abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:30:34 #1
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_82501855
En weer een nieuw deeltje hondenfoto's .

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc.
Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk.
Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde.
Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen.
Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden.
Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden.
Een hond mag beslist geen slipketting dragen!
Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen.
Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race.
Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

[ Bericht 34% gewijzigd door Greys op 08-06-2010 19:56:05 ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:01:19 #2
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82503624
Gijsje en zijn nieuwe Holland-balletje

Maar helaas ook deze weer binnen 5 minuten stuk
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:10:08 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82504120
IPV een TVP ( die overigens toch niet meer mag ) maar een foto updateje dan maar he
Bil en Hans, samen chillen zondagochtend:

Sjon zn oren staan weer in de steigers:

Sleepyhead

Feeeeeeeed me doggy!

FEED ME WOMAN!

Kees hebben we opgehangen :

Had ik dees al laten zien hier?

@ Guess, hij zit overdag en 's nachts wel nog vast nu, de vogel.
Maar als ik thuis ben zit hij los.
Hij vliegt nog niet zo goed en hij wordt nog erg graag gevoerd...
Zondagavond vloog ie voor de derde keer wel van mn balkon af.
De eerdere keren zat ie gewoon beneden te wachten tot ik m kwam halen, nu zat ie in een boom , een stuk hoger dan mijn balkon, en hij riep me de hele avond .
Ik verwachtte hem min of meer 's ochtends wel weer op mijn balkon, maar niks.
Gisteren toen ik thuis kwam ook geen Hans.
Uur met de honden gewandeld en hem geroepen, niks.
Nog met de buuf wezen wandelen en geroepen, op de heenweg weer niks en ja hoor, toen we thuiskwamen en ik riep op de parkeerplaats kreeg ik meteen antwoord
Zat ie in een boom , met zn bek open, om voer te vragen, eppo van me
Toen kwam dr een grote kraai, die joeg hem een stukje lager de boom in, en toen zag ie me goed en vloog ie zelf gelijk door naar de grond, waar ie bleef zitten tot ik m pakte.
Zo los op mn hand mee naar binnen, de lift in, de gang door.
Hij was echt BLIJ ( en ik ook )!
Veel gedronken en goed gegeten en me als een puppy achterna gevlogen / gehupst de rest van de avond.
Tot ie wat beter kan vliegen en eten dus toch nog maar ff alleen onder toezicht los laten
Ik wil wel een grote ren voor hem laten bouwen op mn balkon, en omdat ie zo graag binnen zit ben ik op zoek naar een tweedehands papegaaienhok, zodat ie niet constant op mn tafel of in mn plant hoeft te zitten
Ik hoop dat ie lang blijft hoor
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:15:45 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82504451
Hans en Sjon !
En wat prachtig, die foto van Kees.

Ik ben hier weer slim bezig geweest; heb de halve ochtend/middag besteed aan het poetsen van de woonkamer, stofzuigen en de vloer in de was zetten (parketvloer) ga ik daarna met de hond zwemmen. Kan ik morgen weer opnieuw stofzuigen. Het zal me verbazen of m'n vriend bij thuiskomst straks nog kan merken dat ik de vloer heb gedaan .
KuikenGuppy
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:59:48 #5
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82509093
Mooie foto's weer Oh-Oh.
Oren in de stijgers,aaaah
Ja een tamme kraai is echt heel leuk,hopelijk is het een blijvertje!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 juni 2010 @ 19:56:54 #6
163650 Greys
pi_82512453
Op verzoek even de OP van het vorige deel in deze OP geplaatst, zodat alle linkjes weer werken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:39:14 #7
40566 Ericr
Livewrong
pi_82538336

Lola wat maanden later, inmiddels wel puppy af, een zo goed als volgroeide Maltezer van bijna 6 Kg nu.
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:48:37 #8
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_82538779
Maak kennis met Phoebe (ze heeft een eigen topic) de 11 weken oude chihuahua-pup van mijn stiefdochter
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_82543003
Paar oudjes van Tess in gevecht met Sjors

woensdag 9 juni 2010 @ 12:50:48 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82544388
Lola ! Die is mooi uitgegroeid zeg. Hoe oud is ze nu?
Phoebe is ook leuk! Ziet er goed uit, niet van die lelijke uitpuilende, schele oogjes... gewoon een hele mooie chipup.
Tess durf je wel tegen de kat?

Wij zijn stiekum aan het zoeken naar 2e hondje .
KuikenGuppy
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:52:13 #11
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82544463
Die Lola,wat kijkt ze daar bitchy
Phoebe,wat een schatje
Tess&Sjors,geweldig hoe ze met elkaar stoeien! Gijs is ook opgegroeid van z'n 4 t/m 12mnd maar het is nooit goed gegaan,hij heeft er nu nog een hekel aan dus!
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:53:04 #12
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82544502
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:50 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn stiekum aan het zoeken naar 2e hondje
Ow leuk,weet je al wat voor ras of type hond je wil?
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:11:41 #13
40566 Ericr
Livewrong
pi_82545603
quote:
8 maanden, inmiddels wel wat rustiger geworden maar richting mensen en andere honden nog steeds dol enthousiast. Nog wel wat zindelijkheidsprobleempjes maar dat wordt gelukkig steeds minder.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:24:23 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82549725
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:53 schreef Guess. het volgende:

[..]

Ow leuk,weet je al wat voor ras of type hond je wil?
Een border collie, uiteraard .
KuikenGuppy
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:25:51 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82549812
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:11 schreef Ericr het volgende:
8 maanden, inmiddels wel wat rustiger geworden maar richting mensen en andere honden nog steeds dol enthousiast. Nog wel wat zindelijkheidsprobleempjes maar dat wordt gelukkig steeds minder.
Heerlijk he, puppy-af .
Nu begint de puberteit .
KuikenGuppy
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:34:17 #16
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_82559489
Gijs: Lara is ook in de Oranjestemming.
De oh-ohtjes !
Lola is al flink gegroeid!
Phoebe .
Stoere Tess met Sjors!
Magic krijgt een brusje .

Wij gingen vandaag naar het stembureau. De voorzitter kon er wel om lachen dat ik Lara's paspoort ook bij me had, maar dat ze er wel van baalde dat de Partij voor de Dieren haar geen stempas had gestuurd.

Een Duitser met Oranje-bloed [gelukkig geen koorts ]:

Lara's advies aan Bert van Marwijk is: "AAAAAANNNNNNNNVALLLLLLUUUUUHHHHHH!":

Lara showt haar Oranje outfit [oud hempje van de jongste]:

Foto's van vorige week, chillen in het zonnetje:

Vrouwtje uit de hoogte:

Close-upjes:

Maffe muts:

En opeens een hoop kabaal op de plaats, Lara is weer op muizenjacht tussen de planken:

En Lara's crib by night [inclusief nachtlampjes]:

En ja... we hebben een nieuwe digitale spiegelreflexcamera en Lara is een gewillig slachtoffer als we plaatjes willen schieten.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_82560174
quote:
Phoebe is ook leuk! Ziet er goed uit, niet van die lelijke uitpuilende, schele oogjes... gewoon een hele mooie chipup.
Tess durf je wel tegen de kat?

Wij zijn stiekum aan het zoeken naar 2e hondje .
Je bedoelt of de kat wel tegen Tess durft Sjors begint meestal...

2e hondje! Wat leuk, wanneerrrr?
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:52 schreef Guess. het volgende:
Die Lola,wat kijkt ze daar bitchy
Phoebe,wat een schatje
Tess&Sjors,geweldig hoe ze met elkaar stoeien! Gijs is ook opgegroeid van z'n 4 t/m 12mnd maar het is nooit goed gegaan,hij heeft er nu nog een hekel aan dus!
Tessy is er ook mee opgegroeid, had al 2 katten toen Tess kwam Kwam vanalles tussendoor, relatiebreuk, verhuizing etc... Toen had ik alleen Tess nog, gelukkig kwam 1 van mijn 2 oude katten nog terug bij mij en vorig jaar augustus ong. kwam kitten Sjors erbij. Ze waren aan 't begin bang voor elkaar, maar nu zijn het beste vriendjes gelukkig

Die foto's van Lara!
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:25:38 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82578797
@Lau: pas volgend jaar hoor (2011) maar dat zijn nestjes van koppels die eind dit jaar worden gedekt, dus die staan bij verschillende kennels al in de planning. Bovendien willen we buiten NL kijken en daar komt ook weer een hoop bij kijken. Erg leuk en spannend allemaal .

@Sjeekie: wat een heerlijke foto's van Lara!
Magic wil nu ook zo'n oranje t-shirt .
KuikenGuppy
pi_82661004
nog meer fokkers met oranje tenues voor hun honden?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 11 juni 2010 @ 15:12:06 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82667905
Ik weet niet wat voor shirt ik zou moeten kopen... wil wel...
KuikenGuppy
  vrijdag 11 juni 2010 @ 15:34:05 #21
176471 oh-oh
pi_82668925
Mijnes had ik al gespamd in het vorige topic
De naakten hebben shirtjes, de wawa's hebben bandana's
Burdie, wat leuk, een tweede erbij.
Twee is echt veeeeeel leuker en makkelijker dan 1.
Tessy en dr stoeipoes
En we loooooooooove Lara
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 11 juni 2010 @ 17:09:51 #22
176471 oh-oh
pi_82673427
( Groucho Marx )
pi_82673585
Potver ik was jullie kwijt.

Oh dat hok van Lara Schade Deutschland

En Phoebe
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_82673623
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:10 schreef oh-oh het volgende:

FEED ME WOMAN!
[ afbeelding ]
En Kees aan de muur met bloempies
  vrijdag 11 juni 2010 @ 17:51:41 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82675478
quote:
Leuk filmpje zeg Alleen jammer van het slechte licht... Sjon's oren lijken zo heel raar .
En wat maken ze weinig geluid bij het spelen! Alleen als het heel heftig wordt, hoor je wat.

Edit: oh wacht, die oren zijn natuurlijk ingetaped... dus het is niet het licht, my bad .
KuikenGuppy
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:19:16 #26
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82681906
quote:
HiHi wat lief Gaat Chico zich er niet mee bemoeien dan?
Onder die tape van Sjon zit toch wel iets van watjes he? Anders is het wel heel auw auw met afhalen!

Wat een mooie foto's van Lara Ze is echt heel mooi,volgens mij heb ik het al paar x gezegt maar die oren
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:27:27 #27
176471 oh-oh
pi_82682336
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 17:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Leuk filmpje zeg Alleen jammer van het slechte licht... Sjon's oren lijken zo heel raar .
En wat maken ze weinig geluid bij het spelen! Alleen als het heel heftig wordt, hoor je wat.

Edit: oh wacht, die oren zijn natuurlijk ingetaped... dus het is niet het licht, my bad .
Whehe, getapete oren ja.
En ze spelen op mijn kamer op kantoor altijd heel stil, geen idee waarom, als dit thuis geweest was hadden ze een boel meer kabaal gemaakt, for sure!
Ik heb ze dat nooit geleerd maar ze zijn echt stil op kantoor.
Behalve 's morgens als we binnenkomen, dan blaft Chico zich een weg naar boven van vreugde, maar dan is er toch nog niemand dus dat maakt niks uit
@ Guess, aan de voorkant zit er karton tussen, aan de achterkant niks, maar ik spuit dat morgen ff in met babyolie en dan laat dat vanzelf los
( Groucho Marx )
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:59:12 #28
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82686943
Ow zo ja,ik vond het al zielig Op andere filmpjes heb ik ze idd wel geluiden naar elkaar horen maken!

Joost is al 3dgn aan het hoesten/niesen,paar keer per dag, hij is er verder niet ziek ,eet/drinkt/poept/plast gewoon als altijd.Volgens mijn man is het gewoon een verkoudheidje en gaat het wel over maar ik twijfel toch of ik ff de DA zou bellen.Wat zouden jullie doen? Heb dit nooit eerder gehad bij m'n honden vandaar.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:00:32 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82690158
@Guess als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon de dierenarts bellen. Ik zit er liever een keer te vaak dan een keer te weinig . Beterschap voor Joost .
KuikenGuppy
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:20:57 #30
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_82721226
Leuk topic wist niet dat er hier ook foto topics bestonden. Mijn kleine boef, kontje, high five en een klein beetje lachen op commando:

En zn grote vriend in actie:
1 Minuut stilte voor de storm
  zondag 13 juni 2010 @ 00:08:36 #31
44200 Sjeekie_Beekie
pi_82727776
Lara's oren zijn al vaker genoemd inderdaad. Je bent trouwens niet de enige.

Meneer Sjeekie_Beekie EN de nieuwe camera waren vandaag mee naar de jachttraining. Ik zal niet alle 100+ foto's plaatsen, maar er zitten echt wel leuke tussen heur.

Muskusrat bij het kort apport:
.

Zwemmen! Apport over water:

Apport:

En kom voor:

Slippen tegen het inspringen [deed ze vandaag trouwens niet]:

Apport uit water [met een dubbelgevouwen eend]:

Markeren:

En nog een keertje:

In het bos wachten op je beurt bij de verloren zoek:

En Lara's vriendjes en vriendinnetjes waren er vandaag ook weer:
Jochem:

Viszla tutje Luna:

Die vond die rat zo smerig dat ze hem liet balanceren op haar onderkaak. Met haar bovenkaak bleef ze er zo ver mogelijk vandaan. Gelukkig spuugde ze hem nog niet niet uit, maar het scheelde niet veel.

Benthe:

Sitha:

En Spike:

Het was weer een geslaagde training. Lara sprong nergens in, was onwijs steady bij het schieten en bij over water bleef ze weer lang weg, maar kwam toch uiteindelijk weer het bos uit, MET een eend. Bij het kort apport en het markeren wil ze nog wel eens klooien met het wild, overpakken, laten vallen of schudden [dat laatste is absoluut not done!]. Puntjes van aandacht dus. Op 3 juli moeten we examen doen, dus we kunnen nog een paar weken trainen.

Een vrouw bij mij hier in de buurt [en haar hond Flits de Drentse Patrijs] trainen bij dezelfde school en doen dan ook examen. Volgende week gaan we een keer samen trainen, haar teefje is drie weken geleden gecastreerd en moet het waterwerk nog wat meer oefenen. Nu zijn Drenten toch niet zo van die zwemmers, dus dat hoort er wel een beetje bij. Lara die springt zo het water in, die maakt het allemaal niets uit. Zelfs als ik alleen maar zeg: "ga je zwemmen", dan plonst ze er zo in om een stuk te gaan zwemmen. Dan hoef ik niet eens een dummy in het water te gooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 13-06-2010 00:17:11 ]
Oudste, Jongste en Lara
  zondag 13 juni 2010 @ 11:17:14 #32
176471 oh-oh
pi_82734868
Bunny, die bovenste is poepig, een van mijn honden noem ik ook altijd Kontje
Sjeek, gave foto's zeg, die Lara, het is zo een dametje als je haar zo ziet vind ik, maar dan wel zo een echte jachthond in actie, gaaf hoor.
Vrienden van me willen mss een weimeraner gaan nemen, ik hoop het zo, dat zijn mijn lievelings jachthonden
( Groucho Marx )
  zondag 13 juni 2010 @ 11:58:09 #33
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82735856
Mooie actie foto's van Lara

Weimeraner,ken ik niet goed kwa ras/karakter maar vind ze wel erg mooi
pi_82737865
Mooie actie foto's
  zondag 13 juni 2010 @ 17:55:30 #35
44200 Sjeekie_Beekie
pi_82750401
Na de training van gisteren weer een paar teken uit Lara geplukt. Zelf werd ik in het bos lekgestoken door de muggen, Lara trouwens ook en 's avonds had ze er weer drie. Dat kan ook niet anders als we ook midden in de bossen trainen, maar leuk is anders.

Vrijdag was ik bij mijn oma, die had in 82 jaar nog nooit een teek gezien, daar zag ik er één over haar kop lopen en een paar uur later voelde ik er één bij haar schouder zitten. Lara dus bij oma op de keukenvloer van die teek ontdaan en oma vond het wel intressant. Ze vond het zelfs geweldig dat ze hem mocht doodknijpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren kwam ik thuis van het bewonderen van mijn nieuwe nichtje [zie ook het trotse ooms en tantes topic in OUD] en Lara ging gelijk heel mijn hand besnuffelen.

Vanmiddag waren we samen even teruggeweest en heb ik haar op mijn arm gehad, dat vond Lara ook wel intressant om te besnuffelen, ook meneer Sjeekie_Beekie's arm werd uitgebreid besnuffeld. Dat gaat wel goedkomen. Als ze uit het kraamhotel en weer thuis zijn, mag Lara ook mee beschuitjes eten.

Weimaraners... ik heb het er niet zo op. Bij ons op school zitten er een aantal en die zijn niet allemaal even makkelijk. De kortharige dan. Er zit ook een vrouw met een langharige Weimaraner op de zaterdag in een andere groep en die lijkt qua karakter een stuk makkelijker. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon aan de hond zelf liggen, niet aan het soort Weimaraner.

De broer van mijn aangetrouwde tante en zijn vriendin hebben er ook één, maar die is nergens mee te vergelijken, want dat hele beest is niet opgevoed en onwijs verwend.
Oudste, Jongste en Lara
  zondag 13 juni 2010 @ 19:57:37 #36
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82754874
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:55 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

Weimaraners... ik heb het er niet zo op. Bij ons op school zitten er een aantal en die zijn niet allemaal even makkelijk. De kortharige dan. Er zit ook een vrouw met een langharige Weimaraner op de zaterdag in een andere groep en die lijkt qua karakter een stuk makkelijker. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon aan de hond zelf liggen, niet aan het soort Weimaraner.
Ik moet wel zeggen dat je vaker bij rassen ziet dat de langharige versie wat "makkelijker en rustiger " dus mischien is dat bij weimaraners ook zo.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:09:52 #37
176471 oh-oh
pi_82755494
Ik ken irl alleen maar kortharige weimeraners en dat zijn stuk voor stuk echt superhonden
Ik was vanmiddag in mn uppie met 6 honden het veld in, 2 uur lang heerlijk gelopen
Hondje van vrienden heeft hier gelogeerd en is nu nog hier, ze hadden show in Belgie met hun andere hond, en deze vindt dat vreselijk dus die mocht wel bij mij.
Ik vergeet steeds dat ie dr is, zo braaf is ie.
Ik schrok vanmorgen gewoon toen ik m in bed dr tussen zag liggen, kwas totaal vergeten dat ik die gisteravond mee naar huis had genomen
( Groucho Marx )
  maandag 14 juni 2010 @ 14:08:49 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_82785631
KuikenGuppy
  maandag 14 juni 2010 @ 14:10:46 #39
176471 oh-oh
pi_82785698
( Groucho Marx )
pi_82788922
Wat een leuke foto's weer, vooral mooie foto's van Lara in actie! Ze ziet er uit alsof ze het helemaal geweldig vind om te mogen werken voor de baas. Jagen jullie ook echt met haar of is het alleen trainen? En de oranje hondjes staan ook allemaal leuk op de foto! Ik vrees dat mijn hondje ook ergens deze week zal toetreden tot het legioen...

Want wat krijg je als je een Havanezer kruist met een tondeuse?

Voor:

En na; een Cubaanse naaktrat!

Wegens omstandigheden (hernia, operatie, revalidatie) kon ik eigenlijk te weinig tijd besteden aan de vacht van Puck en hebben we maar besloten om haar eens even grondig te kortwieken. Zó kort was echter niet helemaal mijn bedoeling, maar mijn vader zei dat het niet anders kon vanwege een aantal klitten in haar nek. Het ziet er niet uit, en ze is zo bloot dat we maar een shirtje voor haar hebben besteld - oranje natuurlijk. Gelukkig zal ze wel weer redelijk harig zijn als we haar meenemen op vakantie eind augustus en hoeven we ons niet voor haar te schamen
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 14 juni 2010 @ 15:16:52 #41
176471 oh-oh
pi_82789037
Ze is nog kaler dan mijn naakthonden, dat is wel heel erg resoluut zeg...
( Groucho Marx )
pi_82789210
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:16 schreef oh-oh het volgende:
Ze is nog kaler dan mijn naakthonden, dat is wel heel erg resoluut zeg...
Jep, mijn pa is niet zo van de subtiele kapsels maar ze had klitten op haar nek, en ook op haar staart. En om alleen haar hele nek en staart kaal te scheren zou ook zo lelijk zijn.. Dus vandaar dar ze maar helemaal moest. Nu kan het tenminste weer egaal aangroeien en is het vanaf nu weer makkelijker bij te houden hopelijk. Ik kan inmiddels ook weer zitten en staan dus haar borstelen moet weer te doen zijn straks
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  maandag 14 juni 2010 @ 15:23:09 #43
176471 oh-oh
pi_82789337
Let aub echt heel goed op met die zon , want met haar kleur, en een huid die het helemaal niet gewend is, is dat echt helemaal niet goed!
( Groucho Marx )
pi_82790681
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:23 schreef oh-oh het volgende:
Let aub echt heel goed op met die zon , want met haar kleur, en een huid die het helemaal niet gewend is, is dat echt helemaal niet goed!
I know, ze blijft heel veel binnen gelukkig. Ik ging er al wel van uit dat ze makkelijk kan verbranden zo, dus ze gaat elke keer zo weinig mogelijk in de zon Gelukkig groeit haar vacht echt super snel, ze zal over een week al weer wat meer beharing hebben en met twee tot drie weken kun je haar blote velletje al niet meer zien verwacht ik.

Ik verbrand zelf ook altijd heel snel trouwens en ben zelf dus ook nooit lang achter elkaar in de zon, dus ze blijft lekker bij mij binnen of in de schaduw
  maandag 14 juni 2010 @ 15:56:25 #45
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82791053
Oranje honden

Puck,wat hebben ze met je gedaan..... Smeer d'r maar goed in met een hoge factor zonnebrandcreme!
  maandag 14 juni 2010 @ 16:00:56 #46
44200 Sjeekie_Beekie
pi_82791257
@ Miss_Isis: we jagen er niet mee, we doen alleen de jachttraining.
Zelf jaagt ze wel... de katten uit de tuin en jonge, uit het nest gevallen vogeltjes komt ze altijd netjes afgeven.

voor de Oranje honden .

Lara is nu op haar rug aan het proberen aan haar bot te knauwen. Dat lukt dus niet zo goed, maar ze vertikt het om op haar buik te komen liggen en het ding met haar voorpoten vast te houden. Maffe hond!
Oudste, Jongste en Lara
pi_82795899
Ooooh, kale Puck!
Da's echt heul drastisch haha.
pi_82807253
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:00 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
@ Miss_Isis: we jagen er niet mee, we doen alleen de jachttraining.
Zelf jaagt ze wel... de katten uit de tuin en jonge, uit het nest gevallen vogeltjes komt ze altijd netjes afgeven.

[ afbeelding ] voor de Oranje honden [ afbeelding ].

Lara is nu op haar rug aan het proberen aan haar bot te knauwen. Dat lukt dus niet zo goed, maar ze vertikt het om op haar buik te komen liggen en het ding met haar voorpoten vast te houden. Maffe hond!
krijgt zij straks wel een knjv diploma?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_82823246

woensdag 16 juni 2010 @ 17:53:51 #50
44200 Sjeekie_Beekie
pi_82893629
Ik ben geen lid van de KNJV en voorlopig dus geen KNJV wedstrijden voor ons.
De teamwedstrijd van school en de jaarlijkse diploma-dag zijn voorlopig wel genoeg.

Lara is nogal een hond met heul veul gebruiksaanwijzingen. In december ging ze achter de reeën aan in het bos en bleef ze de hele nacht van huis. Verders heeft ze te veel energie... bij een verloren zoek gaat ze vaak eerst even door het bos rennen, om dan minuten later [wel binnen de tijd] met het apport terug te komen. Onder de takken en bladeren komt ze dan weer terug, hijgend als een spurrie-):O, maar dan doet ze het de rest van de les wel goed. En dan hebben we die ochtend, vlak voor vertrek, nog samen een kilometer of 7 gefietst.

Kortom... eerst maar eens een diploma van school halen en dan zien we volgend seizoen maar weer verder.

Zondag gaat Lara mee op de muisjes bij mijn nieuwe nichtje .
Oudste, Jongste en Lara
pi_82899386
quote:
Dear God... Why me?
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:10:14 #52
176471 oh-oh
pi_82930421
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 19:55 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

OMG

Oeeeeh mama pak m dan en gooi ff voor me!

Nee nee nee Chico, jij mag m nie, tis MIJN bal

Woeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Yihaaaaaaaaaaaaaaa

Again?

En gewoon een hele knappe Chico:
( Groucho Marx )
pi_82930771
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

OMG

Oeeeeh mama pak m dan en gooi ff voor me!
[ afbeelding ]
Nee nee nee Chico, jij mag m nie, tis MIJN bal
[ afbeelding ]
Woeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
[ afbeelding ]
Yihaaaaaaaaaaaaaaa
[ afbeelding ]
Again?
[ afbeelding ]
En gewoon een hele knappe Chico:
[ afbeelding ]
Hij lijkt zo toch best schattig eigenlijk

En de hond van faithfulness... als blikken konden doden!

Ik heb trouwens vandaag een oranje shirtje binnen gekregen, maar had de maat nogal verkeerd ingeschat... 't shirtje is helaas veels te groot voor mijn Cubaanse naakthond

Waar heb jij jouw shirtjes gekocht oh-oh? En welke maat zijn die?
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:18:40 #54
176471 oh-oh
pi_82930912
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:16 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hij lijkt zo toch best schattig eigenlijk

En de hond van faithfulness... als blikken konden doden!

Ik heb trouwens vandaag een oranje shirtje binnen gekregen, maar had de maat nogal verkeerd ingeschat... 't shirtje is helaas veels te groot voor mijn Cubaanse naakthond

Waar heb jij jouw shirtjes gekocht oh-oh? En welke maat zijn die?
Doggy-Closet, supergoede goedkope site en snel ook
7.95 per stuk inclusief verzenden
Ik weet zo ff niet, ik geloof een L voor Sjon en een XL voor die andere twee.
( Groucho Marx )
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:20:42 #55
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82931036
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 19:55 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

HaHa dat koppie!

Ik vind Sjon echt mooi zo met z'n zwarte rug! En z'n oren staan er ook mooi bij
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:25:47 #56
176471 oh-oh
pi_82931328
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:20 schreef Guess. het volgende:

[..]

HaHa dat koppie!

Ik vind Sjon echt mooi zo met z'n zwarte rug! En z'n oren staan er ook mooi bij
Kom op, zn oren die slaan echt nergens op, die flubberen alle kanten op , echt afschuwelijk
( Groucho Marx )
pi_82932261
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:18 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Doggy-Closet, supergoede goedkope site en snel ook
7.95 per stuk inclusief verzenden
Ik weet zo ff niet, ik geloof een L voor Sjon en een XL voor die andere twee.
Bedankt! Heb er eentje besteld, ben voor L gegaan. Zal iets ruim zitten als het goed is, maar beter ietsje te ruim dan dat het heel strak zit denk ik... Heb meteen via internet geld over gemaakt, ben benieuwd of ze het dan ook direct morgen verzenden? Zou wel mooi zijn als het nog op tijd is voor de wedstrijd zaterdag

Nou nog het shirtje dat ik heb ontvangen terugsturen (of het de schnauzer van mijn ouders aantrekken )
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:48:46 #58
176471 oh-oh
pi_82932490
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:44 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Bedankt! Heb er eentje besteld, ben voor L gegaan. Zal iets ruim zitten als het goed is, maar beter ietsje te ruim dan dat het heel strak zit denk ik... Heb meteen via internet geld over gemaakt, ben benieuwd of ze het dan ook direct morgen verzenden? Zou wel mooi zijn als het nog op tijd is voor de wedstrijd zaterdag

Nou nog het shirtje dat ik heb ontvangen terugsturen (of het de schnauzer van mijn ouders aantrekken )
Heb je haar goed opgemeten?
Je mag bij Doggy Closet gewoon ruilen, en ze gaat drie keer per week spullen wegbrengen, dus als je geld meteen binnen is dan komt dat wel goed, dat kan ze m zaterdag idd nog aan
( Groucho Marx )
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:57:23 #59
176471 oh-oh
pi_82932917
Hij gaat ieg op tijd op de post, ik heb net ff een verzoekje gedaan, dus dan is het up to TNT !
( Groucho Marx )
pi_82933582
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:57 schreef oh-oh het volgende:
Hij gaat ieg op tijd op de post, ik heb net ff een verzoekje gedaan, dus dan is het up to TNT !
super! Dan maar hopen dat de postbode hier op tijd is voor de wedstrijd

Ik heb haar idd opgemeten (voor zover ze mee wilde werken) en L moet echt wel passen zonder veel te groot te zijn. Het andere shirtje heb ik net ff voor de lol aangepast op onze schnauzer, en het past ook nog (blijkt wel hoe fout ik de maat had ingeschat, 5 kilo hond vs 20 kilo )! Ik hou het dus maar gewoon, had toch al betaald. Rani was er verder niet zo enthousiast over maar ach, nu kunnen ze zaterdag samen Nederland aanmoedigen
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:11:24 #61
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82933644
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:25 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Kom op, zn oren die slaan echt nergens op, die flubberen alle kanten op , echt afschuwelijk
Op de foto zie ik ze in vergelijking met eerst wel mooi overeind staan,dat ze flubberen zie ik zo niet.
Chico heeft er volgens mij altijd eentje hangen,waarom is dat dan?
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:12:15 #62
176471 oh-oh
pi_82933696
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:10 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

super! Dan maar hopen dat de postbode hier op tijd is voor de wedstrijd

Ik heb haar idd opgemeten (voor zover ze mee wilde werken) en L moet echt wel passen zonder veel te groot te zijn. Het andere shirtje heb ik net ff voor de lol aangepast op onze schnauzer, en het past ook nog (blijkt wel hoe fout ik de maat had ingeschat, 5 kilo hond vs 20 kilo )! Ik hou het dus maar gewoon, had toch al betaald. Rani was er verder niet zo enthousiast over maar ach, nu kunnen ze zaterdag samen Nederland aanmoedigen
Oh ja, 5 kilo dan zit je wel goed met die L, dat is Sjon ook bijna
( Groucho Marx )
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:13:02 #63
176471 oh-oh
pi_82933735
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:11 schreef Guess. het volgende:

[..]

Op de foto zie ik ze in vergelijking met eerst wel mooi overeind staan,dat ze flubberen zie ik zo niet.
Chico heeft er volgens mij altijd eentje hangen,waarom is dat dan?
Chico heeft een bloemkooloor, daar is hij in gebeten voor ik hem kreeg, dat is niet behandeld door die bitch waar ie toen zat, en dat oor is helemaal verschrompeld en misvormd helaas...
( Groucho Marx )
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:16:09 #64
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_82945158
Stom mens,maarja dat wisten we al
pi_83017124
Nou 't shirtje voor Puck is binnen, zelfs mooi op tijd voor de wedstrijd! Enige nadeel is dat ik (alweer) de maat te groot heb gekozen Ik moet er denk ik nog steeds aan wennen dat het eigenlijk een behoorlijk klein hondje is... Met een L zijn de mouwtjes vooral te groot en ook rond haar borst zit het te los. Ik ga het pakje maar terug sturen en ruilen voor een M denk ik

Hopen dat Nederland er tegen die tijd niet uit ligt, dat zou wel zonde zijn
pi_83018644
Hier ook een oranje shirtje

Heb voor Tessy overigens een M genomen, zit verder helemaal goed, alleen om d'r buikie, helemaal achter zegmaar, zit ie wat losjes.
pi_83018694
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:20 schreef Lau. het volgende:

[ afbeelding ]

Heb voor Tessy overigens een M genomen, zit verder helemaal goed, alleen om d'r buikie, helemaal achter zegmaar, zit ie wat losjes.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:22:41 #68
176471 oh-oh
pi_83028622
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:25 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou 't shirtje voor Puck is binnen, zelfs mooi op tijd voor de wedstrijd! Enige nadeel is dat ik (alweer) de maat te groot heb gekozen Ik moet er denk ik nog steeds aan wennen dat het eigenlijk een behoorlijk klein hondje is... Met een L zijn de mouwtjes vooral te groot en ook rond haar borst zit het te los. Ik ga het pakje maar terug sturen en ruilen voor een M denk ik

Hopen dat Nederland er tegen die tijd niet uit ligt, dat zou wel zonde zijn
Nee joh, donderdag kunnen ze er amper uitvliegen, dus dan kan ze m sowieso wel aan hoor!
quote:

[ afbeelding ]

Tessy is echt een klein prinsesje he, ze zal niet eens zoveel schelen met Kees denk ik
( Groucho Marx )
pi_83039245
heel tof die oranje pakkies :-)
You can make it ?
  zondag 20 juni 2010 @ 10:58:03 #70
44200 Sjeekie_Beekie
pi_83047515
Wat was ik gisteren kwaad woest op Lara.

Bij het over water zwemmen staat ze in het bos gewoon een eend op te vreten.

Ze bleef nu wel heel lang weg en haar energie was ze inmiddels wel kwijt, want dit was onze laatste oefening deze les, dus was ze voor zichzelf iets aan het doen. Ik had al twee keer gefloten en madam kwam maar niet. Ik dus rond de vijver gelopen en het bos in om Lara te zoeken. Aan de linkse kant hoor ik wat geritsel, maar daar was niets te zien. Opeens hoor ik achter me wat takjes kraken, staat die joekel daar. Ik rende er op af, greep haar vast in een judoworp en probeerde wat verstand in die hersenpan te schudden en schreeuwen. Aangelijnd gingen we weer terug.

De juf riep dat ze toch die eend moest meebrengen, dus wij op zoek naar dat beest en toen zag ik het al. Deze eend had bekant geen eendeborstfiletjes meer over. Een groot, gapend, rood, bloederig gat zag ik vanaf een flinke afstand al. Er omheen had ze keurig netjes de borstveren weer uitgespuugd, want die hoefde madam natuurlijk niet.

Die eend in d'r bek gepropt en wij weer terug naar de rest. Onderweg kon ik haar ik weet niet wat wel doen. De rest had het niet zo in de gaten, maar ik kon wel janken. Twee weken voor het examen gaat ze lopen klooien... en dat terwijl dit het enige B-onderdeel was wat ze vorig jaar WEL gehaald had.

Ik vroeg dus wat ik hier nu weer mee aanmoest en kreeg een andere eend, die Lara op korte afstand moest gaan apporteren. Tot overmaat van ramp had deze eend z'n nek gebroken, dus toen ik hem lichtjes op wilde gooien, hielt ik z'n kop + nek ineens nog wel in m'n handen, en lag de rest van z'n lijf in het gras. Iedereen lachen, maar ik vond het niet grappig. Ik kon Lara wel een rotschop verkopen. Ze klooide wel eens met het wild, maar nooit bij een verloren zoek. Op het veld wilde ze nog wel eens uitdagen om te spelen of om bevestiging vragen, maar nooit dit soort flauwekul.

Ze moest die koploze eend gaan apporteren en als ze verpakte of ging klooien, dan moest ik er maar op af rennen. De eerste twee keer ging het bar slecht, en dat vond de eend niet leuk [lees: ze kreeg een oplawaai met die eend om d'r oren, want ze moet hem respecteren]. De andere 20 keren ging het redelijk. Maar nu zijn we dus wel een heel eind teruggevallen in de training door die stomme actie van d'r. En hebben we voor de komende weken dus genoeg te doen EN twee eenden in de vriezer liggen, want fatsoenlijk apporteren... dat zal ze.

Eerder op de training deden we een 5-sprong oefening in het bos. Op een 5-sprong werkt iedereen een andere kant op en de honden moeten wachten tot ze aan de beurt zijn EN hun eigen apport halen, niet dat van een andere hond. We hadden een twee vooruiten, één met een konijn en één met een harige dummy. Een verloren zoek met een eend en twee apporten uit het bos met een gewone dummy. Bij het konijn stond ze wat te treuzelen, maar kwam ze hem netjes binnen brengen, net als de andere 4 apporten.

Even later gingen we om de beurt een verloren zoek doen in het bos. Inzetplaats was een greppeltje, waarna ze over een heuveltje [obstakel 1] moesten, een pad oversteken [obstakel 2] en tegen de volgende heuvel [obstakel 3] aan liepen, waar bovenaan het apport te vinden was. Daar zag ik Lara een eend aantikken met haar neus en vervolgens naar links rennen [waar ze niets te zoeken had, ze was immers bij het apport geweest]. Ze liep toch weer terug en stond een beetje met die eend te hannessen, alsof ze er nog nooit eentje van dichtbij gezien had. Maar toen ze hem vast had [en helaas nog minstens 2 keer verpakte], kwam ze hem in een recht lijn toch terugbrengen.

Het nadeel bij een verloren zoek is dat je over het algemeen niet kunt zien wat ze aan het doen zijn. En al kan je het wel zien, dan mag je toch geen commando's meer geven, ze moeten het zelfstandig oplossen. Doen ze zoiets op een wedstrijd dan lig je er gelijk uit en kan je het diploma wel vergeten. Als ze al te hard vast gepakt hebben en er staat een tandafdruk in het vlees, dan heb je al een 0 te pakken, laat staan dat ze hem op d'r gemak naar binnen staat te peuzelen.

Om Lara duidelijk te maken dat een eend niet haar eigendom is, lag ze tijdens de koffie onder appel aan de rand van het veld te wachten. Met naast haar die koploze eend, waar ze wel af en toe wat geur van oppikte, maar toch netjes afbleef. Dat was al een begin in ieder geval. De rest van de groep wist eigenlijk ook niet wat ze van Lara's actie moesten denken... of waar dit zo ineens vandaan komt. Wel is het zo dat Lara deze week dus onwijs de klos is, ik moet na vandaag nog 2,5 dag werken en dan ben ik er 6 achter elkaar vrij. Lara gaat dus op strafkamp. Anders heb ik er een hard hoofd in dat we überhaupt ooit een diploma gaan halen.

Nu nog een veldje zoeken waar we kunnen trainen met wild, niet overal kan dat zo maar, want de meeste mensen die gewoon maar hun hond uitlaten, willen zulke dingen helemaal niet zien, maar met een lange lijn ergens achteraan in de polder moet dat wel lukken.

Het lijkt nu alsof ik alleen maar negatief ben over Lara, maar dat is niet zo. Ze is nog steeds de leukste en de liefste en voor geen goud zou ik haar willen missen. Ze hoeft dan ook niet bang te zijn dat ze op Marktplaats terecht komt of wat dan ook. Maar ik baal er gewoon van dat ik al meer dan een jaar aan jachttraining doe, daar een hoop tijd [en ook geld] insteek, omdat we dat allebei leuk vinden en dan door zo'n achterlijke actie ineens weer een heel eind terugvallen in de training. En net nu ik steeds meer vertrouwen in haar kreeg, nadat ze in december achter de reeën aan was geweest, en haar op het jachtveld ook gewoon zonder lijn of halsband het bos in stuurde om te werken. Ik had liever dat ze dit helemaal niet gedaan had, maar als ze het dan toch moest doen, dan liever aan het begin van het seizoen, niet twee weken voor de diplomadag.

Ze was wel superaanhankelijk de rest van de dag en vanochtend was ze al wakker geworden van mijn gespetter in de badkamer en sprong ze zowat in mijn nek toen ik de kenneldeur open deed. En dat is nog steeds het belangrijkste. We hebben een goede band samen en daar komt niets meer tussen. Vandaag neemt haar met de bus mee naar Tilburg, zodat ze ook mee kan naar de verjaardag van mijn moeder en daarna mee naar Charlotte om bij Valerie beschuitjes te eten.

En als ik heel eerlijk ben schijt ik op een stapel jachtdiploma's. Ik heb liever een hond die sociaal is en zich weet te gedragen, dan een stapel diploma's, maar een hond waarmee je nergens kan komen. Lara zou ik bij wijze van spreken mee naar de zondagse mis kunnen nemen, en aan het eind van de dienst zou niemand in de gaten hebben gehad dat ze er ook was geweest. Ik heb niet alleen een hond om mee naar de jachttraining te gaan, ook de rest van de week moet ik er plezier aan beleven en dat gaat helemaal goedkomen.

Zo... frustraties zijn er weer uit, inmiddels is de pauze voorbij en zal ik weer eens wat centjes gaan verdienen om weer lekkere snoepjes voor Lara te kunnen kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 20-06-2010 11:03:09 ]
Oudste, Jongste en Lara
pi_83049213
Hmm, balen dat Lara de mist in ging zeg, zo vlak voor het examen!
Hopelijk gaat het examen wel goed!!
  zondag 20 juni 2010 @ 12:15:49 #72
176471 oh-oh
pi_83049419
Oh joh, ik kan er wel om lachen , ik denk haha Lara wil gewoon ook lekker hond zijn ipv alleen maar gehoorzaam
( Groucho Marx )
  zondag 20 juni 2010 @ 12:39:05 #73
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_83050114
Balen van Lara Maar ik zou er ook wel om kunnen lachen (Daarom zijn dat soort dingen dus ook niks voor mij ).
Hopelijk gaat het tijdens het examen wel goed!
  maandag 21 juni 2010 @ 23:28:23 #74
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83125849

Hup Baloe Hup!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:27:00 #75
176471 oh-oh
pi_83134104
Dikkiedik als oranjefan
Sjon heeft gisteren weer een leuk speelkameraadje gevonden in de buurt.
Miniatuur bull terriër pup Luna van 4 maanden
Ik ben helemaal fan, wat een heerlijk mopje is dat zeg

En leuk spelen dat ze deden samen
Chico vond haar ook echt superlief:

Sjon was helemaal gek met haar:

Maar wat een dotje is het ook :

Dat vind ik nou echt een leuk ras, die miniatuurtjes
( Groucho Marx )
pi_83134163
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:28 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Hup Baloe Hup!

pi_83134181
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:27 schreef oh-oh het volgende:
Dikkiedik als oranjefan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh wat leuk om te zien (Ik heb zelf een bulletje, dus leuk om de combi Chineesje vs Bulletje te zien )
En wat leuk dat Sjon er zo leuk mee heeft gespeeld
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:33:57 #78
176471 oh-oh
pi_83134323
Ze hebben altijd bullterriërvriendinnetjes gehad eigenlijk, vroeger liep dr altijd een mee met naakthondenwandelingen, en in de buurt wonen er nog twee grote, waar ze ook altijd heel leuk mee spelen.
Maar dit kleintje is toch wel een veiliger maatje voor ze haha!
Wat voor een heb jij dan???
Engelse bullen en mopsen vinden ze vreselijk trouwens, maar Amerikanen vinden ze dan weer leuk
( Groucho Marx )
pi_83135831
quote:
Dikkiedik als oranjefan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een schatjeeee
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:21:00 #80
176471 oh-oh
pi_83135869
Ja ze is leuk he.
Stomme baasje wilde dr niet eens es ruilen voor Sjon
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:35:25 #81
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83136375
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:15 schreef oh-oh het volgende:
Oh joh, ik kan er wel om lachen , ik denk haha Lara wil gewoon ook lekker hond zijn ipv alleen maar gehoorzaam
Precies. Ik vind dat er wel erg zwaar aan getild wordt hoor
pi_83136458
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:21 schreef oh-oh het volgende:
Ja ze is leuk he.
Stomme baasje wilde dr niet eens es ruilen voor Sjon
Noujaaaa zeg Belachelijk!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:38:39 #83
176471 oh-oh
pi_83136488
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:37 schreef Lau. het volgende:

[..]

Noujaaaa zeg Belachelijk!
JAH!
( Groucho Marx )
pi_83140501
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:33 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben altijd bullterriërvriendinnetjes gehad eigenlijk, vroeger liep dr altijd een mee met naakthondenwandelingen, en in de buurt wonen er nog twee grote, waar ze ook altijd heel leuk mee spelen.
Maar dit kleintje is toch wel een veiliger maatje voor ze haha!
Wat voor een heb jij dan???
Engelse bullen en mopsen vinden ze vreselijk trouwens, maar Amerikanen vinden ze dan weer leuk

Ik heb zo'n zelfde gestroomde, alleen geen mini maar een gewone

Zo'n mini is wel een leuke hoogte voor jouw doggies ja Ze zijn alleen vaak net ff wat drukker dan de gewone.

Zouden ze die Engelse en mopsjes niet zo leuk vinden omdat ze wat rustiger of trager / minder speels zijn?
pi_83140537
quote:

[ afbeelding ]

Wat een zoetje is Tessy zo in het oranje Ik vind het zo leuk hè oranje hondjes
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:46:01 #86
176471 oh-oh
pi_83140980
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:32 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n zelfde gestroomde, alleen geen mini maar een gewone

Zo'n mini is wel een leuke hoogte voor jouw doggies ja Ze zijn alleen vaak net ff wat drukker dan de gewone.

Zouden ze die Engelse en mopsjes niet zo leuk vinden omdat ze wat rustiger of trager / minder speels zijn?
Nou waarom laat jij je hondje dan niet zien zeg
Nee ze haten alle mopsen en bullen omdat mn ma een hele irritante stomme heeft die hun altijd gruwelijk lastig valt
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:57:45 #87
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_83141447
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:28 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Hup Baloe Hup!
Whahaha
quote:
Dikkiedik als oranjefan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een schatje
En wat heeft Chico weer een gave halsband aan
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:59:30 #88
176471 oh-oh
pi_83141527
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:57 schreef Guess. het volgende:

[..]

Whahaha
[..]

Wat een schatje
En wat heeft Chico weer een gave halsband aan
Heeeeeee, moet jij niet eens dringend gaan baren ondertussen?????
Die van Chico heb ik zelfgemaakt
Jammergenoeg ging mn naaimachine stuk op die van Billy, ik heb nog plenty van dat lint, ik wil dr zo graag ook een maken voor Billy en Sjon maar ik durf nie meer , ben bang dat ik de hele machine verneuk
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:04:21 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83141708
Oh wat leuk, zelfgemaakte halsbanden! Hoe doe je dat?
KuikenGuppy
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:05:28 #90
176471 oh-oh
pi_83141766
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:04 schreef Burdie het volgende:
Oh wat leuk, zelfgemaakte halsbanden! Hoe doe je dat?
Nou gewoon, band, fleece, sluitinkje, d-ringetje en naaimachine.
Tis echt heeeeeeeel erg simpel.
( Groucho Marx )
pi_83141777
Voor een goed bruiningsresultaat, eerst de rug bruinen, en daarna de buik. Regelmatig draaien voor een egaal effect.

dinsdag 22 juni 2010 @ 14:10:16 #92
176471 oh-oh
pi_83141975
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:05 schreef Faithfulness het volgende:
Voor een goed bruiningsresultaat, eerst de rug bruinen, en daarna de buik. Regelmatig draaien voor een egaal effect.

[ afbeelding ]
Prutser, je ligt niet vol in de zon!!!
( Groucho Marx )
pi_83142118
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Prutser, je ligt niet vol in de zon!!!
[ afbeelding ]
Awww
Alle honden lijken in de zon liggen heerlijk te vinden Maar op deze manier komt er van die mooie egale kleur dus niets terecht!

Mini-Bram in de zon
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:21:22 #94
176471 oh-oh
pi_83142500
Ik vind Bram echt geweldig
Ik zag net een foto van Chico van 3 maanden geleden:

En nu issie pikzwart
( Groucho Marx )
pi_83142889
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:21 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
En nu issie pikzwart
Het zijn net sproetjes!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:30:22 #96
176471 oh-oh
pi_83142922
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:29 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Het zijn net sproetjes!
Dat zijn zn ouderdomsvlekjes, zelfde als bij oude mensen
( Groucho Marx )
pi_83151885
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:21 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
En nu issie pikzwart
Daar issie wel veel lichter idd!
Wat grappig, zo'n verschil

Tessy heeft vlekjes op d'r buik en d'r hals enzo, eigenlijk overal wel, maar daar zie je ze het meest.
Als het zomer wordt heeft ze er altijd veel meer, zomersproetjes
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:03:27 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83154111
Moet je een hond eigenlijk insmeren tegen de zon?
Ik doe bij Magic wel eens een klodder zonnebrand op z'n neus (als we naar het water gaan bijvoorbeeld) omdat zijn vacht daar heel dun is, maar is dat eigenlijk wel nodig?
KuikenGuppy
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:52:09 #99
176471 oh-oh
pi_83159112
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:03 schreef Burdie het volgende:
Ik doe bij Magic wel eens een klodder zonnebrand op z'n neus (als we naar het water gaan bijvoorbeeld) omdat zijn vacht daar heel dun is, maar is dat eigenlijk wel nodig?
Bij honden met licht pigment wel soms hoor, die drie kalen van mij zijn donker van pigment , twee zwartjes en een blauwe, die verbranden niet.
Alhoewel, Billy is 1 keer verbrand op zn kop, dat witte deel
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:37:37 #100
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_83161602
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:03 schreef Burdie het volgende:
Ik doe het bij Gijs wel op z'n neusje want als zijn haar langer is valt dat in een middenscheiding
pi_83165717
miniatuur bull terrier? nog nooit van gehoord... ziet er wel lief uit!!!

ikke ben stom! heb net lange wandeling met de hond van me ouders gemaakt.. vergeet ik foto's te maken
You can make it ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:30:16 #102
176471 oh-oh
pi_83168509
You stupid woman you
Leuk he die mini bullen
Ik wist wel dat ze bestonden maar ik hoorde vandaag van een busmevrouw die een gewone bull heeft dat ze wel heel zeldzaam zijn en ook heeeeeeel erg duur zei ze, en toen noemde ze vervolgens de prijs die voor een chihuahua of chinees heel normaal is
( Groucho Marx )
pi_83169113
en? daar zou ik van me stoel vanaf vallen?
You can make it ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:41:22 #104
176471 oh-oh
pi_83169199
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:40 schreef Dandilion het volgende:
en? daar zou ik van me stoel vanaf vallen?
Nee hoor.
Tussen de 1500 en de 2000 euro.
Ik ben die prijzen gewend, ik hoor niet anders.
Ik heb t zelf nooit betaald hoor, ik krijg de honden om mn oren gesmeten zowat
( Groucho Marx )
pi_83182090
Heb vandaag een paar foto's gemaakt van ons cubaanse naaktratje, en het ziet er al weer stukken beter uit! Haar vacht is al redelijk aangegroeid, het is nu lang genoeg dat ze niet makkelijk zou verbanden in de zon. Mijn tante en nichtje vonden haar er afgelopen weekend zelfs leuk uit zien met haar blote lijfje, dus het komt nog weer helemaal goed

Foto's zijn helaas niet zo heel duidelijk omdat ze wilde knuffelen en spelen in plaats van stil zitten en poseren...

De camera maakt een interessant geluidje:

Mijn hand op proberen te eten:

Gewoon braaf
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:21:15 #106
176471 oh-oh
pi_83182707
Oh daar zit idd weer haar op!
Ik krijg vandaag als het goed is eindelijk mijn nieuwe tondeuse , voor het eerst een echte goede, die heb ik wel nodig nu met Sjon en Bil
Wat voor een hebben jullie?
( Groucho Marx )
pi_83182861
hmmm, ik zou het zo eerlijk niet weten... Hij kostte geloof ik 45 euro (kan ook iets meer zijn geweest) en is geschikt voor honden en paarden. Heeft een aantal opzet kammetjes, maar die werken helaas niet op de vacht van Puck

Edit: gevonden, het is een Onyx. Mijn vader heeft hem uitgezocht omdat ik toen zelf niet naar een winkel kon en hij ook degene is die hem moet gebruiken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Miss_Isis op 23-06-2010 10:30:07 ]
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:38:35 #108
176471 oh-oh
pi_83183421
Ah ok, ik heb een MoserMax45 genomen, met een 0.2 mm scheerkop , ik hoop zoooo dat ie fijn is !
( Groucho Marx )
pi_83191240
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:02 schreef Miss_Isis het volgende:
Heb vandaag een paar foto's gemaakt van ons cubaanse naaktratje, en het ziet er al weer stukken beter uit! Haar vacht is al redelijk aangegroeid, het is nu lang genoeg dat ze niet makkelijk zou verbanden in de zon. Mijn tante en nichtje vonden haar er afgelopen weekend zelfs leuk uit zien met haar blote lijfje, dus het komt nog weer helemaal goed

Foto's zijn helaas niet zo heel duidelijk omdat ze wilde knuffelen en spelen in plaats van stil zitten en poseren...

De camera maakt een interessant geluidje:
[ afbeelding ]

Mijn hand op proberen te eten:
[ afbeelding ]

Gewoon braaf
[ afbeelding ]

Oh wat een moppie zeg Lief en wat fijn dat haar haar weer wat aangegroeid is!
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:52:33 #110
176471 oh-oh
pi_83191461
Hmmm, die tondeuse heeft wel een bredere scheerkop dan ik dacht, hopen dat ik daarmee uit de voeten kan zeg
( Groucho Marx )
pi_83191588
Wat doe je er precies mee dan, oh-oh? Gewoon over de 'blote' stukken toch, zodat er geen sprietjes haar gaan groeien?
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:01:58 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83191841
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:30 schreef oh-oh het volgende:
You stupid woman you
Leuk he die mini bullen
Ik wist wel dat ze bestonden maar ik hoorde vandaag van een busmevrouw die een gewone bull heeft dat ze wel heel zeldzaam zijn en ook heeeeeeel erg duur zei ze, en toen noemde ze vervolgens de prijs die voor een chihuahua of chinees heel normaal is
Ik mailde laatst een fokker in Australië om info te vragen over geplande nestjes.
Krijg ik een mail terug: "exporteren naar NL kost 3000 dollar, groetjes". Iets in die trand. Verder geen info of iets dergelijks. Ik snap dat er genoeg mensen zijn die afknappen op dat soort bedragen, maar dit vind ik ook niet erg uitnodigend voor een mogelijk serieus geïnteresseerde pupkoper .
KuikenGuppy
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:02:10 #113
176471 oh-oh
pi_83191847
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:55 schreef Miss_Isis het volgende:
Wat doe je er precies mee dan, oh-oh? Gewoon over de 'blote' stukken toch, zodat er geen sprietjes haar gaan groeien?
En de gezichtjes en de pootjes en onder de voetzolen.
Nu heb ik wel een smalle tondeuse waar ik ze normaal mee doe maar die accu is helemaal gaar.
( Groucho Marx )
pi_83192303
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik mailde laatst een fokker in Australië om info te vragen over geplande nestjes.
Krijg ik een mail terug: "exporteren naar NL kost 3000 dollar, groetjes". Iets in die trand. Verder geen info of iets dergelijks. Ik snap dat er genoeg mensen zijn die afknappen op dat soort bedragen, maar dit vind ik ook niet erg uitnodigend voor een mogelijk serieus geïnteresseerde pupkoper .
Desnoods doe je er als fokker een 'standaard' mail bij met wat info over het ras en je werkwijze, etc. In ieder geval kan zo'n fokker het bij mij dan vergeten, verkoop die pup dan maar aan een ander.
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:27:57 #115
176471 oh-oh
pi_83192724
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh dat is wel heel kortaf zeg.
Maar goed, veel van die fokkers worden ook echt wel platgemaild he.
Maar dan nog kun je wel een fatsoenlijk standaard mailtje in elkaar flantsen lijkt me.
( Groucho Marx )
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:58:28 #116
44200 Sjeekie_Beekie
pi_83199364
@ Burdie: wat een knullige reactie van die fokker. Die zou ik ook gelijk van het lijstje afstrepen.

@ oh-oh: Die prijzen... tja... ik snap wel dat fokkers van populaire rassen iets moeten doen om het kaf van het koren te scheiden, door onder andere de prijzen te verhogen, waardoor impulskopers worden afgeschrokken. Dat ze uiteindelijk toch wel een hondje aanschaffen die niet helemaal raszuiver is en wat onder de leden heeft is voor die hondjes niet leuk, maar wel beter voor het ras.

Bij de rasvereniging van de DSL liggen de prijzen vast. Een pup kost [mits gefokt onder begeleiding van de fokcommissie] overal hetzelfde. Kan een paar tientjes schelen, maar je zal geen DSL vinden die voor ¤ 200,- of ¤ 1500,- van eigenaar wisselt. Lara was ¤ 700,- en dat is een mooie prijs. Scheelt in ons geval wel dat de Langharen niet zo populair zijn als Dalmatiërs of "Lassies" .

Lara is trouwens helemaal niet bang voor vuur. Gisterenavond zaten meneer Sjeekie_Beekie en ik in de tuin wat te borrelen en was ik hem genadeloos aan het inmaken met Rolit. Ik had de vuurkorf aangestoken en in eerste instantie lag Lara achter mijn stoel te slapen. Toen ik haar op een gegeven moment niet meer zag en ze onder tafel bleek te liggen. Ze plofte op d'r zijkant neer, met haar poot op nog geen 10 cm afstand van vuurkorfpoot en haar neus op zo'n 15 cm afstand. Dat was dus geen goed idee.

Ik dus de andere kant op gelopen en Doornroosje Lara geroepen. Die waggelt dus zo met haar slaapdronken kop EN staart langs de vlammen heen. Meneer Sjeekie_Beekie kon nog net haar staart behoeden tegen de vlammen.

Kortom: onze Lara is en blijft een koekerd!

Nu ligt ze lekker in de zon te slapen.
Oudste, Jongste en Lara
  woensdag 23 juni 2010 @ 18:31:55 #117
44200 Sjeekie_Beekie
pi_83203704
^ Waarvan akte:

Warm he!

... en slaapverwekkend:

Die donkere vlek op haar tong is geen schaduw, maar een moedervlek... dat heeft haar moeder ook [ook op dezelfde plek] en Lara was de enige uit het nest die dat geerfd heeft.

Dan maar even douchen om af te koelen:

En schudden :

Lekker opgefrist en dan willen komen afdrogen aan de broek van het vrouwtje:

En Lara afgelopen zondag op de verjaardag stiekum op de bank kroelend met mijn oma:

Daarna gingen we naar mijn zwager en schoonzus om op de muisjes te gaan bij Valerie. Meneer Sjeekie_Beekie had haar op zijn arm en toen kwam ze wel even snuffelen, maar dat was het dan ook. Ze had een lekker groot bot gehad [in plaats van een beschuit met muisjes] en dat vond ze veel intressanter. Later lag ze in de box, Valerie dus, en huilde ze een beetje om aan te geven dat ze honger had. Lara vond het maar raar dat daar 'ineens' geluid uit kwam en ging eens een kijkje nemen. Ze snuffelde wat aan de sokjes van Valerie, maar haar bot vond ze toch wel intressanter.

Even later lag ze dus lekker te smikkelen aan de melkbar en kwam Lara al wat dichterbij. Bij het uitbuiken kreeg ze de hik en toen vond Lara het toch wel eens tijd om te gaan kijken. Ze kwam vanachter de stoel waar mijn schoonzus en Valerie zaten vandaan en drukte zo hop die natte neus op Valeries fontanel. Schoonzusje schrok in eerste instantie een beetje, maar ze herstelde zich snel. Die natte neus ging vervolgens naar Valeries oor, wang en handje en toen begon ze onwijs te kwispelen.

Omdat ze nogal eens de indruk heeft dat ze nog een puppie is en makkelijk op schoot kan kruipen [zoals bij mijn oma] riep ik haar snel en kwam ze aan Valeries omslagdoek te ruiken. Heel die neus verdween in die berg stof en dat was ook goedgekeurd. Kortom... Lara en Valerie gaan ook dikke vriendinnetjes worden, dat weet ik zeker. Dinsdag komt Charlotte hier weer [waarschijnlijk] en komt Valerie haar mee ophalen, dan zal ik eens kijken of ik ze alle drie op de feauteau kan kieken.
Oudste, Jongste en Lara
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:29:46 #118
176471 oh-oh
pi_83242732
( Groucho Marx )
pi_83261263
Die laatste van Lara vind ik erg mooi En de hele serie vind ik tof, ik hou zo van al die close-ups en "dingetjes", net een heel verhaal vind ik
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:29 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Al die stiekjes en bandjes
pi_83261710
sjonnie boy .. ik mis alleen nog de kauwgom :-) dan ben je helemaal naked trash
You can make it ?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 13:20:16 #121
44200 Sjeekie_Beekie
pi_83282603
Sjon kan vooraan gaan staan met z'n vlaggetje hoor!

Lara is niet lekker . Al twee dagen heeft ze volgens mij last van de warmte en is ze aan de dunne. Overdag doen we niet veel, maar 's ochtends en 's avonds zijn wel wat aktiever [anders komt er helemaal niets terecht van ons strafkamp].

Ik heb vanochtend maar wat rijst voor d'r gekookt en d'r ontbijt in twee porties opgedeeld. De eerste helft heeft ze rond 11h op, de andere helft krijgt ze zo. Hopelijk gaat het dan snel wat beterder, want morgen is het weer j8training.
Oudste, Jongste en Lara
  zaterdag 26 juni 2010 @ 16:38:54 #122
176471 oh-oh
pi_83328621
Is Lara alweer beter vandaag?
Die foto's met oma vind ik geweldig trouwens
Ik heb een filmpje van gisteravond, Sjon en zn vriend Bink.
Helaas wel zonder geluid , ze hadden echt weer lol die twee:
( Groucho Marx )
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:31:45 #123
44200 Sjeekie_Beekie
pi_83335741
Die houdgreep van Bink .
Leuk als ze zo fijn kunnen spelen.

Oma is echt haar vriendinnetje.
Ik zie nu trouwens pas op die laatste foto hoe'n reuma ze in haar duim heeft... oma dan he.

Lara is nog niet echt aan de beterende hand. Het gaat op en af eigenlijk. In d'r doen en laten is er niets aan de hand, maar qua poepies is het wisselend. Soms alleen maar dunne smurrie, meestal eerst wat vast poepies, om dan toch dun te eindigen. Wat dat betreft lijken Lara en ik ook wel op elkaar, ik kan ook niet tegen die warmte en dat slaat dan ook op mijn maag-darmkanaal.

Vandaag heeft Lara het kanaal bedwongen. We waren op tijd bij het jachtveld, zodat Lara eerst nog even kon zwemmen en haar energie kwijt kon en dat vond ze geweldig. Omdat het zo ontzettend heet was [en wij natuurlijk van half 1 tot 3 trainen, op het heetst van de dag], mocht ze na de les ook nog even zwemmen.

Ze kreeg gezelschap van Sjuul, een Heidewachtelteef van 3 en dat was precies Lara. Haar kop was helemaal bruin en als ze samen aan de waterkant stonden, was het net een tweeling. Sjuul was natuurlijk kleiner en had witte vlekken, maar qua uiterlijk als gedrag leken ze sprekend op elkaar. En ze konden het goed vinden samen, zeker omdat Lara gelijk duidelijk maakte dat zij de baas zou zijn, en Sjuul vond dat wel prima.

De training ging so-so... dus we houden het er maar op dat we volgende week gewoon een heeeeeeeele laaaaaaaaaange trainingsdag hebben, in plaats van een diplomadag. Lara was in ieder geval niet de enige die last had van weet-ik-veel-wat, want de rest [drie Labradors] had ook banaan in de oren en een te grote eigen wil/eigen inzicht af en toe.
Oudste, Jongste en Lara
  maandag 28 juni 2010 @ 14:12:49 #124
176471 oh-oh
pi_83399407
Oh ik moest mn hooligans nog laten zien.
Vanochtend al met tattoo

( hehehe, het hondje op de achtergrond had het warm!)

En sinds de pauze ook met elastiekjes:

En halsbanden:

Die van Chico en Sjon heb ik omgewisseld, Sjon heeft al een dikkere nek dan die ouwe
JALALAAAAAAAAAAAAA HUP HOLLAAAAAAAND:

Blegh, warm, mag ik naar binnen nu?
( Groucho Marx )
pi_83402292
Ohhhhhhhhhhhh kijk ze dan ! Ik zit hier hardop te grijnzen, wat tof !

Als er ooit een prijsvraag is ergens over supporters moet je dit insturen, dan win je geheid
  maandag 28 juni 2010 @ 15:17:33 #126
176471 oh-oh
pi_83402346
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:15 schreef Pisces29 het volgende:
Ohhhhhhhhhhhh kijk ze dan ! Ik zit hier hardop te grijnzen, wat tof !
[ afbeelding ]
Als er ooit een prijsvraag is ergens over supporters moet je dit insturen, dan win je geheid
Tis t enige wat ik echt leuk vind aan voetbal
( Groucho Marx )
pi_83402374
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Tis t enige wat ik echt leuk vind aan voetbal

Alles oranje?
En Sjon met z'n metro haartjes op de bol
  maandag 28 juni 2010 @ 15:23:17 #128
176471 oh-oh
pi_83402577
Oh ik had nog hele leuke van Sjon van de dag van de vorige wedstrijd.
Moe pupje:

Lekker slapen met zn schatten om zich heen verzameld:

Hij snurkte zelfs
( Groucho Marx )
pi_83403936
Jeetje die nek op de 2e foto
Die laatste foto, die tandjes Ik vind dat zo mooi, dat hele donkere zwarte aan hem
En dat speeltje Retro
  maandag 28 juni 2010 @ 16:03:06 #130
176471 oh-oh
pi_83403994
Billy ligt ook het liefst zo met zn nek helemaal dubbelgeklapt, echt geen idee waarom, Chico soms trouwens ook
( Groucho Marx )
pi_83404192
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:03 schreef oh-oh het volgende:
Billy ligt ook het liefst zo met zn nek helemaal dubbelgeklapt, echt geen idee waarom, Chico soms trouwens ook

Nou ken ik echt veel vage standjes van honden om te slapen, op drempels en totaal oncomfortabele plekken, maar dit... kunnen grotere honden dit wel eik, die Chineesjes ogen zo flexibel
  maandag 28 juni 2010 @ 16:10:11 #132
176471 oh-oh
pi_83404217
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:09 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Nou ken ik echt veel vage standjes van honden om te slapen, op drempels en totaal oncomfortabele plekken, maar dit... kunnen grotere honden dit wel eik, die Chineesjes ogen zo flexibel
Geen idee.
Die honden met die korte dikke gespierde nekken ieg iets minder makkelijk denk ik
( Groucho Marx )
  maandag 28 juni 2010 @ 16:11:52 #133
176471 oh-oh
pi_83404274
De chiwallies liggen nooit zo nu je t zegt.
Maar die hebben ook amper nek
( Groucho Marx )
pi_83404597
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:11 schreef oh-oh het volgende:
De chiwallies liggen nooit zo nu je t zegt.
Maar die hebben ook amper nek

Ja zal wel langere nek zijn en lekker flexibel slank bouwtje
pi_83421117
Ja eindelijk weer es fotos van Skip :-)

You can make it ?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 09:55:39 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83431832
Mooi beest zeg, Skip!
KuikenGuppy
pi_83440259
quote:
Op maandag 28 juni 2010 22:16 schreef Dandilion het volgende:
Ja eindelijk weer es fotos van Skip :-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Skip kijkt alsof ie elk moment weg kan duiken en een sprintje kan gaan trekken
Hoe oud is Skip nu?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:36:39 #138
176471 oh-oh
pi_83440492
Skip
Skip is sweet
( Groucho Marx )
pi_83457766
Ik vind die naam wel echt super, Skip
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:08:40 #140
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83458237

Crap foto, maar hij keek zo leuk imho
pi_83458645
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:08 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Crap foto, maar hij keek zo leuk imho

Oh das er eentje voor aan de muur Wat een leuke foto!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:19:35 #142
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83458748
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:17 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Oh das er eentje voor aan de muur Wat een leuke foto!
Neh, niet voor aan de muur. Ook niet om te showen normaal gesproken. Hij staat er heel leuk op...maar de foto heeft pixelvorming. An ik heb geen zin om dat zwaar te gaan shoppen.
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:14:58 #143
176471 oh-oh
pi_83492194
Nee hoor mama , dit mandje is niet warm:

En ik ben dr ook niet net een tikkeltje te groot voor heur:

Past makkelijk!

Mn lieve Billy
( Groucho Marx )
  woensdag 30 juni 2010 @ 16:00:57 #144
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83494000
Geen geweldige foto's ;

pi_83494414
Gekke Billy

En Qwea ik vind die in het water erg mooi, en de laatste foto is tof als je gescrolled hebt voor de tong in beeld is, dan heb je een smile
  woensdag 30 juni 2010 @ 16:36:45 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83495583
Waterrat Koning Baloe de 1ste
pi_83497749
Paar maandjes terug:

Nu:

woensdag 30 juni 2010 @ 17:35:42 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83498181
Owwww, die is mooi aan het opdrogen zeg, wat een dotje !!!
KuikenGuppy
pi_83499199
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Skip kijkt alsof ie elk moment weg kan duiken en een sprintje kan gaan trekken
Hoe oud is Skip nu?
Ja mijn nichtje was er ook en zij is haar beste kleine vriendin.. en daar moest en zou ze mee spelen.. ze wilde ook niet echt poseren.

pff ze al weer 5 jaar.. gaan de jaren toch hard!
You can make it ?
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:10:05 #150
44200 Sjeekie_Beekie
pi_83499424
Lara was gisteren zo lief voor Valerie. Schoonzus zette de maxi-cosi in de bank en het was natuurlijk Valeries eerste keer bij oom en tante Sjeekie_Beekie. Lara dus gelijk naar de bank toe en die snuit in de maxi-cosi om eens lekker te snuffelen [poepbroek van Valerie zo bleek even later] en ze kwispelde zich helemaal te pletter. Schoonzussie aaide haar even en toen was het goed.

Na Valeries gelurk aan de melkbar mocht ze bij tante Sjeekie_Beekie eventjes uitbuiken en kwam Lara nog eens snuffelen. Die begint het steeds intressanter vinden [wacht maar tot haar motoriek steeds beter wordt en ze in die oren hangt], en ook wel spannend. Valerie hoefde maar een kik te geven en Lara stond binnen 2 tellen voor m'n neus om te komen inspecteren wat er aan de hand was. Zo leuk om te zien hoe Lara daarop reageert.

Ook wel totaal anders op 'vreemde' babies van anderen. Dat is ook wel intressant om te besnuffelen, maar dan loopt ze vaak al snel weer weg als er grotere kinderen zijn waar ze mee kan spelen. Ze waakt er wel bij als er eentje in de box of de wandelwagen ligt, maar dit is toch meer eigen en daar is ze nog veel feller op als het gaat om waken en de boel komen inspecteren. Valerie en Lara gaan ook hele goede vriendinnetjes worden, dan kan niet anders.

Foto's van gisteren zijn aan het uploaden, wij zijn ondertussen even een eend apporteren en zwemmen .
Oudste, Jongste en Lara
pi_83500023
Wat een leuke foto's en verhalen weer Mooie zwemmende Baloe, en het hondje van Tralalala staat ook wel heel mooi op de foto vind ik. En wat lief dat Lara zo gek is met het baby'tje
pi_83528850
eindelijk weer eens tijd om ook Ronja weer eens te laten zien:

donderdag 1 juli 2010 @ 13:42:06 #153
176471 oh-oh
pi_83530908
Nouhou, wij willen Ronja & Beebje!
( Groucho Marx )
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:37:05 #154
44200 Sjeekie_Beekie
pi_83535143
^ I'm with her!

Lara mocht van Charlotte 's middags ook wel komen zwemmen, dus die hebben zich wel vermaakt met een flesje apporteren:

Charlotte geeft Lara de fles:

Hoog:

Erin:

Eruit:

Nog een slokje:

En nog eentje, want goed drinken is met zo'n weer wel nodig:

Joehoe... Charlotte... hier ben ik!

De makkelijke weg:

Spitter, spetter, spater... lekker in het water:

BFF :

En wij met z'n drietjes:

Lara bestudeert de vogeltjes in de straat, Charlotte is Nemo aan het vinden op tv en ik kijk wel in de lens.
Oudste, Jongste en Lara
pi_83539813
Wat een leuke waterfoto's
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:06:58 #156
176471 oh-oh
pi_83543947
Oh die Lara en Charlotte, de lol spat er letterlijk vanaf zeg!
Heerlijk.
Mijn gespuis, of liever gezegd, de broertjes Bil & Sjon, vinden het niks nie heet.
Die rennen op het heetst van de dag samen op de parkeerplaats bij kantoor:

En die spelen rustig druk een uur lang op mijn kantoor waar het vanmiddag 34 graden was:

Zotten zijn het!
( Groucho Marx )
pi_83551039
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:47 schreef draculettetje het volgende:
eindelijk weer eens tijd om ook Ronja weer eens te laten zien:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een zachte blik, je zou bijna door het scherm heen knuffelen
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:37 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

[ afbeelding ]

Geweldig deze serie waar ze tegenover elkaar staan, zo lief Ik smelt altijd bij kind-dier-foto's
En leuk die foto van jullie 3
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:06 schreef oh-oh het volgende:

En die spelen rustig druk een uur lang op mijn kantoor waar het vanmiddag 34 graden was:
Woah

En dat 2e filmpje geweldig, zo klein en vliegensvlug over dat terrein
  zondag 4 juli 2010 @ 21:02:45 #158
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83654974

pi_83660332
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:02 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie foto's Qwea! Jij fotografeert ook echt als hobby zeker?
  zondag 4 juli 2010 @ 22:49:19 #160
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_83660883
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Mooie foto's Qwea! Jij fotografeert ook echt als hobby zeker?
Ben nog beginner hoor! Maar ik mag vet graag mijn foto camera mee slepen overal naar toe. Ik ga in september een foto cursus doen, en daarna ook nog portret fotografie. En dan wil ik naast mijn huidige richting (IT'er) fotografie erbij doen.
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:38:01 #161
309330 StolenSweetheart
Stelletje droeftoeters.
pi_83769709
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:31 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

[ afbeelding ]

Hahaha er zit haar op zijn tong
Even lachen naar het vogeltje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:08:28 #162
44200 Sjeekie_Beekie
pi_83774712
^ haar op haar tong zelfs.

Die voetbalhooligansfans van oh-oh maken wel de blits in het verre warme zuiden denk ik zo.

En Balou de zeehond . Lekker afkoelen met zo'n hitte is het beste.

Onze diplomadag afgelopen zaterdag verliep goed!
We waren al om 6h op en wakker, snel brood gesmeerd, spullen gepakt en hond, rugzak en parasol in de auto gegooid om nog even te gaan zwemmen bij de Noorderplas. Het was veulste warm om eerst te gaan fietsen [23 graden om half 7 's ochtends ] en dus is zwemmen een veel beter alternatief. Daar een uurtje gezwommen en zo was Lara wel door haar eerste voorraad energie heen.

Op een bankje heb ik mijn broodjes naar binnen gepropt en Lara haar bak leeggeschrokt. Ze kreeg pas eten na het zwemmen, omdat ze een uur naderhand moet uitbuiken en het zou nog wel even duren voordat alles op gang kwam op school.

Op naar school dus, aanmelden, nummer krijgen [63], plastic zak meenemen, eend ophalen en dan koffie drinken. De andere 3 leden van mijn trainingsgroepje kwamen numeriek gelijk na mij, dus we zaten in dezelfde groep, dus dat was was wel leuk. Vorig jaar zat ik als enige tussen wildvreemde mensen die zich heel goed vonden, toen was er niet zo heel veel aan.

Rond 9h kregen we de laatste instructies en vertrokken we te voet naar het jachtveld. De rest van onze groep was een beginnersgroep die pas in april begonnen waren. Een punt van herkenning voor mij en de baasjes van Luna [Vizsla], want wij stonden vorig jaar ook pas na 3 maanden training nog groener dan het gras op het veld.

We begonnen met markeren [B-onderdeel], Apport uit water, kort apport te land, volgen, vooruitsturen, apport over water [B-onderdeel], plaats houden en als laatste het bosapport [B-onderdeel].

De jachtdiploma's zijn gestapeld, om dus een B-diploma te halen, moet je ook alle C-onderdelen gehaald hebben. We waren net om half 1 klaar met alles, toen we terug naar de hondenschool moesten om te eten [warm en koud buffet], sommigen moesten na het eten nog terug, om de laatste proef nog af te maken.

Ondanks Lara's achterlijke actie van twee weken eerder was ik super trots op haar. Er werd gewoon volgens de KNJV-regels gekeurd en daar was ik wel blij mee. Ook ken je niet iedere keurmeester of helpers, dus ze kunnen je geen 6-je uit medelijden geven. Voor een proef kan je een 10, 9, 8, 7, 6 of 0 halen. Andere onvoldoendes zijn er niet.

Markeren: 8.
Ze treuzelde bij het oppakken van de eend en ze had een extra commando nodig om voor te komen. Maar dat mag je dan pas weer geven als ze de eend al vast heeft [of gehad]. Maar ze kwam netjes voor en hij was nog heel.

Apport uit water: 6.
Lara jumpte het water in, waardoor de eend naar de overkant dreef. Ze pakte hem een keer over en klom aan de overkant het water uit. Toen ging ze nog eens bij de helpers zitten om hem af te geven en kwam ze na nog een commando bij mij voor.

Kort apport te land: 6.
Dit is met een konijn en Lara is er niet zo'n held in. Ze liet hem tot twee keer toe vallen en ze schudde er een keer mee. Voor mij was dat een 0 geweest, maar de keurmeester vond het een 6 waard. Hij zei wel dat ik enthousiaster moest doen bij het voorkomen, zodat ze het leuk vind om bij mij te komen [hij keurde ook het vorige onderdeel]. Ik verteld hem dat ze twee weken geleden een oplawaai had gehad van een eend, en toen snapte hij wel wat er aan de hand was. Hij had zelf trouwens ook een Langhaar, die lag lekker relaxed onder de boom te slapen.

Volgen: 9.
Tussen 5 paaltjes moet je een 8-je lopen. Eerst aangelijnd en dan zonder riem en halsband. Lara snuffelde aan de grond [te lang naar mijn zin], waardoor ik een keer om haar aandacht moest vragen. Dus een punt aftrek.

Vooruitsturen EN terugkomen op bevel: 0.
Je stuurt ze een richting in en op het teken van de keurmeester is het de bedoeling dat ze terugkomen... meteen. Ieder extra commando is een punt aftrek, na 5 keer fluiten heb je dus een onvoldoende. Maar toen was Lara nog niet terug, die zat in de bosrand een dummy of wild te zoeken.

Bij het aanleren, maak je ze enthousiast om aan het eind van de afstand een apport neer te leggen. Want doelloos vooruitlopen is ook niet leuk. Het gras was nogal hoog [kuithoogte] en Lara maakte er zelf een zoek opdracht van. Want er ligt altijd iets om op te halen! Ze ging dus steeds verder bij mij vandaan.

Toen ze aan het eind van het veld was, zei ik tegen de keurmeester dat hij alvast een 0 op mocht schrijven, want ik ging haar wel halen. Nee, zegt hij, ze krijgt net zoveel kans als iedere andere hond. En waarom luisterde ik naar hem? Om misschien toch nog een voldoende te kunnen halen.

Achteraf gezien had ik beter naar mezelf kunnen luisteren, want ik ken Lara, die heeft niet alleen een uithoudings- maar ook een flink doorzettingsvermogen. Dat is ook wel Langhaar eigen. Want als er altijd iets ligt aan het eind, dan moet ik nu ook iets mee terugbrengen.

Ik was op driekwart afstand tot de bosrand toen ze onder de draad tevoorschijn kwam en ik floot haar gelijk in. Als een speer kwam ze, en was ze dus braaf. Ik heb haar geprezen en er een haffel snoepjes ingeduwd. Dat ze uberhaupt terugkwam was voor mij het belangrijkste. Dat we nu sowieso geen diploma meer gingen halen, kon me niet zo boeien.

Apport over water: 8.
De bedoeling is dat ze naar de overkant van het water zwemmen, onder de draad het bos in duiken, eend ophalen en weer terug komen zwemmen. Onze juf stond daar als keurmeester, ik vertelde haar dat ik haar helper had gevraad Lara een rotschop te verkopen als ze weer in het bos die eend op stond te vreten. Ze vond dat wel stoer van mij, dat had ze zelf ook al gezegd tegen de helper. Ik had liever een 0 en een leermoment voor Lara te pakken, dan weer een kale eend en een hond die d'r eigen zin staat te doen.

Ze jumpte [wederom] als een dolle het water in, zwom als een speer naar de overkant en stond weer te treuzelen bij de eend. Toen ze weer uit het bos onder de draad doorkwam had ze een extra commando nodig om weer naar mij toe te komen [via het water]. Ze kwam in slow-motion naar me toe, ging netjes zitten en kwam de eend netjes afgeven. Toen pas schudde ze en kwam er weer wat leven in d'r. De eend was nog heel en wij waren blij .

Plaats houden: 10.
Twee honden moeten tegelijkertijd blijven liggen, terwijl er alleen een keurmeester ziet wat ze doen, de baasjes staan uit zicht van de honden. Een van de onderdelen waar ik wel vertrouwen in heb, Lara blijft wel een uur op dezelfde plek liggen als het moet.

Bosapport / verloren zoek: 7.
Weer stond ze te treuzelen bij de eend, ze pakte hem een keer over en toen ze het bos uitkwam, was ze een beetje de weg kwijt. Dus had ze een extra commando nodig om bij me te komen. De keurmeester keek de eend na, maar hij was nog helemaal heel . Als de eend kapot is, krijg je ook een 0, dus Lara deed het geweldig.

We hebben dus geen diploma gehaald, maar wel een leuke en leerzame dag gehad. Ondanks Lara's maffe actie heeft ze het geweldig gedaan. Ik heb er nu ook wel vertrouwen in dat het goed gaat komen met haar. Dat vertrouwen had ik ook wel nodig. Het is een portret en het blijft een apart portret. Maar wel het leukste en liefste portret dat ik me maar kan voorstellen.

Lara heeft al schoolvacantie , in september begint de werkgroep weer en na de Nimrod-wedstrijd [tweede maandag in november] gaan we gewoon weer vrolijk verder met de jacht. Bij dezelfde juf, in nagenoeg dezelfde samenstelling. Een baasje gaat naar een andere groep en wij krijgen er misschien ook wel weer iemand nieuws bij. Maar het gros blijft en dat is wel gezellig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 07-07-2010 19:22:55 ]
Oudste, Jongste en Lara
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:36:30 #163
176471 oh-oh
pi_83775754
Wat een lange dag zeg, en wat een leuk uitgebreid verslag.
Jullie zijn wel echt prestatiegericht he?
Maar dat moet ook wel een beetje met zo een hond denk ik, anders gaan ze zich denk ik snel vervelen. Jammer dat ze op 1 onderwerp gezakt is, maar er zitten wel hele mooie cijfers bij bij de rest!
Op show maakte ik ook lange dagen maar dan was de hond hooguit 2 keer een paar minuten aan de bak, en showen vergt natuurlijk niks. Tenminste, Chico doet t gewoon, tis geen inspanning voor hem of zo.
( Groucho Marx )
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:42:43 #164
44200 Sjeekie_Beekie
pi_83778690
We moesten om 8h op school zijn, om half 4 waren we weer thuis. En dan hadden we het geluk dat we klaar waren met alle proeven, vorig jaar was ik pas om 19h thuis [en kapot!].

Wij zijn niet echt prestatiegericht... maar als we iets doen, dan wil ik het ook goed doen.

Het belangrijkste is nog steeds dat Lara een jachthond is en het leuk vind om jachthondachtige dingen te doen. En ik vind het ook leuk om dat samen met haar te doen. Ook bij -10 en een noordoosten wind.

Op school zijn genoeg mensen die stoeven dat hun hond van net een jaar al een B-diploma heeft, of dat ze die en die wedstrijd hebben gewonnen. Wij gaan gewoon iedere week samen naar de training en de rest van de week gaan we samen wandelen, fietsen, zwemmen [lijkt wel een triatlon zo] en leuke dingen doen.

En wedstrijden... mij kan het niet zo boeien. Sowieso ben ik niet iemand die zich conformeert aan het voorjagerwereldje met m'n dure laarzen, donkergroene broek, kakhi blouse, Fjall Raven jas en donkerbruine zuidwester .

Alsof mijn hond het ineens beter gaat doen als ik me voor 500 euro verkleed ... Al heeft Fjall Raven wel mooi spul, maar dat is ook prijzig en mijn huidige winterjas is ook wind- en waterdicht. Ik banjer door het veld met m'n thermosokken en regenlaarzen van de Boerenbond en krijg ook geen natte voeten hoor.

Ik heb even een willekeurige foto van het Langhaarfotoboek geplukt om een indruk te schetsen:

Maar er heerst een raar sfeertje onder de meeste voorjagers. Een sfeertje dat niet bij mijn past en waar ik me ook niet in wil mengen. Laat ze maar lekker onder elkaar stoeven over hun hond en patsen met hun kleertjes... ik heb het leuk met mijn hond en dat is het belangrijkste.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 07-07-2010 20:50:14 ]
Oudste, Jongste en Lara
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:59:02 #165
176471 oh-oh
pi_83779318
Haha ja maar dat heb je nou eenmaal.
Bij bepaalde rassen zie je bepaalde mensen.
Op show is dat ook altijd zo leuk om te zien
( Groucho Marx )
pi_83779889
Wat een hoop mannen met petjes
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:59 schreef oh-oh het volgende:

Bij bepaalde rassen zie je bepaalde mensen.
Op show is dat ook altijd zo leuk om te zien

Al kun je de mensen die gaan showen ook weer in een hokje stoppen, veel fanatieke mensen, die soms wat ver gaan met dingen of uren kleppen over wat de hond al niet gepresteerd heeft enzo. Dan denk ik; het is in eerste plaats toch je huisdier, daarna toch pas je showhond?
Maar per ras zie je idd wel bepaalde mensen, dat zie je op straat zelfs al
  donderdag 8 juli 2010 @ 08:39:43 #167
176471 oh-oh
pi_83794882
Goddank zijn die van mij idd op de eerste plaats huisdier, anders had ik dr al een hoop moeten dumpen ondertussen
Ik moet zeggen, wij hadden echt altijd een heel leuk showclubje bij de chinezen, maar sinds het ras van nog geen 5 honden per show naar meer dan 40 honden per show gegroeid is in de afgelopen 3 jaar is dat echt helaas heel erg veranderd.
Toch heb ik het jaren met plezier gedaan, maar ik denk dat ik mazzel heb dat ik nu stop, de timing is ideaal geloof ik.
( Groucho Marx )
pi_83821057

Achja, ben ook trots op mn hondje;) Verdorie, ook een Duits ras, dat wel! Maar toch stiekum voor Nederland!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 08:48:24 #169
176471 oh-oh
pi_83836923
Super, ik wil ook zo een bril voor Bil!
Heb je haar nou oranje gespoten?
( Groucho Marx )
pi_83845740
aww de tekkel van me tante is gisteren op 14 jarige leeftijd in zijn slaap overleden.

hoor je eigenlijk niet meer zo vaak he? hondjes die gewoon vanzelf doodgaan, het is vaak een spuitje.
You can make it ?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:51:59 #171
176471 oh-oh
pi_83849015
Ah sterkte , tis wel een mooie leeftijd en idd een mooie dood voor het hondje .
Ik ken er ook niet veel die zelf zomaar overleden zijn nu je het zegt...
( Groucho Marx )
pi_83849450
sjeekie wat een leuk verslag! en ik zag nog een oranje fan hond! leuk!
en een tekkel die niet meer is

op jullie verzoek:

wie ligt daar op de bank?

kunnen jullie zelf niet opletten ik wil slapen!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:02:11 #173
176471 oh-oh
pi_83849487
Aaaaaaaaaaaaaaah, zo te zien is Ronja een super babysit
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:02:59 #174
176471 oh-oh
pi_83849524
Ik ben trouwens superbenieuwd hoe het met Guess en Sylvester en de dogz gaat, heb jij al iets gehoord???
( Groucho Marx )
pi_83849652
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben trouwens superbenieuwd hoe het met Guess en Sylvester en de dogz gaat, heb jij al iets gehoord???
ik heb wel steeds gevraagd in sms enzo hoe het met de honden gaat maar geen reactie
zelf is ze nog aan het herstellen valt best tegen hoe dat gaat!
Ik wou vandaag kijken of we een afspraak konden maken om op kraamvisite te gaan

ja ronja doet het ook zo goed wel heel fijn hoor
pi_83852317
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 08:48 schreef oh-oh het volgende:
Super, ik wil ook zo een bril voor Bil!
Heb je haar nou oranje gespoten?

Jahaaa! Hahaha erg he? Nou Mila vond het wel geinig Is zo'n heerlijke tut-hond waar je alles mee kan doen.

Gossie wat lief zeg met die baby! Aandoenlijk gewoon
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:17:20 #177
176471 oh-oh
pi_83852358
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:16 schreef MIla1987 het volgende:

[..]

Jahaaa! Hahaha erg he? Nou Mila vond het wel geinig Is zo'n heerlijke tut-hond waar je alles mee kan doen.

Gossie wat lief zeg met die baby! Aandoenlijk gewoon

Ik heb t twee jaar geleden ook met 1 van mn honden gedaan en net op de markt weer een spuitbus gehaald voor zondag !
( Groucho Marx )
pi_83852653
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb t twee jaar geleden ook met 1 van mn honden gedaan en net op de markt weer een spuitbus gehaald voor zondag !
Oh lachen! Ja Mila hier is eigenlijk ook een Duitse, maar dat negeren we gewoon!
Nee ze vind het heerlijk, dan zet ik dr op een tafel in de tuin en dan maar uuten, nou ze vind het maar wat gezellig!
pi_83852888
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:56 schreef MIla1987 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Achja, ben ook trots op mn hondje;) Verdorie, ook een Duits ras, dat wel! Maar toch stiekum voor Nederland!

Wat een toffe foto's, die met de bril "Yo dude "
pi_83852937
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:01 schreef draculettetje het volgende:
sjeekie wat een leuk verslag! en ik zag nog een oranje fan hond! leuk!
en een tekkel die niet meer is

op jullie verzoek:
[ afbeelding ]

wie ligt daar op de bank?
[ afbeelding ]

kunnen jullie zelf niet opletten ik wil slapen!
[ afbeelding ]

Oh die 2e foto Blijft ontroerend, mini-mensje en hond Leuk dat je ze samen komt showen
pi_83852979
Ik ben ook benieuwd hoe het met Guess en de hondjes en de baby gaat
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:31 schreef Dandilion het volgende:
aww de tekkel van me tante is gisteren op 14 jarige leeftijd in zijn slaap overleden.

hoor je eigenlijk niet meer zo vaak he? hondjes die gewoon vanzelf doodgaan, het is vaak een spuitje.

Sterkte Dandilion
pi_83864319
onze diesel blijft ook nog steeds enthousiast met 11 maanden ondertussen, en 3 cursussen verder.

lekker gek doen:

laat eens kijken wat je aan het doen bent

Kijk eens baasje, ik doe nu een kalfje na wat voor het eerst in de wei mag.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:02:39 #183
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_83868864
Hoi Hoi,vlug berichtje van mij,ik FOK nu even niet zo veel,het is hier druk druk,moet in het nieuwe ritme komen met onze vent,herstellende van de keizersnede (pfff,wat valt dat tegen ) en heel veel kraamvisite
Met de hondjes gaat het heel goed,alsof ze niks anders gewent zijn.Toen we thuis kwamen ging Gijs ons ventje helemaal aflikken,de andere 2 alleen snuffelen,maar GIjs had besloten dat hij de kleine moest beschermen,lip ging dus omhoog naar Teun en Joost als ze in de buurt kwamen.Daar hebben we gelijk korte mette mee gemaakt door ze op de grond te zetten ,dat was 2x en toen begreep ie dat het geen nieuwe pup in zijn roedeltje was,nu komen ze er regelmatig gezellig bijliggen als ik aan het voeden ben ofzo,helemaal leuk
Ik heb nog geen foto met de hondjes samen maar hier toch even een foto van onze lekkere vent!

Draakje,wat lief die foto's met Ronja! We spreken wat af hoor,sms je zo nog
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:09:32 #184
176471 oh-oh
pi_83869111
oh wat een lekker binkie heb je daar!
En wat goed dat het lekker gaat met de honden, ze zullen je wel vreselijk gemist hebben ook!
Veel succes met je herstel en geniet van je mannetje!!
( Groucho Marx )
  zaterdag 10 juli 2010 @ 09:59:53 #185
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_83875938
Hier hebebn ze gister erge ruzie gehad. Frits wilde zijn zusje ook niet loslaten en hij had haar echt in d'r strotje vast. Ze ging er van piepen en plassen . En dat alles om een kluif. Beau is er nog van onder de indruk.

Wat kunnen we hier tegen doen? Hopelijk komt dit niet te vaak voor
pi_83878865
Gefeliciteerd met jullie zoontje! wat een lekkere baby!
You can make it ?
pi_83882941
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:02 schreef Guess. het volgende:
nu komen ze er regelmatig gezellig bijliggen als ik aan het voeden ben ofzo,helemaal leuk

En wat een heerlijk mannetje Guess, leuk dat je even komt showen
Fok is van (veel) latere zorg Rust maar goed uit!
pi_83882968
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 09:59 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier hebebn ze gister erge ruzie gehad. Frits wilde zijn zusje ook niet loslaten en hij had haar echt in d'r strotje vast. Ze ging er van piepen en plassen . En dat alles om een kluif. Beau is er nog van onder de indruk.

Wat kunnen we hier tegen doen? Hopelijk komt dit niet te vaak voor
Oei
Jij hebt de 2 teckeltjes toch? Ik heb geen tips (ik heb zelf ook maar 1 hond), misschien dat oh-oh tips voor je heeft?
  zaterdag 10 juli 2010 @ 15:18:46 #189
176471 oh-oh
pi_83883522
Ik heb zoiets goddank echt nog nooit aan de hand gehad...
Zijn ze niet gewoon heel erg on egde vanwege het weer?
Of zijn er vaker spanningen tussen die twee?
( Groucho Marx )
  zaterdag 10 juli 2010 @ 16:35:17 #190
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_83885344
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:18 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb zoiets goddank echt nog nooit aan de hand gehad...
Zijn ze niet gewoon heel erg on egde vanwege het weer?
Of zijn er vaker spanningen tussen die twee?
Meestal is Beau de kattekop. Op zich logisch dat ie een keer terug doet maar iets te heftig zo.

Hij is gewoon zoveel sterker. En dat op zijn verjaardag.
pi_83885377
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:16 schreef densmee het volgende:
onze diesel blijft ook nog steeds enthousiast met 11 maanden ondertussen, en 3 cursussen verder.
[ afbeelding ]
lekker gek doen:
[ afbeelding ]
laat eens kijken wat je aan het doen bent
[ afbeelding ]
Kijk eens baasje, ik doe nu een kalfje na wat voor het eerst in de wei mag.
[ afbeelding ]

Helemaal overheen gelezen, wat een leukerd!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:09:47 #192
44200 Sjeekie_Beekie
pi_83886361
Duitsers met oranjekoorts .
Teckels die hemelen .
Oppas Ronja met beeb .
Kalfje Diesel .
Gijs, Teun en Joost hebben er een broertje bij .

Wij zijn vanmiddag af wezen koelen bij de Noorderplas. Lara heeft anderhalf uur lang gezwommen en vanaf de kant het water ingedoken. Ze heeft zelfs vriendjes gemaakt met onze allochtone medelanders. Hij vond het niet zo leuk, maar bij haar kon Lara niets verkeerd doen, ze vertelde dat Lara in het Turks helder of licht betekent.

Nu ligt ze voor pampus te snurken op de vloer waar het wat koeler is dan op haar kussen.
Oudste, Jongste en Lara
pi_83886570
  zondag 11 juli 2010 @ 13:02:02 #194
44200 Sjeekie_Beekie
pi_83912814
Lara de mafkikker heeft gisterenavond tijdens de regen- en onweersbuien de hele tijd buiten met haar bal gespeeld. Die was niet naar binnen te krijgen... ook niet bang van het onweer trouwens. Dat geknal is ze wel gewend van de training.

Het putdekseltje was vol blaadjes en troep gelopen, dus het water liep niet goed weg. Lara scheurde door de plas heen en huppelde als een jong veulentje over de plaats. Toen ik de deksel en het emmertje uit de afvoer had getrokken ging ze rondjes lopen rond de draaikolk.

Helemaal zeiknat en doodmoe kwam ze rond 23h naar binnen. Ze bleef netjes op de deurmat wachten tot ik met de handdoek aankwam om haar af te drogen. Ze gaat dan altijd zo lekker tegen me aanhangen om afgedroogd te worden. Zo leuk is dat . Het liefste wil ze naderhand nog tussen mijn benen doorlopen om mijn broek ook als handdoek te gebruiken, maar dat feest gaat dan niet door.
Oudste, Jongste en Lara
pi_83947909
@oh-oh; dat geloof je niet , ik heb toch wel eens gezegd een Chineesje tegen te komen in de buurt, telkens ben ik dan op de fiets of onderweg en kan ik niet even kijken en aaien.
Loop ik Zaterdag buiten met de hond, drentelt er een Chineesje 50 meter verderop, los, de kleur van Billy, ben er achterna gelopen, blijkt 1 straat om de hoek te wonen
Ik heb tegen de vrouw gezegd dat ik er altijd eentje verderop in de stad zie, dat blijkt de moeder te zijn. Nou ja zeg

En wat een leukerd, en zó hard rennen, ik herkende het meteen van jouw filmpjes van op je werk buiten Wat ongelofelijk snel en ik vond het reu'tje zo klein in het echt, ik ben natuurlijk de foto's van jou gewend waar Chico, Billy en Sjon vaak ook als close-up dichtbij staan.
Hoop hem (die om de hoek) binnenkort nog eens tegen te komen om even te aaien
  maandag 12 juli 2010 @ 10:54:08 #196
176471 oh-oh
pi_83948046
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:51 schreef Pisces29 het volgende:
@oh-oh; dat geloof je niet , ik heb toch wel eens gezegd een Chineesje tegen te komen in de buurt, telkens ben ik dan op de fiets of onderweg en kan ik niet even kijken en aaien.
Loop ik Zaterdag buiten met de hond, drentelt er een Chineesje 50 meter verderop, los, de kleur van Billy, ben er achterna gelopen, blijkt 1 straat om de hoek te wonen
Ik heb tegen de vrouw gezegd dat ik er altijd eentje verderop in de stad zie, dat blijkt de moeder te zijn. Nou ja zeg

En wat een leukerd, en zó hard rennen, ik herkende het meteen van jouw filmpjes van op je werk buiten Wat ongelofelijk snel en ik vond het reu'tje zo klein in het echt, ik ben natuurlijk de foto's van jou gewend waar Chico, Billy en Sjon vaak ook als close-up dichtbij staan.
Hoop hem (die om de hoek) binnenkort nog eens tegen te komen om even te aaien

Oh wat leuk zeg!
En foto's maken dan he.
Mss ken ik ze wel joh, weet je hoe de hondjes heten?
Bil is mn grootste maar dies ook niet echt groot hoor.
Ik noem de chinezen wel altijd mn grote honden, maar ja, met die chiwallies dr bij
( Groucho Marx )
pi_83948258
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh wat leuk zeg!
En foto's maken dan he.
Mss ken ik ze wel joh, weet je hoe de hondjes heten?
Bil is mn grootste maar dies ook niet echt groot hoor.
Ik noem de chinezen wel altijd mn grote honden, maar ja, met die chiwallies dr bij

Ja dat bedacht ik me later, had willen vragen of ze uit een bepaald nest komen, en de naam, maar die vrouw was druk met planten water geven en liep steeds naar binnen en had geen tijd voor een praatje.
Ik zei dat ik er dus eentje vaker zie lopen, maar wist niet of dat haar hondje was (toen vertelde ze dat die moeder verderop woont), en dat ik nooit de kans heb om te aaien, en het zo leuk vond nu van dichtbij te bekijken (maar hij was veel te snel en uiteraard m'n eigen bonk spier van 30 kg ook nog vast), en ze zei dat veel mensen aanspreken met "hey die zien we altijd in films"

Jammer trouwens dat mijn hond door artrose en een aanrijding niet meer mag rennen en spelen, maar anders was dit Chineesje echt een leuk speelvriendje geweest, lekker achter elkaar aan rennen

En naast een chiwallie zijn ze zeker groot
  maandag 12 juli 2010 @ 11:03:39 #198
176471 oh-oh
pi_83948409
Je hebt nu toch wel fotos gezien van jouw soort hond naast mijn honden of nie?
Bovendien varieren chineesjes ook nog es heel erg in formaat hoor, ik ken er zelfs die kleiner zijn dan mijn chiwallies en Bil is aan de grote kant.
Ja mocht je dr nog es spreken, ff de naam van de hond vragen, mss weet ik dan wel al genoeg!
Echt grappig.
Ik maak ook niet altijd tijd om mensen te spreken die op me af springen met duizenden vragen.
Meestal is dat in de pauze in de stad en ben ik dan op weg ergens heen
( Groucho Marx )
pi_83948687
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:03 schreef oh-oh het volgende:
Je hebt nu toch wel fotos gezien van jouw soort hond naast mijn honden of nie?
Ja maar das een pupperd en een MINI Maar daar zie je idd al contrast
Ik vond hem vooral smalletjes, maar ik denk dat het een heel "gewoon" maatje was, maar hij was zo snel, als ik knipperde was hij al weer 5 meter verder
Ik heb ze nooit in het echt van dichtbij gezien, dus dan is een ras altijd anders. Als je een Deense dog alleen van foto's kent is het in het echt ook nog indrukwekkend, en zo is een Chineesje toch een slankie in het echt

En logisch dat jij of die vrouw niet een uur staat te beppen met iedereen, ik vond het al tof dat ze gewoon vriendelijk reageerde Ik hoop het hondje nog eens vaker te zien en die in stad woont ws bij een vrouw met een fotostudio, dus daar ga ik nog een keertje langs ws
  maandag 12 juli 2010 @ 11:17:06 #200
176471 oh-oh
pi_83948839
Ah tof, ik ben benieuwd hoor.
Mini's, van het woord alleen word ik al een beetje verdrietig.
( Groucho Marx )
pi_83948947
Ik haal hem zo weer weg...

[ Bericht 37% gewijzigd door Pisces29 op 12-07-2010 11:52:19 ]
  maandag 12 juli 2010 @ 11:24:59 #202
176471 oh-oh
pi_83949142
Wil je me dr site es pmmen, dan weet ik zo of ik dr ken of niet!
( Groucho Marx )
  maandag 12 juli 2010 @ 11:36:17 #203
176471 oh-oh
pi_83949644
Nu weet ik wie t is!
( Groucho Marx )
  maandag 12 juli 2010 @ 11:36:56 #204
176471 oh-oh
pi_83949667
Dat hondje is een van de zonen, ik zoek ff een foto van de mama, maar dies ook niet Billy zn kleur hoor.
( Groucho Marx )
pi_83950064
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:36 schreef oh-oh het volgende:
Dat hondje is een van de zonen, ik zoek ff een foto van de mama, maar dies ook niet Billy zn kleur hoor.

Het was een donkere ruimte dus ik weet niet of ik het goed heb gezien, maar weet zeker dat het geen Sjon-kleur was. Zeg ik nu iig. (Zeg nooit-nooit )

Ik zal eens kijken deze week, wie weet kan ik zien of ze er is
  maandag 12 juli 2010 @ 11:52:19 #206
176471 oh-oh
pi_83950369
Nou ik gok dat ze deze pup heeft aangehouden:

Die komt qua kleur wel wat overeen, ik ga t ff checken op de database!
( Groucho Marx )
pi_83950462
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik gok dat ze deze pup heeft aangehouden:
[ afbeelding ]
Die komt qua kleur wel wat overeen, ik ga t ff checken op de database!

Betekent dat dan dat ze er 2 heeft?
  maandag 12 juli 2010 @ 12:06:12 #208
176471 oh-oh
pi_83950908
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:54 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Betekent dat dan dat ze er 2 heeft?

Ja de moeder en die ene zoon.
Das wel een Billy kleurige nu:

Maar dan wel een hele lelijke uitvoering whehe.
Mijn exemplaar ter vergelijk
( Groucho Marx )
pi_83954237
quote:
Op maandag 12 juli 2010 12:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja de moeder en die ene zoon.
Das wel een Billy kleurige nu:
[ afbeelding ]
Maar dan wel een hele lelijke uitvoering whehe.
Mijn exemplaar ter vergelijk
[ afbeelding ]

Ik vind het wel een leukerd, maar ik heb er dan ook geen kijk op
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:30:17 #210
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_84025016
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:00 schreef Qwea het volgende:
Geen geweldige foto's ;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een schitterende foto's en wat een schitterende hond
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:11:18 #211
171697 pulletje
Ondertitel
pi_84052971
na vaak gekeken te hebben, zal ik ook eens foto's posten van onze nieuwste aanwinst.. Ace!

We hebben m ondertussen alweer 3 maanden in huis, maar dit was zn eerste dag bij ons.

Signature
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:59:56 #212
176471 oh-oh
pi_84092004
De keizer:

Die neerkeek op zijn voetvolk, de takkenhondjes:

Ik mag alleen zn snoet en billen wel weer es scheren

Wazige idioten:
( Groucho Marx )
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:09:56 #213
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_84095102
Wat een leuke Ace, pulletje

En de Chinese connectie

Kijk Phoebe eens dapper aan het riempje lopen
Ow O+
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:13:17 #214
176471 oh-oh
pi_84095247
das een hele oude foto oplichtster, wij willen nieuwe!!!!!!!!!
( Groucho Marx )
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:52:53 #215
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_84096930
Ik moet toch wat
Ow O+
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:55:10 #216
176471 oh-oh
pi_84097043
Nee.
Maak maar ff nieuwe feestnummer!
( Groucho Marx )
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:45:49 #217
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_84099034
Ik doe mijn best maar ze wil weer eens niet blijven zitten
Ow O+
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:28:04 #218
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_84102523
Even een dutje doen

Ow O+
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:59:39 #219
44200 Sjeekie_Beekie
pi_84104020
@ pulletje: wat een leukerd is Ace. Wat voor iets is het?
@ oh-oh: de Keizer en de takkehondjes staan er weer leuk op. Er zijn nu wel genoeg takken voor ze te vinden na die storm van gisteren?
@ Maes: toen ik las dat ze niet stil wilde blijven zitten, dacht ik gelijk dat je d'r op de foto moest zetten als ze sliep. En zie hier... een slapende Fiebs!

Lara heeft echt vacantie. We hebben sinds het examen bar weinig gedaan. Af en toe wat zwemmen en maandag, om middernacht notabene, voor het eerst sinds lange tijd weer gefietst. Overdag is het veelste warm en Lara ligt dan toch alleen maar voor pampus.

Vandaag heeft ze lekker gerend en moesten we nog een paar boodschapjes halen bij de supermarkt. Ik was haar water vergeten, dus hebben we samen in de achterbak een komkommer gedeeld. Al die boodschappen doende mensen / toeristen keken ons raar aan, maar dat maakte ons niets uit. Lara had weer wat water binnen, en ik hoefde niet weer eerst langs huis om haar te laten drinken.
Oudste, Jongste en Lara
pi_84110719
Maes; nieuwe foto wat is ze lief zo op schoot

Oh-oh; die laatste foto en de tekst weer bij de foto's

Pulletje; wat een droppie is Ace Wat voor ras is het?
pi_84121123
Whoa, Ace

Oh-oh, die takkehondjes van je ook altijd Haha, leuke foto's.

Maes, duttende Fiebs Wat liev!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:34:19 #222
176471 oh-oh
pi_84121320
Fiepjeeeeeeeeee!
Nog een weekje en dan kan ik dr elke dag foto's van maken
( Groucho Marx )
  vrijdag 16 juli 2010 @ 09:02:12 #223
171697 pulletje
Ondertitel
pi_84121751
Ace is een boomertje, kruising tussen een Cairn terrier en een Lhaso Apso.

Cairn terrier zien we er een heel klein beetje in terug nu, vooral het karakter.. Van een Lhaso Apso is weinig te merken..
Signature
pi_84157428
*Zucht* Ik verveel me... Had ik maar iets om mee te spelen.

pi_84163063
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 00:26 schreef Faithfulness het volgende:

[ afbeelding ]
pi_84170901
Laat ik ook maar eens wat foto's uploaden van mijn Heidewachtel Sue. (nu 1.5 jaar oud)

Eerste dagen thuis met haar eerste piepbeesje(8 weken oud)

Na zoveel indrukken de eerste dagen val je zo in slaap (8 weken)

Ook rond de 8 weken oud.

Op de Venlose heide. (3-4 maanden oud)

Hoe smeriger hoe beter, aldus Sue. (3-4 maanden oud)

Bel van Marwijk maar, we hebben een vervanger voo van Persie

Eerste keer sneeuw (1 jaar oud)

Eerste keer sneeuw (1 jaar oud)

Jacht training overzwemmen (1,5 jaar oud)

Jacht training, Sue met eend. (1,5 jaar oud)
pi_84172090
wat een schitterende hond is Sue toch.

Wij hebben toen wij onze beagle uitkozen ook gekeken naar een heidewachtel en drentse patrijs
pi_84172318
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 00:26 schreef Faithfulness het volgende:

[ afbeelding ]

pi_84172419
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:15 schreef Nico_Galijk het volgende:
Laat ik ook maar eens wat foto's uploaden van mijn Heidewachtel Sue. (nu 1.5 jaar oud)

Wat een leukerd is Sue!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:37:36 #230
92409 Twinky
Little star.
pi_84172969
Mogen hier ook filmpjes? We zijn met Donja (zwarte labrador, 8 jaar) naar Texel gegaan en die heeft me toch een plezier gehad!

voorproefje:

zaterdag 17 juli 2010 @ 19:19:54 #231
176471 oh-oh
pi_84175968
Texel is echt een hondenparadijs he?
Ik verheug me al op oktober, dan gaan we weer.
Faithfullness, pure herkenning die foto
En die van Sue met de poot in de bloembak had ik gisteren ook hier op t balkon
( Groucho Marx )
pi_84178873
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:19 schreef oh-oh het volgende:
Faithfullness, pure herkenning die foto

Ik probeer het zo te houden. Maar daar is Bram het nooit zo mee eens.

Wat een prachtige hond is Sue!
En Donja is helemaal in d'r element daar, prachtig!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 20:48:26 #233
176471 oh-oh
pi_84179065
Ik heb echt achterlijk veel speeltjes hier.
En ook nog es een grote mand op kantoor.
Maar ik heb dan ook achterlijk veel honden en ze hebben allemaal andere favo speeltjes
( Groucho Marx )
pi_84179572
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 20:48 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb echt achterlijk veel speeltjes hier.
En ook nog es een grote mand op kantoor.
Maar ik heb dan ook achterlijk veel honden en ze hebben allemaal andere favo speeltjes
[ afbeelding ]
Hahaha dat ken ik ja
Af en toe loop ik bij $insert random winkel en daar hebben ze dan hondenspeeltjes. En dan MOET ik wat meenemen. Want "dat zal hij wel superleuk vinden". En mijn man kijkt dan altijd zo:

Speelgoedmuisjes zijn huis absolute favoriet. Ja. De kattenmuisjes dus.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:11:32 #235
176471 oh-oh
pi_84179791
Ik koop vooral kinderspeelgoed bij de kringloopwinkel, en tennisballen voor Chico, en Frits had een heel legioen kattenmuisjes, dat waren zn babies, die zijn nu wees
( Groucho Marx )
  zondag 18 juli 2010 @ 16:49:34 #236
44200 Sjeekie_Beekie
pi_84202224
@ Nico_Galijk: Nog een jachthondje . Sue is echt een leukert! Lara had vorig jaar een Heidewachtel in de groep zitten. Daar kon ze het zo leuk mee vinden, maar helaas werd zijn baasje kreupel en kon hij dit jaar niet mee trainen. Als het meezit, komt hij volgend seizoen weer.

@ Faithfulness: het is toch wat als je geen speelgoed krijgt van je baas! Schande !

@ Twinky: Donja de zeehond . Zo leuk om te zien dat ze het aan zee zo leuk vindt. Waar is die frisbee nou... oooohhhhhhhhhh daaaaaaaaaaar istieeeeeee!

Vanmiddag na het werk ging ik Lara gelijk uitlaten en het buurmeisje vroeg of ze mee mocht. Dus wij samen naar het speelveldje hier in de buurt, dan konden ze samen rennen. Op de terugweg heeft ze Lara's riem zelf vastgehouden en toen ik haar ging thuisbrengen, gingen we nog even in de tuin buurten. Lara en buurmeisje lagen samen in het gras. Op een gegeven moment was het verdacht stil, lagen ze samen te slapen . Echt zo schattig om te zien.

Buurmeisje draaide zich om en legde haar arm in Lara's nek, die sliepen samen gewoon door en Lara vond alles wel best. Toen moest ik verplicht nog een pilsje drinken met de buurman en buurvrouw, want ik kon toch echt nog niet naar huis. Ze hebben wel drie kwartier zo samen in het gras gelegen. Lara werd wakker van de deurbel, er stond visite voor de deur.
Oudste, Jongste en Lara
  zondag 18 juli 2010 @ 16:56:41 #237
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_84202500
Wat een ééééénige hondjes weer allemaal.
Ow O+
pi_84204030
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Ik heb vandaag maar even de tijd genomen om dit topic door te nemen. Prachtige honden hier! Ben sowieso helemaal weg van honden
quote:
Op zondag 18 juli 2010 16:49 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
@ Nico_Galijk: Nog een jachthondje . Sue is echt een leukert! Lara had vorig jaar een Heidewachtel in de groep zitten. Daar kon ze het zo leuk mee vinden, maar helaas werd zijn baasje kreupel en kon hij dit jaar niet mee trainen. Als het meezit, komt hij volgend seizoen weer.
Zit Lara ook op een jachthonden training? Helaas ben ik vaak niet mee naar de training aangezien het eigenlijk de hond van mijn moeder is en zij is in feite de "alpha" voor de hond. De trainer wilt daarnaast graag verwarring/afleiding voorkomen door maar 1 baasje mee te laten doen. Maar de keren dat ik aan de kant mee keek zag ik toch wel dat (jacht)honden deze training helemaal geweldig vinden.

Prachtige hond trouwens! Toen ik dat kopje zag zag ik even mijn eigen hond er in Hoewel Sue erg kortharig is voor het ras.
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:37 schreef Twinky het volgende:
Mogen hier ook filmpjes? We zijn met Donja (zwarte labrador, 8 jaar) naar Texel gegaan en die heeft me toch een plezier gehad!

voorproefje:
[ afbeelding ]

Leuk beeldmateriaal Je kunt echt zien dat Donja het geweldig naar zijn/haar zin heeft! (Ik denk trouwens dat filmpjes altijd welkom zijn )
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:19 schreef oh-oh het volgende:
En die van Sue met de poot in de bloembak had ik gisteren ook hier op t balkon
Deugnieten zijn het soms
pi_84204123

mijn labradortje. Die iets te aanhankelijk is
  zondag 18 juli 2010 @ 19:24:42 #240
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_84206734
  zondag 18 juli 2010 @ 19:28:52 #241
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_84206845
pi_84206910
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:11 schreef pulletje het volgende:
na vaak gekeken te hebben, zal ik ook eens foto's posten van onze nieuwste aanwinst.. Ace!

We hebben m ondertussen alweer 3 maanden in huis, maar dit was zn eerste dag bij ons.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is dit voor een ras?
All good things are wild and free.
  zondag 18 juli 2010 @ 23:06:39 #243
44200 Sjeekie_Beekie
pi_84215632
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:43 schreef Nico_Galijk het volgende:
-knip-
Zit Lara ook op een jachthonden training? Helaas ben ik vaak niet mee naar de training aangezien het eigenlijk de hond van mijn moeder is en zij is in feite de "alpha" voor de hond. De trainer wilt daarnaast graag verwarring/afleiding voorkomen door maar 1 baasje mee te laten doen. Maar de keren dat ik aan de kant mee keek zag ik toch wel dat (jacht)honden deze training helemaal geweldig vinden.

Prachtige hond trouwens! Toen ik dat kopje zag zag ik even mijn eigen hond er in Hoewel Sue erg kortharig is voor het ras.
-knip-
Lara en ik zitten sinds april vorig jaar op jachttraining in Dongen. We vinden vooral leuk om samen bezig te zijn. * HIER * kan je onze belevingen lezen van de diplomadag van twee weken geleden.

Lara heeft nogal een eigen mening, een goede neus EN slechte oren. Vorig jaar december ging ze achter de -tjes aan in het bos en kwam ze een nacht niet thuis. Dit is te lezen in * DIT * topic.

Beetje bij beetje krijgen we het vertrouwen in elkaar terug, al durf ik haar alleen aan een lange lijn met een eind hout er aan los te laten. Als ze er weer vandoor gaat, dan loopt ze zich vanzelf vast in de struiken/kreupelhout.

Waar traint je moeder met Sue? Op onze hondenschool zijn mederoedelgenoten altijd wel welkom. Als is het maar om wild te sjouwen, slepen te trekken of op te gooien bij het markeren. Het is niet de bedoeling dat Jan-en-Alleman meekomt, maar mijn broer en nichtje zijn ook een keer mee wezen kijken en komen helpen. Mijn vriend gaat ook regelmatig mee, dan helpt hij bij de proeven of ligt met de camera in het veld om actie-foto's te maken.

Qua training doe ik dat ook altijd zelf. Sinds de puppiecursus al. Ik zorg er ook voor dat ik altijd naar de training kan. Ik ben zelfs minder gaan werken om met Lara op zaterdag te kunnen trainen. En is er een feestje of wat dan ook, dan weten al mijn vrienden en familie dat ik eerst naar de training ga en daarna pas kom. Ik doe niet mee aan wedstrijden, maar we vinden het wel leuk om samen bezig te zijn.

Als ik Lara's spulletjes in haar rugzak gooi, dan weet ze hoe laat het is en springt ze zowat in mijn nek van blijdschap. Achter in de auto is ze de laatste vijf minuten, voordat we op de hondenschool of het jachtveld zijn, ook aan het ijsberen, omdat ze weet dat ze dan weer mag werken.

Voor de rest is het gewoon lekkere, leuke, lieve joekel. Ze is superdol op mijn nichtjes [van 3 jaar en 5 weken], het buurmeisje en -jongen [bijna 4 en ruim 1], je kan haar overal mee naar toe nemen en in de winter kan ze zo lekker mijn voeten warm houden op de bank. En daarnaast wil ze altijd bij me komen liggen als ik op de fatboy lig, dan komt ze helemaal lepeltje-lepeltje liggen met haar poot in mijn nek. Of met haar kont in mijn gezicht als ze zich heeft omgedraaid. Wij zouden haar voor geen goud willen missen in ieder geval.
Oudste, Jongste en Lara
  maandag 19 juli 2010 @ 08:58:16 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_84223787
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 21:04 schreef Faithfulness het volgende:
Af en toe loop ik bij $insert random winkel en daar hebben ze dan hondenspeeltjes. En dan MOET ik wat meenemen. Want "dat zal hij wel superleuk vinden". En mijn man kijkt dan altijd zo:
Herkenbaar
En ze hebben die zooi ook overal... ga je naar de Gamma om verf te kopen, staat er een bak met hondenspeeltjes.
KuikenGuppy
pi_84231687

Joe are tokking toe mieeeee?
  maandag 19 juli 2010 @ 13:47:22 #246
176471 oh-oh
pi_84232713
Aaaaaaw cuteness
Wij gingen gisteren zwemmen bij een vriendin, met heel veel honden, en een prive strand aan een zandafgraving, ik ben nu 86 foto's aan het uppen, ik post straks een selectie
( Groucho Marx )
  maandag 19 juli 2010 @ 14:39:28 #247
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_84234909
pi_84235805
Het pupje van Markster, wat een dotje
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:28 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wilde zeggen dat het een prachtige foto is Qwea , maar zijn koppie (en uitdrukking) steelt weer de show, wát een foto, ik moet altijd zo om hem lachen
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:24 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]

Joe are tokking toe mieeeee?
Aw, wat een leukerd
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:37 schreef Twinky het volgende:

voorproefje:
[ afbeelding ]

Jumping Donja Wat leuk de filmpjes

@ Oh-oh; we wachten geduldig af op je kiekjes
pi_84239145
quote:
Op zondag 18 juli 2010 23:06 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

[..]
*knip*
Oei is wel schrikken als je hond achter een wild dier aan loopt en niet terug komt (leuke oplossing met dat stuk hout trouwens ) Jachthondjes blijven dieren interessant vinden

Sue traint rond Venlo en Panningen (in Limburg dus). De sfeer voor zover ik het kan merken is wel aardig, er zitten wat meer mensen daar die de training doen voor het plezier voor de hond en om discipline te trainen. Er zitten een paar serieuze jagers daar maar volgens mijn moeder zijn dat schatten van mensen. Laatst kwam een oudere jager (60-70 jaar) met een flinke zak duiven. Heeft hij de hele middag duiven geschoten met zijn hond om mee te trainen. HIj had voor ieder een aantal duiven mee genomen.

Lara klinkt als een echte toffe familiehond Sue is helaas niet helemaal op haar gemak bij onbekende mensen. (Er zit wel een grote vooruitgang in) Volgens de fokker is ze niet goed gesocialiseerd in het nest, maar wij vrezen dat Sue een keer flink te pakken is genomen door de fokkers.
We kregen daarnaast ook nog een verkeerd hondje mee en later bleek dat Sue last heeft van Epilepsie. Gelukkig valt het allemaal mee en is het een geweldige schat van een hond die soms gewoon zit te vragen/zeuren dat je even op de bank gaat zitten zodat ze tegen je aan kan kruipen en in slaap kan vallen. We hebben besloten geen actie te ondernemen tegen die fokker aangezien we Sue voor geen goud kwijt willen
pi_84240091
Onze hond aan het snurken:

Ze heeft gisteren veel in de tuin gespeeld, nu slaap inhalen Normaal snurkt ze niet haha
pi_84240383
Hier nog een foto hoe ze vaak in de tuin ligt als ze lui is:
pi_84240550
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:01 schreef Intelligence het volgende:
Onze hond aan het snurken:
[ afbeelding ]

Ze heeft gisteren veel in de tuin gespeeld, nu slaap inhalen Normaal snurkt ze niet haha
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:08 schreef Intelligence het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig
pi_84240557
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:08 schreef Intelligence het volgende:
[ afbeelding ]

Ah gos wat een lieverd Klimt ze gewoon zelf op tafel?
pi_84246451
wat eten we vandaag.. een lekker stukkie hond!
You can make it ?
  maandag 19 juli 2010 @ 20:26:41 #255
176471 oh-oh
pi_84247787
Wij waren gisteren zwemmen.
Privé meer op een zandafgraving, bij een vriendin van me ( degene waar ik Sjon van kado kreeg ).
Een paar van haar honden gingen ook mee, en mn vrienden met hun 2 hondjes en Thessa, het hondenmeisje.
Thessa en Blue ( van die vriendin ) zijn dikke vriendjes:

Radja van 9 maandjes is mijn favo:

Hartje en Lola, twee kleine diva's met een VIP Lounge:

Maar we kwamen om te zwemmen dus.
Blue:

Felize wist t ff niet:

Chico, king of the world:

Sjon weet nog niet wat ie dr van vindt:

Mijn koninkje:

paradepaardje Bill:

Het hele stuk achter Billy was ondiep water, als je goed kijkt zie je rechts achter nog wat hondjes staan:

In dat deel konden honden en kind heerlijk rondrennen:

Karel vs twee peruanen:

King vs de koning:

Sjon en Chico:

Naaktstrand:

De honden vonden het stuk voor stuk zalig om door het water te denderen en dan meteen die heuvels op te rennen:

King nog es:

Ik moest even terug naar de tassen voor nieuwe batterijen, Billy en Sjon kwamen braaf mee:

Karel en Kees renden samen vooruit en wisten waar ze wezen moesten:

Maar Sjon wilde terug, daar bij die heuvels moesten we zijn, daar waren zijn vrienden:

Yes, daar zijn we weer!

King's Kont:

12.5 jaar en nog de hele dag door het water rennen, en meteen de baas zijn in een grote groep, en dan nog zo als een heerser over de roedel op de uitkijk staan

Zijn nieuwe knechtje King:

Lalala!

Sjonneke:

Lulu ziet niks!

Rent ie weer die oude baas:

Ik had lekker met hem in het diepe gezwommen, dus hij ging ff drogen:

Karel:

Lekker chillen:

Kees neemt een aanloop:

En zwemt :

Felize:

Radja :

King:

Lulu , het kleinste hondje van allemaal, dook zonder tandjes stenen op die zwaarder waren dan hijzelf, en die heeft alleen maar gezwommen de hele tijd zo tof:

Mijn vijftal:

Ff lekker afdrogen:

We hebben echt 3 uur gezwommen, en alle foto's heb ik zittend in het water gemaakt!
Het was echt goddelijk!
( Groucho Marx )
pi_84248146
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:26 schreef oh-oh het volgende:

Ik had lekker met hem in het diepe gezwommen, dus hij ging ff drogen:
[ afbeelding ]
Ik word helemaal stil van deze foto, mooi, rustgevend en ontroerend
quote:
Radja van 9 maandjes is mijn favo:
[ afbeelding ]
Is het een kruising? (Op deze foto dacht ik er aan, op een andere foto weer helemaal niet... ik gok het laatste) Wat een geweldig koppie

En Thessa met duikbril

Erg leuke serie foto's weer Oh-oh
  maandag 19 juli 2010 @ 20:41:12 #257
176471 oh-oh
pi_84248435
Nee Radja is een mechelaar teef uit hele goede werklijnen
( Groucho Marx )
pi_84248594
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:41 schreef oh-oh het volgende:
Nee Radja is een mechelaar teef uit hele goede werklijnen

Leuk dat donkere koppie
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:22:43 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_84263429
Wat een heerlijke foto's, oh-oh!
Grappig om die chineesjes weer eens 'in perspectief' te zien (naast die peruaan zie je ineens dat ze best klein zijn).
Was het niet te warm voor de hondjes?
Ik vind Lulu met die steen gaaf !
KuikenGuppy
pi_84263454
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:12 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ah gos wat een lieverd Klimt ze gewoon zelf op tafel?
Geen idee hoe ze het doet, via de stoelen of gewoon springen ... we hebben het haar nooit zien doen. Als het rustig is, kijk ik meestal eens wat ze aan t uitvreten is, en dan ligt ze 9 van de 10x zo op tafel
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:38:46 #261
176471 oh-oh
pi_84263724
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:22 schreef Burdie het volgende:
Grappig om die chineesjes weer eens 'in perspectief' te zien (naast die peruaan zie je ineens dat ze best klein zijn).

Nee joh, die nakerds gaan allemaal op zonne energie, en de chihuahua's en de herder vonden het ook zalig!
( Groucho Marx )
pi_84264144
Oh-oh wat een heerlijke foto's weer van de beestjes!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:33:36 #263
176471 oh-oh
pi_84264949
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:22 schreef Burdie het volgende:

Peruanen zijn trouwens in drie maten, en wat nu mee was was volgens mij media en grande, dus dan heb je nog niet echt een duidelijk beeld
Deze is wel leuk voor de maten, Radja is een mechelaar van 9 maanden, Feliz is een media peruaan, helemaal niet zo groot, en dan Billy:
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:32:01 #264
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_84269445
Wat een leuke foto's!
Zullen heerlijk genoten hebben van het koele water
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:37:23 #265
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_84269710
Ow O+
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:34:51 #266
176471 oh-oh
pi_84272056
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:37 schreef Maes het volgende:

Kan Fieps zwemmen denk je?
( Groucho Marx )
pi_84272349
HA-HAAAAAAA-HAAAAAAAAAAA

*klikfoto*

HATSJOEEEEEEEEEEEEEEEEE

oh-oh! Wat een prachtige foto's weer!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:03:07 #268
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_84273281
Wat een mooie hondjes allemaal

Dan zal ik onze lobbes ook maar even voorstellen:

Ze luistert (soms ook niet) naar de naam Quinta, een kruising tussen een Bordeauxdog en een Cane Corso. Weegt 45 kilo schoon aan de haak, mag graag op schoot liggen en is type grote mond, klein hartje.
Life doesn't have a remote, you have to get up and change the channel yourselve..
pi_84306115
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:03 schreef MissBitchy het volgende:

[ afbeelding ]

Ze luistert (soms ook niet) naar de naam Quinta, een kruising tussen een Bordeauxdog en een Cane Corso. Weegt 45 kilo schoon aan de haak, mag graag op schoot liggen en is type grote mond, klein hartje.
Hij heeft zo'n leuke grote kop .

Onze dikke Tommie [Boxer]:

En Twis [Dwerg Pincher]:
"People are stupid and just want to be loved. That's the only reason anyone does anything."
"Een toekomst was iets voor mensen die nog nergens waren."
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:47:41 #270
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_84331361
Wat een mooie foto's allemaal met mooie honden
Oh-Oh,wat heb je toch weer geweldige foto's! Maak je die altijd zelf? |Ik ben daar dus echt niet goed in he
pi_84337034

Gezellig in de tuin zitten...
"People are stupid and just want to be loved. That's the only reason anyone does anything."
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:36:31 #272
176471 oh-oh
pi_84344613
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:47 schreef Guess. het volgende:
Wat een mooie foto's allemaal met mooie honden
Oh-Oh,wat heb je toch weer geweldige foto's! Maak je die altijd zelf? |Ik ben daar dus echt niet goed in he

Allemaal zelfgemaakt ja, zittend in het water
Had ik maar een goede camera, dan maakte ik dr nog meer
Hoe gaat met met de dogz en de beeb?
Heb je nog wat foto's????

En wat zijn Tom en Twis een heerlijk duo
( Groucho Marx )
pi_84347551
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Allemaal zelfgemaakt ja, zittend in het water
Had ik maar een goede camera, dan maakte ik dr nog meer
Hoe gaat met met de dogz en de beeb?
Heb je nog wat foto's????

En wat zijn Tom en Twis een heerlijk duo
Een goede camera? Wat heb je nu dan, want deze foto's zijn al zo mooi .

"Leuk hoor... " .
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:47:04 #274
176471 oh-oh
pi_84347591
Ik heb echt een vreselijke Olympus SP 570.
Rotding is het!
( Groucho Marx )
pi_84348154
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:33 schreef mich1992 het volgende:
[ afbeelding ]

Gezellig in de tuin zitten...

LOL Kijk ze zitten
pi_84369213
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:41 schreef Faithfulness het volgende:
HA-HAAAAAAA-HAAAAAAAAAAA

*klikfoto*
[ afbeelding ]

HATSJOEEEEEEEEEEEEEEEEE

oh-oh! Wat een prachtige foto's weer!

Hij (zij?) ziet eruit als een grapperd
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:03 schreef MissBitchy het volgende:

[ afbeelding ]

Wat een mooie kruising Kom je vaker foto's posten?
pi_84370073

Duivelsgebroed hangt weer eens in de tuin.
pi_84370215
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:27 schreef mich1992 het volgende:
[ afbeelding ]

Hihi , ik vind ze echt een geweldig duo, mini en maxi. Is de mini ook veel drukker?
pi_84370331
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Hihi , ik vind ze echt een geweldig duo, mini en maxi. Is de mini ook veel drukker?
Ja, de grote is al zo'n oude, slome lobbes die niemand kwaad doet. De kleine daarentegen is nogal fel, probeert stoer te zijn en speelt vooral de baas over de grote .
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:42:33 #280
176471 oh-oh
pi_84370782
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:27 schreef mich1992 het volgende:
[ afbeelding ]

Whahahaha geweldig, kijk die Pinscher gehaaid kijken en die boxer lekker sullig.
Ik noem mijnes ook altijd duivelsgebroed / addergebroed / muppetshow / familie Flodder etc
( Groucho Marx )
pi_84375362
ben je bitch niet lijkt ie ze zeggen
You can make it ?
pi_84390442

vrijdag 23 juli 2010 @ 11:10:46 #283
176471 oh-oh
pi_84390748
Schitterende zeehonden zeeend
( Groucho Marx )
pi_84391599
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:00 schreef zeeeend het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ahhhww
pi_84394243
Is het nog ver naar Engeland?

Kop houden ,doorzwemmen !
pi_84401782
jouw honden doen me denken aan onze duitse herder die trok de bolderkar met mijn zussen erin zo de duinen door :-)
You can make it ?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:45:13 #287
176471 oh-oh
pi_84418006
Heerlijk vrijdagavondplaatje:

Relax!

Oh ooooooh, here comes Sjonnie!

:')
( Groucho Marx )
pi_84419012
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:45 schreef oh-oh het volgende:
Heerlijk vrijdagavondplaatje:
[ afbeelding ]
Relax!
[ afbeelding ]
Oh ooooooh, here comes Sjonnie!
[ afbeelding ]
:')

Haha snurkend en wel :P.

:o

Tommie wordt ook wel eens als matje gebruikt :'):

*Slechte foto maar het gaat om het idee :')*
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:07:34 #289
176471 oh-oh
pi_84419077
OMG die tweede, sweetness!
Hier stapelt het spul ook heel goed, mss moet ik nog maar een grote hond nemen zodat die kleintjes lekkerder kunnen liggen!
( Groucho Marx )
pi_84428482
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:07 schreef oh-oh het volgende:
OMG die tweede, sweetness!
Hier stapelt het spul ook heel goed, mss moet ik nog maar een grote hond nemen zodat die kleintjes lekkerder kunnen liggen!

Haha, dat lijkt me wel een geweldig gezicht :D , een grote hond en alle kleintjes erbij, die hem dan als zitzak kunnen gebruiken om te liggen. :Y
En Sjon een groter vriendje om mee te spelen *O*
pi_84430886
Tessy vliegt :')

pi_84431562
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:48 schreef Lau. het volgende:
Tessy vliegt :')

[ afbeelding ]

Aw :D Geweldige actiefoto :D Klapperende oortjes O+
pi_84494916

maandag 26 juli 2010 @ 09:34:09 #294
176471 oh-oh
pi_84494971
Ooooooooooh Tessy O+
Billy duikt ook!

( Groucho Marx )
  maandag 26 juli 2010 @ 13:00:27 #296
44200 Sjeekie_Beekie
pi_84500894
De zeehondjes van Zeeeend O+.
Flying Tessy O+.
Tommie de slaapzak O+.
En stokstaartje Billy O+.

Lara heeft van de week ook veel gezwommen. Eindelijk was het weer wat afgekoeld en hadden we alletwee fut genoeg om van huis te gaan. En we hebben ook weer regelmatig gefietst. Ik merk wel aan Lara dat als het een tijd lang te warm is geweest om te fietsen, dat haar conditie wel wat minder wordt. Maar bij tropische temperaturen is het ook alleen maar weer om lekker te slapen. Meer doet ze over het algemeen ook niet.

Afgelopen zaterdag heeft ze wel een stomme actie uitgehaald. We hadden vrienden op visite en lekker ge-BBQ-ed. 's Avonds koelde het af, dus hup de vuurkorf en de kachel aan in de tuin. Lara is heul niet bang nie van vuur en loopt er soms vlak langs. Zo ook afgelopen zaterdag... opeens kreeg ze het op haar heupen dat ze moest krabben aan haar kop en ze hing zo *PLOF* met d'r rug tegen de kachel aan. Zelf had ze nog niets in de gaten. Ik trok haar snel aan haar nekvel er vanaf, maar toch hing er zo'n schroeilucht. Binnen met groot licht even gekeken en jawel hoor, over een afstand van een centimeter of 5 had ze haar haren weggeschroeid. Gelukkig niet tot op de huid, maar je kan wel degelijk zien dat die pluk haren daar half zo lang is nu.

Het blijft een stomme joekel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oudste, Jongste en Lara
  maandag 26 juli 2010 @ 13:11:28 #297
176471 oh-oh
pi_84501293
Oeh, dat was voor mijn honden niet zo pijnloos afgelopen, zo een actie :o
Lang leve dr dikke vacht!
( Groucho Marx )
pi_84502865
Mooie foto's weer! En veel hondjes in het water Wij hebben afgelopen weekend ook gewandeld en gezwommen:

Rani wil haar bal uit het water hebben, maar zo lukt het niet...

In het water dan maar en zwemmen!

Hebbes! Weer terug brengen naar de baas:

Puck is niet zo dol op water, maar komt wel vrolijk aanstuiven als je roept:

In volle vaart!

Even een koekje komen halen:

En dan weer samen met je grote zus de horizon tegemoet!
  maandag 26 juli 2010 @ 13:55:59 #299
176471 oh-oh
pi_84503071
Oh die hebben ook echt genoten.
Die van mij hadden niet echt last van de hitte maar ze zijn nu wel extra hyper nu het weer koel is
( Groucho Marx )
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:36:50 #300
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_84537733

O+.
pi_84544555
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:36 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

O+.
Rawr. oO<
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')