Ik ben er ook wel een beetje klaar mee (en voorquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:17 schreef Baldria het volgende:
[..]
Dat Morretje voorpiept is even zo van, maar aan de andere kant: ik gun niemand hier om overtijd te lopen en al helemaal niet als het begint te rommelen. Want hoe erg je ook rekening houd met het feit dat het ook tot 42 weken kan duren, die laatste loodjes zijn toch écht vreselijk, als in: zenuwslopend, maar ook omdat je niet meer zoveel kan en mag (in ieder geval, ík niet)
Dat geloof ik graag!!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:34 schreef RockabeIIa het volgende:Morretje, van harte gefeliciteerd!
Baldria, kop opKomt goed, en over een tijdje denk je 'waar heb ik me toen zo druk over gemaakt?' Echt waar!
Een ruggenprik is niet (altijd) zaligmakend, hè? Dat proef ik hier wel vaak, maar niet iedereen kan er bijvoorbeeld lekker op slapen. Ik heb het vermoeden dat de ruggenprik bij mij zo weinig deed omdat het inleiden héél heftig was. Ik weet niet of ik de bevalling een volgende keer weer bij ruim een week overtijd in zou laten leiden. Waarschijnlijk wel, omdat de risico's voor de baby nu eenmaal groter worden naarmate de tijd verstrijkt, maar ik had toch wel een behoorlijk helse bevalling.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:45 schreef pessie het volgende:
Morretje van harte gefeliciteerd met je dochter!![]()
![]()
![]()
Wat betreft inleiden met 37 weken. Als het heel heftig zou kunnen zijn kun je dan op voorhand vragen om een ruggeprik? Denk dat dat ook voor veel artsen de voorkeur heeft. Ze snijden je niet zo graag open volgens mij... Maar dit is meer een "what if..." -scenario hoor, zoals gezegd ik weet er echt helemaal niets van. Ik ben benieuwd wat je woensdag gaat horen! Sterkte in ieder geval!
Ik denk zelf niet dat een ruggeprik zaligmakend is. Er zitten ook risico's aan. Ikzelf wil thuisbevallen dus heb ik sowieso geen keuze wat betreft pijnstilling. Maar er is ook een ruggeprik nodig bij een keizersnede, en aangezien vrouwen sneller herstellen van een vaginale bevalling kan ik me voorstellen dat je die ruggeprik er sowieso inzet. Zoals gezegd, ik weet er helemaal niets van. Ik hoop echt te horen hoe de artsen dit gaan aanpakken, klinkt nieuwsgierig dat weet ik, terwijl het voor de vrouw die dit moet ondergaan alleen maar superrot is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
Een ruggenprik is niet (altijd) zaligmakend, hè? Dat proef ik hier wel vaak, maar niet iedereen kan er bijvoorbeeld lekker op slapen. Ik heb het vermoeden dat de ruggenprik bij mij zo weinig deed omdat het inleiden héél heftig was. Ik weet niet of ik de bevalling een volgende keer weer bij ruim een week overtijd in zou laten leiden. Waarschijnlijk wel, omdat de risico's voor de baby nu eenmaal groter worden naarmate de tijd verstrijkt, maar ik had toch wel een behoorlijk helse bevalling.
Mwoa, dat valt me nog wel tegen moet ik zeggen..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:30 schreef Ingetje79 het volgende:
Isabel![]()
Schitterende naam Mor.
Nogmaals gefeliciteerd en heeeeel veel geluk.
Hoest nu verder met je? Ben je beetje mobiel?
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:50 schreef oh-oh het volgende:
Met de buikfoto's is het me ook gelukt dus het komt vast wel goed
Auwiequote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:52 schreef Morretje het volgende:
[..]
Mwoa, dat valt me nog wel tegen moet ik zeggen..Hoop dat het morgen al beter is. Ben een beetje uitgescheurd zei ze, geen spierweefsel, 4 hechtingen geloof ik. Maar ongemakkelijk
is het wel.
Dan morgenquote:
quote:
Voor de kerst toch nog wel????quote:
Neem jij nu de honeurs van Qwea waar en vraag je om een foto van dr hechtingen????quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:53 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Auwie![]()
Gewoon lekker rustig aan en je een beetje laten vertroetelen terwijl je met Isabel tuttelt![]()
En eh....FOTOOOOOOOOOOOOOO
Nee dank je...als Q ooit een kind krijg vraag ik daar zeker om.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Neem jij nu de honeurs van Qwea waar en vraag je om een foto van dr hechtingen????
Ing toch![]()
jij zit hoe dan ook vaak in de buurt!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:31 schreef nokwanda het volgende:Isabel, leuk!!!
Het lijkt idd een klein beetje op wat ik in mijn hoofd had vandeweek.
Tijdens 't feest? Veel te veel herrie wat mij betreft. Rond 8 uur 's avonds komen mijn schoonouders het ophalen en dan blijft het daar logeren en halen we het de volgende ochtend op, dat is het plan nú, als het met de baby en de moeder gewoon lekker gaat.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:30 schreef Ticootje het volgende:
Baldria, al gedacht aan je kindje gewoon meenemen? Lekker in een doek bij je?
Met zo iemand hebben wij ervaring. Ik kan je garanderen dat zoiets blijft hangen... althans bij mij toch. Ik word er nog steeds lastig om als ik eraan denk.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:11 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja Baldria, je kan op de dag zelf gelukkig nog gewoon beslissen als het toch niet goed voelt.
Iemand als ik? Ik snap je ff niet...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:12 schreef leonieke het volgende:
[..]
Met zo iemand hebben wij ervaring. Ik kan je garanderen dat zoiets blijft hangen... althans bij mij toch. Ik word er nog steeds lastig om als ik eraan denk.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:12 schreef leonieke het volgende:
[..]
Met zo iemand hebben wij ervaring. Ik kan je garanderen dat zoiets blijft hangen... althans bij mij toch. Ik word er nog steeds lastig om als ik eraan denk.
Mijn schoonbroer en schoonzus hebben ons dit 'gelapt' op ons feest.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Iemand als ik? Ik snap je ff niet...
Als je een oppas hebt, heb je een oppas. Hadden ze ons op voorhand gezegd: mijn ouders komen enkel naar de receptie en nemen de kleine dan mee naar huis en zullen er de rest van de avond op letten: no problem. Maar eerst niets zeggen en dan toch je plan uitvoeren (want blijkbaar wilden ze het al de hele tijd zo uitvoeren) vind ik echt belachelijk.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:18 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap niet dat je daar geen begrip voor kunt opbrengen... sorry.
Hun dochter was ondertussen al meer dan 4 maanden, kreeg geen borstvoeding meer, moeder ging al terug werken. En er is toch niets verkeerd met gewoon eerlijk zijn tegen de mensen die jou uitnodigen? Hadden ze dat op voorhand gezegd, was er overal mee rekening gehouden, maar gewoon vertrekken tijdens een feest zonder iemand iets te zeggen en dan een uur later met maar 2 van de 4 mensen terugkomen? Nah... dat doe je in mijn ogen niet, ook niet met een baby.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:23 schreef Pvoesss het volgende:
Maar een kindje is zo belangrijk in iemands leven dan is het toch altijd prima als die voorgaan?
Bij mij wel. Zeker als ze pasgeboren zijn
Dat is het ook. Maar er zijn genoeg mensen die 5 weken na de geboorte bewust een avondje met elkaar (zonder baby) plannen. En zo zie ik het ook op dit moment. Het iets waar we doorheen moeten. 5 weken daarna ga ik ook weer aan het werk en dan zal ik het ook moeten missen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:00 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind dat echt een gewaagd plan.. na een half uur ben je het zat en mis je de kleine denk ik
Tja, het is wel mijn zus. En misschien is het onwijs naïef om te denken dat dat belangrijker is dan een kindje (en moeder!) van pakweg 5 weken oud, maar ik zou het mijzelf niet kunnen vergeven als ik de helft van haar dag mis!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:35 schreef Lishe het volgende:
Baldria, misschien kun je de belangrijke momenten overdag aanwezig zijn? De huwelijksvoltrekking? En als het goed gaat blijf je, gaat het niet dan ga je naar huis.
Nieuwe moeders, gefeliciteerd. Wat is Isabel een prachtige naam!
In alle eerlijkheid: ik vind het ook heel naïef. Je weet niet wat voor kind je gaat krijgen, wat voor gevoel je daarbij krijgt en welke praktische rompslomp erbij komt kijken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:40 schreef Baldria het volgende:
[..]
Tja, het is wel mijn zus. En misschien is het onwijs naïef om te denken dat dat belangrijker is dan een kindje (en moeder!) van pakweg 5 weken oud, maar ik zou het mijzelf niet kunnen vergeven als ik de helft van haar dag mis!
We zitten hier ook gewoon vol spanning te wachten op die foto van verse beeb!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:54 schreef leonieke het volgende:
Maar heel de discussie hoort hier eigenlijk niet thuis, dus laten we maar weer overgaan naar de orde van de dag[/sub]
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:02 schreef Baldria het volgende:
Nou ja, ik moet natuurlijk niet vergeten dat ik het niet alleen hoef te doen en mijn man al gewoon heeft gezegd dat hij het vooral gaat doen die dag en dat ik lekker mag genieten van de bruiloft.
Helemaal akkoordquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:02 schreef flugeltje het volgende:
Ik denk dat het met name ook ligt aan de voorzienbaarheid van sommige dingen. Als je vooraf al het gevoel hebt dat het 'zou kunnen' dat je het kort gaat houden geef je dat gewoon aan bij de gastheer/gastvrouw. Ik denk dat er dan niemand zal zijn die er een probleem van maakt. Als ik Leonieke goed begrijp was daar gewoon sprake van ongezien wegglippen en vervolgens met minder mensen terugkomen waardoor de belangrijkste tafel 2 lege plekken had. Als je dan achteraf ook nog te horen krijgt dat dit steeds het plan is geweest terwijl het bruidspaar voorgehouden werd externe oppas te hebben kan ik me voorstellen dat het vrij lullig overkomt... Als schoonzus halverwege de dag zelf vertrokken was omdat het echt niet ging denk ik dat er meer begrip zou zijn. Een onverwachte iets oogst dan wat meer begrip dan een geplande, maar niet vertelde, wending.
Zoals zo vaak valt en staat alles met goede communicatie....
Ik zou zelf niet naar een feestje gaan waar er gerookt wordt. Maar hier in België is het eigenlijk al best uitzonderlijk dat er binnen nog gerookt wordt. Enkel cafés waar er geen eten gegeven wordt en naar zo'n feestje zou ik Thomas niet meenemen. Dan zou ik vragen aan mijn schoonouders of we Thomas 's avonds mogen brengen (ze zouden niets liever hebben trouwensquote:Ik weet zelf ook nog niet hoe ik met dit soort situaties om zal gaan straks. Grote evenementen hebben we niet meer gepland staan voor na de geboorte, dus een echte testcase heb ik pas later. Wel heb ik moeite met vragen als; Ga ik naar een feestje waar gerookt wordt? Hoe snel kunnen we bij m'n schoonmoeder in Zeeland gaan logeren om Willem ook daar aan iedereen voor te stellen?
En dat 'niet meer spontaan uit eten' valt nog vrij goed mee, hoorquote:Zouden we eventueel in september nog een weekje met de tent wegkunnen of werkt dat niet met baby? Komt er eigenlijk wel op neer dat ik geen flauw idee heb wat voor wissel Willem op ons leven gaat trekken. Tastbaarder dan 'niet meer uitslapen' of 'niet meer spontaan uit eten' kom ik op dit moment nog niet. De praktijk zal het gaan leren gok ik...
Om die reden heb ik bijvoorbeeld een tripje naar Toronto in augustus afgezegd. Ivan is dan al 9 maanden oud, maar ik wist tevoren niet of ik hem mee zou kunnen nemen, of ik nog borstvoeding zou geven, hoe ik mezelf eronder zou voelen, of het praktisch te regelen was voor mijn lief (we hebben ook een hond die wel eens eruit moet als Ivan slaapt, bijvoorbeeld). Ik ben er nu heel blij om dat ik dat tripje heb afgezegd. Ik vind het wel best zo.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:02 schreef flugeltje het volgende:
Ik weet zelf ook nog niet hoe ik met dit soort situaties om zal gaan straks. Grote evenementen hebben we niet meer gepland staan voor na de geboorte, dus een echte testcase heb ik pas later. Wel heb ik moeite met vragen als; Ga ik naar een feestje waar gerookt wordt? Hoe snel kunnen we bij m'n schoonmoeder in Zeeland gaan logeren om Willem ook daar aan iedereen voor te stellen? Zouden we eventueel in september nog een weekje met de tent wegkunnen of werkt dat niet met baby? Komt er eigenlijk wel op neer dat ik geen flauw idee heb wat voor wissel Willem op ons leven gaat trekken. Tastbaarder dan 'niet meer uitslapen' of 'niet meer spontaan uit eten' kom ik op dit moment nog niet. De praktijk zal het gaan leren gok ik...
Dat is zeker zo, vermits je geen baby hebt die midden in het restaurant gaat krijsen. Ivan gaat al een tijdje elke avond om 19:00 uur naar bed. Dat is heel fijn maar ook wel lastig. Uit eten gaan met hem is er niet meer bij. We zullen toch echt een oppas moeten regelen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:15 schreef leonieke het volgende:
En dat 'niet meer spontaan uit eten' valt nog vrij goed mee, hoorDonderdagavond was er een vergadering op het werk. Thomas dus mee. En na de vergadering hebben we beslist om nog iets te gaan eten. Is heel goed meegevallen
Hoe vlugger na de geboorte hoe makkelijker het ging, vond ik. Nu begint Thomas al een tijdje wakker te zijn als hij gegeten heeft. In het begin was het letterlijk: eten, verversen, slapen. Kan je vrij makkelijk iets gaan eten
Zelfs al zou het zo gebeurd zijn, dan zou ik het nog niet fijn gevonden hebben. Er is helemaal niets verkeerd met de mensen die je uitgenodigd hebben in te lichten. Maar ik zou het zelf ook gewoon niet doen. Op dit punt denken we volgens mij gewoon helemaal andersquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
Maar Leonieke, het klinkt mij vooral in de oren alsof je hen allerlei intenties in de schoenen schuift waar je geen zekerheid over hebt. En is het nou echt zo erg als mensen hun plan aanpassen? Ik kan me wel voorstellen hoe dat gaat, hoor. Je regelt een oppas, gaat op pad, hebt er toch niet zo'n goed gevoel bij, praat er met je ouders over, die zeggen dan iets als 'dan nemen wij hem/haar toch zometeen lekker mee?', dat klinkt dan heel verleidelijk, ineens wordt het kind vervelend, de grootouders nemen het maar vast mee en dan zit je ineens met twee lege plekken.
Wat je laatste opmerking betreft: ik ben en was heel nuchter, maar het moederschap heeft die nuchterheid voor mij wel op z'n kop gezet. Denk maar aan jezelf en de borstvoeding. Jij had een vooropgezet plan om te stoppen met de borstvoeding als je weer ging werken, maar nu kun je het toch niet over je hart verkrijgen. Ik had dat ook. Ik probeer temidden van dat moedergevoelensgeweld echt wel nuchter te blijven, maar het is niet altijd even makkelijk.quote:Ik zeg natuurlijk maar wat, maar wat ik bedoel te zeggen is dat je niet bij voorbaat het slechtste van mensen hoeft te denken. Ik kom uit een familie waarbij het het belangrijkst is dat iedereen zich op zijn gemak voelt en doet waar hij/zij zelf het beste gevoel bij hebt. Heb je geen zin in een galajurk? Dan trek je geen galajurk aan. Blijf je liever thuis? Blijf je toch lekker thuis. Verander je van gedachten? Ook goed. Leven en laten leven. Die houding scheelt je ook een hoop wrok. [quote]
Als je naar een verjaardagsfeest ofzo moet, misschien wel, maar toch niet op het huwelijk van je broer/schoonbroer?![]()
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:24 schreef flugeltje het volgende:
Vallen eindelijk de vragen en onzekerheden weg van 'vind ik wel een lieve lief?' 'Zal ik ooit mama worden?' etc etc Staat er gewoon een hele nieuwe rits onzekerheden voor je klaar...
Ik ben iemand die heel erg graag heel goed voorbereid in elk avontuur stapt. (kreeg vroeger ook altijd de paspoorten van reisgenoten al mee enzo) maar dit avontuur valt echt niet te plannen heb ik de afgelopen jaren geleerd. Ik heb dus besloten een ietwat relaxte moeder te gaan worden en wel te zien als het zover is. Met veul liefde en volle tieten én borstcompressenkom je volgens mij al een heel end
En ook dit kan ik beamen. Iemand zei me onlangs dat het leek alsof Thomas al 6 maand was ofzo (omdat mijn man en ik allebei op zo'n manier met hem omgaan). Vond ik eigenlijk een heel leuk complimentquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Hear hear, flugeltje. Ik ben een echte controlfreak, maar het gaat me goed af. Ik vind mezelf een relaxte moeder en Ivan is een relaxt kind. Ik laat hem zelfs knoeien met eten, dat is voor mij een hele overwinning! En het zijn van een controlfreak heeft ook een positieve kant: de luiertas is altijd goed ingepakt en georganiseerd.
Nog van harte gefeliciteerd met je mooie meisje!quote:Op maandag 17 mei 2010 17:41 schreef draculettetje het volgende:
even zonder bij te lezen,
Voor diegene die niet helemaal het bericht van vamp hebben begrepen,
ik kom onze kleine meid even voorstellen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zaterdagavond 15 mei om 21.28 geboren, ze woog 3285 gram en is 49 cm lang
Ik ga haar naam verder niet online gebruiken, vandaar nu er even een spatie tussen:
Ze heet Lis zie maar zal haar afkorten las lis of nog mini draak!
Verhaal volgt nog nu lekker bijkomen, ging allemaal wat te snel en heb aardig wat hechtingen.
tot gauw
Dan moet je geen Martijn in huis hebben...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Hear hear, flugeltje. Ik ben een echte controlfreak, maar het gaat me goed af. Ik vind mezelf een relaxte moeder en Ivan is een relaxt kind. Ik laat hem zelfs knoeien met eten, dat is voor mij een hele overwinning! En het zijn van een controlfreak heeft ook een positieve kant: de luiertas is altijd goed ingepakt en georganiseerd.
quote:
ze is idd prachtig! Goed geknutseld!! Jij ook nog gefeliciteerd Ravage!!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:15 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Oooooooh![]()
Ze is prachtig![]()
Jij ook nog van harte!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |