CDS, met dank aan S_Equote:wo 10 feb 2010, 16:22
Griekenland belooft forse reductie tekort
PARIJS (AFN) - De Griekse regering zal alles in het werk stellen om het tekort op de overheidsbegroting dit jaar al terug te dringen tot 8,7 procent van het bruto binnenlands product (bbp). Dat zei de Griekse premier George Papandreou woensdag na overleg met de Franse president Nicolas Sarkozy.
Het tekort van de Grieken bedraagt op dit moment ongeveer 13 procent van het bbp, de som van alle goederen en diensten die het in het land worden geproduceerd. De Griekse regering wil vergaande bezuinigingen doorvoeren om het gat op de begroting te dichten en heeft bijvoorbeeld aangekondigd dat ambtenaren, samen ongeveer een kwart van alle mensen die werk hebben in Griekenland, 5,5 procent minder gaan verdienen.
Die was ook aan het woord ja, was wel tegen de Zeuro. Begon natuurlijk over Europese eenheid en samenwerking.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Las net op de nieuws feed van BB dat een griekse minister op de dutch televisie iets zei over dat 'morgen een kritische dag' gaat worden. Ze noemden de zender niet
Ben wel benieuwd naar morgen! Je voelt gewoon aan op het moment dat de shit echt daar is, Griekenland gewoon een bail out krijgt.
Ik krijg reclame van een afslankmiddel te zien, zal wel slaan op de Griekse staatsfinanciënquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:49 schreef flyguy het volgende:
Google wordt wel heel erg bearish van het vorige topic. AdSense kwam met het volgende:
http://the-end.com/nederl(...)2p6J8CFUl_3godwXbtyg
gewoon wat meer naar kreta met vakantie gaan , zo met het idee van , ik kom jullie redden sukkelsquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom is men eigenlijk zo bevreesd of Griekenland valt? De economie stelt niet veel voor, en de exposure van grote banken in de wereld in Griekenland is ook niet erg hoog. Of valt het eerder te zoeken achter het idee dat als Griekenland kan vallen .. ja ... dan misschien nog wel veel meer?
Bailout onder strenge voorwaarden misschien. De EU dwingt Griekenland nu wel om fors te bezuinigen over de hele linie.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:09 schreef SeLang het volgende:
Als Griekenland een bailout krijgt dan valt het incentive om te hervormen voor de andere probleemlanden gedeeltelijk ook weg.
zelf corrigerend mechanisme
Ik begrijp nog steeds niet waarom de euro stijgt bij het vooruitzicht van een bailout. Het zou precies andersom moeten zijn imo.
Ik denk dat dat nog steeds wordt gezien als een positief iets voor de landen die nu in de shit zwemmenquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:11 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Bailout onder strenge voorwaarden misschien. De EU dwingt Griekenland nu wel om fors te bezuinigen over de hele linie.
Griekenland krijgt een deflatie scenario opgedrongen, lijkt me niet goed voor het land en voor de EU.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:11 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Bailout onder strenge voorwaarden misschien. De EU dwingt Griekenland nu wel om fors te bezuinigen over de hele linie.
...en met 59 met pensioen kunnen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:22 schreef tjoptjop het volgende:
Duitsland meer belasting betalen zodat de Grieken de belasting niet hoeven te betalen
Ik heb anders begrepen dat franse banken een exposure van circa 60 miljard hebben. Dat is best aanzienlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom is men eigenlijk zo bevreesd of Griekenland valt? De economie stelt niet veel voor, en de exposure van grote banken in de wereld in Griekenland is ook niet erg hoog. Of valt het eerder te zoeken achter het idee dat als Griekenland kan vallen .. ja ... dan misschien nog wel veel meer?
Zou echt te belachelijk zijn als de EU/Duitsland zal buigen voor zo'n irrelevant landje.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
...en met 59 met pensioen kunnen.
Ja, daar gaat het hier gewoon over.
In Griekenland?quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb anders begrepen dat franse banken een exposure van circa 60 miljard hebben. Dat is best aanzienlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |