Daar hebben we tegenwoordig een mooie knoppie voor hè?quote:Op maandag 7 juni 2010 08:16 schreef RvLaak het volgende:
tvp
Moet je wel eerst iedereen duidelijk maken dat ze iets moeten wijzigen bij "opties", want anders werkt het knoppie niet.quote:Op maandag 7 juni 2010 08:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar hebben we tegenwoordig een mooie knoppie voor hè?
Zal ik eens naar kijken, was vroeg vanmorgenquote:Op maandag 7 juni 2010 08:41 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Moet je wel eerst iedereen duidelijk maken dat ze iets moeten wijzigen bij "opties", want anders werkt het knoppie niet.
Koop een huis, zou ik zo zeggenquote:Op maandag 7 juni 2010 10:51 schreef Revolution-NL het volgende:
Ok, stel de Euro gaat de komende jaren ECHT door het putje. Dan zou het dus aantrekkelijk zijn om nu een flinke lening aan te gaan.
Welke bail-out nu?quote:Op maandag 7 juni 2010 10:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zal ik eens naar kijken, was vroeg vanmorgen
Ben benieuwd of de details voor de bail-out vanmiddag daadwerkelijk rond komen
Wanneer is het rentebesluit van de FED?quote:Op maandag 7 juni 2010 16:16 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Welke bail-out nu?
Jezus, dit gaat overigens snel! http://www.rtl.nl/%28/fin(...)_worden_verhoogd.xml
Het gaat over de rente op bonds.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wanneer is het rentebesluit van de FED?
Zouden aandelen van woningbouwcoöperaties een veilige belegging zijn?quote:Op maandag 7 juni 2010 17:11 schreef faustkern het volgende:
tvp omdat ik lui ben en geen zin heb om naar mijn opties te gaan en iets aan te vinken.
Wie is er nog belegd? Ik ben mijn posities in Internationale en Euro obligaties aan het afbouwen. Ik denk dat obligaties een flinke tik gaan krijgen.
De vraag is waar parkeer je de opbrengst? In cash, money markets of in goud/zilver?
Of misschien toch maar voor de blue chips gaan?
Ah, de FDP heeft intussen ook ingezien dat het echt niet anders kan? Dat de contracyclisch handelende overheid een utopie is?quote:Op maandag 7 juni 2010 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
BRD heeft vandaag de grootste bezuinigingen uit haar geschiedenis bekend gemaakt, het werd een keer tijd. Hadden ze 10 jaar geleden moeten doen.
Hopelijk krijgen wij straks een regering die het voorbeeld van UK en BRD volgt en krachtig optreed, de overheid flink snijdt.
Tja.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah, de FDP heeft intussen ook ingezien dat het echt niet anders kan? Dat de contracyclisch handelende overheid een utopie is?
Maar ik vind het wel jammer van het Stadtschloß. Het is een beetje knullig zo, het oude gebouw is intussen plat en dan wordt een streep door het budget voor de nieuwbouw gezet.
Het artikel op nu.nl laat trouwens ook mooi zien hoe slecht het ANP het Duits beheerst: de "einmalige Kraftakt" vertalen ze met "eenmalige krachttoer", terwijl de correcte vertaling iets als "krachttoer zonder weerga" moet zijn.
zou mooi zijn als Rutte de opbrengst van die verkopen in de schatkist kan stoppenquote:Op maandag 7 juni 2010 20:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Zouden aandelen van woningbouwcoöperaties een veilige belegging zijn?
Dat zou vooral een gigagrote schending van het eigendomsrecht zijn. Daarnaast kun je in NL helemaal geen aandeel van een woningcorporatie kopen.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:05 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
zou mooi zijn als Rutte de opbrengst van die verkopen in de schatkist kan stoppen
Vroeger kon je gewoon lid van een woningbouwvereniging worden, dan moest je ook een inleg storten, net als in Duitslandquote:Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou vooral een gigagrote schending van het eigendomsrecht zijn. Daarnaast kun je in NL helemaal geen aandeel van een woningcorporatie kopen.
Maar bijvoorbeeld aan zo'n Duitse bouw- en spaarcoöperatie (het equivalent van onze woningbouwverenigingen) meedoen lijkt mij helemaal zo gek nog niet. Als ze maar hun vermogen ook echt in stenen hebben zitten dan.
Maar kon je ook meer inleggen dan het minimum, als belegging, en kreeg je ook jaarlijks dividend?quote:Op maandag 7 juni 2010 23:38 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Vroeger kon je gewoon lid van een woningbouwvereniging worden, dan moest je ook een inleg storten, net als in Duitsland
Ja en? Engels daarintegen kan iedereen inmiddels, ook de Duitsers (eindelijk) Dus wat maakt het uit?quote:Op maandag 7 juni 2010 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja.
De Beheersing van de Duitse Taal begint zelfs onze economie te schaden, Niet alleen dat hoe jonger mensen zijn hoe meer ze een aversie ze hebben tegen Duitsland, ook de beheersing van de taal wordt steeds slechter, en dat is niet bevorderlijk voor onze handelspositie.
Ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:18 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Ja en? Engels daarintegen kan iedereen inmiddels, ook de Duitsers (eindelijk) Dus wat maakt het uit?
80 miljard toch? Da's een forse bezuiniging. UK trouwens ook, rond de 6 miljard pond dit jaar alleen al.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
BRD heeft vandaag de grootste bezuinigingen uit haar geschiedenis bekend gemaakt, het werd een keer tijd. Hadden ze 10 jaar geleden moeten doen.
Hopelijk krijgen wij straks een regering die het voorbeeld van UK en BRD volgt en krachtig optreed, de overheid flink snijdt.
Ik ben verbaasd over hoe optimistisch er word gedaan over de Britse bezuinigingen. Als de Duitsers zo accuut met zulke grote ingrepen komen snap ik niet dat een land dat er veel slechter voorstaat (UK) zo soft wordt behandeld, zogenaamd omdat ze kunnen devalueren. Alsof devaluatie niet eigenlijk het bestelen van de crediteuren is.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:03 schreef axis303 het volgende:
[..]
80 miljard toch? Da's een forse bezuiniging. UK trouwens ook, rond de 6 miljard pond dit jaar alleen al.
Is er iets meer bekend in detail over de terreinen waarop men daar wil bezuinigen?
misschien zijn markten dan toch niet unbiased?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd over hoe optimistisch er word gedaan over de Britse bezuinigingen. Als de Duitsers zo accuut met zulke grote ingrepen komen snap ik niet dat een land dat er veel slechter voorstaat (UK) zo soft wordt behandeld, zogenaamd omdat ze kunnen devalueren. Alsof devaluatie niet eigenlijk het bestelen van de crediteuren is.
Waar ik mij ook over verbaas is dat RTL Z vandaag bol stond met het nieuws dat de pond zo hard inzakt na waarschuwing van kredietbeoordelaar Fitch. Maar op de TV BBC World werd daar vreemd genoeg met geen woord over gerept, geen woord! Maar ze gingen wel uitgebreid in op de stakingen in Spanje, en dat de schulden in dat land zo groot zijnquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd over hoe optimistisch er word gedaan over de Britse bezuinigingen. Als de Duitsers zo accuut met zulke grote ingrepen komen snap ik niet dat een land dat er veel slechter voorstaat (UK) zo soft wordt behandeld, zogenaamd omdat ze kunnen devalueren. Alsof devaluatie niet eigenlijk het bestelen van de crediteuren is.
fijn dat ik niet de enige ben die het heb gezienquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:25 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Waar ik mij ook over verbaas is dat RTL Z vandaag bol stond met het nieuws dat de pond zo hard inzakt na waarschuwing van kredietbeoordelaar Fitch. Maar op de TV BBC World werd daar vreemd genoeg met geen woord over gerept, geen woord! Maar ze gingen wel uitgebreid in op de stakingen in Spanje, en dat de schulden in dat land zo groot zijn
Hoe kom je erbij dat er vroeger niets werd gedaan en dat je het je wel kon permiteren. Verder gaat het niet om de hoogte van de staatsschuld maar de betaalbaarheid ervan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:23 schreef Klopkoek het volgende:
maar goed: waarom wordt je tegenwoordig zo hard afgestraft door de financieele markten? ik heb de vraag al eerder gesteld maar onlangs keek ik nog even naar de staatsschuldcijfers van de OESO landen. je ziet overal hele sterke pieken na de tweede wereldoorlog en tijdens de korea oorlog en nog veel regelmatiger vóór de tweede wereldoorlog (enorme pieken, daar is de schuldencrisis van de jaren 80 in NL niks bij). waarom kon dat toen wel? en nu niet? waarom lijkt nu de bandbreedte wat je je kunt permitteren veel smaller te zijn?
dat laatste gebeurde niet altijd en zeker niet in de jaren 50 of voor de tweede wereldoorlog.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:20 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat er vroeger niets werd gedaan en dat je het je wel kon permiteren. Verder gaat het niet om de hoogte van de staatsschuld maar de betaalbaarheid ervan.
Plus dat de Euro landen geen/beperkt invloed meer hebben over de munt. Waar vroeger gewoon de munt werd gedevalueerd (Drachme, Lira, Peso) is dat nu niet meer mogelijk.
Smoke and mirrors. Alsof de USD zo hard is.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:02 schreef todaviamoonbathing het volgende:
http://www.forexnews.nl/f(...)ch-vast-in-te-graven
Dit is toch duidelijk genoeg? Hoe dan ook de economie zal de komende -tig jaren gewoon niet meer uit dit dal komen!
Kan iemand me uitleggen hoe ik dit plaatje moet interpreteren? Ik weet nog net wat een CDS is, maar wat is bijvoorbeeld het verschil hier tussen bruto en netto?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:29 schreef Zure_Pruim het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje zerohedge.
Je ziet dat er flink gererisked wordt in landen die zoveel in het nieuws zijn gekomen. Zelfs Hongarije.
Verrassend is dat US weer aandacht krijgt van de CDS speculanten. Het zit bij de top 5 deriskers.
Het geeft trouwens veranderingen aan. Niet openstaande posities.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan iemand me uitleggen hoe ik dit plaatje moet interpreteren? Ik weet nog net wat een CDS is, maar wat is bijvoorbeeld het verschil hier tussen bruto en netto?
wat moet ik wijzigen dan?quote:Op maandag 7 juni 2010 08:41 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Moet je wel eerst iedereen duidelijk maken dat ze iets moeten wijzigen bij "opties", want anders werkt het knoppie niet.
Ik weet niet of het nog steeds zo is maar je moet bij opties de baggerlayout kiezen (dat is, ondanks de naam, de nieuwste layout), en dan bij opties onder Quickreply 'Quickreply onder bericht' of iets dergelijk kiezen. Dan krijg je onderaan de pagina een nieuwe knop die "Volg topic" heet. Als je daarop klikt wordt het topic automatisch toegevoegd aan je actieve topics-lijst.quote:
quote:The firm, one of the most closely watched in the currency markets, said it has changed its underlying view that the sizeable bets against the common currency would reverse soon. Goldman analysts write:
We now think stretched short [euro] positions can persist until currency weakness feeds into notably stronger growth, which then reduces the pressure on Euro-zone governments. In the meantime, the risk of continued political disturbance remains high. Ultimately, however, proof of better growth will ease the endogenous political tensions and this should lead to a reduced EUR risk premium.
Although fiscal reforms are progressing in Spain and other key countries, European politics remained a major source of uncertainty. We did not expect some European sovereign spreads to widen back as much as they did, in particular after the [ European Financial Stability Facility] package. In fact we anticipated at least some persistent narrowing in those spreads where we believe that fiscal consolidation remains entirely manageable. But as it happened, sovereign spreads and CDS have widened quite notably again in places, displaying a high correlation to broader [euro] weakness. In retrospect, we think we could have expected continued political stress.
Goldman mist kennelijk in de analyse dat we in een overgang zitten van een Duitse naar een Franse euro, dat het risico van instabiliteit dus aan het afnemen is.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:46 schreef axis303 het volgende:
Goldman zet in op een verdere verschuiving:
[..]
BBquote:Greece Cut Four Steps to Junk by Moody’s on Economic ‘Risks’
By Ben Martin
June 14 (Bloomberg) -- Greece’s credit rating was cut four steps to non-investment grade, or junk, by Moody’s Investors Service, which cited the country’s economic “risks.”
The rating was lowered to Ba1 from A3, Moody’s said in a statement today from London. The outlook is stable, it said. Greece is already rated junk by Standard & Poor’s.
The European Union last month announced a rescue package of almost $1 trillion, with support from the International Monetary Fund, to shore up the finances of the region’s weakest economies amid concern that governments will struggle to narrow their budget deficits.
“It’s a significant downgrade,” said Kevin Flanagan, a Purchase, New York-based fixed-income strategist for Morgan Stanley Smith Barney. “It’s not a surprise to people, but the timing and magnitude is what has taken Treasuries off the lows and is providing some support.”
The yield on the 10-year Treasury note rose six basis points to 3.30 percent, after rising to 3.33 percent.
“The Ba1 rating reflects our analysis of the balance of the strengths and risks associated with the euro-zone-IMF support package,” Sarah Carlson, vice president-senior analyst in Moody’s sovereign risk group, said in the statement.
S&P cut Greece’s credit rating to non-investment grade on April 27, the first time a euro member lost its investment-grade since the euro’s 1999 debut. S&P warned that bondholders could recover as little as 30 percent of their initial investment if the country restructures its debt.
Bestaan er dan nog anderequote:
Ik vind dat eerder om tequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |