Einde niet wel anders dan voorheen.. En uiteraard gaat dit niet zonder slag en stoot, pas als men over een jaar tot 2 jaar echt de bezuinigingen gaan voelen mag je je borst nat maken..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 01:31 schreef Liteuser het volgende:
Denken jullie dat het nog goedkomt?
Of is het einde van het Westen nabij? Waar we bij de boeren moeten gaan bedelen, en er overal wanorde uitbreekt?
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:40 schreef dvr het volgende:
Ik kopieer-en-plak even een stukje van elders omdat er wat interessante cijfers instaan. Het gaat over Implicit Debt, d.w.z. de publieke schuldbedragen waarin niet alleen de huidige staatsschuld en tekort in zijn verwerkt maar ook de toekomstige verplichtingen:
The Euro Is Washed Up — But the Dollar Is No Better
by Claus Vogt
Greece has made it obvious: The euro is doomed. This fact had been obvious to all the euro critics from the very beginning. All the arguments against the possibility of a common currency for very disparate countries had been raised, but brushed away by overzealous politicians.
They’ll learn their monetary lesson the hard way in the coming years.
Unfortunately the current discussion about Greece, Spain and all the other PIIGS countries is very superficial … Greece is everywhere!
In fact, the whole western world and Japan are over indebted …
You’ve likely read in the press about debt to GDP figures like 200 percent for Japan, 115 percent for Italy, 113 percent for Greece, 85 percent for the U.S., 76 percent for France, 73 percent for Germany, or 70 percent for the UK.
These are dangerous levels, although not outrageous ones. But government officials don’t tell the whole story; they sugarcoat the real dimension of the over indebtedness.
That’s why you need to understand …
Explicit Versus Implicit Debt Levels
Explicit debt leaves out important obligations like pensions and social security. If you add these in, you get what economists call the implicit government debt.
And if you use the implicit government debt to GDP ratio, the picture is much bleaker. Look for yourself:
Germany: 255 percent
France: 255 percent
UK: 530 percent
U.S.: 570 percent
This is frightening, indeed. These obligations are unbearable. Which means governments all over the world will have to break many of the promises their predecessors have made to get elected.
Laten we dan maar de boel opblazen en nog even lekker 5 jaar levenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:01 schreef freud het volgende:
Een tvp met het goeie stukje van dvr uit het vorige deel van deze saga:
[..]
De Zlotyquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:38 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Laten we dan maar de boel opblazen en nog even lekker 5 jaar leven![]()
![]()
Is er nou nog één sterke munt in de wereld?
Eh... goud?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:38 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Laten we dan maar de boel opblazen en nog even lekker 5 jaar leven![]()
![]()
Is er nou nog één sterke munt in de wereld?
Een jonge bevolking die moet nog gaan sparenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:46 schreef aarsschimmel het volgende:
Geen pensioenen daar? Geen banken tot over de oren in de shit?
Dat jong dat weet ik nog niet zo... Volgens de CIA krimpt de bevolking er met dit jaar enigszins.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:43 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
De Zloty
Polen een land zonder schulden met een hardwerkende jonge bevolking
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=PLNEUR=X&t=5y&l=on&z=m&q=l&c=
Hier schulden maken en omwisselen voor Zloty's
Nou ga er eens heen danquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:52 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Dat jong dat weet ik nog niet zo... Volgens de CIA krimpt de bevolking er met dit jaar enigszins.
Die krijgen hun portie vergrijzing over >60 jaarquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:53 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Nou ga er eens heen dan
het stikt van de kinderen, dat komt ook door het sterke RK geloof
Is het mogelijk dat de Denen hun munt gaan loskoppelen van de ¤?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:00 schreef Igen het volgende:
Polen doet het best leuk, maar is zeker niet heilig hoor. En geen schulden? Hun staatsschuld is met 51% helemaal niet zo laag voor Oost-Europese begrippen.
Nee, ik denk dat je maar beter kronen kan kopen. Deense, Zweedse, of Tsjechische. Volgens mij zijn dat namelijk de EU-landen die er macro-economisch het beste voor staan.
De cijfers zeggen toch echt anders. Zo'n 1,25 kinderen per vrouw in 2002, ze gaan daar in Polen dus echt een gigantische vergrijzing tegemoet.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:53 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Nou ga er eens heen dan
De birth rate is er in 2010 ongeveer gelijk aan NL. De gemiddelde leeftijd is er wel een paar jaar lager, dus een iets jongere bevolging, ja, maar veel scheelt het niet lijkt me.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:53 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Nou ga er eens heen dan
Als de Euro echt valt, dan zullen ze dat toch wel doen, of niet?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Is het mogelijk dat de Denen hun munt gaan loskoppelen van de ¤?
Landen in Europa waar het RK de dominante religie is hebben juist een zeer lage birthrate.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:53 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Nou ga er eens heen dan
Geboortecijfers zeggen niet zo veel, omdat ze nogal kunnen schommelen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:08 schreef Poekieman het volgende:
[..]
De birth rate is er in 2010 ongeveer gelijk aan NL. De gemiddelde leeftijd is er wel een paar jaar lager, dus een iets jongere bevolging, ja, maar veel scheelt het niet lijkt me.
Ik vraag het me af. Misschien om een muurtje te metselen. Ik denk dat Nederland toch een stuk aantrekkelijker is om bijvoorbeeld een hoofdkantoor te plaatsen. Nederland staat best goed bekend in het buitenland. We zijn ook niet voor niks een van de rijkste landen in Europa gekeken naar GDP (na Noorwegen met zijn olie en gas, Ierland, Zwiterserland en al die kleine kutlandjes waar je geen belasting hoeft te betalen)quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:08 schreef Poekieman het volgende:
[..]
De birth rate is er in 2010 ongeveer gelijk aan NL. De gemiddelde leeftijd is er wel een paar jaar lager, dus een iets jongere bevolging, ja, maar veel scheelt het niet lijkt me.
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/nl.html
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/pl.html
Maar ja, dat Polen harder werken dan NL-ers, dat geloof ik meteen.
Daarin zijn ze niet volledig vrij.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Als de Euro echt valt, dan zullen ze dat toch wel doen, of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |