abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81358908
Welkom in het topic voor beginnende hardlopers!

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen .

Voor de hardlopers die verder gevorderd zijn, al wedstrijden lopen of zich wat meer willen verdiepen in het hardlopen, is het zustertopic wellicht meer geschikt:
Centraal topic voor amateurhardlopers! deel 43

Vorige delen:
| 1 | 2 | 3 |

Diverse hardloopschema's:
http://www.hardloopschema.nl/
http://www.prorun.nl/index.aspx?ChapterID=2349
http://www.myasics.nl/nl/about-us/start_myasics20.php
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
http://www.dehardloopwinkel.nl/index2.php?/page/loopschemas/
http://www.ullreys.com/robert/Podcasts/
Schema Start to Run Serie 1 (0-5 km)
Google Sheet Start to Run Serie 2 (5-10 km)
Voor de mp3 van Evy 0-5 en 5-10, PM GotC

Tips voor beginnende hardlopers:
http://www.looptijden.nl/hardlopen (algemene info hardlopen)
http://www.runinfo.nl/tipsbeginners.htm (tips voor beginners)

Handige linkjes:
http://www.afstandmeten.nl (bepaal je route en meet hoe ver je gelopen hebt)
http://www.looptijden.nl/loopgroepen/53/fok!-running- (de Fok! hardloopgroep, om je tijden te posten)
http://www.blessureaanwijzer.nl/hier_doet_het_pijn.htm (blessure aanwijzer)
http://www.gmap-pedometer.com (om te meten hoeveel km je hebt gelopen)
http://www.buienradar.nl (voor als je wel/niet in de regen wil lopen)
http://www.hardloopmuziek.com (mp3 lessen, muziek voor tijdens hardlopen)

Hardloopwinkels:
www.run2day.nl
www.runnersworld.nl
www.dehardloopwinkel.nl
www.aartstigtersrunningshop.nl
www.hardloopaanbiedingen.nl
www.pkrun.nl

Hardloop applicaties voor op je telefoon:
http://www.buddyrunner.com (voor Anroid)
http://www.mapmyrun.com (voor iPhone)
http://mytracks.appspot.com (voor Android)
http://runkeeper.com (voor iPhone)
http://www.worksmartlabs.com/cardiotrainer/ (voor Android)
http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do (Nokia Sportstracker)

Begonnen beginners:
---------------------------
  • blomst || Evy 0-5
  • Cinnamongirl || Evy 0-5
  • Crutch || Evy 0-5
  • Danseresje84 || Evy 0-5
  • DeLune || Evy 0-5
  • Erwtje || Evy 0-5
  • Flappekz || Evy 0-5
  • Gotc || Evy 0-5
  • KingOfMars || Evy 0-5
  • Lolaatje || Evy 0-5
  • nectarientje || Evy 0-5
  • Rekkie || 0-5
  • Ronnie_bravo || Evy 0-5
  • Mr.Myst || Evy 0-5
  • SolnaStockholm || Evy 0-5
  • Sheriam || Net klaar met Evy 0-5
  • DaBuzzzzz || Evy 5-10
  • Joene || Evy 5-10
  • De_Hertog || C25K
  • E.T. || C25K
  • kieskleurig || C25K
  • LieLie || Runinfo
  • PurePoisonPerfume || Hardloopschema.nl
  • Vuurvliegje88 || Hardloopwinkel.nl

Deze OP vind je hier. Je kan daar ook jezelf toevoegen aan de OP!

[ Bericht 0% gewijzigd door Danseresje84 op 12-05-2010 21:34:26 ]
  • pi_81358979
    Ik sta nog niet in de OP
    pi_81359021
    Omdat ik de laatste was in het vorige topic, heb ik maar een nieuwe geopend. Het lijkt erop dat het allemaal is gelukt (dankzij die link voor het bronbestand voor de OP!). (hoop trouwens dat jullie het eens zijn met de titel......had niet zoveel inspiratie )

Hier dan nog het laatste berichtje uit deel 3:
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 19:28 schreef SolnaStockholm het volgende:
    Ik ga eigenlijk altijd wel 's avonds, meer tijd en is lekker na een dagje in de collegezaal zitten.

Vandaag was weer eens wat anders. We zijn met zijn 6en (4 man 2 vrouw) en een hoogleraar gaan hardlopen n Leiden. 6.25 km is het uiteindelijk geworden, IN 36 MIN!!!! Wauw, dat is echt zon dik persoonlijk record voor mij! En wat voel ik me goed. 3 van ons hebben het stuk in 1x doorgelopen (2 jongens en ik) en 3 zijn met tussenpozen gegaan. O en ik ben nu ZO trots dat ik én het volgehouden heb én 6.25 km heb gelopen. Heb nu alweer zin in de volgende keer. O én mijn gemiddelde normaal was rond de 8 en nu was die 10.3!! WAUW
    was dat in plaats van college ofzo? of was jij die persoon die die stresstest (oid) ging doen? Lijkt me wel grappig, om dan met z'n allen, inclusief hoogleraar, te gaan hardlopen!

Ben vandaag nog maar even naar de perry gegaan. bij lokale sportwinkel hadden ze momenteel geen loopshirt met lange mouwen, mijn oplossing werkte wel, maar was niet ideaal.....nu wel een loopshirt met lange mouwen gevonden en gekocht. ook een hartslagmeter gekocht (goedkoopste die er was). Als ik verder ben met die trainingen enzo, dan ga ik wel eens kijken voor een heel uitgebreide en waar je ook je afstand enzo mee kan meten.
    Nu morgen het shirt en het horloge uitproberen, shirt afhankelijk van het weer dan he.....3x5' zit erin (les 13). Ben heel benieuwd!
    pi_81359049
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:28 schreef Rekkie het volgende:
    Ik sta nog niet in de OP
    Jij traint met Evy toch? Enne, ik heb alleen het bronbestand gekopieerd. is voor mij ook voor het eerst dat ik zo iets doe. was allang blij dat het gelukt was.......maar als ik weet hoe je traint, dan zal ik je er bij zetten.
      woensdag 12 mei 2010 @ 21:31:15 #5
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81359100
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:28 schreef Rekkie het volgende:
    Ik sta nog niet in de OP
    Dan voeg je jezelf toe!
      woensdag 12 mei 2010 @ 21:31:17 #6
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81359103
    Ik ben van pindavlees
    pi_81359145
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:30 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

Jij traint met Evy toch? Enne, ik heb alleen het bronbestand gekopieerd. is voor mij ook voor het eerst dat ik zo iets doe. was allang blij dat het gelukt was.......maar als ik weet hoe je traint, dan zal ik je er bij zetten.

Ja ik train met Evy 0-5 inderdaad

En props voor de het openen hoor, het was een geintje die boos-smiley
    pi_81359168
    tvp
    pi_81359203
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:31 schreef GotC het volgende:

[..]

Dan voeg je jezelf toe!
    GotC, wilde dit deel ook toevoegen in bronbestand, maar er staat dat ik daar geen rechten toe heb. Kan jij dit deel erin toevoegen?
    pi_81359216
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:31 schreef GotC het volgende:

[..]

Dan voeg je jezelf toe!
    Ja want ik kan de OP aanpassen (ja ik kan wiki wel aanpassen, dat weet ik)

Zuurpruim

Edit:

Moet ik wel rechten hebben hè... dus ik kan mezelf niet toevoegen.
      woensdag 12 mei 2010 @ 21:33:54 #11
    105018 Borizzz
    Thich Nhat Hanh
    pi_81359246

Verkapte TVP.
    kloep kloep
      woensdag 12 mei 2010 @ 21:34:30 #12
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81359276
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:33 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zuurpruim
    Ik zal je nog eens de bestanden van Evy doorsturen .
    pi_81359288
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:34 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik zal je nog eens de bestanden van Evy doorsturen .
    Zie edit!
      woensdag 12 mei 2010 @ 21:35:08 #14
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81359314
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:33 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

GotC, wilde dit deel ook toevoegen in bronbestand, maar er staat dat ik daar geen rechten toe heb. Kan jij dit deel erin toevoegen?
    Komt goed .
    pi_81359315
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:33 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zuurpruim

Edit:

Moet ik wel rechten hebben hè... dus ik kan mezelf niet toevoegen.
    Rekkie, heb iig hier de OP aangepast. Hier sta je er nu iig in!
      woensdag 12 mei 2010 @ 21:36:54 #16
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81359392
    En jullie hebben je wel geregistreerd bij de wiki?
    Anyway, heb m aangepast, alleen in de OP niet, kan ik niet .
    pi_81359520
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:35 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

Rekkie, heb iig hier de OP aangepast. Hier sta je er nu iig in!
    Ik zag het, dank je
    pi_81359558
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:36 schreef GotC het volgende:
    Kijk en daarom zal ik het nooit aan kunnen passen, ik draag een aluminium hoedje en registreer me nergens.
    pi_81359705
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:36 schreef GotC het volgende:
    Anyway, heb m aangepast, alleen in de OP niet, kan ik niet .
    uhm....nee, zie geen redenen om me te registreren bij de wiki.

heb de OP hier aangepast (zoals ook in mijn vorige berichtje te lezen is). Ben helemaal blij dat het gelukt is met het openen en de voorgemaakte OP.

Heb ondertussen mijn hartslagmeter+horloge beetje uitgeprobeerd in huis. Simpel in gebruik (gelukkig!) en ben benieuwd morgen als ik ga lopen of het me bevalt. Ben wel benieuwd naar mijn hartslag op stukjes rennen. In rust zit ik nu rond de 80-85. Zodra ik wat in huis ga doen, ga ik al makkelijk naar 100-110 met zelfs als hoogste 120 (ok, was ook toilet aan het schoonmaken en druk heen en weer aan het lopen).

Ben benieuwd morgen. Kan pas na werk gaan lopen......dus is nog wel ff wachten, maar zal morgen wel wat laten weten over mijn ervaringen met hartslagmeter.
    pi_81359710
    Vanaaf weer standaard rondje gedaan toch wel erg last boven me schenen/knie dat stukje, kan dat nog een stukje gewenning zijn of loop ik technisch toch nog niet zo lekker.
    Ik zwaai naar dieren.
    pi_81359857
    BuddyRunner doet het overigens nog steeds niet voor de HTC Hero..... is niet meer beschikbaar in de Marketplace
    pi_81360030
    Vanavond les 19 gelopen, ik zag tegen de eerste 5 min op, maar dat viel mee gelukkig.
    Overmorgen les 20 4x8min zien hoever ik kom.
    Goedemorgen :W
      woensdag 12 mei 2010 @ 21:49:32 #23
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81360072
    Je hebt t ook goed gedaan hoor danseresje Was maar een vraag.

Met welke app ren jij Rekkie? Wij met Cardiotrainer
    pi_81360593
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:49 schreef GotC het volgende:
    Je hebt t ook goed gedaan hoor danseresje Was maar een vraag.

Met welke app ren jij Rekkie? Wij met Cardiotrainer
    Ik loop ook met Cardiotrainer.....
      woensdag 12 mei 2010 @ 22:00:52 #25
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81360620
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 22:00 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik loop ook met Cardiotrainer.....
    Ben je er tevreden over?
    Ik ben van pindavlees
    pi_81360658
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 22:00 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ben je er tevreden over?
    Ja tot dusver wel.
    Maar ik zou wel wat vergelijkingsmateriaal willen.
      woensdag 12 mei 2010 @ 22:03:17 #27
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81360730
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 22:01 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja tot dusver wel.
    Maar ik zou wel wat vergelijkingsmateriaal willen.
    Aha, vandaar
    Ik vind Cardiotrainer echt een prima app. Zou nog leuker zijn als er een Bluetooth borstband ofzo zou zijn, en dan de hartslag geintegreerd in Cardiotrainer
    Ik ben van pindavlees
    pi_81360831
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 22:03 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Aha, vandaar
    Ik vind Cardiotrainer echt een prima app. Zou nog leuker zijn als er een Bluetooth borstband ofzo zou zijn, en dan de hartslag geintegreerd in Cardiotrainer
    Zijn er overigens mensen die met een borstband lopen?
      woensdag 12 mei 2010 @ 22:09:09 #29
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81361029
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 22:05 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik heb er wel eentje, met een horloge erbij...maar gebruik m eigenlijk nooit.
    Ik ben van pindavlees
    pi_81361076
    quote:

[..]

ik ga er morgen mee beginnen! ben benieuwd hoe dat is. hoop maar dat het bevalt en nit al te zeer in de weg zit........laat het morgen wel weten! Ga nu mijn bedje maar in. Morgen gaat de wekker om 6.00u....
    pi_81361094
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 22:09 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik heb er wel eentje, met een horloge erbij...maar gebruik m eigenlijk nooit.
    Ik heb een borstband maar nog geen horloge.....
    pi_81361971
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:29 schreef Danseresje84 het volgende:
    Hier dan nog het laatste berichtje uit deel 3:
    [..]

was dat in plaats van college ofzo? of was jij die persoon die die stresstest (oid) ging doen? Lijkt me wel grappig, om dan met z'n allen, inclusief hoogleraar, te gaan hardlopen!

Ben vandaag nog maar even naar de perry gegaan. bij lokale sportwinkel hadden ze momenteel geen loopshirt met lange mouwen, mijn oplossing werkte wel, maar was niet ideaal.....nu wel een loopshirt met lange mouwen gevonden en gekocht. ook een hartslagmeter gekocht (goedkoopste die er was). Als ik verder ben met die trainingen enzo, dan ga ik wel eens kijken voor een heel uitgebreide en waar je ook je afstand enzo mee kan meten.
    Nu morgen het shirt en het horloge uitproberen, shirt afhankelijk van het weer dan he.....3x5' zit erin (les 13). Ben heel benieuwd!
    Ben benieuwd hoe het loopt met hartslagmeter!

Ja ik deed de stresstest. Ga over 2 weken bekijken hoeveel stress ik heb tijdens het lopen. Die hoogleraar was best goed, had ik niet verwacht eigenlijk
      woensdag 12 mei 2010 @ 22:28:59 #33
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_81362070
    Ik loop altijd met borstband (Garmin Forerunner 405). De getalletjes en grafieken geven me extra motivatie. Zo zie ik nu zowel mijn max. hartslag als gemiddelde hartslag langzaam afnemen terwijl juist de loopblokken langer worden. Yes, ik krijg conditie

Vanavond les 25 gedaan, wat was het koud! Ben maar weer in mijn lange tight en shirt met lange mouwen gegaan. Het is verdorie tijd voor sleeveless!

Door de kou had ik ook moeite met mijn ademhaling en bleven mijn benen koud. Het gevoel was dus niet erg goed. Desondanks was ik maar 9 seconden langzamer dan maandag over dezelfde ronde, en toen kwam ik thuis met het gevoel dat het super ging. Wat kan het gevoel je toch bedriegen!
      woensdag 12 mei 2010 @ 22:44:34 #34
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_81362985
    TVP! Net les 2 gelopen van het 1e schema...

Heb schema 1 al 2x helemaal uitgelopen (zelfs schema 2 voor de 10km al een keer half), maar ik blijf blessures houden. Ben een paar keer opnieuw begonnen, maar was denk ik te koppig en begon steeds op 2/3 van het schema als ik 2 maanden niet gelopen had. Heb nu weer 2 maanden niet gelopen ivm blessures, werk en een halve longontsteking, maar nu ga ik het (voor de laatste keer?) eens een keertje goed aanpakken voor de verandering.

Helemaal vanaf 0 beginnen en kijken of het dit keer wel lukt. Eergisteren was les 1, en zojuist les 2. En nu maar hopen dat die blessures wegblijven .
    "On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
      woensdag 12 mei 2010 @ 22:49:58 #35
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_81363291
    Ik meld me ook eens . Ik loop 'met' evy .

Inmiddels les 13 ongeveer volgens mij.

Hoe hard is hardlopen eigenlijk? Ik liep bij deze les 6.5KM in ongeveer 35 minuten. (gemiddelde dus, incl 'wandelen'). Komt neer op gemiddeld 10KM/u+...
    pi_81364087
    Coelho: ik vond het wel lekker weer vandaag. Driekwart legging en een shirt en windjack. Had het zelfs heet!

PiRANiA: Les 13 en dan al 6.5 km lopen? Hoe snel ga jij wel niet! (bewondering )
      donderdag 13 mei 2010 @ 01:49:10 #37
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_81369881
    Gaat hard deze reeks.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      donderdag 13 mei 2010 @ 02:54:40 #38
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81370915
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 01:49 schreef Adelante het volgende:
    Gaat hard deze reeks.
    Goeie beslissing geweest

Zit te twijfelen of ik morgen zal lopen, zit weer in de nachtdienst..hmmm..
      donderdag 13 mei 2010 @ 10:09:50 #39
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81372784
    Verdomme!, zijn jullie er nu alweeer?!?@

Straks les 21
    ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
    pi_81374178
    Ik wil eigenlijk ook wel lopen vandaag, maar heb SPIERPIJN van gisteren. Ik had eigenlijk nooit meer spierpijn van het lopen, maar omdat ik nu zoveel sneller ging (en verder) voel ik het toch zitten in mijn benen. Wilde eigenlijk gaan fitnessen vandaag, maarja dat is dicht met hemelvaart.
    pi_81374311
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 22:49 schreef PiRANiA het volgende:
    Ik meld me ook eens . Ik loop 'met' evy .

Inmiddels les 13 ongeveer volgens mij.

Hoe hard is hardlopen eigenlijk? Ik liep bij deze les 6.5KM in ongeveer 35 minuten. (gemiddelde dus, incl 'wandelen'). Komt neer op gemiddeld 10KM/u+...
    Ik liep 4,5 km in les 13, dus jouw hardlopen lijkt mij best heel erg hard!
    Proper names are scopally inert.
    Normality is an invention of the power.
    pi_81387210
    Ik heb vandaag 5 km in 32 minuten gelopen, inclusief 3 stukjes van 2 min wandelen. Het ging heerlijk.
    pi_81387672
    Les 13 was leuk! Vond de muziek erg leuk en voelde me bij de laatste 5min onoverwinnelijk. Kwam vooral door de flow waar ik in zat en daarnaast was de muziek ook fijn. Zo'n WK-nummer/(zuid-amerikaans) Caranavalsnummer. Echt, alsof je een flinke overwinning hebt behaald (wat in feite ook zo is!). Als ik de muziek van les 16 niet leuk vind, dan zet ik les 13 wel op !
    Geen idee wat de afstand is die ik gelopen heb. Wel ga ik zoeken naar een ander rondje. Moet bij dit rondje best nog ver naar huis lopen of in het laatste stuk veel stoplichten passeren........

wel erg blij met het lange mouwen shirt dat ik gister heb gehaald. was fijn !
    lopen met hartslagmeter was wennen. Moet volgende keer de band iets lager doen, zodat ie onder m'n bh uitkomt, ipv recht onder mijn bh-bandje doen. Nu leek het net of mijn bh absoluut niet goed zat. Moet denk ik nog wel zakken qua hartslag (ik kan tijdens het lopen niet constant kijken wat mijn hartslag is....dan stopt de meter....das wel balen....of het kan wel en ik moet het gewoon nog ff uitzoeken), 175bpm was de hoogst gemeten hartslag. Gemiddelde was 140bpm. maar ja, je compenseert natuurlijk met de stukjes lopen.

GotC, lopen met nachtdienst is toch lekker? Ik ga dan ip lopen als ik net wakker ben eind van de middag/'s avonds na een appeltje gegeten te hebben. Ik mag volgende week ook weer. Mag ik trouwens vragen wat voor werk je doet? (Verpleging hier).

Merken jullie trouwens ook dat als je 5 minuten gerend hebt en je moet gaan lopen, dat je dat dan helemaal niet fijn vindt? Ik vind het dan lastig en voel dan wel gekke dingetjes opkomen, terwijl ik die tijdens het rennen niet voel. Ook vind ik het steeds wat lastiger om weer op te starten met rennen.
    pi_81389909
    Ik vond de muziek van les 13 ook al zo'n verademing! Fijne ritmes.
    pi_81389951
    Tvp voor a.s. zondagochtend! .
    pi_81390969
    Voor vandaag ook weer mijn verplichting voldaan

Succes iedereen
    pi_81393176
    Verdorie vandaag alweer niet gelopen..... knie speelt op en een liesblessure
    pi_81393999
    tvp, morgen schoenen kopen waarschijnlijk
    pi_81394373
    He allemaal! Ik wil me hier ook graag melden! Ik ben sinds deze week bezig om te trainen voor de 5 kilometer. Mijn conditie is al vrij goed, omdat ik wel de hele winter regelmatig naar de sportschool ben gegaan, maar ik had nooit echt een doel ofzo. Rommelde maar wat aan op die cardio apparaten...

Dus... ik dacht, laat ik maar weer serieus een schema gaan afwerken. Ik heb de lessen van Evy al eens (half) gedaan en kan die muziek nu echt niet meer aanhoren. Ik vind het daarbij ook wel lekker rustig aan mijn hoofd om geen muziek te horen, maar gewoon lekker de vogeltje te horen fluiten enzo Vandaar dat ik een ander schema van internet heb geplukt. Deze: http://www.hardlooponderzoek.nl/images/upload/File/Schema_2.pdf Heb de eerste twee weken overgeslagen, omdat ik de conditie daarvoor al wel bezit.

Maandag en vandaag gelopen. Ging superfijn. Ik kon vandaag gewoon al 2 keer 12 minuten achter elkaar lopen met 3 minuten rust, en ik was best trots op mezelf. Ik heb namelijk ook nog 10 minuten rustig ingelopen en dit ook weer op het einde gedaan. Al met al was ik zo toch al bijna een uur onderweg!!

Mijn doel is om over een maand 5 kilometer te kunnen lopen en dan verder te trainen voor de 10 kilometer. Ik hoop hier wat motivatie te vinden door al jullie succesverhalen te lezen En hopelijk komt mijnus dan ook over een tijdje!
      donderdag 13 mei 2010 @ 21:58:48 #50
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81396755
    Oh ik moest les 22 (2 maal 15)

http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2494686

Had vanmorgen de schuur uitgeruimd en schoongemaakt, was dus al flink in de weer geweest en heb bij het lopen wat last van mn onderrug gekregen. In deel 2 moest ik even een klein stukje wandelen daardoor. Vond het pittig en dan met name omdat de eerste keer gelijk 15 minuten was, denk dat ik toch eerst ook 5 minuten moet warm rennen, dan 2 minuten wandelen en dan pas met de workout beginnne.

wel al les 22!
      donderdag 13 mei 2010 @ 23:02:57 #51
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81399642
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 18:11 schreef Danseresje84 het volgende:

Merken jullie trouwens ook dat als je 5 minuten gerend hebt en je moet gaan lopen, dat je dat dan helemaal niet fijn vindt? Ik vind het dan lastig en voel dan wel gekke dingetjes opkomen, terwijl ik die tijdens het rennen niet voel. Ook vind ik het steeds wat lastiger om weer op te starten met rennen.
    Als ik een tijd achter elkaar heb gelopen, dan vind ik het erg lastig te gaan wandelen. Net of m'n benen door willen rennen. Vond het afwisselend wandelen en rennen moeilijker dan achter elkaar door rennen, terwijl ik het juist andersom had verwacht.

Morgen nog een rustdag en dan zaterdag weer rennen.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
    pi_81400898
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 21:58 schreef DaBuzzzzz het volgende:

Hoe krijg je bij muziek die les staan? Bij mij wordt er echt niks van muziek geregistreerd als ik sportstracker gebruik
    pi_81401280
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 21:58 schreef DaBuzzzzz het volgende:

Had vanmorgen de schuur uitgeruimd en schoongemaakt, was dus al flink in de weer geweest en heb bij het lopen wat last van mn onderrug gekregen. In deel 2 moest ik even een klein stukje wandelen daardoor. Vond het pittig en dan met name omdat de eerste keer gelijk 15 minuten was, denk dat ik toch eerst ook 5 minuten moet warm rennen, dan 2 minuten wandelen en dan pas met de workout beginnne.

wel al les 22!
    Ik heb ook gelijk even die sportstracker gedownload, lijkt me wel handig! Alleen zou ik t nooit zo op internet zetten omdat iedereen dan exact ziet waar je woont, of vindt je dat niet erg?
    pi_81401507
    Interessant topic. Ben zelf ook weer begonnen en heb de laatste keer twee keer 20 minuten gelopen. Niet met Evy, maar met een ander schema en tot nu toe gaat het prima.
    And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
    pi_81401720
    Wat vinden jullie eigenlijk van die lopen speciaal voor vrouwen? Ik snap niet zo goed waarom dat nodig is, kan toch net zo goed mannen en vrouwen bij elkaar?
      donderdag 13 mei 2010 @ 23:54:48 #56
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81401752
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 23:54 schreef Dwab het volgende:
    Wat vinden jullie eigenlijk van die lopen speciaal voor vrouwen? Ik snap niet zo goed waarom dat nodig is, kan toch net zo goed mannen en vrouwen bij elkaar?
    Is weleens leuk om niet voorbij te worden gesprint door mannen Maar verder, niks mis met gemixt lopen!
    pi_81401949
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 23:54 schreef GotC het volgende:

[..]

Is weleens leuk om niet voorbij te worden gesprint door mannen Maar verder, niks mis met gemixt lopen!
    Volgens mij wordt ik ook wel voorbij gesprint door vrouwen, zit altijd wel behoorlijk niveau verschil tussen lopers. Moet je ook tegen kunnen toch als je met zoiets meedoet? Ik zie nog steeds het nut niet... Ik hou echt niet van die tupperware achtige toestanden...
      vrijdag 14 mei 2010 @ 00:23:10 #58
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81402867
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 23:31 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Hoe krijg je bij muziek die les staan? Bij mij wordt er echt niks van muziek geregistreerd als ik sportstracker gebruik

speel je de muziek ook met je nokia?
      vrijdag 14 mei 2010 @ 00:52:46 #59
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81403760
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 23:59 schreef Dwab het volgende:

[..]

Volgens mij wordt ik ook wel voorbij gesprint door vrouwen, zit altijd wel behoorlijk niveau verschil tussen lopers. Moet je ook tegen kunnen toch als je met zoiets meedoet? Ik zie nog steeds het nut niet... Ik hou echt niet van die tupperware achtige toestanden...
    Nja, sommige lopen zijn bv tegen borstkanker...en ik begrijp dat je dan zegt van 'ja maar ik wil ook geld ervoor inzamelen' maar vrouwen krijgen het nu eenmaal iets vaker
    pi_81407697
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 00:23 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

speel je de muziek ook met je nokia?
    Ja ook. Maar hij zegt nooit achteraf dat ik muziek heb geluisterd
    pi_81407945
    Vandaag komt mn boek v Evy binnen. En mn rugklachten zijn zo goed als weg,aankomende week maar weer eens de draad oppakken
    oh...en tevens tvp
      vrijdag 14 mei 2010 @ 09:36:01 #62
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81407988
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:33 schreef Roosevelt__Jopie het volgende:
    Vandaag komt mn boek v Evy binnen. En mn rugklachten zijn zo goed als weg,aankomende week maar weer eens de draad oppakken
    oh...en tevens tvp
    Wist niet eens dat er een boek was
    Vertel vertel!
    Ik ben van pindavlees
      vrijdag 14 mei 2010 @ 09:42:39 #63
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81408150
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 23:42 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ik heb ook gelijk even die sportstracker gedownload, lijkt me wel handig! Alleen zou ik t nooit zo op internet zetten omdat iedereen dan exact ziet waar je woont, of vindt je dat niet erg?
    waar woon ik dan EXACT?

Nee hoor, ik denk er net zo over als met het spastische wegwerken van kentekens op foto's. Als ik de straat oploop kan ik 10000 kentekens lezen en als ik de straat op loop schrik ik me ook niet de bagger dat mn buurman exact weet waar ik woon.

Ik start de tracker overigens helemaal niet bij mn huis, pas na of tijdens de warmup. Dat ik vaak hetzelfde rondje loop is gewoon omdat ik daarmee mn vooruitgang (of achteruitgang) beter ervaar. Dat is ongeveer de enige conclusie die je eruit kunt halen. Dat ik in Lisserbroek woon is wel duidelijk maar dat mag je best weten hoor
      vrijdag 14 mei 2010 @ 09:43:51 #64
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81408180
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:36 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Vertel vertel!
    Ik wil ook een boek!
    pi_81408743
    Redelijk destructief weekend voor de boeg

• Vanavond hardlopen (les zoveel)
  • Morgen mountainbiken
  • Zondag hardlopen (les zoveel +1)

En dat met de gevoelige lies en knie
  • pi_81409934
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 00:52 schreef GotC het volgende:

[..]

Nja, sommige lopen zijn bv tegen borstkanker...en ik begrijp dat je dan zegt van 'ja maar ik wil ook geld ervoor inzamelen' maar vrouwen krijgen het nu eenmaal iets vaker
    volgens mij werkt dat eerder andersom. Ze willen een loop voor vrouwen organiseren, dan hebben ze een goed doel nodig, en dan denken ze aan borstkanker omdat vrouwen dat vaker krijgen... Die redenering snap ik wel, al weet ik zeker dat al die mannen van vrouwen die borstkanker krijgen het net zo'n k*nker ziekte vinden als de vrouwen en het net zo hard willen bestrijden, maargoed... Ik snap nog steeds niet waarom je een loop voor alleen vrouwen zou organiseren...
      vrijdag 14 mei 2010 @ 10:54:47 #67
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81409973
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:53 schreef Dwab het volgende:

[..]

volgens mij werkt dat eerder andersom. Ze willen een loop voor vrouwen organiseren, dan hebben ze een goed doel nodig, en dan denken ze aan borstkanker omdat vrouwen dat vaker krijgen... Die redenering snap ik wel, al weet ik zeker dat al die mannen van vrouwen die borstkanker krijgen het net zo'n k*nker ziekte vinden als de vrouwen en het net zo hard willen bestrijden, maargoed... Ik snap nog steeds niet waarom je een loop voor alleen vrouwen zou organiseren...
    Ik kan het me prima voorstellen. Maar dan vanuit het oogpunt van het mannelijk publiek
    Ik ben van pindavlees
      vrijdag 14 mei 2010 @ 10:57:03 #68
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81410058
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:19 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Ja ook. Maar hij zegt nooit achteraf dat ik muziek heb geluisterd
    Hij vraagt zelfs of ie de media moet mee uploaden bij mij....vaag
    pi_81410072
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:42 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

waar woon ik dan EXACT?

Nee hoor, ik denk er net zo over als met het spastische wegwerken van kentekens op foto's. Als ik de straat oploop kan ik 10000 kentekens lezen en als ik de straat op loop schrik ik me ook niet de bagger dat mn buurman exact weet waar ik woon.

Ik start de tracker overigens helemaal niet bij mn huis, pas na of tijdens de warmup. Dat ik vaak hetzelfde rondje loop is gewoon omdat ik daarmee mn vooruitgang (of achteruitgang) beter ervaar. Dat is ongeveer de enige conclusie die je eruit kunt halen. Dat ik in Lisserbroek woon is wel duidelijk maar dat mag je best weten hoor
    Ja ok, je hebt ook wel gelijk... Ik ben zelf dus wel een beetje spastisch met dat soort dingen, maar zoals jij het uitlegt is het eigenlijk wel apart dat ik - en velen met mij dat zijn...

Ik voel me altijd zo'n stuk beter wanneer ik met hardlopen bezig ben! Vanochtend werd ik wakker en ik had meteen alweer zin om te gaan lopen. Dat is ook vaak mijn fout in het begin: ik ben té fanatiek, voor een paar weken, en dan moét ik steeds meer van mezelf, want ik wil wel snel progressie zien... en dan op een bepaald moment heb ik dáár dan geen zin meer in. Dat mezelf allerlei shit opleggen enzo, en stop ik weer... Dus dit keer wil ik het echt anders proberen en gewoon keurig mijn rustdagjes houden en niet te snel of te lang willen lopen, maar er gewoon van genieten en het de tijd geven...

Zo en nu eerst koffie, ga vandaag denk ik naar de sauna, ook fijn
    pi_81410129
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:54 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik kan het me prima voorstellen. Maar dan vanuit het oogpunt van het mannelijk publiek
    Ik denk gelijk aan Baywatch
    pi_81410443
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:42 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

waar woon ik dan EXACT?

Hier nog een, Ik loop altijd om onze wijk in. De tracker start zelfs bij mij voor de deur. Heb ik schijt aan, ik heb geen vijanden of andere lui die mij zouden moeten opzoeken of dergelijk. Iedereen mag weten waar ik woon en mooie vrouwen mogen spontaan langskomen!
      vrijdag 14 mei 2010 @ 11:10:26 #72
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81410498
    Als ik m bij mij recht voor de deur zou starten, zou je nog geen steek verder zijn. Of je moet bij alle 186 appartementen moeten aanbellen om te vragen of ik ik ben
    Ik ben van pindavlees
    pi_81411205
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:10 schreef Flappekz het volgende:
    Als ik m bij mij recht voor de deur zou starten, zou je nog geen steek verder zijn. Of je moet bij alle 186 appartementen moeten aanbellen om te vragen of ik ik ben
    Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz?
      vrijdag 14 mei 2010 @ 11:32:02 #74
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81411230
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:31 schreef Dwab het volgende:

[..]

Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz?

Hehe, ik daag je uit
    Ik ben van pindavlees
    pi_81411335
    Klinkt wel heel verleidelijk , maar .... nee
    pi_81411420
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:10 schreef Flappekz het volgende:
    Ik denk dat je nog raar op staat te kijken hahaha
      vrijdag 14 mei 2010 @ 11:38:09 #77
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81411447
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik denk dat je nog raar op staat te kijken hahaha
    Ik kijk niet zo gek snel raar op
    Wanneer gaan we nou eens rondjes maken in het Zuiderpark?
    Ik ben van pindavlees
    pi_81411453
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:36 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Vertel vertel!
    http://www.bol.com/nl/s/a(...)html?_requestid=9940

vrijdag 14 mei 2010 @ 11:40:45 #79
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81411532
    quote:
    Ik ben van pindavlees
    pi_81412362
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:38 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik kijk niet zo gek snel raar op
    Wanneer gaan we nou eens rondjes maken in het Zuiderpark?
    Uh.....nou binnenkort natuurlijk!!

* Ronnie_bravo is heel slecht in het maken van afspraken....
    pi_81413646
    Deel 4 alweer Leuk dat er steeds meer lopers bijkomen!
    Ik vind dit trouwens heerlijk weer om te hardlopen, als het rond de 20 graden is vind ik het veel moeilijker lopen.
    Gisterochtend heb ik door tijdgebrek maar een les van W3 gelopen, ging best lekker. Morgen ga ik weer gewoon verder met W4.
    pi_81414081
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:57 schreef Dwab het volgende:

[..]
    ...

Ik voel me altijd zo'n stuk beter wanneer ik met hardlopen bezig ben! Vanochtend werd ik wakker en ik had meteen alweer zin om te gaan lopen. Dat is ook vaak mijn fout in het begin: ik ben té fanatiek, voor een paar weken, en dan moét ik steeds meer van mezelf, want ik wil wel snel progressie zien... en dan op een bepaald moment heb ik dáár dan geen zin meer in. Dat mezelf allerlei shit opleggen enzo, en stop ik weer... Dus dit keer wil ik het echt anders proberen en gewoon keurig mijn rustdagjes houden en niet te snel of te lang willen lopen, maar er gewoon van genieten en het de tijd geven...

Dit verbaast me nogal. Ik heb het vermoeden dat je trainingen nog niet zwaar genoeg zijn als je elke dag wilt gaan hardlopen. Ik moet me er tot nu toe nog erg aanzetten om 2x per week te lopen. Gelukkig loop ik de laatste tijd nagenoeg pijnvrij.

Ik begin het lopen ook steeds leuker te vinden en ben er nu fanatiek mee bezig. Zo heb ik nu ander inlegzolen en let ik nu ook beter op mijn voeding. Door het hardlopen eet ik nu minder en meer gevarieerd. Verder neem ik extra kalk/magnesium/zink tabletten voor sneller herstel en een betere energiebalans.

Vanaf dit seizoen houd ik ook al mijn hardlooptijden bij op http://www.looptijden.nl. Het is even werk om alle routes in te tekenen, maar het is leuk om ook van elk rondje de tijden te bewaren. Ik heb nu al 5 verschillende looproutes om uit te kiezen.

Het is overigens prima weer om te hardlopen deze maand. Veel beter dan vorige maand toen het steeds zo warm weer was en de lucht vol stuifmeel zat.

[ Bericht 2% gewijzigd door hp38guser op 14-05-2010 13:11:25 ]
      vrijdag 14 mei 2010 @ 14:05:20 #83
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_81416832
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 12:55 schreef hp38guser het volgende:

[..]

Dit verbaast me nogal. Ik heb het vermoeden dat je trainingen nog niet zwaar genoeg zijn als je elke dag wilt gaan hardlopen. (knip)
    Dit vind ik dan weer een rare opmerking. Als ik heb hardgelopen wil ik het liefst direct weer. En als ik een week niet gelopen heb vind ik het juist moeilijker om weer te beginnen. Tot nu toe werkt 3 maal per week goed. En trainingen die je zo vreselijk vindt dat je er na niet meer wilt hardlopen lijken mij echt niets aan. Hardlopen voor betere conditie etc. is goed en wel maar ik doe het ook omdat ik blij word van sporten.
    pi_81417337
    jaja, zondag beginnen met deze Gel Kayano 16. Was wel 160 euro!
    pi_81417489
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:05 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer een rare opmerking. Als ik heb hardgelopen wil ik het liefst direct weer. En als ik een week niet gelopen heb vind ik het juist moeilijker om weer te beginnen. Tot nu toe werkt 3 maal per week goed. En trainingen die je zo vreselijk vindt dat je er na niet meer wilt hardlopen lijken mij echt niets aan. Hardlopen voor betere conditie etc. is goed en wel maar ik doe het ook omdat ik blij word van sporten.
    Ja inderdaad zo werkt het bij mij ook. Ik krijg er zoveel energie van dat ik zin heb om meer te doen, maar ik weet uit eerdere ervaringen dat ik dan vaak blessures krijg, of er na een paar maanden al geen lol meer aan beleef. Ik hou het nu ook even bij 3 keer in de week en dan misschien als ik zin heb nog een keertje zwemmen of skaten ofzo, puur voor de fun!

Het is ook helemaal niet goed als je jezelf iedere training helemaal verrot loopt. Eens in de week mag je wel flink moe zijn na bijvoorbeeld een interval training, maar de rest van de dagen gaat het erom dat je gewoon lekker loopt en elke week een schepje erboven op doet. Ik ben wel echt moe hoor als ik thuiskom, gezicht vol rode vlekken enzo, maar na een uurtje voel ik me alleen maar meer energiek worden.

En vrolijk!! Dat is voor mij ook één van de belangrijkste redenen waarom ik loop. Het doet me supergoed, ook psychisch. Ik heb namelijk nogal een aanleg voor depressiviteit, helaas! Maar als ik goed voor mezelf zorg en regelmatig sport kan ik het gelukkig goed handelen.
    pi_81417521
    Ik ben echt benieuwd hoe het zondagochtend zal gaan. Ik ga de laatste week (wat dus eigenlijk al een herhaling was van de week daarvoor) maar weer eerst overnieuw doen om de schade te bepalen. Drie weken niks gedaan ivm verkoudheid... .
    pi_81417650
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:18 schreef Cudles het volgende:
    jaja, zondag beginnen met deze Gel Kayano 16. Was wel 160 euro!
    [ afbeelding ]
    Mooi!! Dit zijn mijne, ik ben er echt suuuperblij mee!! Heb ze nu 7 maanden en ga nooit meer anders dan Mizuno kopen! Ze waren 140 euro

vrijdag 14 mei 2010 @ 14:43:04 #88
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81418170
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:57 schreef Dwab het volgende:

[..]

Oe!, das zeker fijn!, te lang geleden....ik ga zo 45km op de mountainbike, ook lekker
      vrijdag 14 mei 2010 @ 14:44:24 #89
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81418226
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:43 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Oe!, das zeker fijn!, te lang geleden....ik ga zo 45km op de mountainbike, ook lekker
    Dat lijkt me ook gaaf, tenzij het 45km over asfalt is
    Ik ben van pindavlees
    pi_81419193
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:43 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Chill! Sanua is ook relaxed inderdaad. Alleen jammer dat er altijd van die obesitas vrouwen zitten te praten over afvallen, terwijl ik probeer Zen te Zijn ...
      vrijdag 14 mei 2010 @ 15:31:11 #91
    198365 Morendo
    The Real Deal
    pi_81419811
    TVP
    Die Lebenslust bringt dich um.
    pi_81420825
    quote:
    wel erg blij met het lange mouwen shirt dat ik gister heb gehaald. was fijn !
    lopen met hartslagmeter was wennen. Moet volgende keer de band iets lager doen, zodat ie onder m'n bh uitkomt, ipv recht onder mijn bh-bandje doen. Nu leek het net of mijn bh absoluut niet goed zat. Moet denk ik nog wel zakken qua hartslag (ik kan tijdens het lopen niet constant kijken wat mijn hartslag is....dan stopt de meter....das wel balen....of het kan wel en ik moet het gewoon nog ff uitzoeken), 175bpm was de hoogst gemeten hartslag. Gemiddelde was 140bpm. maar ja, je compenseert natuurlijk met de stukjes lopen.

GotC, lopen met nachtdienst is toch lekker? Ik ga dan ip lopen als ik net wakker ben eind van de middag/'s avonds na een appeltje gegeten te hebben. Ik mag volgende week ook weer. Mag ik trouwens vragen wat voor werk je doet? (Verpleging hier).
    Het is duidelijker als je in percentages praat met betrekking tot de hartslag, want iedereen is weer anders. Probeer als je begint met lopen niet te hard te gaan en je hartslag onder 75% van het max te houden. Als je meer wilt weten google maar naar aërobe en anaërobe gebieden.

Ik ben dan wel geen GotC, maar heb ook een onregelmatig patroon maar ik loop altijd voor mijn eerste maaltijd van de dag. 's Nachts is mijn favoriete tijdstip om te lopen eigenlijk maar blijft uitkijken geblazen met ander verkeer.
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:12 schreef Rekkie het volgende:
    Redelijk destructief weekend voor de boeg

• Vanavond hardlopen (les zoveel)
  • Morgen mountainbiken
  • Zondag hardlopen (les zoveel +1)

En dat met de gevoelige lies en knie
  • Zo lang je luistert naar je lichaam en na het weekend wel je rust pakt moet het goed gaan.
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:23 schreef Dwab het volgende:
    En vrolijk!! Dat is voor mij ook één van de belangrijkste redenen waarom ik loop. Het doet me supergoed, ook psychisch. Ik heb namelijk nogal een aanleg voor depressiviteit, helaas! Maar als ik goed voor mezelf zorg en regelmatig sport kan ik het gelukkig goed handelen.
    Sprak laatst een kennis die psycholoog is en die is anti-medicatie met betrekking tot depressiviteit en raad al zijn patiënten ook aan om te gaan hardlopen of tenminste te gaan sporten. Het is bevordert niet alleen je lichaam maar ook zeker je geest.
    quote:

[..]

Ik loop met de Garmin Forerunner 305 en verwerk de data in Sportstrack zo kan ik mijn training terug zien en progressie bij houden maar ook trainingen plannen. Aanrader
    A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
    pi_81421483
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:00 schreef 1517 het volgende:

[..]

Sprak laatst een kennis die psycholoog is en die is anti-medicatie met betrekking tot depressiviteit en raad al zijn patiënten ook aan om te gaan hardlopen of tenminste te gaan sporten. Het is bevordert niet alleen je lichaam maar ook zeker je geest.

Wel apart een psycholoog die zo uitgesproken anti medicatie is. Er zijn genoeg mensen die er erg veel baat bij hebben. Bij mij zit het in de familie. Aan beide kanten in mijn familie komen al generaties lang veel zelfmoorden voor door depressie, en dan nog veel die hun hele leven depressief zijn en er op een een of andere manier mee hebben leren leven. Nu er medicijnen zijn hebben deze mensen wel een goed leven kunnen opbouwen, zoals ik bijvoorbeeld bij mijn broer zie.

Ik zou echt niet zomaar durven beweren dat het niks helpt. Daar ken ik mijn naaste familie net iets te goed voor. Ik vind het erg naïef als je zoiets durft te beweren. Dat het nu veel te vaak wordt voorgeschreven aan mensen waar het niet voor bedoeld is , daar ben ik het overigens helemaal mee eens. Ik zou willen dat huisartsen het niet meer mogen voorschrijven, alleen nog psychiaters na langdurige gesprekken...

Dat hardlopen helpt, daar is geen twijfel over. Komt ook uit alle wetenschappelijke onderzoeken. Maarja, dan moet je wel de moed hebben je drempel over te komen!
      vrijdag 14 mei 2010 @ 16:33:45 #94
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_81421920
    Net evy les 14 gelopen. Het ging lekker! Toch tof dat je iedere keer echt je grenzen verlegd .
    En ik kan me voorstellen dat lopen, of sporten in het algemeen, help tegen depressie. Ik word er best blij van (maar ik word ook al blij wanneer ik me aan m'n goede voornemens hou ).
      vrijdag 14 mei 2010 @ 16:38:53 #95
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81422057
    quote:

Ik ben pas begonnen met nachtdiensten, dus voor mij is het nog erg zoeken hoe en wat overdag Als ik teveel doe voel ik me echt niet goed 's nachts namelijk. Misschien dat ik bij m'n volgende nachtdienst effe ga proberen te lopen! Gelijk nadat je opstaat dus?
    Ook verpleging hier, in het ziekenhuis
    pi_81423866
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:19 schreef Dwab het volgende:

[..]

Wel apart een psycholoog die zo uitgesproken anti medicatie is. Er zijn genoeg mensen die er erg veel baat bij hebben. Bij mij zit het in de familie. Aan beide kanten in mijn familie komen al generaties lang veel zelfmoorden voor door depressie, en dan nog veel die hun hele leven depressief zijn en er op een een of andere manier mee hebben leren leven. Nu er medicijnen zijn hebben deze mensen wel een goed leven kunnen opbouwen, zoals ik bijvoorbeeld bij mijn broer zie.

Ik zou echt niet zomaar durven beweren dat het niks helpt. Daar ken ik mijn naaste familie net iets te goed voor. Ik vind het erg naïef als je zoiets durft te beweren. Dat het nu veel te vaak wordt voorgeschreven aan mensen waar het niet voor bedoeld is , daar ben ik het overigens helemaal mee eens. Ik zou willen dat huisartsen het niet meer mogen voorschrijven, alleen nog psychiaters na langdurige gesprekken...

Dat hardlopen helpt, daar is geen twijfel over. Komt ook uit alle wetenschappelijke onderzoeken. Maarja, dan moet je wel de moed hebben je drempel over te komen!
    Ik zelf weet er helemaal niks van en geloof ook zeker dat er goede medicatie op de markt is. Maar net wat jij ook zegt, sommige mensen slikken elke pil die ze maar krijgen van de huisarts zonder er over na te denken wat zo'n pil met je kan doen en of je onder aan de streep er wel op 'vooruit' gaat.
    Daarom vond ik het erg interessant om te horen dat zo iets simpels als hardlopen mensen met depressie kan helpen.
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:38 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik ben pas begonnen met nachtdiensten, dus voor mij is het nog erg zoeken hoe en wat overdag Als ik teveel doe voel ik me echt niet goed 's nachts namelijk. Misschien dat ik bij m'n volgende nachtdienst effe ga proberen te lopen! Gelijk nadat je opstaat dus?
    Duurloop doe ik altijd op lege maag, ik zorg er wel voor dat ik de avond er voor genoeg koolhydraten binnen heb gekregen. Als ik heb gegeven voorafgaande dat ik ga lopen krijg ik steken en andere kleine irritaties.
    A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
    pi_81425198
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 17:26 schreef 1517 het volgende:

[..]

Ik zelf weet er helemaal niks van en geloof ook zeker dat er goede medicatie op de markt is. Maar net wat jij ook zegt, sommige mensen slikken elke pil die ze maar krijgen van de huisarts zonder er over na te denken wat zo'n pil met je kan doen en of je onder aan de streep er wel op 'vooruit' gaat.
    Daarom vond ik het erg interessant om te horen dat zo iets simpels als hardlopen mensen met depressie kan helpen.

Ah, op die manier. Ja ik vind het ook interessant onderzoek. Merk aan mezelf dat het me veel goed doet. Volgens mij helpt het sowieso om als je veel in je hoofd bezig bent met piekeren over van alles etc.... Dan bestaat de kans dat je jezelf steeds wat verder naar beneden praat. Als je dan lekker gaat bewegen (het liefst in het bos/park ofzo), dan ben je er ook gelijk even uit, en het bewegen maakt veel goede stofjes vrij in je hersenen... iets wat bij mensen die down zijn nogal eens ontbreekt!

Dus.. Ik wil zéker doorgaan met lopen, het is zo heerlijk ongecompliceerd, je kunt het altijd doen, hebt er niemand voor nodig, je kunt gewoon je schoenen aandoen en je bent de deur uit!
      vrijdag 14 mei 2010 @ 18:56:19 #98
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81426958
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:44 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook gaaf, tenzij het 45km over asfalt is
    Half asfalt, half onverhard en 8 km parkour Noordwijk. was lekker, kon heel goed merken dat mn conditie flink aan het verbeteren is door Evy (en mijn inzet natuurlijk )
      vrijdag 14 mei 2010 @ 18:56:46 #99
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81426977
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 18:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Half asfalt, half onverhard en 8 km parkour Noordwijk. was lekker, kon heel goed merken dat mn conditie flink aan het verbeteren is door Evy (en mijn inzet natuurlijk )
    Klinkt leuk
    Ik ben van pindavlees
    pi_81427876
    Hebben jullie ook dat als je zoveel met Evy rent dat je bepaalde warme gevoelens voor haar begint te ontwikkelen?
    pi_81428525
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 19:18 schreef Dwab het volgende:
    Hebben jullie ook dat als je zoveel met Evy rent dat je bepaalde warme gevoelens voor haar begint te ontwikkelen?
    Is het een vrouwtje dan?
    Ik zwaai naar dieren.
    pi_81428656
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 19:35 schreef Geerd het volgende:

[..]

Is het een vrouwtje dan?
    Haha, ja en ze heeft een heel lief belgisch accentje. Met warme gevoelens bedoel ik trouwens niet dat ik opgewonden wordt ofzo, meer dat ik haar het liefst een bosje bloemen zou geven, of om de hals zou vliegen als ik haar zou zien en dankjewel in haar oor zou mompelen.
    pi_81428950
    Dat vraagt om pics natuurlijk
    Ik zwaai naar dieren.
      vrijdag 14 mei 2010 @ 19:48:02 #104
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81429061
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 19:18 schreef Dwab het volgende:
    Ik had al eerder gezegd dat ik haar eigenlijk wel een keer uit elkaar wil trekken .....maar das niet netjes he?
      vrijdag 14 mei 2010 @ 19:48:56 #105
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81429090
    pi_81429347
    Goed voor het moraal (A)
    Ik zwaai naar dieren.
    pi_81429572
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 19:48 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Ik had al eerder gezegd dat ik haar eigenlijk wel een keer uit elkaar wil trekken .....maar das niet netjes he?
    hehe, denk je daar over na wanneer je aan het hardlopen bent?
    Ik voer in mijn hoofd altijd allemaal dialogen met haar in de zin van:

Evy: "Kom op nog héél even doorgaan",
    Ik: "Wat is heel even, zeg de minuten, trut!!"

Evy; "Je gaat héél goed, je ziet eruit als een topsporter"
    Ik: *Kijk om me heen of ergens in een boom een camera hangt"

Evy: "En dan gaan we nu 10 minuten uitlopen",
    Ik: "Pfff, jezus eindelijk!!! "

Evy: "Alcohol is niet goed voor je conditie, probeer er maximaal 2 te drinken per dag"
    Ik: "Zoveel heb ik er nu ook weer niet voor over, Kutho*r

Maar dan vaker ook iets aardigs tussendoor
    pi_81430018
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 19:59 schreef Dwab het volgende:

[..]

hehe, denk je daar over na wanneer je aan het hardlopen bent?
    Ik voer in mijn hoofd altijd allemaal dialogen met haar in de zin van:

Evy; "Je gaat héél goed, je ziet eruit als een topsporter"
    Ik: *Kijk om me heen of ergens in een boom een camera hangt"

Evy: "En dan gaan we nu 10 minuten uitlopen",
    Ik: "Pfff, jezus eindelijk!!! "

Evy: "Alcohol is niet goed voor je conditie, probeer er maximaal 2 te drinken per dag"
    Ik: "Zoveel heb ik er nu ook weer niet voor over, Kutho*r

Maar dan vaker ook iets aardigs tussendoor
    Dat had ik laatst al naar paar km en toen was ik nog niet eens op de helft
    Ik zwaai naar dieren.
    pi_81431463
    Dat heb ik ook soms inderdaad, dan lijkt het alsof ik al superlang bezig ben, kijk ik op m'n klokje: 5 minuten ... WTF, dan krijg ik echt zo'n dreun. Je moet eigenlijk helemaal niet bezig zijn met de tijd...
      vrijdag 14 mei 2010 @ 20:57:35 #110
    215495 Knutknuttsson
    Rood-Wit-Rood
    pi_81432730
    De mensen die met Evy lopen zijn over het algemeen heel tevreden, toch? Had er nog niet van gehoord en e.e.a. even teruggelezen, maar klinkt goed allemaal.

Ben nu bezig met een ander schema wat qua belasting wel ongeveer gelijk loopt met Evy 0-5, maar Evy lijkt me veel leuker eigenlijk!
    pi_81433482
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 20:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
    De mensen die met Evy lopen zijn over het algemeen heel tevreden, toch? Had er nog niet van gehoord en e.e.a. even teruggelezen, maar klinkt goed allemaal.

Ben nu bezig met een ander schema wat qua belasting wel ongeveer gelijk loopt met Evy 0-5, maar Evy lijkt me veel leuker eigenlijk!
    Het is wel leuk, maar ik doe het nu ook weer met een ander schema, ben die muziek echt spuugzat!
      vrijdag 14 mei 2010 @ 21:11:28 #112
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81433514
    Ik heb Evy gelopen, maar inmiddels loop ik met mn eigen muziek 5 kilometer
    Ik ben van pindavlees
      vrijdag 14 mei 2010 @ 23:36:20 #113
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81441550
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 19:59 schreef Dwab het volgende:

Die is zo herkenbaar.

Evy: 'We zijn er bijna'
    *paar minuten later
    Ik: 'We zouden er toch bijna zijn? NOU?'
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
    pi_81452658
    Wij maakten dr vaak zat uit voor vanalles en nog wat. WAT NOG 5 MINUTEN? NET WAREN WE DR NOG BIJNA! maargoed ik loop nu zonder evy en toch mis ik dr soms nog wel hoor. Het werkt wel motiverend opzich.

Vanmiddag rond een uurtje of 4 gaan wij weer lopen, 30 minuten, 5 km (aangezien ik vorige keer 6.25 km in 36 minuten heb gelopen, moet dit toch lukken!)
    pi_81454253
    3 weken aan het rennen 3kg kwijt
    Ik zwaai naar dieren.
    pi_81454297
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:00 schreef 1517 het volgende:
    Het is duidelijker als je in percentages praat met betrekking tot de hartslag, want iedereen is weer anders. Probeer als je begint met lopen niet te hard te gaan en je hartslag onder 75% van het max te houden. Als je meer wilt weten google maar naar aërobe en anaërobe gebieden.
    Mijn maximale hartslag zou 194 zijn volgens de berekening van polar. 220 - je leeftijd (26 dus). volgens het boekje bij mijn hartslagmeter zou voor dit soort trainingen 60%-80% van je max. hartslag ideaal zijn. Kom ik uit op 155bpm bij 80%. Vandaag ook weer gelopen en nu bleef dat ding de hele tijd mijn hartslag aangeven...heel fijn dus....maarre, bij de lange stukken lopen ga ik helemaal niet hard en zit ik gerust zo rond de 175-180bpm en dat krijg ik dan ook tijdens het lopen niet naar beneden. Wel weer bij het wandelen natuurlijk. Gaat dit dan nog naar beneden naarmate mijn conditie beter wordt?
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:38 schreef GotC het volgende:
    Ik vind het altijd heerlijk om te sporten voor ik nachtdiensten heb, geeft me altijd energie. Maar, ondanks dat ik al best wel wat nachtdiensten heb gedraaid, is het altijd even zoeken, zeker de dag dat ik de nacht in moet.
    De ene keer slaap ik bijvoorbeeld heel lang uit (maak het de dag ervoor ook wat later) en dan ga ik 's avonds nog een balletles doen en de andere keer sta ik 's ochtends wat vroeger op en duik ik rond een uurtje of 15.00u 's middags weer mijn bed in. Als ik er dan rond 20.00u uitkom, kan ik nog even gaan hardlopen (heb dit overigens nog niet in de winter gedaan.....want ben pas in april gestart met lopen. Ik loop ds wel meteen nadat ik opsta, maar eet nog wel even een appeltje of een liga evergreen, zodat ik wel wat in mijn maag heb. Maar dat doe ik dus sowieso als ik ga lopen nadat ik wakker ben geworden (vanochtend om 10u eruit, iets gegeten en om 10.30 ging ik lopen!).

Vandaag dus weer gelopen. Les 14. Viel me best mee. Nieuwe route gelopen en maar 1 stoplicht gehad (wel 2x -> heen en terug), even op de plaats gedribbeld omdat ik wel moest wachten (heen) en terug even iets langer gewandeld zodat ik precies goed uitkwam voor het stoplicht.

Zoals al iets eerder vermeld....bij de langere stukken lopen gaat mijn hartslag echt flink omhoog......gemiddelde over de training is dan ook 164 en max was 183. kreeg het gewoon ook echt niet naar beneden en loop ook echt niet heel hard....
    deze training 4.08km gelopen in 35.46m (vergat mijn training stop te zetten op horloge) en kom dan uit op een gemiddelde van 6.84km per uur.....niet zo heel hard dus. Maar ja, als ik harder ga, ben ik bang dat ik het te zwaar ga maken op mijn onderbenen en dat wil ik voorkomen. snelheid gaat hoop ik vanzelf komen!
    Edit: ik bedenk me nu ook net dat dit inclusief de stukjes lopen is. Rensnelheid ligt dus wel iets hoger!

Zo, nu nog even koken en dan gaan werken (ook ziekenhuis voor mij GotC).

[ Bericht 0% gewijzigd door Danseresje84 op 15-05-2010 13:13:20 ]
    pi_81454562
    en weer op quote gedrukt ipv edit....:S! Excuses!
    pi_81457173
    Kan iemand mij de locatie van Evy serie PMen?
    Het is voor een vriendin, maar graag geen P2P. (dat snapt ze niet )
    pi_81457301
    Wow, goed bezig allemaal! Geert 3 kilo kwijt, dat gaat echt snel!! Ik ben zelf ook alweer 3 kilo kwijt, maar dat kwam echt omdat ik een tijdje enorm veel gegeten had. Nu gewoon weer normaal bezig, en dan val ik dus ook supersnel weer af. Bij mij werkt dat altijd zo, mijn lichaam reageert heel snel op veranderingen zowel de goede als de verkeerde kant uit... Weeg nu 56 bij 1.70, dus dat is verder prima. Ik voel me altijd het beste over mezelf als ik zo rond de 55 weeg

Ik ben net ook weer even een rondje geweest. Al met al 40 minuten onderweg geweest.

Eerst even héél rustig inlopen, beetje wandelen, beetje sprongetjes maken, beetje huppelen (10 min)
    Toen het schema: 3 keer 6 minuten hardlopen met 2 minuten wandelen tussendoor.
    En toen weer hetzelfde met uitlopen (10 min)

Nou, ik dacht dus dat dit echt een eitje zou zijn, maar het viel me best tegen. Je moet namelijk steeds zo op de tijd letten en dan kun je niet zo lekker in een ritme komen. Dit werkt best vermoeiend vind ik zelf. Ik loop liever zoals 2 dagen geleden 12 minuten achter elkaar... Maarja, ik wil mezelf ook niet teveel belasten, en hou liever het schema gewoon aan.

Ik ga na de zomer in Amsterdam wonen, en als ik met deze schema's doorga, dan kan ik in September een 10 kilometer lopen als ik daar woon en mijn nieuwe studie begint! Dat zou wel chill zijn, want op die manier kan ik net een rondje door het Rembrandtpark en het Vondelpark maken vanaf mijn huis Dat is dus mijn doel!!

Zo, en nu douchen! En dan maar eens lekker eten halen op de markt.. heb nu wel goeie trek
    pi_81458288
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:01 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

Mijn maximale hartslag zou 194 zijn volgens de berekening van polar. 220 - je leeftijd (26 dus). volgens het boekje bij mijn hartslagmeter zou voor dit soort trainingen 60%-80% van je max. hartslag ideaal zijn. Kom ik uit op 155bpm bij 80%. Vandaag ook weer gelopen en nu bleef dat ding de hele tijd mijn hartslag aangeven...heel fijn dus....maarre, bij de lange stukken lopen ga ik helemaal niet hard en zit ik gerust zo rond de 175-180bpm en dat krijg ik dan ook tijdens het lopen niet naar beneden. Wel weer bij het wandelen natuurlijk. Gaat dit dan nog naar beneden naarmate mijn conditie beter wordt?
    [..]
    220 - (leeftijd) is een zeer grof gemiddelde. Er is zijn andere manieren die wel effectief zijn om je max hartslag te meten. Niet alleen je hartslag tijdens inspanning gaat omlaag maar ook je rust hartslag gaat omlaag naar mate je conditie verbeterd. Ik tijdens mijn tempoduurlopen loop ik gemiddeld ongeveer op 75% van mijn max. Maak je niet te druk over je hartslag dat komt allemaal wel goed.
    Het is wel leuk om een keer een training te doen met hartslaggebieden

Misschien is het een idee om elke keer te noteren hoever je hebt gelopen en hoe lang je daar overdeed en welke gemiddelde hartslag je daar bij had. Dan zie je over een paar weken dat je progressie boekt. Conditie is van eerste zorg en snelheid kun je later wel aan werken. Je klinkt verstandig en hopelijk hou je blessures buiten de deur, succes.
    pi_81480533
    Zo, en dat was de eerste keer lopen in 3 weken (met dank aan een enorm rottige verkoudheid dus). Heb om er weer in te komen les 10 van Evy nog maar een keer gedaan (zou eigenlijk 13 moeten doen) en dat ging eigenlijk helemaal niet verkeerd. Kon 'm goed uitlopen, zelfs nog iets extra's en m'n snelheid viel me niet tegen!

Alleen was het wel enorm lastig de motivatie weer te vinden om uberhaupt weer te gaan... Hopelijk is dat een kwestie van gewoon weer in het ritme komen. Dinsdag weer!
    pi_81482731
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 10:00 schreef KingOfMars het volgende:
    Zo, en dat was de eerste keer lopen in 3 weken (met dank aan een enorm rottige verkoudheid dus). Heb om er weer in te komen les 10 van Evy nog maar een keer gedaan (zou eigenlijk 13 moeten doen) en dat ging eigenlijk helemaal niet verkeerd. Kon 'm goed uitlopen, zelfs nog iets extra's en m'n snelheid viel me niet tegen!

Alleen was het wel enorm lastig de motivatie weer te vinden om uberhaupt weer te gaan... Hopelijk is dat een kwestie van gewoon weer in het ritme komen. Dinsdag weer!
    Fijn KingOfMars dat je weer hebt kunnen lopen! Is je verkoudheid nu echt helemaal over? Ik hoop het wel voor je! Hoop ook dat je snel weer in het ritme komt!
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 15:19 schreef 1517 het volgende:
    220 - (leeftijd) is een zeer grof gemiddelde. Er is zijn andere manieren die wel effectief zijn om je max hartslag te meten. Niet alleen je hartslag tijdens inspanning gaat omlaag maar ook je rust hartslag gaat omlaag naar mate je conditie verbeterd. Ik tijdens mijn tempoduurlopen loop ik gemiddeld ongeveer op 75% van mijn max. Maak je niet te druk over je hartslag dat komt allemaal wel goed.
    Het is wel leuk om een keer een training te doen met hartslaggebieden

Misschien is het een idee om elke keer te noteren hoever je hebt gelopen en hoe lang je daar overdeed en welke gemiddelde hartslag je daar bij had. Dan zie je over een paar weken dat je progressie boekt. Conditie is van eerste zorg en snelheid kun je later wel aan werken. Je klinkt verstandig en hopelijk hou je blessures buiten de deur, succes.
    Ik ga het nu ook wel bijhouden, zeker nu de loopstukken steeds wat langer worden en de wandelstukken steeds wat korter! Ben benieuwd!

Op dit moment loopt hier trouwens de Leidse Marathon voor de deur langs. Hoor elke keer wat geapplaudiseer. Maar het is zeker wel leuk om het te zien. Zeker ook als je ziet hoe verschillend mensen lopen (kan ze maar 2x een heel kort stukje zien vanwege bomen, anders moet ik de straat op, maar moet hier binnen ook nog het een en ander doen....).

Leuk doel om misschien volgend jaar ook een afstand mee te doen!
    pi_81482788
    Ik denk dat er nog een heeeeeeel klein beetje verkoudheid in m'n systeem zit aangezien ik nog wel even heb staan hoesten na afloop . Maar goed, het moet maar een keer klaar zijn hoor. .
    pi_81482869
    En vandaag gaan we lesje 16 lopen, het doel deze les is 5,5 km te gaan lopen.
    pi_81484208
    Zo ik heb net een les uit W4 gelopen en dit was de eerste keer dat ik het helemaal volgehouden heb, ik heb 1x3 1x5 1x3 en 1x5 gelopen. Ik vind het een mijlpaaltje 5 minuten aan 1 stuk lopen, had ik een maand geleden echt nooit gedacht
    quote:

Denk dat die motivatie vanzelf weer komt als je je echt weer helemaal fit voelt.
    pi_81485260
    Oef, het ging vandaag niet zo soepel als vooraf gedacht. Heb dan ook 'slechts' 5km gelopen en heb nu best last van opgeblazen kuiten. Gisteren iets te veel gefeest geloof ik
    pi_81485615
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 13:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
    Oef, het ging vandaag niet zo soepel als vooraf gedacht. Heb dan ook 'slechts' 5km gelopen en heb nu best last van opgeblazen kuiten. Gisteren iets te veel gefeest geloof ik
    Slechts 5km Ik doe het je (nog) niet na
    pi_81487370
    quote:

Goed dat je toch gegaan bent. Voor mij is het ook lastiger om te gaan wanneer ik een tijd uit de ''running'' geweest ben Lijkt wel alsof de drempel dan steeds hoger wordt ofzo... komt vast heel snel weer terug als je een paar keer lekker gelopen hebt!! Mooi dat het je zo goed afging. En dat je nu 3 lessen 'achter loopt', daar moet je helemaal niet meer bij nadenken, je gaat gewoon lekker vanaf hier weer verder, het demotiveert alleen maar als je gaat denken; ik had al zo ver kunnen zijn... Het gaat er niet om hoe ver je bent, het gaat er om dat je lekker loopt, en plezier hebt in het lopen an sich... ja toch?
    pi_81487542
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 13:59 schreef Dwab het volgende:

[..]

Goed dat je toch gegaan bent. Voor mij is het ook lastiger om te gaan wanneer ik een tijd uit de ''running'' geweest ben Lijkt wel alsof de drempel dan steeds hoger wordt ofzo... komt vast heel snel weer terug als je een paar keer lekker gelopen hebt!! Mooi dat het je zo goed afging. En dat je nu 3 lessen 'achter loopt', daar moet je helemaal niet meer bij nadenken, je gaat gewoon lekker vanaf hier weer verder, het demotiveert alleen maar als je gaat denken; ik had al zo ver kunnen zijn... Het gaat er niet om hoe ver je bent, het gaat er om dat je lekker loopt, en plezier hebt in het lopen an sich... ja toch?
    Haha, thanks Dwab! .

Weet je wat ik zo raar vind? Als je loopt, of gelopen hebt, dan ervaar je dat lekkere gevoel van sporten, ben al de hele dag in een prima bui en heb volop energie, maar je vergeet dat zo snel, hoe dat is... Sterker nog, als je een tijdje niet geweest bent lijkt je lichaam (en je geest) juist wel het tegenovergestelde te willen beweren. Dat als je gaat sporten, dat je dan nóg moeier ( ) wordt. Raar dat het zo werkt, toch?
    pi_81489258
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Haha, thanks Dwab! .

Weet je wat ik zo raar vind? Als je loopt, of gelopen hebt, dan ervaar je dat lekkere gevoel van sporten, ben al de hele dag in een prima bui en heb volop energie, maar je vergeet dat zo snel, hoe dat is... Sterker nog, als je een tijdje niet geweest bent lijkt je lichaam (en je geest) juist wel het tegenovergestelde te willen beweren. Dat als je gaat sporten, dat je dan nóg moeier ( ) wordt. Raar dat het zo werkt, toch?
    Ja, dat is inderdaad vaag... je zou denken dat je lichaam vraagt om hetgeen het beste voor hem is, maar nee! Als je je slecht voelt, dan heb je juist zin om op de bank te gaan liggen met een bak Ben &Jerry's!!
    pi_81493544
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:42 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad vaag... je zou denken dat je lichaam vraagt om hetgeen het beste voor hem is, maar nee! Als je je slecht voelt, dan heb je juist zin om op de bank te gaan liggen met een bak Ben &Jerry's!!
    Een vicieuze cirkel.

Ik heb het idee dat ik niet beter wordt in die 30 minuten lopen. Ja afgelopen woensdag was super, maar dat kwam meer door de druk die er achter lag denk ik. Ik heb nu al 2x gehad dat ik echt gewoon niet vooruit kom, me benen protesteren, me ademhaling is achterlijk. Echt heel raar. Ik loop m nu heel langzaam dan uit, maar ik wil lekker wat sneller kunnen lopen. Hmm
    pi_81494198
    Zo... Het gaat hard met deze topic reeks.

Maarre, jongens, ik kom zojuist terug van de Leiden Marathon...
    Ik heb mijn eerste 5 kilometer wedstrijd erop zitten, en wel met een tijd van 32:09!
    pi_81497044
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:54 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

Ik heb mijn eerste 5 kilometer wedstrijd erop zitten, en wel met een tijd van 32:09!
    Wauw wat goed!! Dan loop je dus gewoon bijna 10 kilometer per uur, echt supernetjes, gefeliciteerd!!
    pi_81502293
    quote:

Wat goed joh!! Mooie tijd ook
    pi_81503777
    Zo ik heb les 1 erop zitten. Het ging goed, maar ik moest toch wat zwaarder ademen na die 3-minuten dan dat ik normaal doe. Ik heb nu een paar vraagjes.
    Ik neem aan dat je een minuutje of twee moet rekken en strekken van te voren en nadien? En kan ik het beste door mijn mond ademhalen, of neus in ademen en mond uit? Hoeveel uur van te voren moet ik niet eten, of juist een banaan voordat ik weg ga? Maakt het uit als ik gelijk na het rennen aan de avondmaaltijd begin?

Ik voel me wel een klein beetje voor lul lopen met mijn grote witte schoenen en jogginsbroek xD Maar ja boeie
      zondag 16 mei 2010 @ 20:29:48 #136
    136730 PiRANiA
    pi_81504135
    Net weer terug (evy 16). 5.72KM gelopen
      zondag 16 mei 2010 @ 20:35:16 #137
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81504507
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef Cudles het volgende:
    Zo ik heb les 1 erop zitten. Het ging goed, maar ik moest toch wat zwaarder ademen na die 3-minuten dan dat ik normaal doe. Ik heb nu een paar vraagjes.
    Ik neem aan dat je een minuutje of twee moet rekken en strekken van te voren en nadien? En kan ik het beste door mijn mond ademhalen, of neus in ademen en mond uit? Hoeveel uur van te voren moet ik niet eten, of juist een banaan voordat ik weg ga? Maakt het uit als ik gelijk na het rennen aan de avondmaaltijd begin?

Ik voel me wel een klein beetje voor lul lopen met mijn grote witte schoenen en jogginsbroek xD Maar ja boeie
    Strekken: Doe ik wel, maar ik wandel eerst 1,5 km voordat ik ga hardlopen dusja Dan ben je al aardig warm.
    Ademhalen: Tsja, ik adem door m'n mond, kan niet anders. Heb wel gemerkt dat iedereen z'n eigen manier heeft om adem te halen, kwestie van proberen (bv in door neus, uit door mond, alleen maar neus, om de zoveel stappen in en uit ademen..)
    Eten: Hangt er vanaf welke maaltijd. Na ontbijt wacht ik meestal een half uurtje, maar na het avondeten zeker een uur. Je spijsvertering gaat dan werken, en daarbij kan je heel snel misselijk worden, zwaar gevoel in de maag etc. Banaan lukt nog wel

En grote witte schoenen? Je doelt op gewone hardloopschoenen? En joh, boeiend wat anderen van je vinden, toch? Jij bent tenminste aan het sporten
    pi_81508238
    quote:
    Les 13 was leuk! Vond de muziek erg leuk en voelde me bij de laatste 5min onoverwinnelijk. Kwam vooral door de flow waar ik in zat en daarnaast was de muziek ook fijn. Zo'n WK-nummer/(zuid-amerikaans) Caranavalsnummer. Echt, alsof je een flinke overwinning hebt behaald (wat in feite ook zo is!).
    Ja, geweldig! Ik werd er indertijd helemaal blij van en je vliegt echt in de laatste vijf minuten. Ik heb dat nummer toen nog even opgezocht: Carnaval de Paris, van Dario G. Had het vanmiddag eigenlijk moeten opzetten om me door de laatste 1,5km van de 10KM in Leiden te slepen, want die gingen niet meer helemaal vanzelf.

Volgens mij schalde het nummer een paar jaar geleden bij de schaarse doelpunten van Vitesse door het Gelredome, lekkere sfeertje dan.
    pi_81508820
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Strekken: Doe ik wel, maar ik wandel eerst 1,5 km voordat ik ga hardlopen dusja Dan ben je al aardig warm.
    Ademhalen: Tsja, ik adem door m'n mond, kan niet anders. Heb wel gemerkt dat iedereen z'n eigen manier heeft om adem te halen, kwestie van proberen (bv in door neus, uit door mond, alleen maar neus, om de zoveel stappen in en uit ademen..)
    Eten: Hangt er vanaf welke maaltijd. Na ontbijt wacht ik meestal een half uurtje, maar na het avondeten zeker een uur. Je spijsvertering gaat dan werken, en daarbij kan je heel snel misselijk worden, zwaar gevoel in de maag etc. Banaan lukt nog wel

En grote witte schoenen? Je doelt op gewone hardloopschoenen? En joh, boeiend wat anderen van je vinden, toch? Jij bent tenminste aan het sporten
    Ja je hebt helemaal gelijk ik ga er ook niet minder van hardlopen en ik zit er verder ook niet mee. Trouwens mijn schoenen hebben wel vijf centimeter veren eronder ofzo.

Anyway dinsdag beginnen met les 2!
    pi_81518045
    quote:

Wow, goed joh!
    Hoop volgend jaar ook een afstand mee te kunnen lopen in Leiden. De halve en hele marathon kwamen hier langs (hele 2x) en vond hier in de straat wel een leuk sfeertje hangen met mensen die bleven staan en gingen applaudiseren. Zou natuurlijk leuk zijn om volgend jaar voor eigen deur langs te lopen, maar vrees dat 21km (halve) nog te ver gaat zijn......(morgen les 15 met evy).
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:22 schreef bridger het volgende:
    Ja, geweldig! Ik werd er indertijd helemaal blij van en je vliegt echt in de laatste vijf minuten. Ik heb dat nummer toen nog even opgezocht: Carnaval de Paris, van Dario G. Had het vanmiddag eigenlijk moeten opzetten om me door de laatste 1,5km van de 10KM in Leiden te slepen, want die gingen niet meer helemaal vanzelf.

Volgens mij schalde het nummer een paar jaar geleden bij de schaarse doelpunten van Vitesse door het Gelredome, lekkere sfeertje dan.
    Kijk, weet ik gelijk welk nummer ik moet downloaden om op mijn loop mp3-speler te gaan zetten zodra ik klaar ben met evy!
    Goed dat je de 10km hebt gelopen! Ben je tevreden met je gelopen tijd?
      maandag 17 mei 2010 @ 09:17:41 #141
    303439 GeleFiets
    Yellow and Shiny!
    pi_81523703
    Hallo! Ik kom hier ook maar is meeposten.

Was 2 weken geleden klaa rmet Evy 0-5km (in combinatie met start-to-run cursus van de atletiek vereniging).. Het gaat nu een beetje stroef met pijntjes en dingetjes , maar daar moet overheen te komen zijn..

Iemand ervaring met een hiel-voetpees pijntje?
      maandag 17 mei 2010 @ 09:29:48 #142
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_81523956
    Gister les 15 gelopen. We liepen in het bos over mul zand, dat was best wel zwaar, de laatste zeven minuten ging ik ook erg vertragen. Maar ik ben niet gaan wandelen, das toch ook iets .
    Strekken doe ik niet heel erg, alleen m'n kuiten, want die worden snel stijf.
    Ik heb wel het idee dat ik een beetje verslaafd begin te raken aan hardlopen. Maarja, nu zijn er twee rustdagen volgens Evy...
    pi_81524943
    Ik heb deze versie even van Youtube geript, Begint gelijk al knallend. Zet 'm op mijn mp3 (ouderwets ik weet 't Zo kom je die minuten wel door, haha!

Deze draaien ze trouwens plat op mijn sportschool; is inmiddels echt hét sportschool nummer, als deze komt gaat iedereen ineens vet hard sporten, hahaha, en naar elkaar lachen enzo, is vet grappig! Zie je al die huisvrouwen al gaan hehe: En dat deel:" It's nice to be important but it's more important to be nice, " allemaal meeschreeuwen enzo (ok misschien beeeetje overdreven, maar t komt er wel dichtbij haha)

pi_81525052
    Oja, ik ga vandaag weer lopen. Dit is best een makkelijk weekje in het schema, alsof het een beetje stil staat zeg maar. Ik hoef alleen maar 3 keer 6 minuten te doen met steeds 2 minuten rust en dan nog een keer met 7 minuten ofzo. Maarja, ik vind het wel even prima. Als ik maar zo'n 45 minuten weg ben vind ik het al goed. Die 2 minuten wandel ik ook echt stevig, waardoor mijn hartslag wel zakt, maar niet heel erg. Daarmee bouw je ook wel conditie op.

Verder loop ik gewoon 10 minuten in en uit, héél rustig. Dit vind ik ook wel fijn, het loopt zoveel fijner als je al warm bent als je begint!

Volgende week maakt het schema dan wel gelijk een sprong, 17 minuten lopen!
      maandag 17 mei 2010 @ 10:30:29 #145
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_81525510
    Les 22 vanochtend, in de regen terwijl nu de zon schijnt

Twee keer 15 minuten met 2 minuten pauze. Was best te doen, alleen toen Evy bij het tweede stukje aangaf dat het nog 5 minuten zou duren zat ze er weer eens wat naast voor mijn gevoel

Woensdag les 23.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_81525844
    ik ga nu naar buiten voor les 15. heb voor het eerst een korte broek aangetrokken. het is namelijk al 14 graden en het zonnetje schijnt lekker hier. hoop niet dat ik teveel nagestaard wordt door mensen........
      maandag 17 mei 2010 @ 11:43:14 #147
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81527739
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 10:09 schreef Dwab het volgende:
    Ik heb deze versie even van Youtube geript, Begint gelijk al knallend. Zet 'm op mijn mp3 (ouderwets ik weet 't Zo kom je die minuten wel door, haha!

Deze draaien ze trouwens plat op mijn sportschool; is inmiddels echt hét sportschool nummer, als deze komt gaat iedereen ineens vet hard sporten, hahaha, en naar elkaar lachen enzo, is vet grappig! Zie je al die huisvrouwen al gaan hehe: En dat deel:" It's nice to be important but it's more important to be nice, " allemaal meeschreeuwen enzo (ok misschien beeeetje overdreven, maar t komt er wel dichtbij haha)

Haha, als ik op die scooter zou gaan lopen was ik binnen 300 meter dood!.....kan me helemaal die sportschool voorstellen, zal hem bij ons eens aanvragen in de club
    pi_81529130
    !! Stomme brug.....kon ik mijn 7 minuten niet uitlopen.......Had besloten iets anders terug te lopen. Bij oversteek zag ik dat de ene brug open stond. Ik zou brug verder nemen........daar aangekomen, bleek ie net open te gaan, maar dat zag ik pas toen ik omhoog rende.....wist ook niet hoever ik mijn 7 minuten was, dus ik boven even gewacht. Gaat de brug dicht, waren de 7minuten klaar.....denk dat ik 2 minuten heb moeten wachten....dus de 2 minuten uitloop van evy maar gebruikt om nog 2 minuten te rennen en daarna gaan uitlopen........Verder ging het wel lekker.....maar het was warm. Was blij toen ik langs een meertje liep met wat wind en zo, maar toen ik daar van weg ging, voelde ik de zon flink branden.....

4,11km in 35,59. Gemiddelde hartslag van 163 en max hartslag 182. 6,86km/u.
      maandag 17 mei 2010 @ 12:32:44 #149
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_81529587
    Vanaf komende vrijdag is er bij de Aldi een horloge met hartslagmeter in de aanbieding voor 20 euro. De hartslag wordt gemeten zonder borstband. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit horloge überhaupt de moeite waard om te kopen? Ik loop nu nog zonder enige meetapparatuur en ben opzoek naar een hartslagmeter en liefst ook een afstandmeter. De advertentie zegt dat dit horloge beide kan doen.
      maandag 17 mei 2010 @ 12:50:24 #150
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_81530304
    * Yuki meldt

Vorige week dinsdag begonnen met Evy 0-5, met dank aan Soempie
    Ik houd me overigens niet helemaal aan de rustdagen die Evy inlast. Omdat ik vrij was heb ik donderdag, vrijdag en zaterdag gelopen. Heb daardoor inmiddels les 1 t/m 4 achter de rug, morgenochtend les 5.

Ik moet steeds zo lachen als Evy "vraagt" of je het niet verbazingwekkend/geweldig/tof vindt dat het zo goed gaat. Zo voel ik me namelijk tot nu toe wel. Toen ik het schema zag van les 1 dacht ik "hell no, die 3 minuten aan het eind red ik nooit!" Blijkt het uiteindelijk toch best goed te gaan
    Ben benieuwd of dat blijft als ik wat verder in het programma zit

2 jaar geleden had ik voor het laatst gelopen; toen met behulp van schema van de fysiotherapie in 6 weken gekomen tot (bijna) een uur achtereen lopen. Mijn conditieopbouw ging toen veel sneller dan verwacht. Misschien omdat mijn conditie niet heel slecht was en ik behoorlijk slanker was dan nu. Helaas is die conditie daarna ook heel snel weer ingestort
    Vond het toen heel irritant om met een horloge/stopwatch te moeten lopen om te zien wanneer ik moest hardlopen en wanneer wandelen. Als ik het zwaar kreeg keek ik iedere 10 sec op de klok of ik al mocht stoppen. Gek werd ik ervan!
    Nu met Evy is dat echt wel prettiger. Wanneer ik wat verder kom dan 3 minuten zal ik vast ook wel gaan verlangen dat ze zo nu en dan de tijd zegt, ipv "we zijn er bijna!", maar alles is beter dan de hele tijd zelf de klok in de gaten moeten houden. Bovendien is het wel lief, dat aanmoedigen met vlaams accent

Zometeen ook runkeeper maar eens proberen... Ben benieuwd!
    ♥ || Baby catcher in training || ♥
      maandag 17 mei 2010 @ 13:10:18 #151
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81531135
    Je moet zelf weten of je achter elkaar wil lopen, maar het is simpelweg niet goed voor je lichaam, vooral zonder conditie. Je lichaam herstelt niet, en dat afslanken zal daardoor niet zo snel gaan.
    pi_81531394
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 12:50 schreef Yuki het volgende:
    * Yuki meldt

Vorige week dinsdag begonnen met Evy 0-5, met dank aan Soempie
    Ik houd me overigens niet helemaal aan de rustdagen die Evy inlast. Omdat ik vrij was heb ik donderdag, vrijdag en zaterdag gelopen. Heb daardoor inmiddels les 1 t/m 4 achter de rug, morgenochtend les 5.

Ik moet steeds zo lachen als Evy "vraagt" of je het niet verbazingwekkend/geweldig/tof vindt dat het zo goed gaat. Zo voel ik me namelijk tot nu toe wel. Toen ik het schema zag van les 1 dacht ik "hell no, die 3 minuten aan het eind red ik nooit!" Blijkt het uiteindelijk toch best goed te gaan
    Ben benieuwd of dat blijft als ik wat verder in het programma zit

2 jaar geleden had ik voor het laatst gelopen; toen met behulp van schema van de fysiotherapie in 6 weken gekomen tot (bijna) een uur achtereen lopen. Mijn conditieopbouw ging toen veel sneller dan verwacht. Misschien omdat mijn conditie niet heel slecht was en ik behoorlijk slanker was dan nu. Helaas is die conditie daarna ook heel snel weer ingestort
    Vond het toen heel irritant om met een horloge/stopwatch te moeten lopen om te zien wanneer ik moest hardlopen en wanneer wandelen. Als ik het zwaar kreeg keek ik iedere 10 sec op de klok of ik al mocht stoppen. Gek werd ik ervan!
    Nu met Evy is dat echt wel prettiger. Wanneer ik wat verder kom dan 3 minuten zal ik vast ook wel gaan verlangen dat ze zo nu en dan de tijd zegt, ipv "we zijn er bijna!", maar alles is beter dan de hele tijd zelf de klok in de gaten moeten houden. Bovendien is het wel lief, dat aanmoedigen met vlaams accent

Zometeen ook runkeeper maar eens proberen... Ben benieuwd!
    Hee Yuki! Leuk dat je ook begonnen bent! Pas je op dat je jezelf niet te veel gaat belasten? Die rustdagen zijn er niet voor niets! Als je ineens te veel gaat doen, heb je evt kans op blessures en dat wil je natuurlijk het liefst voorkomen!
    Moet wel toegeven dat ik zelf vaak met die tweede rustdag speel en er daar maar 1 van maak. Maar verder hou ik wel altijd de rustdagen ertussen....
      maandag 17 mei 2010 @ 13:32:31 #153
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_81532018
    Ik heb, wellicht onterecht, het gevoel dat het in het aller begin wel kan, die rustdag overslaan. Bij die eerste lessen loop je immers maar een minuut of 10 echt hard. Heb totaal geen spierpijn en ik begin er natuurlijk niet aan met 0,0 conditie... Conditie is niet genoeg voor 5K, maar met dagelijks gemiddeld een uur fietsen heb ik het gevoel dat er wel _iets_ kan.

Heb nu overigens 2 rustdagen, vóór les 5

En inmiddels ook account bij Runkeeper aangemaakt Morgen eens zien of dat werkt
      maandag 17 mei 2010 @ 13:40:23 #154
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81532316
    Nja, dan horen we binnenkort wel over blessures Google het maar, of lees de topics terug.
    Fietsen is iets totaal anders voor je lichaam trouwens.
    pi_81532668
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 13:40 schreef GotC het volgende:

Maar is wel prima te combineren met lopen
      maandag 17 mei 2010 @ 13:52:16 #156
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81532733
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 13:50 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Maar is wel prima te combineren met lopen
    Dat is zeker mits afwisselend
      maandag 17 mei 2010 @ 14:04:54 #157
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81533213
    Yuki, leuk dat je hier ook post!

Ik heb nu al 5 rustdagen achter de rug. Echt even geen zin deze week door stress en moeheid, terwijl het juist goed zou zijn dan wél te gaan. Na vrijdag is de grootste stress voorbij, dus zaterdag ga ik zeker wel weer rennen. Misschien dat ik woensdag of donderdag ook nog de tijd kan vinden 's morgens.
      maandag 17 mei 2010 @ 16:27:05 #158
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81538916
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 13:40 schreef GotC het volgende:
    Nja, dan horen we binnenkort wel over blessures Google het maar, of lees de topics terug.
    Ik denk dat Yuki prima weet wat ze kan en heus wel goed naar haar lichaam zal luisteren. Tuurlijk zijn rustdagen belangrijk, maar er af en toe een overslaan of een extra dag nemen hoeft geen probleem te zijn. 't Schema van Evy is natuurlijk niet heilig.
    pi_81542326
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef Cudles het volgende:

Als je korter dan een uur loopt hoef je niet echt veel aandacht aan je voeding te besteden. Niet te zwaar eten voor je training, doe dat liever er na.
    Ga ook zeker niet anders eten dan je normaal doet, als in hoeveelheden. Je merkt na verloop van tijd van of je andere voeding nodig hebt. Door je neus ademen zou beter zijn volgens sommigen maar doe gewoon wat jij lekker vind voelen.
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 13:32 schreef Yuki het volgende:
    Ik heb, wellicht onterecht, het gevoel dat het in het aller begin wel kan, die rustdag overslaan. Bij die eerste lessen loop je immers maar een minuut of 10 echt hard. Heb totaal geen spierpijn en ik begin er natuurlijk niet aan met 0,0 conditie... Conditie is niet genoeg voor 5K, maar met dagelijks gemiddeld een uur fietsen heb ik het gevoel dat er wel _iets_ kan.

Heb nu overigens 2 rustdagen, vóór les 5

En inmiddels ook account bij Runkeeper aangemaakt Morgen eens zien of dat werkt
    Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld bij les 10 verder te gaan? Rust moet je niet onderschatten!
    pi_81542433
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:
    Vanaf komende vrijdag is er bij de Aldi een horloge met hartslagmeter in de aanbieding voor 20 euro. De hartslag wordt gemeten zonder borstband. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit horloge überhaupt de moeite waard om te kopen? Ik loop nu nog zonder enige meetapparatuur en ben opzoek naar een hartslagmeter en liefst ook een afstandmeter. De advertentie zegt dat dit horloge beide kan doen.
    Staat niet echt veel informatie bij, vraag me af hoe ze hartslag en afstand meten. Aan de andere kant het is maar 20 euro. Verwacht geen hoogstaande kwaliteit die je bijv wel bij Garmin en Polar krijgt. Kies voor je zelf of je de gok neemt of dat je even door spaart voor bv een Garmin 305.
      maandag 17 mei 2010 @ 17:43:39 #161
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_81542491
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 17:39 schreef 1517 het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld bij les 10 verder te gaan? Rust moet je niet onderschatten!
    Ik onderschat het ook niet! Ik voel alleen aan mijn lichaam dat ik nu nog niet zoveel rust nodig heb. Als de lessen zwaarder worden geeft mijn lichaam het vanzelf aan, als ik rust nodig heb. Dat zou idd wel eens vanaf les 10 kunnen zijn. Ik merk het wel. Misschien is het morgen al, misschien volgende week.

Maar goh, ik wist niet dat het zoveel reacties zou geven dat ik wat losser omga met die rustdagen van Evy Voor mij voelt het prima zo!
      maandag 17 mei 2010 @ 17:45:35 #162
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81542606
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 16:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik denk dat Yuki prima weet wat ze kan en heus wel goed naar haar lichaam zal luisteren. Tuurlijk zijn rustdagen belangrijk, maar er af en toe een overslaan of een extra dag nemen hoeft geen probleem te zijn. 't Schema van Evy is natuurlijk niet heilig.
    Absoluut, maar 3 of 4 dagen elke dag een les? Imo vraag je er dan een beetje om .
      maandag 17 mei 2010 @ 18:14:09 #163
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81543888
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:
    Op dit soort meters leg je je vinger een seconden of wat, geen constante meting dus en niet zo handig voor rennen
      maandag 17 mei 2010 @ 18:31:37 #164
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_81544713
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 18:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Op dit soort meters leg je je vinger een seconden of wat, geen constante meting dus en niet zo handig voor rennen
    Dat lijkt me wel onhandig inderdaad, je kunt er dus niet je hartslag continu mee monitoren op deze manier.
      maandag 17 mei 2010 @ 18:37:46 #165
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81545013
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 17:45 schreef GotC het volgende:

[..]

Absoluut, maar 3 of 4 dagen elke dag een les? Imo vraag je er dan een beetje om .
    Ik vind dit toch een beetje onzin. Als je goed naar je lichaam luistert kan het prima. Goed om iemand een tip te geven of te waarschuwen (dat heb ik zelf vanmorgen ook gedaan bij een vriend van mij die elke dag is gaan rennen), maar je weet niets van Yuki en begint gelijk op deze manier.

Ik heb de eerste lessen overgeslagen, omdat ik het idee had dat ik dat wel prima aan zou kunnen. En als het lekker gaat dan sla ik ook een rustdag over, terwijl ik ook weleens een extra rustdag neem als ik merk dat m'n lichaam dat nodig heeft. Zo vasthouden aan een schema kan juist averechts werken. Misschien hebben sommige mensen wat meer of minder rustdagen nodig en dat merken ze dan vanzelf.
      maandag 17 mei 2010 @ 18:40:51 #166
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81545165

[ Bericht 100% gewijzigd door GotC op 17-05-2010 18:41:38 ]
      maandag 17 mei 2010 @ 18:44:48 #167
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81545344
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 18:40 schreef GotC het volgende:

[..]

Dan zoeken jullie het maar uit .
    Ik gaf enkel een tip+waarschuwing. Blessures zijn niet leuk, kunnen weken/maanden duren. Spierpijn is de dag na het lopen wellicht minder, maar de dag dáárna is het vaak het ergst. En dan heb je je spieren alweer laten werken, zonder ze maar wat rust te gunnen.
    Is ook zo, maar als je nu helemaal geen spierpijn hebt en het allemaal wel erg makkelijk gaat...dan kun je best 3 dagen achter elkaar lopen (1 rustdag overslaan).

Ik vond je tip en waarschuwing nogal betweterig overkomen. Alsof ze op deze manier hoe dan ook een blessure oploopt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Als iemand zegt dat ze wel goed oplet, dan neem ik dat wel aan. Ze is wijs genoeg om zich niet stuk te lopen.
    pi_81545568
    Na twee weken niet hebben kunnen lopen door ziekte zaterdag weer begonnen. Vandaag les 17, het was lekker weer om te lopen.

De voetklachten die ik had, zijn zo goed als weg. En mijn Saucony's zijn toch wel een heel goede investering geweest
    "The problem with common sense is that most people are morons."
      maandag 17 mei 2010 @ 19:36:15 #169
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81547874
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 18:40 schreef GotC het volgende:

Wat ben je stil, waar denk je aan?
    pi_81550398
    Tvp'tje! Al bijna een week niet gelopen door vakantie, maar woensdag kan het volgens mij sowieso!
    pi_81550492
    Ik heb één keer meerdere dagen achter elkaar gesport en doe dat nooit meer. . Je schiet er ook niet zoveel mee op, je lichaam wordt juist sterker tijdens de rustdagen, niet tijdens het sporten.
    pi_81552163
    Yay!! Ik heb les 19 net gelopen van Evy 0-5 km en het ging supergoed!! Nu de sauna in hehe Ik ben toch maar overgeschakeld naar Evy, omdat het zo irritant is zelf de tijd bij te houden.

Ik heb al eerder de 5-10km met goed gevolg volbracht, maar deze lessen zijn echt véel leuker, qua muziek is het veeeel beter gekozen!! Loopt echt lekker Nog 4 weekjes en ik loop met gemak 5 kilometer!! Voelt goed!

Oja, uit ervaring weet ik ook dat je in het begin beter niet te overmoedig kunt beginnen. Bouw het gewoon lekker rustig op, je hebt geen haast en je hebt niemand iets te bewijzen. Beter jaren met veel plezier lopen dan steeds een paar weken heel veel trainen en daarna weer door motivatie gebrek (omdat je steeds meer moét van jezelf) of blessures te moeten stoppen!
      maandag 17 mei 2010 @ 22:06:08 #173
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_81556835
    Bedankt voor alle goedbedoelde bezorgdheid, maar zoals eerder gezegd: ik luister naar mijn lichaam. Klaar

En ik heb nu al zin in morgenochtend!
      maandag 17 mei 2010 @ 23:07:18 #174
    136730 PiRANiA
    pi_81560447
    Doel van evy is om de 5KM te halen, ik haal dat iedere les sinds les 15 ofzo...
    pi_81560542
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 23:07 schreef PiRANiA het volgende:
    Doel van evy is om de 5KM te halen, ik haal dat iedere les sinds les 15 ofzo...
    Ook aan één stuk door? Volgens mij loop ik ook wel sneller dan wat Evy voor ogen heeft.
      maandag 17 mei 2010 @ 23:11:03 #176
    136730 PiRANiA
    pi_81560660
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 23:09 schreef Cudles het volgende:

[..]

Ook aan één stuk door? Volgens mij loop ik ook wel sneller dan wat Evy voor ogen heeft.
    Nee, dat nog niet .
    Dat wordt inderdad het doel
      Redactie Sport dinsdag 18 mei 2010 @ 08:44:02 #177
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81567284
    Ik was het hele topic kwijt.

Mijn motivatie is ver te zoeken, maar dat komt omdat ik net kampioenschappen heb gehad. Ik heb nu echt zoiets van, ik wil even rust hebben Ik denk dat ik na Pinkpop weer begin, dan zijn alle wedstrijd ook voorbij
    ❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
      dinsdag 18 mei 2010 @ 10:00:43 #178
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_81568988

Zo, dat was lekker!
    pi_81575597
    misschien heb ik er overheen gelezen, if so, excuses daarvoor....maarrr, heeft er iemand hier ervaring met nike+? is dat werkelijk geld waard om aan te schaffen (ik zou dan ook nog een ipod moeten aanschaffen.....)?

edit: ik zie dat er ook een versie is met een sportband....daar hoef je dan geen ipod voor aan te schaffen.

iemand ervaring met 1 van de 2?

[ Bericht 27% gewijzigd door Danseresje84 op 18-05-2010 13:10:02 ]
    pi_81575703
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 13:00 schreef Danseresje84 het volgende:
    misschien heb ik er overheen gelezen, if so, excuses daarvoor....maarrr, heeft er iemand hier ervaring met nike+? is dat werkelijk geld waard om aan te schaffen (ik zou dan ook nog een ipod moeten aanschaffen.....)?
    iPod of iPhone heb je dan ook nog nodig idd. Als je dat niet zit zitten zou je ook nog naar dat nieuwe systeem van Adidas kunnen kijken (waar ik nu even de naam van kwijt ben....). Maar wat wil je precies doen? Je runs tracken? Daar zijn ook hele mooie iPhone apps voor (bijv. Runkeeper). Ook op andere smartphone platformen kan dit trouwens. Dat Adidas systeem is volgens mij het enige wat ook (out of box en netjes) integreert met een hartslagmeter.
    pi_81576507
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 13:04 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

iPod of iPhone heb je dan ook nog nodig idd. Als je dat niet zit zitten zou je ook nog naar dat nieuwe systeem van Adidas kunnen kijken (waar ik nu even de naam van kwijt ben....). Maar wat wil je precies doen? Je runs tracken? Daar zijn ook hele mooie iPhone apps voor (bijv. Runkeeper). Ook op andere smartphone platformen kan dit trouwens. Dat Adidas systeem is volgens mij het enige wat ook (out of box en netjes) integreert met een hartslagmeter.
    uhm, de iphone apps zijn voor mij ook niet van toepassing. niet in het bezit van een iphone namelijk (of andere smartphone).

wil gewoon op een makkelijke manier al mijn gegevens bij kunnen houden. heb zitten zoeken en zie dat er ook de garmin forerunner is, gps systeem ook en kan je meteen je rondje ook zien (hoef je niet te klooien in afstandmeten.nl of zo'n soort site). maar die garmin is wel teringjantje duur!

edit: het is niet iets wat ik meteen moet hebben hoor! zit me gewoon eens te oriënteren op wat er allemaal is....

[ Bericht 5% gewijzigd door Danseresje84 op 18-05-2010 13:50:23 ]
      dinsdag 18 mei 2010 @ 14:45:32 #182
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81579318
    Danseresje, ik kreeg laatst een boekje van Polar, waarin ook systemen/ meters staan. Misschien daar ook nog even naar kijken? Maar misschien zijn zij wel veel duurder.

Zelf ben ik ook op zoek naar een handig systeem. Ben niet van plan een iPhone aan te schaffen en wil vooral graag vast kunnen stellen hoeveel km ik nu gerend heb (zonder inderdaad geklooi op afstandmeten.nl). Heb er 0 verstand van, dus als iemand hier een goede tip heeft?

En ik zit nu me al 10 minuten lang geestelijk voor te bereiden op een rondje rennen. Heb m'n kleding al aan, maar het lijkt me best warm buiten en daar heb ik een hekel aan. Eerst nog even wat drinken en dan toch maar naar buiten.
    pi_81580344
    Ik ben ook op zoek naar een handig systeem inderdaad. Ik heb niet eens internet op mijn telefoon (expres, omdat ik nu al genoeg internet), en ook geen smart of iphone... Ik zou het liefste een simpel systeem willen dat makkelijk is in de bediening , wat je kan aansluiten op de computer om je training te bekijken, en een beetje goedkoop... volgens mij bestaat dat nog niet...

Iemand hier meer verstand van?
    pi_81580468
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 15:12 schreef Dwab het volgende:
    Ik ben ook op zoek naar een handig systeem inderdaad. Ik heb niet eens internet op mijn telefoon (expres, omdat ik nu al genoeg internet), en ook geen smart of iphone... Ik zou het liefste een simpel systeem willen dat makkelijk is in de bediening , wat je kan aansluiten op de computer om je training te bekijken, en een beetje goedkoop... volgens mij bestaat dat nog niet...

Iemand hier meer verstand van?
    Loop je vaste routes?

Ik namelijk wel (stuk of 5), deze heb ik uitgestippelt op www.gmap-pedometer.com zodat ik de afstand weet.

Dit icm een account op MyAsics.nl waarbij ik het logboek bijhou, kan je allerlei statistieken opvragen.
    Trek eens aan mijn vinger?
    Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
    pi_81580542
    Dit is trouwens dat Adidas systeem: http://www.adidas.com/nl/micoach/#

Hoor er goeie verhalen over, ik geloof dat het systeem begint op 60 euro en doorloopt tot 120 euro.
    pi_81580668
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 15:15 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Loop je vaste routes?

Ik namelijk wel (stuk of 5), deze heb ik uitgestippelt op www.gmap-pedometer.com zodat ik de afstand weet.

Dit icm een account op MyAsics.nl waarbij ik het logboek bijhou, kan je allerlei statistieken opvragen.
    Ah ok, ja, ik loop wel vaak dezelfde stukjes, er zijn 3 mooie gebieden waar ik naartoe kan binnen die 5km maar ik loop niet altijd hetzelfde, de ene keer wat langer en de andere keer wat korter... Door het park enzo, verschillende paadjes. Moet ook wel een beetje spontaan blijven, vind ik..

Het lijkt me zo motiverend als je thuiskomt en even een mooi grafiekje ziet en deze ook kan vergelijken met weken daarvoor etc. Ik heb dit gevonden: http://www.adidas.com/cam(...)t/micoach-pacer.aspx ziet er wel goed uit... maarja dat doen dit soort dingen altijd, en als je het dan koopt loopt er de hele tijd een irritant wijf dezelfde dingen in je hoofd te bleren, waar je hélemaal gek van wordt... even wat reviews lezen... en de prijs is ook wel belangrijk... wel chill met een gewone 3.5 mm aansluiting
    pi_81580708
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 15:16 schreef KingOfMars het volgende:

Hoor er goeie verhalen over, ik geloof dat het systeem begint op 60 euro en doorloopt tot 120 euro.
    Dat is nog wel te doen...
    pi_81580754
    ik kan morgen weer lopen denk ik. vandaag eigenlijk te laat thuis en dan nog een afspraak.
    twijfel alleen of ik dan na een dikke week niet te hebben gelopen de laatste les met 5 minuten moet herhalen of de volgende met 6 moet pakken.
    pi_81580988
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 15:22 schreef LieLie het volgende:
    ik kan morgen weer lopen denk ik. vandaag eigenlijk te laat thuis en dan nog een afspraak.
    twijfel alleen of ik dan na een dikke week niet te hebben gelopen de laatste les met 5 minuten moet herhalen of de volgende met 6 moet pakken.
    Ik zou zelf de volgende doen. Het is niet zo erg een week niet te lopen, je lichaam heeft zich nu compleet kunnen herstellen. Vaak merk ik zelf dat het na een week rust juist beter gaat. Ook topsporters trainen op die manier. Ze trainen eerst heel hard, maar voor een belangrijke wedstrijd houden ze juist meer rust, zodat hun lichaam optimaal kan herstellen.

En ik heb die adidas shit even gechecked en t ziet er wel echt goed uit!! Kost wel 100 euro... dat is wel erg veel... maar dan heb je wel alles in 1, ook gelijk hartslagmeter etc. (en die moest ik toch ook nog kopen) Denk dat ik het voor mijn verjaardag vraag Het is ook handig dat het zo om je arm gaat, want zo'n band zit altijd super irritant onder een BH, en dan moet je weer een speciale sportbh gaan kopen waar zo'n band inkan, en dat kost ook weer 50 euro... Zucht... Dus al met al is dit veeeeel goedkoper

oeee ik lees net dat het systeem makkelijk samenwerkt met Google Docs ... nu ben ik echt om, haha

[ Bericht 7% gewijzigd door Dwab op 18-05-2010 15:33:33 ]
      dinsdag 18 mei 2010 @ 15:51:53 #190
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81581921
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 15:16 schreef KingOfMars het volgende:

Ziet er goed uit! Die gaat denk ik op m'n verlanglijstje.

Heb net een rondje gelopen, maar ik vond het echt heel zwaar. Volle zon, bouwvakkers die beginnen te roepen, stoplichten die niet op tijd op groen springen, bleh. 's Morgens lopen werkt voor mij veel beter. Heb de laatste tien minuten gewandeld. Maar, ben wel blij dat ik toch even gegaan ben.
    pi_81582666
    Vraag aan de hondenbezitters hier, wat is een tijdstip waarop je vooral NIET je hond uitlaat 's avonds? Ik wil vanavond weer gaan maar soms struikel je bij ons echt over de honden. . Niet tof. Zo rond 8 uur journaaltijd zit iedereen toch wel voor de buis? Iedereen gaat dan toch pas 's avonds laat weer Bello uitlaten?
      dinsdag 18 mei 2010 @ 16:19:33 #192
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81582952
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 16:11 schreef KingOfMars het volgende:
    Vraag aan de hondenbezitters hier, wat is een tijdstip waarop je vooral NIET je hond uitlaat 's avonds? Ik wil vanavond weer gaan maar soms struikel je bij ons echt over de honden. . Niet tof. Zo rond 8 uur journaaltijd zit iedereen toch wel voor de buis? Iedereen gaat dan toch pas 's avonds laat weer Bello uitlaten?

Diezelfde vraag heb ik gesteld over het uitlaten 's morgens. Tot nu toe kom ik altijd mensen met honden tegen. Of ik nu om 6 uur 's morgens loop of om 8 uur 's morgens. Honden die meerennen en naar je enkels happen.
    pi_81583020
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 16:19 schreef Soempie het volgende:

[..]

Diezelfde vraag heb ik gesteld over het uitlaten 's morgens. Tot nu toe kom ik altijd mensen met honden tegen. Of ik nu om 6 uur 's morgens loop of om 8 uur 's morgens. Honden die meerennen en naar je enkels happen.
    Echt ik doe m'n best om een hondvrije route te vinden maar helaas...
    pi_81585868
    Net les 2 gedaan. De 2e keer 3 minuten gingen vlotter dan de eerste, maar volgens mij kwam dat omdat ik iets langzamer liep. Of ik had me dit keer ingesteld dat het lang zou duren. Ik heb nog wel moeite om het juiste tempo te bepalen, maar dat zal wel vanzelf goed komen. Ik probeer in ieder geval te vermijden dat het op joggen gaat lijken.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 18:37:39 #195
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81588243
    @Soempie
    Sorry voor gisteren, was een beetje uit m'n doen

Net weer 5 km gelopen, na een week niks, in 33:39. Ging op zich wel ok, wel effe totaal 3 min gewandeld omdat ik me effe niet meer goed voelde. Merkte wel dat ik te weinig had gegeten/gedronken.
    Mja, wel gelopen, zat er een beetje tegenaan te hikken dus dat is wel weer goed
    Avg. pace: 6.44 min/km
    Avg. speed: 8,91 km/h
      dinsdag 18 mei 2010 @ 19:29:19 #196
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81590318
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 18:37 schreef GotC het volgende:
    @Soempie
    Sorry voor gisteren, was een beetje uit m'n doen
    Ik ook een beetje. Zand erover.
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 18:37 schreef GotC het volgende:

Mja, wel gelopen, zat er een beetje tegenaan te hikken dus dat is wel weer goed
    Ik had hetzelfde afgelopen week. Goed dat je toch gegaan bent.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 20:28:55 #197
    215495 Knutknuttsson
    Rood-Wit-Rood
    pi_81593461
    Gisteren twee keer twintig minuten gelopen en het ging heel goed! Het grappige was dat ik de eerste kilometer precies even hard liep als de laatste kilometer (zelfs de getallen achter de komma!)
    pi_81596769
    Zo, dat was les 12. Listig hoor, 8 intervallen van 2 minuten. Kun je je nog aardig in verslikken. Maar goed, niet ontevreden. Liep wel als een hork geloof ik vanavond . Maja.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 21:44:54 #199
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81598171
    Les 23 gehad, ging eik best lekker, klein dipje.....nog steeds kleine pijntjes.....die kilo's motten d'raf!

10, 12, 12 met 1 minuutje ertussen wandelen
    Net geen 6 km
    pi_81599914
    Kun je met die MiCoach ook een weergave krijgen van de route die je hebt gelopen eigenlijk? Of meet ie alleen gewoon de afstand?
    pi_81600461
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 22:10 schreef LieLie het volgende:
    Kun je met die MiCoach ook een weergave krijgen van de route die je hebt gelopen eigenlijk? Of meet ie alleen gewoon de afstand?
    volgens mij meet die de afstand aan de hand van je stappen (die je dus ook weer moet instellen)....correct me if i'm wrong.

heb vandaag verlekkerd naar de garmin forerunner staan kijken. is dus met gps, maar wel alleen borstband (alleen als je ook hartslagmeter wil en daarom dus optioneel) en horloge en niet nog eens een extra band om je arm zoals bij polar met een huge unit.
    Garmin horloge 305 is wel huge, te groot voor mij eigenlijk. 405 is wat kleiner en mooier, maar nog wel iets aan de grote kant voor mijn pols. kosten: 349 euro....slik! Ik weet wel waar ik nu voor ga sparen bovendien vertelde de meneer van de winkel mij dat ik er 5% korting op zou krijgen en dan nog een keer 10-15% korting bij volgende aankoop van kleding of schoenen daar.......omdat het zo'n grote koop is en zij de klanten bij hun willen houden ipv dat mensen het via internet gaan kopen (265 euro) en dan nergens naartoe kunnen met hun vragen en problemen en mankementen (even heel kort door de bocht...het was iets uitgebreider, maar daar kwam het een beetje op neer).

maar die garmin gebruikt dus echt gps functie om precies na te gaan waar je gelopen hebt. je kan dan op de computer ook een stukje aanklikken en dan precies zien wat daar je snelheid was en je hartslag bijv.

nou ja....tot zover mijn zoektocht van vandaag! Morgen mag ik weer lopen, les 16....hoop dat het net zulke fijne muziek is als bij les 13, anders zet ik die wel op. het is toch dezelfde les!

[ Bericht 0% gewijzigd door Danseresje84 op 19-05-2010 15:50:18 ]
    pi_81602279
    Ik heb er vanavond voor gekozen om in plaats van te lopen, te gaat mountainbiken.
    Conditioneel ging het erg goed maar ik kreeg ontzettend last van mijn oren door de 'kou'

Hier had ik ook al last van tijdens de laatste keer lopen en het is dermate storend dat ik er maar mee naar de dokter ga denk ik.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 23:39:42 #203
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_81604927
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 22:19 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

volgens mij meet die de afstand aan de hand van je stappen (die je dus ook weer moet instelen)....correct me if i'm wrong.

heb vandaag verlekkerd naar de garmin forerunner staan kijken. is dus met gps, maar wel alleen borstband (alleen als je ook hartslagmeter wil en daarom dus optioneel) en horloge en niet nog eens een extra band om je arm zoals bij polar met een huge unit.
    Garmin horloge 305 is wel huge, te groot voor mij eigenlijk. 405 is wat kleiner en mooier, maar nog wel iets aan de grote kant voor mijn pols. kosten: 349 euro....slik! Ik weet wel waar ik nu voor ga sparen bovendien vertelde de meneer van de winkel mij dat ik er 5% korting op zou krijgen en dan nog een keer 10-15% korting bij volgende aankoop van kleding of schoenen daar.......omdat het zo'n grote koop is en zij de klanten bij hun willen houden ipv dat mensen het via internet gaan kopen (265 euro) en dan nergens naartoe kunnen met hun vragen en problemen en mankementen (even heel kort door de bocht...het was iets uitgebreider, maar daar kwam het een beetje op neer).

maar die garmin gebruikt dus echt gps functie om precies na te gaan waar je gelopen hebt. je kan dan op de computer ook een stukje aanklikken en dan precies zien wat daar je snelheid was en je hartslag bijv.

nou ja....tot zover mijn zoektocht van vandaag! Morgen mag ik weer lopen, les 16....hoop dat het net zulke fijne muziek is als bij les 13, anders zet ik die wel op. het is toch dezelfde les!
    Waarom zou je meer betalen in een winkel om korting te krijgen op kleding die daar ook stukken duurder is dan online? Dan ben je m.i. 2x dief van je eigen portemonnee. Ik heb mijn Garmin 405 HRM hier gekocht en heb er nog geen moment spijt van gehad. Bediening is erg makkelijk en mocht je vragen/problemen hebben dan stel je ze toch gewoon online in topics als deze? Of is service je 40% meer betalen waard?

O ja, heb vanavond les 27 gelopen dus ben klaar met Evy1. Nu wil ik 3-5x een lekkere 30min lopen en dan ga ik over 2 weken of zo verder met iets nieuws, op naar de 10k. Ben er alleen nog niet helemaal uit of dit Evy of een ander schema gaat worden. Belangrijkste twijfel is dat ik eigenlijk ook nog een kilo of 8 wil kwijtraken en me dus afvraag of ik niet beter op hartslag kan gaan trainen. Meningen?
    pi_81606089
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 23:39 schreef Coelho het volgende:

[..]

Waarom zou je meer betalen in een winkel om korting te krijgen op kleding die daar ook stukken duurder is dan online? Dan ben je m.i. 2x dief van je eigen portemonnee. Ik heb mijn Garmin 405 HRM hier gekocht en heb er nog geen moment spijt van gehad. Bediening is erg makkelijk en mocht je vragen/problemen hebben dan stel je ze toch gewoon online in topics als deze? Of is service je 40% meer betalen waard?

O ja, heb vanavond les 27 gelopen dus ben klaar met Evy1. Nu wil ik 3-5x een lekkere 30min lopen en dan ga ik over 2 weken of zo verder met iets nieuws, op naar de 10k. Ben er alleen nog niet helemaal uit of dit Evy of een ander schema gaat worden. Belangrijkste twijfel is dat ik eigenlijk ook nog een kilo of 8 wil kwijtraken en me dus afvraag of ik niet beter op hartslag kan gaan trainen. Meningen?
    Coelho, ik heb ook nog helemaal niet besloten of ik het ding daar wel of niet zou willen kopen. ik moet er hoe dan ook voor sparen als ik hem wil aanschaffen. of dat via die site is die jij aangeeft of via de winkel waar ik vanmiddag was.....
    het is wel zo dat, hoe meer info ik er over op zoek, hoe liever ik dat ding wil hebben.......maarrr, heb er gewon het geld nu niet voor en ga dus eerst nog met de hartslagmeter die ik heb lopen en klungelen op afstandmeten.nl

Echt goed dat je klaar bent met Evy! Gefeliicteerd! Hoop dat ik dat over 12 lessen ook kan zeggen! Succes met je 30 min. lopen en je verdere stappen. Ik hou het wel in de gaten welke adviezen er gegeven worden. Gebruik het lopen namelijk ook als middel (in combinatie met gezond eten) om af te vallen! Bij mij moet er alleen nog wel wat meer af dan 8kg...... !!
    pi_81608082
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 16:11 schreef KingOfMars het volgende:
    Ik laat mijn honden normaliter niet tussen tien en kwart voor elf uit, maar dat is juist omdat het dan druk is met honden en ik dat graag vermijd. Rond acht uur is het meestal rustig is mijn ervaring inderdaad.
    "The problem with common sense is that most people are morons."
    pi_81608387
    Pff afgelopen zaterdag laatste keer gelopen, late diensten niet echt bevorderlijk morgen wel vrij maja ff druk in me huisje misschien 's avonds ff.

Als je een week of langer niet meer gelopen hebt merk je goed.
    Ik zwaai naar dieren.
      woensdag 19 mei 2010 @ 07:21:58 #207
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81610151
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 00:05 schreef Danseresje84 het volgende:

Echt goed dat je klaar bent met Evy! Gefeliicteerd! Hoop dat ik dat over 12 lessen ook kan zeggen! Succes met je 30 min. lopen en je verdere stappen. Ik hou het wel in de gaten welke adviezen er gegeven worden. Gebruik het lopen namelijk ook als middel (in combinatie met gezond eten) om af te vallen! Bij mij moet er alleen nog wel wat meer af dan 8kg...... !!
    Zelfde hier en ben dus ook heel benieuwd naar de adviezen. Ik begrijp alleen dat trainen op hartslag niet zo. Ik snap het bijhouden wel, omdat je dan vooruitgang ziet, maar is er een ideale frequentie die je aan moet houden tijdens het lopen?

Zo, ik ga toch nog even een rondje rennen nu. Ben benieuwd of het nu wel 's morgens beter gaat of dat het slechte lopen van gister meer te maken had met de week rust die ik gehouden heb.
      woensdag 19 mei 2010 @ 08:18:52 #208
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81610678
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 22:48 schreef Rekkie het volgende:
    Ik heb er vanavond voor gekozen om in plaats van te lopen, te gaat mountainbiken.
    Conditioneel ging het erg goed maar ik kreeg ontzettend last van mijn oren door de 'kou'

Hier had ik ook al last van tijdens de laatste keer lopen en het is dermate storend dat ik er maar mee naar de dokter ga denk ik.
    ik heb zondag 45 km op de pedalen gestaan (voor het eerst sinds ik loop met Evy) en het was conditioneel en qua kracht een eitje. Zelfs op het parkour in Noordwijk heb ik niet 1 keer van de pedalen gemoeten en na thuiskomst was ik wel een beetje moe meer het viel me enorm mee. 2 uur lang gereden, niks aan de hand. Dat was toch wel erg leuk als bijverschijnsel!
      woensdag 19 mei 2010 @ 08:23:44 #209
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81610749
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 08:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

ik heb zondag 45 km op de pedalen gestaan (voor het eerst sinds ik loop met Evy) en het was conditioneel en qua kracht een eitje. Zelfs op het parkour in Noordwijk heb ik niet 1 keer van de pedalen gemoeten en na thuiskomst was ik wel een beetje moe meer het viel me enorm mee. 2 uur lang gereden, niks aan de hand. Dat was toch wel erg leuk als bijverschijnsel!
    Lekker als je merkt dat je conditie echt vooruit is gegaan zo.

Ik heb net best wel goed gelopen vind ik zelf. Ben er heel blij mee en ga nu fijn 2 dagen rust houden.
      woensdag 19 mei 2010 @ 09:48:42 #210
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_81612631
    Evy houdt r eigen lessen niet helemaal goed bij Ze zei dat ik vandaag voor t eerst 3 x 3 minuten ging hardlopen, maar dat was in les 5 ook al zo

Hoe dan ook: weer een les gelopen, voel me goed!
    pi_81614118
    Om de horloge praat er maar in te houden, ik zit te denken aan de 205.

Dit omdat ik toch niets met mijn hartslag ga doen. Als je meerdere sporten doet, kan je deze dan ook gescheiden houden in de analyse?
      woensdag 19 mei 2010 @ 11:37:31 #212
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_81616944
    Les 23 zit er op (10-12-12), maar ik had me veel te warm aangekleed voor dit mooie weer
    pi_81619303
    Bij mij zit les 16 erop. Had het zwaar vandaag....weet niet waarom, maar de laatste 5 minuten waren killing. Wel 3.66km gelopen en gemiddeld 6.98km/u (is dus al weer sneller dan vorige keer). Gemiddelde hartslag is ook al iets lager, 159 tov 163/164, maar piek was wel hoog, 186........

hoop dat het vrijdag lekkerder gaat......had vandaag helemaal geen lekker gevoel.....maar ja, het helpt volgens mij ook niet als je pas om 11.30u gaat lopen met dit weer (eigenlijk). Na ja, vrijdag wordt het 's avonds.....voor mijn nachtdienst!

nieuwe zonnebril beviel wel goed. zakte tenminste niet op mijn neus op het moment dat ik toch wel ga transpireren.
    pi_81622483
    wat is iedereen goed bezig! Leuk om te lezen en het motiveert me om ook weer te gaan lopen. Vandaag les 20 van Evy 0-5. Ik heb alleen echt een suuuuuuuuperkater omdat ik gister een verjaardag had, natuurlijk weer als langste blijven hangen... Uups

Maar ik ga wel, hoe dan ook. Denk dat ik wacht tot vanavond. Dan voel ik me vast weer beter...

Update: net les 20 gelopen 4x 8min. Ging minder, werd een beetje misselijk puur door die kater, moest bijna kotsen, haha, maar toch gewoon doorgelopen. Die Evy is wel echt irritant soms. Ik was dus vet moe, zegt ze: Je bent er! (op zo'n opgewekte toon) ... 2sec. later zegt ze er 'bijna' achteraan. Grrrrr,

6.8 kilometer gelopen in 37 minuten. Huh, 11 kilometer per uur is het dan toch? Kan toch niet... Dacht echt dat ik veel langzamer liep. 9km per uur ofzo... en ik heb nu ook nog stukjes gelopen tussendoor... hmm, als dit echt waar is ben ik er wel blij mee!!

Update2: het klopt dus wel, ik ken dat natuurgebied perfect dus kan wel exact aangeven tot hoever ik heb gelopen. Whoeee ben hier zo blij mee!! Ik loop dus al gewoon 11 km per uur

[ Bericht 27% gewijzigd door Dwab op 19-05-2010 17:46:12 ]
    pi_81640289
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 13:37 schreef Dwab het volgende:

Update: net les 20 gelopen 4x 8min. Ging minder, werd een beetje misselijk puur door die kater, moest bijna kotsen, haha, maar toch gewoon doorgelopen. Die Evy is wel echt irritant soms. Ik was dus vet moe, zegt ze: Je bent er! (op zo'n opgewekte toon) ... 2sec. later zegt ze er 'bijna' achteraan. Grrrrr,

Dat vond ik echt een kut-opmerking toen! Stomme Evy.

Ik ben ZO blij dat het vandaag weer wat beter ging dan de afgelopen keren. 30 minuten gelopen, 5 km. Gemiddeld uiteindelijk rond de 9.5 gelopen, dat is stukke sneller dan normaal. We liepen 10 minuutjes en toen had ik kramp in mijn voeten en met wie ik liep had kramp in dr kuiten. Toen zijn we een tikje harder gegaan: kramp weg! Heerlijk. Volgende keer kijken of we weer nét iets sneller kunnen. Uiteindelijk heb ik 6.54 km gelopen met teruglopen naar huis en daarvan nog 5 minuutjes op 11 km/h gelopen (wat toch te snel is). Voelt goed en misschien heb ik zelfs nog een kleurtje gekregen, wat een weer!
    pi_81641293
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 19:45 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Dat vond ik echt een kut-opmerking toen! Stomme Evy.

Ik ben ZO blij dat het vandaag weer wat beter ging dan de afgelopen keren. 30 minuten gelopen, 5 km. Gemiddeld uiteindelijk rond de 9.5 gelopen, dat is stukke sneller dan normaal. We liepen 10 minuutjes en toen had ik kramp in mijn voeten en met wie ik liep had kramp in dr kuiten. Toen zijn we een tikje harder gegaan: kramp weg! Heerlijk. Volgende keer kijken of we weer nét iets sneller kunnen. Uiteindelijk heb ik 6.54 km gelopen met teruglopen naar huis en daarvan nog 5 minuutjes op 11 km/h gelopen (wat toch te snel is). Voelt goed en misschien heb ik zelfs nog een kleurtje gekregen, wat een weer!
    Haha, ik moest wel lachen eigenlijk. Ze is in deze lessen veel leuker dan in die van 5 tot 10, daar gaat ze de hele tijd looptips geven. Sommigen zijn wel leuk om te horen, maar het meeste weet ik al wel... en de muziek is echt sh*t. Ik wil dat er méééér dit soort dingen opgenomen worden, met goede techno/electro muziek!! Wie voelt zich geroepen. Mij lijkt het wel leuk om op te nemen, haha, steeds superdomme dingen tussendoor zeggen enzo, muziek selecteren

Ik heb dit nog gevonden: http://www.trainingwithth(...)ingen/trainingen.htm Denk dat ik de 5-10 kilometer daarmee ga lopen. Kost wel iets, maarja dat heb ik er dan ook wel voor over, of misschien kan ik het al wel ergens rippen

Nog een update: Het is toch niet echt goed denk ik, als je hier kijkt http://www.trainingwithth(...)gen/trainingen15.htm Bouwen ze dus in 3 weken van 5 naar 10 kilometer, dat lijkt me niet te doen... (?) Ik wilde daar toch minimaal 8 weken voor uittrekken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dwab op 19-05-2010 20:23:02 ]
    pi_81641366
    Goed bezig allemaal!

Dwab, dat is inderdaad wel heel gemeen! En 11 km/u! Dat is hard! Volgens mij loop ik net zeven ofzo

Solna, ik heb ook vaak last van mijn kuiten! Vandaag ook weer, misschien ook eens een tikje harder proberen dan.

Adelante, het was inderdaad wel warm! Door de wind dacht ik dat het nog wel fris zou zijn, maar als je eenmaal loopt is dat helemaal niet zo.

Danseresje, volgens mij gaat het bij ons wel vergelijkbaar Ik zit volgens mij ook op die snelheid, en de laatste drie van mij vandaag waren ook niet leuk, pff!

Ik heb vandaag ook weer gelopen. Ik moest 2 x 6 minuten en 2 x 3 minuten. Het begint al ergens op te lijken! Had dus wel last van mijn kuiten, maar verder ging het wel goed. Laatste 3 waren wel vrij killing. En toen was mijn mp3 speler ook leeg, dus dan hoor ik mezelf ademen en klinkt het allemaal veel erger dan het is
      Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 20:12:31 #218
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81641701
    Ik krijg wel weer zin om te lopen als ik dit allemaal weer lees.
    pi_81641747
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 20:12 schreef DeLuna het volgende:
    Ik krijg wel weer zin om te lopen als ik dit allemaal weer lees.
    Wat houdt je tegen?
      Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 20:15:12 #220
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81641843
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 20:13 schreef LieLie het volgende:

[..]

Wat houdt je tegen?
    Ik voel me zo'n sukkel. Ik heb vorige week dus helemaal niet gelopen vanwege belangrijke wedstrijden afgelopen weekend. Maar ik was bij les 8, maar ik denk dat als ik verder ga met les 9 dat ik dat niet volhou, en ik wil niet met een paar lessen eerder beginnen eigenlijk.
    pi_81641943
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 20:15 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik voel me zo'n sukkel. Ik heb vorige week dus helemaal niet gelopen vanwege belangrijke wedstrijden afgelopen weekend. Maar ik was bij les 8, maar ik denk dat als ik verder ga met les 9 dat ik dat niet volhou, en ik wil niet met een paar lessen eerder beginnen eigenlijk.
    Gewoon proberen!

Ik had ook een week niet gelopen, want we waren op vakantie geweest.
    Dus ik twijfelde of ik de nieuwe of de laatste les van mijn schema zou doen.
    Toch maar de nieuwe gedaan, want of ik nou 5 of 6 zou lopen, het zou hetzelfde voelen waarschijnlijk.
    En het ging prima
      Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 20:20:40 #222
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81642181
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 20:16 schreef LieLie het volgende:

[..]

Gewoon proberen!

Ik had ook een week niet gelopen, want we waren op vakantie geweest.
    Dus ik twijfelde of ik de nieuwe of de laatste les van mijn schema zou doen.
    Toch maar de nieuwe gedaan, want of ik nou 5 of 6 zou lopen, het zou hetzelfde voelen waarschijnlijk.
    En het ging prima
    Hmmm, oke. Ik wil het liefst precies uitkomen, dus op maandag steeds met een nieuwe week, zodat ik in het weekend rust heb. Ik zal vrijdag dan beginnen met les 9, dan kan ik maandag met week 4 beginnen.
    pi_81642524
    Is hardlopen eigenlijk jullie enige sport of combineren jullie ook meerdere dingen tegelijk?
    pi_81642555
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 20:26 schreef SolnaStockholm het volgende:
    Is hardlopen eigenlijk jullie enige sport of combineren jullie ook meerdere dingen tegelijk?
    Bij mij is het de enige sport
      Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 20:27:17 #225
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81642564
    quote:
    Ik zwem nog 6x in de week
    pi_81642627
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 20:27 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Wauw das best veel!
    pi_81642979
    quote:
    Nu even het enige. Ik wil dit even serieus opbouwen en mezelf niet overbelasten. Dus die rustdagen zijn ook echt rustdagen. Ik ren wel de hele stad door de hele dag en doe alles met de fiets, dus ik heb wel een zeer actief leven, dat helpt ook wel merk ik.

jij?
      woensdag 19 mei 2010 @ 20:41:40 #228
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_81643481
    quote:
    Ik geef ook spinningles 2x per week.
    pi_81644159
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 20:33 schreef Dwab het volgende:

[..]

Nu even het enige. Ik wil dit even serieus opbouwen en mezelf niet overbelasten. Dus die rustdagen zijn ook echt rustdagen. Ik ren wel de hele stad door de hele dag en doe alles met de fiets, dus ik heb wel een zeer actief leven, dat helpt ook wel merk ik.

jij?
    Ik volleybal ook 2x per week (normaal 3x, maarja geen wedstrijden meer) en doe nog 1x per week fitness. Wil graag 3x lopen ipv 2x, maar heb nu (ook door studie) echt nog geen tijd.
    pi_81645000
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 20:52 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Ik volleybal ook 2x per week (normaal 3x, maarja geen wedstrijden meer) en doe nog 1x per week fitness. Wil graag 3x lopen ipv 2x, maar heb nu (ook door studie) echt nog geen tijd.
    Wow wat sporten jullie allemaal veel! Ik sport eigenlijk altijd maximaal 4 keer per week, anders voelt het gewoon niet goed en merk ik dat ik meer kleine pijn shit krijg enzo. In de winter altijd naar de sportschool, spinnen, yoga, maar meestal gewoon voor mezelf cardio (crosstrainen, hardlopen en fietsen)
      Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 21:14:04 #231
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81645507
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 21:05 schreef Dwab het volgende:

[..]

Wow wat sporten jullie allemaal veel! Ik sport eigenlijk altijd maximaal 4 keer per week, anders voelt het gewoon niet goed en merk ik dat ik meer kleine pijn shit krijg enzo. In de winter altijd naar de sportschool, spinnen, yoga, maar meestal gewoon voor mezelf cardio (crosstrainen, hardlopen en fietsen)
    Ja maar ik ben dan ook echt gek op sport
      woensdag 19 mei 2010 @ 21:40:14 #232
    194695 franklop
    Fran knock
    pi_81647199
    gisteren weer eens gelopen, ietwat ziekjes en met een verrekte bilspier ( ) toch 5,5 kilometer in 29 minuten
    Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
    FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
      woensdag 19 mei 2010 @ 21:52:06 #233
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81648047
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 20:27 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nice.

Mijn sporten verder: zwemmen en volleybal, maar dat staat nu allemaal op een heel laag pitje.
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:13:43 #234
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_81649501
    Ik doe nu alleen aan hardlopen. Ben van nature niet zo'n sporter. We hebben vanavond ook les 16 van Evy gelopen. Het begon al slecht, we waren de huissleutels vergeten . Gelukkig waren de buren thuis en konden we via het balkon. Nouja, daarna dus echt van start. Pff, het was echt hardloper-mania!! We kwamen de ene na de andere groep hardlopers tegen, best irritant. En dan ook niet gezellig met z'n tweeën ofzo, nee, meteen 20 tegelijk! En dan gaan ze allemaal stilstaan om te stretchen.. lijkt mij echt helemaal niets, in een groep lopen. Niet meer op woensdagavond rond 7 uur gaan lopen dus.
    Verder ging het redelijk, ik had het wel een beetje zwaar, vooral omdat ik sinds 1 uur 's middags niet meer gegeten had. Maar toch nog 4,8 km in 30 minuten gelopen, met wandelen erbij. Ben eigenlijk best trots .
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:21:36 #235
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81650037
    Lemonlime, jij loopt met je vriend? M'n vriend wilde wel graag meedoen, maar dat hebben we eerder gedaan en is te frustrerend voor mij. Dan rent hij een stukje voor me uit, blijft op de plaats dribbelen en rent weer verder, etc. Nog net niet dat hij rondjes om mij heen gaat rennen. Al denk ik nu dat hij me niet meer zo makkelijk bij zal houden.

Hier kwamen vanavond ook veel renners voorbij. Viel me opeens op, terwijl ik er nooit op let als ik op de bank hang.
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:30:09 #236
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_81650645
    Ja, klopt. En hij moet soms verplicht achter me lopen omdat ik er anders niet tegen kan .
    Rondjes om me heen doet ie nog net niet, maar wel achterstevoren voor me lopen.. ook best irritant. Maar het gaat goed met z'n tweeën. We lopen wel meestal mijn tempo, maar hij heeft het soms ook wel een beetje zwaar hoor. Ik ben beter in de motivatie vóór het rennen (zorgen dat we gaan) en hij is beter tijdens, een goede verdeling dus.
    En het is gewoon best leuk om samen naar iets toe te werken en iets te bereiken .
    pi_81650673
    ik dans nog naast het hardlopen. Klassiek ballet om precies te zijn. doe dit ip 1x per week, maar soms ook 2 of 3x per week....maar net wat haalbaar is. Vanavond eigenlijk beetje 'stout' geweest. Van de fysio mocht ik nooit op 1 dag rennen en dansen. Er moest zelfs altijd minimaal 1 rustdag tussen beide activiteiten zitten. Nu doe ik dat sowieso op het moment niet en gaat het eigenlijk heel goed met mijn benen, maarrrrr, ben dus vanochtend wezen hardlopen en vanavond wel wezen balletten. Voelde het hardlopen nog wel in mijn lijf zitten en onderbenen waren iets geïrriteerd, maar kwam pas laat in de les......en niet zoals vorig jaar meteen al kramp in mijn voeten en dan de rest van de les pijn lijden! Ook gaan dingen wel steeds wat makkelijker, das ook wel fijn !
    pi_81650754
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 22:21 schreef Soempie het volgende:
    Lemonlime, jij loopt met je vriend? M'n vriend wilde wel graag meedoen, maar dat hebben we eerder gedaan en is te frustrerend voor mij. Dan rent hij een stukje voor me uit, blijft op de plaats dribbelen en rent weer verder, etc. Nog net niet dat hij rondjes om mij heen gaat rennen. Al denk ik nu dat hij me niet meer zo makkelijk bij zal houden.

Hier kwamen vanavond ook veel renners voorbij. Viel me opeens op, terwijl ik er nooit op let als ik op de bank hang.
    Hehe ik zie het al voor me, die rondjes eromheen Ik zou ook wel met mijn vriend willen rennen, maar die doet niet aan sport, helaas! Misschien moet ik hem toch eens gaan pushen.
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:34:58 #239
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81650999
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 22:30 schreef lemonlime het volgende:

Rondjes om me heen doet ie nog net niet, maar wel achterstevoren voor me lopen..
    Herkenbaar.

Wel goed dat jullie elkaar kunnen motiveren. Bij ons werkt het andersom. Als we besluiten samen te sporten is het binnen de kortste keren zo dat de een geen zin heeft en de ander daar onmiddelijk in mee gaat. Terwijl we wel apart van elkaar sporten en dat wel volhouden.
      Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 22:36:22 #240
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81651095
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 22:30 schreef Danseresje84 het volgende:
    ik dans nog naast het hardlopen. Klassiek ballet om precies te zijn. doe dit ip 1x per week, maar soms ook 2 of 3x per week....maar net wat haalbaar is. Vanavond eigenlijk beetje 'stout' geweest. Van de fysio mocht ik nooit op 1 dag rennen en dansen. Er moest zelfs altijd minimaal 1 rustdag tussen beide activiteiten zitten. Nu doe ik dat sowieso op het moment niet en gaat het eigenlijk heel goed met mijn benen, maarrrrr, ben dus vanochtend wezen hardlopen en vanavond wel wezen balletten. Voelde het hardlopen nog wel in mijn lijf zitten en onderbenen waren iets geïrriteerd, maar kwam pas laat in de les......en niet zoals vorig jaar meteen al kramp in mijn voeten en dan de rest van de les pijn lijden! Ook gaan dingen wel steeds wat makkelijker, das ook wel fijn !
    Als je maar wel voorzichtig blijft doen hoor!
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:43:14 #241
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81651572
    quote:
    Het is m'n enige sport Maar verder ben ik leerling verpleegkundige, dus op m'n werk loop ik ook constant Kan het dus niet hebben als ik een blessure zou hebben
    pi_81652238
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 22:34 schreef Soempie het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Wel goed dat jullie elkaar kunnen motiveren. Bij ons werkt het andersom. Als we besluiten samen te sporten is het binnen de kortste keren zo dat de een geen zin heeft en de ander daar onmiddelijk in mee gaat. Terwijl we wel apart van elkaar sporten en dat wel volhouden.
    Haha ik denk dat t bij ons ook zo zou gaan, of dat we ineens ergens in de bosjes liggen ofzo Mijn vriend schept altijd op dat hij héél hard kan sprinten, dus ik denk dat hij dan elke keer weg sprint en dan weer terug ofzo ... Nee, ik krijg gelukkig in mijn nieuwe stad een loop maatje, maar ik wil pas met haar samen lopen als ik een betere conditie heb. (Grr, waarom word ik altijd gelijk zo competitief?)
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:55:51 #243
    136730 PiRANiA
    pi_81652554
    quote:
    Ook volleybal er bij, dat was eigenlijk deels de motivatie om te beginnen .

Steeds té uitgeput na het volleyballen, mijn conditie was te ver achteruit gegaan na 1.5jaar niet sporten
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:58:03 #244
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81652712
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 22:51 schreef Dwab het volgende:

[..]

Haha ik denk dat t bij ons ook zo zou gaan, of dat we ineens ergens in de bosjes liggen ofzo Mijn vriend schept altijd op dat hij héél hard kan sprinten, dus ik denk dat hij dan elke keer weg sprint en dan weer terug ofzo ... Nee, ik krijg gelukkig in mijn nieuwe stad een loop maatje, maar ik wil pas met haar samen lopen als ik een betere conditie heb. (Grr, waarom word ik altijd gelijk zo competitief?)

Mannen!
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:59:59 #245
    136730 PiRANiA
    pi_81652839
    Net 5.5KM in les evy16.
    Voelde aan als een zeer rustig stukje lopen, maar dit was vroeger dus nooit gelukt
    pi_81652902
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 22:36 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Als je maar wel voorzichtig blijft doen hoor!
    zeker weten wel! De tot nu toe opgebouwde conditie en resultaten op de weegschaal en in mijn kleding zijn me veel waard! Bovendien vind ik het lopen ook erg leuk en steeds leuker worden. Alhoewel ik bang ben dat ik straks na les 27 van Evy in een gat ga vallen zonder Evy.....nog even kijken hoe dat gaat!
    Maarre, vandaag was een eenmalige actie, maar het kwam anders niet lekker uit. Had maandag gelopen en morgen ga ik ook balletten. Had geen zin in 3 rustdagen met lopen....dus ja, toen maar dit samen gaan doen (was overigens ook nog lang niet duidelijk of ik vandaag wel of niet naar les zou gaan. is een vrije inlooples nameiljk en geen verplichting van elke week moeten komen!).
      Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 23:07:50 #247
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81653426
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:00 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

zeker weten wel! De tot nu toe opgebouwde conditie en resultaten op de weegschaal en in mijn kleding zijn me veel waard! Bovendien vind ik het lopen ook erg leuk en steeds leuker worden. Alhoewel ik bang ben dat ik straks na les 27 van Evy in een gat ga vallen zonder Evy.....nog even kijken hoe dat gaat!
    Maarre, vandaag was een eenmalige actie, maar het kwam anders niet lekker uit. Had maandag gelopen en morgen ga ik ook balletten. Had geen zin in 3 rustdagen met lopen....dus ja, toen maar dit samen gaan doen (was overigens ook nog lang niet duidelijk of ik vandaag wel of niet naar les zou gaan. is een vrije inlooples nameiljk en geen verplichting van elke week moeten komen!).
    Maar daarna is er nog een serie toch? Dan kun je die gaan doen!
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:13:54 #248
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81653861
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 13:37 schreef Dwab het volgende:
    wat is iedereen goed bezig! Leuk om te lezen en het motiveert me om ook weer te gaan lopen. Vandaag les 20 van Evy 0-5. Ik heb alleen echt een suuuuuuuuperkater omdat ik gister een verjaardag had, natuurlijk weer als langste blijven hangen... Uups

Maar ik ga wel, hoe dan ook. Denk dat ik wacht tot vanavond. Dan voel ik me vast weer beter...

6.8 kilometer gelopen in 37 minuten. Huh, 11 kilometer per uur is het dan toch? Kan toch niet... Dacht echt dat ik veel langzamer liep. 9km per uur ofzo... en ik heb nu ook nog stukjes gelopen tussendoor... hmm, als dit echt waar is ben ik er wel blij mee!!

Update2: het klopt dus wel, ik ken dat natuurgebied perfect dus kan wel exact aangeven tot hoever ik heb gelopen. Whoeee ben hier zo blij mee!! Ik loop dus al gewoon 11 km per uur
    Das gewoon te snel, tikje terug en je loopt zonder misselijk te worden
    pi_81654138
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:13 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Das gewoon te snel, tikje terug en je loopt zonder misselijk te worden
    Te snel? Nee, ik liep gewoon in een lekkere cadans... Niet zo erg toch? En ik was de hele dag al half misselijk door die kater en dit verergerde dus behoorlijk door het lopen, maar denk niet dat het te maken had met mijn snelheid. Het voelde heel ontspannen aan.
    pi_81654694
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:07 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Maar daarna is er nog een serie toch? Dan kun je die gaan doen!
    ja, klopt. maar denk dat ik eerst een paar keer gewoon 30 minuten (of iets langer) wil gaan lopen alvorens door te gaan.
    Bovendien....hoor heel veel 'slechte' verhalen over de muziekkeuze bij Evy2. Misschien moet ik er gewoon eens een gaan afluisteren, heb ze toch al op mijn computer staan. we gaan het wel zien. in ieder geval nog iets langer dan 3 weekjes met evy!
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:37:56 #251
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81655526
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:25 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

ja, klopt. maar denk dat ik eerst een paar keer gewoon 30 minuten (of iets langer) wil gaan lopen alvorens door te gaan.
    Bovendien....hoor heel veel 'slechte' verhalen over de muziekkeuze bij Evy2. Misschien moet ik er gewoon eens een gaan afluisteren, heb ze toch al op mijn computer staan. we gaan het wel zien. in ieder geval nog iets langer dan 3 weekjes met evy!
    Doe ik ook Eerst effe een paar weken ontspannen 5 km kunnen lopen, dan eens kijken naar Evy 2 . Is de muziek nog slechter daar?
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:39:24 #252
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_81655612
    Nog slechtere muziek??? Hoeveel albums heeft Bob "world hold on" Sinclar gemaakt dan??
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:40:09 #253
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81655658
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:39 schreef Adelante het volgende:
    Nog slechtere muziek??? Hoeveel albums heeft Bob "world hold on" Sinclar gemaakt dan??
    Ik moest hardop lachen toen in les 27 wéér dat nummer kwam
      Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 23:40:10 #254
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81655662
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:39 schreef Adelante het volgende:
    Ik heb 8 lessen gehad, en ik heb volgensmij al 3 keer hetzelfde nummer gehoord.
    pi_81655820
    Ja ik vond het wel echt slecht... misschien kom je er wel doorheen als je alle lessen 1 keer doet, maar ik heb toen ook lessen dubbel gelopen, omdat er dingen tussen kwamen. Dan wordt je op een bepaald moment wel echt gek. De muziek wordt sowieso heel veel herhaald en het is afschuwelijk. Ik merkte echt dat als er dan wel een keer een goed nummer kwam dat ik gelijk helemaal opleefde. Maar bij een slecht nummer kon ik me echt dood ergeren, want je kunt niet skippen, je wilt zo'n training toch gewoon serieus uitlopen....

Ik denk dat ik nu maar vast zelf goede muziek ga downloaden zodat ik er klaar voor ben wanneer ik over 2 weken klaar ben met Evy. Alle tips zijn meer dan welkom!
    pi_81655958
    Haha ja dat nummer inderdaad!! Vreselijk en het duurt dan ook zo lang allemaal, ik deed soms mijn snoer uit mn mp3 zodat tie wel doorliep, maar dat ik het niet meer hoefde aan te horen
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:46:20 #257
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81656067
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:42 schreef Dwab het volgende:
    Ja ik vond het wel echt slecht... misschien kom je er wel doorheen als je alle lessen 1 keer doet, maar ik heb toen ook lessen dubbel gelopen, omdat er dingen tussen kwamen. Dan wordt je op een bepaald moment wel echt gek. De muziek wordt sowieso heel veel herhaald en het is afschuwelijk. Ik merkte echt dat als er dan wel een keer een goed nummer kwam dat ik gelijk helemaal opleefde. Maar bij een slecht nummer kon ik me echt dood ergeren, want je kunt niet skippen, je wilt zo'n training toch gewoon serieus uitlopen....

Ik denk dat ik nu maar vast zelf goede muziek ga downloaden zodat ik er klaar voor ben wanneer ik over 2 weken klaar ben met Evy. Alle tips zijn meer dan welkom!
    Ik heb geen lessen dubbel gedaan, thank god Moet er niet aan denken om sommige lessen qua muziek nog een keer te moeten doen Eigenlijk zou Evy samen met bv.. Radio 538 of iets in die richting samen moeten werken!

Heb nu ook een paar keer op m'n eigen muziek gelopen, en vind dat toch wel lastig omschakelen voor de 1 of andere reden. Ben sneller geneigd om even te gaan wandelen enzo.
      Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 23:46:54 #258
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81656107
    Ja het is goed voor je, het programma, maar de muziek is een beetje jammer.
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:48:10 #259
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81656186
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:46 schreef DeLuna het volgende:
    Ja het is goed voor je, het programma, maar de muziek is een beetje jammer.
    Dus de conclusie die ik hieruit trek is:

Hetzelfde schema in elkaar zetten, maar dan met goede muziek. Am I right?
    Ik ben van pindavlees
      Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 23:49:12 #260
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81656252
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:48 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Inderdaad.
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:50:09 #261
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81656318
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:49 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Inderdaad.
    In theorie klinkt dat heel makkelijk .... Al wat we nodig hebben, is goede muziek en de aanmoedigingen van Evy.
    Gooi het in de muziekmixer, en we hebben een hit
    Ik ben van pindavlees
    pi_81656329
    Het lijkt me wel echt leuk om zelf zo'n serie in te spreken als een soort halve parodie op Evy haha, maar dan wel met goede muziek. Misschien word ik dan net zo beroemd Ik vind het wel een grappig verschijnsel, zij spreekt 1 keer die dingen in voor een televisie programma en dan blijven ze jaren over het net te downloaden en heeft iedereen het over je

Of met een paar vrienden doen, en dan vet overdreven gaan aanmoedigen en alles Of net de verkeerde dingen zeggen. En de hele tijd domme grappen maken. Lijkt me geniaal
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:50:30 #263
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81656344
    Idd. Dus, wie wil het inspreken?
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:50:58 #264
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81656380
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:50 schreef GotC het volgende:
    Idd. Dus, wie wil het inspreken?
    Gewoon de ingesproken stukjes van Evy gebruiken
    Ik ben van pindavlees
      Redactie Sport woensdag 19 mei 2010 @ 23:51:57 #265
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81656446
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:50 schreef Flappekz het volgende:

[..]

In theorie klinkt dat heel makkelijk .... Al wat we nodig hebben, is goede muziek en de aanmoedigingen van Evy.
    Gooi het in de muziekmixer, en we hebben een hit
    Ja maar iedereen heeft een andere muzieksmaak. Dus dan krijg je wel heel veel varianten daar op.
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:52:48 #266
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81656495
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:51 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja maar iedereen heeft een andere muzieksmaak. Dus dan krijg je wel heel veel varianten daar op.
    Dan zouden we een Evy-template moeten maken, waarbij je zelf je muziek tussen de aanmoedigingen in kunt voegen
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:54:49 #267
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81656629
    Hallo, en welkom bij Fok! Start met rennen. Vandaag gaan we aan de slag met les EINZZ!!@@#!@!. Dus kom met je luie reet achter de pc vandaan, en doe wat, gij lui varken!
    Ik ben van pindavlees
    pi_81656698
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:52 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Dan zouden we een Evy-template moeten maken, waarbij je zelf je muziek tussen de aanmoedigingen in kunt voegen
    Jaaaaaa

^Ja of de hele tijd uitschelden voor vet dik varken en meer van dat soort dingen. Of zeggen dat het veel te langzaam gaat. Of dat je het toch niet gaat halen. (shit ben een beetje inspiratieloos op t moment, maar er zijn vast wat harde uitspraken te verzamelen)
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:56:14 #269
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81656725
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:54 schreef Flappekz het volgende:
    Hallo, en welkom bij Fok! Start met rennen. Vandaag gaan we aan de slag met les EINZZ!!@@#!@!. Dus kom met je luie reet achter de pc vandaan, en doe wat, gij lui varken!
    En aan het einde: Kutles, slotje!
      donderdag 20 mei 2010 @ 00:05:41 #270
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_81657219
    Ach, het is niet allemaal slecht hoor die muziek: vandaag had ik nog Belle Perez
      donderdag 20 mei 2010 @ 00:06:22 #271
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81657259
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 00:05 schreef Adelante het volgende:
    Ach, het is niet allemaal slecht hoor die muziek: vandaag had ik nog Belle Perez
    Die is beter om naar te kijken dan om naar te luisteren
    Ik ben van pindavlees
      donderdag 20 mei 2010 @ 07:22:35 #272
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81660777
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:52 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Dat zou wel ideaal zijn.
      Redactie Sport donderdag 20 mei 2010 @ 08:06:09 #273
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_81661132
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:54 schreef Flappekz het volgende:
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:56 schreef GotC het volgende:

[..]

donderdag 20 mei 2010 @ 08:21:11 #274
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81661281
    Maarja, nu volgt er een probleem waar ik wel vaker last van heb:

Ik heb de ideeen altijd wel, maar ik kan het niet uitvoeren
    Ik ben van pindavlees
      donderdag 20 mei 2010 @ 08:38:56 #275
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_81661525
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:56 schreef GotC het volgende:

[..]

Tot nu toe vind ik de muziek wel meevallen. Maarja, ik heb dan ook nog maar 6 lessen gehad Heb overigens wel al 2 of 3 keer t gevoel gehad dat er iets bekends voorbijkwam ("dit heb ik al eens gehoord, toch..?" ), zoals bijvoorbeeld Bob Sinclar. Vind dat dan wel weer een leuk nummer dus maakte me niet zoveel uit.
    En in de sportschool had ik t vroeger ook, heel vaak dezelfde muziek aan. Op een gegeven moment geprobeerd het te blocken mbv m'n iPod, maar dan moest ik m'n oren opblazen Wat dat betreft bevalt evy me toch beter...

Overigens... Is er ergens een playlist van Evy? Want sommige nummers vind ik echt wel heel lekker lopen. Kan ik m'n hardloop-muziekcollectie wat uitbreiden.
      donderdag 20 mei 2010 @ 08:49:04 #276
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81661682
      donderdag 20 mei 2010 @ 09:00:29 #277
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_81661894
    quote:
    Dankjewel misschien had ik zelf eerst even moeten zoeken

Zie nu trouwens dat ik nog maar 1 herhaald nummer heb gehoord, en dat was niet eens Bob Sinclar Misschien zat ie in de les die ik 2x gelopen heb.. Heb t gevoel m vaker gehoord te hebben iig
      donderdag 20 mei 2010 @ 09:09:28 #278
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81662104
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 08:21 schreef Flappekz het volgende:
    Maarja, nu volgt er een probleem waar ik wel vaker last van heb:

Ik heb de ideeen altijd wel, maar ik kan het niet uitvoeren
    Ik had een programma waarin ik heel makkelijk dingen op kon nemen en muziek kon knippen en plakken, maar ik kan het niet meer vinden. Staat niet meer op m'n computer. Was echt knippen en plakken van muziek voor dummies.

Even vragen straks aan een vriend van me.
    pi_81662326
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:48 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Dat kan met de app (voor iPhone, er is ook een Android-versie) van Runkeeper. Je kan het schema programmeren en lekker je eigen running playlist eronder zetten! Je krijgt dan over de muziek heen audiocues van een computerstemmetje.
      donderdag 20 mei 2010 @ 09:34:34 #280
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81662668
    In les 27 word je wel verwend trouwens

Tiesto (Traffic) - Sweet Coffee (Don't need you) - Shapeshifters (Incredible) - Saybia (The Day after) - Freemasons (Watchin') - Bob Sinclar (Love Generation) - Bob Sinclar (World hold on) - Junior Jack (Stupid disco) - Eskobar (Someone new)

2x Bob Sinclar...achter elkaar!
    pi_81662696
    Ik word een beetje appelig van al die herhalingen van die nummers.
      donderdag 20 mei 2010 @ 09:39:26 #282
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81662790
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 09:20 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat kan met de app (voor iPhone, er is ook een Android-versie) van Runkeeper. Je kan het schema programmeren en lekker je eigen running playlist eronder zetten! Je krijgt dan over de muziek heen audiocues van een computerstemmetje.
    Goeie tip, zeker voor de iPhone

Maar bij de Android versie is nog niet alles goed..crasht veel, neemt maar de helft van je hardlooproute op.. En het is pas de gratis versie waar je niks meer hebt dan het opnemen van waar je loopt, hoe hard etc .
      donderdag 20 mei 2010 @ 10:02:06 #283
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_81663411
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 09:20 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat kan vast niet met de gratis versie..?
      donderdag 20 mei 2010 @ 10:02:42 #284
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81663427
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 10:02 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dat kan vast niet met de gratis versie..?
    Klopt...het is dus wachten op de Runkeeper Pro voor Android
    Ik ben van pindavlees
    pi_81663452
    Runkeeper is één van de meest geweldige iPhone apps die ik ooit heb gekocht. Echt, voor die 8 euro (geloof ik) biedt het functionaliteit waar je anders 100-en euro's aan kwijt bent (of die verder helemaal niet te koop is). Ik mis alleen nog integratie met een hartslagmeter maar verder een briljante app.
      donderdag 20 mei 2010 @ 10:18:00 #286
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81663872
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 23:17 schreef Dwab het volgende:

[..]

Te snel? Nee, ik liep gewoon in een lekkere cadans... Niet zo erg toch? En ik was de hele dag al half misselijk door die kater en dit verergerde dus behoorlijk door het lopen, maar denk niet dat het te maken had met mijn snelheid. Het voelde heel ontspannen aan.
    lekker ontspannen lopen je kots terug te slikken.........jij liever dan ik!
    pi_81663970
    Snelle tijden allemaal zeg, ik klokte laatst 8 km/u. Ben ik eigenlijk nog wel aan het hardlopen, of is het eigenlijk joggen?

Maar goed, ik streef eerst naar volhouden zonder tussendoor wandelen. Na afronding van Evy ga ik trainen op tijdsduur (dus gewoon langer lopen dan 30 mins) en daarna pas komt trainen op snelheid!
    pi_81664019
    Ik loop op mijn (nog relatief korte) intervallen regelmatig 10, 11 of 12 km/u. En dan heb ik dus echt het idee dat ik heel sloom loop .
      donderdag 20 mei 2010 @ 10:27:49 #289
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81664165
    11, 12, is al best snel, maar als je niet te zwaar bent denk ik vrij makkelijk haalbaar.......dat laatste weet ik niet maar ik loop 9,5, soms 9, soms 10 en weeg 95 kilo, denk dat ik een anderhalver km/h er makkelijk bij loop als ik 12 kilo lichter ben (mn uiteindelijke doel)
    pi_81664188
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 10:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:
    11, 12, is al best snel, maar als je niet te zwaar bent denk ik vrij makkelijk haalbaar.......dat laatste weet ik niet maar ik loop 9,5, soms 9, soms 10 en weeg 95 kilo, denk dat ik een anderhalver km/h er makkelijk bij loop als ik 12 kilo lichter ben (mn uiteindelijke doel)
    Ik weeg zo rond de 86 kilo en ben nog iets te zwaar voor m'n lengte (ergens rond de 1.72 ofzo).
      donderdag 20 mei 2010 @ 10:29:10 #291
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81664214
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 10:21 schreef cinnamongirl het volgende:
    Snelle tijden allemaal zeg, ik klokte laatst 8 km/u. Ben ik eigenlijk nog wel aan het hardlopen, of is het eigenlijk joggen?

Maar goed, ik streef eerst naar volhouden zonder tussendoor wandelen. Na afronding van Evy ga ik trainen op tijdsduur (dus gewoon langer lopen dan 30 mins) en daarna pas komt trainen op snelheid!
    Ik loop gemiddeld rond de 9 km/u, en dat is dan 5 km achter elkaar . Geloof me, ik ben ook van het 'zolang ik het maar volhoud vind ik elk tempo prima'
    pi_81664261
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 10:29 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik loop gemiddeld rond de 9 km/u, en dat is dan 5 km achter elkaar . Geloof me, ik ben ook van het 'zolang ik het maar volhoud vind ik elk tempo prima'
    Ik probeer ook helemaal niet enorm hard te lopen hoor, wat ik zei, voor m'n gevoel is het een sukkeldrafje en dan kom ik thuis en zie ik toch regelmatig boven de 10km/u en hoger staan...
    pi_81664393
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 10:21 schreef cinnamongirl het volgende:

Mwa ik loop 10.6km/u gemiddeld, als je eenmaal langer dan een half uur kan lopen, kan je gaat trainen op je snelheid met interval trainingen.

Ik wil mijn snelheid de komende maanden naar 12 krijgen.
      donderdag 20 mei 2010 @ 11:59:37 #294
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_81667521
    Ik had voorheen een MP3speler in een koptelefoon geintegreerd, geen draadjes, ideaal! Helaas is dat ding overleden. Nu loop ik met het kleinste en lichtste spelertje dat ik kon vinden en doe deze in het ritszakje aan de achterkant van mijn loopbroek. Draad onder m'n shirt door, je kent het wel. Maar dat vind ik al irritant, het bewegen van de draad, oortjes die je halverwege moet herschikken, allemaal dingen die me uit mijn concentratie halen. Daarom:

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om met een iPhone te gaan lopen? Ik weet dat die bovenarmbanden bestaan, maar dan heb je zo'n losse draad wiebelen en een gewicht alsof je een koelkast meesjouwt Of is alles een kwestie van gewenning?
    pi_81667585
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 11:59 schreef Coelho het volgende:
    Ik had voorheen een MP3speler in een koptelefoon geintegreerd, geen draadjes, ideaal! Helaas is dat ding overleden. Nu loop ik met het kleinste en lichtste spelertje dat ik kon vinden en doe deze in het ritszakje aan de achterkant van mijn loopbroek. Draad onder m'n shirt door, je kent het wel. Maar dat vind ik al irritant, het bewegen van de draad, oortjes die je halverwege moet herschikken, allemaal dingen die me uit mijn concentratie halen. Daarom:

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om met een iPhone te gaan lopen? Ik weet dat die bovenarmbanden bestaan, maar dan heb je zo'n losse draad wiebelen en een gewicht alsof je een koelkast meesjouwt Of is alles een kwestie van gewenning?
    Dat laatste denk ik. Ik loop idd met zo'n band om m'n bovenarm, die zijn eigenlijk best comfortabel. Het draadje van m'n oordopjes gaat los onder m'n arm door en daar heb ik eigenlijk weinig last van...
      donderdag 20 mei 2010 @ 12:03:39 #296
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81667686
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 12:00 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Dat laatste denk ik. Ik loop idd met zo'n band om m'n bovenarm, die zijn eigenlijk best comfortabel. Het draadje van m'n oordopjes gaat los onder m'n arm door en daar heb ik eigenlijk weinig last van...
    Ik draag ook een band om mn bovenarm Eigenlijk geen last van. Had eerst ook dat m'n oordopjes constant uitvielen, maar heb nu van die oordopjes die ook achter je oor langs lopen, en speciaal voor sporten (dus kan tegen water/zweet etc). Geen uitvallende oordopjes meer en voel ze niet eens zitten!
      donderdag 20 mei 2010 @ 12:06:44 #297
    50430 Yuki
    Student Midwife
    pi_81667822
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 12:00 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe dat met m'n iPhone zal gaan. Had vroeger een armband voor m'n iPod nano, dat ging prima. Vond alleen de draad langs m'n arm wat irritant. Trok m ook wel eens uit m'n oren tijdens het lopen.

Loop nu met m'n nano onder m'n sportbh-bandje geklemd en ga een armband kopen voor m'n iPhone, om wat comfortabeler runkeeper te kunnen draaien. Die dan zonder snoertje om m'n arm, want dat staat me eigenlijk nog steeds tegen..
      donderdag 20 mei 2010 @ 12:15:58 #298
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_81668156
    Ik leid die draad vanuit de iPhone bovenarn band door m'n t-shirt/oksel en dan bungelt ie niet los tijdens het lopen
      donderdag 20 mei 2010 @ 12:41:59 #299
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_81669000
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 12:15 schreef Adelante het volgende:
    Ik leid die draad vanuit de iPhone bovenarn band door m'n t-shirt/oksel en dan bungelt ie niet los tijdens het lopen
    Kriebelt dat niet?

Ik prop mn draad zoveel mogelijk in het tasje, zodat er net genoeg draad over is. Dan heb ik er geen last van.
      donderdag 20 mei 2010 @ 14:10:27 #300
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_81672608
    Wil niet te technisch worden, maar zou het niet mogelijk zijn om draadloos (bluetooth oid) muziek te luisteren? Geen idee of zoiets bestaat. Een "normaal" oortje speelt geen muziek af, dat heb ik al geprobeerd.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')