abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93673118
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:59 schreef betyar het volgende:
Maar ik ga lekker pitten!!!Morgen aan het bier *O* *O* *O* *O*
Groot gelijk

en dan niet rijden he, of kun je dat makkelijk betalen ;) :P
pi_93673130
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:52 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je stelt wel zou makkelijk dat dat zo is, maar ik ben daar nog niet zo zeker van. Ik merk aan de meer vermogende kennissen (vooral vrienden van mijn vader) dat zij minder moeite hebben met een geldboete. Dit kan nooit goed zijn voor de handhaving.

[..]

Dus dit onderzoek zegt dat in Duitsland 37% van armen wel eens te hard rijd en 50% van rijken. Dat is een verschil maar zit in dezelfde ordegrootte. Is er bovendien sprake van meer onveiligheid door rijkere weggebruikers dan door armere? Is het ook zo dat rijkere weggebruikers meer ongelukken veroorzaken? Dat is allemaal niet aangetoond.

Tevens is Duitsland met haar autobahn en auto-industrie uiteraard anders dan Nederland.

edit: En ik ga ook pitten, lees morgen de reactie wel. :)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93673272
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:57 schreef Zeeland het volgende:
Dat stukje was niet relevant, maar jullie duiken weg. Ga in op de inhoud van het bericht.
Dat stukje was natuurlijk wel relevant omdat het aangaf een Duits onderzoek te zijn, daarnaast is het stukje wat je wel poste nogal tendentieus geschreven. Want in feite komt het er op neer dat van de mensen met een inkomen onder 1500 37% wel eens te hard reed en mensen met een inkomen van ¤2500+ 50%. Nou nou wat een wereldschokkend verschil (en waar is de groep 1500-2500?). Heb je een link naar het gehele onderzoek?

Ik kijk liever gewoon naar slachtofferstatistieken
  zaterdag 5 maart 2011 @ 01:53:09 #154
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_93674580
Huh? Maar rijken waren toch die aasgieren die de armen tot de laatste cent uitbuiten? Deze mensen vinden het toch verschrikkelijk om boetes te betalen, dat ze geen overtredingen maken?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_93675764
Nivellering van boetes lijkt me geen slecht plan. Maar dat komt er niet, want is minder aan te verdienen.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 23:49:42 #156
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93709959
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 01:03 schreef waht het volgende:

[..]

Dus dit onderzoek zegt dat in Duitsland 37% van armen wel eens te hard rijd en 50% van rijken. Dat is een verschil maar zit in dezelfde ordegrootte. Is er bovendien sprake van meer onveiligheid door rijkere weggebruikers dan door armere? Is het ook zo dat rijkere weggebruikers meer ongelukken veroorzaken? Dat is allemaal niet aangetoond.

Tevens is Duitsland met haar autobahn en auto-industrie uiteraard anders dan Nederland.

edit: En ik ga ook pitten, lees morgen de reactie wel. :)
Het gaat niet (direct) om het aantal slachtoffers. Het gaat om het handhaven van de wet en zoals we nu hebben gelezen rijden rijken vaker te hard dan armen. Blijkbaar werkt een geldboete minder op de armen, dus moet het anders.

En 50% is groter dan 37%, dat is 35% meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zeeland op 05-03-2011 23:55:12 ]
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93718178
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 23:49 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Het gaat niet (direct) om het aantal slachtoffers. Het gaat om het handhaven van de wet en zoals we nu hebben gelezen rijden rijken vaker te hard dan armen. Blijkbaar werkt een geldboete minder op de armen, dus moet het anders.

Zorg dat je rijk wordt, hoef je ook niet te janken om een handjevol rijkeren die af en toe wat harder rijden als het je niet om slachtoffers gaat. Bij jou gaat het gewoon om ordinaire jaloezie zoals bij de meeste voorstanders van klassejustitie.
  zondag 6 maart 2011 @ 11:03:06 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93719812
Heeft al iemand aangetoond dat er een verband is tussen de hoeveelheid verkeersovertredingen en inkomen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 maart 2011 @ 13:14:22 #159
93664 waht
Mushir
pi_93723562
quote:

[..]

Het gaat wel om het aantal slachtoffers. Het kan mij niets schelen hoe vaak iemand te hard rijdt, het gaat erom of dat onveilig of veilig gebeurt. Misschien rijden die rijken wel alleen op de snelweg te hard en die armen alleen binnen de bebouwde kom. Misschien rijden die rijken in duurdere auto's met allerlei snufjes die het veiliger maken te hard en de armen in goedkope auto's die op de snelweg alle kanten op zwiepen.

Je hebt dus niets aangetoond met dat onderzoek uit Duitsland en alles wijst erop dat dit een simpele extra belasting op de rijken is, puur omdat ze rijk zijn en dat maakt ze schuldig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93723911
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft al iemand aangetoond dat er een verband is tussen de hoeveelheid verkeersovertredingen en inkomen?
Alsof dat gaat gebeuren :') Het is gewoon weer extra nivelleren.
pi_93724280
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Wie haalt er nu weer de verkeersdoden bij? Ik niet, daar gaat het nl. helemaal niet om.
Dit lijkt in dit topic een vrij algemene gedachte te zijn van de voorstanders van deze maatregel en dat laat ook weer zien hoe diep triest de disscussie hier is :') Je geeft toch boetes om veiligheid te bewaren? Zonder goed onderzoek, zoals eerder aangegeven is, is er geen poot om op te staan voor de voorstanders.
pi_93724345
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2010 21:40 schreef TomLievense het volgende:
In Nederland kennen we het systeem van vaste prijzen voor verkeersovertredingen.
Naar mijn mening is dit niet het beste systeem, neem het volgende voorbeeld:

Iemand haalt in over een verdrijvingsvlak, dit betekent een boete van ¤250. Voor iemand met het
minimumloon betekent dit iets meer 4 daglonen. Voor iemand die de Balkenende-norm verdient is dit
minder dan een dag werken.

De meer vermogenden zullen geen nacht wakker liggen van z'n verkeersboete, mijn stelling
is dat een geldboete ook echt een straf moet zijn. Daarom stel ik voor geldboetes uit te drukken in
daglonen, zodat geldboetes voor iedereen een straf is.
Iemand die zwart werkt en geen uitkering trekt, hoeft dan helemaal niets meer te betalen? Hoe ga je dit doen met buitenlandse weggebruikers? Is een overtreding erger als die wordt gemaakt door iemand die een ton salaris heeft dan wanneer diezelfde overtreding wordt gemaakt door een of andere pauper?
pi_93724595
quote:

[..]

Ik heb even dat eerder door jou aangehaalde onderzoek opgezocht en kwam het officiele persbericht van de opdrachtgever tegen. Mooi ook dat jij dit originele bericht:

quote:
Wer weniger verdient, fährt langsamer auf der Autobahn

Berlin/Dreilinden, 27. Februar 2007 – Autofahrer mit niedrigem Einkommen fahren auf Deutschlands Autobahnen langsamer als wohlhabende Autobesitzer. Und obwohl mehr als die Hälfte der Autofahrer schneller als Richtgeschwindigkeit fährt, sind rund 87 Prozent der Führerscheininhaber für ein generelles Tempolimit. Dies ergab eine vom Internet-Fahrzeugmarkt mobile.de beauftragte repräsentative Umfrage mit TNS Infratest.

Während nur 37 Prozent der Befragten mit einem Haushaltsnettoeinkommen unter 1.500 Euro schneller als 130 Stundenkilometer fahren, geben reiche Autofahrer mehr Gas auf Deutschlands Autobahnen: 64,3 Prozent der Fahrzeughalter mit einem Nettoeinkommen von über 2.500 Euro fahren demnach schneller als die Richtgeschwindigkeit und achten weniger auf ihren Spritverbrauch und die damit steigende Umweltbelastung.

Weiterhin hat die mobile.de Studie ergeben, dass im Bundesdurchschnitt mit 52,2 Prozent mehr als die Hälfte der Autofahrer schneller als die Richtgeschwindigkeit von 130 km/h fährt. Trotzdem sind rund 87 Prozent für ein gesetzliches Tempolimit auf der Autobahn. Jeder dritte Autofahrer (33,1 Prozent) plädiert dabei für eine Geschwindigkeitsbegrenzung von 140 km/h.

Junge Autofahrer rasen übrigens am schnellsten: 22,5 Prozent der befragten 18- bis 29-Jährigen brettern bevorzugt mit über 160 Stundenkilometer über die Autobahn. Im Schnitt tun dies lediglich 9,1 Prozent. Überraschend ist, dass nicht diese jungen Autofahrer, sondern die 50- bis 59-Jährigen mit 18,2 Prozent die größte Gegnergruppe eines Tempolimits sind.

Mehr Informationen zur mobile.de Umfrage halten wir gern auf Anfrage bereit.

Umfragebedingungen
Die hier genannten Zahlen sind das Ergebnis einer Studie des Meinungsforschungsinstituts TNS Infratest im Auftrag von mobile.de. Der Befragungszeitraum war zwischen dem 9. Und 13. Februar 2007. Es wurden hierbei insgesamt 1.002 Personen ab 18 Jahren befragt, die einen Führerschein besitzen.

Über mobile.de
mobile.de ist mit über 32 Mio. Besuchen pro Monat der reichweitenstärkste Internet-Fahrzeugmarkt in Deutschland (IVW 01/2007) und gehört zu den Top zehn Internet-Seiten unter den von der IVW gemessenen Angeboten. Allein in Deutschland stehen den Nutzern mehr als 1 Mio. Fahrzeuge zur Auswahl (Stand: Februar 2007). Das Angebot von mobile.de richtet sich sowohl an Privatkunden als auch an Fahrzeughändler. In Deutschland nutzen zirka 28.200 Händler mobile.de. Seit September 2006 firmiert mobile.de unter dem Namen „mobile.de & eBay Motors GmbH“. Das Unternehmen beschäftigt 113 Mitarbeiter am Standort Dreilinden/Berlin.
http://cms.mobile.de/de/p(...)7_pi_tempolimit.html
Weet te reduceren tot

quote:
Rijken rijden harder

Van de mensen die minder dan 1.500 euro netto per maand verdienden, reed 37 procent wel eens sneller dan 130 kilometer per uur. De helft van de automobilisten die maandelijks meer dan 2500 euro op hun salarisstrook zien staan, overtreedt geregeld de maximumsnelheid. Het onderzoeksbureau TNS Infratest ondervroeg ruim duizend automobilisten voor een website voor tweedehandsauto's.

Bron: Zibb.nl
Dus als je al een conclusie uit het onderzoek wilt trekken moet je jongeren hoger gaan beboeten :+
pi_93724737
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik heb even dat eerder door jou aangehaalde onderzoek opgezocht en kwam het officiele persbericht van de opdrachtgever tegen. Mooi ook dat jij dit originele bericht:

[..]

Weet te reduceren tot

[..]

Dus als je al een conclusie uit het onderzoek wilt trekken moet je jongeren hoger gaan beboeten :+
Ben je rijk als je meer dan ¤ 2.500 netto op je salarisstrook hebt staan? Maakt het ook niet meer uit of je thuis bij je ouders woont of een gezin met 3 kinderen te onderhouden hebt?
  zondag 6 maart 2011 @ 14:05:53 #165
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93725253
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:57 schreef Zeeland het volgende:
Dat stukje was niet relevant, maar jullie duiken weg. Ga in op de inhoud van het bericht.
Ik heb dit topic met opzet aan mij voorbij laten gaan. De reden? Een bolwerk van afgunst. Na verloop van tijd heb ik toch maar weer een gokje gewaagd, en helaas; wat een azijnlucht stijgt er op zeg.

Zeg nou eens eerlijk; is het je te doen om het nivelleren, of ben een echte moraalridder?
Voorts werkt je afbeelding ook niet echt in je voordeel. ik krijg er uitslag van.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93731031
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ben je rijk als je meer dan ¤ 2.500 netto op je salarisstrook hebt staan? Maakt het ook niet meer uit of je thuis bij je ouders woont of een gezin met 3 kinderen te onderhouden hebt?
Ja ook zoiets, 2500+ is idd niet rijk. Bij 50000+ per maand komen we ergens.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:49:15 #167
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93733447
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:14 schreef waht het volgende:

[..]

Het gaat wel om het aantal slachtoffers. Het kan mij niets schelen hoe vaak iemand te hard rijdt, het gaat erom of dat onveilig of veilig gebeurt. Misschien rijden die rijken wel alleen op de snelweg te hard en die armen alleen binnen de bebouwde kom. Misschien rijden die rijken in duurdere auto's met allerlei snufjes die het veiliger maken te hard en de armen in goedkope auto's die op de snelweg alle kanten op zwiepen.

Je hebt dus niets aangetoond met dat onderzoek uit Duitsland en alles wijst erop dat dit een simpele extra belasting op de rijken is, puur omdat ze rijk zijn en dat maakt ze schuldig.
Natuurlijk gaat het om de slachtoffers, maar (verkeers)regels zijn er om mensen te beschermen. Dat is de reden dat wij ze handhaven en een 'daglonensysteem' is volgens mij een betere manier om dat te doen. En je stelt dat 'rijken' misschien wel veel harder rijden op de snelweg en 'armen' binnen de bebouwde kom. Die stelling raakt kan nog wal aangezien je in die verschillende situatie een totaal verschillende bekeuring krijgt. Hardrijden op de snelweg is een andere overtreding dan hardrijden binnen de bebouwde kom, totaal niet vergelijkbaar.

Oja, en jaloezie speelt geen rol. 8-)
pi_93733651
Het idee dat je de straf voor eenieder gelijk kan maken als het gaat om het voelen van de straf is gewoon idioot.

Iemand die heel veel verdient kan meer balen van een boete van 100 euro dan iemand die bijstand krijgt.

Daarnaast is een hogere boete als je veel verdient feitelijk een straf op veel geld verdienen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:56:56 #169
294269 mlg
pi_93733736
Waarom zou je uberhaupt willen dat rijken een hogere boete betalen? Ze betalen indirect al alle boetes van de lage- en middenklasse. Tenminste, als de cijfers kloppen dat de rijke 50% van de bevolking 93% van alle belastingen betalen.

En anders nog. Met hun economische en financiële bijdrage mogen ze van mij ook harder rijden.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:57:46 #170
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93733764
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik heb dit topic met opzet aan mij voorbij laten gaan. De reden? Een bolwerk van afgunst. Na verloop van tijd heb ik toch maar weer een gokje gewaagd, en helaas; wat een azijnlucht stijgt er op zeg.

Zeg nou eens eerlijk; is het je te doen om het nivelleren, of ben een echte moraalridder?

Waar het me om te doen is heb ik aangegeven en dat is niet nivellering. Een beetje nivellering ben ik geen tegenstander van zoals je vast al wist, maar dat wil ik niet op deze manier bereiken. :N Het gaat me puur om de component van proportioneel straffen. Tja, wat proportioneel is zijn we over verdeeld.
quote:
Voorts werkt je afbeelding ook niet echt in je voordeel. ik krijg er uitslag van.
Trolletje. :P Sorry, ik kon het niet laten bij het zien van de afbeelding van Harlon.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:01:35 #171
294269 mlg
pi_93733920
De rijken worden allang gestraft met de aanwezigheid van de plebejers!
pi_93734001
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:56 schreef mlg het volgende:
Tenminste, als de cijfers kloppen dat de rijke 50% van de bevolking 93% van alle belastingen betalen.

Rijkste 30% betaalt 92% van de inkomstenbelasting. Dat zijn de cijfers.
pi_93734031
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:57 schreef Zeeland het volgende:

Het gaat me puur om de component van proportioneel straffen.
En moet je dan naar het inkomen kijken? Zo ja, waarom denk jij dat?
  zondag 6 maart 2011 @ 18:06:02 #174
294269 mlg
pi_93734096
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Rijkste 30% betaalt 92% van de inkomstenbelasting. Dat zijn de cijfers.
Aaarggh, die cijfers kunnen het daglicht niet verdragen.

Ik weet niet meer welk topic het was, maar jouw genoemde cijfers maken het alleen nog maar erger.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:14:13 #175
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93734393
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

En moet je dan naar het inkomen kijken? Zo ja, waarom denk jij dat?
Simpel.

Een straf die je nauwelijks voelt is niet proportioneel en een staf die nauwelijks is te betalen ook niet, dus vind ik het beter om geldboetes op het inkomen af te stemmen. Overigens gaat mijn voorkeur sowieso uit naar een niet-geldstraf (cursusje ofzo).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')