abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81834415
Echt leuk wordt het nooit, dat ongesteld zijn. Van mij mogen ze het afschaffen.

Vraagje aan mijn vrouwelijke soortgenoten: wat gebruiken jullie het liefst? Ik gebruikte altijd tampons, maar sinds ik boven de dertig ben ( ) kan ik er niet goed meer tegen, want ze drukken blijkbaar op mijn blaas waardoor ik bij tampongebruik soms last heb van een beetje urineverlies (als ik hard lach of nies). Dan dus maar maandverband, bij voorkeur Always of soortgelijk.

De laatste keer heb ik een nieuw (?) soort tampon gebruikt. Het is een simpel sponsje dat je inbrengt. Ik ben er erg blij mee, want je voelt het totaal niet en het veroorzaakt geen druk doordat het zacht is. Enige nadeel is dat het touwtjeloos is en het eruit vissen dus wat lastiger kan zijn.

Ik ben benieuwd naar de voorkeuren, en of er meer mensen zijn die een wat ongebruikelijker product gebruiken en die daar heel tevreden over zijn.

Mannen: ja, ongesteld zijn is vies. Ga weg.
  maandag 24 mei 2010 @ 16:41:29 #2
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_81834510
milka was het eerste wat ik dacht
1 Minuut stilte voor de storm
pi_81834538
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:41 schreef Surf_Bunny het volgende:
Ja dat ook, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet.
pi_81834720
Kotex tampons super
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_81835795
Maandverband. Always of Libresse. Ik wissel zo'n beetje tussen beide.
Tampons vind ik niets.
Liej
pi_81835862
Kotex tampons hebben een hippere vormgeving dan die van OB. Ze pluizen ook minder. Maar ze zijn op minder plekken verkrijgbaar.
pi_81835898
niks, de pil doorslikken
pi_81835900
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:18 schreef patatmetfriet het volgende:
Kotex tampons hebben een hippere vormgeving dan die van OB. Ze pluizen ook minder. Maar ze zijn op minder plekken verkrijgbaar.
is dat zo ?
Ik haal ze iig altijd bij de action voor 2 euro
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_81836021
Die van de Kruidvat.

Die hebben zo'n twist in het midden waardoor je ze makkelijker open maakt
Noot noot.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:35:13 #10
123170 alors
zlata1234
pi_81836415
Ik moest één keer noodgedwongen maandverband gebruiken, wat een verschrikkelijk gevoel is dat Ik voelde me als een kind die zijn luier voldiareert als ik dat moet gaan gebruiken ga ik nog liever dood of laat ik mijn baarmoeder eruit hakken.

Ik gebruik altijd tampons, van de aldi
know'm sayin?
word? word.
pi_81839218
mirenaspiraal... 5 jaar niet ongesteld bij mij
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 mei 2010 @ 18:57:19 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_81839313
Inderdaad: Mirena
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_81847279
Ob tampons, met inbrenghuls. Puur vanwege het gemak, echt bang voor vieze vingers ben ik niet (heb tenslotte een kraan) maar ze zijn zo makkelijk
pi_81847685
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:23 schreef Jojoortje het volgende:
Die van de Kruidvat.

Die hebben zo'n twist in het midden waardoor je ze makkelijker open maakt
Die gebruik ik ook altijd. Vervelende van tampons vind ik wel dat ze nogal eens pluizen, dan gooi ik ze altijd weg.
  maandag 24 mei 2010 @ 21:59:35 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_81848782
@Isegrim, ik zou toch eens een balletje opgooien bij je HA als je er weer eens bent. Over die blaas bedoel ik. Ik vind dat toch een beetje vreemd klinken. Beetje zoals een verzakking van het e.e.a. (ben totaal niet medisch onderlegd maar ik ken vrouwen die zoiets hebben - meestal wel mensen die een of meer bevallingen achter de rug hebben).

Mijn favo product is ob-tampon mini. Soms ben ik tampons zat en dan gebruik ik Always. Zonder vleugels of andere ingewikkelde frutsels. Ik vrees het moment waarop ik met de pil ga stoppen. Ik herinner me nog van vroeger dat ik altijd met een super o.b. en 3 verbanden (een in het midden en 2 opzij) moest gaan slapen. Maar misschien is mijn lichaam in al die tijd ook veranderd.
pi_81852765
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:59 schreef Aventura het volgende:
@Isegrim, ik zou toch eens een balletje opgooien bij je HA als je er weer eens bent. Over die blaas bedoel ik. Ik vind dat toch een beetje vreemd klinken. Beetje zoals een verzakking van het e.e.a. (ben totaal niet medisch onderlegd maar ik ken vrouwen die zoiets hebben - meestal wel mensen die een of meer bevallingen achter de rug hebben).
Kan me er niet heel druk over maken. Mijn moeder had hetzelfde na d'r dertigste, ook alleen met tampons.

Dit zijn de dingen die ik nu gebruik:

maandag 24 mei 2010 @ 23:10:03 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81852821
Ik slik de pil altijd een tijdje door, maar voor die paar keer per jaar --> OB
pi_81852831
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:19 schreef electronique het volgende:
niks, de pil doorslikken
Dan word ik net zo hard ongesteld alleen weet ik dan niet wanneer.
pi_81855389
Tampons...

Ik snap echt niet dat vrouwen maandverband kunnen gebruiken, ik vind dat zo'n smerig gevoel
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_81855448
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:47 schreef Pixie. het volgende:
Kotex tampons super
Die ga ik een keer proberen. Ik gebruik nu die van OB, maar die vind ik totaal niet fijn, die dingen pluizen als de ziekte.
pi_81855482
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:21 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Die ga ik een keer proberen. Ik gebruik nu die van OB, maar die vind ik totaal niet fijn, die dingen pluizen als de ziekte.
klopt, echt irritant..

Ik ga die kotex ook maar eens proberen!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_81856355
Ik begrijp nooit waarom mensen de pil zovaak doorslikken. Toen ik nog aan de pil was en het kwam niet handig uit (vakanties oid) dan slikte ik 'm ook wel door, maar standaard doorslikken? Nah.
pi_81857427
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 01:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp nooit waarom mensen de pil zovaak doorslikken. Toen ik nog aan de pil was en het kwam niet handig uit (vakanties oid) dan slikte ik 'm ook wel door, maar standaard doorslikken? Nah.
Waarom niet? Het is als je lijf het goed verdraagt om door te slikken, nergens voor nodig om ongesteld te worden. Dus ik ging niet voor mijn plezier een week lang bloeden. Ik slikte voor mijn mirena gewoon een half jaar door, gelukkig trok mijn lijf dat.

En hoewel ik vroeger nooit last had van mijn menstruatie, niet hevig bloeden, geen krampen enz enz... vond ik het wel altijd een beetje een gedoe. Gewoon alleen die tampons meenemen, eruit en erin frutten, weggooien in een overflowing prullenbak...en dan heb ik het nieteens over sex, heb ik niet zo'n zin in als ik meteen allemaal bloedvlekken maak in bed ed.

Neh, ik weet wel leukere dingen dan ongesteld worden. Terwijl je het supersimpel kan uitstellen door de pil door te slikken
Ik begrijp dus niet zo goed waarom je hem niet standaard door zou slikken, tenzij je lichaam er niet lekker op reageert.
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_81857877
Prikpil .

Daarvoor tampons vannn. De verpakkingen waren blauw (Met geel/oranje/roze accenten), ik ben de naam vergeten
  Moderator dinsdag 25 mei 2010 @ 07:36:00 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_81857923
Tampons, het merk maakt niet zoveel uit, maar die van het Kruidvat gaan inderdaad erg handig open. En voor de eerste 2 dagen ook altijd nog een inlegkruisje erbij voor eventueel doorlekken.

Maandverband gebruikte ik vroeger wel, maar nu vind ik het vies en ik heb altijd zo'n gevoel dat je het toch ruikt.

Die sponsjes lijken me niet, vooral het er weer uithalen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_81858277
Het eruit halen gaat vrij makkelijk, de truc is om ze met twee vingers beet te pakken.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 08:19:48 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_81858301
Ik lees veel aversie tegen maandverband hier. Ik vind tampons juist vreselijk goor Al die zooi die je in je lichaam houdt door er een kurk op te zetten... maar dat zal allemaal wel psychisch en heel persoonlijk zijn. Ik gebruik zelf always night XXL sinds ik de pil niet meer slik
disclaimer
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:35:13 #28
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81861499
bagger gekliko'd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81861765
Ik gebruik maandverband en tampons . 's Nachts maandverband en overdag een tampon met een extra maandverbandje erin, voor het geval dat. Ik vond tampons eerst altijd onhygiënisch geklieder, maar ik ben er een keer mee begonnen toen ik een weekendje weg ging en vind het sindsdien fijner dan alleen maandverband, echt zo'n soppige ransboel wordt dat. Wel de tampon met de kruisraket, altijd handig als je ergens bent waar er geen wastafeltje op de wc zelf zit.
Tap tap tap
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:44:55 #30
56471 pinquit
oh my lama!
pi_81861832
tampons, liefst 'gewoon' ob (de super ) anders aldi.

en maandverband van always, alleen 's nachts. en dan de blauwe. laatste beetje ongesteld doe ik overdag ook een klein maandverbandje of inlegkruisje in, dan zijn tampons niet fijn meer.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:45:31 #31
56471 pinquit
oh my lama!
pi_81861854
zijn er hier echt mensen die 's nachts tampons dragen? das keigevaarlijk toch?
pi_81862208
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:45 schreef pinquit het volgende:
Mwah, staat op de verpakking dat je hem niet meer dan x uur in mag houden, maar of het keigevaarlijk is weet ik niet.
pi_81862572
Valt best mee, tenzij je tien uur per nacht slaapt.
pi_81862732
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 08:18 schreef Isegrim het volgende:
Het eruit halen gaat vrij makkelijk, de truc is om ze met twee vingers beet te pakken.
en hoe gaat het met zo'n sponsje en klontjes
  Moderator dinsdag 25 mei 2010 @ 11:14:02 #35
9859 crew  Karina
Woman
pi_81862863
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:45 schreef pinquit het volgende:
Welnee, dat was met speciale extra absorptietampons, die zijn hier niet eens te koop geweest. Zie hier.
niet zo tof doen
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:20:59 #36
285351 dalaiblama
too much bla
pi_81863112
quote:
Omdat dat beter is voor je hormoonhuishouding en lijf als je niet van plan bent te jongen?
Ongesteld worden is een cyclus, die gepaard gaat met allerhande ongemakken zoals hormoonschommelingen en bloedverlies.
De eerste is vooral een last voor je omgeving en soms ook voor jezelf en die laatste kost je lichaam ontzettend veel energie.

Ongesteld zijn is geen must, en het is al helemaal niet zoiets als 'je lichaam die aangeeft dat alles nog werkt' , of de ergste: 'alles wordt schoongemaakt' .
Je vagina en baarmoeder zijn al zelfreinigend, daar doet ongesteld zijn niets aan.
Het is niets meer dan een ongebruikt proces ( als je niet voor kinderen gaat ).

Het is in evolutionair opzicht dus totaal niet meegegroeid met de vrouw; immers...steeds meer vrouwen blijven kinderloos of stellen eea heel lang uit. Langer dan voorheen.

Ongesteld zijn kost je lichaam enorm veel kostbare energie, elke maand weer. Als je geen kinderen wil dan kun je beter de pil doorslikken, je zal beter en stabieler functioneren.
Elke eigentijdse gynaecoloog zal je dat ook aanraden ; er is namelijk geen enkel bezwaar.
Krijg je doorbraak bloedingen, dan kun je zoeken naar een andere pil. Er is geen 'one size fits all' .

Niet iedereen kan natuurlijk tegen de pil, dus het is niet voor iedereen een oplossing. Maar dan is er ook zoiets als de spiraal wat ervoor zorgt dat je lange periode niet tot nauwelijks ongesteld wordt.

Dat idee dat doorslikken slecht is, is hopeloos ouderwets. Net als het ongesteld worden zelf is.
pi_81863410
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

en hoe gaat het met zo'n sponsje en klontjes
Alles wordt gewoon netjes geabsorbeerd. Ik kom minder 'klontjes' tegen dan met een maandverbandje.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:32:07 #38
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81863509
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Alles wordt gewoon netjes geabsorbeerd. Ik kom minder 'klontjes' tegen dan met een maandverbandje.
is het niet viezig om die sponsjes uit te halen?
dat je dan met je vingers onder zit enzo?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:34:13 #39
56471 pinquit
oh my lama!
pi_81863598
Hm, ik dacht gewoon met alle tampons die je langer dan 7/8u inhoudt.
  Moderator dinsdag 25 mei 2010 @ 11:39:31 #40
9859 crew  Karina
Woman
pi_81863779
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:32 schreef Mirjam het volgende:

[..]

is het niet viezig om die sponsjes uit te halen?
dat je dan met je vingers onder zit enzo?
Dat lijkt mij ook, een tampon zit een touwtje aan en als ik zie hoe vies die tampon is die eruit komt, die wil ik dan echt met mijn vingers aanpakken.

Wat betreft het doorslikken van de pil: ik deed dat ook vaak in de vakantie of zo, maar had toch heel vaak last van doorbraakbloedingen of spotting, eigenlijk nog vervelender dan "normale" menstruatie, omdat het niet te voorspellen is wanneer dat gebeurt.
niet zo tof doen
pi_81867030
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:20 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Omdat dat beter is voor je hormoonhuishouding en lijf als je niet van plan bent te jongen?
Ongesteld worden is een cyclus, die gepaard gaat met allerhande ongemakken zoals hormoonschommelingen en bloedverlies.
De eerste is vooral een last voor je omgeving en soms ook voor jezelf en die laatste kost je lichaam ontzettend veel energie.

Ongesteld zijn is geen must, en het is al helemaal niet zoiets als 'je lichaam die aangeeft dat alles nog werkt' , of de ergste: 'alles wordt schoongemaakt' .
Je vagina en baarmoeder zijn al zelfreinigend, daar doet ongesteld zijn niets aan.

Het is in evolutionair opzicht dus totaal niet meegegroeid met de vrouw; immers...steeds meer vrouwen blijven kinderloos of stellen eea heel lang uit. Langer dan voorheen.

Ongesteld zijn kost je lichaam enorm veel kostbare energie, elke maand weer. Als je geen kinderen wil dan kun je beter de pil doorslikken, je zal beter en stabieler functioneren.
Elke eigentijdse gynaecoloog zal je dat ook aanraden ; er is namelijk geen enkel bezwaar.
Krijg je doorbraak bloedingen, dan kun je zoeken naar een andere pil. Er is geen 'one size fits all' .

Niet iedereen kan natuurlijk tegen de pil, dus het is niet voor iedereen een oplossing. Maar dan is er ook zoiets als de spiraal wat ervoor zorgt dat je lange periode niet tot nauwelijks ongesteld wordt.

Dat idee dat doorslikken slecht is, is hopeloos ouderwets. Net als het ongesteld worden zelf is.
Inderdaad, ik zei het al. Mensen die beweren dat doorslikken ongezond is, praten uit hun nek. Enige nadeel is dat sommige vrouwen het niet kunnen zonder doorbraakbloedingen ed, dan snap ik ook wel dat gewoon je stopweek op tijd plannen handiger is.
pi_81867390
Ik gebruik meestal gewoon maandverband, wel vaak verwisselen. En de eerste 2 daagjes meestal samen met tamnpon.
Maar het varieert veel, hangt ervanaf wat ik ga doen die dag, als ik de hele thuis blijf dan gebruik ik meestal alleen maandverband, maar als ik ergens naar toe ga combineer ik ze meestal vooral als ik weet dat een wx dan lastig te vinden is.

MAar tampons zijn meestal van OB en soms kotex, en maandverband meestal libresse, always met dat soort plasticen laagje krijg ik meestal ontzettende jeuk van
pi_81867524
Nee, zulke sponsjes zou ik niet gebruiken, al is het maar om het imago dat het ontworpen is voor prostituees zodat ze ook tijdens hun periode seks kunnen hebben. Ik heb geen zin dat mensen zo naar me kijken als je zoiets koopt

Voor mij gewoon maandverband en tampons, maar liefst ben ik zo min mogelijk ongesteld. Ik overweeg om eens katoenen maandverband te gaan gebruiken (voor de lichte dagen!), dat irriteert niet zo en kun je gewoon uitwassen.... maar de aanschaf is zo duur.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:42:23 #44
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_81868091
Ik gebruik altijd tampons. Die van de OB en Kruidvat pluizen nogal eens. Moet ik daarna die pluisjes eruit gaan zitten vissen... Ik ga die van Kotex ook eens proberen, thanks voor de tip.
Maandverband vind ik echt smerig, ik krijg er ook jeuk en uitslag van.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:45:25 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81868212
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:08 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Kan me er niet heel druk over maken. Mijn moeder had hetzelfde na d'r dertigste, ook alleen met tampons.

Dit zijn de dingen die ik nu gebruik:

[ afbeelding ]
Waar kun je die halen (ik herken je euvel met normale tampons).
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_81868293
hier tampons. Gewoon ob. Heb echt nog nooit pluisjes gehad ofzo? Maandverband vind ik vreselijk!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_81868455
Tampons van de kruidvat, normal. Dat plastic eromheen gaat er idd makkelijk af. Die sponsjes heb ik van gehoord, maar omdat er dus geen touwtje aan zit ben ik doodsbang dat ik ze er niet uit krijg .

[ Bericht 13% gewijzigd door verleiding op 25-05-2010 13:57:46 ]
pi_81868657
quote:
Nou ik slik hem best vaak door, niet continu want na 3 maanden ongeveer krijg ik doorbraakbloedingen. Maar ongesteld worden is gewoon zo'n gedoe. En voor zover ik weet kan het echt geen kwaad om door te slikken.
pi_81869025
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:52 schreef verleiding het volgende:
Tampons van de kruidvat, normal. Dat plastic eromheen gaat er idd makkelijk af. Die sponsjes heb ik van gehoord, maar omdat er dus geen touwtje aan zit ben ik doodsbang dat ik ze er niet uit krijg .
En ze er alleen maar verder induwt

Vriendinnen van me gebruikten een paar jaar terug cups, dat vond ik wel zoiets raars .
Tap tap tap
pi_81869240
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En ze er alleen maar verder induwt

Vriendinnen van me gebruikten een paar jaar terug cups, dat vond ik wel zoiets raars .
Ja precies .

Cups, van die plastic dingen ?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 14:16:26 #51
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_81869324
Tampons van de Lidl heeft ook zo'n 'twist' plastic.

Ik gebruik dus maandverband en tampons van de Lids maar soms ook kruidvat of C1000.. Ben niet echt merkvast wat dat betreft.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_81870181
Pil doorslikken ligt ook wel echt aan hoe jezelf bent. Ik heb vrij veel buikpijn als ik ongesteld word, maar door mijn pil wordt het wel verminderd. Maar als ik de pil doorslik en ik las daarna een stopweek in, lig ik meteen een week te creperen van de pijn op de bank. Dus thanks, but no thanks. Ik slik hem alleen door in de vakantie, maar voor sommige mensen zal het ongetwijfeld goed helpen.
pi_81870921
Is ook zo, je lichaam moet er tegen kunnen. Ken genoeg mensen die al vergaan van de pijn tijdens de menstruatie zonder door te slikken, laat staan als ze dat wel doen.
pi_81871192
Always maandverband.

Tampons vind ik eng.
pi_81871834
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:05 schreef Bortecinem het volgende:
Always maandverband.

Tampons vind ik eng.
Waarom
Ik had dat toen ik 12 was
pi_81871861
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:45 schreef pinquit het volgende:
Ja ik doe het al jaren
is dat niet goed dan ?
pi_81871905
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:21 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Ja ik doe het al jaren
is dat niet goed dan ?
Nee hoor.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:25:13 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_81872027
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:20 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Waarom
Ik had dat toen ik 12 was
waarom mogen tampongebruikers maandverband wel vies en goor vinden, en is het raar als een maandverbandgebruiker tampons naar of eng vindt
disclaimer
pi_81872176
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

waarom mogen tampongebruikers maandverband wel vies en goor vinden, en is het raar als een maandverbandgebruiker tampons naar of eng vindt
Je hoort mij niet zeggen dat ik het goor vind hoor dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt
Maar waarom ben je bang voor tampons dan?

Ik vind tampons gewoon handiger dan maandverband want het zit veel beter en anders voel je alles zo lopen
pi_81872225
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:28 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat ik het goor vind hoor dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt

Ik vind tampons gewoon handiger dan maandverband want het zit veel beter en anders voel je alles zo lopen
Beschrijf het nog gedetailleerder.
pi_81872335
Tampons
Meestal van één of ander goedkoop merk van een winkel waar ik dan ben. Ik slik ook altijd mijn pil een paar maanden door.
Oja.. ik slaap er ook gewoon mee. 8 of 9 uren kan geen kwaad.

Ik snap wel dat sommige meiden tampons eng vinden. Maar ze raken echt niet kwijt in je lichaam en het voelt zoveel beter (mits goed ingebracht, vergt vaak een paar tampons oefening als je het nog nooit gedaan hebt)
pi_81872385
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:29 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Of dat je maandverbandje verschuifd en vervolgens een natte plek bij je been heb
pi_81872411
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:32 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Of dat je maandverbandje verschuifd en vervolgens een natte plek bij je been heb
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:33:58 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_81872464
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:28 schreef Pixie. het volgende:

[..]

ik haal dat uit dit topic, ik doelde niet specifiek op jou... En ik vind ze ook niet eng, dat was degene waar je op reageerde. Ik vind tampons onnatuurlijk en ik voel het zitten (ja, ook als ik ze heel ver in mijn kanaal pers) dus gebruik ze daarom liever niet.
disclaimer
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:35:54 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_81872565
Oh, en ik word al 17 jaar ongesteld dus gebrek aan ervaring is het niet
disclaimer
pi_81872997
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, en ik word al 17 jaar ongesteld dus gebrek aan ervaring is het niet
17 jaar nog maar? Ik al meer dan 30 (baas boven baas)
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:45:55 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_81873056
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

17 jaar nog maar?
disclaimer
pi_81873073
quote:

[..]

Het kan anders nog veel gedetailleerder, hoor.
Ik gebruik het liefst tampons met inbrenghuls, omdat ik gruwel van het droge stroeve gevoel dat ik altijd krijg na een paar tampons bij het inbrengen! De inbrenghuls is heel glad namelijk.
pi_81873200
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:46 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik gebruik het liefst tampons met inbrenghuls, omdat ik gruwel van het droge stroeve gevoel dat ik altijd krijg na een paar tampons bij het inbrengen! De inbrenghuls is heel glad namelijk.
Ik vind dat kartelrandje soms nog wel naar
Tap tap tap
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:01:11 #70
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_81873741
Ik vind zowel tampons als maandverband niet fijn.
Die sponsjes lijken me wel prettig om te gebruiken, maar dan had er wel een touwtje aan moeten zitten
My mama didn't raise no fool
pi_81873803
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:46 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ja, dát had ik dus toen ik nog ongesteld werd. Die vond ik heel prettig. Die minidingen van OB die je met je vinger erin moet duwen voel ik zitten en doen zeer. 2 keer gedaan, nooit meer.
pi_81874064
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:02 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ja, dát had ik dus toen ik nog ongesteld werd. Die vond ik heel prettig. Die minidingen van OB die je met je vinger erin moet duwen voel ik zitten en doen zeer. 2 keer gedaan, nooit meer.
Nog een voordeel van de huls is dat je hem meteen op de goeie plek krijgt.
'Losse' tampons duw ik weleens verkeerd of te ondiep zodat ze niet goed zitten en ik hem de hele tijd voel zitten.
pi_81874173
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:09 schreef cinnamongirl het volgende:
nadeel van die huls is dat je op je werk niet even makkelijk discreet naar de wc kan. Maandverband kan je in je achterzak stoppen (helaas hebben veel broeken die niet meer) en een gewone tampon kan je in je handpalm verstoppen.
pi_81874657
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:05 schreef Bortecinem het volgende:
Always maandverband.

Tampons vind ik eng.
Same here.

Sinds ik met de pil gestopt ben is het ook zo erg geworden dat ik niet meer durf te wisselen, hiervan weet ik tenminste dat het goed is.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_81874925
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:09 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

'Losse' tampons duw ik weleens verkeerd of te ondiep zodat ze niet goed zitten en ik hem de hele tijd voel zitten.
Ik heb die inbrenghulzen 1 keer geprobeerd en toen stak ie er voor tweederde uit Ik vind het dramadingen, echt heel knap als je daarmee om kunt gaan
pi_81874981
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

nadeel van die huls is dat je op je werk niet even makkelijk discreet naar de wc kan. Maandverband kan je in je achterzak stoppen (helaas hebben veel broeken die niet meer) en een gewone tampon kan je in je handpalm verstoppen.
Dan stop je hem toch in je broek en onder je shirt? Juist met maandverband vond ik het vreselijk om dat op school te doen, dan had ik het gevoel dat het knisperde en dat iedereen het hoorde. Maar ja, toen zat ik in de brugklas.
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:09 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ja precies, heerlijk voor op de fiets
pi_81875100
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:26 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik heb die inbrenghulzen 1 keer geprobeerd en toen stak ie er voor tweederde uit Ik vind het dramadingen, echt heel knap als je daarmee om kunt gaan
Het is even aanklooien, maar gewoon zover mogelijk erin duwen
Ik moet er niet aan denken om dat met die kleine tamponnekes te moeten doen, dan zit toch alles onder? Ik zou hem waarschijnlijk eerst nog een paar keer laten vallen voor ik hem goed vast heb.
Tap tap tap
pi_81876403
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is even aanklooien, maar gewoon zover mogelijk erin duwen
Ik moet er niet aan denken om dat met die kleine tamponnekes te moeten doen, dan zit toch alles onder? Ik zou hem waarschijnlijk eerst nog een paar keer laten vallen voor ik hem goed vast heb.
Valt wel mee hoor, ik heb altijd de mini's en die krijg ik er echt wel goed in. Als je door je hurken gaat, kun je hem erin proppen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:00:17 #79
286089 TearsOfJoy
Fabulous, flawed, feminine
pi_81876509
quote:

Oh, chocola telt niet.

Doe dan maar een klein OB-tamponnetje.
Common sense is not so common
pi_81876660
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:58 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor, ik heb altijd de mini's en die krijg ik er echt wel goed in. Als je door je hurken gaat, kun je hem erin proppen.
Heulmaal door je hurken ?

Ik zit altijd gewoon op de plee als ik dat ding erin douw
pi_81876793
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:20 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Waarom is het dan standaard om toch een stopweek te hebben? Ik bedoel, de pil slik je niet omdat je zwanger wil worden, dus dan zou het logisch zijn dat iedereen de pil altijd slikt, en dat dat ook de norm zou zijn. Maar toch is dat niet zo.
pi_81876981
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:31 schreef kanya het volgende:
Tampons
Meestal van één of ander goedkoop merk van een winkel waar ik dan ben. Ik slik ook altijd mijn pil een paar maanden door.
Oja.. ik slaap er ook gewoon mee. 8 of 9 uren kan geen kwaad.

Ik snap wel dat sommige meiden tampons eng vinden. Maar ze raken echt niet kwijt in je lichaam en het voelt zoveel beter (mits goed ingebracht, vergt vaak een paar tampons oefening als je het nog nooit gedaan hebt)
Ik snap eigenlijk niet waarom dat eng zou zijn. Als je ligt bloed je toch sowieso een stuk minder dan overdag, wanneer je staat, loopt, etc.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 25 mei 2010 @ 17:12:47 #83
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_81877148
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:05 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Waarom is het dan standaard om toch een stopweek te hebben? Ik bedoel, de pil slik je niet omdat je zwanger wil worden, dus dan zou het logisch zijn dat iedereen de pil altijd slikt, en dat dat ook de norm zou zijn. Maar toch is dat niet zo.
http://mens-en-gezondheid(...)-het-schadelijk.html
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_81877232
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:03 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Ja, anders lukt het me niet, onze wc is te hoog ofzo.
pi_81877445
quote:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet het idee dat het gevaarlijk of schadelijk ofzo is hoor. Maar waarom is een stopweek dan toch "de norm", als uiteindelijk bijna iedereen het fijner vindt om gewoon niet meer ongesteld te zijn?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:19:57 #86
123170 alors
zlata1234
pi_81877493
Ik vind het trouwens best ouderwets dat er geen betere manieren/pillen zijn die ook doorbraakbloedingen tegengaan en die gemaakt zijn om altijd door te slikken.

Ik heb altijd het gevoel dat als de mannelijke helft van de wereld met dit probleem zat opgescheept, er allang een veel betere oplossing bestond.
know'm sayin?
word? word.
pi_81877529
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:19 schreef alors het volgende:
Ik vind het trouwens best ouderwets dat er geen betere manieren/pillen zijn die ook doorbraakbloedingen tegengaan en die gemaakt zijn om altijd door te slikken.

Ik heb altijd het gevoel dat als de mannelijke helft van de wereld met dit probleem zat opgescheept, er allang een veel betere oplossing bestond.
Er zijn verder toch ook geen oplossingen tegen nooit meer ongesteld worden toch?
pi_81877544
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:03 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Idem. Bovendien gebruik ik eigenlijk altijd super of normaal, mini doe ik niet aan.
Ik vind die laatste dagen overigens altijd het kutst, dat je zeg maar bijna verplicht wordt maandverband te gebruiken omdat je wel nog íets verliest, maar eigenlijk te weinig om een tampon in te krijgen. Dat het te stroef wordt dan.
pi_81877609
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:21 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Idem. Bovendien gebruik ik eigenlijk altijd super of normaal, mini doe ik niet aan.
Ik vind die laatste dagen overigens altijd het kutst, dat je zeg maar bijna verplicht wordt maandverband te gebruiken omdat je wel nog íets verliest, maar eigenlijk te weinig om een tampon in te krijgen. Dat het te stroef wordt dan.
Ik ben ook altijd bang dat ik hem dan vergeet
Tap tap tap
pi_81877621
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:21 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Daarom gebruik ik mini op mijn laatste dagen.
pi_81877736
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:22 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Daarom gebruik ik mini op mijn laatste dagen.
Ja dat bedacht ik me toen ik het typte. Misschien ook maar eens proberen.
pi_81877779
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:24 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja dat bedacht ik me toen ik het typte. Misschien ook maar eens proberen.

Whehe. Maandverband vind ik echt niet fijn zitten, ik voel het altijd zitten als ik loop.
pi_81878057
Ja joh, net een pamper ofzo. En ik heb nog steeds weleens het gevoel dat mensen het kunnen zien zitten.
pi_81878176
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ja joh, net een pamper ofzo. En ik heb nog steeds weleens het gevoel dat mensen het kunnen zien zitten.
Ja.
pi_81878423
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet het idee dat het gevaarlijk of schadelijk ofzo is hoor. Maar waarom is een stopweek dan toch "de norm", als uiteindelijk bijna iedereen het fijner vindt om gewoon niet meer ongesteld te zijn?
Misschien omdat de enige veilige (Veilig in die zin dat je geen doorbraakbloedingen krijgt over het algemeen) oplossing tot nu toe voor het niet ongesteld worden de prikpil is. Ik weet wel dat er een pil in de maak is die je door moet slikken, en dan word je 1 keer in de 3 maanden ongesteld. Schijnt ookbeter te zijn voor je baarmoeder als je minder ongesteld bent.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:51:28 #96
16715 Mylene
*schatje*
pi_81879024
Ik gebruik alleen 's nachts maandverband, van Always. Op de dag tampons van OB.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:54:16 #97
286690 Velma_Dinkley
Afasie suits me
pi_81879157
quote:
Dacht ik ook. Chocola, veeel chocola!
pi_81879172
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Het is 'de norm', omdat toen de pil opkwam vrouwen het doodeng vonden om 100% van de natuur af te stappen. Het is gewoon een psychisch element, om vrouwen te laten denken dat ze hun natuurlijke cyclus blijven volgen en er dus niks engs aan de pil is om te gebruiken. het zit tussen onze oren dat het hoort om elke maand te bloeden, en daarom is er dus bij de pil voor gekozen om dat natuurlijke aspect er in te houden, zodta vrouwen het wel durven te gebruiken.
pi_81879229
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:51 schreef Mylene het volgende:
Ik gebruik alleen 's nachts maandverband, van Always. Op de dag tampons van OB.
Waarom niet juist andersom? Het is toch mega irritant als je beddegoed en slaapkleding helemaal onderzit? Overdag blijf je meestal wel recht en lek je keurig in een maandverbandje, maar 's nachts moet je doodstil op je rug liggen in de hoop dat je niet 'morst'.
pi_81879281
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:55 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Waarom niet juist andersom? Het is toch mega irritant als je beddegoed en slaapkleding helemaal onderzit? Overdag blijf je meestal wel recht en lek je keurig in een maandverbandje, maar 's nachts moet je doodstil op je rug liggen in de hoop dat je niet 'morst'.
Dat is helemaal niet zo. Ik gebruik 's nachts ook maandverband, omdat ik met tampon slapen gewoon niet fijn vind. Verder kun je daar maandverband met vleugeltjes voor gebruiken en juist omdat je plat ligt, bloedt je veel minder dan als je recht staat en/of loopt.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:57:41 #101
286690 Velma_Dinkley
Afasie suits me
pi_81879320
Maar OT:
Tampons, boeit me niet welk merk als ze maar niet pluizen en van die twistverpakkingen zijn wel erg handy.
Daarbij slik ik de pil bijna altijd door en ben ik bijna nooit ongesteld...Héérlijk!
pi_81879419
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:56 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo. Ik gebruik 's nachts ook maandverband, omdat ik met tampon slapen gewoon niet fijn vind. Verder kun je daar maandverband met vleugeltjes voor gebruiken en juist omdat je plat ligt, bloedt je veel minder dan als je recht staat en/of loopt.
Mijn ervaring is dus echt heel anders, zeker voor ik aan de hormonale anticonceptie was moest ik twee maandverbandjes achter elkaar plakken, stijf op mijn rug liggen en de wekker 's nachts zetten om te verschonen en dan nóg kon ik elke dag mijn beddegoed en pyjama wassen omdat ik het ondergebloed had Echt, dat nóóit meer.
pi_81879825
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:59 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dus echt heel anders, zeker voor ik aan de hormonale anticonceptie was moest ik twee maandverbandjes achter elkaar plakken, stijf op mijn rug liggen en de wekker 's nachts zetten om te verschonen en dan nóg kon ik elke dag mijn beddegoed en pyjama wassen omdat ik het ondergebloed had Echt, dat nóóit meer.
Hm, daar heb ik echt nooooit last van. Zo zie je maar weer, dat ieder mens weer totaal anders is.
pi_81881788
Zelf zit in de overgang nu, maar als ik nog tig jaar voor de boeg had, schafte ik zo'n cup aan. Ik gebruik nu indien nodig OBflexia, die irriteren niet bij mij, itt andere OB's. Andere merken heb ik nooit geprobeerd.
Mijn dochter heeft er een sinds haar reizen zo'n twee jaar geleden, ze wil niet anders meer.
Toevallig hadden we het er vanmiddag nog over dat ze nooit meer lekkages heeft gehad sinds ze de cup gebruikt.
  Moderator dinsdag 25 mei 2010 @ 18:59:20 #105
9859 crew  Karina
Woman
pi_81881964
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben ook altijd bang dat ik hem dan vergeet
Heb ik heeel lang geleden een keer gehad, had ik 2 van die kleine tampons in, merkte ik pas later, toen ik hem eruit haalde

Die cups lijken me trouwens helemaal niets, dat is echt net een soort kurk voor mijn gevoel, het houdt alles tegen, je haalt die cup eruit en floep alles komt er in 1 keer uitgelopen/gestroomd. Maar ze zien er wel fleurig uit, dat dan weer wel.
niet zo tof doen
  PR/Manusje van alles dinsdag 25 mei 2010 @ 19:11:08 #106
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_81882532
quote:

[..]

heuj jij hebt er zelf ook last van en dan is het jakkie baaaah en ik zit hier gewoon op m'n gemak dit topic door te lezen en stiekem heel erg blij te zijn dat ik dat gezeik niet heb
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:31:43 #107
62419 CherryLips
chocoholic
pi_81883475
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:59 schreef Karina het volgende:

[..]

Heb ik heeel lang geleden een keer gehad, had ik 2 van die kleine tampons in, merkte ik pas later, toen ik hem eruit haalde

Die cups lijken me trouwens helemaal niets, dat is echt net een soort kurk voor mijn gevoel, het houdt alles tegen, je haalt die cup eruit en floep alles komt er in 1 keer uitgelopen/gestroomd. Maar ze zien er wel fleurig uit, dat dan weer wel.
[ afbeelding ]
Ik krijg ineens zo'n mental image, dat je dat ding eruit trekt en de hele pot en alles eromheen volgespetterd zit met bloed
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 25 mei 2010 @ 19:39:18 #108
9859 crew  Karina
Woman
pi_81883898
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik krijg ineens zo'n mental image, dat je dat ding eruit trekt en de hele pot en alles eromheen volgespetterd zit met bloed
Zoiets ja, zo een bloedbad.
niet zo tof doen
pi_81883950
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:10 schreef kwiwi het volgende:
Ik slik de pil altijd een tijdje door, maar voor die paar keer per jaar --> OB
same here!

Ik heb echt een hekel aan ongesteld worden want het is zo smerig en onhandig. Het is zelfs de reden dat ik aan de pil ging, niet voor anticonceptie of omdat ik last had bij de menstruatie, maar zodat ik hem kon doorslikken en niet meer ongesteld hoefde te worden

Als ik toch ongesteld wordt: ob procomfort mini
pi_81884825
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:01 schreef La_Vita het volgende:
Ik vind zowel tampons als maandverband niet fijn.
Die sponsjes lijken me wel prettig om te gebruiken, maar dan had er wel een touwtje aan moeten zitten
Ik dacht ook dat het zonder touwtje onhandig zou zijn maar om eerlijk te zijn vind ik het de beste uitvinding sinds gesneden brood.
pi_81884889
quote:

[..]

WTF? Dat is nogal extreem.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:06:46 #112
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_81885466
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

In mijn 2 hele slechte dagen dan ga ik verschonen, dus nieuwe tampon, loop ik de wc uit, voel ik het al weer stromen (vandaar ook maandverband). Dan komt er net weer wat los ofzo?
Werken is dan ook helemaal niet leuk, vooral niet omdat we witte bedrijfkleding hebben
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_81886310
Pfff waardeloos zeg. Ik heb altijd wel forse krampen, maar die kan ik voor zijn met ibu. Ik ben maar drie dagen echt ongesteld. Vroeger was dat meer volgens mij. Heb wel enorm last van PMS.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:32:40 #114
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_81887064
Tampons. Merk boeit niet, van de Lidl zijn prima, Etos, C1000 of wat dan ook ook.
Ik heb nu een spiraal waardoor het minimaal is en ik dus voor het eerst mini tampons kan gebruiken. DIe gebruik ik dan van Kruidvat, puur omdat het best wat geld scheelt met die van OB.
Voor noodgevallen (een erotische date met vriendin terwijl ik ongesteld ben) heb ik Gynotex sponsjes liggen.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_81887178
Voor in de sauna zijn die sponsjes ook ideaal. Niemand ziet een touwtje.
pi_81887267
quote:
Ik had dat ook, hoewel iets minder. Er was geen goede positie te vinden waarbij het níet doorlekte . Dus nu slaap ik ook met tampons in.
Ik las ook pas na 2 of 3 strips een stopweek in, omdat ik na 9 weken doorbraakbloedingen krijg. Het is ook beter tegen endometriose als je minder menstrueert en ik vind het handiger en makkelijker en heb het idee dat gedurende die periode het hormoonniveau ook stabieler is dan wanneer ik na elke strip een stopweek in zou lassen.
Ik gebruik overigens altijd OB procomfort normal en light days en soms mini inlegkruisjes van Libresse volgens mij. De niet procomfort OB pluist me te veel overigens.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:57:49 #117
62419 CherryLips
chocoholic
pi_81888594
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Noem je dat extreem? Voor ik aan de pil was, legde ik hele luiers aan joh. Vier maandverbandjes plus dikste OB-tampon . En dat was overdag.
Tap tap tap
pi_81889290
Pff dacht dat ik af en toe best heftig bloedde maar dat valt nogal mee geloof ik.
pi_81889606
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:59 schreef Karina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nadeel: zonder fonteintje in de plee ben je nérgens
pi_81889707
Voor ik aan de pil ging was ik vrij matig ongesteld. Nu met pil nog steeds erg weinig maar wel zonder heel erge buikpijn. Bij mij gaan tampons altijd stroef omdat ik amper ongesteld ben,
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:51:42 #121
57434 Marloes
Digital Love
pi_81893236
Always night (die meest grote zeg maar) is heel fijn voor 's nachts, met vleugeltjes
En om te voorkomen dat het doorlekt, doe ik een strakke(re) boxer over mn normale aan, werkt prima, dan schuift het 's nachts niet
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_81899182
Tampons! (Ben allergisch voor maandverband.)
Gebruik die van de Kruidvat. Het plasticje twist je er makkelijk af en ze zijn lekker goedkoop. Weiger 'merk-tampons' van 3/4 euro te kopen. Van OB zitten er maar 16 in een pakje voor 3 euro zoveel terwijl ik er bij Kruidvat 32 in een pakje voor nog minder kan kopen. Vorige week nog bij Kruidvat 40 mini-tampons in plasticbewaardoosje gekocht voor 1 euro!
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_81899250
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:34 schreef Isegrim het volgende:
Voor in de sauna zijn die sponsjes ook ideaal. Niemand ziet een touwtje.
Touwtje kun je ook gewoon een stukje afknippen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:30:11 #124
285351 dalaiblama
too much bla
pi_81901179
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:05 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Als je een beetje moeite doet om je in te lezen over dit onderwerp dan weet je dat die stopweek er alleen maar is voor de gemoedsrust van de vrouw. Vrouwen vinden dat prettig schijnbaar. Het heeft verder geen enkele functie.

Ook dat concept is ouderwets, want de vrouw van nu wil helemaal niet menstrueren als het kan.

Wel shocking trouwens dat jullie vrouwen erg weinig eigentijdse informatie hebben over een onderwerp die zo vrouw-eigen is. Bizar zelfs.
Overigens wordt met doorslikken bedoeld dat je dus altijd doorslikt. Niet even een paar weken en dan alsnog menstrueren. Dat kan een hevige menstruatie geven.
Eens per jaar/anderhalf jaar proforma menstrueren is meer dan voldoende.

Spotting kun je tegengaan door je pil netjes op tijd, elke dag te slikken en door eventueel van pil te wisselen.
Doorslikken van de pil heeft alleen maar voordelen. Vooral voor jezelf. Zeg maar dag tegen de onredelijke buien; vreetaanvallen en PMS.
pi_81903498
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Als je een beetje moeite doet om je in te lezen over dit onderwerp dan weet je dat die stopweek er alleen maar is voor de gemoedsrust van de vrouw. Vrouwen vinden dat prettig schijnbaar. Het heeft verder geen enkele functie.

Ook dat concept is ouderwets, want de vrouw van nu wil helemaal niet menstrueren als het kan.

Wel shocking trouwens dat jullie vrouwen erg weinig eigentijdse informatie hebben over een onderwerp die zo vrouw-eigen is. Bizar zelfs.
Overigens wordt met doorslikken bedoeld dat je dus altijd doorslikt. Niet even een paar weken en dan alsnog menstrueren. Dat kan een hevige menstruatie geven.

Spotting kun je tegengaan door je pil netjes op tijd, elke dag te slikken en door eventueel van pil te wisselen.
Doorslikken van de pil heeft alleen maar voordelen. Vooral voor jezelf. Zeg maar dag tegen de onredelijke buien; vreetaanvallen en PMS.
Dat is wel heel erg generaliserend.
Om een of andere vreemde reden zijn niet alle vrouwen precies hetzelfde en hun ongesteldheid dus ook niet.
Ik heb alle mogelijke pilsoorten afgewerkt en uitgeprobeerd, en ben nu bij een hele lichte versie uitgekomen. Ik slik hem netjes op tijd, elke dag, en toch heb ik last van spotting na 3 maanden. Dan maar wat vaker per jaar ongesteld (hoewel het een verschrikkelijke hel voor me is)

OT: Maandverband, omdat ik zelfs met de kleine tampons pijn heb. Heb dit trouwens vooral met het eruit trekken van die dingen, word daar echt super schraal van (herkent iemand dat?) Misschien moet ik toch maar eens wat experimenteren met verschillende merken.
Viagra (vi-ag'-ruh) n. A chemical which increases the flow of blood to a man's brain
pi_81906618
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef dalaiblama het volgende:

Ik heb geen zin om van pil te wisselen omdat ik na 3 maanden spotting krijg hoor, dan maar een stopweekje. Ik ken ook genoeg vrouwen die het nog steeds als geruststelling zien, de stopweek: zij zien het als bevestiging dat het allemaal nog werkt en ze niet zwanger zijn. Er zijn dus wel vrouwen die willen menstrueren als het kan, maar niet hoeft.
Overigens is het niet waar dat het een hevige menstruatie geeft als je een paar weken doorslikt en dan alsnog een stopweek inlast. Het is niet zo dat je opspaart voor je menstruatie . Dat blijft bij mij namelijk gewoon hetzelfde en bij veel andere vrouwen ook. Er zijn er ook die na het doorslikken inderdaad een lichtere of hevigere menstruatie hebben dan bij het inlassen van elke maand een stopweek, maar het is geen regel.
Onredelijke buien, vreetaanvallen en PMS heb ik geen stopweek voor nodig. Vooral als je bedenkt dat die dingen zijn gelinkt aan een normale menstruatiecyclus, niet de 'uitgevlakte' hormooncyclus die de pil creëert.
pi_81906751
Als ik de pil slik heb ik vier weken per maand PMS.

Maar een 'menstruatie' tijdens de stopweek is natuurlijk helemaal geen echte menstruatie.
pi_81906865
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 08:18 schreef Isegrim het volgende:
Als ik de pil slik heb ik vier weken per maand PMS.

Maar een 'menstruatie' tijdens de stopweek is natuurlijk helemaal geen echte menstruatie.
Slechts een onttrekkingsbloeding, daarom hebben veel vrouwen ook minder of geen last van PMS, vreetbuiten, buikpijn en andere menstruatiesymptomen.
pi_81906882
Wat ben ik blij dat ik van de menstruatie af ben. Zit nu wel sinds 3 maanden in de overgang en dat is weer minder
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:35:28 #130
285351 dalaiblama
too much bla
pi_81906948
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 08:05 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om van pil te wisselen omdat ik na 3 maanden spotting krijg hoor, dan maar een stopweekje. Ik ken ook genoeg vrouwen die het nog steeds als geruststelling zien, de stopweek: zij zien het als bevestiging dat het allemaal nog werkt en ze niet zwanger zijn. Er zijn dus wel vrouwen die willen menstrueren als het kan, maar niet hoeft.
Overigens is het niet waar dat het een hevige menstruatie geeft als je een paar weken doorslikt en dan alsnog een stopweek inlast. Het is niet zo dat je opspaart voor je menstruatie . Dat blijft bij mij namelijk gewoon hetzelfde en bij veel andere vrouwen ook. Er zijn er ook die na het doorslikken inderdaad een lichtere of hevigere menstruatie hebben dan bij het inlassen van elke maand een stopweek, maar het is geen regel.
Onredelijke buien, vreetaanvallen en PMS heb ik geen stopweek voor nodig. Vooral als je bedenkt dat die dingen zijn gelinkt aan een normale menstruatiecyclus, niet de 'uitgevlakte' hormooncyclus die de pil creëert.
Als je geen zin hebt om een pil te zoeken die bij je past, dan houd het op ja. Het is natuurlijk geen verplichte keuze.
Feit is dat elke vrouw anders is en er dus geen pil bestaat voor iedereen. Spotting HOEFT echter niet; je slikt dan wrs de verkeerde pil of er is iets anders aan de hand:

Doorbraakbloedingen bij pilgebruik zijn doorgaans een gevolg van een te sterke progestatieve component in de pil. Welke patiënt hierdoor problemen zal krijgen is niet voorspelbaar door de interindividueel sterk wisselende metabolisering van de toegediende hormonen. Bij persisterende bloedingen tijdens pilgebruik, niet reagerend op de gebruikelijke behandeling, dient nader onderzoek naar de oorzaak van het afwijkende bloedingspatroon plaats te vinden, waarbij, zeker bij jonge vrouwen, een Chlamydia infectie niet over het hoofd gezien mag worden.

Dat vrouwen het als geruststelling zien begrijp ik niet echt; als je namelijk op tijd je pil slikt en weet wat je doet dan weet je ook wanneer je wel of niet zwanger kan zijn. De stopweek geeft echt geen garantie dat alles werkt, want het is helemaal geen echte menstruatie.
Het is wel waar dat er hevigere menstruaties kunnen optreden wanneer de pil niet lang genoeg doorgeslikt wordt. Dat heeft met de hormoonschommelingen te maken en niets met opsparen

PMS klachten komen ook voor bij pilsliksters, en hoe. Sterker nog, het wordt steeds meer een regel om vrouwen die er last van hebben aan te raden de pil door te slikken zodat er geen stopweek meer is. De stopweek zorgt immers voor de schommelingen en dus de PMS klachten en aanverwante klachten.

Je doet het een beetje voorkomen alsof een aantal zaken helemaal niet bestaan, maar dit onderwerp is goed onderzocht hoor.
Het zou zonde zijn als veel vrouwen de ongemakken maar accepteren omdat ze niet goed geinformeerd zijn. Dat blijkt maar weer in dit topic, schijnbaar weten heel veel vrouwen niet eens dat de pil doorslikken helemaal niet gevaarlijk is. Of zelfs uberhaupt vreemd of dubieus. Het is volstrekt normaal en in fysiologisch opzicht beter voor je dan die stopweek. Bloeden kost je lichaam energie , pms-klachten ook. Waarom zou je die in vredesnaam dan tolereren?. Het is 2010.

Wat niet wegneemt dat iedereen het lekker zelf moet weten , dat staat voorop.
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:49:19 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_81907170
Niet iedereen slikt de pil, overigens
disclaimer
pi_81907374
Dat zei ik. Als ik aan de pil ben verander ik in een hysterisch hormonster.
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 08:59:45 #133
9859 crew  Karina
Woman
pi_81907390
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Nadeel: zonder fonteintje in de plee ben je nérgens
Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht, dat heb ik namelijk niet.
niet zo tof doen
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:07:03 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_81907562
kan je niet gewoon met 1 been op de wc gaan staan ofzo? ik kom niet eens bij het fonteintje. of is dat fonteintje ergens anders voor?
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:07:45 #135
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_81907583
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 08:49 schreef Stormqueen het volgende:
Niet iedereen slikt de pil, overigens
Inderdaad. Ik voel me veel beter sinds ik ben gestopt. (3 jr geleden). Die hormonen voelen niet goed bij mij.
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:08:40 #136
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_81907602
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:07 schreef pinquit het volgende:
kan je niet gewoon met 1 been op de wc gaan staan ofzo? ik kom niet eens bij het fonteintje. of is dat fonteintje ergens anders voor?
Ja om je handen te wassen nadat je die volle cup eruit hebt getrokken..
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:08:51 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_81907607
ik ben gestopt met de pil toen bleek dat ik er kinderen van kreeg.
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:09:23 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_81907622
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:08 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Ja om je handen te wassen nadat je die volle cup eruit hebt getrokken..
maar dat kan toch ook aan de buitenkant van t toilet? zegmaar. want dat had ik opzich ook wel bedacht ja
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:14:15 #139
288730 Zooootje
is messing up her life!
pi_81907731
Altijd tampons, maar 's nachts wel maandverband.
Overdag maandverband vind ik echt een ontzettend vies gevoel.
pi_81907814
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:09 schreef pinquit het volgende:

[..]

maar dat kan toch ook aan de buitenkant van t toilet? :
je bedoelt zoals op je werk of andere openbare gelegenheden? moet je wel met bebloede poten je kleren eerst fatsoeneren (denk ik)
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:22:27 #141
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_81907965
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 82% gewijzigd door Mylene op 26-05-2010 09:57:05 ]
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:25:29 #142
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_81908053
Ik heb niet zo heel veel verstand van die cups, maar als je op een toilet dat ding eruit moet halen, heb je toch sowieso een fonteintje nodig? Dat ding moet toch omgespoeld worden of niet?
pi_81908104
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:25 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik heb niet zo heel veel verstand van die cups, maar als je op een toilet dat ding eruit moet halen, heb je toch sowieso een fonteintje nodig? Dat ding moet toch omgespoeld worden of niet?
Dat bedoel ik, inderdaad. Anders kun je het toch niet fatsoenlijk opbergen. Of je moet hem onafgespoeld weer inbrengen
pi_81908195
ik zou mezelf echt helemaal ondersmeren
Tap tap tap
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:37:36 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_81908352
óhja. gadverdamme!
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:42:47 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_81908498
Het lijkt mij ook helemaal niks, zo'n reservoir in je kanaal
disclaimer
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:02:39 #147
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_81909061
Wat me opvalt dat er weinig Tampax wordt gebruikt. Heerlijk met inbrenghuls, zit altijd goed.

En diegene die katoenen maandverband wil proberen. Rill, visioenen van vroeger. Dikke luier in je broek met gordeltjes om de boel vast te houden in een plastic broekje en die dingen worden na aantal keren wassen keihard. Tja, er was toen geen wasverzachter of droger. Zelfs nu ik het opschrijf ruik ik ze weer. Dat stinkt echt uch, hoe vaak je ook verwisselt. Wil je toch dit autenthieke gevoel meemaken, want ooh zo natuurlijk, rip een handdoek in repen en geniet ervan. Met veiligheidsspelden vastzetten, anders gegarandeerd heel fijne lekkages.
Daarna kwamen de wegwerpverbanden, wat was ik blij. Maar ook zo dik als luiers en weer in gordeltjes en plastic broekjes. Heerlijk dat wijdbeens lopen vanwege die dikke laag in je broek.
Weest blij dat je dat allemaal gemist hebt.
pi_81909151
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:02 schreef tanteklara het volgende:
Wat me opvalt dat er weinig Tampax wordt gebruikt. Heerlijk met inbrenghuls, zit altijd goed.

En diegene die katoenen maandverband wil proberen. Rill, visioenen van vroeger. Dikke luier in je broek met gordeltjes om de boel vast te houden in een plastic broekje en die dingen worden na aantal keren wassen keihard. Tja, er was toen geen wasverzachter of droger. Zelfs nu ik het opschrijf ruik ik ze weer. Dat stinkt echt uch, hoe vaak je ook verwisselt. Wil je toch dit autenthieke gevoel meemaken, want ooh zo natuurlijk, rip een handdoek in repen en geniet ervan. Met veiligheidsspelden vastzetten, anders gegarandeerd heel fijne lekkages.
Daarna kwamen de wegwerpverbanden, wat was ik blij. Maar ook zo dik als luiers en weer in gordeltjes en plastic broekjes. Heerlijk dat wijdbeens lopen vanwege die dikke laag in je broek.
Weest blij dat je dat allemaal gemist hebt.
Ik ben blij
pi_81909205
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 08:35 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Als je geen zin hebt om een pil te zoeken die bij je past, dan houd het op ja. Het is natuurlijk geen verplichte keuze.
Feit is dat elke vrouw anders is en er dus geen pil bestaat voor iedereen. Spotting HOEFT echter niet; je slikt dan wrs de verkeerde pil of er is iets anders aan de hand:
Er is nog zó veel meer dan de pil, waarom bij die ondingen hangen als het gemak van de nuvaring of het mirenaspiraaltje bestaat?

en @Tanteklara, dat was ik, ik bedoel het alleen voor de lichtste dagen waar je normaal met 1 inlegkruisje toekomt (maar dat vind ik toch eng dus dan gebruik ik maandverband). Je doet ze gewoon met drukkertjes vast aan de onderkant. Ik krijg al snel een broeierige irritatie van maandverband, dan heb je met katoen niet, het is veel beter voor je vagina. 'Tegenwoordig' zijn we toch een stuk verder en kun je die dingen echt gemakkelijk en hygiënisch schoon wassen, en absorberen ze prima zonder te lekken, ik zie het probleem niet zo.
pi_81910802
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Er is nog zó veel meer dan de pil, waarom bij die ondingen hangen als het gemak van de nuvaring of het mirenaspiraaltje bestaat?
Nuvaring moet in de koelkast bewaard worden en heeft een beperktere houdbaarheidsdatum dan de pil en een spiraaltje zetten ze liever niet bij jongere vrouwen die nog geen kinderen hebben volgens mij.
pi_81911022
quote:

[..]

en @Tanteklara, dat was ik, ik bedoel het alleen voor de lichtste dagen waar je normaal met 1 inlegkruisje toekomt (maar dat vind ik toch eng dus dan gebruik ik maandverband). Je doet ze gewoon met drukkertjes vast aan de onderkant. Ik krijg al snel een broeierige irritatie van maandverband, dan heb je met katoen niet, het is veel beter voor je vagina. 'Tegenwoordig' zijn we toch een stuk verder en kun je die dingen echt gemakkelijk en hygiënisch schoon wassen, en absorberen ze prima zonder te lekken, ik zie het probleem niet zo.
Waar koop je die katoenen kruisjes?

Er zijn trouwens ook 100% natuurlijke herbruikbare tampons van zeespons:

pi_81911023
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:02 schreef tanteklara het volgende:

En diegene die katoenen maandverband wil proberen. Rill, visioenen van vroeger. Dikke luier in je broek met gordeltjes om de boel vast te houden in een plastic broekje en die dingen worden na aantal keren wassen keihard. Tja, er was toen geen wasverzachter of droger.
Ben jij nog van voor de oorlog . ik dacht dat ik de oudste was hiero
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:04:55 #153
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_81911142
Mirena
En daarvoor gebruikte ik altijd tampons. Die van Kruidvat vond ik altijd wel prettig omdat ze niet zo erg pluizen en makkelijk open te maken zijn.
Maandverband vind ik echt vreselijk!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_81911648
Grappig dat er veel dames hier s'nachts rijkelijk vloeien...bij mij is er niets totdat ik s'morgens op sta om te plassen

En dat cupje , dat is zo niets voor mij Tampons vind ik al niets...
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:36:12 #155
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_81912732
quote:

[..]

Van mij mag je. Heb je ze al geprobeerd?
Voel je de drukkertjes zitten? En bij normale menstruatie krijg je van die lekker natte lappen in je broek. Dat zal bij de lichtste dagen waarschijnlijk niet zo zijn of stukken minder.

Ik snap dat je ook alle risico's op doorlekken wil vermijden. Lijkt me niks pijnlijker dan dat.

Gebruik je normaal wel inlegkruisjes? Die zijn namelijk ook erg slecht voor het milieu van de vagina.

He en vroeger konden wij ze ook hygienisch schoonwassen. Rill. Ik kan me nog van mijn moeder de ketel met witte was op het fornuis herinneren. Lekker pruttelen en koken. Rill.
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:39:36 #156
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_81912917
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ben jij nog van voor de oorlog . ik dacht dat ik de oudste was hiero

Neen, toch een behoorlijk eind van na de oorlog. Wel uit een klein dorpje, misschien dat dat ook meespeelt.
Ik was wel 12 toen ik mijn eerste menstruatie kreeg. En die lappen zeker wel 2 a 3 jaar mogen gebruiken. Ril.
pi_81913218
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Waar koop je die katoenen kruisjes?

Er zijn trouwens ook 100% natuurlijke herbruikbare tampons van zeespons:

[ afbeelding ]
Zijn zeesponsen niet bedreigd...?
pi_81913299
Heb je zo'n stuk koraal in je doos
Tap tap tap
pi_81913347
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:55 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Nuvaring moet in de koelkast bewaard worden en heeft een beperktere houdbaarheidsdatum dan de pil en een spiraaltje zetten ze liever niet bij jongere vrouwen die nog geen kinderen hebben volgens mij.
Dat laatste is geen probleem hoor, heb ook een tijd een spiraaltje gehad aantal jaar terug. Kan alleen voor een 'nullipara' wat pijnlijker zijn.
pi_81917738
Ik gebruik altijd en alleen tampons, gewoon van de Kruidvat ofzo.
De eerste 2 a 3 dagen normale, en dan nog 1 a 2 dagen minitampons.

Ik zou zooo graag willen dat er een pil op de markt kwam waarmee je nooit meer ongesteld werd, zonder doorbraakbloedingen te krijgen...
Ik denk ook dat dat best mogelijk moet zijn, maar het zal wel geen prioriteit hebben voor de wetenschappers.
pi_81928588
Nagevraagd hoe ze spoelt met de cup.
Hoeft bij haar maar een keer of 5 per 24 uur.

Altijd flesje water mee in de tas. En nix bloedbad.

En zo nu en dan uitkoken, net als met de spenen.
pi_81929028
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:55 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Nuvaring moet je idd in de koelkast bewaren. De ringen zijn 4 maanden houdbaar na uitgifte bij de apotheek, maar met 3 ringen heb je deze binnen 3 maanden toch gebruikt (je mag een ring max 4 weken inhouden). Ik zie dat niet als bezwaar.

Spiraaltje idem, dat wordt net zo goed gezet bij jonge vrouwen hoor, heb hem zelf ook gehad, het kan alleen iets meer pijn doen omdat je baarmoedermond nooit opgerekt is geweest maar dat is met een paar keer puffen ook weer over, en niet bijzonder veel pijnlijker dan voor vrouwen die wel kinderen hebben gebaard, dat scheelt gewoon per persoon. En dan nog, wat is een kwartier buikpijn nou als je daarna 5 jaar niet ongesteld bent
pi_81933400
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:22 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

...

Spiraaltje idem, dat wordt net zo goed gezet bij jonge vrouwen hoor, heb hem zelf ook gehad, het kan alleen iets meer pijn doen omdat je baarmoedermond nooit opgerekt is geweest maar dat is met een paar keer puffen ook weer over, en niet bijzonder veel pijnlijker dan voor vrouwen die wel kinderen hebben gebaard, dat scheelt gewoon per persoon. En dan nog, wat is een kwartier buikpijn nou als je daarna 5 jaar niet ongesteld bent
Ik wou dat ik die garantie kon krijgen... Dan zat ik morgen met m'n benen wijd in de stoel. (bij wijze van).
Maar elke keer als ik er over uit ben dat ik een spiraal wil laten zetten ga ik weer verhalen van mensen lezen, en dan lees ik over mensen die maanden lang elke dag bloed verliezen, of die juist langer en vaker ongesteld zijn en dan durf ik niet meer.
pi_81935105
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 @ 13:30 schreef Blossom86 het volgende:
Ik gebruik altijd en alleen tampons, gewoon van de Kruidvat ofzo.
De eerste 2 a 3 dagen normale, en dan nog 1 a 2 dagen minitampons.

Ik zou zooo graag willen dat er een pil op de markt kwam waarmee je nooit meer ongesteld werd, zonder doorbraakbloedingen te krijgen...
Ik denk ook dat dat best mogelijk moet zijn, maar het zal wel geen prioriteit hebben voor de wetenschappers.
Prikpil doet dat bij mij. Ik word niet ongesteld en in de 2 jaar dat ik hem heb, nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen..
pi_81935630
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:14 schreef -sabine- het volgende:
Nagevraagd hoe ze spoelt met de cup.
Hoeft bij haar maar een keer of 5 per 24 uur.

Altijd flesje water mee in de tas. En nix bloedbad.

En zo nu en dan uitkoken, net als met de spenen.
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat een vrouw tijdens haar menstruatie een half koffiekopje bloed verliest. Dus een bloedbad zou ik ook niet verwachten.

Ik verlies volgens mij nog veel minder. Gebruik altijd maandverband. Misschien zou het anders zijn als ik meer bloedverlies had.

Pil doorslikken helpt bij mij trouwens niet: menstrueer dan gewoon op precies hetzelfde moment. Ik word ook altijd pas ongesteld op de dag dat ik de eerste pil van de volgende strip slik.
pi_81939071
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:13 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Ik wou dat ik die garantie kon krijgen... Dan zat ik morgen met m'n benen wijd in de stoel. (bij wijze van).
Maar elke keer als ik er over uit ben dat ik een spiraal wil laten zetten ga ik weer verhalen van mensen lezen, en dan lees ik over mensen die maanden lang elke dag bloed verliezen, of die juist langer en vaker ongesteld zijn en dan durf ik niet meer.
Ik had één heel heftige kramp waarvan ik even van de wereld raakte, maar daar is het bij gebleven. Alleen een wat gespannen gevoel, maar ik heb totaal geen krampen meer gehad na afloop. Wel had ik zo'n naproxen zetpil genomen vooraf. En ik heb nog nooit kinderen gebaard.
garantie heb je niet, maar wie niet waagt... er zijn genoeg tevreden mensen!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:40:35 #167
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_82043862
Herbruikbare tampons/maandverband lijken me echt vies. Ga je dat echt elke keer schoonmaken met kokend water? Volgens mij voldoet 60 graden niet, dat gaat echt broeien.

(dit is eigenlijk een tvp)
pi_82047238
http://www.allinwonderlan(...)-p-352.html?cPath=47

Je kunt het gewoon weken in koud water (zoals altijd met bloedvlekken in kleding/stof), en dan op 90 graden wassen. Ze schijnen dan ca. 5 jaar mee te gaan. Voor hele zware dagen lijkt het me ook niks hoor, maar voor die lichte dagen dat een maandverbandje net teveel is en een inlegkruisje te weinig lijkt het me wel prettig, omdat je dan toch voor de zekerheid van een maandverbandje kiest en dat dat dan toch erg broeiierig wordt als ej dat al een paar dagen gebruikt.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:48:13 #169
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_82054078
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:15 schreef Linnie20v het volgende:
Grappig dat er veel dames hier s'nachts rijkelijk vloeien...bij mij is er niets totdat ik s'morgens op sta om te plassen
Ik heb hetzelfde als dat jij heb, hooguit een keer een druppel... en toch doe ik uit voorzorg elke keer een maandverbandje in Je weet immers maar nooit . Overdag heb ik tampons van Libresse, die van OB bezorgen me jeuk!
pi_82054440
Ik heb 's nachts nooit wat in. Eigenlijk bloed ik na 9 uur 's avonds niet meer, tot de volgende ochtend.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 mei 2010 @ 10:15:54 #171
22592 crew  Ole
pi_82054492
OB
één van de weinige zaken waar ik erg merkvast in ben.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_82054508
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:48 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Prikpil doet dat bij mij. Ik word niet ongesteld en in de 2 jaar dat ik hem heb, nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen..
Hm, zou wat kunnen zijn. Maar ik lees op veel sites dat je van de prikpil juist langer en heftiger ongesteld bent.
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:53 schreef zoeperzazke het volgende:

Ik had één heel heftige kramp waarvan ik even van de wereld raakte, maar daar is het bij gebleven. Alleen een wat gespannen gevoel, maar ik heb totaal geen krampen meer gehad na afloop. Wel had ik zo'n naproxen zetpil genomen vooraf. En ik heb nog nooit kinderen gebaard.
garantie heb je niet, maar wie niet waagt... er zijn genoeg tevreden mensen!
Ik ben niet bang voor pijn ofzo, alleen omdat ik met de pil ook snel doorbraakbloedingen krijg, ben ik bang dat dat met het spiraaltje ook zo zal zijn. Ik heb geen zin om elke dag of elke week te bloeden.
Maar ja, misschien moet ik er gewoon een keer voor gaan, anders weet ik het ook nooit...
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 mei 2010 @ 10:18:21 #173
22592 crew  Ole
pi_82054525
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:40 schreef appelfan het volgende:
Herbruikbare tampons/maandverband lijken me echt vies. Ga je dat echt elke keer schoonmaken met kokend water? Volgens mij voldoet 60 graden niet, dat gaat echt broeien.

lijkt me ook niks.
gedver
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:11:52 #174
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_82055496
Tampons. Ik gebruik nu al bijna een jaar geen anticonceptie meer; heb 7 jaar de pil geslikt waarbij mijn klachten het laatste jaar met de pil alleen maar erger zijn geworden. Nu zonder pil een zeer regelmatige cyclus en alle klachten zijn weg. Dat verhaal over de pil = libidokiller klopt hier in ieder geval .
pi_82062476
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 22:40 schreef appelfan het volgende:

Ja en eeww moet je dat dan uitkoken in een pannetje (waar je normaal eten indoet) op het fornuis?
pi_82064695
Ik gebruik tampons. Afwisselend van Kruidvat of ob.
Aan het eind inlegkruisjes, omdat tampons dan eigenlijk te veel van het goede zijn en daarbinnen gaat broeien, en om de laatste viezigheid op te vangen

Ik merk ook dat ik 's nachts niet veel bloed verlies. Maar vanwege het broei-effect verwissel ik hem toch zsm voor een nieuwe
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2010 @ 15:25:30 #177
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_82101884
Heeft niemand problemen met het inbrengen van die tampons
Dag 1 gaat nog wel redelijk moeiteloos maar vanaf dag 2 moet ik ze er met grof geweld indouwen en dan nog gaan er 2 tampons verloren omdat ik ze echt niet verder krijg dan de helft (ze zijn dan krom en ik moet ze weggooien)
Het lijkt wel alsof mijn poes zoiets heeft van, neeeee, dit is geen piemel, hop, op slot, dit komt er niet in
En neen, dit is geen grapje, dit is niet leuk, dit is uitermate irritant.
pi_82102054
Dat gaat met die sponsjes dus heel veel makkelijker. Die maak je nat, je knijpt ze uit en dan zijn ze heel glad.
pi_82104420
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:25 schreef Loedertje het volgende:
Dag 1 gaat nog wel redelijk moeiteloos maar vanaf dag 2 moet ik ze er met grof geweld indouwen en dan nog gaan er 2 tampons verloren omdat ik ze echt niet verder krijg dan de helft (ze zijn dan krom en ik moet ze weggooien)
Het lijkt wel alsof mijn poes zoiets heeft van, neeeee, dit is geen piemel, hop, op slot, dit komt er niet in
Vaseline of glijmiddel?
pi_82106030
quote:
Ja hoor ik kan alleen tampons met een inbrenghuls gebruiken (OB) Huls is van glad materiaal dus dat gaat altijd goed.
  zondag 30 mei 2010 @ 17:46:36 #181
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82107927
Herriestoppers en bier.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 30 mei 2010 @ 17:55:22 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_82108253
quote:
ik heb dat ook met die ondingen
disclaimer
  zondag 30 mei 2010 @ 20:25:22 #183
286690 Velma_Dinkley
Afasie suits me
pi_82114503
quote:
Die zogenaamde "soft-touch-omhulsels" willen ook wel eens werken.
  zondag 30 mei 2010 @ 21:29:44 #184
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82118549
Gewoon proppen
Ik heb weleens dat ik ze er met grof geweld uit moet trekken
Tap tap tap
pi_82118837
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:19 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Vaseline of glijmiddel?
Lijkt me niet bevorderlijk voor het absorberend vermogen van een tampon.
pi_82121340
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:33 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Lijkt me niet bevorderlijk voor het absorberend vermogen van een tampon.
Je moet die tampon er ook niet in onderdompelen maar een klein beetje aan de bovenkant. Vroeger deed ik dat nog wel eens met vaseline. Nu gaat het vanzelf. Soms wat stroef maarje kwestie van snel erin douwen. Bij mij dan.
  zondag 30 mei 2010 @ 22:22:55 #187
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_82122476
Ik krijg zin in tomatensoep van dit topic.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2010 @ 22:36:07 #188
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_82123362
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja hoor ik kan alleen tampons met een inbrenghuls gebruiken (OB) Huls is van glad materiaal dus dat gaat altijd goed.
Nou, dat gaat bij mij dan dus helemaal niet, blijft dat ding halverwege steken

Enfin, maandverband is geen optie, dus we duwen nog wel ff door.

Die sponsjes, HOE pulk je die er in godsnaam uit??
  zondag 30 mei 2010 @ 22:37:06 #189
123170 alors
zlata1234
pi_82123433
Vaseline in je doos doen? Lijkt me niet echt goed
know'm sayin?
word? word.
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2010 @ 22:37:08 #190
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_82123437
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:29 schreef CherryLips het volgende:
Gewoon proppen
Ik heb weleens dat ik ze er met grof geweld uit moet trekken
jááá, dat heb ik ook, dat de striem van het touwtje in je vingers staat
  zondag 30 mei 2010 @ 23:25:54 #191
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_82126089
Mijn vriend die me dan op de bank installeert en verzorgt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_82126438
Mên, wat was ik blij toen ik me over het 'ew '-idee had gezet en doorkreeg hoe ik tampons zonder pijn in kon doen. Maandverband zal ik echt alleen nog maar gebruiken als het echt echt echt moet. Vooral in de eerste dagen, dat je een stap doet en het zo naar beneden voelt klotsen, of nog leuker, als je niest en je vagina niest mee .

Ik gebruik sindsdien tampons van OB. Ik heb het eigen merk van de AH geprobeerd, maar dat waren ontzettende ondingen. Ze waren veel te pluizig en namen ook helemaal niet zo veel op. Ik zal die van Kruidvat 's gaan proberen, want de prijs van OB is echt aan de belachelijke kant.
  zondag 30 mei 2010 @ 23:55:47 #193
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82127098
Wachten tot het een keer ergens in de aanbieding is en dan groot inslaan Het komt wel op uiteindelijk.
Tap tap tap
  maandag 31 mei 2010 @ 00:02:06 #194
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_82127388
Always....Ben er niet echt blij mee, maar na de conisatie werd me aangeraden zo min mogelijk tampons te gebruiken ivm gevaar voor infectie. Heel soms gebruik ik ze nog weleens, maar na de operatie "voelt" het ook niet prettig meer.

En o ja, het sponsje ken ik ook. Ideaal als je even niet weet waar je dat touwtje moet laten, even prutsen om het te kunnen vervangen Maar dat gebruik ik dus ook niet meer.
  maandag 31 mei 2010 @ 09:28:01 #195
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_82132609
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:37 schreef Loedertje het volgende:

[..]

jááá, dat heb ik ook, dat de striem van het touwtje in je vingers staat
Kunnen jullie die spieren daaronder niet spannen en ONTspannen..?
Dan gaat ie er heel gemakkelijk uit hoor.
Met inbrengen ook: gewoon die spieren ontspannen.
pi_82133130
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:17 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Hm, zou wat kunnen zijn. Maar ik lees op veel sites dat je van de prikpil juist langer en heftiger ongesteld bent.
Dat is bijzonder, want je bent dus helemaal niet ongesteld. Je hebt ook geen stopweek. Het enige nadeel is dat als ik nu zwanger wil worden, het anderhalf jaar kan duren voor ik ook weer echt zwanger kan worden. Maar stiekem kan ik daar ook wel mee leven.
Misschien ben je wel een paar keer heviger ongesteld als je helemaal stopt met de prikpil of zo. Maar goed.
pi_82137251
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:36 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nou, dat gaat bij mij dan dus helemaal niet, blijft dat ding halverwege steken

Enfin, maandverband is geen optie, dus we duwen nog wel ff door.

Die sponsjes, HOE pulk je die er in godsnaam uit??
Nou, gewoon, twee vingers naar binnen en beetpakken.
  maandag 31 mei 2010 @ 12:07:00 #198
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82137298
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

is dat niet heul vies?
dat je vingers dan meteen onder zitten enzo?
  Moderator maandag 31 mei 2010 @ 12:08:33 #199
9859 crew  Karina
Woman
pi_82137349
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

He bah, dat lijkt me echt ontzettend ranzig, vooral helemaal in het begin.
niet zo tof doen
pi_82137499
Daar heb je een kraan voor. Maar het valt mee, want de meeste viezigheid zit aan de bovenkant van het sponsje en je pakt de onderkant beet.
  maandag 31 mei 2010 @ 12:46:00 #201
215872 PartyHardy
Live life to the fullest
pi_82138816
Ik gebruik gewoon mini/normaal tampons van OB of net wat voor merk, heb er ook die je moet twisten of doorknakken om dat hulsje eraf te halen. Wat ze allemaal wel niet verzinnen

Ik heb 1 keer maandverband geprobeerd lang geleden maar dat werkt echt niet voor mij, het voelt als een luier, je voelt alles lopen, het plakt en het is vies, en je moet ook meteen een HUGE onderbroek aan
What if the hokey-pokey is really what it's all about?
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:20:46 #202
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_82240954
Voor degenen die Kotex tampons willen uitproberen (meende ergens te lezen dat ze moeilijk te verkrijgen zijn??). Ik heb ze gevonden bij de Action!!! 0.89 cent voor een doosje normaal 16 stuks.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:06:15 #203
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_82314278
Wat je 's nachts al wel niet allemaal zit te lezen soms....

Hier tampons, OB, altijd!! En de eerste nacht nog een maandverband (blugh, alleen het woord vind ik al zum kotsen ) erbij, want anders maak ik vlekken in het bed... (zels met een superplus OB... )
Don't come closer, I might hurt you
pi_82314641
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:35 schreef alors het volgende:
Ik moest één keer noodgedwongen maandverband gebruiken, wat een verschrikkelijk gevoel is dat Ik voelde me als een kind die zijn luier voldiareert als ik dat moet gaan gebruiken ga ik nog liever dood of laat ik mijn baarmoeder eruit hakken.

Ik gebruik altijd tampons, van de aldi
Omg, ik moest lachen

On topic: ob mini, maar ik vind de verpakking echt verrot open gaan en het pluist.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 08:05:04 #205
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_82315469
JA OB pluist idd. Over een paar dagen ben ik weer 'aan de beurt' en dan ga ik Kotex tampons gebruiken.
Hoop dat die niet pluizen.
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 08:12:50 #206
9859 crew  Karina
Woman
pi_82315538
Tijdje geleden lag ik in het ziekenhuis, het maandverband dat ze daar hebben, dat wil je niet weten, dat zijn echt een soort luiers, heel groot en lang, vreselijk.
niet zo tof doen
pi_82315716
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 08:12 schreef Karina het volgende:
Tijdje geleden lag ik in het ziekenhuis, het maandverband dat ze daar hebben, dat wil je niet weten, dat zijn echt een soort luiers, heel groot en lang, vreselijk.
met waardeloze kleefstrips. Was blij dat ik niet ongesteld meer werd toen ik in t ziekenhuis lag sap geleden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2010 @ 10:06:39 #208
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_82317851
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:28 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Kunnen jullie die spieren daaronder niet spannen en ONTspannen..?
Dan gaat ie er heel gemakkelijk uit hoor.
Met inbrengen ook: gewoon die spieren ontspannen.
Ja voor en tijdens sex gaat alles perfect maar zodra dat poesje na een dag doorheeft dat dit witte watten met een touwtje zijn dan klapt ze vanzelf dicht .
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:58:51 #209
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_82319820
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:06 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ja voor en tijdens sex gaat alles perfect maar zodra dat poesje na een dag doorheeft dat dit witte watten met een touwtje zijn dan klapt ze vanzelf dicht .
Sjeses wat een woorden!!
pi_82319941
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 08:12 schreef Karina het volgende:
Dat is echt niet meer van deze tijd idd. Ik begrijp absoluut niet waarom ze daar niet gewoon ultradun maandverband hebben. In mijn geval ging het nota bene om een kliniek die vooral gynaecologische dingen doet en er werkten vooral vrouwen. Dan zou je toch verwachten dat ze begrijpen dat je niet op een luier zit te wachten.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:08:25 #211
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82320152
Misschien werkt ultradun niet goed genoeg als je de hele tijd ligt?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_82320190
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 08:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik lees veel aversie tegen maandverband hier. Ik vind tampons juist vreselijk goor Al die zooi die je in je lichaam houdt door er een kurk op te zetten... maar dat zal allemaal wel psychisch en heel persoonlijk zijn. Ik gebruik zelf always night XXL sinds ik de pil niet meer slik
Het zakt in de tampon dus je houdt het niet echt in je lijf:P En elke paar uur verwisselen is een must natuurlijk.
Ik ook alleen tampons, vind maandverband walgelijk
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:19:44 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_82320577
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:09 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Het zakt in de tampon dus je houdt het niet echt in je lijf:P En elke paar uur verwisselen is een must natuurlijk.
Ik ook alleen tampons, vind maandverband walgelijk
die tampon zit toch in je lijf?
disclaimer
pi_82320608
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:08 schreef eleusis het volgende:
Misschien werkt ultradun niet goed genoeg als je de hele tijd ligt?
Die luierdingen al helemaal niet. Die frummelen op en schuiven naar de zijkant. De plakstrips werken totaal niet.

Doet me denken aan een anekdote van toen mijn moeder nog in de thuiszorg zat. Ze verzorgde een oud mevrouwtje die wat incontinent was geworden en dus Tena nodig had. Mijn moeder vroeg haar na korte tijd hoe het ging met het verband. Toen zij ze dat het wel goed ging maar dat het zo'n pijn deed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:20:47 #215
56471 pinquit
oh my lama!
pi_82320617
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

neejoh
pi_82320640
quote:

[..]

Misschien hangt zij 'm aan de onderkant er tegenaan.
pi_82320846
quote:

[..]

Ja maar die tampon zuigt alle meuk op bedoel ik. Niet zo'n denigrerende smiley bitte.
pi_82320903
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Misschien hangt zij 'm aan de onderkant er tegenaan.
GRMBL!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2010 11:27:11 ]
pi_82320957
'Denigrerende smiley'? Ik ruik projectie.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:28:43 #220
56471 pinquit
oh my lama!
pi_82320965
hey, t is maar menstruatie! ik ben het niet eens met dat woord btw brrrrr
pi_82321066
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:28 schreef Isegrim het volgende:
'Denigrerende smiley'? Ik ruik projectie.
Stel je niet zo aan sensatiezoeker. Heb je de popcorn al gepakt? Ik bedoelde iets wat door jullie anders wordt opgepakt, that's all.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:31:47 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_82321082
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:25 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ja maar die tampon zuigt alle meuk op bedoel ik. Niet zo'n denigrerende smiley bitte.
niet zo'n arrogant toontje gaarne
disclaimer
pi_82321134
Ach stik in je maandverband

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2010 11:33:14 ]
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:34:10 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_82321180
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:33 schreef heaven7 het volgende:
Ach stik in je maandverband
is het die tijd van de maand, toevallig?
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:34:36 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_82321192
fok! zou fok! niet zijn als er zelfs in een onschuldig topic als deze geen ruzie gemaakt zou worden
pi_82321194
Dan moet je in je eigen onderbroek kijken schat, godzijdank weet ik dat niet
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:35:00 #227
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82321210
dames, dames
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:36:57 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_82321296
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:34 schreef pinquit het volgende:
fok! zou fok! niet zijn als er zelfs in een onschuldig topic als deze geen ruzie gemaakt zou worden
ik heb ook geen idee waarom er zo gereageerd wordt eigenlijk
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:37:55 #229
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82321339
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:34 schreef pinquit het volgende:
We zijn wel vrouwen onder elkaar he, het kon nooit lang goed gaan.
Tap tap tap
pi_82321592
Meisje toch, het is maar een lolletje. Misschien voel je je iets te snel op je teentjes getrapt...
pi_82322420
Ik hou niet zo van 'lolletjes' ten koste van anderen. Het was een serieuse opmerking.
pi_82322834
Ik haat trouwens die reclames van Always.
"Have a happy period."

Wat?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:14:20 #233
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_82322947
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 44% gewijzigd door Mylene op 04-06-2010 16:41:45 ]
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_82322999
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:00 schreef heaven7 het volgende:
Ik hou niet zo van 'lolletjes' ten koste van anderen. Het was een serieuse opmerking.
Er gaat helemaal niets ten koste van iemand. Zoals de waard is... Je gaat blijkbaar uit van de kwade intenties van anderen. Als zo'n onschuldig geintje je al raakt, is Fok mogelijk niet de juiste plaats voor je.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:16:04 #235
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82323010
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
"Have a happy period."

Wat?
Inderdaad.
Echt hoor, go rot .
Tap tap tap
pi_82323020
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
"Have a happy period."

Wat?
Ja, dat vind ik ook een beetje raar. Alsof je er elke keer weer naar uitkijkt.
pi_82323137
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er gaat helemaal niets ten koste van iemand. Zoals de waard is... Je gaat blijkbaar uit van de kwade intenties van anderen. Als zo'n onschuldig geintje je al raakt, is Fok mogelijk niet de juiste plaats voor je.
Kijk eens naar mijn registratiedatum
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:21:27 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_82323221
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook een beetje raar. Alsof je er elke keer weer naar uitkijkt.
en dat je dan danst tussen de rondfladderende maandverbanden
disclaimer
pi_82323313
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:19 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Kijk eens naar mijn registratiedatum
Dan gok ik dat je nogal een zwaar online leven hebt de afgelopen 9 jaar. Ik heb overigens veel meer posts dan jij.
pi_82323332
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die aan een boom groeien.
pi_82323339
quote:

[..]

Mijn visuele vermogen, wat doe je
pi_82323352
Mirena, niets nodig verder
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:25:07 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_82323386
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:23 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Die aan een boom groeien.
vergeet de botsautootjes in je maandverband niet
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:25:49 #244
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82323416
quote:

[..]

schone of vieze?
Tap tap tap
pi_82323433
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

schone of vieze?
!!!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:26:28 #246
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82323442
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

vergeet de botsautootjes in je maandverband niet
Het flipperkast-maandverband!

Met je schaamlippen als flippers?
Tap tap tap
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:26:52 #247
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82323461
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

!!!
O nee, vieze fladderen niet, die kwakken zo omlaag.
Tap tap tap
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:29:11 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_82323547
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En je ei als bal Of een willekeurig klontje natuurlijk...
disclaimer
pi_82323670
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:23 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan gok ik dat je nogal een zwaar online leven hebt de afgelopen 9 jaar. Ik heb overigens veel meer posts dan jij.
Oh heldin! Gefeliciteerd

Of ik heb gewoon meer leven dan jij
pi_82323825
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ieuw . Ik snap die reclame ook niet helemaal nee.

Toen ik voor het eerst ongesteld werd vond ik tampons maar eng , maar sinds ik ze gebruik is het een verademing bij maandverband.
Een vast merk heb ik eigenlijk niet, de ene keer OB, de andere keer weer een huismerk.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:41:52 #251
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_82324057
Wat een vies topic
Ik heb nog nooit van sponstampons zonder touwtje gehoord maar ben wel nieuwsgierig geworden.
pi_82324215
Volgens mij kun je ze gewoon bij de drogist kopen. Ik had ze van mijn zusje gekregen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:47:43 #253
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_82324281
Nieuw of gebruikt?
Sorry ben in recalcitrante bui vandaag
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:50:41 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_82324396
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:47 schreef Gwywen het volgende:
Nieuw of gebruikt?
ik hou niet van recalcitrante buien die ten koste van anderen gaan
disclaimer
pi_82324787
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:47 schreef Gwywen het volgende:
Nieuw of gebruikt?
Nieuw. Zij had ze niet meer nodig.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:56:38 #256
215872 PartyHardy
Live life to the fullest
pi_82335231
Het schijnt dat je met die sponstampons ook kunt sexen?

Iemand ervaring mee? want mij lijkt het dat de man in kwestie alle 'sap' uit het sponsje perst
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:16:28 #257
56471 pinquit
oh my lama!
pi_82336045
ieuw.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:45:11 #258
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82337015
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:56 schreef PartyHardy het volgende:

Iemand ervaring mee? want mij lijkt het dat de man in kwestie alle 'sap' uit het sponsje perst
daar zijn ze juist speciaal voor gemaakt, prostituees schijnen ze ook vaak te gebruiken
pi_82337684
Sponsjes zonder touwtje lijken me niet zo handig
pi_82337878
quote:

Het staat op de verpakking idd maar dan ben ik bang dat het ding in mijn baarmoeder belandt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:33:26 #261
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82338586
quote:

Absorbeert het dan ook de lading die van de andere kant komt..?
Tap tap tap
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:33:53 #262
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82338598
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het staat op de verpakking idd maar dan ben ik bang dat het ding in mijn baarmoeder belandt.
Krijg je een kind, komt er eerst een spons uit .
Tap tap tap
pi_82338617
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:36:55 #264
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_82338705
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Krijg je een kind, komt er eerst een spons uit .
Spongebob naja.. sta je toch gek te kijken

Maar ik dacht ook dat ie dan zover gaat en je hem er dan niet meer uit kan plukken.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:38:35 #265
62419 CherryLips
chocoholic
pi_82338755
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:36 schreef Kattenkop het volgende:

[..]

Spongebob naja.. sta je toch gek te kijken

Maar ik dacht ook dat ie dan zover gaat en je hem er dan niet meer uit kan plukken.
Zit je daar bij de huisarts .
Doet me denken aan zo'n verhaal in de Tina of de Yes dat een meisje zich had lopen bevredigen met een pen en het dopje was losgelaten in d'r kanaal.
Tap tap tap
pi_82338793
Bij ons op school gingen verhalen over een meisje dat zichzelf had bevredigd met een Bifi-worstje.

[/offtopic]
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:56:27 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_82339412
quote:

[..]

vrijdag 4 juni 2010 @ 19:19:11 #268
215872 PartyHardy
Live life to the fullest
pi_82340314
quote:

[..]

Haha zou wel makkelijk zijn opzich maar wordt allemaal wel een smerige bedoeling..
Ik weet het nog zo net niet met zo'n spons.. ik wacht eerst nog even op de verhalen van de ervaringsdeskundigen
pi_82340944
Tis je eigen lijf, zo vies kan het toch niet zijn allemaal?

En er floept niet zomaar iet sje baarmoeder in hoor, daar moet je voor kunnen zwemmen en wel heel snel ook nog.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:40:00 #270
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_82341180
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:34 schreef -sabine- het volgende:
Van m'n eigen lijf ben ik niet vies hoor.
Maar wat ik hier allemaal lees gaat over jullie lijven
pi_82342565
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:34 schreef -sabine- het volgende:

En er floept niet zomaar iet sje baarmoeder in hoor, daar moet je voor kunnen zwemmen en wel heel snel ook nog.
Niet 'zomaar', maar wat als mijn vriend 'm erdoor duwt zeg maar?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:16:58 #272
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82342594
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Niet 'zomaar', maar wat als mijn vriend 'm erdoor duwt zeg maar?
euhm, en hoelang is de penis van je vriend precies?
dat ding komt niet ver hoor
pi_82342639
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:16 schreef Mirjam het volgende:

[..]

euhm, en hoelang is de penis van je vriend precies?
dat ding komt niet ver hoor
Ehm. Lang genoeg. Meer zeg ik niet.
pi_82343139
Zo groot/breed is je baarmoedermond toch niet over 't algemeen?
pi_82343456
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:30 schreef -Trinity- het volgende:
Zo groot/breed is je baarmoedermond toch niet over 't algemeen?
Geen idee, maar hij komt er in elk geval wel tegenaan.
pi_82343795
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:39 schreef Isegrim het volgende:
Geen idee, maar hij komt er in elk geval wel tegenaan.
Kan soms plezant zijn, maar niet altijd.
pi_82344117
Lieve dames, als je een spiraaltje laat plaatsen gaat er een soort breinaald van nog geen 5 mm doorsnee door je baarmoedermond naar je baarmoeder en dan val je bijna flauw van de pijn en tegenwerkende kracht van je lichaam!!!!!!! Je baarmoeder is afgesloten door een nauwe gang die alleen rekt tijdens een bevalling maar normaal strak dicht is, het is onmogelijk om daar een sponsje in te stoppen... nog smaller dan de plasbuis van een man, denk je dat daar een sponsje doorkan? Kennen jullie je eigen lichaam niet? Als je in je vagina voelt zit daar de ingang van de baarmoedermond, een soort uitstulping met een minuscuul gaatje onderin, dat voelt ook wat naar als je daar tegenaan duwt. Probeer voor mijn part met je vinger in dat gaatje te duwen en je zult merken dat je dat gewoon niet lukt Dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Kwijtraken lukt niet, de vagina is een afgesloten holte.
pi_82344160
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:49 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Kan soms plezant zijn, maar niet altijd.
Bij te hard rammen doet het pijn ja.
pi_82344304
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:58 schreef Isegrim het volgende:
Bij te hard rammen doet het pijn ja.
Joh, echt?
pi_82346666
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:57 schreef zoeperzazke het volgende:
Kwijtraken lukt niet, de vagina is een afgesloten holte.
afgesloten kan natuurlijk niet he, anders hadden uberhaubt we geen tampons of maandverband nodig

Maar dat zo'n sponsje zomaar verdwijnt richting baarmoeder lijkt me ook onmogelijk
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:23:46 #281
215872 PartyHardy
Live life to the fullest
pi_82353769
Wahaha nou zo goed heb ik nooit zitten voelen, volgens mij is mijn vinger daar niet lang genoeg voor. Maar inderdaad dat gevoel van zo´n groot euh mannelijk deel (ex) wat daartegen drukt is niet erg prettig.

Ik geloof ook niet dat er zomaar iets in kan kwijtraken, maar het lijkt me dat bij penetratie ( ) dat sponsje wel uitgeknepen wordt tussen die paal en de baarmoederwand? (wat een vieze uitleg )
pi_82358169
Dat wel denk ik ja.

Dit is echt een vies topic geworden. Valt me mee dat er nog niet tientallen mannen zijn langsgeweest om kotssmileys te posten.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 10:24:07 #283
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_82358548
Mirena-spiraal. Die twee druppels per jaar die ik verlies, kunnen opgevangen worden met inlegkruisjes (Libresse So Slim).
pi_82360301
Ik durfde zelf al lange tijd geen hormonale anticonceptie meer aan. Met de pil heb ik enorme moodswings (en ik heb diverse pillen geprobeerd). Dat gold ook voor de Nuvaring. Iets met hormonen waarmee ik niet zomaar kan stoppen (zoals Mirenaspiraal en prikpil) durf ik dus helemaal niet. Maar ben nu gesteriliseerd, dus het is ook niet meer nodig gelukkig. En ongesteld zijn is wel vervelend, maar ben toch blij dat ik geen hormonale rommel meer in mijn lijf stop.
pi_82505478
Ik vind dit een beetje een fiess topic !
pi_82505555
En dat was vóór dat ik de inhoud had gelezen!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:47:51 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_82508555
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:37 schreef P.F het volgende:
En dat was vóór dat ik de inhoud had gelezen!
in de jaren vijftig was menstruatie nog taboe, maar als je anno 2010 al bij het zien van deze tt denkt: wat vies! dan leef je echt in het verkeerde tijdperk
disclaimer
pi_82508726
Ik hou er ook niet van om WC Papier en tampons in het openbaar te kopen
pi_82508801
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:47 schreef Stormqueen het volgende:
in de jaren vijftig was menstruatie nog taboe, maar als je anno 2010 al bij het zien van deze tt denkt: wat vies! dan leef je echt in het verkeerde tijdperk
Ik was even flabbergasted vandaag. Een collega'tje (jaar of 20) vertelde dat ze nog nooit tampons had gebruikt. Omdat ze (moslima) zich wilde bewaren voor haar man. Ik moet er niet aan denken tijdens de zomer zo'n vies, broeierig klef plakkend stuk maandverband tegen mijn kruis te hebben. En over seks praten wilde ze al helemáál niet
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:53:42 #290
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_82508821
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:53 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik was even flabbergasted vandaag. Een collega'tje (jaar of 20) vertelde dat ze nog nooit tampons had gebruikt. Omdat ze (moslima) zich wilde bewaren voor haar man. Ik moet er niet aan denken tijdens de zomer zo'n vies, broeierig klef plakkend stuk maandverband tegen mijn kruis te hebben. En over seks praten wilde ze al helemáál niet
wie vergelijkt er nou een tampon met een penis
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:54:53 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_82508877
quote:

[..]

geschokt vanwege de reden, okee. Maar geschokt omdat iemand maandverband gebruikt hoop ik toch niet
disclaimer
pi_82509486

But srsly, tampons en maandverband voor 's nachts.
pi_82509657
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:54 schreef Stormqueen het volgende:
geschokt vanwege de reden, okee. Maar geschokt omdat iemand maandverband gebruikt hoop ik toch niet
Ik snap inderdaad niet dat ze zichzelf voor haar man wil bewaren (terwijl ze nog niet eens een vriend heeft) en daarom geen tampons wil gebruiken. Maandverband snap ik wel Maar die réden... Nee.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:14:25 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_82509822
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:11 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik snap inderdaad niet dat ze zichzelf voor haar man wil bewaren (terwijl ze nog niet eens een vriend heeft) en daarom geen tampons wil gebruiken. Maandverband snap ik wel Maar die réden... Nee.
het schijnt dat fietsen meer schade aan het maagdenvlies geeft dan tampons... Jammer dat ze zo is opgevoed
disclaimer
pi_82511866
quote:

[..]

Gek he dat je dat niet met iedereen wil bespreken.
pi_82512024
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:47 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Gek he dat je dat niet met iedereen wil bespreken.
Aan de ene kant wil ze wel vragen hoe oud mijn collega en ik waren toen we ontmaagd werden, ongesteld werden. Maar aan de andere kant wil ze helemaal niets over zichzelf kwijt. Ik vind dat vreemd ja. Openheid werkt toch 2 kanten op?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:45:01 #297
102387 FUFR
schwung!
pi_82515654
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het schijnt dat fietsen meer schade aan het maagdenvlies geeft dan tampons... Jammer dat ze zo is opgevoed
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_82518499
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:50 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Aan de ene kant wil ze wel vragen hoe oud mijn collega en ik waren toen we ontmaagd werden, ongesteld werden. Maar aan de andere kant wil ze helemaal niets over zichzelf kwijt. Ik vind dat vreemd ja. Openheid werkt toch 2 kanten op?
Ja dat is dan weer wel raar. Voor wat, hoort wat.
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:13:05 #299
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_82535585
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 11:42 schreef Isegrim het volgende:
Ik durfde zelf al lange tijd geen hormonale anticonceptie meer aan. Met de pil heb ik enorme moodswings (en ik heb diverse pillen geprobeerd). Dat gold ook voor de Nuvaring. Iets met hormonen waarmee ik niet zomaar kan stoppen (zoals Mirenaspiraal en prikpil) durf ik dus helemaal niet. Maar ben nu gesteriliseerd, dus het is ook niet meer nodig gelukkig. En ongesteld zijn is wel vervelend, maar ben toch blij dat ik geen hormonale rommel meer in mijn lijf stop.
Ik heb juist zoveel last van mijn lichaamseigen hormoonschommelingen. Migraine, buikpijn, moe, haargroei, acne... Ga binnenkort ff naar de dokter.. Ik zou niet weten hoe ik dat op zou kunnen lossen.
pi_82541004
Migraine heb ik ook, maar dat heb ik ook als ik de pil gebruik. Heb nu gewoon goeie medicijnen daarvoor (sumatriptan).
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:58:18 #301
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_82542057
Ik denk ook niet dat mijn migraine overgaat door metde pil weer te beginnen.
Ik wil mijn hormoonpeil laten testen of zoiets (volgens mij kan dat).
Voor migraine heb ik Naramig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')