quote:[..]
Bij het sluiten van het akkoord, heeft de minister een parlementair voorbehoud gemaakt. Het parlement neemt uiteindelijk de beslissing. Voor vrijdag staat een debat met de minister geagendeerd met financieel woordvoerders van de verschillende fracties. De meerderheid van de Tweede Kamer stemt in. Waarschijnlijk zullen alleen de PVV (Geert Wilders) en Rita Verdonk tegenstemmen. [,,]
Ik begrijp dit niet, denken die vakboden daar nou echt dat ze door te staken iets oplossen?quote:May 3, 2010 -- Updated 1318 GMT
Athens, Greece (CNN) -- Greek workers went on strike Monday, marching to parliament to protest cuts in government spending demanded by international funders.
Garbage collectors, cleaners, municipal office workers and other local government staff gathered Monday morning, waving banners with slogans like "Get your hands off our rights.
kunnen hun begrotingen dat eigenlijk wel aan?quote:Op maandag 3 mei 2010 15:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
Leuk dat Portugal, Spanje, Ierland en Italie mee betalen. Die verwachten het geld waarschijnlijk binnen niet afzienbare tijd dubbel en dwars terug te krijgen.
Hoe?quote:Op maandag 3 mei 2010 16:05 schreef bascross het volgende:
Als Spanje en Portugal geld nodig hebben, gaat Griekenland dan ook mee betalen?
af en toe zou je willen dat ze op dat soort mensen zouden schieten.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:31 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ik begrijp dit niet, denken die vakboden daar nou echt dat ze op door te staken iets oplossen?
Ach het duurt even voor ze die protest-reflex kwijt zijn, ze begrijpen nog niet helemaal dat minder nog altijd beter is dan helemaal niks meer. Dat zal hun regering ze duidelijk moeten maken.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:31 schreef Mortaxx het volgende:
Snap best dat die Grieken er niet blij mee zijn. In Nederland doet men al moeilijk over een AOW verhoging van 2 jaar, dus als het van 52 naar 67 gaat kan je wel wat meer protesten verwachten.
Je kan je ook afvragen hoe het komt dat er in Griekenland dan ook van die belachelijke sociale regelingen zijn, zoals een pensioenleeftijd van 52 jaar. Blijkbaar loont het in de ogen van de Grieken om veel te klagen. Dat dit kortzichtig denken is, ach... 'na ons de zondvloed'.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:31 schreef Mortaxx het volgende:
Snap best dat die Grieken er niet blij mee zijn. In Nederland doet men al moeilijk over een AOW verhoging van 2 jaar, dus als het van 52 naar 67 gaat kan je wel wat meer protesten verwachten.
Als banken nu massaal hun geld weghalen uit Griekenland is het gedaan met het land. Dan zal het kaartenhuis sneller in elkaar donderen. Grote geld bedragen daar weghalen is dus geen optie.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:53 schreef HiZ het volgende:
Waar ik wel helemaal verdrietig van word is de 'bijdrage' van de banken aan de reddingsoperatie. Volgens mij is het juist zaak dat die banken minder geld hebben uitstaan bij Griekenland, zodat het minder pregnant wordt om ze te redden bij een Grieks faillissement of herstructurering. En dan gaan demagogen in het noorden die banken dwingen om meer geld in Griekenland te steken, waardoor ons eigen hoofd dus weer verder de strop in gaat.
Ze willen toch op de een of andere manier niets doen. Even ongeacht van het feit of het eerlijk of hun verdiende loon is, het is wel echt een gigantische achteruitgang.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:31 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ik begrijp dit niet, denken die vakboden daar nou echt dat ze door te staken iets oplossen?
Volgens mij is die "bijdrage" van de banken puur een politieke truuk zodat politici kunnen zeggen: "kijk, wij dwingen die kutbanken om ook mee te betalen".quote:Op maandag 3 mei 2010 16:53 schreef HiZ het volgende:
Waar ik wel helemaal verdrietig van word is de 'bijdrage' van de banken aan de reddingsoperatie. Volgens mij is het juist zaak dat die banken minder geld hebben uitstaan bij Griekenland, zodat het minder pregnant wordt om ze te redden bij een Grieks faillissement of herstructurering. En dan gaan demagogen in het noorden die banken dwingen om meer geld in Griekenland te steken, waardoor ons eigen hoofd dus weer verder de strop in gaat.
Natuurlijk is dat puur PR. Ik denk dat niemand dat ook zal betwisten!quote:Op maandag 3 mei 2010 19:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij is die "bijdrage" van de banken puur een politieke truuk zodat politici kunnen zeggen: "kijk, wij dwingen die kutbanken om ook mee te betalen".
Ik heb nog steeds maar weinig reacties gehoord over het feit dat banken stevig gehedged zitten tegen behoorlijke terugval van Griekenland. Eigenlijk al vanaf het moment dat de Hellenic Capital Market Commission het shorten op de griekse markt ging verbieden. Het is meer het verschuiven van kapitaal in posities die weinig (indirect) exposure hebben in Griekenland. En met lage rentes kun je nog wel wat extra posities tegen de default van Europese landen uitbouwen. Maar ze kunnen natuurlijk niet massaal hun geld uit die landen halen. Dan stort het kaartenhuis in. Gewoon lobbyen voor die bail out en op een bepaald moment als het rustiger wordt je geld er uit trekken.quote:Wat er in de praktijk natuurlijk gebeurt is dat de banken via de voordeur een miljard ofzo bijdragen aan het reddingsplan (= PR) en via de achterdeur als een haas hun Griekse staatsobligatie posities afbouwen door ze gewoon te verkopen op de vrije markt. Dat is volgens mij ook de enige reden waarom Duitsland en Frankrijk nu instemmen met dat plan: hun banken in de gelegenheid stellen om hun Griekse exposure af te bouwen.
Ik weet niet wat voor exposure die banken hebben, dus ik ga maar af op de (grote) getallen die in de pers werden gemeld. Als die risico's zijn afgedekt, dan vraag ik me af: hoe dan? Met CDS? En wie heeft die CDS dan geschreven? Zeker weer een paar van die too big to fail banken die dan door de overheid moeten worden gered?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb nog steeds maar weinig reacties gehoord over het feit dat banken stevig gehedged zitten tegen behoorlijke terugval van Griekenland. Eigenlijk al vanaf het moment dat de Hellenic Capital Market Commission het shorten op de griekse markt ging verbieden. Het is meer het verschuiven van kapitaal in posities die weinig (indirect) exposure hebben in Griekenland. En met lage rentes kun je nog wel wat extra posities tegen de default van Europese landen uitbouwen. Maar ze kunnen natuurlijk niet massaal hun geld uit die landen halen. Dan stort het kaartenhuis in. Gewoon lobbyen voor die bail out en op een bepaald moment als het rustiger wordt je geld er uit trekken.
Ik wilde net zeggen.... Ik weet niet of het al langs is geweest, maar het is in deze tijden toch ondenkbaar dat je met je 52ste met pensioen gaat incl 13de en 14de maand? Kijken die Grieken dan niet naar de wereld? En het overgrote deel van de beroepsbevolking is ambtenaar... no value added dus.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:26 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen hoe het komt dat er in Griekenland dan ook van die belachelijke sociale regelingen zijn, zoals een pensioenleeftijd van 52 jaar. Blijkbaar loont het in de ogen van de Grieken om veel te klagen. Dat dit kortzichtig denken is, ach... 'na ons de zondvloed'.
In China hebben ze een vrouwentekort dus het eiland Lesbos volstaat.quote:Op maandag 3 mei 2010 21:17 schreef bascross het volgende:
Verkopen aan China kan ook, hebben ze een gratis vakantieland. En dan vangen wij nog wat geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |