abonnement Unibet Coolblue
pi_82157197
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).


Korting

New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!

    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl www.ebookers.nl www.dreizen.nl www.cheaptickets.nl www.americanairlines.com www.klm.nl www.expedia.nl www.vliegwinkel.nl www.continental.com www.delta.com www.unitedairlines.nl vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark Kre$J Jaguarized Keijs mr.Marcus Cidex renz0r WooZ mechatronics jakkeluchtgitaar Dennisskyscrapers 1 Dennisskyscrapers 2 Dennisskyscrapers 3 Dennisskyscrapers 4 Dr_Evil Dr_Evil 2 Dr_Evil 3 miss_sly edsuit Max-Westerman [NegaSado[url]

    Reviews van hotels in New York

    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com


    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I New York City Part II New York City Part III New York City Part IV New York City Part V New York City Part VI New York City Part VII New York City Part VIII New York City Part IX New York City Part IIV New York City Part XVI New York City Part XIX New York City Part XX New York City Part XXI New York City Part XXII New York City Part XXIII New York City Part XXIV New York City Part XXV New York City Part XXVI New York City Part XXVII New York City Part XXVIII New York City Part XXIX New York City Part XXX New York City Part XXXII New York City Part XXXIII New York City Part XXXIV New York City part XXXV New York City part XXIX New York City part XL New York City Part XLI New York City Part XLII New York City Part XLIII New York City Part LIII

    Wil je dit topic terugvinden? Gebruik dan de bookmark functie. TVP's en 'nog zes maanden' posts verdwijnen uit dit topic!

    [ Bericht 99% gewijzigd door DutchTrain op 31-05-2010 19:50:23 ]
  •   maandag 31 mei 2010 @ 20:11:53 #2
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_82159685
    Lads,

    Weten jullie een Belgische site waar je vliegtickets kunt vinden? Zoiets als connections.be?
      maandag 31 mei 2010 @ 20:13:03 #3
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_82159749
    Heeft iemand ervaring met de airport shuttle dienst? Het is maar een paar dollar duurder dan de trein (vanaf Newark) maar hoe zit het als mijn vlucht vertraging heeft of (waar ik maar niet van uit ga) als mijn eerste vlucht vertraging heeft waardoor ik mijn overstap niet haal en dus op een later moment aankom?
    Goed dat ik er ben.
      maandag 31 mei 2010 @ 20:13:52 #4
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_82159803
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 20:11 schreef Omnifacer het volgende:
    Lads,

    Weten jullie een Belgische site waar je vliegtickets kunt vinden? Zoiets als connections.be?
    Je kunt op Cheaptickets, Vliegwinkel en al die sites ook gewoon een Belgische luchthaven kiezen?
    Goed dat ik er ben.
      maandag 31 mei 2010 @ 20:21:27 #5
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_82160204
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 20:13 schreef Meneer_Agent het volgende:
    Heeft iemand ervaring met de airport shuttle dienst? Het is maar een paar dollar duurder dan de trein (vanaf Newark) maar hoe zit het als mijn vlucht vertraging heeft of (waar ik maar niet van uit ga) als mijn eerste vlucht vertraging heeft waardoor ik mijn overstap niet haal en dus op een later moment aankom?
    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij houden die treinen geen rekening met vertraging.
    Love will tear us apart (Joy Division)
      maandag 31 mei 2010 @ 20:23:05 #6
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_82160291
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 20:13 schreef Meneer_Agent het volgende:

    [..]

    Je kunt op Cheaptickets, Vliegwinkel en al die sites ook gewoon een Belgische luchthaven kiezen?
    Weet ik, en dat levert goedkope tickets op, maar ik was vooral benieuwd of er sites zijn die ik niet ken die ook tickets hebben. Ik ken alleen connections.be, en ebookers.be. Thanks tho
      maandag 31 mei 2010 @ 20:56:04 #7
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_82162390
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 20:21 schreef don-diablo het volgende:

    [..]

    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij houden die treinen geen rekening met vertraging.
    Ik heb het over die busjes, treinen rijden de hele dag door. Maar als je een plekje reserveert in een busje en je bent te laat is het busje weg en het volgende busje al volgeboekt (of niet, maar dat is dus mijn vraag).

    edit: Net de FAQ sectie gevonden:
    quote:
    Q: What happens if my flight arrives late??
    A:

    If you are aware of your flight arriving late, please contact us our toll free number 1-877-599-8200 or our direct line 212-812-9000. Otherwise, you can always take the next shuttle available. To find our services at the airport, please proceed to the Ground Transportation Desk which is located near Baggage claim. Next to the desk you will find courtesy telephones, please dial #18 for Airlink. Let the reservation representative know you have arrived and would like to be picked up. He or she will instruct you from this point. Please make sure you flight does not get delayed too late because we don't have any more shuttle at the airport after 11pm.
    Voor $3 meer dan de trein word je voor de deur van je ho(s)tel afgezet, lijkt me een betere deal dan de trein.
    Goed dat ik er ben.
      maandag 31 mei 2010 @ 21:03:41 #8
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_82162951
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 20:56 schreef Meneer_Agent het volgende:

    [..]

    Ik heb het over die busjes, treinen rijden de hele dag door. Maar als je een plekje reserveert in een busje en je bent te laat is het busje weg en het volgende busje al volgeboekt (of niet, maar dat is dus mijn vraag).

    edit: Net de FAQ sectie gevonden:
    [..]

    Voor $3 meer dan de trein word je voor de deur van je ho(s)tel afgezet, lijkt me een betere deal dan de trein.
    Sorry ik begreep het verkeerd, maar ik heb zelf met zo'n shuttle bus gereisd en werd idd voor het hotel afgezet. Was super relaxt.
    Love will tear us apart (Joy Division)
    pi_82172079
    Dit jaar heeeel misschien weer even langs NYC. Waarschijnlijk nog niet. Maar toch. NYC .
    full stops and exclamation marks
    pi_82218217
    Wat zijn je plannen Dizer?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_82249527
    Zo dit topic ook maar weer volgen.

    Vanmiddag opnieuw geboekt voor eind september. Kijken of er dit keer geen aswolken in de weg gaan liggen. Dit in tegenstelling tot mijn gecancelde tripje in april
    "Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
    pi_82301497
    Morgen
    Eigenlijk eerder maar ja, die vulkaan.
    Ik heb er zin in.
    Dat is eens wat anders...
      vrijdag 4 juni 2010 @ 00:08:22 #13
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_82311624
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 23:59 schreef Jor_Dii het volgende:
    Wat zijn je plannen Dizer?
    Ola,

    dit staat iig op de agenda:

    - Veel shoppen o.a.
    Abercrombie & Fitch
    Hollister & Co
    Bloomingdales
    Macy's
    5th ave
    Bergdorf & Goodman
    En nog vele andere shops
    - Gugenheim
    - Boat house en central park
    - Coney Island
    - Meatpacking District dag (shoppen, verkennen, uiteten en een club bezoeken)
    - Een broadway show, nog te beslissen daar. Waarschijnlijk gewoon bij Tkts op Time Square
    - Battery Park
    - Greenwich Village bezoeken
    - Staten Island / Liberty Island
    - Een comedy show bezoeken

    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_82323131
    Netjes. Ik vind Battery Park ook echt gaaf.. gewoon dat gevoel dat je dan in Lower Manhattan bent, de eerste nederzettingen van de Nederlanders. Ik zou naar the Lion King gaan als je daar nog niet naar toe bent geweest. Verder lekker vroeg naar het Vrijheidsbeeld, is het nog vrij rustig allemaal Veel plezier!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_82331432
    wij zijn paar weken geleden ook naar the lion king geweest op broadway, erg gaaf...

    en de kaartjes voor vrijheidsbeeld hadden wij al in nederland gekocht inclusief crown tickets, als je er bent, dan kan je het ook maar beter helemaal doen
    maar in NY kan je geen crown tickets meer kopen, dat is volgens mij elke dag ' sold out' en maar 1% mag die kroon in van de totale bezoekers..dus ja...wij vonden dat ook erg tof

    washington square park is ook leuk als het mooi weer is, niet heel groot maar wel leuk met grote fontein en ook muzikanten en alles..
    what you see, is what you get!
    pi_82359709
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 19:22 schreef kikoooooo het volgende:
    The Capital of the World:

    [ afbeelding ]

    Midtown Manhattan in 1 dag

    [ link | afbeelding ]

    Lower Manhattan in 1 dag

    [ link | afbeelding ]

    Uptown & Central Park in 1 dag

    [ link | afbeelding ]

    Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

    [ link | afbeelding ]

    (thnx to wytze voor deze guide)

    [ afbeelding ]


    Hotels in NYC

    Hotel Carter

    http://www.carterhotel.com/

    Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

    The New Yorker

    http://www.newyorkerhotel.com/

    Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

    Hotel Pennsylvania

    http://www.hotelpenn.com/

    Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

    Milford Plaza

    http://www.milfordplaza.com

    Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

    Southgate Suite Hotel

    Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

    Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

    Novotel

    http://www.novotel.com/novotel/index.html

    Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

    Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

    Uitgaan

    Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

    Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
    [..]



    Korting

    New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

    1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165

    Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

    Studenten korting

    Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

    Internetkorting

    Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

    Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

    Bezienswaardigheden

    Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!

    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl www.ebookers.nl www.dreizen.nl www.cheaptickets.nl www.americanairlines.com www.klm.nl www.expedia.nl www.vliegwinkel.nl www.continental.com www.delta.com www.unitedairlines.nl vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark Kre$J Jaguarized Keijs mr.Marcus Cidex renz0r WooZ mechatronics jakkeluchtgitaar Dennisskyscrapers 1 Dennisskyscrapers 2 Dennisskyscrapers 3 Dennisskyscrapers 4 Dr_Evil Dr_Evil 2 Dr_Evil 3 miss_sly edsuit Max-Westerman [NegaSado[url]

    Reviews van hotels in New York

    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com


    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I New York City Part II New York City Part III New York City Part IV New York City Part V New York City Part VI New York City Part VII New York City Part VIII New York City Part IX New York City Part IIV New York City Part XVI New York City Part XIX New York City Part XX New York City Part XXI New York City Part XXII New York City Part XXIII New York City Part XXIV New York City Part XXV New York City Part XXVI New York City Part XXVII New York City Part XXVIII New York City Part XXIX New York City Part XXX New York City Part XXXII New York City Part XXXIII New York City Part XXXIV New York City part XXXV New York City part XXIX New York City part XL New York City Part XLI New York City Part XLII New York City Part XLIII New York City Part LIII

    Wil je dit topic terugvinden? Gebruik dan de bookmark functie. TVP's en 'nog zes maanden' posts verdwijnen uit dit topic!

  • mooie OP die mij erg goed van pas komt voor het najaar.
    Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
    13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
    Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
    Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
      maandag 7 juni 2010 @ 17:09:38 #17
    302853 themole
    graaft totaal door.
    pi_82450750
    Net terug van een weekje NY, ben nu doodmoe maar het was echt te gek. Ik heb overnacht in het fashion 26 hotel. Goed hotel met airo (was wel handig met 30 graden) , nette tv en gratis koffie. Er is een nadeel dat het ontbijt aan de prijzige kant is, maar er zit een subway tegenover het hotel. En meerdere ontbijtkraampjes binnen 200 meter. De metrostations 28 street en 34 street/penn station, zijn op loopafstand.

    Overigens had ik op de heenweg een verassend aardige douanebeambte, mijn ervaring met eerdere douanebeambten in LA was ronduit slecht. Dit was een man die rustig vroeg hoe het ging, op zijn gemakje een gesprek aanknoopte, een beetje zat te grappen om vervolgens je vingerafdrukken af te nemen. Hij zij ook tegen iedereen dat ze meer moesten lachen.

    De airtrain vanuit newark heb ik een slechte ervaring mee, trein was 20 minuten te laat waardoor hij stampvol zat. Je stond echt veel te dicht op elkaar.
    Niet altijd serieus
    pi_82453548
    Volgens mij is zo'n douanebeambte zeldzaam. Ik ben al voorbereid op vreselijk onbeschofte lui die je behandelen alsof je een terrorist bent!
      maandag 7 juni 2010 @ 19:32:37 #19
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_82458678
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 18:10 schreef Sonja27 het volgende:
    Volgens mij is zo'n douanebeambte zeldzaam. Ik ben al voorbereid op vreselijk onbeschofte lui die je behandelen alsof je een terrorist bent!
    Stel je niet zo aan zeg. Die mensen doen hun werk gewoon geconcentreerd en grondig, en dat is nodig. Aansteller.
    pi_82464101
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 17:09 schreef themole het volgende:

    De airtrain vanuit newark heb ik een slechte ervaring mee, trein was 20 minuten te laat waardoor hij stampvol zat. Je stond echt veel te dicht op elkaar.
    Heb ik er financieel gezien wel voor over
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      maandag 7 juni 2010 @ 22:11:50 #21
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_82469438
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 20:47 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Heb ik er financieel gezien wel voor over
    Anderzijds, als dat het meest negatieve punt is van een reisje NY
    When all things seem to end, the future still remains..
      maandag 7 juni 2010 @ 22:19:41 #22
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_82469915
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 20:47 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Heb ik er financieel gezien wel voor over
    Ik heb dan altijd zoiets van: ik kan wel balen dat die koers nu een stuk minder aantrekkelijk is maar als ik twee keer de airtrain ipv de taxi neem dan bespaar ik dta verschil al uit
    pi_82473373
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 22:19 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Ik heb dan altijd zoiets van: ik kan wel balen dat die koers nu een stuk minder aantrekkelijk is maar als ik twee keer de airtrain ipv de taxi neem dan bespaar ik dta verschil al uit
    maar een taxiritje meemaken is ook een hele belevenis, moet je ook meegemaakt hebben
    tis maar net waar de prioriteiten liggen
    what you see, is what you get!
    pi_82563472
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 19:32 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Stel je niet zo aan zeg. Die mensen doen hun werk gewoon geconcentreerd en grondig, en dat is nodig. Aansteller.
    Dat het nodig is ben ik met je eens. Dat ze je afblaffen vind ik niet normaal. Maar jij dus wel?
    pi_82564147
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 19:06 schreef Sonja27 het volgende:

    [..]

    Dat het nodig is ben ik met je eens. Dat ze je afblaffen vind ik niet normaal. Maar jij dus wel?
    Er wordt weinig afgeblaft, men is gewoon serieus bezig en to the point en terecht! Als je niets te verbergen hebt hoef je je ook geen zorgen te maken, des te makkelijker wordt het om echte kwaadwillenden er tussenuit te pikken
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_82627529
    Ik heb niets te verbergen dus dat is mooi! Heb net mijn paspoort opgehaald dus binnenkort maar eens het ESTA formulier invullen!
    pi_82632484
    kan het nu weer over NY gaan?
    what you see, is what you get!
      maandag 14 juni 2010 @ 18:13:38 #28
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_82796530
    Volgende week woensdag vliegen we die kant op!

    Meteen na aankomst de Obrien opzoeken om het NL's elftal te bekijken, daarna waarschijnlijk nog een deel van de stad proberen te zien en even Times Square / Brooklyn Bridge by night. We zitten in een hotel op nog geen 500m van Broadway/Timessquare.

    Zondag is de Gay Parade, dus daar willen we ook wel even kijken. Leuk foto-moment. En ik heb waarschijnlijk een 'Citizens Ride Along' reregeld met New Yorks Finest, oftewel de NYPD. Echt supercool, kan je via internet doen. Gewoon een half dagje/een aantal uur mee op patrouille in bv Harlem/the Bronx.

    Natuurlijk verder nog alle highlights van NY zien en Central Park meepakken. Zin zin zin zin zin!


    ...zie die NYC city pass overigens niet zo zitten. Wil niet keizen tussen sommige dingen (ik wil en Ellis, en Guggenheim en Top of the Rock) en iets te veel musea. Het is volgensmij alleen handig om niet te lang in de rij te staan. Maarja, ook dat kan je in hier in NL regelen toch?
      maandag 14 juni 2010 @ 20:18:48 #29
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_82802940
    Nederland speelt donderdag.
    Goed dat ik er ben.
      maandag 14 juni 2010 @ 22:21:56 #30
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_82811043
    Zaterdag teruggekomen. Was weer geweldig. Erg leuke tijd wederom (4e keer) gehad.
    Zal van de week wat meer hier vertellen en wat foto's plaatsen.
    Friends don't let friends remain beardless...
      dinsdag 15 juni 2010 @ 08:44:49 #31
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_82821590
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 20:18 schreef Meneer_Agent het volgende:
    Nederland speelt donderdag.
    Eh, je hebt gelijk. Ik vlieg ook donderdag.


    Net mijn bevestiging binnen voor de NYPD:
    quote:
    Dear Mr. xxxxx,
    The Ride Along for yourself and Ms. Bxxxxxx had been set up for Monday June 28, 2010 at 3:00 PM at the 46 Pct, 2120 Ryer Avenue in the Bronx. Tel# 718-220-5211. I have faxed the permission slips over to the precinct and you will also need to bring your photo ID & Passports with you.

    Please reply to this email so that I know you understand what to do and where to go on the day of your ride.

    Thank you,
    PAA xxxxx
    Jeah baby!!!!
    pi_82821667
    Haha vet zo'n patrouille.. dat wil ik ook wel eens meemaken
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_82856946
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 22:21 schreef Dizer het volgende:
    Zaterdag teruggekomen. Was weer geweldig. Erg leuke tijd wederom (4e keer) gehad.
    Zal van de week wat meer hier vertellen en wat foto's plaatsen.
    Had jij ook wat eeeh vertraging afgelopen zaterdag?
    Dat is eens wat anders...
      dinsdag 15 juni 2010 @ 22:20:50 #34
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_82858100
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 22:08 schreef cora4034 het volgende:

    [..]

    Had jij ook wat eeeh vertraging afgelopen zaterdag?


    Ik vertrok dus vrijdag uit NYC (avond) en we hadden 20 min. vertraging. Maar die was ingehaald. Dus uiteindelijk niet. Jij wel?
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_82859180
    Dan zat jij niet in hetzelfde vliegtuig.
    Wij zouden vrijdag 18.40 vertrekken us tijd en hebben tot ruim 1 uur in de nacht in een stilstaand vliegtuig gestaan op Newark met 3 glaasjes water en een zakje pretzels...
    Dat is eens wat anders...
      dinsdag 15 juni 2010 @ 22:35:01 #36
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_82859261
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 22:33 schreef cora4034 het volgende:
    Dan zat jij niet in hetzelfde vliegtuig.
    Wij zouden vrijdag 18.40 vertrekken us tijd en hebben tot ruim 1 uur in de nacht in een stilstaand vliegtuig gestaan op Newark met 3 glaasjes water en een zakje pretzels...


    Ik om 20.00 vanaf JFK. Het was erg druk dus 20 minuten in de wachtrij gestaan. Maar thats it. Wat slecht zeg, waar vloog je mee? Ik KLM.
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_82859294
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 22:33 schreef cora4034 het volgende:
    Dan zat jij niet in hetzelfde vliegtuig.
    Wij zouden vrijdag 18.40 vertrekken us tijd en hebben tot ruim 1 uur in de nacht in een stilstaand vliegtuig gestaan op Newark met 3 glaasjes water en een zakje pretzels...
    jullie mochten niet eens het vliegtuig uit?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_82860648
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 22:35 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    jullie mochten niet eens het vliegtuig uit?
    Nee, dan mocht je er niet meer in en er waren de komende dagen geen plaatsen op vluchten meer.
    Wij hadden KLM geboekt en kregen uiteindelijk partner Delta
    Dat raad ik niemand aan, oude kisten en echt oerlui personeel.

    Voor de rest was NY gelukkig wel
    Dat is eens wat anders...
    pi_82861103
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 22:57 schreef cora4034 het volgende:

    [..]

    Nee, dan mocht je er niet meer in en er waren de komende dagen geen plaatsen op vluchten meer.
    Wij hadden KLM geboekt en kregen uiteindelijk partner Delta
    Dat raad ik niemand aan, oude kisten en echt oerlui personeel.

    Voor de rest was NY gelukkig wel
    Damn, zeker een klacht indienen voor restitutie lijkt me.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 15 juni 2010 @ 23:07:14 #40
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_82861173
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 23:06 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Damn, zeker een klacht indienen voor restitutie lijkt me.
    Kan niet, Delta is partner en staat in de kleine lettertjes dat je ondanks KLM ook eventueel gewoon Delta kan krijgen.
    Friends don't let friends remain beardless...
      woensdag 16 juni 2010 @ 00:13:49 #41
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_82864124
    En je kan ook geen restitutie krijgen als je meer dan 6 uur vertraging hebt? Lijkt me niet meer dan normaal, tenzij het overmacht is ofzo.
    Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
    Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
    pi_82869507
    Je kunt het altijd proberen, al krijg je maar 100 ¤ pp terug ofzo.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_82869528
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 18:13 schreef SnuggLe het volgende:

    ...zie die NYC city pass overigens niet zo zitten. Wil niet keizen tussen sommige dingen (ik wil en Ellis, en Guggenheim en Top of the Rock) en iets te veel musea. Het is volgensmij alleen handig om niet te lang in de rij te staan. Maarja, ook dat kan je in hier in NL regelen toch?
    De rij voor de passes bij de TotR ging langzamer als de rij voor de losse verkoop toen ik omhoog ging .
    Get it and Bet it
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:07:00 #44
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_82870523
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 08:44 schreef SnuggLe het volgende:

    [..]

    Eh, je hebt gelijk. Ik vlieg ook donderdag.


    Net mijn bevestiging binnen voor de NYPD:
    [..]

    Jeah baby!!!!
    Stoer trouwens Ben benieuwd naar hoe het was.
    Love will tear us apart (Joy Division)
      woensdag 16 juni 2010 @ 10:25:31 #45
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_82871087
    Ik zal wel wat foto's / verhaaltje posten.
      woensdag 16 juni 2010 @ 12:28:09 #46
    302853 themole
    graaft totaal door.
    pi_82876354
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 22:57 schreef cora4034 het volgende:

    [..]

    Nee, dan mocht je er niet meer in en er waren de komende dagen geen plaatsen op vluchten meer.
    Wij hadden KLM geboekt en kregen uiteindelijk partner Delta
    Dat raad ik niemand aan, oude kisten en echt oerlui personeel.

    Voor de rest was NY gelukkig wel
    Delta is idd niet echt een succes te noemen hier, wij hebben met ze vanuit amsterdam gevlogen en dat is gewoon te treurig voor woorden. Voornamelijk idd lui personeel dat aankomt met echt slecht eten. (Is al niet goed over het algemeen in vliegtuigen, hier nog slechter.) Maar tot 01.00 uur in een stilstaand vliegtuig is echt niet normaal. Op de terugweg heb ik met klm ongeveer een uur of anderhalf stilgestaan en dat was al een ramp.
    Niet altijd serieus
    pi_82945186
    Is het makkelijk om bijvoorbeeld voor 3 maanden een gemeubileerd appartement te huren en 3 maanden in een goede wijk in NY te gaan wonen?

    Wat kost het een beetje als je vaak uitgaat, buiten de deur eet, wat reisjes maakt, en regelmatig naar concerten, sportwedstrijden en dergelijke gaat?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_83064878
    Hoe kom je eigenlijk het goedkoopst van JFK naar central park? Per Taxi ben je geloof ik $50 kwijt.
      zondag 20 juni 2010 @ 18:50:00 #49
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_83065277
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 18:39 schreef TTD het volgende:
    Hoe kom je eigenlijk het goedkoopst van JFK naar central park? Per Taxi ben je geloof ik $50 kwijt.
    Metro.
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_83090766
    Hoooiii

    Ik ga 17 juli met mijn vriendinnetje naar New York en Florida. Ik kom op 17 juli aan om 16.00 op JFK, en vertrek op 20 juli om 14.00 weer vanuit NY. Ik heb dus eigenlijk 2,5 dag.

    Dus help! Ik ben 2,5 jaar geleden met kerst al in New York geweest, maar mijn vriendinnetje is er nog nooit geweest! Iemand al eens in zo'n korte tijd NY gezien? Hoe kan ik alles zo strak mogelijk inplannen zodat we zoveel mogelijk zien?
    When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
    pi_83090862
    Weinig slapen.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_83091532
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 11:11 schreef kmaestro het volgende:
    Hoooiii

    Ik ga 17 juli met mijn vriendinnetje naar New York en Florida. Ik kom op 17 juli aan om 16.00 op JFK, en vertrek op 20 juli om 14.00 weer vanuit NY. Ik heb dus eigenlijk 2,5 dag.

    Dus help! Ik ben 2,5 jaar geleden met kerst al in New York geweest, maar mijn vriendinnetje is er nog nooit geweest! Iemand al eens in zo'n korte tijd NY gezien? Hoe kan ik alles zo strak mogelijk inplannen zodat we zoveel mogelijk zien?
    Central park, Times Square, Emire State, ground zero en vrijheidsbeeld lukt toch makkelijk in 2 dagen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_83092093
    Oke.. even een snel schema'tje:

    Dag 1:
    19.00: Aankomst hotel.. tassen droppen, opfrissen en richting Times Square
    21.00: Eten op Times Square, dan te voet richting ESB óf Top of the Rock (naar boven!).. daarna naar bed voor een drukke dag!

    Dag 2:
    06.30: Vroeg opstaan voor vertrek richting Lower Manhattan, tussendoor ergens een snel ontbijtje
    08.00: Tickets halen voor Ellis Island en Statue of Liberty.. proberen de 1e boot te halen
    12.00: Terugkomst Lower Manhattan: bezichtigen Battery Park, Wall Street, Ground Zero en St. Paul's Cathedral.
    13.30: Richting Brooklyn Bridge.. deze overlopen en in Brooklyn genieten van het uitzicht op Manhattan. Leuke restaurantjes ook daar aan de pier.
    15.30: Met de metro terug naar Manhattan om het nodige shopwerk te verrichten.
    18.00: Eten in Little Italy
    20.00: Naar een comedy club of Musical op Time Square
    22.00: Meer shoppen!

    Dag 3:
    08.30: Naar een museum (MOMA of Museum of Natural History ofzo)
    12.00: Beide musea direct aan Central Park gelegen, dus daarna lekker uitrusten in Central Park.
    ..

    Rest moet je zelf maar invullen.. je kunt gigantisch veel doen op een dag
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      maandag 21 juni 2010 @ 12:57:42 #54
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_83094129
    Ik ben benieuwd wat je dan allemaal in 5-6 dagen kan doen Vertrek donderdagochtend.
    Hopen dat we het NL-elftal redden in de Ierse pub.

    Heb ook nog een reservering kunnen bemachtigen bij Daniel NYC!
    pi_83095585
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
    Oke.. even een snel schema'tje:

    Dag 1:
    19.00: Aankomst hotel.. tassen droppen, opfrissen en richting Times Square
    21.00: Eten op Times Square, dan te voet richting ESB óf Top of the Rock (naar boven!).. daarna naar bed voor een drukke dag!

    Dag 2:
    06.30: Vroeg opstaan voor vertrek richting Lower Manhattan, tussendoor ergens een snel ontbijtje
    08.00: Tickets halen voor Ellis Island en Statue of Liberty.. proberen de 1e boot te halen
    12.00: Terugkomst Lower Manhattan: bezichtigen Battery Park, Wall Street, Ground Zero en St. Paul's Cathedral.
    13.30: Richting Brooklyn Bridge.. deze overlopen en in Brooklyn genieten van het uitzicht op Manhattan. Leuke restaurantjes ook daar aan de pier.
    15.30: Met de metro terug naar Manhattan om het nodige shopwerk te verrichten.
    18.00: Eten in Little Italy
    20.00: Naar een comedy club of Musical op Time Square
    22.00: Meer shoppen!

    Dag 3:
    08.30: Naar een museum (MOMA of Museum of Natural History ofzo)
    12.00: Beide musea direct aan Central Park gelegen, dus daarna lekker uitrusten in Central Park.
    ..

    Rest moet je zelf maar invullen.. je kunt gigantisch veel doen op een dag
    Klinkt goed! En dan heb ik nog bijna een hele dag
    When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
      dinsdag 22 juni 2010 @ 00:05:48 #56
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_83127397
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
    Oke.. even een snel schema'tje:

    Dag 2:
    06.30: Vroeg opstaan voor vertrek richting Lower Manhattan, tussendoor ergens een snel ontbijtje
    08.00: Tickets halen voor Ellis Island en Statue of Liberty.. proberen de 1e boot te halen
    12.00: Terugkomst Lower Manhattan: bezichtigen Battery Park, Wall Street, Ground Zero en St. Paul's Cathedral.
    13.30: Richting Brooklyn Bridge.. deze overlopen en in Brooklyn genieten van het uitzicht op Manhattan. Leuke restaurantjes ook daar aan de pier.
    15.30: Met de metro terug naar Manhattan om het nodige shopwerk te verrichten.
    18.00: Eten in Little Italy
    20.00: Naar een comedy club of Musical op Time Square
    22.00: Meer shoppen!
    Kan je niet beter de metro naar Brooklyn nemen en van daaruit over de Brooklyn Bridge terug naar Manhatten lopen . En van daarna zou ik richting Greenwich Village gaan, daar kan je ook shoppen en je kunt er een stuk beter eten. Little Italy is wel heel erg toeristisch (leuk als je daarvan houdt).
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
    pi_83127815
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 00:05 schreef PirE het volgende:

    [..]

    Kan je niet beter de metro naar Brooklyn nemen en van daaruit over de Brooklyn Bridge terug naar Manhatten lopen . En van daarna zou ik richting Greenwich Village gaan, daar kan je ook shoppen en je kunt er een stuk beter eten. Little Italy is wel heel erg toeristisch (leuk als je daarvan houdt).
    Little Italy = goed eten! En dat van de BB is inderdaad een optie, maakt weinig verschil, al vond ik het persoonlijk wel leuk om van het drukke Manhattan af te lopen.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 22 juni 2010 @ 00:24:38 #58
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_83128105
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 00:16 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Little Italy = goed eten! En dat van de BB is inderdaad een optie, maakt weinig verschil, al vond ik het persoonlijk wel leuk om van het drukke Manhattan af te lopen.
    Ik heb er nog nooit gegeten, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik was er de laatste keer met een amerikaan en die wilde dus niet in Little Italy eten, maar de alternatieven waren altijd .
    En de keer daarvoor was ik er 2 dagen met de vrouw en dat was vooral shoppen op Madison & 5th avenue
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 12:57 schreef SnuggLe het volgende:
    Heb ook nog een reservering kunnen bemachtigen bij Daniel NYC!
    Nice . Bon appetit

    [ Bericht 24% gewijzigd door PirE op 22-06-2010 00:31:50 ]
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
      dinsdag 22 juni 2010 @ 20:07:56 #59
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_83159963
    Vertrek morgenochtend. Geen mooi weer in het vooruitzicht voor de eerste twee dagen, dik over de 30 graden en flinke kans op onweer.
    Goed dat ik er ben.
    pi_83164099
    Foto's maken van bliksem vanaf het ESB lijkt mij wel een uitdaging
      woensdag 23 juni 2010 @ 08:03:43 #61
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_83179120
    Ik vertrek (ook) morgenvroeg (een andere morgen, maar oke). Zin!
    Maar het wordt ERG ERG warm. 28 tot 30 graden de hele week. Pffff......
    pi_83199765
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 08:03 schreef SnuggLe het volgende:
    Ik vertrek (ook) morgenvroeg (een andere morgen, maar oke). Zin!
    Maar het wordt ERG ERG warm. 28 tot 30 graden de hele week. Pffff......
    wel afzien he, poe poe, eindelijk zomer en nog klagen mensen
    what you see, is what you get!
      woensdag 23 juni 2010 @ 18:24:09 #63
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_83203335
    Zomer met 23 graden in NL vind ik prima.
    Zomer met 30 graden in NYC op vakantie vind ik iets minder.

    Maar je hoort me verder niet klagen: NYC here we come!
      woensdag 23 juni 2010 @ 18:27:11 #64
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_83203470
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 08:03 schreef SnuggLe het volgende:
    Ik vertrek (ook) morgenvroeg (een andere morgen, maar oke). Zin!
    Maar het wordt ERG ERG warm. 28 tot 30 graden de hele week. Pffff......
    Toen ik er was heb ik de hele week zo'n beetje zulk weer gehad m.u.v. 1 dag 35+ en 1 dag regen en rond de 20 graden ongeveer. Is prima te doen imo
    Love will tear us apart (Joy Division)
    pi_83207166
    naja het lijkt mij ook dat je het weet
    wij zijn bewust begin mei gegaan omdat het vanaf juni te heet kan worden, dus ja...je kiest de periode zelf he

    maar toch veel plezier
    what you see, is what you get!
      donderdag 24 juni 2010 @ 12:58:05 #66
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_83238874
    Zit er nu, de hitte is best wel heavy, sloopt je aardig. Gewoon genoeg drinken en dan is het uiteindelijk wel te doen.
    Goed dat ik er ben.
      donderdag 24 juni 2010 @ 13:31:50 #67
    302853 themole
    graaft totaal door.
    pi_83240268
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 12:58 schreef Meneer_Agent het volgende:
    Zit er nu, de hitte is best wel heavy, sloopt je aardig. Gewoon genoeg drinken en dan is het uiteindelijk wel te doen.
    Was begin juni ook zo, dan zijn de frappuchino's en de iced tea van de starbucks erg lekker. Ook koud water is heerlijk.
    Niet altijd serieus
      donderdag 24 juni 2010 @ 13:33:17 #68
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_83240317
    Poland Springs ftw.
    Goed dat ik er ben.
    pi_83240342
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 00:16 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Little Italy = goed eten! En dat van de BB is inderdaad een optie, maakt weinig verschil, al vond ik het persoonlijk wel leuk om van het drukke Manhattan af te lopen.
    Ik heb daar tijdens het Itaiaans festival bij een tent gegeten waar ze niet eens wisten wat gnocci was.

    En het eten was erg slecht.
    Existing in dimensions of addictive obsession
    Your script will run short of ideas
    The story will soon end itself
    People to trust come short in number
      donderdag 24 juni 2010 @ 13:45:56 #70
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_83240885
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 12:58 schreef Meneer_Agent het volgende:
    Zit er nu, de hitte is best wel heavy, sloopt je aardig. Gewoon genoeg drinken en dan is het uiteindelijk wel te doen.
    Drink wat vitamin water zou ik zeggen.. Vult gelijk je suikerspiegel aan en is lekker en verfrissend
    Love will tear us apart (Joy Division)
      donderdag 24 juni 2010 @ 15:22:46 #71
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_83244840
    Ik ga in september weer een weekje, maar nu met mijn

    Plan is om hem tijdens het verblijf te verrassen met een romantisch etentje. Weet iemand nog een leuk en goed restaurant in Manhattan? rond de $ 50 p.p. max exclusief drank
    pi_83275626
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 13:33 schreef Feitosa het volgende:

    [..]

    Ik heb daar tijdens het Itaiaans festival bij een tent gegeten waar ze niet eens wisten wat gnocci was.

    En het eten was erg slecht.
    Tja, dat kun je treffen. Wij hadden een restaurantje uitgezocht dat al generaties lang in handen was van Italiaans-Amerikanen.. kwaliteit dus
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_83276135
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 13:33 schreef Feitosa het volgende:

    [..]

    Ik heb daar tijdens het Itaiaans festival bij een tent gegeten waar ze niet eens wisten wat gnocci was.

    En het eten was erg slecht.
    De betere Italiaanse restaurants zitten ook buiten little Italy.
    Get it and Bet it
    pi_83276199
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 15:22 schreef Mryc het volgende:
    Ik ga in september weer een weekje, maar nu met mijn

    Plan is om hem tijdens het verblijf te verrassen met een romantisch etentje. Weet iemand nog een leuk en goed restaurant in Manhattan? rond de $ 50 p.p. max exclusief drank
    http://unclenicksgreekrestaurant.com/

    Ik heb daar goed gegeten voor ongeveer 25 dollar.
    Existing in dimensions of addictive obsession
    Your script will run short of ideas
    The story will soon end itself
    People to trust come short in number
      vrijdag 25 juni 2010 @ 13:33:57 #75
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_83283275
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef Feitosa het volgende:

    [..]

    http://unclenicksgreekrestaurant.com/

    Ik heb daar goed gegeten voor ongeveer 25 dollar.
    Bedankt voor de tip, maar het ziet er nou niet echt romantisch uit

    pi_83283524
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 13:33 schreef Mryc het volgende:

    [..]

    Bedankt voor de tip, maar het ziet er nou niet echt romantisch uit

    [ afbeelding ]
    Het is een man, dus als hij maar goed en veel vlees kan eten is ie al blij.
    Existing in dimensions of addictive obsession
    Your script will run short of ideas
    The story will soon end itself
    People to trust come short in number
      vrijdag 25 juni 2010 @ 13:42:29 #77
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_83283695
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 13:38 schreef Feitosa het volgende:

    [..]

    Het is een man, dus als hij maar goed en veel vlees kan eten is ie al blij.
    Haha, misschien heeft 'ie bij de Mac ook wel goed gegeten
    pi_83284107
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 13:42 schreef Mryc het volgende:

    [..]

    Haha, misschien heeft 'ie bij de Mac ook wel goed gegeten
    In de buurt waar uncle Nick,s zit zijn trouwens erg veel leuke restaurants en bars. ( hells kitchen is dat geloof ik )

    Er zit toch een functie in google maps waarbij je hotels , reataurants e.d kan zien?
    Existing in dimensions of addictive obsession
    Your script will run short of ideas
    The story will soon end itself
    People to trust come short in number
    pi_83284863
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 13:33 schreef Mryc het volgende:

    [..]

    Bedankt voor de tip, maar het ziet er nou niet echt romantisch uit

    [ afbeelding ]
    Probeer Country Cafe in Soho. Vaste prik toen ik voor iets langere tijd (2 maanden) op training in NY was. Beetje Frans/Marokkaans, heel kneuterig gerund door een oud echtpaar. Beide waren vroeger chefs in de betere restaurants, werden verliefd en doen dit er nu voor hun pensioen nog bij. Niet duur, erg gezellig. Veel van mijn Franse collega's gingen er 2 keer per week heen, met name de tagines zijn briljant, maar de rest is ook goed. Leuk deel van Soho ook.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_83284987
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
    Oke.. even een snel schema'tje:

    Dag 1:
    19.00: Aankomst hotel.. tassen droppen, opfrissen en richting Times Square
    21.00: Eten op Times Square, dan te voet richting ESB óf Top of the Rock (naar boven!).. daarna naar bed voor een drukke dag!

    Dag 2:
    06.30: Vroeg opstaan voor vertrek richting Lower Manhattan, tussendoor ergens een snel ontbijtje
    08.00: Tickets halen voor Ellis Island en Statue of Liberty.. proberen de 1e boot te halen
    12.00: Terugkomst Lower Manhattan: bezichtigen Battery Park, Wall Street, Ground Zero en St. Paul's Cathedral.
    13.30: Richting Brooklyn Bridge.. deze overlopen en in Brooklyn genieten van het uitzicht op Manhattan. Leuke restaurantjes ook daar aan de pier.
    15.30: Met de metro terug naar Manhattan om het nodige shopwerk te verrichten.
    18.00: Eten in Little Italy
    20.00: Naar een comedy club of Musical op Time Square
    22.00: Meer shoppen!

    Dag 3:
    08.30: Naar een museum (MOMA of Museum of Natural History ofzo)
    12.00: Beide musea direct aan Central Park gelegen, dus daarna lekker uitrusten in Central Park.
    ..

    Rest moet je zelf maar invullen.. je kunt gigantisch veel doen op een dag
    Ik zou niet van de boot afgaan op het eiland waar dat beeld op staat, want daar is in principe niks te beleven, en vanaf de boot maak je mooiere foto's. Wij moesten echt 2 uur in de rij staan om vanaf dat eiland weer in de boot te mogen naar Ellis Island, en dat vond ik zelf veel interessanter.
    pi_83287365
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 14:11 schreef Merel1808 het volgende:

    [..]

    Ik zou niet van de boot afgaan op het eiland waar dat beeld op staat, want daar is in principe niks te beleven, en vanaf de boot maak je mooiere foto's. Wij moesten echt 2 uur in de rij staan om vanaf dat eiland weer in de boot te mogen naar Ellis Island, en dat vond ik zelf veel interessanter.
    Zoals ik ook vermeld moet je vroeg opstaan om proberen de 1e boot te kunnen pakken naar Liberty Island. Wij hadden het daar binnen een uurtje ook wel weer gezien inderdaad, maar toen konden we direct de boot weer nemen richting Ellis Island.. het is dan nog niet druk namelijk.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_83288796
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Zoals ik ook vermeld moet je vroeg opstaan om proberen de 1e boot te kunnen pakken naar Liberty Island. Wij hadden het daar binnen een uurtje ook wel weer gezien inderdaad, maar toen konden we direct de boot weer nemen richting Ellis Island.. het is dan nog niet druk namelijk.
    Dat is waar, maar als je maar 2,5 dag hebt telt elk uurtje natuurlijk
    pi_83297592
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 15:22 schreef Mryc het volgende:
    Ik ga in september weer een weekje, maar nu met mijn

    Plan is om hem tijdens het verblijf te verrassen met een romantisch etentje. Weet iemand nog een leuk en goed restaurant in Manhattan? rond de $ 50 p.p. max exclusief drank
    Ik heb 2 keer gegeten bij Petite Abeille. Erg leuk restaurantje, zeker als je achterin of op de binnenplaats kan zitten
    http://www.petiteabeille.com/index_flash.html
      zaterdag 26 juni 2010 @ 03:31:41 #84
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_83316740
    Wat is de beste (meeste Nederlanders) kroeg om NL 11tal te kijken?
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
    pi_83351186
    Ik zit vanaf vrijdag in NYC, en dus ook nog op de 4th of July. Zijn er misschien nog dingen waar ik rekening mee moet houden (openingstijden?) of andere dingen? Er is vast wel iemand die er wat meer over weet.
    pi_83356184
    Komende woe ga ik 8 dagen naar NY!

    Zoals hierboven al gevraagd werd; is er een nederlandse kroeg waar de wedstrijden van het WK te zien zijn? Anders maar gewoon naar een Ierse pub of sportsbar
    pi_83361018
    In Augustus 2 weekjes in NYC, Bentley Hotel...TVP.
    Heb alle highlights inmiddels wel gezien, dus we gaan eens kijken wat we nog meer kunnen beleven.
      dinsdag 29 juni 2010 @ 18:21:38 #88
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_83453243
    Zo he, dat was een fantastische week!!! Zit nu in de lobby van het hotel te wachten voordat we naar het vliegveld gaan. Vliegen om 17:30 lokale tijd hier.

    Hoogtepunten (uitgebreid verslag volgt):
    - tour rondom Ground Zero van Tribute to WTC-center, met een hulpverlener die er bij was en een familielid van een slachtoffer (zeer zeer indrukwekkend/emotioneel)
    - meerijden met de politie in een zeer heftig deel van de Bronx...en een ride home naar je hotel krijgen
    - eten bij Daniel NYC (3 michelinsterren, nr 8 op lijst van beste restaurants)
    - de vriendelijkheid van de mensen / service
    - drankje @ rooftopbar van Hotel Gansevoort in the Meatpacking district
    - heel de Tommy-store op 5th Avenue leegkopen
    - het eten (the HourGlass is super! Goed eten voor weinig geld!!!)
    - supergoed gelegen en betaalbaar hotel (Paramount NYC, op 100 meter van Times Square)
    - Gay Parade kijken in het zonnetje.

    ...en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat een TOPweek hebben we gehad zeg!!!!!
    Foto's en uitgebreider verslag komen nog. Damn.
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 03:31 schreef Billy_Talent het volgende:
    Wat is de beste (meeste Nederlanders) kroeg om NL 11tal te kijken?
    Vlakbij TImes Square op 7th Avenue zit net voorbij de Mac wel een aardige. Weet de naam niet, maar heb er gisterenochtend met 300+ NL-ers de wedstrijd gekeken.

    HOe kom je daar? Ga middenop Times Square staan, met je gezicht naar het noorden (richting Central Park). Loop rechts langs de TKTS-booth / die verhoging met trappen. Loop 1-2 blocks verder en je hebt er rechts een sportsbar/ierse pub. Kom vroeg als je wilt zitten; je mag alleen zitten aan de tafels als je wat eet. Anders kan je aan de bar hangen. Boven is ook plek.
      donderdag 1 juli 2010 @ 03:51:42 #89
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_83519726
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 18:21 schreef SnuggLe het volgende:
    [..]

    Vlakbij TImes Square op 7th Avenue zit net voorbij de Mac wel een aardige. Weet de naam niet, maar heb er gisterenochtend met 300+ NL-ers de wedstrijd gekeken.

    HOe kom je daar? Ga middenop Times Square staan, met je gezicht naar het noorden (richting Central Park). Loop rechts langs de TKTS-booth / die verhoging met trappen. Loop 1-2 blocks verder en je hebt er rechts een sportsbar/ierse pub. Kom vroeg als je wilt zitten; je mag alleen zitten aan de tafels als je wat eet. Anders kan je aan de bar hangen. Boven is ook plek.
    Die hebben we ook gevonden. Ook geen idee hoe die heet. Wat ik wel weet, is dat ik er vrijdag (?) tegen brazilie weer ben
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
    pi_83585346
    Ik ga over een week naar amerika
    Iemand tips over waar je het goedkoopst/beste electronica's(Vooral laptops)???
      vrijdag 2 juli 2010 @ 20:11:49 #91
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_83585625
    Goede tijd gehad afgelopen week. Dit is trouwens voor elke NY reiziger een must have:
    Goed dat ik er ben.
    pi_83704304
    Doordat mijn vakantie niet door is gegaan heb ik de tijd om naar New York te gaan, maar vroeg me af hoe lang ik er heen moet gaan. Hoeveel dagen moet je ongeveer uittrekken als je de hoofdpunten wilt zien. Zelf zat ik ongeveer aan een week te denken.. iemand tips/advies??
      maandag 5 juli 2010 @ 23:38:03 #93
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_83704721
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 23:26 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
    Doordat mijn vakantie niet door is gegaan heb ik de tijd om naar New York te gaan, maar vroeg me af hoe lang ik er heen moet gaan. Hoeveel dagen moet je ongeveer uittrekken als je de hoofdpunten wilt zien. Zelf zat ik ongeveer aan een week te denken.. iemand tips/advies??
    Een week is denk ik net iets te kort. Wij zijn 10 dagen geweest, en dat vond ik eigenlijk perfect. Ligt er natuurlijk ook aan wat je allemaal wil doen.
      dinsdag 6 juli 2010 @ 01:24:31 #94
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_83708086
    Wijziging in het vluchtschema wat betreft de heenvlucht naar New York City op 4 september. Het actuele vluchtschema: vertrek vanaf Brussel om 10:30 uur, aankomst in Atlanta om 14:25 uur lokale tijd. Vervolgens vertrek vanaf Atlanta om 17:30 uur lokale tijd, aankomst op JFK om 20:30 uur lokale tijd. Wat betreft reizen ben ik dan wel even zoet.

    In de komende weken zal ik eens speuren naar een hotel met goede prijs/kwaliteitsverhouding, wat dat betreft biedt de OP de nodige info. Zal hoogstwaarschijnlijk een hotel buiten Midtown worden.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_83709539
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 23:26 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
    Doordat mijn vakantie niet door is gegaan heb ik de tijd om naar New York te gaan, maar vroeg me af hoe lang ik er heen moet gaan. Hoeveel dagen moet je ongeveer uittrekken als je de hoofdpunten wilt zien. Zelf zat ik ongeveer aan een week te denken.. iemand tips/advies??
    wij zijn zelf 8 dagen geweest en wij vonden dat genoeg, maar ja het is niet dat je uberhaupt in zo'n tijd alles kan bekijken...maar wij vonden het voor onze 1e trip richting NY prima...
    what you see, is what you get!
    pi_83709946
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 23:26 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
    Doordat mijn vakantie niet door is gegaan heb ik de tijd om naar New York te gaan, maar vroeg me af hoe lang ik er heen moet gaan. Hoeveel dagen moet je ongeveer uittrekken als je de hoofdpunten wilt zien. Zelf zat ik ongeveer aan een week te denken.. iemand tips/advies??
    Een week is natuurlijk super, je zult altijd genoeg te zien hebben. Ik ben er iets van 8 weken geweest voor training (en daarvoor al 2 keer een week voor vakantie) en ik had toch elke dag weer iets dat ik wilde zien of meemaken. Met een week kun je zeker alle hoofdpunten zien en nog wat tijd over houden voor een beetje shopping, etc....
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 6 juli 2010 @ 12:06:16 #97
    302853 themole
    graaft totaal door.
    pi_83716176
    Wij zijn ook een week geweest, voor de eerste keer is dat goed te doen. Waarschijnlijk gaan we volgend jaar nog terug om nog wat meer te doen. Overigens voor hotels loont het ook om booking.com in de gaten te houden, soms hebben hotels een (her)openingsaanbieding dat scheelde ons op een 4* hotel ongeveer 50 dollar per nacht. Uiteindelijk 1000 dollar afgerekend.
    Niet altijd serieus
    pi_83716684
    Ik heb heimwee naar NY

    Volgend jaar is het in ieder geval de bedoeling om weer te gaan
    'Wish I was old and a little sentimental'
    Porcupine Tee - Normal
      dinsdag 6 juli 2010 @ 12:22:49 #99
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_83716795
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 12:20 schreef StarGazer het volgende:
    Ik heb heimwee naar NY

    Volgend jaar is het in ieder geval de bedoeling om weer te gaan
    Zelfde geld voor mij. Ga volgend jaar ook wel weer denk ik.
    Love will tear us apart (Joy Division)
      dinsdag 6 juli 2010 @ 13:15:36 #100
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_83718966
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 20:11 schreef Meneer_Agent het volgende:
    Goede tijd gehad afgelopen week. Dit is trouwens voor elke NY reiziger een must have:
    [ afbeelding ]
    Besteld , als het goed is ligt 'ie vandaag in mijn brievenbus!
    pi_83721186
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf een fan van de Moleskine artikelen.
    Maar meer dan een plattegrond is het an sich niet, het dient zelf opgemaakt te worden.
    Daarom zou ik persoonlijk het geen must have willen noemen.
      dinsdag 6 juli 2010 @ 14:13:27 #102
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_83721515
    Wat het voor mij must have maakt is de handzaamheid. Past in de meeste broekzakken en je staat niet met een gigantische kaart in je klauwen als je even een metro route of een straat opzoekt.
    Goed dat ik er ben.
    pi_83721644
    Maar een klein reisgidsje past ook in je zak, heeft een handzame kaart, en staat óók nog eens vol met interessante dingen over de plaatsen die je bezoekt
    pi_83724892
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:16 schreef Merel1808 het volgende:
    Maar een klein reisgidsje past ook in je zak, heeft een handzame kaart, en staat óók nog eens vol met interessante dingen over de plaatsen die je bezoekt
    Dat dus. Die moleskin is leuk, maar meer een gadget. Genoeg minigidsjes hebben meer info en net zulke goeie kaartjes in een vergelijkbaar formaat. Minder hip misschien, maar boeiend.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 6 juli 2010 @ 15:28:36 #105
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_83724958
    Meeste voorbereidingswerk doe ik thuis, de perfecte reisgids maak je toch altijd zelf. All killer, no filler.
    Goed dat ik er ben.
    pi_83725095
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 15:28 schreef Meneer_Agent het volgende:
    Meeste voorbereidingswerk doe ik thuis, de perfecte reisgids maak je toch altijd zelf. All killer, no filler.
    Ik neem uberhaupt enkel een kaartje mee, reisgids neem ik snel door op het vliegtuig en een lange voorbereiding is aan mijn niet besteed.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 6 juli 2010 @ 15:52:00 #107
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_83725969
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 15:31 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ik neem uberhaupt enkel een kaartje mee, reisgids neem ik snel door op het vliegtuig en een lange voorbereiding is aan mijn niet besteed.
    Idem hier.. Bij ons was het: zo.. Wat zullen we vandaag eens doen.
    Love will tear us apart (Joy Division)
      woensdag 7 juli 2010 @ 00:22:12 #108
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_83748452
    Vandaag steeg de temperatuur in New York City tot 39 graden. Deze temperatuur is gemeten op een officiëel weerstation in de schaduw, dus aangenomen kan worden dat de temperatuur in Manhattan door stadseffect tot boven de 40 graden is gestegen! Beslist geen ideale weersomstandigheden dus voor degenen die er nu bivakkeren.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      woensdag 7 juli 2010 @ 00:24:40 #109
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_83748560
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 00:22 schreef Demarest het volgende:
    Vandaag steeg de temperatuur in New York City tot 39 graden. Deze temperatuur is gemeten op een officiëel weerstation in de schaduw, dus aangenomen kan worden dat de temperatuur in Manhattan door stadseffect tot boven de 40 graden is gestegen! Beslist geen ideale weersomstandigheden dus voor degenen die er nu bivakkeren.
    Je moet ook niet in Juli/Augustus gaan.
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
      woensdag 7 juli 2010 @ 00:35:35 #110
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_83748991
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 00:24 schreef PirE het volgende:

    [..]

    Je moet ook niet in Juli/Augustus gaan.
    Klopt. Ik zit er van 4-9 tot 11-9, ook niet helemaal veilig qua hittegolven.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      donderdag 8 juli 2010 @ 15:34:00 #111
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_83809653
    Zo, op 6 juli werdt een maximumtemperatuur van maar liefst 40.6 graden gemeten op Newark Airport. Gisteren werdt het 36 tot 38 graden in de regio New York City, en vandaag wordt het waarschijnlijk ook zo heet. In de komende dagen wat dalende temperaturen.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      dinsdag 13 juli 2010 @ 11:58:28 #112
    16632 Xlarge
    ========
    pi_83992355
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 15:34 schreef Demarest het volgende:
    Zo, op 6 juli werdt een maximumtemperatuur van maar liefst 40.6 graden gemeten op Newark Airport. Gisteren werdt het 36 tot 38 graden in de regio New York City, en vandaag wordt het waarschijnlijk ook zo heet. In de komende dagen wat dalende temperaturen.
    lekker broeierig zo in de stad, dat wordt in de fonteinen afkoelen.
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 juli 2010 @ 18:27:11 #113
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_84009963
    Volgend jaar New York

    dit jaar geen geld.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_84046650
    Ik ga begin augustus, 5e waarschijnlijk, twijfel nog steeds over het weer, maar heb zo'n zin, eigenlijk geen zin om te wachten!
    "the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
    pi_84048448
    Vraagje voor de mensen die al zijn geweest..

    Ik wilde een kaartje reserveren voor statue of liberty.. alleen omdat ik redelijk laat heb besloten om naar NY te gaan zijn alle kaartjes uitverkocht. Nu is het nog mogelijk vanaf Liberty state park te gaan. Maar wat is nu handiger, met een kaartje via liberty state park, of zonder kaartje vanaf manhattan en dan in de wachtrij?
    pi_84048531
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 15:33 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
    Vraagje voor de mensen die al zijn geweest..

    Ik wilde een kaartje reserveren voor statue of liberty.. alleen omdat ik redelijk laat heb besloten om naar NY te gaan zijn alle kaartjes uitverkocht. Nu is het nog mogelijk vanaf Liberty state park te gaan. Maar wat is nu handiger, met een kaartje via liberty state park, of zonder kaartje vanaf manhattan en dan in de wachtrij?

    Ik was er vorig jaar in hartje zomer, en de wachtrij was hooguit een halfuurtje als je gewoon vroeg in de ochtend gaat. Wij waren er geloof ik rond een uur of 8.30 ofzo, en toen was de wachtrij minimaal.
    pi_84048762
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 15:35 schreef Intrepidity het volgende:

    [..]


    Ik was er vorig jaar in hartje zomer, en de wachtrij was hooguit een halfuurtje als je gewoon vroeg in de ochtend gaat. Wij waren er geloof ik rond een uur of 8.30 ofzo, en toen was de wachtrij minimaal.
    Okay tof, want dat scheelt een hoop reistijd. Je gaat dan gewoon zonder kaartje erheen, en dan koop je daar gewoon een kaartje?
    pi_84048933
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 15:40 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:

    [..]

    Okay tof, want dat scheelt een hoop reistijd. Je gaat dan gewoon zonder kaartje erheen, en dan koop je daar gewoon een kaartje?

    Klopt, bij castle clinton kun je kaartjes kopen
    pi_84048992
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 15:44 schreef Intrepidity het volgende:

    [..]


    Klopt, bij castle clinton kun je kaartjes kopen
    Thanks voor de info, ik weet genoeg!
    pi_84050420
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 15:33 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
    Vraagje voor de mensen die al zijn geweest..

    Ik wilde een kaartje reserveren voor statue of liberty.. alleen omdat ik redelijk laat heb besloten om naar NY te gaan zijn alle kaartjes uitverkocht. Nu is het nog mogelijk vanaf Liberty state park te gaan. Maar wat is nu handiger, met een kaartje via liberty state park, of zonder kaartje vanaf manhattan en dan in de wachtrij?
    Jupz

    Ik wil terug
    pi_84050790
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 14:53 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
    Ik ga begin augustus, 5e waarschijnlijk, twijfel nog steeds over het weer, maar heb zo'n zin, eigenlijk geen zin om te wachten!
    Wij zijn vorig jaar Augustus geweest.. bijna elke dag temperaturen tussen 25 en 30.. een enkele uitschieter. Best goed te doen, maar warmer - zoals afgelopen weken - moet het niet zijn inderdaad.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_84052915
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Wij zijn vorig jaar Augustus geweest.. bijna elke dag temperaturen tussen 25 en 30.. een enkele uitschieter. Best goed te doen, maar warmer - zoals afgelopen weken - moet het niet zijn inderdaad.
    Wat moet ik me bij warm weer in NY voorstellen eigenlijk? Er is bijvoorbeeld een groot verschil tussen 30 graden in NL (benauwd) en 30 graden op een caribisch eiland (vaak nog iets van een briesje).
    "the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
    pi_84053015
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 17:09 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

    [..]

    Wat moet ik me bij warm weer in NY voorstellen eigenlijk? Er is bijvoorbeeld een groot verschil tussen 30 graden in NL (benauwd) en 30 graden op een caribisch eiland (vaak nog iets van een briesje).
    Behoorlijk benauwd. Zeker als je midden in de stad loopt, met hoge gebouwen, weinig wind, etc... Daarbij eindeloos veel airco's die buiten warme lucht uitblazen en ga zo maar door. Maar ik vond het zelf wel prima uit te houden en heb er een hele zomer gezeten.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      donderdag 15 juli 2010 @ 13:58:53 #124
    310497 drx86
    Fulltime Proefkonijn
    pi_84089254
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 18:21 schreef SnuggLe het volgende:
    - meerijden met de politie in een zeer heftig deel van de Bronx...en een ride home naar je hotel krijgen
    Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Binnenkort ook maar weer eens gaan. Vorige keer was ik midden in het off season gegaan en heb ik helaas geen hockey wedstrijd kunnen pakken.
    pi_84091212
    quote:
    [b]- meerijden met de politie in een zeer heftig deel van de Bronx...en een ride home naar je hotel krijgen
    - eten bij Daniel NYC (3 michelinsterren, nr 8 op lijst van beste restaurants)
    Hoe regel je dit?? Lijkt me wel heel erg bijzonder. Ik ga zelf begin september naar NYC!
      donderdag 15 juli 2010 @ 15:23:16 #126
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_84093023
    http://www.nyc.gov/html/n(...)ation_programs.shtml

    Zie daar.
    Heb al veel mensen gehoord die het wilde proberen.
    Ben benieuwd of het je lukt!

    Ik kom nog wel met een verslagje met foto's. Ben ik nu mee bezig.
      donderdag 15 juli 2010 @ 15:24:59 #127
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84093091
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 15:23 schreef SnuggLe het volgende:
    http://www.nyc.gov/html/n(...)ation_programs.shtml

    Zie daar.
    Heb al veel mensen gehoord die het wilde proberen.
    Ben benieuwd of het je lukt!

    Ik kom nog wel met een verslagje met foto's. Ben ik nu mee bezig.
    Waarom zou het niet lukken? Zijn ze streng?
      donderdag 15 juli 2010 @ 15:42:57 #128
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_84093841
    Laat ik zeggen dat het gezien mijn werkgever iets makkelijker is wellicht om daar binnen te komen.
    Maar het lijkt gewoon of het voor iedereen open is. Ik zie in ieder geval geen belemmeringen op de site.
      donderdag 15 juli 2010 @ 22:40:50 #129
    117598 Gebraden_Wombat
    lekker bij rijst
    pi_84112349
    Ik ga met mijn vriendin (die op dit moment stage loopt in de VS) begin september 5-6 dagen New York doen. Nu zijn we allebei nog student dus we zoeken een beetje low-budget hotel. Maar ik word een beetje afgeschrikt door de enorm slechte reviews van de ~$99 /kamer/nacht hotels.

    Neem bijvoorbeeld Hotel Carter dat in de OP wordt genoemd: slechte reviews en de wikipedia-pagina noemt zelfs:
    quote:
    It has been ranked the dirtiest hotel in America four years running.[5] Numerous reports on TripAdvisor warn of bedbug infestation and unsafe conditions.[6]
    Ik kwam wel dit soort apartments tegen, ook voor $99 met een stuk betere reviews:
    http://www.hostelbookers.(...)-city/38949/reviews/
    http://www.hostels247.com/FINANCIAL__DISTRICT__APARTMENTS_hostel/

    Iemand hier ervaring met dat soort gelegenheden? En ik kan me zo voorstellen dat er meer van dit soort complexen bestaan, die niet op de grote booking-sites te vinden zijn. Iemand toevallig tips?
    Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
    Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
      donderdag 15 juli 2010 @ 22:44:05 #130
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84112557
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 22:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
    Ik ga met mijn vriendin (die op dit moment stage loopt in de VS) begin september 5-6 dagen New York doen. Nu zijn we allebei nog student dus we zoeken een beetje low-budget hotel. Maar ik word een beetje afgeschrikt door de enorm slechte reviews van de ~$99 /kamer/nacht hotels.

    Neem bijvoorbeeld Hotel Carter dat in de OP wordt genoemd: slechte reviews en de wikipedia-pagina noemt zelfs:
    [..]

    Ik kwam wel dit soort apartments tegen, ook voor $99 met een stuk betere reviews:
    http://www.hostelbookers.(...)-city/38949/reviews/
    http://www.hostels247.com/FINANCIAL__DISTRICT__APARTMENTS_hostel/

    Iemand hier ervaring met dat soort gelegenheden? En ik kan me zo voorstellen dat er meer van dit soort complexen bestaan, die niet op de grote booking-sites te vinden zijn. Iemand toevallig tips?
    Wij zaten in Financial District Apt. Basic kamers, maar prima te doen. Gedeelde douches, die regelmatig schoongemaakt werden, en je kunt een keuken gebruiken. Ligt aan Fulton Street, deep down Manhattan. Ik zou er zo weer gaan zitten, destijds 30 dollar pppn geloof ik.
    pi_84175165
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 17:12 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Behoorlijk benauwd. Zeker als je midden in de stad loopt, met hoge gebouwen, weinig wind, etc... Daarbij eindeloos veel airco's die buiten warme lucht uitblazen en ga zo maar door. Maar ik vond het zelf wel prima uit te houden en heb er een hele zomer gezeten.
    Ik waag het er op..! Vandaag geboekt, vanaf 12 augustus zit ik 11 dagen in NYC!
    "the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
      zaterdag 17 juli 2010 @ 19:10:29 #132
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84175606
    Wat betaal je, en wat voor vlucht?
    pi_84176168
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 22:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
    Ik ga met mijn vriendin (die op dit moment stage loopt in de VS) begin september 5-6 dagen New York doen. Nu zijn we allebei nog student dus we zoeken een beetje low-budget hotel. Maar ik word een beetje afgeschrikt door de enorm slechte reviews van de ~$99 /kamer/nacht hotels.

    Neem bijvoorbeeld Hotel Carter dat in de OP wordt genoemd: slechte reviews en de wikipedia-pagina noemt zelfs:
    [..]

    Ik kwam wel dit soort apartments tegen, ook voor $99 met een stuk betere reviews:
    http://www.hostelbookers.(...)-city/38949/reviews/
    http://www.hostels247.com/FINANCIAL__DISTRICT__APARTMENTS_hostel/

    Iemand hier ervaring met dat soort gelegenheden? En ik kan me zo voorstellen dat er meer van dit soort complexen bestaan, die niet op de grote booking-sites te vinden zijn. Iemand toevallig tips?
    Moet je voor de grap eens Hotel Carter op youtube zoeken... wat een horror, dat ze dit een hotel mogen noemen . Er zijn veel betere low budget ho(s)tels te vinden. Kijk eens op budgetplaces.com. Bij mij stond Hotel 99 hoog op me lijstje, alles is hier nog nieuw, modern en vrij goede recensies (niet veel want het is nieuw) én goedkoop. Je hebt kamers met eigen badkamer of met gedeelde badkamer, laatste is natuurlijk goedkoper. Ohja ook prima locatie naast Broadway!

    Zelf zit ik vanaf 12 augustus in het Gershwin hotel! Iemand ervaring met dit hotel? Volgens mij een heel redelijk hotel in de lagere prijsklasse! Ze hebben zowel slaapzalen als normale kamers. Wij zitten in een 2 persoonskamer.
    "the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
    pi_84176474
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 19:10 schreef Omnifacer het volgende:
    Wat betaal je, en wat voor vlucht?
    Vrij veel als ik zie wat voor deals sommige mensen hier op het forum krijgen. Maja wij boeken natuurlijk vrij last minute en in een duur seizoen. Ik heb in totaal 1350 betaalt voor 11 dagen inc. vlucht, belastingen etc. (losse vluchten zijn nu gemiddeld 800 euro). We vliegen met Continental airlines om 9.15. Fijn dat je 'terug in de tijd' vliegt, als het goed is komen we rond 11 uur 's ochtends aan in NYC!
    "the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
      zaterdag 17 juli 2010 @ 19:34:49 #135
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84176547
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 19:32 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

    [..]

    Vrij veel als ik zie wat voor deals sommige mensen hier op het forum krijgen. Maja wij boeken natuurlijk vrij last minute en in een duur seizoen. Ik heb in totaal 1350 betaalt voor 11 dagen inc. vlucht, belastingen etc. (losse vluchten zijn nu gemiddeld 800 euro). We vliegen met Continental airlines om 9.15. Fijn dat je 'terug in de tijd' vliegt, als het goed is komen we rond 11 uur 's ochtends aan in NYC!
    Ach prima te doen toch? Have fun in de grote appel
    pi_84176695
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 19:34 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Ach prima te doen toch? Have fun in de grote appel
    Zeker! Goedkoper ga je het denk ik nu niet vinden (tenzij hostel). Thanks
    "the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
      zaterdag 17 juli 2010 @ 22:25:21 #137
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_84182207
    Ik zou nog even een verslagje posten van het meerijden met de NYPD, nu al 2 weken geleden.Bij deze!
    quote:
    Afgelopen week ben ik op een korte vakantie met mijn vriendin geweest in New York City. Via internet kon je via het "Community Ride Along Program" van de NYPD de aanvraag doen om een surveillancedienst mee te rijden, dus dat hebben we 'op goed geluk'maar geprobeerd. Na een hele stapel papierwerk, bv om ervoor te zorgen dat de NYPD niet aansprakelijk is voor eventuele dingen die daar gebeuren, kregen we bericht dat we ons op maandagmiddag 28 juni om 3 uur moesten melden bij de 46th precint midden in de Bronx. Jippie!

    Totaal onwetend over de situatie daar, los van het feit dat je weet dat de Bronx niet het 'beste' stukje New York is, zijn we dit kant op gegaan in de metro. Toen we bij het bureau waren was men verbaasd over onze komst en vertelde men dat de diender die ons mee zou nemen de dag erop pas in dienst zou komen. Maar omdat we de dag erop terug zouden vliegen en ik me niet zo makkelijk af liet schepen na zoveel moeite werden we na wat gepraat gekoppeld aan twee dienders die net in dienst waren gekomen: een Amerikaan met de naam "de Kooker" (Nederlandse voorouders) en een jongen van Ierse afkomst. Als eerste kregen we twee bulletproof-vests aangemeten, wat bij ons eigenlijk wel de wenkbrauwen deed fronsen.

    Men was eigenlijk helemaal verbaasd dat twee mensen uit Nederland zomaar naar hun bureau kwamen om mee te draaien: "Sowieso krijgen we nooit meerijders hier, en nu zijn het zelfs twee buitenlanders, die uitgerekend naar de 46th precinct komen, dan moet je wel een beetje 'nuts' zijn". We hoorden namelijk dat de 46th precinct niet zomaar een bureau is binnen NYC, maar dat het 'het' bureau is waar het meeste gebeurt. In de 3 vierkante kilometer die men met 300+ (veelal jonge) dienders bedient wonen meer dan 100.000 mensen, voor het merendeel arme afro-amerikanen en immirganten uit oa puerto-rico en mexico. Het gebied is een van de armste en slechtste delen van de Bronx, en dat wordt ook weerspiegeld in de criminaliteitscijfers. Men had dit jaar 'nog maar' 7 moorden en 52 schietpartijen gehad. Oke, nu wisten we dus waarom we het vest aangemeten kregen.

    Eerst een rondje door het gebouw om alle afdelingen te bekijken. Het viel erg op dat er zeer weinig computers waren en het eigenlijk gewoon een zootje door het hele gebouw was; veel papierwerk overal, het gebouw zelf was best oud en niet goed onderhouden en het celblok leek uit het jaar nul te komen. Daarentegen was bv de foto/dacty-apparatuur weer hypermodern; men mag van iedereen die binnenkort foto/dacty afnemen. Of dat nu voor een verkeersboete is of een kleine diefstal. En dat wordt dan ook veel gedaan. Maar veel geautomatiseerde systemen zag je niet. Of je daar blij mee moet zijn, of juist niet gezien de problemen in Nederland daarmee, is de vraag. Er wordt in ieder geval heel veel gewoon op papier gedaan….

    En toen de auto in. Op de achterbank mochten we plaatsnemen achter het schot, waar je met 30 graden, een bulletproof-vest en weinig beenruimte niet super zat. Maar je hoorde ons niet klagen. Na eerst even getankt te hebben was het de surveillance in. Wat meteen opviel was het gemak waarmee men de sirene / zwaailichten aanzetten. Door rood, tegen het verkeer in, mensen aan de kant dwingen; het kon allemaal, zonder dat daar specifieke aanleiding voor was. Toen ik aangaf dat dat in Nederland aan wat regels wat gebonden vroeg men "of ze dan in Nederland daardoor ook meteen aan de kant gingen bij een sirene". Inderdaad, want in NYC gebeurde dat eigenlijk heel weinig.

    Onze eerste stop was 'Prospect Park'. Drie torenhoge flats langs de rivier waar 26.000 mensen in slechte condities woonden. Drie maanden geleden was het hele complex gecontroleerd op uitstaande boetes: 9.000 mensen, oftewel meer dan een derde van de hele populatie, had nog openstaande boetes. We parkeerde letterlijk voor de deur, onder een afdakje. Dit moest omdat er anders allemaal dingen van bovenaf op de politie-auto gegooid zou worden. BIj het uitstappen moesten we dan ook uitkijken. De dienders namen ons mee voor een uitzicht van de bovenste etage. Daarvoor moest echter eerst een alarmdeur opengemaakt worden. Niets met de sleutel, gewoon openduwen, ondanks dat dan het alarm afging. Hmmm....In de hele flat stonk het enorm en lag ook erg erg veel afval.

    De mensen die we in de flat, maar ook daarbuiten, tegenkwamen hadden zichtbaar weinig respect voor de politie. Maar andersom leek dat deels ook zo te zijn. Het viel ons erg op hoeveel 'beroepsdeformatie' de dienders hadden; een van de twee mannen had geen goed woord over voor de bevolking van het gebied en hun daden. De discussie zijn we maar niet aangegaan. Burgertevredenheid staat daar ook duidelijk niet op de eerste plaats; meerder emalen werd zowel toen we in de auto zaten maar ook aan het bureau mensen weggestuurd met het bericht 'Kom morgen maar terug' of 'dat is geen politie emergency, daar zijn we niet voor'....en het raampje ging weer dicht en we reden verder. Voor aangiften hoeven burgers niet specifiek naar het bureau te komen; of men heeft geen auto, of men is lui volgens de dienders waarmee we mee reden. Aangiften worden waar nodig meteen op straat opgenomen als er tijd is. Maar gezien de drukte van het gebied is daar niet altijd tijd voor....Bij meldingen wordt door burgers vaak opzettelijk het woord "gun" gebruikt , ook als hier geen sprake van is, omdat burgers weten dat de politie dan sneller ter plaatse is.

    Op een gegeven moment kregen we een melding van een "disturbed person" en met volle snelheid en met toeters en bellen ging de Ford V8 richting de plek waar de melding vandaan kwam. Een dame met een "mental history" bleek een van haar 4 kinderen (van verschillende vaders) bont en blauw geslagen te hebben. Wij waren als eerste ter plaatse, maar na 10 minuten stonden er 6 politiewagens rond het huis, netzoals de halve buurt die uitgelopen was. De moeder werd gearresteerd en de kinderen werden ook meegenomen naar het bureau, omdat er verder niemand thuis was. Aan het bureau kwamen er amublancebroeders om de kinderen mee te nemen en onderzoeken, netzoals de gemeente. Het was verder tijd voor papierwerk...

    Aan het einde van de dienst hebben we een aantal uit Nederland meegenomen cadeautjes uitgedeeld, Aangezien men ons niet de metro in wilde sturen gezien toch het gevaar (ook al waren we zo wel zonder problemen gekomen) kregen we een escorte helemaal terug naar ons hotel, met verbaasde gezichten van alle toeristen en het hotelpersoneel als gevolg toen we uitstapten en de dienders de hand schudde. Al met al een onvergetelijke ervaring.

    “New York's Finest", oftewel de NYPD, heeft op mij wel echt een onuitwisbare indruk achtergelaten. Of ze zo professioneel zijn als in Nederland? Dat durf ik niet te zeggen. Maar natuurlijk is het een hele andere omgeving, waarbij het gevaar voor ‘beroepsdeformatie’ wel op de loer ligt. Maar de hechte politiecultuur is onmiskenbaar aanwezig; het is ‘wij’ tegen de rest. Men let op elkaar omdat men zeer sterk op elkaar aangewezen is in een dergelijk gevaarlijke omgeving. Iets wat ik wel aardig vond waren de stickers achterop iedere politie auto met daarop groot het telefoonnummer “1-800-COPKILLER” met daaronder de tekst over een 10.000 dollar beloning voor iedere burger die info aanlevert om een ‘copkiller’ aan te houden.

    Natuurlijk is het ook zo dat er in Amerika in zijn geheel op zich veel respect is voor de hulpverleningsdiensten na 9/11. Vooral voor de brandweer, maar ook voor de politie, dat valt wel op in de hele stad. Ook overal Amerikaanse vlaggen. Men is trots op het land. Iets wat bij ons alleen maar naar boven komt als Oranje speelt…

    Op zich nog wel aardig om te vermelden is dat iedere diender in Amerika na 20 jaar in dienst met pensioen mag. En dat de diender waar wij mee meereden (5 jaar werkervaring) 80.000 dollar verdiende. Of dat naar waarheid is, is maar de vraag. Los van de vraag of je bij je pensioen ook daadwerkelijk een uitkering krijgt, of dat dat uit die 80.000 moet is de vraag, maar slecht is het in ieder geval niet.

    Zie hier de site van de 46th precinct in the Bronx, met daarbij ook de ‘crime statistics’ (link);
    http://www.nyc.gov/html/nypd/html/precincts/precinct_046.shtml
    En natuurliujk de foto's nog!



















    Ben benieuwd of meer mensen van hier het gelukt is om mee te rijden! Echt cool!!!!
    Rest van het NYC-verslag & foto's volgt nog.
    pi_84182457
    Oh wat gaaf! Ik ben net terug uit New York en heb sowieso geen tijd gehad om dit te doen, maar voor een volgende keer wil ik dit ook! Klinkt heel tof om een keer mee te maken.
      zaterdag 17 juli 2010 @ 22:34:58 #139
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84182516
    Vet verhaal! Mijn vriendin studeert forensische orthopedagogiek en heeft ook criminologie afgerond, en gaat 3 maanden stage lopen in NYC bij een onderzoeksbureautje. Ik ga proberen te regelen dat wij dit kunnen doen als ik daar ben, dat zou ze super vinden
      zondag 18 juli 2010 @ 00:36:44 #140
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_84186889
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 19:24 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

    [..]
    Zelf zit ik vanaf 12 augustus in het Gershwin hotel! Iemand ervaring met dit hotel? Volgens mij een heel redelijk hotel in de lagere prijsklasse! Ze hebben zowel slaapzalen als normale kamers. Wij zitten in een 2 persoonskamer.
    Ik zat daar vorige maand. Prima hotel, aardig personeel en best goede kamers. Met onze reservering was iets mis toen we wilde inchecken (om half 3 's nachts). We zouden in een slaapzaal slapen, maar er was geen ruimte meer. Gelukkig konden we voor 1 nachtje in een 2 persoonskamer. Bedden waren prima. Airco op je kamer (had je ook wel nodig, shit zeg). TV met een heleboel zenders. Enige nadeel vond ik dat je geen eten en drinken op je kamer mocht hebben.

    Beneden zit het hotel vast aan een koffiehuisje waar je op zich wel lekker kunt ontbijten. Het drinken is echter wel wat aan de dure kant. En je zit naast het Sex Museum

    Ik zou dit hotel zeker overwegen als ik zelf terug zou gaan.
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
    pi_84186975
    Eind september met 3 vrienden voor het eerst naar New York

    Hotel pensylvania it is...

    Kijk er stiekem nu al naar uit
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
      zondag 18 juli 2010 @ 00:43:45 #142
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_84187132
    Dat politieverhaal is wel supertof trouwens! Dat had ik ook wel willen doen
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
    pi_84195469
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 22:25 schreef SnuggLe het volgende:
    Ik zou nog even een verslagje posten van het meerijden met de NYPD, nu al 2 weken geleden.Bij deze!
    [..]

    En natuurliujk de foto's nog!


    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]


    Ben benieuwd of meer mensen van hier het gelukt is om mee te rijden! Echt cool!!!!
    Rest van het NYC-verslag & foto's volgt nog.
    Geweldig, die onthoud ik voor als ik weer naar NYC ga.
    pi_84210114
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 00:43 schreef Billy_Talent het volgende:
    Dat politieverhaal is wel supertof trouwens! Dat had ik ook wel willen doen
    Inderdaad.. volgende keer ga ik dat zéker regelen!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      zondag 18 juli 2010 @ 22:08:39 #145
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84213228
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 22:25 schreef SnuggLe het volgende: Fascinerend verslag
    Zeer interessant verslag die fraai de duistere zijde van New York City laat zien.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      zondag 18 juli 2010 @ 22:29:22 #146
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_84214122
    Vriendin van me heeft een tijdje met een politieagent daar gedate en die lui maken zeker gebruik van hun 'macht' als agent is me verteld. Altijd een wapen op zak, nergens betalen voor eten, auto waar dan ook neerzetten etc etc.
    Love will tear us apart (Joy Division)
      zondag 18 juli 2010 @ 22:59:53 #147
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84215369
    Hmmmm, mijn oog is gevallen op het Milburn Hotel aan 76th Street in de Upper West Side als potentiële overnachtingslocatie van 4-9 tot 11-9. De hotelkamers lijken er redelijk luxe en de locatie van het hotel is ook prima, en dat terwijl de prijzen meevallen (vanaf 189 dollar per nacht). Het hotel wordt zelfs aanbevolen door Tripadvisor.com - zo is te lezen op de website van het Milburn Hotel. Ik ben benieuwd of er nog een berggorilla uit de mouw komt, maar het is w.m.b een serieuze kanshebber.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      maandag 19 juli 2010 @ 00:18:18 #148
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_84218530
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 22:59 schreef Demarest het volgende:
    Hmmmm, mijn oog is gevallen op het Milburn Hotel aan 76th Street in de Upper West Side als potentiële overnachtingslocatie van 4-9 tot 11-9. De hotelkamers lijken er redelijk luxe en de locatie van het hotel is ook prima, en dat terwijl de prijzen meevallen (vanaf 189 dollar per nacht). Het hotel wordt zelfs aanbevolen door Tripadvisor.com - zo is te lezen op de website van het Milburn Hotel. Ik ben benieuwd of er nog een berggorilla uit de mouw komt, maar het is w.m.b een serieuze kanshebber.
    Er zullen vast mensen zijn die vinden dat je dan te hoog zit ten opzichte van de sites. De laatste 2 keren dat ik in NY was heb ik ook aan 76th street gezeten (maar dan Upper East side). Ik vond dat persoonlijk geen bezwaar.
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
      maandag 19 juli 2010 @ 17:04:04 #149
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84240211
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 00:18 schreef PirE het volgende:

    [..]

    Er zullen vast mensen zijn die vinden dat je dan te hoog zit ten opzichte van de sites. De laatste 2 keren dat ik in NY was heb ik ook aan 76th street gezeten (maar dan Upper East side). Ik vond dat persoonlijk geen bezwaar.
    Tja, ten opzichte van vergelijkbare hotels in Midtown scheelt het een pak geld. En toch liggen in het geval van het Milburn Hotel het National Museum of Natural History en Riverside Park min of meer om de hoek, Central Park op 5 minuten lopen, Midtown op 15 minuten lopen.

    Upper East Side... is daar niet The Nanny opgenomen ... ?
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      maandag 19 juli 2010 @ 18:13:38 #150
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84242978
    Nu heb ik effe een domme vraag, SnuggLe. Dat inschrijfformulier is in pdf. Moet je dat uitprinten, invullen en opsturen? Of uitprinten, invullen en weer inscannen?

    Sorry, dikke n00bvraag
      maandag 19 juli 2010 @ 19:05:38 #151
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_84244673
    Staat er als het goed is op. Uitprinten, invullen, opsturen.

    Ik heb ook voordat ik ging, net toen ik terug was en nu van vele mensen gehoord dat ze dit wilden gaan doen. Ik hoor ook echt graag of het iemand verder lukt!
    pi_84246404
    hey Snuggle,

    heb je de comedykaartjes nog kunnen gebruiken? zou je nog laten weten...

    what you see, is what you get!
      maandag 19 juli 2010 @ 20:22:12 #153
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_84247596
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 17:04 schreef Demarest het volgende:

    [..]

    Tja, ten opzichte van vergelijkbare hotels in Midtown scheelt het een pak geld. En toch liggen in het geval van het Milburn Hotel het National Museum of Natural History en Riverside Park min of meer om de hoek, Central Park op 5 minuten lopen, Midtown op 15 minuten lopen.

    Upper East Side... is daar niet The Nanny opgenomen ... ?
    Alleen de exterior-shots van het huis van de Sheffields, de rest is gewoon in de studio opgenomen.
    Ik vond het ook wel lekker dat ons hotel bijna aan Central Park lag zodat ik 's ochtends mooi mijn rondje kon hardlopen .
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
      maandag 19 juli 2010 @ 21:13:17 #154
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_84249689
    Weet iemand waar je kunt vinden wanneer tv series op welke momenten waar gefilmd worden? Wordt dit behalve door notificatiepapieren op de desbetreffende locaties nog ergens online vermeld?
      woensdag 21 juli 2010 @ 13:17:45 #155
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_84311933
    Een tijdje geleden al de tickets geboekt met 3 andere meiden. We vertrekken op 29 sep en komen 4 sep terug.
    Ik ben nu aan het kijken voor een hotel, best prijzig nog allemaal. Ik kijk nu net op de site van het Carter Hotel uit de OP. Die is nog wel te doen, daar heb je een dubbele kamer voor 546 dollar voor 5 nachten. Als mensen nog tips hebben voor andere hotels hoor ik het graag!
      woensdag 21 juli 2010 @ 13:21:08 #156
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_84312067
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 22:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
    Ik ga met mijn vriendin (die op dit moment stage loopt in de VS) begin september 5-6 dagen New York doen. Nu zijn we allebei nog student dus we zoeken een beetje low-budget hotel. Maar ik word een beetje afgeschrikt door de enorm slechte reviews van de ~$99 /kamer/nacht hotels.

    Neem bijvoorbeeld Hotel Carter dat in de OP wordt genoemd: slechte reviews en de wikipedia-pagina noemt zelfs:
    [..]

    Ik kwam wel dit soort apartments tegen, ook voor $99 met een stuk betere reviews:
    http://www.hostelbookers.(...)-city/38949/reviews/
    http://www.hostels247.com/FINANCIAL__DISTRICT__APARTMENTS_hostel/

    Iemand hier ervaring met dat soort gelegenheden? En ik kan me zo voorstellen dat er meer van dit soort complexen bestaan, die niet op de grote booking-sites te vinden zijn. Iemand toevallig tips?
    Oops, ik moet iets beter lezen
      woensdag 21 juli 2010 @ 17:00:31 #157
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84320676
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 13:17 schreef Aventura het volgende:
    Een tijdje geleden al de tickets geboekt met 3 andere meiden. We vertrekken op 29 sep en komen 4 sep terug.
    Ik ben nu aan het kijken voor een hotel, best prijzig nog allemaal. Ik kijk nu net op de site van het Carter Hotel uit de OP. Die is nog wel te doen, daar heb je een dubbele kamer voor 546 dollar voor 5 nachten. Als mensen nog tips hebben voor andere hotels hoor ik het graag!
    Je kunt beter voor het Latham Hotel gaan aan 28th Street. De ligging is werkelijk uitstekend met zaken als het Flatiron Building, ESB, en Central Park op een steenworp afstand. Het hotel zelf is oud en versleten en groot zijn de kamers allerminst, maar daar staat een redelijk gunstige overnachtingsprijs tegenover.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      donderdag 22 juli 2010 @ 08:24:01 #158
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_84344466
    Heb eindelijk een paar foto's online gezet:


    Rockefeller Centre


    Taxi's! (zoooo fotogeniek!)


    Wall Street


    ..en nog een taxi!


    De drukte op Times Square


    Deelnemer van de Gay Pride


    Bovenop Gansevoort Hotel @ Meatpacking District


    Central Park (net voordat mijn vriendinnetje mijn verloofde werd!)

    Hier staan er nog een paar.
      donderdag 22 juli 2010 @ 10:14:42 #159
    141104 Patje1987
    Madre me quiero un frikandel.
    pi_84346714
    Het is inmiddels weer 2 jaar geleden dat ik in Amerika ben geweest en het is weer tijd om terug te keren. Deze keer wil ik naar New York omdat ik daar nog niet geweest ben. Leuk topic
    Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
    Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
    Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
    Aan ons de victorie aan RKC!
    pi_84402794
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 08:24 schreef SnuggLe het volgende:
    Heb eindelijk een paar foto's online gezet:

    [ afbeelding ]
    Rockefeller Centre

    [ afbeelding ]
    Taxi's! (zoooo fotogeniek!)

    [ afbeelding ]
    Wall Street

    [ afbeelding ]
    ..en nog een taxi!

    [ afbeelding ]
    De drukte op Times Square

    [ afbeelding ]
    Deelnemer van de Gay Pride

    [ afbeelding ]
    Bovenop Gansevoort Hotel @ Meatpacking District

    [ afbeelding ]
    Central Park (net voordat mijn vriendinnetje mijn verloofde werd!)

    Hier staan er nog een paar.


    Toffe foto's!
    full stops and exclamation marks
    pi_84408268
    Ik ben er van 30 juni t/m 07 juli geweest. Wat een superstad!

















      vrijdag 23 juli 2010 @ 19:06:21 #162
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84408677
    Lollaments, ik wist niet dat je kon gaan zwemmen in NYC
    pi_84409499
    Jazeker, bij Coney Island http://en.wikipedia.org/wiki/Coney_Island

    We waren daar met July 4th. Ontzettend druk, mede door de Hot Dog Eating Contest die elk jaar door Nathan's Famous wordt georganiseerd. Typisch Amerikaans evenement, erg grappig
      vrijdag 23 juli 2010 @ 20:02:09 #164
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_84410843
    Mooie foto's hoor

    Gaan er wel is bezoekers na een wedstrijd van de Yankees of de Mets?
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      vrijdag 23 juli 2010 @ 20:06:28 #165
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84411011
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 20:02 schreef Dos37 het volgende:
    Mooie foto's hoor

    Gaan er wel is bezoekers na een wedstrijd van de Yankees of de Mets?
    Ja, vorige keer geweest tegen de White Sox. Was leuk om een keer mee te maken. Kaartjes hadden we via StubHub gekocht, iets van 30 dollar per persoon voor twee personen geloof ik. Als je buiten de US/Canada woont kun je bij Stubhub kaartjes kopen door je in te schrijven op je verblijfadres. Ze hadden trouwens lekkere kip met garlic fries daar

    @Franktastic: thanks
      vrijdag 23 juli 2010 @ 20:56:26 #166
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_84413014
    Tegen de White Sox dat was dus bij de Yankees ;) Nieuwe stadion of oude stadion nog?
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      vrijdag 23 juli 2010 @ 21:35:53 #167
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84414749
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 20:56 schreef Dos37 het volgende:
    Tegen de White Sox dat was dus bij de Yankees ;) Nieuwe stadion of oude stadion nog?


    Sorry, Yankees ja :)

    Was wel grappig. We hadden een reisgids waarin een routeomschrijving naar het stadion stond, maar ik wist dat ze een nieuw stadion hadden. Ik was dus bang dat we naar het verkeerde stadion gingen, maar vriendinnetje lief wist het zogenaamd zeker dat het klopte. Toen kwamen we bij die metrohalte en lagen die twee stadions naast elkaar _O-

    Dus zij ging van: zie je wel dat ik gelijk heb, terwijl ze helemaal niet wist dat die stadions naast elkaar lagen. Ik vond dus dat zij geen gelijk had maar dat ze geluk had. Dat gaf een aardige discussie :')
    pi_84419781
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 21:35 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Sorry, Yankees ja :)

    Was wel grappig. We hadden een reisgids waarin een routeomschrijving naar het stadion stond, maar ik wist dat ze een nieuw stadion hadden. Ik was dus bang dat we naar het verkeerde stadion gingen, maar vriendinnetje lief wist het zogenaamd zeker dat het klopte. Toen kwamen we bij die metrohalte en lagen die twee stadions naast elkaar _O-

    Dus zij ging van: zie je wel dat ik gelijk heb, terwijl ze helemaal niet wist dat die stadions naast elkaar lagen. Ik vond dus dat zij geen gelijk had maar dat ze geluk had. Dat gaf een aardige discussie :')


    Zo blijkt maar weer dat vakantie altijd een goede relatie-test is ;)
      vrijdag 23 juli 2010 @ 23:26:16 #169
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84419840
    Haha :) Ging voor de rest prima hoor ^)
      zaterdag 24 juli 2010 @ 11:53:17 #170
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_84431003
    Haha mooi, als ik ooit ga dan ga ik zeker de reis plannen op een moment dat de Yankees thuis spelen. Zoiets wil ik meemaken. :Y
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      zaterdag 24 juli 2010 @ 11:56:50 #171
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84431084
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 11:53 schreef Dos37 het volgende:
    Haha mooi, als ik ooit ga dan ga ik zeker de reis plannen op een moment dat de Yankees thuis spelen. Zoiets wil ik meemaken. :Y


    We hebben echt een fantastische tijd gehad in NYC, maar de Yankees waren echt een van de hoogtepunten ^O^

    We wilden in oktober misschien naar de Rangers gaan in MSG, maar die kaartjes beginnen op StubHub pas rond de 60 dollar, dat vind ik toch net effe te duur :o
    pi_84431402
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 11:53 schreef Dos37 het volgende:
    Haha mooi, als ik ooit ga dan ga ik zeker de reis plannen op een moment dat de Yankees thuis spelen. Zoiets wil ik meemaken. :Y

    Of de Mets, dat maakt wat mij betreft niet zoveel uit. :) Het gaat vooral om de beleving in zo'n stadion. Dat is zo anders als we hier in Europa gewend zijn.
    pi_84434446
    In 2008 ben ik in NY geweest als een 'voorbereidingscursus', om ons voor te bereiden op een jaar uitwisselingsstudent op een Amerikaanse High School. Ik vind het echt een supervette stad, jammer dat we maar 2 dagen ook echt New York ingingen, de rest van de dagen zaten we op een militaire universiteit in de Bronx :P Maar dat was ook een hele ervaring! Daar gingen ze iedere ochtend met een heel ritueel de vlag ophangen

    De tweede dag dat we daar waren was het hardstikke lekker weer (was augustus) en toen ineens uit het niets begon het keihard te hagelen, en daarna weer hardstikke zonnig alsof er niks gebeurd was, behalve dan dat er overal hagelstenen lagen :+


    Die twee dagen werden we midden op Time Square gedropt, waar ook wel aparte figuren liepen zoals deze:


    Als ik kan (en geld heb ;( ) ben ik zeker van plan om weer te gaan, en dan wat verder te kijken dan Time Square en die universiteit.
    Everthing you can imagine is real.
      zaterdag 24 juli 2010 @ 14:56:47 #174
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_84436257
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 11:56 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    We hebben echt een fantastische tijd gehad in NYC, maar de Yankees waren echt een van de hoogtepunten ^O^

    We wilden in oktober misschien naar de Rangers gaan in MSG, maar die kaartjes beginnen op StubHub pas rond de 60 dollar, dat vind ik toch net effe te duur :o

    Wat heb je voor die Yankeeskaartjes betaald? Toen wij (paar weken geleden) kaartjes wilde kopen, begonnen de kaartjes vanaf 70 dollar. Paar dagen later zaten we al over de 100 dollar heen.
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
    pi_84439454
    Yo Omni,

    Wassup? :o

    Wij zijn vorig jaar in NY ook naar de Yankees geweest. Werkelijk geweldig! Dit jaar ga ik opnieuw in september naar de Yankees. Nu las ik dat jij al eens via Stubhub tickets hebt besteld. Wat is het trucje daar nu?
    pi_84439478
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 14:56 schreef Billy_Talent het volgende:

    [..]

    Wat heb je voor die Yankeeskaartjes betaald? Toen wij (paar weken geleden) kaartjes wilde kopen, begonnen de kaartjes vanaf 70 dollar. Paar dagen later zaten we al over de 100 dollar heen.


    Kaartjes voor de Yankees heb je al vanaf een dollar of zes, zeven...
      zaterdag 24 juli 2010 @ 16:52:06 #177
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_84439608
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 16:48 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Kaartjes voor de Yankees heb je al vanaf een dollar of zes, zeven...

    Dat dacht ik ook, maar in de fanshop werd mij verteld $70. Later op internet gekeken en dat was nog duurder.
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
      zaterdag 24 juli 2010 @ 16:53:04 #178
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84439644
    Fargo *O*

    We hebben toen kaartjes gekocht door als verblijfadres gewoon het adres van het hostel op te geven bij stubhub. Ging prima :)
      zaterdag 24 juli 2010 @ 16:54:56 #179
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84439716
    Billy, wij hebben destijds iets van 30 of 40 dollar betaald voor twee kaartjes. We zaten wel vrij ver bovenin, maar dat kon ons niet ballen:)
    pi_84443400
    In ieder geval op tijd die kaartjes boeken. Als je maar een weekje of weekend in de stad bent is het vaak al te laat om voor een redelijke prijs een kaartje te vinden.
    "I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
    pi_84445419
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 18:55 schreef Franktastic1984 het volgende:
    Ik ben er van 30 juni t/m 07 juli geweest. Wat een superstad!

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ][ afbeelding ]


    Ook leuke foto's.
    full stops and exclamation marks
    pi_84468592
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 16:52 schreef Billy_Talent het volgende:

    [..]

    Dat dacht ik ook, maar in de fanshop werd mij verteld $70. Later op internet gekeken en dat was nog duurder.
    Als ik nu op StubHub kijk voor die wedstrijd van 8 september tegen de Orioles, dan kom ik ook kaartjes tegen voor $ 5,50. De eerste keer zat ik ook op de bovenste ring (Grandstand Infield, vak 421). Wel front row! Geloof iets van 20-25 dollar voor een kaartje.
    pi_84468650
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 16:53 schreef Omnifacer het volgende:
    Fargo *O*

    We hebben toen kaartjes gekocht door als verblijfadres gewoon het adres van het hostel op te geven bij stubhub. Ging prima :)
    Thnx. Het gaat in mijn geval om een E-ticket, dus dan zou het adres van het hotel helemaal moeten volstaan, niet? Wordt dat verder dan helemaal niet meer gecontroleerd?
    pi_84468665
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 15:10 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Als ik nu op StubHub kijk voor die wedstrijd van 8 september tegen de Orioles, dan kom ik ook kaartjes tegen voor $ 5,50. De eerste keer zat ik ook op de bovenste ring (Grandstand Infield, vak 421). Wel front row! Geloof iets van 20-25 dollar voor een kaartje.
    Hadden wij ook en dan heb je dus gewoon prima zicht.. trust me.. de beleving is leuker dan de hele honkbalwedstrijd (imo).
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_84468747
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Hadden wij ook en dan heb je dus gewoon prima zicht.. trust me.. de beleving is leuker dan de hele honkbalwedstrijd (imo).
    Absoluut! Heb me kostelijk vermaakt met die live-quizjes op het grote scherm tussen het wisselen door. Absoluut iets wat je gedaan moet hebben als je een beetje een sportliefhebber bent, als je het mij vraagt.
      zondag 25 juli 2010 @ 16:52:02 #186
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84471603
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 15:11 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Thnx. Het gaat in mijn geval om een E-ticket, dus dan zou het adres van het hotel helemaal moeten volstaan, niet? Wordt dat verder dan helemaal niet meer gecontroleerd?
    We hebben toen wel effe het hostel ingelicht, en die vonden het allemaal prima. Ik ga ervan uit dat hotels er al helemaal geen bezwaar tegen hebben.

    Verder volledig eens met Fargo en Jordi: het gaat vooral om de belevenis, minder om de wedstrijd zelf. Heb me prachtig vermaakt met idd die quizjes, muziek, het volkslied, de catering en de zeer vriendelijke sfeer die er hing.
    pi_84518953
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 16:52 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    We hebben toen wel effe het hostel ingelicht, en die vonden het allemaal prima. Ik ga ervan uit dat hotels er al helemaal geen bezwaar tegen hebben.

    Verder volledig eens met Fargo en Jordi: het gaat vooral om de belevenis, minder om de wedstrijd zelf. Heb me prachtig vermaakt met idd die quizjes, muziek, het volkslied, de catering en de zeer vriendelijke sfeer die er hing.
    Kaartje inmiddels al uitgeprint! ^O^

    Nu nog ff een rondleiding door MSG vastleggen....
      maandag 26 juli 2010 @ 20:29:40 #188
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84518991
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 20:28 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Kaartje inmiddels al uitgeprint! ^O^

    Nu nog ff een rondleiding door MSG vastleggen....
    Oh wat leuk, kan dat? Waar kun je dat boeken?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_84536291
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 20:29 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Oh wat leuk, kan dat? Waar kun je dat boeken?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ik reageer even in het RBC-topic ^O^

    Rondleiding door MSG kun je op de site zelf boeken, volgens mij. Ben alleen benieuwd of mensen hier weten of vooraf boeken noodzakelijk is of dat je ook 's ochtends even langs de box office kunt lopen om een kaartje voor de rondleiding van 13.00 uur te halen bijvoorbeeld. Hebben mensen hier daar ervaring mee?
    pi_84537989
    Wij hebben de dag zelf kaartjes voor rondleiding msg gekocht. Konden direct doorlopen. Maar heel spectaculair vond ik het niet.

    Edit: bij radio city music hall hadden we 's ochtends tickets gehaald die begin van de middag geldig waren. Dus misschien toch maar bijtijds gaan halen ;)
    pi_84553784
    Eindelijk is het zover, over 3 weken ga ik voor 12 dagen voor het eerst in mijn leven naar New York! Ik heb wel nog een aantal vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden:

    - Ik neem aan dat ik gewoon kan pinnen bij de ATM met mijn ING pas, maar kun je in winkels ook gewoon met je pinpas afrekenen?

    - Is het mogelijk om een dagtrip naar washington dc te maken? Ik dacht zelf aan 's ochtends vroeg gewoon vertrekken en dan 's avonds laat weer vertrekken. Maar ik heb eigenlijk geen idee of dit wel een slim idee is aangezien de afstand.

    - Mocht washington niet lukken, dan willen we eigenlijk wel nog een dag trip buiten New York maken eigenlijk, iemand eventueel andere tips?

    Misschien kom ik nog wel op andere vragen, iig alvast bedankt voor de tips!
      dinsdag 27 juli 2010 @ 16:26:35 #192
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_84554820
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 16:00 schreef Simmertje het volgende:
    Eindelijk is het zover, over 3 weken ga ik voor 12 dagen voor het eerst in mijn leven naar New York! Ik heb wel nog een aantal vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden:

    - Ik neem aan dat ik gewoon kan pinnen bij de ATM met mijn ING pas, maar kun je in winkels ook gewoon met je pinpas afrekenen?
    Geld opnemen bij een ATM moet geen probleem zijn. In de winkels zou het volgens mij ook moeten kunnen, maar creditcard is de norm.
    quote:
    - Is het mogelijk om een dagtrip naar washington dc te maken? Ik dacht zelf aan 's ochtends vroeg gewoon vertrekken en dan 's avonds laat weer vertrekken. Maar ik heb eigenlijk geen idee of dit wel een slim idee is aangezien de afstand.
    Washington is wel een aardig eind weg. Alle bezienswaardigheden zitten wel dicht op elkaar en is wel in een dag te doen. Volgens mij deed ik er met de chinatown bus zo'n 4 uur over. Maar dat weet ik niet zeker.
    quote:
    - Mocht washington niet lukken, dan willen we eigenlijk wel nog een dag trip buiten New York maken eigenlijk, iemand eventueel andere tips?
    Philadelphia! Mooie stad met een rijke historie. Ook zeker in een dag te doen. Je kunt zelf alles bekijken in een dag en nog even een ritje maken met de Duck Boat. Ik vond het zeker de moeite waard.
    quote:
    Misschien kom ik nog wel op andere vragen, iig alvast bedankt voor de tips!
    Als je ergens bovenop een wolkenkrabber wil staan zou ik Top of the Rock adviseren in plaats van Empire State. Het is goedkoper en in plaats van dat je uitkijkt op Top of the Rock kijk je uit op de Empire State.
    Broadwayshow meepikken misschien?
    Tjsa, en de rest van de toeristische dingen natuurlijk. Vrijheidsbeeld (beste kun je kaartje voor de volgende dag, vast tijdstip kopen. Dan kun je gelijk doorlopen), Ellis Island, Brooklyn Bridge belopen, Central Park.

    Moet wel goedkomen volgens mij ^O^
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
      dinsdag 27 juli 2010 @ 19:15:25 #193
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84560831
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 16:00 schreef Simmertje het volgende:- Is het mogelijk om een dagtrip naar washington dc te maken? Ik dacht zelf aan 's ochtends vroeg gewoon vertrekken en dan 's avonds laat weer vertrekken. Maar ik heb eigenlijk geen idee of dit wel een slim idee is aangezien de afstand.
    Het is wel mogelijk. In mijn geval duurde de heenreis van New York City naar Washington DC circa 4 uur, de terugreis ruim 5 uur. Wellicht ben je per trein (Amtrak?) sneller.

    quote:
    - Mocht washington niet lukken, dan willen we eigenlijk wel nog een dag trip buiten New York maken eigenlijk, iemand eventueel andere tips?
    Philadelphia inderdaad, maar Boston schijnt ook een fraaie stad te zijn.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      dinsdag 27 juli 2010 @ 19:20:04 #194
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84561036
    Hmmm, ikzelf moet binnenkort eens de knoop doorhakken omtrent hotelkeuze. Een hotel op Manhattan is duur maar de bezienswaardigheden zijn dichtbij, een hotel buiten Manhattan is goedkoper maar bezienswaardigheden zijn dan logischerwijs minder snel bereikbaar. Misschien allebei? :+
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_84561641
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 08:24 schreef SnuggLe het volgende:
    Heb eindelijk een paar foto's online gezet:

    Central Park (net voordat mijn vriendinnetje mijn verloofde werd!)

    Erg mooie foto's!! En gefeliciteerd ^)
      dinsdag 27 juli 2010 @ 20:51:02 #196
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_84564773
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 19:15 schreef Demarest het volgende:

    [..]

    Het is wel mogelijk. In mijn geval duurde de heenreis van New York City naar Washington DC circa 4 uur, de terugreis ruim 5 uur. Wellicht ben je per trein (Amtrak?) sneller.
    [..]

    Philadelphia inderdaad, maar Boston schijnt ook een fraaie stad te zijn.
    Boston > Philadelphia, maar Boston is net zover weg als DC. Voor een dagtrip zou ik zeker Philadelphia doen.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_84564903
    Boston is geweldig. Geen Yankees petje ophouden alleen.
    "I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
    pi_84568894
    Bedankt voor de reacties! We overwegen het inderdaad om naar Philadelphia te gaan (verschilt toch een stuk 4,5 uur en 1,5 uur). Klopt het dat die busritten gewoon ontzettend goedkoop zijn? Ik had er zelf eentje vanaf china town gevonden die maar 2 dollar kosten voor een retourtje, leek mij een beetje apart. ;P
      dinsdag 27 juli 2010 @ 22:24:36 #199
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_84569030
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 22:21 schreef Simmertje het volgende:
    Bedankt voor de reacties! We overwegen het inderdaad om naar Philadelphia te gaan (verschilt toch een stuk 4,5 uur en 1,5 uur). Klopt het dat die busritten gewoon ontzettend goedkoop zijn? Ik had er zelf eentje vanaf china town gevonden die maar 2 dollar kosten voor een retourtje, leek mij een beetje apart. ;P
    Via die kleine Chinese busmaatschappijen kun je in die regio idd erg goedkoop van stad naar stad. $2 Is wel erg goedkoop, misschien een actie. Reken alleen niet op al te veel comfort.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      dinsdag 27 juli 2010 @ 22:32:43 #201
    174659 Billy_Talent
    stiekem mag alles
    pi_84569420
    Chinatownbus enkeltje naar Philadelphia was $12, retour $20. Qua comfort moet je niet te veel verwachten. Het is niet slecht, maar het is gewoon een bus. Niets meer, niets minder.
    I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
    pi_84578382
    Ben met de Bolt bus naar Washington gegaan. Best comfortabel hoor. Leren stoelen, mogelijkheden tot opladen van je telefoon/laptop, wifi, veel beenruimte. Enkeltje voor $15. Op onmogelijke tijden idd voor $2 oid :). Gaat nergens over. Stuk goedkoper dan de trein in ieder geval.
      woensdag 28 juli 2010 @ 15:47:17 #203
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84591842
    Is er toevallig iemand die op dit moment in NYC is en vanavond voor mij bij de kijkavond van een appartement wil gaan kijken in Little Italy?

    Vergoeding notk
    pi_84599645
    Over 3 weken voor het eerst naar NYC!!! Enorm veel zin in uiteraard, maar.....ook ik ben bezig tickets te regelen voor de Yankees.. Maar ik krijg ze maar niet betaald...hoe deden jullie dat? Bij Stubhub kom ik een heel eind, alleen de adresgegevens kloppen niet. Wat doe ik fout????
    Weet iemand misschien nog een andere site waar de tickets uitgeprint kunnen worden? (dus niet verstuurd, want dan komt er 40 dollar bovenop! :o )
    pi_84599724
    Gewoon een adres invullen (bijvoorbeeld dat van je hotel).. werkt prima en niemand die daar naar vraagt :)
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_84600410
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
    Gewoon een adres invullen (bijvoorbeeld dat van je hotel).. werkt prima en niemand die daar naar vraagt :)
    Thanks! En wat vul je dan bijvoorbeeld in bij "mobil phone number"? Het nummer van het hotel?
    pi_84600526
    Gewoon een nummer dat werkt. Beetje googlen doet wonderen. Als je maar kiest voor tickets die je kunt uitprinten en niet moet ophalen daaro.. dan zou je eventueel nog wel in de problemen kunnen komen. Uitprinten thuis en mooi richting the Bronx voor een onvergetelijke ervaring :)
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 28 juli 2010 @ 20:17:31 #208
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_84601270
    ff een crosspost :D

    Iemand hier ervaring met de New York Marathon? En dan vooral de reis/verblijf?

    Ik wil hem volgend jaar lopen (ben al wel vaker in NY geweest), maar al die arrangementen zijn echt knetterduur... Je betaald minimaal 1200 euro (dit jaar), alleen al voor een 5 daags arrangement, en dan moet je je marathon nog betalen (325 euro). Ik denk dat het zelf regelen (wel op tijd) stukken goedkoper is.

    (met al die arrangementen krijg je allerlei begeleiding en nog meer onzinnige dingen, ik wil gewoon mijn marathonticket, reis en hotel :D)

    Ik kan voor de datum van de marathon van 2010 vluchten vinden voor 430 euro (terug vanaf Miami). Ik denk wel dat ik een hotel kan vinden voor 40-50 euro per persoon per nacht?

    Iemand tips?

    [ Bericht 0% gewijzigd door kepler op 28-07-2010 20:30:53 ]
    The line is a dot to you!
    pi_84601657
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 20:00 schreef Jor_Dii het volgende:
    Gewoon een nummer dat werkt. Beetje googlen doet wonderen. Als je maar kiest voor tickets die je kunt uitprinten en niet moet ophalen daaro.. dan zou je eventueel nog wel in de problemen kunnen komen. Uitprinten thuis en mooi richting the Bronx voor een onvergetelijke ervaring :)
    Bedankt Jor_Dii, het is gelukt. Ik ben er 20 augustus bij! :s)
    pi_84602074
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 20:28 schreef blackwhite het volgende:

    [..]

    Bedankt Jor_Dii, het is gelukt. Ik ben er 20 augustus bij! :s)
    Cool, vergeet niet dat je geen grote tassen mee het stadion in mag nemen. Wij stonden daar met twee redelijke forse tassen te kijken en dat mocht dus niet. Kostte ons + 10 dollar om ze in een luguber tentje te stallen + een hoop tijdsdruk. Iets kleins meenemen of gewoon zoveel mogelijk in je zakken doen.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      donderdag 29 juli 2010 @ 14:52:04 #211
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84627893
    Whaha, SnuggLe, zie ik nou dat je bij dat application form voor die Ride Along je ras in moet vullen?

    _O- :') :D
      donderdag 29 juli 2010 @ 19:27:06 #212
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84638017
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 19:20 schreef Demarest het volgende:
    Hmmm, ikzelf moet binnenkort eens de knoop doorhakken omtrent hotelkeuze. Een hotel op Manhattan is duur maar de bezienswaardigheden zijn dichtbij, een hotel buiten Manhattan is goedkoper maar bezienswaardigheden zijn dan logischerwijs minder snel bereikbaar. Misschien allebei? :+
    Wel, ik ga voor het Milburn Hotel waarschijnlijk.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      vrijdag 30 juli 2010 @ 08:17:31 #213
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_84655136
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 14:52 schreef Omnifacer het volgende:
    Whaha, SnuggLe, zie ik nou dat je bij dat application form voor die Ride Along je ras in moet vullen?

    _O- :') :D
    :o
    pi_84655474
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 14:52 schreef Omnifacer het volgende:
    Whaha, SnuggLe, zie ik nou dat je bij dat application form voor die Ride Along je ras in moet vullen?

    _O- :') :D
    Gewoon netjes 'caucasian' invullen ;)
      vrijdag 30 juli 2010 @ 10:31:13 #215
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84657792
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 08:44 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Gewoon netjes 'caucasian' invullen ;)
    Gedaan, en gister op de post gedaan. Briefje erbij waarin ik application toelicht (vriendin studeert criminologie, woont 2.5 maand in NYC, etc). Enig idee hoe lang het duurt SnuggLe voor je iets hoort?
      vrijdag 30 juli 2010 @ 10:48:51 #216
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_84658357
    Een basketbalwedstrijd is toch veel leuker dan een honkbalwedstrijd?
      vrijdag 30 juli 2010 @ 10:49:46 #217
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84658384
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 10:48 schreef Blik het volgende:
    Een basketbalwedstrijd is toch veel leuker dan een honkbalwedstrijd?
    Ligt eraan welke sport jij het leukste vindt. Bij basketballen gebeurt wel meer heb ik het idee ^)
      vrijdag 30 juli 2010 @ 12:29:22 #218
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_84661576
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 10:31 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Gedaan, en gister op de post gedaan. Briefje erbij waarin ik application toelicht (vriendin studeert criminologie, woont 2.5 maand in NYC, etc). Enig idee hoe lang het duurt SnuggLe voor je iets hoort?
    1,5 maand.
      vrijdag 30 juli 2010 @ 12:31:20 #219
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84661652
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 12:29 schreef SnuggLe het volgende:

    [..]

    1,5 maand.
    OK, thanks. Heb als datum 8 oktober aangevraagd, dus hopelijk komt alles goed ^)
    pi_84661688
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 10:48 schreef Blik het volgende:
    Een basketbalwedstrijd is toch veel leuker dan een honkbalwedstrijd?
    Er wordt op dit moment alleen niet gebasketbald. ;)

    En ik ben het ook niet met je eens.
      vrijdag 30 juli 2010 @ 12:45:47 #221
    310497 drx86
    Fulltime Proefkonijn
    pi_84662118
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 12:32 schreef Maravilla het volgende:

    [..]

    Er wordt op dit moment alleen niet gebasketbald. ;)

    En ik ben het ook niet met je eens.
    Ga dan naar de NY Rangers, veel leuker dan basketbal en honkbal samen! *O*

    Alleen zit je daar nu ook in het off-season -O-
      vrijdag 30 juli 2010 @ 13:12:08 #222
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_84663277
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 12:32 schreef Maravilla het volgende:

    [..]

    Er wordt op dit moment alleen niet gebasketbald. ;)

    En ik ben het ook niet met je eens.
    Voor de sfeer lijkt het me wel leuk, maar ik moet er niet aan denken om 3 tot 4 uur lang naar zo'n wedstrijd te moeten kijken.

    Maar that's personal natuurlijk :)
      vrijdag 30 juli 2010 @ 13:15:13 #223
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_84663436
    Nog een weekje te gaan voor vertrek. Ik hou ervan te eten in de specifieke wijken die op 1 land gericht zijn. Is Little Brazil wat?
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_84679099
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 10:49 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Ligt eraan welke sport jij het leukste vindt. Bij basketballen gebeurt wel meer heb ik het idee
    Dat lijkt me ook, maar in september wordt er volgens mij niet 'op niveau' in die hoepel gemikt.
    pi_84693840
    laatst pas met nypass naar madison square garden geweest. Het is idd off-season voor mannen basketball en ijshockey maar vrouwen basketball is nog wel aan de gang.
      zaterdag 31 juli 2010 @ 10:56:44 #226
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_84696920
    Iemand al gaan kijken naar voetbal in NY? Nu Thierry Henri er speelt misschien ook wel eens de moeite..
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_84713545
    Wat zijn eigenlijk een beetje ideale periodes om naar New York te gaan voor, laten we zeggen een week? Ik ben een beetje ideetjes aan het opdoen voor komend travel-seizoen. Ik weet in ieder geval dat het in januari-februari daar echt _koud_ kan zijn, en in de zomer vaak vies benauwd warm. Hoe zit het in het najaar/voorjaar?
    steck bratwurst in dein sauerkraut :)
      zaterdag 31 juli 2010 @ 20:43:09 #228
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84714554
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 10:56 schreef Masanga het volgende:
    Iemand al gaan kijken naar voetbal in NY? Nu Thierry Henri er speelt misschien ook wel eens de moeite..
    Wij gaan waarschijnlijk, ik geloof tegen Real Salt Lake. Ben wel benieuwd naar dat nieuwe stadion!
    pi_84722423
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 19:20 schreef Demarest het volgende:
    Hmmm, ikzelf moet binnenkort eens de knoop doorhakken omtrent hotelkeuze. Een hotel op Manhattan is duur maar de bezienswaardigheden zijn dichtbij, een hotel buiten Manhattan is goedkoper maar bezienswaardigheden zijn dan logischerwijs minder snel bereikbaar. Misschien allebei? :+
    Met de metro is het best goed te doen.
    ROBODEMONS..................|:(
      zaterdag 31 juli 2010 @ 23:48:27 #230
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84722527
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 20:14 schreef wormtrein het volgende:
    Wat zijn eigenlijk een beetje ideale periodes om naar New York te gaan voor, laten we zeggen een week? Ik ben een beetje ideetjes aan het opdoen voor komend travel-seizoen. Ik weet in ieder geval dat het in januari-februari daar echt _koud_ kan zijn, en in de zomer vaak vies benauwd warm. Hoe zit het in het najaar/voorjaar?
    Toen ik er was eind augustus 2009 was het de eerste twee dagen 33 graden, en ik vond dat niet heel prettig. Gelukkig kregen we daarna een korte bui en was het de rest van de tijd rond de 26 graden, wat heerlijk was. Als je niet zo goed bent met hitte zou ik augustus mijden, same goes voor november - maart als je slecht tegen kou kunt. Voor- en najaar zijn het aangenaamst, maar ik geloof ook dat dan de vliegtickets iets duurder zijn doordat er meer vraag is.
    pi_84729182
    wij zijn in mei geweest en dat was echt perfect qua temperatuur :)
    what you see, is what you get!
    pi_84743115
    @Omnifacer & IV_Xample, thnx! Ik had al een beetje zitten kijken voor september/oktober en april/mei inderdaad, de tickets die ik kan vinden in die periode variëren zo tussen de 450 en 500 euro (met tussenstop, vanaf dusseldorf).
    steck bratwurst in dein sauerkraut :)
      zondag 1 augustus 2010 @ 18:58:35 #233
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84744521
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 19:27 schreef Demarest het volgende:
    Wel, ik ga voor het Milburn Hotel waarschijnlijk.
    Hmmm, bij nader inzien toch maar niet. De overnachtingsprijzen van het Milburn Hotel zijn flink gestegen in de afgelopen weken; drie weken geleden was het nog ongeveer 189 dollar per nacht voor een hotelkamer met 2 bedden, inmiddels 259 dollar per nacht. Eigen schuld, had ik maar eerder gehandeld.

    Relatief betaalbare overnachtingsplaatsen in Manhattan lijken schaars te worden, opties buiten Manhattan worden nu reëeler.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      zondag 1 augustus 2010 @ 21:10:16 #234
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_84749494
    @Demarest: probeer het Ramada Inn in Long Island City. Kwartiertje met de metro naar Manhattan. Prima hotel met heerlijke bedden tegen een goede prijs
      zondag 1 augustus 2010 @ 23:11:46 #235
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84754899
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 21:10 schreef Mryc het volgende:
    @Demarest: probeer het Ramada Inn in Long Island City. Kwartiertje met de metro naar Manhattan. Prima hotel met heerlijke bedden tegen een goede prijs
    :) Dank voor de tip, die zie ik ook als reëele optie.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_84825806
    Over exact 5 weken landen we nu zo ongeveer op JFK! *O*
      donderdag 5 augustus 2010 @ 08:22:58 #237
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_84883741
    Ik vertrek over exact 6 weken met mijn O+ naar NYC!
    pi_84898456
    16 aug t/m 28 ben ik in New York !! *O*
      donderdag 5 augustus 2010 @ 21:12:52 #239
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84909614
    Wat betreft het zoeken naar een hotel focus ik nu op Jersey City, een stadsdeel gelegen aan de overkant van de Hudson vanuit Manhattan gezien. Vooral in het zuidelijk gedeelte van Jersey City staan een aantal betaalbare en fatsoenlijke hotels (Tripadvisor ftw), maar de verbinding met Manhattan lijkt een minpunt. Uit enkele recensies blijkt dat het dagelijks heen en weer reizen tussen Jersey City en Manhattan enkele tientallen dollars kost, heeft dat gebied geen metro-aansluiting met de rest van NYC? Middels Google heb ik enkele plattegronden bekeken waarop weldegelijk te zien is dat er ook metrostations zijn in Jersey City. Weet iemand hier het fijne ervan?
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      donderdag 5 augustus 2010 @ 21:16:41 #240
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84909808
    Volgens mij is er inderdaad een metro-aansluiting. Als je slim bent zoek je effe een hotel op bij Tripadvisor, en check je daarna de eigen site van dat hotel. Dikke kans dat er dan OV-info opstaat. Als er trouwens een metroverbinding is neem ik aan dat je gewoon met zo'n pasje van 22 dollar een week kunt reizen.
    pi_84909854
    Ik ben in juli 14 dagen in New York geweest en dus nog maar net terug. Het was bloedje heet natuurlijk, maar het was goed uit te houden vanwege de aircos in vrijwel ieder gebouw. Enkel de metrostations waren soms echt niet te harden. Ik heb veel gezien en gedaan en ben erg voldaan weer thuisgekomen. Ik ben samen met een vriend geweest en we zaten in een hotel vlakbij Times Square op Manhattan. Volgend jaar hopelijk weer naar de VS en dan de westkust.
      donderdag 5 augustus 2010 @ 21:17:50 #242
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_84909866
    Je zult met de PATH moeten ipv de MTA. Waarom je echter in Jersey zou willen zitten als je naar NY gaat is me echter een raadsel. Als je naar Amsterdam gaat neem je ook geen hotel in Amstelveen.
    Goed dat ik er ben.
      donderdag 5 augustus 2010 @ 21:18:01 #243
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84909875
    Justin, post eens wat foto's :)
    pi_84910518
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 21:18 schreef Omnifacer het volgende:
    Justin, post eens wat foto's :)
    Ik zal binnenkort eens kijken. Maar heb op dit moment weinig tijd om 1200 foto's uit te gaan zoeken. Ben er wel achter gekomen dat die maat van me niet met zijn dure spiegelreflexcamera om kan gaan. :')

    Persoonlijk zou ik echt geen hotel in New Jersey nemen. Wil je veel gaan doen op Manhattan, neem daar dan ook een hotel. Het is zeker de moeite waard. Hotel + vlucht heeft mij ¤ 1.900 gekost. Daarbij zaten dan nog wel nog een New York Pass en een metrokaart (beide voor 7 dagen). Daarnaast heb ik in 14 dagen tijd er nog eens ¤ 1.300 doorheen gejaagd, waarvan maar ongeveer ¤ 200 aan kleding en soevenirs. Uitgaan is vreselijk duur, maar erg leuk in een drukke stad als NYC (minstens $7 voor een lekker biertje >:)). Dure vakantie, zeker voor een student, maar het was 100% de moeite waard. ^O^
      donderdag 5 augustus 2010 @ 21:34:13 #245
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84910721
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 21:30 schreef Justinn het volgende:

    [..]

    Ik zal binnenkort eens kijken. Maar heb op dit moment weinig tijd om 1200 foto's uit te gaan zoeken. Ben er wel achter gekomen dat die maat van me niet met zijn dure spiegelreflexcamera om kan gaan. :')

    Persoonlijk zou ik echt geen hotel in New Jersey nemen. Wil je veel gaan doen op Manhattan, neem daar dan ook een hotel. Het is zeker de moeite waard. Hotel + vlucht heeft mij ¤ 1.900 gekost. Daarbij zaten dan nog wel nog een New York Pass en een metrokaart (beide voor 7 dagen). Daarnaast heb ik in 14 dagen tijd er nog eens ¤ 1.300 doorheen gejaagd, waarvan maar ongeveer ¤ 200 aan kleding en soevenirs. Uitgaan is vreselijk duur, maar erg leuk in een drukke stad als NYC (minstens $7 voor een lekker biertje >:)). Dure vakantie, zeker voor een student, maar het was 100% de moeite waard. ^O^
    Naja, als je er een paar honderd mee bespaart kun je prima in Jersey gaan zitten imo. Het ligt er ook maar net aan wat voor vakantie je wil hebben, en waar je prioriteiten liggen.
    pi_84911164
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 21:34 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Naja, als je er een paar honderd mee bespaart kun je prima in Jersey gaan zitten imo. Het ligt er ook maar net aan wat voor vakantie je wil hebben, en waar je prioriteiten liggen.
    Ik weet niet precies wat je van plan bent om te gaan doen, maar zorg er dan voor dat je een hotel op een locatie met goede transportmogelijkheden zoekt. De metro van New York gaat tot ver in Queens en Brooklyn, dus je zou daar ook eens kunnen kijken.
      donderdag 5 augustus 2010 @ 21:49:09 #247
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84911488
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 21:43 schreef Justinn het volgende:

    [..]

    Ik weet niet precies wat je van plan bent om te gaan doen, maar zorg er dan voor dat je een hotel op een locatie met goede transportmogelijkheden zoekt. De metro van New York gaat tot ver in Queens en Brooklyn, dus je zou daar ook eens kunnen kijken.
    Was meer als antwoord op Demarest. Ik zou zelf liever wel in Manhattan gaan zitten maar een iets goedkoper hostelletje nemen, als ik dan toch wilde bezuinigen *;
      donderdag 5 augustus 2010 @ 21:51:15 #248
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_84911616
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 21:34 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Naja, als je er een paar honderd mee bespaart kun je prima in Jersey gaan zitten imo. Het ligt er ook maar net aan wat voor vakantie je wil hebben, en waar je prioriteiten liggen.
    Ik vind het persoonlijk wel erg makkelijk als je gewoon vanuit je hotel direct dichtbij een boel highlights zit en ik ben ook geen fan van lange reistijden als ik 's avonds of 's nachts terug naar het hotel ga.
    Als je je hotel puur als slaapplek gebruikt dan kan je de extra reistijd in ruil voor lagere overnachtingskosten voor lief nemen maar je hebt waarschijnlijk genoeg mensen die graag nog even willen douchen/omkleden voordat ze zich in het nachtleven storten en met een hotel buiten Manhatten zit je dan al op 4 trips per dag :{. En veel mensen vergeten dat soort dingen.
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
      donderdag 5 augustus 2010 @ 21:54:01 #249
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84911783
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 21:51 schreef PirE het volgende:

    [..]

    Ik vind het persoonlijk wel erg makkelijk als je gewoon vanuit je hotel direct dichtbij een boel highlights zit en ik ben ook geen fan van lange reistijden als ik 's avonds of 's nachts terug naar het hotel ga.
    Als je je hotel puur als slaapplek gebruikt dan kan je de extra reistijd in ruil voor lagere overnachtingskosten voor lief nemen maar je hebt waarschijnlijk genoeg mensen die graag nog even willen douchen/omkleden voordat ze zich in het nachtleven storten en met een hotel buiten Manhatten zit je dan al op 4 trips per dag :{. En veel mensen vergeten dat soort dingen.
    Dat laatste had ik inderdaad geen rekening mee gehouden, goed punt.
      donderdag 5 augustus 2010 @ 23:02:28 #250
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_84915683
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 21:34 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Naja, als je er een paar honderd mee bespaart kun je prima in Jersey gaan zitten imo. Het ligt er ook maar net aan wat voor vakantie je wil hebben, en waar je prioriteiten liggen.
    Dat zou ik echt nooit doen :D Manhattan is een veel betere locatie, en daar is ook alles te doen. Het is echt makkelijk om gewoon je hotel uit te lopen en midden in de stad te zijn. Erg makkelijk met eten, uitgaan en bezienswaardigheden.
    The line is a dot to you!
    pi_84918085
    Over exact een week ben ik nu ongeveer 6 uurtjes in NYC! O+

    Demarest als jou budget ongeveer 189 euro voor een hotelkamer met 2 bedden is, moet je ECHT wel wat kunnen vinden in Manhatten zelf. Echt even beter zoeken, nergens voor nodig om ergens afgelegen te gaan zitten. Je moet misschien een beetje inleveren op comfort, 4 sterren hotel gaat het niet worden, maar een normaal basic hotel moet geen probleem zijn.
    "the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
      vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:03:19 #252
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84944752
    Hmmm, jullie brengen me weer aan 't twijfelen...

    Indien Jersey City daadwerkelijk een metro-verbinding heeft met de rest van NYC, is Manhattan -afhankelijk van de positie van een hotel in Jersey City- te bereiken in 10-20 minuten. Aan de andere kant is een overnachtingslocatie te Manhattan weer zeer gunstig vanwege de positie temidden van de 'actie'.

    Vooruit, ik zal nog eens prakkizeren.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:22:35 #253
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_84945622
    Ik was iets van 120 dollar kwijt per nacht om de hoek van TImes Square.
    Love will tear us apart (Joy Division)
      vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:49:05 #254
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_84946629
    Demarest, wat voor sterrenniveau zoek je?
    pi_84955610
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2010 17:03 schreef Demarest het volgende:
    Hmmm, jullie brengen me weer aan 't twijfelen...

    Indien Jersey City daadwerkelijk een metro-verbinding heeft met de rest van NYC, is Manhattan -afhankelijk van de positie van een hotel in Jersey City- te bereiken in 10-20 minuten. Aan de andere kant is een overnachtingslocatie te Manhattan weer zeer gunstig vanwege de positie temidden van de 'actie'.

    Vooruit, ik zal nog eens prakkizeren.
    De belangrijkste metros gaan voor zover ik weet niet naar New Jersey. Zie kaart: http://www.mta.info/nyct/maps/submap.htm

    Kijk gewoon naar een goedkoper hotel op Manhattan. In mijn geval was de hotelkamer niet meer dan een uitvalbasis om te slapen en op te frissen. Locatie is dan belangrijker dan luxe. :P

    Overigens is Manhattan vanaf JFK airport zeer goed te bereiken. Airtrain en metro kostten respectievelijk $5,00 en $2,25 per rit. Vrijwel iedere andere mogelijkheid duurt langer en is duurder. Na het landen op JFK kan je met een uurtje op Times Square staan. :D

    [ Bericht 6% gewijzigd door Justinn op 06-08-2010 21:55:18 ]
      zaterdag 7 augustus 2010 @ 01:23:21 #256
    81028 ScudRaket
    Fanatiek nachtbaggeraar
    pi_84964296
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2010 23:02 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Dat zou ik echt nooit doen :D Manhattan is een veel betere locatie, en daar is ook alles te doen. Het is echt makkelijk om gewoon je hotel uit te lopen en midden in de stad te zijn. Erg makkelijk met eten, uitgaan en bezienswaardigheden.
    Gewoon een chick regelen werkt veel beter.
    If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
    Lullo scrotum ejaculatio est.
    Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
      zaterdag 7 augustus 2010 @ 11:19:14 #257
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_84969280
    Ik zei het al eerder: als je dicht bij Manhattan wil overnachten in een goed hotel met weinig kosten, zoek je iets in Long Island City. Ik zit er in september een weekje voor $ 700. Hotel Ramada Inn, en heb er eerder gezeten, echt een prima hotelletje.
      zaterdag 7 augustus 2010 @ 11:55:17 #258
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_84970121
    Gewoon ticket & vlucht in NL regelen in 1x. Ik zat in het Paramount NYC hotel, op echt 150 meter van Times Square, en betaalde voor en een vliegticket en hotel voor 7 dagen 950 euro.
    pi_84970759
    wij hebben ook ticket en vlucht in 1 keer geregeld en zaten vlakbij 5th avenue..10 minuten van times square...voor 8 dagen 950 euro in roosevelt hotel met een directe vlucht vanaf brussel..

    en het scheelt toch wel veel tijd als je in de buurt zit, kan je ff snel terug naar je hotel lopen zonder dat je half uur in metro zit...toch wel ideaal hoor :)
    what you see, is what you get!
      zaterdag 7 augustus 2010 @ 13:26:58 #260
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_84972555
    Vanaf Long Island City is het 10 minuten met de metro. Ik ben in totaal incl taxes ¤700 p.p. kwijt. Vlucht + hotel voor een week
      zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:17:48 #261
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84979032
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2010 17:49 schreef Omnifacer het volgende:
    Demarest, wat voor sterrenniveau zoek je?
    Mwah, 2-sterren of 3-sterren, maar daar let ik niet al te scherp op. Harde eisen zijn gescheiden bedden en privé-badkamer. Nouja, persoonlijk maakt het me niet veel uit of een badkamer nu gedeeld of privé is, maar het is een topprioriteit van m'n reisgenoot.

    De zoektocht is overigens inmiddels ten einde: we bivakkeren in het Comfort Inn Theatre District in 44th Street in Manhattan, enkele honderden meters ten westen van Times Square. Belangrijker is dat het betreffende hotel goede recensies oogst op Tripadvisor.com met een waardering van 4.5 op 5.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:21:00 #262
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_84979133
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2010 11:19 schreef Mryc het volgende:
    Ik zei het al eerder: als je dicht bij Manhattan wil overnachten in een goed hotel met weinig kosten, zoek je iets in Long Island City. Ik zit er in september een weekje voor $ 700. Hotel Ramada Inn, en heb er eerder gezeten, echt een prima hotelletje.
    Het Ramada Inn heb ik ook serieus overwogen, mede vanwege de prijs inderdaad en vrij gunstige recensies op Tripadvisor.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_84979482
    Ik heb in dit hostel gezeten: http://www.hostelbookers.com/hostels/usa/new-york-city/46224/ Chocolat Hostel in NY. Ik vond het een prima hostel met vriendelijke staff. We hadden een gedeelde slaapzaal geboekt maar toen we aan kwamen kregen een kamer voor twee personen. Mazzel dus. Ik heb 150 dollar betaald voor 4 nachten. We waren nogal laat met boeken (2 weken van te voren), dus we hadden het waarschijnlijk nog wel goedkoper kunnen krijgen. Ik ga overigens zeker nog een keer terug naar New York, ik vond het echt een fantastische stad! :)
    Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
      zondag 8 augustus 2010 @ 16:40:14 #264
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_85012611
    quote:
    Leuk idee!
    full stops and exclamation marks
      zondag 8 augustus 2010 @ 23:30:37 #266
    311174 FopNegert
    Van alle markten thuis.
    pi_85029933
    ben van plan om samen met een vriend van me volgend jaar 1 a 2 weken naar NY te gaan, heb zelf al een hele hoop info opgezocht over beste Reistijden, Hostel of juist Hotel enz. ik ben alleen benieuwd of iemand van jullie bepaalde ervaringen heeft en die graag zou willen delen.
    Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
      zondag 8 augustus 2010 @ 23:31:12 #267
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_85029957
    Geweldige stad. Dat kan ik je vertellen.
    Tics van je petten.
      zondag 8 augustus 2010 @ 23:31:56 #268
    311174 FopNegert
    Van alle markten thuis.
    pi_85030008
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 23:31 schreef nattermann het volgende:
    Geweldige stad. Dat kan ik je vertellen.
    dat hoop ik volgend jaar mee te gaan maken. ben je er zelf geweest en zoja? hoe heb je dat gedaan met Reis en Verblijf?
    Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
      zondag 8 augustus 2010 @ 23:33:52 #269
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_85030105
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 23:31 schreef FopNegert het volgende:

    [..]

    dat hoop ik volgend jaar mee te gaan maken. ben je er zelf geweest en zoja? hoe heb je dat gedaan met Reis en Verblijf?
    Ja, ben er geweest. In 2007, samen met mijn moeder. Destijds via een reisbureau een reis geboekt. Gevlogen met KLM vanaf Schiphol, zo'n 6 uurtjes vliegen, en geslapen in hotel Milford Plaza.

    Er is trouwens ook een centraal New York-topic, ik zal het even opzoeken. Wellicht vind je daar meer informatie. Ik edit dat topic zo aan deze post.

    EDIT: New York City Part LV
    Tics van je petten.
      zondag 8 augustus 2010 @ 23:36:51 #270
    311174 FopNegert
    Van alle markten thuis.
    pi_85030252
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 23:33 schreef nattermann het volgende:

    [..]

    Ja, ben er geweest. In 2007, samen met mijn moeder. Destijds via een reisbureau een reis geboekt. Gevlogen met KLM vanaf Schiphol, zo'n 6 uurtjes vliegen, en geslapen in hotel Milford Plaza.

    Er is trouwens ook een centraal New York-topic, ik zal het even opzoeken. Wellicht vind je daar meer informatie. Ik edit dat topic zo aan deze post.

    EDIT: New York City Part LV
    dankjewel! ik ga even op onderzoek uit ^O^
    Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
    pi_85030357
    Ik zou geen I O+ NY shirt kopen.
    Dat is gewoon te lelijk voor woorden.
      zondag 8 augustus 2010 @ 23:40:43 #272
    311174 FopNegert
    Van alle markten thuis.
    pi_85030454
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 23:38 schreef Bun het volgende:
    Ik zou geen I O+ NY shirt kopen.
    Dat is gewoon te lelijk voor woorden.
    zou ik ook niet doen:)
    Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
    pi_85030612
    Ik was er herfst vorig jaar samen met mijn vader. Geweldige stad. Ik verbleef in Park hotel volgens mij.
    .
    pi_85030806
    Tip: let een beetje op het klimaat in de periode dat je wilt gaan. Ik was in februari maar dat was verrekte koud en de lust ontgaat je soms als je weer naar buiten moet. Afgezien daarvan is het straatleven ook veel minder bij kou.
    Aan de andere kant geloof ik dat NYC ook gauw te heet is, dus let op. ;)
      zondag 8 augustus 2010 @ 23:49:12 #275
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_85030911
    Ga in april of mei, goede kans dat het rond de 20°C is, perfect weer :Y .
    2000 light years from home
    pi_85033290
    Ik kan je niet veel qua ervaring vertellen, maar wel veel plezier ! :)
      maandag 9 augustus 2010 @ 00:50:08 #277
    311174 FopNegert
    Van alle markten thuis.
    pi_85033787
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 00:38 schreef Hyundai het volgende:
    Ik kan je niet veel qua ervaring vertellen, maar wel veel plezier ! :)
    bedankt denk dat dat wel moet lukken
    Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
    pi_85039657
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2010 13:15 schreef Masanga het volgende:
    Nog een weekje te gaan voor vertrek. Ik hou ervan te eten in de specifieke wijken die op 1 land gericht zijn. Is Little Brazil wat?
    Je bent misschien al vertrokken, maar het antwoord luidt: nee. Little Brazil is 1 straat met wat Braziliaanse winkels en restaurants (wel goede). Er wonen geen Brazilianen. Hetzelfde geldt voor K-town (Korea) rond 34th street en Little Italy.

    Een aantal wijken met geconcentreerde bevolkingsgroepen zijn: Chinatown, Flushing (Koreaans/Chinees), Brighton Beach (Russisch), Borough Park (Hassidische joden), Harlem (Afro-americans) en Atlantic Avenue (Arabisch).

    Of de lokale keukens goed toegankelijk zijn voor toeristen is weer een andere vraag. Ik zou dit vooraf uitzoeken met een reisgids of website.
    pi_85039925
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2010 21:49 schreef Justinn het volgende:

    [..]

    De belangrijkste metros gaan voor zover ik weet niet naar New Jersey. Zie kaart: http://www.mta.info/nyct/maps/submap.htm
    New Jersey en Manhattan zijn met het PATH metrosysteem verbonden: http://www.panynj.gov/path/schedule.html

    Als je hotel in New Jersey op loopafstand van die lijn zit, dan heb je een mooie verbinding met Manhattan.
    pi_85055868
    Ik ben van 1 tot 10 juli in NYC geweest. Qua temperatuur soms wat heet maar verder een prima periode. Mocht iemand nog een hotel zoeken midden in Manhattan: Room Mate Grace, op 45th St tussen 6th en 7th Av. nog geen 100 meter van Times Square. Elke dag een complete schoonmaak, erg ruime kamer en zeer betaalbaar.
    pi_85055969
    Note voor degene die naar Amerika gaan reizen binnenkort: Zorg dat je voor 8 september je ESTA hebt aangevraagd want daarna zal er 14$ gevraagd worden (alleen te betalen via creditcard dus geen iDeal etc.)

    http://www.cbp.gov/xp/cgo(...)ional/08062010_2.xml
      maandag 9 augustus 2010 @ 20:27:50 #282
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_85064476
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 17:06 schreef zeebeschuit het volgende:
    Note voor degene die naar Amerika gaan reizen binnenkort: Zorg dat je voor 8 september je ESTA hebt aangevraagd want daarna zal er 14$ gevraagd worden (alleen te betalen via creditcard dus geen iDeal etc.)

    http://www.cbp.gov/xp/cgo(...)ional/08062010_2.xml
    Thanks voor de tip!
      maandag 9 augustus 2010 @ 20:29:08 #283
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_85064547
    thanks voor de tip man
      maandag 9 augustus 2010 @ 20:48:22 #284
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_85065568
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 17:06 schreef zeebeschuit het volgende:
    Note voor degene die naar Amerika gaan reizen binnenkort: Zorg dat je voor 8 september je ESTA hebt aangevraagd want daarna zal er 14$ gevraagd worden (alleen te betalen via creditcard dus geen iDeal etc.)

    http://www.cbp.gov/xp/cgo(...)ional/08062010_2.xml
    Pff, hebben ze ook nog je CC-gegevens :{ (nee ik ben niet zo paranoia, maar nu hebben ze echt bijna alles: vingerafdrukken, CC-gegevens, persoonlijke gegevens, etc.)
    The line is a dot to you!
      maandag 9 augustus 2010 @ 20:54:38 #285
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_85065919
    Ik zit even te zoeken naar hotels, heb nu deze gevonden :D

    http://www.thejanenyc.com/

    Ziet er erg cool uit :Y
    The line is a dot to you!
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:33:25 #286
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_85107721
    Zo, het regelen van de NY-trip is bijna voltooid. Nu alleen nog m'n Visa Waiver wijzigen en nog een berg belangrijke papieren uitprinten.

    De eerste overnachting zal plaatsvinden in het Days Inn Jamaica bij JFK Airport. Op 4 september zal het vliegtuig pas na 20:00 uur lokale tijd op JFK landen, en ongetwijfeld zal stevige vermoeidheid dan zijn tol eisen. Niet ideaal om dan nog in het duister per metro/airtrain/taxi naar het Comfort Inn in Manhattan te gaan. Bovendien was er voor de eerste nacht geen geschikte kamer beschikbaar in het Comfort Inn. In de ochtend van 5 september dan vroeg en fris uit de veren en op naar Manhattan om aldaar me alvast aan het indrukwekkende stadsbeeld te vergapen.

    Nog 24 dagen. ^O^
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:44:24 #287
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_85108232
    Demarest, ik zou rond dat tijdstip gewoon lekker de airtrain en de metro pakken hoor. Het is dan toch nog licht, en het scheeltje zo een paar tientjes. Ik maakte uit je eerdere posts op dat een besparing welkom is, dus ik zou het zeker zo aanpakken.
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:46:25 #288
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_85108304
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 19:44 schreef Omnifacer het volgende:
    Demarest, ik zou rond dat tijdstip gewoon lekker de airtrain en de metro pakken hoor. Het is dan toch nog licht, en het scheeltje zo een paar tientjes. Ik maakte uit je eerdere posts op dat een besparing welkom is, dus ik zou het zeker zo aanpakken.
    Hij verblijft toch nabij het vliegveld? Ik neem aan dat er wel een pendelbusje naar het hotel gaat?
    The line is a dot to you!
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:47:49 #289
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_85108359
    Sorry, ik had niet goed gelezen!
    pi_85109610
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 20:48 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Pff, hebben ze ook nog je CC-gegevens :{ (nee ik ben niet zo paranoia, maar nu hebben ze echt bijna alles: vingerafdrukken, CC-gegevens, persoonlijke gegevens, etc.)
    Je vergeet de foto die bij de douane wordt gemaakt. ^O^
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:22:36 #291
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_85109711
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 20:20 schreef Justinn het volgende:

    [..]

    Je vergeet de foto die bij de douane wordt gemaakt. ^O^
    Ow ja, die ook nog :')
    The line is a dot to you!
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:15:22 #292
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_85115390
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 19:44 schreef Omnifacer het volgende:
    Demarest, ik zou rond dat tijdstip gewoon lekker de airtrain en de metro pakken hoor. Het is dan toch nog licht, en het scheeltje zo een paar tientjes. Ik maakte uit je eerdere posts op dat een besparing welkom is, dus ik zou het zeker zo aanpakken.
    Mwah, eerder de benenwagen of inderdaad een pendelbusje, het hotel ligt op steenworp afstand van de landingsbaan. De volgende ochtend dan wel per airtrain/metro richting Manhattan en inchecken in hotel nr. 2. Besparen zal eenmaal in NY geen topprioriteit zijn overigens, vlucht + hotel zijn tenslotte al geregeld voor acceptabele prijzen. ;) Tip voor mezelf: voortaan eerder boeken.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_85120255
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 20:22 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Ow ja, die ook nog :')
    Oh god, die 'naakt' foto's?
    "the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
    pi_85120676
    Ik heb btw een pendelbusje (go air link shuttle) geregeld.. iemand hier ervaring mee?? Ik lees nogal verschillende reviews. Dat ze altijd overvol, dat het 3 uur duurt voordat je op bestemming ben, irritante chauffeurs. Anyway who cares je bent in NYC! Kan me niet voorstellen dat ik me daaraan kan gaan irriteren. En heel goedkoop, voor 17 dollar pp wordt je opgehaald op de luchthaven en bij je hotel gedropped. Als je met weinig bagage/koffers reist is trein/metro een goedkopere optie.

    Weet iemand trouwens tot aan welk bedrag je aan spullen mag kopen zonder dat je er belasting overheen moet betalen mocht je gecontroleerd worden?

    Ohja en wat is nou de uiterlijke incheck tijd, kan het niet echt duidelijk vinden. Arke gaf als advies 4 uur van te voren, maar is dit niet een beetje overdreven?
    "the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
      woensdag 11 augustus 2010 @ 00:39:55 #295
    285859 Meneer_Agent
    De Lange Arm Der Wet
    pi_85122050
    Vond de shuttle wel meevallen. Verkeer in de stad kan soms echt debiel druk zijn waardoor je some nauwelijks vooruit komt. Relaxed is het niet maar wat doe je er aan. Met de metro ben je vanaf JFK net zo lang bezig maar zie je geen fuck.
    Goed dat ik er ben.
    pi_85129946
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 00:08 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
    Weet iemand trouwens tot aan welk bedrag je aan spullen mag kopen zonder dat je er belasting overheen moet betalen mocht je gecontroleerd worden?
    Dit zijn de regels van de douane. :) Dus 430 euro zonder dat je het hoeft aan te geven.

    • een beperkte hoeveelheid alcoholhoudende drank en sigaretten (bijvoorbeeld 1 liter gedistilleerde drank en 200 sigaretten)
    • andere goederen met een waarde van maximaal ¤ 430
    pi_85130576
    Ik zit van ong. 20 dec. t/m 08 jan. in de USA en ben een beetje aan het kijken waar ik heen wil. Ik ga sowieso naar NYC aangezien van daaruit mijn terugvlucht gaat, maar moet ik er ook zijn met oud/nieuw? Ik heb wel eens begrepen dat het dusdanig druk/chaotisch is dat het niet meer leuk is. Iemand?
    pi_85140341
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 17:06 schreef zeebeschuit het volgende:
    Note voor degene die naar Amerika gaan reizen binnenkort: Zorg dat je voor 8 september je ESTA hebt aangevraagd want daarna zal er 14$ gevraagd worden (alleen te betalen via creditcard dus geen iDeal etc.)

    http://www.cbp.gov/xp/cgo(...)ional/08062010_2.xml
    esta is toch 2 jaar geldig toch? dus nu allemaal uitgaan printen voor over pakweg een jaar zou ik zeggen
    pi_85141905
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef TTD het volgende:

    [..]

    esta is toch 2 jaar geldig toch? dus nu allemaal uitgaan printen voor over pakweg een jaar zou ik zeggen
    Maar je moet toch adresgegevens van je verbljifplaats invoeren e.d.?

    edit: never mind, is niet verplicht.
    pi_85142425
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 15:09 schreef EddyAlbena het volgende:

    [..]

    Maar je moet toch adresgegevens van je verbljifplaats invoeren e.d.?

    edit: never mind, is niet verplicht.
    Kan je later altijd invoeren als je daadwerkelijk gaat.
    pi_85144210
    Weet iemand hoe moeilijk of makkelijk het is om tickets voor de NY Knicks te kopen vanuit Nederland. We hebben namelijk voorzichtige plannen om in januari/februari naar NYC te gaan. Aangezien LeBron en Wade eind januari in MSG zijn lijkt et me echt te vet om daar heen te gaan.

    Heb het eea geprobeerd en de tickets zijn ook nog niet in sale, maar op een gegeven moment moet je een adres invullen en komt het er volgens mij op neer dat je Amerikaans moet zijn om tickets te kunnen halen. Iemand tips?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')