abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82653200
Ik vind een boekje ook wel fijn haken ipv met je laptop voor je neus te zitten
pi_82653324
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:57 schreef Inu het volgende:
Ik vind een boekje ook wel fijn haken ipv met je laptop voor je neus te zitten
Ik print het ook uit

Maar goed, ik ben geloof ik niet zo trouw in het volgen van patronen. Meestal kijk ik ernaar, snap het niet, staar naar het bijbehorende plaatje en klungel zelf maar wat aan.
pi_82653560
Wow, daar staat inderdaad gewoon het hele boekje... wel leuk ter inspiratie, maar ik word nog steeds erg gelukkig als volgende week of zo de real-life variant in mijn brievenbus zit.

Arual, leuk zo die regenboog!!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:11:21 #104
52016 Lyssa
music <3
pi_82656105
Ik heb zojuist mijn Octo gedoneerd aan de creatieve therapie op mijn werk. Ze gaan hem binnenkort op een kraampje met andere spullen verkopen en de opbrengst wordennieuwe materialen aangeschaft! Ik heb nog tot 25juni, misschien nog meer afgeven.

Weet iemand de levertijd van een boekje van the bookdepo? Er is er al 1 gedispatched.
pi_82656490
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:11 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb zojuist mijn Octo gedoneerd aan de creatieve therapie op mijn werk. Ze gaan hem binnenkort op een kraampje met andere spullen verkopen en de opbrengst wordennieuwe materialen aangeschaft! Ik heb nog tot 25juni, misschien nog meer afgeven.

Weet iemand de levertijd van een boekje van the bookdepo? Er is er al 1 gedispatched.
Waar werk jij eigenlijk? Nieuwsgierig na bekijken profiel...
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:38:41 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82657427
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:31 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Daar kwam ik niet goed uit. Of ik vond de zijkanten gewoon niet mooi. Ik weet het niet, ik blijf een beginner. Aan de hand van dat patroon ben ik wel verder gaan zoeken, en toen vond ik dit:

http://picasaweb.google.n(...)#5264632829195624274
dat vind ik stiekem echt best wel erg dat dat gewoon online staat... hypocriet hoor, want ik download wel films en series, maar een boek doet me meer als het gepirate wordt, omdat ik weet hoeveel moeite het kost om een boek te publiceren, en hoe weinig er maar naar de auteur gaat...

over de stripe: ik heb die van lucy en van jan eaton allebei gedaan, proeflapje. de stitschcount van de chain van lucy klopt niet, daarom gign hij eerst mis, maar bij mij worden de zijkantjes een stuk netter met het lucy patroon, dus ik ga die gebruiken áls ik ooit een stripe dekentje ga maken...
Kwak
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:38:58 #107
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82657441
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:11 schreef Lyssa het volgende:

toch vaak wel een week. vanuit engeland met de post is niet zo snel.
Kwak
pi_82657753
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat vind ik stiekem echt best wel erg dat dat gewoon online staat... hypocriet hoor, want ik download wel films en series, maar een boek doet me meer als het gepirate wordt, omdat ik weet hoeveel moeite het kost om een boek te publiceren, en hoe weinig er maar naar de auteur gaat...

over de stripe: ik heb die van lucy en van jan eaton allebei gedaan, proeflapje. de stitschcount van de chain van lucy klopt niet, daarom gign hij eerst mis, maar bij mij worden de zijkantjes een stuk netter met het lucy patroon, dus ik ga die gebruiken áls ik ooit een stripe dekentje ga maken...
Vertel mij wat. Ik heb twee boeken in de winkel liggen, en ik heb er niks aan verdient (ja, een leuk cijfer voor mijn onbetaalde stage). En er zit wel veel werk in. Ik zou persoonlijk ook flink staan stampen als ik mijn boeken online terug zou vinden, zou echt acuut actie ondernemen. Maar door andere boeken neuzen, dat doe ik dan wel Erg eigenlijk, is gewoon slecht. Ik heb er ook geen excuus voor. Mep me.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:05:57 #109
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_82658697
Ik heb patroontjes van KiKa ontvangen, voor de KiKa beer. Begin er nu nog niet aan, maar als ik er problemen mee heb, dan meld ik me hier.
pi_82663704
Trui ik heb nog niet met acryl gehaakt, maar 100 gr voor 1,25 pond tegen over 50 gram katoen voor 1,50 pond vind ik al een stuk leuker. Ik ben idd ook niet echt weg van de groentinten die in het rico pakket zitten. Vind de kleuren van die acryl veel leuker. Kon alleen niet zo snel vinden hoe ik kan betalen bij die 2 winkeltjes. Denk idd dat ik voor de acryl ga. Thanks voor de linkjes, heb ze gelijk opgeslagen
  vrijdag 11 juni 2010 @ 15:25:02 #111
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82668522
Ik zou wel eerst even goed informeren wat ze voor de verzendkosten rekenen, anders kan 't nog ineens erg oplopen. Ik had 't bij een etsy-shop, bleek er per stukje stof van iets 7 euro verzendkosten bij te komen. meer dan een verdubbeling van de kosten dus, belachelijk! even een mailtje naar de eigenaar zorgde ervoor dat er een realistischer prijs gemaakt kon worden, zodat niet voor elk artikel afzonderlijk verzendkosten berekend werden.

ik vind 't ook niet zo netjes, zo'n gescand boek online. maar dat geldt inderdaad net zo goed voor films en muziek, die download ik dan ook vrijwel nooit (muziek heb ik ooit wel es gedaan maar de laatste keer kan ik me niet heugen, echt jaaren geleden). braaf he. toch heb ik wel es wat patroontjes uitgewisseld zo hier en daar. maar ik koop ze ook wel es, en ik heb dit jan eaton boek ook gewoon gekocht, dus ik voel me nog niet al te schuldig hoor.
in de haak.
pi_82673690
Ik heb ook illegaal haakboekjes en tijdschriften op internet kunnen vinden, meestal gezipt. Ik haak eigenlijk alleen van beeldscherm, heb ook wel haakboekjes liggen, maar gebruik ze nooit.
Ben wat knikkerzakken van acryl aan het haken als kadootjes en ga ook maar eens aan een speenkoord beginnen, heb zoveel leuke restjes katoen gekregen, en ook een paar clips.
pi_82675669
Ik ga het vanavond onderzoeken trui
Een boel kleuren van het Lucy pakket vind ik wel leuk, maar de groen en tig soorten blauw en die hele lichte kleuren is niet echt mijn ding. Ik wil felle vrolijke kleuren en het is rottig om 1 merk te vinden die de kleuren heeft die ik wil. Heb gelukkig nog even de tijd om het te vinden

Wat boekjes betreft, ik heb er een aantal liggen en soms wel patroontjes geruild, maar koop ze meestal wel. Die blokkenboekjes wil ik ook graag nog hebben.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 17:59:59 #114
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82675877
ik heb mezelf getrakteerd op 3 bolletjes phildar 3 katoen (koraalrood), om een kussenhoes van te haken met lace-achtige vierkantjes uit mn jan eaton boek.

tussenprojectje, want die grote deken komt me binnenkort denk ik mn neus uit...
Kwak
pi_82676177
Taartupdate!!

Ik twijfel nog even over het bovenstukje. Leg ik de kersjes neer of zet ik ze tegen de voetjes? Zet ik de glaasjes er zo bovenop of zoek ik nog een flufferig dingetje (zoiets of zoiets)? Ik vind zo rechtstreeks erop wat saai, maar ik heb tot nu toe niks kunnen vinden. Ik kan ook nog een minilaagje erop haken. Of een grote bloem waar de glaasjes uitkomen (voorbeeld 1, voorbeeld 2, voorbeeld 3).
De onderkant is dus open, zodat ik er bonbons in kan verstoppen:

Dan zoek ik alleen nog een leuk taartplateau. Een houten lijkt mij mooi, maar ik heb nog niks gevonden.
pi_82676370
Haha, tussenprojectjes, daar heb ik er ook altijd een aantal van (onder het mom van "makkelijk mee te nemen en evt. op het werk verderhaken").
Phildarkatoen is fijn betaalbaar spul, ik heb meerdere varianten. Komende dagen ben ik onverwacht weer in de buurt van de hobbywinkel waar ik afgelopen jaar een paar pakketten phildar heb gescoord (10 bollen voor ¤10/¤5), eens kijken of ze dat nog hebben. En er tegenover zit een echte wol/handwerkwinkel, maar die is vast niet open als ik er maandag heen ga.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 19:09:13 #117
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82678722
Nog een paar witte maantjes afmaken.....
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_82683279
Die taart ziet er superlekker uit joh! Mooi!

*veegt zweet van haaknaald en voorhoofd*

Zo, af! Project(je) wat ik ineens had bedacht om nog snel te maken als cadeautje voor een tuinfeest zondag. Ik had er alleen niet zo bij stil gestaan dat ik morgenochtend al weg zou gaan en dat ik nog meer te doen had dan haken. Maar... als ik ergens aan begin dan MOET het ook af. Dus het is gelukt!
De rest van het to-do-lijstje blijft maar liggen tot maandag...

vrijdag 11 juni 2010 @ 20:49:03 #119
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82683330
leuk hoothoot! mooie foto ook!
Kwak
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:25:24 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82685141
heel mooi hoothoot! en zo snel!

kwakz0r, leuk plan voor tussendoor. kan me goed voorstellen dat het fijn is om zo'n langdurig dekenproject af en toe even te onderbreken. ik heb 't nu al een klein beetje met dat dekentje waar ik mee bezig ben. heb ook al een paar jan eaton squares geprobeerd tussendoor. die deken neem ik ook niet mee de trein in, dat is in verhouding gewoon te groot.
het kindje waar ik de deken in tweede instantie voor aan 't maken was (nadat ik besloten had dat 't te duur werd voor een kadootje aan een collega) is deze week geboren. het is een jongen. en nou vind ik de deken toch weer wat te meisjesachtig met dat roze erin. dus ik denk dat ik 'm toch nog bewaar voor een ander meisjesbabietje en dat ik voor het jongetje van m'n nicht nog snel iets anders ga maken...

b.ertha, haha wat een heerlijk kitscherige taart is 't geworden! ik zou de kersjes op de 1e manier doen, en misschien nog wat van die roosjes uit je laatste voorbeeld erbij als extra decoratie. de glaasjes vind ik wel prima staan zo.

saffier, hou ons niet zo in spanning!
in de haak.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:59:29 #121
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82690118
Sorry Trui!

Om 21.55 uur maakte ik mijn laatste maantjes-vierkantje af...
Ik heb alles op tafel uitgelegd en nu mis ik er 1 1 maar he, 1.
Ik heb 3 patroontjes en die heb ik in 2 variaties gemaakt; licht van binnen en donker van buiten en andersom, een positief en een negatief dus per patroontje.
Van patroon 1 heb ik in variatie A 15 stuks en van variatie B maar 5 stuks... en ik moet er dus 6 hebben kom ik net achter, terwijl ik er dus ook 10 over heb...
Snapt u het nog allemaal?
Ik zit nu aan de tafel te puzzelen of ik het met anders neerleggen niet gewoon op kan lossen, maar in de tijd dat ik nu zit te puzzelen had ik allang die ene ontbrekende af kunnen hebben geloof ik
En dan kan ik ook ineens de maten van het wiegje nergens meer vinden dus weet ik niet meer precies hoeveel vierkantjes ik in de lengte en breedte nodig heb.
En net wilde ik een foto voor jullie maken, zit er in de ene camera geen geheugenkaart en in de andere geen accu
En ik twijfel ook nog heel hard of ik tóch niet de 3e kleur erbij wil verwerken..... maar dan moet ik toch echt een foto hebben wil ik jullie om advies kunnen vragen

Ik geloof dat ik maar beter naar bed kan gaan

[ Bericht 4% gewijzigd door Saffier op 11-06-2010 23:09:23 ]
Ylana
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:11:25 #122
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82690642
Wiegematen gevonden, ik mis er nu 2, vind dat minder erg dan een geloof ik
Ylana
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:37:46 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82691773
nu ben ik nog nieuwsgieriger saffier! maar slaap lekker, morgen weer een dag!

voortgang dekentje:
in de haak.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:52:18 #124
52016 Lyssa
music <3
pi_82692491
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:37 schreef trui het volgende:
nu ben ik nog nieuwsgieriger saffier! maar slaap lekker, morgen weer een dag!

voortgang dekentje:
[ afbeelding ]
Tof! Ik vind het niet heel specifiek meisjes achtig hoor?

Leuke taart! Ik zou ook de kersjes neerleggen als de eerste foto en ik vind de roosjes van het 2e voorbeeld het mooiste. Anders nog wat bruidstaarten bekijken voor inspiratie? Leuk idee wel!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:56:04 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82692659
b.ertha, bij de HEMA hebben ze ook leuke kartonnen taartplateaus die je zelf in elkaar kunt zetten. klinkt misschien niet stevig genoeg maar dat valt best mee.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')