Ik ben er ook wel een beetje klaar mee (en voorquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:17 schreef Baldria het volgende:
[..]
Dat Morretje voorpiept is even zo van, maar aan de andere kant: ik gun niemand hier om overtijd te lopen en al helemaal niet als het begint te rommelen. Want hoe erg je ook rekening houd met het feit dat het ook tot 42 weken kan duren, die laatste loodjes zijn toch écht vreselijk, als in: zenuwslopend, maar ook omdat je niet meer zoveel kan en mag (in ieder geval, ík niet)
Dat geloof ik graag!!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:34 schreef RockabeIIa het volgende:Morretje, van harte gefeliciteerd!
Baldria, kop opKomt goed, en over een tijdje denk je 'waar heb ik me toen zo druk over gemaakt?' Echt waar!
Een ruggenprik is niet (altijd) zaligmakend, hè? Dat proef ik hier wel vaak, maar niet iedereen kan er bijvoorbeeld lekker op slapen. Ik heb het vermoeden dat de ruggenprik bij mij zo weinig deed omdat het inleiden héél heftig was. Ik weet niet of ik de bevalling een volgende keer weer bij ruim een week overtijd in zou laten leiden. Waarschijnlijk wel, omdat de risico's voor de baby nu eenmaal groter worden naarmate de tijd verstrijkt, maar ik had toch wel een behoorlijk helse bevalling.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:45 schreef pessie het volgende:
Morretje van harte gefeliciteerd met je dochter!![]()
![]()
![]()
Wat betreft inleiden met 37 weken. Als het heel heftig zou kunnen zijn kun je dan op voorhand vragen om een ruggeprik? Denk dat dat ook voor veel artsen de voorkeur heeft. Ze snijden je niet zo graag open volgens mij... Maar dit is meer een "what if..." -scenario hoor, zoals gezegd ik weet er echt helemaal niets van. Ik ben benieuwd wat je woensdag gaat horen! Sterkte in ieder geval!
Ik denk zelf niet dat een ruggeprik zaligmakend is. Er zitten ook risico's aan. Ikzelf wil thuisbevallen dus heb ik sowieso geen keuze wat betreft pijnstilling. Maar er is ook een ruggeprik nodig bij een keizersnede, en aangezien vrouwen sneller herstellen van een vaginale bevalling kan ik me voorstellen dat je die ruggeprik er sowieso inzet. Zoals gezegd, ik weet er helemaal niets van. Ik hoop echt te horen hoe de artsen dit gaan aanpakken, klinkt nieuwsgierig dat weet ik, terwijl het voor de vrouw die dit moet ondergaan alleen maar superrot is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
Een ruggenprik is niet (altijd) zaligmakend, hè? Dat proef ik hier wel vaak, maar niet iedereen kan er bijvoorbeeld lekker op slapen. Ik heb het vermoeden dat de ruggenprik bij mij zo weinig deed omdat het inleiden héél heftig was. Ik weet niet of ik de bevalling een volgende keer weer bij ruim een week overtijd in zou laten leiden. Waarschijnlijk wel, omdat de risico's voor de baby nu eenmaal groter worden naarmate de tijd verstrijkt, maar ik had toch wel een behoorlijk helse bevalling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |