abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:41:58 #201
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_81757581
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:14 schreef Ravage het volgende:
Foto van Isabel!

[ afbeelding ]
Wat een schatje
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:48:40 #202
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_81757753
Ze is mooi

Nogmaals van harte
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:39 schreef Ciscostar het volgende:

@flugel: zowel ik als manlief moesten even hardop lachen om het Martijn/chaotische man / willem met een pieper verhaal
Vrij herkenbaar he...

Zonder gekheid, we weten allebei dat het hem een keer gaat gebeuren dat ie Willem ergens vergeet... Vandaar ook de draagdoeken, wat aan hem vastzit kan niet vergeten worden

En kan iemand m'n tetten vertellen dat ze pas over een week of 10 melk hoeven geven? Met dit weer wil ik wel graag m'n dunne shirtjes kunnen dragen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Designer zaterdag 22 mei 2010 @ 12:48:55 #203
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_81757759
oeh een mini-mor
🐙
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:50:16 #204
61183 leonieke
Dan toch?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:50:21 #205
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_81757802
Ravage wat een mooi meisje!

Flugel, misschien alvast lilly-pads halen?
pi_81757947
Wat is ze moooooi

Geniet er van!!!
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  † In Memoriam † zaterdag 22 mei 2010 @ 13:10:57 #207
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_81758344
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:15 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Oooooooh
Ze is prachtig
Jij ook nog van harte!
Wat een mooi klein meisje!
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_81758423
Feli met jullie mooie Isabel Morrie en Ravage!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_81758941
Ravage en Mor, wat is ze mooi!

Geniet van jullie meisje
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:35:59 #210
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81759053
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Om die reden heb ik bijvoorbeeld een tripje naar Toronto in augustus afgezegd. Ivan is dan al 9 maanden oud, maar ik wist tevoren niet of ik hem mee zou kunnen nemen, of ik nog borstvoeding zou geven, hoe ik mezelf eronder zou voelen, of het praktisch te regelen was voor mijn lief (we hebben ook een hond die wel eens eruit moet als Ivan slaapt, bijvoorbeeld). Ik ben er nu heel blij om dat ik dat tripje heb afgezegd. Ik vind het wel best zo.

We gaan over een paar weken voor het eerst met Ivan op vakantie - hij is dan 6 maanden oud - en dat is voor ons ook heel spannend. We zitten niet in een tent, maar hoe zal hij slapen in een vreemde omgeving in een campingbedje als hij ineens bij ons op de kamer ligt? Blijft hij dan doorslapen? Heeft hij niet erg last van de warmte? Hoe trekt hij de autorit er naartoe? We komen toch niet in de file? Ach ja sommige dingen moet je gewoon proberen. En als ik wel naar Toronto was gegaan was ik er ook wel overheen gekomen.
Ik vind dat je naar Toronto had moeten gaan.. Ik wil wel oppassen. En kind onder 2 jaar kost 'maar' 10%. Jij, de hele dag leuke dingen doen, en ik heb ook wat te doen... Heb een GEWELDIGE tuin dan...

Maar goed...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_81759087
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:48 schreef flugeltje het volgende:
Ze is mooi

Nogmaals van harte
[..]

Vrij herkenbaar he...

Zonder gekheid, we weten allebei dat het hem een keer gaat gebeuren dat ie Willem ergens vergeet... Vandaar ook de draagdoeken, wat aan hem vastzit kan niet vergeten worden

En kan iemand m'n tetten vertellen dat ze pas over een week of 10 melk hoeven geven? Met dit weer wil ik wel graag m'n dunne shirtjes kunnen dragen...
oh ja dat zien we inderdaad nog wel een keer gebeuren Zelf in draagdoek kan hij Willem nog "kwijt" zijn alles kan haha! Nu al last van lektieten? Dan moet je 2 pads in je bh doen
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:39:15 #212
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81759148
Wat een schoon meisje is Isabel!
pi_81760274
Isabel is zeker een plaatje!
Back in business.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 14:50:39 #214
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_81760993
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:48 schreef flugeltje het volgende:
Ow hier ook al wel 2 mnd last van,heb van die koffiepads van de Hema,de ellende is alleen dat ik geen borstvoeding ga geven dus ik heb heel die melk niet nodig heb ik ze al tig keer verteld
pi_81761434
Wat een mooi meisje die Isabel !!! *smelt*

@ Baldria, ga eerst maar lekker bevallen en van je kleine genieten en tegen de tijd van de bruiloft zie je wel wat je gevoel is! Henk en ik hebben toen Shenaya 4 weekjes was een avondje uit gepland omdat we het heel moeilijk vonden om nog van elkaar te genieten... Ik ben blij dat ik al zo vroeg mijn kleine een avondje heb weggedaan want als ik dat niet had gedaan zou ik er nu nog moeite mee hebben!! En ze moest met 4 maanden toch echt een avond naar de oppas omdat ik weer ging werken!

@ Claudia, wij hebben wel Shenaya vroeg naar de oppas gedaan (met 4 weken 1e keer) en ze gaat regelmatig(1x in de 2 maand) naar de oppas toe omdat wij onze relatie ook heel belangrijk vinden en dat is zonder kindje echt even lekker.. maar zo ieder zijn eigen ding en eigen gevoel denk ik!
Gelukkig als je het op onze manier doet kun je ook een heel relaxe mama zijn en een relax kind hebben die mag knoeien met eten enz.

@ Loenieke, en ik begrijp jou standpunt dus wel..!!! Wij hebben een soort gelijk iets meegemaakt met vrienden en ik kan er nog steeds geen begrip voor op brengen.. Denk wel dat de situatie vergeleken met Baldria anders is gezien de leeftijd van de kids.. De kleine van onze vrienden van zelfs al ruim 1 jaar!

Maar goed.. zo heeft iedereen zijn eigen manier van opvoeden en denken! Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde!!
Wij hebben net ff een andere auto gekocht!! Onze oude is echt op dus we hebben nu een grote gezinswagen... Bah wat worden we burgelijk
Altijd blijven lachen... :)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:15:17 #216
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81761591
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:09 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Wij hebben net ff een andere auto gekocht!! Onze oude is echt op dus we hebben nu een grote gezinswagen... Bah wat worden we burgelijk

Dat heb ik ook gezegd tegen mijn man toen we net voor de geboorte onze grote gezinswagen hadden gekocht Weg met de driedeurs Golf, hier komt de Skoda Octavia
(en wat naar voor jullie maar wij zijn ook zo ingesteld dat ons kind heel erg belangrijk is, maar niet voor alles op de eerste plaats kan komen en een avondje bij de oppas hoort er daarom idd bij)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:19:03 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81763121
Ik was al even opzoek naar een lekkere strakke band voor om mn buik, tegen het gekke zwiebelige gevoel. Dat het een beetje bij elkaar wordt gehouden zeg maar, maar zo'n band voor onder je kleding kost bij de prenatal gewoon 38 euro... dikke vinger dus dat ik dat ga kopen..
Nu heb ik bij de HEMA maar een corrigerend hemdje gehaald, gewoon in de grootste maat, want het hoeft niet te corrigeren, maar gewoon lekker strak te zitten... Dat zit me toch lekker! Echt heerlijk. En dat voor 19 euro.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:55:29 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81764194
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:15 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gezegd tegen mijn man toen we net voor de geboorte onze grote gezinswagen hadden gekocht Weg met de driedeurs Golf, hier komt de Skoda Octavia
(en wat naar voor jullie maar wij zijn ook zo ingesteld dat ons kind heel erg belangrijk is, maar niet voor alles op de eerste plaats kan komen en een avondje bij de oppas hoort er daarom idd bij)
Die hebben wij ook. Lekker grote kofferruimte,wel nodig met 2 kinderwagens soms.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:08:53 #219
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81764535
kgluur hier ff mee en zie meteen een mooie discussie rondom babies en huwelijken. wij hebben aviva gewoon meegenomen naar een partij toen ze 3 mnd was. aks er harde muziek was ff naar buiten, en verder ging het prima. mn mooiste draagdoek mee en ze sliep wel

en flugel, vwb 'spontaan uit eten', hoe kleiner ze zijn, hoe minder rekening je ermee hoeft tehouden. voeding mee, luiers mee en ze slapen wel in de mc als ze moe zijn. evt. cosibag (lijnzaadpittenkruik) mee tegen krampjes, en je kunt weg. laatste voeding is toch pas rond 23u, dus tot die tijd heb je alle vrijheid.
mits je een baby hebt die dat toelaat, maar daar ben je met 4 a 5 wk echt wel achter. (voor die tijd heb je mss nog helemaal geen behoefte om vanalles te ondernemen)
wij zeulen aviva dus het liefst nu nog mee, waar eli (2,5 jr) echt zn slaaptijd heeft. met haar kunnen we nog aanmodderen, met hem niet meer. maar dat komt vanzelf wel.

verder, dames veel succes met broeden!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:29:13 #220
259886 pessie
pi_81765057
Lies wordt burgelijk
Wij gingen 2 jaar geleden onze eerste auto kopen, toen was de redenering: meteen maar een grote, hoeven we over een paar jaar niet meteen een andere
Grote auto's zijn zo handig met kamperen

En 1× in de 2 maanden je kindje een avondje bij de oppas laten vind ikzelf belangrijk voor je relatie. Je bent in eerste instanties partners van elkaar, daarna ouders. Quality time is dan gewoon belangrijk. Je moet alleen wel oppas hebben, voor veel vrienden van mij is dat het grootste probleem. Ik heb geluk, mn zwager woont op 5 minuten fietsen en mn schoonzusje wil binnenkort ook verhuizen naar de stad. Ik denk dat wij met oppassers wel uitkomen!
Verder heeft mijn moeder altijd geroepen dat ze NOOIT op haar kleinkinderen zou gaan passen, nu ik een kindje krijg baalt ze dat ze zo ver weg woont, ze wil zo graag oppassen . Ze gaat zelf wel es naar mn broer toe waar ze dan een hele dag op 4 jonge kinderen past zodat mn broer en schoonzus ertussenuit kunnen. Maar goed, ik moet eerst maar eens zien wat voor kindje we krijgen...

En Guess, ik wil graag dat melken van je overnemen! Ik ben nu zo onzeker of borstvoeding wel gaat lukken. Ondanks alle voorbereidingen die ik getroffen heb blijft de onzekerheid of het wel gaat lukken.
pi_81765535
Isabel wat een mooie baby! Gefeliciteerd papa en mama! Geniet ervan.

Flugeltje, veel plezier op de mei markt, gaan wij normaal ook heen maar wij moeten vanavond CL kijken.

En dames hoe zijn jullie deze lekkere warme dag doorgekomen?

Even een vraagje, hebben jullie een dekbedje of een dekentje voor in het bedje? Ik hoor namelijk overal andere antwoorden.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_81765948
Dekentje of slaapzak een dekbed is zo zwaar.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:09:35 #223
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_81766117
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:29 schreef pessie het volgende:
En Guess, ik wil graag dat melken van je overnemen! Ik ben nu zo onzeker of borstvoeding wel gaat lukken. Ondanks alle voorbereidingen die ik getroffen heb blijft de onzekerheid of het wel gaat lukken.
Waarom ben je zo onzeker dat het niet lukt dan? Ikzelf gebruik medicijnen waardoor ik geen borstvoedig mag geven vond het eerst wel heel jammer maar heb me er maar bij neergelegd.

Hier gewoon een dekentje,een dekbedje mag toch niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Guess. op 22-05-2010 18:18:10 ]
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:26:18 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81766560
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:47 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Isabel wat een mooie baby! Gefeliciteerd papa en mama! Geniet ervan.

Flugeltje, veel plezier op de mei markt, gaan wij normaal ook heen maar wij moeten vanavond CL kijken.

En dames hoe zijn jullie deze lekkere warme dag doorgekomen?

Even een vraagje, hebben jullie een dekbedje of een dekentje voor in het bedje? Ik hoor namelijk overal andere antwoorden.
dekentje.. dekbedje wordt afgeraden ivm warmte stuwing enz.. (wiegendood)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:26:33 #225
259886 pessie
pi_81768374
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:09 schreef Guess. het volgende:

[..]

Waarom ben je zo onzeker dat het niet lukt dan? Ikzelf gebruik medicijnen waardoor ik geen borstvoedig mag geven vond het eerst wel heel jammer maar heb me er maar bij neergelegd.

Hier gewoon een dekentje,een dekbedje mag toch niet?
Jammer dat je daarom geen borstvoeding mag geven. Mijn moeder heeft 1 keer 6 weken borstvoeding kunnen geven en daarna stopte het, bij de overige 6 kwam er überhaupt niets op gang. Ben dus bang dat er bij mij ook niets op gang komt. Heb wel kraamzorg met bv-certificaat en lactatiekundige ingeschakeld, maar ik blijf het spannend vinden. Vooral omdat mn borsten weer flink gekrompen lijken en er dus helemaal geen melk uit mij komt.

En manlief heeft de lades bijna af moeten daarna alleen nog even geverfd!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:31:35 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81768502
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:26 schreef pessie het volgende:

[..]

Jammer dat je daarom geen borstvoeding mag geven. Mijn moeder heeft 1 keer 6 weken borstvoeding kunnen geven en daarna stopte het, bij de overige 6 kwam er überhaupt niets op gang. Ben dus bang dat er bij mij ook niets op gang komt. Heb wel kraamzorg met bv-certificaat en lactatiekundige ingeschakeld, maar ik blijf het spannend vinden. Vooral omdat mn borsten weer flink gekrompen lijken en er dus helemaal geen melk uit mij komt.

En manlief heeft de lades bijna af moeten daarna alleen nog even geverfd!
Dat je moeder het niet kon wil natuulijk niet zeggen dat jij het ook niet kan.
Bij mij is er tijdens de zwangerschap ook geen melk uitgekomen hoor. En nu geef ik al 5 maanden weer.
En veel groter waren ze ook niet.
pi_81769586
Ik wilde al zeggen, melkverlies tijdens de zwangerschap zegt helemaal niets over of je borstvoeding kan geven als je puk er is!

Hier overigens geen lekkende tieten (nog?) wel inmiddels bijna 3 cupmaten erbij ik mag toch echt HOPEN dat het allemaal gaat lukken, anders is dat ook voor niets
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:48:23 #228
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81771200
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik was al even opzoek naar een lekkere strakke band voor om mn buik, tegen het gekke zwiebelige gevoel. Dat het een beetje bij elkaar wordt gehouden zeg maar, maar zo'n band voor onder je kleding kost bij de prenatal gewoon 38 euro... dikke vinger dus dat ik dat ga kopen..
Nu heb ik bij de HEMA maar een corrigerend hemdje gehaald, gewoon in de grootste maat, want het hoeft niet te corrigeren, maar gewoon lekker strak te zitten... Dat zit me toch lekker! Echt heerlijk. En dat voor 19 euro.
Miss Etam positie heeft ook altijd veel leuke en lekker zittende dingen.
Ook mooie banden (vind ik) en het kost daar ook allemaal geen drol.
pi_81771365
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:29 schreef pessie het volgende:

En 1× in de 2 maanden je kindje een avondje bij de oppas laten vind ikzelf belangrijk voor je relatie. Je bent in eerste instanties partners van elkaar, daarna ouders. Quality time is dan gewoon belangrijk.
Ik kan die twee werkelijk niet van elkaar scheiden, het zijn van elkaars geliefde en het ouderschap. Het een komt niet voor het ander, het is allebei belangrijk voor me. Dat we nog niet met z'n tweeën op pad zijn geweest betekent niet dat mijn relatie niet belangrijk is voor me. We hebben juist zoveel quality time met elkaar als Ivan erbij is.
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:35 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ik vind dat je naar Toronto had moeten gaan.. Ik wil wel oppassen. En kind onder 2 jaar kost 'maar' 10%. Jij, de hele dag leuke dingen doen, en ik heb ook wat te doen... Heb een GEWELDIGE tuin dan...

Maar goed...
Woon je in Toronto? Nu ga ik weer twijfelen. Ik ben nog nooit buiten Europa geweest dus het zou een geweldig tripje zijn. Misschien Ivan en lief toch gewoon op sleeptouw nemen en de vlucht alsnog boeken? Ivan die trekt het allemaal wel. Hmm. Ik ga het hier nog maar eens in de groep gooien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81771479
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:14 schreef Ravage het volgende:
Foto van Isabel!

[ afbeelding ]
Wat is ze mooi! Leuke naam ook.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:58:20 #231
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81771545
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:53 schreef Claudia_x het volgende:

Woon je in Toronto? Nu ga ik weer twijfelen. Ik ben nog nooit buiten Europa geweest dus het zou een geweldig tripje zijn. Misschien Ivan en lief toch gewoon op sleeptouw nemen en de vlucht alsnog boeken? Ivan die trekt het allemaal wel. Hmm. Ik ga het hier nog maar eens in de groep gooien.
Ik woon net buiten Toronto , de 'burbs, 15 minuten van vliegveld, maar kind is altijd welkom hoor

Ik vond vliegen met 8 maanden veel makkelijker dan met een jaar... Ze slapen nog makkelijker en meer met 8 maanden, dan met 1 jaar, en ook hebben ze minder last van een jetlag, tenminste, dat heb ik zo ondervonden. Ik heb beiden gedaan, en de stewardessen zijn erg lief en hebben allerlei dingetjes om de reis te veraangenamen.

Denk er maar over na
pi_81771662
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat je moeder het niet kon wil natuulijk niet zeggen dat jij het ook niet kan.
Bij mij is er tijdens de zwangerschap ook geen melk uitgekomen hoor. En nu geef ik al 5 maanden weer.
En veel groter waren ze ook niet.
Ik heb ook geen lekkages gehad tijdens de zwangerschap en in de kraamweek heb ik zelfs geen last van stuwing gehad. De kraamverzorgster bleef maar aan me vragen of m'n borsten al waren 'volgelopen' en ik had geen flauw benul wat ze bedoelde. Ik heb er zelfs lange tijd aan getwijfeld of er überhaupt melk uitkwam!

Met je productie komt het heus wel goed, pessie. Gewoon vaak aanleggen en eventueel erbij kolven in het begin. En de lactatiekundige heeft veel tips over hoe je alles in goede banen kunt leiden.
pi_81771908
guess ik zou het wat betreft medicatie allemaal nog eens goed laten uitzoeken
bij mij zeiden ze dat ook en moet je me nou eens zien, helft van de medicatie aangepast maar ik kan mn meisje wel BV geven en ik vind het heerlijk
trouwens ook geen stuwing, weet niet of dat nu nog kan?
pi_81771917
ow en wat is isabel een plaatje
pi_81771949
Klopt ja. en vaak denken artsen dat iets niet kan maar kan het wel degelijk.
pi_81772238
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:09 schreef Pvoesss het volgende:
Klopt ja. en vaak denken artsen dat iets niet kan maar kan het wel degelijk.
artsen vinden de aandoening belangrijk en dat is hun specialisme, voor hen is BV helemaal niet zo belangrijk
want ook de gyn zei hier eerst dat de medicatie die ik had niet kon, toen is de vk gaan overleggen met de revalidatiearts en de gyn en prompt kan de helft wel en is er voor de andere helft indien nodig een ander middel
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:31:35 #237
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_81772663
Nou het is allemaal al es uitgebreid bekeken door verschillende artsen,ik kan overgaan op andere medicatie maar het is niet zeker of die (net zo goed) werken,ik zag dat niet zitten om tijdens mijn zwangerschap te wisselen en niet te weten wat het zou doen.We laten het maar zo,vond her eerst erg jammer maar nu heb ik er vrede mee!
pi_81772733
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan die twee werkelijk niet van elkaar scheiden, het zijn van elkaars geliefde en het ouderschap. Het een komt niet voor het ander, het is allebei belangrijk voor me. Dat we nog niet met z'n tweeën op pad zijn geweest betekent niet dat mijn relatie niet belangrijk is voor me. We hebben juist zoveel quality time met elkaar als Ivan erbij is.
[..]
Nou, dat wilde ik ook zeggen. Ik denk ook helemaal niet in de eerste en in de tweede plaats, en als ik dan zou moeten kiezen dan ben ik nu in de eerste plaats ouder omdat Lieuwe mij veel intensiever nodig heeft dan mijn man. Dat wil overigens niet zeggen dat onze relatie daar onder te lijden heeft: die was goed en is goed, of nog beter geworden.

Verder moet iedereen uiteraard zelf weten wat hij doet qua oppas en weggaan enzo, maar ik vind het altijd een beetje naar als er over een klein baby'tje gezegd wordt dat hij maar moet leren dat hij "nou eenmaal niet altijd op de eerste plaats kan komen"
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:54:08 #239
259886 pessie
pi_81773369
Draakje wat leuk voor je dat je toch wel bv kan geven! Dat wist ik nog helemaal niet!

Een baby heeft inderdaad veel intensiever aandacht nodig dan een man, en ik zou voordat mn kind een half jaar is waarschijnlijk echt niet iemand laten oppassen, maar toch denk ik dat het wel belangrijk is te blijven investeren in je relatie door er bewust af en toe met zn 2en tussen uit te gaan. Ik weet niet wat de reden is dat 1 op de 3 huwelijken strand in Nederland, maar als dat te voorkomen zou zijn door bewust af en toe met mn man alleen tijd door te brengen dan ga ik daar voor.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:55:00 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81773389
Jen is 1x uit logeren geweest, omdat qualitytime.... Niemand vond het leuk...
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:58:46 #241
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81773494
Pessie, ik heb na bijna anderhalf jaar nog nooit een oppas geregeld voor iets. Met onze relatie zit het wel snor, maar 'quality time' hoeft niet meteen te betekenen dat je het huis uitmoet, of dat het kind er niet bij kan zijn. Gezellig samen een filmpje kijken op de bank, of samen koken, of wandelen en praten over de dingen des levens, dat doen wij regelmatig, en we zorgen dan voornamelijk dat het niet altijd over de kleine gaat, ook al is ze altijd binnen handbereik (om het zo maar te zeggen). Het gaat er denk ik voornamelijk over dat je nog aan je relatie blijft werken en oog hebt voor de ander en zijn/haar behoeftes/dromen/ideeen etc. Daarvoor hoef ik gelukkig niet de deur uit, juist niet, want dan zou ik juist de hele avond over de kleine praten en tsjekken of 'ze het nog wel doet'.
pi_81773742
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:55 schreef Ticootje het volgende:
Jen is 1x uit logeren geweest, omdat qualitytime.... Niemand vond het leuk...
!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:11:10 #243
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81773786
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:58 schreef Basboussa het volgende:
Pessie, ik heb na bijna anderhalf jaar nog nooit een oppas geregeld voor iets. Met onze relatie zit het wel snor, maar 'quality time' hoeft niet meteen te betekenen dat je het huis uitmoet, of dat het kind er niet bij kan zijn. Gezellig samen een filmpje kijken op de bank, of samen koken, of wandelen en praten over de dingen des levens, dat doen wij regelmatig, en we zorgen dan voornamelijk dat het niet altijd over de kleine gaat, ook al is ze altijd binnen handbereik (om het zo maar te zeggen). Het gaat er denk ik voornamelijk over dat je nog aan je relatie blijft werken en oog hebt voor de ander en zijn/haar behoeftes/dromen/ideeen etc. Daarvoor hoef ik gelukkig niet de deur uit, juist niet, want dan zou ik juist de hele avond over de kleine praten en tsjekken of 'ze het nog wel doet'.
Je brengt precies onder woorden wat ik dacht

Ik kan het partner en moeder zijn ook niet los van elkaar zien. En dat heeft niets te maken met dat ik het moeilijk vind dat de twee door elkaar heen lopen ofzo. Het staat gewoon gelijk aan elkaar.
En als ik 's avonds met lief op de bank zit dan ben ik een beetje meer partner, en als ik met Amélie bezig ben dan ben ik op dat moment een beetje meer mama. Maar ten alle tijden ben ik Huup en die heeft nu eenmaal gewoon én een partner én een kind. En dus ben ik beiden, partner én moeder. En niet in de eerste plaats partner en daarna pas moeder.

Als jij wel de deur uit wilt en als jij jezelf wel meer partner voelt dan moeder, dan moet je dat vooral doen, daar is helemaal niets mis mee. Maar met de andere kant ook niet.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:11:47 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81773803
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

!
Reken maar dat mijn ouders dat niet konden de volgende morgen.. Die hadden de hele nacht opgezeten. Jen had de hele tijd gehuild. Ik heb de hele tijd gezeurd of het wel allemaal nodig was en ik vond er geen kont aan, en M. was mijn gezeur zat en vond dat hij recht had op een avond alleen.... Gezellig man, goed voor je relatie ook..
pi_81773989
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:58 schreef Basboussa het volgende:
Het verbaast mij altijd zo dat eens in de zoveel tijd met z'n tweetjes ertussenuit gezien wordt als dé remedie tegen een relatiecrisis.

Over het algemeen vind ik cursussen vrij suf, maar ik heb eens gelezen over een cursus voor aanstaande ouders waarin verwachtingen over het ouderschap worden besproken. Eén opdracht vond ik heel goed. De aanstaande ouders moesten een beschrijving geven van een typische dag in hun leven en hoeveel tijd ze aan verschillende zaken besteedden. Daarna kregen ze de opdracht om de tijd die een baby kost in die dag op te nemen en te beslissen welke dingen ze zouden laten vervallen, uitbesteden, efficiënter inrichten en herverdelen. Ik vond die opdracht zo goed omdat ik denk dat dat juist een van de moeilijkste dingen is in een relatie als er net een kleine bij gekomen is, het vinden van een nieuw ritme, het bijstellen van je verwachtingen en het bespreken van onvrede met eventueel scheefgegroeide verhoudingen.

Overigens vond ik de eerste periode best zwaar en betekende 'werken aan de relatie' vooral 'elkaar niet proberen af te bekken bij een nachtelijke voeding/verschoning'.
pi_81774002
Zo is iedereen verschillend.. wij vinden het wel prettig om eens samen te zijn zonder een kindje in huis of bij je.. Zo weet je dat je echt de tijd samen hebt! Maar Shenaya komt altijd op nummer 1 voor me!
Moet zeggen dat vroeg leren dat het kind niet altijd alles kan krijgen of alles kan doen veel baat heeft gehad bij ons maar ik denk dat dat aan je kind ligt! Shenaya had met 3 maanden heel erg verlatingsangst met het op bed leggen en heeft de buurt bij elkaar geschreeuwd maar na lang doorbijten is het goed gegaan..

Wat er al gezegd werd, ieder zijn eigen idee.. eigen mening en eigen gevoel! gelukkig

Wij hebben een Renault Espace gekocht.. Het is zo'n belachelijk grote 7 persoonauto.. de achterste 2 stoelen kunnen eruit dus daar kunnen we mooi kinderwagen en buggy in kwijt en nog boodschappen ook haha... Maar toch wel erg burgelijk op mijn 25e Maar gemak voor alles!

Wij liggen relax te doen op de bank, heeeeeeeeerlijk!! Morgen hopelijk lekker lui wakker worden met peuter tussen ons in haha.
Altijd blijven lachen... :)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:21:49 #247
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81774096
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:17 schreef Claudia_x het volgende:

Overigens vond ik de eerste periode best zwaar en betekende 'werken aan de relatie' vooral 'elkaar niet proberen af te bekken bij een nachtelijke voeding/verschoning'.
Herkenbaar!

Maar ik vond het 'samen even lekker kunnen ontspannen als kind EINDELIJK slaapt' ook wel onder noemer 'werken aan de relatie'. Heb me nog nooit zo'n team gevoeld als op die momenten, even een glas thee drinken en opgelucht zijn dat het brandalarm het niet meer doet, oftewel slaapt.... Heerlijk
pi_81774102
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het verbaast mij altijd zo dat eens in de zoveel tijd met z'n tweetjes ertussenuit gezien wordt als dé remedie tegen een relatiecrisis.

Over het algemeen vind ik cursussen vrij suf, maar ik heb eens gelezen over een cursus voor aanstaande ouders waarin verwachtingen over het ouderschap worden besproken. Eén opdracht vond ik heel goed. De aanstaande ouders moesten een beschrijving geven van een typische dag in hun leven en hoeveel tijd ze aan verschillende zaken besteedden. Daarna kregen ze de opdracht om de tijd die een baby kost in die dag op te nemen en te beslissen welke dingen ze zouden laten vervallen, uitbesteden, efficiënter inrichten en herverdelen. Ik vond die opdracht zo goed omdat ik denk dat dat juist een van de moeilijkste dingen is in een relatie als er net een kleine bij gekomen is, het vinden van een nieuw ritme, het bijstellen van je verwachtingen en het bespreken van onvrede met eventueel scheefgegroeide verhoudingen.

Dat laatste! Dat is iets wat we nu al bespreken met elkaar om heel hard ons best te doen om dát niet te doen ja waarschijnlijk krijgen we gebroken nachten en ja we zullen ons geregeld erg machteloos voelen, maar dat niet op elkaar projecteren. Nou is onze relatie ook wel zo dat we elkaar daar ook op aan kunnen spreken. En gebeurd het een keer wel, dan is dat ook zo uitgesproken, maar dat is iets wat ik heel belangrijk vind!

En verder, voor zover ik dat nu kan zeggen, wat huup, jij en Basboussa zeggen eigenlijk Denk dat ik me daar heel goed in kan vinden...
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:25:44 #249
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81774214
Ach, die kleine ligt toch naast me, ik heb luiers ed bij de hand dan.. Dan hoeft M. zn bed niet uit en ik ook niet. Chronisch slaaptekort heb ik toch al.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:42:24 #250
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_81774723
Isabel is prachtig!

Baldria, zonder verder bij te lezen. Ik wist niet dat het om je zus ging. In dat geval zou ik er ook zeker bij willen zijn. Met of zonder kind. Daar zou ik wel een dagje missen voor over hebben. En waarschijnlijk helpt een draagdoek en wandelwagenbak ook veel! Niet druk om maken. Nu lijkt een kindje misschien nog een losstaand deel. Maar dadelijk kun je vast met 1 hand je kindje wiegen, genieten van de bruiloft van je zus, ondertussen voeden, wat drinken, sussen, verschonen èn de openingsdans bewonderen. Komt goe!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')