ook niet goed weten hoe je dat moet doen bij zo'n swap..
Ik heb er overigens geen problemen mee om iets naar het buitenland te verzenden hoor!
Op zich vind ik het ook wel een grappig idee om andere dingetjes mee te sturen, al zou ik niet weten wat ik dan moet kopen! Ik wou eigenlijk zeggen, dat iedereen een andere voorkeur heeft qua materiaal, en dat het dan misschien niet erg handig zou zijn, maar toen bedacht ik me dat iedereen natuurlijk ook gewoon op kan geven of ze liever met bijv. katoen of acryl haaktLekker slim ben ik weer!
![]()
Maar goed, alleen een gehaakt iets(je) vind ik ook prima!Ben nu al aan het bedenken in welke van m'n boekjes iets zomers staat! Of misschien probeer ik zelf wel een patroontje te bedenken
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:31 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik ben nu Wheely aan het maken
En ik zie op Ravelry dat Mijsje al goed gezocht heeft naar zomer
ja, je maakt 't ons nu wel moeilijk om zelf nog met iets origineels te komen...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:08 schreef mijsje het volgende:
[..]
dat is ook zo, wat ik queue, kunnen jullie zien...
![]()
daar gaat m'n verrassingseffect...![]()
maar dingetjes kopen, dat zou voor mij het kopen van draad zijn. als je dat al hebt, hoef je niet meer de deur uit, maar je moet evengoed rekenen dat dat geld kost...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:12 schreef AnitraX het volgende:
Als het dingetjes erbij kopen is dan lukt het mij niet om met de Swap mee te doen, alleen wat haken wel. Draad heb ik meestal toch wel in huis. Maar ik ben huisgebonden dus kan helaas niet op stap zomaar.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:15 schreef trui het volgende:
[..]
ja, je maakt 't ons nu wel moeilijk om zelf nog met iets origineels te komen...![]()
Naja, ik bedoelde meer, omdat ik hier en daar las dat er eventueel haak spulletjes meegestuurd zouden kunnen worden. Maar misschien had ik dat verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:03 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Het materiaal maakt toch niet uit, je krijgt toch een eindproduct?
Dat bedacht ik me vanmorgen ook. Patronen van projecten maar meteen printen ipv in mijn favorieten zetten.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:08 schreef mijsje het volgende:
[..]
dat is ook zo, wat ik queue, kunnen jullie zien...
![]()
daar gaat m'n verrassingseffect...![]()
Ja erg hé dat ik niet 2 keer mee doe, flauw van me!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |