abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81667196
Vorig topic: Het grote babietjes topic (6-12 maanden) deel 23

De grote baby's:

05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 20-05-2010 11:59:14 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81667202
Kijk die koppies nou! Wat een mooie mannen heb je, MamaNik! En hoe dubbel inderdaad.
Geniet van deze dag en tot gauw bij de dreumessen!

Ik stop Ko nooit meer in. Ik leg hem in bed en dan leg ik het dekentje los over hem heen.
Ik houd zelf ook niet van strak opgemaakte bedden. Brrr.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:54:08 #3
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_81667287
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:46 schreef Sorbootje het volgende:
Dubbel he?! Kan het me goed vorostellen. En zo zullen er nog veel vaker momenten komen... van die momenten waarop je je realiseert: "Dit komt nooit meer terug" Anderzijds staat je nog zoveel moois met ze te wachten!

Toch gefeliciteerd met je mooie mannen!
Heel dubbel inderdaad. 4,5 week ziekenhuisopname kwamen gister en vandaag zo aan me voorbij gevlogen.
Ik moet er maar van uit gaan dat het steeds makkelijker gaat worden met mijn 3 mannen!
Maar toch, het blijft een raar idee geen baby's meer.

Zaterdag gaan we er een leuk feestje van maken, vandaag een beetje rustig aan.
Morgen eerst feest op het KDV
pi_81667288
Grom ik sloot hem...
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:44 schreef MamaNik het volgende:
Ik kom jullie uitzwaaien, vorig jaar 10 min geleden zijn mijn mannetjes geboren en vandaag
zijn ze dus JARIG!!!
1 jaar alweer wat gaat de tijd toch hard. van 2 mini mannetjes naar 2 dreumesen
ze proberen nu hun eerste stapjes en krijgen al een behoorlijke eigen wil

Vorig jaar 2 uur geleden was ik nog zo

Vorig jaar 10 minuten geleden waren de jongens zo

En dit waren ze vanmorgen net uit bed met een cadeautje van grote broer

Ben er emotioneel van vandaag. Nooit meer een eigen baby in ons huis
die tijd ligt achter ons, en ik heb het er moeilijker mee dan ik dacht.
Tot in het dreumes topic
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een bijzonder moment is dat toch he... 'een jaar geleden...'.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:46 schreef Sorbootje het volgende:
Dubbel he?! Kan het me goed vorostellen. En zo zullen er nog veel vaker momenten komen... van die momenten waarop je je realiseert: "Dit komt nooit meer terug" Anderzijds staat je nog zoveel moois met ze te wachten!

Toch gefeliciteerd met je mooie mannen!
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:51 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nou idd

wat een mooie foto's zo MamaNik
Gefeliciteerd met je mooie mannen, fijne dag vandaag en tot in het volgende topic!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:59:02 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81667498
Je nam dat 'volgende topic' wel heel letterlijk Huup!
pi_81667580
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:59 schreef Brighteyes het volgende:
Je nam dat 'volgende topic' wel heel letterlijk Huup!
nu je het zegt haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81667702
Mamanik, gefeliciteerd met je jongens. Veel plezier in het volgende topic.
pi_81668195
Gefeliciteerd met je mannen Mamanik!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_81669331
hoera R & V zijn jarig!
1 jaar alweer...
Bijzonder hoor, zo'n eerste verjaardag. Het hele filmpje komt weer voorbij, je denkt het afgelopen jaar over en denkt: mijn hemel, wat is er toch veel gebeurd!!!!!!!!!!
Van hulpeloze wezentjes die volledig van pap en mam afhankelijk zijn, naar 2 lekkere knullen die het allemaal al heel goed weten. Maar hee MamaNik, ze zijn heus ook nog wel klein hoor!
Ik hoop dat je een erg leuke dag hebt!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:58:30 #10
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81669599
MamaNik, gefeliciteerd met je jochies
Wat zijn je kuikentjes gegroeid!

We hebben er een tripje kinderboerderij opzitten. Toby heeft door een buis gekropen in de speeltuin, met schepjes lopen zwaaien in de zandbak en gesmuld van boterhammen met kaas. En 'n stuk of 5 handjes zand
.... met gevoel voor drama....
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 13:22:12 #11
5428 crew  miss_sly
pi_81670508
MamaNik gefeliciteerd met je mooie mannen 1 jaar, wat een mijlpaal!

En dan is Lotte vandaag 8 maanden, want Senna is 10 maanden

En ze is nu echt met tandjes bezig, ik weet het zeker. BEhalve dat ze heel erg pieperig is (echt niets is goed), trekt ze ook allemaal rare bekkies en hoorde ik net toen ik haar naar bed bracht dat ze aan het knarsen was Dat kan alleen als er boven ook iets zit om mee te knarsen, he? Dus ergens zit er al een puntje, maar ik mag natuurlijk niet kijken of voelen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81671761
MamaNik, gefeliciteerd! Ik kan me je gemengde gevoelens goed voorstellen. Ik denk dat je dat altijd wel blijft houden, die nostalgische gevoelens zo rond de verjaardagen. Ik weet niet meer wie het hier zei, maar ik vond het volgende echt een eye-opener: ik dacht altijd dat mijn verjaardag alleen van mij was, maar mijn verjaardag is ook van mijn moeder omdat zij een X aantal jaar geleden samen met mijn vader heel spannende en gelukzalige momenten beleefde. Nu ikzelf moeder ben begrijp ik dat ineens.

Ivan is vandaag goedgekeurd op het consultatiebureau. Hij is 8574 gram zwaar, 69 centimeter lang en hij bleef terwijl hij onderzocht werd maar kraaien en trappelen van plezier. En als afsluiter draaide hij zich soepeltjes naar zijn buik en pakte hij iets van het bureau van de arts.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 14:08:21 #13
5428 crew  miss_sly
pi_81672509
claudia, ik weet niet of iemand anders dat ook heeft gepost, maar het kwam bij mij ook ineens binnen: zoveel jaar geleden was dit (mijn verjaardag) een heel bijzondere dag voor mijn moeder. Wow!

Fijn dat Ivan weer goedgekeurd is!

Wij moeten pas weer 24 juni. Dan zijn we in februari voor het laatst geweest. Ik vind het erg lang, deze keer ertussen.
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 14:15:26 #14
5428 crew  miss_sly
pi_81672874
oeke, dat wat jij zei over weinig energie, dat herken ik ook. Pff, zo lastig. Niet echt moe ofzo, hoewel we ook vaak vroeg naar bed gaan. En ik doe vaak ook even een dutje op de bank als Senna slaapt. En dat terwijl we toch tegenwoordig 's nachts kunnen doorslapen tot ene uur of 6.

Trouwens een voorzichtige voor een doorslapende Ko!
pi_81673143
Ivan goedgekeurd woehoe! uitslover zo op dat bureau van de arts

Senna een tandje, toe maar! Vervelend dat ze er zo miepig en hangerig van zijn toch. Vooral als ze zichzelf ermee in de weg zitten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81673477
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:21 schreef huuphuup het volgende:
Ivan goedgekeurd woehoe! uitslover zo op dat bureau van de arts
Net z'n moeder.

Tessie, ik moest gister aan je denken terwijl ik in bad lag. Ik was de WIJ Ouders aan het lezen (don't ask) en daar stond in dat de Kruidvatluiers zijn vernieuwd. Ze zijn inderdaad dunner geworden. Waarschijnlijk heb je 2 pakken gekregen met oude luiers?
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 14:29:24 #17
5428 crew  miss_sly
pi_81673503
Die tandjes vind ik net als de onrijpe darmpjes bij pasgeborenen echt een stom iets. Kan de evolutie daar nou niet iets op bedenken ?
Ik heb voor de zekerheid ook maar dentinox gekocht. We gaan wel volgende week op vakantie en het is zo jammer als ze er dan tevel last van heeft. Hopelijk verlicht dat dan nog enigszins, want ze zit zichzelf idd in de weg. Zo sneu vind ik dat. En dan lijkt ze er nog niet eens zoveel pijn van te hebben als ik hier regelmatig lees van de andere kindjes.
pi_81674208
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Net z'n moeder.

Tessie, ik moest gister aan je denken terwijl ik in bad lag. Ik was de WIJ Ouders aan het lezen (don't ask) en daar stond in dat de Kruidvatluiers zijn vernieuwd. Ze zijn inderdaad dunner geworden. Waarschijnlijk heb je 2 pakken gekregen met oude luiers?
heb jij ook een rondje gerold op het bureau van de arts en iets gepakt?

Miss Dentinox helpt hier net genoeg om in slaap te vallen zeg maar. Om het ergste er vanaf te halen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:44:53 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81674275
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

heb jij ook een rondje gerold op het bureau van de arts en iets gepakt?

Miss Dentinox helpt hier net genoeg om in slaap te vallen zeg maar. Om het ergste er vanaf te halen.
Whahahaha!
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 14:46:04 #20
5428 crew  miss_sly
pi_81674330

Bij pakken, bureau en arts denk ik toch aan iets heel anders
pi_81674642
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:46 schreef miss_sly het volgende:

Je kunt het gerust aan Huup overlaten om een spannende wending te geven aan de treurige realiteit.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:52:57 #22
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81674646
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:46 schreef miss_sly het volgende:

Tsssk, Claudia is geen secretaresse hoor

Miss_Sly, lekker op vakantie! Waarheen?
Wij gaan volgende week ook een paar daagjes weg. Voor het eerst lekker zwemmen met Toby, lijkt me zo tof!!
pi_81674937
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt het gerust aan Huup overlaten om een spannende wending te geven aan de treurige realiteit.

goed hè?

Kregen jullie op het cb trouwens ook een Kipppi formulier mee om in te vullen? Bij de 7 maanden controle zeg maar? T is nieuw geloof ik bij ons op het cb.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 15:01:05 #24
5428 crew  miss_sly
pi_81674999
Wat is een Kipppi formulier? nIet gezien dus.

Kersjes, lekker een paar dagen weg en zwemmen
Wij gaan naar Turkije, weekje relaxen met zeker mooi weer in een kindvriendelijk resort. Heb er zoooon zin in, verheug me er helemaal op om een weekje in ontspannen "we moeten niets"-sfeer te genieten van elkaar
pi_81675400
Miss, dit is kipppi.
quote:
KIPPPI staat voluit voor Kort Instrument voor Psychologische en Pedagogische Probleem Inventarisatie.
De tiepmiep zei dat het standaard was en of ik hem de volgende keer weer mee wil nemen maar pff dit is nou al formulier 800 dat ik krijg om in te vullen over of mijn kind mogelijk psychische schade loopt ofzo.
Ik begin me af te vragen of het CB ons toevallig ziet als een risico categorie of iets dergelijks

T zal vast standaard zijn hoor, als zij dat zegt dan geloof ik dat, maar weer zo'n vragenlijst over of ik mn kind wel eens sla en of ik het wel leuk vindt om voor mn kind te zorgen enzo.
Nouja goed, het is beter voor de gevallen die er zo wél tussenuit gepikt worden, maar ik vroeg me af of die lijsten op alle cb's gebruikt worden.

Maar ik had ook al begrepen dat ook lang niet iedereen die vragenlijst krijgt bij de intake van het cb, over je jeugd enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:11:52 #26
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81675487
Oh wat heerlijk!!
Hebben we destijds ook gedaan met 'n 14 maanden oude Devin. 40 graden, aan het strand, super-de-luxe ultra all inclusive. Helemaal geweldig
Dit jaar hebben we andere plannen, we gaan in oktober pas echt weg, maar volgend jaar gaan we weer naar Turkije. Dan met 2 jongens! Ik verheug me er nu al op
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:14:02 #27
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81675589
Huup, die kipppi hebben wij ook niet gehad, Dat formulier van stevig ouderschap wel, idd bij de intake toen.
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 15:29:01 #28
5428 crew  miss_sly
pi_81676330
Wij hebben nooit ook maar een formulier of vragenlijst gehad. Misschien gaan ze ervan uit dat als je ouder (in leeftijd dus ) bent, je geen risico meer bent. Lekker naief
pi_81676632
haha nouja zoiets bedoel ik dus Miss, dat ik me ineens afvraag of het CB ons soms als een soort risicogroep ziet, leeftijds- en statusgewijs. (status als in, officieel zijn we allebei nog student...)

Maar goed, het zal wel standaard zijn dan hier denk ik ofzo. Ik geloof dat die formulieren nog relatief nieuw zijn. Het maakt verder ook niet uit want als ik die vragen lees en mijn eigen antwoorden erop kan ik me niet voorstellen dat ze zich 'zorgen' maken; maar toch.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81678083
Neu dat formulier ken ik niet
Laatst keer kreeg ik wel een formulier waarop je kon invullen of je tevreden was over het cb, en je kon aangeven wat ze evt konden verbeteren.

Heej, Senna nu dan ook maar aan de tandjes....had je er nog geen ontdekt Miss?
En je zou zelfs denken dat er voor knarsen ook wel meer dan 1 tandje nodig is...
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 16:44:33 #31
5428 crew  miss_sly
pi_81679739
Jawel, ze heeft al een eeuwigheid (voor mijn gevoel dan ) twee ondertandjes, maar verder leek er niets te komen. Ik heb net onder luid protest toch even gevoeld, en er zit een randje linksboven! En er zit al een randje, dus het is al gedeeltelijk door. Dat is toch goed, lijkt me? Er is dus al een opening in het tandvlees.

Ze is wel echt aan het piepen vandaag en dan echt ook van die meisjesgilletjes en zeurhuiltjes als ze iets niet mag of haar zin niet krijgt
pi_81683494
Wat stom van al het papierwerk huup. Je zou ze er haast mee confronteren. Of dat wel écht standaard is....

Sly, gedeeltelijk door betekent volgens mij dat je het ergst wel hebt gehad ja. Je mag even opgelucht ademhalen Hier zijn de twee boventanden definitief door, woeiiii!

Oh en over de slaapzakken hè. Wij deden altijd alleen 's avonds een slaapzakje aan, zo van, dan snapt ze dat dat nacht betekent. Maar omdat ze overdag zo enorm slecht slaapt hadden we eergister (ja toen pas ) de geniale ingeving om ook overdag maar een slaapzakje gebruiken.

En zie! Ze heeft vanmiddag bijna twee uur geslapen, en nu ligt ze weer *mond valt open van verbazing*

omg hoe wakker moet je zijn om monT te typen
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:37:05 #33
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81684631
Mamanik tot over drie weekjes
pi_81684689
Ha!

Couscous met klein beetje bloemkool, veeeel tomaat, wat rozijntjes en platte peterselie.
Grooooooot succes!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81686079
Klinkt lekker huup!
Ik heb mevroi maar weer aan de cracker gezet, al het andere sppplllrrtt ze er meteen weer uit.

Oh ja! Vergeet ik het nog te vertellen. ik kwam kijken voor de reacties toen ik besefte dat ik het nog niet eens gepost had Duhhhh. Ik was ervan overtuigd dat Willow van tijgeren naar lopen zou gaan, omdat ze weigerde te kruipen en al kan staan en een beetje schuifelen enzo. En toen ging ze ineens kruipen zaterdag
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 19:19:57 #36
5428 crew  miss_sly
pi_81686441
Kruipende Willow

klinkt goed, huup.

Wij zijn net uit eten geweest, met drieen. We hebben tapas gegeten, en Senna heeft omelette met spinazie en courgette gehad, schapenkaas, champignon met knoflook en wat hapjes brood. En ze vond het heerlijk, heeft lekker zitten smullen in de wandelwagen Zo gezellig
pi_81686548
Willow aan de kruip woehoe!

Ha Senna, vreetzakje wat lekker dat het goed ging Miss!
Wij zijn laatst naar de Griek geweest met vrienden en dat ging ook goed. Zo leuk <3

Amélie is een echt kroelkipje heb ik gemerkt de laatste tijd als ik haar optil dan begraaft ze haar hoofdje zo in de kuil van mn nek/schouder en dan drukt ze haar hoofdje en lijfje heel hard tegen me aan met haar armpje om me heen
jammer alleen dat ze daarbij soms ook per ongeluk wel eens heel hard trekt aan die kleine haartjes die daarp achterin mn nek zitten bij mn haargrens.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:35:44 #38
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81687154
Willow wat goed Lekker door de kamer kruipen

En Senna lekker aan het smikkelen. Leuk he als ze zo mee-eten

Vanmorgen bij het cb geweest en Esmee is weer niet superhard gegroeid, maar wel voldoende. Ze volgt mooi haar eigen lijntje en dat was prima. Wel moeten we haar meer bij ons eten betrekken. Ik had daar de laatste tijd niet zoveel puf meer voor aangezien ze overal binnen 3 seconden alleen 1 keer aan wilde voelen, alles op de grond gooide en begon te huilen. Nu hebben we haar vanmiddag mee aan tafel genomen en ze heeft gewoon echt zelf wat brood gegeten Conclusie: mevrouw wil het gewoon zelf doen... Vanavond ook nog een poging met banaan gedaan, maar die wil ze alleen handmatig pureren

Oh en ik vergeet MamaNik helemaal Wilde nog even zeggen dat je 2 van zulke prachtige jongens hebt. Wat een koppies zeg!
pi_81687267
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:22 schreef huuphuup het volgende:
jammer alleen dat ze daarbij soms ook per ongeluk wel eens heel hard trekt aan die kleine haartjes die daarp achterin mn nek zitten bij mn haargrens.
Auwauwauw!

Je verliefd aankijken en dan ineens met twee handen je lippen grijpen... ook zoiets leuks.
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:39:30 #40
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81687329
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:38 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Auwauwauw!

Je verliefd aankijken en dan ineens met twee handen je lippen grijpen... ook zoiets leuks.
Of je bril
pi_81687391
Oeh..of van de week mijn oorbel!
pi_81687423
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:39 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Of je bril
jaaa en dan dat glas in je mond en met je tong eronder op het glas.
En dan het liefst nét nadat je banaan op hebt

gelukkig heb ik een hele oude bril

Wat goed van Esmee!!! Brood en banaan woehoe!!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81692015
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:22 schreef huuphuup het volgende:

Amélie is een echt kroelkipje heb ik gemerkt de laatste tijd als ik haar optil dan begraaft ze haar hoofdje zo in de kuil van mn nek/schouder en dan drukt ze haar hoofdje en lijfje heel hard tegen me aan met haar armpje om me heen
Dat doet Ivan ook! Ik heb ook een kroelkip.

Ik wist niet dat andere baby's zo braaf onder hun deken sliepen. Ivan trapt al sinds hij heel klein is de dekens van zich af. Hij slaapt altijd in een slaapzak, ook overdag, en hij heeft er geen enkel probleem mee dat hij niet ingestopt wordt.

Woohoo voor Willow!

En fijn dat je zo'n leuke avond met je gezinnetje hebt gehad, miss. Wij hebben vanavond voor het eerst met Ivan aan tafel gegeten (de Tripp Trapp is binnen!). Zo leuk was dat, wij onze maaltijd en hij aan de tomaatjes.
pi_81692138
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:35 schreef Stiemie het volgende:

Vanmorgen bij het cb geweest en Esmee is weer niet superhard gegroeid, maar wel voldoende. Ze volgt mooi haar eigen lijntje en dat was prima. Wel moeten we haar meer bij ons eten betrekken. Ik had daar de laatste tijd niet zoveel puf meer voor aangezien ze overal binnen 3 seconden alleen 1 keer aan wilde voelen, alles op de grond gooide en begon te huilen. Nu hebben we haar vanmiddag mee aan tafel genomen en ze heeft gewoon echt zelf wat brood gegeten Conclusie: mevrouw wil het gewoon zelf doen... Vanavond ook nog een poging met banaan gedaan, maar die wil ze alleen handmatig pureren
Dat vind ik echt een superadvies van het consultatiebureau! (Zeg ik ook eens iets positiefs. ) En wat goed dat je ermee aan de slag bent gegaan. Dat ze ook nog eens wat brood heeft gegeten geeft je meteen wat moed dat dit een goede aanpak is.
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:19:35 #45
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81692258
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat vind ik echt een superadvies van het consultatiebureau! (Zeg ik ook eens iets positiefs. ) En wat goed dat je ermee aan de slag bent gegaan. Dat ze ook nog eens wat brood heeft gegeten geeft je meteen wat moed dat dit een goede aanpak is.
Ja we vonden het ook goed hoor. Soms ben je zo vastgeroest in je patroon dat je het zelf niet meer ziet. Eigenlijk hadden we het gewoon een beetje opgegeven door alle tegenslag. Maar nu dus weer met frisse moed aan de slag!
pi_81692683
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:19 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ja we vonden het ook goed hoor. Soms ben je zo vastgeroest in je patroon dat je het zelf niet meer ziet. Eigenlijk hadden we het gewoon een beetje opgegeven door alle tegenslag. Maar nu dus weer met frisse moed aan de slag!
En soms werkt iets wat voorheen niet werkte ineens wél. Ze is natuurlijk ook weer iets ouder. Het komt vast helemaal goed met die kleine knapperd.

(Leuke foto in het draagdoekentopic, trouwens! Leuke ringsling heb je uitgezocht, en ook een leuke man. )
pi_81695381
Goed bezig, Willow!

MamaNik, gefeliciteerd! Wat heb je knappe mannen. Kan me niet herinneren ze eerder gezien te hebben.

Huups, hier ook geen fomulier of dergelijke vragen. Ondaks dat ze de laatste keer op het CB onder de blauwe plekken zat. En ik me al begon te verdedigen voordat ze er nog maar over repte...
pi_81698550
Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (doet Thijs)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_81698717
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:38 schreef huuphuup het volgende:
Ha!

Couscous met klein beetje bloemkool, veeeel tomaat, wat rozijntjes en platte peterselie.
Grooooooot succes!
Receptje?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_81699180
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:03 schreef McLaura het volgende:

[..]

Receptje?
Heb ik niet precies, sorry. T komt uit Opperdepop in elk geval!
Maar ik heb heel veel gekookt in 1 keer en had toen aan het eind ineens van alles een beetje over

60 gram couscous geweld was het in elk geval. En 1 eetlepel rozijntjes in warm water geweekt. En euhm ja tomaat en bloemkool dus. Ik geloof 3 tomaten ofzo? Ontveld en zonder pitjes want anders is t te nat. En twee handen bloemkool. En platte peterselie naar smaak.
Grof pureren en gaan met de banaan.

Oh en dat was genoeg voor 2 tot 3 porties volgens opperdepop.
Voor mijn kind had het ook wel voldoende geweest voor 6 of 7 porties ze at er niet zoveel van in 1 keer, maar wel met smaak!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:27:21 #51
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81699993
Ojee? Sta ik nou bovenaan!

Dat kan helemaal niet.

*memmel verkeert in een ontkenningsfase*

Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_81700163
Morris wat issie groooot al wat een drollie
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:14:27 #53
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81701878
Ik zit al aan de peuterkipppi-lijsten ondertussen Huup
Ik zal ook wel in een risicogroep horen ofzo
Weet wel dat ik het dossier graag in wil zien als madam 4 wordt (ooit, over 100 jaar) en wordt overgedragen aan de schoolarts
Ben benieuwd of ik nog steeds te boek sta als gelaten moeder

Morris
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_81705300
Gelaten moeder nog wel TF

Morris, grote jongen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 07:08:07 #55
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81705408
Gelaten? Hebben wij het over dezelfde taartjesfee?
Wanneer schrijven ze dat soort onzin dan? Ik zie ze nooit wat typen .
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:01:23 #56
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81705786
Tijdens alle noteringen van motoriek en behendigheid (lijkt wel puppycursus ghihi) schrijven ze er wel eens wat bij. Wist ik bij oudste niet, vraag me af of ik dat nog in kan zien nu en waar ik dan moet zijn

[edit] Al gevonden

[ Bericht 26% gewijzigd door De_Taartjesfee op 21-05-2010 08:10:49 ]
pi_81706142
ah dan ligt het gewoon aan de regio, die kipppi's
Volgens mij kun je die dossiers tot ze 18 zijn altijd inzien toch?

jij een gelaten moeder TF?

nouja zeg.... als ze dat al van jou vinden ben ik heel benieuwd wat ze dan van die herriebak moeders vinden die ik op het CB tref. Je weet wel de schreeuwlelijks van wie het kind de tent afbreekt en die dan roepen dat kind dat niet mag dan "want dan wordt die mevrouw boos" *wijst naar mij*
ik ben altijd geneigd om gewoon te zeggen dat het kind van mij vooral door mag gaan met waar ie mee bezig was.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:47:09 #58
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81706545
Ik weet wel hoe het komt..door middelste. Die had enorme afkeer van eten en wij hadden ons voorgenomen er boven alles géén strijd van te maken.
Blijkbaar ben je gelaten wanneer je niet hysterisch genoeg reageert. Naar hun maatstaven dan.
Ik heb die opmerking dus fijn laten schrappen
pi_81706735
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik weet wel hoe het komt..door middelste. Die had enorme afkeer van eten en wij hadden ons voorgenomen er boven alles géén strijd van te maken.
Blijkbaar ben je gelaten wanneer je niet hysterisch genoeg reageert. Naar hun maatstaven dan.
Ik heb die opmerking dus fijn laten schrappen
alsof die arts zelf zo goed eet

nee flauw, maar damn. Mja vervelend eigk. Het is natuurlijk erg goed dat zulke dingen bijgehouden worden, maar je bent wel afhankelijk van de interpretaties van een bepaalde persoon. Als zij jouw houding tov je kind verkeerd interpreteert (bijv. het gelaten zijn) dan staat dat zomaar 18 jaar ofzo in zo'n dossier.
Ik heb echt niets tegen het CB verder maar dat zijn dus wel dingen waar ik wel bij stilsta, dat zo'n dossier best een tijd meegaat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:58:16 #60
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81706789
Nou ik stond dat dus eigenlijk nooit zo..heb menigmaal mijn hart uitgestort daar
Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar wat er in het dossier van oudste staat!
pi_81706803
Uhm... trage henkie stond zonet in de box.....

Is dit grappig ofzo, eerst luilak spelen en dan in een week je optrekken tot op je knieën, zelf gaan zitten en dan nu nog even gaan staan?
pi_81706808
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:26 schreef huuphuup het volgende:
Je weet wel de schreeuwlelijks van wie het kind de tent afbreekt en die dan roepen dat kind dat niet mag dan "want dan wordt die mevrouw boos" *wijst naar mij*
nou jaaaa
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:01:08 #63
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81706852
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:26 schreef huuphuup het volgende:
nouja zeg.... als ze dat al van jou vinden ben ik heel benieuwd wat ze dan van die herriebak moeders vinden die ik op het CB tref. Je weet wel de schreeuwlelijks van wie het kind de tent afbreekt en die dan roepen dat kind dat niet mag dan "want dan wordt die mevrouw boos" *wijst naar mij*
Dat zijn dezelfde types die roepen 'wacht maar tot je (stief)vader thuiskomt!' en die hun kind opvoeden door het bang te maken voor Sinterklaas enzo
pi_81706873
Ik heb daar zo'n hekel aan huup.....of zeggen 'anders wordt de politie boos'.

Ik gebruik 'dat moet van de politie' als kinderen vragen waarom ze gordels om moeten, en 'dat mag niet van de politie' als kinderen vragen waarom je niet door rood mag rijden, of waarom je niet zomaar mag toeteren.
pi_81706890
Leander is gisteren gevallen Over de drempel naar buiten En dat is best wel hoog. Gezicht helemaal rood aan de zijkant. Nu zal dat wel vaker gebeuren maar arm kind. Hijzelf heeft er net als gewoon weer eens geen last van. Valt naar buiten, kijkt mij beetje dom aan alsof ik hem duw en klautert weer verder om daarna nog 4 keer over de drempel naar binnen en buiten te gaan Hou mijn hart vast
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_81707015
oef MeNicole niet leuk, het hoort erbij maar toch.

En ja nouja dat dus, de "als je vader dit ziet!" types.
Jammere is dat het meestal de types zijn van je nog een grote bek terug krijgt ook als je zegt dat 'die mevrouw' het helemaaaal niet erg vindt dat kind de tent afbreekt.

Laura, mijn kind moet de gordel om in de auto omdat het veiliger is, en zomaar toeteren mag niet omdat iemand anders dan misschien schrikt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81707200
Dat als eerste huup, maar bij doorvragen helpt 'dat zegt de politie' vele malen beter dan 'dat is wettelijk bepaald'
pi_81707246
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:15 schreef McLaura het volgende:
Dat als eerste huup, maar bij doorvragen helpt 'dat zegt de politie' vele malen beter dan 'dat is wettelijk bepaald'
Ja true I guess, ik weet niet, het dat zegt de politie was bij ons thuis vroeger niet zo aanwezig. Het stond een beetje op gelijke voet met 'omdat ik het zeg' als mn vader het zei
lood om oud ijzer enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81707526
Ik vind een uitleg over veiligheid ook logischer dan "omdat het van de politie moet".

Awww Leander Zielig!

Mijn dochter heeft héérlijk geslapen. Tot half vijf. En toen was het wel weer genoeg geweest. Heeft ze echt nog nooit gehad. Ik heb al helemaal spijt van het tweede slaapje gistermiddag.
*schenkt nog een kop koffie in*
pi_81707967
'Veiligheid' of uitleg over wat er gebeurt bij een botsing is veel te abstract voor een dreumes/peuter (waar ik het in dit geval over had).

En Inne Half 5!!

Moderator vrijdag 21 mei 2010 @ 09:52:39 #71
5428 crew  miss_sly
pi_81708149
Senna heeft goed geslapen. Dat wil zeggen: het lukte in eerste instantie niet gisteravond, dus ze heeft tot half 10 bij mij op schoot gehangen. Toen naar bed en toen heeft ze geslapen tot kwart over 6. Maar ze is nog steeds pieperig, dus ze zit nog steeds niet lekker in haar velletje door dat tandje. Zo raar, dan lijkt ze ook ineens zo'n ontevreden verwend kind, en dat is ze echt niet.

innepin, vroehoeg Succes vandaag!
pi_81708335
quote:
[b]Op [url=http://forum Zo raar, dan lijkt ze ook ineens zo'n ontevreden verwend kind, en dat is ze echt niet.
Daarom lijkt het ook zo in een mindere periode...Omdat ze het anders niet is. Hopelijk is het tandje snel geen lastpak meer!
pi_81709055
Morris wat ben je al een grote bink
Innepin half 5 das inderdaad erg vroeg
Leander auw

Jamie vond ik vanmorgen overdwars in bed. Kan me niet voorstellen dat t lekker lag. Hij lag op zn hoofd eind met zn hoofd aan de ene kant tegen de spijlen en met zn voeten tegen de andere kant te trappen. En gewoon vrolijk aan t lachen. Jamie heeft gister het kdv een broodje gegeten met smeerkaas en dat ging harstikke goed straks ook thuis maar weer een keer proberen.
pi_81709789
Hier hebben we een hele goeie nacht gehad. Meneertje sliep om 21:00 en van morgen om 08:45 pas weer wakker. Heerlijk. Nu ligt ie er alweer in.
Misschien voor de mama's waarvan kindjes slecht slapen. Een tante van mij die is heel erg met aardstromen enzo Nu heb ik daar zelf helemaal niks mee hoor. Maar ze was hier en vertelde dat er een aardstroom onder Leander zijn bedje doorliep. En ze vertelde waar we het bedje beter neer konden zetten. Dat hebben we gedaan want tja je probeert op een gegeven moment alles. En geloof het of niet maar sindsdien slaapt Leander door. Misschien toeval? Misschien niet. Dus ik zou zeggen probeer het bedje eens op een andere plek.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:01:48 #75
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81710398
Memmel waar haal je die bijna-dreumes ineens vandaan en waar is baby Morris gebleven?????

Innepin jee wat vroeg Esmee was ook om half 5 uit bed. Ze was aan het miepen omdat ze in bed rolmopste en vast kwam te liggen. Dus ik met mijn duffe hoofd uit bed, haal haar op en neem haar mee naar binnen. Probeer zonder bril op de klok te fcussen en zag dat het pas half 5 was. Dus enkele reis terug naar bed. Wel even zeuren, maar daarna toch nog geslapen tot half 8.

Leander voorzichtig doen hoor! En dat achterom kijken alsof je duwt herken ik helaas. Dan probeer ik Linde nog net te grijpen als ze valt. Ik grijp mis en ze zegt: "mama niet duwen " Sta je zo heerlijk voor paal altijd...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81711393
Ja dat bang maken gebruik ik soms ook wel eens. Bij Mikael eigenlijk als ie vooral niet luistert. Dan zeg ik wel eens dat ie idd als ie valt naar het ziekenhuis moet enzo. Tis er vaak al uit voor ik er erg in heb. Bij Mikael helpt het wel altijd.
Bij Leander gaat die vlieger denk ik niet op. Dat is al zo'n onbenul wat dat soort dingen betrefd. Maar hij had net wel door dat ie beter staant naar buiten kon gaan. De val was ie dus nog niet vergeten
pi_81712927
Laura, bedankt voor het infuus, die kan ik zeker wel gebruiken!

Sly, stom is dat hè. Dat dacht ik ook toen ze d'r voortanden kreeg, het is zo'n leuk meisje maar nu echt even niet en dat is jammer. En stom van moeder natuur.
  Moderator vrijdag 21 mei 2010 @ 12:34:52 #78
5428 crew  miss_sly
pi_81714511
Ja, precies innepin. Maar het stomme is da tik dan dus ook al denk aan volgende week. Dat ikh oop dat ze dan weer wat beter in haar velletje zit en zich niet tijdens vakantie als een klein verwend nestje gaat gedragen...want wat zullen de mensen dan wel denken

En ach, ik weet wel beter, ze is neit verwend en eigenlijk heel lief en leuk
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:26:00 #79
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81722396
Even een lurk tvptje

weinig tijd ivm een actief ondernemend kindje <3

voor iedereen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_81726526
Kusje terug Takkembah

Isabeau voert 't rapleyen wel erg ver door. Nam het een hap vlinderstruik. Gelukkig kon ik het uit haar mondje peuteren, maar wel een leermoment voor mij! Nu weet ik niet hoe giftig een vlinderstruik is, maar er zijn genoeg giftige struiken waar ze zomaar een blad vanaf kan scheuren. Goed opletten dus!
pi_81726756
Ik lig ziek in bed en mijn lief doet nu zo'n beetje alles in huis. Soms pas ik even op Ivan zodat mijn lief iets anders kan doen. Ivan komt dan naast me op bed liggen, speelt met zijn voetjes, rolt wat, leest een boekje, eet Sophie op. En hij verkent mijn gezicht. Hij voelt aan m'n oren, het haar achter m'n oren, mijn lippen, tanden, tong, mijn neus en mijn ogen. Hij is er zo door gebiologeerd.
pi_81726821
David stopte altijd iets in zijn neus.

Echt; hoe vaak we hem niet plat op de tafel moesten leggen om met z'n tweeen iets uit zijn neus te peuteren (en de ander hem in bewang moest houden).
En D dan omhoog snuiven en wij weer: nee, niet doen
pi_81726859
oh, beterschap, Claudia.

Lief..zo'n gezelschap
pi_81727098
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:58 schreef lily het volgende:
David stopte altijd iets in zijn neus.

Echt; hoe vaak we hem niet plat op de tafel moesten leggen om met z'n tweeen iets uit zijn neus te peuteren (en de ander hem in bewang moest houden).
En D dan omhoog snuiven en wij weer: nee, niet doen
Dat deed mijn moeder met pinda's! Zij heeft héél vaak bij de huisarts gezeten om er weer een te laten verwijderen.
pi_81727383
Vaak erwtjes. Of die kleine lego-hoofdjes van zijn broer die hij te pakken kreeg. Of een kattenbrokje.
pi_81727457
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lig ziek in bed en mijn lief doet nu zo'n beetje alles in huis. Soms pas ik even op Ivan zodat mijn lief iets anders kan doen. Ivan komt dan naast me op bed liggen, speelt met zijn voetjes, rolt wat, leest een boekje, eet Sophie op. En hij verkent mijn gezicht. Hij voelt aan m'n oren, het haar achter m'n oren, mijn lippen, tanden, tong, mijn neus en mijn ogen. Hij is er zo door gebiologeerd.
Beterschap i

En wat lief

Ik heb net zo genoten. Ging Amélie uit bed halen en ben even met haar op ons bed gaan liggen, samen met t knuffelschaap. En ze heeft zo lekker geknuffeld met schaap en met mij en gegierd van het lachen en gegeit en het bed over gekropen enzo <3
ik hou zo van mn meiske.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81727705
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:11 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Beterschap i

En wat lief

Ik heb net zo genoten. Ging Amélie uit bed halen en ben even met haar op ons bed gaan liggen, samen met t knuffelschaap. En ze heeft zo lekker geknuffeld met schaap en met mij en gegierd van het lachen en gegeit en het bed over gekropen enzo <3
ik hou zo van mn meiske.
Ik dacht even: HÉ, WAT DOE JIJ MET DE GEREGISTREERD PARTNER VAN MISS_SLY IN JE BED!

Fijn is dat kroelen, hè?
pi_81727929
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik dacht even: HÉ, WAT DOE JIJ MET DE GEREGISTREERD PARTNER VAN MISS_SLY IN JE BED!

Fijn is dat kroelen, hè?

ik heb getwijfeld of ik nou wel Schaap moest tikken of niet

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 21 mei 2010 @ 17:23:16 #89
5428 crew  miss_sly
pi_81727992

Beterschap claudia!

En wat klinkt dat lief, met jullie kindjes
Vandaag nog werken, maar hierna heb ik (even tellen) 11 dagen met mijn meisje waarbij ik niet weg hoef ofzo

Volgens het mailtje van schaap (mijn schaap dus ) was Senna allesbehalve pieperig vandaag. Ben dus benieuwd hoe ze straks is als ik weer thuis ben. Hoop dat de fase weer voorbij is, en dat het niet de voorbode van eenkennigheid is.
pi_81728568
fijn Miss, zoveel tijd

Amélie was zó lief net
ze gaf ineens een hele berg (heel erg zure) melkslijm terug, over haarzelf, haar handje en uiteraard ook over mij.
Daarna knuffelde ze mij weer, geeft me met open mond een (zuremelk)'kus' waarbij voor t gemak mn hele gezicht maar gekust wordt. Om vervolgens dr handje waar ze overheen spuugde in mijn mond te stoppen...
eerlijk zullen we alles delen zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81737152
Ah ik heb jullie weer gevonden .

Amélie, wat kan jij al goed delen zeg!

Het niet willen slapen en brullen als je de kamer uit liep lijkt hier weer op zn retour (laat ik het nou niet te hard roepen...), Iris lijkt zich wel weer prettiger te voelen. Maar nu is ze ineens weer aan het prutsen met eten...
Tot een week terug vrat ze als een bootwerker. Zowel van een lepeltje als met haar handjes... Maar gister wilde ze alleen aardappel en vanavond weigerde ze mn prutje met rijst wat ze dus eerder wel at... Ze pruttelde het gewoon weer naar buiten.
Dat is ze trouwens met meer dingen aan het proberen, dus wellicht is het een fase...
Maar groenten enzo hebben ineens afgedaan, is dit herkenbaar?
Haar melk drinkt ze prima, dus echt zorgen maak ik me er niet om, maar ik kan het me ook niet echt herinneren van Mirte (alhoewel misschien ook wel, ze eet in elk geval al een hele tijd slecht avondeten...).
Fake it till you make it...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:05:53 #92
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81737640
het slechte eten herken ik niet zozeer Nijna, wel het brullen zodra je de kamer uitloopt. Wij hebben dat een tijdje (geprobeerd ) te negeren en dat heeft wel effect. Ik moet alleen wel iets gaan doen als ik het huilen moet negeren, maar dat zullen meer mama's herkennen gok ik
Hier nog steeds kiezenleed. Heeft iemand een idee hoe lang zoiets kan duren?
Vanmiddag waren we eventjes buiten en toen kropen ze allebei naar de zandbak om lekker zand te eten jummie! Hoe erg is het eigenlijk als ze zand binnenkrijgen? Je kan het volgens mij nooit helemaal voorkomen, maar het ging wel met volle handen tegelijk naarbinnen dus toen hebben we de klep maar op de zandbak gelegd....
pi_81748495
Ik lees alles mee, en als ik het lees wil ik op vanalles reageren, maar als ik uitgelezen ben, ben ik weer vergeten waar ik allemaal op wou reageren

Mikoxx, ik vraag me dat ook wel af van dat zand, lijkt me toch niet lekker als ze zoveel binnen krijgen... Graeme is nog niet in de zandbak geweest. We hebben er zelf geen, en ik was vroeger heel erg allergisch voor zandbakken (eigenlijk door hondenpoep en kattenpies wat er in zandbakken vaak zit) dus ik durf hem ook nog niet zo goed in een zandbak te doen.

Graeme wordt ondeugend Hij ging vandaag elke keer de keuken in kruipen, maar dat mocht niet van mij, dus ik zei dan steeds, nee Graeme niet doen, en dan ging ie echt giebelen en als ik achter hem aan liep om hem te pakken ging ie al giebelend extra hard doorkruipen Het was zo cute! Misschien niet zo pedagogisch verantwoord, maar ik moest er echt om lachen.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81753381
Zo, lag alweer een week achter:

och, kersjes, arme toby met zijn prikjes. Bij Thomas hebben ze ook bloedafgenomen toen hij 3 maanden was. De arts zei dat het in de hiel kon, maar toen ik bij de prikdienst kwam hadden ze 3 buizen nodig, dus ook in zijn arm. Gelukkig prikten ze wel na 1 keer goed, maar hij gilde ook de boel bij elkaar.

Mamanik, je kleintjes alweer groot, ongelooflijk wat gaat het snel. Wat zijn ze mooi! Tot over een half jaar in het dreumes-topic, hahaha

Karin wat vervelend dat lars zo heftig reageert op rijstebloem, gelukkig is aardappel een goed alternatief.

Wat fijn Innepin dat het mee lijkt te vallen met willow. Dat moet een opluchting zijn.

Lily, die vergeetachtigheid herken ik eigenlijk niet. Ik had het niet tijdens mijn zwangerschap en gelukkig ook niet erna... (vind ik zelf dan, tenminste)

Ivan goedgekeurd!! Mooi zo, Wij moeten 3 juni pas, ben benieuwd, ik heb niet zo goede eerste ervaring met het cb in onze nieuwe woonplaats. Stomme muts. We hadden een intake. Zij:"hoe veel werk je nog" Ik: 32 uur. Zij:" dan zie je hem wel erg weinig" ik:"pardon??" Zij:" 32 kan ik hier niet invullen, het gaat maar tot 30" ik:"ik zal toch niet de eerste zijn hier???" Maar er kwam nog meer. Thomas heeft misschien een koemelkeiwitallergie. zij:"nou, dat is dan ook jammer van MAAR die twee maanden borstvoeding" Ik dacht WTF, je kent me niet, je weet m'n geschiedenis niet, je weet niet waarom ik ben gestopt met bv, en bovendien kan ik er nu niks meer aan veranderen, want het is 4 maanden geleden en heb ik dus helemaal niks aan zo'n opmerking. Maar ik zei niks. Ik heb me voorgenomen dat ik me voor niks hoef te verdedigen en doe ik dat dus ook niet. Stomme muts.
Stom huup van jullie CB, zo blijkt er zit veel verschil tussen...

Beterschap Claudia!
pi_81754532
Zandhappen, ik zou wel voorkomen dat ze de halve zandbak leegeten, maar een pietsie kan echt geen kwaad. Men zegt toch altijd gekscherend: zand schuurt de maag.
Lars vindt het zo leuk, de zandbak! Beetje prutsen met schepjes (die ook in de mond gaan)
beetje voelen hier, beetje voelen daar.
Meestal zit Meike er wel bij, dus dat is ook leuk om naar te kijken.
Meike kieperde gister een emmer zand over Lars heen (omdat hij haar aanraakte met een schepje....logisch)
Maar dat boeide hem echt niks.

Gister heb ik Lars een beetje leverpastei op zijn broodje gesmeerd, oeh lekkerrrrrrrrr!!!
En......geen reactie!! Dus vanmorgen heeft ie er weer lekker van gesmuld!!

Vandaag ben ik een dagje alleen met Lars, D en Meike zijn naar opa en oma op de camping. Aangezien ik steeds in kerstsferen ben met al die sterretjes doen wij het maar lekker kalm aan thuis. Straks eindje wandelen.
pi_81754576
Aoraki, wat een gezeik op dat CB zeg! Waar bemoeien ze zich mee he?
Ik heb echt nooit gezeik gehad over mijn 10 dagen BV met de allergieen van Lars. Je doet het zo goed mogelijk, en wie zijn zij om dat te veroordelen.
pi_81756057
Aoraki wat een veroordelend brutaal mens! Ik zou weliswaar met rode wangen er wel wat van hebben gezegd in de trant van dat ik hier niet voor gekomen was en ze mij helemaal niet kent.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81756344
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 09:43 schreef Aoraki het volgende:
Ivan goedgekeurd!! Mooi zo, Wij moeten 3 juni pas, ben benieuwd, ik heb niet zo goede eerste ervaring met het cb in onze nieuwe woonplaats. Stomme muts. We hadden een intake. Zij:"hoe veel werk je nog" Ik: 32 uur. Zij:" dan zie je hem wel erg weinig" ik:"pardon??" Zij:" 32 kan ik hier niet invullen, het gaat maar tot 30" ik:"ik zal toch niet de eerste zijn hier???"
Lekker seksistisch, zeg! Ik zou proberen al die zaken van me af te laten glijden, maar dit zou me toch echt in het verkeerde keelgat schieten.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:18:00 #99
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81756937
Klacht indienen Aoraki. Ik denk dat dat ik dit geval redelijk gerechtvaardigd is.

Ben ook niet weg van het CB, maar ze laten mij wel altijd in mijn waarde en dat is in jouw geval niet gebeurd!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_81759968
Tsja....
Ach, ze zal het zo misschien niet bedoeld hebben, de rest van het gesprek was wel prettig. Het was een oudere vrouw, die hebben denk ik nog andere opvattingen. Niet dat het rechtvaardigt dat ze die aan mij probeert op te dringen, maar ach.
Ik heb gehoord dat de arts wel super is.
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 20:26:40 #101
5428 crew  miss_sly
pi_81770428
Ondeugende Graeme

Karin, wat goed dat de boterham met smeerworst het goed deed bij Lars

Aoraki, raar mens van het cb en idd seksistisch ik wed dat ze tegen geen enkele vader zal zeggen dat 32 uur wel wat veel is.

Senna was vandaag wakker Zo'n beetje de hele dag. Ik heb een half uurtje met haar op bed gelegen en toen heeft ze ook even geslapen, en ze heeft in de wagen vanochtend misschien een kwartiertje geslapen. En ze was moe en dus wilde ze de hele tijd aan me hangen en bij me zitten...en toch maar niet bij me zitten en juist kruipen, lopen, zitten, spelen, lezen....en toch maar wel bij me zitten Ze heeft ontzettend goed gegeten vandaag en ze heeft mama gezegd
En ze kan staan, zonder iets vast te houden, alleen heeft ze dat zelf neit door Bijvoorbeeld als ze ergens bij staat en ze steekt haar handjes op om opgepakt te worden of toen ze iets in haar ene hand had terwijl ze stond, maar dat wilde overpakken in de andere. Ze heeft het echt niet in de gaten, maar ze staat dan zonder steun gewoon los op haar twee kleine voetjes!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:39:22 #102
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81770859
Aoraki nou ja zeg! Hier vorige week ook de opmerking van het cb dat vier dagen werken wel pittig is. Mijn vriend zat erbij en die werkt ook 4 dagen, maar dat is dan blijkbaar geen probleem

Karin fijn dat de boterham met leverpastei goed is gegaan! Weer iets erbij

En Senna zegt Mama
pi_81771248
Karin, weer wat erbij!

Aoraki, wat een rare opmerking van het CB...

Senna, wat goed per ongeluk los staan en mama zeggen

Iris staat soms ook per ongeluk los en als ze het dan in de gaten heeft kijkt ze echt zo om zich heen van *oh help oh help, volgens mij sta ik los, o jee wat nu dan toch...* en dan zakt ze snel door haar pootjes. Gisteren bij de buren liet de buurman haar een kussen vasthouden en dan liet hij dat langzaam los, bleef ze gewoon staan. En wij maar lachen en het arme kind steeds helemaal geschrokken als ze ontdekte dat ze los stond, na een keer of 3 trapte ze er dan ook niet meer in.
Vanavond at ze wel weer lekker. Misschien is ze even niet zo into de rijst e.d., aardappels met witlof en appel ging prima.
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 20:54:13 #104
5428 crew  miss_sly
pi_81771402
Senna is nog erg spaarzaam met haar 'mama' hoor. Ik heb het geloof ik 3 keer gehoord vandaag. Maar wat is dat toch geweldig om te horen

En vandaag heeft ze echt zo ongelofelijk gegeten: een bv-ochtendvoeding, 1 boterham, een bv-voeding, een soepstengel (gemakkelijk in de kinderwagen tijdens het shoppen ), 1 boterham met een stuk of 5 grote geprakte aardbeien en een paar aardbeien los, 2 mandarijntjes en een stuk of 7-8 grote frambozen en een echt heel behoorlijke hoeveelheid lasagna Ik vond het echt veel. Maar ja, ontwikkelen, tandjes krijgen en tegen wil en dank wakker blijven kost natuurlijk wel veel energie
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 20:55:04 #105
5428 crew  miss_sly
pi_81771430
Iris krijgt dus wel echt door dat ze los staat! Knap hoor! Senna merkt het echt gewoon helemaal niet. Gaat helemaal op in andere dingen
pi_81771611

we zijn weer in NL!
Ik had een post geplaatst van de week maar
kreeg een foutmelding en toen ik m opnieuw wilde plaatsen was mijn internettijd op.

voor de losstaande kindjes

als ik thuis en ga ik bijlezen en Tess d'r Italie-avontuur vertellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:06:24 #107
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81771824
Hoi vicky! Ben benieuwd naar je verhalen hoor!

Senna lieieef is dat he Miss?

En Iris, ook al zo'n knappe meid!
pi_81772516
Miss, ze heeft het niet altijd door hahaha.
Wel schattig dat mama . En zo druk met andere dingen dat je niet in de gaten hebt dat je losstaat, wat worden ze toch groot die dames!

Vicky, welkom terug en kom maar op met die verhalen!
pi_81773455
Heee die Vicky! hoe is het? Leuk gehad?
Tess lekker veel pizza's gegeten en gesjanst met de Italiaantjes?

Miss, handig idd,zo'n soepstengel! wij hadden vandaag tijdens het wandelen een heuse pitstop, met Lars aan de soepstengel en mijzelf een broodje, lekker aan de waterkant, haske gezellig!

Iris gaat echt rap he! Knap hoor!

En wat kan Senna goed eten! goedzo!
  zondag 23 mei 2010 @ 09:50:45 #110
252405 oeke
Moeke
pi_81782934
Welkom terug Vicky! Gezellig dat je er weer bent!
pi_81789274
Hoi! Emma is 6 maanden, dus we komen ons hier aansluiten.

Fotospam

Een uurtje oud

3 weken

3 maanden

4 maanden

Anderhalve week geleden

mogen we in de OP? 23 november 2009
pi_81793487
Welkom!!

McLaura was hier net en die zag ineens een derde tandje bij Isabeau (verklaart het slechte slapen en eten van de afgelopen dagen wel een beetje!) 't Is een tandje náást de bovenste voorste snijtanden.
pi_81795665
Welkom WupWup! En gefeliciteerd met je grote baby.

Wat is ze mooi, zeg. En ze groeit duidelijk goed op de borstvoeding. Die vierde foto is trouwens prachtig.
pi_81796168
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:29 schreef Sorbootje het volgende:
Welkom!!

McLaura was hier net en die zag ineens een derde tandje bij Isabeau (verklaart het slechte slapen en eten van de afgelopen dagen wel een beetje!) 't Is een tandje náást de bovenste voorste snijtanden.
Dracula, die Isabimbeau
pi_81796922
Tandjes
Tess zit nog steeds op 8 tandjes waarmee ze verschrikkelijk hard kan bijten.
Als het vanavond rust is in huize F. ga ik pogen een verhaaltje te schrijven.
Ik heb al wel vast 2 mooie foto's vind ik zelf

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 23 mei 2010 @ 18:32:57 #116
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81796994
whehehe, wat is ze heerlijk ranzig!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_81797004
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:32 schreef Ticootje het volgende:
zalig he!!
Je wil ook niet weten hoeveel zand er in d'r luier zat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 23 mei 2010 @ 18:35:23 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81797046
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:33 schreef Vicky het volgende:

[..]

zalig he!!
Schuurt lekker...
  zondag 23 mei 2010 @ 18:45:29 #119
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81797308
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:33 schreef Vicky het volgende:

[..]

zalig he!!
Luier? Waar dan??? Haha, heerlijke foto idd Vicky!
pi_81798175
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:45 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Luier? Waar dan??? Haha, heerlijke foto idd Vicky!
geen luier nee, maar mevrouw had wel aan zandhappen gedaan...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 23 mei 2010 @ 19:25:14 #121
5428 crew  miss_sly
pi_81798461
Kijk nou, je witblonde boedha
  zondag 23 mei 2010 @ 19:27:22 #122
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81798536
Oh Vicky wat is ze prachtig
pi_81799259
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:32 schreef Ticootje het volgende:
het kan trouwens nog ranziger

zo... kinders liggen, eindelijk tijd voor een verhaaltje.
De heenreis verliep voorspoedig alleen ging het de 1e nacht al mis. Tess weigerde in het campingbed te gaan slapen. Uiteindelijk is ze naar mij in bed in slaap gevallen. De 2e nacht ging hetzelfde.
Gedurende de hele vakantie was slapen een drama. M. en ik wisselde elke nacht af, de ene nacht lag Tess bij mij in bed, de andere nacht bij M maar na een paar nachten begon ze er de lol van in te zien en was er geen slapen meer bij. Toen hebben we Tess in een andere kamer gelegd. Overdag ging het redelijk maar 's nachts was het nog steeds ellende. M. heeft menig nacht met Tess op de bank gelegen aangezien Amber in het 2persoonsbed lag met mij. M. kreeg Tess wel rustig, ik niet (altijd). Uiteindelijk kregen we van de "buren" homeopatische pilletjes (kindival). Deze helpen redelijk.
De 1e 2 weken was het weer niet altijd even goed. We hadden een kleine stacaravan met een veranda. Ik had verwacht dat er wel wat meer gras bij zou zitten maar helaas. (de huisjes stonden nog al hutjemutje). Er was ook geen hekje bij de veranda dus een campingbed heeft als hek gefungeerd. Zodra het mooi weer was gingen de deuren open en kon Tess op de veranda spelen. Het zwembad was mooi maar het water was veel te koud. Tess heeft ook dus ook niet gezwommen. Ze heeft wel 2x op het strand gebanjerd en een heeft een hoop zand gegeten. Op een gegeven moment zag ze de zee en kroop ze er steeds naartoe.
We zijn regelmatig ergens heen gweest, waarvan 1 dag naar Venetië, WOW wat een mooie stad! Alleen voor Tess geen reet aan, maar ze heeft zich keurig gedragen. Ik had van Macka een rugdrager geleend maar mevrouw was het na 5 minuten spuugzat.

Ik ben op 1 dag 10 jaar ouder geworden. We waren weggeweest en M. had Tess uit de auto gehaald. Hij wil de deur dichtdoen, Tess draait met haar voet en komt met haar voet tussen de autodeur. Voetje blauw en dik, maar gelukkig niks gebroken (laten controleren door de "buurman" die EHBO doet). De dag erna stond ze al weer.

De laatste week was heerlijk! Lekkere temperatuur, zonnetje erbij en zo veranderde mijn blonde dikke beer naar een witte bijna 1-jarige dikbil. Mevrouw doet klap eens in je handjes, staat af en toe los, kruipt als een bezetene, is gek op vogels... uhhh tja en verder.... geen idee eigenlijk
De terugreis ging redelijk. We zouden eigenlijk 2 overnachtingen doen maar we wilden gewoon heel graag naar huis.

We kijken het slaapgedrag van Tess even aan en mocht er, ondanks de pilletjes, geen verandering in komen ga ik een bezoekje aan de ha brengen...

[ Bericht 76% gewijzigd door Vicky op 23-05-2010 20:11:21 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_81800957
Wupsel welkom met je grote meid!! Wat een mooi meisje is Emma Die eerste foto met wasbare luier is ubercute En de een-na-laatste
Tess!! Yummie, zand hihi heerlijk zeg!!
Senna zegt mama!!! Awhh wat lijkt me dat geweldig zeg

Niels heeft de laatste dagen moeite met in slaap komen terwijl hij wel heel moe is, lastig hoor. Vandaag ben ik hem maar gaan voorlezen terwijl hij al in bed lag, heel lang en heel saai, dat hielp wel.
Net zijn we eventjes bij vrienden op bezoek geweest die een zoontje van anderhalf hebben, dat jongetje pakte een speelgoedje van Niels af, Niels helemaal overstuur!! Dikke pruillip, tranen en heel veel snot. Terwijl als wij een speeltje van hem afpakken hij je schaapachtig aankijkt! Grappig dat hij toch echt al onderscheid maakt tussen volwassenen en kindjes.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 23 mei 2010 @ 20:38:30 #125
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81801629
Vicky, dat klinkt niet helemaal als een vakantie zoals je m had gepland... Fijn dat het de laatste week allemaal beter werd, zodat jullie alsnog heerlijk hebben genoten! en dat verhaal over het voetje, zielig zeg... brr... fijn dat ook dat goed af is gelopen! Hoe is het slapen nu jullie weer thuis zijn?

Niels
pi_81803074
Oh Vicky, ik geniet echt van je foto's! wat geweldig!!!!
Welkom terug, ik hoop dat Tess gauw door heeft dat slapen echt wel fijn is!
pi_81805423
Dank voor het welkom! Ik word bijna verlegen van de reacties op de foto's Ik moet bekennen dat ik nog niet eerder heb meegelezen hier, dus ik ga m'n best doen om zo snel mogelijk bij te zijn.

Vicky wat een heerlijke plaatjes
  Moderator zondag 23 mei 2010 @ 21:42:19 #128
5428 crew  miss_sly
pi_81806019
Wupwup en Emma welkom En idd mooie foto's
  zondag 23 mei 2010 @ 22:10:51 #129
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81808214
Wup en Emma welkom!!
kijknou dat kleine prulleke in dr mooie bitti op die eerste foto

Wat heeft ze een ontzettend mooie wapperwimpers zeg! <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 24 mei 2010 @ 01:13:55 #130
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81816827
Vicky ik zit tegenwoordig in de lurkstand maar ik kan niet anders dan even reageren op die foto's..........

Hoe heerlijk kind dat het is/ kan zijn

Wel een dikke voor het voetje

@ emma en wup welkooooooooooooooooom

@ twinkly, hier idem dito... wellicht veel te verwerken>? ik laat alexa nu maar een beetje tieren en razen todat ze slaapt omdast ze hier heel duidelijk indrukken te verwerken heeft

uit lurkstand en slaaaaaaaaaaaaapen nu
Alexa en Seth zijn lief
pi_81820608
Veel bij te lezen, sorry als ik iemand vergeet!

Nieuwe kindjes en mama's welkom!

Karin wat fijn dat de boterham met smeerworst goed is gevallen bij Lars!!

Senna zegt mama Heerlijk he? Finn was laatst echt vervelend en de hele tijd aan mij aan het hangen, maar ik was bezig dus heen en weer aan het lopen door de kamer. Toen kwam hij huilend aangekropen en toen hij mij eindelijk vast had zei hij ook mama, dan word je toch helemaal vrolijk!

Vicky en Tess weer terug van vakantie, wat een mooie foto! Hoe gaat het nu met slapen?

Finn heeft van de een op de andere dag ineens het kruipen door! Eerst was het nog tijgeren maar ineens kruipt hij!
Mijn vriend heeft nachtdiensten, dus ik ben lekker met Finn iedere dag een stuk gaan fietsen en genieten van het weer, hij vond het heerlijk.

Inmiddels zit hij ook in een nieuwe autostoel, de maxicosi was echt geen doen meer. Binnenkort eens naar mijn schoonouders in Limburg en dan hopen dat de nieuwe stoel wel weer goed gaat!
pi_81820631
Finn

Tess heeft geslapen van 20.00 tot 7.15
ze heeft gister maar 1 slaapje gedaan. Vandaan weer 2 en dan kijken hoe het vannacht gaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 24 mei 2010 @ 09:23:31 #133
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81820843
Oh, Senna! Wat lief, doe maar veel mama zeggen ok? Daar maak je een lief iemand heel erg gelukkig mee

Vicky, die fóto's! Geweldig zeg! Fijn dat jullie vakantie leuk was, maar wat een perikelen in de nacht zeg.. Nu dus uitrusten van je vakantie?

Isabeau nog een tandje!

Ehm, verder iedereen een dikke , want ik moet me nog even verder inlezen (al heb ik wel meegelurkt hoor De afgelopen dagen had ik alleen niet echt veel forumtijd..).

En eh, ja, hoi dus Mag Stef ook hier komen spelen? Mijn kleine frummel is een grote frummel geworden vandaag! (En hij ligt nu in de box boos te krijsen omdat hij zijn activity center niet van de box afgesloopt krijgt )

Ik wil ook wel in de OP: Stef, geboren 24-11-2009
3!
pi_81820891
Jaahaa, daar is Stef! Gefeliciteerd met je grote baby, Icantrix.

Ik moest laatst nog denken aan de zorgen die je in de kraamperiode had, dat hij zo weinig aankwam. En moet je hem nu zien, de lekkere beer! Hij is inmiddels veel zwaarder dan Ivan, maar die zit dan ook ergens rond het gemiddelde. Je ziet het op de foto's trouwens niet aan hem dat hij zo zwaar is. Alleen die spierballen, hè?
pi_81820901
Vicky, wat een geweldige foto's van Tess. Dat gaat je weer geld kosten voor een canvasje.

FTA, lieve foto! Ik kan niet wachten tot wij met Ivan mogen fietsen. Dat zit er voorlopig niet in want hij kan nog niet goed zitten.
pi_81820910
Aaah, Senna, wat lijkt me het geweldig als ze mama zegt, Miss. Dan besef je vast ineens weer dat je echt
moeder bent.

Fijn, Vick! Lekker weer in d’r eigen bedje. En wat een geweldige foto’s! Ik krijg er direct zin van om op vakantie te gaan. Wij gaan eind augustus twee weken naar Lago Maggiore, heerlijk!

Trix, wat lees ik nou! Is Stef al zes maanden?! Wauw, je grote vent! Welkom, gezellig dat je er weer bent!

Lente kan sinds gister ook kruipen ipv tijgeren. Behalve als ze haast heeft. Verder is ze continu bezig met optrekken. ’t Is echt een dagtaak. Je ziet ‘r alleen maar rondkijken naar een voorwerp waaraan ze kan gaan staan.
pi_81820973
Mijn schoonmoeder blijft maar zeggen: Ooooh, Ivan is zo'n lief jongetje, zo makkelijk, hij vermaakt zichzelf zo goed, hij is zo vrolijk en hij is zo knap, en zo sim, hij heeft alles door. En dat klopt allemaal, natuurlijk, en hoe langer ze doorgaat met haar jubelzang hoe meer ik ga glunderen. Hij is zó leuk en ik heb nog steeds geen flauw idee waar wij zo'n prachtig kind aan verdiend hebben.

Wat knap dat Lente kruipt! Ivan is nu bezig met kruipstand, dat wil zeggen zijn knietjes onder zijn lichaam krijgen. Hij komt nog steeds moeilijk niet vooruit, maar hij blijft dapper proberen.
pi_81821001
Welkom Stef en Icantrix!! Woah grote beer Stef, ik zou je graag eens naast Niels zien hihi Wat een stom activity center heb jij zeg dat het niet eens de box los wil laten

FTA wat een mooie stoere foto !!

Lente kruipt!!

Van de week waren zowel mijn moeder als mijn tante hier en het was echt van beide kanten "OOOHH" en "AAAHH" en "goedzo Niels, wat knap van jou!!" En toen ik dat later tegen mijn moeder zei dat ik dat zo grappig vond was ze beledigd

edit na edit van Claudia: Wat schattig en grappig hoe Ivan lacht om de hond! Heel herkenbaar ook hoe hij lacht en dat trappelen met die beentjes van enthousiasme
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81821061
WupWup, welkom met Emma, wat een mooie meid heb je!

Vicky, wat een heerlijk boedhaatje is Tess!
Klinkt als een fijne vakantietijd.
Jammer dat de nachten zo heftig waren. Hopelijk was het heimwee en waardeert ze haar eigen bedje thuis des te meer en slaapt ze voortaan lekker door.

Senna, wijs meisje! Lekker mama zeggen.

Finn, wat zit je goed op de fiets! Het is er ook echt weer voor, heerlijk!

Inca, welkom met je kanjer Stef! Gezellig om je er bij te hebben!
Alhoewel dat wel betekent dat wij jammer genoeg snel moeten doorschuiven.

Die Lente! Staan is ook heel belangrijk hoor Sserpente!
Ko was laatst op een feestje waar een kindje was dat 4 maanden ouder was en al los kan staan.
Ko kroop erheen, pakte haar vast en trok zich aan haar op alsof ze de bijzettafel was.
pi_81821093
lol Ko!! Dan stond ze al stevig dat ze niet eens omviel hihi
pi_81821110
Wat schattig al die oma's die zo trots zijn!

Ivan, wat zit je lekker te lachen en te trappelen van pret!
pi_81821122
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:42 schreef Twinkly het volgende:
lol Ko!! Dan stond ze al stevig dat ze niet eens omviel hihi
Ze viel wel om.
pi_81821133
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:37 schreef Twinkly het volgende:
edit na edit van Claudia: Wat schattig en grappig hoe Ivan lacht om de hond! Heel herkenbaar ook hoe hij lacht en dat trappelen met die beentjes van enthousiasme
Ja, dat trappelen is hij heel bedreven in! Ik vind het alleen jammer dat ik het echt hardop lachen (HA HA HA) en het gezapige lachen (huh huh huh) nog niet op film vast heb kunnen leggen.
pi_81821155
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:40 schreef oeke het volgende:

Ko was laatst op een feestje waar een kindje was dat 4 maanden ouder was en al los kan staan.
Ko kroop erheen, pakte haar vast en trok zich aan haar op alsof ze de bijzettafel was.
!
pi_81821225
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:46 schreef Claudia_x het volgende:
!
Totaal geen scrupules dat kind van mij!

Gister waren we op een festival en Ko zag een leuk meisje met een appel.
Of eigenlijk hij zag een appel, met toevallig iemand eraan.
Dus hij ging daar lief staan kijken en hangen aan haar been.
En toen werd hij herkend door haar! Aan zijn naam en armband! Van Fok!
  Moderator maandag 24 mei 2010 @ 09:58:44 #146
5428 crew  miss_sly
pi_81821372
Incantrix is die kleine Stef ook al een grote baby? Welkom hier, gezellig

Wat een leuk filmpje van Ivan Hij zit echt zo mooi te kijken.

Ko

Lekker fietsen met Finn, FTA, heerlijk he?
pi_81821373
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:50 schreef oeke het volgende:

[..]

Of eigenlijk hij zag een appel, met toevallig iemand eraan.
En toen werd hij herkend door haar! Aan zijn naam en armband! Van Fok!
Ko's reputatie gaat hem vooruit.

Ivan lacht naar vrouwen met wat langer haar en grote ogen. Mijn schoonmoeder vindt dat wel eens frustrerend, dat er bij haar amper een lachje vanaf kan maar dat hij wel met wildvreemde vrouwen in de supermarkt flirt. Mijn theorie is dat hij lacht naar vrouwen die iets van mij weghebben.
pi_81821405
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:58 schreef miss_sly het volgende:
Wat een leuk filmpje van Ivan Hij zit echt zo mooi te kijken.
Leuk dat je dat ziet! Hij volgt alles inderdaad heel precies.

Wanneer gingen jullie nou weg? Ik ben benieuwd hoe het bevalt, op pad gaan met Senna! Wij gaan de 2e en 3e week van juni weg en ik ben ook heel benieuwd hoe dat zal zijn.
  Moderator maandag 24 mei 2010 @ 10:02:35 #149
5428 crew  miss_sly
pi_81821456
Wij vliegen morgen, maar gaan dadelijk (als Senna wakker is en fruit gegeten heeft) naar Brabant. Ben ook heel benieuwd wat ze ervan vindt. Ik denk dat ze het wel leuk vindt, want ze heeft papa, mama, opa en omi de hele week om zich heen. Haar 4 favoriete mensen, dus wat kan er nou niet leuk zijn? Ik hoop alleen dat er iets te eten is voor haar. Ze vindt zelf eten zo leuk, en ik heb natuurlijk wel potjes bij me voor de zekerheid, maar ik kan me voorstellen dat we met een chagrijnige dame zitten als ze de hele week alleen potjes krijgt!
pi_81821561
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:02 schreef miss_sly het volgende:
Wij vliegen morgen, maar gaan dadelijk (als Senna wakker is en fruit gegeten heeft) naar Brabant. Ben ook heel benieuwd wat ze ervan vindt. Ik denk dat ze het wel leuk vindt, want ze heeft papa, mama, opa en omi de hele week om zich heen. Haar 4 favoriete mensen, dus wat kan er nou niet leuk zijn? Ik hoop alleen dat er iets te eten is voor haar. Ze vindt zelf eten zo leuk, en ik heb natuurlijk wel potjes bij me voor de zekerheid, maar ik kan me voorstellen dat we met een chagrijnige dame zitten als ze de hele week alleen potjes krijgt!
Waar gaan jullie naartoe? Ik heb in heel afgelegen gebieden gezeten, maar ze hebben overal toch wel fruit, groente en brood? Vaak zelfs beter dan in Nederland. Al is het brood niet overal even lekker.

Mijn schoonmoeder is vooral bang dat het op vakantie niet goed gaat, want dan slaapt hij in een vreemde omgeving in een campingbed en wil hij misschien ineens niet meer doorslapen. Ik maak me niet zo heel druk; hij heeft ons en dat maakt het voor hem vertrouwd. De rest zien we wel. We hebben bewust een hotel halverwege de route geboekt zodat we rustig aan kunnen rijden en veel pauzes kunnen houden.
pi_81821617
Welkom Stef & Incantrix!

Ssserpente Finn doet dat inderdaad ook, als er haast bij is nog even snel tijgeren!

Ko wat grappig alles gebruik om zich op te trekken.
Finn is nu ook enorm aan het klimmen, van de week stond hij op de trap

Miss, ik hoop dat jullie mooi weer hebben! Een kennis zat de afgelopen 4 dagen in Turkije en had 4 dagen regen
  Moderator maandag 24 mei 2010 @ 10:13:43 #152
5428 crew  miss_sly
pi_81821678
We gaan naar Turkije, all in in een resort gericht ook op kinderen, Ik verwacht dus wel dat het goed zal gaan. Ik heb bewust ook al eens een stukje ananas geprobeerd, en aardbeien, dat hebben ze er vaak ook. En verder hebben ze meestal wel een saladebar, dus als ze komkommer of paprika ofzo met dressing hebben, hebben ze vast ook wel ergens wat zonder spul. En anders regelen ze dat vast wel. ze zijn daar in die resorts echt vaak heel erg servicegericht en zeker voor kinderen vliegen ze.

Slapen komt vast goed. De eerste keer ooit dat Senna doorsliep was in Berlijn in het hotel waarbij wij de hele tijd op de kamer waren, in een vreemd campingbedje. Jullie zijn vertrouwd, en dat is toch het allerbelangrijkste voor zo'n kleintje.

Waar gaan jullie heen?
pi_81821679
Alvast veel plezier en hele fijne vakantie gewenst, Miss_Sly!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator maandag 24 mei 2010 @ 10:14:29 #154
5428 crew  miss_sly
pi_81821703
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:10 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Welkom Stef & Incantrix!

Ssserpente Finn doet dat inderdaad ook, als er haast bij is nog even snel tijgeren!

Ko wat grappig alles gebruik om zich op te trekken.
Finn is nu ook enorm aan het klimmen, van de week stond hij op de trap

Miss, ik hoop dat jullie mooi weer hebben! Een kennis zat de afgelopen 4 dagen in Turkije en had 4 dagen regen
Volgens weeronline is het droog, windstil en 29 graden ik hoop dat het klopt, want regen lijkt me niet erg fijn.

*nog even checken gaat
pi_81821788
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:13 schreef miss_sly het volgende:
We gaan naar Turkije, all in in een resort gericht ook op kinderen, Ik verwacht dus wel dat het goed zal gaan. Ik heb bewust ook al eens een stukje ananas geprobeerd, en aardbeien, dat hebben ze er vaak ook. En verder hebben ze meestal wel een saladebar, dus als ze komkommer of paprika ofzo met dressing hebben, hebben ze vast ook wel ergens wat zonder spul. En anders regelen ze dat vast wel. ze zijn daar in die resorts echt vaak heel erg servicegericht en zeker voor kinderen vliegen ze.
Ik verwacht dat ze er ladingen vers fruit hebben! Van groenten houd ikzelf niet zo, dus daar ga ik niet lyrisch over wezen.
quote:
Waar gaan jullie heen?
Naar de Provence! Eindelijk een échte vakantie. Twee jaar geleden was mijn vader net overleden voordat we naar Italië gingen, dus dat was een rare vakantie. Vorig jaar hebben we er vanwege tijdgebrek twee weken Ardennen van gemaakt toen het al niet echt mooi weer meer was, en ik was heel behoorlijk zwanger. Ik hoop dat we er dit jaar echt van kunnen genieten.
  Moderator maandag 24 mei 2010 @ 10:20:33 #156
5428 crew  miss_sly
pi_81821844
Ja, ladingen vers fruit, en ook zo ontzettend lekker. Van dat fruit waarvan je kunt proeven dat het echt in de zon gerijpt is

Ik hoop en denk dat jullie een fijne vakantie krijgen Dat mag dan idd wel weer eens een keer, he? Provence is wel fijn

Wij gaan dadelijk trouwens Senna's schoenenvoorraad aanvullen (nou ja, ze heeft alleen 2 paar slofjes ) met 4 paar schoentjes: 2 paar sandaaltjes, 1 paar nepcrocs en een paar havanaias Kan onze dame even vooruit
pi_81822432
FTA, stond Finn op de trap? Dat was wel even schrikken denk ik!

Miss, volgens mij gaan jullie een heerlijke vakantie hebben. Senna kan daar lekker veel fruit en groenten eten volgens mij. Ik zou alleen wel alles schillen.
Ik zie haar al helemaal op haar slippertjes rond stappen met een lekker fruitcocktail met een rietje!

Claudia, jullie gaan vast ook een fijne vakantie hebben! En de Provence is zo mooi!
Gaan jullie met de tent?
pi_81822724
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:44 schreef oeke het volgende:

Ik zie haar al helemaal op haar slippertjes rond stappen met een lekker fruitcocktail met een rietje!

Op d'r nepcrocs met een bloem erin

Hoi Stef! Long time no see

Wij gaan er ook een paar dagen tussenuit. Tassen zijn ingepakt, auto staat voor, dus als Emma zo wakker wordt kunnen we richting Texel
pi_81822906
Lekker Wup!

Ko

Miss Sly, foto's willen we zien met schoeisel!

Iris ligt buiten in de wagen te slapen, lekker
pi_81822935

babynepcrocs
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_81826188
Dat is beter weer dan inderdaad Miss!

Oeke hij stond op de trap ja, op de tweede trede, opweg naar het kattenvoer. Ik schok me rot inderdaad! Meteen een traphekje bevestigd zodat het me niet nog een keer gebeurd!

Leuk die crocs vicky! Ik vind schoentjes overigens best nog wel duur! Hij loopt nu toch nog niet, dus dan vind ik 20 euro voor de sier best prijzig! Bij de hema hadden ze slippers voor jongens, maar ik verwacht dat hij ze toch weer uittrekt
pi_81830666
ik heb voor Lars ook geen sandaaltjes oid, die kan straks lekker op blote voetjes als het warm is.
nog goed voor de voetjes ook.
Was afgelopen week in de schoenenwinkel, om van die schoentjes met buigbare zool te kopen, maar ze raadde het ten zeerste af. Een kindje wat nog niet kan lopen moet absoluut geen schoen met zool aanhebben, een slofje/sokjes of blote voetjes was veel beter.
Normaal heeft Lars zijn bobuxjes aan, nu maar een maat groter gekocht, want dat is dus wel goed.

FTA, wat een grote vent is Finn al! hij lijkt echt al een heel mannetje zo! Stoer!

Miss heel veel plezier op vakantie! Lekkerrrrr!

En Incantrix, wees welkom! en je zoon moet zijn activity center heel laten, want ik heb er niet nog een! haha
pi_81833003
Oeh, FTA, same here vanmiddag. Lente stond ook op de tweede tree. Ik ben heel zachtjes achter d'r gaan staan en ze klom zo door naar de derde. Tiet voor een hekje.
  maandag 24 mei 2010 @ 16:10:47 #164
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81833418
Ko

Hier zijn we aan t rommelen met de slaapjes: het tweede slaapje (tussen 16 en 17 u) ging al een tijdje heel mopperend. Uiteindelijk sliepen ze wel eventjes, maar echt zoden aan de dijk zet het niet zeg maar. Vaak ook huilen etc voor ze eindelijk voor eventjes in slaap vielen. Daarom zijn we sinds gister begonnen met 1 slaapje, maar vandaag gingen ze tussen de middag maar een uurtje plat. En ja, dan is t niet helemaal vol te houden tot 19u vanavond.... Lastig lastig weer, die overgang. Ze liggen nu dus maar voor even in bed, liggen ze toch even rustig en hopelijk rusten ze toch een klein beetje uit zodat ze t vol kunnen houden tot 19u. Het is weer een overgang, dus misschien gaat t eerst wel om en om, 1 dag met 1 slaapje en dan weer een dag met 2, zoiets. We shall see...

Vicky, voor de slapende Tess!!

Miss.. het is ook wel spannend natuurlijk allemaal. Maar wat je zegt: het belangrijkste is mee, dat ben jij! En, ik heb even gemist waar je precies naartoe gaat, maar ook daar worden vast wel eens kindjes geboren, en die worden ook groot. Zo denk ik altijd maar. Veel plezier!!!
  maandag 24 mei 2010 @ 16:11:39 #165
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81833440
Karin buiten op blote voetjes vind ik zo eng... die teennageltjes......... die zijn er zó vanaf joh...
  maandag 24 mei 2010 @ 16:19:48 #166
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_81833693
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:50 schreef oeke het volgende:

Of eigenlijk hij zag een appel, met toevallig iemand eraan. :')
En toen werd hij herkend door haar! Aan zijn naam en armband! Van Fok! :o
Dat was ik!
ik was al van plan me nog even aan je bekend te maken.
Het zal wel raar zijn overgekomen, maar vond t ook vreemd om niks te zeggen toen ik 'm eenmaal had herkend, en hoeveel baby's die Kobus heten zullen er rond kruipen?
Ik vond 'm gezellig, en wat kan 'ie kijken met z'n mooie ogen zeg

[ Bericht 5% gewijzigd door Lemijn op 24-05-2010 17:11:55 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 24 mei 2010 @ 16:55:46 #167
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81835055
Vicky, welkom terug! Wat een lekker ding is Tess toch

Stef en Emma, welkom hier!

Mikoxx, gewoon die nageltjes kort houden! Maar op de tegels wel slofjes ofzo aantrekken hoor, ze schuren anders zo hun voetjes open.

Zandhappen klinkt bekend, hier gaan er ook hele handen tegelijk naar binnen. En dat smoeltje dan als hij erachter komt dat het niet lekker is

En nog meer mensen die op vakantie gaan, lekker hoor! Wij gaan ook een paar daagjes weg morgen. Center Parcs en bijbehorend zwembad... here we come

Uit het bloedonderzoek kwam niks bijzonders gelukkig. Maar nou hoorde ik gisteren het verhaal van een meisje waarvan pas bij 2, 5 jaar bekend werd dat ze KMA heeft. Of daar iig gevoelig op reageert. Sinds ze geen melkproducten meer krijgt is ze nooit meer ziek en is d'r eczeem als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik heb net iets te vaak en in verschillende situaties de vraag gekregen of Toby niet allergisch is. Zijn gedrag, eczeem, het vele ziek zijn.... Dus toen nam ik me voor de zoveelste keer voor om even geen melkproducten te gebruiken (ik geef immers nog bv) of te geven. Maar ik vergeet het steeds, bedenk het me pas als ik mijn cornflakes/yoghurt/vla/ijsje/whatever al op heb
pi_81844164
fij dat er niks uit het bloedonderzoek gekomen is Kersjes.. Hopelijk kan je dmv van zelf geen melkproducten meer nemen verandering zien bij Toby.
Hele fijne vakantie!

Miss, heel veel plezier in Turkije! Geniet ervan!

Donderdag mogen we weer naar het cb, ik ben heel benieuwd wat mevrouwtje weegt, zal wel te veel zijn... Is ook niet zo gek, ze vreet als een bootwerker! Echt alles gaat erin. Op vakantie heeft ze regelmatig een korst pizza gegeten. En het is ook weer prikjestijd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_81845156
O he bah Vicky, net terug, misschien nog wel een beetje aan het nagenieten, komen er weer prikken. Noh. Succes...!
pi_81846403
Veel plezier WupWup!

Lente ook al zo'n dare devil!
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:11 schreef mikoxx het volgende:
Karin buiten op blote voetjes vind ik zo eng... die teennageltjes......... die zijn er zó vanaf joh...
Gets, wat doe jij eng!
Ko rommelt of op slofjes op op zijn blote voetjes rond. Hangt van het soort ondergrond af.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:19 schreef Lemijn het volgende:
Dat was ik!
ik was al van plan me nog even aan je bekend te maken.
Het zal wel raar zijn overgekomen, maar vond t ook vreemd om niks te zeggen toen ik 'm eenmaal had herkend, en hoeveel baby's die Kobus heten zullen er rond kruipen?
Ik vond 'm gezellig, en wat kan 'ie kijken met z'n mooie ogen zeg
Ik vond het lief hoor! Grappig dat jij Lemijn bent! Hij past bij je, je plaatje!

Lastig Kersjes, om dat in je systeem te krijgen, maar wel de moeite waard om te proberen. Misschien een voorraadje vervangers in de koelkast zetten? Waterijsjes, soja-, geiten- of rijstmelk etc.
Aan een weekje heb je misschien al genoeg om verbetering te zien.

Spannend Vicky, prikjes weer. Is het je 11 maanden afspraak?
Als Tess te zwaar is, wat dan, moet ze op dieet ofzo? Grappig dat het zo'n bootwerkertje is!
  maandag 24 mei 2010 @ 21:26:08 #171
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81846469
Welkom terug Vicky en welkom nieuwe grote baby's

Hier ineens een grietje met 39,4 Zo uit het niks. Net een fles op en een zetpil gekregen en zo toch maar naar bed proberen te brengen, al vrees ik voor vannacht. Ze wil het liefst alleen maar aan ons plakken. Geen idee wat ze zou kunnen hebben...

Oh en wat schoentjes betreft... Ik ben verliefd geloof ik, maar ze zijn zo duur

pi_81846646
Oeks, idd de 11 mnd afspraak.
En uhhh geen idee, maar ik denk niet dat je een baby op dieet kan zetten. Sowieso valt het best wel mee wat Tess eet...
tis ongeveer zo:
7.00 fles 180/6
10.00 fruit en brood
12.00 fles 180/6
15.30 flesje water met een paar druppels diksap
17.30 groentehap
19.30 fles 180/6 met rijstebloem
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_81846931
Pfft, dat valt toch reuze mee....
ja, dat dacht ik ook. Maar omdat je zei dat ze te zwaar zou zijn volgens hen, vroeg ik me af wat ze daar aan wilden doen.
Trouwens volgens mij overeten baby's zich niet. Ofwel?

Zielig Stiemie! Kus voor Esmee!
pi_81847377
lijkt mij ook niet hoor. Als Tess geen fles of eten meer wil duwt ze mijn hand weg.
Vorige keer toen ik op het cb was hadden ze al commentaar want Tess ging richting de +2 en dat was slecht....

Beterschap voor je kleine meid Stiemie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_81847466
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:33 schreef oeke het volgende:
Trouwens volgens mij overeten baby's zich niet. Ofwel?
Achja, wat is overeten? Als ik Ivan 3 rijstwafels geef eet hij ze volgens mij gerust allemaal op. Ik geef hem er nu 1 en probeer hem daarna af te leiden zodat hij niet gaat mopperen. Dat werkt goed en ik vind het zelf wel een fijn idee dat ik hem niet nu al wen aan grote hoeveelheden (ookal zitten er heel weinig calorieën in rijstwafels).

We hebben zoiets ook gedaan met de flessen. Ik vond dat hij met wel heel veel gemak 1 liter per dag dronk en ik had hem gerust nog meer kunnen geven want hij bleef maar drinken en drinken. Op dat moment hebben we er een gewoonte van gemaakt om 10-20 ml van een fles te laten staan en hem af te leiden zodat hij niet zou blijven mopperen. Daarna hebben we zo snel mogelijk geprobeerd om de 5e fles te laten vervallen. Al die ingrepen hebben ervoor gezorgd dat zijn gewicht niet heel hard toe bleef nemen na overstap op flesvoeding:

Hoe dan ook, Ivan is volgens mij wel een overetertje. Als we iets strenger zijn moppert hij even maar is hij over het algemeen wel een tevreden baby. Ik noem hem een overeter omdat hij zonder ingrepen volgens mij niet eet omdat hij honger heeft en hij daardoor meer binnenkrijgt dan hij fysiek nodig heeft. Ik denk dat hij door blijft eten omdat hij het fijn vindt om iets in zijn mond te hebben en omdat hij het leuk en lekker vindt. Met flesjes zal het wel net zoiets zijn: hij vindt het lekker en hij heeft een grote zuigbehoefte.

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 24-05-2010 21:56:26 ]
  maandag 24 mei 2010 @ 21:58:05 #176
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81848697
Oeke, zo werd t mij verteld in de winkel, toen ik zei dat leren lopen toch het beste op blote voetjes kon . Ik schrok toen ook wel een beetje. hier ook slofjes buiten hoor. Of sokjes, als de heren de schoenen niet meer mooi vinden

Ik denk ook niet dat baby's zich snel zullen over-eten. Maar je kan ze wel laten wennen aan veel eten, denk ik. Hier wisselt het per dag, maar ze eten over het algemeen heel goed gelukkig.

Ons dagschema is ongeveer zo:
7.30 fles 150 cc daarna 1 broodje (soms 2)
10.00 fruit (meestal 1 a 2 stuks pp)
11.30 fles 150 cc (gaat meestal niet op) en 1 of 2 broodjes
12.00 naar bed
14.00 uit bed, diksap of thee of water met iets.. (soms fruit, soms liga, soms soepstengel, cracotte, oid)
16,30 warm eten met yoghurt na
19.00 fles 210/7
19.30 naar bed

Succes morgen Vicky, wij mogen over twee weekjes de prik gaan halen!
pi_81848712
Iris heeft vandaag pannenkoek gegeten. Geen idee eigenlijk of dat al "mag", maar het ging er goed in met een beetje appelstroop.
Gisteren was ze helemaal van de wap na een dag helemaal anders dan anders, weg van huis en heel weinig slapen. Gelukkig vandaag weer een stuk beter.

Iris geeft best goed aan als ze genoeg heeft, duwt ze de fles weg of ze spuugt hapjes weer uit enzo.
Ze krijgt nog 3 flessen 180/6 (waarvan 1 met pap), tussendoor fruit en 's middags een soepstengel/rijstewafel/liga oid, ze eet 1 a anderhalve boterham en 's avonds groente/warm en ze drinkt water of heel lichte roosvicee buiten de flessen om.
  maandag 24 mei 2010 @ 22:00:44 #178
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81848861
Waarom zou dat niet mogen Nijna? Volgens mij kan dat niet zoveel kwaad eerlijk gezegd, zolang je er geen 10 geeft Lekker smikkelen!
pi_81849105
Waarom niet... omdat we ze met gewone melk hebben gemaakt en er zit vast ook zout in die mix, maar dat zal met 1 pannenkoekje wel los lopen. Maar goed tot nu toe geen reacties gehad, behalve dan op de paksoi een tijdje terug (kramp, maar is een koolsoort dus logisch misschien ook wel). Dus we hadden zoiets van we proberen het gewoon.
Ze is ook al bijna 10 mnd (nog anderhalve week), dus ik vond dat het wel kon... en ze vond het lekker.
Met de oudste zijn we toen ze 1 werd naar het pannenkoekenhuis geweest, gaan we misschien met Iris ook wel doen .
  maandag 24 mei 2010 @ 22:07:08 #180
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81849341
Ah, dat lijkt me toch zo gezellig, zo saampjes pannenkoekjes eten in he tpannenkoekenhuis . Vanaf 1 jr mogen ze 'alles' he? Ik ga echt niet van de ene op de andere dag de boel hier omgooien hoor. Patat op de eerste verjaardag vind ik ook vrij heftig eerlijk gezegd. Maar poffertjes.... best een goed idee
pi_81849472
Lekker Nijna, pannenkoeken!

Lente d'r schema is als volgt:

07:00 borstvoeding
09:30 fruithap en borstvoeding
12:30 boterham met roomboter
16:00 borstvoeding
18:00 groentehap + slokje borstvoeding
19:00 pyjamapap 250 cc

Niet veel als ik het vergelijk met schema's van kindjes van haar leeftijd. Ze eet ook niet bijster goed. Dwz, ze vindt het wel lekker, maar is het na drie minuten in de kinderstoel spuugzat. Dan hangt ze er half uit, kauwt op d'r slab of op het tafelblad of begint te brullen...

Ze is sowieso nogal driftig de laatste dagen. Ik krijg soms echt een punthoofd van d'r. Heb 'r gister zelfs even in de box gelegd en ben weggelopen. Álles is huilen. In de box, verschonen, aankleden, uit bad, op de grond, op schoot, zonnebrand op doen, eten... Laat het in godsnaam een faaaase zijn...
  maandag 24 mei 2010 @ 22:10:36 #182
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81849591
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:08 schreef Ssserpente het volgende:

Ze is sowieso nogal driftig de laatste dagen. Ik krijg soms echt een punthoofd van d'r. Heb 'r gister zelfs even in de box gelegd en ben weggelopen. Álles is huilen. In de box, verschonen, aankleden, uit bad, op de grond, op schoot, zonnebrand op doen, eten... Laat het in godsnaam een faaaase zijn...
Tandjes??
pi_81849835
Geloof het niet. De laatste keer had ze echt flink rooie konen en daar is nu niets van te zien. Ze roept ook echt 'hngggghhh!' als iets 'r niet zint. Als ze tijdens het verschonen op d'r buik wil draaien of zo. Een schone luier aantrekken is alleen bijna niet meer te doen.

Ik vrees dat ze het van Nils heeft. Die was vroeger ook zo'n driftkikker. Als ie z'n zin niet kreeg hield ie van kwaaigheid z'n adem in totdat ie flauwviel...

Laat het in godsnaam een faaase zijn.
  maandag 24 mei 2010 @ 22:15:31 #184
100412 mefke79
komt goed!
pi_81849884
ik kom ook even snel gedag zeggen. Beetje heel druk weekend gehad en een ontstoken keelamandel (ik dan he, niet driekus), dus eigenlijk geen tijd gehad voor hier. Driekus heeft de afgelopen dagen ook van die zeurmomenten Ssserpente, echt niks is goed. Meneer wil niet in de box en als het dan moet, dan wil ie zitten. Kan ie wel even, maar op een gegeven moment valt ie om en tada; reden om te huilen. Ons mam ontdekte vandaag bij het in bad doen ineens uitslag en ik vind z'n poep ineens wel heel erg zuur, dus wie weet zijn het tandjes.
Eten gaat hier redelijk, soms gaan er enorme hoeveelheden in, van andere dingen moet ie niks hebben.Eitwit is smerig, eigeel wil wel. En brocoli gaat goed, maar alleen als het fijn gemaakt is. Yoghurt ging wel met mango, maar zonder maar drie hapjes.
Het mooiste smerige gezicht levert hier trouwens nog steeds gras op. Dat is echt een recept voor een instant brul moment, leg em op gras en daar gaat ie.
Ik duik mijn bedje in, paracetamolletjes erbij en hopelijk morgen wat minder pijn. Morgenavond weer naar kinderehbo, leek me een nuttige investering gezien de val- en ziekenhuisgeschiedenis van zijn vader.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_81850593
Ha Mef, nais to see joe!

Blegh, een ontstoken amandal kan er ook nog wel bij.

Driekus ook al aan het mieren dus. Gezellig. Meeten? Zetten we ze bij elkaar en gaan wij rosétjes drinken. Kunnen ze lekker chagrijnen.

Ze lig nu op bed gelukkig. Tanden poetsen was ook weer huilen. Ze duwt tegenwoordig ook echt met een kwaaie kop je hand weg. Bij het tandenpoetsen dus of als je even d'r neus afdoet.

Haha, Driekus is geen grasliefhebber dus. Over smerige gezichten gesproken... Ik heb Lente van de week gefopt. Ze was mandarijn aan het eten op het terras en ik kreeg een schijfje citroen in m'n tonic. Je snapt het al...

Sterkte morgen!
  maandag 24 mei 2010 @ 22:29:25 #186
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81850738
Mef en Ssserpente, er zit ook een sprongetje rond 37 weken (of was het 39? ) waar kindjes behoorlijk last van kunnen hebben hè... echt wéken last zeg maar.
Misschien is het zoiets wel. T wordt vast snel weer beter
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 24 mei 2010 @ 22:56:19 #187
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81852126
Ssserpente, jij pestkop
En ik hoop van harte met je mee dat het een fase is...

Mefke, beterschap!

Iris, lekker gesmuld! Zolang je de pannenkoek niet doordrenkt met stroop, er bakken poedersuiker overheen strooit en het 'r elke dag geeft is er niks aan de hand lijkt me.
pi_81852255
Aaarrhhgg dat sprongetje ja, was hier vreselijk. Ik had gelijk last van hoge bloeddruk (ja écht ) Ben nu helemaal bang voor een volgend sprongetje.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81852651
Claudia, ik denk misschien dat het met flessen inderdaad wel wat anders kan zijn, als je een speen hebt die te snel is, waardoor de fles eerder leeg is dan dat het kindje voldaan is.
Maar met stukjes eten eet Ko zo langzaam dat ik daarom denk dat hij zich niet snel zal over-eten.

Mijn vriend deelt zijn shake vaak met Ko, gewelde amandelen/appel/banaan/water en soms ook dadel in de blender. Ko vind het heerlijk en drinkt er veel van.
Daar zetten wij zelf een rem op. Anders zou hij zo een halve liter wegdrinken.
Omdat het erg dun is, heb je niet meteen door dat je ondertussen wel banaan en appel eet.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:07 schreef mikoxx het volgende:
Ah, dat lijkt me toch zo gezellig, zo saampjes pannenkoekjes eten in he tpannenkoekenhuis . Vanaf 1 jr mogen ze 'alles' he?
Volgens het schema dat ik volg, mogen ze pas bij anderhalf rozijnen/krentenbrood. Maar waarom dat zo laat is weet ik niet...

Sserpente, heeft Lente de driftbuien van Ko overgenomen? Hier zijn ze al een hele tijd weg. Ik heb weer een vrolijk jongetje rondkruipen hier! Tis een faaaaase, echt waar!

Mefke, beterschap! Goed dat je EHBO volgt, zeg! Zou ik ook moeten doen eigenlijk.
pi_81852926
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:06 schreef oeke het volgende:

Volgens het schema dat ik volg, mogen ze pas bij anderhalf rozijnen/krentenbrood. Maar waarom dat zo laat is weet ik niet...
Omdat supermarkt rozijnen/krentenbrood erg gezoet is.

De natuurwinkel heeft ongezoet rozijnenbrood, dan heb je gewoon zuurdesembrood met daarin rozijntjes zonder extra suiker. Dat kan vanaf een maand of 9 wel, als je ook brood en rozijntjes apart zou geven.
pi_81854265
Kersjes, fijn dat de bloeduitslag goed was!

Nijna, Finn heeft geloof ik rond de 9 maanden ook voor het eerst pannekoek gegeten, hij vond het heerlijk!

Sssserpente wat de rest ook zegt, ik denk dat het een sprongetje is en die kan inderdaad wel even aanhouden!

Over dat sprongetje gesproken, Linda hoe gaat het daar?

Bedankt voor je toelichting p_iglet! Ik vroeg me dat inderdaad ook al af, van de week eens kijken bij de natuurwinkel!
pi_81857501
Mijn kind vond half vier wel een mooie tijd om WAKKER te worden

Ik eigenlijk niet.
pi_81857606
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 04:37 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn kind vond half vier wel een mooie tijd om WAKKER te worden

Ik eigenlijk niet.
Oei..

Die van mij besloot om van 0.44 tot 4.30 te blijven spoken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 mei 2010 @ 08:31:46 #194
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81858453
Mogguh

Esmee heeft sinds 's avonds 23 uur alleen nog van 00.00 - 00.45, van 01.45 - 02.45 en van 04.30 tot 6.30 geslapen Verder alleen maar miepen, piepen en miepen. Steeds een zetpil gegeven en dan zakt de koorts goed. Maar volgens mij heeft ze keelpijn ofzo want na hoesten is het keihard brullen. Uiteindelijk heb ik haar om half 5 in de box gelegd en toen ze daar slaap viel, hebben we haar maar laten liggen Konden we toch nog wat slapen. Arm ziek schaapje
pi_81858554
Thijs blieft geen pannenkoek. Het is het enige tot nu toe waarvoor hij zijn mond stijf dichthoudt.

Hij was gisteravond helemaal over de rooie. Huilen, huilen, en toen ik bij hem kwam schrok hij zo erg dat hij nog harder ging huilen. We hebben hem wat water gegeven, en aandacht, maar het hielp niet echt. Toen de luier maar eens gecheckt : diarree, en hele rooie billen.... Goed schoongemaakt, schone luier om, en samen Bones gekeken. Daarna is hij heerlijk gaan slapen.
pi_81858937
weer op kantoor

Kusje voor Esmee

En Vicky en Stiemie, ook sterkte vandaag

McLaura, wat sneu voor Thijs!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 09:15:26 #197
95408 Incantrix
pi_81859233
Goedemorgen! Dank jullie wel voor de felicitaties en het lieve welkom

En Karin, haha, ik heb al een paar keer gezegd dat hij die heeft gekrégen, dus dat hij er zuinig op moet zijn. Helaas heeft Stef nogal hooligan-ambities de afgelopen tijd, het is nu al een slopertje Laatst had hij een speeltje van zijn speelgym afgetrokken en was daar keihard de andere speeltjes mee aan het slaan

Miss en Kersjes, geniet ervan! Lekker even ertussenuit!

Ko, haha, je bent gewoon een beroemdheid

En oh nee! Niet vertellen over overeten, ik krijg helemaal stress nu! *adem in adem uit* Ik vind het echt enorm leuk om bijvoeding te geven, maar hoe langer we ermee bezig zijn, hoe onzekerder ik word. Gisteravond was echt het toppunt, we zijn dus begonnen met de potjes olvarit die we overal en nergens bijkregen, maar die zijn nu bijna op dus zijn we nu lekker zelf prakjes voor hem aan het kokkerellen. Gaat hardstikke goed en makkelijk, alleen zodra je het Stef in zijn mond stopt gaat hij huilen en wil hij niet meer en als je het dan nog eens probeert gaat hij finaal over de zeik.. Gisteravond was hij zó overstuur dat hij na zijn bijvoeding een bv heeft gekregen en toen we hem in bed legden nog steeds heel hard aan het huilen was.

Ik trek het heel slecht als hij niet wil eten, omdat ik dan constant twijfel of we wat verkeerd doen, of we nu weer potjes moeten gaan geven om hem dan op z'n minst aan bijvoeding te laten wennen of juist hiermee door moeten gaan om hem te laten wennen aan de structuur van eten. Als we doorgaan, wordt eten dan niet iets negatiefs? Als we níet doorgaan, dan went hij toch niet aan structuren van groenten enz.? Rapley hebben we ook al heel voorzichtig geprobeerd, maar hij veegt hetgeen je voor hem legt met één zwierige armbeweging op de grond en dan is het klaar. Ik heb zelf trouwens een heel storend eetprobleem, waardoor de angst dat Stef zoals ik zal worden bij mij heel erg opspeelt. Bij mij is ws. in mijn vroege smaakontwikkeling iets misgegaan, waardoor ik nauwelijks groenten lust (en hetgeen ik wel lust moet eerst flink stukgekookt worden) omdat ik de structuren niet trek en dan ga kokhalsen. Toen ik 2 jaar oud was heb ik 3 maanden in het ziekenhuis gelegen omdat ik helemaal niks meer at. Ik wil met mijn angst mijn kind niet in de weg zitten, maar hoe de hel doe ik dat als ik bij elk hapje dat mijn kind binnenkrijgt (of juist uitspuugt) twijfel of het wel goed gaat?

Nu denk ik overigens dat hij gisteren misschien ook oppikte dat ik heel slecht in mijn vel zit, we hadden eergisteren een enorm zwaarbeladen verjaardag en zijn gisteren vrienden een hart onder de riem wezen steken die die ochtend hun kat aan een enorm pijnlijk en rottig eind hebben zien komen. Ik was dus ook niet echt in mijn hum..

Pikken jullie kindjes jullie buien erg op?
3!
pi_81859919
Goedemorgen!
Wat een hoop slechte nachten. Hier was het ook niet al te fijn. Ko moest vaak hard huilen in zijn slaap. En sliep dan gewoon door, maar dan stond ik al naast mijn bed.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:12 schreef p_iglet het volgende:
Omdat supermarkt rozijnen/krentenbrood erg gezoet is.
Ah, dat verklaart een hoop.
Geldt dat ook voor krentenbollen? Waarschijnlijk wel.

Och Inca, wat naar.
Lastig als jezelf zulke slechte ervaringen hebt.
Hoe oud is Stef nou? Ik kan het niet vinden in de OP.
Ko is pas echt goed gaan eten met 10 maanden denk ik.
Daarvoor was het echt een beetje voelen/proeven/van tafel smijten etc. Wij hebben wel altijd gerapleyed.
Nu geef ik af en toe ook van een lepeltje, maar ik stop het alleen in zijn mond als hij zijn mond open doet.
Dus het zelf aangeeft.
Zodat hij de baas is over wat hij wil eten.
Misschien is Stef nog in de ontdekkingsfase? Of heeft hij moeite met het voeren?
Geef je hem eerst bv voor het eten? Zodat hij niet heel hongerig is en dan gefrustreerd is dat zijn honger niet snel genoeg gestild wordt? Als hij geen schreeuwende honger heeft, kan hij het eten ook meer spelenderwijs ontdekken.
Het eerste jaar is alles echt nog bijvoeding he? Hij hoeft geen complete maaltijden te eten. Een hapje is al goed.
Sorry, als ik wijsneuzerig overkom. Maar ik vind het niet leuk voor je dat het eten zo'n verdriet en stress oproept.
pi_81859990
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:39 schreef oeke het volgende:

Jup ook voor krentenbollen. Lees zowieso de ingredienten lijst maar eens van krentenbollen of krentenbrood uit de supermarkt.... Ik snap van de helft van de ingredienten niet eens wat ze er in doen, en na tarwebloem zit er het meeste suiker in...
pi_81860098
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:42 schreef p_iglet het volgende:
Jup ook voor krentenbollen. Lees zowieso de ingredienten lijst maar eens van krentenbollen of krentenbrood uit de supermarkt.... Ik snap van de helft van de ingredienten niet eens wat ze er in doen, en na tarwebloem zit er het meeste suiker in...
Nou hou ik gelukkig niet echt van krentenbollen. Vanwege de steeltjes.
Dan halen we die bij de natuurwinkel.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 09:51:52 #201
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81860275
Mogguh allemaal, heb ff tijd dus even mijn plicht doen hier

Vakantiegangers heel veel plezier!!

Hier ook een kind wat zichzelf aardig kan volproppen. Vind het ook wel erg lastig om daarin te vinden wat "genoeg" of "normaal" is... Alexa's schema is nu:

0700 Fles 180/6
0930 Fruit (hap of geprakte stukken)
1230 Boterham met water en daarna fles 120/3 (dus voeding voor 90, maar anders ben ik bang dat ze te weinig vocht binnenkrijgt)
1630 Groente en daarna fles 120/3 (hier idem dito)
1930 Papfles 180/6

En als ik tussendoor een bammetje eet, krijgt ze een hapje. Dan komt ze ook schooien , maar goed, ze eet.... Mijnj neefje eet bijna niets, dus ik mag niet klagen met Alexa, dat snap ik..

Incantrix, hier pikt Alexa het meteen op. Lijkt wel of ze een radar voor mij heeft. best lasitg soms, omdat ik het weet, maar er niet altijd rekening mee kan houden....

Sssserpente, het kan goed een fase zijn. Alexa had voordat ze ging staan ook zo'n belachelijk idiote gromtijd. Alsof ze wist dat ze kon gaan staan, maar het nog niet lukte. Ik herken mezelf daar wel in. De hele dag een zeurtoon, huilen, boos zijn, hangen.
Toen ze het eenmaal beheerste, was ze een stuk vrolijker. Maar ze kan nog steeds lekker grommen, dat zit er nou eenmaal in hier. Met verschonen was ik laatst wat lomp (ze had een enorme poepluier die ik los had gemaakt en zij wilde draaien). Dus ik sprak haar streng toe en draaide haar terug en ze bleef liggen, maar ze keek met boos aan en met een enorme HUUUUUUUGGGRRRRRRRRUUUUUUUOOOOOMMMMMMMMMMM. Ach, het kind heeft pit.

voor de zieke kindjes en de mama's die hierdoor minder slapen (en ook de mama's die gewoon minder slapen, omdat hun kindjes graag spoken)

Hier lijkt het wel alsof Alexa zich overstuur slaapt met dat warme weer.....

Ik kwam er gisteren trouwens achter dat ze ws een eczeemplekje in haar nekje heeft en een klein plekje in haar elleboog.... Damnzzz wellicht een allergie of het warme weer???

[ Bericht 0% gewijzigd door Takkembah op 25-05-2010 09:58:18 (takkembah is een schaap) ]
Alexa en Seth zijn lief
pi_81860365
Takkembah, bedoelde je écht mij? Heb ik iets over grommen gezegd? (ik begin aan mezelf te twijfelen )
  dinsdag 25 mei 2010 @ 09:56:51 #203
95408 Incantrix
pi_81860421
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:39 schreef oeke het volgende:
Goedemorgen!
Wat een hoop slechte nachten. Hier was het ook niet al te fijn. Ko moest vaak hard huilen in zijn slaap. En sliep dan gewoon door, maar dan stond ik al naast mijn bed.
[..]

Och Inca, wat naar.
Lastig als jezelf zulke slechte ervaringen hebt.
Hoe oud is Stef nou? Ik kan het niet vinden in de OP.
Ko is pas echt goed gaan eten met 10 maanden denk ik.
Daarvoor was het echt een beetje voelen/proeven/van tafel smijten etc. Wij hebben wel altijd gerapleyed.
Nu geef ik af en toe ook van een lepeltje, maar ik stop het alleen in zijn mond als hij zijn mond open doet.
Dus het zelf aangeeft.
Zodat hij de baas is over wat hij wil eten.
Misschien is Stef nog in de ontdekkingsfase? Of heeft hij moeite met het voeren?
Geef je hem eerst bv voor het eten? Zodat hij niet heel hongerig is en dan gefrustreerd is dat zijn honger niet snel genoeg gestild wordt? Als hij geen schreeuwende honger heeft, kan hij het eten ook meer spelenderwijs ontdekken.
Het eerste jaar is alles echt nog bijvoeding he? Hij hoeft geen complete maaltijden te eten. Een hapje is al goed.
Sorry, als ik wijsneuzerig overkom. Maar ik vind het niet leuk voor je dat het eten zo'n verdriet en stress oproept.
Neenee, niet wijsneuzerig Juist lief dat je mee wil denken, thnx Ik ben erbij vergeten te vertellen dat die potjes er dus wel ingaan als koek, dat vind hij echt heel lekker. Gisteren hebben we na de eigengemaakte peentjes nog maar een potje olvarit opengetrokken en dat ging er wel in, alleen was hij toen helaas al teveel over de zeik om nog lekker te willen eten.

Als hij niet wil, zijn mondje dichthoudt of wegdraait dan houden we ook op met eten geven hoor, ik wil boven alles voorkomen dat eten iets negatiefs wordt. Dat is het voor mij wel en dat is echt iets dat je overal waar je komt achtervolgt. Wat ik meer bedoel met er niet tegenkunnen als hij niet eet, is dat ik daardoor dus heel erg die twijfels krijg. Of hij werkelijk iets binnenkrijgt of niet, dat maakt me niet uit, maar als hij gaat huilen zodra hij een hapje krijgt dan breekt mijn hart, dan ben ik zó bang dat hij strakjes als hij groter is net als ik buikpijn van de zenuwen zal hebben voor hij bij iemand anders gaat eten, nooit zomaar iets zal durven proeven, liever niet in het bijzijn van onbekenden zal willen/durven eten en zich zal schamen voor zichzelf.

Zo, en nu moet ik even heel hard huilen.

[edit]En dat van eerst voeden en dan bijvoeding geven is misschien ook wel een goeie.. Al voeden wij meestal net voor hij echt honger krijgt, dus dan gaat het nog wel met het mopperige van de honger [/edit]

[ Bericht 4% gewijzigd door Incantrix op 25-05-2010 10:02:13 ]
3!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 09:57:53 #204
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81860452
Nee Sorbo ik ben een schaap.

Ik bedoelde Ssserpente

kan ik nog steeds de hormonen de schuld geven
Alexa en Seth zijn lief
pi_81860663
Oh lieve meis toch!
Wat naar dat je dat hebt. Echt niet leuk.
Dikke virtuele knuffel!

Maar volgens mij komt het goed hoor!
Misschien kun je zo'n roerzeef kopen. Dan zeef je zijn prakjes, wissel je dat af met potjes en stukjes.
Zodat hij alle vormen van eten kan ontdekken.
Je weet heel goed hoe moeilijk eten kan zijn en daar ben je je dus erg bewust van. Dat is goed, maar het kan inderdaad ook tegen je werken juist omdat je er zo bang voor bent.
Probeer vooral te vertrouwen op Stef.
pi_81860757
Los billos zijn nu nog rood (hij is er net uit) maar een stuk minder dan gisteravond!

Voor Incantrix heb ik een dikke knuffel, hopelijk ziet Stef het licht vanzelf. Gun het in elk geval de tijd. Thijs eet nu alles (op pannenkoeken na), maar dat is sinds een maand pas, dus sinds hij 9 maanden was.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:13:14 #207
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81860856
Pff nog meer spook-baby's dus Mijn vriend gaat zo naar de apotheek (is naast zijn werk) om te kijken of ze iets tegen keelpijn hebben. Dat komt hij dan in zijn pauze langsbrengen

Hier verder een schaamteloos tv-dagje. Heb gewoon geen puf om te knutselen enzo met Linde, al gaat dat ook wat lastig met een baby die piept zodra er meer dan 10 cm afstand tussen ons komt

Incantrix wat lastig zeg dat het eten zo moeilijk is voor jullie allebei. Hier gaat het ook nog knudde, maar wel steeds ietsiepietsie-ieniemienie beter. Dus we blijven hopen. Zeker als ik lees dat Ko ook pas met 10 maanden echt ging eten. Sommige kindjes zijn er gewoon wat sneller mee dan anderen. Dus lekker in jullie eigen tempo en vooral proberen je er niet druk om te maken *al is dat laatste ECHT niet altijd even makkelijk weet ik uit ervaring *
pi_81860899
Nachtbrakertjes, rode billen beebs, minder goed etende beebs en mopperige beebs, voor allemaal een hele dikke .

En dat gemopper... volgens mij is het een fase en hebben we die hier net gehad (ik kon in oei ik groei geen sprongetje vinden, wel dat er net een geweest zou moeten zijn... ) hoe dan ook ze is weer beter te pas, alleen verschonen is nog altijd niet tof en zonnebrand smeren ook niet.
Gras is wel leuk hier en ook de tegels kruipt ze gewoon overheen, als ze maar komt waar ze wezen wil...
pi_81860980
Uh, Nijna.... 42 weken sprong?

Thijs is daar net van 'genezen', hij was een week lang een ware 'pain in the ass'.
pi_81861264
Incantrix, ik had je nog helemaal geen welkoms gegeven!

Isabeau eet ook nog voor geen meter hoor. Eigenlijk is alleen peer lekker, daar kan ze wel veel van op (en olijven, maar ja, dat lijkt me niet echt de bedoeling, beetje erg zout). van groente en aardappel enzo eet ze meestal niet meer dan twee a drie happen en da's al een enorme verbetering ten opzichte van de eerste maand. Appel blieft ze niet gepureerd, maar wel in stukken, maar ook dan krijgt ze er weinig van binnen. Brood is weinig boeiend. Wat ze echt heerlijk vindt is zelfgemaakte pesto en dat snáp ik ook wel, maar ook dat lijkt me niet echt iets voor een baby van 7 maanden.

kortom, wat ik graag wil dat ze eet, daar heeft ze geen interesse in en de dingen die ze écht lekker vindt mag ze niet of nauwelijks van me.

En ook ik probeer me er niet druk om te maken en er vooral geen strijd van te maken. En da's best moeilijk.
pi_81861970
McLaura, er zit er een rond 37 weken (8,5 mnd) en rond 46 weken (bijna 11 mnd) en dan iets ervoor en erna natuurlijk... Maar ik dacht ze is bijna 10 mnd, dus het kan bijna geen sprongetje zijn .
Ik zit misschien gewoon in de ontkenningsfase, kijk ook niet te vaak in dat boek want dan heb ik echt het idee dat we alleen maar sprongetjes aan het maken zijn .

Isabeau, jij weet wat lekker is . Wilt zeker gewoon met de grote mensen mee doen.
Sorbo, doe je ook iets op het brood? Misschien dat het dan interessanter is, Iris begon er een beetje op uitgekeken te raken, maar met zonnestroop (appel-peer) is ze helemaal in haar sas.
pi_81862133
Tess is gek op pannenkoeken. Tess is eigenlijk gek op alles

Hier ook mega rode billen, ze krimpt ook helemaal in elkaar als ik haar billen schoon moet maken nadat ze gepoept heeft. Gister hebben we d'r met haar kont in een teiltje water gezet. Ik ga straks Calendulazalf halen, vind het zo zielig voor muppet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:15:51 #213
95408 Incantrix
pi_81862932
Thnx dames, jullie zijn lief Ik ben alweer uitgehuild hoor, zoals ik al zei: ik zit op het moment ff niet zo lekker in mijn vel en dan gaan dit soort dingen misschien ook meer dwars zitten. Wellicht dat Stef dat toch ook oppikt, het zou me niks verbazen. Takkembah, dat ís ook erg lastig, je kunt het nu eenmaal niet wegstoppen als je verdrietig bent of even niet zo'n leuke dag hebt..

Oeks, natuurlijk! Een zeef!! Dat ik daar niet aan heb gedacht zeg! Dankdankdank! We gaan inderdaad ook wel door met verschillende vormen van voeding aanbieden en in principe proberen we dit te benaderen zoals we alles zo'n beetje doen: op intuïtie. Helaas lukt me dat alleen met eten dus niet zo goed omdat dit voor mij een vervelend item is en ik sla er dus van op slot ofzo. Stom. Nouja, ik heb in elk geval weer wat ideetjes opgedaan, thnx Ohja, en Stef was gisteren precies 6 maanden, hij is van 24-11. We zijn ietsjes eerder begonnen met die potjes moet ik eerlijk zeggen. We wilden wachten tot hij écht 6 maanden was, maar met 5,5 maand was hij constant bezig met pogingen ons eten (en drinken) te pikken, dus vonden we dat het wel kon. Zolang hij dus potjes krijgt gaat het prima..

McLaura, wat lief van je weer

Ik wist trouwens niet dat er zo veel kindjes zijn met wie het in het begin allemaal niet zo makkelijk gaat met eten joh! In onze omgeving hebben we alleen maar kleine vreetzakjes, dus dan denk je sneller dat dat de norm is zeg maar

Stiemie, voor jou, ik snap het hélemaal! Je wil het zo graag goed doen he? Nouja, het komt vast goed, we kunnen hier gelukkig fijn stoom afblazen, haha!

Sorbo-lief, jeej! Die krijg ik graag hoor terug! En oh, dat is inderdaad ook erg lastig, lijkt me. mogen ze met 7 maanden al wel olijven? Dat vroegen we ons vandeweek toevallig af, heb je meteen onze vraag beantwoord, haha!

Aaaww, arme Tess.. Hopelijk heb je haar nog niet geleerd van kusje-over Vicky
3!
pi_81863008
Nijna, appelstroop heb ik geprobeerd, dat vond ze maar niks. Smeerkaas gáát. Maar meer dan twee a drie stukjes hoeft ze gewoon niet. nou ja, geen punt...eet ik de rest op (oh nee, dat moet ik dus nou juist niet doen hè.... ben net zo lekker aan het krimpen )
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:19:11 #215
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81863045
Wat is dit toch: allemaal spokende, nachtbrakende en rode-billen baby's... zie ik daar een verband..?

Incantrix, dikke voor jou. Kan je niet ergens naartoe om jou ook een beetje weer te laten relaxen? Of even een dagje er tussenuit ofzo?

Stiemie.... ook voor jou.

Mama's niet twijfelen aan jezelf he? Iedere mama maakt fouten, dat mag ook, daar leer je van, en iedere mama doet ook zoveel dingen goed!! Bedenk je dat liefde het allerbelangrijkste is he? Kop op, dikke en we gaan er samen weer voor
pi_81863125
Sorbo, heb je al een keer banaan op haar brood gedaan? Of geraspte appel of geprakte peer?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_81863186
Banaan vindt ze ook niet zo lekker Maar peer kan ik wel eens proberen.

Krijgt ze gewoon 's ochtends peer. Daarna een broodje peer en dan 's avonds aardappel, groente en perenmoes

(alles om te voorkomen dat ze mijn appelvormige figuur krijgt )
pi_81863292
Icantrix wat rot dat er bij jou zo'n lading aan eten zit Komt vast goed joh. Je voelde je gisteren ook niet fijn en dat heeft echt een grote invloed op kindjes, die merken dat echt wel aan trekjes in je gezicht of de tonatie van je stem. Wat ik doe is de bijvoeding tussen of direct na de borstvoedingen geven, dan is het meer ontdekken en geen "moeten eten". Het echte eten komt vanzelf wel langzamerhand. En wat betreft het niet willen eten van zelfgemaakt eten, het is bij kindjes zo dat ze soms wel 10 keer moeten proeven om iets te leren waarderen. Dus gewoon doorzetten en als er alleen maar aan gelikt wordt is het al goed

Overeten kan zeker wel al bij kinderen, het is zelfs zo dat wij mensen geprogrammeerd zijn om teveel te eten zodat we in tijden van schaarste een voorraadje hebben. Is in deze tijd en in de Westerse wereld alleen een beetje nutteloos Door kindjes langzaam te laten eten en goed te leren kauwen leren ze op hun honger- en verzadigingssignalen te blijven letten. Daarom is het ook niet goed om koste wat kost een fles, potje of bord leeg te moeten krijgen. Ik heb een docent gehad die expres altijd wat minder at dan zijn verzadigingssignaal aangaf omdat hij doorhad dat hij anders altijd net wat meer at dan hij nodig had en dus langzaam aan bleef komen. Emo-eten of juist niet eten in tijden van stress is weer een ander verhaal...

Niels heeft voor het eerst een maat 74-80 rompertje en truitje aan Ik ga nu de maat 62-68 dingen uit de kast gooien. Wah!! Van broekjes zit hij nog wel ruimschoots in 68.

[ Bericht 26% gewijzigd door Twinkly op 25-05-2010 11:31:49 ]
pi_81863299
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:23 schreef Sorbootje het volgende:
Banaan vindt ze ook niet zo lekker Maar peer kan ik wel eens proberen.

Krijgt ze gewoon 's ochtends peer. Daarna een broodje peer en dan 's avonds aardappel, groente en perenmoes

(alles om te voorkomen dat ze mijn appelvormige figuur krijgt )

Ik prak van alles op die boterham. Soms trek ik een potje fruit open en besmeer daar de boterham mee. Meloen en mango op brood is hier ok een succes trouwens
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_81863338
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:15 schreef Incantrix het volgende:

Ik wist trouwens niet dat er zo veel kindjes zijn met wie het in het begin allemaal niet zo makkelijk gaat met eten joh! In onze omgeving hebben we alleen maar kleine vreetzakjes, dus dan denk je sneller dat dat de norm is zeg maar
Leander is nu 10 maand geweest en eten wil ie eigenlijk nog steeds niet. Hij lust wel zo'n beetje alles maar hij wil gewoon niet. We hebben ook al vanalles geprobeert maar hoe meer we er mee bezig zijn hoe minder hij eet. Nu zijn we wat dat betrefd beetje op negeer stand. Niet in de kinderstoel (alleen met avondeten), maar gewoon op de grond met een broodje of stuk fruit werkt hier nog het beste. Niet na kijken en bv niet vragen of het lekker is. Dan eet ie nog het meest.
Leander heeft nu op een dag dit:
07:00 200cc pap
10:00 half broodje en beetje drinken
12:30 half broodje met beker melk
15:00 stuk fruit. Is meestal halve stuk!
17:30 warm eten. Dat eet ie meestal wel heel erg goed.
19:00 beker yoghurt. Die krijgt ie niet meteen na het eten want dna wil ie hem niet.
20:30 230cc fles.

Soms wil ie geen yoghurt, dan krijgt ie klein flesje en dan met de laatste fles minder.
pi_81863464
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:48 schreef Nijna het volgende:
McLaura, er zit er een rond 37 weken (8,5 mnd) en rond 46 weken (bijna 11 mnd) en dan iets ervoor en erna natuurlijk... Maar ik dacht ze is bijna 10 mnd, dus het kan bijna geen sprongetje zijn .
Ohja,.... is ook zo ja....
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:37:32 #222
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81863721
Hmm Esmee is komende donderdag 36 weken. Dat zou dus best eens ziek-zijn en een sprongetje samen kunnen zijn Verklaard in ieder geval een heleboel.

Mikoxx lief dat je dat schrijft. Het is ook niet altijd lastig hoor om je er gewoon bij neer te leggen dat ze niet goed eet. Maar soms gewoon even wel. Dan ga je vaak vooral door anderen twijfelen. Gisteren wilde iemand een hapje aardbei-sorbetijs aan Esmee geven en daar was ze best volhardend in. Ik wilde dat gewoon echt niet. Was bang dat ze dan weer wat zoets zou eten dat ze wel lekker vond en dat we dan juist weer meer problemen zouden krijgen met gewone dingen (net zoals eerst dat ze een tijd alleen liga wilde eten) of dat ze juist misschien zou schrikken van het koude ijs dat eten daarna weer lastig zou gaan. Toen zei ze:"ze moet toch juist aan alle smaken wennen?" En dat brengt mij dan weer aan het twijfelen enzo...

Hier zijn smeerkaas en pindakaas nog wel te doen. Banaan op brood levert een blik op alsof je haar stiekem wil vergiftigen
pi_81863811
Ik heb nu een bam met een beetje boter en een plak kaas gemaakt. Heel ff in de magnetron en mevrouw zit te smullen

had ik al gezegd dat Tess kusjes geeft??
Ze komt regelmatig naar me toe met een open momnt om dat een kusje te brengen. Als ik zeg Tess, mama kus krijg ik er ook een en als ik kus geluidjes maak doet ze het na en geeft dan ook een kus

En ze kan klap in in je handjes, compleet met de bewegingen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_81865185
Hier weer even gedaan met lurken, reageren moet ik!

Sterkte iedereen met kindjes die even wat minder gezellig zijn, pfff dan kunnen dagen lang zijn.
Als ik het zo uitreken, zit minisproetje precies met de vakantie in een sprong, laten we hopen dat ze die dan even overslaat.

En hier ook een kindje die weinig eet hoor! Het spook ging pas iets eten toen ik een keer een potje probeerde.... Nu ben ik langzaam weer vers aan het invoeren en dat gaat wel goed. Komkommer blijft ze wel dol op. Brood wordt er direct weer uitgewerkt.

En McLaura, nu Thijs opeens een snelle jelle wordt kan minisproetje wel de titel van trage henkie overnemen. Rollen wordt er nog steeds niet gedaan. Als ik dan de andere kindjes zie die zelfs al staan, jeetje, ach het komt vanzelf toch?????

Oh en Tess die kusjes geeft
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_81866242
Icantrix, Ivan eet wel heel makkelijk en met veel plezier en dat maakt mij juist weer onzeker. Ik kom uit een familie van bourgondiërs, zeg maar, en ik heb als volwassene pas geleerd hoe om te gaan met het bereiken van het punt van verzadiging. Ik moet precies doen wat Twinkly zegt, namelijk (rationeel) eerder stoppen en dan even afwachten of ik genoeg heb gehad. Als puber kende ik alleen standje 'overeten'. Ik schepte veel op, at te veel en zat daarna propvol. Dat maakt dus dat ik daar bij Ivan heel alert op ben. Zo heeft iedereen z'n problemen en onzekerheden.

Je moet vooral bij Stef doen wat jij wil, maar het is heel goed om te beseffen dat hij nog maar 6 maanden oud is en níks hoeft, hoe frustrerend dat ook voor jou kan zijn. Hij mag spelen, op de grond gooien, sabbelen en ontdekken. Ik zou dat huilen bij het eten zelf niet leuk vinden en het is voor mij de voornaamste reden dat ik Rapley hanteer, dat ik weet dat ik Ivan niks opdring wat hijzelf niet wil of kan eten. Ik kan me namelijk voorstellen dat Stef eet omdat zijn slikreflex nu eenmaal werkt en niet noodzakelijkerwijs omdat hij wil eten. Maar goed, Ivan trekt bij sommige dingen heel nare gezichten en blijft stug dooreten, dus het zou bij Stef natuurlijk ook zoiets kunnen zijn ('ik vind het vreemd maar ik ben wel nieuwsgierig!').

Wat ik wel eens doe als Ivan bij het rapley'en niet eens iets probeert, is het voordoen (en als ik het zelf vies vind doe ik alsof ik eet of eet ik iets wat ik wel lekker vind) of het voor zijn mond houden en kijken of hij wil sabbelen. Soms maak ik ook zijn typische eetgeluiden erbij ("waa waa waa") zodat hij weet dat het iets eetbaars is dat hij kan uitproberen.
pi_81866363
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:19 schreef sproet-je het volgende:
En McLaura, nu Thijs opeens een snelle jelle wordt kan minisproetje wel de titel van trage henkie overnemen. Rollen wordt er nog steeds niet gedaan. Als ik dan de andere kindjes zie die zelfs al staan, jeetje, ach het komt vanzelf toch?????
Dat mag best hoor, en dan zul je zien dat Minisproetje ook zo'n sprong gaat maken!
pi_81867403
Allemensen, wat zijn jullie weer aan de klep zeg. Ik kan gewoon niet eens even aan het werk gaan zonder vanalles te missen.
incantrix, er is al zoveel gezegd, dus dat ga ik niet meer doen. Wil je alleen zeggen dat melk tot het 1e jaar het belangrijkste is. Zoals je wel weet gaat het met Lars ook niet allemaal zo lekker met eten, en de dietiste zei dat hij tot hij 1 jaar is genoeg voedingsstoffen kan halen uit zijn melk.

Mefke, beterschap met je amandeltjes...

Stiemie, Esmee heeft ook nog wel pech, alweer ziekjes (laatst toch ook al?)
Ik kan me voorstellen hoor, dat je niet wilt dat iemand haar ijs gaat geven, en dat je de discussie aanmoet is van de zotte natuurlijk. Jouw kind, dus jij bepaalt wat er ingaat en wat niet. Punt!
En helemaal sorbetijs....ze hebben mij enorm gewaarschuwd voor bijv softijs. Want daar zit wel zoveel rommel in voor een kleintje.

Over ijs gesproken, Lena kan ijs zeggen, dus ik dacht dat ook maar es aan Lars te leren. Maar als ik ijs zeg, zegt Lars standaard "dada" terug, hehe

We zijn met Lars een beetje aan het vogelen met zijn slaapjes. we proberen nu naar 2 slaapjes te gaan. Eerder ging hij na het avondeten nog eventjes, maar nu ligt hij 9 van de 10 keer te mopperen in bed, dus we proberen nu om Lars overdag 2 keer te laten slapen. Met als gevolg dat hij gister om 21.00 uur helemaal overstuur wakker werd, en blijkbaar dacht dat het zijn derde slaapje was ofzo.
Toen ik hem er even uitpakte was hij meteen stil, ben nog even bij hem gebleven maar toen ik hem weer weglegde was het meteen weer brullen. De nacht ervoor had hij ook al bij me geslapen om dezelfde reden, dus ik moest nu maar even doorbijten....
Maar na een half uurtje had mijn vriend het wel gehad, die heeft Lars eruit gehaald, en toen issie beneden om zijn arm in slaap gevallen. Terug in bed gelegd, en niet weer gehoord tot vanmorgen. Ben benieuwd voor de komende avond.

En het lijkt toch ook of Lars zijn darmpjes eindelijk wat uitgerijpt zijn, want naast dat leverpastei op brood goed gaat, lijkt het er op dat Lars nu ook worteltjes verdraagt! Gister is het helemaal goed gegaan, en vandaag tot nu toe ook!!!
Dat geeft de burger moed!
pi_81868462
Dat zou mooi zijn Karin, als worteltjes toch ook verdragen worden!
pi_81870472
Karin, wat super!!! Het zou wel fijn zijn als zijn menu wat uitgebreid kan worden.

Even een vraagje aan jullie. Geven jullie water/sap in een tuitbeker? Minisproetje is dol op de tuitbeker maar vooral omdat je er zo leuk mee kan spelen. Er komt water uit en dan kan je heel hard met je tong prrrrfffttttt doen. Gaan ze vanzelf echt drinken? Ik zal eens zo'n rietjesbeker kopen, misschien dat dat beter gaat.
pi_81870558
Thijs heeft maar kort uit de tuit gedronken en drinkt nu al maanden uit de rietjesbeker. Het is een trucje dat hij door moet krijgen, maar dan gaat het prima!
pi_81870694
Leander heeft ook maar heel even uit een tuitbeker gedronken. Die is ook snel overgegaan op een rietjesbeker!!
pi_81870770
Mooi, ik ga straks even naar de etos om een rietjesbeker te halen. Hopen dat dat goed gaat!
pi_81870855
Hopelijk hebben ze ze bij jou wel Sproet. Hier hebben ze de grote in overvloed, maar de kleine met handvatten (veel handiger) verkopen ze bijna nergens.
pi_81871551
Difrax heeft ook rietjesbekers, zonder handvat, maar wel goed vast te houden.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:18:53 #235
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81871757
Karin wat superfijn dat het eten zo goed gaat met Lars!

Esmee vindt het met de tuitbeker vooral leuk om de tuit klem te zetten tussen haar kaken en dan de inhoud van de beker zo uit haar mond te laten stromen Gelukkig zit er alleen nog maar water in dat scheelt!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:19:50 #236
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81871794
rietjesbekers zijn ook bij de HEMA.
pi_81872238
Etos en Hema zitten naast elkaar dus dat moet lukken. Stiemie, drinkt Esmee dan wel uit een rietjesbeker?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:39:27 #238
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81872722
Dat heb ik nog niet geprobeert. We hebben 1 rietjesbeker, maar die is momenteel van de peuterpuber en die gebruiken is DRAMA Dus binnenkort er maar even eentje bij kopen voor Esmee
pi_81873366
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:15 schreef Incantrix het volgende: Ohja, en Stef was gisteren precies 6 maanden, hij is van 24-11. We zijn ietsjes eerder begonnen met die potjes moet ik eerlijk zeggen. We wilden wachten tot hij écht 6 maanden was, maar met 5,5 maand was hij constant bezig met pogingen ons eten (en drinken) te pikken, dus vonden we dat het wel kon. Zolang hij dus potjes krijgt gaat het prima..
Lieve Incantrix, ik weet dat het al gezegd is door Twinkly, Claudia en anderen, maar ik wil nog even benadrukken dat voordat Stef 1 jaar is het echt niet heel belangrijk is dat hij veel binnen krijgt.
Melk is zijn belangrijkste bron. Hij is nog zo klein, een echte zuigeling is het nog.

Het valt me vaak op dat ouders potjes gaan geven omdat het kind toch wat moet eten. Die potjes gaan vaak heel gemakkelijk naar binnen, maar is dat echt leren eten? Of is het doorslikken wat er in je mond zit. Zoiets als Claudia zei. Een reflex.
Het kauwen en de smaak ontwikkeling en de eigen keuze wat eten betreft kun je volgens mij het beste stimuleren door de Rapley methode. Ook het leren kennen van het verzadigingsgevoel gaat in mijn ogen goed met deze methode.

Dat er veel kindjes in je omgeving veel eten is niet perse een realistische weergave. Hier zie je allerlei soorten kindjes. Tess die vanaf het begin lekker eet en ook veel, Ko die eindelijk lekker eet, maar wel weinig en graag aan de borst hangt.
Ik denk dat eten een heel spannend onderdeel is van de opvoeding en zeker in het begin. Ik was ook bang dat Ko niet genoeg at. Maar nu zie ik hoe lekker hij van alles weg kauwt, ben ik blij dat we gewoon maanden maar dingen hebben aangeboden en weer hebben opgeveegd van de grond.
Het eten raakt allerlei dingen, als bezorgd zijn over de groei van je kindje, te dun, te dik en dan ook nog je eigen eetverleden daarin.
Hopelijk zit je gauw weer lekker in je vel en kun je het eten van Stef ook als een spel beschouwen. Een ontdekkingsreis die jullie met zijn drieen maken, waarin je je eigen eetverleden misschien ook een zinvolle plek kan geven, of misschien juist kan loslaten.
pi_81873676
Even een vraag he? Waar spelen jullie kids (jongens even in mijn geval) mee? Leander speelt namelijk alleen maar met auto's. Speelgoed wat bij zijn leeftijd hoort enzo vind ie niks. Tis de hele dat alleen maar auto's. In elke hand een auto en scheuren maar. Hoe wilder hoe beter. Ligt er geen auto voor het grijpen dan gebruikt ie wel iets anders als auto. En dan maar duwen over de grond, brrrrrrrrr!! Ziet er wel heel erg leuk uit en hij vermaakt zich prima maar gaat ie zo niet wat missen?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:29:51 #241
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_81875056
Eigenlijk hoor ik helemaal niet meer thuis maar ik wil even Stef een hart onder de riem steken. Het komt echt vanzelf wel goed, hier was het zelfs zo dat ze op het cb mijn zoon wilde doorsturen naar een pre-logopodist omdat hij niet wilde kauwen. Op mijn verzoek hebben ze daar nog even mee gewacht. (ik wilde hem gewoon nog even de tijd geven, valt niet mee... leren eten...). En nu knabbelt hij lekker aan vanalles en nog wat. Maar het stomme is... hij doet dat wel het liefst als we niet officieel aan het eten zijn. Dus als hij lekker aan het spelen is en ik geef hem een krekker, dan is die krekker zo op. Zit hij voor op de fiets en ik geef hem een stuk komkommer, dan is het zo op. Maar goed, het komt echt wel En nu ga ik weer.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:30:10 #242
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81875069
Oh.... hier zijn we met de slaapjes aan t klooien... het slaapje van eind vd middag is al een tijdje niet-favoriet: lees brullen en heel even slapen. Dus dachten wij: we gaan naar 1 slaapje... maarrrr.... zonet beneden was t brullen en brullen en ... dus ik dacht: moe, toch een 2e slaapje vandaag. Maar nu is het dus brullen in bed. Wat zouden jullie doen? Eruit halen, laten mopperen in de hoop dat ze nog even slapen, of kan dit ook zo'n fijn sprongetje zijn?

sorry hoor, ff zonder bijgelezen te hebben, moest t ff van me af schrijven geloof ik
pi_81877390
Kan het ook honger zijn Mikoxx? Ik herinner me dat van Meike ook nog wel rond dat tijdstip, niks niet te pas, en gaf ik haar alvast te eten was ze daarna weer super te pas.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 18:26:13 #244
95408 Incantrix
pi_81880577
Thnx allemaal, nogmaals, voor het meedenken Ik wil dan ook nogmaals benadrukken dat hij van mij niets moet, het enige dat ik graag wil is dat hij er plezier aan beleeft zodat hij spelenderwijs kan leren eten. Zolang we potjes gaven was dat ook het geval, met eigengemaakte hapjes niet meer. Ik wil echter niet in het 'veilige' hoekje blijven, dus ik wil gewoon doorgaan zoals we dat al van plan waren: eigengemaakte hapjes afwisselen met rapley en soms een potje voor de makkelijk. Ik denk dat we de komende tijd heel langzaam gaan laten wennen aan onze eigen (cq wat 'grovere') prutjes, eventueel door te mengen of afwisselend aan te bieden, we zien nog wel even. Zo lang het maar leuk blijft vind ik het goed.

Overigens geeft mijn lief meestal de bijvoeding, omdat ik wil voorkomen dat Stef wellicht mijn stress aanvoelt en daar ook iets van oppikt.

Hij heeft trouwens wel zijn laatste avondvoeding definitief laten vervallen sinds hij aan de bijvoeding zit, maar daar zat hij al tijden tegenaan te hikken, ik denk dat die bijvoeding nét het laatste zetje was dat hij nodig had.

Claudia, ik kan me voorstellen dat eten en voeding door jouw ervaringen uit het verleden ook een andere lading heeft als bij anderen. erop!

En nu is mijn visite er, gotta run!

3!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:55:02 #245
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81884796
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kan het ook honger zijn Mikoxx? Ik herinner me dat van Meike ook nog wel rond dat tijdstip, niks niet te pas, en gaf ik haar alvast te eten was ze daarna weer super te pas.
zat ik ook aan te denken! Wat heb jij gedaan? Alvast de warme hap (dat zal dan rond 16u worden) of iets extra's tussendoor? Ze krijgen nu rond 15 u drinken met een cracotte oid.

Ik ben wel benieuwd wat andere kindjes rond 11 mnd krijgen tussen lunch en avondeten.....

[ Bericht 6% gewijzigd door mikoxx op 25-05-2010 20:28:39 ]
pi_81888206
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:59 schreef MeNicole2 het volgende:
Even een vraag he? Waar spelen jullie kids (jongens even in mijn geval) mee? Leander speelt namelijk alleen maar met auto's. Speelgoed wat bij zijn leeftijd hoort enzo vind ie niks. Tis de hele dat alleen maar auto's. In elke hand een auto en scheuren maar. Hoe wilder hoe beter. Ligt er geen auto voor het grijpen dan gebruikt ie wel iets anders als auto. En dan maar duwen over de grond, brrrrrrrrr!! Ziet er wel heel erg leuk uit en hij vermaakt zich prima maar gaat ie zo niet wat missen?
Ko speelt helemaal nog niet met auto's. Maar Leander heeft natuurlijk een tof voorbeeld!
Ko speelt op het moment graag met een soort vormenstoof met balletjes

En dan voornamelijk de balletjes in en uit de gaatjes halen.
Of ze tegen elkaar klappen.

Sorry Inca als ik er te lang over door ging!

Mikoxx, Ko krijgt soms een plakje kaas of een olijfje of een stukje brood of een slokje bv. Dat laatst eigenlijk het vaakst.

Sjonge, Ko is wel gezellig vandaag, maar hij voert echt oorlog tijdens het luier verschonen. Hij lag net weer een beetje rustig de laatste tijd. Maar nu is het echt krijsen. Ik word er chagerijnig van.

Pfft, en ik wordt steeds emotioneler als ik aan zijn verjaardag denk. Nog anderhalve week.
pi_81888328
Hm, wel fijn dat het ws een sprongetje is. Oek, ik moest idd ook meteen aan Kobus denken met z’n driftbuien. Vanavond is ze trouwens weer erg ‘lief’. Tussen aanhalingstekens omdat ze dat natuurlijk eigenlijk altijd is. Ze doet je na als je ‘pffft’ doet en doet zelf kiekeboe met een hydrofiel. Die trekt ze dan zelf over d’r hoofd en weer eraf.

Haha, Alexa is ook een meiske met pit dus. Lekker hè, draaien met een poepluier?

Stiem, hoest met Esmée? Terecht hoor, dat ze geen sorbetijs mag. Zijn ze helemaal betoeterd?! Ik betrapte laatst een vriendin toen ze Lente slagroom van d’r vinger af liet likken.

Gossie , Laura, heeft ie nog steeds diarree?

Ah, Trix, wat klote dat je je er zo rot over voelt. Ik snap je angst, juist omdat jij zelf een probleem met die structuren hebt. Maar probeer het niet op Stef te projecteren en er objectief in te staan. Da’s makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, dat snap ik ook wel, maar er is helemaal niks geks aan dat Stef nog even moet wennen. Geef ‘m lekker die tijd en probeer er ontspannen mee om te gaan. Dan komt het helemaal goed, beloofd! Oeke verwoordt het trouwens ook heel mooi.

Karin, wat fijn dat jullie op de goede weg zijn! Super!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:56:28 #248
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81888504
Oeke, hou eens op, hier nog 2,5 week...... En ik vind het gewoon nu al spannend. Manlief is twee dagen later jarig, mag wel oppassen dat ik dat niet ga vergeten
Senks voor je tips! Kaas is ook een goeie ! En bv ook, maar ja, zou dat nog op gang kunnen komen na 9 mnd? Alleen daarom zou ik al voor een derde gaan, ik wil dat zoooo graag een herkansing geven. (hoewel ik weet dat het niet ging en en en.... tweeling enzo..... ik ging teveel in gewicht achteruit.... ja ja.... maar toch
pi_81892044
Nog precies 2 weken!!
Ik word er toch ook wel weer een beetje emo van!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:19:01 #250
95408 Incantrix
pi_81895933
Oeke, no worries, ik weet precies waar het vandaan komt en je tips zijn meer dan welkom! Wij geven nu op het moment dus toch weer even potjes, omdat dit voor ons gevoel nu even het beste werkt. Wij zullen zéker ook blijven rapleyen trouwens, want het principe van rapley spreekt ons ook erg aan

Ssserpente, dat is lief van je En ja, je slaat de spijker wel op de kop denk ik, ik moet het meer loslaten en niet bij voorbaat al angstig omgaan met dit hele gebeuren. We gaan gewoon maar even op deze voet verder, we hebben hem vanavond een potje gegeven om even.. Ja, hoe zeg je dat, om even overnieuw te beginnen. Ik heb ergens het idee dat hij misschien nog niet overweg kan met structuren en het was ook heel duidelijk: toen we daarstraks het eten op tafel zetten begon hij eigenlijk gelijk te jammeren en weg te draaien, toen hij eenmaal doorhad dat het geen eigen brouwsel was hield hij op met huilen en smikkelde hij ervan. Dát was wel even fijn om te zien, en als dat nu dan even niet met eigengemaakt eten is, so be it. Dat gaan we nu rustigjesaan opnieuw introduceren en afwisselen met rapley blijven we ook gewoon doen (maar dat doen we liever op de dagen dat we er echt even de tijd voor hebben ). Wat lief trouwens, Lente die kiekeboe speelt En succes met de Sprong (sprongetje klinkt een beetje als een understatement als ik je zo hoor), ik ben benieuwd wat ze straks dan ineens weer allemaal meer kan

Seilram, superlief van je, thnx Wat jij zegt: "het valt niet mee, leren eten" vind ik wel heel mooi gezegd, die ga ik onthouden voor de momenten dat het even minder gaat!

Wat hiero overigens ook speelt is dat ik het de afgelopen twee, drie weken zwaar begin te krijgen met de bv.. Stef drinkt slecht, spartelt zichzelf alle kanten op, trekt aan mijn haar, slaat, schopt en krabt me en laat zo vaak los dat mijn tepels weer pijn doen Ik denk zelfs dat ik in elk geval een paar voedingen per dag af ga bouwen. Ik wil graag bv blijven geven, maar 5 a 6 voedingen per dag, en ook al dat kolven op mijn werk, begint nogal tegen te staan

Mikoxx Slaapjes kunnen zo lastig zijn he? Geen tips verder, maar gewoon een kus voor jou dus

En Vicky en Oeke al bijna aan de verjaardag Wel súperleuk, maar mán, wat gaat het hard. En eigenlijk vind ik het net zo gezellig om weer bij jullie in het topic rond te hangen
3!
pi_81896220
Ik blijf gewoon hangen hoor Inca

Succes met Stefje! En maak idd geen drama van eten, het is bijvoeding, hij hoeft geen hele potjes/happen op. Komt heus wel goed! voor jullie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:28:34 #252
95408 Incantrix
pi_81896791
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:21 schreef Vicky het volgende:
Ik blijf gewoon hangen hoor Inca

Succes met Stefje! En maak idd geen drama van eten, het is bijvoeding, hij hoeft geen hele potjes/happen op. Komt heus wel goed! voor jullie!
Jaaahh, gewoon blijven

Thnx Ik weet ook wel dat het waarschijnlijk wel goedkomt en dat ik niet zo moet stressen, maar bluh, wat is dat lastig.. Nouja, vanavond was hij blij aan het eten in elk geval
3!
pi_81896957
Ik herken het wel hoor! Bij Amber zat ik ook te stressen als ze niet wilde eten. Bij Tess heb ik er nu gelukkig geen last van want dat is een vreetzak. Alleen vond ze vanavond haar eten niet te vreten. Ze zat met lange tanden te eten en na 3 happen duwde ze haar lepel weg. Vind ik ook niet zo gek hoor, het waren spruiten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:31:39 #254
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81897052
Jen at vanavond 3 croutons en was toen klaar. Prima.
pi_81897174
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:31 schreef Ticootje het volgende:
Jen at vanavond 3 croutons en was toen klaar. Prima.
halve boterham met banaan hier...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:33:41 #256
95408 Incantrix
pi_81897215
Haha, Vicky.. Ik lust 5 groenten, waaronder.. Jaha, ik snap er zelf ook niks van, maarja
3!
pi_81897439
Wat is zo'n forum toch fijn. Vanavond was het hier na 3 hapjes ook klaar en ik heb heel zen gedacht, het maakt niet uit, ze gaat vanzelf wel een keer eten.
Ik merk trouwens wel dat op dagen dat ze naar het kdv is geweest ik eigenlijk niet eens hoef te beginnen aan het eten. Ze is dan al veel te moe.
pi_81897576
Oja, en mijn dochter is slimmer dan ik. Ik heb de rietjesbeker van difrax gekocht. Ik zuigen en zuigen maar mooi niet dat ik er wat uit kreeg. F pakt dat ding vast en hop ze neemt zo een slok. Dat antileksysteem is niet gemaakt voor ouders geloof ik hahaha. Ze had geen dorst maar het water werd wel doorgeslikt dus het lijkt me dat dit wel goed gaat komen.
pi_81901131
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:56 schreef mikoxx het volgende:
(hoewel ik weet dat het niet ging en en en.... tweeling enzo..... ik ging teveel in gewicht achteruit.... ja ja.... maar toch

Misschien is een gekookt worteltje wat je nog uit de hand kan eten ook een lekker tussendoortje, of een reep komkommer.

Sserpente, wat een heftig sprongetje he? En dan wel heel lief zijn tussendoor!

Ko at vanavond wel 5 olijven. Hij bleef ze uit de sla vissen. Als het andere wilde hij echt niet.

Hihi, Sproet-je, zo liep ik ook te rommelen met de tuitbeker. Ik vond het toch een gedoe om er iets uit te krijgen. De rietjesbeker van de Hema is niet anti-lek.

Een angst van mij is niet het eten, maar ik hoop gewoon zo dat Ko zo'n lekker sociaal dier blijft. Niet bang voor niemand. Gister zaten we in het park en Ko zit dan gewoon te schooien bij andere kleedjes.
Ik hoop zo dat hij mijn mensenangst niet mee krijgt, maar lekker brutaal blijft.
pi_81906419
Ik vind dat ik qua omgang met andere mensen best veranderd ben in de puberteit. Daarvoor was ik een allemansvriendje en liet ik over me heen lopen, daarna werd ik kritisch (op het misantropische af) en sterk geopinieerd. Mijn broertje was altijd een spring-in-'t-veld met veel vriendjes, maar tijdens zijn puberteit werd hij intravert en isoleerde hij zich van leeftijdsgenootjes en familie.

Dat kan denk ik nog alle kanten opgaan, oeke, en zeker tot zijn puberteit heb je er volgens mij zelf ook wel invloed op. En uiteindelijk zoekt hij zijn eigen weg en ben je juist trots op hem omdat hij zijn leven leidt op een manier die bij hem past.
pi_81906429
Ivan heeft weer wat nieuwe trucjes. Een ervan is blazen, vooral als hij water uit een beter drinkt. Het andere trucje is lachen zonder geluid, een soort hijgen. Mijn neefje doet dat nu ook na.
pi_81906503
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:51 schreef oeke het volgende:

[..]

Ko speelt helemaal nog niet met auto's. Maar Leander heeft natuurlijk een tof voorbeeld!
Hier gaat het de hele dag zo:

pi_81906518
Oh en kijk

Dit ging er met mijn baby vandoor
pi_81906570
Haha, wat een schatje, MeNicole. Ik vind het wel bijzonder want mijn neefje dat ouder is speelt helemaal niet met auto's. Zijn favoriete speeltjes zijn stapelblokken en een olifant waar muziek uit komt. En hij vindt het heel leuk om dingen te verplaatsen en ergens in te stoppen, bijvoorbeeld poppetjes in de Ark van Noach stoppen en dan weer eruit halen.
pi_81906629
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:53 schreef Ssserpente het volgende:
Gossie , Laura, heeft ie nog steeds diarree?
Volgens mij niet echt, gisteren wel twee 'soepele' luiers, maar niet te dun.
pi_81906695
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 08:00 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, wat een schatje, MeNicole. Ik vind het wel bijzonder want mijn neefje dat ouder is speelt helemaal niet met auto's. Zijn favoriete speeltjes zijn stapelblokken en een olifant waar muziek uit komt. En hij vindt het heel leuk om dingen te verplaatsen en ergens in te stoppen, bijvoorbeeld poppetjes in de Ark van Noach stoppen en dan weer eruit halen.
Ik kan hier echt zien dat ie zijn broer nadoet. Ook aan het eind van dat filmpje met dat botsen tegen andere autos word vaak door de oudste gespeeld.
pi_81907083
Leander wat ben je groot, hij lijkt wel een peuter op die sta-foto!! Wat leuk dat hij zijn broer zo na doet, hij is al vanaf dat hij heel jong was gek op zijn broer he

Oeke ik heb precies hetzelfde als jij. Toen Niels laatst zo moest huilen omdat een kindje zijn speelgoed afpakte, pakte ik hem op om hem te troosten, maar dan ben ik ook weer bang dat ik hem bevestig in dat andere kindjes niet leuk zijn. Ik wil ook veel sociaals met hem ondernemen zodat hij dat normaal gaat vinden, vroeger thuis hadden we vrijwel nooit mensen over de vloer.

Niels heeft wat nieuws, zuigzoenen maken Ik had het helemaal niet door, maar hij heeft dus een enorme zuigzoen in mijn nek gemaakt en hij zuigt nu echt aan alles van mij wat maar in zijn buurt komt. Neus, kin, arm, nek, etc. Oh en ik zei toch laatst dat hij mij niet lachend aankijkt tijdens het drinken? Dat doet hij sinds 2 weken wel Hij laat los met een big smile en hapt dan weer aan (en dat nog een keer of 10 )
pi_81907250
Jemig Leander! Je staat! En hij doet inderdaad precies zijn broertje na.

Claudia, ik weet wat je bedoelt met puberteit. Ik bedoel echter iets anders.
Soms staat Ko enorm te gillen in een winkel. Als hij andere mensen ziet en vooral als hij kindjes ziet. Uit enthousiasme en blijheid. Om ze te roepen.
Maar soms krijg je dan van die blikken alsof je kind niet normaal is. Ik ben dan geneigd hem te dimmen. Te zeggen dat hij niet zo moet schreeuwen oid. En dat wil ik niet, ik wil niet zijn openheid inperken.
En wat Twinkly zegt herken ik ook, maar anders. Dan stormt hij op een ander kindje af en doet zo wild en enthousiast, hij wil het kindje bv aaien, maar slaat dan of gaat heel hard roepen in het gezicht van dat kindje. Maar als ik hem heel erg rem in zijn manier voelt dat ook niet goed. Ik vind dat echt ingewikkeld.

Hihi, Niels oefent nu al zijn zuigzoenskills! Lief he, dat lachend aankijken.

Ko doet niet aan zuigzoenen maar aan bijten. Hij bijt me de hele tijd. En dan zegt hij Au! Auw Auw Auw. Met een grote lach erbij.
pi_81907273
Zuigzoenen

Tess gaf mijn gister een kusje, maar toen beet ze zo hard in mijn onderlip dat het ging bloeden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_81907879
auw vicky
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:25:54 #271
95408 Incantrix
pi_81908062
Goodmornings!

Oei, Vicky, au! Dat geeft weer een geheel nieuwe betekenis aan de term 'kopkluiven'

Mijn lievelieffie is goedgemutst vandaag (en ik ook ), hoe is het alhier?

Twink, haha, dat klinkt líef! Stef doet dat soms ook wel eens, maar meestal laat hij los om om zich heen te kijken.

Oeke, dat is inderdaad best lastig, lijkt me.. Misschien kun je hem proberen te vertellen dat dat wel mag, maar dan zachtjes? Zo doen we soms ook met Stef als er een kat de kolder in de kop krijgt en bij Stef komt kijken: "zachtjes aaien hè Stef?" en dan zijn handje zachtjes over het vachtje doen. Als hij het nu zelf doet beweegt hij heel snel, maar het lijkt wél echt al op aaien
3!
pi_81908555
Hahaha wat een kleine boeven zijn het toch, die baby's van jullie (die van mij natuurlijk niet)

Twinkly, ik zie zo'n soort visje voor me dat aan het aquarium vastgezogen zit... maar dan 'in het Niels'.

Oeke, ik kan me je angst wel voorstellen, als je zelf nogal je reserves hebt m.b.t. de omgang met andere mensen. Maar ik denk dat Claudia (zoals wel vaker ) de spijker op z'n kop slaat.

Mijn grootste angst voor Isabeau is vergelijkbaar met die van Incantrix. Een vreselijk gespannen verhouding met voedsel. Ik heb een eetprobleem van een heel andere orde dan dat van Incantrix (B.E.D.) en heb het tegenwoordig goed onder controle, maar ik hoop zo dat ik haar dat kan besparen! (vooral omdat mijn vader 't ook heeft en mijn broer er ook naar neigt) Ik wil daarom ook zo ontspannen mogelijk met eten omgaan en ik denk ook wel dat ik dat kan, maar toch hè... knaag knaag...

Ik denk trouwens dat ik dit zo wel weer weghaal, want ik vind het erg privé en best moeilijk.
pi_81908587
Oh ja, hier gelukkig geen herhaling van gisternacht. Doorslapen doet ze nog steeds niet of nauwelijks aan en ze heeft 2 keer gedronken, maar ging daarna wel meteen weer slapen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:48:47 #274
95408 Incantrix
pi_81908656
MeNicole, vergeet ik toch helemaal te zeggen dat ik die foto echt supercool vind! En dat spelen met auto's, haha, wat lief Je hebt echt al een grote jongen zeg..

Sorbootje, dat is het he? Dat het altijd in je achterhoofd zit, koste wat het kost niet dát voor je kind willen, maarja.. Hoe? Dikke voor jou!
3!
pi_81908708
Precies! Ik ben ook bang dat ik juist doordat ik het persé niet wil er juist een beladen onderwerp van maak. Hoe dan ook, ontspannen met eten omgaan blijft een puntje...

terug
pi_81908968
Lastig lijkt me dat, eetproblemen. Omdat je er de hele dag mee geconfronteerd wordt.
voor jullie.
Zo heeft iedereen zijn angsten op een andere manier ingevuld. En dat neem je inderdaad mee in hoe je naar je kind kijkt. Waar je voor wil waken. Om je eigen methoden niet door te geven.

Volgens mijn ouders was ik een heel vrolijk en open kind tot ik rond mijn derde heel gesloten werd. Teruggetrokken en erg verlegen. Ze weten niet waarom.
Ik zou zo graag willen dat ik Ko meer zelfvertrouwen mee kan geven dan ik zelf heb gekregen.
En hem dus niet inperken in zijn gedrag. Alhoewel ik merk dat ik geneigd ben dat af en toe wel te doen. Omdat ik bang ben dat mensen hem anders te druk of te luid vinden en dus niet leuk.
pi_81909197
Oeke Leander gilt en slaat (aaien) ook als ie heel erg blij word. En mensen kijken hier ook wel eens. Maar hoe leg ik een kind van bijna 11 maand uit dat ie niet mag gillen? Niet toch? Met dat slaan doe ik ook zijn handje pakken en dan aaien. Dat gaat wel steeds beter. Maar ja net zo vaak niet Dat gillen gaat er vanzelf wel af als ze zich beter kunnen uiten. Ik bedoel, Mikael loopt toch ook niet te gillen. Maar dat zien veel mensen dan niet.
pi_81909302
Ik vind het altijd zo bijzonder om te merken dat mensen waarvan ik altijd denk dat ze één brok wijsheid en zelfverzekerdheid zijn (zoals jij Oeke en Incantrix en Claudia b.v.) ook hun eigen onzekerheden hebben. Daar kan ik dan best van schrikken... beetje raar omschreven misschien, maar een beetje zoals er achterkomen dat Sinterklaas niet bestaat
pi_81909412
Grappig hoe dat werkt, want ik schrik weer een beetje van jouw ding. Gewoon omdat je op me overkomt als, inderdaad een zelfverzekerde wijze en mooie vrouw!

MeNicole, je hebt gelijk, hoor. Dat gillen hoort blijkbaar bij de leeftijd.
Maar dat aaien ga ik wel wat meer benadrukken.
pi_81909462
Kun je zien dat zulke dingen iedereen kan treffen Voor jullie allemaal!!
pi_81909625
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:11 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het altijd zo bijzonder om te merken dat mensen waarvan ik altijd denk dat ze één brok wijsheid en zelfverzekerdheid zijn (zoals jij Oeke en Incantrix en Claudia b.v.) ook hun eigen onzekerheden hebben. Daar kan ik dan best van schrikken... beetje raar omschreven misschien, maar een beetje zoals er achterkomen dat Sinterklaas niet bestaat
Ik zit lekker stilletjes met jullie mee te lezen, maar dit moet ik even beamen.
En er ging bij mij echt even een verbaasde wenkbrauw omhoog toen ik las dat je mensenangst hebt Oeke. Je komt zo lief en sociaal over hier, iemand als jij zou zeker niet bang moeten zijn voor mensen (Ik heb het zelf ook een beetje hoor, hoewel ik het liever verlegen noem)

Xeentje slaapt sinds een paar dagen op haar buik. Ze draait zelf naar haar buik en slaapt zo de hele nacht verder. Ik vind het zo eng Ze ligt gelukkig nog steeds naast me in haar wiegje, dus ik kan het goed in de gaten houden, maar ik doe dus nu bijna geen oog dicht. Terwijl ze zelf al een paar weken iedere nacht heerlijk doorslaapt.
pi_81909912
Spannend he, Xenia? Op de buik slapen? Ko doet het ook en nu vind ik het niet eng meer, maar in het begin wel.
Wel lekker dat ze doorslaapt, ik zou ervan profiteren als ik jou was.

En mensenangst zou ik het niet noemen, eerder verlegen of sociaal onhandig. Het was een tijd weg hoor en toen ging het erg goed, maar het steekt steeds weer de kop op. Ik ga er liever niet te diep op in trouwens.
pi_81910360
Nou Oeke, we wilden je nou juist eens even flink doorzagen

Even iets anders, wie heeft de gouden tip om Isabeau een beetje door te laten slapen?! Eén keer per nacht wakker worden vind ik niet zo'n ramp, maar twee keer...

't Zal wel gewoon een kwestie van geduld zijn
pi_81910829
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:31 schreef oeke het volgende:
Spannend he, Xenia? Op de buik slapen? Ko doet het ook en nu vind ik het niet eng meer, maar in het begin wel.
Wel lekker dat ze doorslaapt, ik zou ervan profiteren als ik jou was.
Het is zo gek, als ze verkouden is en daardoor snurkt of piept, ligt mijn vriend wakker en slaap ik er doorheen, maar zodra ze in stilte op haar buik draait zit ik recht overeind in bed te staren of het wel goed gaat en vanaf dan slaap ik nog maar heel licht en kijk continu of ze nog wel goed kan ademen. Wat een verschil met vroeger, toen kon er een bom af gaan naast mijn bed zonder dat ik er wakker van zou zijn geworden.

Mijn vriend wil trouwens niet dat ze 'al' in haar eigen kamertje gaat slapen. Die is zo mogelijk nog bezorgder dan ik en hij vindt het veel te gezellig met haar zo dichtbij Wat kan een mens veranderen.

Twinkly met zuigzoen Wat schattig van Niels! Xeentje geeft wel knuffels, maar nog geen kusjes helaas.

Sorbootje, geen gouden tip helaas. Xeentje slaapt door op 5 flessen per dag (plus fruit/groente etc), waarvan de laatste in bed als we gaan slapen (rond 23/24 uur). En ze gaat niet om 1900 uur naar bed, meestal pas om 20 of 21 uur. Daarvoor is ze nog veel te wakker. Gistermiddag hadden we een dvd van Michael Jackson opgezet en met haar gedanst. Dat vond ze zo geweldig, dat ze tot 2300 uur helemaal hyper was
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:57:03 #285
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81910848
Tsssk lees ik hier zomaar dat Sinterklaas niet bestaat

Ik vind het juist fijn om te lezen dat anderen ook niet perfect zijn Soms vraag ik me namelijk af of ik het wel goed doe en of ik het wel kan enzo zeg maar. Dan is het best fijn om te lezen dat anderen met dezelfde soort dingen zitten waar ze onzeker over zijn. Niet fijn dat ze het ook hebben natuurlijk, maar meer om te lezen dat het dus heel gewoon is. Beetje lastig uit te leggen...

Oeke Linde kan ook zo enthousiast op mensen afstormen. Liefst wildvreemde mensen tegen wie ze dan een heeeeeel verhaal op gaat hangen en je er dan ook zo heerlijk in betrekt Ik weet dan ook niet altijd of ik nou moet zeggen dat ze dat niet moet doen (dat doe ik dan immers alleen omdat ik me er zelf niet fijn bij voel) of dat ik het maar moet laten gaan. Al gaat het soms wel ver. Zo heeft ze het laatst bijvoorbeeld voor elkaar gekregen dat ze van een wildvreemde man een ijsje kreeg bij de ijssalon waar we langs liepen Het was gewoon lief bedoeld, maar toch denk je dan wel eens van wat moet ik daar nou mee/ mee omgaan...

Slapen ging vannacht weer beter. Van 00.00 tot 7.00 geslapen

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 26-05-2010 11:15:05 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:07:47 #286
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_81911268
Zeg, iets anders hè Oeks... Jouw gillend varkentje is bijna jarig!!! Hoe staat het met de cadeauwensen? Want de dag dat wij samen op Terschelling aankomen, moet Ko's eerste wél gevierd worden natuurlijk!
pi_81911356
Hmm, ijsjes bietsen bij vreemden zou ik ook wel even een moeilijk punt vinden Stiemie. Idd..hoe ga je daar nou weer mee om?

voor de goede nacht!
pi_81911420
Oh Xeentje, wat ben ik blij om te horen dat jij ook nog 5 flessen geeft. Hier ook nog 5 flessen (die niet opgaan trouwens) en het lukt niet om de 22.30 eraf te krijgen. Ik ben dus niet de enige die dat nog doet.

En we hebben toch allemaal wel onze onzekerheden??!! Stiemie verwoord het perfect.
pi_81911715
Gaf ik maar 5 flessen

Isabeau heeft na haar vier dagen van enthousiast uit de fles drinken haar kont weer tegen de krib gegooid. Toen een week weer resoluut weigeren en nu drinkt ze de ene dag wel en de andere dag niet. Nou ja, gelukkig doen mijn borsten het nog supergoed. Gisteren weer ouderwetse stuwing na een dagje werken. Weer onvervalste pornotieten.
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:19:59 #290
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81911859
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:09 schreef Sorbootje het volgende:
Hmm, ijsjes bietsen bij vreemden zou ik ook wel even een moeilijk punt vinden Stiemie. Idd..hoe ga je daar nou weer mee om?

voor de goede nacht!
Nou het was niet echt bietsen dat was het lastige. Bietsen is gewoon een absolute no go zeg maar. Maar we liepen naar de ijssalon en toen ging ze onderweg kijken wie er al een ijsje hadden. Dus zo van "die mensen hebben ook al een ijsje" en "die mensen hebben geen ijsje". En toen kwam er dus een man langslopen die dat zo gezellig en leuk vond dat hij vroeg of ze ook een ijsje wilde. Tsja daar gaat mijn peuter geen nee tegen zeggen natuurlijk Dus kreeg ze van hem een aardbeienijsje.

Maar Linde kletst tegen alles wat ademt. Die heeft heeeeeel veel en vaak contact met alles en iedereen. En dat vind ik wel eens lastig. "Dag meneer, wij gaan boodschappen doen. Kijk dit is mijn zusje Esmee. Ik ga vanavond pasta eten en jij? Is die tas zwaar? etc"
pi_81911897
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:11 schreef sproet-je het volgende:
Oh Xeentje, wat ben ik blij om te horen dat jij ook nog 5 flessen geeft. Hier ook nog 5 flessen (die niet opgaan trouwens) en het lukt niet om de 22.30 eraf te krijgen. Ik ben dus niet de enige die dat nog doet.
Hier gaan ze ook niet op. Alleen die laatste fles gaat meestal redelijk goed op, dus die ga ik voorlopig nog niet laten vervallen.
pi_81912087
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:19 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Nou het was niet echt bietsen dat was het lastige. Bietsen is gewoon een absolute no go zeg maar. Maar we liepen naar de ijssalon en toen ging ze onderweg kijken wie er al een ijsje hadden. Dus zo van "die mensen hebben ook al een ijsje" en "die mensen hebben geen ijsje". En toen kwam er dus een man langslopen die dat zo gezellig en leuk vond dat hij vroeg of ze ook een ijsje wilde. Tsja daar gaat mijn peuter geen nee tegen zeggen natuurlijk Dus kreeg ze van hem een aardbeienijsje.

Maar Linde kletst tegen alles wat ademt. Die heeft heeeeeel veel en vaak contact met alles en iedereen. En dat vind ik wel eens lastig. "Dag meneer, wij gaan boodschappen doen. Kijk dit is mijn zusje Esmee. Ik ga vanavond pasta eten en jij? Is die tas zwaar? etc"
Och da's dan toch juist heel leuk?! En lief?
pi_81912381
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:16 schreef Sorbootje het volgende:
Nou ja, gelukkig doen mijn borsten het nog supergoed. Gisteren weer ouderwetse stuwing na een dagje werken. Weer onvervalste pornotieten.
Kolf jij eigenlijk nog op je werk?
pi_81912807
Nee Lily, dat doe ik niet meer. Ik heb gemerkt dat ik het precies red als ik vlak voor ik ga werken even voed en direct als ik haar uit het KDV heb gehaald.

En anders zijn er zoogkompressen In elk geval blijft mijn productie prima en ben ik een stuk vrolijker. Kolven in dat bedompte invalidentoilet was
pi_81912846
Hoi

Ik wil op zoveel mensen reageren maar dat red ik nu ff niet.

Wil wel ff Sorbo, Oke & Claudia eruit pikken hoor!
Sterkte ermee en wat kan een kleintje dan confronterend zijn he?
Als ik jullie idd vaak lees denk ik; wat een wijsheid en wat een visie/blik op zaken.
Zo zie je maar......

@ Incantrix, ik zou gewoon ff potjes doen als dat wel goed gaat.
Las laatst ook ergens dat een kindje vers absoluut neit wilde maar wel potjes, dat komt later wel weer toch?
En als je het zelf maakt, pureer je het goed met de staafmixer?
Miss goed glad pureren en dan langzaam opbouwen naar wat grover?

Tijn is nu net begonnen met grof/geprakt eten behalve bijv. sperzieboontjes.

Verder kan ik je eigenlijk weinig tips geven maar wel succes ermee wensen.

Wie schreef dat laatst hier dat een kindje eerst wel goed at en nu al een tijdje slecht?
Lily was jij dat?

Hier zitten we nu op 3 flessen, 1x fruit, 1x groente/aardappel en daarna joghurt en tussendoor een stukje soepstengel of zo'n mini rijstwafeltje en water tussendoor.
Brood zijn we sinds vrijdag aan het proberen maar de eerste keer ging het brood en dan ff lekker in zijn braaksel slaan met zijn handje haha.
Nu eet hij soms 2 a 3 mini stukjes maar meer nog niet, ach ja dat komt ook wel weer denk ik.
We proppen het er niet in wan ook ik wil niet dat hij dat met wat negaiefs ofzo gaat associeren.
Mijn broertje heeft ook een tijdje heel slecht gegeten, mn moeder is ermee naar de huisarts geweest en al en nu?
Eet hij 1 bord vol aardappels en daarnaast nog groente en fruit, ooit zullen ze het licht zien denk ik.

Zo zie je maar weer, ieder doet het op zijn eigen tempo.
pi_81913256
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:37 schreef Sorbootje het volgende:
Nee Lily, dat doe ik niet meer. Ik heb gemerkt dat ik het precies red als ik vlak voor ik ga werken even voed en direct als ik haar uit het KDV heb gehaald.
ah, dus je productie blijft ermee overeind...dat biedt perspectief
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:38 schreef het-is-mij het volgende:
Wie schreef dat laatst hier dat een kindje eerst wel goed at en nu al een tijdje slecht?
Lily was jij dat?

nee, helaas niet (de potjes net na 6 maanden nog wel maar na een jaar was het afgelopen)

David eet al jaren slecht (heel heel erg slecht). Incantrix heeft het over kokhalzen bij het eten van groente? Dat doet hij ook. Alle groente.
pi_81913411
@ Sorboo, kun je haar voor het slapen gaan niet wat pap ofzo geven i.p.v. borsvoeding?
pi_81913724
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:48 schreef het-is-mij het volgende:
@ Sorboo, kun je haar voor het slapen gaan niet wat pap ofzo geven i.p.v. borsvoeding?
Ja, dat doe ik ook wel, maar dat moet dan van een lepeltje en dat activeert haar vooral. Maar toen ze dus vier dagen wél uit de fles dronk gaf ik haar een papfles en dat maakte geen verschil helaas.

Maar de rode draad bij Isabeau is dat er geen rode draad is. Zo slaapt ze drie nachten door en zo wordt ze drie weken 2 keer per nacht wakker. Zo drinkt ze zeven maanden niet uit de fles en dan ineens een paar dagen wel en dan ineens weer niet. Bij alles... net als je je er bij neergelegd hebt of juist eindelijk er op durft te rekenen dat iets gaat zoals jij het wilt... dan gooit ze het over een andere boeg.

Ik vrees dat ik zal moeten accepteren dat dat nu eenmaal bij kinderen hoort En dan heb ik ook nog eens een vreselijk eigenzinnig exemplaar. Maar stiekem vind ik dat heerlijk hoor. Ik herken mezelf zo in haar
pi_81914295
Een invalster op het cb zei net over Leander:
Goh met zijn geboorte is de hel zeker opengescheurd en viel er een duiveltje naar benenden!
Stom mens. En Leander deed nog niks raars.
pi_81914402
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:05 schreef MeNicole2 het volgende:
Een invalster op het cb zei net over Leander:
Goh met zijn geboorte is de hel zeker opengescheurd en viel er een duiveltje naar benenden!
Stom mens. En Leander deed nog niks raars.
Ik neem aan dat je haar geslagen hebt daarna
pi_81914450
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:07 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je haar geslagen hebt daarna
Nee had ik wel moeten doen. Ze reageerde verder ook niet toen ik zei dat ik snapte dat hij als een ongeleid projectiel daar rond vloog maar om hem dan te vergelijken met een duivel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')