abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82354596
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:58:37 #2
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_82354739
tvp
Bedankt Hans.
pi_82355368
Denken jullie dat het nog goedkomt?

Of is het einde van het Westen nabij? Waar we bij de boeren moeten gaan bedelen, en er overal wanorde uitbreekt?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 juni 2010 @ 01:50:31 #4
862 Arcee
Look closer
pi_82355657
OP.

[ Bericht 79% gewijzigd door Arcee op 05-06-2010 10:04:23 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 01:57:34 #5
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_82355754
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 01:31 schreef Liteuser het volgende:
Denken jullie dat het nog goedkomt?

Of is het einde van het Westen nabij? Waar we bij de boeren moeten gaan bedelen, en er overal wanorde uitbreekt?
Einde niet wel anders dan voorheen.. En uiteraard gaat dit niet zonder slag en stoot, pas als men over een jaar tot 2 jaar echt de bezuinigingen gaan voelen mag je je borst nat maken..
pi_82357579
tvp
pi_82358687
het is echt dat hier in het westen diverse regeringen zich met die hele Griekse toestand inlaten terwijl ze daarmee de rest van de andere economieen,en dus ook de euro,op het spel zetten met in het achterhoofd, 'komt wel goed'.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  FOK!fotograaf zaterdag 5 juni 2010 @ 11:01:21 #8
18921 freud
Who's John Galt?
pi_82359340
Een tvp met het goeie stukje van dvr uit het vorige deel van deze saga:
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:40 schreef dvr het volgende:
Ik kopieer-en-plak even een stukje van elders omdat er wat interessante cijfers instaan. Het gaat over Implicit Debt, d.w.z. de publieke schuldbedragen waarin niet alleen de huidige staatsschuld en tekort in zijn verwerkt maar ook de toekomstige verplichtingen:
The Euro Is Washed Up — But the Dollar Is No Better
by Claus Vogt

Greece has made it obvious: The euro is doomed. This fact had been obvious to all the euro critics from the very beginning. All the arguments against the possibility of a common currency for very disparate countries had been raised, but brushed away by overzealous politicians.

They’ll learn their monetary lesson the hard way in the coming years.

Unfortunately the current discussion about Greece, Spain and all the other PIIGS countries is very superficial … Greece is everywhere!

In fact, the whole western world and Japan are over indebted …

You’ve likely read in the press about debt to GDP figures like 200 percent for Japan, 115 percent for Italy, 113 percent for Greece, 85 percent for the U.S., 76 percent for France, 73 percent for Germany, or 70 percent for the UK.

These are dangerous levels, although not outrageous ones. But government officials don’t tell the whole story; they sugarcoat the real dimension of the over indebtedness.

That’s why you need to understand …

Explicit Versus Implicit Debt Levels

Explicit debt leaves out important obligations like pensions and social security. If you add these in, you get what economists call the implicit government debt.

And if you use the implicit government debt to GDP ratio, the picture is much bleaker. Look for yourself:

Germany: 255 percent
France: 255 percent
UK: 530 percent
U.S.: 570 percent

This is frightening, indeed. These obligations are unbearable. Which means governments all over the world will have to break many of the promises their predecessors have made to get elected.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 12:38:27 #9
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82361868
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 11:01 schreef freud het volgende:
Een tvp met het goeie stukje van dvr uit het vorige deel van deze saga:
[..]

Laten we dan maar de boel opblazen en nog even lekker 5 jaar leven

Is er nou nog één sterke munt in de wereld?
shoarma is lekker
pi_82362024
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:38 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

De Zloty
Polen een land zonder schulden met een hardwerkende jonge bevolking
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=PLNEUR=X&t=5y&l=on&z=m&q=l&c=

Hier schulden maken en omwisselen voor Zloty's
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 12:46:20 #11
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82362104
Geen pensioenen daar? Geen banken tot over de oren in de shit?
shoarma is lekker
pi_82362208
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:38 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Eh... goud?
Goud kan je niet bijdrukken
pi_82362212
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:46 schreef aarsschimmel het volgende:
Geen pensioenen daar? Geen banken tot over de oren in de shit?
Een jonge bevolking die moet nog gaan sparen

Banken zijn nog in ontwikkeling, wel zijn er veel deelnames/ buitenlandse banken, ING bv
Belastingen zijn laag
http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=4760&location=&highlight=Economische%20ontwikkeling
pi_82362274
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:43 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

De Zloty
Polen een land zonder schulden met een hardwerkende jonge bevolking
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=PLNEUR=X&t=5y&l=on&z=m&q=l&c=

Hier schulden maken en omwisselen voor Zloty's

Dat jong dat weet ik nog niet zo... Volgens de CIA krimpt de bevolking er met dit jaar enigszins.
pi_82362312
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:52 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Dat jong dat weet ik nog niet zo... Volgens de CIA krimpt de bevolking er met dit jaar enigszins.
Nou ga er eens heen dan
het stikt van de kinderen, dat komt ook door het sterke RK geloof
pi_82362481
Polen doet het best leuk, maar is zeker niet heilig hoor. En geen schulden? Hun staatsschuld is met 51% helemaal niet zo laag voor Oost-Europese begrippen.

Nee, ik denk dat je maar beter kronen kan kopen. Deense, Zweedse, of Tsjechische. Volgens mij zijn dat namelijk de EU-landen die er macro-economisch het beste voor staan.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:01:34 #17
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82362514
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:53 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Nou ga er eens heen dan
Die krijgen hun portie vergrijzing over >60 jaar
shoarma is lekker
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:03:00 #18
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82362563
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:00 schreef Igen het volgende:
Polen doet het best leuk, maar is zeker niet heilig hoor. En geen schulden? Hun staatsschuld is met 51% helemaal niet zo laag voor Oost-Europese begrippen.

Nee, ik denk dat je maar beter kronen kan kopen. Deense, Zweedse, of Tsjechische. Volgens mij zijn dat namelijk de EU-landen die er macro-economisch het beste voor staan.
Is het mogelijk dat de Denen hun munt gaan loskoppelen van de ¤?
shoarma is lekker
pi_82362666
quote:

[..]

Nou ga er eens heen dan
De cijfers zeggen toch echt anders. Zo'n 1,25 kinderen per vrouw in 2002, ze gaan daar in Polen dus echt een gigantische vergrijzing tegemoet.
pi_82362744
quote:

[..]

Nou ga er eens heen dan
De birth rate is er in 2010 ongeveer gelijk aan NL. De gemiddelde leeftijd is er wel een paar jaar lager, dus een iets jongere bevolging, ja, maar veel scheelt het niet lijkt me.

https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/nl.html
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/pl.html

Maar ja, dat Polen harder werken dan NL-ers, dat geloof ik meteen.
pi_82362767
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:03 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Is het mogelijk dat de Denen hun munt gaan loskoppelen van de ¤?
Als de Euro echt valt, dan zullen ze dat toch wel doen, of niet?
pi_82362830
quote:

[..]

Nou ga er eens heen dan
Landen in Europa waar het RK de dominante religie is hebben juist een zeer lage birthrate.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_82362850
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:08 schreef Poekieman het volgende:

[..]

De birth rate is er in 2010 ongeveer gelijk aan NL. De gemiddelde leeftijd is er wel een paar jaar lager, dus een iets jongere bevolging, ja, maar veel scheelt het niet lijkt me.
Geboortecijfers zeggen niet zo veel, omdat ze nogal kunnen schommelen.

Daarnaast heb je bij een lagere levensverwachting een hoger geboortecijfer nodig om de bevolking op peil te houden.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:12:10 #24
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82362854
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:08 schreef Poekieman het volgende:

[..]

https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/nl.html
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/pl.html

Maar ja, dat Polen harder werken dan NL-ers, dat geloof ik meteen.
Ik vraag het me af. Misschien om een muurtje te metselen. Ik denk dat Nederland toch een stuk aantrekkelijker is om bijvoorbeeld een hoofdkantoor te plaatsen. Nederland staat best goed bekend in het buitenland. We zijn ook niet voor niks een van de rijkste landen in Europa gekeken naar GDP (na Noorwegen met zijn olie en gas, Ierland, Zwiterserland en al die kleine kutlandjes waar je geen belasting hoeft te betalen)
shoarma is lekker
pi_82363088
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Als de Euro echt valt, dan zullen ze dat toch wel doen, of niet?
Daarin zijn ze niet volledig vrij.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:22:27 #26
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82363152
Ja als de euro valt lijkt me dat vrij logisch. Alsof ze hun eigen munt dan ook meteen express laten vallen . Maar ik bedoel vooral als de euro nog wat zwakker wordt, maar nog niet meteen valt.
shoarma is lekker
pi_82363326
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:20 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Daarin zijn ze niet volledig vrij.
In ieder geval is er wel een precedent van een land in het Wisselkoersmechanisme II, dat de waarde van de eigen munt meermaals naar boven mocht aanpassen.
pi_82390859
Wanneer is de volgende interventie? Gaat wel rap de laatste tijd. Net even analyses van GS en Bofa zitten lezen, die zitten wel er wel aardig warmpjes bij nu.

Wel grappig, iemand zei over Central Banks, they are becoming the laughingstock of the marketplace.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 6 juni 2010 @ 13:17:26 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82391577
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:59 schreef axis303 het volgende:
Wanneer is de volgende interventie? Gaat wel rap de laatste tijd. Net even analyses van GS en Bofa zitten lezen, die zitten wel er wel aardig warmpjes bij nu.

Wel grappig, iemand zei over Central Banks, they are becoming the laughingstock of the marketplace.
schandalig toch?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82391580
tvp.

Hopelijk ben ik net op tijd met het afronden van mijn Master studie om vervolgens te kunnen emmigreren naar een land die juist in opkomst is.

De cijfers en ontwikkelingen zijn niet zodanig dat ik vermoed in Nederland oud te willen worden.
Profiel opgeheven.
  zondag 6 juni 2010 @ 13:28:19 #31
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82391959
quote:
Master studie
Daaraan ben je ook niet verbonden aan Nederland hoor.
shoarma is lekker
pi_82392589
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:28 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Daaraan ben je ook niet verbonden aan Nederland hoor.
Klopt helemaal. Maar is wel heel erg korte termijn om te gaan emmigreren

Nee over anderhalf jaar ga ik eens kijken waar ik mogelijkerwijs een Phd kan doen in het buitenland
Profiel opgeheven.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:17:59 #33
299076 Bruno25
brunoboy
pi_82394097
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:43 schreef Bierie het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Maar is wel heel erg korte termijn om te gaan emmigreren

Nee over anderhalf jaar ga ik eens kijken waar ik mogelijkerwijs een Phd kan doen in het buitenland
leuk en ik heb meebetaald voor jouw studie en dan ga je die in het buitenland te gelde maken??
pi_82395097
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:17 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

leuk en ik heb meebetaald voor jouw studie en dan ga je die in het buitenland te gelde maken??
Ja en? Wat dacht je van alle immigranten die naar Nederland komen? Die maken hier een opleiding ten gelde waar wij zelf helemaal geen cent aan hebben meebetaald. Dat is net zo (on)eerlijk.
pi_82395858
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:17 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Ik had die studie even zo goed elders kunnen doen en mijzelf in Nederland kunnen vestigen. Vind dat altijd zo een maf argument. Het is niet alsof ik vantevoren strategisch heb bedacht misbruik te maken van het Nederlands onderwijs systeem. Ik ben hier slechts bij louter toeval geboren

En wat wil je dan? Een ieder die in Nederland heeft gestudeerd economisch krijgsgevangene maken?
Profiel opgeheven.
  zondag 6 juni 2010 @ 15:30:33 #36
299076 Bruno25
brunoboy
pi_82397218
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:57 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ik had die studie even zo goed elders kunnen doen en mijzelf in Nederland kunnen vestigen. Vind dat altijd zo een maf argument. Het is niet alsof ik vantevoren strategisch heb bedacht misbruik te maken van het Nederlands onderwijs systeem. Ik ben hier slechts bij louter toeval geboren

En wat wil je dan? Een ieder die in Nederland heeft gestudeerd economisch krijgsgevangene maken?
Nou, dat je de investering die Nederland in jouw gedaan heeft terugbetaald, dus tik maar even 500.000 euro af, voor je de koffer inpakt, ja??
  zondag 6 juni 2010 @ 15:31:15 #37
299076 Bruno25
brunoboy
pi_82397256
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en? Wat dacht je van alle immigranten die naar Nederland komen? Die maken hier een opleiding ten gelde waar wij zelf helemaal geen cent aan hebben meebetaald. Dat is net zo (on)eerlijk.
Dat is net zo fout.
Die moeten ook een lening gaan nemen voortaan
pi_82397552
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:30 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Nou, dat je de investering die Nederland in jouw gedaan heeft terugbetaald, dus tik maar even 500.000 euro af, voor je de koffer inpakt, ja??
Contant of had je dat liever in chocolade letters
En het is overigens jou niet jouw

Geen idee waarom maar ik ga eens proberen serieus te reageren op deze nonsens: Hoe stel jij je de wereld dan voor? Je wilt een verbod op migratie van mensen op grond van geinvesteerde studiekosten?

Overigens begint dit wel erg offtopic te worden zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bierie op 06-06-2010 15:45:02 ]
Profiel opgeheven.
pi_82397743
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:31 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Dat is net zo fout.
Die moeten ook een lening gaan nemen voortaan
Een lening nemen? Nee hoor. Het is juist net andersom. Mensen die naar Nederland immigreren, voegen waarde toe aan de Nederlandse maatschappij, zonder dat de Nederlandse staat voor hen een cent aan kinderbijslag of onderwijs heeft hoeven uitgeven. In jouw denktrant zou het dus logisch zijn, om iedere immigrant deze uitgespaarde kosten alsnog te vergoeden.

Kortom, elke immigrant zouden we een zak geld van minstens ¤ 17.000 (kinderbijslag) + ¤ 40.000 (basisonderwijs) + ¤ 28.000 (4 jaar vmbo-onderwijs) = ¤ 85.000 cadeau moeten doen. Is dat echt wat jij wil?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2010 15:41:56 ]
pi_82397935
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Een lening nemen? Nee hoor. Het is juist net andersom. Mensen die naar Nederland immigreren, voegen waarde toe aan de Nederlandse maatschappij, zonder dat de Nederlandse staat voor hen een cent aan kinderbijslag of onderwijs heeft hoeven uitgeven. In jouw denktrant zou het dus logisch zijn, om iedere immigrant deze uitgespaarde kosten alsnog te vergoeden.

Kortom, elke immigrant zouden we een zak geld van minstens ¤ 17.000 (kinderbijslag) + ¤ 40.000 (basisonderwijs) + ¤ 28.000 (4 jaar vmbo-onderwijs) = ¤ 85.000 cadeau moeten doen. Is dat echt wat jij wil?
Ja maar moet die immigrant dat dan ontvangen of de regering van de desbetreffende immigrant (die heeft immers volgens de logica van Bruno geinvesteerd)

In dat eerste geval loont het voor mij helemaal om te gaan immigreren natuurlijk!
Profiel opgeheven.
pi_82398331
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:44 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ja maar moet die immigrant dat dan ontvangen of de regering van de desbetreffende immigrant (die heeft immers volgens de logica van Bruno geinvesteerd)
De migrant natuurlijk, want als die ervoor kiest om in een land met goedkoop en goed onderwijs geboren te worden, dan moet hij/zij van die keuze natuurlijk ook het profijt kunnen incasseren. Anders haal je alle marktincentives weg, zowel de incentive om als baby het juiste geboorteland te kiezen als de daardoor veroorzaakte incentive voor landen om de kostenefficiëntie in het onderwijs te vergroten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2010 15:53:31 ]
  zondag 6 juni 2010 @ 17:33:34 #42
299076 Bruno25
brunoboy
pi_82403826
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:44 schreef Bierie het volgende:

[..]

In dat eerste geval loont het voor mij helemaal om te gaan immigreren natuurlijk!
nee, binnenkort moet de student volledig zelf betalen voor zijn opleiding, dat lijkt me eerlijk, dat kan middels een studielening.

Studenten die bijna gratis gestudeerd hebben hier, en nu weggaan, moet die 500.000 aftikken voor ze vertrekken.
Heb je hier een chirurg duur opgeleid en dan vertrekt meneer naar de USA, nee das lekker daar gaat het belastinggeld van Henk en Ingrid
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Een lening nemen? Nee hoor. Het is juist net andersom. Mensen die naar Nederland immigreren, voegen waarde toe aan de Nederlandse maatschappij, zonder dat de Nederlandse staat voor hen een cent aan kinderbijslag of onderwijs heeft hoeven uitgeven.
Nee, studeren doe je voor jezelf, niet voor mij
Kosten die nu de overheid voor jouw maakt moet je vergoeden of zelf betalen

En als je naar Nederland komt met kinderen heb je uiteraard recht op kinderbijslag gedurende de tijd dat je hier bent, ben je ergens anders dan val je onder die wetgeving, met alle voors en tegens

Is de economische regel, kosten daar neerleggen waar ze gemaakt worden

[ Bericht 2% gewijzigd door Bruno25 op 06-06-2010 17:45:19 ]
pi_82404563
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:33 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

nee, binnenkort moet de student volledig zelf betalen voor zijn opleiding, dat lijkt me eerlijk, dat kan middels een studielening.

Studenten die bijna gratis gestudeerd hebben hier, en nu weggaan, moet die 500.000 aftikken voor ze vertrekken
Dan moet je dus ook iedere afgestudeerde immigrant 500.000 euro cadeau geven. Anders is het niet eerlijk.

Want stel nou eens dat er een exacte kopie van Nederland bestond, laten ik dat even Laaglandië noemen. Als dan een afgestudeerd persoon van Nederland naar Laaglandië verhuist, dan is dus per definitie het nadeel dat hij Nederland toebrengt, precies even groot als het voordeel dat hij Laaglandië bezorgt. Het zou daarom volstrekt onrechtvaardig zijn om die persoon 500.000 euro in rekening te brengen voor een verhuizing die netto geen kosten veroorzaakt.
pi_82404795
Er zijn dan dus twee oplossingen:
1. Laaglandië maakt per migrant 500.000 euro naar Nederland over, en vice versa, of
2. Laaglandië geeft elke immigrant 500.000 euro cash.

Zie het ook maar zo:
In een land als de VS betaal je de kosten voor het onderwijs direct zelf. In Nederland betaal je de kosten voor het onderwijs later, indirect, via de belasting. Een migrant die van de VS naar Nederland verhuist betaalt dus dubbel voor z'n studie: één keer direct in de VS, en nog eens in Nederland in de vorm van belasting. Nu staat daar tegenover dat iemand die van Nederland naar de VS verhuist noch in Nederland noch in de VS betaalt. Netto heft dat elkaar op. Met jouw idee voor een eenzijdige heffing voor emigranten verstoor je die balans, dat is dus niet rechtvaardig.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2010 18:02:13 (Foutje) ]
pi_82405305
quote:

[..]

Heb je hier een chirurg duur opgeleid en dan vertrekt meneer naar de USA, nee das lekker daar gaat het belastinggeld van Henk en Ingrid
[..]

En omgekeerd komen er chirurgen vanuit de VS in Nederland wonen omdat ze de tulpen hier zo mooi vinden. Of zijn Henk en Ingrid Xenofoob?

Oh dus een ieder die studeert die doet dat enkel voor zichzelf. Dus mensen die ontwikkelings studie hebben gevolgd, arts zijn geworden of wetenschappelijk onderzoek verrichten waarmee je zieke mensen kan genezen zijn eigenlijk ontzettend associaal?

Kan mij prima vinden in een sociaal leenstelsel waarmee je zelf de studiekosten (uiteindelijk) betaalt. Maar om 500.000 euro af te tikken omdat je wilt gaan verhuizen is natuurlijk onzin. Ik hoop (ga er van uit) dat jij dat zelf ook eigenlijk wel realiseert
Profiel opgeheven.
  zondag 6 juni 2010 @ 19:53:01 #46
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_82409682
quote:

[..]

Studenten die bijna gratis gestudeerd hebben hier, en nu weggaan, moet die 500.000 aftikken voor ze vertrekken.
[..]

En als je naar Nederland komt met kinderen heb je uiteraard recht op kinderbijslag gedurende de tijd dat je hier bent, ben je ergens anders dan val je onder die wetgeving, met alle voors en tegens

Is de economische regel, kosten daar neerleggen waar ze gemaakt worden
Vind er toch wel wat in zitten hoor. Je moet eens weten wat het kost om iemand tot arts op te leiden.
Dat je studeren voor jezelf en niet voor een ander doet vind ik dan weer onzin. Als niemand in Nederland een (universitaire) studie had gevolgd hadden Henk & Ingrid met VMBO T geen HD-tv gehad en konden ze niet minimaal een keer per jaar met het vliegtuig naar Kreta.
shoarma is lekker
pi_82428293
quote:
Euro 'will be dead in five years'

The euro will have broken up before the end of this Parliamentary term, according to the bulk of economists taking part in a wide-ranging economic survey for The Sunday Telegraph.

The single currency is in its death throes and may not survive in its current membership for a week, let alone the next five years, according to a selection of responses to the survey – the first major wide-ranging litmus test of economic opinion in the City since the election. The findings underline suspicions that the new Chancellor, George Osborne, will have to firefight a full-blown crisis in Britain's biggest trading partner in his first years in office.

Of the 25 leading City economists who took part in the Telegraph survey, 12 predicted that the euro would not survive in its current form this Parliamentary term, compared with eight who suspected it would. Five declared themselves undecided. The finding is only one of a number of remarkable conclusions, including that:

• The economy will grow by well over a percentage point less next year than the Budget predicted in March.

• The Government will borrow almost £10bn less next year than the Treasury previously forecast, despite this weaker growth.

• Just as many economists think the Bank of England will not raise rates until 2012 or later as think it will lift borrowing costs this year.

But the conclusion on the euro is perhaps the most remarkable finding. A year ago or less, few within the City would have confidently predicted the currency's demise. But the travails of Greece, Spain and Portugal in recent weeks, plus German Chancellor Angela Merkel's acknowledgement that the currency is facing an "existential crisis", have radically shifted opinion.

Two of the eight experts who predicted that the currency would survive said it would do so only at the cost of seeing at least one of its members default on its sovereign debt. Andrew Lilico, chief economist at think tank Policy Exchange, said there was "nearly zero chance" of the euro surviving with its current membership, adding: "Greece will certainly default on its debts, and it is an open question whether Greece will experience some form of revolution or coup – I'd put the likelihood of that over the next five years as around one in four."

Douglas McWilliams of the Centre for Economics and Business Research said the single currency "may not even survive the next week", while David Blanchflower, professor at Dartmouth College and former Bank of England policymaker, added: "The political implications [of euro disintegration] are likely to be far-reaching – Germans are opposed to paying for others and may well quit."

Four of the economists said that despite the wider suspicion that Greece or some of the weaker economies may be forced out of the currency, the most likely country to leave would be Germany.

Peter Warburton of consultancy Economic Perspectives said: "Possibly Germany will leave. Possibly other central and eastern European countries – plus Denmark – will have joined. Possibly, there will be a multi-tier membership of the EU and a mechanism for entering and leaving the single currency. I think the project will survive, but not in its current form."

Tim Congdon of International Monetary Research said: "The eurozone will lose three or four members e_SEnDGreece, Portugal, maybe Ireland e_SEnD and could break up altogether because of the growing friction between France and Germany."

The recent worries about the euro's fate followed the creation last month of a $1 trillion (£691bn) bail-out fund to prevent future collapses. Although the fund boosted confidence initially, investors abandoned the euro after politicians showed reluctance to support it wholeheartedly.
http://www.telegraph.co.u(...)d-in-five-years.html
pi_82428733
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:09 schreef Bierie het volgende:

[..]

En omgekeerd komen er chirurgen vanuit de VS in Nederland wonen omdat ze de tulpen hier zo mooi vinden. Of zijn Henk en Ingrid Xenofoob?
Ja slimmerd weet jij hoeveel die mensen daar hebben moeten betalen voor hun opleiding??
Waarom denk je dat ik de USA aanhaal, om zo een antwoord te kunnen pareren.
pi_82428741
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan moet je dus ook iedere afgestudeerde immigrant 500.000 euro cadeau geven. Anders is het niet eerlijk.
Zie bovenstaand antwoord
pi_82428990
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:19 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Ja slimmerd weet jij hoeveel die mensen daar hebben moeten betalen voor hun opleiding??
Waarom denk je dat ik de USA aanhaal, om zo een antwoord te kunnen pareren.
Prima. Als jij voor een compleet irreëel idee bent dan zal ik je geen strobreed in de weg leggen hoor.
Er is geen mens die 500K even uit zijn zak kan kloppen (nee ook niet de gemiddelde chirurg heeft dit niet als klein geld in huis slingeren).

En ik blijf het een belachelijk idee vinden om mensen op grond van opleiding gevangen te houden in eigen staat of geld afhandig te maken op grond van zoiets arbitrair. Zoals reeds aangehaald je kiest er niet voor in een land geboren te worden omdat een opleiding er goedkoop is. Je kan er wel voor kiezen om ergens anders te gaan wonen (en imho moet iedereen daar vrij in zijn en dus zonder absurde fiscale straffen).

En dat is het laatste wat ik erover zeg aangezien dit allang niks meer met de val van de euro te maken heeft. (een apart topic is misschien meer op zijn plaats).

[ Bericht 1% gewijzigd door Bierie op 07-06-2010 07:59:41 (toevoeging) ]
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')