Dan stop je hem toch in je broek en onder je shirt?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
nadeel van die huls is dat je op je werk niet even makkelijk discreet naar de wc kan. Maandverband kan je in je achterzak stoppen (helaas hebben veel broeken die niet meer) en een gewone tampon kan je in je handpalm verstoppen.
Ja precies, heerlijk voor op de fietsquote:Op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:09 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nog een voordeel van de huls is dat je hem meteen op de goeie plek krijgt.
'Losse' tampons duw ik weleens verkeerd of te ondiep zodat ze niet goed zitten en ik hem de hele tijd voel zitten.
Het is even aanklooien, maar gewoon zover mogelijk erin duwenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:26 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik heb die inbrenghulzen 1 keer geprobeerd en toen stak ie er voor tweederde uit
Ik vind het dramadingen, echt heel knap als je daarmee om kunt gaan
Valt wel mee hoor, ik heb altijd de mini's en die krijg ik er echt wel goed in.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is even aanklooien, maar gewoon zover mogelijk erin duwen
Ik moet er niet aan denken om dat met die kleine tamponnekes te moeten doen, dan zit toch alles onder?Ik zou hem waarschijnlijk eerst nog een paar keer laten vallen voor ik hem goed vast heb.
Heulmaal door je hurkenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:58 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, ik heb altijd de mini's en die krijg ik er echt wel goed in.Als je door je hurken gaat, kun je hem erin proppen.
Waarom is het dan standaard om toch een stopweek te hebben? Ik bedoel, de pil slik je niet omdat je zwanger wil worden, dus dan zou het logisch zijn dat iedereen de pil altijd slikt, en dat dat ook de norm zou zijn. Maar toch is dat niet zo.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:20 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Omdat dat beter is voor je hormoonhuishouding en lijf als je niet van plan bent te jongen?
Ongesteld worden is een cyclus, die gepaard gaat met allerhande ongemakken zoals hormoonschommelingen en bloedverlies.
De eerste is vooral een last voor je omgeving en soms ook voor jezelf en die laatste kost je lichaam ontzettend veel energie.
Ongesteld zijn is geen must, en het is al helemaal niet zoiets als 'je lichaam die aangeeft dat alles nog werkt' , of de ergste: 'alles wordt schoongemaakt' .
Je vagina en baarmoeder zijn al zelfreinigend, daar doet ongesteld zijn niets aan.
Het is niets meer dan een ongebruikt proces ( als je niet voor kinderen gaat ).
Het is in evolutionair opzicht dus totaal niet meegegroeid met de vrouw; immers...steeds meer vrouwen blijven kinderloos of stellen eea heel lang uit. Langer dan voorheen.
Ongesteld zijn kost je lichaam enorm veel kostbare energie, elke maand weer. Als je geen kinderen wil dan kun je beter de pil doorslikken, je zal beter en stabieler functioneren.
Elke eigentijdse gynaecoloog zal je dat ook aanraden ; er is namelijk geen enkel bezwaar.
Krijg je doorbraak bloedingen, dan kun je zoeken naar een andere pil. Er is geen 'one size fits all' .
Niet iedereen kan natuurlijk tegen de pil, dus het is niet voor iedereen een oplossing. Maar dan is er ook zoiets als de spiraal wat ervoor zorgt dat je lange periode niet tot nauwelijks ongesteld wordt.
Dat idee dat doorslikken slecht is, is hopeloos ouderwets. Net als het ongesteld worden zelf is.
Ik snap eigenlijk niet waarom dat eng zou zijn. Als je ligt bloed je toch sowieso een stuk minder dan overdag, wanneer je staat, loopt, etc.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:31 schreef kanya het volgende:
Tampons![]()
Meestal van één of ander goedkoop merk van een winkel waar ik dan ben. Ik slik ook altijd mijn pil een paar maanden door.
Oja.. ik slaap er ook gewoon mee. 8 of 9 uren kan geen kwaad.
Ik snap wel dat sommige meiden tampons eng vinden. Maar ze raken echt niet kwijt in je lichaam en het voelt zoveel beter (mits goed ingebracht, vergt vaak een paar tampons oefening als je het nog nooit gedaan hebt)
http://mens-en-gezondheid(...)-het-schadelijk.htmlquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:05 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Waarom is het dan standaard om toch een stopweek te hebben? Ik bedoel, de pil slik je niet omdat je zwanger wil worden, dus dan zou het logisch zijn dat iedereen de pil altijd slikt, en dat dat ook de norm zou zijn. Maar toch is dat niet zo.
Ja, anders lukt het me niet, onze wc is te hoog ofzo.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:03 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Heulmaal door je hurken?
Ik zit altijd gewoon op de plee als ik dat ding erin douw
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet het idee dat het gevaarlijk of schadelijk ofzo is hoor. Maar waarom is een stopweek dan toch "de norm", als uiteindelijk bijna iedereen het fijner vindt om gewoon niet meer ongesteld te zijn?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:12 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
http://mens-en-gezondheid(...)-het-schadelijk.html
Er zijn verder toch ook geen oplossingen tegen nooit meer ongesteld worden toch?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:19 schreef alors het volgende:
Ik vind het trouwens best ouderwets dat er geen betere manieren/pillen zijn die ook doorbraakbloedingen tegengaan en die gemaakt zijn om altijd door te slikken.
Ik heb altijd het gevoel dat als de mannelijke helft van de wereld met dit probleem zat opgescheept, er allang een veel betere oplossing bestond.
Idem.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:03 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Heulmaal door je hurken?
Ik zit altijd gewoon op de plee als ik dat ding erin douw
Ik ben ook altijd bang dat ik hem dan vergeetquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Idem.Bovendien gebruik ik eigenlijk altijd super of normaal, mini doe ik niet aan.
Ik vind die laatste dagen overigens altijd het kutst, dat je zeg maar bijna verplicht wordt maandverband te gebruiken omdat je wel nog íets verliest, maar eigenlijk te weinig om een tampon in te krijgen. Dat het te stroef wordt dan.
Daarom gebruik ik mini op mijn laatste dagen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Idem.Bovendien gebruik ik eigenlijk altijd super of normaal, mini doe ik niet aan.
Ik vind die laatste dagen overigens altijd het kutst, dat je zeg maar bijna verplicht wordt maandverband te gebruiken omdat je wel nog íets verliest, maar eigenlijk te weinig om een tampon in te krijgen. Dat het te stroef wordt dan.
Ja dat bedacht ik me toen ik het typte. Misschien ook maar eens proberen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:22 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Daarom gebruik ik mini op mijn laatste dagen.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:24 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja dat bedacht ik me toen ik het typte. Misschien ook maar eens proberen.
Ja.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ja joh, net een pamper ofzo. En ik heb nog steeds weleens het gevoel dat mensen het kunnen zien zitten.
Misschien omdat de enige veilige (Veilig in die zin dat je geen doorbraakbloedingen krijgt over het algemeen) oplossing tot nu toe voor het niet ongesteld worden de prikpil is. Ik weet wel dat er een pil in de maak is die je door moet slikken, en dan word je 1 keer in de 3 maanden ongesteld. Schijnt ookbeter te zijn voor je baarmoeder als je minder ongesteld bent.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:18 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet het idee dat het gevaarlijk of schadelijk ofzo is hoor. Maar waarom is een stopweek dan toch "de norm", als uiteindelijk bijna iedereen het fijner vindt om gewoon niet meer ongesteld te zijn?
Het is 'de norm', omdat toen de pil opkwam vrouwen het doodeng vonden om 100% van de natuur af te stappen. Het is gewoon een psychisch element, om vrouwen te laten denken dat ze hun natuurlijke cyclus blijven volgen en er dus niks engs aan de pil is om te gebruiken. het zit tussen onze oren dat het hoort om elke maand te bloeden, en daarom is er dus bij de pil voor gekozen om dat natuurlijke aspect er in te houden, zodta vrouwen het wel durven te gebruiken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:18 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niet het idee dat het gevaarlijk of schadelijk ofzo is hoor. Maar waarom is een stopweek dan toch "de norm", als uiteindelijk bijna iedereen het fijner vindt om gewoon niet meer ongesteld te zijn?
Waarom niet juist andersom? Het is toch mega irritant als je beddegoed en slaapkleding helemaal onderzit? Overdag blijf je meestal wel recht en lek je keurig in een maandverbandje, maar 's nachts moet je doodstil op je rug liggen in de hoop dat je niet 'morst'.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:51 schreef Mylene het volgende:
Ik gebruik alleen 's nachts maandverband, van Always. Op de dag tampons van OB.
Dat is helemaal niet zo. Ik gebruik 's nachts ook maandverband, omdat ik met tampon slapen gewoon niet fijn vind. Verder kun je daar maandverband met vleugeltjes voor gebruiken en juist omdat je plat ligt, bloedt je veel minder dan als je recht staat en/of loopt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:55 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Waarom niet juist andersom? Het is toch mega irritant als je beddegoed en slaapkleding helemaal onderzit? Overdag blijf je meestal wel recht en lek je keurig in een maandverbandje, maar 's nachts moet je doodstil op je rug liggen in de hoop dat je niet 'morst'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |