Die "rente" moet alsnog betaald worden door iemand...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:31 schreef Arcee het volgende:
Gisteren bij P&W hadden Arnoud Boot en Willem Middelkoop het hier ook over. Een van de scenario's die ze schetsen was een van (hyper)inflatie, waarmee schulden (ook van landen) weggeïnflateerd kunnen worden. Maar, zeiden ze, aan de andere kant is het dan ook een ramp voor spaargeld en pensioenen. In het geval van hyperinflatie kan ik me dat wel voorstellen, maar in het geval van een normale of hoge inflatie dan zou de rente toch meestijgen en pensioenen zijn geïndexeerd, dus wordt inflatie toch gecompenseerd? Alleen als de rente laag blijft en inflatie hoog, dan heb je dat probleem wel, maar is dat te verwachten?
Je wilt dus instantaan 20% inflatie creeren? Ben jij zo iemand die blij is met 2 % meer nettoloon als alles in de winkel 5% duurder wordt?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:31 schreef polderturk het volgende:
De EU moet overigens mijn oplossing uitvoeren om de problemen op te lossen:
De ECB gaat de persen laten draaien en 2,5 biljoen euro erbij drukken. Dit is 20% van het totale BBP van Europa. Ieder euro land krijgt 20% van zijn BBP om de schulden op te kopen. De staatsschuld van ieder land gaat dan met 20 procentpunt achteruit. Voor Nederland betekent dit dat we 130 miljard krijgen. De Nederlandse schuld gaat dan terug van 60% naar 40%. Daarna zullen alle landen voortaan strict aan het pact gehouden worden. We krijgen dan wel een devaluatie van 20% maar de voordelen wegen op tegen de nadelen. De schuldeisers krijgen hun geld en landen worden van de ondergang gered. Dit is nog altijd beter dan het failliet gaan van landen. Bovendien is het eerlijk want ieder land krijgt geld ipv alleen de landen die door hun eigen schuld in de problemen zijn gekomen.
Ja, met de kanttekening dat overtreding door Duitsland en Frankrijk onbestraft blijft...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:32 schreef stefan_s het volgende:
[..]
Het oude pact was toch 3% van het bbp?
"Tony voor president".quote:
Het lijkt mij veel makkelijker om alle landen in de Eurozone te verplichten alle schulden die zij hebben aan andere landen in de Eurozone op 0 te zetten. Denk dat je dan veel meer bereikt mbt de probleemlanden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:31 schreef polderturk het volgende:
De EU moet overigens mijn oplossing uitvoeren om de problemen op te lossen:
De ECB gaat de persen laten draaien en 2,5 biljoen euro erbij drukken. Dit is 20% van het totale BBP van Europa. Ieder euro land krijgt 20% van zijn BBP om de schulden op te kopen. De staatsschuld van ieder land gaat dan met 20 procentpunt achteruit. Voor Nederland betekent dit dat we 130 miljard krijgen. De Nederlandse schuld gaat dan terug van 60% naar 40%. Daarna zullen alle landen voortaan strict aan het pact gehouden worden. We krijgen dan wel een devaluatie van 20% maar de voordelen wegen op tegen de nadelen. De schuldeisers krijgen hun geld en landen worden van de ondergang gered. Dit is nog altijd beter dan het failliet gaan van landen. Bovendien is het eerlijk want ieder land krijgt geld ipv alleen de landen die door hun eigen schuld in de problemen zijn gekomen.
Maar moet dat dan de burger zijn?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Die "rente" moet alsnog betaald worden door iemand...
En ik maar denken dat het staat voor Tering Veel Pietenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
"Tony voor president".
Dat gaat over de financiele man van de PVV, Tony van Dijck. De users die tvp posten zijn het dus met de PVV eens dat Nederland uit de Euro moet stappen.
TVP!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
"Tony voor president".
Dat gaat over de financiele man van de PVV, Tony van Dijck. De users die tvp posten zijn het dus met de PVV eens dat Nederland uit de Euro moet stappen.
Dan beloon je de probleemlanden wel heel erg voor hun wanbeleid...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het lijkt mij veel makkelijker om alle landen in de Eurozone te verplichten alle schulden die zij hebben aan andere landen in de Eurozone op 0 te zetten. Denk dat je dan veel meer bereikt mbt de probleemlanden.
quote:
Klopt, maar dat lijkt me de enige manier om die landen te helpen zonder dat het iemand een cent kost.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dan beloon je de probleemlanden wel heel erg voor hun wanbeleid...
Slecht gedrag belonen garandeert echt succes voor de toekomstquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Klopt, maar dat lijkt me de enige manier om die landen te helpen zonder dat het iemand een cent kost.
hoe wil je de huidige bail-out voor Griekenland en het "red de euro"-plan dan noemen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Slecht gedrag belonen garandeert echt succes voor de toekomst
Die devaluatie zal wel meevallen. De Fed heeft ook een aantal keren de persen aangezet. We hebben met een ongebruikelijke situatie te maken. De banken hebben het verkloot voor ons. Dat moeten we accepteren. We moeten ons verlies nemen. Gewoon de schulden opkopen en met een nieuwe schone lei beginnen met strengere regels in de eurozone.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je wilt dus instantaan 20% inflatie creeren? Ben jij zo iemand die blij is met 2 % meer nettoloon als alles in de winkel 5% duurder wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |