Maar is wel prima te combineren met lopenquote:Op maandag 17 mei 2010 13:40 schreef GotC het volgende:
Fietsen is iets totaal anders voor je lichaam trouwens.
Dat is zekerquote:Op maandag 17 mei 2010 13:50 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar is wel prima te combineren met lopen
Ik denk dat Yuki prima weet wat ze kan en heus wel goed naar haar lichaam zal luisteren. Tuurlijk zijn rustdagen belangrijk, maar er af en toe een overslaan of een extra dag nemen hoeft geen probleem te zijn. 't Schema van Evy is natuurlijk niet heilig.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:40 schreef GotC het volgende:
Nja, dan horen we binnenkort wel over blessuresGoogle het maar, of lees de topics terug.
Fietsen is iets totaal anders voor je lichaam trouwens.
Als je korter dan een uur loopt hoef je niet echt veel aandacht aan je voeding te besteden. Niet te zwaar eten voor je training, doe dat liever er na.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef Cudles het volgende:
Zo ik heb les 1 erop zitten. Het ging goed, maar ik moest toch wat zwaarder ademen na die 3-minuten dan dat ik normaal doe. Ik heb nu een paar vraagjes.
Ik neem aan dat je een minuutje of twee moet rekken en strekken van te voren en nadien? En kan ik het beste door mijn mond ademhalen, of neus in ademen en mond uit? Hoeveel uur van te voren moet ik niet eten, of juist een banaan voordat ik weg ga? Maakt het uit als ik gelijk na het rennen aan de avondmaaltijd begin?
Ik voel me wel een klein beetje voor lul lopen met mijn grote witte schoenen en jogginsbroek xD Maar ja boeie
Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld bij les 10 verder te gaan? Rust moet je niet onderschatten!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:32 schreef Yuki het volgende:
Ik heb, wellicht onterecht, het gevoel dat het in het aller begin wel kan, die rustdag overslaan. Bij die eerste lessen loop je immers maar een minuut of 10 echt hard. Heb totaal geen spierpijn en ik begin er natuurlijk niet aan met 0,0 conditie... Conditie is niet genoeg voor 5K, maar met dagelijks gemiddeld een uur fietsen heb ik het gevoel dat er wel _iets_ kan.
Heb nu overigens 2 rustdagen, vóór les 5
En inmiddels ook account bij Runkeeper aangemaaktMorgen eens zien of dat werkt
Staat niet echt veel informatie bij, vraag me af hoe ze hartslag en afstand meten. Aan de andere kant het is maar 20 euro. Verwacht geen hoogstaande kwaliteit die je bijv wel bij Garmin en Polar krijgt. Kies voor je zelf of je de gok neemt of dat je even door spaart voor bv een Garmin 305.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:
Vanaf komende vrijdag is er bij de Aldi een horloge met hartslagmeter in de aanbieding voor 20 euro. De hartslag wordt gemeten zonder borstband. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit horloge überhaupt de moeite waard om te kopen? Ik loop nu nog zonder enige meetapparatuur en ben opzoek naar een hartslagmeter en liefst ook een afstandmeter. De advertentie zegt dat dit horloge beide kan doen.
Ik onderschat het ook niet! Ik voel alleen aan mijn lichaam dat ik nu nog niet zoveel rust nodig heb. Als de lessen zwaarder worden geeft mijn lichaam het vanzelf aan, als ik rust nodig heb. Dat zou idd wel eens vanaf les 10 kunnen zijn. Ik merk het wel. Misschien is het morgen al, misschien volgende week.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:39 schreef 1517 het volgende:
[..]
Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld bij les 10 verder te gaan? Rust moet je niet onderschatten!
Absoluut, maar 3 of 4 dagen elke dag een les? Imo vraag je er dan een beetje omquote:Op maandag 17 mei 2010 16:27 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik denk dat Yuki prima weet wat ze kan en heus wel goed naar haar lichaam zal luisteren. Tuurlijk zijn rustdagen belangrijk, maar er af en toe een overslaan of een extra dag nemen hoeft geen probleem te zijn. 't Schema van Evy is natuurlijk niet heilig.
Op dit soort meters leg je je vinger een seconden of wat, geen constante meting dus en niet zo handig voor rennenquote:Op maandag 17 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:
Vanaf komende vrijdag is er bij de Aldi een horloge met hartslagmeter in de aanbieding voor 20 euro. De hartslag wordt gemeten zonder borstband. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit horloge überhaupt de moeite waard om te kopen? Ik loop nu nog zonder enige meetapparatuur en ben opzoek naar een hartslagmeter en liefst ook een afstandmeter. De advertentie zegt dat dit horloge beide kan doen.
Dat lijkt me wel onhandig inderdaad, je kunt er dus niet je hartslag continu mee monitoren op deze manier.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Op dit soort meters leg je je vinger een seconden of wat, geen constante meting dus en niet zo handig voor rennen
Ik vind dit toch een beetje onzin. Als je goed naar je lichaam luistert kan het prima. Goed om iemand een tip te geven of te waarschuwen (dat heb ik zelf vanmorgen ook gedaan bij een vriend van mij die elke dag is gaan rennen), maar je weet niets van Yuki en begint gelijk op deze manier.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Absoluut, maar 3 of 4 dagen elke dag een les? Imo vraag je er dan een beetje om.
Is ook zo, maar als je nu helemaal geen spierpijn hebt en het allemaal wel erg makkelijk gaat...dan kun je best 3 dagen achter elkaar lopen (1 rustdag overslaan).quote:Op maandag 17 mei 2010 18:40 schreef GotC het volgende:
[..]
Dan zoeken jullie het maar uit.
Ik gaf enkel een tip+waarschuwing. Blessures zijn niet leuk, kunnen weken/maanden duren. Spierpijn is de dag na het lopen wellicht minder, maar de dag dáárna is het vaak het ergst. En dan heb je je spieren alweer laten werken, zonder ze maar wat rust te gunnen.
Ook aan één stuk door? Volgens mij loop ik ook wel sneller dan wat Evy voor ogen heeft.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:07 schreef PiRANiA het volgende:
Doel van evy is om de 5KM te halen, ik haal dat iedere les sinds les 15 ofzo...
Nee, dat nog nietquote:Op maandag 17 mei 2010 23:09 schreef Cudles het volgende:
[..]
Ook aan één stuk door? Volgens mij loop ik ook wel sneller dan wat Evy voor ogen heeft.
iPod of iPhone heb je dan ook nog nodig idd. Als je dat niet zit zitten zou je ook nog naar dat nieuwe systeem van Adidas kunnen kijken (waar ik nu even de naam van kwijt ben....). Maar wat wil je precies doen? Je runs tracken? Daar zijn ook hele mooie iPhone apps voor (bijv. Runkeeper). Ook op andere smartphone platformen kan dit trouwens. Dat Adidas systeem is volgens mij het enige wat ook (out of box en netjes) integreert met een hartslagmeter.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:00 schreef Danseresje84 het volgende:
misschien heb ik er overheen gelezen, if so, excuses daarvoor....maarrr, heeft er iemand hier ervaring met nike+? is dat werkelijk geld waard om aan te schaffen (ik zou dan ook nog een ipod moeten aanschaffen.....)?
uhm, de iphone apps zijn voor mij ook niet van toepassing. niet in het bezit van een iphone namelijk (of andere smartphone).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:04 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
iPod of iPhone heb je dan ook nog nodig idd. Als je dat niet zit zitten zou je ook nog naar dat nieuwe systeem van Adidas kunnen kijken (waar ik nu even de naam van kwijt ben....). Maar wat wil je precies doen? Je runs tracken? Daar zijn ook hele mooie iPhone apps voor (bijv. Runkeeper). Ook op andere smartphone platformen kan dit trouwens. Dat Adidas systeem is volgens mij het enige wat ook (out of box en netjes) integreert met een hartslagmeter.
Loop je vaste routes?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:12 schreef Dwab het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een handig systeem inderdaad. Ik heb niet eens internet op mijn telefoon (expres, omdat ik nu al genoeg internet), en ook geen smart of iphone... Ik zou het liefste een simpel systeem willen dat makkelijk is in de bediening , wat je kan aansluiten op de computer om je training te bekijken, en een beetje goedkoop... volgens mij bestaat dat nog niet...
Iemand hier meer verstand van?
Ah ok, ja, ik loop wel vaak dezelfde stukjes, er zijn 3 mooie gebieden waar ik naartoe kan binnen die 5km maar ik loop niet altijd hetzelfde, de ene keer wat langer en de andere keer wat korter... Door het park enzo, verschillende paadjes. Moet ook wel een beetje spontaan blijven, vind ik..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Loop je vaste routes?
Ik namelijk wel (stuk of 5), deze heb ik uitgestippelt op www.gmap-pedometer.com zodat ik de afstand weet.
Dit icm een account op MyAsics.nl waarbij ik het logboek bijhou, kan je allerlei statistieken opvragen.
Dat is nog wel te doen...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:16 schreef KingOfMars het volgende:
Dit is trouwens dat Adidas systeem: http://www.adidas.com/nl/micoach/#
Hoor er goeie verhalen over, ik geloof dat het systeem begint op 60 euro en doorloopt tot 120 euro.
Ik zou zelf de volgende doen. Het is niet zo erg een week niet te lopen, je lichaam heeft zich nu compleet kunnen herstellen. Vaak merk ik zelf dat het na een week rust juist beter gaat. Ook topsporters trainen op die manier. Ze trainen eerst heel hard, maar voor een belangrijke wedstrijd houden ze juist meer rust, zodat hun lichaam optimaal kan herstellen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:22 schreef LieLie het volgende:
ik kan morgen weer lopen denk ik. vandaag eigenlijk te laat thuis en dan nog een afspraak.
twijfel alleen of ik dan na een dikke week niet te hebben gelopen de laatste les met 5 minuten moet herhalen of de volgende met 6 moet pakken.
Ziet er goed uit! Die gaat denk ik op m'n verlanglijstje.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:16 schreef KingOfMars het volgende:
Dit is trouwens dat Adidas systeem: http://www.adidas.com/nl/micoach/#
Hoor er goeie verhalen over, ik geloof dat het systeem begint op 60 euro en doorloopt tot 120 euro.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:11 schreef KingOfMars het volgende:
Vraag aan de hondenbezitters hier, wat is een tijdstip waarop je vooral NIET je hond uitlaat 's avonds? Ik wil vanavond weer gaan maar soms struikel je bij ons echt over de honden.. Niet tof. Zo rond 8 uur journaaltijd zit iedereen toch wel voor de buis? Iedereen gaat dan toch pas 's avonds laat weer Bello uitlaten?
Echt ik doe m'n best om een hondvrije route te vinden maar helaas...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:19 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
Diezelfde vraag heb ik gesteld over het uitlaten 's morgens. Tot nu toe kom ik altijd mensen met honden tegen. Of ik nu om 6 uur 's morgens loop of om 8 uur 's morgens. Honden die meerennen en naar je enkels happen.
Ik ook een beetje. Zand erover.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:37 schreef GotC het volgende:
@Soempie
Sorry voor gisteren, was een beetje uit m'n doen
Ik had hetzelfde afgelopen week. Goed dat je toch gegaan bent.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:37 schreef GotC het volgende:
Mja, wel gelopen, zat er een beetje tegenaan te hikken dus dat is wel weer goed
volgens mij meet die de afstand aan de hand van je stappen (die je dus ook weer moet instellen)....correct me if i'm wrong.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:10 schreef LieLie het volgende:
Kun je met die MiCoach ook een weergave krijgen van de route die je hebt gelopen eigenlijk? Of meet ie alleen gewoon de afstand?
Waarom zou je meer betalen in een winkel om korting te krijgen op kleding die daar ook stukken duurder is dan online? Dan ben je m.i. 2x dief van je eigen portemonnee. Ik heb mijn Garmin 405 HRM hier gekocht en heb er nog geen moment spijt van gehad. Bediening is erg makkelijk en mocht je vragen/problemen hebben dan stel je ze toch gewoon online in topics als deze? Of is service je 40% meer betalen waard?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:19 schreef Danseresje84 het volgende:
[..]
volgens mij meet die de afstand aan de hand van je stappen (die je dus ook weer moet instelen)....correct me if i'm wrong.
heb vandaag verlekkerd naar de garmin forerunner staan kijken. is dus met gps, maar wel alleen borstband (alleen als je ook hartslagmeter wil en daarom dus optioneel) en horloge en niet nog eens een extra band om je arm zoals bij polar met een huge unit.
Garmin horloge 305 is wel huge, te groot voor mij eigenlijk. 405 is wat kleiner en mooier, maar nog wel iets aan de grote kant voor mijn pols. kosten: 349 euro....slik! Ik weet wel waar ik nu voor ga sparen bovendien vertelde de meneer van de winkel mij dat ik er 5% korting op zou krijgen en dan nog een keer 10-15% korting bij volgende aankoop van kleding of schoenen daar.......omdat het zo'n grote koop is en zij de klanten bij hun willen houden ipv dat mensen het via internet gaan kopen (265 euro) en dan nergens naartoe kunnen met hun vragen en problemen en mankementen (even heel kort door de bocht...het was iets uitgebreider, maar daar kwam het een beetje op neer).
maar die garmin gebruikt dus echt gps functie om precies na te gaan waar je gelopen hebt. je kan dan op de computer ook een stukje aanklikken en dan precies zien wat daar je snelheid was en je hartslag bijv.
nou ja....tot zover mijn zoektocht van vandaag! Morgen mag ik weer lopen, les 16....hoop dat het net zulke fijne muziek is als bij les 13, anders zet ik die wel op. het is toch dezelfde les!
Coelho, ik heb ook nog helemaal niet besloten of ik het ding daar wel of niet zou willen kopen. ik moet er hoe dan ook voor sparen als ik hem wil aanschaffen. of dat via die site is die jij aangeeft of via de winkel waar ik vanmiddag was.....quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:39 schreef Coelho het volgende:
[..]
Waarom zou je meer betalen in een winkel om korting te krijgen op kleding die daar ook stukken duurder is dan online? Dan ben je m.i. 2x dief van je eigen portemonnee. Ik heb mijn Garmin 405 HRM hier gekocht en heb er nog geen moment spijt van gehad. Bediening is erg makkelijk en mocht je vragen/problemen hebben dan stel je ze toch gewoon online in topics als deze? Of is service je 40% meer betalen waard?
O ja, heb vanavond les 27 gelopen dus ben klaar met Evy1. Nu wil ik 3-5x een lekkere 30min lopen en dan ga ik over 2 weken of zo verder met iets nieuws, op naar de 10k. Ben er alleen nog niet helemaal uit of dit Evy of een ander schema gaat worden. Belangrijkste twijfel is dat ik eigenlijk ook nog een kilo of 8 wil kwijtraken en me dus afvraag of ik niet beter op hartslag kan gaan trainen. Meningen?
Ik laat mijn honden normaliter niet tussen tien en kwart voor elf uit, maar dat is juist omdat het dan druk is met honden en ik dat graag vermijd. Rond acht uur is het meestal rustig is mijn ervaring inderdaad.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:11 schreef KingOfMars het volgende:
Vraag aan de hondenbezitters hier, wat is een tijdstip waarop je vooral NIET je hond uitlaat 's avonds? Ik wil vanavond weer gaan maar soms struikel je bij ons echt over de honden.. Niet tof. Zo rond 8 uur journaaltijd zit iedereen toch wel voor de buis? Iedereen gaat dan toch pas 's avonds laat weer Bello uitlaten?
Zelfde hier en ben dus ook heel benieuwd naar de adviezen. Ik begrijp alleen dat trainen op hartslag niet zo. Ik snap het bijhouden wel, omdat je dan vooruitgang ziet, maar is er een ideale frequentie die je aan moet houden tijdens het lopen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:05 schreef Danseresje84 het volgende:
Echt goed dat je klaar bent met Evy! Gefeliicteerd! Hoop dat ik dat over 12 lessen ook kan zeggen! Succes met je 30 min. lopen en je verdere stappen. Ik hou het wel in de gaten welke adviezen er gegeven worden. Gebruik het lopen namelijk ook als middel (in combinatie met gezond eten) om af te vallen! Bij mij moet er alleen nog wel wat meer af dan 8kg......!!
ik heb zondag 45 km op de pedalen gestaan (voor het eerst sinds ik loop met Evy) en het was conditioneel en qua kracht een eitje. Zelfs op het parkour in Noordwijk heb ik niet 1 keer van de pedalen gemoeten en na thuiskomst was ik wel een beetje moe meer het viel me enorm mee. 2 uur lang gereden, niks aan de hand. Dat was toch wel erg leuk als bijverschijnsel!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:48 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb er vanavond voor gekozen om in plaats van te lopen, te gaat mountainbiken.
Conditioneel ging het erg goed maar ik kreeg ontzettend last van mijn oren door de 'kou'
Hier had ik ook al last van tijdens de laatste keer lopen en het is dermate storend dat ik er maar mee naar de dokter ga denk ik.
Lekker als je merkt dat je conditie echt vooruit is gegaan zo.quote:Op woensdag 19 mei 2010 08:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
ik heb zondag 45 km op de pedalen gestaan (voor het eerst sinds ik loop met Evy) en het was conditioneel en qua kracht een eitje. Zelfs op het parkour in Noordwijk heb ik niet 1 keer van de pedalen gemoeten en na thuiskomst was ik wel een beetje moe meer het viel me enorm mee. 2 uur lang gereden, niks aan de hand. Dat was toch wel erg leuk als bijverschijnsel!
Dat vond ik echt een kut-opmerking toen! Stomme Evy.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:37 schreef Dwab het volgende:
Update: net les 20 gelopen 4x 8min. Ging minder, werd een beetje misselijk puur door die kater, moest bijna kotsen, haha, maar toch gewoon doorgelopen. Die Evy is wel echt irritant soms. Ik was dus vet moe, zegt ze: Je bent er! (op zo'n opgewekte toon) ... 2sec. later zegt ze er 'bijna' achteraan. Grrrrr,![]()
Haha, ik moest wel lachen eigenlijk. Ze is in deze lessen veel leuker dan in die van 5 tot 10, daar gaat ze de hele tijd looptips geven. Sommigen zijn wel leuk om te horen, maar het meeste weet ik al wel... en de muziek is echt sh*t. Ik wil dat er méééér dit soort dingen opgenomen worden, met goede techno/electro muziek!! Wie voelt zich geroepen. Mij lijkt het wel leuk om op te nemen, haha, steeds superdomme dingen tussendoor zeggen enzo, muziek selecterenquote:Op woensdag 19 mei 2010 19:45 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Dat vond ik echt een kut-opmerking toen! Stomme Evy.
Ik ben ZO blij dat het vandaag weer wat beter ging dan de afgelopen keren. 30 minuten gelopen, 5 km. Gemiddeld uiteindelijk rond de 9.5 gelopen, dat is stukke sneller dan normaal. We liepen 10 minuutjes en toen had ik kramp in mijn voeten en met wie ik liep had kramp in dr kuiten. Toen zijn we een tikje harder gegaan: kramp weg! Heerlijk. Volgende keer kijken of we weer nét iets sneller kunnen. Uiteindelijk heb ik 6.54 km gelopen met teruglopen naar huis en daarvan nog 5 minuutjes op 11 km/h gelopen (wat toch te snel is). Voelt goed en misschien heb ik zelfs nog een kleurtje gekregen, wat een weer!
Wat houdt je tegen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:12 schreef DeLuna het volgende:
Ik krijg wel weer zin om te lopen als ik dit allemaal weer lees.
Ik voel me zo'n sukkel. Ik heb vorige week dus helemaal niet gelopen vanwege belangrijke wedstrijden afgelopen weekend. Maar ik was bij les 8, maar ik denk dat als ik verder ga met les 9 dat ik dat niet volhou, en ik wil niet met een paar lessen eerder beginnen eigenlijk.quote:
Gewoon proberen!quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:15 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik voel me zo'n sukkel. Ik heb vorige week dus helemaal niet gelopen vanwege belangrijke wedstrijden afgelopen weekend. Maar ik was bij les 8, maar ik denk dat als ik verder ga met les 9 dat ik dat niet volhou, en ik wil niet met een paar lessen eerder beginnen eigenlijk.
Hmmm, oke.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:16 schreef LieLie het volgende:
[..]
Gewoon proberen!
Ik had ook een week niet gelopen, want we waren op vakantie geweest.
Dus ik twijfelde of ik de nieuwe of de laatste les van mijn schema zou doen.
Toch maar de nieuwe gedaan, want of ik nou 5 of 6 zou lopen, het zou hetzelfde voelen waarschijnlijk.
En het ging prima
Bij mij is het de enige sportquote:Op woensdag 19 mei 2010 20:26 schreef SolnaStockholm het volgende:
Is hardlopen eigenlijk jullie enige sport of combineren jullie ook meerdere dingen tegelijk?
Ik zwem nog 6x in de weekquote:Op woensdag 19 mei 2010 20:26 schreef SolnaStockholm het volgende:
Is hardlopen eigenlijk jullie enige sport of combineren jullie ook meerdere dingen tegelijk?
Nu even het enige. Ik wil dit even serieus opbouwen en mezelf niet overbelasten. Dus die rustdagen zijn ook echt rustdagen. Ik ren wel de hele stad door de hele dag en doe alles met de fiets, dus ik heb wel een zeer actief leven, dat helpt ook wel merk ik.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:26 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik geef ook spinningles 2x per week.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:26 schreef SolnaStockholm het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |