abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2010 @ 15:05:55 #1
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80969965
Leuk dat Portugal, Spanje, Ierland en Italie mee betalen. Die verwachten het geld waarschijnlijk binnen niet afzienbare tijd dubbel en dwars terug te krijgen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_80970164
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Moderator maandag 3 mei 2010 @ 15:19:09 #4
236264 crew  capricia
pi_80970362
Nederland maakt parlementair voorbehoud
quote:
[..]
Bij het sluiten van het akkoord, heeft de minister een parlementair voorbehoud gemaakt. Het parlement neemt uiteindelijk de beslissing. Voor vrijdag staat een debat met de minister geagendeerd met financieel woordvoerders van de verschillende fracties. De meerderheid van de Tweede Kamer stemt in. Waarschijnlijk zullen alleen de PVV (Geert Wilders) en Rita Verdonk tegenstemmen. [,,]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 mei 2010 @ 15:21:14 #5
862 Arcee
Look closer
pi_80970436
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_80970475
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:21 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
mooie cartoon
pi_80970788
quote:
May 3, 2010 -- Updated 1318 GMT
Athens, Greece (CNN) -- Greek workers went on strike Monday, marching to parliament to protest cuts in government spending demanded by international funders.
Garbage collectors, cleaners, municipal office workers and other local government staff gathered Monday morning, waving banners with slogans like "Get your hands off our rights.
Ik begrijp dit niet, denken die vakboden daar nou echt dat ze door te staken iets oplossen?

[ Bericht 0% gewijzigd door lutser.com op 03-05-2010 16:27:37 ]
  maandag 3 mei 2010 @ 15:32:18 #8
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80970807
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
Leuk dat Portugal, Spanje, Ierland en Italie mee betalen. Die verwachten het geld waarschijnlijk binnen niet afzienbare tijd dubbel en dwars terug te krijgen.
kunnen hun begrotingen dat eigenlijk wel aan?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  maandag 3 mei 2010 @ 15:47:20 #9
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_80971313
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:21 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  maandag 3 mei 2010 @ 16:05:25 #10
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80972032
Als Spanje en Portugal geld nodig hebben, gaat Griekenland dan ook mee betalen?
Bedankt Hans.
pi_80972332
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:05 schreef bascross het volgende:
Als Spanje en Portugal geld nodig hebben, gaat Griekenland dan ook mee betalen?
Hoe?
  maandag 3 mei 2010 @ 16:16:10 #12
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80972431
Met het geleende geld van de andere EU-leden natuurlijk. Het geld dat Nederland weggeeft aan Griekenland wordt toch ook opgehaald met obligaties?
Bedankt Hans.
  maandag 3 mei 2010 @ 16:18:18 #13
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_80972511
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:31 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ik begrijp dit niet, denken die vakboden daar nou echt dat ze op door te staken iets oplossen?
af en toe zou je willen dat ze op dat soort mensen zouden schieten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_80973023
Snap best dat die Grieken er niet blij mee zijn. In Nederland doet men al moeilijk over een AOW verhoging van 2 jaar, dus als het van 52 naar 67 gaat kan je wel wat meer protesten verwachten.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_80973847
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:31 schreef Mortaxx het volgende:
Snap best dat die Grieken er niet blij mee zijn. In Nederland doet men al moeilijk over een AOW verhoging van 2 jaar, dus als het van 52 naar 67 gaat kan je wel wat meer protesten verwachten.
Ach het duurt even voor ze die protest-reflex kwijt zijn, ze begrijpen nog niet helemaal dat minder nog altijd beter is dan helemaal niks meer. Dat zal hun regering ze duidelijk moeten maken.

Waar ik wel helemaal verdrietig van word is de 'bijdrage' van de banken aan de reddingsoperatie. Volgens mij is het juist zaak dat die banken minder geld hebben uitstaan bij Griekenland, zodat het minder pregnant wordt om ze te redden bij een Grieks faillissement of herstructurering. En dan gaan demagogen in het noorden die banken dwingen om meer geld in Griekenland te steken, waardoor ons eigen hoofd dus weer verder de strop in gaat.
  maandag 3 mei 2010 @ 17:26:05 #16
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80975119
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:31 schreef Mortaxx het volgende:
Je kan je ook afvragen hoe het komt dat er in Griekenland dan ook van die belachelijke sociale regelingen zijn, zoals een pensioenleeftijd van 52 jaar. Blijkbaar loont het in de ogen van de Grieken om veel te klagen. Dat dit kortzichtig denken is, ach... 'na ons de zondvloed'.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_80975261
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:53 schreef HiZ het volgende:
Waar ik wel helemaal verdrietig van word is de 'bijdrage' van de banken aan de reddingsoperatie. Volgens mij is het juist zaak dat die banken minder geld hebben uitstaan bij Griekenland, zodat het minder pregnant wordt om ze te redden bij een Grieks faillissement of herstructurering. En dan gaan demagogen in het noorden die banken dwingen om meer geld in Griekenland te steken, waardoor ons eigen hoofd dus weer verder de strop in gaat.
Als banken nu massaal hun geld weghalen uit Griekenland is het gedaan met het land. Dan zal het kaartenhuis sneller in elkaar donderen. Grote geld bedragen daar weghalen is dus geen optie.

Wat dus te doen? Banken hedgen tegen een mogelijk default van Griekenland en in de tussentijd lobbyen voor een bail out. En dat is exact wat je nu ook ziet.

Die banken die enorme exposures hebben in Griekenland verdienen helemaal geen bail out. Bij al die financiele instellingen werkenden honderden tot duizenden financiele adviseurs die kundig genoeg moeten zijn om risico van return te scheiden. Dat ze allemaal oogkleppen op hebben is toch niet de schuld van de belastingbetaler?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80975779
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:31 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ik begrijp dit niet, denken die vakboden daar nou echt dat ze door te staken iets oplossen?
Ze willen toch op de een of andere manier niets doen. Even ongeacht van het feit of het eerlijk of hun verdiende loon is, het is wel echt een gigantische achteruitgang.
  maandag 3 mei 2010 @ 19:15:02 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80978617
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:53 schreef HiZ het volgende:

Volgens mij is die "bijdrage" van de banken puur een politieke truuk zodat politici kunnen zeggen: "kijk, wij dwingen die kutbanken om ook mee te betalen".

Wat er in de praktijk natuurlijk gebeurt is dat de banken via de voordeur een miljard ofzo bijdragen aan het reddingsplan (= PR) en via de achterdeur als een haas hun Griekse staatsobligatie posities afbouwen door ze gewoon te verkopen op de vrije markt. Dat is volgens mij ook de enige reden waarom Duitsland en Frankrijk nu instemmen met dat plan: hun banken in de gelegenheid stellen om hun Griekse exposure af te bouwen.

Dit plaatje laat zien dat de markt er geen vertrouwen in heeft. Op korte termijn is het risico even verminderd maar er wordt nog steeds een grote kans op default ingeprijsd over 1 of 2 jaar.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_80980374
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Volgens mij is die "bijdrage" van de banken puur een politieke truuk zodat politici kunnen zeggen: "kijk, wij dwingen die kutbanken om ook mee te betalen".
Natuurlijk is dat puur PR. Ik denk dat niemand dat ook zal betwisten!
quote:
Wat er in de praktijk natuurlijk gebeurt is dat de banken via de voordeur een miljard ofzo bijdragen aan het reddingsplan (= PR) en via de achterdeur als een haas hun Griekse staatsobligatie posities afbouwen door ze gewoon te verkopen op de vrije markt. Dat is volgens mij ook de enige reden waarom Duitsland en Frankrijk nu instemmen met dat plan: hun banken in de gelegenheid stellen om hun Griekse exposure af te bouwen.
Ik heb nog steeds maar weinig reacties gehoord over het feit dat banken stevig gehedged zitten tegen behoorlijke terugval van Griekenland. Eigenlijk al vanaf het moment dat de Hellenic Capital Market Commission het shorten op de griekse markt ging verbieden. Het is meer het verschuiven van kapitaal in posities die weinig (indirect) exposure hebben in Griekenland. En met lage rentes kun je nog wel wat extra posities tegen de default van Europese landen uitbouwen. Maar ze kunnen natuurlijk niet massaal hun geld uit die landen halen. Dan stort het kaartenhuis in. Gewoon lobbyen voor die bail out en op een bepaald moment als het rustiger wordt je geld er uit trekken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 3 mei 2010 @ 20:47:51 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80982901
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:54 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik heb nog steeds maar weinig reacties gehoord over het feit dat banken stevig gehedged zitten tegen behoorlijke terugval van Griekenland. Eigenlijk al vanaf het moment dat de Hellenic Capital Market Commission het shorten op de griekse markt ging verbieden. Het is meer het verschuiven van kapitaal in posities die weinig (indirect) exposure hebben in Griekenland. En met lage rentes kun je nog wel wat extra posities tegen de default van Europese landen uitbouwen. Maar ze kunnen natuurlijk niet massaal hun geld uit die landen halen. Dan stort het kaartenhuis in. Gewoon lobbyen voor die bail out en op een bepaald moment als het rustiger wordt je geld er uit trekken.
Ik weet niet wat voor exposure die banken hebben, dus ik ga maar af op de (grote) getallen die in de pers werden gemeld. Als die risico's zijn afgedekt, dan vraag ik me af: hoe dan? Met CDS? En wie heeft die CDS dan geschreven? Zeker weer een paar van die too big to fail banken die dan door de overheid moeten worden gered?

Met hedgen verdwijnt het verlies niet, het verschuift alleen naar iemand anders. Het verdwijnt niet op een magische manier uit het systeem. Uiteindelijk moet iemand toch dat verlies absorberen!
Mijn reisverslagen
pi_80983886
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:26 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen hoe het komt dat er in Griekenland dan ook van die belachelijke sociale regelingen zijn, zoals een pensioenleeftijd van 52 jaar. Blijkbaar loont het in de ogen van de Grieken om veel te klagen. Dat dit kortzichtig denken is, ach... 'na ons de zondvloed'.
Ik wilde net zeggen.... Ik weet niet of het al langs is geweest, maar het is in deze tijden toch ondenkbaar dat je met je 52ste met pensioen gaat incl 13de en 14de maand? Kijken die Grieken dan niet naar de wereld? En het overgrote deel van de beroepsbevolking is ambtenaar... no value added dus.

Wat denken die gasten eigenlijk?
  maandag 3 mei 2010 @ 21:15:28 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80984236
Ik heb trouwens een links plan om Griekenland te redden: we laten de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen!

Dus: we laten de Chinezen het gewoon betalen. De Chinezen hebben het meeste geld en bovendien zijn zij communistisch (=links) dus zij zullen zeker accoord gaan met mijn plan!
Mijn reisverslagen
  maandag 3 mei 2010 @ 21:17:00 #24
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80984304
Verkopen aan China kan ook, hebben ze een gratis vakantieland. En dan vangen wij nog wat geld.
Bedankt Hans.
  maandag 3 mei 2010 @ 21:36:57 #25
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_80985149
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:17 schreef bascross het volgende:
Verkopen aan China kan ook, hebben ze een gratis vakantieland. En dan vangen wij nog wat geld.
In China hebben ze een vrouwentekort dus het eiland Lesbos volstaat.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')