Mijn ervaring is dus echt heel anders, zeker voor ik aan de hormonale anticonceptie was moest ik twee maandverbandjes achter elkaar plakken, stijf op mijn rug liggen en de wekker 's nachts zetten om te verschonen en dan nóg kon ik elke dag mijn beddegoed en pyjama wassen omdat ik het ondergebloed hadquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo. Ik gebruik 's nachts ook maandverband, omdat ik met tampon slapen gewoon niet fijn vind. Verder kun je daar maandverband met vleugeltjes voor gebruiken en juist omdat je plat ligt, bloedt je veel minder dan als je recht staat en/of loopt.
Hm, daar heb ik echt nooooit last van. Zo zie je maar weer, dat ieder mens weer totaal anders is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:59 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dus echt heel anders, zeker voor ik aan de hormonale anticonceptie was moest ik twee maandverbandjes achter elkaar plakken, stijf op mijn rug liggen en de wekker 's nachts zetten om te verschonen en dan nóg kon ik elke dag mijn beddegoed en pyjama wassen omdat ik het ondergebloed hadEcht, dat nóóit meer.
Heb ik heeel lang geleden een keer gehad, had ik 2 van die kleine tampons in, merkte ik pas later, toen ik hem eruit haaldequote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben ook altijd bang dat ik hem dan vergeet
heuj jij hebt er zelf ook last van en dan is het jakkie baaaah en ik zit hier gewoon op m'n gemak dit topic door te lezen en stiekem heel erg blij te zijn dat ik dat gezeik niet hebquote:
Ik krijg ineens zo'n mental image, dat je dat ding eruit trekt en de hele pot en alles eromheen volgespetterd zit met bloedquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Heb ik heeel lang geleden een keer gehad, had ik 2 van die kleine tampons in, merkte ik pas later, toen ik hem eruit haalde![]()
Die cups lijken me trouwens helemaal niets, dat is echt net een soort kurk voor mijn gevoel, het houdt alles tegen, je haalt die cup eruit en floep alles komt er in 1 keer uitgelopen/gestroomd. Maar ze zien er wel fleurig uit, dat dan weer wel.
[ afbeelding ]
Zoiets ja, zo een bloedbad.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik krijg ineens zo'n mental image, dat je dat ding eruit trekt en de hele pot en alles eromheen volgespetterd zit met bloed
same here!quote:Op maandag 24 mei 2010 23:10 schreef kwiwi het volgende:
Ik slik de pil altijd een tijdje door, maar voor die paar keer per jaar --> OB
Ik dacht ook dat het zonder touwtje onhandig zou zijn maar om eerlijk te zijn vind ik het de beste uitvinding sinds gesneden brood.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:01 schreef La_Vita het volgende:
Ik vind zowel tampons als maandverband niet fijn.
Die sponsjes lijken me wel prettig om te gebruiken, maar dan had er wel een touwtje aan moeten zitten
WTF? Dat is nogal extreem.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:59 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dus echt heel anders, zeker voor ik aan de hormonale anticonceptie was moest ik twee maandverbandjes achter elkaar plakken, stijf op mijn rug liggen en de wekker 's nachts zetten om te verschonen en dan nóg kon ik elke dag mijn beddegoed en pyjama wassen omdat ik het ondergebloed hadEcht, dat nóóit meer.
In mijn 2 hele slechte dagen dan ga ik verschonen, dus nieuwe tampon, loop ik de wc uit, voel ik het al weer stromen (vandaar ook maandverband). Dan komt er net weer wat los ofzo?quote:
Ik had dat ook, hoewel iets minder. Er was geen goede positie te vinden waarbij het níet doorlektequote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:59 schreef zoeperzazke het volgende:
Noem je dat extreem? Voor ik aan de pil was, legde ik hele luiers aan joh. Vier maandverbandjes plus dikste OB-tamponquote:
Nadeel: zonder fonteintje in de plee ben je nérgensquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Heb ik heeel lang geleden een keer gehad, had ik 2 van die kleine tampons in, merkte ik pas later, toen ik hem eruit haalde![]()
Die cups lijken me trouwens helemaal niets, dat is echt net een soort kurk voor mijn gevoel, het houdt alles tegen, je haalt die cup eruit en floep alles komt er in 1 keer uitgelopen/gestroomd. Maar ze zien er wel fleurig uit, dat dan weer wel.
[ afbeelding ]
Touwtje kun je ook gewoon een stukje afknippen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:34 schreef Isegrim het volgende:
Voor in de sauna zijn die sponsjes ook ideaal. Niemand ziet een touwtje.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:05 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Waarom is het dan standaard om toch een stopweek te hebben? Ik bedoel, de pil slik je niet omdat je zwanger wil worden, dus dan zou het logisch zijn dat iedereen de pil altijd slikt, en dat dat ook de norm zou zijn. Maar toch is dat niet zo.
Dat is wel heel erg generaliserend.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Als je een beetje moeite doet om je in te lezen over dit onderwerp dan weet je dat die stopweek er alleen maar is voor de gemoedsrust van de vrouw. Vrouwen vinden dat prettig schijnbaar. Het heeft verder geen enkele functie.
Ook dat concept is ouderwets, want de vrouw van nu wil helemaal niet menstrueren als het kan.
Wel shocking trouwens dat jullie vrouwen erg weinig eigentijdse informatie hebben over een onderwerp die zo vrouw-eigen is. Bizar zelfs.
Overigens wordt met doorslikken bedoeld dat je dus altijd doorslikt. Niet even een paar weken en dan alsnog menstrueren. Dat kan een hevige menstruatie geven.
Eens per jaar/anderhalf jaar proforma menstrueren is meer dan voldoende.
Spotting kun je tegengaan door je pil netjes op tijd, elke dag te slikken en door eventueel van pil te wisselen.
Doorslikken van de pil heeft alleen maar voordelen. Vooral voor jezelf. Zeg maar dag tegen de onredelijke buien; vreetaanvallen en PMS.
Ik heb geen zin om van pil te wisselen omdat ik na 3 maanden spotting krijg hoor, dan maar een stopweekje. Ik ken ook genoeg vrouwen die het nog steeds als geruststelling zien, de stopweek: zij zien het als bevestiging dat het allemaal nog werkt en ze niet zwanger zijn. Er zijn dus wel vrouwen die willen menstrueren als het kan, maar niet hoeft.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef dalaiblama het volgende:
Als je een beetje moeite doet om je in te lezen over dit onderwerp dan weet je dat die stopweek er alleen maar is voor de gemoedsrust van de vrouw. Vrouwen vinden dat prettig schijnbaar. Het heeft verder geen enkele functie.
Ook dat concept is ouderwets, want de vrouw van nu wil helemaal niet menstrueren als het kan.
Wel shocking trouwens dat jullie vrouwen erg weinig eigentijdse informatie hebben over een onderwerp die zo vrouw-eigen is. Bizar zelfs.
Overigens wordt met doorslikken bedoeld dat je dus altijd doorslikt. Niet even een paar weken en dan alsnog menstrueren. Dat kan een hevige menstruatie geven.
Eens per jaar/anderhalf jaar proforma menstrueren is meer dan voldoende.
Spotting kun je tegengaan door je pil netjes op tijd, elke dag te slikken en door eventueel van pil te wisselen.
Doorslikken van de pil heeft alleen maar voordelen. Vooral voor jezelf. Zeg maar dag tegen de onredelijke buien; vreetaanvallen en PMS.
Slechts een onttrekkingsbloeding, daarom hebben veel vrouwen ook minder of geen last van PMS, vreetbuiten, buikpijn en andere menstruatiesymptomen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:18 schreef Isegrim het volgende:
Als ik de pil slik heb ik vier weken per maand PMS.
Maar een 'menstruatie' tijdens de stopweek is natuurlijk helemaal geen echte menstruatie.
Als je geen zin hebt om een pil te zoeken die bij je past, dan houd het op ja. Het is natuurlijk geen verplichte keuze.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:05 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om van pil te wisselen omdat ik na 3 maanden spotting krijg hoor, dan maar een stopweekje. Ik ken ook genoeg vrouwen die het nog steeds als geruststelling zien, de stopweek: zij zien het als bevestiging dat het allemaal nog werkt en ze niet zwanger zijn. Er zijn dus wel vrouwen die willen menstrueren als het kan, maar niet hoeft.
Overigens is het niet waar dat het een hevige menstruatie geeft als je een paar weken doorslikt en dan alsnog een stopweek inlast. Het is niet zo dat je opspaart voor je menstruatie. Dat blijft bij mij namelijk gewoon hetzelfde en bij veel andere vrouwen ook. Er zijn er ook die na het doorslikken inderdaad een lichtere of hevigere menstruatie hebben dan bij het inlassen van elke maand een stopweek, maar het is geen regel.
Onredelijke buien, vreetaanvallen en PMS heb ik geen stopweek voor nodig. Vooral als je bedenkt dat die dingen zijn gelinkt aan een normale menstruatiecyclus, niet de 'uitgevlakte' hormooncyclus die de pil creëert.
Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht, dat heb ik namelijk niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:11 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nadeel: zonder fonteintje in de plee ben je nérgens
Inderdaad. Ik voel me veel beter sinds ik ben gestopt. (3 jr geleden). Die hormonen voelen niet goed bij mij.quote:
Ja om je handen te wassen nadat je die vollequote:Op woensdag 26 mei 2010 09:07 schreef pinquit het volgende:
kan je niet gewoon met 1 been op de wc gaan staan ofzo? ik kom niet eens bij het fonteintje. of is dat fonteintje ergens anders voor?
maar dat kan toch ook aan de buitenkant van t toilet?quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:08 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ja om je handen te wassen nadat je die vollecup eruit hebt getrokken..
je bedoelt zoals op je werk of andere openbare gelegenheden? moet je wel met bebloede poten je kleren eerst fatsoeneren (denk ik)quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:09 schreef pinquit het volgende:
[..]
maar dat kan toch ook aan de buitenkant van t toilet? :
Dat bedoel ik, inderdaad. Anders kun je het toch niet fatsoenlijk opbergen. Of je moet hem onafgespoeld weer inbrengenquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:25 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik heb niet zo heel veel verstand van die cups, maar als je op een toilet dat ding eruit moet halen, heb je toch sowieso een fonteintje nodig? Dat ding moet toch omgespoeld worden of niet?
Ik ben blijquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:02 schreef tanteklara het volgende:
Wat me opvalt dat er weinig Tampax wordt gebruikt. Heerlijk met inbrenghuls, zit altijd goed.
En diegene die katoenen maandverband wil proberen. Rill, visioenen van vroeger. Dikke luier in je broek met gordeltjes om de boel vast te houden in een plastic broekje en die dingen worden na aantal keren wassen keihard. Tja, er was toen geen wasverzachter of droger. Zelfs nu ik het opschrijf ruik ik ze weer. Dat stinkt echt uch, hoe vaak je ook verwisselt. Wil je toch dit autenthieke gevoel meemaken, want ooh zo natuurlijk, rip een handdoek in repen en geniet ervan. Met veiligheidsspelden vastzetten, anders gegarandeerd heel fijne lekkages.
Daarna kwamen de wegwerpverbanden, wat was ik blij. Maar ook zo dik als luiers en weer in gordeltjes en plastic broekjes. Heerlijk dat wijdbeens lopen vanwege die dikke laag in je broek.
Weest blij dat je dat allemaal gemist hebt.
Er is nog zó veel meer dan de pil, waarom bij die ondingen hangen als het gemak van de nuvaring of het mirenaspiraaltje bestaat?quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:35 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Als je geen zin hebt om een pil te zoeken die bij je past, dan houd het op ja. Het is natuurlijk geen verplichte keuze.
Feit is dat elke vrouw anders is en er dus geen pil bestaat voor iedereen. Spotting HOEFT echter niet; je slikt dan wrs de verkeerde pil of er is iets anders aan de hand:
Nuvaring moet in de koelkast bewaard worden en heeft een beperktere houdbaarheidsdatum dan de pil en een spiraaltje zetten ze liever niet bij jongere vrouwen die nog geen kinderen hebben volgens mij.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Er is nog zó veel meer dan de pil, waarom bij die ondingen hangen als het gemak van de nuvaring of het mirenaspiraaltje bestaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |