dus in tegenstelling wat de NS beweert, kan de conducteur je laatste 10 reizen zien zonder toestemming aan de OV chipkaart houder te vragen ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:02 schreef Geerd het volgende:
Gezeur om privacy, ziet alleen waar en wanneer is ingecheckt welke klasse, krijg je vragen kun je nog zien hoeveel geld er opstaat en de laatste stuk of 10 in en uit chek's.
Boehoehoe.
Als je niet hebt ingecheckt staat er in het rood let op check in ontbreekt en krijg je een boete plus de rit prijs(kan).
Zijn dat de laatste 10 keer in- en uitchecken bij die vervoerder (NS) of kun je ook zien met welke bus(sen) ik heb gereisd?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:02 schreef Geerd het volgende:
Gezeur om privacy, ziet alleen waar en wanneer is ingecheckt welke klasse, krijg je vragen kun je nog zien hoeveel geld er opstaat en de laatste stuk of 10 in en uit chek's.
Boehoehoe.
Jep, dat is waar. Maar iets zegt me dat partijen niet zullen aarzelen om die gegevens op te vragen als ze dat nodig vinden. De afluisterpraktijken van de AIVD zijn ook niet algemeen bekend, maar het gebeurd op grote schaal. Ik schat dat de database van de OVChip een makkelijke prooi is om aan gegevens te komen. Maar je hebt gelijk, in het openbaar is het niet meer voorgekomen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:44 schreef VancouverFan het volgende:En dat was voor de afspraken met het CBP. Sindsdien zijn er geen andere voorbeelden.
Dat wist ik niet. Maar zoals uit het bericht blijkt, is die manier van doen bijzonder tijdrovend en arbeidsintensief en wordt dan ook alleen in uitzonderlijke gevallen toegepast.quote:Het wordt al een paar jaar gebruikt. En het is niet lukraak, alleen SMS'jes aan de mensen die in de buurt waren.
http://www.parool.nl/paro(...)-bom-gebruiken.dhtml
[..]
September was de misdaad, januari werden de SMSjes verstuurd. Zat dus een maand of 4 tussen.
De plaatsbepaling komt voort uit het feit dat uit telefoongesprekken met het slachtoffer is gebleken dat hij in Deventer was, niet uit plaatsbepaling door GSM gegevens.quote:Dat ze weten dat hij in Deventer was lijkt me een duidelijke plaatsbepaling.
Uhmzz letterlijk van de ns site dus zie het probleem nietquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus in tegenstelling wat de NS beweert, kan de conducteur je laatste 10 reizen zien zonder toestemming aan de OV chipkaart houder te vragen ?
Misschien kan je de laatste topics ook toevoegen ?
Alleen de laatste 10 transacties die op die kaart staan kunnen worden getoond. Dus ook van andere vervoerders. Maar alles staat in code. Niet voluit geschreven.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:12 schreef Light het volgende:
[..]
Zijn dat de laatste 10 keer in- en uitchecken bij die vervoerder (NS) of kun je ook zien met welke bus(sen) ik heb gereisd?
Wat eventueel de hc kan zien bedoel je?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Alleen de laatste 10 transacties die op die kaart staan kunnen worden getoond. Dus ook van andere vervoerders. Maar alles staat in code. Niet voluit geschreven.
Net weet je het niet en nu opeens wel ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Alleen de laatste 10 transacties die op die kaart staan kunnen worden getoond. Dus ook van andere vervoerders. Maar alles staat in code. Niet voluit geschreven.
Wat ik tot nu toe heb gezien (naar aanleiding van vragen) alleen NS maja weet dus niet of die persoon met een bus etc reist.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:12 schreef Light het volgende:
[..]
Zijn dat de laatste 10 keer in- en uitchecken bij die vervoerder (NS) of kun je ook zien met welke bus(sen) ik heb gereisd?
oh jij vind klanten ook maar mensen die zeuren ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz letterlijk van de ns site dus zie het probleem niet
# Afgeleide reisgegevens, zoals reisfrequentie, voorkeurstations en -trajecten, de verstreken tijd sinds uw laatst gemaakte reis en of u binnen of buiten de spits reist, gebruiken wij voor relatiebeheer en om u te informeren over voor u relevante diensten en producten.
# Indien u geen prijs stelt op informatie die is afgeleid van uw reisgegevens, dan kunt u dat hier aangeven. Stelt u geen prijs op (algemene) informatie van NS, dan kunt u dit vooraf aangeven bij de aanschaf van uw abonnement met OV-chipkaart, via uw persoonlijk account op Mijn NS of via NS- klantenservice: 0900-2021163 (¤ 0,10 p.m.).
# Wilt u meer weten over het privacybeleid van NS?
Dat mensen na tijd gaan zeuren maar zelf niet lezen ja.
Net als bij de OV chipkaartquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:14 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jep, dat is waar. Maar iets zegt me dat partijen niet zullen aarzelen om die gegevens op te vragen als ze dat nodig vinden. De afluisterpraktijken van de AIVD zijn ook niet algemeen bekend, maar het gebeurd op grote schaal. Ik schat dat de database van de OVChip een makkelijke prooi is om aan gegevens te komen. Maar je hebt gelijk, in het openbaar is het niet meer voorgekomen.
[..]
Dat wist ik niet. Maar zoals uit het bericht blijkt, is die manier van doen bijzonder tijdrovend en arbeidsintensief en wordt dan ook alleen in uitzonderlijke gevallen toegepast.
Dus ze hebben de telefoongesprekken opgeslagen en bewaardquote:De plaatsbepaling komt voort uit het feit dat uit telefoongesprekken met het slachtoffer is gebleken dat hij in Deventer was, niet uit plaatsbepaling door GSM gegevens.
Wanneer wist ik het niet?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Net weet je het niet en nu opeens wel ?
Beetje raar
toen je in het vorige topic geen gelijk kreeg van iemand andersquote:
Jij koopt een product dus eens met de voorwaarden, en dan gaan klagen terwijl je er zelf akkoord mee bent gegaan??quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Net weet je het niet en nu opeens wel ?
Beetje raar
LOLquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Net als bij de OV chipkaart
[..]
Dus ze hebben de telefoongesprekken opgeslagen en bewaard![]()
Nog kwalijker dan die plaatsbepaling.
Ow?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
toen je in het vorige topic geen gelijk kreeg van iemand anders
toen kon de conducteur volgens jou geen reisgegevens zien
Ik kan zien welk station en hoeveel er afgeschreven is (herhaal dit doe ik dus ook alleen als de klant info of iets dergelijks vraagt)quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:20 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Yep.
Als ik het goed begrepen heb tenminste.
leugenaar, zie het vorige topicquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ow?
Volgens mij loop je weer eens uit je nek te lullen.
Ik weet niet beter dan dat ik ditzelfde altijd gezegd heb.
Dus ik zeur als jouw apparatuur faalt ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jij koopt een product dus eens met de voorwaarden, en dan gaan klagen terwijl je er zelf akkoord mee bent gegaan??
Ja dan ben je bij mij aan het zeuren, ben je vergeten in of uit te checken wat natuurlijk gewoon gebeurt ga ik kijken wat ik voor je kan doen ook al was dat een voorwaarde.
Verkeerde quote.
Je collega is helaas de link vergeten, ja dan zal ik wel zeuren volgens hem, je kan het ook gewoon goed doenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geef even een linkje naar welke post dan.
Het is niet zo netjes om iemand zonder onderbouwing voor leugenaar uit te maken
Ik snap al waarom vancouverfan en jij niet zo met elkaar opschietenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus ik zeur als jouw apparatuur faalt ?
Lekker klantvriendelijk zeg
Wat is je probleem precies??quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
gaan we niet meer met de trein goed ? Ben jij je baan kwijt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |