quote:Op maandag 24 mei 2010 17:18 schreef patatmetfriet het volgende:
Kotex tampons hebben een hippere vormgeving dan die van OB. Ze pluizen ook minder. Maar ze zijn op minder plekken verkrijgbaar.
Die gebruik ik ook altijd. Vervelende van tampons vind ik wel dat ze nogal eens pluizen, dan gooi ik ze altijd weg.quote:Op maandag 24 mei 2010 17:23 schreef Jojoortje het volgende:
Die van de Kruidvat.
Die hebben zo'n twist in het midden waardoor je ze makkelijker open maakt
Kan me er niet heel druk over maken. Mijn moeder had hetzelfde na d'r dertigste, ook alleen met tampons.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:59 schreef Aventura het volgende:
@Isegrim, ik zou toch eens een balletje opgooien bij je HA als je er weer eens bent. Over die blaas bedoel ik. Ik vind dat toch een beetje vreemd klinken. Beetje zoals een verzakking van het e.e.a. (ben totaal niet medisch onderlegd maar ik ken vrouwen die zoiets hebben - meestal wel mensen die een of meer bevallingen achter de rug hebben).
Die ga ik een keer proberen. Ik gebruik nu die van OB, maar die vind ik totaal niet fijn, die dingen pluizen als de ziekte.quote:
klopt, echt irritant..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:21 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Die ga ik een keer proberen. Ik gebruik nu die van OB, maar die vind ik totaal niet fijn, die dingen pluizen als de ziekte.
Waarom niet? Het is als je lijf het goed verdraagt om door te slikken, nergens voor nodig om ongesteld te worden. Dus ik ging niet voor mijn plezier een week lang bloeden. Ik slikte voor mijn mirena gewoon een half jaar door, gelukkig trok mijn lijf dat.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp nooit waarom mensen de pil zovaak doorslikken. Toen ik nog aan de pil was en het kwam niet handig uit (vakanties oid) dan slikte ik 'm ook wel door, maar standaard doorslikken? Nah.
Mwah, staat op de verpakking dat je hem niet meer dan x uur in mag houden, maar of het keigevaarlijk is weet ik niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:45 schreef pinquit het volgende:
zijn er hier echt mensen die 's nachts tampons dragen? das keigevaarlijk toch?
en hoe gaat het met zo'n sponsje en klontjesquote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:18 schreef Isegrim het volgende:
Het eruit halen gaat vrij makkelijk, de truc is om ze met twee vingers beet te pakken.
Welnee, dat was met speciale extra absorptietampons, die zijn hier niet eens te koop geweest. Zie hier.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:45 schreef pinquit het volgende:
Omdat dat beter is voor je hormoonhuishouding en lijf als je niet van plan bent te jongen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp nooit waarom mensen de pil zovaak doorslikken. Toen ik nog aan de pil was en het kwam niet handig uit (vakanties oid) dan slikte ik 'm ook wel door, maar standaard doorslikken? Nah.
Alles wordt gewoon netjes geabsorbeerd. Ik kom minder 'klontjes' tegen dan met een maandverbandje.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
en hoe gaat het met zo'n sponsje en klontjes
is het niet viezig om die sponsjes uit te halen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alles wordt gewoon netjes geabsorbeerd. Ik kom minder 'klontjes' tegen dan met een maandverbandje.
Dat lijkt mij ook, een tampon zit een touwtje aan en als ik zie hoe vies die tampon is die eruit komt, die wil ik dan echt met mijn vingers aanpakken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
is het niet viezig om die sponsjes uit te halen?
dat je dan met je vingers onder zit enzo?
Inderdaad, ik zei het al. Mensen die beweren dat doorslikken ongezond is, praten uit hun nek. Enige nadeel is dat sommige vrouwen het niet kunnen zonder doorbraakbloedingen ed, dan snap ik ook wel dat gewoon je stopweek op tijd plannen handiger is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:20 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Omdat dat beter is voor je hormoonhuishouding en lijf als je niet van plan bent te jongen?
Ongesteld worden is een cyclus, die gepaard gaat met allerhande ongemakken zoals hormoonschommelingen en bloedverlies.
De eerste is vooral een last voor je omgeving en soms ook voor jezelf en die laatste kost je lichaam ontzettend veel energie.
Ongesteld zijn is geen must, en het is al helemaal niet zoiets als 'je lichaam die aangeeft dat alles nog werkt' , of de ergste: 'alles wordt schoongemaakt' .
Je vagina en baarmoeder zijn al zelfreinigend, daar doet ongesteld zijn niets aan.
Het is niets meer dan een ongebruikt proces ( als je niet voor kinderen gaat ).
Het is in evolutionair opzicht dus totaal niet meegegroeid met de vrouw; immers...steeds meer vrouwen blijven kinderloos of stellen eea heel lang uit. Langer dan voorheen.
Ongesteld zijn kost je lichaam enorm veel kostbare energie, elke maand weer. Als je geen kinderen wil dan kun je beter de pil doorslikken, je zal beter en stabieler functioneren.
Elke eigentijdse gynaecoloog zal je dat ook aanraden ; er is namelijk geen enkel bezwaar.
Krijg je doorbraak bloedingen, dan kun je zoeken naar een andere pil. Er is geen 'one size fits all' .
Niet iedereen kan natuurlijk tegen de pil, dus het is niet voor iedereen een oplossing. Maar dan is er ook zoiets als de spiraal wat ervoor zorgt dat je lange periode niet tot nauwelijks ongesteld wordt.
Dat idee dat doorslikken slecht is, is hopeloos ouderwets. Net als het ongesteld worden zelf is.
Waar kun je die halen (ik herken je euvel met normale tampons).quote:Op maandag 24 mei 2010 23:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kan me er niet heel druk over maken. Mijn moeder had hetzelfde na d'r dertigste, ook alleen met tampons.
Dit zijn de dingen die ik nu gebruik:
[ afbeelding ]
Nou ik slik hem best vaak door, niet continu want na 3 maanden ongeveer krijg ik doorbraakbloedingen. Maar ongesteld worden is gewoon zo'n gedoe. En voor zover ik weet kan het echt geen kwaad om door te slikken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:07 schreef Smart_ass het volgende:
En ze er alleen maar verder induwtquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:52 schreef verleiding het volgende:
Tampons van de kruidvat, normal. Dat plastic eromheen gaat er idd makkelijk af. Die sponsjes heb ik van gehoord, maar omdat er dus geen touwtje aan zit ben ik doodsbang dat ik ze er niet uit krijg.
Ja preciesquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En ze er alleen maar verder induwt
Vriendinnen van me gebruikten een paar jaar terug cups, dat vond ik wel zoiets raars.
Waaromquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:05 schreef Bortecinem het volgende:
Always maandverband.
Tampons vind ik eng.
Ja ik doe het al jarenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:45 schreef pinquit het volgende:
Nee hoor.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:21 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Ja ik doe het al jaren
is dat niet goed dan ?
waarom mogen tampongebruikers maandverband wel vies en goor vinden, en is het raar als een maandverbandgebruiker tampons naar of eng vindtquote:
Je hoort mij niet zeggen dat ik het goor vind hoor dus ik weet niet waar je dat vandaan haaltquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom mogen tampongebruikers maandverband wel vies en goor vinden, en is het raar als een maandverbandgebruiker tampons naar of eng vindt
Beschrijf het nog gedetailleerder.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:28 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat ik het goor vind hoor dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt
Maar waarom ben je bang voor tampons dan?
Ik vind tampons gewoon handiger dan maandverband want het zit veel beter en anders voel je alles zo lopen
Of dat je maandverbandje verschuifd en vervolgens een natte plek bij je been hebquote:
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:32 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Of dat je maandverbandje verschuifd en vervolgens een natte plek bij je been heb
ik haal dat uit dit topic, ik doelde niet specifiek op jou... En ik vind ze ook niet eng, dat was degene waar je op reageerde. Ik vind tampons onnatuurlijk en ik voel het zitten (ja, ook als ik ze heel ver in mijn kanaal pers) dus gebruik ze daarom liever niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:28 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat ik het goor vind hoor dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt
Maar waarom ben je bang voor tampons dan?
Ik vind tampons gewoon handiger dan maandverband want het zit veel beter en anders voel je alles zo lopen
17 jaar nog maar? Ik al meer dan 30 (baas boven baas)quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, en ik word al 17 jaar ongesteld dus gebrek aan ervaring is het niet
Het kan anders nog veel gedetailleerder, hoor.quote:
Ik vind dat kartelrandje soms nog wel naarquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het kan anders nog veel gedetailleerder, hoor.
Ik gebruik het liefst tampons met inbrenghuls, omdat ik gruwel van het droge stroeve gevoel dat ik altijd krijg na een paar tampons bij het inbrengen! De inbrenghuls is heel glad namelijk.
Ja, dát had ik dus toen ik nog ongesteld werd. Die vond ik heel prettig. Die minidingen van OB die je met je vinger erin moet duwen voel ik zitten en doen zeer. 2 keer gedaan, nooit meer.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het kan anders nog veel gedetailleerder, hoor.
Ik gebruik het liefst tampons met inbrenghuls, omdat ik gruwel van het droge stroeve gevoel dat ik altijd krijg na een paar tampons bij het inbrengen! De inbrenghuls is heel glad namelijk.
Nog een voordeel van de huls is dat je hem meteen op de goeie plek krijgt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:02 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ja, dát had ik dus toen ik nog ongesteld werd. Die vond ik heel prettig. Die minidingen van OB die je met je vinger erin moet duwen voel ik zitten en doen zeer. 2 keer gedaan, nooit meer.
nadeel van die huls is dat je op je werk niet even makkelijk discreet naar de wc kan. Maandverband kan je in je achterzak stoppen (helaas hebben veel broeken die niet meer) en een gewone tampon kan je in je handpalm verstoppen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Nog een voordeel van de huls is dat je hem meteen op de goeie plek krijgt.
Same here.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:05 schreef Bortecinem het volgende:
Always maandverband.
Tampons vind ik eng.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:09 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
'Losse' tampons duw ik weleens verkeerd of te ondiep zodat ze niet goed zitten en ik hem de hele tijd voel zitten.
Dan stop je hem toch in je broek en onder je shirt?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
nadeel van die huls is dat je op je werk niet even makkelijk discreet naar de wc kan. Maandverband kan je in je achterzak stoppen (helaas hebben veel broeken die niet meer) en een gewone tampon kan je in je handpalm verstoppen.
Ja precies, heerlijk voor op de fietsquote:Op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:09 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
'Losse' tampons duw ik weleens verkeerd of te ondiep zodat ze niet goed zitten en ik hem de hele tijd voel zitten.
Het is even aanklooien, maar gewoon zover mogelijk erin duwenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:26 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik heb die inbrenghulzen 1 keer geprobeerd en toen stak ie er voor tweederde uit
Ik vind het dramadingen, echt heel knap als je daarmee om kunt gaan
Valt wel mee hoor, ik heb altijd de mini's en die krijg ik er echt wel goed in.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is even aanklooien, maar gewoon zover mogelijk erin duwen
Ik moet er niet aan denken om dat met die kleine tamponnekes te moeten doen, dan zit toch alles onder?Ik zou hem waarschijnlijk eerst nog een paar keer laten vallen voor ik hem goed vast heb.
Heulmaal door je hurkenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:58 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, ik heb altijd de mini's en die krijg ik er echt wel goed in.Als je door je hurken gaat, kun je hem erin proppen.
Waarom is het dan standaard om toch een stopweek te hebben? Ik bedoel, de pil slik je niet omdat je zwanger wil worden, dus dan zou het logisch zijn dat iedereen de pil altijd slikt, en dat dat ook de norm zou zijn. Maar toch is dat niet zo.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:20 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Omdat dat beter is voor je hormoonhuishouding en lijf als je niet van plan bent te jongen?
Ongesteld worden is een cyclus, die gepaard gaat met allerhande ongemakken zoals hormoonschommelingen en bloedverlies.
De eerste is vooral een last voor je omgeving en soms ook voor jezelf en die laatste kost je lichaam ontzettend veel energie.
Ongesteld zijn is geen must, en het is al helemaal niet zoiets als 'je lichaam die aangeeft dat alles nog werkt' , of de ergste: 'alles wordt schoongemaakt' .
Je vagina en baarmoeder zijn al zelfreinigend, daar doet ongesteld zijn niets aan.
Het is niets meer dan een ongebruikt proces ( als je niet voor kinderen gaat ).
Het is in evolutionair opzicht dus totaal niet meegegroeid met de vrouw; immers...steeds meer vrouwen blijven kinderloos of stellen eea heel lang uit. Langer dan voorheen.
Ongesteld zijn kost je lichaam enorm veel kostbare energie, elke maand weer. Als je geen kinderen wil dan kun je beter de pil doorslikken, je zal beter en stabieler functioneren.
Elke eigentijdse gynaecoloog zal je dat ook aanraden ; er is namelijk geen enkel bezwaar.
Krijg je doorbraak bloedingen, dan kun je zoeken naar een andere pil. Er is geen 'one size fits all' .
Niet iedereen kan natuurlijk tegen de pil, dus het is niet voor iedereen een oplossing. Maar dan is er ook zoiets als de spiraal wat ervoor zorgt dat je lange periode niet tot nauwelijks ongesteld wordt.
Dat idee dat doorslikken slecht is, is hopeloos ouderwets. Net als het ongesteld worden zelf is.
Ik snap eigenlijk niet waarom dat eng zou zijn. Als je ligt bloed je toch sowieso een stuk minder dan overdag, wanneer je staat, loopt, etc.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:31 schreef kanya het volgende:
Tampons![]()
Meestal van één of ander goedkoop merk van een winkel waar ik dan ben. Ik slik ook altijd mijn pil een paar maanden door.
Oja.. ik slaap er ook gewoon mee. 8 of 9 uren kan geen kwaad.
Ik snap wel dat sommige meiden tampons eng vinden. Maar ze raken echt niet kwijt in je lichaam en het voelt zoveel beter (mits goed ingebracht, vergt vaak een paar tampons oefening als je het nog nooit gedaan hebt)
http://mens-en-gezondheid(...)-het-schadelijk.htmlquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:05 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Waarom is het dan standaard om toch een stopweek te hebben? Ik bedoel, de pil slik je niet omdat je zwanger wil worden, dus dan zou het logisch zijn dat iedereen de pil altijd slikt, en dat dat ook de norm zou zijn. Maar toch is dat niet zo.
Ja, anders lukt het me niet, onze wc is te hoog ofzo.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:03 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Heulmaal door je hurken?
Ik zit altijd gewoon op de plee als ik dat ding erin douw
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet het idee dat het gevaarlijk of schadelijk ofzo is hoor. Maar waarom is een stopweek dan toch "de norm", als uiteindelijk bijna iedereen het fijner vindt om gewoon niet meer ongesteld te zijn?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:12 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
http://mens-en-gezondheid(...)-het-schadelijk.html
Er zijn verder toch ook geen oplossingen tegen nooit meer ongesteld worden toch?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:19 schreef alors het volgende:
Ik vind het trouwens best ouderwets dat er geen betere manieren/pillen zijn die ook doorbraakbloedingen tegengaan en die gemaakt zijn om altijd door te slikken.
Ik heb altijd het gevoel dat als de mannelijke helft van de wereld met dit probleem zat opgescheept, er allang een veel betere oplossing bestond.
Idem.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:03 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Heulmaal door je hurken?
Ik zit altijd gewoon op de plee als ik dat ding erin douw
Ik ben ook altijd bang dat ik hem dan vergeetquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Idem.Bovendien gebruik ik eigenlijk altijd super of normaal, mini doe ik niet aan.
Ik vind die laatste dagen overigens altijd het kutst, dat je zeg maar bijna verplicht wordt maandverband te gebruiken omdat je wel nog íets verliest, maar eigenlijk te weinig om een tampon in te krijgen. Dat het te stroef wordt dan.
Daarom gebruik ik mini op mijn laatste dagen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Idem.Bovendien gebruik ik eigenlijk altijd super of normaal, mini doe ik niet aan.
Ik vind die laatste dagen overigens altijd het kutst, dat je zeg maar bijna verplicht wordt maandverband te gebruiken omdat je wel nog íets verliest, maar eigenlijk te weinig om een tampon in te krijgen. Dat het te stroef wordt dan.
Ja dat bedacht ik me toen ik het typte. Misschien ook maar eens proberen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:22 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Daarom gebruik ik mini op mijn laatste dagen.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:24 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja dat bedacht ik me toen ik het typte. Misschien ook maar eens proberen.
Ja.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ja joh, net een pamper ofzo. En ik heb nog steeds weleens het gevoel dat mensen het kunnen zien zitten.
Misschien omdat de enige veilige (Veilig in die zin dat je geen doorbraakbloedingen krijgt over het algemeen) oplossing tot nu toe voor het niet ongesteld worden de prikpil is. Ik weet wel dat er een pil in de maak is die je door moet slikken, en dan word je 1 keer in de 3 maanden ongesteld. Schijnt ookbeter te zijn voor je baarmoeder als je minder ongesteld bent.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:18 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet het idee dat het gevaarlijk of schadelijk ofzo is hoor. Maar waarom is een stopweek dan toch "de norm", als uiteindelijk bijna iedereen het fijner vindt om gewoon niet meer ongesteld te zijn?
Het is 'de norm', omdat toen de pil opkwam vrouwen het doodeng vonden om 100% van de natuur af te stappen. Het is gewoon een psychisch element, om vrouwen te laten denken dat ze hun natuurlijke cyclus blijven volgen en er dus niks engs aan de pil is om te gebruiken. het zit tussen onze oren dat het hoort om elke maand te bloeden, en daarom is er dus bij de pil voor gekozen om dat natuurlijke aspect er in te houden, zodta vrouwen het wel durven te gebruiken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:18 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet het idee dat het gevaarlijk of schadelijk ofzo is hoor. Maar waarom is een stopweek dan toch "de norm", als uiteindelijk bijna iedereen het fijner vindt om gewoon niet meer ongesteld te zijn?
Waarom niet juist andersom? Het is toch mega irritant als je beddegoed en slaapkleding helemaal onderzit? Overdag blijf je meestal wel recht en lek je keurig in een maandverbandje, maar 's nachts moet je doodstil op je rug liggen in de hoop dat je niet 'morst'.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:51 schreef Mylene het volgende:
Ik gebruik alleen 's nachts maandverband, van Always. Op de dag tampons van OB.
Dat is helemaal niet zo. Ik gebruik 's nachts ook maandverband, omdat ik met tampon slapen gewoon niet fijn vind. Verder kun je daar maandverband met vleugeltjes voor gebruiken en juist omdat je plat ligt, bloedt je veel minder dan als je recht staat en/of loopt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:55 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Waarom niet juist andersom? Het is toch mega irritant als je beddegoed en slaapkleding helemaal onderzit? Overdag blijf je meestal wel recht en lek je keurig in een maandverbandje, maar 's nachts moet je doodstil op je rug liggen in de hoop dat je niet 'morst'.
Mijn ervaring is dus echt heel anders, zeker voor ik aan de hormonale anticonceptie was moest ik twee maandverbandjes achter elkaar plakken, stijf op mijn rug liggen en de wekker 's nachts zetten om te verschonen en dan nóg kon ik elke dag mijn beddegoed en pyjama wassen omdat ik het ondergebloed hadquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo. Ik gebruik 's nachts ook maandverband, omdat ik met tampon slapen gewoon niet fijn vind. Verder kun je daar maandverband met vleugeltjes voor gebruiken en juist omdat je plat ligt, bloedt je veel minder dan als je recht staat en/of loopt.
Hm, daar heb ik echt nooooit last van. Zo zie je maar weer, dat ieder mens weer totaal anders is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:59 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dus echt heel anders, zeker voor ik aan de hormonale anticonceptie was moest ik twee maandverbandjes achter elkaar plakken, stijf op mijn rug liggen en de wekker 's nachts zetten om te verschonen en dan nóg kon ik elke dag mijn beddegoed en pyjama wassen omdat ik het ondergebloed hadEcht, dat nóóit meer.
Heb ik heeel lang geleden een keer gehad, had ik 2 van die kleine tampons in, merkte ik pas later, toen ik hem eruit haaldequote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben ook altijd bang dat ik hem dan vergeet
heuj jij hebt er zelf ook last van en dan is het jakkie baaaah en ik zit hier gewoon op m'n gemak dit topic door te lezen en stiekem heel erg blij te zijn dat ik dat gezeik niet hebquote:
Ik krijg ineens zo'n mental image, dat je dat ding eruit trekt en de hele pot en alles eromheen volgespetterd zit met bloedquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Heb ik heeel lang geleden een keer gehad, had ik 2 van die kleine tampons in, merkte ik pas later, toen ik hem eruit haalde![]()
Die cups lijken me trouwens helemaal niets, dat is echt net een soort kurk voor mijn gevoel, het houdt alles tegen, je haalt die cup eruit en floep alles komt er in 1 keer uitgelopen/gestroomd. Maar ze zien er wel fleurig uit, dat dan weer wel.
[ afbeelding ]
Zoiets ja, zo een bloedbad.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik krijg ineens zo'n mental image, dat je dat ding eruit trekt en de hele pot en alles eromheen volgespetterd zit met bloed
same here!quote:Op maandag 24 mei 2010 23:10 schreef kwiwi het volgende:
Ik slik de pil altijd een tijdje door, maar voor die paar keer per jaar --> OB
Ik dacht ook dat het zonder touwtje onhandig zou zijn maar om eerlijk te zijn vind ik het de beste uitvinding sinds gesneden brood.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:01 schreef La_Vita het volgende:
Ik vind zowel tampons als maandverband niet fijn.
Die sponsjes lijken me wel prettig om te gebruiken, maar dan had er wel een touwtje aan moeten zitten
WTF? Dat is nogal extreem.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:59 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dus echt heel anders, zeker voor ik aan de hormonale anticonceptie was moest ik twee maandverbandjes achter elkaar plakken, stijf op mijn rug liggen en de wekker 's nachts zetten om te verschonen en dan nóg kon ik elke dag mijn beddegoed en pyjama wassen omdat ik het ondergebloed hadEcht, dat nóóit meer.
In mijn 2 hele slechte dagen dan ga ik verschonen, dus nieuwe tampon, loop ik de wc uit, voel ik het al weer stromen (vandaar ook maandverband). Dan komt er net weer wat los ofzo?quote:
Ik had dat ook, hoewel iets minder. Er was geen goede positie te vinden waarbij het níet doorlektequote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:59 schreef zoeperzazke het volgende:
Noem je dat extreem? Voor ik aan de pil was, legde ik hele luiers aan joh. Vier maandverbandjes plus dikste OB-tamponquote:
Nadeel: zonder fonteintje in de plee ben je nérgensquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Heb ik heeel lang geleden een keer gehad, had ik 2 van die kleine tampons in, merkte ik pas later, toen ik hem eruit haalde![]()
Die cups lijken me trouwens helemaal niets, dat is echt net een soort kurk voor mijn gevoel, het houdt alles tegen, je haalt die cup eruit en floep alles komt er in 1 keer uitgelopen/gestroomd. Maar ze zien er wel fleurig uit, dat dan weer wel.
[ afbeelding ]
Touwtje kun je ook gewoon een stukje afknippen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:34 schreef Isegrim het volgende:
Voor in de sauna zijn die sponsjes ook ideaal. Niemand ziet een touwtje.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:05 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Waarom is het dan standaard om toch een stopweek te hebben? Ik bedoel, de pil slik je niet omdat je zwanger wil worden, dus dan zou het logisch zijn dat iedereen de pil altijd slikt, en dat dat ook de norm zou zijn. Maar toch is dat niet zo.
Dat is wel heel erg generaliserend.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Als je een beetje moeite doet om je in te lezen over dit onderwerp dan weet je dat die stopweek er alleen maar is voor de gemoedsrust van de vrouw. Vrouwen vinden dat prettig schijnbaar. Het heeft verder geen enkele functie.
Ook dat concept is ouderwets, want de vrouw van nu wil helemaal niet menstrueren als het kan.
Wel shocking trouwens dat jullie vrouwen erg weinig eigentijdse informatie hebben over een onderwerp die zo vrouw-eigen is. Bizar zelfs.
Overigens wordt met doorslikken bedoeld dat je dus altijd doorslikt. Niet even een paar weken en dan alsnog menstrueren. Dat kan een hevige menstruatie geven.
Eens per jaar/anderhalf jaar proforma menstrueren is meer dan voldoende.
Spotting kun je tegengaan door je pil netjes op tijd, elke dag te slikken en door eventueel van pil te wisselen.
Doorslikken van de pil heeft alleen maar voordelen. Vooral voor jezelf. Zeg maar dag tegen de onredelijke buien; vreetaanvallen en PMS.
Ik heb geen zin om van pil te wisselen omdat ik na 3 maanden spotting krijg hoor, dan maar een stopweekje. Ik ken ook genoeg vrouwen die het nog steeds als geruststelling zien, de stopweek: zij zien het als bevestiging dat het allemaal nog werkt en ze niet zwanger zijn. Er zijn dus wel vrouwen die willen menstrueren als het kan, maar niet hoeft.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef dalaiblama het volgende:
Als je een beetje moeite doet om je in te lezen over dit onderwerp dan weet je dat die stopweek er alleen maar is voor de gemoedsrust van de vrouw. Vrouwen vinden dat prettig schijnbaar. Het heeft verder geen enkele functie.
Ook dat concept is ouderwets, want de vrouw van nu wil helemaal niet menstrueren als het kan.
Wel shocking trouwens dat jullie vrouwen erg weinig eigentijdse informatie hebben over een onderwerp die zo vrouw-eigen is. Bizar zelfs.
Overigens wordt met doorslikken bedoeld dat je dus altijd doorslikt. Niet even een paar weken en dan alsnog menstrueren. Dat kan een hevige menstruatie geven.
Eens per jaar/anderhalf jaar proforma menstrueren is meer dan voldoende.
Spotting kun je tegengaan door je pil netjes op tijd, elke dag te slikken en door eventueel van pil te wisselen.
Doorslikken van de pil heeft alleen maar voordelen. Vooral voor jezelf. Zeg maar dag tegen de onredelijke buien; vreetaanvallen en PMS.
Slechts een onttrekkingsbloeding, daarom hebben veel vrouwen ook minder of geen last van PMS, vreetbuiten, buikpijn en andere menstruatiesymptomen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:18 schreef Isegrim het volgende:
Als ik de pil slik heb ik vier weken per maand PMS.
Maar een 'menstruatie' tijdens de stopweek is natuurlijk helemaal geen echte menstruatie.
Als je geen zin hebt om een pil te zoeken die bij je past, dan houd het op ja. Het is natuurlijk geen verplichte keuze.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:05 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om van pil te wisselen omdat ik na 3 maanden spotting krijg hoor, dan maar een stopweekje. Ik ken ook genoeg vrouwen die het nog steeds als geruststelling zien, de stopweek: zij zien het als bevestiging dat het allemaal nog werkt en ze niet zwanger zijn. Er zijn dus wel vrouwen die willen menstrueren als het kan, maar niet hoeft.
Overigens is het niet waar dat het een hevige menstruatie geeft als je een paar weken doorslikt en dan alsnog een stopweek inlast. Het is niet zo dat je opspaart voor je menstruatie. Dat blijft bij mij namelijk gewoon hetzelfde en bij veel andere vrouwen ook. Er zijn er ook die na het doorslikken inderdaad een lichtere of hevigere menstruatie hebben dan bij het inlassen van elke maand een stopweek, maar het is geen regel.
Onredelijke buien, vreetaanvallen en PMS heb ik geen stopweek voor nodig. Vooral als je bedenkt dat die dingen zijn gelinkt aan een normale menstruatiecyclus, niet de 'uitgevlakte' hormooncyclus die de pil creëert.
Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht, dat heb ik namelijk niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:11 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nadeel: zonder fonteintje in de plee ben je nérgens
Inderdaad. Ik voel me veel beter sinds ik ben gestopt. (3 jr geleden). Die hormonen voelen niet goed bij mij.quote:
Ja om je handen te wassen nadat je die vollequote:Op woensdag 26 mei 2010 09:07 schreef pinquit het volgende:
kan je niet gewoon met 1 been op de wc gaan staan ofzo? ik kom niet eens bij het fonteintje. of is dat fonteintje ergens anders voor?
maar dat kan toch ook aan de buitenkant van t toilet?quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:08 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ja om je handen te wassen nadat je die vollecup eruit hebt getrokken..
je bedoelt zoals op je werk of andere openbare gelegenheden? moet je wel met bebloede poten je kleren eerst fatsoeneren (denk ik)quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:09 schreef pinquit het volgende:
[..]
maar dat kan toch ook aan de buitenkant van t toilet? :
Dat bedoel ik, inderdaad. Anders kun je het toch niet fatsoenlijk opbergen. Of je moet hem onafgespoeld weer inbrengenquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:25 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik heb niet zo heel veel verstand van die cups, maar als je op een toilet dat ding eruit moet halen, heb je toch sowieso een fonteintje nodig? Dat ding moet toch omgespoeld worden of niet?
Ik ben blijquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:02 schreef tanteklara het volgende:
Wat me opvalt dat er weinig Tampax wordt gebruikt. Heerlijk met inbrenghuls, zit altijd goed.
En diegene die katoenen maandverband wil proberen. Rill, visioenen van vroeger. Dikke luier in je broek met gordeltjes om de boel vast te houden in een plastic broekje en die dingen worden na aantal keren wassen keihard. Tja, er was toen geen wasverzachter of droger. Zelfs nu ik het opschrijf ruik ik ze weer. Dat stinkt echt uch, hoe vaak je ook verwisselt. Wil je toch dit autenthieke gevoel meemaken, want ooh zo natuurlijk, rip een handdoek in repen en geniet ervan. Met veiligheidsspelden vastzetten, anders gegarandeerd heel fijne lekkages.
Daarna kwamen de wegwerpverbanden, wat was ik blij. Maar ook zo dik als luiers en weer in gordeltjes en plastic broekjes. Heerlijk dat wijdbeens lopen vanwege die dikke laag in je broek.
Weest blij dat je dat allemaal gemist hebt.
Er is nog zó veel meer dan de pil, waarom bij die ondingen hangen als het gemak van de nuvaring of het mirenaspiraaltje bestaat?quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:35 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Als je geen zin hebt om een pil te zoeken die bij je past, dan houd het op ja. Het is natuurlijk geen verplichte keuze.
Feit is dat elke vrouw anders is en er dus geen pil bestaat voor iedereen. Spotting HOEFT echter niet; je slikt dan wrs de verkeerde pil of er is iets anders aan de hand:
Nuvaring moet in de koelkast bewaard worden en heeft een beperktere houdbaarheidsdatum dan de pil en een spiraaltje zetten ze liever niet bij jongere vrouwen die nog geen kinderen hebben volgens mij.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Er is nog zó veel meer dan de pil, waarom bij die ondingen hangen als het gemak van de nuvaring of het mirenaspiraaltje bestaat?
Waar koop je die katoenen kruisjes?quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:08 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Er is nog zó veel meer dan de pil, waarom bij die ondingen hangen als het gemak van de nuvaring of het mirenaspiraaltje bestaat?
en @Tanteklara, dat was ik, ik bedoel het alleen voor de lichtste dagen waar je normaal met 1 inlegkruisje toekomt (maar dat vind ik toch eng dus dan gebruik ik maandverband). Je doet ze gewoon met drukkertjes vast aan de onderkant. Ik krijg al snel een broeierige irritatie van maandverband, dan heb je met katoen niet, het is veel beter voor je vagina. 'Tegenwoordig' zijn we toch een stuk verder en kun je die dingen echt gemakkelijk en hygiënisch schoon wassen, en absorberen ze prima zonder te lekken, ik zie het probleem niet zo.
Ben jij nog van voor de oorlogquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:02 schreef tanteklara het volgende:
En diegene die katoenen maandverband wil proberen. Rill, visioenen van vroeger. Dikke luier in je broek met gordeltjes om de boel vast te houden in een plastic broekje en die dingen worden na aantal keren wassen keihard. Tja, er was toen geen wasverzachter of droger.
Van mij mag je. Heb je ze al geprobeerd?quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:08 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
en @Tanteklara, dat was ik, ik bedoel het alleen voor de lichtste dagen waar je normaal met 1 inlegkruisje toekomt (maar dat vind ik toch eng dus dan gebruik ik maandverband). Je doet ze gewoon met drukkertjes vast aan de onderkant. Ik krijg al snel een broeierige irritatie van maandverband, dan heb je met katoen niet, het is veel beter voor je vagina. 'Tegenwoordig' zijn we toch een stuk verder en kun je die dingen echt gemakkelijk en hygiënisch schoon wassen, en absorberen ze prima zonder te lekken, ik zie het probleem niet zo.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ben jij nog van voor de oorlog. ik dacht dat ik de oudste was hiero
Zijn zeesponsen niet bedreigd...?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Waar koop je die katoenen kruisjes?
Er zijn trouwens ook 100% natuurlijke herbruikbare tampons van zeespons:
[ afbeelding ]
Dat laatste is geen probleem hoor, heb ook een tijd een spiraaltje gehad aantal jaar terug. Kan alleen voor een 'nullipara' wat pijnlijker zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:55 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Nuvaring moet in de koelkast bewaard worden en heeft een beperktere houdbaarheidsdatum dan de pil en een spiraaltje zetten ze liever niet bij jongere vrouwen die nog geen kinderen hebben volgens mij.
Nuvaring moet je idd in de koelkast bewaren. De ringen zijn 4 maanden houdbaar na uitgifte bij de apotheek, maar met 3 ringen heb je deze binnen 3 maanden toch gebruikt (je mag een ring max 4 weken inhouden). Ik zie dat niet als bezwaar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:55 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Nuvaring moet in de koelkast bewaard worden en heeft een beperktere houdbaarheidsdatum dan de pil en een spiraaltje zetten ze liever niet bij jongere vrouwen die nog geen kinderen hebben volgens mij.
Ik wou dat ik die garantie kon krijgen... Dan zat ik morgen met m'n benen wijd in de stoel. (bij wijze van).quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:22 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
...
Spiraaltje idem, dat wordt net zo goed gezet bij jonge vrouwen hoor, heb hem zelf ook gehad, het kan alleen iets meer pijn doen omdat je baarmoedermond nooit opgerekt is geweest maar dat is met een paar keer puffen ook weer over, en niet bijzonder veel pijnlijker dan voor vrouwen die wel kinderen hebben gebaard, dat scheelt gewoon per persoon. En dan nog, wat is een kwartier buikpijn nou als je daarna 5 jaar niet ongesteld bent
Prikpil doet dat bij mij. Ik word niet ongesteld en in de 2 jaar dat ik hem heb, nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen..quote:Op woensdag 26 mei 2010 @ 13:30 schreef Blossom86 het volgende:
Ik gebruik altijd en alleen tampons, gewoon van de Kruidvat ofzo.
De eerste 2 a 3 dagen normale, en dan nog 1 a 2 dagen minitampons.
Ik zou zooo graag willen dat er een pil op de markt kwam waarmee je nooit meer ongesteld werd, zonder doorbraakbloedingen te krijgen...
Ik denk ook dat dat best mogelijk moet zijn, maar het zal wel geen prioriteit hebben voor de wetenschappers.
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat een vrouw tijdens haar menstruatie een half koffiekopje bloed verliest. Dus een bloedbad zou ik ook niet verwachten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:14 schreef -sabine- het volgende:
Nagevraagd hoe ze spoelt met de cup.
Hoeft bij haar maar een keer of 5 per 24 uur.
Altijd flesje water mee in de tas. En nix bloedbad.
En zo nu en dan uitkoken, net als met de spenen.
Ik had één heel heftige kramp waarvan ik even van de wereld raakte, maar daar is het bij gebleven. Alleen een wat gespannen gevoel, maar ik heb totaal geen krampen meer gehad na afloop. Wel had ik zo'n naproxen zetpil genomen vooraf. En ik heb nog nooit kinderen gebaard.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:13 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Ik wou dat ik die garantie kon krijgen... Dan zat ik morgen met m'n benen wijd in de stoel. (bij wijze van).
Maar elke keer als ik er over uit ben dat ik een spiraal wil laten zetten ga ik weer verhalen van mensen lezen, en dan lees ik over mensen die maanden lang elke dag bloed verliezen, of die juist langer en vaker ongesteld zijn en dan durf ik niet meer.
Ik heb hetzelfde als dat jij heb, hooguit een keer een druppel... en toch doe ik uit voorzorg elke keer een maandverbandje inquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:15 schreef Linnie20v het volgende:
Grappig dat er veel dames hier s'nachts rijkelijk vloeien...bij mij is er niets totdat ik s'morgens op sta om te plassen![]()
Hm, zou wat kunnen zijn. Maar ik lees op veel sites dat je van de prikpil juist langer en heftiger ongesteld bent.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Prikpil doet dat bij mij. Ik word niet ongesteld en in de 2 jaar dat ik hem heb, nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen..
Ik ben niet bang voor pijn ofzo, alleen omdat ik met de pil ook snel doorbraakbloedingen krijg, ben ik bang dat dat met het spiraaltje ook zo zal zijn. Ik heb geen zin om elke dag of elke week te bloeden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:53 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik had één heel heftige kramp waarvan ik even van de wereld raakte, maar daar is het bij gebleven. Alleen een wat gespannen gevoel, maar ik heb totaal geen krampen meer gehad na afloop. Wel had ik zo'n naproxen zetpil genomen vooraf. En ik heb nog nooit kinderen gebaard.
garantie heb je niet, maar wie niet waagt... er zijn genoeg tevreden mensen!
lijkt me ook niks.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:40 schreef appelfan het volgende:
Herbruikbare tampons/maandverband lijken me echt vies. Ga je dat echt elke keer schoonmaken met kokend water? Volgens mij voldoet 60 graden niet, dat gaat echt broeien.
(dit is eigenlijk een tvp)
Ja en eeww moet je dat dan uitkoken in een pannetje (waar je normaal eten indoet) op het fornuis?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:40 schreef appelfan het volgende:
Herbruikbare tampons/maandverband lijken me echt vies. Ga je dat echt elke keer schoonmaken met kokend water? Volgens mij voldoet 60 graden niet, dat gaat echt broeien.
(dit is eigenlijk een tvp)
Vaseline of glijmiddel?quote:Op zondag 30 mei 2010 15:25 schreef Loedertje het volgende:
Heeft niemand problemen met het inbrengen van die tampons
Dag 1 gaat nog wel redelijk moeiteloos maar vanaf dag 2 moet ik ze er met grof geweld indouwen en dan nog gaan er 2 tampons verloren omdat ik ze echt niet verder krijg dan de helft (ze zijn dan krom en ik moet ze weggooien)
Het lijkt wel alsof mijn poes zoiets heeft van, neeeee, dit is geen piemel, hop, op slot, dit komt er niet in
En neen, dit is geen grapje, dit is niet leuk, dit is uitermate irritant.
Ja hoor ik kan alleen tampons met een inbrenghuls gebruiken (OB) Huls is van glad materiaal dus dat gaat altijd goed.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:25 schreef Loedertje het volgende:
ik heb dat ook met die ondingenquote:Op zondag 30 mei 2010 15:25 schreef Loedertje het volgende:
Dag 1 gaat nog wel redelijk moeiteloos maar vanaf dag 2 moet ik ze er met grof geweld indouwen en dan nog gaan er 2 tampons verloren omdat ik ze echt niet verder krijg dan de helft (ze zijn dan krom en ik moet ze weggooien)
Het lijkt wel alsof mijn poes zoiets heeft van, neeeee, dit is geen piemel, hop, op slot, dit komt er niet in
Die zogenaamde "soft-touch-omhulsels" willen ook wel eens werken.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:25 schreef Loedertje het volgende:
Je moet die tampon er ook niet in onderdompelen maar een klein beetje aan de bovenkant. Vroeger deed ik dat nog wel eens met vaseline. Nu gaat het vanzelf. Soms wat stroef maarje kwestie van snel erin douwen. Bij mij dan.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:33 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Lijkt me niet bevorderlijk voor het absorberend vermogen van een tampon.
Nou, dat gaat bij mij dan dus helemaal niet, blijft dat ding halverwege stekenquote:Op zondag 30 mei 2010 16:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja hoor ik kan alleen tampons met een inbrenghuls gebruiken (OB) Huls is van glad materiaal dus dat gaat altijd goed.
jááá, dat heb ik ook, dat de striem van het touwtje in je vingers staatquote:Op zondag 30 mei 2010 21:29 schreef CherryLips het volgende:
Gewoon proppen![]()
Ik heb weleens dat ik ze er met grof geweld uit moet trekken
Kunnen jullie die spieren daaronder niet spannen en ONTspannen..?quote:Op zondag 30 mei 2010 22:37 schreef Loedertje het volgende:
[..]
jááá, dat heb ik ook, dat de striem van het touwtje in je vingers staat
Dat is bijzonder, want je bent dus helemaal niet ongesteld. Je hebt ook geen stopweek. Het enige nadeel is dat als ik nu zwanger wil worden, het anderhalf jaar kan duren voor ik ook weer echt zwanger kan worden. Maar stiekem kan ik daar ook wel mee leven.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:17 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Hm, zou wat kunnen zijn. Maar ik lees op veel sites dat je van de prikpil juist langer en heftiger ongesteld bent.
Nou, gewoon, twee vingers naar binnen en beetpakken.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nou, dat gaat bij mij dan dus helemaal niet, blijft dat ding halverwege steken
Enfin, maandverband is geen optie, dus we duwen nog wel ff door.
Die sponsjes, HOE pulk je die er in godsnaam uit??
is dat niet heul vies?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, gewoon, twee vingers naar binnen en beetpakken.
He bah, dat lijkt me echt ontzettend ranzig, vooral helemaal in het begin.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, gewoon, twee vingers naar binnen en beetpakken.
Omg, ik moest lachenquote:Op maandag 24 mei 2010 17:35 schreef alors het volgende:
Ik moest één keer noodgedwongen maandverband gebruiken, wat een verschrikkelijk gevoel is dat![]()
![]()
Ik voelde me als een kind die zijn luier voldiareert
als ik dat moet gaan gebruiken ga ik nog liever dood of laat ik mijn baarmoeder eruit hakken.
Ik gebruik altijd tampons, van de aldi![]()
met waardeloze kleefstrips. Was blij dat ik niet ongesteld meer werd toen ik in t ziekenhuis lag sap geleden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 08:12 schreef Karina het volgende:
Tijdje geleden lag ik in het ziekenhuis, het maandverband dat ze daar hebben, dat wil je niet weten, dat zijn echt een soort luiers, heel groot en lang, vreselijk.
quote:Op maandag 31 mei 2010 09:28 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Kunnen jullie die spieren daaronder niet spannen en ONTspannen..?
Dan gaat ie er heel gemakkelijk uit hoor.
Met inbrengen ook: gewoon die spieren ontspannen.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]Ja voor en tijdens sex gaat alles perfect maar zodra dat poesje na een dag doorheeft dat dit witte watten met een touwtje zijn dan klapt ze vanzelf dicht .
Dat is echt niet meer van deze tijd idd. Ik begrijp absoluut niet waarom ze daar niet gewoon ultradun maandverband hebben.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 08:12 schreef Karina het volgende:
Tijdje geleden lag ik in het ziekenhuis, het maandverband dat ze daar hebben, dat wil je niet weten, dat zijn echt een soort luiers, heel groot en lang, vreselijk.
Het zakt in de tampon dus je houdt het niet echt in je lijf:P En elke paar uur verwisselen is een must natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik lees veel aversie tegen maandverband hier. Ik vind tampons juist vreselijk goorAl die zooi die je in je lichaam houdt door er een kurk op te zetten...
maar dat zal allemaal wel psychisch en heel persoonlijk zijn. Ik gebruik zelf always night XXL sinds ik de pil niet meer slik
die tampon zit toch in je lijf?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:09 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Het zakt in de tampon dus je houdt het niet echt in je lijf:P En elke paar uur verwisselen is een must natuurlijk.
Ik ook alleen tampons, vind maandverband walgelijk
Die luierdingen al helemaal niet. Die frummelen op en schuiven naar de zijkant. De plakstrips werken totaal niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:08 schreef eleusis het volgende:
Misschien werkt ultradun niet goed genoeg als je de hele tijd ligt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GRMBL!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien hangt zij 'm aan de onderkant er tegenaan.
Stel je niet zo aan sensatiezoeker. Heb je de popcorn al gepakt? Ik bedoelde iets wat door jullie anders wordt opgepakt, that's all.quote:
niet zo'n arrogant toontje gaarnequote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:25 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ja maar die tampon zuigt alle meuk op bedoel ik. Niet zo'n denigrerende smiley bitte.
ik heb ook geen idee waarom er zo gereageerd wordt eigenlijkquote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:34 schreef pinquit het volgende:
fok! zou fok! niet zijn als er zelfs in een onschuldig topic als deze geen ruzie gemaakt zou worden
We zijn wel vrouwen onder elkaar he, het kon nooit lang goed gaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:34 schreef pinquit het volgende:
fok! zou fok! niet zijn als er zelfs in een onschuldig topic als deze geen ruzie gemaakt zou worden
Er gaat helemaal niets ten koste van iemand. Zoals de waard is... Je gaat blijkbaar uit van de kwade intenties van anderen. Als zo'n onschuldig geintje je al raakt, is Fok mogelijk niet de juiste plaats voor je.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:00 schreef heaven7 het volgende:
Ik hou niet zo van 'lolletjes' ten koste van anderen. Het was een serieuse opmerking.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik haat trouwens die reclames van Always.
"Have a happy period."
Wat?
Ja, dat vind ik ook een beetje raar.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik haat trouwens die reclames van Always.
"Have a happy period."
Wat?
Kijk eens naar mijn registratiedatumquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er gaat helemaal niets ten koste van iemand. Zoals de waard is... Je gaat blijkbaar uit van de kwade intenties van anderen. Als zo'n onschuldig geintje je al raakt, is Fok mogelijk niet de juiste plaats voor je.
en dat je dan danst tussen de rondfladderende maandverbandenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook een beetje raar.Alsof je er elke keer weer naar uitkijkt.
Dan gok ik dat je nogal een zwaar online leven hebt de afgelopen 9 jaar.quote:
Die aan een boom groeien.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en dat je dan danst tussen de rondfladderende maandverbanden
Mijn visuele vermogen, wat doe jequote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
schone of vieze?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
quote:
Het flipperkast-maandverband!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vergeet de botsautootjes in je maandverband niet
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het flipperkast-maandverband!
Met je schaamlippen als flippers?
Oh heldin! Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan gok ik dat je nogal een zwaar online leven hebt de afgelopen 9 jaar.Ik heb overigens veel meer posts dan jij.
Ieuwquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het flipperkast-maandverband!
Met je schaamlippen als flippers?
ik hou niet van recalcitrante buien die ten koste van anderen gaanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:47 schreef Gwywen het volgende:
Nieuw of gebruikt?
Sorry ben in recalcitrante bui vandaag
Nieuw.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:47 schreef Gwywen het volgende:
Nieuw of gebruikt?
Sorry ben in recalcitrante bui vandaag
daar zijn ze juist speciaal voor gemaakt, prostituees schijnen ze ook vaak te gebruikenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:56 schreef PartyHardy het volgende:
Het schijnt dat je met die sponstampons ook kunt sexen?![]()
Iemand ervaring mee? want mij lijkt het dat de man in kwestie alle 'sap' uit het sponsje perst
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:56 schreef PartyHardy het volgende:
Iemand ervaring mee? want mij lijkt het dat de man in kwestie alle 'sap' uit het sponsje perst
Absorbeert het dan ook de lading die van de andere kant komt..?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:56 schreef PartyHardy het volgende:
Krijg je een kind, komt er eerst een spons uitquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het staat op de verpakking idd maar dan ben ik bang dat het ding in mijn baarmoeder belandt.
Spongebob naja.. sta je toch gek te kijkenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Krijg je een kind, komt er eerst een spons uit.
Zit je daar bij de huisartsquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:36 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Spongebob naja.. sta je toch gek te kijken![]()
Maar ik dacht ook dat ie dan zover gaat en je hem er dan niet meer uit kan plukken.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Absorbeert het dan ook de lading die van de andere kant komt..?
Haha zou wel makkelijk zijn opzichquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Absorbeert het dan ook de lading die van de andere kant komt..?
Van m'n eigen lijf ben ik niet vies hoor.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:34 schreef -sabine- het volgende:
Tis je eigen lijf, zo vies kan het toch niet zijn allemaal?
Niet 'zomaar', maar wat als mijn vriend 'm erdoor duwt zeg maar?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:34 schreef -sabine- het volgende:
Tis je eigen lijf, zo vies kan het toch niet zijn allemaal?
En er floept niet zomaar iet sje baarmoeder in hoor, daar moet je voor kunnen zwemmen en wel heel snel ook nog.
euhm, en hoelang is de penis van je vriend precies?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet 'zomaar', maar wat als mijn vriend 'm erdoor duwt zeg maar?
Ehm. Lang genoeg. Meer zeg ik niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
euhm, en hoelang is de penis van je vriend precies?![]()
dat ding komt niet ver hoor
Geen idee, maar hij komt er in elk geval wel tegenaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:30 schreef -Trinity- het volgende:
Zo groot/breed is je baarmoedermond toch niet over 't algemeen?
Kan soms plezant zijn, maar niet altijd.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:39 schreef Isegrim het volgende:
Geen idee, maar hij komt er in elk geval wel tegenaan.
Bij te hard rammen doet het pijn ja.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:49 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Kan soms plezant zijn, maar niet altijd.
afgesloten kan natuurlijk niet he, anders hadden uberhaubt we geen tampons of maandverband nodigquote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:57 schreef zoeperzazke het volgende:
Kwijtraken lukt niet, de vagina is een afgesloten holte.
in de jaren vijftig was menstruatie nog taboe, maar als je anno 2010 al bij het zien van deze tt denkt: wat vies! dan leef je echt in het verkeerde tijdperkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:37 schreef P.F het volgende:
En dat was vóór dat ik de inhoud had gelezen!
Ik was even flabbergasted vandaag. Een collega'tje (jaar of 20) vertelde dat ze nog nooit tampons had gebruikt. Omdat ze (moslima) zich wilde bewaren voor haar man. Ik moet er niet aan denken tijdens de zomer zo'n vies, broeierig klef plakkend stuk maandverband tegen mijn kruis te hebben. En over seks praten wilde ze al helemáál nietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:47 schreef Stormqueen het volgende:
in de jaren vijftig was menstruatie nog taboe, maar als je anno 2010 al bij het zien van deze tt denkt: wat vies! dan leef je echt in het verkeerde tijdperk
wie vergelijkt er nou een tampon met een penisquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:53 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik was even flabbergasted vandaag. Een collega'tje (jaar of 20) vertelde dat ze nog nooit tampons had gebruikt. Omdat ze (moslima) zich wilde bewaren voor haar man. Ik moet er niet aan denken tijdens de zomer zo'n vies, broeierig klef plakkend stuk maandverband tegen mijn kruis te hebben. En over seks praten wilde ze al helemáál niet
geschokt vanwege de reden, okee. Maar geschokt omdat iemand maandverband gebruikt hoop ik toch nietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:53 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik was even flabbergasted vandaag. Een collega'tje (jaar of 20) vertelde dat ze nog nooit tampons had gebruikt. Omdat ze (moslima) zich wilde bewaren voor haar man. Ik moet er niet aan denken tijdens de zomer zo'n vies, broeierig klef plakkend stuk maandverband tegen mijn kruis te hebben. En over seks praten wilde ze al helemáál niet
Ik snap inderdaad niet dat ze zichzelf voor haar man wil bewaren (terwijl ze nog niet eens een vriend heeft) en daarom geen tampons wil gebruiken. Maandverband snap ik welquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:54 schreef Stormqueen het volgende:
geschokt vanwege de reden, okee. Maar geschokt omdat iemand maandverband gebruikt hoop ik toch niet
het schijnt dat fietsen meer schade aan het maagdenvlies geeft dan tampons... Jammer dat ze zo is opgevoedquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:11 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik snap inderdaad niet dat ze zichzelf voor haar man wil bewaren (terwijl ze nog niet eens een vriend heeft) en daarom geen tampons wil gebruiken. Maandverband snap ik welMaar die réden... Nee.
Gek he dat je dat niet met iedereen wil bespreken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:53 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik was even flabbergasted vandaag. Een collega'tje (jaar of 20) vertelde dat ze nog nooit tampons had gebruikt. Omdat ze (moslima) zich wilde bewaren voor haar man. Ik moet er niet aan denken tijdens de zomer zo'n vies, broeierig klef plakkend stuk maandverband tegen mijn kruis te hebben. En over seks praten wilde ze al helemáál niet![]()
Aan de ene kant wil ze wel vragen hoe oud mijn collega en ik waren toen we ontmaagd werden, ongesteld werden. Maar aan de andere kant wil ze helemaal niets over zichzelf kwijt. Ik vind dat vreemd ja. Openheid werkt toch 2 kanten op?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:47 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Gek he dat je dat niet met iedereen wil bespreken.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het schijnt dat fietsen meer schade aan het maagdenvlies geeft dan tampons... Jammer dat ze zo is opgevoed
Ja dat is dan weer wel raar. Voor wat, hoort wat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:50 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Aan de ene kant wil ze wel vragen hoe oud mijn collega en ik waren toen we ontmaagd werden, ongesteld werden. Maar aan de andere kant wil ze helemaal niets over zichzelf kwijt. Ik vind dat vreemd ja. Openheid werkt toch 2 kanten op?
Ik heb juist zoveel last van mijn lichaamseigen hormoonschommelingen. Migraine, buikpijn, moe, haargroei, acne... Ga binnenkort ff naar de dokter.. Ik zou niet weten hoe ik dat op zou kunnen lossen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:42 schreef Isegrim het volgende:
Ik durfde zelf al lange tijd geen hormonale anticonceptie meer aan. Met de pil heb ik enorme moodswings (en ik heb diverse pillen geprobeerd). Dat gold ook voor de Nuvaring. Iets met hormonen waarmee ik niet zomaar kan stoppen (zoals Mirenaspiraal en prikpil) durf ik dus helemaal niet. Maar ben nu gesteriliseerd, dus het is ook niet meer nodig gelukkig. En ongesteld zijn is wel vervelend, maar ben toch blij dat ik geen hormonale rommel meer in mijn lijf stop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |