abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 mei 2010 @ 12:21:48 #1
862 Arcee
Look closer
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 12:23:26 #2
236264 crew  capricia
pi_81290729
tvp!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81290770
tvp
pi_81290783
tvp
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:26:28 #5
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81290863
Ja wat zal ik zeggen

neh laat maar TVP
pi_81290987
Even off-topic,

Wat betekent tvp???
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 mei 2010 @ 12:31:03 #7
862 Arcee
Look closer
pi_81291020
Gisteren bij P&W hadden Arnoud Boot en Willem Middelkoop het hier ook over. Een van de scenario's die ze schetsen was een van (hyper)inflatie, waarmee schulden (ook van landen) weggeïnflateerd kunnen worden. Maar, zeiden ze, aan de andere kant is het dan ook een ramp voor spaargeld en pensioenen. In het geval van hyperinflatie kan ik me dat wel voorstellen, maar in het geval van een normale of hoge inflatie dan zou de rente toch meestijgen en pensioenen zijn geïndexeerd, dus wordt inflatie toch gecompenseerd? Alleen als de rente laag blijft en inflatie hoog, dan heb je dat probleem wel, maar is dat te verwachten?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81291041
tvp
pi_81291050
De EU moet overigens mijn oplossing uitvoeren om de problemen op te lossen:

De ECB gaat de persen laten draaien en 2,5 biljoen euro erbij drukken. Dit is 20% van het totale BBP van Europa. Ieder euro land krijgt 20% van zijn BBP om de schulden op te kopen. De staatsschuld van ieder land gaat dan met 20 procentpunt achteruit. Voor Nederland betekent dit dat we 130 miljard krijgen. De Nederlandse schuld gaat dan terug van 60% naar 40%. Daarna zullen alle landen voortaan strict aan het pact gehouden worden. We krijgen dan wel een devaluatie van 20% maar de voordelen wegen op tegen de nadelen. De schuldeisers krijgen hun geld en landen worden van de ondergang gered. Dit is nog altijd beter dan het failliet gaan van landen. Bovendien is het eerlijk want ieder land krijgt geld ipv alleen de landen die door hun eigen schuld in de problemen zijn gekomen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:32:32 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81291075
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:31 schreef Arcee het volgende:
Gisteren bij P&W hadden Arnoud Boot en Willem Middelkoop het hier ook over. Een van de scenario's die ze schetsen was een van (hyper)inflatie, waarmee schulden (ook van landen) weggeïnflateerd kunnen worden. Maar, zeiden ze, aan de andere kant is het dan ook een ramp voor spaargeld en pensioenen. In het geval van hyperinflatie kan ik me dat wel voorstellen, maar in het geval van een normale of hoge inflatie dan zou de rente toch meestijgen en pensioenen zijn geïndexeerd, dus wordt inflatie toch gecompenseerd? Alleen als de rente laag blijft en inflatie hoog, dan heb je dat probleem wel, maar is dat te verwachten?
Die "rente" moet alsnog betaald worden door iemand...
censuur :O
pi_81291085
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:30 schreef polderturk het volgende:
Even off-topic,

Wat betekent tvp???
terugvindpost

Het oude pact was toch 3% van het bbp?
Winners never quit,quitters never win
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:33:36 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81291108
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:31 schreef polderturk het volgende:

De ECB gaat de persen laten draaien en 2,5 biljoen euro erbij drukken. Dit is 20% van het totale BBP van Europa. Ieder euro land krijgt 20% van zijn BBP om de schulden op te kopen. De staatsschuld van ieder land gaat dan met 20 procentpunt achteruit. Voor Nederland betekent dit dat we 130 miljard krijgen. De Nederlandse schuld gaat dan terug van 60% naar 40%. Daarna zullen alle landen voortaan strict aan het pact gehouden worden. We krijgen dan wel een devaluatie van 20% maar de voordelen wegen op tegen de nadelen. De schuldeisers krijgen hun geld en landen worden van de ondergang gered. Dit is nog altijd beter dan het failliet gaan van landen. Bovendien is het eerlijk want ieder land krijgt geld ipv alleen de landen die door hun eigen schuld in de problemen zijn gekomen.
Je wilt dus instantaan 20% inflatie creeren? Ben jij zo iemand die blij is met 2 % meer nettoloon als alles in de winkel 5% duurder wordt?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:34:01 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81291131
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:32 schreef stefan_s het volgende:

[..]
Het oude pact was toch 3% van het bbp?
Ja, met de kanttekening dat overtreding door Duitsland en Frankrijk onbestraft blijft...
pi_81291166
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:30 schreef polderturk het volgende:
Even off-topic,

Wat betekent tvp???
"Tony voor president".

Dat gaat over de financiele man van de PVV, Tony van Dijck. De users die tvp posten zijn het dus met de PVV eens dat Nederland uit de Euro moet stappen.
pi_81291423
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:31 schreef polderturk het volgende:

Het lijkt mij veel makkelijker om alle landen in de Eurozone te verplichten alle schulden die zij hebben aan andere landen in de Eurozone op 0 te zetten. Denk dat je dan veel meer bereikt mbt de probleemlanden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 mei 2010 @ 12:42:27 #16
862 Arcee
Look closer
pi_81291426
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Die "rente" moet alsnog betaald worden door iemand...
Maar moet dat dan de burger zijn?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81291434
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:35 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

"Tony voor president".

Dat gaat over de financiele man van de PVV, Tony van Dijck. De users die tvp posten zijn het dus met de PVV eens dat Nederland uit de Euro moet stappen.
En ik maar denken dat het staat voor Tering Veel Pieten
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 12:43:37 #18
236264 crew  capricia
pi_81291472
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:35 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

"Tony voor president".

TVP!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81291678
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:42 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het lijkt mij veel makkelijker om alle landen in de Eurozone te verplichten alle schulden die zij hebben aan andere landen in de Eurozone op 0 te zetten. Denk dat je dan veel meer bereikt mbt de probleemlanden.
Dan beloon je de probleemlanden wel heel erg voor hun wanbeleid...
pi_81291968
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar moet dat dan de burger zijn?
, ik verwacht niet dat de kaboutertjes hem gaan betalen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_81292023
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dan beloon je de probleemlanden wel heel erg voor hun wanbeleid...
Klopt, maar dat lijkt me de enige manier om die landen te helpen zonder dat het iemand een cent kost.
pi_81292208
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Klopt, maar dat lijkt me de enige manier om die landen te helpen zonder dat het iemand een cent kost.
Slecht gedrag belonen garandeert echt succes voor de toekomst
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_81292408
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Slecht gedrag belonen garandeert echt succes voor de toekomst
hoe wil je de huidige bail-out voor Griekenland en het "red de euro"-plan dan noemen?

Daarbij ben ik volledig tegen enige steun voor dat soort derdewereldlanden. Laat ze hun eigen problemen maar oplossen. Desnoods tijdelijk de euro uitzetten.
pi_81292478
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je wilt dus instantaan 20% inflatie creeren? Ben jij zo iemand die blij is met 2 % meer nettoloon als alles in de winkel 5% duurder wordt?
Die devaluatie zal wel meevallen. De Fed heeft ook een aantal keren de persen aangezet. We hebben met een ongebruikelijke situatie te maken. De banken hebben het verkloot voor ons. Dat moeten we accepteren. We moeten ons verlies nemen. Gewoon de schulden opkopen en met een nieuwe schone lei beginnen met strengere regels in de eurozone.

Het alternatief is dat we ons allen nog dieper in de schulden steken waardoor we in grotere problemen komen. Ik heb uitgerekend dat de gemiddelde Griekse werkende ongeveer 350 euro per maand aan rente moet betalen als we ze extra 110 miljard lenen. Hiernaast moeten ze ook belasting betalen voor andere voorzieningen. Wij steken onszelf extra 5 miljard in de schulden hiervoor. We moeten als 30 miljard bezuinigen en als het zo doorgaat wordt dat alleen maar meer. Wat als het volgende land in de problemen komt? Wat als hierna Portugal, Ierland of Spanje aan de beurt is? Hoeveel moeten wij dan nog ophoesten? Hoe hoog worden onze schulden dan? Wie komt ons dan redden? Juist. De ECB moet dan alsnog geld gaan drukken maar dan een veelvoud van nu waardoor we nog meer devaluatie krijgen.
pi_81292497
Ik zeg het je het boeit geen ene fuck hoeveel geld ze erin pompen de euro valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')