abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82354596
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:58:37 #2
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_82354739
tvp
Bedankt Hans.
pi_82355368
Denken jullie dat het nog goedkomt?

Of is het einde van het Westen nabij? Waar we bij de boeren moeten gaan bedelen, en er overal wanorde uitbreekt?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 juni 2010 @ 01:50:31 #4
862 Arcee
Look closer
pi_82355657
OP.

[ Bericht 79% gewijzigd door Arcee op 05-06-2010 10:04:23 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 01:57:34 #5
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_82355754
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 01:31 schreef Liteuser het volgende:
Denken jullie dat het nog goedkomt?

Of is het einde van het Westen nabij? Waar we bij de boeren moeten gaan bedelen, en er overal wanorde uitbreekt?
Einde niet wel anders dan voorheen.. En uiteraard gaat dit niet zonder slag en stoot, pas als men over een jaar tot 2 jaar echt de bezuinigingen gaan voelen mag je je borst nat maken..
pi_82357579
tvp
pi_82358687
het is echt dat hier in het westen diverse regeringen zich met die hele Griekse toestand inlaten terwijl ze daarmee de rest van de andere economieen,en dus ook de euro,op het spel zetten met in het achterhoofd, 'komt wel goed'.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  FOK!fotograaf zaterdag 5 juni 2010 @ 11:01:21 #8
18921 freud
Who's John Galt?
pi_82359340
Een tvp met het goeie stukje van dvr uit het vorige deel van deze saga:
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:40 schreef dvr het volgende:
Ik kopieer-en-plak even een stukje van elders omdat er wat interessante cijfers instaan. Het gaat over Implicit Debt, d.w.z. de publieke schuldbedragen waarin niet alleen de huidige staatsschuld en tekort in zijn verwerkt maar ook de toekomstige verplichtingen:
The Euro Is Washed Up — But the Dollar Is No Better
by Claus Vogt

Greece has made it obvious: The euro is doomed. This fact had been obvious to all the euro critics from the very beginning. All the arguments against the possibility of a common currency for very disparate countries had been raised, but brushed away by overzealous politicians.

They’ll learn their monetary lesson the hard way in the coming years.

Unfortunately the current discussion about Greece, Spain and all the other PIIGS countries is very superficial … Greece is everywhere!

In fact, the whole western world and Japan are over indebted …

You’ve likely read in the press about debt to GDP figures like 200 percent for Japan, 115 percent for Italy, 113 percent for Greece, 85 percent for the U.S., 76 percent for France, 73 percent for Germany, or 70 percent for the UK.

These are dangerous levels, although not outrageous ones. But government officials don’t tell the whole story; they sugarcoat the real dimension of the over indebtedness.

That’s why you need to understand …

Explicit Versus Implicit Debt Levels

Explicit debt leaves out important obligations like pensions and social security. If you add these in, you get what economists call the implicit government debt.

And if you use the implicit government debt to GDP ratio, the picture is much bleaker. Look for yourself:

Germany: 255 percent
France: 255 percent
UK: 530 percent
U.S.: 570 percent

This is frightening, indeed. These obligations are unbearable. Which means governments all over the world will have to break many of the promises their predecessors have made to get elected.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 12:38:27 #9
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82361868
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 11:01 schreef freud het volgende:
Een tvp met het goeie stukje van dvr uit het vorige deel van deze saga:
[..]

Laten we dan maar de boel opblazen en nog even lekker 5 jaar leven

Is er nou nog één sterke munt in de wereld?
shoarma is lekker
pi_82362024
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:38 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

De Zloty
Polen een land zonder schulden met een hardwerkende jonge bevolking
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=PLNEUR=X&t=5y&l=on&z=m&q=l&c=

Hier schulden maken en omwisselen voor Zloty's
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 12:46:20 #11
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82362104
Geen pensioenen daar? Geen banken tot over de oren in de shit?
shoarma is lekker
pi_82362208
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:38 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Eh... goud?
Goud kan je niet bijdrukken
pi_82362212
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:46 schreef aarsschimmel het volgende:
Geen pensioenen daar? Geen banken tot over de oren in de shit?
Een jonge bevolking die moet nog gaan sparen

Banken zijn nog in ontwikkeling, wel zijn er veel deelnames/ buitenlandse banken, ING bv
Belastingen zijn laag
http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=4760&location=&highlight=Economische%20ontwikkeling
pi_82362274
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:43 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

De Zloty
Polen een land zonder schulden met een hardwerkende jonge bevolking
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=PLNEUR=X&t=5y&l=on&z=m&q=l&c=

Hier schulden maken en omwisselen voor Zloty's

Dat jong dat weet ik nog niet zo... Volgens de CIA krimpt de bevolking er met dit jaar enigszins.
pi_82362312
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:52 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Dat jong dat weet ik nog niet zo... Volgens de CIA krimpt de bevolking er met dit jaar enigszins.
Nou ga er eens heen dan
het stikt van de kinderen, dat komt ook door het sterke RK geloof
pi_82362481
Polen doet het best leuk, maar is zeker niet heilig hoor. En geen schulden? Hun staatsschuld is met 51% helemaal niet zo laag voor Oost-Europese begrippen.

Nee, ik denk dat je maar beter kronen kan kopen. Deense, Zweedse, of Tsjechische. Volgens mij zijn dat namelijk de EU-landen die er macro-economisch het beste voor staan.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:01:34 #17
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82362514
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:53 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Nou ga er eens heen dan
Die krijgen hun portie vergrijzing over >60 jaar
shoarma is lekker
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:03:00 #18
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82362563
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:00 schreef Igen het volgende:
Polen doet het best leuk, maar is zeker niet heilig hoor. En geen schulden? Hun staatsschuld is met 51% helemaal niet zo laag voor Oost-Europese begrippen.

Nee, ik denk dat je maar beter kronen kan kopen. Deense, Zweedse, of Tsjechische. Volgens mij zijn dat namelijk de EU-landen die er macro-economisch het beste voor staan.
Is het mogelijk dat de Denen hun munt gaan loskoppelen van de ¤?
shoarma is lekker
pi_82362666
quote:

[..]

Nou ga er eens heen dan
De cijfers zeggen toch echt anders. Zo'n 1,25 kinderen per vrouw in 2002, ze gaan daar in Polen dus echt een gigantische vergrijzing tegemoet.
pi_82362744
quote:

[..]

Nou ga er eens heen dan
De birth rate is er in 2010 ongeveer gelijk aan NL. De gemiddelde leeftijd is er wel een paar jaar lager, dus een iets jongere bevolging, ja, maar veel scheelt het niet lijkt me.

https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/nl.html
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/pl.html

Maar ja, dat Polen harder werken dan NL-ers, dat geloof ik meteen.
pi_82362767
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Is het mogelijk dat de Denen hun munt gaan loskoppelen van de ¤?
Als de Euro echt valt, dan zullen ze dat toch wel doen, of niet?
pi_82362830
quote:

[..]

Nou ga er eens heen dan
Landen in Europa waar het RK de dominante religie is hebben juist een zeer lage birthrate.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_82362850
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:08 schreef Poekieman het volgende:

[..]

De birth rate is er in 2010 ongeveer gelijk aan NL. De gemiddelde leeftijd is er wel een paar jaar lager, dus een iets jongere bevolging, ja, maar veel scheelt het niet lijkt me.
Geboortecijfers zeggen niet zo veel, omdat ze nogal kunnen schommelen.

Daarnaast heb je bij een lagere levensverwachting een hoger geboortecijfer nodig om de bevolking op peil te houden.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:12:10 #24
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82362854
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:08 schreef Poekieman het volgende:

[..]

https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/nl.html
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/pl.html

Maar ja, dat Polen harder werken dan NL-ers, dat geloof ik meteen.
Ik vraag het me af. Misschien om een muurtje te metselen. Ik denk dat Nederland toch een stuk aantrekkelijker is om bijvoorbeeld een hoofdkantoor te plaatsen. Nederland staat best goed bekend in het buitenland. We zijn ook niet voor niks een van de rijkste landen in Europa gekeken naar GDP (na Noorwegen met zijn olie en gas, Ierland, Zwiterserland en al die kleine kutlandjes waar je geen belasting hoeft te betalen)
shoarma is lekker
pi_82363088
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Als de Euro echt valt, dan zullen ze dat toch wel doen, of niet?
Daarin zijn ze niet volledig vrij.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:22:27 #26
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82363152
Ja als de euro valt lijkt me dat vrij logisch. Alsof ze hun eigen munt dan ook meteen express laten vallen . Maar ik bedoel vooral als de euro nog wat zwakker wordt, maar nog niet meteen valt.
shoarma is lekker
pi_82363326
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:20 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Daarin zijn ze niet volledig vrij.
In ieder geval is er wel een precedent van een land in het Wisselkoersmechanisme II, dat de waarde van de eigen munt meermaals naar boven mocht aanpassen.
pi_82390859
Wanneer is de volgende interventie? Gaat wel rap de laatste tijd. Net even analyses van GS en Bofa zitten lezen, die zitten wel er wel aardig warmpjes bij nu.

Wel grappig, iemand zei over Central Banks, they are becoming the laughingstock of the marketplace.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 6 juni 2010 @ 13:17:26 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82391577
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:59 schreef axis303 het volgende:
Wanneer is de volgende interventie? Gaat wel rap de laatste tijd. Net even analyses van GS en Bofa zitten lezen, die zitten wel er wel aardig warmpjes bij nu.

Wel grappig, iemand zei over Central Banks, they are becoming the laughingstock of the marketplace.
schandalig toch?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82391580
tvp.

Hopelijk ben ik net op tijd met het afronden van mijn Master studie om vervolgens te kunnen emmigreren naar een land die juist in opkomst is.

De cijfers en ontwikkelingen zijn niet zodanig dat ik vermoed in Nederland oud te willen worden.
Profiel opgeheven.
  zondag 6 juni 2010 @ 13:28:19 #31
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82391959
quote:
Master studie
Daaraan ben je ook niet verbonden aan Nederland hoor.
shoarma is lekker
pi_82392589
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:28 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Daaraan ben je ook niet verbonden aan Nederland hoor.
Klopt helemaal. Maar is wel heel erg korte termijn om te gaan emmigreren

Nee over anderhalf jaar ga ik eens kijken waar ik mogelijkerwijs een Phd kan doen in het buitenland
Profiel opgeheven.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:17:59 #33
299076 Bruno25
brunoboy
pi_82394097
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:43 schreef Bierie het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Maar is wel heel erg korte termijn om te gaan emmigreren

Nee over anderhalf jaar ga ik eens kijken waar ik mogelijkerwijs een Phd kan doen in het buitenland
leuk en ik heb meebetaald voor jouw studie en dan ga je die in het buitenland te gelde maken??
pi_82395097
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:17 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

leuk en ik heb meebetaald voor jouw studie en dan ga je die in het buitenland te gelde maken??
Ja en? Wat dacht je van alle immigranten die naar Nederland komen? Die maken hier een opleiding ten gelde waar wij zelf helemaal geen cent aan hebben meebetaald. Dat is net zo (on)eerlijk.
pi_82395858
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:17 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Ik had die studie even zo goed elders kunnen doen en mijzelf in Nederland kunnen vestigen. Vind dat altijd zo een maf argument. Het is niet alsof ik vantevoren strategisch heb bedacht misbruik te maken van het Nederlands onderwijs systeem. Ik ben hier slechts bij louter toeval geboren

En wat wil je dan? Een ieder die in Nederland heeft gestudeerd economisch krijgsgevangene maken?
Profiel opgeheven.
  zondag 6 juni 2010 @ 15:30:33 #36
299076 Bruno25
brunoboy
pi_82397218
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:57 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ik had die studie even zo goed elders kunnen doen en mijzelf in Nederland kunnen vestigen. Vind dat altijd zo een maf argument. Het is niet alsof ik vantevoren strategisch heb bedacht misbruik te maken van het Nederlands onderwijs systeem. Ik ben hier slechts bij louter toeval geboren

En wat wil je dan? Een ieder die in Nederland heeft gestudeerd economisch krijgsgevangene maken?
Nou, dat je de investering die Nederland in jouw gedaan heeft terugbetaald, dus tik maar even 500.000 euro af, voor je de koffer inpakt, ja??
  zondag 6 juni 2010 @ 15:31:15 #37
299076 Bruno25
brunoboy
pi_82397256
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en? Wat dacht je van alle immigranten die naar Nederland komen? Die maken hier een opleiding ten gelde waar wij zelf helemaal geen cent aan hebben meebetaald. Dat is net zo (on)eerlijk.
Dat is net zo fout.
Die moeten ook een lening gaan nemen voortaan
pi_82397552
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:30 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Nou, dat je de investering die Nederland in jouw gedaan heeft terugbetaald, dus tik maar even 500.000 euro af, voor je de koffer inpakt, ja??
Contant of had je dat liever in chocolade letters
En het is overigens jou niet jouw

Geen idee waarom maar ik ga eens proberen serieus te reageren op deze nonsens: Hoe stel jij je de wereld dan voor? Je wilt een verbod op migratie van mensen op grond van geinvesteerde studiekosten?

Overigens begint dit wel erg offtopic te worden zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bierie op 06-06-2010 15:45:02 ]
Profiel opgeheven.
pi_82397743
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:31 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Dat is net zo fout.
Die moeten ook een lening gaan nemen voortaan
Een lening nemen? Nee hoor. Het is juist net andersom. Mensen die naar Nederland immigreren, voegen waarde toe aan de Nederlandse maatschappij, zonder dat de Nederlandse staat voor hen een cent aan kinderbijslag of onderwijs heeft hoeven uitgeven. In jouw denktrant zou het dus logisch zijn, om iedere immigrant deze uitgespaarde kosten alsnog te vergoeden.

Kortom, elke immigrant zouden we een zak geld van minstens ¤ 17.000 (kinderbijslag) + ¤ 40.000 (basisonderwijs) + ¤ 28.000 (4 jaar vmbo-onderwijs) = ¤ 85.000 cadeau moeten doen. Is dat echt wat jij wil?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2010 15:41:56 ]
pi_82397935
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Een lening nemen? Nee hoor. Het is juist net andersom. Mensen die naar Nederland immigreren, voegen waarde toe aan de Nederlandse maatschappij, zonder dat de Nederlandse staat voor hen een cent aan kinderbijslag of onderwijs heeft hoeven uitgeven. In jouw denktrant zou het dus logisch zijn, om iedere immigrant deze uitgespaarde kosten alsnog te vergoeden.

Kortom, elke immigrant zouden we een zak geld van minstens ¤ 17.000 (kinderbijslag) + ¤ 40.000 (basisonderwijs) + ¤ 28.000 (4 jaar vmbo-onderwijs) = ¤ 85.000 cadeau moeten doen. Is dat echt wat jij wil?
Ja maar moet die immigrant dat dan ontvangen of de regering van de desbetreffende immigrant (die heeft immers volgens de logica van Bruno geinvesteerd)

In dat eerste geval loont het voor mij helemaal om te gaan immigreren natuurlijk!
Profiel opgeheven.
pi_82398331
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:44 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ja maar moet die immigrant dat dan ontvangen of de regering van de desbetreffende immigrant (die heeft immers volgens de logica van Bruno geinvesteerd)
De migrant natuurlijk, want als die ervoor kiest om in een land met goedkoop en goed onderwijs geboren te worden, dan moet hij/zij van die keuze natuurlijk ook het profijt kunnen incasseren. Anders haal je alle marktincentives weg, zowel de incentive om als baby het juiste geboorteland te kiezen als de daardoor veroorzaakte incentive voor landen om de kostenefficiëntie in het onderwijs te vergroten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2010 15:53:31 ]
  zondag 6 juni 2010 @ 17:33:34 #42
299076 Bruno25
brunoboy
pi_82403826
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:44 schreef Bierie het volgende:

[..]

In dat eerste geval loont het voor mij helemaal om te gaan immigreren natuurlijk!
nee, binnenkort moet de student volledig zelf betalen voor zijn opleiding, dat lijkt me eerlijk, dat kan middels een studielening.

Studenten die bijna gratis gestudeerd hebben hier, en nu weggaan, moet die 500.000 aftikken voor ze vertrekken.
Heb je hier een chirurg duur opgeleid en dan vertrekt meneer naar de USA, nee das lekker daar gaat het belastinggeld van Henk en Ingrid
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Een lening nemen? Nee hoor. Het is juist net andersom. Mensen die naar Nederland immigreren, voegen waarde toe aan de Nederlandse maatschappij, zonder dat de Nederlandse staat voor hen een cent aan kinderbijslag of onderwijs heeft hoeven uitgeven.
Nee, studeren doe je voor jezelf, niet voor mij
Kosten die nu de overheid voor jouw maakt moet je vergoeden of zelf betalen

En als je naar Nederland komt met kinderen heb je uiteraard recht op kinderbijslag gedurende de tijd dat je hier bent, ben je ergens anders dan val je onder die wetgeving, met alle voors en tegens

Is de economische regel, kosten daar neerleggen waar ze gemaakt worden

[ Bericht 2% gewijzigd door Bruno25 op 06-06-2010 17:45:19 ]
pi_82404563
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:33 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

nee, binnenkort moet de student volledig zelf betalen voor zijn opleiding, dat lijkt me eerlijk, dat kan middels een studielening.

Studenten die bijna gratis gestudeerd hebben hier, en nu weggaan, moet die 500.000 aftikken voor ze vertrekken
Dan moet je dus ook iedere afgestudeerde immigrant 500.000 euro cadeau geven. Anders is het niet eerlijk.

Want stel nou eens dat er een exacte kopie van Nederland bestond, laten ik dat even Laaglandië noemen. Als dan een afgestudeerd persoon van Nederland naar Laaglandië verhuist, dan is dus per definitie het nadeel dat hij Nederland toebrengt, precies even groot als het voordeel dat hij Laaglandië bezorgt. Het zou daarom volstrekt onrechtvaardig zijn om die persoon 500.000 euro in rekening te brengen voor een verhuizing die netto geen kosten veroorzaakt.
pi_82404795
Er zijn dan dus twee oplossingen:
1. Laaglandië maakt per migrant 500.000 euro naar Nederland over, en vice versa, of
2. Laaglandië geeft elke immigrant 500.000 euro cash.

Zie het ook maar zo:
In een land als de VS betaal je de kosten voor het onderwijs direct zelf. In Nederland betaal je de kosten voor het onderwijs later, indirect, via de belasting. Een migrant die van de VS naar Nederland verhuist betaalt dus dubbel voor z'n studie: één keer direct in de VS, en nog eens in Nederland in de vorm van belasting. Nu staat daar tegenover dat iemand die van Nederland naar de VS verhuist noch in Nederland noch in de VS betaalt. Netto heft dat elkaar op. Met jouw idee voor een eenzijdige heffing voor emigranten verstoor je die balans, dat is dus niet rechtvaardig.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2010 18:02:13 (Foutje) ]
pi_82405305
quote:

[..]

Heb je hier een chirurg duur opgeleid en dan vertrekt meneer naar de USA, nee das lekker daar gaat het belastinggeld van Henk en Ingrid
[..]

En omgekeerd komen er chirurgen vanuit de VS in Nederland wonen omdat ze de tulpen hier zo mooi vinden. Of zijn Henk en Ingrid Xenofoob?

Oh dus een ieder die studeert die doet dat enkel voor zichzelf. Dus mensen die ontwikkelings studie hebben gevolgd, arts zijn geworden of wetenschappelijk onderzoek verrichten waarmee je zieke mensen kan genezen zijn eigenlijk ontzettend associaal?

Kan mij prima vinden in een sociaal leenstelsel waarmee je zelf de studiekosten (uiteindelijk) betaalt. Maar om 500.000 euro af te tikken omdat je wilt gaan verhuizen is natuurlijk onzin. Ik hoop (ga er van uit) dat jij dat zelf ook eigenlijk wel realiseert
Profiel opgeheven.
  zondag 6 juni 2010 @ 19:53:01 #46
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82409682
quote:

[..]

Studenten die bijna gratis gestudeerd hebben hier, en nu weggaan, moet die 500.000 aftikken voor ze vertrekken.
[..]

En als je naar Nederland komt met kinderen heb je uiteraard recht op kinderbijslag gedurende de tijd dat je hier bent, ben je ergens anders dan val je onder die wetgeving, met alle voors en tegens

Is de economische regel, kosten daar neerleggen waar ze gemaakt worden
Vind er toch wel wat in zitten hoor. Je moet eens weten wat het kost om iemand tot arts op te leiden.
Dat je studeren voor jezelf en niet voor een ander doet vind ik dan weer onzin. Als niemand in Nederland een (universitaire) studie had gevolgd hadden Henk & Ingrid met VMBO T geen HD-tv gehad en konden ze niet minimaal een keer per jaar met het vliegtuig naar Kreta.
shoarma is lekker
pi_82428293
quote:
Euro 'will be dead in five years'

The euro will have broken up before the end of this Parliamentary term, according to the bulk of economists taking part in a wide-ranging economic survey for The Sunday Telegraph.

The single currency is in its death throes and may not survive in its current membership for a week, let alone the next five years, according to a selection of responses to the survey – the first major wide-ranging litmus test of economic opinion in the City since the election. The findings underline suspicions that the new Chancellor, George Osborne, will have to firefight a full-blown crisis in Britain's biggest trading partner in his first years in office.

Of the 25 leading City economists who took part in the Telegraph survey, 12 predicted that the euro would not survive in its current form this Parliamentary term, compared with eight who suspected it would. Five declared themselves undecided. The finding is only one of a number of remarkable conclusions, including that:

• The economy will grow by well over a percentage point less next year than the Budget predicted in March.

• The Government will borrow almost £10bn less next year than the Treasury previously forecast, despite this weaker growth.

• Just as many economists think the Bank of England will not raise rates until 2012 or later as think it will lift borrowing costs this year.

But the conclusion on the euro is perhaps the most remarkable finding. A year ago or less, few within the City would have confidently predicted the currency's demise. But the travails of Greece, Spain and Portugal in recent weeks, plus German Chancellor Angela Merkel's acknowledgement that the currency is facing an "existential crisis", have radically shifted opinion.

Two of the eight experts who predicted that the currency would survive said it would do so only at the cost of seeing at least one of its members default on its sovereign debt. Andrew Lilico, chief economist at think tank Policy Exchange, said there was "nearly zero chance" of the euro surviving with its current membership, adding: "Greece will certainly default on its debts, and it is an open question whether Greece will experience some form of revolution or coup – I'd put the likelihood of that over the next five years as around one in four."

Douglas McWilliams of the Centre for Economics and Business Research said the single currency "may not even survive the next week", while David Blanchflower, professor at Dartmouth College and former Bank of England policymaker, added: "The political implications [of euro disintegration] are likely to be far-reaching – Germans are opposed to paying for others and may well quit."

Four of the economists said that despite the wider suspicion that Greece or some of the weaker economies may be forced out of the currency, the most likely country to leave would be Germany.

Peter Warburton of consultancy Economic Perspectives said: "Possibly Germany will leave. Possibly other central and eastern European countries – plus Denmark – will have joined. Possibly, there will be a multi-tier membership of the EU and a mechanism for entering and leaving the single currency. I think the project will survive, but not in its current form."

Tim Congdon of International Monetary Research said: "The eurozone will lose three or four members e_SEnDGreece, Portugal, maybe Ireland e_SEnD and could break up altogether because of the growing friction between France and Germany."

The recent worries about the euro's fate followed the creation last month of a $1 trillion (£691bn) bail-out fund to prevent future collapses. Although the fund boosted confidence initially, investors abandoned the euro after politicians showed reluctance to support it wholeheartedly.
http://www.telegraph.co.u(...)d-in-five-years.html
pi_82428733
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:09 schreef Bierie het volgende:

[..]

En omgekeerd komen er chirurgen vanuit de VS in Nederland wonen omdat ze de tulpen hier zo mooi vinden. Of zijn Henk en Ingrid Xenofoob?
Ja slimmerd weet jij hoeveel die mensen daar hebben moeten betalen voor hun opleiding??
Waarom denk je dat ik de USA aanhaal, om zo een antwoord te kunnen pareren.
pi_82428741
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan moet je dus ook iedere afgestudeerde immigrant 500.000 euro cadeau geven. Anders is het niet eerlijk.
Zie bovenstaand antwoord
pi_82428990
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:19 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Ja slimmerd weet jij hoeveel die mensen daar hebben moeten betalen voor hun opleiding??
Waarom denk je dat ik de USA aanhaal, om zo een antwoord te kunnen pareren.
Prima. Als jij voor een compleet irreëel idee bent dan zal ik je geen strobreed in de weg leggen hoor.
Er is geen mens die 500K even uit zijn zak kan kloppen (nee ook niet de gemiddelde chirurg heeft dit niet als klein geld in huis slingeren).

En ik blijf het een belachelijk idee vinden om mensen op grond van opleiding gevangen te houden in eigen staat of geld afhandig te maken op grond van zoiets arbitrair. Zoals reeds aangehaald je kiest er niet voor in een land geboren te worden omdat een opleiding er goedkoop is. Je kan er wel voor kiezen om ergens anders te gaan wonen (en imho moet iedereen daar vrij in zijn en dus zonder absurde fiscale straffen).

En dat is het laatste wat ik erover zeg aangezien dit allang niks meer met de val van de euro te maken heeft. (een apart topic is misschien meer op zijn plaats).

[ Bericht 1% gewijzigd door Bierie op 07-06-2010 07:59:41 (toevoeging) ]
Profiel opgeheven.
pi_82429171
tvp
  maandag 7 juni 2010 @ 08:32:01 #52
141482 Q.
JurassiQ
pi_82429331
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:16 schreef RvLaak het volgende:
tvp
Daar hebben we tegenwoordig een mooie knoppie voor hè?
For great justice!
pi_82429439
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:32 schreef Q. het volgende:

[..]

Daar hebben we tegenwoordig een mooie knoppie voor hè?
Moet je wel eerst iedereen duidelijk maken dat ze iets moeten wijzigen bij "opties", want anders werkt het knoppie niet.
pi_82431394
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:41 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Moet je wel eerst iedereen duidelijk maken dat ze iets moeten wijzigen bij "opties", want anders werkt het knoppie niet.
Zal ik eens naar kijken, was vroeg vanmorgen

Ben benieuwd of de details voor de bail-out vanmiddag daadwerkelijk rond komen
  maandag 7 juni 2010 @ 10:51:37 #55
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_82433068
Ok, stel de Euro gaat de komende jaren ECHT door het putje. Dan zou het dus aantrekkelijk zijn om nu een flinke lening aan te gaan.
pi_82434056
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:51 schreef Revolution-NL het volgende:
Ok, stel de Euro gaat de komende jaren ECHT door het putje. Dan zou het dus aantrekkelijk zijn om nu een flinke lening aan te gaan.
Koop een huis, zou ik zo zeggen
  maandag 7 juni 2010 @ 15:08:58 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82444009
Spaanse 10-yr staatsleningen staan nu op een hogere yield dan voor de bailout (4,576%)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 7 juni 2010 @ 16:16:49 #58
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82447741
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zal ik eens naar kijken, was vroeg vanmorgen

Ben benieuwd of de details voor de bail-out vanmiddag daadwerkelijk rond komen
Welke bail-out nu?

Jezus, dit gaat overigens snel! http://www.rtl.nl/%28/fin(...)_worden_verhoogd.xml
shoarma is lekker
pi_82448922
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:16 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Welke bail-out nu?

Jezus, dit gaat overigens snel! http://www.rtl.nl/%28/fin(...)_worden_verhoogd.xml
Wanneer is het rentebesluit van de FED?
  maandag 7 juni 2010 @ 16:45:40 #60
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82449456
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wanneer is het rentebesluit van de FED?
Het gaat over de rente op bonds.
shoarma is lekker
  maandag 7 juni 2010 @ 17:11:44 #61
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_82450843
tvp omdat ik lui ben en geen zin heb om naar mijn opties te gaan en iets aan te vinken.

Wie is er nog belegd? Ik ben mijn posities in Internationale en Euro obligaties aan het afbouwen. Ik denk dat obligaties een flinke tik gaan krijgen.

De vraag is waar parkeer je de opbrengst? In cash, money markets of in goud/zilver?

Of misschien toch maar voor de blue chips gaan?
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:33:46 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82463217
Spaanse 10-yr treasury op 4,60%. Hoogste yield sinds oktober 2008.
Portugal loopt ook weer gestaag op.
Mijn reisverslagen
pi_82463664
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:11 schreef faustkern het volgende:
tvp omdat ik lui ben en geen zin heb om naar mijn opties te gaan en iets aan te vinken.

Wie is er nog belegd? Ik ben mijn posities in Internationale en Euro obligaties aan het afbouwen. Ik denk dat obligaties een flinke tik gaan krijgen.

De vraag is waar parkeer je de opbrengst? In cash, money markets of in goud/zilver?

Of misschien toch maar voor de blue chips gaan?
Zouden aandelen van woningbouwcoöperaties een veilige belegging zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 20:41:14 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 21:08:27 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82465526
BRD heeft vandaag de grootste bezuinigingen uit haar geschiedenis bekend gemaakt, het werd een keer tijd. Hadden ze 10 jaar geleden moeten doen.
Hopelijk krijgen wij straks een regering die het voorbeeld van UK en BRD volgt en krachtig optreed, de overheid flink snijdt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_82465973
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
BRD heeft vandaag de grootste bezuinigingen uit haar geschiedenis bekend gemaakt, het werd een keer tijd. Hadden ze 10 jaar geleden moeten doen.
Hopelijk krijgen wij straks een regering die het voorbeeld van UK en BRD volgt en krachtig optreed, de overheid flink snijdt.
Ah, de FDP heeft intussen ook ingezien dat het echt niet anders kan? Dat de contracyclisch handelende overheid een utopie is?

Maar ik vind het wel jammer van het Stadtschloß. Het is een beetje knullig zo, het oude gebouw is intussen plat en dan wordt een streep door het budget voor de nieuwbouw gezet.

Het artikel op nu.nl laat trouwens ook mooi zien hoe slecht het ANP het Duits beheerst: de "einmalige Kraftakt" vertalen ze met "eenmalige krachttoer", terwijl de correcte vertaling iets als "krachttoer zonder weerga" moet zijn.
  maandag 7 juni 2010 @ 21:25:29 #66
45206 Pietverdriet
pi_82466531
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, de FDP heeft intussen ook ingezien dat het echt niet anders kan? Dat de contracyclisch handelende overheid een utopie is?

Maar ik vind het wel jammer van het Stadtschloß. Het is een beetje knullig zo, het oude gebouw is intussen plat en dan wordt een streep door het budget voor de nieuwbouw gezet.

Het artikel op nu.nl laat trouwens ook mooi zien hoe slecht het ANP het Duits beheerst: de "einmalige Kraftakt" vertalen ze met "eenmalige krachttoer", terwijl de correcte vertaling iets als "krachttoer zonder weerga" moet zijn.
Tja.
De Beheersing van de Duitse Taal begint zelfs onze economie te schaden, Niet alleen dat hoe jonger mensen zijn hoe meer ze een aversie ze hebben tegen Duitsland, ook de beheersing van de taal wordt steeds slechter, en dat is niet bevorderlijk voor onze handelspositie.
pi_82472838
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Zouden aandelen van woningbouwcoöperaties een veilige belegging zijn?
zou mooi zijn als Rutte de opbrengst van die verkopen in de schatkist kan stoppen
pi_82473945
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:05 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

zou mooi zijn als Rutte de opbrengst van die verkopen in de schatkist kan stoppen
Dat zou vooral een gigagrote schending van het eigendomsrecht zijn. Daarnaast kun je in NL helemaal geen aandeel van een woningcorporatie kopen.

Maar bijvoorbeeld aan zo'n Duitse bouw- en spaarcoöperatie (het equivalent van onze woningbouwverenigingen) meedoen lijkt mij helemaal zo gek nog niet. Als ze maar hun vermogen ook echt in stenen hebben zitten dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 23:25:37 ]
pi_82474806
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zou vooral een gigagrote schending van het eigendomsrecht zijn. Daarnaast kun je in NL helemaal geen aandeel van een woningcorporatie kopen.

Maar bijvoorbeeld aan zo'n Duitse bouw- en spaarcoöperatie (het equivalent van onze woningbouwverenigingen) meedoen lijkt mij helemaal zo gek nog niet. Als ze maar hun vermogen ook echt in stenen hebben zitten dan.
Vroeger kon je gewoon lid van een woningbouwvereniging worden, dan moest je ook een inleg storten, net als in Duitsland
pi_82475271
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:38 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Vroeger kon je gewoon lid van een woningbouwvereniging worden, dan moest je ook een inleg storten, net als in Duitsland
Maar kon je ook meer inleggen dan het minimum, als belegging, en kreeg je ook jaarlijks dividend?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2010 23:49:38 ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:18:05 #71
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_82486486
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja.
De Beheersing van de Duitse Taal begint zelfs onze economie te schaden, Niet alleen dat hoe jonger mensen zijn hoe meer ze een aversie ze hebben tegen Duitsland, ook de beheersing van de taal wordt steeds slechter, en dat is niet bevorderlijk voor onze handelspositie.
Ja en? Engels daarintegen kan iedereen inmiddels, ook de Duitsers (eindelijk) Dus wat maakt het uit?
pi_82490460
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:18 schreef luckyb1rd het volgende:

[..]

Ja en? Engels daarintegen kan iedereen inmiddels, ook de Duitsers (eindelijk) Dus wat maakt het uit?
Ja.
pi_82491205
http://www.forexnews.nl/f(...)ch-vast-in-te-graven

Dit is toch duidelijk genoeg? Hoe dan ook de economie zal de komende -tig jaren gewoon niet meer uit dit dal komen!
pi_82491211
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
80 miljard toch? Da's een forse bezuiniging. UK trouwens ook, rond de 6 miljard pond dit jaar alleen al.

Is er iets meer bekend in detail over de terreinen waarop men daar wil bezuinigen?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_82493750
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:03 schreef axis303 het volgende:

[..]

80 miljard toch? Da's een forse bezuiniging. UK trouwens ook, rond de 6 miljard pond dit jaar alleen al.

Is er iets meer bekend in detail over de terreinen waarop men daar wil bezuinigen?
Ik ben verbaasd over hoe optimistisch er word gedaan over de Britse bezuinigingen. Als de Duitsers zo accuut met zulke grote ingrepen komen snap ik niet dat een land dat er veel slechter voorstaat (UK) zo soft wordt behandeld, zogenaamd omdat ze kunnen devalueren. Alsof devaluatie niet eigenlijk het bestelen van de crediteuren is.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:11:47 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82509675
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ben verbaasd over hoe optimistisch er word gedaan over de Britse bezuinigingen. Als de Duitsers zo accuut met zulke grote ingrepen komen snap ik niet dat een land dat er veel slechter voorstaat (UK) zo soft wordt behandeld, zogenaamd omdat ze kunnen devalueren. Alsof devaluatie niet eigenlijk het bestelen van de crediteuren is.
misschien zijn markten dan toch niet unbiased?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:11:59 #77
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82509683
een soort home court advantage
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:23:26 #78
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82510297
maar goed: waarom wordt je tegenwoordig zo hard afgestraft door de financieele markten? ik heb de vraag al eerder gesteld maar onlangs keek ik nog even naar de staatsschuldcijfers van de OESO landen. je ziet overal hele sterke pieken na de tweede wereldoorlog en tijdens de korea oorlog en nog veel regelmatiger vóór de tweede wereldoorlog (enorme pieken, daar is de schuldencrisis van de jaren 80 in NL niks bij). waarom kon dat toen wel? en nu niet? waarom lijkt nu de bandbreedte wat je je kunt permitteren veel smaller te zijn?
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:25:06 #79
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82510405
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waar ik mij ook over verbaas is dat RTL Z vandaag bol stond met het nieuws dat de pond zo hard inzakt na waarschuwing van kredietbeoordelaar Fitch. Maar op de TV BBC World werd daar vreemd genoeg met geen woord over gerept, geen woord! Maar ze gingen wel uitgebreid in op de stakingen in Spanje, en dat de schulden in dat land zo groot zijn
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:31:45 #80
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82510786
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:25 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Waar ik mij ook over verbaas is dat RTL Z vandaag bol stond met het nieuws dat de pond zo hard inzakt na waarschuwing van kredietbeoordelaar Fitch. Maar op de TV BBC World werd daar vreemd genoeg met geen woord over gerept, geen woord! Maar ze gingen wel uitgebreid in op de stakingen in Spanje, en dat de schulden in dat land zo groot zijn
fijn dat ik niet de enige ben die het heb gezien mekkeren op andere landen (met een zogenaamde 13e en 14e maand) kunnen ze goed. kritisch op zichzelf... neuh...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82513952
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:23 schreef Klopkoek het volgende:
maar goed: waarom wordt je tegenwoordig zo hard afgestraft door de financieele markten? ik heb de vraag al eerder gesteld maar onlangs keek ik nog even naar de staatsschuldcijfers van de OESO landen. je ziet overal hele sterke pieken na de tweede wereldoorlog en tijdens de korea oorlog en nog veel regelmatiger vóór de tweede wereldoorlog (enorme pieken, daar is de schuldencrisis van de jaren 80 in NL niks bij). waarom kon dat toen wel? en nu niet? waarom lijkt nu de bandbreedte wat je je kunt permitteren veel smaller te zijn?
Hoe kom je erbij dat er vroeger niets werd gedaan en dat je het je wel kon permiteren. Verder gaat het niet om de hoogte van de staatsschuld maar de betaalbaarheid ervan.

Plus dat de Euro landen geen/beperkt invloed meer hebben over de munt. Waar vroeger gewoon de munt werd gedevalueerd (Drachme, Lira, Peso) is dat nu niet meer mogelijk.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:54:06 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82525653
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat er vroeger niets werd gedaan en dat je het je wel kon permiteren. Verder gaat het niet om de hoogte van de staatsschuld maar de betaalbaarheid ervan.

Plus dat de Euro landen geen/beperkt invloed meer hebben over de munt. Waar vroeger gewoon de munt werd gedevalueerd (Drachme, Lira, Peso) is dat nu niet meer mogelijk.
dat laatste gebeurde niet altijd en zeker niet in de jaren 50 of voor de tweede wereldoorlog.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:38:48 #83
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_82528437
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:02 schreef todaviamoonbathing het volgende:
http://www.forexnews.nl/f(...)ch-vast-in-te-graven

Dit is toch duidelijk genoeg? Hoe dan ook de economie zal de komende -tig jaren gewoon niet meer uit dit dal komen!
Smoke and mirrors. Alsof de USD zo hard is.
The more debt, the better
pi_82543399

Plaatje zerohedge.

Je ziet dat er flink gererisked wordt in landen die zoveel in het nieuws zijn gekomen. Zelfs Hongarije.
Verrassend is dat US weer aandacht krijgt van de CDS speculanten. Het zit bij de top 5 deriskers.
pi_82543891
Italië heeft totaal bijna 4 keer meer schulden dan de VS? .

Edit, dit gaat over CDS.. never mind .
pi_82544920
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:29 schreef Zure_Pruim het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatje zerohedge.

Je ziet dat er flink gererisked wordt in landen die zoveel in het nieuws zijn gekomen. Zelfs Hongarije.
Verrassend is dat US weer aandacht krijgt van de CDS speculanten. Het zit bij de top 5 deriskers.
Kan iemand me uitleggen hoe ik dit plaatje moet interpreteren? Ik weet nog net wat een CDS is, maar wat is bijvoorbeeld het verschil hier tussen bruto en netto?
pi_82546057
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit plaatje moet interpreteren? Ik weet nog net wat een CDS is, maar wat is bijvoorbeeld het verschil hier tussen bruto en netto?
Het geeft trouwens veranderingen aan. Niet openstaande posities.

Bruto principieel geeft het totaal aantal principiele waarde aan van verkochte en gekochte CDS contracten.

Dus als er 1 contract open staat met een gezichtswaarde / principiele waarde van 10 miljoen. Dan is het bruto 10 miljoen.

Netto principieel is wat moeilijker uit te leggen.

http://www.dtcc.com/downl(...)data_explanation.pdf

Linkje met uitleg .
pi_82546671
En toen deed het plaatje het niet meer.

Maar bedankt voor de uitleg / link!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2010 13:30:25 ]
  vrijdag 11 juni 2010 @ 03:29:21 #89
271876 copilco
Elvis is dead
pi_82649761
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:41 schreef Krantenman het volgende:

[..]

wat moet ik wijzigen dan?
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
pi_82656300
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 03:29 schreef copilco het volgende:

[..]

wat moet ik wijzigen dan?
Ik weet niet of het nog steeds zo is maar je moet bij opties de baggerlayout kiezen (dat is, ondanks de naam, de nieuwste layout), en dan bij opties onder Quickreply 'Quickreply onder bericht' of iets dergelijk kiezen. Dan krijg je onderaan de pagina een nieuwe knop die "Volg topic" heet. Als je daarop klikt wordt het topic automatisch toegevoegd aan je actieve topics-lijst.
pi_82701024
Goldman zet in op een verdere verschuiving:
quote:
The firm, one of the most closely watched in the currency markets, said it has changed its underlying view that the sizeable bets against the common currency would reverse soon. Goldman analysts write:

We now think stretched short [euro] positions can persist until currency weakness feeds into notably stronger growth, which then reduces the pressure on Euro-zone governments. In the meantime, the risk of continued political disturbance remains high. Ultimately, however, proof of better growth will ease the endogenous political tensions and this should lead to a reduced EUR risk premium.
Although fiscal reforms are progressing in Spain and other key countries, European politics remained a major source of uncertainty. We did not expect some European sovereign spreads to widen back as much as they did, in particular after the [ European Financial Stability Facility] package. In fact we anticipated at least some persistent narrowing in those spreads where we believe that fiscal consolidation remains entirely manageable. But as it happened, sovereign spreads and CDS have widened quite notably again in places, displaying a high correlation to broader [euro] weakness. In retrospect, we think we could have expected continued political stress.
pi_82739940
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:46 schreef axis303 het volgende:
[..]

Goldman mist kennelijk in de analyse dat we in een overgang zitten van een Duitse naar een Franse euro, dat het risico van instabiliteit dus aan het afnemen is.
pi_82807624
quote:
Greece Cut Four Steps to Junk by Moody’s on Economic ‘Risks’

By Ben Martin

June 14 (Bloomberg) -- Greece’s credit rating was cut four steps to non-investment grade, or junk, by Moody’s Investors Service, which cited the country’s economic “risks.”

The rating was lowered to Ba1 from A3, Moody’s said in a statement today from London. The outlook is stable, it said. Greece is already rated junk by Standard & Poor’s.

The European Union last month announced a rescue package of almost $1 trillion, with support from the International Monetary Fund, to shore up the finances of the region’s weakest economies amid concern that governments will struggle to narrow their budget deficits.

“It’s a significant downgrade,” said Kevin Flanagan, a Purchase, New York-based fixed-income strategist for Morgan Stanley Smith Barney. “It’s not a surprise to people, but the timing and magnitude is what has taken Treasuries off the lows and is providing some support.”

The yield on the 10-year Treasury note rose six basis points to 3.30 percent, after rising to 3.33 percent.

“The Ba1 rating reflects our analysis of the balance of the strengths and risks associated with the euro-zone-IMF support package,” Sarah Carlson, vice president-senior analyst in Moody’s sovereign risk group, said in the statement.

S&P cut Greece’s credit rating to non-investment grade on April 27, the first time a euro member lost its investment-grade since the euro’s 1999 debut. S&P warned that bondholders could recover as little as 30 percent of their initial investment if the country restructures its debt.
BB
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 14 juni 2010 @ 21:51:34 #94
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_82809262
Amerikaanse ratings.
Bedankt Hans.
pi_82809388
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:51 schreef bascross het volgende:
Amerikaanse ratings.
Bestaan er dan nog andere
  maandag 14 juni 2010 @ 21:54:39 #96
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_82809479
Nee, daarom is het ook zo lachwekkend.
Bedankt Hans.
pi_82809564
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:54 schreef bascross het volgende:
Nee, daarom is het ook zo lachwekkend.
Ik vind dat eerder om te
  maandag 14 juni 2010 @ 21:59:54 #98
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_82809792
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_82821282
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Bestaan er dan nog andere
S&P is nog Engels... Nog wel
  dinsdag 15 juni 2010 @ 08:21:28 #100
141482 Q.
JurassiQ
pi_82821304
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]

S&P is nog Engels... Nog wel
S&P is hartstikke Amerikaans. Fitch is Engels.
For great justice!
pi_82821312
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:21 schreef Q. het volgende:

[..]

S&P is hartstikke Amerikaans. Fitch is Engels.

Oeps... A well, allemaal 1 pot nat.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:50:26 #102
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_82825091
Moody's is inmiddels wel een beetje laat. Inmiddels verwacht de markt toch al een soort debt restructuring.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:00:18 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82830358
quote:
'EU wil start onderhandelingen toetreding IJsland'

(Novum/Dow Jones) - De EU-lidstaten koersen aan op het begin van onderhandelingen met IJsland over toetreding van dat land tot de Europese Unie, meldt Het Financieele Dagblad dinsdag.
'EU wil start onderhandelingen toetreding IJsland'

Uitgangspunt bij de voorbereiding van de besprekingen is dat IJsland werk maakt van een uitspraak van de geschillencommissie van de vrijhandelsassociatie Efta, dat stelt dat IJsland zich aan zijn verplichtingen aan Nederlandse en Britse spaarders moet houden bij terugbetaling van spaartegoeden na het faillissement van de IJslandse bank Icesave.

Minister Maxime Verhagen maakte volgems het FD gisteren in Luxemburg duidelijk dat het begin van de onderhandelingen over EU-toetreding een goede hefboom biedt om over de terugbetaling een akkoord te bereiken, stelt de krant.
Wat een gevoel voor timing
Mijn reisverslagen
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:33:39 #104
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82831784
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wat een gevoel voor timing
Idd, slechte timing, maar het gaat hier om de stap van potentiële lidstaat naar alleen kandidaat-lidstaat voor de EU. Zo is Turkije al lang kandidaat-lidstaat. Niet dat Turkije met hun efforts op het gebied van de mensenrechten, en gebrek aan respect daarvoor, veel kans maken om daadwerkelijk lid te worden

[ Bericht 0% gewijzigd door SemperSenseo op 15-06-2010 13:39:47 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82847084
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:46 schreef axis303 het volgende:
[..]

GS indicator.

Altijd contrair handelen. . Of ze zijn nu bezig met een short squeeze?
pi_82855310

Eigenlijk moet iemand dit gewoon backtesten.
pi_82867197
Opvallend bericht:
quote:
China investeert massaal in Griekenland

ATHENE/BRUSSEL (AP, DS) - De twee landen hebben niet minder dan veertien akkoorden getekend.

Het lijstje akkoorden dat China gisteren getekend heeft in de Griekse hoofdstad, is indrukwekkend. Het is al de tweede keer in minder dan een maand tijd dat een Chinese delegatie naar Athene afzakt. Peking wil investeren in de Griekse (lucht)havens, de telecomsector en logistieke projecten. Strategische kustplaatsen zijn erg in trek bij Peking. Het land werkt in Griekenland aan de uitbouw van een hub waarlangs het goederen naar de Balkan kan transporteren. De Chinese transportgigant Cosco is al actief in de haven van Piraeus met een concessie van 35jaar. Nu zullen de activiteiten uitgebreid worden. Scheepvaart is een van de belangrijkste sectoren van Griekenland. Het prijskaartje van joint ventures in de haven en scheepsbouwakkoorden loopt op tot 500 miljoen euro. Het volledige plaatje van alle investeringen is wel niet bekend. Griekenland heeft nood aan buitenlands geld en probeert daarom investeringen aan te trekken die de sputterende economie weer een versnelling hoger kunnen schakelen. ‘De Chinese overheid zal sterke Chinese bedrijven aanmoedigen om naar Griekenland te komen en zakenpartners te zoeken om te investeren. Het ernstige effect van de internationale financiële crisis op het land blijft', aldus de Chinese vicepresident Zhang Deijang.Athene probeert ook onder meer Libië en Turkije te overtuigen om in Griekenland te investeren.

Vorige week nog sloot Peking een deal met het noodlijdende IJsland, waardoor het land Chinese goederen kan importeren door zijn waardeloze kronen om te zetten in yuan in plaats van dollar. Het was de eerste keer dat Peking zo'n akkoord met een Europees land sloot.(adg)
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=SS2RJBQB

Wat denken jullie hier eigenlijk van?

Vooral dat stukje over IJsland vond ik wel opmerkelijk. De Chinezen zijn de lachende derde, of hoe zien jullie dat?
  woensdag 16 juni 2010 @ 08:45:03 #108
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_82868570
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 03:37 schreef Krantenman het volgende:
Opvallend bericht:
[..]

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=SS2RJBQB

Wat denken jullie hier eigenlijk van?

Vooral dat stukje over IJsland vond ik wel opmerkelijk. De Chinezen zijn de lachende derde, of hoe zien jullie dat?
Scheepvaartindustrie betaalt toch nauwelijks belasting aan de (Griekse) overheid? Maar is goed dat ergens in investeren en minder afhankelijk worden van louter hun feta en olijven productie.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:08:27 #109
45206 Pietverdriet
pi_82900047
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 08:45 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Scheepvaartindustrie betaalt toch nauwelijks belasting aan de (Griekse) overheid? Maar is goed dat ergens in investeren en minder afhankelijk worden van louter hun feta en olijven productie.
Volgens mij wordt er in Nederland meer Feta gemaakt dan in Griekenland.
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:18:35 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82900547
Spaanse bailout komt eraan...

Mijn reisverslagen
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:57:01 #111
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82902440
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:18 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]
Pff, ik begin dat gezeik over de landen van de EU een beetje zat te worden

By the way, wanneer komt er een bailout van de UK en VS aan?
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:53:39 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82909656
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:57 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Pff, ik begin dat gezeik over de landen van de EU een beetje zat te worden

By the way, wanneer komt er een bailout van de UK en VS aan?
Gezien hoe snel de yield op Portugal en Spanje blijft stijgen lijkt een nieuwe crisis/bailout een kwestie van dagen/ weken. De VS is nog steeds één van de plekken waar het geld naartoe vlucht. Uiteindelijk komen die ook nog wel aan de beurt, maar nu kennelijk nog even niet.

De UK staat er erg slecht voor maar in elk geval is men zich er van bewust en er worden tegenwoordig dagelijks bezuinigingsmaatregelen aangekondigd. Of het genoeg is is de vraag maar voorlopig worden kennelijk Griekenland/ portugal/ Spanje als een groter risico gezien. De VS lijken als zo'n beetje de enige in complete denial te zijn. Daar zijn ze nog steeds aan het "stimuleren". Ik ben benieuwd hoelang de Treasury market dat nog slikt.
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:05:57 #113
67725 Dulk
Taweret
pi_82910323
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:18 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]
denk je dat daar voldoende draagkracht voor is vanuit europa? ik denk zelf dat het volk er wel een beetje mee klaar is.
namaste
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:17:13 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82910889
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:05 schreef Dulk het volgende:

[..]

denk je dat daar voldoende draagkracht voor is vanuit europa? ik denk zelf dat het volk er wel een beetje mee klaar is.
Spanje is eigenlijk too big to bailout en het draagvlak brokkelt snel af, daarom zijn de ontwikkelingen zo interessant. Ze moeten gewoon nog veel agressiever bezuinigen.
Mijn reisverslagen
pi_82910981
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gezien hoe snel de yield op Portugal en Spanje blijft stijgen lijkt een nieuwe crisis/bailout een kwestie van dagen/ weken. De VS is nog steeds één van de plekken waar het geld naartoe vlucht. Uiteindelijk komen die ook nog wel aan de beurt, maar nu kennelijk nog even niet.

De UK staat er erg slecht voor maar in elk geval is men zich er van bewust en er worden tegenwoordig dagelijks bezuinigingsmaatregelen aangekondigd. Of het genoeg is is de vraag maar voorlopig worden kennelijk Griekenland/ portugal/ Spanje als een groter risico gezien. De VS lijken als zo'n beetje de enige in complete denial te zijn. Daar zijn ze nog steeds aan het "stimuleren". Ik ben benieuwd hoelang de Treasury market dat nog slikt.
quote:
Euro stijgt ondanks onrust
* Auteur: (reuters, bloomberg)

De koers van de euro lijkt zich niets aan te trekken van de oplaaiende onrust over de Griekse kredietwaardigheid en de Spaanse banksaneringen. De eenheidsmunt steeg gisteren tot 1,2344 dollar. Deze maand heeft de euro nog niet zo hoog gestaan. Een week geleden was de euro nog maar 1,19 dollar waard. De staatsobligaties in euro blijven vlot van de hand gaan. Gisteren verkocht Spanje voor 5,2 miljard euro, Ierland 1,5 miljard euro en België 2,5 miljard euro. Vooral voor die laatste plaatsing was veel belangstelling. Het ging om 2miljard aan papier met een looptijd van 12maanden en 500 miljoen met een looptijd van 3maanden.
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=SF2RIQ45&subsection=214
  donderdag 17 juni 2010 @ 00:25:56 #116
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_82913954
quote:

[..]

Van een poster op ZH:
quote:
You can't outrun a bear in the woods, but you can buy time by outrunning your buddies.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_82914067
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 00:25 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Van een poster op ZH:
[..]

Geniale quote!
pi_82919228
quote:

[..]

Volgens Tabel (van de black swan) komt er een dag dat de uitgifte van US treasury in een auction markt gaat mislukken, wat tot op heden altijd gelukt is. Dat zal de trigger zijn.
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:54:51 #119
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82932792
Wat ik nou nooit begrijp, hoe kan het nog relatief goed gaan met de UK en USA, terwijl iedereen het er hier wel over eens zijn dat daar de shit net zo groot is of zelfs groter? Dat moeten investeerders toch ook wel zien?
shoarma is lekker
pi_82934724
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:54 schreef aarsschimmel het volgende:
Wat ik nou nooit begrijp, hoe kan het nog relatief goed gaan met de UK en USA, terwijl iedereen het er hier wel over eens zijn dat daar de shit net zo groot is of zelfs groter? Dat moeten investeerders toch ook wel zien?
Wat betreft staatsobligaties: volgens mij omdat we in Europa wel een muntunie hebben, maar dat staatsobligaties nog steeds door individuele lidstaten worden uitgegeven, en omdat elk land nog steeds zijn eigen fiscale beleid voert. Daardoor wordt het mogelijk om te speculeren tegen "kleine" landen zoals Griekenland, terwijl het bv. niet mogelijk is om te speculeren tegen Californië.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:56:48 #121
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82974573
Eerst zijn Europese banken zo dom om in Amerikaanse hypotheken te gaan
Daarna zo dom om in Griekse staatsleningen te gaan
Daarna zo dom om in de Spaanse huizenmarkt te gaan.

Zouden ze ook in mij willen investeren? Vast wel. Ik word rijk
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_82975059
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:56 schreef Outlined het volgende:
Eerst zijn Europese banken zo dom om in Amerikaanse hypotheken te gaan
Daarna zo dom om in Griekse staatsleningen te gaan
Daarna zo dom om in de Spaanse huizenmarkt te gaan.

Zouden ze ook in mij willen investeren? Vast wel. Ik word rijk
Kzou zeggen, zet een hedge-fonds op & bel de banken
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:40:29 #123
45206 Pietverdriet
pi_82976712
quote:
OPM
pi_82978600
quote:
Ik begin serieus te denken dat het feit dat de meeste handelaars in dollars/ponden worden betaald hier echt een rol in speelt. Het is nogal wat om aggressief je eigen inkomen te ondermijnen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 17:46:04 #125
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83026227
Maar men praat niet over het einde van de euro, maar over een splitsing tussen die landen de voorheen jaarlijks pleegden te devalueren en de sterkere landen die voorheen konden / moesten revalueren.

Zeg maar het Neuro en Zeuro idee
Met als neveneffect de splitsing van België
quote:
za 19 jun 2010,
Obligatiebaas Franse Axa voorspelt ondergang euro
door Manno van den Berg
AMSTERDAM - De euro kan nog enkele jaren voortmodderen, maar daarna is het waarschijnlijk einde oefening. Theodora Zemek, hoofd van het obligatiebeleggingsbedrijf van verzekeringsreus Axa: "Ik betwijfel of de euro de Griekse crisis overleeft." In haar optiek stevenen we af op een duaal stelsel: een harde Noord-Europese munt, deneuro, en een zwakkere Zuid-Europese variant, desudo, in Nederland alvastzeurogedoopt. Bezitters van Grieks staatspapier moeten rekening houden met een afstempeling tot 50% op hun stukken.

[ Bericht 35% gewijzigd door Verburg_K op 19-06-2010 17:58:23 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:46:03 #126
67725 Dulk
Taweret
pi_83276018
goed nieuws voor de turken, nog even geduld en ze kunnen cyprus kopen

http://www.guardian.co.uk(...)ds-sale-save-economy
http://www.nu.nl/economie(...)den-in-etalage-.html
quote:
Greece puts its islands up for sale to save economyDesperate attempt to repay debts also driven by inability to find funds to develop infrastructure on islands
(1236)Tweet this (185)Elena Moya guardian.co.uk, Thursday 24 June 2010 21.33 BST Article history
Greece is raising cash by selling off an area of state-owned land on Mykonos for luxury tourism. Photograph: Getty Images

There's little that shouts "seriously rich" as much as a little island in the sun to call your own. For Sir Richard Branson it is Neckar in the Caribbean, the billionaire Barclay brothers prefer Brecqhou in the Channel Islands, while Aristotle Onassis married Jackie Kennedy on Skorpios, his Greek hideway.

Now Greece is making it easier for the rich and famous to fulfill their dreams by preparing to sell, or offering long-term leases on, some of its 6,000 sunkissed islands in a desperate attempt to repay its mountainous debts.

The Guardian has learned that an area in Mykonos, one of Greece's top tourist destinations, is one of the sites for sale. The area is one-third owned by the government, which is looking for a buyer willing to inject capital and develop a luxury tourism complex, according to a source close to the negotiations.

Potential investorsalso looking at property on the island of Rhodes, are mostly Russian and Chinese. Investors in both countries are looking for a little bit of the Mediterranean as holiday destinations for their increasingly affluent populations. Roman Abramovich, the billionaire owner of Chelsea football club, is among those understood to be interested, although a spokesman denied he was about to invest.

Greece has embarked on the desperate measures after being pushed into a ¤110bn (£90bn) bailout by the EU and the IMF last month, following a decade of overspending and after jittery investors raised borrowing costs to unbearable levels.

The sale of an island – or convincing a member of the international jet-set to take on a long-term lease – would help to boost its coffers. The Private Islands website lists 1,235-acre Nafsika, in the Ionian sea, on sale for ¤15m. But others are on for less than ¤2m – less than a townhouse in Mayfair or Chelsea. Some of the country's numerous islands are tiny which could barely fit a single sunbed.

Only 227 Greek islands are populated and the decision to press ahead with potential sales has also been driven by the inability of the state to develop basic infrastructure, or police most of its islands. The hope is that the sale or long-term lease of some islands will attract investment that will generate jobs and taxable income.

"I am sad – selling off your islands or areas that belong to the people of Greece should be used as the last resort," said Makis Perdikaris, director of Greek Island Properties. "But the first thing is to develop the economy and attract foreign domestic investment to create the necessary infrastructure. The point is to get money." In its battle to raise funds, the country is also planning to sell its rail and water companies. Chinese investors are understood to be interested in the Greek train system, as they already control some of the ports. In a deal announced earlier this month, the Greek government also agreed to export olive oil to China.

After the socialist government of prime minister Geórgios Papandreou responded to the IMF bailout with draconian budget cuts, rioters took to the streets, costing three lives in May.

In the midst of the crisis, the German chancellor, Angela Merkel, delayed her support as she faced local elections and popular opposition to any public-funded help to Greece.

As strikes almost paralysed the country and hedge funds bet against the economy, German politicians called for Greece to start selling islands, historic buildings and artworks. It now appears that the Greek government has heeded their demands.

The City, where investors are increasingly shunning Greek investments, welcomed any island sales. "It's a shame if it has come to this but it does at least demonstrate that Greece is prepared to take all actions necessary to try and meet its obligations," said Gary Jenkins, a credit analyst at Evolution Securities.

Property prices have fallen between 10% and 20% since the May riots in Athens, as bad publicity has drawn visitors away, Perdikaris said.

"We have experienced a very slow booking season. Most tour operators offer hugely discounted rates," he said. Britons account for more than 60% of his company's property sales.
quote:
Griekenland zet eilanden in de etalage
Uitgegeven: 25 juni 2010 10:31
Laatst gewijzigd: 25 juni 2010 10:31

AMSTERDAM - Griekenland zet een aantal van zijn 6000 eilanden in de etalage om zijn enorme staatschulden deels af te betalen. Het land mikt vooral op Chinese en Russische investeerders, zo meldt de Britse krant The Guardian.

© Getty ImagesDe Grieken hebben zelf geen geld om in het aanleggen van toeristische infrastructuur op de eilanden te steken. Daarom willen ze naast de verkoop via lange termijn leasecontracten buitenlandse investeerders lokken om de infrastructuur op poten te krijgen en banen te creëren.

De miljardair Roman Abramovich, voorzitter van de Londense voetbalclub FC Chelsea, zou al interesse getoond hebben.

Prijzen

De eilanden zijn terug te vinden op de website Privateislandsonline.com. De prijzen voor de aanschaf van stukje Griekenland lopen uiteen van 1,5 miljoen euro voor het piepkleine eilandje St. Athanasios tot 15 miljoen euro, voor het eiland St. Thomas.

Er staat onder meer een gebied in Mykonos te koop, een van de belangrijkste toeristentrekpleisters die het land rijk is. Het gebied is voor een derde in handen van de overheid, die een koper hoopt te vinden die geld wil steken in het ontwikkelen van een luxe toeristencomplex.

Duitsland

In maart merkte een aantal Duitse politici al op dat de verkoop van een paar onbewoonde eilanden voor Griekenland een snelle manier zou zijn om wat geld binnen te halen. Slechts 227 Griekse eilanden zijn bewoond.

Volgens CDU-lid Josef Schlarmann en Frans Schaeffler van de partij FDP zou het land er goed aan doen niet alleen eilanden maar ook wat historische gebouwen en kunstwerken van de hand te doen.

Om aan zijn schuldverplichtingen te voldoen, maakt Griekenland aanspraak op een steunpakket van in totaal 110 miljard euro van de IMF en de EU. In ruil daarvoor heeft de Griekse regering drastische bezuinigingsmaatregelen toegezegd.
namaste
pi_83276533
Vet, zou je daar ook een hypotheek op kunnen nemen met HRA? Maar hoe gaat het dan als een land zo'n eiland koopt? Werkt dat hetzelfde als grond kopen?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:05:20 #128
45206 Pietverdriet
pi_83276969
Scenarioschets
Griekenland verkoopt een paar eilanden aan multimiljardairs
Extreem links komt aan de macht na verkiezingen omdat het volk niet blij is met noodzakelijke bezuinigingen
Linkse regering legt beslag op bezit multimiljardairs die in Griekenland wonen, zoals ze altijd beloven.
pi_83294923
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Scenarioschets
Griekenland verkoopt een paar eilanden aan multimiljardairs
Extreem links komt aan de macht na verkiezingen omdat het volk niet blij is met noodzakelijke bezuinigingen
Linkse regering legt beslag op bezit multimiljardairs die in Griekenland wonen, zoals ze altijd beloven.
Griekse regering wordt veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:05:00 #130
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83320997
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:49 schreef HiZ het volgende:

[..]

Griekse regering wordt veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding.
Griekse regering gaat lenen tegen 12% van de EU en wisselt de Drachme om voor de NwDrachm op 10 tegen 1, lost de oude schulden af, geeft de ambtenaren een loonsverhoging met 6% en de top met 20% , de Feta maker en de Visser gaan weer tevreden verder met het zwart verkopen van hun produkten, kopen voortaan alleen Griekse goederen, omdat Importgoederen veel te duur geworden zijn de toeristen stromen weer toe omdat het zo goedkoop is in Griekenland en iedereen is weer blij

[ Bericht 2% gewijzigd door Verburg_K op 26-06-2010 12:14:12 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:10:48 #131
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83321141
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:46 schreef Dulk het volgende:
goed nieuws voor de turken, nog even geduld en ze kunnen cyprus kopen

http://www.guardian.co.uk(...)ds-sale-save-economy
http://www.nu.nl/economie(...)den-in-etalage-.html
[..]
Opeens weet je het , ik begin een belastingparadijs , Koning Karel
pi_83321216
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:05 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Griekse regering gaat lenen tegen 12% van de EU en wisselt de Drachme om voor de NwDrachm op 10 tegen 1, lost de oude schulden af, geeft de ambtenaren een loonsverhoging met 6% en de top met 20% , de Feta maker en de Visser gaan weer tevreden aan het werk, kopen voortaan alleen Griekse goederen omdat Importgoederen te duur geworden zijn de toeristen stromen weer toe omdat het zo goedkoop is in Griekenland en iedereen is weer blij
En ook met hyperinflatie leer je wel leven?
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:15:16 #133
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83321261
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

En ook met hyperinflatie leer je wel leven?
Is geen hyperinflatie, is een wisselen van munteenheid
Dat is nu juist de truc die de zuidelijke landen vroeger iedere tien jaar uithaalden
pi_83321863
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:15 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Is geen hyperinflatie, is een wisselen van munteenheid
Dat is nu juist de truc die de zuidelijke landen vroeger iedere tien jaar uithaalden
Oh?
quote:
De Portugese escudo (afkorting: PTE) was van 1911 tot de invoering van de euro (2002) de nationale munteenheid van Portugal.
quote:
The peseta (ISO 4217 code: ESP, standard abbreviation: Pta., Pts., or Ptas., symbol: ₧ (rare)) was the currency of Spain between 1869 and 2002.
pi_83322776
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh?
[..]

[..]

Hij bedoelt devaluatie, denk ik.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:42:14 #136
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83323809
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:38 schreef Igen het volgende:

[..]
omwisseling van de oude franc voor de nieuwe franc, Frankrijk 100 oude tegen 1 nieuwe franc

In Zuidamerica is het inderdaad meer voor gekomen
pi_83332432
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:42 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

omwisseling van de oude franc voor de nieuwe franc, Frankrijk 100 oude tegen 1 nieuwe franc

In Zuidamerica is het inderdaad meer voor gekomen
Dat is dus precies het tegenovergestelde van wat Griekenland 'zou moeten doen'. Enige logica zit er niet achter zo'n stap. Behalve dan dat je alle gewone burgers berooft van hun spaargeld.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:44:36 #138
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83336228
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:10 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Hij bedoelt devaluatie, denk ik.
Er gaat inderdaad wel flink wat devaluatie aan vooraf of eigenlijk is het hetzelfde, met devaluatie beroof je de spaarders niet van hun spaargeld, ze kunne er gewoon minder produkten uit andere landen voor kopen

Voor de doorsnee Griek betekend dat geen Heineken en meer Grieks bier drinken en exporteren
Grieks Bier is trouwens net zo lekker hoor

Er was wel terechte kritiek maar men wilde niet luisteren, de arrogantie ten top
http://nl.wikipedia.org/wiki/Economische_en_Monetaire_Unie
quote:
Op 13 februari 1997 waarschuwden 70 Nederlandse economen in de Volkskrant dat de invoering van de Economische en Monetaire Unie zonder een gemeenschappelijk economisch beleid zal leiden tot werkloosheid en sociale spanningen in Europese landen.[1] Volgens onder meer Alfred Kleinknecht bewijzen de financiële problemen van Griekenland anno 2009 dat de euro zorgt voor structurele onevenwichtigheden in de handelsbalans tussen Noord- en Zuid-Europa.[2]

[ Bericht 9% gewijzigd door Verburg_K op 26-06-2010 21:26:11 ]
pi_83348175
Ja ja, al die mensen die in 1997 gelijk hadden. Alleen bedoelden ze toen dat de welvaartsstaat in het noorden failliet zou gaan door de euro. En niet wat er nu gebeurd is in de Griekenland crisis.
  zondag 27 juni 2010 @ 10:22:43 #140
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83350278
quote:
Op zondag 27 juni 2010 03:11 schreef HiZ het volgende:
Ja ja, al die mensen die in 1997 gelijk hadden. Alleen bedoelden ze toen dat de welvaartsstaat in het noorden failliet zou gaan door de euro. En niet wat er nu gebeurd is in de Griekenland crisis.
Nee dat denk ik niet, daar is deze persoon te slim voor.
Hij wist ook wel dat de zuidelijke landen niet willen werken, tussen 12 uur en 14:00 uur een siësta houden en met hun 55 jaar met pensioen willen, er dat er geen pensioenreserves zijn.
Duitsland kan met deze euro zeer goed concurreren en ze concurreren de zuidelijke landen zoals Frankrijk kapot, omdat de koers van de euro voor hen veel te hoog is

De voorganger van de Euro "de EMU slang", was mislukt, daarna had men nooit de Euro mogen invoeren
quote:
Tijdens het proces tot ratificatie van het Verdrag leiden de door de negatieve uitslag van het eerste Deense referendum (juni 1992) op gang gebrachte speculatie en de onzekerheid over de uitslag van het Franse referendum (september 1992) tot speculatieve monetaire onrust, waardoor de Italiaanse en de Britse autoriteiten worden verplicht hun valuta's uit het Europees wisselkoersmechanisme terug te trekken. In de zomer 1993 komt vervolgens de Franse frank onder zware druk te staan. Op 2 augustus 1993 worden de fluctuatiemarges van het wisselkoersmechanisme verruimd tot 15%: de haalbaarheid van de EMU wordt opnieuw in twijfel getrokken door zowel de economische en financiële kringen als de publieke opinie

[ Bericht 19% gewijzigd door Verburg_K op 27-06-2010 10:40:59 ]
pi_83350477
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is dus precies het tegenovergestelde van wat Griekenland 'zou moeten doen'. Enige logica zit er niet achter zo'n stap. Behalve dan dat je alle gewone burgers berooft van hun spaargeld.
Het beroven van gewone eerlijke hardwerkende burgers is nou precies - en het enige - waar overheden goed in zijn, of dat nou via belastingen, solidariteitsheffingen, inflatie, boetes of wat dan ook gaat.
pi_83378090
quote:
Op zondag 27 juni 2010 10:22 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet, daar is deze persoon te slim voor.
Hij wist ook wel dat de zuidelijke landen niet willen werken, tussen 12 uur en 14:00 uur een siësta houden en met hun 55 jaar met pensioen willen, er dat er geen pensioenreserves zijn.
Duitsland kan met deze euro zeer goed concurreren en ze concurreren de zuidelijke landen zoals Frankrijk kapot, omdat de koers van de euro voor hen veel te hoog is

De voorganger van de Euro "de EMU slang", was mislukt, daarna had men nooit de Euro mogen invoeren
[..]

t
Onzin, de EMU is ontworpen OMDAT de slang mislukt was. He impliciete doel van de euro was dat er een economische coordinatie/regering zou gaan komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door HiZ op 27-06-2010 22:48:44 ]
  maandag 28 juni 2010 @ 00:11:04 #143
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83382119
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Onzin, de EMU is ontworpen OMDAT de slang mislukt was. He impliciete doel van de euro was dat er een economische coordinatie/regering zou gaan komen.
Nee de EMU slang was mislukt, gelijk daarna kwam men op de proppen met de EURO
quote:
Op 2 augustus 1993 worden de fluctuatiemarges van het wisselkoersmechanisme verruimd tot 15%: de haalbaarheid van de EMU wordt opnieuw in twijfel getrokken door zowel de economische en financiële kringen als de publieke opinie
http://europa.eu/legislat(...)spects/l25007_nl.htm
Als EUropa niet volledig een staat is zal die ook mislukken
Als EUropa een staat is, dan zal Nederland/ Duitsland een soort Califorinia worden en Spanje / Portugal een soort Montana / Idaho
En anders zal de EU uiteenspatten
Momenteel betalen de noordelijke EU landen al ontwikkelingshulp aan het Zuiden middels de landbouwsubsidies voor Wijn / Olijven
pi_83406867
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:11 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Nee de EMU slang was mislukt, gelijk daarna kwam men op de proppen met de EURO
[..]

http://europa.eu/legislat(...)spects/l25007_nl.htm
Als EUropa niet volledig een staat is zal die ook mislukken
Als EUropa een staat is, dan zal Nederland/ Duitsland een soort Califorinia worden en Spanje / Portugal een soort Montana / Idaho
En anders zal de EU uiteenspatten
Momenteel betalen de noordelijke EU landen al ontwikkelingshulp aan het Zuiden middels de landbouwsubsidies voor Wijn / Olijven
Your point being? Behalve dan dat je herhaalt wat ik zeg over de euro als reactie op het falen van de slang?
  maandag 28 juni 2010 @ 17:23:17 #145
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83407147
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Your point being? Behalve dan dat je herhaalt wat ik zeg over de euro als reactie op het falen van de slang?
zijn we het eens , mooi he?
pi_83411417
quote:
Heel simpel, de FED kan in geval van nood direct of indirect (via de bekende schurkenbanken) bonds kopen. Dat hebben ze al eerder gedaan trouwens. De term die daarvoor wordt gebruikt is Quantitative easing (QE). Wanneer er, zoals nu, deflatie aan de gang is kun je daar, tot op zekere hoogte, mee wegkomen. Maar in een normale situatie is dat bijzonder inflatoir.

De ECB heeft dat vooralsnog niet (op grote schaal) gedaan, maar gaat dat wel doen als Spanje dreigt om te vallen. Correcter gesteld trouwens draait het om de Europese banken die om dreigen te vallen. Dat is de reden waarom de meest zinvolle oplossing; failissement of schulden afschrijven, vooralsnog niet wordt uitgevoerd.
pi_83448819
Er is vandaag een obligatieveiling van de ECB mislukt. Van de 55 miljard euro die ze wilden veilen werd minder dan 32 miljard afgenomen, en dat tegen een 0.5% hogere rente.

Dit is erg slecht nieuws, want er komen op korte termijn (donderdag al) nieuwe veilingen aan. Als die ook mislukken bestaat het risico dat dat de euro nog een flinke duw omlaag geeft, en mogelijk zelfs de obligatie- en aandelenmarkten in een vrije val duwt.

Zie: Financial Times Alphaville blog (en Denninger)
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:07:41 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_83450323
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:37 schreef dvr het volgende:
Er is vandaag een obligatieveiling van de ECB mislukt. Van de 55 miljard euro die ze wilden veilen werd minder dan 32 miljard afgenomen, en dat tegen een 0.5% hogere rente.

Dit is erg slecht nieuws, want er komen op korte termijn (donderdag al) nieuwe veilingen aan. Als die ook mislukken bestaat het risico dat dat de euro nog een flinke duw omlaag geeft, en mogelijk zelfs de obligatie- en aandelenmarkten in een vrije val duwt.

Zie: Financial Times Alphaville blog (en Denninger)
"Whaddya mean you want the money back?"
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:27:30 #149
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83451216
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:37 schreef dvr het volgende:
pi_83451985
Oh wacht - het was geen obligatieveiling maar een aanbod van Fixed Term Deposits! Dat houdt in dat banken tegen een bepaalde rente hun contanten een weekje bij de ECB kunnen stallen. Doel ervan is om liquiditeit aan de markt te onttrekken dat met de aankoop van Griekse obligaties door de ECB in omloop was gebracht.

Dit is dus gelukkig niet representatief voor de vraag naar of rente op europese staatsschuld.
Maar het is evengoed een veeg teken dat de banken hun centen liever bij zich houden dan ze zelfs maar 7 dagen vast te zetten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')