Jawel, juist wel. Ze worden dan gecontroleerd en door de Israeli vervoerd.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat dan de goederen niet aankomen...?
Het doel is natuurlijk niet goederen naar Gaza brengen, maar de aandacht vestigen op de blokkade. En wat dat betreft hebben de actievoerders 100% succes.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, juist wel. Ze worden dan gecontroleerd en door de Israeli vervoerd.
Van de week wilden ze de goederen doorsturen maar werden ze eerst geweigerd. Daar heb ik me ook zo om verbaasd. Waarom?
Afgelopen drie jaar hebben ons inderdaad geleerd dat de Israeli het allemaal netjes doorgevenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Van de week wilden ze de goederen doorsturen maar werden ze eerst geweigerd. Daar heb ik me ook zo om verbaasd. Waarom?
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:15 schreef BasOne het volgende:
[..]
Israël is een land, Jodendom een geloof, misschien, ik weet niet.....
Hamas had in eerste instantie de goederen geweigerd omdat de niet door de Israelische voorschriften goedgekeurde artikelen niet werden doorgestuurd. In het kader van: als we niet alles krijgen gunnen we jullie de good-will niet die hiermee wordt gekweekt. Dat hebben ze later weer ingetrokken omdat de goederen toch wel erg nodig waren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar schijnt een koriander filter op te zitten ofzo. En daar maken ze zich nogal druk om. Dus de blokkade in met geweld.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
om de aandacht ,quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:22 schreef C_N het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ow mijn GOD.
nu weet ik waarom het nu al topic 20 is
Dat is een beetje vreemd, nu ineens wel alles? Zou er druk gepraat zijn?quote:The Foreign Ministry said Friday that Israel "has no interest in a confrontation" with activists on board the Irish vessel Rachel Corrie, currently making its way towards the Gaza Strip as part of the flotilla that arrived Monday.
"I would like to transfer a message once more that has already been conveyed through public and private channels, to the ship Rachel Corrie currently making its way to Gaza," the ministry's director-general, Yossi Gal, said in a statement.
"We have no interest in boarding the ship. If it sails directly to the Ashdod port, we will secure its crew and refrain from boarding it. Israel is prepared to receive the ship and unload its cargo. After it is checked to make sure it contains no weapons we will be prepared to transfer all of the goods to Gaza," he added.
Dit vind ik een goede deal, dan komen de activisten israel tegemoet en zij kunnen zelf zien hoe het spul wordt afgeleverd.quote:Gal also invited the activists on board to accompany the shipment to the Gazan border. "We will cooperate with the UN and international organizations in order to ensure that all of the cargo is put to the use of Gaza's citizens," the statement said.
Dit lijkt idd meer op een statement maken, ook al komt ISR hen tegemoet toch blind doorzetten. Een beetje jammer, ze kunnen veel meer bereiken door mee te werken en naar Ashdod te varen. Dan kunnen ze namelijk zelf zien hoe het daar is. Samen met gezanten van de VN daar rondlopen heeft imo meer zin dan vanwege je principes in de cel zitten.quote:An Irish Nobel Peace Prize laureate on the ship, Mairead McGuire, said activists were determined to press on but would offer no resistance if Israeli forces came aboard.
"We will sit down," she told The Associated Press in a telephone interview from the ship. "They will probably arrest us ... But there will be no resistance."
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:26 schreef C_N het volgende:
[..]
palies is een zielig volk .
, kinderen worden voorop gegooit in conflikten
Ja, zo denk ik er ook over.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is een beetje vreemd, nu ineens wel alles? Zou er druk gepraat zijn?
[..]
Dit vind ik een goede deal, dan komen de activisten israel tegemoet en zij kunnen zelf zien hoe het spul wordt afgeleverd.
[..]
Dit lijkt idd meer op een statement maken, ook al komt ISR hen tegemoet toch blind doorzetten. Een beetje jammer, ze kunnen veel meer bereiken door mee te werken en naar Ashdod te varen. Dan kunnen ze namelijk zelf zien hoe het daar is. Samen met gezanten van de VN daar rondlopen heeft imo meer zin dan vanwege je principes in de cel zitten.
Ow noes, inderdaad, beide kanten hebben plaatjes van kinderen met wapens, verhalen over kinderen die in de vuurlinie geplaatst worden (hetzij als schild, hetzij als slachtffers van raketaanvallen.)quote:
Je bent je ervan bewust dat er ook wapentransporten naar Gaza gaan?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:08 schreef Disana het volgende:
Het hele punt van deze acties lijkt mij nou juist om duidelijk te maken dat hulpgoederen ook zonder bemoeienis van Israël aangeleverd zouden moeten kunnen worden. Als het eerste konvooi er bijvoorbeeld niet was geweest, had dit laatste schip geen toezegging gekregen dat de opvarenden de goederen mogen begeleiden naar Gaza en dat de goederen allemaal afgeleverd worden. Het gaat juist om de verandering en de eye opener.
ow ja zat al op deze foto van een opendag in de leger basis op onafhankelijksdagquote:
Ja natuurlijk. Anderzijds, het is Israël dat goederen en voorzieningen als schoolmateriaal, cement, bouwmaterialen, vele soorten voedsel en medische materialen tegenhoudt. Ik vind het goed dat daartegen een statement wordt gemaakt in de vorm van transporten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat er ook wapentransporten naar Gaza gaan?
Ik vind het zeker niet onterecht dat Israel wil controleren wat er allemaal naar Gaza gaat.
ja ja en jij geloof ook tuinkabouters ,???quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:08 schreef Disana het volgende:
Het hele punt van deze acties lijkt mij nou juist om duidelijk te maken dat hulpgoederen ook zonder bemoeienis van Israël aangeleverd zouden moeten kunnen worden. Als het eerste konvooi er bijvoorbeeld niet was geweest, had dit laatste schip geen toezegging gekregen dat de opvarenden de goederen mogen begeleiden naar Gaza en dat de goederen allemaal afgeleverd worden. Het gaat juist om de verandering en de eye opener.
Met wapens van de vijand notabene.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:11 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ach, leuk, een foto van de een willekeurige open dag van het leger, dit keer in Israel.
bronquote:Since August 2008, the Free Gaza Movement has sailed from Cyprus to the Gaza Strip on several successful voyages, bringing in international witnesses to see first hand the devastating effects of Israeli violence against the Palestinian people. Ours are the first international boats to journey to Gaza since 1967.
quote:8. We agree to adhere to the principles of nonviolence and nonviolent resistance in word and deed at all times.
Helemaal zonder bemoeienis is imo echt een straatje te ver momenteel, je kunt niet ineens 180 graden draaien, de tegemoetkomingen zijn imo momenteel dusdanig dat ik denk dat het een goed idee zou zijn om dit eens te proberen en te zien of ISR zich aan de afspraak houdt. Bovendien, checken op wapens lijkt me niet echt een overbodige luxe, in het verleden zijn er pogongen geweest om wapens mee te smokkelen in vrachten hulpgoederen, ik snap best dat ze dat zeker willen weten.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:08 schreef Disana het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |