quote:Op maandag 24 mei 2010 17:18 schreef patatmetfriet het volgende:
Kotex tampons hebben een hippere vormgeving dan die van OB. Ze pluizen ook minder. Maar ze zijn op minder plekken verkrijgbaar.
Die gebruik ik ook altijd. Vervelende van tampons vind ik wel dat ze nogal eens pluizen, dan gooi ik ze altijd weg.quote:Op maandag 24 mei 2010 17:23 schreef Jojoortje het volgende:
Die van de Kruidvat.
Die hebben zo'n twist in het midden waardoor je ze makkelijker open maakt
Kan me er niet heel druk over maken. Mijn moeder had hetzelfde na d'r dertigste, ook alleen met tampons.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:59 schreef Aventura het volgende:
@Isegrim, ik zou toch eens een balletje opgooien bij je HA als je er weer eens bent. Over die blaas bedoel ik. Ik vind dat toch een beetje vreemd klinken. Beetje zoals een verzakking van het e.e.a. (ben totaal niet medisch onderlegd maar ik ken vrouwen die zoiets hebben - meestal wel mensen die een of meer bevallingen achter de rug hebben).
Die ga ik een keer proberen. Ik gebruik nu die van OB, maar die vind ik totaal niet fijn, die dingen pluizen als de ziekte.quote:
klopt, echt irritant..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:21 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Die ga ik een keer proberen. Ik gebruik nu die van OB, maar die vind ik totaal niet fijn, die dingen pluizen als de ziekte.
Waarom niet? Het is als je lijf het goed verdraagt om door te slikken, nergens voor nodig om ongesteld te worden. Dus ik ging niet voor mijn plezier een week lang bloeden. Ik slikte voor mijn mirena gewoon een half jaar door, gelukkig trok mijn lijf dat.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp nooit waarom mensen de pil zovaak doorslikken. Toen ik nog aan de pil was en het kwam niet handig uit (vakanties oid) dan slikte ik 'm ook wel door, maar standaard doorslikken? Nah.
Mwah, staat op de verpakking dat je hem niet meer dan x uur in mag houden, maar of het keigevaarlijk is weet ik niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:45 schreef pinquit het volgende:
zijn er hier echt mensen die 's nachts tampons dragen? das keigevaarlijk toch?
en hoe gaat het met zo'n sponsje en klontjesquote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:18 schreef Isegrim het volgende:
Het eruit halen gaat vrij makkelijk, de truc is om ze met twee vingers beet te pakken.
Welnee, dat was met speciale extra absorptietampons, die zijn hier niet eens te koop geweest. Zie hier.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:45 schreef pinquit het volgende:
Omdat dat beter is voor je hormoonhuishouding en lijf als je niet van plan bent te jongen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp nooit waarom mensen de pil zovaak doorslikken. Toen ik nog aan de pil was en het kwam niet handig uit (vakanties oid) dan slikte ik 'm ook wel door, maar standaard doorslikken? Nah.
Alles wordt gewoon netjes geabsorbeerd. Ik kom minder 'klontjes' tegen dan met een maandverbandje.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
en hoe gaat het met zo'n sponsje en klontjes
is het niet viezig om die sponsjes uit te halen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alles wordt gewoon netjes geabsorbeerd. Ik kom minder 'klontjes' tegen dan met een maandverbandje.
Dat lijkt mij ook, een tampon zit een touwtje aan en als ik zie hoe vies die tampon is die eruit komt, die wil ik dan echt met mijn vingers aanpakken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
is het niet viezig om die sponsjes uit te halen?
dat je dan met je vingers onder zit enzo?
Inderdaad, ik zei het al. Mensen die beweren dat doorslikken ongezond is, praten uit hun nek. Enige nadeel is dat sommige vrouwen het niet kunnen zonder doorbraakbloedingen ed, dan snap ik ook wel dat gewoon je stopweek op tijd plannen handiger is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:20 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Omdat dat beter is voor je hormoonhuishouding en lijf als je niet van plan bent te jongen?
Ongesteld worden is een cyclus, die gepaard gaat met allerhande ongemakken zoals hormoonschommelingen en bloedverlies.
De eerste is vooral een last voor je omgeving en soms ook voor jezelf en die laatste kost je lichaam ontzettend veel energie.
Ongesteld zijn is geen must, en het is al helemaal niet zoiets als 'je lichaam die aangeeft dat alles nog werkt' , of de ergste: 'alles wordt schoongemaakt' .
Je vagina en baarmoeder zijn al zelfreinigend, daar doet ongesteld zijn niets aan.
Het is niets meer dan een ongebruikt proces ( als je niet voor kinderen gaat ).
Het is in evolutionair opzicht dus totaal niet meegegroeid met de vrouw; immers...steeds meer vrouwen blijven kinderloos of stellen eea heel lang uit. Langer dan voorheen.
Ongesteld zijn kost je lichaam enorm veel kostbare energie, elke maand weer. Als je geen kinderen wil dan kun je beter de pil doorslikken, je zal beter en stabieler functioneren.
Elke eigentijdse gynaecoloog zal je dat ook aanraden ; er is namelijk geen enkel bezwaar.
Krijg je doorbraak bloedingen, dan kun je zoeken naar een andere pil. Er is geen 'one size fits all' .
Niet iedereen kan natuurlijk tegen de pil, dus het is niet voor iedereen een oplossing. Maar dan is er ook zoiets als de spiraal wat ervoor zorgt dat je lange periode niet tot nauwelijks ongesteld wordt.
Dat idee dat doorslikken slecht is, is hopeloos ouderwets. Net als het ongesteld worden zelf is.
Waar kun je die halen (ik herken je euvel met normale tampons).quote:Op maandag 24 mei 2010 23:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kan me er niet heel druk over maken. Mijn moeder had hetzelfde na d'r dertigste, ook alleen met tampons.
Dit zijn de dingen die ik nu gebruik:
[ afbeelding ]
Nou ik slik hem best vaak door, niet continu want na 3 maanden ongeveer krijg ik doorbraakbloedingen. Maar ongesteld worden is gewoon zo'n gedoe. En voor zover ik weet kan het echt geen kwaad om door te slikken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:07 schreef Smart_ass het volgende:
En ze er alleen maar verder induwtquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:52 schreef verleiding het volgende:
Tampons van de kruidvat, normal. Dat plastic eromheen gaat er idd makkelijk af. Die sponsjes heb ik van gehoord, maar omdat er dus geen touwtje aan zit ben ik doodsbang dat ik ze er niet uit krijg.
Ja preciesquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En ze er alleen maar verder induwt
Vriendinnen van me gebruikten een paar jaar terug cups, dat vond ik wel zoiets raars.
Waaromquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:05 schreef Bortecinem het volgende:
Always maandverband.
Tampons vind ik eng.
Ja ik doe het al jarenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:45 schreef pinquit het volgende:
Nee hoor.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:21 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Ja ik doe het al jaren
is dat niet goed dan ?
waarom mogen tampongebruikers maandverband wel vies en goor vinden, en is het raar als een maandverbandgebruiker tampons naar of eng vindtquote:
Je hoort mij niet zeggen dat ik het goor vind hoor dus ik weet niet waar je dat vandaan haaltquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom mogen tampongebruikers maandverband wel vies en goor vinden, en is het raar als een maandverbandgebruiker tampons naar of eng vindt
Beschrijf het nog gedetailleerder.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:28 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat ik het goor vind hoor dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt
Maar waarom ben je bang voor tampons dan?
Ik vind tampons gewoon handiger dan maandverband want het zit veel beter en anders voel je alles zo lopen
Of dat je maandverbandje verschuifd en vervolgens een natte plek bij je been hebquote:
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:32 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Of dat je maandverbandje verschuifd en vervolgens een natte plek bij je been heb
ik haal dat uit dit topic, ik doelde niet specifiek op jou... En ik vind ze ook niet eng, dat was degene waar je op reageerde. Ik vind tampons onnatuurlijk en ik voel het zitten (ja, ook als ik ze heel ver in mijn kanaal pers) dus gebruik ze daarom liever niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:28 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat ik het goor vind hoor dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt
Maar waarom ben je bang voor tampons dan?
Ik vind tampons gewoon handiger dan maandverband want het zit veel beter en anders voel je alles zo lopen
17 jaar nog maar? Ik al meer dan 30 (baas boven baas)quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, en ik word al 17 jaar ongesteld dus gebrek aan ervaring is het niet
Het kan anders nog veel gedetailleerder, hoor.quote:
Ik vind dat kartelrandje soms nog wel naarquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het kan anders nog veel gedetailleerder, hoor.
Ik gebruik het liefst tampons met inbrenghuls, omdat ik gruwel van het droge stroeve gevoel dat ik altijd krijg na een paar tampons bij het inbrengen! De inbrenghuls is heel glad namelijk.
Ja, dát had ik dus toen ik nog ongesteld werd. Die vond ik heel prettig. Die minidingen van OB die je met je vinger erin moet duwen voel ik zitten en doen zeer. 2 keer gedaan, nooit meer.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het kan anders nog veel gedetailleerder, hoor.
Ik gebruik het liefst tampons met inbrenghuls, omdat ik gruwel van het droge stroeve gevoel dat ik altijd krijg na een paar tampons bij het inbrengen! De inbrenghuls is heel glad namelijk.
Nog een voordeel van de huls is dat je hem meteen op de goeie plek krijgt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:02 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ja, dát had ik dus toen ik nog ongesteld werd. Die vond ik heel prettig. Die minidingen van OB die je met je vinger erin moet duwen voel ik zitten en doen zeer. 2 keer gedaan, nooit meer.
nadeel van die huls is dat je op je werk niet even makkelijk discreet naar de wc kan. Maandverband kan je in je achterzak stoppen (helaas hebben veel broeken die niet meer) en een gewone tampon kan je in je handpalm verstoppen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Nog een voordeel van de huls is dat je hem meteen op de goeie plek krijgt.
Same here.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:05 schreef Bortecinem het volgende:
Always maandverband.
Tampons vind ik eng.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:09 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nog een voordeel van de huls is dat je hem meteen op de goeie plek krijgt.
'Losse' tampons duw ik weleens verkeerd of te ondiep zodat ze niet goed zitten en ik hem de hele tijd voel zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |