abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:56:06 #1
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_78474460
vorig topic
Griekenland, of De Val van de Euro #2
Hier weer verder:
Gaat de EU deze lening garanderen??
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_lening_uit___.html
Wij dus ??
quote:
vr 26 feb 2010, 11:32
'Griekenland stelt uitgifte lening uit'
ATHENE (AFN) - Griekenland heeft de uitgifte van een grote obligatielening die voor deze week op de rol stond, uitgesteld vanwege de turbulente markt na een algemene staking en een waarschuwing dat de kredietwaardigheid van het land mogelijk afgewaardeerd wordt.
Dat meldde zakenkrant The Wall Street Journal vrijdag.
Obligaties.
,,De nieuwe lening wordt algemeen gezien als een test voor de Griekse overheid om te tonen of ze geld uit de kapitaalmarkt kan halen en oude schulden kan wegwerken'', aldus de krant die mensen 'bekend met de situatie' citeert.
Volgens de zakenkrant wilde Griekenland een lening uitschrijven met een looptijd van tien jaar en wilde de regering tussen de 3 en 5 miljard euro ophalen
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:22:03 #2
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_78478109
Handig van de Grieken. Wordt hun rating binnenkort naar beneden bijgesteld en dan mogen ze nog meer rente gaan betalen...
The more debt, the better
pi_78478159
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:11:13 #4
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_78479925
Waaarom gaat de EU leningen garanderen van een staat waar 30% van de bevolking ambtenaar is en 125% verdiend to van de modale griek.

Next Spanje??
pi_78480045
quote:
Griekse premier: geen herstelbetalingen Duitsland

Premier George Papandreou van Griekenland heeft de oproep van de oppositie tot het vragen van herstelbetalingen van Duitsland, vanwege de Tweede Wereldoorlog) afgewezen.

Oppositie
Dat zei Papandreou in het Griekse parlement. Volgens hem is de kwestie van herstelbetalingen open, maar deze zal niet worden aangeroerd tijdens de pogingen om de huidige financiële crisis de baas te worden.
BRON

Ik wist niet dat dat nog speelde...herstelbetalingen uit de tweede wereldoorlog..
Maar dit soort berichten geeft me wel het gevoeld dat het Griekenland versus Duitsland aan het worden is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:04:57 #6
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_78481884
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:56 schreef Henktay het volgende:
[quote]Volgens de zakenkrant wilde Griekenland een lening uitschrijven met een looptijd van tien jaar en wilde de regering tussen de 3 en 5 miljard euro ophalen
[..]

[/quote]
Ha fijn, deeltje 3

Die drie tot vijf miljard is overigens nog maar een klein deel van wat ze dit jaar op moeten zien te halen. Ik meen iets van 50 miljard.

Europa zal meer moeten laten zien dan wat holle retoriek imho. Er zijn constructies denkbaar waarbij landen met sterke credit ratings (Duitsland, NL, etc.) zelf staatsobligaties uitschrijven en dit geld vervolgens doorlenen aan Griekenland tegen een schappelijke rente of iets dergelijks maar dit zal moeilijk verkoopbaar zijn naar de achterban (de kiezers). Bovendien verlaag je je eigen rating met een dergelijke actie en dan kost het wanbeleid van de Grieken ons geld.

Ik ben zeer benieuwd, Griekenland dat daadwerkelijk de broekriem aanhaalt lijkt me in ieder geval ongeveer net zo waarschijnlijk als een massale bekering tot de Islam binnen de PVV.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_78482769
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:14 schreef capricia het volgende:

[..]

BRON

Ik wist niet dat dat nog speelde...herstelbetalingen uit de tweede wereldoorlog..
Maar dit soort berichten geeft me wel het gevoeld dat het Griekenland versus Duitsland aan het worden is.
er is ok al een tijdschriften-illustratie-oorlog uitgebroken

Op de Cover van de FOCUS (Duits opinieblad)

welke een grieks tijdschrift beantwoorde met:
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:47:33 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78483468
quote:

[..]

BRON

Als je wilt dat de Duitsers de stekker uit elke bailoutpoging trekken dan moet je vooral zo beginnen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78484839
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je wilt dat de Duitsers de stekker uit elke bailoutpoging trekken dan moet je vooral zo beginnen
Gaan we dadelijk ipv een mohamed cartoon rel een swastika griekenland rel krijgen.
pi_78488376
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:04 schreef Hanoying het volgende:
Ha fijn, deeltje 3

Die drie tot vijf miljard is overigens nog maar een klein deel van wat ze dit jaar op moeten zien te halen. Ik meen iets van 50 miljard.

Europa zal meer moeten laten zien dan wat holle retoriek imho. Er zijn constructies denkbaar waarbij landen met sterke credit ratings (Duitsland, NL, etc.) zelf staatsobligaties uitschrijven en dit geld vervolgens doorlenen aan Griekenland tegen een schappelijke rente of iets dergelijks maar dit zal moeilijk verkoopbaar zijn naar de achterban (de kiezers). Bovendien verlaag je je eigen rating met een dergelijke actie en dan kost het wanbeleid van de Grieken ons geld.
De markt trapt daar inderdaad niet in. Er zit dus maar één ding op en dat is daadwerkelijk bezuinigen en juist daarom moet Europa daarop ook blijven aandringen. Andere constructies knagen juist aan het vertrouwen in de Euro.
quote:
Ik ben zeer benieuwd, Griekenland dat daadwerkelijk de broekriem aanhaalt lijkt me in ieder geval ongeveer net zo waarschijnlijk als een massale bekering tot de Islam binnen de PVV.
Ik denk dat de grote spelers op de markt een langere adem hebben dan een stel stakende Grieken. Ze zullen er hopelijk snel zat achter komen dat verzet geen zin heeft.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:01:08 #11
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_78488407
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De markt trapt daar inderdaad niet in. Er zit dus maar één ding op en dat is daadwerkelijk bezuinigen en juist daarom moet Europa daarop ook blijven aandringen.
Aandringen helpt niet, het land is structureel rot.

Dus of Griekenland opdelen onder de andere lidstaten of uit de EU

ik denk dat Nederland dan Kreta wel kan overnemen
pi_78488513
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:01 schreef Henktay het volgende:
Aandringen helpt niet, het land is structureel rot.

Dus of Griekenland opdelen onder de andere lidstaten of uit de EU

ik denk dat Nederland dan Kreta wel kan overnemen
Er is een heel simpele manier van aandringen: niet met steun over de brug komen. Als we landen een bailout gaan geven, dan zullen er snel meer volgen. Als er dan ook nog banken gaan wankelen is het einde helemaal zoek.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 00:03:06 #13
271876 copilco
Elvis is dead
pi_78505850
quote:

[..]

BRON

Duitsland heeft per griek al 9.000 Euro betaald

http://www.volkskrant.nl/(...)_moet_niet_zo_zeuren
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  donderdag 4 maart 2010 @ 13:50:45 #14
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_78729089
quote:
do 04 mrt 2010, 11:35
Griekenland geeft staatsobligatie uit ATHENE (AFN) - Griekenland heeft donderdag een staatsobligatie uitgegeven met een looptijd van tien jaar.
Hoeveel geld de regering hiermee wil ophalen, maakte de overheid niet bekend, evenmin als het rentetarief dat wordt geboden.
Volgens berichten in de media heeft de obligatie een waarde van 5 miljard euro.
Griekenland heeft tegen mei meer dan 20 miljard euro nodig om schulden te betalen waarvan de betalingstermijn dan verstrijkt.

Ja Nederland zal wel garant staan voor de Grieken
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:39:50 #15
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_78774599
Als we de grieken gaan helpen gaat hier de rente ook omhoog
quote:
vr 05 mrt 2010, 11:41
'Duitsland geeft geen cent aan Grieken'
BERLIJN (AFN) - De Duitse overheid geeft Griekenland ,,geen cent'' om het in financiële nood verkerende land te helpen.
Dat zei de Duitse minister van Economische Zaken, Rainer Brüderle, vrijdag voorafgaand aan het gesprek dat de twee landen gaan voeren in Berlijn.
De Griekse premier George Papandreou zei in een reactie dat ,,hij geen cent wilde, als Duitsland niet bereid was te geven''.
Papandreou spreekt vrijdagavond de Duitse bondskanselier Angela Merkel en in het weekend de Franse president Nicolas Sarkozy over de financiële problemen van zijn land.

,,We vragen niet om geld'', aldus Papandreou. ,,We hebben hulp nodig van de Europese Unie en onze partners om krediet te krijgen op de markt tegen betere voorwaarden.''

Griekenland heeft donderdag voor 5 miljard euro een staatsobligatie uitgegeven.
Daarbij betaalt het een rentepercentage van 6,4 procent.
Dat is ongeveer twee keer zoveel als het percentage waarvoor Duitsland geld kan lenen.
pi_78776859
Het blijft een prachtig ding die Europese Eenheid. Totdat het op centen aan komt, dan is het net als vroeger ieder voor zich en ik een beetje meer als de rest
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:15:57 #17
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_78778637
Het volgende falliette EU land zit eraan te komen, dankzij Berlusconi die weer heel veel vrienden erbij heeft
quote:
vr 05 mrt 2010, 14:13
Italië krijgt er 21 provincies bij
ROME - Italië krijgt er 21 nieuwe provincies bij, ondanks de belofte van premier Silvio Berlusconi om het openbaar bestuur te vereenvoudigen.
Dat heeft de krant la Repubblica vrijdag gemeld
De momenteel 110 provincies van Italië zijn een bestuurslaag tussen de twintig regio's en de 8095 gemeentes. Veel Italianen weten niet wat de provincies doen en vinden het maar een nutteloze bestuurslaag, die er vooral toe dient om baantjes te creëren voor politici.

Er zijn al duizenden handtekeningen ingezameld voor de afschaffing van de provincies en Berlusconi stelde na zijn herverkiezing in 2008 een minister van Administratieve Vereenvoudiging aan.
Die bracht het aantal provincies niet terug, maar creëerde er nieuwe, zoals Ogliastra op Sardinië, met slechts 58.000 inwoners, maar wel compleet met president, gedeputeerden en Provinciale Staten.

De provincies kosten Italië 14 miljard euro per jaar.
Over de uitgaven ontstaan soms discussies.
Zo gaf de centrumrechtse presidente van de provincie Venetië 9240 euro overheidsgeld uit voor een lamp voor haar kantoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Henktay op 05-03-2010 16:26:30 ]
pi_78786344
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het blijft een prachtig ding die Europese Eenheid. Totdat het op centen aan komt, dan is het net als vroeger ieder voor zich en ik een beetje meer als de rest
Wat er nu gebeurt is precies wat er moet gebeuren: Germanen hebben hun financieen redelijk op orde en worden daarvoor door de markt beloond doordat ze tegen een lage rente kunnen lenen.

Grieken zijn frauderende prutsers en worden door de markt gestraft doordat ze alleen tegen een veel hogere rente kunnen lenen. En nu hebben ze 'geen hulp' nodig, alleen een lager rente tarief... jaja.

Maar wat er nu gebeurt - zolang de Grieken niet outgebaild worden tenminste - is Goed. Het groei en stabiliteitspact wordt nu in zekere zin afgedwongen door de markt.
Goud kan je niet bijdrukken
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:35:03 #19
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_78789953
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:20 schreef Poekieman het volgende:

Maar wat er nu gebeurt - zolang de Grieken niet outgebaild worden tenminste - is Goed. Het groei en stabiliteitspact wordt nu in zekere zin afgedwongen door de markt.
Helaas is de hoogte van het rentepercentage voor de Grieken niet belangrijk, die gaan door tot ze failliet zijn

Griekenland is gewoon een land met onverantwoordelijke mensen, en dan komen ze toch terecht bij de EU kredietbank

[ Bericht 4% gewijzigd door Henktay op 05-03-2010 20:56:06 ]
  woensdag 10 maart 2010 @ 09:04:26 #21
141482 Q.
JurassiQ
pi_78959359
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:20 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Wat er nu gebeurt is precies wat er moet gebeuren: Germanen hebben hun financieen redelijk op orde en worden daarvoor door de markt beloond doordat ze tegen een lage rente kunnen lenen.

Grieken zijn frauderende prutsers en worden door de markt gestraft doordat ze alleen tegen een veel hogere rente kunnen lenen. En nu hebben ze 'geen hulp' nodig, alleen een lager rente tarief... jaja.

Prachtig fenomeen, die vrije markt. Zolang haar haar gang laat gaan en er niet tussen gaat zitten.
For great justice!
  woensdag 10 maart 2010 @ 09:20:59 #22
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78959796
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zelfs als het niet direct op centen aankomt, maar indirect (macht)...

Het is één grote klucht.
Intelligent, but fucked up.
pi_78998355
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:20 schreef Poekieman het volgende: knip
Ik vind het best wel leuk wat er nu gebeurt, ik loop al zo'n beetje sinds midden jaren 90 te roepen dat als de euro er zou komen, verdragen veel minder relevant zouden zijn dan marktdiscipline. En ik heb nu echt zoiets van 'ik heb het toch gezegd'
  zondag 14 maart 2010 @ 15:18:01 #24
295573 hb7525
mooi weer vandaag
pi_79128036
Deze directeur van PIMCO (1.000.000.000.000 belegd vermogen ) gaat niet meer in Griekenland investeren in obligaties, trouwens ook niet in de EU, ook al stijgen de rentes nog veel verder, maar wel in Azie
quote:
> Griekenland door de ogen van een megabelegger

Ondanks ingrijpende bezuinigingsmaatregelen van de Griekse regering wordt achter de schermen van Brussel hard gewerkt aan een reddingsplan. Maandag komen de ministers van Financiën bijeen om spijkers met koppen te slaan. Maar in hoeverre maken deze maatregelen Griekenland weer aantrekkelijk voor de beleggers? Welke rol spelen zij bij de oplossing van het probleem? En zijn speculanten daadwerkelijk de oorzaak van deze moderne Griekse tragedie? In Buitenhof een gesprek met Marc van Heel, directeur Benelux van Pimco; de grootste obligatiebelegger in de wereld.
pi_79128556
Nog 2 dagen en dan is de deadline voor Griekenland verstreken. Ben benieuwd! Zijn de berichten hierover positief gaan we iig. groene dagen op de beurs beleven.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')