abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 mei 2010 @ 21:58:05 #176
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81848697
Oeke, zo werd t mij verteld in de winkel, toen ik zei dat leren lopen toch het beste op blote voetjes kon . Ik schrok toen ook wel een beetje. hier ook slofjes buiten hoor. Of sokjes, als de heren de schoenen niet meer mooi vinden

Ik denk ook niet dat baby's zich snel zullen over-eten. Maar je kan ze wel laten wennen aan veel eten, denk ik. Hier wisselt het per dag, maar ze eten over het algemeen heel goed gelukkig.

Ons dagschema is ongeveer zo:
7.30 fles 150 cc daarna 1 broodje (soms 2)
10.00 fruit (meestal 1 a 2 stuks pp)
11.30 fles 150 cc (gaat meestal niet op) en 1 of 2 broodjes
12.00 naar bed
14.00 uit bed, diksap of thee of water met iets.. (soms fruit, soms liga, soms soepstengel, cracotte, oid)
16,30 warm eten met yoghurt na
19.00 fles 210/7
19.30 naar bed

Succes morgen Vicky, wij mogen over twee weekjes de prik gaan halen!
pi_81848712
Iris heeft vandaag pannenkoek gegeten. Geen idee eigenlijk of dat al "mag", maar het ging er goed in met een beetje appelstroop.
Gisteren was ze helemaal van de wap na een dag helemaal anders dan anders, weg van huis en heel weinig slapen. Gelukkig vandaag weer een stuk beter.

Iris geeft best goed aan als ze genoeg heeft, duwt ze de fles weg of ze spuugt hapjes weer uit enzo.
Ze krijgt nog 3 flessen 180/6 (waarvan 1 met pap), tussendoor fruit en 's middags een soepstengel/rijstewafel/liga oid, ze eet 1 a anderhalve boterham en 's avonds groente/warm en ze drinkt water of heel lichte roosvicee buiten de flessen om.
Fake it till you make it...
  maandag 24 mei 2010 @ 22:00:44 #178
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81848861
Waarom zou dat niet mogen Nijna? Volgens mij kan dat niet zoveel kwaad eerlijk gezegd, zolang je er geen 10 geeft Lekker smikkelen!
pi_81849105
Waarom niet... omdat we ze met gewone melk hebben gemaakt en er zit vast ook zout in die mix, maar dat zal met 1 pannenkoekje wel los lopen. Maar goed tot nu toe geen reacties gehad, behalve dan op de paksoi een tijdje terug (kramp, maar is een koolsoort dus logisch misschien ook wel). Dus we hadden zoiets van we proberen het gewoon.
Ze is ook al bijna 10 mnd (nog anderhalve week), dus ik vond dat het wel kon... en ze vond het lekker.
Met de oudste zijn we toen ze 1 werd naar het pannenkoekenhuis geweest, gaan we misschien met Iris ook wel doen .
Fake it till you make it...
  maandag 24 mei 2010 @ 22:07:08 #180
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81849341
Ah, dat lijkt me toch zo gezellig, zo saampjes pannenkoekjes eten in he tpannenkoekenhuis . Vanaf 1 jr mogen ze 'alles' he? Ik ga echt niet van de ene op de andere dag de boel hier omgooien hoor. Patat op de eerste verjaardag vind ik ook vrij heftig eerlijk gezegd. Maar poffertjes.... best een goed idee
pi_81849472
Lekker Nijna, pannenkoeken!

Lente d'r schema is als volgt:

07:00 borstvoeding
09:30 fruithap en borstvoeding
12:30 boterham met roomboter
16:00 borstvoeding
18:00 groentehap + slokje borstvoeding
19:00 pyjamapap 250 cc

Niet veel als ik het vergelijk met schema's van kindjes van haar leeftijd. Ze eet ook niet bijster goed. Dwz, ze vindt het wel lekker, maar is het na drie minuten in de kinderstoel spuugzat. Dan hangt ze er half uit, kauwt op d'r slab of op het tafelblad of begint te brullen...

Ze is sowieso nogal driftig de laatste dagen. Ik krijg soms echt een punthoofd van d'r. Heb 'r gister zelfs even in de box gelegd en ben weggelopen. Álles is huilen. In de box, verschonen, aankleden, uit bad, op de grond, op schoot, zonnebrand op doen, eten... Laat het in godsnaam een faaaase zijn...
  maandag 24 mei 2010 @ 22:10:36 #182
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81849591
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:08 schreef Ssserpente het volgende:

Ze is sowieso nogal driftig de laatste dagen. Ik krijg soms echt een punthoofd van d'r. Heb 'r gister zelfs even in de box gelegd en ben weggelopen. Álles is huilen. In de box, verschonen, aankleden, uit bad, op de grond, op schoot, zonnebrand op doen, eten... Laat het in godsnaam een faaaase zijn...
Tandjes??
pi_81849835
Geloof het niet. De laatste keer had ze echt flink rooie konen en daar is nu niets van te zien. Ze roept ook echt 'hngggghhh!' als iets 'r niet zint. Als ze tijdens het verschonen op d'r buik wil draaien of zo. Een schone luier aantrekken is alleen bijna niet meer te doen.

Ik vrees dat ze het van Nils heeft. Die was vroeger ook zo'n driftkikker. Als ie z'n zin niet kreeg hield ie van kwaaigheid z'n adem in totdat ie flauwviel...

Laat het in godsnaam een faaase zijn.
  maandag 24 mei 2010 @ 22:15:31 #184
100412 mefke79
komt goed!
pi_81849884
ik kom ook even snel gedag zeggen. Beetje heel druk weekend gehad en een ontstoken keelamandel (ik dan he, niet driekus), dus eigenlijk geen tijd gehad voor hier. Driekus heeft de afgelopen dagen ook van die zeurmomenten Ssserpente, echt niks is goed. Meneer wil niet in de box en als het dan moet, dan wil ie zitten. Kan ie wel even, maar op een gegeven moment valt ie om en tada; reden om te huilen. Ons mam ontdekte vandaag bij het in bad doen ineens uitslag en ik vind z'n poep ineens wel heel erg zuur, dus wie weet zijn het tandjes.
Eten gaat hier redelijk, soms gaan er enorme hoeveelheden in, van andere dingen moet ie niks hebben.Eitwit is smerig, eigeel wil wel. En brocoli gaat goed, maar alleen als het fijn gemaakt is. Yoghurt ging wel met mango, maar zonder maar drie hapjes.
Het mooiste smerige gezicht levert hier trouwens nog steeds gras op. Dat is echt een recept voor een instant brul moment, leg em op gras en daar gaat ie.
Ik duik mijn bedje in, paracetamolletjes erbij en hopelijk morgen wat minder pijn. Morgenavond weer naar kinderehbo, leek me een nuttige investering gezien de val- en ziekenhuisgeschiedenis van zijn vader.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_81850593
Ha Mef, nais to see joe!

Blegh, een ontstoken amandal kan er ook nog wel bij.

Driekus ook al aan het mieren dus. Gezellig. Meeten? Zetten we ze bij elkaar en gaan wij rosétjes drinken. Kunnen ze lekker chagrijnen.

Ze lig nu op bed gelukkig. Tanden poetsen was ook weer huilen. Ze duwt tegenwoordig ook echt met een kwaaie kop je hand weg. Bij het tandenpoetsen dus of als je even d'r neus afdoet.

Haha, Driekus is geen grasliefhebber dus. Over smerige gezichten gesproken... Ik heb Lente van de week gefopt. Ze was mandarijn aan het eten op het terras en ik kreeg een schijfje citroen in m'n tonic. Je snapt het al...

Sterkte morgen!
  maandag 24 mei 2010 @ 22:29:25 #186
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81850738
Mef en Ssserpente, er zit ook een sprongetje rond 37 weken (of was het 39? ) waar kindjes behoorlijk last van kunnen hebben hè... echt wéken last zeg maar.
Misschien is het zoiets wel. T wordt vast snel weer beter
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 24 mei 2010 @ 22:56:19 #187
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81852126
Ssserpente, jij pestkop
En ik hoop van harte met je mee dat het een fase is...

Mefke, beterschap!

Iris, lekker gesmuld! Zolang je de pannenkoek niet doordrenkt met stroop, er bakken poedersuiker overheen strooit en het 'r elke dag geeft is er niks aan de hand lijkt me.
.... met gevoel voor drama....
pi_81852255
Aaarrhhgg dat sprongetje ja, was hier vreselijk. Ik had gelijk last van hoge bloeddruk (ja écht ) Ben nu helemaal bang voor een volgend sprongetje.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81852651
Claudia, ik denk misschien dat het met flessen inderdaad wel wat anders kan zijn, als je een speen hebt die te snel is, waardoor de fles eerder leeg is dan dat het kindje voldaan is.
Maar met stukjes eten eet Ko zo langzaam dat ik daarom denk dat hij zich niet snel zal over-eten.

Mijn vriend deelt zijn shake vaak met Ko, gewelde amandelen/appel/banaan/water en soms ook dadel in de blender. Ko vind het heerlijk en drinkt er veel van.
Daar zetten wij zelf een rem op. Anders zou hij zo een halve liter wegdrinken.
Omdat het erg dun is, heb je niet meteen door dat je ondertussen wel banaan en appel eet.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:07 schreef mikoxx het volgende:
Ah, dat lijkt me toch zo gezellig, zo saampjes pannenkoekjes eten in he tpannenkoekenhuis . Vanaf 1 jr mogen ze 'alles' he?
Volgens het schema dat ik volg, mogen ze pas bij anderhalf rozijnen/krentenbrood. Maar waarom dat zo laat is weet ik niet...

Sserpente, heeft Lente de driftbuien van Ko overgenomen? Hier zijn ze al een hele tijd weg. Ik heb weer een vrolijk jongetje rondkruipen hier! Tis een faaaaase, echt waar!

Mefke, beterschap! Goed dat je EHBO volgt, zeg! Zou ik ook moeten doen eigenlijk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81852926
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:06 schreef oeke het volgende:

Volgens het schema dat ik volg, mogen ze pas bij anderhalf rozijnen/krentenbrood. Maar waarom dat zo laat is weet ik niet...
Omdat supermarkt rozijnen/krentenbrood erg gezoet is.

De natuurwinkel heeft ongezoet rozijnenbrood, dan heb je gewoon zuurdesembrood met daarin rozijntjes zonder extra suiker. Dat kan vanaf een maand of 9 wel, als je ook brood en rozijntjes apart zou geven.
pi_81854265
Kersjes, fijn dat de bloeduitslag goed was!

Nijna, Finn heeft geloof ik rond de 9 maanden ook voor het eerst pannekoek gegeten, hij vond het heerlijk!

Sssserpente wat de rest ook zegt, ik denk dat het een sprongetje is en die kan inderdaad wel even aanhouden!

Over dat sprongetje gesproken, Linda hoe gaat het daar?

Bedankt voor je toelichting p_iglet! Ik vroeg me dat inderdaad ook al af, van de week eens kijken bij de natuurwinkel!
pi_81857501
Mijn kind vond half vier wel een mooie tijd om WAKKER te worden

Ik eigenlijk niet.
pi_81857606
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 04:37 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn kind vond half vier wel een mooie tijd om WAKKER te worden

Ik eigenlijk niet.
Oei..

Die van mij besloot om van 0.44 tot 4.30 te blijven spoken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 08:31:46 #194
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81858453
Mogguh

Esmee heeft sinds 's avonds 23 uur alleen nog van 00.00 - 00.45, van 01.45 - 02.45 en van 04.30 tot 6.30 geslapen Verder alleen maar miepen, piepen en miepen. Steeds een zetpil gegeven en dan zakt de koorts goed. Maar volgens mij heeft ze keelpijn ofzo want na hoesten is het keihard brullen. Uiteindelijk heb ik haar om half 5 in de box gelegd en toen ze daar slaap viel, hebben we haar maar laten liggen Konden we toch nog wat slapen. Arm ziek schaapje
pi_81858554
Thijs blieft geen pannenkoek. Het is het enige tot nu toe waarvoor hij zijn mond stijf dichthoudt.

Hij was gisteravond helemaal over de rooie. Huilen, huilen, en toen ik bij hem kwam schrok hij zo erg dat hij nog harder ging huilen. We hebben hem wat water gegeven, en aandacht, maar het hielp niet echt. Toen de luier maar eens gecheckt : diarree, en hele rooie billen.... Goed schoongemaakt, schone luier om, en samen Bones gekeken. Daarna is hij heerlijk gaan slapen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_81858937
weer op kantoor

Kusje voor Esmee

En Vicky en Stiemie, ook sterkte vandaag

McLaura, wat sneu voor Thijs!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 09:15:26 #197
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81859233
Goedemorgen! Dank jullie wel voor de felicitaties en het lieve welkom

En Karin, haha, ik heb al een paar keer gezegd dat hij die heeft gekrégen, dus dat hij er zuinig op moet zijn. Helaas heeft Stef nogal hooligan-ambities de afgelopen tijd, het is nu al een slopertje Laatst had hij een speeltje van zijn speelgym afgetrokken en was daar keihard de andere speeltjes mee aan het slaan

Miss en Kersjes, geniet ervan! Lekker even ertussenuit!

Ko, haha, je bent gewoon een beroemdheid

En oh nee! Niet vertellen over overeten, ik krijg helemaal stress nu! *adem in adem uit* Ik vind het echt enorm leuk om bijvoeding te geven, maar hoe langer we ermee bezig zijn, hoe onzekerder ik word. Gisteravond was echt het toppunt, we zijn dus begonnen met de potjes olvarit die we overal en nergens bijkregen, maar die zijn nu bijna op dus zijn we nu lekker zelf prakjes voor hem aan het kokkerellen. Gaat hardstikke goed en makkelijk, alleen zodra je het Stef in zijn mond stopt gaat hij huilen en wil hij niet meer en als je het dan nog eens probeert gaat hij finaal over de zeik.. Gisteravond was hij zó overstuur dat hij na zijn bijvoeding een bv heeft gekregen en toen we hem in bed legden nog steeds heel hard aan het huilen was.

Ik trek het heel slecht als hij niet wil eten, omdat ik dan constant twijfel of we wat verkeerd doen, of we nu weer potjes moeten gaan geven om hem dan op z'n minst aan bijvoeding te laten wennen of juist hiermee door moeten gaan om hem te laten wennen aan de structuur van eten. Als we doorgaan, wordt eten dan niet iets negatiefs? Als we níet doorgaan, dan went hij toch niet aan structuren van groenten enz.? Rapley hebben we ook al heel voorzichtig geprobeerd, maar hij veegt hetgeen je voor hem legt met één zwierige armbeweging op de grond en dan is het klaar. Ik heb zelf trouwens een heel storend eetprobleem, waardoor de angst dat Stef zoals ik zal worden bij mij heel erg opspeelt. Bij mij is ws. in mijn vroege smaakontwikkeling iets misgegaan, waardoor ik nauwelijks groenten lust (en hetgeen ik wel lust moet eerst flink stukgekookt worden) omdat ik de structuren niet trek en dan ga kokhalsen. Toen ik 2 jaar oud was heb ik 3 maanden in het ziekenhuis gelegen omdat ik helemaal niks meer at. Ik wil met mijn angst mijn kind niet in de weg zitten, maar hoe de hel doe ik dat als ik bij elk hapje dat mijn kind binnenkrijgt (of juist uitspuugt) twijfel of het wel goed gaat?

Nu denk ik overigens dat hij gisteren misschien ook oppikte dat ik heel slecht in mijn vel zit, we hadden eergisteren een enorm zwaarbeladen verjaardag en zijn gisteren vrienden een hart onder de riem wezen steken die die ochtend hun kat aan een enorm pijnlijk en rottig eind hebben zien komen. Ik was dus ook niet echt in mijn hum..

Pikken jullie kindjes jullie buien erg op?
3!
pi_81859919
Goedemorgen!
Wat een hoop slechte nachten. Hier was het ook niet al te fijn. Ko moest vaak hard huilen in zijn slaap. En sliep dan gewoon door, maar dan stond ik al naast mijn bed.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:12 schreef p_iglet het volgende:
Omdat supermarkt rozijnen/krentenbrood erg gezoet is.
Ah, dat verklaart een hoop.
Geldt dat ook voor krentenbollen? Waarschijnlijk wel.

Och Inca, wat naar.
Lastig als jezelf zulke slechte ervaringen hebt.
Hoe oud is Stef nou? Ik kan het niet vinden in de OP.
Ko is pas echt goed gaan eten met 10 maanden denk ik.
Daarvoor was het echt een beetje voelen/proeven/van tafel smijten etc. Wij hebben wel altijd gerapleyed.
Nu geef ik af en toe ook van een lepeltje, maar ik stop het alleen in zijn mond als hij zijn mond open doet.
Dus het zelf aangeeft.
Zodat hij de baas is over wat hij wil eten.
Misschien is Stef nog in de ontdekkingsfase? Of heeft hij moeite met het voeren?
Geef je hem eerst bv voor het eten? Zodat hij niet heel hongerig is en dan gefrustreerd is dat zijn honger niet snel genoeg gestild wordt? Als hij geen schreeuwende honger heeft, kan hij het eten ook meer spelenderwijs ontdekken.
Het eerste jaar is alles echt nog bijvoeding he? Hij hoeft geen complete maaltijden te eten. Een hapje is al goed.
Sorry, als ik wijsneuzerig overkom. Maar ik vind het niet leuk voor je dat het eten zo'n verdriet en stress oproept.
pi_81859990
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:39 schreef oeke het volgende:

Ah, dat verklaart een hoop.
Geldt dat ook voor krentenbollen? Waarschijnlijk wel.
Jup ook voor krentenbollen. Lees zowieso de ingredienten lijst maar eens van krentenbollen of krentenbrood uit de supermarkt.... Ik snap van de helft van de ingredienten niet eens wat ze er in doen, en na tarwebloem zit er het meeste suiker in...
pi_81860098
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:42 schreef p_iglet het volgende:
Jup ook voor krentenbollen. Lees zowieso de ingredienten lijst maar eens van krentenbollen of krentenbrood uit de supermarkt.... Ik snap van de helft van de ingredienten niet eens wat ze er in doen, en na tarwebloem zit er het meeste suiker in...
Nou hou ik gelukkig niet echt van krentenbollen. Vanwege de steeltjes.
Dan halen we die bij de natuurwinkel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')