quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:43 schreef Nico_Galijk het volgende:-knip-
Zit Lara ook op een jachthonden training? Helaas ben ik vaak niet mee naar de training aangezien het eigenlijk de hond van mijn moeder is en zij is in feite de "alpha" voor de hond. De trainer wilt daarnaast graag verwarring/afleiding voorkomen door maar 1 baasje mee te laten doen. Maar de keren dat ik aan de kant mee keek zag ik toch wel dat (jacht)honden deze training helemaal geweldig vinden.
Prachtige hond trouwens! Toen ik dat kopje zag zag ik even mijn eigen hond er in

Hoewel Sue erg kortharig is voor het ras.
-knip-
Lara en ik zitten sinds april vorig jaar op jachttraining in Dongen. We vinden vooral leuk om samen bezig te zijn.
* HIER * kan je onze belevingen lezen van de diplomadag van twee weken geleden.
Lara heeft nogal een eigen mening, een goede neus EN slechte oren. Vorig jaar december ging ze achter de

-tjes aan in het bos en kwam ze een nacht niet thuis. Dit is te lezen in
* DIT * topic.
Beetje bij beetje krijgen we het vertrouwen in elkaar terug, al durf ik haar alleen aan een lange lijn met een eind hout er aan los te laten. Als ze er weer vandoor gaat, dan loopt ze zich vanzelf vast in de struiken/kreupelhout.
Waar traint je moeder met Sue? Op onze hondenschool zijn mederoedelgenoten altijd wel welkom. Als is het maar om wild te sjouwen, slepen te trekken of op te gooien bij het markeren. Het is niet de bedoeling dat Jan-en-Alleman meekomt, maar mijn broer en nichtje zijn ook een keer mee wezen kijken en komen helpen. Mijn vriend gaat ook regelmatig mee, dan helpt hij bij de proeven of ligt met de camera in het veld om actie-foto's te maken.
Qua training doe ik dat ook altijd zelf. Sinds de puppiecursus al. Ik zorg er ook voor dat ik altijd naar de training kan. Ik ben zelfs minder gaan werken om met Lara op zaterdag te kunnen trainen. En is er een feestje of wat dan ook, dan weten al mijn vrienden en familie dat ik eerst naar de training ga en daarna pas kom. Ik doe niet mee aan wedstrijden, maar we vinden het wel leuk om samen bezig te zijn.
Als ik Lara's spulletjes in haar rugzak gooi, dan weet ze hoe laat het is en springt ze zowat in mijn nek van blijdschap. Achter in de auto is ze de laatste vijf minuten, voordat we op de hondenschool of het jachtveld zijn, ook aan het ijsberen, omdat ze weet dat ze dan weer mag werken.
Voor de rest is het gewoon lekkere, leuke, lieve joekel. Ze is superdol op mijn nichtjes [van 3 jaar en 5 weken], het buurmeisje en -jongen [bijna 4 en ruim 1], je kan haar overal mee naar toe nemen en in de winter kan ze zo lekker mijn voeten warm houden op de bank. En daarnaast wil ze altijd bij me komen liggen als ik op de fatboy lig, dan komt ze helemaal lepeltje-lepeltje liggen met haar poot in mijn nek. Of met haar kont in mijn gezicht als ze zich heeft omgedraaid. Wij zouden haar voor geen goud willen missen in ieder geval.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.