Wat moet dat soms lastig zijn, en vooral als je het dus niet in je ritme kunt krijgenquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben een ramp met dingen die elke dag moeten en niet goed in mn ritme zitten...
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:42 schreef flugeltje het volgende:
Heb trouwens vanochtend met nog wat restjes behang, wat plakplastic en zo'n reclamekoffertje wat ik op het ziekenhuis gekregen had een logeerkoffer voor Willem geknutseld... Daar zitten nu z'n kleertjes in voor als hij net geboren is...
[ afbeelding ]
Oh wat enorm schattigquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:42 schreef flugeltje het volgende:
Heb trouwens vanochtend met nog wat restjes behang, wat plakplastic en zo'n reclamekoffertje wat ik op het ziekenhuis gekregen had een logeerkoffer voor Willem geknutseld... Daar zitten nu z'n kleertjes in voor als hij net geboren is...
[ afbeelding ]
LOL... dat zou idd wel wat voor mij zijn, zelfs op een Ikea kamertjequote:Op donderdag 20 mei 2010 15:05 schreef Orea het volgende:
Moet je alleen geen deurknopjes kopen die bij elkaar bijna net zo duur zijn als de kamer
Ja en sommige mensen vragen daar echt heel veel geld voor.. Belachelijk.. Mijn meubeltjes hebben bij elkaar nog geen 150 euro gekost...quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:13 schreef Kolonia het volgende:
Er staan ook complete kamers op Marktplaats.
Die hebben ze genoeg in ziekenhuizen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Staan soms best leuke dingen op MP.
Ja ik kijk al stiekem rond ja.
Maar ik zoek weer speciaal een bedje op wieltjes die je ook vast kan zetten.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:24 schreef Keshet het volgende:
[..]
Die hebben ze genoeg in ziekenhuizen.
Ow een 8 ponder prima maar ik ben nu 36 weken en als de baby in dit tempo blijft groeien en ik beval pas over 4-6 weken dan is het meer een 10 ponder.De omtrek van het hoofd is ook boven gemiddeld en das toch niet echt handig als dat zo door gaatquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:32 schreef Pvoesss het volgende:
Dat lees ik de laatste tijd steeds meer dat een dik kind een keizersnede is.
Terwijl ze soms wel ruim een kilo naast die schatting zitten.
Ik heb er overigens een dikke 8 ponder zonder problemen uitgeperst
Nou, inderdaad. Ik zat ook op schema voor een tienponder (en het werd een tienponder) en er is nooit sprake geweest van een keizersnede. Merkwaardig, die verschillen in beleid.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:34 schreef Pvoesss het volgende:
Ja ik snap je wel. Maar je hoort zoveel verschillende berichten
Wat wil je eraan uitgeven, en ben je evt bereid om het op te halen in Eindhoven?quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:05 schreef pessie het volgende:
Ik wilde graag marktplaatsen maar op de een of andere manier lukte het me niet iets te vinden. Ben nu ook op zoek naar een badset, nadat we dinsdag voor niets ergens heen waren gereden (na een kwartier kwam er eindelijk een stem door de intercom "het badje is al verkocht" terwijl we een duidelijke afspraak hadden gemaakt) heb ik op internet rondgeneust naar een goede aanbieding. Dus wordt ook nieuw.
ik hoefde geen transfusie, maar ben wel bijna een liter verlorenquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je veel bloed verloren, dracu? Ik heb na de bevalling een bloedtransfusie gehad en daar heb ik geen moment spijt van gehad.
Heb je de bevalling achter de rug, voel je je nog steeds niet goed. En juist nu zou je die energie zo goed kunnen gebruiken. Lig je nog in het ziekenhuis?quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:12 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik hoefde geen transfusie, maar ben wel bijna een liter verloren
naar verwachting reageer ik nu zo door de bloedarmoede, de energie die alles kost, de pijn van mn been, nieuwe medicatie (of beter gezegd weer gebruik van medicatie) en het lopen met mn krukken
hoop gewoon dat het snel overgaat want het is geen fijn gevoel, jezelf steeds bijna weg voelen zakken
we hebben maar 1 nachtje ziekenhuis gehad en zijn wel lekker thuis!quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je de bevalling achter de rug, voel je je nog steeds niet goed. En juist nu zou je die energie zo goed kunnen gebruiken. Lig je nog in het ziekenhuis?
Sterkte ermee.
Daar is de kraamperiode voor! En laat iedereen maar lekker voor je lopen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:21 schreef draculettetje het volgende:
ik moet er gewoon voor zorgen dat ik niks alleen doe, komt goed, ik geniet alsnog vooral van de kleine meid hoor!
En ik ben blij om te lezen dat jij/jullie er van genieten!quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:21 schreef draculettetje het volgende:
[..]
we hebben maar 1 nachtje ziekenhuis gehad en zijn wel lekker thuis!
ik moet er gewoon voor zorgen dat ik niks alleen doe, komt goed, ik geniet alsnog vooral van de kleine meid hoor!
dank!
Wat CP zegt!quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:28 schreef CrazyPrincess het volgende:
Draakje, had ik je nou al gefeleciteerd? Ik weet het niet meer. M'n hersenen lijken echt maar op 10% te draaien de laatste dagen
Maar je kunt nooit gefeliciteerd worden, dus van harte met de geboorte
Wat naar dat je zo slap bent door het bloedverlies. Hoop dat je snel opgeknapt bent
En wat Claudia al zegt: laat ze maar lekker voor je lopen
Draakje, nog van harte gefeliciteerd met je schattige kleine meisjequote:Op donderdag 20 mei 2010 21:01 schreef draculettetje het volgende:
hallo lieve allemaal
eigenlijk moet ik verhuizen naar het volgende topic maar wil toch even updaten
Met onze kleine gaat het goed, ze doet het voorbeeldig en groeit al goed op de borstvvoeding
met mij wel redelijk, ik heb alleen last van het bloedverlies waardoor ik bij opstaan veel last van flauwtes heb, mag dus niks alleen doen en ben veel op bed
hoop snel weer regelmatig mee te kunnen posten!
hier verder nog geen nieuwe baby's?
hoe gaat het met jullie?
quote:
Wat ontzettend liefquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:35 schreef tessie het volgende:
Gisteravond toen ik naar bed ging, legde mijn Lief zijn hand nog even op mijn buik, gewoon in het midden waar de placenta dus ervoor ligt, krijgt hij zo een schop tegen zn hand aan die we allebei duidelijk voelden!![]()
![]()
Zo gaaf! En daarna voelde ik haar een tijdje heel veel bewegen, met allemaal duidelijke schopjes echt!
![]()
Dit dus.Vaak hoor je dat een bevalling die ingeleid word nogal moeizaam en heftig is.Een keizersnee lijkt me emotioneel/psygisch ook wel weer heel raar en het is idd een flinke operatie dus tja weet ook niet.Woensdag ben ik 37 weken en dan moet ik weer terug.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:35 schreef tessie het volgende:
Inleiden met 37 weken is denk ik nogal moeilijk, omdat alles dan (waarschijnlijk) nog dichtzit... Ik werd met 39 weken en 3 dagen ingeleid, en ben met 39 weken en 6 dagen bevallen, ging erg moeizaam allemaal.
Wel raar trouwens dat ze zeiden dat ze er maar 10% naast kunnen zitten met die metingen, ik ken meerdere verhalen waar ze er toch wel meer dan dat naast zaten.
Toen jij dit postte was onze dochter net 1 minuut oud!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
Grappig is dat he Flugel
Je verwacht half dat er zo een arm ofzo uit kan komen
Spannend voor Morretje! Hopelijk is ze bezig (of al klaar)!
Whaa! Gefeliciteerd Morretje en Ravage!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:07 schreef Morretje het volgende:
[..]
Toen jij dit postte was onze dochter net 1 minuut oud!![]()
Oeh, kraamverzorgster aan de deur, straks komt het verhaal wel..
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:07 schreef Morretje het volgende:
[..]
Goeie timing van mezelfquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:07 schreef Morretje het volgende:
[..]
Goed planquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
Hier overigens nog totaal geen voortekenen van een bevalling. Geen voorweeen enzo. Ik wacht gewoon rustig af en vanaf 40 weken ga ik wel zitten zenuwen
Maar jij hebt wel voortekenen toch? En ook nog eens een Morretje die voorgepiept isquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:29 schreef Baldria het volgende:
[..]
Goed plan![]()
want ik word helemaal gek hier![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:07 schreef Morretje het volgende:
[..]
Morretje VAN HARTE GEFELI! Met jullie kleine meid.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:07 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ravage natuurlijk ook!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:59 schreef Strega het volgende:
[..]
Morretje VAN HARTE GEFELI! Met jullie kleine meid.![]()
![]()
Dat Morretje voorpiept is even zo vanquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:38 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Maar jij hebt wel voortekenen toch? En ook nog eens een Morretje die voorgepiept is
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee (en voorquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:17 schreef Baldria het volgende:
[..]
Dat Morretje voorpiept is even zo van, maar aan de andere kant: ik gun niemand hier om overtijd te lopen en al helemaal niet als het begint te rommelen. Want hoe erg je ook rekening houd met het feit dat het ook tot 42 weken kan duren, die laatste loodjes zijn toch écht vreselijk, als in: zenuwslopend, maar ook omdat je niet meer zoveel kan en mag (in ieder geval, ík niet)
Dat geloof ik graag!!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:34 schreef RockabeIIa het volgende:Morretje, van harte gefeliciteerd!
Baldria, kop opKomt goed, en over een tijdje denk je 'waar heb ik me toen zo druk over gemaakt?' Echt waar!
Een ruggenprik is niet (altijd) zaligmakend, hè? Dat proef ik hier wel vaak, maar niet iedereen kan er bijvoorbeeld lekker op slapen. Ik heb het vermoeden dat de ruggenprik bij mij zo weinig deed omdat het inleiden héél heftig was. Ik weet niet of ik de bevalling een volgende keer weer bij ruim een week overtijd in zou laten leiden. Waarschijnlijk wel, omdat de risico's voor de baby nu eenmaal groter worden naarmate de tijd verstrijkt, maar ik had toch wel een behoorlijk helse bevalling.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:45 schreef pessie het volgende:
Morretje van harte gefeliciteerd met je dochter!![]()
![]()
![]()
Wat betreft inleiden met 37 weken. Als het heel heftig zou kunnen zijn kun je dan op voorhand vragen om een ruggeprik? Denk dat dat ook voor veel artsen de voorkeur heeft. Ze snijden je niet zo graag open volgens mij... Maar dit is meer een "what if..." -scenario hoor, zoals gezegd ik weet er echt helemaal niets van. Ik ben benieuwd wat je woensdag gaat horen! Sterkte in ieder geval!
Ik denk zelf niet dat een ruggeprik zaligmakend is. Er zitten ook risico's aan. Ikzelf wil thuisbevallen dus heb ik sowieso geen keuze wat betreft pijnstilling. Maar er is ook een ruggeprik nodig bij een keizersnede, en aangezien vrouwen sneller herstellen van een vaginale bevalling kan ik me voorstellen dat je die ruggeprik er sowieso inzet. Zoals gezegd, ik weet er helemaal niets van. Ik hoop echt te horen hoe de artsen dit gaan aanpakken, klinkt nieuwsgierig dat weet ik, terwijl het voor de vrouw die dit moet ondergaan alleen maar superrot is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
Een ruggenprik is niet (altijd) zaligmakend, hè? Dat proef ik hier wel vaak, maar niet iedereen kan er bijvoorbeeld lekker op slapen. Ik heb het vermoeden dat de ruggenprik bij mij zo weinig deed omdat het inleiden héél heftig was. Ik weet niet of ik de bevalling een volgende keer weer bij ruim een week overtijd in zou laten leiden. Waarschijnlijk wel, omdat de risico's voor de baby nu eenmaal groter worden naarmate de tijd verstrijkt, maar ik had toch wel een behoorlijk helse bevalling.
Mwoa, dat valt me nog wel tegen moet ik zeggen..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:30 schreef Ingetje79 het volgende:
Isabel![]()
Schitterende naam Mor.
Nogmaals gefeliciteerd en heeeeel veel geluk.
Hoest nu verder met je? Ben je beetje mobiel?
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:50 schreef oh-oh het volgende:
Met de buikfoto's is het me ook gelukt dus het komt vast wel goed
Auwiequote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:52 schreef Morretje het volgende:
[..]
Mwoa, dat valt me nog wel tegen moet ik zeggen..Hoop dat het morgen al beter is. Ben een beetje uitgescheurd zei ze, geen spierweefsel, 4 hechtingen geloof ik. Maar ongemakkelijk
is het wel.
Dan morgenquote:
quote:
Voor de kerst toch nog wel????quote:
Neem jij nu de honeurs van Qwea waar en vraag je om een foto van dr hechtingen????quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:53 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Auwie![]()
Gewoon lekker rustig aan en je een beetje laten vertroetelen terwijl je met Isabel tuttelt![]()
En eh....FOTOOOOOOOOOOOOOO
Nee dank je...als Q ooit een kind krijg vraag ik daar zeker om.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Neem jij nu de honeurs van Qwea waar en vraag je om een foto van dr hechtingen????
Ing toch![]()
jij zit hoe dan ook vaak in de buurt!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:31 schreef nokwanda het volgende:Isabel, leuk!!!
Het lijkt idd een klein beetje op wat ik in mijn hoofd had vandeweek.
Tijdens 't feest? Veel te veel herrie wat mij betreft. Rond 8 uur 's avonds komen mijn schoonouders het ophalen en dan blijft het daar logeren en halen we het de volgende ochtend op, dat is het plan nú, als het met de baby en de moeder gewoon lekker gaat.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:30 schreef Ticootje het volgende:
Baldria, al gedacht aan je kindje gewoon meenemen? Lekker in een doek bij je?
Met zo iemand hebben wij ervaring. Ik kan je garanderen dat zoiets blijft hangen... althans bij mij toch. Ik word er nog steeds lastig om als ik eraan denk.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:11 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja Baldria, je kan op de dag zelf gelukkig nog gewoon beslissen als het toch niet goed voelt.
Iemand als ik? Ik snap je ff niet...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:12 schreef leonieke het volgende:
[..]
Met zo iemand hebben wij ervaring. Ik kan je garanderen dat zoiets blijft hangen... althans bij mij toch. Ik word er nog steeds lastig om als ik eraan denk.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:12 schreef leonieke het volgende:
[..]
Met zo iemand hebben wij ervaring. Ik kan je garanderen dat zoiets blijft hangen... althans bij mij toch. Ik word er nog steeds lastig om als ik eraan denk.
Mijn schoonbroer en schoonzus hebben ons dit 'gelapt' op ons feest.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Iemand als ik? Ik snap je ff niet...
Als je een oppas hebt, heb je een oppas. Hadden ze ons op voorhand gezegd: mijn ouders komen enkel naar de receptie en nemen de kleine dan mee naar huis en zullen er de rest van de avond op letten: no problem. Maar eerst niets zeggen en dan toch je plan uitvoeren (want blijkbaar wilden ze het al de hele tijd zo uitvoeren) vind ik echt belachelijk.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:18 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap niet dat je daar geen begrip voor kunt opbrengen... sorry.
Hun dochter was ondertussen al meer dan 4 maanden, kreeg geen borstvoeding meer, moeder ging al terug werken. En er is toch niets verkeerd met gewoon eerlijk zijn tegen de mensen die jou uitnodigen? Hadden ze dat op voorhand gezegd, was er overal mee rekening gehouden, maar gewoon vertrekken tijdens een feest zonder iemand iets te zeggen en dan een uur later met maar 2 van de 4 mensen terugkomen? Nah... dat doe je in mijn ogen niet, ook niet met een baby.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:23 schreef Pvoesss het volgende:
Maar een kindje is zo belangrijk in iemands leven dan is het toch altijd prima als die voorgaan?
Bij mij wel. Zeker als ze pasgeboren zijn
Dat is het ook. Maar er zijn genoeg mensen die 5 weken na de geboorte bewust een avondje met elkaar (zonder baby) plannen. En zo zie ik het ook op dit moment. Het iets waar we doorheen moeten. 5 weken daarna ga ik ook weer aan het werk en dan zal ik het ook moeten missen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:00 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind dat echt een gewaagd plan.. na een half uur ben je het zat en mis je de kleine denk ik
Tja, het is wel mijn zus. En misschien is het onwijs naïef om te denken dat dat belangrijker is dan een kindje (en moeder!) van pakweg 5 weken oud, maar ik zou het mijzelf niet kunnen vergeven als ik de helft van haar dag mis!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:35 schreef Lishe het volgende:
Baldria, misschien kun je de belangrijke momenten overdag aanwezig zijn? De huwelijksvoltrekking? En als het goed gaat blijf je, gaat het niet dan ga je naar huis.
Nieuwe moeders, gefeliciteerd. Wat is Isabel een prachtige naam!
In alle eerlijkheid: ik vind het ook heel naïef. Je weet niet wat voor kind je gaat krijgen, wat voor gevoel je daarbij krijgt en welke praktische rompslomp erbij komt kijken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:40 schreef Baldria het volgende:
[..]
Tja, het is wel mijn zus. En misschien is het onwijs naïef om te denken dat dat belangrijker is dan een kindje (en moeder!) van pakweg 5 weken oud, maar ik zou het mijzelf niet kunnen vergeven als ik de helft van haar dag mis!
We zitten hier ook gewoon vol spanning te wachten op die foto van verse beeb!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:54 schreef leonieke het volgende:
Maar heel de discussie hoort hier eigenlijk niet thuis, dus laten we maar weer overgaan naar de orde van de dag[/sub]
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:02 schreef Baldria het volgende:
Nou ja, ik moet natuurlijk niet vergeten dat ik het niet alleen hoef te doen en mijn man al gewoon heeft gezegd dat hij het vooral gaat doen die dag en dat ik lekker mag genieten van de bruiloft.
Helemaal akkoordquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:02 schreef flugeltje het volgende:
Ik denk dat het met name ook ligt aan de voorzienbaarheid van sommige dingen. Als je vooraf al het gevoel hebt dat het 'zou kunnen' dat je het kort gaat houden geef je dat gewoon aan bij de gastheer/gastvrouw. Ik denk dat er dan niemand zal zijn die er een probleem van maakt. Als ik Leonieke goed begrijp was daar gewoon sprake van ongezien wegglippen en vervolgens met minder mensen terugkomen waardoor de belangrijkste tafel 2 lege plekken had. Als je dan achteraf ook nog te horen krijgt dat dit steeds het plan is geweest terwijl het bruidspaar voorgehouden werd externe oppas te hebben kan ik me voorstellen dat het vrij lullig overkomt... Als schoonzus halverwege de dag zelf vertrokken was omdat het echt niet ging denk ik dat er meer begrip zou zijn. Een onverwachte iets oogst dan wat meer begrip dan een geplande, maar niet vertelde, wending.
Zoals zo vaak valt en staat alles met goede communicatie....
Ik zou zelf niet naar een feestje gaan waar er gerookt wordt. Maar hier in België is het eigenlijk al best uitzonderlijk dat er binnen nog gerookt wordt. Enkel cafés waar er geen eten gegeven wordt en naar zo'n feestje zou ik Thomas niet meenemen. Dan zou ik vragen aan mijn schoonouders of we Thomas 's avonds mogen brengen (ze zouden niets liever hebben trouwensquote:Ik weet zelf ook nog niet hoe ik met dit soort situaties om zal gaan straks. Grote evenementen hebben we niet meer gepland staan voor na de geboorte, dus een echte testcase heb ik pas later. Wel heb ik moeite met vragen als; Ga ik naar een feestje waar gerookt wordt? Hoe snel kunnen we bij m'n schoonmoeder in Zeeland gaan logeren om Willem ook daar aan iedereen voor te stellen?
En dat 'niet meer spontaan uit eten' valt nog vrij goed mee, hoorquote:Zouden we eventueel in september nog een weekje met de tent wegkunnen of werkt dat niet met baby? Komt er eigenlijk wel op neer dat ik geen flauw idee heb wat voor wissel Willem op ons leven gaat trekken. Tastbaarder dan 'niet meer uitslapen' of 'niet meer spontaan uit eten' kom ik op dit moment nog niet. De praktijk zal het gaan leren gok ik...
Om die reden heb ik bijvoorbeeld een tripje naar Toronto in augustus afgezegd. Ivan is dan al 9 maanden oud, maar ik wist tevoren niet of ik hem mee zou kunnen nemen, of ik nog borstvoeding zou geven, hoe ik mezelf eronder zou voelen, of het praktisch te regelen was voor mijn lief (we hebben ook een hond die wel eens eruit moet als Ivan slaapt, bijvoorbeeld). Ik ben er nu heel blij om dat ik dat tripje heb afgezegd. Ik vind het wel best zo.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:02 schreef flugeltje het volgende:
Ik weet zelf ook nog niet hoe ik met dit soort situaties om zal gaan straks. Grote evenementen hebben we niet meer gepland staan voor na de geboorte, dus een echte testcase heb ik pas later. Wel heb ik moeite met vragen als; Ga ik naar een feestje waar gerookt wordt? Hoe snel kunnen we bij m'n schoonmoeder in Zeeland gaan logeren om Willem ook daar aan iedereen voor te stellen? Zouden we eventueel in september nog een weekje met de tent wegkunnen of werkt dat niet met baby? Komt er eigenlijk wel op neer dat ik geen flauw idee heb wat voor wissel Willem op ons leven gaat trekken. Tastbaarder dan 'niet meer uitslapen' of 'niet meer spontaan uit eten' kom ik op dit moment nog niet. De praktijk zal het gaan leren gok ik...
Dat is zeker zo, vermits je geen baby hebt die midden in het restaurant gaat krijsen. Ivan gaat al een tijdje elke avond om 19:00 uur naar bed. Dat is heel fijn maar ook wel lastig. Uit eten gaan met hem is er niet meer bij. We zullen toch echt een oppas moeten regelen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:15 schreef leonieke het volgende:
En dat 'niet meer spontaan uit eten' valt nog vrij goed mee, hoorDonderdagavond was er een vergadering op het werk. Thomas dus mee. En na de vergadering hebben we beslist om nog iets te gaan eten. Is heel goed meegevallen
Hoe vlugger na de geboorte hoe makkelijker het ging, vond ik. Nu begint Thomas al een tijdje wakker te zijn als hij gegeten heeft. In het begin was het letterlijk: eten, verversen, slapen. Kan je vrij makkelijk iets gaan eten
Zelfs al zou het zo gebeurd zijn, dan zou ik het nog niet fijn gevonden hebben. Er is helemaal niets verkeerd met de mensen die je uitgenodigd hebben in te lichten. Maar ik zou het zelf ook gewoon niet doen. Op dit punt denken we volgens mij gewoon helemaal andersquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
Maar Leonieke, het klinkt mij vooral in de oren alsof je hen allerlei intenties in de schoenen schuift waar je geen zekerheid over hebt. En is het nou echt zo erg als mensen hun plan aanpassen? Ik kan me wel voorstellen hoe dat gaat, hoor. Je regelt een oppas, gaat op pad, hebt er toch niet zo'n goed gevoel bij, praat er met je ouders over, die zeggen dan iets als 'dan nemen wij hem/haar toch zometeen lekker mee?', dat klinkt dan heel verleidelijk, ineens wordt het kind vervelend, de grootouders nemen het maar vast mee en dan zit je ineens met twee lege plekken.
Wat je laatste opmerking betreft: ik ben en was heel nuchter, maar het moederschap heeft die nuchterheid voor mij wel op z'n kop gezet. Denk maar aan jezelf en de borstvoeding. Jij had een vooropgezet plan om te stoppen met de borstvoeding als je weer ging werken, maar nu kun je het toch niet over je hart verkrijgen. Ik had dat ook. Ik probeer temidden van dat moedergevoelensgeweld echt wel nuchter te blijven, maar het is niet altijd even makkelijk.quote:Ik zeg natuurlijk maar wat, maar wat ik bedoel te zeggen is dat je niet bij voorbaat het slechtste van mensen hoeft te denken. Ik kom uit een familie waarbij het het belangrijkst is dat iedereen zich op zijn gemak voelt en doet waar hij/zij zelf het beste gevoel bij hebt. Heb je geen zin in een galajurk? Dan trek je geen galajurk aan. Blijf je liever thuis? Blijf je toch lekker thuis. Verander je van gedachten? Ook goed. Leven en laten leven. Die houding scheelt je ook een hoop wrok. [quote]
Als je naar een verjaardagsfeest ofzo moet, misschien wel, maar toch niet op het huwelijk van je broer/schoonbroer?![]()
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:24 schreef flugeltje het volgende:
Vallen eindelijk de vragen en onzekerheden weg van 'vind ik wel een lieve lief?' 'Zal ik ooit mama worden?' etc etc Staat er gewoon een hele nieuwe rits onzekerheden voor je klaar...
Ik ben iemand die heel erg graag heel goed voorbereid in elk avontuur stapt. (kreeg vroeger ook altijd de paspoorten van reisgenoten al mee enzo) maar dit avontuur valt echt niet te plannen heb ik de afgelopen jaren geleerd. Ik heb dus besloten een ietwat relaxte moeder te gaan worden en wel te zien als het zover is. Met veul liefde en volle tieten én borstcompressenkom je volgens mij al een heel end
En ook dit kan ik beamen. Iemand zei me onlangs dat het leek alsof Thomas al 6 maand was ofzo (omdat mijn man en ik allebei op zo'n manier met hem omgaan). Vond ik eigenlijk een heel leuk complimentquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Hear hear, flugeltje. Ik ben een echte controlfreak, maar het gaat me goed af. Ik vind mezelf een relaxte moeder en Ivan is een relaxt kind. Ik laat hem zelfs knoeien met eten, dat is voor mij een hele overwinning! En het zijn van een controlfreak heeft ook een positieve kant: de luiertas is altijd goed ingepakt en georganiseerd.
Nog van harte gefeliciteerd met je mooie meisje!quote:Op maandag 17 mei 2010 17:41 schreef draculettetje het volgende:
even zonder bij te lezen,
Voor diegene die niet helemaal het bericht van vamp hebben begrepen,
ik kom onze kleine meid even voorstellen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zaterdagavond 15 mei om 21.28 geboren, ze woog 3285 gram en is 49 cm lang
Ik ga haar naam verder niet online gebruiken, vandaar nu er even een spatie tussen:
Ze heet Lis zie maar zal haar afkorten las lis of nog mini draak!
Verhaal volgt nog nu lekker bijkomen, ging allemaal wat te snel en heb aardig wat hechtingen.
tot gauw
Dan moet je geen Martijn in huis hebben...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Hear hear, flugeltje. Ik ben een echte controlfreak, maar het gaat me goed af. Ik vind mezelf een relaxte moeder en Ivan is een relaxt kind. Ik laat hem zelfs knoeien met eten, dat is voor mij een hele overwinning! En het zijn van een controlfreak heeft ook een positieve kant: de luiertas is altijd goed ingepakt en georganiseerd.
quote:
ze is idd prachtig! Goed geknutseld!! Jij ook nog gefeliciteerd Ravage!!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:15 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Oooooooh![]()
Ze is prachtig![]()
Jij ook nog van harte!
Vrij herkenbaar he...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:39 schreef Ciscostar het volgende:
@flugel: zowel ik als manlief moesten even hardop lachen om het Martijn/chaotische man / willem met een pieper verhaal
Wat een mooi klein meisje!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:15 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Oooooooh![]()
Ze is prachtig![]()
Jij ook nog van harte!
Ik vind dat je naar Toronto had moeten gaan.. Ik wil wel oppassen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Om die reden heb ik bijvoorbeeld een tripje naar Toronto in augustus afgezegd. Ivan is dan al 9 maanden oud, maar ik wist tevoren niet of ik hem mee zou kunnen nemen, of ik nog borstvoeding zou geven, hoe ik mezelf eronder zou voelen, of het praktisch te regelen was voor mijn lief (we hebben ook een hond die wel eens eruit moet als Ivan slaapt, bijvoorbeeld). Ik ben er nu heel blij om dat ik dat tripje heb afgezegd. Ik vind het wel best zo.
We gaan over een paar weken voor het eerst met Ivan op vakantie - hij is dan 6 maanden oud - en dat is voor ons ook heel spannend. We zitten niet in een tent, maar hoe zal hij slapen in een vreemde omgeving in een campingbedje als hij ineens bij ons op de kamer ligt? Blijft hij dan doorslapen? Heeft hij niet erg last van de warmte? Hoe trekt hij de autorit er naartoe? We komen toch niet in de file? Ach ja sommige dingen moet je gewoon proberen. En als ik wel naar Toronto was gegaan was ik er ook wel overheen gekomen.
oh ja dat zien we inderdaad nog wel een keer gebeurenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:48 schreef flugeltje het volgende:
Ze is mooi
Nogmaals van harte
[..]
Vrij herkenbaar he...
Zonder gekheid, we weten allebei dat het hem een keer gaat gebeuren dat ie Willem ergens vergeet... Vandaar ook de draagdoeken, wat aan hem vastzit kan niet vergeten worden
En kan iemand m'n tetten vertellen dat ze pas over een week of 10 melk hoeven geven? Met dit weer wil ik wel graag m'n dunne shirtjes kunnen dragen...![]()
Ow hier ook al wel 2 mnd last van,heb van die koffiepads van de Hema,de ellende is alleen dat ik geen borstvoeding ga geven dus ik heb heel die melk niet nodig heb ik ze al tig keer verteldquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:48 schreef flugeltje het volgende:
En kan iemand m'n tetten vertellen dat ze pas over een week of 10 melk hoeven geven? Met dit weer wil ik wel graag m'n dunne shirtjes kunnen dragen...![]()
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:09 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Wij hebben net ff een andere auto gekocht!! Onze oude is echt op dus we hebben nu een grote gezinswagen... Bah wat worden we burgelijk
Die hebben wij ook. Lekker grote kofferruimte,wel nodig met 2 kinderwagens soms.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:15 schreef leonieke het volgende:
[..]
![]()
Dat heb ik ook gezegd tegen mijn man toen we net voor de geboorte onze grote gezinswagen hadden gekochtWeg met de driedeurs Golf, hier komt de Skoda Octavia
![]()
(en wat naar voor julliemaar wij zijn ook zo ingesteld dat ons kind heel erg belangrijk is, maar niet voor alles op de eerste plaats kan komen en een avondje bij de oppas hoort er daarom idd bij)
Waarom ben je zo onzeker dat het niet lukt dan? Ikzelf gebruik medicijnen waardoor ik geen borstvoedig mag geven vond het eerst wel heel jammer maar heb me er maar bij neergelegd.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:29 schreef pessie het volgende:
En Guess, ik wil graag dat melken van je overnemen! Ik ben nu zo onzeker of borstvoeding wel gaat lukken. Ondanks alle voorbereidingen die ik getroffen heb blijft de onzekerheid of het wel gaat lukken.
dekentje.. dekbedje wordt afgeraden ivm warmte stuwing enz.. (wiegendood)quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:47 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Isabel wat een mooie baby! Gefeliciteerd papa en mama! Geniet ervan.
Flugeltje, veel plezier op de mei markt, gaan wij normaal ook heen maar wij moeten vanavond CL kijken.
En dames hoe zijn jullie deze lekkere warme dag doorgekomen?
Even een vraagje, hebben jullie een dekbedje of een dekentje voor in het bedje? Ik hoor namelijk overal andere antwoorden.
Jammer dat je daarom geen borstvoeding mag geven. Mijn moeder heeft 1 keer 6 weken borstvoeding kunnen geven en daarna stopte het, bij de overige 6 kwam er überhaupt niets op gang. Ben dus bang dat er bij mij ook niets op gang komt. Heb wel kraamzorg met bv-certificaat en lactatiekundige ingeschakeld, maar ik blijf het spannend vinden. Vooral omdat mn borsten weer flink gekrompen lijken en er dus helemaal geen melk uit mij komt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:09 schreef Guess. het volgende:
[..]
Waarom ben je zo onzeker dat het niet lukt dan? Ikzelf gebruik medicijnen waardoor ik geen borstvoedig mag geven vond het eerst wel heel jammer maar heb me er maar bij neergelegd.
Hier gewoon een dekentje,een dekbedje mag toch niet?
Dat je moeder het niet kon wil natuulijk niet zeggen dat jij het ook niet kan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Jammer dat je daarom geen borstvoeding mag geven. Mijn moeder heeft 1 keer 6 weken borstvoeding kunnen geven en daarna stopte het, bij de overige 6 kwam er überhaupt niets op gang. Ben dus bang dat er bij mij ook niets op gang komt. Heb wel kraamzorg met bv-certificaat en lactatiekundige ingeschakeld, maar ik blijf het spannend vinden. Vooral omdat mn borsten weer flink gekrompen lijken en er dus helemaal geen melk uit mij komt.
En manlief heeft de lades bijna afmoeten daarna alleen nog even geverfd!
Miss Etam positie heeft ook altijd veel leuke en lekker zittende dingen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik was al even opzoek naar een lekkere strakke band voor om mn buik, tegen het gekke zwiebelige gevoel. Dat het een beetje bij elkaar wordt gehouden zeg maar, maar zo'n band voor onder je kleding kost bij de prenatal gewoon 38 euro... dikke vinger dus dat ik dat ga kopen..
Nu heb ik bij de HEMA maar een corrigerend hemdje gehaald, gewoon in de grootste maat, want het hoeft niet te corrigeren, maar gewoon lekker strak te zitten... Dat zit me toch lekker! Echt heerlijk. En dat voor 19 euro.
Ik kan die twee werkelijk niet van elkaar scheiden, het zijn van elkaars geliefde en het ouderschap. Het een komt niet voor het ander, het is allebei belangrijk voor me. Dat we nog niet met z'n tweeën op pad zijn geweest betekent niet dat mijn relatie niet belangrijk is voor me. We hebben juist zoveel quality time met elkaar als Ivan erbij is.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:29 schreef pessie het volgende:
En 1× in de 2 maanden je kindje een avondje bij de oppas laten vind ikzelf belangrijk voor je relatie. Je bent in eerste instanties partners van elkaar, daarna ouders. Quality time is dan gewoon belangrijk.
Woon je in Toronto?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:35 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik vind dat je naar Toronto had moeten gaan.. Ik wil wel oppassen.En kind onder 2 jaar kost 'maar' 10%. Jij, de hele dag leuke dingen doen, en ik heb ook wat te doen... Heb een GEWELDIGE tuin dan...
Maar goed...
Wat is ze mooi! Leuke naam ook.quote:
Ik woon net buiten Torontoquote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
Woon je in Toronto?Nu ga ik weer twijfelen. Ik ben nog nooit buiten Europa geweest dus het zou een geweldig tripje zijn. Misschien Ivan en lief toch gewoon op sleeptouw nemen en de vlucht alsnog boeken? Ivan die trekt het allemaal wel. Hmm. Ik ga het hier nog maar eens in de groep gooien.
Ik heb ook geen lekkages gehad tijdens de zwangerschap en in de kraamweek heb ik zelfs geen last van stuwing gehad. De kraamverzorgster bleef maar aan me vragen of m'n borsten al waren 'volgelopen' en ik had geen flauw benul wat ze bedoelde. Ik heb er zelfs lange tijd aan getwijfeld of er überhaupt melk uitkwam!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat je moeder het niet kon wil natuulijk niet zeggen dat jij het ook niet kan.
Bij mij is er tijdens de zwangerschap ook geen melk uitgekomen hoor. En nu geef ik al 5 maanden weer.
En veel groter waren ze ook niet.
artsen vinden de aandoening belangrijk en dat is hun specialisme, voor hen is BV helemaal niet zo belangrijkquote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:09 schreef Pvoesss het volgende:
Klopt ja. en vaak denken artsen dat iets niet kan maar kan het wel degelijk.
Nou, dat wilde ik ook zeggen. Ik denk ook helemaal niet in de eerste en in de tweede plaats, en als ik dan zou moeten kiezen dan ben ik nu in de eerste plaats ouder omdat Lieuwe mij veel intensiever nodig heeft dan mijn man. Dat wil overigens niet zeggen dat onze relatie daar onder te lijden heeft: die was goed en is goed, of nog beter geworden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan die twee werkelijk niet van elkaar scheiden, het zijn van elkaars geliefde en het ouderschap. Het een komt niet voor het ander, het is allebei belangrijk voor me. Dat we nog niet met z'n tweeën op pad zijn geweest betekent niet dat mijn relatie niet belangrijk is voor me. We hebben juist zoveel quality time met elkaar als Ivan erbij is.
[..]
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:55 schreef Ticootje het volgende:
Jen is 1x uit logeren geweest, omdat qualitytime.... Niemand vond het leuk...
Je brengt precies onder woorden wat ik dachtquote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:58 schreef Basboussa het volgende:
Pessie, ik heb na bijna anderhalf jaar nog nooit een oppas geregeld voor iets. Met onze relatie zit het wel snor, maar 'quality time' hoeft niet meteen te betekenen dat je het huis uitmoet, of dat het kind er niet bij kan zijn. Gezellig samen een filmpje kijken op de bank, of samen koken, of wandelen en praten over de dingen des levens, dat doen wij regelmatig, en we zorgen dan voornamelijk dat het niet altijd over de kleine gaat, ook al is ze altijd binnen handbereik (om het zo maar te zeggen). Het gaat er denk ik voornamelijk over dat je nog aan je relatie blijft werken en oog hebt voor de ander en zijn/haar behoeftes/dromen/ideeen etc. Daarvoor hoef ik gelukkig niet de deur uit, juist niet, want dan zou ik juist de hele avond over de kleine praten en tsjekken of 'ze het nog wel doet'.
Reken maar dat mijn ouders dat niet konden de volgende morgen.. Die hadden de hele nacht opgezeten. Jen had de hele tijd gehuild. Ik heb de hele tijd gezeurd of het wel allemaal nodig was en ik vond er geen kont aan, en M. was mijn gezeur zat en vond dat hij recht had op een avond alleen.... Gezellig man, goed voor je relatie ook..quote:
Het verbaast mij altijd zo dat eens in de zoveel tijd met z'n tweetjes ertussenuit gezien wordt als dé remedie tegen een relatiecrisis.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:58 schreef Basboussa het volgende:
Pessie, ik heb na bijna anderhalf jaar nog nooit een oppas geregeld voor iets. Met onze relatie zit het wel snor, maar 'quality time' hoeft niet meteen te betekenen dat je het huis uitmoet, of dat het kind er niet bij kan zijn. Gezellig samen een filmpje kijken op de bank, of samen koken, of wandelen en praten over de dingen des levens, dat doen wij regelmatig, en we zorgen dan voornamelijk dat het niet altijd over de kleine gaat, ook al is ze altijd binnen handbereik (om het zo maar te zeggen). Het gaat er denk ik voornamelijk over dat je nog aan je relatie blijft werken en oog hebt voor de ander en zijn/haar behoeftes/dromen/ideeen etc. Daarvoor hoef ik gelukkig niet de deur uit, juist niet, want dan zou ik juist de hele avond over de kleine praten en tsjekken of 'ze het nog wel doet'.
Herkenbaar!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vond ik de eerste periode best zwaar en betekende 'werken aan de relatie' vooral 'elkaar niet proberen af te bekken bij een nachtelijke voeding/verschoning'.
Dat laatste! Dat is iets wat we nu al bespreken met elkaar om heel hard ons best te doen om dát niet te doenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het verbaast mij altijd zo dat eens in de zoveel tijd met z'n tweetjes ertussenuit gezien wordt als dé remedie tegen een relatiecrisis.
Over het algemeen vind ik cursussen vrij suf, maar ik heb eens gelezen over een cursus voor aanstaande ouders waarin verwachtingen over het ouderschap worden besproken. Eén opdracht vond ik heel goed. De aanstaande ouders moesten een beschrijving geven van een typische dag in hun leven en hoeveel tijd ze aan verschillende zaken besteedden. Daarna kregen ze de opdracht om de tijd die een baby kost in die dag op te nemen en te beslissen welke dingen ze zouden laten vervallen, uitbesteden, efficiënter inrichten en herverdelen. Ik vond die opdracht zo goed omdat ik denk dat dat juist een van de moeilijkste dingen is in een relatie als er net een kleine bij gekomen is, het vinden van een nieuw ritme, het bijstellen van je verwachtingen en het bespreken van onvrede met eventueel scheefgegroeide verhoudingen.
Overigens vond ik de eerste periode best zwaar en betekende 'werken aan de relatie' vooral 'elkaar niet proberen af te bekken bij een nachtelijke voeding/verschoning'.
Tijdens heel mijn zwangerschap zijn mijn borsten helemaal niet veranderd (ik droeg tijdens mijn bevalling nog dezelfde bh als voor mijn bevalling) en er is geen druppel melk uitgekomen tijdens heel mijn zwangerschap. Heb me helemaal niet voorbereid op het geven van borstvoeding (mijn man heeft de brochures rond borstvoeding op zondag meegebracht naar het ziekenhuis toen ik op vrijdag bevallen was) en toch dronk Thomas 45minuten na de bevalling al aan de borst.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Jammer dat je daarom geen borstvoeding mag geven. Mijn moeder heeft 1 keer 6 weken borstvoeding kunnen geven en daarna stopte het, bij de overige 6 kwam er überhaupt niets op gang. Ben dus bang dat er bij mij ook niets op gang komt. Heb wel kraamzorg met bv-certificaat en lactatiekundige ingeschakeld, maar ik blijf het spannend vinden. Vooral omdat mn borsten weer flink gekrompen lijken en er dus helemaal geen melk uit mij komt.
En manlief heeft de lades bijna afmoeten daarna alleen nog even geverfd!
Ik heb het hier nog gezegd héquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die hebben wij ook. Lekker grote kofferruimte,wel nodig met 2 kinderwagens soms.
Ja, dat dus! En het feit dat ik de deur uit zou gaan, zonder kind, maakt me niet minder moeder, dus die zorgen etc. nemen voor mij dan opeens exponentieel toequote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Maar ten alle tijden ben ik Huup en die heeft nu eenmaal gewoon én een partner én een kind. En dus ben ik beiden, partner én moeder. En niet in de eerste plaats partner en daarna pas moeder.
quote:
Ja, er zou iemand een slotje op moeten zettenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:54 schreef Basboussa het volgende:
Klinkt als een zeer bijzondere gebeurtenis, en fijn dat er zo meegedacht wordt, not
Maar moest toch wel even lachen om:
[..]
Ik heb al een kindje uit mijn vorige relatie. Dat ging en gaat prima met mijn nieuwe vriend..quote:Op zondag 23 mei 2010 07:00 schreef Guess. het volgende:
Daffodil31LE ,dat klinkt idd als een baggertent,niet leuk![]()
Wat ik me afvraag,jullie schrijven over jullie relatie als de kleine er eenmaal is maar hoe is/was ie tijdens de zwangerschap?Hoe reageren de (toekomstige) papa's.Mijn man was is het begin heel blij en vond het helemaal leuk maar hoe dichter bij het komt hoe benauwder die het krijgt eigenlijjk en weet zich er weinig raad mee Erg prettig dus NOT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Beste Babyinfo lid,
Misschien is je baby al geboren,maar waarschijnlijker is het dat je aan het genieten bent van de laatste weken met z'n tweeën (of met je al bestaande gezin).
quote:Op zondag 23 mei 2010 11:09 schreef Baldria het volgende:
In de mailbox:
[..]
Ja, genieten, laten we het zo noemen.
Ik ben al vaak gebeld door broer/zus/ouders... Heb gisteren maar vertelt dat we echt "meteen" bellen zodra het geboren is, dat we ze heus niet vergeten.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:21 schreef Soneal het volgende:
[..]
![]()
Het wordt idd vervelend zodra je over de uitgerekende datum gaat, zelfs als je het zelf nog niet zo probleem vindt dan word je wel gek van al die mensen die bellen om te vragen of de baby er nog niet is...
Want uiteraard zou je het hen niet vertellen als de baby er al wel was
Maar toch wel van het feit dat ze nog IN je buik zit en daar lekker aanwezig is?quote:Op zondag 23 mei 2010 11:09 schreef Baldria het volgende:
In de mailbox:
[..]
Ja, genieten, laten we het zo noemen.
Nope, ook dat vind ik nu maar vervelend.maar ik kan mij wel voorstellen dat als het straks geboren is, dat je dat kan missen Het doet allemaal zo'n pijn als het beweegt, maagzuur. Het zit gewoon te krap nu. Mijn huid doet ook gewoon ongelooflijk veel pijn en voel het "scheuren" als het beweegt.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:26 schreef Morretje het volgende:
[..]
Maar toch wel van het feit dat ze nog IN je buik zit en daar lekker aanwezig is?![]()
(Dat vond ik heel gek, de eerste ochtend mezelf omdraaien en niet geplokt worden van binnen)
Ik heb het toch tegen één iemand eens gezegdquote:Op zondag 23 mei 2010 11:21 schreef Soneal het volgende:
[..]
![]()
Het wordt idd vervelend zodra je over de uitgerekende datum gaat, zelfs als je het zelf nog niet zo probleem vindt dan word je wel gek van al die mensen die bellen om te vragen of de baby er nog niet is...
Want uiteraard zou je het hen niet vertellen als de baby er al wel was
Briljante foto Fluugs!quote:Op zondag 23 mei 2010 13:38 schreef flugeltje het volgende:
En zo ben je de zere heupjes weer vergeten...
Lazy Sunday Afternoon
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 mei 2010 13:38 schreef flugeltje het volgende:
Lazy Sunday Afternoon
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 mei 2010 13:38 schreef flugeltje het volgende:
Lazy Sunday Afternoon
[ afbeelding ]
Wilde ik in eerste instantie ook vragenquote:Op zondag 23 mei 2010 19:51 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Pessie, had m nog niet gehoord moest echt heel hard lachen om je opmerking!
Ik krijg nu al vragen of er dan ook nog meer kinderen komen nu we straks zo'n grote auto hebben maar eerst deze er maar eens uit!
Huh? Mag je in NL dan niet zelf beslissen of je een dergelijke operatie wilt? Ikzelf zou voordat mn man 35 is hem niet bij de uroloog willen zien, maar wat raar dat de huisarts dat voor jullie beslist...quote:Op zondag 23 mei 2010 22:04 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Ik zeg nooit nooit maar eerst deze maar eens eruut! We hebben eigenlijk al wel besloten dat we het hierbij laten en nu het 2e ongelukje vond ik dat manlief er wel een knuppie in mag gaan leggen..
Maar onze huisarts heeft ons naar huis gestuurd en wil ons over 6 jaar pas doorsturen daarvoor als manlief de leeftijd van 35 bereikt heeft!
Hidradenitis?quote:Op maandag 24 mei 2010 08:54 schreef Pvoesss het volgende:
Nee ik heb gister en eergister juist heek weinig gedronken.. wat dan weer erg slecht is maar ik heb een ontsteking in mijn lies dus ik loop liever niet steeds heen en weer naar de keuken![]()
offtopic; al eens aan deroofing of andere grote operatie gedacht? Bij mij hebben ze de huid uit beide liezen verwijderd en daarna nog een keer wat kleine plekjes, sindsdien is het rustig en na het stoppen met de pil op 2 mini-plekjes na zelfs helemaal niet meer teruggekomen. Check dit topic ook maar eens; Hidradenitis, ervaringen...quote:Op maandag 24 mei 2010 09:05 schreef Pvoesss het volgende:en ik kan niet echt nu naar de huisarts morgen pas.
maar ja dan kan het opengeklapt zijn dus lekker onsmakelijk weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |