Waar koop je die katoenen kruisjes?quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:08 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Er is nog zó veel meer dan de pil, waarom bij die ondingen hangen als het gemak van de nuvaring of het mirenaspiraaltje bestaat?
en @Tanteklara, dat was ik, ik bedoel het alleen voor de lichtste dagen waar je normaal met 1 inlegkruisje toekomt (maar dat vind ik toch eng dus dan gebruik ik maandverband). Je doet ze gewoon met drukkertjes vast aan de onderkant. Ik krijg al snel een broeierige irritatie van maandverband, dan heb je met katoen niet, het is veel beter voor je vagina. 'Tegenwoordig' zijn we toch een stuk verder en kun je die dingen echt gemakkelijk en hygiënisch schoon wassen, en absorberen ze prima zonder te lekken, ik zie het probleem niet zo.
Ben jij nog van voor de oorlogquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:02 schreef tanteklara het volgende:
En diegene die katoenen maandverband wil proberen. Rill, visioenen van vroeger. Dikke luier in je broek met gordeltjes om de boel vast te houden in een plastic broekje en die dingen worden na aantal keren wassen keihard. Tja, er was toen geen wasverzachter of droger.
Van mij mag je. Heb je ze al geprobeerd?quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:08 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Er is nog zó veel meer dan de pil, waarom bij die ondingen hangen als het gemak van de nuvaring of het mirenaspiraaltje bestaat?
en @Tanteklara, dat was ik, ik bedoel het alleen voor de lichtste dagen waar je normaal met 1 inlegkruisje toekomt (maar dat vind ik toch eng dus dan gebruik ik maandverband). Je doet ze gewoon met drukkertjes vast aan de onderkant. Ik krijg al snel een broeierige irritatie van maandverband, dan heb je met katoen niet, het is veel beter voor je vagina. 'Tegenwoordig' zijn we toch een stuk verder en kun je die dingen echt gemakkelijk en hygiënisch schoon wassen, en absorberen ze prima zonder te lekken, ik zie het probleem niet zo.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ben jij nog van voor de oorlog. ik dacht dat ik de oudste was hiero
Zijn zeesponsen niet bedreigd...?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Waar koop je die katoenen kruisjes?
Er zijn trouwens ook 100% natuurlijke herbruikbare tampons van zeespons:
[ afbeelding ]
Dat laatste is geen probleem hoor, heb ook een tijd een spiraaltje gehad aantal jaar terug. Kan alleen voor een 'nullipara' wat pijnlijker zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:55 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Nuvaring moet in de koelkast bewaard worden en heeft een beperktere houdbaarheidsdatum dan de pil en een spiraaltje zetten ze liever niet bij jongere vrouwen die nog geen kinderen hebben volgens mij.
Nuvaring moet je idd in de koelkast bewaren. De ringen zijn 4 maanden houdbaar na uitgifte bij de apotheek, maar met 3 ringen heb je deze binnen 3 maanden toch gebruikt (je mag een ring max 4 weken inhouden). Ik zie dat niet als bezwaar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:55 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Nuvaring moet in de koelkast bewaard worden en heeft een beperktere houdbaarheidsdatum dan de pil en een spiraaltje zetten ze liever niet bij jongere vrouwen die nog geen kinderen hebben volgens mij.
Ik wou dat ik die garantie kon krijgen... Dan zat ik morgen met m'n benen wijd in de stoel. (bij wijze van).quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:22 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
...
Spiraaltje idem, dat wordt net zo goed gezet bij jonge vrouwen hoor, heb hem zelf ook gehad, het kan alleen iets meer pijn doen omdat je baarmoedermond nooit opgerekt is geweest maar dat is met een paar keer puffen ook weer over, en niet bijzonder veel pijnlijker dan voor vrouwen die wel kinderen hebben gebaard, dat scheelt gewoon per persoon. En dan nog, wat is een kwartier buikpijn nou als je daarna 5 jaar niet ongesteld bent
Prikpil doet dat bij mij. Ik word niet ongesteld en in de 2 jaar dat ik hem heb, nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen..quote:Op woensdag 26 mei 2010 @ 13:30 schreef Blossom86 het volgende:
Ik gebruik altijd en alleen tampons, gewoon van de Kruidvat ofzo.
De eerste 2 a 3 dagen normale, en dan nog 1 a 2 dagen minitampons.
Ik zou zooo graag willen dat er een pil op de markt kwam waarmee je nooit meer ongesteld werd, zonder doorbraakbloedingen te krijgen...
Ik denk ook dat dat best mogelijk moet zijn, maar het zal wel geen prioriteit hebben voor de wetenschappers.
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat een vrouw tijdens haar menstruatie een half koffiekopje bloed verliest. Dus een bloedbad zou ik ook niet verwachten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:14 schreef -sabine- het volgende:
Nagevraagd hoe ze spoelt met de cup.
Hoeft bij haar maar een keer of 5 per 24 uur.
Altijd flesje water mee in de tas. En nix bloedbad.
En zo nu en dan uitkoken, net als met de spenen.
Ik had één heel heftige kramp waarvan ik even van de wereld raakte, maar daar is het bij gebleven. Alleen een wat gespannen gevoel, maar ik heb totaal geen krampen meer gehad na afloop. Wel had ik zo'n naproxen zetpil genomen vooraf. En ik heb nog nooit kinderen gebaard.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:13 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Ik wou dat ik die garantie kon krijgen... Dan zat ik morgen met m'n benen wijd in de stoel. (bij wijze van).
Maar elke keer als ik er over uit ben dat ik een spiraal wil laten zetten ga ik weer verhalen van mensen lezen, en dan lees ik over mensen die maanden lang elke dag bloed verliezen, of die juist langer en vaker ongesteld zijn en dan durf ik niet meer.
Ik heb hetzelfde als dat jij heb, hooguit een keer een druppel... en toch doe ik uit voorzorg elke keer een maandverbandje inquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:15 schreef Linnie20v het volgende:
Grappig dat er veel dames hier s'nachts rijkelijk vloeien...bij mij is er niets totdat ik s'morgens op sta om te plassen![]()
Hm, zou wat kunnen zijn. Maar ik lees op veel sites dat je van de prikpil juist langer en heftiger ongesteld bent.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Prikpil doet dat bij mij. Ik word niet ongesteld en in de 2 jaar dat ik hem heb, nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen..
Ik ben niet bang voor pijn ofzo, alleen omdat ik met de pil ook snel doorbraakbloedingen krijg, ben ik bang dat dat met het spiraaltje ook zo zal zijn. Ik heb geen zin om elke dag of elke week te bloeden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:53 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik had één heel heftige kramp waarvan ik even van de wereld raakte, maar daar is het bij gebleven. Alleen een wat gespannen gevoel, maar ik heb totaal geen krampen meer gehad na afloop. Wel had ik zo'n naproxen zetpil genomen vooraf. En ik heb nog nooit kinderen gebaard.
garantie heb je niet, maar wie niet waagt... er zijn genoeg tevreden mensen!
lijkt me ook niks.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:40 schreef appelfan het volgende:
Herbruikbare tampons/maandverband lijken me echt vies. Ga je dat echt elke keer schoonmaken met kokend water? Volgens mij voldoet 60 graden niet, dat gaat echt broeien.
(dit is eigenlijk een tvp)
Ja en eeww moet je dat dan uitkoken in een pannetje (waar je normaal eten indoet) op het fornuis?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:40 schreef appelfan het volgende:
Herbruikbare tampons/maandverband lijken me echt vies. Ga je dat echt elke keer schoonmaken met kokend water? Volgens mij voldoet 60 graden niet, dat gaat echt broeien.
(dit is eigenlijk een tvp)
Vaseline of glijmiddel?quote:Op zondag 30 mei 2010 15:25 schreef Loedertje het volgende:
Heeft niemand problemen met het inbrengen van die tampons
Dag 1 gaat nog wel redelijk moeiteloos maar vanaf dag 2 moet ik ze er met grof geweld indouwen en dan nog gaan er 2 tampons verloren omdat ik ze echt niet verder krijg dan de helft (ze zijn dan krom en ik moet ze weggooien)
Het lijkt wel alsof mijn poes zoiets heeft van, neeeee, dit is geen piemel, hop, op slot, dit komt er niet in
En neen, dit is geen grapje, dit is niet leuk, dit is uitermate irritant.
Ja hoor ik kan alleen tampons met een inbrenghuls gebruiken (OB) Huls is van glad materiaal dus dat gaat altijd goed.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:25 schreef Loedertje het volgende:
ik heb dat ook met die ondingenquote:Op zondag 30 mei 2010 15:25 schreef Loedertje het volgende:
Dag 1 gaat nog wel redelijk moeiteloos maar vanaf dag 2 moet ik ze er met grof geweld indouwen en dan nog gaan er 2 tampons verloren omdat ik ze echt niet verder krijg dan de helft (ze zijn dan krom en ik moet ze weggooien)
Het lijkt wel alsof mijn poes zoiets heeft van, neeeee, dit is geen piemel, hop, op slot, dit komt er niet in
Die zogenaamde "soft-touch-omhulsels" willen ook wel eens werken.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:25 schreef Loedertje het volgende:
Je moet die tampon er ook niet in onderdompelen maar een klein beetje aan de bovenkant. Vroeger deed ik dat nog wel eens met vaseline. Nu gaat het vanzelf. Soms wat stroef maarje kwestie van snel erin douwen. Bij mij dan.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:33 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Lijkt me niet bevorderlijk voor het absorberend vermogen van een tampon.
Nou, dat gaat bij mij dan dus helemaal niet, blijft dat ding halverwege stekenquote:Op zondag 30 mei 2010 16:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja hoor ik kan alleen tampons met een inbrenghuls gebruiken (OB) Huls is van glad materiaal dus dat gaat altijd goed.
jááá, dat heb ik ook, dat de striem van het touwtje in je vingers staatquote:Op zondag 30 mei 2010 21:29 schreef CherryLips het volgende:
Gewoon proppen![]()
Ik heb weleens dat ik ze er met grof geweld uit moet trekken
Kunnen jullie die spieren daaronder niet spannen en ONTspannen..?quote:Op zondag 30 mei 2010 22:37 schreef Loedertje het volgende:
[..]
jááá, dat heb ik ook, dat de striem van het touwtje in je vingers staat
Dat is bijzonder, want je bent dus helemaal niet ongesteld. Je hebt ook geen stopweek. Het enige nadeel is dat als ik nu zwanger wil worden, het anderhalf jaar kan duren voor ik ook weer echt zwanger kan worden. Maar stiekem kan ik daar ook wel mee leven.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:17 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Hm, zou wat kunnen zijn. Maar ik lees op veel sites dat je van de prikpil juist langer en heftiger ongesteld bent.
Nou, gewoon, twee vingers naar binnen en beetpakken.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nou, dat gaat bij mij dan dus helemaal niet, blijft dat ding halverwege steken
Enfin, maandverband is geen optie, dus we duwen nog wel ff door.
Die sponsjes, HOE pulk je die er in godsnaam uit??
is dat niet heul vies?quote:Op maandag 31 mei 2010 12:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, gewoon, twee vingers naar binnen en beetpakken.
He bah, dat lijkt me echt ontzettend ranzig, vooral helemaal in het begin.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, gewoon, twee vingers naar binnen en beetpakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |