abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2010 @ 09:51:52 #201
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81860275
Mogguh allemaal, heb ff tijd dus even mijn plicht doen hier

Vakantiegangers heel veel plezier!!

Hier ook een kind wat zichzelf aardig kan volproppen. Vind het ook wel erg lastig om daarin te vinden wat "genoeg" of "normaal" is... Alexa's schema is nu:

0700 Fles 180/6
0930 Fruit (hap of geprakte stukken)
1230 Boterham met water en daarna fles 120/3 (dus voeding voor 90, maar anders ben ik bang dat ze te weinig vocht binnenkrijgt)
1630 Groente en daarna fles 120/3 (hier idem dito)
1930 Papfles 180/6

En als ik tussendoor een bammetje eet, krijgt ze een hapje. Dan komt ze ook schooien , maar goed, ze eet.... Mijnj neefje eet bijna niets, dus ik mag niet klagen met Alexa, dat snap ik..

Incantrix, hier pikt Alexa het meteen op. Lijkt wel of ze een radar voor mij heeft. best lasitg soms, omdat ik het weet, maar er niet altijd rekening mee kan houden....

Sssserpente, het kan goed een fase zijn. Alexa had voordat ze ging staan ook zo'n belachelijk idiote gromtijd. Alsof ze wist dat ze kon gaan staan, maar het nog niet lukte. Ik herken mezelf daar wel in. De hele dag een zeurtoon, huilen, boos zijn, hangen.
Toen ze het eenmaal beheerste, was ze een stuk vrolijker. Maar ze kan nog steeds lekker grommen, dat zit er nou eenmaal in hier. Met verschonen was ik laatst wat lomp (ze had een enorme poepluier die ik los had gemaakt en zij wilde draaien). Dus ik sprak haar streng toe en draaide haar terug en ze bleef liggen, maar ze keek met boos aan en met een enorme HUUUUUUUGGGRRRRRRRRUUUUUUUOOOOOMMMMMMMMMMM. Ach, het kind heeft pit.

voor de zieke kindjes en de mama's die hierdoor minder slapen (en ook de mama's die gewoon minder slapen, omdat hun kindjes graag spoken)

Hier lijkt het wel alsof Alexa zich overstuur slaapt met dat warme weer.....

Ik kwam er gisteren trouwens achter dat ze ws een eczeemplekje in haar nekje heeft en een klein plekje in haar elleboog.... Damnzzz wellicht een allergie of het warme weer???

[ Bericht 0% gewijzigd door Takkembah op 25-05-2010 09:58:18 (takkembah is een schaap) ]
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_81860365
Takkembah, bedoelde je écht mij? Heb ik iets over grommen gezegd? (ik begin aan mezelf te twijfelen )
  dinsdag 25 mei 2010 @ 09:56:51 #203
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81860421
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:39 schreef oeke het volgende:
Goedemorgen!
Wat een hoop slechte nachten. Hier was het ook niet al te fijn. Ko moest vaak hard huilen in zijn slaap. En sliep dan gewoon door, maar dan stond ik al naast mijn bed.
[..]

Ah, dat verklaart een hoop.
Geldt dat ook voor krentenbollen? Waarschijnlijk wel.

Och Inca, wat naar.
Lastig als jezelf zulke slechte ervaringen hebt.
Hoe oud is Stef nou? Ik kan het niet vinden in de OP.
Ko is pas echt goed gaan eten met 10 maanden denk ik.
Daarvoor was het echt een beetje voelen/proeven/van tafel smijten etc. Wij hebben wel altijd gerapleyed.
Nu geef ik af en toe ook van een lepeltje, maar ik stop het alleen in zijn mond als hij zijn mond open doet.
Dus het zelf aangeeft.
Zodat hij de baas is over wat hij wil eten.
Misschien is Stef nog in de ontdekkingsfase? Of heeft hij moeite met het voeren?
Geef je hem eerst bv voor het eten? Zodat hij niet heel hongerig is en dan gefrustreerd is dat zijn honger niet snel genoeg gestild wordt? Als hij geen schreeuwende honger heeft, kan hij het eten ook meer spelenderwijs ontdekken.
Het eerste jaar is alles echt nog bijvoeding he? Hij hoeft geen complete maaltijden te eten. Een hapje is al goed.
Sorry, als ik wijsneuzerig overkom. Maar ik vind het niet leuk voor je dat het eten zo'n verdriet en stress oproept.
Neenee, niet wijsneuzerig Juist lief dat je mee wil denken, thnx Ik ben erbij vergeten te vertellen dat die potjes er dus wel ingaan als koek, dat vind hij echt heel lekker. Gisteren hebben we na de eigengemaakte peentjes nog maar een potje olvarit opengetrokken en dat ging er wel in, alleen was hij toen helaas al teveel over de zeik om nog lekker te willen eten.

Als hij niet wil, zijn mondje dichthoudt of wegdraait dan houden we ook op met eten geven hoor, ik wil boven alles voorkomen dat eten iets negatiefs wordt. Dat is het voor mij wel en dat is echt iets dat je overal waar je komt achtervolgt. Wat ik meer bedoel met er niet tegenkunnen als hij niet eet, is dat ik daardoor dus heel erg die twijfels krijg. Of hij werkelijk iets binnenkrijgt of niet, dat maakt me niet uit, maar als hij gaat huilen zodra hij een hapje krijgt dan breekt mijn hart, dan ben ik zó bang dat hij strakjes als hij groter is net als ik buikpijn van de zenuwen zal hebben voor hij bij iemand anders gaat eten, nooit zomaar iets zal durven proeven, liever niet in het bijzijn van onbekenden zal willen/durven eten en zich zal schamen voor zichzelf.

Zo, en nu moet ik even heel hard huilen.

[edit]En dat van eerst voeden en dan bijvoeding geven is misschien ook wel een goeie.. Al voeden wij meestal net voor hij echt honger krijgt, dus dan gaat het nog wel met het mopperige van de honger [/edit]

[ Bericht 4% gewijzigd door Incantrix op 25-05-2010 10:02:13 ]
3!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 09:57:53 #204
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81860452
Nee Sorbo ik ben een schaap.

Ik bedoelde Ssserpente

kan ik nog steeds de hormonen de schuld geven
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_81860663
Oh lieve meis toch!
Wat naar dat je dat hebt. Echt niet leuk.
Dikke virtuele knuffel!

Maar volgens mij komt het goed hoor!
Misschien kun je zo'n roerzeef kopen. Dan zeef je zijn prakjes, wissel je dat af met potjes en stukjes.
Zodat hij alle vormen van eten kan ontdekken.
Je weet heel goed hoe moeilijk eten kan zijn en daar ben je je dus erg bewust van. Dat is goed, maar het kan inderdaad ook tegen je werken juist omdat je er zo bang voor bent.
Probeer vooral te vertrouwen op Stef.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81860757
Los billos zijn nu nog rood (hij is er net uit) maar een stuk minder dan gisteravond!

Voor Incantrix heb ik een dikke knuffel, hopelijk ziet Stef het licht vanzelf. Gun het in elk geval de tijd. Thijs eet nu alles (op pannenkoeken na), maar dat is sinds een maand pas, dus sinds hij 9 maanden was.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:13:14 #207
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81860856
Pff nog meer spook-baby's dus Mijn vriend gaat zo naar de apotheek (is naast zijn werk) om te kijken of ze iets tegen keelpijn hebben. Dat komt hij dan in zijn pauze langsbrengen

Hier verder een schaamteloos tv-dagje. Heb gewoon geen puf om te knutselen enzo met Linde, al gaat dat ook wat lastig met een baby die piept zodra er meer dan 10 cm afstand tussen ons komt

Incantrix wat lastig zeg dat het eten zo moeilijk is voor jullie allebei. Hier gaat het ook nog knudde, maar wel steeds ietsiepietsie-ieniemienie beter. Dus we blijven hopen. Zeker als ik lees dat Ko ook pas met 10 maanden echt ging eten. Sommige kindjes zijn er gewoon wat sneller mee dan anderen. Dus lekker in jullie eigen tempo en vooral proberen je er niet druk om te maken *al is dat laatste ECHT niet altijd even makkelijk weet ik uit ervaring *
pi_81860899
Nachtbrakertjes, rode billen beebs, minder goed etende beebs en mopperige beebs, voor allemaal een hele dikke .

En dat gemopper... volgens mij is het een fase en hebben we die hier net gehad (ik kon in oei ik groei geen sprongetje vinden, wel dat er net een geweest zou moeten zijn... ) hoe dan ook ze is weer beter te pas, alleen verschonen is nog altijd niet tof en zonnebrand smeren ook niet.
Gras is wel leuk hier en ook de tegels kruipt ze gewoon overheen, als ze maar komt waar ze wezen wil...
Fake it till you make it...
pi_81860980
Uh, Nijna.... 42 weken sprong?

Thijs is daar net van 'genezen', hij was een week lang een ware 'pain in the ass'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_81861264
Incantrix, ik had je nog helemaal geen welkoms gegeven!

Isabeau eet ook nog voor geen meter hoor. Eigenlijk is alleen peer lekker, daar kan ze wel veel van op (en olijven, maar ja, dat lijkt me niet echt de bedoeling, beetje erg zout). van groente en aardappel enzo eet ze meestal niet meer dan twee a drie happen en da's al een enorme verbetering ten opzichte van de eerste maand. Appel blieft ze niet gepureerd, maar wel in stukken, maar ook dan krijgt ze er weinig van binnen. Brood is weinig boeiend. Wat ze echt heerlijk vindt is zelfgemaakte pesto en dat snáp ik ook wel, maar ook dat lijkt me niet echt iets voor een baby van 7 maanden.

kortom, wat ik graag wil dat ze eet, daar heeft ze geen interesse in en de dingen die ze écht lekker vindt mag ze niet of nauwelijks van me.

En ook ik probeer me er niet druk om te maken en er vooral geen strijd van te maken. En da's best moeilijk.
pi_81861970
McLaura, er zit er een rond 37 weken (8,5 mnd) en rond 46 weken (bijna 11 mnd) en dan iets ervoor en erna natuurlijk... Maar ik dacht ze is bijna 10 mnd, dus het kan bijna geen sprongetje zijn .
Ik zit misschien gewoon in de ontkenningsfase, kijk ook niet te vaak in dat boek want dan heb ik echt het idee dat we alleen maar sprongetjes aan het maken zijn .

Isabeau, jij weet wat lekker is . Wilt zeker gewoon met de grote mensen mee doen.
Sorbo, doe je ook iets op het brood? Misschien dat het dan interessanter is, Iris begon er een beetje op uitgekeken te raken, maar met zonnestroop (appel-peer) is ze helemaal in haar sas.
Fake it till you make it...
pi_81862133
Tess is gek op pannenkoeken. Tess is eigenlijk gek op alles

Hier ook mega rode billen, ze krimpt ook helemaal in elkaar als ik haar billen schoon moet maken nadat ze gepoept heeft. Gister hebben we d'r met haar kont in een teiltje water gezet. Ik ga straks Calendulazalf halen, vind het zo zielig voor muppet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:15:51 #213
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81862932
Thnx dames, jullie zijn lief Ik ben alweer uitgehuild hoor, zoals ik al zei: ik zit op het moment ff niet zo lekker in mijn vel en dan gaan dit soort dingen misschien ook meer dwars zitten. Wellicht dat Stef dat toch ook oppikt, het zou me niks verbazen. Takkembah, dat ís ook erg lastig, je kunt het nu eenmaal niet wegstoppen als je verdrietig bent of even niet zo'n leuke dag hebt..

Oeks, natuurlijk! Een zeef!! Dat ik daar niet aan heb gedacht zeg! Dankdankdank! We gaan inderdaad ook wel door met verschillende vormen van voeding aanbieden en in principe proberen we dit te benaderen zoals we alles zo'n beetje doen: op intuďtie. Helaas lukt me dat alleen met eten dus niet zo goed omdat dit voor mij een vervelend item is en ik sla er dus van op slot ofzo. Stom. Nouja, ik heb in elk geval weer wat ideetjes opgedaan, thnx Ohja, en Stef was gisteren precies 6 maanden, hij is van 24-11. We zijn ietsjes eerder begonnen met die potjes moet ik eerlijk zeggen. We wilden wachten tot hij écht 6 maanden was, maar met 5,5 maand was hij constant bezig met pogingen ons eten (en drinken) te pikken, dus vonden we dat het wel kon. Zolang hij dus potjes krijgt gaat het prima..

McLaura, wat lief van je weer

Ik wist trouwens niet dat er zo veel kindjes zijn met wie het in het begin allemaal niet zo makkelijk gaat met eten joh! In onze omgeving hebben we alleen maar kleine vreetzakjes, dus dan denk je sneller dat dat de norm is zeg maar

Stiemie, voor jou, ik snap het hélemaal! Je wil het zo graag goed doen he? Nouja, het komt vast goed, we kunnen hier gelukkig fijn stoom afblazen, haha!

Sorbo-lief, jeej! Die krijg ik graag hoor terug! En oh, dat is inderdaad ook erg lastig, lijkt me. mogen ze met 7 maanden al wel olijven? Dat vroegen we ons vandeweek toevallig af, heb je meteen onze vraag beantwoord, haha!

Aaaww, arme Tess.. Hopelijk heb je haar nog niet geleerd van kusje-over Vicky
3!
pi_81863008
Nijna, appelstroop heb ik geprobeerd, dat vond ze maar niks. Smeerkaas gáát. Maar meer dan twee a drie stukjes hoeft ze gewoon niet. nou ja, geen punt...eet ik de rest op (oh nee, dat moet ik dus nou juist niet doen hč.... ben net zo lekker aan het krimpen )
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:19:11 #215
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81863045
Wat is dit toch: allemaal spokende, nachtbrakende en rode-billen baby's... zie ik daar een verband..?

Incantrix, dikke voor jou. Kan je niet ergens naartoe om jou ook een beetje weer te laten relaxen? Of even een dagje er tussenuit ofzo?

Stiemie.... ook voor jou.

Mama's niet twijfelen aan jezelf he? Iedere mama maakt fouten, dat mag ook, daar leer je van, en iedere mama doet ook zoveel dingen goed!! Bedenk je dat liefde het allerbelangrijkste is he? Kop op, dikke en we gaan er samen weer voor
pi_81863125
Sorbo, heb je al een keer banaan op haar brood gedaan? Of geraspte appel of geprakte peer?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_81863186
Banaan vindt ze ook niet zo lekker Maar peer kan ik wel eens proberen.

Krijgt ze gewoon 's ochtends peer. Daarna een broodje peer en dan 's avonds aardappel, groente en perenmoes

(alles om te voorkomen dat ze mijn appelvormige figuur krijgt )
pi_81863292
Icantrix wat rot dat er bij jou zo'n lading aan eten zit Komt vast goed joh. Je voelde je gisteren ook niet fijn en dat heeft echt een grote invloed op kindjes, die merken dat echt wel aan trekjes in je gezicht of de tonatie van je stem. Wat ik doe is de bijvoeding tussen of direct na de borstvoedingen geven, dan is het meer ontdekken en geen "moeten eten". Het echte eten komt vanzelf wel langzamerhand. En wat betreft het niet willen eten van zelfgemaakt eten, het is bij kindjes zo dat ze soms wel 10 keer moeten proeven om iets te leren waarderen. Dus gewoon doorzetten en als er alleen maar aan gelikt wordt is het al goed

Overeten kan zeker wel al bij kinderen, het is zelfs zo dat wij mensen geprogrammeerd zijn om teveel te eten zodat we in tijden van schaarste een voorraadje hebben. Is in deze tijd en in de Westerse wereld alleen een beetje nutteloos Door kindjes langzaam te laten eten en goed te leren kauwen leren ze op hun honger- en verzadigingssignalen te blijven letten. Daarom is het ook niet goed om koste wat kost een fles, potje of bord leeg te moeten krijgen. Ik heb een docent gehad die expres altijd wat minder at dan zijn verzadigingssignaal aangaf omdat hij doorhad dat hij anders altijd net wat meer at dan hij nodig had en dus langzaam aan bleef komen. Emo-eten of juist niet eten in tijden van stress is weer een ander verhaal...

Niels heeft voor het eerst een maat 74-80 rompertje en truitje aan Ik ga nu de maat 62-68 dingen uit de kast gooien. Wah!! Van broekjes zit hij nog wel ruimschoots in 68.

[ Bericht 26% gewijzigd door Twinkly op 25-05-2010 11:31:49 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81863299
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:23 schreef Sorbootje het volgende:
Banaan vindt ze ook niet zo lekker Maar peer kan ik wel eens proberen.

Krijgt ze gewoon 's ochtends peer. Daarna een broodje peer en dan 's avonds aardappel, groente en perenmoes

(alles om te voorkomen dat ze mijn appelvormige figuur krijgt )

Ik prak van alles op die boterham. Soms trek ik een potje fruit open en besmeer daar de boterham mee. Meloen en mango op brood is hier ok een succes trouwens
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_81863338
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:15 schreef Incantrix het volgende:

Ik wist trouwens niet dat er zo veel kindjes zijn met wie het in het begin allemaal niet zo makkelijk gaat met eten joh! In onze omgeving hebben we alleen maar kleine vreetzakjes, dus dan denk je sneller dat dat de norm is zeg maar
Leander is nu 10 maand geweest en eten wil ie eigenlijk nog steeds niet. Hij lust wel zo'n beetje alles maar hij wil gewoon niet. We hebben ook al vanalles geprobeert maar hoe meer we er mee bezig zijn hoe minder hij eet. Nu zijn we wat dat betrefd beetje op negeer stand. Niet in de kinderstoel (alleen met avondeten), maar gewoon op de grond met een broodje of stuk fruit werkt hier nog het beste. Niet na kijken en bv niet vragen of het lekker is. Dan eet ie nog het meest.
Leander heeft nu op een dag dit:
07:00 200cc pap
10:00 half broodje en beetje drinken
12:30 half broodje met beker melk
15:00 stuk fruit. Is meestal halve stuk!
17:30 warm eten. Dat eet ie meestal wel heel erg goed.
19:00 beker yoghurt. Die krijgt ie niet meteen na het eten want dna wil ie hem niet.
20:30 230cc fles.

Soms wil ie geen yoghurt, dan krijgt ie klein flesje en dan met de laatste fles minder.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_81863464
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:48 schreef Nijna het volgende:
McLaura, er zit er een rond 37 weken (8,5 mnd) en rond 46 weken (bijna 11 mnd) en dan iets ervoor en erna natuurlijk... Maar ik dacht ze is bijna 10 mnd, dus het kan bijna geen sprongetje zijn .
Ohja,.... is ook zo ja....
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:37:32 #222
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81863721
Hmm Esmee is komende donderdag 36 weken. Dat zou dus best eens ziek-zijn en een sprongetje samen kunnen zijn Verklaard in ieder geval een heleboel.

Mikoxx lief dat je dat schrijft. Het is ook niet altijd lastig hoor om je er gewoon bij neer te leggen dat ze niet goed eet. Maar soms gewoon even wel. Dan ga je vaak vooral door anderen twijfelen. Gisteren wilde iemand een hapje aardbei-sorbetijs aan Esmee geven en daar was ze best volhardend in. Ik wilde dat gewoon echt niet. Was bang dat ze dan weer wat zoets zou eten dat ze wel lekker vond en dat we dan juist weer meer problemen zouden krijgen met gewone dingen (net zoals eerst dat ze een tijd alleen liga wilde eten) of dat ze juist misschien zou schrikken van het koude ijs dat eten daarna weer lastig zou gaan. Toen zei ze:"ze moet toch juist aan alle smaken wennen?" En dat brengt mij dan weer aan het twijfelen enzo...

Hier zijn smeerkaas en pindakaas nog wel te doen. Banaan op brood levert een blik op alsof je haar stiekem wil vergiftigen
pi_81863811
Ik heb nu een bam met een beetje boter en een plak kaas gemaakt. Heel ff in de magnetron en mevrouw zit te smullen

had ik al gezegd dat Tess kusjes geeft??
Ze komt regelmatig naar me toe met een open momnt om dat een kusje te brengen. Als ik zeg Tess, mama kus krijg ik er ook een en als ik kus geluidjes maak doet ze het na en geeft dan ook een kus

En ze kan klap in in je handjes, compleet met de bewegingen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_81865185
Hier weer even gedaan met lurken, reageren moet ik!

Sterkte iedereen met kindjes die even wat minder gezellig zijn, pfff dan kunnen dagen lang zijn.
Als ik het zo uitreken, zit minisproetje precies met de vakantie in een sprong, laten we hopen dat ze die dan even overslaat.

En hier ook een kindje die weinig eet hoor! Het spook ging pas iets eten toen ik een keer een potje probeerde.... Nu ben ik langzaam weer vers aan het invoeren en dat gaat wel goed. Komkommer blijft ze wel dol op. Brood wordt er direct weer uitgewerkt.

En McLaura, nu Thijs opeens een snelle jelle wordt kan minisproetje wel de titel van trage henkie overnemen. Rollen wordt er nog steeds niet gedaan. Als ik dan de andere kindjes zie die zelfs al staan, jeetje, ach het komt vanzelf toch?????

Oh en Tess die kusjes geeft
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_81866242
Icantrix, Ivan eet wel heel makkelijk en met veel plezier en dat maakt mij juist weer onzeker. Ik kom uit een familie van bourgondiërs, zeg maar, en ik heb als volwassene pas geleerd hoe om te gaan met het bereiken van het punt van verzadiging. Ik moet precies doen wat Twinkly zegt, namelijk (rationeel) eerder stoppen en dan even afwachten of ik genoeg heb gehad. Als puber kende ik alleen standje 'overeten'. Ik schepte veel op, at te veel en zat daarna propvol. Dat maakt dus dat ik daar bij Ivan heel alert op ben. Zo heeft iedereen z'n problemen en onzekerheden.

Je moet vooral bij Stef doen wat jij wil, maar het is heel goed om te beseffen dat hij nog maar 6 maanden oud is en níks hoeft, hoe frustrerend dat ook voor jou kan zijn. Hij mag spelen, op de grond gooien, sabbelen en ontdekken. Ik zou dat huilen bij het eten zelf niet leuk vinden en het is voor mij de voornaamste reden dat ik Rapley hanteer, dat ik weet dat ik Ivan niks opdring wat hijzelf niet wil of kan eten. Ik kan me namelijk voorstellen dat Stef eet omdat zijn slikreflex nu eenmaal werkt en niet noodzakelijkerwijs omdat hij wil eten. Maar goed, Ivan trekt bij sommige dingen heel nare gezichten en blijft stug dooreten, dus het zou bij Stef natuurlijk ook zoiets kunnen zijn ('ik vind het vreemd maar ik ben wel nieuwsgierig!').

Wat ik wel eens doe als Ivan bij het rapley'en niet eens iets probeert, is het voordoen (en als ik het zelf vies vind doe ik alsof ik eet of eet ik iets wat ik wel lekker vind) of het voor zijn mond houden en kijken of hij wil sabbelen. Soms maak ik ook zijn typische eetgeluiden erbij ("waa waa waa") zodat hij weet dat het iets eetbaars is dat hij kan uitproberen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')