abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82821312
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:21 schreef Q. het volgende:

[..]

S&P is hartstikke Amerikaans. Fitch is Engels.

Oeps... A well, allemaal 1 pot nat.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:50:26 #102
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_82825091
Moody's is inmiddels wel een beetje laat. Inmiddels verwacht de markt toch al een soort debt restructuring.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:00:18 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82830358
quote:
'EU wil start onderhandelingen toetreding IJsland'

(Novum/Dow Jones) - De EU-lidstaten koersen aan op het begin van onderhandelingen met IJsland over toetreding van dat land tot de Europese Unie, meldt Het Financieele Dagblad dinsdag.
'EU wil start onderhandelingen toetreding IJsland'

Uitgangspunt bij de voorbereiding van de besprekingen is dat IJsland werk maakt van een uitspraak van de geschillencommissie van de vrijhandelsassociatie Efta, dat stelt dat IJsland zich aan zijn verplichtingen aan Nederlandse en Britse spaarders moet houden bij terugbetaling van spaartegoeden na het faillissement van de IJslandse bank Icesave.

Minister Maxime Verhagen maakte volgems het FD gisteren in Luxemburg duidelijk dat het begin van de onderhandelingen over EU-toetreding een goede hefboom biedt om over de terugbetaling een akkoord te bereiken, stelt de krant.
Wat een gevoel voor timing
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:33:39 #104
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82831784
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wat een gevoel voor timing
Idd, slechte timing, maar het gaat hier om de stap van potentiële lidstaat naar alleen kandidaat-lidstaat voor de EU. Zo is Turkije al lang kandidaat-lidstaat. Niet dat Turkije met hun efforts op het gebied van de mensenrechten, en gebrek aan respect daarvoor, veel kans maken om daadwerkelijk lid te worden

[ Bericht 0% gewijzigd door SemperSenseo op 15-06-2010 13:39:47 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82847084
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:46 schreef axis303 het volgende:
Goldman zet in op een verdere verschuiving:
[..]

GS indicator.

Altijd contrair handelen. . Of ze zijn nu bezig met een short squeeze?
pi_82855310

Eigenlijk moet iemand dit gewoon backtesten.
pi_82867197
Opvallend bericht:
quote:
China investeert massaal in Griekenland

ATHENE/BRUSSEL (AP, DS) - De twee landen hebben niet minder dan veertien akkoorden getekend.

Het lijstje akkoorden dat China gisteren getekend heeft in de Griekse hoofdstad, is indrukwekkend. Het is al de tweede keer in minder dan een maand tijd dat een Chinese delegatie naar Athene afzakt. Peking wil investeren in de Griekse (lucht)havens, de telecomsector en logistieke projecten. Strategische kustplaatsen zijn erg in trek bij Peking. Het land werkt in Griekenland aan de uitbouw van een hub waarlangs het goederen naar de Balkan kan transporteren. De Chinese transportgigant Cosco is al actief in de haven van Piraeus met een concessie van 35jaar. Nu zullen de activiteiten uitgebreid worden. Scheepvaart is een van de belangrijkste sectoren van Griekenland. Het prijskaartje van joint ventures in de haven en scheepsbouwakkoorden loopt op tot 500 miljoen euro. Het volledige plaatje van alle investeringen is wel niet bekend. Griekenland heeft nood aan buitenlands geld en probeert daarom investeringen aan te trekken die de sputterende economie weer een versnelling hoger kunnen schakelen. ‘De Chinese overheid zal sterke Chinese bedrijven aanmoedigen om naar Griekenland te komen en zakenpartners te zoeken om te investeren. Het ernstige effect van de internationale financiële crisis op het land blijft', aldus de Chinese vicepresident Zhang Deijang.Athene probeert ook onder meer Libië en Turkije te overtuigen om in Griekenland te investeren.

Vorige week nog sloot Peking een deal met het noodlijdende IJsland, waardoor het land Chinese goederen kan importeren door zijn waardeloze kronen om te zetten in yuan in plaats van dollar. Het was de eerste keer dat Peking zo'n akkoord met een Europees land sloot.(adg)
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=SS2RJBQB

Wat denken jullie hier eigenlijk van?

Vooral dat stukje over IJsland vond ik wel opmerkelijk. De Chinezen zijn de lachende derde, of hoe zien jullie dat?
  woensdag 16 juni 2010 @ 08:45:03 #108
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_82868570
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 03:37 schreef Krantenman het volgende:
Opvallend bericht:
[..]

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=SS2RJBQB

Wat denken jullie hier eigenlijk van?

Vooral dat stukje over IJsland vond ik wel opmerkelijk. De Chinezen zijn de lachende derde, of hoe zien jullie dat?
Scheepvaartindustrie betaalt toch nauwelijks belasting aan de (Griekse) overheid? Maar is goed dat ergens in investeren en minder afhankelijk worden van louter hun feta en olijven productie.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:08:27 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82900047
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 08:45 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Scheepvaartindustrie betaalt toch nauwelijks belasting aan de (Griekse) overheid? Maar is goed dat ergens in investeren en minder afhankelijk worden van louter hun feta en olijven productie.
Volgens mij wordt er in Nederland meer Feta gemaakt dan in Griekenland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:18:35 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82900547
Spaanse bailout komt eraan...

Mijn reisverslagen
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:57:01 #111
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82902440
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:18 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]
Pff, ik begin dat gezeik over de landen van de EU een beetje zat te worden

By the way, wanneer komt er een bailout van de UK en VS aan?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:53:39 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82909656
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:57 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Pff, ik begin dat gezeik over de landen van de EU een beetje zat te worden

By the way, wanneer komt er een bailout van de UK en VS aan?
Gezien hoe snel de yield op Portugal en Spanje blijft stijgen lijkt een nieuwe crisis/bailout een kwestie van dagen/ weken. De VS is nog steeds één van de plekken waar het geld naartoe vlucht. Uiteindelijk komen die ook nog wel aan de beurt, maar nu kennelijk nog even niet.

De UK staat er erg slecht voor maar in elk geval is men zich er van bewust en er worden tegenwoordig dagelijks bezuinigingsmaatregelen aangekondigd. Of het genoeg is is de vraag maar voorlopig worden kennelijk Griekenland/ portugal/ Spanje als een groter risico gezien. De VS lijken als zo'n beetje de enige in complete denial te zijn. Daar zijn ze nog steeds aan het "stimuleren". Ik ben benieuwd hoelang de Treasury market dat nog slikt.
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:05:57 #113
67725 Dulk
Taweret
pi_82910323
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:18 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]
denk je dat daar voldoende draagkracht voor is vanuit europa? ik denk zelf dat het volk er wel een beetje mee klaar is.
namaste
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:17:13 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82910889
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:05 schreef Dulk het volgende:

[..]

denk je dat daar voldoende draagkracht voor is vanuit europa? ik denk zelf dat het volk er wel een beetje mee klaar is.
Spanje is eigenlijk too big to bailout en het draagvlak brokkelt snel af, daarom zijn de ontwikkelingen zo interessant. Ze moeten gewoon nog veel agressiever bezuinigen.
Mijn reisverslagen
pi_82910981
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gezien hoe snel de yield op Portugal en Spanje blijft stijgen lijkt een nieuwe crisis/bailout een kwestie van dagen/ weken. De VS is nog steeds één van de plekken waar het geld naartoe vlucht. Uiteindelijk komen die ook nog wel aan de beurt, maar nu kennelijk nog even niet.

De UK staat er erg slecht voor maar in elk geval is men zich er van bewust en er worden tegenwoordig dagelijks bezuinigingsmaatregelen aangekondigd. Of het genoeg is is de vraag maar voorlopig worden kennelijk Griekenland/ portugal/ Spanje als een groter risico gezien. De VS lijken als zo'n beetje de enige in complete denial te zijn. Daar zijn ze nog steeds aan het "stimuleren". Ik ben benieuwd hoelang de Treasury market dat nog slikt.
quote:
Euro stijgt ondanks onrust
* Auteur: (reuters, bloomberg)

De koers van de euro lijkt zich niets aan te trekken van de oplaaiende onrust over de Griekse kredietwaardigheid en de Spaanse banksaneringen. De eenheidsmunt steeg gisteren tot 1,2344 dollar. Deze maand heeft de euro nog niet zo hoog gestaan. Een week geleden was de euro nog maar 1,19 dollar waard. De staatsobligaties in euro blijven vlot van de hand gaan. Gisteren verkocht Spanje voor 5,2 miljard euro, Ierland 1,5 miljard euro en België 2,5 miljard euro. Vooral voor die laatste plaatsing was veel belangstelling. Het ging om 2miljard aan papier met een looptijd van 12maanden en 500 miljoen met een looptijd van 3maanden.
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=SF2RIQ45&subsection=214
  donderdag 17 juni 2010 @ 00:25:56 #116
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_82913954
quote:

[..]

Van een poster op ZH:
quote:
You can't outrun a bear in the woods, but you can buy time by outrunning your buddies.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_82914067
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 00:25 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Van een poster op ZH:
[..]

Geniale quote!
pi_82919228
quote:

[..]

Volgens Tabel (van de black swan) komt er een dag dat de uitgifte van US treasury in een auction markt gaat mislukken, wat tot op heden altijd gelukt is. Dat zal de trigger zijn.
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:54:51 #119
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82932792
Wat ik nou nooit begrijp, hoe kan het nog relatief goed gaan met de UK en USA, terwijl iedereen het er hier wel over eens zijn dat daar de shit net zo groot is of zelfs groter? Dat moeten investeerders toch ook wel zien?
shoarma is lekker
pi_82934724
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:54 schreef aarsschimmel het volgende:
Wat ik nou nooit begrijp, hoe kan het nog relatief goed gaan met de UK en USA, terwijl iedereen het er hier wel over eens zijn dat daar de shit net zo groot is of zelfs groter? Dat moeten investeerders toch ook wel zien?
Wat betreft staatsobligaties: volgens mij omdat we in Europa wel een muntunie hebben, maar dat staatsobligaties nog steeds door individuele lidstaten worden uitgegeven, en omdat elk land nog steeds zijn eigen fiscale beleid voert. Daardoor wordt het mogelijk om te speculeren tegen "kleine" landen zoals Griekenland, terwijl het bv. niet mogelijk is om te speculeren tegen Californië.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:56:48 #121
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82974573
Eerst zijn Europese banken zo dom om in Amerikaanse hypotheken te gaan
Daarna zo dom om in Griekse staatsleningen te gaan
Daarna zo dom om in de Spaanse huizenmarkt te gaan.

Zouden ze ook in mij willen investeren? Vast wel. Ik word rijk
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_82975059
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:56 schreef Outlined het volgende:
Eerst zijn Europese banken zo dom om in Amerikaanse hypotheken te gaan
Daarna zo dom om in Griekse staatsleningen te gaan
Daarna zo dom om in de Spaanse huizenmarkt te gaan.

Zouden ze ook in mij willen investeren? Vast wel. Ik word rijk
Kzou zeggen, zet een hedge-fonds op & bel de banken
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:40:29 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82976712
quote:
OPM
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_82978600
quote:
Ik begin serieus te denken dat het feit dat de meeste handelaars in dollars/ponden worden betaald hier echt een rol in speelt. Het is nogal wat om aggressief je eigen inkomen te ondermijnen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 17:46:04 #125
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83026227
Maar men praat niet over het einde van de euro, maar over een splitsing tussen die landen de voorheen jaarlijks pleegden te devalueren en de sterkere landen die voorheen konden / moesten revalueren.

Zeg maar het Neuro en Zeuro idee
Met als neveneffect de splitsing van België
quote:
za 19 jun 2010,
Obligatiebaas Franse Axa voorspelt ondergang euro
door Manno van den Berg
AMSTERDAM - De euro kan nog enkele jaren voortmodderen, maar daarna is het waarschijnlijk einde oefening. Theodora Zemek, hoofd van het obligatiebeleggingsbedrijf van verzekeringsreus Axa: "Ik betwijfel of de euro de Griekse crisis overleeft." In haar optiek stevenen we af op een duaal stelsel: een harde Noord-Europese munt, deneuro, en een zwakkere Zuid-Europese variant, desudo, in Nederland alvastzeurogedoopt. Bezitters van Grieks staatspapier moeten rekening houden met een afstempeling tot 50% op hun stukken.

[ Bericht 35% gewijzigd door Verburg_K op 19-06-2010 17:58:23 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')