abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:04:28 #1
16715 Mylene
*schatje*
pi_82330383
quote:
Het Ierse cargoschip Rachel Corrie is nog steeds op weg naar Gaza en zal vandaag of dit weekend op zijn bestemming aankomen. Greta Berlin, een medeoprichtster van de internationale organisatie Free Gaza, ontkent geruchten dat het schip van koers veranderd en opnieuw naar Ierland op weg zou zijn.

Een van de passagiers aan boord van de Rachel Corrie zou verkeerd geciteerd zijn in een radio-interview. "Het schip zit op koers en het is klaar. De mensen aan boord zijn moe aan het worden", zei Berlin. "We willen onze vracht lossen".

Het schip heeft dagen gevaren in de Middellandse Zee in de nasleep van de Israëlische raid op een humanitaire vloot maandag. "Onze satellietcontacten zijn afgebroken" met de Rachel Corrie, bevestigde Berlin nog. De organisatoren zijn aan het proberen om radiocontact te maken met het schip om zijn exacte coördinaten te weten te komen.
Wanneer het schip precies op bestemming zal zijn, is nog onzeker. (belga/vsv)
bron

De vorige delen:
Deel 19
Deel 18
Deel 17
Deel 16
Deel 15
Deel 14
Deel 13
Deel 12
Deel 11
Deel 10
Deel 9
Deel 8
Deel 7
Deel 6
Deel 5
Deel 4
Deel 3
Deel 2
Deel 1

[ Bericht 38% gewijzigd door Mylene op 04-06-2010 15:12:55 ]
pi_82330412
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:54 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dan kan je niets meer geloven van wat uit die hoek komt
Klopt ik ben over vrij veel nog sceptisch. Dat er gevochten is tussen beiden is wel duidelijk maar wie begon... geen idee.

Ook dat de activisten wapens hadden ben ik van overtuigd.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:07:50 #3
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82330518
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:05 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Klopt ik ben over vrij veel nog sceptisch. Dat er gevochten is tussen beiden is wel duidelijk maar wie begon... geen idee.

Ook dat de activisten wapens hadden ben ik van overtuigd.
Ja dat zijn feiten, maar wat mij betreft doet dat er weinig toe.

Volgens de geldende internationale wetten wat de entering illegaal, en als zodanig hadden ze het recht de enteraars overboord te kieperen.
Wie met wat begon is voor mij iig irrelevant.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82330679

Een vrachtschip ipv een passagierschip
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:12:02 #5
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82330698
Hoe dan ook, we weten pas meer als er inderdaad een gedegen onderzoek wordt gedaan. Ik geloof er niet in dat de Joodse krijgsmacht helemaal onbevooroordeeld is.
be nice or go away
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:12:47 #6
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82330727
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:11 schreef Idiota het volgende:
[ afbeelding ]

Een vrachtschip ipv een passagierschip
5 van de 6 schepen waren vrachtschepen
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82330731
Joodse krijgsmacht?

Israelische bedoel je.
pi_82330739
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is ook veel gemakkelijker (nog steeds) om achter Israël te staan. Dat land is stoer, het is geen moslimland, het weet zijn mondje te roeren.
Peilingen hebben uitgewezen dat de meeste Europeanen momenteel Israël zien als het grootste gevaar voor de wereldvrede.

http://www.trouw.nl/opini(...)istische_droom_.html
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:13:49 #9
145755 kahaarin
pi_82330766
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:12 schreef Amos_ het volgende:
Joodse krijgsmacht?

Israelische bedoel je.
Wat is het verschil?
be nice or go away
pi_82330794
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:12 schreef BasOne het volgende:

[..]

5 van de 6 schepen waren vrachtschepen
Dat wist ik niet
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:15:14 #11
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82330810
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:13 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Israël is een land, Jodendom een geloof, misschien, ik weet niet.....
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:17:40 #12
145755 kahaarin
pi_82330898
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:15 schreef BasOne het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joden
quote:
De Joden zijn een volk of etniciteit, ook bekend als Israëlieten, het Joodse volk of volk Israël.

Het Joodse volk leefde gedurende ten minste drieduizend jaar in het Land van Israël, waar het een monotheïstische religie ontwikkelde en meerdere malen zelfbeschikking genoot. De Joden werden door de Romeinen vrijwel geheel uit Palestina verbannen en hebben sindsdien een bewogen bestaan geleid waarin armoede, discriminatie, onderdrukking en uitroeiing, maar ook culturele, economische en individuele bloei voorkwamen. Door de jaren heen was de joodse religie, het jodendom, de voornaamste bindende factor tussen de Joden, maar geen vereiste om tot het Joodse volk te behoren.
Het was iig duidelijk wat ik bedoelde toch? beetje sneu om daar over te vallen.
be nice or go away
pi_82330921
quote:

[..]

Precies. Er zijn zat joden die niets willen weten van israel en haar regereing. Dus dat maakt best wel een verschil

Is er inmiddels weer contact met dat schip dat illegaal door de blokkade wil varen?
pi_82330962
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:17 schreef kahaarin het volgende:

[..]

In dit soort topics slaat de vlam nu eenmaal snel in de pan en kan men op dat soort zaken behoorlijk heftig reageren Just a word of advice to keep the discussion going
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 15:19:00 #15
137949 Disana
pi_82330963
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:13 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Peilingen hebben uitgewezen dat de meeste Europeanen momenteel Israël zien als het grootste gevaar voor de wereldvrede.

Ah, dat is nieuws voor me. Neemt niet weg dat de realiteit zien, namelijk dat Israël de wereldvrede in gevaar brengt, en sympathie voor het land koesteren, niet identiek hoeven te zijn.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:20:35 #16
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82331025
tvp voor de cirkelredeneringen, herhaling van zetten en gedegen discussies.
pi_82331029
Dus nu vormt israel een gevaar voor de wereldvrede? Welja, dat kan er ook nog wel bij, meer ongefundeerde verhalen.

Ik dacht toch echt dat oorlog en intolerantie een gevaar voor de wereldvrede vormden.

Overigens is wereldvrede een utopie.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:21:16 #18
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82331051
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:17 schreef kahaarin het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joden
[..]

Een krijgsmacht is gelieerd aan een land niet aan een volk/geloof.

Dus Joodse krijgsmacht is inherent onjuist.

Just saying
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:21:24 #19
145755 kahaarin
pi_82331056
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:18 schreef Amos_ het volgende:

[..]

In dit soort topics slaat de vlam nu eenmaal snel in de pan en kan men op dat soort zaken behoorlijk heftig reageren Just a word of advice to keep the discussion going
Okay, ik zal mijn woorden op een goudschaaltje leggen. (pun intended.)
be nice or go away
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:22:20 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82331101
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:13 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Meen je dat nou echt?

Niet alle Joden zijn Israelis, en niet alle Israelis zijn Joden.

De IDF heeft bijvoorbeeld ook brigades van Druzen en Bedouinen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:22:28 #21
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82331109
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:21 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Okay, ik zal mijn woorden op een goudschaaltje leggen. (pun intended.)
Geen diamantschaaltje?
Laboro te salutante
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:24:08 #22
145755 kahaarin
pi_82331176
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Meen je dat nou echt?

Niet alle Joden zijn Israelis, en niet alle Israelis zijn Joden.

De IDF heeft bijvoorbeeld ook brigades van Druzen en Bedouinen.
Jeetje, ik heb toch al gezegd dat het niet naar bedoeld is of zo, jakkes je kunt overal wel over vallen, nogmaals het was al duidelijk, move along nothing to see....
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:22 schreef BasOne het volgende:

[..]

Geen diamantschaaltje?
Had ook gekund.
be nice or go away
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:25:23 #23
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82331224
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:13 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Ja, omdat dat altijd uitgebreid in het nieuws komt. Als elke dode in Birma 10% van de aandacht kreeg die elke dode Palestijn krijgt (zolang Israel verantwoordelijk is natuurlijk, door Hamas gedoode Palestijnen zijn niet interessant) dan had iedereen Birma als het grootste gevaar gezien.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:26:28 #24
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82331268
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Jeetje, ik heb toch al gezegd dat het niet naar bedoeld is of zo, jakkes je kunt overal wel over vallen, nogmaals het was al duidelijk, move along nothing to see....
[..]

Had ook gekund.
Sorry hoor, er zijn genoeg mensen die echt zo dom zijn...
pi_82331433
Tvp
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:34:56 #26
145755 kahaarin
pi_82331641
Het lijkt wel of Turkije de controverse zo groot mogelijk maakt:
quote:
A ship carrying aid to Gaza is still heading for the blockaded territory, despite Israel insisting it will not be allowed to dock.

The MV Rachel Corrie, which was part of the original Freedom Flotilla intercepted by the Israeli military, leaving nine activists dead, is due to arrive in Gaza at 8am on Saturday, organisers said today.

Turkey today warned that it would reduce its ties with Israel to a minimum, and the Hamas leader said at Friday prayers in Gaza City that humanitarian aid alone would not be enough to aid the Palestinian cause.

The MV Rachel Corrie fell behind the original fleet after suffering mechanical problems, but has been sailing towards the Israeli coast since yesterday. There were earlier reports that the ship had turned back, but a spokesman confirmed this morning that it was still bound for Gaza.

Martin O'Quigley, from the Ireland Palestine Solidarity Campaign, which is working with the Free Gaza Movement, said he spoke to two people on board this morning.

"They're 150 miles from Gaza, and they should be approaching the exclusion zone at 8am tomorrow," O'Quiqley said. "They're about 80 miles from the previous interception point."

O'Quigley said he had spoken to Máiread Maguire, the Nobel peace prize laureate, and Jenny Graham, from the Free Gaza Movement, two of 11 passengers on the ship.

The Corrie is attempting to defy the Israeli prime minister, Binyamin Netanyahu, who said yesterday that the ship would not be allowed to reach the blockaded area.

"We shall not allow the ships to reach Gaza. Not now and not later on," the Israeli news website ynet reported him as saying. "We intend to direct the Rachel Corrie ship to the Ashdod port and transfer its civilian goods to Gaza following a security check."

In addition to six British and Irish citizens on the ship there are five Malaysians, including an MP and three journalists, organisers said. Ram Karthigasu, a spokesman for the Malaysian travellers, said he had spoken to them today and confirmed the Rachel Corrie was 150 miles from Gaza.

The ship is carrying school supplies, printing paper, children's shoes, wheelchairs, sports equipment and fire extinguishers, organisers said. Israel bars cement and other building materials from entering Gaza, saying they are often used for building tunnels to smuggle in weapons and explosives.

The Corrie is attempting to reach Gaza four days after the Freedom Flotilla was intercepted, leaving eight Turkish nationals and one US citizen dead.

Speaking at Friday prayers in Gaza City, the de facto Hamas prime minister, Ismail Haniyeh, told crowds of worshippers that Israel's blockade of Gaza was in its final stages.

"Now not only Gazans speak of the blockade, but also the [UN] security council and the international community. Everyone is demanding the siege be lifted."

As a result of its assault on the aid flotilla, Israel was facing worldwide condemnation, he said. But humanitarian aid was not enough, Haniyeh added. "We have had warm words about the pain of Gaza but now we want these words to turn into action. Today we are in a new era of victory."

He paid tribute to those killed and injured in Monday's operation, saying: "It is not only the Palestinian people who are martyred by the Israeli enemy."

Turkey's deputy prime minister said today the country would reduce its relations with Israel "to a minimum", as services took place in Istanbul to remember the dead. Bulent Arinc told the NTV broadcaster that Turkey had made many military and economic agreements with Israel, and these were now up for discussion.

"We are serious about this subject," he said. "We may plan to reduce our relations with Israel to a minimum, but to assume everything involving another country is stopped in an instant, to say we have crossed you out of our address book, is not the custom of our state."

Barack Obama called for the flotilla incident to be used to advance peace efforts, describing the deaths as a "tragic situation".

"I think what's important right now is that we break out of the current impasse, use this tragedy as an opportunity," he said in an interview with Larry King yesterday.
be nice or go away
pi_82331684
israel moet gewoon alle banden schrappen met turkije. Zie geen enkele reden om die banden nog aan te houden.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:37:29 #28
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82331747
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]

Dit was te verwachten. Ze gaan die situatie uitmelken.
pi_82331774
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]

Onnodig ook nog eens, ze hebben hun oordeel al klaar terwijl er nog geen onderzoek of wat dan ook is geweest. Alsof je zo ineens 500 jaar terug in de tijd bent gegaan
pi_82331816
Obama's woorden zijn behoorlijk nietszeggend.
pi_82331861
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:12 schreef Amos_ het volgende:
Joodse krijgsmacht?

Israelische bedoel je.
een joodse staat is het.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:40:33 #32
303848 KoffieMetMelk
pi_82331886
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
Obama's woorden zijn behoorlijk nietszeggend.
Die wacht waarschijnlijk het onderzoek af voor die zijn mond voorbij praat.
Dat heet ontwikkeling.
pi_82331975
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:40 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Die wacht waarschijnlijk het onderzoek af voor die zijn mond voorbij praat.
Dat heet ontwikkeling.
Bedankt voor deze wijze les.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:43:36 #34
145755 kahaarin
pi_82332000
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:38 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Onnodig ook nog eens, ze hebben hun oordeel al klaar terwijl er nog geen onderzoek of wat dan ook is geweest. Alsof je zo ineens 500 jaar terug in de tijd bent gegaan
Nu moet ik wel zeggen dat in mijn ogen ISR de schijn nog steeds tegen heeft en dat de manier waarop ze het hebben aangepakt mordicus verkeerd is. Maar om nu meteen conclusies er aan te gaan verbinden en banden te gaan verbreken is een beetje vroeg.
Wel vind ik dat er heel goed bekeken moet worden of het idd gerechtvaardigd is geweest om 9 mensen te doden, wat je ook vind van IHH en de Palestijnse zaak, dit had niet moeten gebeuren en had zeker anders gekund.

Nog los van wie er juridisch gezien gelijk heeft, daar zijn de geleerden het niet eens over eens.
be nice or go away
pi_82332002
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah, dat is nieuws voor me. Neemt niet weg dat de realiteit zien, namelijk dat Israël de wereldvrede in gevaar brengt, en sympathie voor het land koesteren, niet identiek hoeven te zijn.
Hoe kan iets dat er niet is in gevaar zijn?
pi_82332274
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, omdat dat altijd uitgebreid in het nieuws komt. Als elke dode in Birma 10% van de aandacht kreeg die elke dode Palestijn krijgt (zolang Israel verantwoordelijk is natuurlijk, door Hamas gedoode Palestijnen zijn niet interessant) dan had iedereen Birma als het grootste gevaar gezien.
De reden dat Israel mogelijk wordt beschouwd als gevaar voor de wereldvrede is omdat iedereen zich met het conflict bemoeit. Wanneer er een oorlog uitbreekt in Birma en er volgt een massaslachting dan blaffen we een paar topics vol en zetten er dan een punt achter. Vergelijk het eens met de huidige situatie. Op radio, televisie, internet, kranten. Overal wordt gesproken over dit incident.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82332331
Israel heeft gewoon verkeerd gegokt door te proberen banden aan te gaan met Turkije. Uiteindelijk blijft het net als alle andere Moslim landen anti-Israel.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:55:18 #38
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82332485
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De reden dat Israel mogelijk wordt beschouwd als gevaar voor de wereldvrede is omdat iedereen zich met het conflict bemoeit. Wanneer er een oorlog uitbreekt in Birma en er volgt een massaslachting dan blaffen we een paar topics vol en zetten er dan een punt achter. Vergelijk het eens met de huidige situatie. Op radio, televisie, internet, kranten. Overal wordt gesproken over dit incident.
Maar is het dan puur Israel dat een bedreiging is of moet je ook de vijanden van Israel daarbij meetellen?

(daarnaast zou een conflict in Birma kunnen leiden tot een oorlog tussen China en India die het hele MO conflict op een speeltuinruzie laat lijken, maar goed, die achtergrondkennis hebben maar weinig mensen in Europa)
pi_82332529
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd. Dit was een internationaal hulpkonvooi met 663 deelnemers.
quote:
Turkije 380
Griekenland 38
Verenigd Koninkrijk 31
Jordanië 30
Albanië 28
Koeweit 15
Indonesië 12
Duitsland 11
Maleisië 11
Zweden 11
Verenigde Staten 11
Frankrijk 9
Iran 9
Marokko 7
Italië 6
België 5
Bahrein 4
Tsjechië 4
Jemen 4
Australië 3
Egypte 3
Libanon 3
Macedonië 3
Mauritanië 3
Noorwegen 3
Panama 3
Syrië 3
Azerbeidzjan 2
Bulgarije 2
IJsland 2
Nederland 2
Bahrein 1
Canada 1
Kosovo 1
Nieuw-Zeeland 1
Oman 1
Suriname 1
Zuid-Afrika 1

Turkse en nu zelfs Israelische juristen noemen de entering van israel in internationale wateren illegaal en in strijd met internationale wetgeving.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:57:44 #40
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82332563
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Maar is het dan puur Israel dat een bedreiging is of moet je ook de vijanden van Israel daarbij meetellen?

(daarnaast zou een conflict in Birma kunnen leiden tot een oorlog tussen China en India die het hele MO conflict op een speeltuinruzie laat lijken, maar goed, die achtergrondkennis hebben maar weinig mensen in Europa)
Komt denk ik meer omdat het al decennia speelt en dat het gewoon een hot topic is.
Laboro te salutante
pi_82332608
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, dat is een goede. Maar ik dat mensen Israel beschouwen als het gevaar omdat Israel nou eenmaal de bovenliggende partij is. Of beter gezegd: de sterkste. Op zich zou dat geen rol moeten spelen want mocht de vlam in de pan slaan dan zijn zowel de Palestijnen als de Israeli's schuldig. Zij hebben de strijd immers beiden voortgezet.

En wat betreft Birma. Nee, daar was ik eerlijk gezegd niet van op de hoogte. Maar er is dan ook zoveel om je in te verdiepen. Je moet prio's stellen
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 15:59:06 #42
249559 crew  Lavenderr
pi_82332622
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:51 schreef Roi het volgende:
Israel heeft gewoon verkeerd gegokt door te proberen banden aan te gaan met Turkije. Uiteindelijk blijft het net als alle andere Moslim landen anti-Israel.
Denk dat je daar een valide punt hebt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:59:08 #43
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82332623
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:57 schreef BasOne het volgende:

[..]

Komt denk ik meer omdat het al decennia speelt en dat het gewoon een hot topic is.
Maar nogmaals, is het puur Israel of hebben de vijanden van Israel er misschien ook iets mee te maken?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:03:47 #44
145755 kahaarin
pi_82332808
Hmm, ik ben echt benieuwd of het lukt:
quote:

Fiachra O'Luaine from Carndonagh, Co. Donegal, who is on board the Rachel Corrie

The Irish campaigners aboard a humanitarian aid ship headed for Gaza have vowed to keep going towards an almost certain confrontation with the Israeli military.

The crew of the Irish vessel Rachel Corrie — which includes Nobel Peace Laureate Mairead Corrigan Maguire — last night said they are “very determined to keep going” as they edged closer to Gaza at the end of a three-week journey to deliver aid supplies.

The defiant crew are sailing into the controversial waters following the deadly storming of an aid flotilla by Israeli commandos on Monday.

Confusion emerged yesterday when a board member from the Free Gaza Movement, which is associated with the ship's campaign, said the boat would be turned back and docked to fit surveillance equipment.

However, former UN assistant Secretary General Denis Halliday, who is on the vessel, said they are “well on their way to Gaza” and would continue.

Last night the Rachel Corrie was about 250 miles off the coast of Gaza.

It was expected to reach the normal point of interception with Israeli forces, some 100 miles off the coast in international waters, this afternoon.

The Rachel Corrie is carrying 1,000 tonnes of cement, educational materials, toys and medical equipment. On board the 1,200- tonne vessel are 19 people — five Irish and six Malaysian, along with a crew of eight.

Married couple Jenny and Derek Graham are on board, along with Mr Halliday and filmmaker Fiona Thompson from Dundalk.

Yesterday Mr Halliday said their aim was not to provoke but to get the aid to Gaza.

“We are calling on the UN to inspect the cargo and escort us into Gaza and to send a UN representative to sail on board before they enter the exclusion zone,” he said.

However, Israeli Foreign Minister Avigdor Lieberman said Israel would not allow its Gaza blockade to be breached. “No ship will reach Gaza. The Rachel Corrie will not reach Gaza,” he told Israel Radio.

Intensive talks are taking place between Irish government officials and the Israeli authorities.

The Department of Foreign Affairs is seeking assurances that the Rachel Corrie will be allowed through to Gaza unimpeded.

But no verbal or written assurances have yet been provided to the Irish government that would guarantee the ship would not be attacked or forced to land at an Israeli port.

Campaigner Shane Dillon, who was the first of the Irish activists from the attacked flotilla to return home, yesterday appeared before the Oireachtas committee on foreign affairs. He said those on board the flotilla had not physically resisted Israeli troops.
bron
be nice or go away
pi_82332963
quote:
The Irish campaigners aboard a humanitarian aid ship headed for Gaza have vowed to keep going towards an almost certain confrontation with the Israeli military.

Ongekend wat een plaat voor de kop.
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 16:10:38 #46
249559 crew  Lavenderr
pi_82333093
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:07 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Waarom in vredes( )naam niet naar Ashdod. Wat een uitlokkerij.
pi_82333125
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat je dan achteraf kan zeggen "kijk we worden geënterd".
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:12:11 #48
303848 KoffieMetMelk
pi_82333162
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:07 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Het is nu gewoon tot mediastunt gemaakt.
pi_82333398
quote:

[..]

Omdat dan de goederen niet aankomen...?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:18:55 #50
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82333456
quote:

[..]

Hoe vaak moet nog uitgelegd worden dat als je het eerst aan de Israëliërs geeft meer dan de helft gewoon niet heen gaat waar het heen moet?
Laboro te salutante
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 16:19:14 #51
249559 crew  Lavenderr
pi_82333477
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat dan de goederen niet aankomen...?
Jawel, juist wel. Ze worden dan gecontroleerd en door de Israeli vervoerd.
Van de week wilden ze de goederen doorsturen maar werden ze eerst geweigerd. Daar heb ik me ook zo om verbaasd. Waarom?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:21:02 #52
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82333584
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Van de week wilden ze de goederen doorsturen maar werden ze eerst geweigerd. Daar heb ik me ook zo om verbaasd. Waarom?
Het doel is natuurlijk niet goederen naar Gaza brengen, maar de aandacht vestigen op de blokkade. En wat dat betreft hebben de actievoerders 100% succes.
pi_82333603
quote:

[..]

Afgelopen drie jaar hebben ons inderdaad geleerd dat de Israeli het allemaal netjes doorgeven
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:21:42 #54
16715 Mylene
*schatje*
pi_82333618
De poll van Israël als gevaar voor de wereldvrede serieus nemen .

Ja duh, dat komt omdat het zo vaak in het nieuws komt .
pi_82333653
quote:

[..]

ow mijn GOD.
nu weet ik waarom het nu al topic 20 is
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:23:28 #56
145755 kahaarin
pi_82333726
quote:

[..]

Hamas had in eerste instantie de goederen geweigerd omdat de niet door de Israelische voorschriften goedgekeurde artikelen niet werden doorgestuurd. In het kader van: als we niet alles krijgen gunnen we jullie de good-will niet die hiermee wordt gekweekt. Dat hebben ze later weer ingetrokken omdat de goederen toch wel erg nodig waren.
be nice or go away
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:24:45 #57
303848 KoffieMetMelk
pi_82333795
quote:

[..]

Daar schijnt een koriander filter op te zitten ofzo. En daar maken ze zich nogal druk om. Dus de blokkade in met geweld.
pi_82333859
quote:

[..]

om de aandacht ,
palies is een zielig volk .
dat met leugens en zieligheden opgegroeid worden .
ze verkwanselen zelfs hun moeder , kinderen worden voorop gegooit in conflikten
dat zeg toch wel genoeg .
pi_82333922
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:22 schreef C_N het volgende:

[..]

ow mijn GOD.
nu weet ik waarom het nu al topic 20 is
?
pi_82334552
Israel says doesn't want clash with 'Rachel Corrie'
Foreign Ministry calls out to last flotilla ship en route to Gaza, asking it to sail directly to Ashdod. 'We have no interest in boarding ship,' statement says. 'If cargo contains no weapons we will convey it to Gaza'
Roni Sofer
Published: 06.04.10, 17:13 / Israel News
The Foreign Ministry said Friday that Israel "has no interest in a confrontation" with activists on board the Irish vessel Rachel Corrie, currently making its way towards the Gaza Strip as part of the flotilla that arrived Monday.

"I would like to transfer a message once more that has already been conveyed through public and private channels, to the ship Rachel Corrie currently making its way to Gaza," the ministry's director-general, Yossi Gal, said in a statement.

"We have no interest in boarding the ship. If it sails directly to the Ashdod port, we will secure its crew and refrain from boarding it. Israel is prepared to receive the ship and unload its cargo. After it is checked to make sure it contains no weapons we will be prepared to transfer all of the goods to Gaza," he added.

Gal also invited the activists on board to accompany the shipment to the Gazan border. "We will cooperate with the UN and international organizations in order to ensure that all of the cargo is put to the use of Gaza's citizens," the statement said.

An Irish Nobel Peace Prize laureate on the ship, Mairead McGuire, said activists were determined to press on but would offer no resistance if Israeli forces came aboard.

"We will sit down," she told The Associated Press in a telephone interview from the ship. "They will probably arrest us ... But there will be no resistance."

On Friday morning Audrey Bomse, one of the organizers of the Gaza aid flotilla, told Ynet that following Israel's sabotage of press vessels meant to follow the Rachel Corrie it would be recalled to Ireland and undergo repairs.

But Greta Berlin, of the Free Gaza Movement, told Ynet the ship would continue its route to Gaza and may arrive by Friday evening.

Bomse told Ynet that as the ship left Cyprus a malfunction was detected in two of the accompanying vessels, Challenger 1 and Challenger 2. According to her, Israel admitted to resorting to "grey" measures to stop the flotilla.

deze zullen wel verstandiger zijn zonder moslim extremisten aan boord
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:58:00 #61
145755 kahaarin
pi_82335291
quote:
The Foreign Ministry said Friday that Israel "has no interest in a confrontation" with activists on board the Irish vessel Rachel Corrie, currently making its way towards the Gaza Strip as part of the flotilla that arrived Monday.

"I would like to transfer a message once more that has already been conveyed through public and private channels, to the ship Rachel Corrie currently making its way to Gaza," the ministry's director-general, Yossi Gal, said in a statement.

"We have no interest in boarding the ship. If it sails directly to the Ashdod port, we will secure its crew and refrain from boarding it. Israel is prepared to receive the ship and unload its cargo. After it is checked to make sure it contains no weapons we will be prepared to transfer all of the goods to Gaza," he added.
Dat is een beetje vreemd, nu ineens wel alles? Zou er druk gepraat zijn?
quote:
Gal also invited the activists on board to accompany the shipment to the Gazan border. "We will cooperate with the UN and international organizations in order to ensure that all of the cargo is put to the use of Gaza's citizens," the statement said.
Dit vind ik een goede deal, dan komen de activisten israel tegemoet en zij kunnen zelf zien hoe het spul wordt afgeleverd.
quote:
An Irish Nobel Peace Prize laureate on the ship, Mairead McGuire, said activists were determined to press on but would offer no resistance if Israeli forces came aboard.

"We will sit down," she told The Associated Press in a telephone interview from the ship. "They will probably arrest us ... But there will be no resistance."
Dit lijkt idd meer op een statement maken, ook al komt ISR hen tegemoet toch blind doorzetten. Een beetje jammer, ze kunnen veel meer bereiken door mee te werken en naar Ashdod te varen. Dan kunnen ze namelijk zelf zien hoe het daar is. Samen met gezanten van de VN daar rondlopen heeft imo meer zin dan vanwege je principes in de cel zitten.
be nice or go away
pi_82335368
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:26 schreef C_N het volgende:

[..]

palies is een zielig volk .
, kinderen worden voorop gegooit in conflikten

Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 17:03:47 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_82335552
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:58 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat is een beetje vreemd, nu ineens wel alles? Zou er druk gepraat zijn?
[..]

Dit vind ik een goede deal, dan komen de activisten israel tegemoet en zij kunnen zelf zien hoe het spul wordt afgeleverd.
[..]

Dit lijkt idd meer op een statement maken, ook al komt ISR hen tegemoet toch blind doorzetten. Een beetje jammer, ze kunnen veel meer bereiken door mee te werken en naar Ashdod te varen. Dan kunnen ze namelijk zelf zien hoe het daar is. Samen met gezanten van de VN daar rondlopen heeft imo meer zin dan vanwege je principes in de cel zitten.
Ja, zo denk ik er ook over.
Hopelijk gaan ze naar Ashdod en krijgen de mensen waar deze vredesactivisten zo mee begaan zijn en waarvoor ze op pad gegaan zijn (toch?) nu hun spulletjes.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:05:43 #64
145755 kahaarin
pi_82335632
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:59 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ow noes, inderdaad, beide kanten hebben plaatjes van kinderen met wapens, verhalen over kinderen die in de vuurlinie geplaatst worden (hetzij als schild, hetzij als slachtffers van raketaanvallen.)

Beide kanten zijn ook erg goed in propaganda en de vermoorde onschuld uithangen.

In mijn ogen zou het heel goed zijn als er vrede komt in het gebied en men elkaar, hun staatsgrenzen en identiteit erkent en respecteert. Misschien is accepteren een beter woord.
be nice or go away
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 17:08:37 #65
137949 Disana
pi_82335741
Het hele punt van deze acties lijkt mij nou juist om duidelijk te maken dat hulpgoederen ook zonder bemoeienis van Israël aangeleverd zouden moeten kunnen worden. Als het eerste konvooi er bijvoorbeeld niet was geweest, had dit laatste schip geen toezegging gekregen dat de opvarenden de goederen mogen begeleiden naar Gaza en dat de goederen allemaal afgeleverd worden. Het gaat juist om de verandering en de eye opener.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:10:23 #66
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82335800
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:08 schreef Disana het volgende:
Het hele punt van deze acties lijkt mij nou juist om duidelijk te maken dat hulpgoederen ook zonder bemoeienis van Israël aangeleverd zouden moeten kunnen worden. Als het eerste konvooi er bijvoorbeeld niet was geweest, had dit laatste schip geen toezegging gekregen dat de opvarenden de goederen mogen begeleiden naar Gaza en dat de goederen allemaal afgeleverd worden. Het gaat juist om de verandering en de eye opener.
Je bent je ervan bewust dat er ook wapentransporten naar Gaza gaan?

Ik vind het zeker niet onterecht dat Israel wil controleren wat er allemaal naar Gaza gaat.
pi_82335810
quote:

[..]

[ afbeelding ]
ow ja zat al op deze foto van een opendag in de leger basis op onafhankelijksdag
weet je ik denk ik zag deze foto al 278 x
zo dit is nu jou way of thinking .bekrompen idiood
kom met iets nieuws,
en met duidelijke bronen niet met een plaatje wat jij denk het is dit maar het is iets anders ,

moet je niet uit eten met je moe/eh vriendin
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:11:14 #68
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82335830
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ach, leuk, een foto van de een willekeurige open dag van het leger, dit keer in Israel.
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 17:12:13 #69
137949 Disana
pi_82335871
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:10 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat er ook wapentransporten naar Gaza gaan?

Ik vind het zeker niet onterecht dat Israel wil controleren wat er allemaal naar Gaza gaat.
Ja natuurlijk. Anderzijds, het is Israël dat goederen en voorzieningen als schoolmateriaal, cement, bouwmaterialen, vele soorten voedsel en medische materialen tegenhoudt. Ik vind het goed dat daartegen een statement wordt gemaakt in de vorm van transporten.
pi_82335894
quote:
ja ja en jij geloof ook tuinkabouters ,???
10 x gaat het goed en dan ineens een schip met wapens . kijk waar jij aan denkt zijn ze in Israel al 20 jaar vergeten
pi_82336000
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:11 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ach, leuk, een foto van de een willekeurige open dag van het leger, dit keer in Israel.
Met wapens van de vijand notabene.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:16:06 #72
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82336033
Kijk, ik kan plaatjes posten van Palestijnse kinderen. Welke prefereren jullie?

of

Vrij te gebruiken om de discussie een bepaalde kant op te sturen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:17:03 #73
16715 Mylene
*schatje*
pi_82336066
Mensen, deze konvooi is beslist niet de eerste. Free Gaza heeft eerder boten gestuurd naar de Gazastrook, met succes. Trap niet in de propaganda dat Israël alles blokkeert.
quote:
Since August 2008, the Free Gaza Movement has sailed from Cyprus to the Gaza Strip on several successful voyages, bringing in international witnesses to see first hand the devastating effects of Israeli violence against the Palestinian people. Ours are the first international boats to journey to Gaza since 1967.
bron

Belangrijk:
quote:
8. We agree to adhere to the principles of nonviolence and nonviolent resistance in word and deed at all times.
pi_82336076
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:15 schreef Disorder het volgende:

[..]

Met wapens van de vijand notabene.
IDD
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:17:29 #75
145755 kahaarin
pi_82336088
quote:
Helemaal zonder bemoeienis is imo echt een straatje te ver momenteel, je kunt niet ineens 180 graden draaien, de tegemoetkomingen zijn imo momenteel dusdanig dat ik denk dat het een goed idee zou zijn om dit eens te proberen en te zien of ISR zich aan de afspraak houdt. Bovendien, checken op wapens lijkt me niet echt een overbodige luxe, in het verleden zijn er pogongen geweest om wapens mee te smokkelen in vrachten hulpgoederen, ik snap best dat ze dat zeker willen weten.

Het is nogal wat dat ze beloven alles te sturen en dat de actievoerders samen met VN gezanten mee mogen. Het zou echt zonde zijn om deze knieval van Israel niet te honoreren, het is juist een kans om de zaak weer bespreekbaar te maken. Door de starre houding van free-gaza kan deze kleine winst, kleine ingang weer tenietgedaan worden en kan ISR weer zeggen: zie je wel, iedereen is tegen ons, niemand heeft respect voor ons.

[ Bericht 0% gewijzigd door kahaarin op 04-06-2010 17:22:48 ]
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')