Je hebt alleen geen enkele reden om aan te nemen dat het afschrikwekkende effect voor rijken minder is, en dat daarom rijken meer ongevallen veroorzaken.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:54 schreef TomLievense het volgende:
..
Jawel, die hebben daar voor gewerkt. Ik plijt voor inkomensafhankelijk straffen niet voor inkomensafhankelijke krentebollen. Dit is puur bedoelt om de afschrikkende werking van een geldstraf te behouden.
Ja, gek hèquote:...
Voor de laatste keer:
Het gaat me hier over straffen en niet over nivellering, het zo toch raar zijn nivellering te proberen te berijken via verkeersboetes. Toch beschuldigd iedereen me daarvan.
Met het vergokken van ¤100 breng je geen anderen in gevaar met slecht rijgedrag wel. Goed rijgedrag is niet bedoeld om boetes te voorkomen, maar om mensenlevens te sparen.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:50 schreef OldJeller het volgende:
Moeten we het geld dat een armer persoon verliest tijdens gokken in Holland Casino dan maar ook deels teruggeven, omdat zijn verlies in vergelijking met het verlies van een rijke (als het om hetzelfde bedrag gaat) veel groter is?
Nee. Want je weet waar je aan begint. Zo ook met een overtreding.
Kom je überhaupt wel eens op de weg?quote:Op zondag 30 mei 2010 21:04 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Met het vergokken van ¤100 breng je geen anderen in gevaar met slecht rijgedrag wel. Goed rijgedrag is niet bedoeld om boetes te voorkomen, maar om mensenlevens te sparen.
Als ze echt arm waren, hadden ze geen auto. Of ze zijn niet goed bij hun hoofd, zoals je het stelt.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:54 schreef TomLievense het volgende:
[..]
En ik maar denken dat we het over geld boetes hadden. Iedereen die arm is en naar Holland Casino gaat is niet goed bij zijn hoofd.
Voor de laatste keer:
Het gaat me hier over straffen en niet over nivellering, het zo toch raar zijn nivellering te proberen te berijken via verkeersboetes. Toch beschuldigd iedereen me daarvan.
Blijft de vraag openstaan of jij kunt bewijzen dat het verhogen van verkeersboetes voor de rijken een effect heeft op de verkeersveiligheid. Je hebt deze vraag al meerdere keren gehad in dit topic en keer op keer weiger je te reageren.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:04 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Met het vergokken van ¤100 breng je geen anderen in gevaar met slecht rijgedrag wel. Goed rijgedrag is niet bedoeld om boetes te voorkomen, maar om mensenlevens te sparen.
omhoog? de boetes zijn al absurd en ik betaal al voor 4 bijstandsmensen. vink wel genoeg eigenlijk.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:12 schreef ouderejongere het volgende:
Alhoewel ik een communist ben denk ik dat het weinig zin heeft dit in te voeren. Iemand met een laag inkomen verplaatst zich niet met de auto en 95% van alle boetes worden aan automobilisten uitgedeeld. Beter kunnen de boetes voor iedereen omhoog, anders zoals ik al eerder aangaf zal elke auto ofwel op het laagste inkomen binnen het gezin worden ingeschreven, of ouderwets, de katvanger, de rijke betaalt een arme geld om die dan de auto op zijn naam te hebben staan.
Mijn punt is dat straffen nodig is en een geldboete voor een millionair geen straf is. Die stuurt gewoon de acceptgiro op en klaar. Dat is geen straf.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:08 schreef justanick het volgende:
[..]
Blijft de vraag openstaan of jij kunt bewijzen dat het verhogen van verkeersboetes voor de rijken een effect heeft op de verkeersveiligheid. Je hebt deze vraag al meerdere keren gehad in dit topic en keer op keer weiger je te reageren.
Oftewel: je hebt geen bewijs. Anders omschreven klets je dus gewoon uit je nek.
Wat is het doel van dat straffen dan. En waarom. Helpt het wel bij de verkeersveiligheid? De echte overtredingen zijn zwaar; rijbewijs kwijt, strafrecht... Ik zie niet in waarom de bekeuringen die al veel te hoog zijn nog hoger moeten zijn, behalve om afgunstigden tevreden te stellen.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:33 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Mijn punt is dat straffen nodig is en een geldboete voor een millionair geen straf is. Die stuurt gewoon de acceptgiro op en klaar. Dat is geen straf.
Het is de overheid echt niet te doen om de verkeersveiligheid. Het doel is om met zo min mogelijk moeite de burger zoveel mogelijk geld uit de zakken te kloppen.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:33 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat er extra gecontroleerd moet worden op 50 en 80 km/h weggen, omdat daar 60% van de ongelukken gebeuren. En niet op de snelweg inderdaad. Toch moet de overheid ook daar af en toe de wet handhaven.
Hard straffen van hangjongeren heeft geen zin, dit zorgt alleen voor meer frustratie en vercriminalisering. Laten we zorgen voor goed onderwijs, dan neemt de criminaliteit van zelf af.
Hoho, je stelde dat het ten goede zou komen aan de verkeersveiligheid. Ik concludeer dat je daar geen enkel bewijs voor hebt? Verder heb je zo te zien ook geen bewijs voor de stelling dat een miljonair zich niets aantrekt van boetes?quote:Op zondag 30 mei 2010 21:33 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Mijn punt is dat straffen nodig is en een geldboete voor een millionair geen straf is. Die stuurt gewoon de acceptgiro op en klaar. Dat is geen straf.
Ja Piet, linksen zijn jaloers op de geweldige rijke rechtsmensenquote:Op zondag 30 mei 2010 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verbaasd je dat? Dat is met de door links zo geliefde solidariteit en sociale rechtvaardigheid net zo.
Het gaat helemaal niet om eerlijk. Het is pure afgunst voor mensen die meer hebben dan anderen. En men is pas gelukkig als alles platgeslagen is. Als er dan niet genoeg werk is, moet dat gedeeld worden natuurlijk.
En wie een verkeersovertreding begaat terwijl hij de bijbehorende boete niet kan betalen, ook.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:54 schreef TomLievense het volgende:
En ik maar denken dat we het over geld boetes hadden. Iedereen die arm is en naar Holland Casino gaat is niet goed bij zijn hoofd.
Ik vind iemand die het wel kan betalen en een verkeersovertreding begaat evengoed niet geod bij zijn hoofd, dat moet niet uitmakenquote:Op zondag 30 mei 2010 22:19 schreef Gia het volgende:
[..]
En wie een verkeersovertreding begaat terwijl hij de bijbehorende boete niet kan betalen, ook.
Geloof je dat echt, dat het alleen is om mensen geld uit de zakken te kloppen.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is de overheid echt niet te doen om de verkeersveiligheid. Het doel is om met zo min mogelijk moeite de burger zoveel mogelijk geld uit de zakken te kloppen.
Hard straffen werkt wel degelijk. Om taakstraffen lachen deze gasten. Dat wordt wel anders als ze eens ´n paar jaar op water en brood worden gezet en als ze worden gekleineerd: dure auto afpakken, scootertje voor hun ogen pletten met een stoomwals, etc...
Zit jij wel eens achter het stuur? Of ben je zo'n met 80 over de rechterrijbaan kruipende (en niet spiegelende) raamlikkende zondagsrijder die een gevaar is op de weg?quote:Op zondag 30 mei 2010 22:27 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ik vind iemand die het wel kan betalen en een verkeersovertreding begaat evengoed niet geod bij zijn hoofd, dat moet niet uitmaken.
Ik rij vrijwel dagelijks.. dank u.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:29 schreef justanick het volgende:
[..]
Zit jij wel eens achter het stuur? Of ben je zo'n met 80 over de rechterrijbaan kruipende (en niet spiegelende) raamlikkende zondagsrijder die een gevaar is op de weg?
net als de talloze posts daarvoor waarin dezelfde vraag werd gesteldquote:Op zondag 30 mei 2010 22:01 schreef justanick het volgende:
Hoho, je stelde dat het ten goede zou komen aan de verkeersveiligheid. Ik concludeer dat je daar geen enkel bewijs voor hebt? Verder heb je zo te zien ook geen bewijs voor de stelling dat een miljonair zich niets aantrekt van boetes?
Wat, 1 meter? Als je serieus dagelijks rijdt kun je niet volhouden dat je zelf nooit een overtreding maakt. Dat is nl volstrekt onmogelijk.quote:
Handhaving van de verkeers- en wegenwet zal leiden tot verbetering van de verkeersveiligheid. Daar ben ik heilig van overtuigd. Het tweede is niet moeilijk, je vroeg me te bewijzen dat een miljonair zich niet aantrekt van een geldboete. Een geldboete betekent dat je als straf geld ontnomen wordt. Als dat 50% van je maandelijkse inkomen is zal dat veel meer indruk maken dan wanneer dat slechts 5% is. Het kan best zijn dat een miljonair bij het zien van de straf beseft dat hij fout is geweest en tot inkeer komt, maar dit heeft dan weinig te maken met het bedrag. Het bedrag zelf zal voor een rijke niet de drijfveer zijn voor verbetering voor armen daarintegen wel omdat het daarbij 50% van zijn maandelijke inkomen is.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:01 schreef justanick het volgende:
[..]
Hoho, je stelde dat het ten goede zou komen aan de verkeersveiligheid. Ik concludeer dat je daar geen enkel bewijs voor hebt? Verder heb je zo te zien ook geen bewijs voor de stelling dat een miljonair zich niets aantrekt van boetes?
En toch rijden niet alle rijke mensen steevast door rood en chronisch te hard. Dus nee, dat heb je niet aangetoond.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:38 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Handhaving van de verkeers- en wegenwet zal leiden tot verbetering van de verkeersveiligheid. Daar ben ik heilig van overtuigd. Het tweede is niet moeilijk, je vroeg me te bewijzen dat een miljonair zich niet aantrekt van een geldboete. Een geldboete betekent dat je als straf geld ontnomen wordt. Als dat 50% van je maandelijkse inkomen is zal dat veel meer indruk maken dan wanneer dat slechts 5% is. Het kan best zijn dat een miljonair bij het zien van de straf beseft dat hij fout is geweest en tot inkeer komt, maar dit heeft dan weinig te maken met het bedrag. Het bedrag zelf zal voor een rijke niet de drijfveer zijn voor verbetering voor armen daarintegen wel omdat het daarbij 50% van zijn maandelijke inkomen is.
Ik hoop dat je hiermee tevreden bent, ik snap natuurlijk dat je hoopt (of jullie hopen, want meerderen hebben er naar gevraagd) op een concreet getal. Een concreet getal of een percentage minder slachtoffers kan ik je niet geven, ik neem aan dat je vooraf ook wel besefte dat dit een onmogelijke vraag is. Zelf het CBR zal dit niet kunnnen door rekenen. Mijn redenatie volgende (cursief) hoop ik te hebben aangetoond dat mijn systeem voor geldboetes beter is dan het huidige.
800 doden zijn er inderdaad 800 te veel. Maar aan jou vervolgens de taak om te bewijzen dat deze 800 doden (en evt. die 18.000 gewonden) veroorzaakt worden:quote:Op zondag 30 mei 2010 20:26 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Hier heb je het bewijs.
[..]
Misschien vind jij 800 doden niet veel, 2/3 van die ongelukken is met personenauto's. Verkeersongelukken
zijn de belangrijkste oorzaken van een onnatuurlijke dood. Dan is het bij ons mischien beter dan in
andere landen, maar dat betekent nog niet dat het goed is.
Het probleem met die redenering is (onder andere) dat je enkel naar het inkomen van iemand wilt kijken als dit voor de rijkere slechter uitpakt. In de andere topics is een gevangenisstraf aan de orde geweest. Vanuit dezelfde redenatie kunnen we concluderen dat rijkere mensen korter in de gevangenis hoeven aangezien zij in kortere tijd veel meer inkomsten mislopen (indien zij een inkomen hebben).quote:Op zondag 30 mei 2010 23:38 schreef TomLievense het volgende:
Handhaving van de verkeers- en wegenwet zal leiden tot verbetering van de verkeersveiligheid. Daar ben ik heilig van overtuigd. Het tweede is niet moeilijk, je vroeg me te bewijzen dat een miljonair zich niet aantrekt van een geldboete. Een geldboete betekent dat je als straf geld ontnomen wordt. Als dat 50% van je maandelijkse inkomen is zal dat veel meer indruk maken dan wanneer dat slechts 5% is. Het kan best zijn dat een miljonair bij het zien van de straf beseft dat hij fout is geweest en tot inkeer komt, maar dit heeft dan weinig te maken met het bedrag. Het bedrag zelf zal voor een rijke niet de drijfveer zijn voor verbetering voor armen daarintegen wel omdat het daarbij 50% van zijn maandelijke inkomen is.
quote:Op zondag 30 mei 2010 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja Piet, linksen zijn jaloers op de geweldige rijke rechtsmensenEn leer eens fatsoenlijk schrijven.
[*] 275 dagen na dato lijkt me het toch interessant om dit topic weer op te graven.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:01 schreef waht het volgende:
[..]
Het probleem met die redenering is (onder andere) dat je enkel naar het inkomen van iemand wilt kijken als dit voor de rijkere slechter uitpakt. In de andere topics is een gevangenisstraf aan de orde geweest. Vanuit dezelfde redenatie kunnen we concluderen dat rijkere mensen korter in de gevangenis hoeven aangezien zij in kortere tijd veel meer inkomsten mislopen (indien zij een inkomen hebben).
Maar daar sta je natuurlijk niet voor. Alleen als het voor de rijkere slechter uitpakt dan voor de armere ben je bereid om naar een bepaalde eigenschap (zoals inkomen) van een persoon te kijken om de boete of strafmaat te bepalen.
Het is een leuke discussie maar ik val in herhaling.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Zeeland het volgende:
[..]
[*] 275 dagen na dato lijkt me het toch interessant om dit topic weer op te graven.
Waht, je moet toch toegeven dat kortere straffen voor mensen met een drukke baan geen serieus plan is. Bovendien is dit echt geen plan om even wat geld binnen te harkenvan de rijken en het aan de armen te geven. Het gaat mij om het feit dat straffen proportioneel moet zijn en dat is het niet wanneer je 10 minuten moet werken om je straf te betalen.
Ok. Ten eerste werken de huidige 'absolute' straffen naar behoren. Er is immers geen significant probleem met rijken die het verkeer onveiliger maken. Dus waarom geloof je niet in de werking van de huidige manier van straffen als deze aangetoond heeft te werken?quote:Ik geloof in proportioneel straffen en de werking daarvan.
Hoezo werkt het daar? Zij hebben daar relatief meer verkeersdoden dan NL.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:12 schreef betyar het volgende:
Wat mij in dit topic opvalt is dat de "rechtse" mensen wel alle voordelen die rijk toekomt in andere landen overnemen, ook willen ze de nadelen voor de minder bedeelde overnemen,maar zodra iets negatiefs voor de rechtse mens uit hun voorbeeld landen komt kan het opeens niet en is het oneerlijk.
Als is gebleken dat het in Finland of Zwitserland zou werken waarom zou het hier niet werken?
Het is een vorm van klassenjustitie maar dat zijn we in Nederland wel voortaan aan gewend. Dus conclusie: ik zie het probleem niet om het eens een keer een paar maanden te testen.
Wie haalt er nu weer de verkeersdoden bij? Ik niet, daar gaat het nl. helemaal niet om.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:20 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoezo werkt het daar? Zij hebben daar relatief meer verkeersdoden dan NL.
Per 100.000 inwoners, NL 4,1, CH 4,7 en FL 6,5 Bron
Ik, TS heeft het over verkeersveiligheid. Dat rijken een daar een loopje mee nemen omdat ze het toch wel kunnen betalen. De statistieken wijzen dat niet uit.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Wie haalt er nu weer de verkeersdoden bij? Ik niet, daar gaat het nl. helemaal niet om.
TS heeft het over dat personen met een rijk gevulde portefeuille minder voelt van een verkeersboete dus ook meer "schijt" heeft aan de voor hem relatief lage boete en daardoor mischien wel vaker verkeersovertredingen begaat daar kan ik wel bij inkomen dat dat speelt. Je ziet het bijvoorbeeld ook soms op tv bij die programma's blik op de weg of wegmisbruikers. Ga niet om een bron of link vragen want ik ga echt niet alle afleveringen doorspitten op uitzending gemist voor je.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik, TS heeft het over verkeersveiligheid. Dat rijken een daar een loopje mee nemen omdat ze het toch wel kunnen betalen. De statistieken wijzen dat niet uit.
Wat beschouw jij dan als "werken"
Ik kijk ook die programma's maar dat kan ik toch moeilijk als bron zien. Ook voor hen wordt geselecteerd op sensatie en het zoveelste lease Golfie wat knikkend de boete aanneemt is niet zo interessant voor tv. Een Ferrari daarentegen wel, maar ook een klusbus met een dorpsgek etc. etc.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:33 schreef betyar het volgende:
[..]
TS heeft het over dat personen met een rijk gevulde portefeuille minder voelt van een verkeersboete dus ook meer "schijt" heeft aan de voor hem relatief lage boete en daardoor vaker verkeersovertredingen begaat daar kan ik wel bij inkomen dat dat speelt. Je ziet het bijvoorbeeld ook soms op tv bij die programma's blik op de weg of wegmisbruikers. Ga niet om een bron of link vragen want ik ga echt niet alle afleveringen doorspitten op uitzending gemist voor je.
Daarnaast begin jij over veiligheid en doden terwijl dat niet in de TT of de laatste post van TS staat. Dus hoe jij daar aankomt snap ik effe niet. (Of ik moet er over heen lezen).
Afgunst is geen goede reden om werkende wetgeving te veranderen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Op papier een goed idee, maar moeilijk uitvoerbaar lijkt me. Een of andere bal die met 230 geflitst wordt in zijn Porsche 911, kan best meer betalen dan de standaard boete.
Maar de straf maakt dus wel genoeg indruk op rijken, want ze houden zich aan de regels!!!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:31 schreef Zeeland het volgende:
Wanneer een straf op sommige mensen minder indruk maakt is dat niet goed. Dat kan ook nooit goed zijn voor de handhaving is dan mijn redenering.
Tja, dan ga ik met waht mee:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:47 schreef Zeeland het volgende:
Tjiptjop, het gaat me vooral om het principe van geldstraffen. Toevallig zijn dat vooral verkeesboetes, maar het gaat me niet uitlsuitend om verkeersveiligheid.
Zelf zie ik boetes vooral om een bepaald doel te halen, zoals verkeersveiligheid bij verkeersboetes. Ik vind het onwenselijk om naast inkomstenbelasting ook nog eens inkomenspolitiek te bedrijven bij overtredingen.quote:Naast dus afgunst, een gevoel van onrechtvaardigheid, een noodzaak om staatsinkomsten te verhogen, en dergelijke redenen.
Je stelt wel zou makkelijk dat dat zo is, maar ik ben daar nog niet zo zeker van. Ik merk aan de meer vermogende kennissen (vooral vrienden van mijn vader) dat zij minder moeite hebben met een geldboete. Dit kan nooit goed zijn voor de handhaving.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:44 schreef waht het volgende:
[..]
Maar de straf maakt dus wel genoeg indruk op rijken, want ze houden zich aan de regels!!!
Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?
quote:Rijken rijden harder
Van de mensen die minder dan 1.500 euro netto per maand verdienden, reed 37 procent wel eens sneller dan 130 kilometer per uur. De helft van de automobilisten die maandelijks meer dan 2500 euro op hun salarisstrook zien staan, overtreedt geregeld de maximumsnelheid. Het onderzoeksbureau TNS Infratest ondervroeg ruim duizend automobilisten voor een website voor tweedehandsauto's.
Bron: Zibb.nl
Ja ik zag het ook. Er stond o.a. dat rijken zich minder aantrokken van benzineverbruik. Wat niet opmerkelijk is.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:53 schreef tjoptjop het volgende:
lol, pas je nou zelf het bericht aan in een edit
Ja dat kwam hem vast niet goed uit ofzoquote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:55 schreef waht het volgende:
[..]
Ja ik zag het ook. Er stond o.a. dat rijken zich minder aantrokken van benzineverbruik. Wat niet opmerkelijk is.
Verkeersveiligheid en verkeersongelukken hebben natuurlijk te maken met elkaar, ik denk niet dat er statistieken zijn die aangeven dat er inkomensafhankelijk gezien meer slachtoffers te betreuren zijn in het verkeer.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik kijk ook die programma's maar dat kan ik toch moeilijk als bron zien. Ook voor hen wordt geselecteerd op sensatie en het zoveelste lease Golfie wat knikkend de boete aanneemt is niet zo interessant voor tv. Een Ferrari daarentegen wel, maar ook een klusbus met een dorpsgek etc. etc.
Verkeersveiligheid en verkeersovertredingen lijken me toch wel een redelijke relatie te hebben. Is dat het niet zo, dan is deze discussie sowieso onzinnig. Tenzij het louter is om de rijken te pakken.
TS stelt dat rijken makkelijker overtredingen begaan omdat ze het makkelijker kunnen betalen. Dan lijkt verkeersslachtoffer statistiek mij daar een prima meetmiddel voor.
Maar als je wat anders hebt, schroom niet.
Geen idee, maar een mogelijk vermoeden is natuurlijk geen reden om zoiets in te voeren. Ik rij voor m'n werk geregeld in de buurt van Aerdenhout/Bloemendaal/Haarlem, wat toch wel een rijk gebied is en ik merk daar niets van asocialer of onveiliger rijden dan in, ik noem maar wat, Zaandam of Purmerend.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Verkeersveiligheid en verkeersongelukken hebben natuurlijk te maken met elkaar, ik denk niet dat er statistieken zijn die aangeven dat er inkomensafhankelijk gezien meer slachtoffers te betreuren zijn in het verkeer.
Als jij die wilt hebben moet je denk ik de Hond bellen of zo.
Het zou gewoon best kunnen dat mensen zich een tweede keer bedenken om die snelheidsovertreding te begaan of om dat "net niet" oranje stoplicht toch mee te nemen.
Denk jij niet?
Nee, het was niet relevant voor mijn betoog. Jemig, dat begrijpen jullie toch wel. Of jullie willen de inhoud ervan ontwijken, dat begrijp ik natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja dat kwam hem vast niet goed uit ofzo
Groot gelijkquote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:59 schreef betyar het volgende:
Maar ik ga lekker pitten!!!Morgen aan het bier![]()
![]()
![]()
Dus dit onderzoek zegt dat in Duitsland 37% van armen wel eens te hard rijd en 50% van rijken. Dat is een verschil maar zit in dezelfde ordegrootte. Is er bovendien sprake van meer onveiligheid door rijkere weggebruikers dan door armere? Is het ook zo dat rijkere weggebruikers meer ongelukken veroorzaken? Dat is allemaal niet aangetoond.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:52 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je stelt wel zou makkelijk dat dat zo is, maar ik ben daar nog niet zo zeker van. Ik merk aan de meer vermogende kennissen (vooral vrienden van mijn vader) dat zij minder moeite hebben met een geldboete. Dit kan nooit goed zijn voor de handhaving.
[..]
Dat stukje was natuurlijk wel relevant omdat het aangaf een Duits onderzoek te zijn, daarnaast is het stukje wat je wel poste nogal tendentieus geschreven. Want in feite komt het er op neer dat van de mensen met een inkomen onder 1500 37% wel eens te hard reed en mensen met een inkomen van ¤2500+ 50%. Nou nou wat een wereldschokkend verschil (en waar is de groep 1500-2500?). Heb je een link naar het gehele onderzoek?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:57 schreef Zeeland het volgende:
Dat stukje was niet relevant, maar jullie duiken weg. Ga in op de inhoud van het bericht.
Het gaat niet (direct) om het aantal slachtoffers. Het gaat om het handhaven van de wet en zoals we nu hebben gelezen rijden rijken vaker te hard dan armen. Blijkbaar werkt een geldboete minder op de armen, dus moet het anders.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:03 schreef waht het volgende:
[..]
Dus dit onderzoek zegt dat in Duitsland 37% van armen wel eens te hard rijd en 50% van rijken. Dat is een verschil maar zit in dezelfde ordegrootte. Is er bovendien sprake van meer onveiligheid door rijkere weggebruikers dan door armere? Is het ook zo dat rijkere weggebruikers meer ongelukken veroorzaken? Dat is allemaal niet aangetoond.
Tevens is Duitsland met haar autobahn en auto-industrie uiteraard anders dan Nederland.
edit: En ik ga ook pitten, lees morgen de reactie wel.![]()
Zorg dat je rijk wordt, hoef je ook niet te janken om een handjevol rijkeren die af en toe wat harder rijden als het je niet om slachtoffers gaat. Bij jou gaat het gewoon om ordinaire jaloezie zoals bij de meeste voorstanders van klassejustitie.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:49 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Het gaat niet (direct) om het aantal slachtoffers. Het gaat om het handhaven van de wet en zoals we nu hebben gelezen rijden rijken vaker te hard dan armen. Blijkbaar werkt een geldboete minder op de armen, dus moet het anders.
En 50% is groter dan 37%, dat is 35% meer.
Het gaat wel om het aantal slachtoffers. Het kan mij niets schelen hoe vaak iemand te hard rijdt, het gaat erom of dat onveilig of veilig gebeurt. Misschien rijden die rijken wel alleen op de snelweg te hard en die armen alleen binnen de bebouwde kom. Misschien rijden die rijken in duurdere auto's met allerlei snufjes die het veiliger maken te hard en de armen in goedkope auto's die op de snelweg alle kanten op zwiepen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:49 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Het gaat niet (direct) om het aantal slachtoffers. Het gaat om het handhaven van de wet en zoals we nu hebben gelezen rijden rijken vaker te hard dan armen. Blijkbaar werkt een geldboete minder op de armen, dus moet het anders.
En 50% is groter dan 37%, dat is 35% meer.
Alsof dat gaat gebeurenquote:Op zondag 6 maart 2011 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft al iemand aangetoond dat er een verband is tussen de hoeveelheid verkeersovertredingen en inkomen?
Dit lijkt in dit topic een vrij algemene gedachte te zijn van de voorstanders van deze maatregel en dat laat ook weer zien hoe diep triest de disscussie hier isquote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Wie haalt er nu weer de verkeersdoden bij? Ik niet, daar gaat het nl. helemaal niet om.
Iemand die zwart werkt en geen uitkering trekt, hoeft dan helemaal niets meer te betalen? Hoe ga je dit doen met buitenlandse weggebruikers? Is een overtreding erger als die wordt gemaakt door iemand die een ton salaris heeft dan wanneer diezelfde overtreding wordt gemaakt door een of andere pauper?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:40 schreef TomLievense het volgende:
In Nederland kennen we het systeem van vaste prijzen voor verkeersovertredingen.
Naar mijn mening is dit niet het beste systeem, neem het volgende voorbeeld:
Iemand haalt in over een verdrijvingsvlak, dit betekent een boete van ¤250. Voor iemand met het
minimumloon betekent dit iets meer 4 daglonen. Voor iemand die de Balkenende-norm verdient is dit
minder dan een dag werken.
De meer vermogenden zullen geen nacht wakker liggen van z'n verkeersboete, mijn stelling
is dat een geldboete ook echt een straf moet zijn. Daarom stel ik voor geldboetes uit te drukken in
daglonen, zodat geldboetes voor iedereen een straf is.
Ik heb even dat eerder door jou aangehaalde onderzoek opgezocht en kwam het officiele persbericht van de opdrachtgever tegen. Mooi ook dat jij dit originele bericht:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:49 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Het gaat niet (direct) om het aantal slachtoffers. Het gaat om het handhaven van de wet en zoals we nu hebben gelezen rijden rijken vaker te hard dan armen. Blijkbaar werkt een geldboete minder op de armen, dus moet het anders.
En 50% is groter dan 37%, dat is 35% meer.
Weet te reduceren totquote:Wer weniger verdient, fährt langsamer auf der Autobahn
Berlin/Dreilinden, 27. Februar 2007 – Autofahrer mit niedrigem Einkommen fahren auf Deutschlands Autobahnen langsamer als wohlhabende Autobesitzer. Und obwohl mehr als die Hälfte der Autofahrer schneller als Richtgeschwindigkeit fährt, sind rund 87 Prozent der Führerscheininhaber für ein generelles Tempolimit. Dies ergab eine vom Internet-Fahrzeugmarkt mobile.de beauftragte repräsentative Umfrage mit TNS Infratest.
Während nur 37 Prozent der Befragten mit einem Haushaltsnettoeinkommen unter 1.500 Euro schneller als 130 Stundenkilometer fahren, geben reiche Autofahrer mehr Gas auf Deutschlands Autobahnen: 64,3 Prozent der Fahrzeughalter mit einem Nettoeinkommen von über 2.500 Euro fahren demnach schneller als die Richtgeschwindigkeit und achten weniger auf ihren Spritverbrauch und die damit steigende Umweltbelastung.
Weiterhin hat die mobile.de Studie ergeben, dass im Bundesdurchschnitt mit 52,2 Prozent mehr als die Hälfte der Autofahrer schneller als die Richtgeschwindigkeit von 130 km/h fährt. Trotzdem sind rund 87 Prozent für ein gesetzliches Tempolimit auf der Autobahn. Jeder dritte Autofahrer (33,1 Prozent) plädiert dabei für eine Geschwindigkeitsbegrenzung von 140 km/h.
Junge Autofahrer rasen übrigens am schnellsten: 22,5 Prozent der befragten 18- bis 29-Jährigen brettern bevorzugt mit über 160 Stundenkilometer über die Autobahn. Im Schnitt tun dies lediglich 9,1 Prozent. Überraschend ist, dass nicht diese jungen Autofahrer, sondern die 50- bis 59-Jährigen mit 18,2 Prozent die größte Gegnergruppe eines Tempolimits sind.
Mehr Informationen zur mobile.de Umfrage halten wir gern auf Anfrage bereit.
Umfragebedingungen
Die hier genannten Zahlen sind das Ergebnis einer Studie des Meinungsforschungsinstituts TNS Infratest im Auftrag von mobile.de. Der Befragungszeitraum war zwischen dem 9. Und 13. Februar 2007. Es wurden hierbei insgesamt 1.002 Personen ab 18 Jahren befragt, die einen Führerschein besitzen.
Über mobile.de
mobile.de ist mit über 32 Mio. Besuchen pro Monat der reichweitenstärkste Internet-Fahrzeugmarkt in Deutschland (IVW 01/2007) und gehört zu den Top zehn Internet-Seiten unter den von der IVW gemessenen Angeboten. Allein in Deutschland stehen den Nutzern mehr als 1 Mio. Fahrzeuge zur Auswahl (Stand: Februar 2007). Das Angebot von mobile.de richtet sich sowohl an Privatkunden als auch an Fahrzeughändler. In Deutschland nutzen zirka 28.200 Händler mobile.de. Seit September 2006 firmiert mobile.de unter dem Namen „mobile.de & eBay Motors GmbH“. Das Unternehmen beschäftigt 113 Mitarbeiter am Standort Dreilinden/Berlin.
http://cms.mobile.de/de/p(...)7_pi_tempolimit.html
Dus als je al een conclusie uit het onderzoek wilt trekken moet je jongeren hoger gaan beboetenquote:Rijken rijden harder
Van de mensen die minder dan 1.500 euro netto per maand verdienden, reed 37 procent wel eens sneller dan 130 kilometer per uur. De helft van de automobilisten die maandelijks meer dan 2500 euro op hun salarisstrook zien staan, overtreedt geregeld de maximumsnelheid. Het onderzoeksbureau TNS Infratest ondervroeg ruim duizend automobilisten voor een website voor tweedehandsauto's.
Bron: Zibb.nl
Ben je rijk als je meer dan ¤ 2.500 netto op je salarisstrook hebt staan? Maakt het ook niet meer uit of je thuis bij je ouders woont of een gezin met 3 kinderen te onderhouden hebt?quote:Op zondag 6 maart 2011 13:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb even dat eerder door jou aangehaalde onderzoek opgezocht en kwam het officiele persbericht van de opdrachtgever tegen. Mooi ook dat jij dit originele bericht:
[..]
Weet te reduceren tot
[..]
Dus als je al een conclusie uit het onderzoek wilt trekken moet je jongeren hoger gaan beboeten
Ik heb dit topic met opzet aan mij voorbij laten gaan. De reden? Een bolwerk van afgunst. Na verloop van tijd heb ik toch maar weer een gokje gewaagd, en helaas; wat een azijnlucht stijgt er op zeg.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:57 schreef Zeeland het volgende:
Dat stukje was niet relevant, maar jullie duiken weg. Ga in op de inhoud van het bericht.
Ja ook zoiets, 2500+ is idd niet rijk. Bij 50000+ per maand komen we ergens.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben je rijk als je meer dan ¤ 2.500 netto op je salarisstrook hebt staan? Maakt het ook niet meer uit of je thuis bij je ouders woont of een gezin met 3 kinderen te onderhouden hebt?
Natuurlijk gaat het om de slachtoffers, maar (verkeers)regels zijn er om mensen te beschermen. Dat is de reden dat wij ze handhaven en een 'daglonensysteem' is volgens mij een betere manier om dat te doen. En je stelt dat 'rijken' misschien wel veel harder rijden op de snelweg en 'armen' binnen de bebouwde kom. Die stelling raakt kan nog wal aangezien je in die verschillende situatie een totaal verschillende bekeuring krijgt. Hardrijden op de snelweg is een andere overtreding dan hardrijden binnen de bebouwde kom, totaal niet vergelijkbaar.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:14 schreef waht het volgende:
[..]
Het gaat wel om het aantal slachtoffers. Het kan mij niets schelen hoe vaak iemand te hard rijdt, het gaat erom of dat onveilig of veilig gebeurt. Misschien rijden die rijken wel alleen op de snelweg te hard en die armen alleen binnen de bebouwde kom. Misschien rijden die rijken in duurdere auto's met allerlei snufjes die het veiliger maken te hard en de armen in goedkope auto's die op de snelweg alle kanten op zwiepen.
Je hebt dus niets aangetoond met dat onderzoek uit Duitsland en alles wijst erop dat dit een simpele extra belasting op de rijken is, puur omdat ze rijk zijn en dat maakt ze schuldig.
Waar het me om te doen is heb ik aangegeven en dat is niet nivellering. Een beetje nivellering ben ik geen tegenstander van zoals je vast al wist, maar dat wil ik niet op deze manier bereiken.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb dit topic met opzet aan mij voorbij laten gaan. De reden? Een bolwerk van afgunst. Na verloop van tijd heb ik toch maar weer een gokje gewaagd, en helaas; wat een azijnlucht stijgt er op zeg.
Zeg nou eens eerlijk; is het je te doen om het nivelleren, of ben een echte moraalridder?
Trolletje.quote:Voorts werkt je afbeelding ook niet echt in je voordeel. ik krijg er uitslag van.
Rijkste 30% betaalt 92% van de inkomstenbelasting. Dat zijn de cijfers.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:56 schreef mlg het volgende:
Tenminste, als de cijfers kloppen dat de rijke 50% van de bevolking 93% van alle belastingen betalen.
En moet je dan naar het inkomen kijken? Zo ja, waarom denk jij dat?quote:Op zondag 6 maart 2011 17:57 schreef Zeeland het volgende:
Het gaat me puur om de component van proportioneel straffen.
Aaarggh, die cijfers kunnen het daglicht niet verdragen.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Rijkste 30% betaalt 92% van de inkomstenbelasting. Dat zijn de cijfers.
Simpel.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
En moet je dan naar het inkomen kijken? Zo ja, waarom denk jij dat?
Hoe iemand een (geld-)straf ervaart is niet af te lezen aan het inkomen. Maar als jij daar anders over denkt hoor ik het graag van je.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:14 schreef Zeeland het volgende:
Een straf die je nauwelijks voelt is niet proportioneel en een staf die nauwelijks is te betalen ook niet, dus vind ik het beter om geldboetes op het inkomen af te stemmen.
Welke straf je ook geeft, het zal altijd door elk individu anders ervaren worden. Ik durf best te stellen dat iemand met een inkomen van 3 ton minder moeite heeft met een straf van twee tientjes. Hoe iemand zijn straf ervaart is niet (volledig) af te lezen uit het inkomen, maar het geeft wel een goede indicatie.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe iemand een (geld-)straf ervaart is niet af te lezen aan het inkomen. Maar als jij daar anders over denkt hoor ik het graag van je.
quote:Niet te betalen is geen reden. If you can't do the time, don't do the crime... (nog afgezien van het feit dat rechters een straf kunnen matigen als je een laag inkomen hebt, dus er is op dit punt geen verandering nodig).
Dat geeft helemaal geen goede indicatie. Hoe kom je daarbij? Onderbouw het eens anders dan met "het is zo omdat ik het denk".quote:Op zondag 6 maart 2011 18:27 schreef Zeeland het volgende:
Welke straf je ook geeft, het zal altijd door elk individu anders ervaren worden. Ik durf best te stellen dat iemand met een inkomen van 3 ton minder moeite heeft met een straf van twee tientjes. Hoe iemand zijn straf ervaart is niet (volledig) af te lezen uit het inkomen, maar het geeft wel een goede indicatie.
Dat is onzinnig. Het enkele feit dat je het kan betalen maakt niet dat het niet als straf wordt ervaren. Je zit een beetje vast in je gedachte en hebt kennelijk niet echt zin om er over na te denken.quote:De wet is er juist voor iedereen, ook voor de mensen die hun boete best kunnen betalen.
If you can do the time, do the crime... is de leus die nu van toepassing is.
Ik ken bijna niemand die zo pissig kan zijn om een boete dan mijn vrouw. En die heeft best een aardig inkomen (...). Waarom heb je het overigens over vermogende kennissen, want vermogen en inkomen staan los van elkaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:52 schreef Zeeland het volgende:
Ik merk aan de meer vermogende kennissen (vooral vrienden van mijn vader) dat zij minder moeite hebben met een geldboete.
Dat is geen onderzoek, Zeeland heeft een gaar persberichtje lopen manipuleren. Het daadwerkelijke onderzoek toonde aan dat op de Duitse Autobahn 52% van de mensen met een inkomen van ¤2500+ geregeld boven de adviessnelheid (130) rijdt tegen 37% van de mensen met een inkomen van ¤1500-quote:Op zondag 6 maart 2011 18:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken bijna niemand die zo pissig kan zijn om een boete dan mijn vrouw. En die heeft best een aardig inkomen (...). Waarom heb je het overigens over vermogende kennissen, want vermogen en inkomen staan los van elkaar.
Ten aanzien van onderzoek rijke mensen rijden harder:
Ligt dat aan de boetes dan? Of zou het te maken kunnen hebben met "meer km's rijden, snellere auto's, enz."?
Lastig, lastig... Kom nou, je kunt toch ook bedenken dat een straf van 160 euro voor een milionair peanuts is. Daar hoeft geen wetenschap aan te pas te komen hoor.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat geeft helemaal geen goede indicatie. Hoe kom je daarbij? Onderbouw het eens anders dan met "het is zo omdat ik het denk".
Het kan ook makkelijk als géén straf worden ervaren. Een vriend van mijn vader pakt altijd op dezelfde plaats een bekeuring voor te hard rijden, behalve als hij achter een andere auto rijdt. Oké, toegegeven dat hij dat waarschijnlijk een beetje overdreven heeft.quote:Dat is onzinnig. Het enkele feit dat je het kan betalen maakt niet dat het niet als straf wordt ervaren. Je zit een beetje vast in je gedachte en hebt kennelijk niet echt zin om er over na te denken.
Voorlopig heb ik alleen nog een these, maar ik geloof wel degelijk in die these. Misschien moet er eens een uitgebreide enquête komen om dit te onderzoeken. Ik geloof namelijk ook niet dat het huidige systeem voor elke overtreder even erg is.quote:Ik verneem graag objectief toetsbare redenen om het inkomen leidend te laten zijn. Daarna kunnen we die honderden miljoenen eventueel uitgeven om dit plan uit te voeren...
Er stond gewoon maximumsnelheid in het berichtje en geen adviessnelheid.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is geen onderzoek, Zeeland heeft een gaar persberichtje lopen manipuleren. Het daadwerkelijke onderzoek toonde aan dat op de Duitse Autobahn 52% van de mensen met een inkomen van ¤2500+ geregeld boven de adviessnelheid (130) rijdt tegen 37% van de mensen met een inkomen van ¤1500-
Dat is wel een eerlijk systeem. Maar dan ook: overtreding voor de eerste boete binnen is: bedrag x .5 en geen extra proeftijdquote:Op zondag 6 maart 2011 18:40 schreef DemonRage het volgende:
Voorbeeldje van een leuker boetesysteem, waarbij herhalende overtreders steeds dieper in de buidel moeten tasten.
Neem bijvoorbeeld een boete van ¤ 100,-
Iemand begaat een overtreding: ¤ 100,- boete + 3 maanden proeftijd.
Overtreding binnen die proeftijd: ¤ 100,- x1.5 = ¤ 150,- boete + nog eens 3 maanden proeftijd.
proeftijd loopt dus af 6 maanden vanaf de eerste overtreding
Overtreding binnen die proeftijd: ¤ 150,- x1.5 = ¤ 225,- boete + nog eens 3 maanden proeftijd.
proeftijd loopt dus af 9 maanden vanaf de eerste overtreding
enz.
Buiten de proeftijd is de boete gewoon weer ¤ 100,- en begint het opnieuw.
Dan moet je beter je bronnen raadplegen en niet gaan verwijten dat wij duiken. Maar goed, wat is je reactie erop?quote:Op zondag 6 maart 2011 18:50 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Er stond gewoon maximumsnelheid in het berichtje en geen adviessnelheid.
Je verdraait de zaak. Het gaat niet over adviessnelheiden, maar gewoon over maximumsnelheiden. Tja, moet ik er dan nog verder op reageren?quote:Op zondag 6 maart 2011 18:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dan moet je beter je bronnen raadplegen en niet gaan verwijten dat wij duiken. Maar goed, wat is je reactie erop?
Gastquote:Op zondag 6 maart 2011 18:56 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je verdraait de zaak. Het gaat niet over adviessnelheiden, maar gewoon over maximumsnelheiden. Tja, moet ik er dan nog verder op reageren?
Omdat ze meer centen hebben!quote:Op zondag 6 maart 2011 17:56 schreef mlg het volgende:
Waarom zou je uberhaupt willen dat rijken een hogere boete betalen?
Je hebt gelijk, mijn vertaalde persbericht was niet correct.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gastjij bent degene die met foutieve info (en nog manipuleren ook) aankomt en vervolgens vervolgens mij beschuldigen van draaien
Lees anders gewoon Daglonensysteem voor geldboetes eens
Leuk dat je de taal kent, maar het land en de cultuur dus niet. In Duitsland geldt geen maximumsnelheid op de Autobahn, iemand die minder geld heeft rijdt daar langzamer om te besparen op brandstof, niet op verkeersboetes.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb even dat eerder door jou aangehaalde onderzoek opgezocht en kwam het officiele persbericht van de opdrachtgever tegen. Mooi ook dat jij dit originele bericht:
[..]
Weet te reduceren tot
[..]
Dus als je al een conclusie uit het onderzoek wilt trekken moet je jongeren hoger gaan beboeten
Aha! Hij liegt om zijn punt te maken. Dat is doorgaans een teken dat je het verkeerd ziet.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:41 schreef tjoptjop het volgende:
Dat is geen onderzoek, Zeeland heeft een gaar persberichtje lopen manipuleren. Het daadwerkelijke onderzoek toonde aan dat op de Duitse Autobahn 52% van de mensen met een inkomen van ¤2500+ geregeld boven de adviessnelheid (130) rijdt tegen 37% van de mensen met een inkomen van ¤1500-
Ik loog niet, maar ik heb een bron gepost die niet correct was. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aha! Hij liegt om zijn punt te maken. Dat is doorgaans een teken dat je het verkeerd ziet.
Nou weet ik aardig hoe een miljonair zich voelt als hij een boete krijgt... En laat ik je vertellen: het blijft zuur geld. Als ik een boete krijg van 30 euro had ik daar een Blu-ray voor kunnen kopen. Als een ander een boete krijgt van 30 euro had hij daar een Blu-ray voor kunnen kopen.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:46 schreef Zeeland het volgende:
Lastig, lastig... Kom nou, je kunt toch ook bedenken dat een straf van 160 euro voor een milionair peanuts is. Daar hoeft geen wetenschap aan te pas te komen hoor.
Het lijkt mij vooral onzin, of hij is een enorme idioot. Ik ken overigens een man die ook de ene na de andere boete pakt op de A13 (80 km/u deel). Bepaald niet rijk (integendeel), wel hardleers.quote:Het kan ook makkelijk als géén straf worden ervaren. Een vriend van mijn vader pakt altijd op dezelfde plaats een bekeuring voor te hard rijden, behalve als hij achter een andere auto rijdt. Oké, toegegeven dat hij dat waarschijnlijk een beetje overdreven heeft.
Dat laatste lijkt mij duidelijk, want het is dus een illusie dat iedereen een straf even zwaar zal ervaren. Maar dat inkomen daar iets over zegt is onzin.quote:Voorlopig heb ik alleen nog een these, maar ik geloof wel degelijk in die these. Misschien moet er eens een uitgebreide enquête komen om dit te onderzoeken. Ik geloof namelijk ook niet dat het huidige systeem voor elke overtreder even erg is.
Maar iemand vertelde mij dat ook dan het niet eerlijk is. Ik kon nl. een chauffeur betalen, dus ik had er geen last van...quote:Op zondag 6 maart 2011 18:53 schreef ooge het volgende:
en als ze het echt te bont maken dan kost het ook hun het rijbewijs wat ze vaak nog harder nodig hebben als armen.
Of op een vennootschap. Minder dubieus, maar werkt net zo goed!quote:Op zondag 6 maart 2011 19:12 schreef ouderejongere het volgende:
Een rijke laat gewoon zijn auto op naam van een katvanger zetten.
Nou, voordeel van de twijfel dan maar. Maar ook als het onderzoek kloppend was geweest was het geen onderbouwing geweest van hetgeen jij meent dat het onderbouwde...quote:Op zondag 6 maart 2011 19:54 schreef Zeeland het volgende:
Ik loog niet, maar ik heb een bron gepost die niet correct was. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.
Ik heb overigens helemaal niets gemanipuleerd.
Persoon A zal tot de conclusie komen om even geen blu-ray te kopen, omdat hij er geen geld voor heeft (door de boete). Persoon B zal er niet van wakker liggen en gewoon een blu-ray kunnen kopen (immers geld zat, de bekeuring was slechts een fractie van zijn inkomen). Het geeft niet dat Persoon A even geen blu-ray kan kopen, het is geen eerste levensbehoefte.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou weet ik aardig hoe een miljonair zich voelt als hij een boete krijgt... En laat ik je vertellen: het blijft zuur geld. Als ik een boete krijg van 30 euro had ik daar een Blu-ray voor kunnen kopen. Als een ander een boete krijgt van 30 euro had hij daar een Blu-ray voor kunnen kopen.
Hé verdomd... precies hetzelfde!
Voor jou werkt een geldboete dus helemaal niet? Wat zou jou wel van gedrag kunnen doen veranderen? Wat zou volgens jou een betere aanpak zijn dan geldstraffen?quote:Serieus: toen ik student was dacht ik exact hetzelfde over bekeuringen als nu. Het is vervelend. Ik zal mijn gedrag er niet door wijzigen.
Hardleers.quote:Het lijkt mij vooral onzin, of hij is een enorme idioot. Ik ken overigens een man die ook de ene na de andere boete pakt op de A13 (80 km/u deel). Bepaald niet rijk (integendeel), wel hardleers.
zie verhaal over persoon A en persoon B.quote:Dat laatste lijkt mij duidelijk, want het is dus een illusie dat iedereen een straf even zwaar zal ervaren. Maar dat inkomen daar iets over zegt is onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |