abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82116767
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:54 schreef TomLievense het volgende:
..
Jawel, die hebben daar voor gewerkt. Ik plijt voor inkomensafhankelijk straffen niet voor inkomensafhankelijke krentebollen. Dit is puur bedoelt om de afschrikkende werking van een geldstraf te behouden.
Je hebt alleen geen enkele reden om aan te nemen dat het afschrikwekkende effect voor rijken minder is, en dat daarom rijken meer ongevallen veroorzaken.
quote:
...
Voor de laatste keer:
Het gaat me hier over straffen en niet over nivellering, het zo toch raar zijn nivellering te proberen te berijken via verkeersboetes. Toch beschuldigd iedereen me daarvan.
Ja, gek hè Of je probeert een probleem op te lossen wat er niet is (dat rijken meer ongevallen veroorzaken omdat de boetes te laag zijn), óf je wil nivelleren. Zeg het maar, het ene is dom, het ander zum kotzen.
  zondag 30 mei 2010 @ 21:04:29 #102
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82116834
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:50 schreef OldJeller het volgende:
Moeten we het geld dat een armer persoon verliest tijdens gokken in Holland Casino dan maar ook deels teruggeven, omdat zijn verlies in vergelijking met het verlies van een rijke (als het om hetzelfde bedrag gaat) veel groter is?

Nee. Want je weet waar je aan begint. Zo ook met een overtreding.
Met het vergokken van ¤100 breng je geen anderen in gevaar met slecht rijgedrag wel. Goed rijgedrag is niet bedoeld om boetes te voorkomen, maar om mensenlevens te sparen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82116992
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:04 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Met het vergokken van ¤100 breng je geen anderen in gevaar met slecht rijgedrag wel. Goed rijgedrag is niet bedoeld om boetes te voorkomen, maar om mensenlevens te sparen.
Kom je überhaupt wel eens op de weg?
Slecht rijgedrag wordt over het algemeen veroorzaakt door die bejaarden of mensen die af en toe een dagje uitgaan. Ze rijden vaak ~ 90 km/h en kijken totaal niet in hun spiegels, anticiperen niet en hebben lak aan hun medeweggebruikers.
Die mensen die dagelijks naar hun werk gaan en op bepaalde stukken 130 km/h rijden bv zijn zelden een gevaar.
pi_82117039
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:54 schreef TomLievense het volgende:

[..]
En ik maar denken dat we het over geld boetes hadden. Iedereen die arm is en naar Holland Casino gaat is niet goed bij zijn hoofd.
Voor de laatste keer:
Het gaat me hier over straffen en niet over nivellering, het zo toch raar zijn nivellering te proberen te berijken via verkeersboetes. Toch beschuldigd iedereen me daarvan.
Als ze echt arm waren, hadden ze geen auto. Of ze zijn niet goed bij hun hoofd, zoals je het stelt.
pi_82117093
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:04 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Met het vergokken van ¤100 breng je geen anderen in gevaar met slecht rijgedrag wel. Goed rijgedrag is niet bedoeld om boetes te voorkomen, maar om mensenlevens te sparen.
Blijft de vraag openstaan of jij kunt bewijzen dat het verhogen van verkeersboetes voor de rijken een effect heeft op de verkeersveiligheid. Je hebt deze vraag al meerdere keren gehad in dit topic en keer op keer weiger je te reageren.

Oftewel: je hebt geen bewijs. Anders omschreven klets je dus gewoon uit je nek.
  zondag 30 mei 2010 @ 21:12:30 #106
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82117393
Alhoewel ik een communist ben denk ik dat het weinig zin heeft dit in te voeren. Iemand met een laag inkomen verplaatst zich niet met de auto en 95% van alle boetes worden aan automobilisten uitgedeeld. Beter kunnen de boetes voor iedereen omhoog, anders zoals ik al eerder aangaf zal elke auto ofwel op het laagste inkomen binnen het gezin worden ingeschreven, of ouderwets, de katvanger, de rijke betaalt een arme geld om die dan de auto op zijn naam te hebben staan.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_82118077
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:12 schreef ouderejongere het volgende:
Alhoewel ik een communist ben denk ik dat het weinig zin heeft dit in te voeren. Iemand met een laag inkomen verplaatst zich niet met de auto en 95% van alle boetes worden aan automobilisten uitgedeeld. Beter kunnen de boetes voor iedereen omhoog, anders zoals ik al eerder aangaf zal elke auto ofwel op het laagste inkomen binnen het gezin worden ingeschreven, of ouderwets, de katvanger, de rijke betaalt een arme geld om die dan de auto op zijn naam te hebben staan.
omhoog? de boetes zijn al absurd en ik betaal al voor 4 bijstandsmensen. vink wel genoeg eigenlijk.
pi_82118094
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:12 schreef ouderejongere het volgende:
Alhoewel ik een communist ben
...
Offtopic: Echt? Bestaan die nog?
  zondag 30 mei 2010 @ 21:33:44 #109
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82118832
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:08 schreef justanick het volgende:

[..]

Blijft de vraag openstaan of jij kunt bewijzen dat het verhogen van verkeersboetes voor de rijken een effect heeft op de verkeersveiligheid. Je hebt deze vraag al meerdere keren gehad in dit topic en keer op keer weiger je te reageren.

Oftewel: je hebt geen bewijs. Anders omschreven klets je dus gewoon uit je nek.
Mijn punt is dat straffen nodig is en een geldboete voor een millionair geen straf is. Die stuurt gewoon de acceptgiro op en klaar. Dat is geen straf.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82118950
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:33 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Mijn punt is dat straffen nodig is en een geldboete voor een millionair geen straf is. Die stuurt gewoon de acceptgiro op en klaar. Dat is geen straf.
Wat is het doel van dat straffen dan. En waarom. Helpt het wel bij de verkeersveiligheid? De echte overtredingen zijn zwaar; rijbewijs kwijt, strafrecht... Ik zie niet in waarom de bekeuringen die al veel te hoog zijn nog hoger moeten zijn, behalve om afgunstigden tevreden te stellen.
pi_82119970
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:33 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ik vind vooral dat er extra gecontroleerd moet worden op 50 en 80 km/h weggen, omdat daar 60% van de ongelukken gebeuren. En niet op de snelweg inderdaad. Toch moet de overheid ook daar af en toe de wet handhaven.

Hard straffen van hangjongeren heeft geen zin, dit zorgt alleen voor meer frustratie en vercriminalisering. Laten we zorgen voor goed onderwijs, dan neemt de criminaliteit van zelf af.
Het is de overheid echt niet te doen om de verkeersveiligheid. Het doel is om met zo min mogelijk moeite de burger zoveel mogelijk geld uit de zakken te kloppen.

Hard straffen werkt wel degelijk. Om taakstraffen lachen deze gasten. Dat wordt wel anders als ze eens ´n paar jaar op water en brood worden gezet en als ze worden gekleineerd: dure auto afpakken, scootertje voor hun ogen pletten met een stoomwals, etc...
pi_82120951
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:33 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Mijn punt is dat straffen nodig is en een geldboete voor een millionair geen straf is. Die stuurt gewoon de acceptgiro op en klaar. Dat is geen straf.
Hoho, je stelde dat het ten goede zou komen aan de verkeersveiligheid. Ik concludeer dat je daar geen enkel bewijs voor hebt? Verder heb je zo te zien ook geen bewijs voor de stelling dat een miljonair zich niets aantrekt van boetes?
  zondag 30 mei 2010 @ 22:10:46 #113
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_82121630
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verbaasd je dat? Dat is met de door links zo geliefde solidariteit en sociale rechtvaardigheid net zo.
Het gaat helemaal niet om eerlijk. Het is pure afgunst voor mensen die meer hebben dan anderen. En men is pas gelukkig als alles platgeslagen is. Als er dan niet genoeg werk is, moet dat gedeeld worden natuurlijk.
Ja Piet, linksen zijn jaloers op de geweldige rijke rechtsmensen En leer eens fatsoenlijk schrijven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 30 mei 2010 @ 22:19:44 #114
3542 Gia
User under construction
pi_82122266
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:54 schreef TomLievense het volgende:

En ik maar denken dat we het over geld boetes hadden. Iedereen die arm is en naar Holland Casino gaat is niet goed bij zijn hoofd.

En wie een verkeersovertreding begaat terwijl hij de bijbehorende boete niet kan betalen, ook.
  zondag 30 mei 2010 @ 22:27:25 #115
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82122810
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:19 schreef Gia het volgende:

[..]

En wie een verkeersovertreding begaat terwijl hij de bijbehorende boete niet kan betalen, ook.
Ik vind iemand die het wel kan betalen en een verkeersovertreding begaat evengoed niet geod bij zijn hoofd, dat moet niet uitmaken
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is de overheid echt niet te doen om de verkeersveiligheid. Het doel is om met zo min mogelijk moeite de burger zoveel mogelijk geld uit de zakken te kloppen.

Hard straffen werkt wel degelijk. Om taakstraffen lachen deze gasten. Dat wordt wel anders als ze eens ´n paar jaar op water en brood worden gezet en als ze worden gekleineerd: dure auto afpakken, scootertje voor hun ogen pletten met een stoomwals, etc...
Geloof je dat echt, dat het alleen is om mensen geld uit de zakken te kloppen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82122951
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:27 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ik vind iemand die het wel kan betalen en een verkeersovertreding begaat evengoed niet geod bij zijn hoofd, dat moet niet uitmaken.
Zit jij wel eens achter het stuur? Of ben je zo'n met 80 over de rechterrijbaan kruipende (en niet spiegelende) raamlikkende zondagsrijder die een gevaar is op de weg?
  zondag 30 mei 2010 @ 22:34:27 #117
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82123269
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:29 schreef justanick het volgende:

[..]

Zit jij wel eens achter het stuur? Of ben je zo'n met 80 over de rechterrijbaan kruipende (en niet spiegelende) raamlikkende zondagsrijder die een gevaar is op de weg?
Ik rij vrijwel dagelijks.. dank u.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82123578
Ik mis nog het antwoord op deze post, waarschijnlijk heb je er overheen gelezen:
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:01 schreef justanick het volgende:
Hoho, je stelde dat het ten goede zou komen aan de verkeersveiligheid. Ik concludeer dat je daar geen enkel bewijs voor hebt? Verder heb je zo te zien ook geen bewijs voor de stelling dat een miljonair zich niets aantrekt van boetes?
net als de talloze posts daarvoor waarin dezelfde vraag werd gesteld
pi_82125052
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:34 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ik rij vrijwel dagelijks.. dank u.
Wat, 1 meter? Als je serieus dagelijks rijdt kun je niet volhouden dat je zelf nooit een overtreding maakt. Dat is nl volstrekt onmogelijk.
  zondag 30 mei 2010 @ 23:38:04 #120
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82126492
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:01 schreef justanick het volgende:

[..]

Hoho, je stelde dat het ten goede zou komen aan de verkeersveiligheid. Ik concludeer dat je daar geen enkel bewijs voor hebt? Verder heb je zo te zien ook geen bewijs voor de stelling dat een miljonair zich niets aantrekt van boetes?
Handhaving van de verkeers- en wegenwet zal leiden tot verbetering van de verkeersveiligheid. Daar ben ik heilig van overtuigd. Het tweede is niet moeilijk, je vroeg me te bewijzen dat een miljonair zich niet aantrekt van een geldboete. Een geldboete betekent dat je als straf geld ontnomen wordt. Als dat 50% van je maandelijkse inkomen is zal dat veel meer indruk maken dan wanneer dat slechts 5% is. Het kan best zijn dat een miljonair bij het zien van de straf beseft dat hij fout is geweest en tot inkeer komt, maar dit heeft dan weinig te maken met het bedrag. Het bedrag zelf zal voor een rijke niet de drijfveer zijn voor verbetering voor armen daarintegen wel omdat het daarbij 50% van zijn maandelijke inkomen is.

Ik hoop dat je hiermee tevreden bent, ik snap natuurlijk dat je hoopt (of jullie hopen, want meerderen hebben er naar gevraagd) op een concreet getal. Een concreet getal of een percentage minder slachtoffers kan ik je niet geven, ik neem aan dat je vooraf ook wel besefte dat dit een onmogelijke vraag is. Zelf het CBR zal dit niet kunnnen door rekenen. Mijn redenatie volgende (cursief) hoop ik te hebben aangetoond dat mijn systeem voor geldboetes beter is dan het huidige.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82127080
quote:
Op zondag 30 mei 2010 23:38 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Handhaving van de verkeers- en wegenwet zal leiden tot verbetering van de verkeersveiligheid. Daar ben ik heilig van overtuigd. Het tweede is niet moeilijk, je vroeg me te bewijzen dat een miljonair zich niet aantrekt van een geldboete. Een geldboete betekent dat je als straf geld ontnomen wordt. Als dat 50% van je maandelijkse inkomen is zal dat veel meer indruk maken dan wanneer dat slechts 5% is. Het kan best zijn dat een miljonair bij het zien van de straf beseft dat hij fout is geweest en tot inkeer komt, maar dit heeft dan weinig te maken met het bedrag. Het bedrag zelf zal voor een rijke niet de drijfveer zijn voor verbetering voor armen daarintegen wel omdat het daarbij 50% van zijn maandelijke inkomen is.

Ik hoop dat je hiermee tevreden bent, ik snap natuurlijk dat je hoopt (of jullie hopen, want meerderen hebben er naar gevraagd) op een concreet getal. Een concreet getal of een percentage minder slachtoffers kan ik je niet geven, ik neem aan dat je vooraf ook wel besefte dat dit een onmogelijke vraag is. Zelf het CBR zal dit niet kunnnen door rekenen. Mijn redenatie volgende (cursief) hoop ik te hebben aangetoond dat mijn systeem voor geldboetes beter is dan het huidige.
En toch rijden niet alle rijke mensen steevast door rood en chronisch te hard. Dus nee, dat heb je niet aangetoond.
  zondag 30 mei 2010 @ 23:56:53 #122
93664 waht
Mushir
pi_82127152
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:26 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Hier heb je het bewijs.
[..]

Misschien vind jij 800 doden niet veel, 2/3 van die ongelukken is met personenauto's. Verkeersongelukken
zijn de belangrijkste oorzaken van een onnatuurlijke dood. Dan is het bij ons mischien beter dan in
andere landen, maar dat betekent nog niet dat het goed is.
800 doden zijn er inderdaad 800 te veel. Maar aan jou vervolgens de taak om te bewijzen dat deze 800 doden (en evt. die 18.000 gewonden) veroorzaakt worden:
-Door rijkere weggebruikers die de verkeersregels overtreden;
-Omdat deze rijkere weggebruikers een te lage prikkel ervaren om zich aan de verkeersregels te houden;
-En tot slot dat deze lage prikkel het gevolg is van te lage boetes.

Aangezien we deze discussie al eens hebben gevoerd is het aantonen van bovenstaande kennelijk erg moeilijk (zo niet onmogelijk) omdat niemand er ooit mee is gekomen.

Dat jij het huidige systeem onrechtvaardig vindt is natuurlijk niet genoeg reden om het maar om te gooien. Het systeem heeft als enige doel het verhogen van de verkeersveiligheid, niets meer en niets minder.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 31 mei 2010 @ 00:01:30 #123
93664 waht
Mushir
pi_82127355
quote:
Op zondag 30 mei 2010 23:38 schreef TomLievense het volgende:
Handhaving van de verkeers- en wegenwet zal leiden tot verbetering van de verkeersveiligheid. Daar ben ik heilig van overtuigd. Het tweede is niet moeilijk, je vroeg me te bewijzen dat een miljonair zich niet aantrekt van een geldboete. Een geldboete betekent dat je als straf geld ontnomen wordt. Als dat 50% van je maandelijkse inkomen is zal dat veel meer indruk maken dan wanneer dat slechts 5% is. Het kan best zijn dat een miljonair bij het zien van de straf beseft dat hij fout is geweest en tot inkeer komt, maar dit heeft dan weinig te maken met het bedrag. Het bedrag zelf zal voor een rijke niet de drijfveer zijn voor verbetering voor armen daarintegen wel omdat het daarbij 50% van zijn maandelijke inkomen is.
Het probleem met die redenering is (onder andere) dat je enkel naar het inkomen van iemand wilt kijken als dit voor de rijkere slechter uitpakt. In de andere topics is een gevangenisstraf aan de orde geweest. Vanuit dezelfde redenatie kunnen we concluderen dat rijkere mensen korter in de gevangenis hoeven aangezien zij in kortere tijd veel meer inkomsten mislopen (indien zij een inkomen hebben).

Maar daar sta je natuurlijk niet voor. Alleen als het voor de rijkere slechter uitpakt dan voor de armere ben je bereid om naar een bepaalde eigenschap (zoals inkomen) van een persoon te kijken om de boete of strafmaat te bepalen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82127710
Ik las Dragona system
  maandag 31 mei 2010 @ 00:16:23 #125
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_82127899
Ik voorspel: meer chauffeurs bij dit systeem
Alleen Jan 2 - 3 x Modaal zal hier iets van merken. Een gemiddelde CEO of Balkenende kijkt wel uit om nog eens het pedaal op het metaal te stampen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_82131020
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja Piet, linksen zijn jaloers op de geweldige rijke rechtsmensen En leer eens fatsoenlijk schrijven.
En dat gezegd door een nepjournalist die zelf amper een foutloze zin kan typen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:45:43 #127
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82195740
Neem het voorbeeld van Peter R. de Vries en SBS. Zij kregen een dwangsom opgelegd en hebbben die vervolgens genegeerd, juist omdat ze die toch wel konden betalen. Er bestaan dus gevallen dat iemand de wet overtreed, maar dat dit geen indruk maakt. In geval van een geldstraf.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:26:51 #128
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93669003
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2010 00:01 schreef waht het volgende:

[..]

Het probleem met die redenering is (onder andere) dat je enkel naar het inkomen van iemand wilt kijken als dit voor de rijkere slechter uitpakt. In de andere topics is een gevangenisstraf aan de orde geweest. Vanuit dezelfde redenatie kunnen we concluderen dat rijkere mensen korter in de gevangenis hoeven aangezien zij in kortere tijd veel meer inkomsten mislopen (indien zij een inkomen hebben).

Maar daar sta je natuurlijk niet voor. Alleen als het voor de rijkere slechter uitpakt dan voor de armere ben je bereid om naar een bepaalde eigenschap (zoals inkomen) van een persoon te kijken om de boete of strafmaat te bepalen.
[*] 275 dagen na dato lijkt me het toch interessant om dit topic weer op te graven.
Waht, je moet toch toegeven dat kortere straffen voor mensen met een drukke baan geen serieus plan is. Bovendien is dit echt geen plan om even wat geld binnen te harken :Y) van de rijken en het aan de armen te geven. Het gaat mij om het feit dat straffen proportioneel moet zijn en dat is het niet wanneer je 10 minuten moet werken om je straf te betalen.

Ik geloof in proportioneel straffen en de werking daarvan. 8-)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93670665
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Zeeland het volgende:

[..]

[*] 275 dagen na dato lijkt me het toch interessant om dit topic weer op te graven.
Waht, je moet toch toegeven dat kortere straffen voor mensen met een drukke baan geen serieus plan is. Bovendien is dit echt geen plan om even wat geld binnen te harken :Y) van de rijken en het aan de armen te geven. Het gaat mij om het feit dat straffen proportioneel moet zijn en dat is het niet wanneer je 10 minuten moet werken om je straf te betalen.
Het is een leuke discussie maar ik val in herhaling. ;)
quote:
Ik geloof in proportioneel straffen en de werking daarvan.
Ok. Ten eerste werken de huidige 'absolute' straffen naar behoren. Er is immers geen significant probleem met rijken die het verkeer onveiliger maken. Dus waarom geloof je niet in de werking van de huidige manier van straffen als deze aangetoond heeft te werken?
Ten tweede is proportioneel straffen op vele manieren te doen. Als we gevangenisstraffen proportioneel naar gederfde inkomsten uitdelen zullen armen dus veel langer vast zitten dan rijken. Tegelijkertijd als we beboeten naar inkomen krijgen rijken een hogere boete dan armen. Het inkomen van de persoon in kwestie is in beide gevallen bepalend maar in het ene geval (in het nadeel van de rijke) keur je dat wel goed en in het andere geval (in het voordeel van de rijke) keur je het af.

Ik ben geen rechtsgeleerde dus wellicht zie ik iets cruciaals over het hoofd maar de morele kwestie is glashelder: is het inkomen van een persoon dermate belangrijk dat we op basis van deze eigenschap een strafmaat bepalen? Is een arm persoon niet gelijk aan een rijk persoon? Misschien zeg jij dan, "Een rijker persoon voelt minder van een boete dan een arm persoon". In zekere zin zal de rijke minder snel in de financiele problemen komen door een boete maar waarom houden rijken zich dan even goed aan verkeersregels als 'normale' burgers?

Want om nog een laatste keer te herhalen: de verkeersveiligheid is niet in het geding. Enkel een rechtvaardigheidsgevoel bij jou en anderen is het probleem. Dat is volkomen subjectief en daarin heeft niemand ongelijk maar ik vind het dus niet onrechtvaardig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:06:57 #130
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93670961
Op papier een goed idee, maar moeilijk uitvoerbaar lijkt me. Een of andere bal die met 230 geflitst wordt in zijn Porsche 911, kan best meer betalen dan de standaard boete.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:12:17 #131
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93671177
Wat mij in dit topic opvalt is dat de "rechtse" mensen wel alle voordelen die rijk toekomt in andere landen wil overnemen, ook willen ze de nadelen voor de minder bedeelde overnemen,maar zodra iets negatiefs voor de rechtse mens uit hun voorbeeld landen komt kan het opeens niet en is het oneerlijk.
Als is gebleken dat het in Finland of Zwitserland zou werken waarom zou het hier niet werken?

Het is een vorm van klassenjustitie maar dat zijn we in Nederland wel voortaan aan gewend. Dus conclusie: ik zie het probleem niet om het eens een paar maanden te testen.
Een wie niet luisteren wil moet maar voelen principe. Er wordt al gekeken naar persoonlijke omstandigheden door justitie waar de een een hogere straf krijgt dan een ander, dus ja waarom niet?

Let wel dit mag dan alleen voor zware verkeersovertredingen of -misdrijven zijn
en/of personen die zich meerdere malen schuldig maken van verkeersovertredingen of -misdrijven.

[ Bericht 27% gewijzigd door betyar op 05-03-2011 00:20:13 ]
pi_93671519
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:12 schreef betyar het volgende:
Wat mij in dit topic opvalt is dat de "rechtse" mensen wel alle voordelen die rijk toekomt in andere landen overnemen, ook willen ze de nadelen voor de minder bedeelde overnemen,maar zodra iets negatiefs voor de rechtse mens uit hun voorbeeld landen komt kan het opeens niet en is het oneerlijk.
Als is gebleken dat het in Finland of Zwitserland zou werken waarom zou het hier niet werken?

Het is een vorm van klassenjustitie maar dat zijn we in Nederland wel voortaan aan gewend. Dus conclusie: ik zie het probleem niet om het eens een keer een paar maanden te testen.
Hoezo werkt het daar? Zij hebben daar relatief meer verkeersdoden dan NL.

Per 100.000 inwoners, NL 4,1, CH 4,7 en FL 6,5 Bron
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:21:05 #133
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93671565
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoezo werkt het daar? Zij hebben daar relatief meer verkeersdoden dan NL.

Per 100.000 inwoners, NL 4,1, CH 4,7 en FL 6,5 Bron
Wie haalt er nu weer de verkeersdoden bij? Ik niet, daar gaat het nl. helemaal niet om.
pi_93671637
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Wie haalt er nu weer de verkeersdoden bij? Ik niet, daar gaat het nl. helemaal niet om.
Ik, TS heeft het over verkeersveiligheid. Dat rijken een daar een loopje mee nemen omdat ze het toch wel kunnen betalen. De statistieken wijzen dat niet uit.

Wat beschouw jij dan als "werken"
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:31:19 #135
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93671929
Het gaat me niet zozeer alleen om verkeersboetes, maar om geldstraffen in het algemeen. Ik wil ook best nadenken over proportioneel straffen als dat nadelig is voor armere mensen, maar ik zie het niet echt als een serieuze optie om mensen met een drukke baan langer in de gevangenis te stoppen. Ik ben altijd bereid om anders te denken over straffen en daarbij een beetje buiten de kaders te denken.

Je kunt 'gelijk' straffen natuurlijk op meerdere manieren benaderen. Een zelfde 'absoluut bedrag' of 'relatief t.o.v. het loon'. Ik denk dat mijn systeem beter is, maar dat is natuurlijk een vrij principiële discussie. Het gaat om handhaven en dat daarbij passende straffen horen te zijn. Wanneer een straf op sommige mensen minder indruk maakt is dat niet goed. Dat kan ook nooit goed zijn voor de handhaving is dan mijn redenering.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:33:31 #136
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93672012
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik, TS heeft het over verkeersveiligheid. Dat rijken een daar een loopje mee nemen omdat ze het toch wel kunnen betalen. De statistieken wijzen dat niet uit.

Wat beschouw jij dan als "werken"
TS heeft het over dat personen met een rijk gevulde portefeuille minder voelt van een verkeersboete dus ook meer "schijt" heeft aan de voor hem relatief lage boete en daardoor mischien wel vaker verkeersovertredingen begaat daar kan ik wel bij inkomen dat dat speelt. Je ziet het bijvoorbeeld ook soms op tv bij die programma's blik op de weg of wegmisbruikers. Ga niet om een bron of link vragen want ik ga echt niet alle afleveringen doorspitten op uitzending gemist voor je.

Daarnaast begin jij over veiligheid en doden terwijl dat niet in de TT of de laatste post van TS staat. Dus hoe jij daar aankomt snap ik effe niet. (Of ik moet er over heen lezen).
pi_93672204
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:33 schreef betyar het volgende:

[..]

TS heeft het over dat personen met een rijk gevulde portefeuille minder voelt van een verkeersboete dus ook meer "schijt" heeft aan de voor hem relatief lage boete en daardoor vaker verkeersovertredingen begaat daar kan ik wel bij inkomen dat dat speelt. Je ziet het bijvoorbeeld ook soms op tv bij die programma's blik op de weg of wegmisbruikers. Ga niet om een bron of link vragen want ik ga echt niet alle afleveringen doorspitten op uitzending gemist voor je.

Daarnaast begin jij over veiligheid en doden terwijl dat niet in de TT of de laatste post van TS staat. Dus hoe jij daar aankomt snap ik effe niet. (Of ik moet er over heen lezen).
Ik kijk ook die programma's maar dat kan ik toch moeilijk als bron zien. Ook voor hen wordt geselecteerd op sensatie en het zoveelste lease Golfie wat knikkend de boete aanneemt is niet zo interessant voor tv. Een Ferrari daarentegen wel, maar ook een klusbus met een dorpsgek etc. etc.

Verkeersveiligheid en verkeersovertredingen lijken me toch wel een redelijke relatie te hebben. Is dat het niet zo, dan is deze discussie sowieso onzinnig. Tenzij het louter is om de rijken te pakken.

TS stelt dat rijken makkelijker overtredingen begaan omdat ze het makkelijker kunnen betalen. Dan lijkt verkeersslachtoffer statistiek mij daar een prima meetmiddel voor.

Maar als je wat anders hebt, schroom niet.
pi_93672361
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Op papier een goed idee, maar moeilijk uitvoerbaar lijkt me. Een of andere bal die met 230 geflitst wordt in zijn Porsche 911, kan best meer betalen dan de standaard boete.
Afgunst is geen goede reden om werkende wetgeving te veranderen.

Van notoire wegmisbruikers moet het rijbewijs worden ontnomen. Er is geen enkele reden vanuit verkeersveiligheid-perspectief om naar inkomen te beboeten. Naast dus afgunst, een gevoel van onrechtvaardigheid, een noodzaak om staatsinkomsten te verhogen, en dergelijke redenen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93672422
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:31 schreef Zeeland het volgende:
Wanneer een straf op sommige mensen minder indruk maakt is dat niet goed. Dat kan ook nooit goed zijn voor de handhaving is dan mijn redenering.
Maar de straf maakt dus wel genoeg indruk op rijken, want ze houden zich aan de regels!!!

Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:47:04 #140
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93672521
Tjiptjop, het gaat me vooral om het principe van geldstraffen. Toevallig zijn dat vooral verkeesboetes, maar het gaat me niet uitlsuitend om verkeersveiligheid.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93672591
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:47 schreef Zeeland het volgende:
Tjiptjop, het gaat me vooral om het principe van geldstraffen. Toevallig zijn dat vooral verkeesboetes, maar het gaat me niet uitlsuitend om verkeersveiligheid.
Tja, dan ga ik met waht mee:

quote:
Naast dus afgunst, een gevoel van onrechtvaardigheid, een noodzaak om staatsinkomsten te verhogen, en dergelijke redenen.
Zelf zie ik boetes vooral om een bepaald doel te halen, zoals verkeersveiligheid bij verkeersboetes. Ik vind het onwenselijk om naast inkomstenbelasting ook nog eens inkomenspolitiek te bedrijven bij overtredingen.

[ Bericht 6% gewijzigd door tjoptjop op 05-03-2011 00:52:06 (kleine edit) ]
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:52:02 #142
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93672707
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:44 schreef waht het volgende:

[..]

Maar de straf maakt dus wel genoeg indruk op rijken, want ze houden zich aan de regels!!!

Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?
Je stelt wel zou makkelijk dat dat zo is, maar ik ben daar nog niet zo zeker van. Ik merk aan de meer vermogende kennissen (vooral vrienden van mijn vader) dat zij minder moeite hebben met een geldboete. Dit kan nooit goed zijn voor de handhaving.

quote:
Rijken rijden harder

Van de mensen die minder dan 1.500 euro netto per maand verdienden, reed 37 procent wel eens sneller dan 130 kilometer per uur. De helft van de automobilisten die maandelijks meer dan 2500 euro op hun salarisstrook zien staan, overtreedt geregeld de maximumsnelheid. Het onderzoeksbureau TNS Infratest ondervroeg ruim duizend automobilisten voor een website voor tweedehandsauto's.

Bron: Zibb.nl
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93672782
lol, pas je nou zelf het bericht aan in een ninjaedit :D
pi_93672814
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:53 schreef tjoptjop het volgende:
lol, pas je nou zelf het bericht aan in een edit :D
Ja ik zag het ook. Er stond o.a. dat rijken zich minder aantrokken van benzineverbruik. Wat niet opmerkelijk is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93672858
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:55 schreef waht het volgende:

[..]

Ja ik zag het ook. Er stond o.a. dat rijken zich minder aantrokken van benzineverbruik. Wat niet opmerkelijk is.
Ja dat kwam hem vast niet goed uit ofzo :P
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:57:14 #146
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93672890
Dat stukje was niet relevant, maar jullie duiken weg. Ga in op de inhoud van het bericht.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:57:22 #147
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93672895
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik kijk ook die programma's maar dat kan ik toch moeilijk als bron zien. Ook voor hen wordt geselecteerd op sensatie en het zoveelste lease Golfie wat knikkend de boete aanneemt is niet zo interessant voor tv. Een Ferrari daarentegen wel, maar ook een klusbus met een dorpsgek etc. etc.

Verkeersveiligheid en verkeersovertredingen lijken me toch wel een redelijke relatie te hebben. Is dat het niet zo, dan is deze discussie sowieso onzinnig. Tenzij het louter is om de rijken te pakken.

TS stelt dat rijken makkelijker overtredingen begaan omdat ze het makkelijker kunnen betalen. Dan lijkt verkeersslachtoffer statistiek mij daar een prima meetmiddel voor.

Maar als je wat anders hebt, schroom niet.
Verkeersveiligheid en verkeersongelukken hebben natuurlijk te maken met elkaar, ik denk niet dat er statistieken zijn die aangeven dat er inkomensafhankelijk gezien meer slachtoffers te betreuren zijn in het verkeer.
Als jij die wilt hebben moet je denk ik de Hond bellen of zo.

Het zou gewoon best kunnen dat mensen zich een tweede keer bedenken om die snelheidsovertreding te begaan of om dat "net niet" oranje stoplicht toch mee te nemen.
Denk jij niet?
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:59:42 #148
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93672986
Maar ik ga lekker pitten!!!Morgen aan het bier *O* *O* *O* *O*
pi_93673087
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Verkeersveiligheid en verkeersongelukken hebben natuurlijk te maken met elkaar, ik denk niet dat er statistieken zijn die aangeven dat er inkomensafhankelijk gezien meer slachtoffers te betreuren zijn in het verkeer.
Als jij die wilt hebben moet je denk ik de Hond bellen of zo.

Het zou gewoon best kunnen dat mensen zich een tweede keer bedenken om die snelheidsovertreding te begaan of om dat "net niet" oranje stoplicht toch mee te nemen.
Denk jij niet?
Geen idee, maar een mogelijk vermoeden is natuurlijk geen reden om zoiets in te voeren. Ik rij voor m'n werk geregeld in de buurt van Aerdenhout/Bloemendaal/Haarlem, wat toch wel een rijk gebied is en ik merk daar niets van asocialer of onveiliger rijden dan in, ik noem maar wat, Zaandam of Purmerend.

Ik denk dat er meer verband is met onveiligheid icm leeftijd dan met inkomen, maar dat is weer mijn vermoeden.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 01:02:54 #150
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93673097
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:56 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja dat kwam hem vast niet goed uit ofzo :P
Nee, het was niet relevant voor mijn betoog. Jemig, dat begrijpen jullie toch wel. Of jullie willen de inhoud ervan ontwijken, dat begrijp ik natuurlijk ook.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93673118
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:59 schreef betyar het volgende:
Maar ik ga lekker pitten!!!Morgen aan het bier *O* *O* *O* *O*
Groot gelijk

en dan niet rijden he, of kun je dat makkelijk betalen ;) :P
pi_93673130
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:52 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je stelt wel zou makkelijk dat dat zo is, maar ik ben daar nog niet zo zeker van. Ik merk aan de meer vermogende kennissen (vooral vrienden van mijn vader) dat zij minder moeite hebben met een geldboete. Dit kan nooit goed zijn voor de handhaving.

[..]

Dus dit onderzoek zegt dat in Duitsland 37% van armen wel eens te hard rijd en 50% van rijken. Dat is een verschil maar zit in dezelfde ordegrootte. Is er bovendien sprake van meer onveiligheid door rijkere weggebruikers dan door armere? Is het ook zo dat rijkere weggebruikers meer ongelukken veroorzaken? Dat is allemaal niet aangetoond.

Tevens is Duitsland met haar autobahn en auto-industrie uiteraard anders dan Nederland.

edit: En ik ga ook pitten, lees morgen de reactie wel. :)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93673272
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:57 schreef Zeeland het volgende:
Dat stukje was niet relevant, maar jullie duiken weg. Ga in op de inhoud van het bericht.
Dat stukje was natuurlijk wel relevant omdat het aangaf een Duits onderzoek te zijn, daarnaast is het stukje wat je wel poste nogal tendentieus geschreven. Want in feite komt het er op neer dat van de mensen met een inkomen onder 1500 37% wel eens te hard reed en mensen met een inkomen van ¤2500+ 50%. Nou nou wat een wereldschokkend verschil (en waar is de groep 1500-2500?). Heb je een link naar het gehele onderzoek?

Ik kijk liever gewoon naar slachtofferstatistieken
  zaterdag 5 maart 2011 @ 01:53:09 #154
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93674580
Huh? Maar rijken waren toch die aasgieren die de armen tot de laatste cent uitbuiten? Deze mensen vinden het toch verschrikkelijk om boetes te betalen, dat ze geen overtredingen maken?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_93675764
Nivellering van boetes lijkt me geen slecht plan. Maar dat komt er niet, want is minder aan te verdienen.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 23:49:42 #156
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93709959
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 01:03 schreef waht het volgende:

[..]

Dus dit onderzoek zegt dat in Duitsland 37% van armen wel eens te hard rijd en 50% van rijken. Dat is een verschil maar zit in dezelfde ordegrootte. Is er bovendien sprake van meer onveiligheid door rijkere weggebruikers dan door armere? Is het ook zo dat rijkere weggebruikers meer ongelukken veroorzaken? Dat is allemaal niet aangetoond.

Tevens is Duitsland met haar autobahn en auto-industrie uiteraard anders dan Nederland.

edit: En ik ga ook pitten, lees morgen de reactie wel. :)
Het gaat niet (direct) om het aantal slachtoffers. Het gaat om het handhaven van de wet en zoals we nu hebben gelezen rijden rijken vaker te hard dan armen. Blijkbaar werkt een geldboete minder op de armen, dus moet het anders.

En 50% is groter dan 37%, dat is 35% meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zeeland op 05-03-2011 23:55:12 ]
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93718178
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 23:49 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Het gaat niet (direct) om het aantal slachtoffers. Het gaat om het handhaven van de wet en zoals we nu hebben gelezen rijden rijken vaker te hard dan armen. Blijkbaar werkt een geldboete minder op de armen, dus moet het anders.

En 50% is groter dan 37%, dat is 35% meer.
Zorg dat je rijk wordt, hoef je ook niet te janken om een handjevol rijkeren die af en toe wat harder rijden als het je niet om slachtoffers gaat. Bij jou gaat het gewoon om ordinaire jaloezie zoals bij de meeste voorstanders van klassejustitie.
  zondag 6 maart 2011 @ 11:03:06 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93719812
Heeft al iemand aangetoond dat er een verband is tussen de hoeveelheid verkeersovertredingen en inkomen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 maart 2011 @ 13:14:22 #159
93664 waht
Mushir
pi_93723562
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 23:49 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Het gaat niet (direct) om het aantal slachtoffers. Het gaat om het handhaven van de wet en zoals we nu hebben gelezen rijden rijken vaker te hard dan armen. Blijkbaar werkt een geldboete minder op de armen, dus moet het anders.

En 50% is groter dan 37%, dat is 35% meer.
Het gaat wel om het aantal slachtoffers. Het kan mij niets schelen hoe vaak iemand te hard rijdt, het gaat erom of dat onveilig of veilig gebeurt. Misschien rijden die rijken wel alleen op de snelweg te hard en die armen alleen binnen de bebouwde kom. Misschien rijden die rijken in duurdere auto's met allerlei snufjes die het veiliger maken te hard en de armen in goedkope auto's die op de snelweg alle kanten op zwiepen.

Je hebt dus niets aangetoond met dat onderzoek uit Duitsland en alles wijst erop dat dit een simpele extra belasting op de rijken is, puur omdat ze rijk zijn en dat maakt ze schuldig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93723911
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft al iemand aangetoond dat er een verband is tussen de hoeveelheid verkeersovertredingen en inkomen?
Alsof dat gaat gebeuren :') Het is gewoon weer extra nivelleren.
pi_93724280
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Wie haalt er nu weer de verkeersdoden bij? Ik niet, daar gaat het nl. helemaal niet om.
Dit lijkt in dit topic een vrij algemene gedachte te zijn van de voorstanders van deze maatregel en dat laat ook weer zien hoe diep triest de disscussie hier is :') Je geeft toch boetes om veiligheid te bewaren? Zonder goed onderzoek, zoals eerder aangegeven is, is er geen poot om op te staan voor de voorstanders.
pi_93724345
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2010 21:40 schreef TomLievense het volgende:
In Nederland kennen we het systeem van vaste prijzen voor verkeersovertredingen.
Naar mijn mening is dit niet het beste systeem, neem het volgende voorbeeld:

Iemand haalt in over een verdrijvingsvlak, dit betekent een boete van ¤250. Voor iemand met het
minimumloon betekent dit iets meer 4 daglonen. Voor iemand die de Balkenende-norm verdient is dit
minder dan een dag werken.

De meer vermogenden zullen geen nacht wakker liggen van z'n verkeersboete, mijn stelling
is dat een geldboete ook echt een straf moet zijn. Daarom stel ik voor geldboetes uit te drukken in
daglonen, zodat geldboetes voor iedereen een straf is.
Iemand die zwart werkt en geen uitkering trekt, hoeft dan helemaal niets meer te betalen? Hoe ga je dit doen met buitenlandse weggebruikers? Is een overtreding erger als die wordt gemaakt door iemand die een ton salaris heeft dan wanneer diezelfde overtreding wordt gemaakt door een of andere pauper?
pi_93724595
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 23:49 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Het gaat niet (direct) om het aantal slachtoffers. Het gaat om het handhaven van de wet en zoals we nu hebben gelezen rijden rijken vaker te hard dan armen. Blijkbaar werkt een geldboete minder op de armen, dus moet het anders.

En 50% is groter dan 37%, dat is 35% meer.
Ik heb even dat eerder door jou aangehaalde onderzoek opgezocht en kwam het officiele persbericht van de opdrachtgever tegen. Mooi ook dat jij dit originele bericht:

quote:
Wer weniger verdient, fährt langsamer auf der Autobahn

Berlin/Dreilinden, 27. Februar 2007 – Autofahrer mit niedrigem Einkommen fahren auf Deutschlands Autobahnen langsamer als wohlhabende Autobesitzer. Und obwohl mehr als die Hälfte der Autofahrer schneller als Richtgeschwindigkeit fährt, sind rund 87 Prozent der Führerscheininhaber für ein generelles Tempolimit. Dies ergab eine vom Internet-Fahrzeugmarkt mobile.de beauftragte repräsentative Umfrage mit TNS Infratest.

Während nur 37 Prozent der Befragten mit einem Haushaltsnettoeinkommen unter 1.500 Euro schneller als 130 Stundenkilometer fahren, geben reiche Autofahrer mehr Gas auf Deutschlands Autobahnen: 64,3 Prozent der Fahrzeughalter mit einem Nettoeinkommen von über 2.500 Euro fahren demnach schneller als die Richtgeschwindigkeit und achten weniger auf ihren Spritverbrauch und die damit steigende Umweltbelastung.

Weiterhin hat die mobile.de Studie ergeben, dass im Bundesdurchschnitt mit 52,2 Prozent mehr als die Hälfte der Autofahrer schneller als die Richtgeschwindigkeit von 130 km/h fährt. Trotzdem sind rund 87 Prozent für ein gesetzliches Tempolimit auf der Autobahn. Jeder dritte Autofahrer (33,1 Prozent) plädiert dabei für eine Geschwindigkeitsbegrenzung von 140 km/h.

Junge Autofahrer rasen übrigens am schnellsten: 22,5 Prozent der befragten 18- bis 29-Jährigen brettern bevorzugt mit über 160 Stundenkilometer über die Autobahn. Im Schnitt tun dies lediglich 9,1 Prozent. Überraschend ist, dass nicht diese jungen Autofahrer, sondern die 50- bis 59-Jährigen mit 18,2 Prozent die größte Gegnergruppe eines Tempolimits sind.

Mehr Informationen zur mobile.de Umfrage halten wir gern auf Anfrage bereit.

Umfragebedingungen
Die hier genannten Zahlen sind das Ergebnis einer Studie des Meinungsforschungsinstituts TNS Infratest im Auftrag von mobile.de. Der Befragungszeitraum war zwischen dem 9. Und 13. Februar 2007. Es wurden hierbei insgesamt 1.002 Personen ab 18 Jahren befragt, die einen Führerschein besitzen.

Über mobile.de
mobile.de ist mit über 32 Mio. Besuchen pro Monat der reichweitenstärkste Internet-Fahrzeugmarkt in Deutschland (IVW 01/2007) und gehört zu den Top zehn Internet-Seiten unter den von der IVW gemessenen Angeboten. Allein in Deutschland stehen den Nutzern mehr als 1 Mio. Fahrzeuge zur Auswahl (Stand: Februar 2007). Das Angebot von mobile.de richtet sich sowohl an Privatkunden als auch an Fahrzeughändler. In Deutschland nutzen zirka 28.200 Händler mobile.de. Seit September 2006 firmiert mobile.de unter dem Namen „mobile.de & eBay Motors GmbH“. Das Unternehmen beschäftigt 113 Mitarbeiter am Standort Dreilinden/Berlin.
http://cms.mobile.de/de/p(...)7_pi_tempolimit.html
Weet te reduceren tot

quote:
Rijken rijden harder

Van de mensen die minder dan 1.500 euro netto per maand verdienden, reed 37 procent wel eens sneller dan 130 kilometer per uur. De helft van de automobilisten die maandelijks meer dan 2500 euro op hun salarisstrook zien staan, overtreedt geregeld de maximumsnelheid. Het onderzoeksbureau TNS Infratest ondervroeg ruim duizend automobilisten voor een website voor tweedehandsauto's.

Bron: Zibb.nl
Dus als je al een conclusie uit het onderzoek wilt trekken moet je jongeren hoger gaan beboeten :+
pi_93724737
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik heb even dat eerder door jou aangehaalde onderzoek opgezocht en kwam het officiele persbericht van de opdrachtgever tegen. Mooi ook dat jij dit originele bericht:

[..]

Weet te reduceren tot

[..]

Dus als je al een conclusie uit het onderzoek wilt trekken moet je jongeren hoger gaan beboeten :+
Ben je rijk als je meer dan ¤ 2.500 netto op je salarisstrook hebt staan? Maakt het ook niet meer uit of je thuis bij je ouders woont of een gezin met 3 kinderen te onderhouden hebt?
  zondag 6 maart 2011 @ 14:05:53 #165
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93725253
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:57 schreef Zeeland het volgende:
Dat stukje was niet relevant, maar jullie duiken weg. Ga in op de inhoud van het bericht.
Ik heb dit topic met opzet aan mij voorbij laten gaan. De reden? Een bolwerk van afgunst. Na verloop van tijd heb ik toch maar weer een gokje gewaagd, en helaas; wat een azijnlucht stijgt er op zeg.

Zeg nou eens eerlijk; is het je te doen om het nivelleren, of ben een echte moraalridder?
Voorts werkt je afbeelding ook niet echt in je voordeel. ik krijg er uitslag van.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93731031
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ben je rijk als je meer dan ¤ 2.500 netto op je salarisstrook hebt staan? Maakt het ook niet meer uit of je thuis bij je ouders woont of een gezin met 3 kinderen te onderhouden hebt?
Ja ook zoiets, 2500+ is idd niet rijk. Bij 50000+ per maand komen we ergens.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:49:15 #167
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93733447
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:14 schreef waht het volgende:

[..]

Het gaat wel om het aantal slachtoffers. Het kan mij niets schelen hoe vaak iemand te hard rijdt, het gaat erom of dat onveilig of veilig gebeurt. Misschien rijden die rijken wel alleen op de snelweg te hard en die armen alleen binnen de bebouwde kom. Misschien rijden die rijken in duurdere auto's met allerlei snufjes die het veiliger maken te hard en de armen in goedkope auto's die op de snelweg alle kanten op zwiepen.

Je hebt dus niets aangetoond met dat onderzoek uit Duitsland en alles wijst erop dat dit een simpele extra belasting op de rijken is, puur omdat ze rijk zijn en dat maakt ze schuldig.
Natuurlijk gaat het om de slachtoffers, maar (verkeers)regels zijn er om mensen te beschermen. Dat is de reden dat wij ze handhaven en een 'daglonensysteem' is volgens mij een betere manier om dat te doen. En je stelt dat 'rijken' misschien wel veel harder rijden op de snelweg en 'armen' binnen de bebouwde kom. Die stelling raakt kan nog wal aangezien je in die verschillende situatie een totaal verschillende bekeuring krijgt. Hardrijden op de snelweg is een andere overtreding dan hardrijden binnen de bebouwde kom, totaal niet vergelijkbaar.

Oja, en jaloezie speelt geen rol. 8-)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93733651
Het idee dat je de straf voor eenieder gelijk kan maken als het gaat om het voelen van de straf is gewoon idioot.

Iemand die heel veel verdient kan meer balen van een boete van 100 euro dan iemand die bijstand krijgt.

Daarnaast is een hogere boete als je veel verdient feitelijk een straf op veel geld verdienen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:56:56 #169
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93733736
Waarom zou je uberhaupt willen dat rijken een hogere boete betalen? Ze betalen indirect al alle boetes van de lage- en middenklasse. Tenminste, als de cijfers kloppen dat de rijke 50% van de bevolking 93% van alle belastingen betalen.

En anders nog. Met hun economische en financiële bijdrage mogen ze van mij ook harder rijden.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:57:46 #170
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93733764
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik heb dit topic met opzet aan mij voorbij laten gaan. De reden? Een bolwerk van afgunst. Na verloop van tijd heb ik toch maar weer een gokje gewaagd, en helaas; wat een azijnlucht stijgt er op zeg.

Zeg nou eens eerlijk; is het je te doen om het nivelleren, of ben een echte moraalridder?

Waar het me om te doen is heb ik aangegeven en dat is niet nivellering. Een beetje nivellering ben ik geen tegenstander van zoals je vast al wist, maar dat wil ik niet op deze manier bereiken. :N Het gaat me puur om de component van proportioneel straffen. Tja, wat proportioneel is zijn we over verdeeld.
quote:
Voorts werkt je afbeelding ook niet echt in je voordeel. ik krijg er uitslag van.
Trolletje. :P Sorry, ik kon het niet laten bij het zien van de afbeelding van Harlon.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:01:35 #171
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93733920
De rijken worden allang gestraft met de aanwezigheid van de plebejers!
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_93734001
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:56 schreef mlg het volgende:
Tenminste, als de cijfers kloppen dat de rijke 50% van de bevolking 93% van alle belastingen betalen.

Rijkste 30% betaalt 92% van de inkomstenbelasting. Dat zijn de cijfers.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93734031
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:57 schreef Zeeland het volgende:

Het gaat me puur om de component van proportioneel straffen.
En moet je dan naar het inkomen kijken? Zo ja, waarom denk jij dat?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:06:02 #174
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93734096
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Rijkste 30% betaalt 92% van de inkomstenbelasting. Dat zijn de cijfers.
Aaarggh, die cijfers kunnen het daglicht niet verdragen.

Ik weet niet meer welk topic het was, maar jouw genoemde cijfers maken het alleen nog maar erger.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:14:13 #175
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93734393
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

En moet je dan naar het inkomen kijken? Zo ja, waarom denk jij dat?
Simpel.

Een straf die je nauwelijks voelt is niet proportioneel en een staf die nauwelijks is te betalen ook niet, dus vind ik het beter om geldboetes op het inkomen af te stemmen. Overigens gaat mijn voorkeur sowieso uit naar een niet-geldstraf (cursusje ofzo).
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93734480
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:14 schreef Zeeland het volgende:

Een straf die je nauwelijks voelt is niet proportioneel en een staf die nauwelijks is te betalen ook niet, dus vind ik het beter om geldboetes op het inkomen af te stemmen.
Hoe iemand een (geld-)straf ervaart is niet af te lezen aan het inkomen. Maar als jij daar anders over denkt hoor ik het graag van je.

Niet te betalen is geen reden. If you can't do the time, don't do the crime... (nog afgezien van het feit dat rechters een straf kunnen matigen als je een laag inkomen hebt, dus er is op dit punt geen verandering nodig).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:27:31 #177
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93734821
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe iemand een (geld-)straf ervaart is niet af te lezen aan het inkomen. Maar als jij daar anders over denkt hoor ik het graag van je.
Welke straf je ook geeft, het zal altijd door elk individu anders ervaren worden. Ik durf best te stellen dat iemand met een inkomen van 3 ton minder moeite heeft met een straf van twee tientjes. Hoe iemand zijn straf ervaart is niet (volledig) af te lezen uit het inkomen, maar het geeft wel een goede indicatie.
quote:
Niet te betalen is geen reden. If you can't do the time, don't do the crime... (nog afgezien van het feit dat rechters een straf kunnen matigen als je een laag inkomen hebt, dus er is op dit punt geen verandering nodig).
_O- De wet is er juist voor iedereen, ook voor de mensen die hun boete best kunnen betalen.
If you can do the time, do the crime... is de leus die nu van toepassing is.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93734870
Daar heb je dan ook vast een mooi uit z'n verband gerukt onderzoekje voor _O-
pi_93734982
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:27 schreef Zeeland het volgende:

Welke straf je ook geeft, het zal altijd door elk individu anders ervaren worden. Ik durf best te stellen dat iemand met een inkomen van 3 ton minder moeite heeft met een straf van twee tientjes. Hoe iemand zijn straf ervaart is niet (volledig) af te lezen uit het inkomen, maar het geeft wel een goede indicatie.
Dat geeft helemaal geen goede indicatie. Hoe kom je daarbij? Onderbouw het eens anders dan met "het is zo omdat ik het denk".

quote:
_O- De wet is er juist voor iedereen, ook voor de mensen die hun boete best kunnen betalen.
If you can do the time, do the crime... is de leus die nu van toepassing is.
Dat is onzinnig. Het enkele feit dat je het kan betalen maakt niet dat het niet als straf wordt ervaren. Je zit een beetje vast in je gedachte en hebt kennelijk niet echt zin om er over na te denken.

Ik verneem graag objectief toetsbare redenen om het inkomen leidend te laten zijn. Daarna kunnen we die honderden miljoenen eventueel uitgeven om dit plan uit te voeren...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93735124
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:52 schreef Zeeland het volgende:

Ik merk aan de meer vermogende kennissen (vooral vrienden van mijn vader) dat zij minder moeite hebben met een geldboete.
Ik ken bijna niemand die zo pissig kan zijn om een boete dan mijn vrouw. En die heeft best een aardig inkomen (...). Waarom heb je het overigens over vermogende kennissen, want vermogen en inkomen staan los van elkaar.

Ten aanzien van onderzoek rijke mensen rijden harder:

Ligt dat aan de boetes dan? Of zou het te maken kunnen hebben met "meer km's rijden, snellere auto's, enz."?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:40:05 #181
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_93735188
Voorbeeldje van een leuker boetesysteem, waarbij herhalende overtreders steeds dieper in de buidel moeten tasten.

Neem bijvoorbeeld een boete van ¤ 100,-

Iemand begaat een overtreding: ¤ 100,- boete + 3 maanden proeftijd.
Overtreding binnen die proeftijd: ¤ 100,- x1.5 = ¤ 150,- boete + nog eens 3 maanden proeftijd.
proeftijd loopt dus af 6 maanden vanaf de eerste overtreding
Overtreding binnen die proeftijd: ¤ 150,- x1.5 = ¤ 225,- boete + nog eens 3 maanden proeftijd.
proeftijd loopt dus af 9 maanden vanaf de eerste overtreding
enz.

Buiten de proeftijd is de boete gewoon weer ¤ 100,- en begint het opnieuw.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:40:25 #182
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93735204
Het principe dat je als rijke al wordt aangehouden is een straf op zich.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_93735227
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken bijna niemand die zo pissig kan zijn om een boete dan mijn vrouw. En die heeft best een aardig inkomen (...). Waarom heb je het overigens over vermogende kennissen, want vermogen en inkomen staan los van elkaar.

Ten aanzien van onderzoek rijke mensen rijden harder:

Ligt dat aan de boetes dan? Of zou het te maken kunnen hebben met "meer km's rijden, snellere auto's, enz."?
Dat is geen onderzoek, Zeeland heeft een gaar persberichtje lopen manipuleren. Het daadwerkelijke onderzoek toonde aan dat op de Duitse Autobahn 52% van de mensen met een inkomen van ¤2500+ geregeld boven de adviessnelheid (130) rijdt tegen 37% van de mensen met een inkomen van ¤1500-
  zondag 6 maart 2011 @ 18:46:09 #184
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93735385
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat geeft helemaal geen goede indicatie. Hoe kom je daarbij? Onderbouw het eens anders dan met "het is zo omdat ik het denk".
Lastig, lastig... Kom nou, je kunt toch ook bedenken dat een straf van 160 euro voor een milionair peanuts is. Daar hoeft geen wetenschap aan te pas te komen hoor.
quote:
Dat is onzinnig. Het enkele feit dat je het kan betalen maakt niet dat het niet als straf wordt ervaren. Je zit een beetje vast in je gedachte en hebt kennelijk niet echt zin om er over na te denken.
Het kan ook makkelijk als géén straf worden ervaren. Een vriend van mijn vader pakt altijd op dezelfde plaats een bekeuring voor te hard rijden, behalve als hij achter een andere auto rijdt. Oké, toegegeven dat hij dat waarschijnlijk een beetje overdreven heeft. :P
quote:
Ik verneem graag objectief toetsbare redenen om het inkomen leidend te laten zijn. Daarna kunnen we die honderden miljoenen eventueel uitgeven om dit plan uit te voeren...
Voorlopig heb ik alleen nog een these, maar ik geloof wel degelijk in die these. Misschien moet er eens een uitgebreide enquête komen om dit te onderzoeken. Ik geloof namelijk ook niet dat het huidige systeem voor elke overtreder even erg is.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:50:03 #185
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93735522
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is geen onderzoek, Zeeland heeft een gaar persberichtje lopen manipuleren. Het daadwerkelijke onderzoek toonde aan dat op de Duitse Autobahn 52% van de mensen met een inkomen van ¤2500+ geregeld boven de adviessnelheid (130) rijdt tegen 37% van de mensen met een inkomen van ¤1500-
Er stond gewoon maximumsnelheid in het berichtje en geen adviessnelheid.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:52:16 #186
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_93735596
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:40 schreef DemonRage het volgende:
Voorbeeldje van een leuker boetesysteem, waarbij herhalende overtreders steeds dieper in de buidel moeten tasten.

Neem bijvoorbeeld een boete van ¤ 100,-

Iemand begaat een overtreding: ¤ 100,- boete + 3 maanden proeftijd.
Overtreding binnen die proeftijd: ¤ 100,- x1.5 = ¤ 150,- boete + nog eens 3 maanden proeftijd.
proeftijd loopt dus af 6 maanden vanaf de eerste overtreding
Overtreding binnen die proeftijd: ¤ 150,- x1.5 = ¤ 225,- boete + nog eens 3 maanden proeftijd.
proeftijd loopt dus af 9 maanden vanaf de eerste overtreding
enz.

Buiten de proeftijd is de boete gewoon weer ¤ 100,- en begint het opnieuw.
Dat is wel een eerlijk systeem. Maar dan ook: overtreding voor de eerste boete binnen is: bedrag x .5 en geen extra proeftijd
pi_93735599
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:50 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Er stond gewoon maximumsnelheid in het berichtje en geen adviessnelheid.
Dan moet je beter je bronnen raadplegen en niet gaan verwijten dat wij duiken. Maar goed, wat is je reactie erop?
pi_93735633
Ik zie het probleem niet, rijken zijn nou eenmaal op een hoop (materialistische) vlakken bevoordeelt. Hard rijden is er een van, en als ze het echt te bont maken dan kost het ook hun het rijbewijs wat ze vaak nog harder nodig hebben als armen. Bovendien zijn rijken vaak gieriger dus ondanks dat ze het geld snel hebben verdient hebben ze meer moeite om het uit te geven.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:56:24 #189
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93735719
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dan moet je beter je bronnen raadplegen en niet gaan verwijten dat wij duiken. Maar goed, wat is je reactie erop?
Je verdraait de zaak. Het gaat niet over adviessnelheiden, maar gewoon over maximumsnelheiden. Tja, moet ik er dan nog verder op reageren?
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93735795
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:56 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je verdraait de zaak. Het gaat niet over adviessnelheiden, maar gewoon over maximumsnelheiden. Tja, moet ik er dan nog verder op reageren?
Gast :') jij bent degene die met foutieve info (en nog manipuleren ook) aankomt en vervolgens vervolgens mij beschuldigen van draaien :')

Lees anders gewoon Daglonensysteem voor geldboetes eens
  zondag 6 maart 2011 @ 19:07:12 #191
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_93736114
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:56 schreef mlg het volgende:
Waarom zou je uberhaupt willen dat rijken een hogere boete betalen?
Omdat ze meer centen hebben! ^O^
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 6 maart 2011 @ 19:09:22 #192
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93736188
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Gast :') jij bent degene die met foutieve info (en nog manipuleren ook) aankomt en vervolgens vervolgens mij beschuldigen van draaien :')

Lees anders gewoon Daglonensysteem voor geldboetes eens
Je hebt gelijk, mijn vertaalde persbericht was niet correct. :@ Excuse moi, ik heb mijn bronnen niet goed gechecked.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 6 maart 2011 @ 19:12:47 #193
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_93736314
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik heb even dat eerder door jou aangehaalde onderzoek opgezocht en kwam het officiele persbericht van de opdrachtgever tegen. Mooi ook dat jij dit originele bericht:

[..]

Weet te reduceren tot

[..]

Dus als je al een conclusie uit het onderzoek wilt trekken moet je jongeren hoger gaan beboeten :+
Leuk dat je de taal kent, maar het land en de cultuur dus niet. In Duitsland geldt geen maximumsnelheid op de Autobahn, iemand die minder geld heeft rijdt daar langzamer om te besparen op brandstof, niet op verkeersboetes.
Pakkans vergroten en zwaarder straffen (lees: op een andere manier dan met boetes straffen) zal helpen. Een rijke laat gewoon zijn auto op naam van een katvanger zetten.

-- edit
ik zie dat ik nagenoeg hetzelfde al een jaar geleden ook al hier gepost heb

[ Bericht 4% gewijzigd door ouderejongere op 06-03-2011 19:14:04 (opletten, OJ) ]
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_93737593
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:41 schreef tjoptjop het volgende:

Dat is geen onderzoek, Zeeland heeft een gaar persberichtje lopen manipuleren. Het daadwerkelijke onderzoek toonde aan dat op de Duitse Autobahn 52% van de mensen met een inkomen van ¤2500+ geregeld boven de adviessnelheid (130) rijdt tegen 37% van de mensen met een inkomen van ¤1500-
Aha! Hij liegt om zijn punt te maken. Dat is doorgaans een teken dat je het verkeerd ziet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 6 maart 2011 @ 19:54:05 #195
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93737845
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 19:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aha! Hij liegt om zijn punt te maken. Dat is doorgaans een teken dat je het verkeerd ziet.
Ik loog niet, maar ik heb een bron gepost die niet correct was. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.

Ik heb overigens helemaal niets gemanipuleerd.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93737979
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:46 schreef Zeeland het volgende:

Lastig, lastig... Kom nou, je kunt toch ook bedenken dat een straf van 160 euro voor een milionair peanuts is. Daar hoeft geen wetenschap aan te pas te komen hoor.
Nou weet ik aardig hoe een miljonair zich voelt als hij een boete krijgt... En laat ik je vertellen: het blijft zuur geld. Als ik een boete krijg van 30 euro had ik daar een Blu-ray voor kunnen kopen. Als een ander een boete krijgt van 30 euro had hij daar een Blu-ray voor kunnen kopen.

Hé verdomd... precies hetzelfde!

Serieus: toen ik student was dacht ik exact hetzelfde over bekeuringen als nu. Het is vervelend. Ik zal mijn gedrag er niet door wijzigen.

quote:
Het kan ook makkelijk als géén straf worden ervaren. Een vriend van mijn vader pakt altijd op dezelfde plaats een bekeuring voor te hard rijden, behalve als hij achter een andere auto rijdt. Oké, toegegeven dat hij dat waarschijnlijk een beetje overdreven heeft. :P
Het lijkt mij vooral onzin, of hij is een enorme idioot. Ik ken overigens een man die ook de ene na de andere boete pakt op de A13 (80 km/u deel). Bepaald niet rijk (integendeel), wel hardleers.

quote:
Voorlopig heb ik alleen nog een these, maar ik geloof wel degelijk in die these. Misschien moet er eens een uitgebreide enquête komen om dit te onderzoeken. Ik geloof namelijk ook niet dat het huidige systeem voor elke overtreder even erg is.
Dat laatste lijkt mij duidelijk, want het is dus een illusie dat iedereen een straf even zwaar zal ervaren. Maar dat inkomen daar iets over zegt is onzin.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93738078
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:53 schreef ooge het volgende:
en als ze het echt te bont maken dan kost het ook hun het rijbewijs wat ze vaak nog harder nodig hebben als armen.
Maar iemand vertelde mij dat ook dan het niet eerlijk is. Ik kon nl. een chauffeur betalen, dus ik had er geen last van...

Ja, het is ook nooit eerlijk. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93738205
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 19:12 schreef ouderejongere het volgende:

Een rijke laat gewoon zijn auto op naam van een katvanger zetten.

Of op een vennootschap. Minder dubieus, maar werkt net zo goed!

Ik twijfel nog tussen Belgisch en Duits kenteken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_93738290
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 19:54 schreef Zeeland het volgende:

Ik loog niet, maar ik heb een bron gepost die niet correct was. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.

Ik heb overigens helemaal niets gemanipuleerd.
Nou, voordeel van de twijfel dan maar. Maar ook als het onderzoek kloppend was geweest was het geen onderbouwing geweest van hetgeen jij meent dat het onderbouwde...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 6 maart 2011 @ 20:15:47 #200
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93738905
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 19:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou weet ik aardig hoe een miljonair zich voelt als hij een boete krijgt... En laat ik je vertellen: het blijft zuur geld. Als ik een boete krijg van 30 euro had ik daar een Blu-ray voor kunnen kopen. Als een ander een boete krijgt van 30 euro had hij daar een Blu-ray voor kunnen kopen.

Hé verdomd... precies hetzelfde!
Persoon A zal tot de conclusie komen om even geen blu-ray te kopen, omdat hij er geen geld voor heeft (door de boete). Persoon B zal er niet van wakker liggen en gewoon een blu-ray kunnen kopen (immers geld zat, de bekeuring was slechts een fractie van zijn inkomen). Het geeft niet dat Persoon A even geen blu-ray kan kopen, het is geen eerste levensbehoefte.
quote:
Serieus: toen ik student was dacht ik exact hetzelfde over bekeuringen als nu. Het is vervelend. Ik zal mijn gedrag er niet door wijzigen.

Voor jou werkt een geldboete dus helemaal niet? Wat zou jou wel van gedrag kunnen doen veranderen? Wat zou volgens jou een betere aanpak zijn dan geldstraffen?
quote:
Het lijkt mij vooral onzin, of hij is een enorme idioot. Ik ken overigens een man die ook de ene na de andere boete pakt op de A13 (80 km/u deel). Bepaald niet rijk (integendeel), wel hardleers.

Hardleers. :Y
quote:
Dat laatste lijkt mij duidelijk, want het is dus een illusie dat iedereen een straf even zwaar zal ervaren. Maar dat inkomen daar iets over zegt is onzin.
zie verhaal over persoon A en persoon B.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')